Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

John Gibson bukt u even

Missie geslaagd! Nederland-hatert John Gibson haalt bakzeil en nuanceert zowaar zijn eerdere uitspraken over Nederlanders. "Ik kreeg duizenden e-mails van boze Nederlanders... het duurde een week voordat een Nederlandse blog er naar linkte en zei dat ik Nederlanders haatte..." In zijn columpie op Foxnews legt Sjon uit dat hij een gemengd huwelijk nu opeens helemaal niet erg vindt en de Dutchies op zich prima lui zijn. Puntje van kritiek: het blijkt dat jullie in het Amerikaans volkomen humorloos overkomen. En was die terreurmelding nu echt nodig? Wie de schoen past trekke hem aan, maar excuses voor die bedreigingen om naar New York te komen, zijn wel op zijn plaats. Vergeet ook vooral niet de column in video te checken. Geenstijl, real journalism. Fair and balanced.

Reaguursels

Inloggen

@ Oei

Misschien heeft Gibby wel gelijk,,,,,maar jij zeker niet!

Golradir | 21-10-05 | 13:13

ik heb een email naar die man gestuurd en er een terug gekregen.
hij zei dat het allemaal als grapje bedoelt was, en hij snapte niet waarom wij het zo serieus opvatten.

ik heb hem uitgenodigt om eens te kijken in Nederland en hij heeft toegezegt zeker eens te komen. om te zien hoe het hier echt is.

beblessed | 20-10-05 | 14:11

'T was een eer om met Geenstijl te mogen dienen.

de aap | 20-10-05 | 12:57

Gibson heeft gewoon gelijk en G.W. Bush is een socialist.

Oei | 20-10-05 | 12:02

Conan de Rabarber 19-10-05 @ 21:59 : Ja, klopt helemaal. Dus? ;)

TM | 20-10-05 | 11:38

fijne reactie rawness, bij gibsons stuk zou je voor Dutch en The Netherlands prima americans en USA in kunnen vullen. Ik blijf in NL ik vind het hier best

J. A.te A | 20-10-05 | 11:36

@ Rawnezz 19-10-05 @ 21:17
LOL. Tenminste een reactie op nivo. Wil iedereen die dit nivo niet kan halen zich beperken tot reageren op Nederlandse sites.

holtor | 20-10-05 | 06:47

@ Rawnezz, Heerlijk als je na een feestje thuis komt en dan nog even in een deuk kan liggen.Ge-wel-dige mail !

NoClass24 | 20-10-05 | 02:52

@worf. Prima, maar laat hem dan wel gewoon de feiten verkondigen en geen leugens presenteren.
Cijfers:
Journalistiek: 2
Nieuwswaarde: 3
Stoken: 9

Think | 20-10-05 | 01:49

K had m juist mn felicitaties gestuurd en gevraagd vooral door te gaan met het staan op die lange nederlandse tenen.

worf | 20-10-05 | 01:28

Haha, heb hardop moeten lachen toen ik zijn commentaar las. Zo'n kort stukje en toch zo oneindig superieur aan dat zure gezeik hier uit de comments

NoCigar | 20-10-05 | 00:58

we meaugen onze handjes weer dichtknijpen..

hallevvezool | 19-10-05 | 23:16

Wat een zielige reakties zeg. Die man heeft groot gelijk. Stelletje frusto kaaskoppen. Hoe meer mails hij krijgt, hoe dichter hij bij de waarheid zit.

doktersnuggles | 19-10-05 | 23:14

"Now the guy said he loved both women and wanted to marry them both, which was good enough for me. But hey, facts are facts and I guess it's true it was just a living together contract, whatever that is."
Kortom hij geeft toe dat hij heeft gelogen.

Framoes | 19-10-05 | 22:30

Een mail sturen aan deze man is zoooooo zonde van je tijd.
Next please...

0900-0101 | 19-10-05 | 22:25

-weggejorist-

Rawnezz | 19-10-05 | 22:03

Hehehe John Gibson is de zoveelste posterboy voor het amerikaanse ideaalbeeld (inclusief weermannen kapsel, het zij wat uitgedund en vervormd, hij mist enkel de snor nog). En ach, voor zijn gemak vergeet hij dat nederlanders in een taal anders als die van hun moeten typen en het dus te verwachten valt dat de bedoeling niet goed overkomt. En zoals overal heb je ook hier domme idioten die rare dingen gaan mailen, tsja, doe je niks aan en schrale troost, in amerika zijn nog veel meer domme idioten als hier.

Svenson | 19-10-05 | 21:59

@TM 19-10-05 @ 17:31
Dat van there en their had je gelukkig zelf al te laat gezien, maar bij die president en tomato doel je volgens mij op Vice president Dan Qayle, die de fout inging bij een spelwedstrijdje en het woord potatoe niet goed wist te spellen.

Conan de Rabarber | 19-10-05 | 21:59

Rawnezz, dus Pym was de dikste, omvangrijkste man op de planeet?

Wauw.

SDI | 19-10-05 | 21:49

Hahaa over veiligheid gesproken, tijd voor een voorspellinkje. Pechtold kon wel eens de eerste gekozen minister president van nederland worden. En als dat gebeurd, dan is Nederland nog niet verloren, integendeel. En dat ondanks de vrij rijkelijk verdeelde hoeveelheid doemdenkers in dit kikkerlandje. Wat jij, black is beautiful?

WillemIII | 19-10-05 | 21:48

Tja Colonel, je moet eens praten met mensen die minder denken in goed en fout, wij en zij, haat en woede...
maar ach, hey, het is maar een ideetje

WillemIII | 19-10-05 | 21:45

@Willem3

Je moet eens praten met de nederlanders die in de grote steden zijn achtergebleven.

Vraag daar's hoe tevreden ze zijn met nederland, en hoe veilig ze zich voelen.

The Colonel | 19-10-05 | 21:38

-weggejorist-

Rawnezz | 19-10-05 | 21:31

En voor al die "Nederlanders" die vinden dat het hier zo slecht is dat ze er over denken om weg te gaan zeg ik "GRAAG". Als die zeik-violen allemaal weg zijn kunnen diegene die nog steeds trots zijn op Nederland misschien weer wat prettiger wonen. ...(BLB. luistert nog maar eens naar "mijn Nederland" van Baas B en Lange Frans)

Black is beautiful | 19-10-05 | 21:18

-weggejorist-

Rawnezz | 19-10-05 | 21:17

Tja, zwartkijker, moet ik het dan voor je uitspellen?
Ik citeer: 'De meeste Nederlandse emigranten gaan naar Duitsland en België.

Werk of partner
In 2003 emigreerden 7,2 duizend in Nederland geboren mensen naar België en 6,2 duizend naar Duitsland. Werk en relatievorming zijn de belangrijkste redenen om te vertrekken. Andere motieven om in België of Duitsland te gaan wonen zijn gunstiger belastingtarieven en lagere huizenprijzen.

Naar het Verenigd Koninkrijk vertrokken in 2003 3,0 duizend Nederlanders, naar Frankrijk en Spanje 2,1 duizend. Deze laatste landen zijn vooral bij ouderen een populaire bestemming.'

Zoals uit bovenstaande valt op te maken heeft een hoge emigratie zoals wij die momenteel meemaken niets te maken met een eventueel disfunctioneren van de nederlandse maatschappij. Integendeel, het gaat de Nederlanders goed, en ze hebben voldoende geld om danwel de belasting te willen ontvluchten (Belgie en Duitsland) danwel te genieten van hun oude dag in landschappelijk wellicht interessantere landen als Spanje, Frankrijk en zelfs - ondanks dat vreselijk gevaarlijke terrorisme - Engeland....

WillemIII | 19-10-05 | 21:01

@ Colonel's bijdrage:

Zwartkijker alert

WillemIII | 19-10-05 | 20:35

Hij heeft wel gelijk met zijn stelling dat Nederlanders massaal Nederland verlaten, en dat daar Moslims voor in de plaats komen.

The Colonel | 19-10-05 | 20:32

Ik had het reeds gelezen, "Studiehuis totale mislukking".
Sommig Engels is gewoon 'tenenkrommend'.

heldje | 19-10-05 | 20:17

Ik denk dat meneer gibson gewoon gefrusterrt is over amerika en dus maar op iemand anders gaat zeiken om zich beter te voelen. Daarom heeft hijswarschijnlijk ook dit boek geschreven :http://www.foxnews.com/story/0,2933,116991,00.html.

Gwapdar de eerste | 19-10-05 | 20:06

Gut zeg, baksteen de rest is geschiedenis.

Ridge Forrester | 19-10-05 | 20:00

LOL @ think trouwens.

supah | 19-10-05 | 19:53

Oooooo we begrepen hem verkeerd. Ik vind hem nog steeds een lul :)

supah | 19-10-05 | 19:49

Dok 15:38, zou je denken dat hij er nóg meer dan dertig gaat lezen?

Jan Passant | 19-10-05 | 19:19

@keyword
Gelukkig een e-mail van enig niveau vergeleken één van de eerdere reacties hier. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat hij mailtjes gehad heeft (in rasecht Engrish) die zo'n beledigende context bevatten dat hij niet eens meer het woord "Netherlands" wil horen de komende tig jaar.

Usagi | 19-10-05 | 19:17

Nice keyword. Hierbij ook mijn schrijfsel. Ik wou zeggen dat ie zichzelf eens een spiegel moet voorhouden, maar dat kan je hem dan ook weer niet aandoen...
img354.imageshack.us/img354/6223/02135...
.
Dear mr. Gibson,

I have to say that your column about angry Dutchmen was much better to read than the previous ones. Not only are you more nuanced, you also come closer to the reality.
Yes, the atmosphere is a lot worse than 2 years ago. We've discovered that there is a serious thread from radical Muslims here. In big cities like Rotterdam and Amsterdam have percentually huge amount of foreigners.
However, the emigration numbers that you give are not correct, like 50000 of the 100000 that emigrate are born in the Netherlands. It is true that a lot of Muslims come to our country every year. That is a result of the policy of the former governments, which is getting changed at the moment. You are right that the group of Muslims gets bigger, but your source of the numbers is not reliable.

Another comment is that you should watch out with generalizations like "the Dutch are angry". This is not really proper journalism. You can't say that all Dutch are angry, that is rubbish! On the other hand I think it is embaressing to hear that you got a lot of angry mails and even got theatened. Ofcourse columnist are free to say whatever they want and especially in our country where Theo van Gogh got murdered for what he said, it is astonishing to hear about the reactions on your column. Nevertheless I will try to sketch what happened.

Some of the readers of the blog use is as an outlet for their frustrations. They aren't the smartest, so to say. They just read the article on the blog and relied on it. They probably didn't read your column. Therefore they really thought that you called all of us nazi's. Ofcourse you didn't and I didn't read that you dislike all Dutch people. The blog doesn't consist of proper journalist and they don't claim to be. The content is not always true, but if you read their links, you can easily make up your own mind. I hope this explains the angry mails and I'm sure you also received a lot of normal emails.

But isn't it also a bit of your own mistake? You started about 1(!) reaction from someone who you say is a nazi. What is the use of this? Why did you mention this?. You used it so that your audience would connect us with nazism. At least that is the result. That reaction was totally irrelevant and by using it you will get a lot of replies, ofcourse! Again you used generalizations. That might be the other cause of the anger. I think it is your intention to get as much reactions as possible, but accept the consequences if you generalize and provoke! It is too cheap to use the reactions to 'demonize' our country in front of all your viewers. But yeah, it does fill up your columns...
Every columnist gets the reactions he deserves!

Yours sincerely,

Mohammed Bouyeri

Think | 19-10-05 | 19:10

Dear John,
The Dutch aren't angry; they are notorious nit-pickers. It's 'miereneukers' in Dutch, in case you'd like to use the word in reply to emails you surely will be getting again after your latest column.
Frankly, I don't give a rat's ass about what you call the "Natalee Holloway story", but being a nit-picker myself, I understand how your columns can be misunderstood. Are your columns considered commentary on news and factual, or are you a flame-queen? The rather large link on your page reads "Did John say something that made your blood boil? Here's your chance to sound off!" so I'm inclined to believe this may not be the first time you received a strong reaction.
Anyway, it may be helpful to do a little research before posting, John.
The menage-a-trois folks in Holland didn't get married as that is not allowed by law, they signed a "samenlevings-contract" (roughly translated "living together contract") and they celebrated it as a marriage, even though it was not. Polygamy is not legal in Holland and there are no plans what so ever to make it legal. A 'samenlevings-contract' is a contract that sets the rights and obligations of two or more people living together who are not married. This can be two people romantically involved that are not married yet, but can also be a group of students sharing an apartment. Wouldn't it be wonderful if we had such a contract here un the US available to gay people, John? Why Joran is walking around a free man, to me, is an outrage. What's up with too lenient Dutch law? Now I can ask my research assistant Mr.Google and prove that the Dutch are nuts, but I don't have a column on Foxnews.com. You do.
At the end of yesterday's column, you again failed to check your facts. The numbers in "how come the emigration trends for Holland show 100,000 Dutch leave every year and are replaced by 100,000 Muslims" are way-off. 'Only' 50,000 Dutch leave Holland each year, and the number of immigrants is being reduced each year.
To summarize your last two columns: You ask why Joran van der Sloot is walking around a free man, and decide it must be because polygamy is allowed in Holland, anything is possible there so we shouldn't be surprised. Then when you ask why the Dutch are so angry, you involve Muslim Terrorists. So the angry Dutch attitude contributes to terrorist acts? I don't mean to misconstrue what you say, but you may want to string your column together in a more coherent manner.

PS:Plagiarism a plenty in this email. Sorry.

keyword | 19-10-05 | 18:48

@ tonydomtana jij maakt Nederland ook niet een klein beetje belachelijk met je vreselijke steenkolen Engels.....

Fikky | 19-10-05 | 18:43

haha hij heeft het er bar druk mee gehad, wat ik je brom. Een van de (vele) voorbeelden in mijn mailbox:

Van: Gibson, John "Talent" [mailto:[email protected]] Namens Show -My Word
Verzonden: maandag 10 oktober 2005 23:14
Aan: de_echte_wereld
Onderwerp: RE: Bye :-)

no i dont'.

come to texas.

raise your consciousness.

jg

-----Original Message-----
From: de_echte_wereld
Sent: Monday, October 10, 2005 4:43 PM
To: Show -My Word
Subject: RE: Bye :-)

Haha these right wing christian people are the devil in disguise, don?t you think?

Take care

WillemIII | 19-10-05 | 18:24

waar ik me aan erger is dat er te vaak holland gezegd word ipv the netherlands. of is dit een typisch voorbeeld van hollandsche arrogantie? maar die yank heeft een beetje gelijk; het is hier ook verkeerd gegaan en niet alleen in de provincie holland, maar ook in de rest van nederland.maar die yank overdrijft wel alhoewel we misschien blij mogen zijn dat hij ons landje weet te liggen.ook negatieve reclame is reclame.

jdh | 19-10-05 | 18:03

@SDI sommige hier schrijven tenminste nog altijd beter Engels dan dat John Nederlands schrijft :D

Adam Smurry | 19-10-05 | 17:54

die man heeft de arrogantie ten top: check de laatste alinea:

"But hey, facts are facts and I guess it's true it was just a living together contract, whatever that is."

head honcho | 19-10-05 | 17:54

Nederlanders zijn boos, om alles tegenwoordig. Om moe van te worden. Neemt niet weg dat het af en toe terecht is.

OurHero | 19-10-05 | 17:43

Nu heb ik gehoord dat Sjonnie samen met dr Pil en moeder alltheway richting Nederland komt om een avondje te gaan stappen met Joran. Moeder alltheway wil de neuzen ffies dezelfde richting opzetten. Als ze maar niet te diep in het spiegeltje kijkt. Nu maar afvragen wie er na dit avondje niet thuiskomt.

Marxx69 | 19-10-05 | 17:40

Fikky,

Die informatie komt waarschijnlijk van de CIA database, en die vissen net als de AIVD wel eens achter het net.

Toch lachen dat de actie lijkt te hebben gewerkt, alleen schaam ik me kapot voor het engels dat sommigen in deze hebben gebezigd. Zeggen wij wat over de Amerikanen en dat ze dom zijn (en dat is op zich ongenuanceerd); sommige NLers hadden zelf beter op school moeten opletten.

Co-habitation contract? LOL!

SDI | 19-10-05 | 17:37

THEIR drugs and rock 'n rol.

Damn, two fucking typos.

TM | 19-10-05 | 17:33

Dear Mr. Gibson,

I recently wrote a short article about the americans which you might be interested in reading.

Yours truly,

TM.

***

How come the average American has such double standards? On the one hand a majority is against abortion, on the other hand weapons are freely available in most of the country. I don't know, perhaps you prefer to have 17-year olds with AK47's killing teenagers, instead of letting doctors euthanize a foetus mercyfully?

I also saw the fantastic sense of humour that you displayed after the disappearance of Nathalie Holloway. That is to say, I cannot imagine that your reactions were serious. They weren't were they? Please convey my compliments to the folks at riehlworld, I hadn't had so much fun in years.

Of course you are right: The Netherlands are one big cesspool of drugs, sex, violence and Rock 'n Roll. That must be why all those american rap-artists LOVE to hang around Amsterdam. At least they won't get shot and killed as they would at home. And they still have there... yep, there drugs and rock 'n roll.

Please continue being americans, I always laugh and have fun when you blow up something. Like say, a small country? Your own ego? Another Plastic Playboy-doll?

At least you have an articulate president who can spell the word 'tomato' correctly. Or are you still stuck with that Texan business-failure? Well, whatever, even that guy at least makes us laugh. When he's not bombing some country or illegally detaining prisoners that is.

Any country that can have a complete failure for president, and an ex-bodybuilder/actor with too much money for governor of the most important state, is o.k. as far as I'm concerned.

Now excuse me as I wipe away my tears. You guys always crack me up!




@ DOMtana : Als je engels schrijft doe het dan wel goed ja? We hebben al zo'n slechte naam bij FOX News...

TM | 19-10-05 | 17:31

Die gozert heeft groot gelijk. Vreselijk dat mensen zich groot genoeg voelen om hem met de dood te bedreigen. Wat zijn mensen toch klein dat ze wat kritiek op Nederland moeten pareren met doodsbedreigingen. Heb hem gemaild dat Nederland op dit moment een land in total confusion is. Enne "But how come the emigration trends for Holland show 100,000 Dutch leave every year and are replaced by 100,000 Muslims" tja daar klopt geen zak van, 49000 mensen die in Nederland geboren zijn het afgelopen jaar geemigreerd.

Fikky | 19-10-05 | 17:27

lijkt wel een broer van die Wilders.

ech wel | 19-10-05 | 17:26

Wat een zeikerd die gozer :r Waarom besteden we eigenlijk aandacht aan dit stuk onbenul??

Adam Smurry | 19-10-05 | 17:19

Ik sluit me aan bij wat BordeelSluipert zei @ 16:30. Jullie zijn er allemaal ingetuind en nu paktie jullie terug. Verdiend.

ViperNL | 19-10-05 | 17:17

en johnnie is nog aan het googelen op mongeaul.
LOL

janfortune | 19-10-05 | 17:16

@ Dr Faustus
Wat John Gibson doodsbedreigingen noemt, zijn waarschijnlijk gewoon stijlloze neqschoten geweest. Met dat bedreigen valt het dus wel mee.
Positief blijven denken. Negatieve zuurpruimen hebben we al genoeg in dit land (en wat mij betreft kunnen die allemaal een neqschot krijgen, maar da's een ander verhaal)

King of controversy | 19-10-05 | 17:14

misschien weet hij wel waar natalee is.
toch is vragen.

janfortune | 19-10-05 | 17:13

Jan Passant 19-10-05 @ 15:30 hehehehe, Godzijdank geeft hij enkel een reactie op de mails en plaatst ze niet publiek...

Amtrak | 19-10-05 | 17:04

Jan Passant 19-10-05 @ 15:30 hehehehe, Godzijdank schrijft enkel een reactie op de mails en plaatst ze niet publiek...

Amtrak | 19-10-05 | 17:03

Een jaar na de aanslag op Theo van Gogh is het in Nederland blijkbaar normaal geworden om columnisten met de dood te bedreigen. Kudtland.

Dr. Faustus | 19-10-05 | 17:00

@ qantrix
Gibson pakt Nederland wel op onze gevoelige plek, namelijk het liberale beleid, waar we nog steeds wel trots op zijn.
Bovendien, roep eens op een Amerikaans blog dat ze een stelletje racisten zijn, en je wordt ook niet vriendelijk behandeld kan ik je verzekeren.

King of controversy | 19-10-05 | 16:59

Tsjah, alle nederlanders hebben het recht om amerika te bekritiseren, te zeggen dat Bush dood moet, en dat heel Amerika vol met nazi's zit, en daar hoor je niet 1 amerikaan over (waarschijnlijk omdat de meerderheid geen nederlands kan) maar als 1 amerikaan ook maar een druppeltje kritiek op Nederland heeft dan schreeuwt het hele Koninkrijk moord en brand.

Qantrix | 19-10-05 | 16:52

Waarom zijn jullie toch zo boos? :-)

zeveroare | 19-10-05 | 16:44

"were gonna get a bunch of emails on that one" en maar happen he.

Lydus | 19-10-05 | 16:40

@Lydus ongeveer net zo grappig als jensen & andre van duin zeker? @King of controversy, precies als het erop aan komt zijn we nog steeds zeer nationalistisch.Nederlanders mogen kritiek hebben aangezien het ons land is, maar een amerikaan die iets durft te zeggen over de manier waarop wij leven is gewoon bizar.Ik heb liever dat elke man met 2 vrouwen samenwoont dan dat wij net zo'n bloeddorstig,ziek,guncrazy volk worden als de amerikanen ;).

NoClass24 | 19-10-05 | 16:40

Lydus, de man is absoluut niet vermakelijk!
En ja, ik beschik wel degelijk over humor!

~Pyro~ | 19-10-05 | 16:38

de man is erg vermakelijk, als men van zijn laatste stukje de humor niet van in kan zien, dan heeft hij echt nog gelijk ook, en hebben we geen gevoel voor humor.

Lydus | 19-10-05 | 16:35

"Why are the Dutch so angry?"
Ik vind dit eigenlijk wel een terechte vraag. Of zijn we met z'n allen nog steeds heel erg nationalistisch?

King of controversy | 19-10-05 | 16:35

"The Dutch dit" en "The Dutch dat"...

Ik wist niet dat alle Nederlanders hem mailtjes gestuurd hebben? Misschien is zijn generaliseren wel de oorzaak dat hij zoveel mailtjes krijgt....

Usagi | 19-10-05 | 16:32

Wat een eikel...

da wizard | 19-10-05 | 16:32

Ik vind zijn commentaar in deze laatste column terecht. Dat er zo massaal op zo'n onfraaie manier op die eerste is gereageerd, geeft nogal duidelijk aan wat voor kuddevee GeenStijl reaguurders eigenlijk is. Normaal gesproken ben ik het eens met de manier waarop nieuwsitems hier worden weergegeven, maar ik heb nu toch echt last van plaatsvervangende schaamte voor al die mensen die stoer achter hun schuilnaampje hebben lopen gallen en dreigen.

BordeelSluipert | 19-10-05 | 16:30

Phillemon heeft ff met John gebeld, ofzeau?

Kakbouter | 19-10-05 | 16:23

Wat een gek, kon het niet laten nu ook maar is een mailtje te sturen...

Utopiad | 19-10-05 | 16:22


Enige wat we er gebeurt is is dat hij nog meer op handen word gedragen door zijn doelgroep. Remember freedom fries...

Multikuli | 19-10-05 | 16:20

@Jan Passant:
'Thousands of E-mails' is iets meer daan dertig....

Dr. Faustus | 19-10-05 | 16:19

"I have gotten thousands, literally thousands, of e-mails from angry Dutch people.
These are the folks from Holland, aka the Netherlands"

John moet eerst even uitleggen dat Nederlanders uit Nederland komen, kun je nagaan hoe slim zijn lezertjes zijn.

P3tra | 19-10-05 | 16:15

DJIEZUS, kom op. dat stukje van John Gibson is welbeschouwd gewoon geestig. Het is overduidelijk bedoeld als plaagstootje (kan de GS redactie kennelijk niet hebben, terwijl ze er zelf per dag toch ook een aantal uitdelen - niet zo sterk). "I don't think he [Joran v/d Sloot - TECH] would be a free man in the American system. But he's in the system of the Netherlands and in the Netherlands, they let Victor marry Bianca and Mirjam and Bianca marry Victor and Mirjam and Mirjam marry Bianca and Victor.

Now it all makes sense.

En wie vind het trouwens welbeschouwd niet een tikje merkwaardig dat deze 17-jarige geile bok zijn bedvulling vrijwillig op het strand achter laat, zonder het vierde honk te hebben gescoord (tja, zo zeiden de dames dat vroeger bij mij op school). Zeer geloofwaardig... ehm... maar niet heus.

Gidson heeft gewoon een punt: Well, I've had a devil of a time figuring out why Joran is walking around a free man ? who has the leisure to be coached by his father, a lawyer and a judge.

Inderdaad.

TECHniQue | 19-10-05 | 16:15

@spuitje11
mag ik daaruit concluderen dat ze GS ook als ultra rechts zien ? Ze zijn echt nog dommer dan ik dacht.

MadeGo | 19-10-05 | 16:05

fox news is een amerikaanse kaalkopjeszender waar geen ruimte is voor waarheid of nuance. Als bronnen gebruiken ze ultrarechtse blogs als brusselsjournal.com. Het heeft absoluut geen zin om ze wat dan ook te vertellen - hun leervermogen is gelijk nul.

spuitje11 | 19-10-05 | 15:56

Wie heeft er nu geen humor? Ik had hem al gemaild dat ik van zijn column over Joran niets anders kon maken dat het op de een of andere manier grappig moest zijn. Maar dat is het dus absoluut niet. Wat verwacht hij nu? Dat we massaal feauteau fucks van zijn vriend Bush naar hem gaan opsturen?

Think | 19-10-05 | 15:55

Zou die kutyank me misschien uit kunnen leggen wie Pym Fortuyn moet wezen?? Wat een achterlijke gladiool zeg. Ik blijf erbij... opknopen aan de hoogste boom dat stuk stront met zijn gladde rotkop

Zo... en nu een cup-a-soup

BLOWww_NL | 19-10-05 | 15:50

GS moet dan ook maar een ambassaderol gaan vervullen. Kunnen we niet wereldwijd alle persbuto's gaan spammen?

vast goed | 19-10-05 | 15:49

Mr Gibson ... Who the fuck is Pym Fortuyn ? Please check your spelling before you publish your SHIT !!!

MadeGo | 19-10-05 | 15:47

Mijn commentaar over zn foute hooft is hem waarschijnlijk niet goed bevallen. Wordt vervolgd...

bethundered | 19-10-05 | 15:46

"But how come the emigration trends for Holland show 100,000 Dutch leave every year and are replaced by 100,000 Muslims"

Volgens was het toch van die 100,000 mensjes die NL verlaten er een hele zooitje... eeh niet-blanken... tussen zitten??? Die de sfeer verot hierzo begonnen te vinden???

Die man (Sjon) loopt echt zware onzin te praten en denkt dat ie leuk is.
Maar ja, hij zit daar en wij zitten hier...
Dit is een filmpje wat bewijst hoe goed de topografie is van een gemiddelde amerikaan. (geluid aan en lachuh)

media.putfile.com/On-The-Streets-Of-Am...

Ronnie M. | 19-10-05 | 15:44

Ja dok, "Holland" kenner in dertig e-mails.

Jan Passant | 19-10-05 | 15:42

@Jack en ze weten dat kopenhagen niet de hoofdstad van Amsterdam is terwijl ze ghana op de kaart aanwijzen. Hoewel ik laatste wel een beetje bergrijp.

Lucifer | 19-10-05 | 15:41

Ow, hij heeft mijn neckshot toch redelijk letterlijk opgevat zo te zien...

Think | 19-10-05 | 15:41

@Jan Passant:
Door de GS-mailactie heeft John Gibson een heel aardig beeld van de Nederlanders gekregen...

Dr. Faustus | 19-10-05 | 15:38

Van welke warhoofden hadden zij dat onderscheid moeten leren, Jack?

Jan Passant | 19-10-05 | 15:37

Als die Amerikanen en andere buitenlanderts nu eerst eens het onderscheid tussen Holland en The Netherlands leren maken, dan babbelen we wel verder.

JackRandom | 19-10-05 | 15:34

@. Sick my Duck

Tuut tuut tuut. Verdiep je eens in het werk van deze ranzige Amerikaan malle eppie.

tonydomtana | 19-10-05 | 15:33

Geen stijl fair and balanced en dan zeggen dat we geen gevoel voor humor hebben. Nou vraag ik je

Lucifer | 19-10-05 | 15:31

Bakzijl halen? Volgens mij zegt John stijlloos dat wij een volkomen geschift land zijn!
Ik vraag mij af hoe dat uitlekte.

Jan Passant | 19-10-05 | 15:30

Then I got a really nasty e-mail from a Dutch person saying America was such a mess because of the blacks and Jews, and I said he was evidently a racist Nazi.

hmm leek verd8 veel op me mailtje ;)

donblingbling | 19-10-05 | 15:29

Lekker boeiuh hoe zo'n mungeul over nl denkt. Dat soort lui gelooft toch in het einde der tijden dus alle aandacht is toch voor nix.

mauzzer | 19-10-05 | 15:28

Dear John,

Never heard of cohabitation contracts? And it is PIM Fortuyn and not Pym Fortuyn.

Read a book!

Yours sincerely,
DJ

DJ | 19-10-05 | 15:28

De man heeft gelijk. En ik snap niet dat iedereen hier zo over valt, want normaal dan klagen we ook dat het hier zo'n rotzooi is in Nederland. Wordt onze opinie dan bijgestaan door een Yank, is iedereen opeens verontwaardigd.

Broo | 19-10-05 | 15:26

@dr faustus. dat bedoel ik nou! nederlanders zijn een best volkje toch? en ik neem een klein beetje van mijn tweede post terug. ik blijf het een stomme actie vinden, maar hij is zo dom om het hele nederlandse volk te typeren als boze boeren gebaseerd op een paar honderd brieven.. en dat is nog dommer.

The amazing jub! | 19-10-05 | 15:25

waren=zijn

024 | 19-10-05 | 15:25

De wereld zou gewoon beter af zijn zonder Amerikanen, moslims en Nederlanders.... volgens mij waren er dan gewoon echt geen problemen meer...

024 | 19-10-05 | 15:23

Leuke column van John Gibson! Hij heeft de Nederlanders terecht getypeerd als humorloze azijnpissers, een zeer scherpe analyze!

Dr. Faustus | 19-10-05 | 15:21

.. mm.. hij verwacht nog meer mails zo verteld die als laatst in de video .. okidoki.. kan geregeld worden
ben ff mailen:d

tohs | 19-10-05 | 15:21

ik bedoel om je volk te verdeigen a la! ik zou hem ook een boos mailtje sturen. maar doods bedreigingen? die leest hij handen wringend en typt razend snel een nieuw kut artikeltje over boze nederlannders, met dollar tekens in zijn ogen!

The amazing jub! | 19-10-05 | 15:20

"But how come the emigration trends for Holland show 100,000 Dutch leave every year and are replaced by 100,000 Muslims"
...
Waarom zijn we zo boos? De meesten hadden het hier een tijdje geleden nog over emigreren... waaronder ikzelf. En nou ineens weer niet. Afin, als ik de kans krijg bent ik pleite, niet naar de US of den A's maar... wel pleite. Mischien België... voor het bier. hehehhehe.

HyBriD VorTeX | 19-10-05 | 15:19

Haha met plezier heb ik zijn column gelezen. Leuk dat er zo massaal is gereageerd! Don't fuck with the Dutchmen!

Brzk | 19-10-05 | 15:18

en WAT in godsnaam heef john cleese (plaatje) (duh!) hier mee te maken?! die hoort niet thuis in een artikel over domme amerikanen en opgefokte nederlanders die zich hier helemaal niks van aan zouden moeten trekken en niet beseffen dat ze hem alleen maar voer voor meer dutch bashing geven..
john cleese is cool mensen!

The amazing jub! | 19-10-05 | 15:18

Goed zo, TonyDOMtana,

Zo krijg je het vast wel voor elkaar dat meneer Gibson veel positiever gaat denken over Nederlanders.. Zolang je hem maar uitscheldt voor homo en vraagt wanneer z'n ouders hem misbruikt hebben..
Je bent echt een briljante scribent, petje af...

Oh ja, voor het geval je het niet snapt; dit was sarcastisch bedoeld... Eikel!

Sick my Duck | 19-10-05 | 15:18

@tony. Nee hoor. De laatste keer (paar maanden terug) dat een bekende Amerikaanse gay verslaggever in Amsterdam zijn vriendje aan het zoenen was, hebben een stel marokkanen hun nieuwe danspasjes op hen uitgeprobeerd.

troetelallochtoon | 19-10-05 | 15:17

er is ook geen beginnen aan bij deze drol.

hij loopt te zeiken dat er bij ons 2 mensen zijn omgelegd door 1 moslim, en dat wij daarom een rot land zijn??

zij hebben GVD 3 vliegtuigen vol moslims in die 2 mooie torens zien boren + een paar mil doden..

"Why Are the Dutch So Angry?"

daarna gooien ze 2 landen aan gort met bommen...

WIE IS HIER BOOS?

Godd | 19-10-05 | 15:16

Inderdaad wel een reden voor de doodstraf lijkt me: "Now the Dutch are calling me names and threatening to come to New York and shoot me and lecturing me about not knowing about living together contracts."

Tsabaothiemynoia | 19-10-05 | 15:10

Inslecht Engels toch geprobeerd een éénvoudige bijdrage te lezeren " Hello sir,

when did your mother and father abuse you? I feel sorry for
you. To deny that you are a fag we accept.
Your psychopatic words are very populair here in Holland.
We are very happy to see that there are good clowns in the
USA. Please feel free to come to Holland and see our
beautiful culture. Even for you as a gay we welcome you.

best regards,Tony

tonydomtana | 19-10-05 | 15:08

@ Prof. Hoxha
Ik weet niet of jullie de nieuwe post van John volledig gelezen hebben, maar ik vind deze zo mogelijk nog meer "patronizing" dan de eerste. Vooral de laatste paar alinea's.

kezie | 19-10-05 | 15:07

John Gibson is Allah...

hippie hippie | 19-10-05 | 15:07

Hihi wat een sukkel, maar toch blijft lachen met die vent. Misschien kan hij wel een rolletje krijgen in een BNN programma .........

Stijlvol stijlloos | 19-10-05 | 15:07

'We' bestaan... Goedzo.

Pec | 19-10-05 | 15:07

Ach jah. Als ik dat stukje lees. Die lelijkerd is best wel even lachen. (heel even dan.)

bwahaha | 19-10-05 | 15:07

Ja, anders willen we New York terug... stelletje.

HyBriD VorTeX | 19-10-05 | 15:06

Inderdaad. I loved it when a plan works...

Ach, die amerikaantjes toch, geef mij maar de aussies, zoals <a href="http://www.apekop.be/?p=39">Isabel Lucas</a>, die mooie meidd van home and away...

toch wel leuker, gevonden op apekop.be

apenstaart | 19-10-05 | 15:03

Zeiknicht

Baksteen^ | 19-10-05 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken