Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Bommel

Voetbaljebal op televisie, dus hoogste tijd voor onze SlamDunk! Want op clubniveau doen we het dan niet al te best, wat betreft Oranje gaan we toch maar mooi naar Duitsland toe. En voor het Nederlands elftal bestaan eigenlijk maar twee vraagtekens. Wordt Kalou genaturaliseerd en mag van Bommel mee. SlamDunk is over laatstgenoemde duidelijk: Van Bommel mag de rondvaartboot besturen.

Van Bommel mag de rondvaartboot besturen
Wij gaan naar het WK in Duitsland! Ook ik vraag mij wel eens af of Marco van Basten eerst een blowtje rookt voordat hij spelers selecteert, maar wij gaan gewoon naar Duitsland. Dat laatste is het belangrijkste. Niet verloren, groepshoofd en een aardige impuls voor de (oranje) economie deze zomer (lees: met excuus volgieten voor de tv). In plaats van algemene blijdschap over het feit dat we weer eens bij een WK zijn na de schandelijke misser in 2002 is er een steeds terugkerende golf van verontwaardiging uit het zuiden van het land.
De bondscoach (lees: San Marco) heeft het namelijk in zijn hoofd gelaten om Mark van Bommel thuis te laten. Nu had ik mij voorgenomen om vooral niets over Van Bommel te schrijven. Typisch zo'n voetballer die te groot is voor het servet, maar toch echt te klein voor het tafellaken. Een limbeau natuurlijk, lekker irritant mannetje, ouderwetse schoppert met soms een briljante pegel in zijn poten. De mooiste oranjegoal van de afgelopen 10 jaar komt toch echt van zijn voet. Het was in 2001. Een paar weken voor de uitschakeling door Ierland. In een oefenpot in en tegen Engeland schoot Bommel na een half uurtje van 35 meter stijf in de winkelhaak.
Ondanks dat wilde ik niet meedoen aan de debiele discussie. Maar dit veranderde toen ik dit weekeinde bij de topper PSV-AZ het spandoek "Marco moet weg" zag. De bondscoach selecteert te weinig PSV-ers en de provinciaaltjes zijn weer op hun te kleine piemeltjes getrapt. Nog erger is het dat er een heuse aktiesite is die Van Bommel in Oranje probeert te krijgen. Op het originele www.markmoetmee.nl kun je steunbetuigingen kwijt. Het brein achter de aktie blijkt de ene hersencel van Patrick Kicken. Een oude bekende dus.
De met afstand flauwste DJ van Nederland komt ook uit de handbalprovincie en blijkt bij Van Bommel in de klas gezeten te hebben. Niet gehinderd door enige voetbalkennis vindt hij dat reden genoeg om Bommel in Oranje te willen. De telefoongesprekken tussen beiden op de aktiesite hebben een hoog limbeaugehalte en lenen zich goed voor een dope Audiofuck! Ik stel voor dat Kicken weer gewoon plaatjes gaat draaien en dat ik dan gewoon weer niet ga luisteren. Hou toch eens op met dat ophemelen van Van Bommel. Van Basten gebruikt hem precies goed nu. Hij laat het 'conflict' Van Bommel sluimeren zodat het rond iedere interland de kop opsteekt. Op de persconferenties gaat het steeds weer over Van Bommel. San Marco doet dan weer een stevige Cruyffiaanse uitspraak over Bommel ("Om eigenwijs te zijn, moet je eerst wijs zijn!) en haalt zo heel sluw de aandacht af van andere zaken die spelen rondom Oranje. Nee, laat Marco maar schuiven.
Van Bommel zal de hele maand juni wel opduiken als criticaster in alle lullen-over-voetbal-programma's die er vanuit Duitsland gemaakt worden. En misschien mag hij als dank voor bewezen diensten de boot besturen tijdens de rondvaart op 10 juli. Natuurlijk in 020! Maar ook daar zullen de brabeau's wel weer over vallen. Trouwens wat zeiken ze toch. Ook op de beurs winnen zij tegenwoordig van 020!

SlamDunk!

Reaguursels

Inloggen

@nummertje: Jaap Stam heeft bedankt!Huntelaar zou ik niet inruilen voor Van Nistelrooy,maar die kan je er inderdaad wel bijhebben.Barry van Galen had allang zo'n 40 interland achter z'n naam moeten hebben,minstens!Boularouz vind ik ook niet zo,niet als basisspeler.En Van Bommel,tja... is een goede speler,maar er zal toch wel wat aan de hand zijn als je zo'n goede speler niet selecteert.Ik zou als ik Van Basten was wel de overschatten/niet rijpe spelers thuislaten(Heitinga,Maduro,Sneijder,Babel)
En sorry,we hebben een redelijk goed elftal,maar(nog)niet sterk genoeg om kampioen mee te worden.Brazilië en Argentinië doen ook mee.Geloof me,die zijn tegen die tijd in bloedvorm.

Rikster | 23-10-05 | 14:55

Van Bommel is afgeschoten,nu nog Babel die speelt ook als een krant en Maduro die ik ook geen topper vind!
Van Nistelrooij wil ik direct inruilen voor AZ-er Barry van Galen en Huntelaar!
Ook hoort Jaap Stam de beuker zeker bij de basis van Oranje want hij is het slot op de verdediging,uiteraard ook de aanjager van oranje Davids mag zeker niet ontbreken!

nummertje | 22-10-05 | 12:08

Jij schrijft ook alleen maar collumns als jpschadde op vakantie is he ;)! Als ie bij Barca nou eens gaat doen wat San Marco hem verteld heeft te doen; dan komt het wel goed met die smerige-overtredingen-makert.

jpschadde | 21-10-05 | 15:32

@me
da was natuurlijk de kwartfinale, dombo

zum kotzen | 20-10-05 | 14:37

nogmaals @ams
En houden wij in Nederland niet van smerig- cq. schwalbevoetbal? Rot toch op, ik en velen met mij juichten toen Vd Sar in de halve finale van WK 1998 Ariel Ortega, de plaag van de Nederlandse verdediging, een rode kaart aansmeerde.

zum kotzen | 20-10-05 | 13:21

Van Bommel, Van Bommel? Waar is Starfucker eigenlijk gebleven?

De bovenmeester | 20-10-05 | 13:19

@ams
Raffie? Je bedoelt dat showbizz-kampertje die pas weer tot bloei kwam nadat hij dat amsterdamse kudtclubje had verlaten? Over arrogantie gesproken.

Maar eerlijk is eerlijk, in deze vorm moet-ie absoluut mee naar Duitsland. Temeer hij als infiltrant het Duitse voetbal goed leert kennen tegenwoordig.

zum kotzen | 20-10-05 | 13:19

@ams: je kan lachen wat je wil, geen punt. Van Bommel moet samen met Vd Vaart op het middenveld gaan heersen. Sneijder? Laat die overgewaardeerde kabouter maar netjes thuis.

Als jij niet ziet wat voor waarde v.Bommel heeft in een elftal dan heb je helaas geen verstand van voetbal. Niet erg, maar dan ook niet zo piepen hierzo.

exhxv666 | 20-10-05 | 12:53

@. exhxv666

Wat heb jij in godsnaam gerookt zeg? v. Bommel de beste middenvelder boehahahaha....
Hij mag Raffie z'n veters nog niet eens vastmaken, bovendien, is Lothar von Bommel gewoon een smerige Deutsche Schwalbevoetbal waar we in echt-Nederland niet van houden.
Sneijder is de man die ons naar het EK schoot weet je nog? Waar was Lothar toen?
Precies. Naast dat doelpunt waar fleisch het over had en een redelijke wedstrijd tegen Oostenrijk 1 x, presteer von Bommel helemaal zilch, zero, nada, noppes niets in het Nederlands elftal. Of wel??

ams | 19-10-05 | 17:41

@zum kotzen @ 15:22
Zeurde ik over Advocaat dan? Ook toendertijd vond ik al dat gezeik over een goed presterende bondscoach behoorlijk ergerlijk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-10-05 | 17:09

Jullie kunnen kletsen wat je wilt, maar v. Bommel is veruit de beste middenvelder die Oranje zou kunnen opstellen. Bovendien is het JUIST een echte teamspeler met goede mentaliteit. Zet die anti-PSV bril nou maar eens af mensen, en realiseer je dat al JOUW ergernissen over v.Bommel (als hij jouw clubje weer eens de das omdeed met PSV) straks voor de fans van andere landen kan zijn! Juist ja. Bommel erbij dus! De enige echte fout van Marco.
Dat jullie het niet s.n.a.p.p.e.n. kan best, maar dan niet zo blij doen hier he. Jankerds.

exhxv666 | 19-10-05 | 16:46

Knap van Johan Derksen om zijn aangenomen zoon Patrick Kicken zo,n site op te laten zetten, Tevens al die papegaaien die Derksen napraten kunnen nu reageren.
Marco trekt zich er niets van aan, De russeltaten spreken een duidelijke taal.

yes | 19-10-05 | 15:59

@Klummie over de importantie van die lijst kan je je twijfels hebben, maar je staat niet tweede omdat je alles verliest. Dat de VS zevende staat komt omdat ze ook aardig wat winnen. Dat hun tegenstanders van het kaliber Buitenveldert III zijn ben ik met je eens, maar dat geldt niet voor Nederland.
@zum kotzen Over Seedorf zijn we het eens, en don't get me wrong ik heb geen hekel aan van Bommel, maar als van Basten vindt dat hij niet nodig is is daarmee de kous af. Als 'men' vindt dat hij geselecteerd moet worden op prestaties (uit het verleden) dan kan Seedorf er ook zo weer in. Over Advocaat heb je ook gelijk, persoonlijk had ik totaal geen hekel aan Dickie en vind dat hij schandalig is behandeld. Zijn prestaties spreken voor zich.

Carpa | 19-10-05 | 15:55

@carpa, brutus
Seedorf en Van Bommel worden nogal eens met elkaar vergeleken. Dat Seedorf naast een steengoeie voetballer een arrogante zak is moge duidelijk zijn, dat laat hij o.a. merken in zijn eigen biografie en zijn voortdurende gelul over ?rezzzpekt? (door Seedorf is dat woord als eerste verkracht).

Maar Van Bommel? Die heeft een hautaine voetbalstijl ja, maar ik merk uit zijn gedrag en uitspraken niet dat hij een arrogante lul is waar niet mee valt samen te werken, tenminste, niet erger dan veel van de huidige internationals. Iedereen gaf Robben groot gelijk dat hij duidelijk liet merken niet blij te zijn met zijn wissel tegen Tsjechië op het EK vorig jaar, maar dat was dan toch ook arrogant? Van Bommel geeft, evenals een meerderheid van de Nederlandse bevolking, aan dat hij het vreemd vindt dat hij errug weinig krediet gekregen heeft van Van Basten (slechts enkele wedstrijden de kans gehad, pas geselecteerd toen hij in zijn eentje Ajakkes in eigen huis met 4-0 oprolde), terwijl andere internationals, ondanks slechte prestaties, haast automatisch iedere keer worden geselecteerd. Terwijl ze bij hun club soms niet eens basisspeler zijn.
Ik zeg niet dat Van Bommel automatisch in de basis moet, maar hij hoort zeker in de selectie van ong. 25 man die Van Basten straks meeneemt naar Duitsland.

@JJJJ
gelul. Advocaat plaatste zich voor het EK in Portugal, haalde daar de halve finale, maar heel Nederland kotste hem uit. Van Basten heeft het alleen aan zijn naam te danken dat-ie 250 keer zoveel krediet krijgt. Als Advocaat won met slecht voetbal werd er altijd gekankerd over het vertoonde spel, als Van Basten hetzelfde doet staat ineens het resultaat voorop.

zum kotzen | 19-10-05 | 15:22

@Carpa

Tsjechië staat derde, de VS zevende en Roemenië 28ste. Roemenië won van Tsjechië thuis, dus wat zegt zo'n lijst? niks, nada.

Klummie | 19-10-05 | 15:19

Van Basten selecteert en wint.
En iedereen die desondanks nog wat te zeiken heeft is een flapdrol.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-10-05 | 14:11

Oranje speelt beter zonder van Bommel.

Dr. Faustus | 19-10-05 | 12:28

Nee die Arrogante zak van een Van Bommel mag niet mee!

NahUnd? | 19-10-05 | 12:13

Even een Babelfishje van de Marca van vandaag?

With problems to remove the played ball, the midfield player did not find the support of Van Bommel, lost in no-man's land. The Dutch did not defend, did not distribute and either he did not arrive with danger at the area, right what he requires himself of his position and that carried out Xavi in the second part so well.

St-Eenmans | 19-10-05 | 12:09

@Klummie en daarom staan ze tweede in de Fifa ranking, omdat ze niets winnen.

Carpa | 19-10-05 | 12:01

@Klummie
"Het huidige elftal speelt ook kut en wint helemaal niks."

hoe kwamen ze ook alweer aan 32 punten dan? kan je mij dat ff uitleggen?

Rupie | 19-10-05 | 11:56

@TM fuck Saddam, Samir A. en Balkenende, we hebben het hier over Oranje ja? ;-)

Carpa | 19-10-05 | 11:55

@ zum kotzen
"Als je ziet hoe een ploeg als Macedonië soms kinderlijk eenvoudig door de Nederlandse verdediging heenliep, houd ik mijn hart vast wanneer een aanval bestaand uit o.a. Ronaldinho en Ronaldo tegen Nederland moet voetballen."

ik moet je gelijk geven in het feit dat Macedonië soms te makkelijk door de verdediging heen liep. maar dan heb je het ook wel over de slechtste wedstrijd van de hele kwalificatie hoor! 32 punten uit 12 wedstrijden en dan gaan we lopen zeuren over 1 wedstrijd waarin het niet lekker liep (lees: waarin het zware klote liep). het probleem van dit oranje is dat ze alleen kunnen reageren, ze kunnen niets creëren. tegen toplanden als brazilië gaat dit oranje volgens mij de beste wedstrijden spelen. van mij mag van bommel zich volledig richten op zijn carriere als bankzitter bij Barca!

Rupie | 19-10-05 | 11:54

Je kan wel over Psv ers lullen maar ook bij de Feijenoord aanhang is Oranje niet populair.
Als Kuijt ernaast komt valt ook dat draagvlak weg. Trinidad Tobago Olee.

vinque | 19-10-05 | 11:53

En na hooguit de kwartfinale weer naar huis, en dan kan er weer verder geanalyseerd worden.
Een te zwak middenveld dankzij de roze bril van der marco.

Dit is het elftal wat wel een kans zou maken.

VdSar
Kromkamo,Cocu, Bouhlarouz, Davids
van Bommel, Seedorf, Vdvaart en Kuijt
Robben en Van Nistelrooij

Dit elftal zal kut spelen maarwel winnen
Het huidige elftal speelt ook kut en wint helemaal niks.

Klummie | 19-10-05 | 11:50

Zijn jullie nou NOG bezig over die knakker?

TM | 19-10-05 | 11:45

@zum kotzen

Landzaat, Sneijder, De Jong, Maduro en Babel zijn inderdaad niet veel beter dan Van Bommel, maar zijn plooibaarder en hebben een minder groot ego dan Van Bommel. Want dat is het hele punt: het (te grote) ego van Van Bommel. Van Basten heeft een bepaalde tactiek voor ogen en wat je daar ook van vindt, Van Bommel past daar niet in, omdat hij z'n taken niet naar behoren uitvoert. Van Bommel hoeft Van Basten niet uit te leggen hoe het moet, dat weet Van Basten echt wel zelf. Aangezien menneertje Van Bommel om het minste of geringste op z'n Limburgse pik is getrapt is ie een storende factor in een team, en hoort hij niet in het huidige Oranje thuis.

brutus68 | 19-10-05 | 11:40

'houdt'

Der Icebear | 19-10-05 | 11:35

@Zum kotzen
Het is Brabant, dus ook Brabanter en geen Brabander. Je analyse deel ik niet helemaal, Van B. heeft weinig respect voor reputaties van spelers en dat maakt hem heel anders dan de meeste andere coaches. Spelers waren dat niet gewend en het is knap van Van B. dat hij desondanks de groep goed bij elkaar houd (zie ook Edgar D. in het verleden). Hiddink had met het Koreaanse team een vergelijkbare aanpak. Het vertoonde spel en niet de reputatie was beslissend voor selectie.

Der Icebear | 19-10-05 | 11:34

@zum kotzen tja maar was die laatste wedstrijd serieus te nemen. En Guus Hiddink heb ik uitermate hoog zitten, maar die was niet beschikbaar (had van mij zo gemogen).

Wat van Basten heeft laten zien? Tot nu toe een probleemloze kwalificatie, een totaal nieuw goed en homogeen elftal gebouwd waar we nog even mee vooruit kunnen, alle irritante vedettes de wacht aangezegd en er voor gezorgd dat heel Nederland nu al weer denkt dat we wereldkampioen worden. Niet gering lijkt me.

En dat boven of beneden de rivieren gedoe, laat je toch niet op stang jagen man, wat mij betreft is alles en iedereen buiten de Haagse stadsgrenzen een boer maar neem het vooral niet te serieus, maakt het alleen maar lachwekkender.

Overigens zat ik me te bedenken, als men van mening is dat van Bommel recht heeft op een plaats in Oranje op basis van zijn prestaties, dan moet de randstedelijke Seedorf helemaal terug komen (op de positie van van Bommel), die heeft al vier keer de CL gewonnen en blinkt wekelijks uit bij al zijn clubs.

Carpa | 19-10-05 | 11:34

vanbommel heeft wel even de gouden schoen gewonnen! hij is dus volgens kenners de beste Nederlandse voetballer van het moment! hij moet dus zeker mee! en van basten is geweeon de slet van cruijf... dus dat steld allemaal niets voor

mazzl | 19-10-05 | 11:31

@carpa
Als je ziet hoe een ploeg als Macedonië soms kinderlijk eenvoudig door de Nederlandse verdediging heenliep, houd ik mijn hart vast wanneer een aanval bestaand uit o.a. Ronaldinho en Ronaldo tegen Nederland moet voetballen.

Ik ben geen brabander of limburger, maar de arrogantie en neerbuigendheid van veel randstedelingen over alles buiten hun stinkende, vervuilde en overbevolkte gebiedje is tenenkrommend. De beste Nederlandse trainer van dit moment is nog altijd Guus Hiddink, 2 keer achter elkaar halve finale WK, halve finale CL, Europa Cup I, etc. Wat heeft Van Basten als trainer nou helemaal laten zien? Hij is zo van Ajax 2 tot bondscoach benoemd, dat klopt natuurlijk al van geen kant. Een goeie voetballer maakt zeker nog geen goeie trainer (zie Gullit).

En, ondanks de leegloop van de laatste jaren, PSV is nog altijd met kop en schouders de beste ploeg van Nederland.

@brutus68
Van Bommel een leuke modale clubvoetballer? En hoe wou je Landzaat, Sneijder, De Jong, Maduro en Babel dan noemen? Serieuze internationals zeker? Laat me niet lachen?

zum kotzen | 19-10-05 | 11:22

ik vind dat van Bommel mee moet, wie moet er anders de ballen oppompen.
serieus, als van bommel een echte kerel was, dan had hij allang bedankt voor oranje, simpel omdat hij toch never nooit geselecteerd zal worden door van basten, al scoort hij 40 doelpunten in de primera division. Het is puur persoonlijk punt uit, kunnen wij het niet mee eens zijn of wel, maar van basten mag zelf bepalen wie hij selecteert, al is dat zijn neefje van 16. Uiteindelijk rekenen wij hem af op zijn prestaties. Tja, Dan kun je wel blijven janken als van bommel zijnde dat je graag naar duitsland wilt maar dan heb je dus hele grote oogkleppen op. dus ogen en oren open.:
Marc, Marco mot je niet klaar!!!

gordon99 | 19-10-05 | 11:02

@ St-Eenmans

Het is toch duidelijk? Van Bommel is misschien een leuke modale clubvoetballer, maar komt tekort als international, alleen dat vindt hij zelf van niet. Door z'n misplaatste te grote ego is Van Bommel een storende factor in de redelijke hemogene groep die Oranje nu is. Zelfde verhaal als Seedorf dus.

brutus68 | 19-10-05 | 10:59

Voor de liefhebbers... ook www.vanbastenisdebaas.nl is al geregistreerd. Namelijk door een collega van Kicken! Zou Van Someren dan ook bij Marco in de klas gezeten hebben?

SlamDunk! | 19-10-05 | 10:47

Pfff... Eindelijk een deugdelijk verhaaltje van onze sportcolumnist. Natuurlijk hebben alle spelers in het NL-elftal respect voor Van Bommel in interviews. Het is echter geen geheim dat als de camera's uit zijn er hele andere woorden uitkomen. Van Bommel is een beetje de nieuwe Seedorf. Daarnaast, iemand gisteren Barcelona gezien? Je zou verwachten dat Van Bommel zijn best aan het doen is om weer terug te komen. ZuiderlingZonderling Mark kan zonder rommelopruimer Vogel echter weinig potten breken. Even www.markblijfweg.nl registeren?

St-Eenmans | 19-10-05 | 10:37

@blauw alg "Iedereen boven de riolen " leuke beeldspraak, kan ik hieruit opmaken dat je zelf onder de riolen woont? Ieder zijn meug natuurlijk ;-)

Carpa | 19-10-05 | 10:27

Overigens acht ik het totaal niet uitgesloten dat van Basten alsnog van Bommel selecteert en dat e.e.a. een tactiek a la Michels is. Een speler tot het uiterste tergen c.q. motiveren door deze op de bank te laten zitten (danwel niet selecteren) en hem dan op het moment supreme in te zetten. Who knows.

Carpa | 19-10-05 | 10:24

dat zou er nog eens bij moeten komen inderdaad

ptrr | 19-10-05 | 10:22

het blijft een irritante voetballer die van bommel, ik ben blij dat ie thuis mag blijven.

@vinque
"Van Bommel en Ooijer terug in oranje anders zit ik in 2006 met een Trinidad en Tobago shirt op de fucking bank."
dan wens ik je veel plezier met jou Trinidad en Tobago shirt op de fucking
bank.

zo soepel is de kwalificatie in geen jaren gegaan en toch lopen er weer mensen te zeuren. wat willen jullie nou dan? ik ben het helemaal met SlamDunk eens... hoelang zal het duren voordat www.markblijftthuis.nl geregistreerd wordt?

Rupie | 19-10-05 | 10:19

Iedereen boven de riolen alweer vergeten dat Tsjechie hier had moeten winnen? Zijn die gedachtes weggepoetst door fabelachtige vormen van voetbal, uitgevonden door Cruijff's Hulpje zelf? We zijn geplaatst ondanks van Brasten! Hiddink wil het wel overnemen, hoor....

blauw alg | 19-10-05 | 10:17

commentator99 = Minister Pechtold?

@zum kotzen Je hoort mij niet roepen dat we even wereldkampioen worden, maar het zijn inderdaad hele andere wedstrijden tegen Brazilië als tegen Andorra. Ik deel alleen niet je mening dat dit Oranje het per definitie moelijker krijgt tegen dit soort elftallen als tegen pak 'em beet Brazilië. Van Brazilië kan je verwachten dat ze niet met elf man rond het strafschop gebied gaan hangen en dat feit laat m.i. dit Oranje meer tot zijn recht komen.

Overigens ben ik het wel eens met commentator99 dat we hier nou eens moeten ophouden met dat eeuwige gezeik op Oranje, en persoonlijk zal het mijn reet roesten wie er in staat zolang we maar wereldkampioen worden. Je hoort mij toch ook niet jammeren omdat Michael Mols niet geselecteerd is?? :-)

Carpa | 19-10-05 | 10:09

[..]Van Bommel mag de rondvaartboot besturen[..] hehehehe!

Lekker Belangrijk© | 19-10-05 | 09:54

Over die kwalificatie: toen Van Basten kwam had-ie het over dominant, aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Nou, dat heb ik in zijn interlands nog geen moment teruggezien, ondanks de goede resultaten. Tegen Tsjechië heeft Nederland 2 keer gezwijnd, in de eerste wedstrijd kregen we een penalty kado terwijl de Tsjechen kans na kans verprutsten, als Rosicky die penalty in de tweede wedstrijd gewoon tegen de touwen jaagt en Baros het vizier wat scherper heeft staan heb je ook een heel andere wedstrijd. En volgend jaar op het WK heb je ?met alle respect voor Finland, Andorra en Roemenië- toch echt met tegenstanders van een ander kaliber te maken.

Ik schat Argentinië, Brazilië, Engeland, Italië, Frankrijk en Portugal i.i.g. hoger in. Dit Nederland is gewoon lang niet goed genoeg (okee, ook niet met Van Bommel erbij, maar zijn inzicht en venijn zullen node gemist worden op het WK).

Onvoorstelbaar zoals mensen de ogen kunnen sluiten voor de realiteit en denken dat ?we? zomaar even tot de halve finale of verder komen.

zum kotzen | 19-10-05 | 09:51

laten we ophouden met deze discussie omdat het toch niets veranderd aan de zaak. Het is zoals het is, het is jammer, misschien verkeerd, misschien achteraf wel goed. Wie weet?

Van Basten heeft tot nu toe redelijk gepresteerds (ook al ie ie arrogant als de neten) maar laten we niet een zelfde soort afzeikpartij hebben als met de eher advocaat vorig jaar tijdens het EK. die gast heeft bijna zelfmoord gepleegd omdat ie werk gekgemaakt door de Oranje supporters, terwijl hij wel de halve finale heeft bereikt. Ik denk dat we in NL gewoon eens wat minder hysterisch moeten doen over alles (terrorisme) en ons meer bezig houden emt onze eigen fouten.
Ik ben van mening dat dit land te veel zeurt en te weinig zelf doet. Kappen met zeiken en gewoon je eigen leven goed in orde hebben is de beste oplossing voor dit geneuzel

gegroet

commentator99 | 19-10-05 | 09:36

Hoezo doen we het op clubniveau niet best? Je bent het zeker over jouw favoriete clubje?

eierkoekfanatic | 19-10-05 | 09:15

Als PsV en Excelsior supporter en Rotterdammer geef ik Kicken volledig gelijk. Van Basten is zeer pro Ajax is zijn beleid en selecteert een Kuijt slechts om ook nog niet eens het Feijenoord legioen tegen zich in het harnas te jagen. Marco Michels is een beste jongen maar als hij tegenspraak krijgt beginnen zijn ogen vuur te schieten. In de jaern zeventig was van Beveren verreweg de beste keeper. Dankzij 020 speelde hij nooit. Voor "skiete Willy" geldt hetzelfde met deze magistrale vooetballer was Nederland in 1978
over Argentinie heen gewalst. Nog één keer: Waar was Cruijf in 1978? En waar was Johan in 1994.
Van Bommel en Ooijer terug in oranje anders zit ik in 2006 met een Trinidad en Tobago shirt op de fucking bank.

vinque | 19-10-05 | 09:13

Misschien is er wel een mooie rol als rodeoclown voor van Bommel weggelegd tijdens het wk.
Leuk, lekker entertainment in de rust. John de Mol ook weer gered, wereldvrede bereikt...

creatyfuslijer | 19-10-05 | 09:13

Von Bommel is aanvallend sterk maar laat gaten achter zich vallen. Hij heeft zijn kansen niet gepakt in Oranje. Alleen als ie een goed seizoen bij Barca draait ( Ajax systeem en Ajax coach ) maakt ie nog een kans. En dat alleen AJAX spelers in Oranje uitkomen is kul, de paar Nederlanders die bij PSV en Feyenoord spelen mogen vaak genoeg opdraven. Ooijer komt vast weer terug en Reiziger alleen opstellen met wind mee.

Apollo | 19-10-05 | 09:12

Jeeemig wat zitten er hier veel Amsterdammers en andere waardeloze randstad-mongeaulen? ach ja, ?t heet niet voor niets geenstijl.

Volgend jaar moeten we tegen de grote jongens spelen, ik hoop oprecht voor Van Basten dat ?we? Brazilië niet weer tegenkomen, want dan gaan gaan we er minstens met 5-0 op? hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Argentinië, Frankrijk (die staan er straks echt wel weer) of Portugal. Hell, met dit Nederlands elftal zijn we in staat nog van Duitsland te verliezen?

En voor al diegenen die Van Bommel arrogant vinden: gelukkig hebben bepaalde ajacieden daar helemaal geen last van, whahaha

zum kotzen | 19-10-05 | 09:11

Ongelooflijk dat mensen hier nog beweren dat van Basten weg moet en dat van Bommel goed presteert. Oranje heeft zich probleemloos geplaatst voor het WK, zonder ook maar te verliezen en grotendeels zonder van Bommel. Argumenten als van Bommel schopte PSV naar de halve finale CL zijn natuurlijk ook gelul, van Basten heeft de CL hoeveel keer gewonnen, twee, drie? Momenteel heeft van Bommel niet eens een vaste basisplaats bij zijn club, gisteren speelde hij klote en werd met geel gewisseld. En toch is de conclusie beneden de rivieren dat van Bommel geweldig is en van Basten klote. You tell me.

Carpa | 19-10-05 | 09:03

Van Bommel is precies de heer van boven zijn stand zoals Salmdunk hem karikaturiseert.

Helaas moet ik ook vasstellen dat onze onranje, van godenzonen afgeleide helden, het nodige voetbalintellect op het middenveld missen.

Zeker al Cocu ontbreekt is er niemand die de grote lijnen uitzet. Nu acht ik B. geen buitengewone leiderscapaciteiten toe, maar in het algemeen heeft hij wel het idee waar e hoe de voetbalhazen moeten lopen.

Mee dus naar het WK, als stand-in middenvelder. Kan wellicht ook de spelersbus gaan besturen, ter oefening op het rondvaart gebeuren.

style.councillor | 19-10-05 | 09:01

@zieke bastaard: Monaco is inderdaad heel heel gevaarlijk! Haha

troetelallochtoon | 19-10-05 | 09:00

Ik vraag me toch oprecht af hoe iedereen denkt te weten dat Van Bommel zo'n slechte invloed op de groep zou hebben. Wanneer je interviews met andere spelers hoort, is er namelijk niets anders dan veel respect voor hem. Als journalisten doorvragen geeft iedere international aan dat ze het eigenlijk ook niet begrijpen waarom Mark er niet bij zit en hebben de meesten ook nog steeds contact met hem. En degenen die menen dat Van Bommel niet genoeg is voor het Nederlands elftal moeten toch eens opnieuw en, vooral eens, onbevooroordeeld gaan kijken naar wat Van Bommel doet op het veld. Van Bommel is inderdaad geen Zidane, maar een heel ander soort voetballer. Iemand die het tempo bepaalt op het middenveld, op de juiste moment diep gaat, weet wanneer hij de tegenstander moet irriteren, hoe zijn team op sleeptouw te nemen. Neem de wedstrijd PSV-Monaco, elke keer dat Monaco gevaarlijk leek te worden staat Van Bommel op de goede plaats om het gevaar te neutraliseren en, afhankelijk van het moment, de goede voortzetting in de diepte kiest danwel de rust bewaard zodat het hele team positioneel weer goed kan staan.

Dat soort spelers zijn misschien wel belangrijker dan de technisch begaafde vedette die puur afhankelijk is van zijn moment. Real Madrid speelt zo slecht omdat de balans totaal zoek is, sinds de komst van Gravesen is die balans weer enigzins terug maar er lopen nog steeds teveel 'mooi-weer-voetballers'. Chelsea kan spelen zoals ze spelen omdat ze Makelele daar hebben lopen, allemaal mannen die de posities in het oog houden. Zo'n speler is Van Bommel, overigens net als Cocu, ook. Dat hij niet eerder een transfer heeft gemaakt is mede afhankelijk van de hoofdprijs die PSV vaak voor hem heeft gevraagd evenals het feit dat veel ploegen liever investeren in een playmaker dan in een sobere -lees commercieel minder interessante- speler. Het is niet voor niets dat er bij vele topploegen in Europa maar een middelmatige doelman het doel verdedigd...

zieke bastaard | 19-10-05 | 08:59

Van Basten is da BomB! Die gast reaukt een paar stickies, schuift een beetje met de pionnetjes en creeert daarmee een wereldteam. Als ik Van Bommel was zou ik me per direct laten naturaliseren tot Duitser.

troetelallochtoon | 19-10-05 | 08:58

Marco v. Basten doet er goed aan alleen mensen te selecteren die inzet tonen en goede teamplayers zijn. Met pure wilskracht kom je uiteindelijk het verst.

Ik ben geen Feyenoord fan, maar een elftal vol met spelers die net zo hard knokken en werken (+ een flinke dot talent natuurlijk) als Dirk Kuyt kan bijna niet verliezen.

Lange Neus | 19-10-05 | 08:54

Waarom Makaay meenemen als je ene Ryan Babel hebt.....

Zeeland Sjort | 19-10-05 | 08:16

@Zum kotzen, tijd voor je stoombadje...

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar Marco van Basten selecteert een team, niet individuele spelers. En Van Bommel past daar heel terecht niet in.
De discussie met ons 15 miljoen voetbalcoaches (ik had jullie al gemist!) moet dan eerder gaan over de heer Makaay, uit het zuiden des lands (Beieren dus).

The Pulp Faction | 19-10-05 | 08:14

Van Bommel moet als de donder terug in Oranje!

Van Basten mag hem gewoon niet omdat Van Bommel altijd duidelijk liet merken Ajax maar niets te vinden (en terecht!)

Dus Van Basten moet zich niet verschuilen achter dat gelul over 'hij voert de opdrachten niet goed uit', want dan moet hij eens kijken wat Landzaat, Maduro en De Jong (nalaten te) presteren in het Nederlands elftal, de laatste paar interlands.

Maar nee, als je voor de *kuch* godenzonen speelt of je hebt daar je jeugdopleiding *kuch* genoten, dan krijg je alle krediet van de bondscoach...

zum kotzen | 19-10-05 | 08:08

Waar heeft iedereen het hier over? Zijn alle lezers van geenstijl afkomstig uit het westen en noorden van het land? Natuurlijk willen wij (als zuiderlingen) dat goede spelers worden opgesteld als daar objectieve redenen voor zijn. Natuurlijk zouden Ajaxieden of Feyenoorders kwaad worden als een van hun sterspelers niet zou worden opgesteld. Denk na bij het schrijven van een dom argument.... Van Bommel heeft PSV naar de halve finale van de CL geschopt en is een goede speler (veel critici zijn het daar overigens mee eens). Ik zou hard lachen als meneer Kuit niet zou worden opgesteld(zie dan de verneukte mailtjes van 010-ers).
Anyway, M. van Bommel speelt zelf bij een van de beste clubs ter wereld, presteert goed en mag zichzelf een gelukkig man noemen. Als ik in zijn schoenen had gestaan had ik die Van basten met zijn arrogante bek al lang uitgelachen en gezegd: zak er maar in, want je gaat toch falen aankomend jaar.... Het is nooit anders geweest en NL zal wel weer worden uitgeschakeld in de halve finale met strafschoppen omdat `onze` jongens zoooo nerveus worden van een potje doeltrappen.
Ik heb gesproken

Een zuiderling woonachtig in Rotterdam.

commentator99 | 19-10-05 | 06:36

Ik zit zo vaak op de bank.

ffulpen | 19-10-05 | 05:12

Jee dit is een amusant onderwerp zeg!

MvvM | 19-10-05 | 04:23

Kicken is een lul. Zijn enige prestatie (en tevens mijn ergernis) is dat ik van hem gehoord heb. San Marco zuigt met zijn negatieve voetbal. Drie centrumverdedigers (Opdam, Boulahrouz en Maduro) zijn er twee teveel! Cruijf moet toch eens ophouden met zijn punt naar achteren gezever. Rijkaard en Koeman spelen ook al zo negatief.

0900 | 19-10-05 | 00:46

@mare
Maar vrees het ergste......

Maar vooralsnog HUP Holland Hup,
in mijn indianen pak met wortels omringd achter die leeuw, zeeuws meisje, boerenlul, bobo in de polonaise voor Hollands Glorie.
Doelstelling voor San Marco was 2008, dus excuus is er al.

Sjaakopdehoek | 19-10-05 | 00:34

Ik heb het te doen met Bert van Marwijk.
Je zou maar zo`n blaaskaak als schoonzoon hebben.
Van Bommel in oranje !!! Rolstoelbasketbal

incapable | 19-10-05 | 00:29

@Sjaakopdehoek
Aangezien we afgelopen jaar niet speelden tegen Argentinie, Frankrijk, Brazilie, et cetera, is het gissen naar de uitslag van zo'n krachtmeting. En met gissen schiet je niet bijzonder veel op.

Mare | 19-10-05 | 00:23

@mare

Maarre Crespo, Henry, Culina etc. zijn toch nog iets beter dan onze vriend Baros. en de spitsen van Andorra, Macedonie, Finland, Roemenie.
Enne hoe kwam die bal op de stip?
Vast weer een duikel volgens Sms6

Sjaakopdehoek | 19-10-05 | 00:17

@ptrr
Zijn de uitslagen van het afgelopen jaar geen goede argumenten dan. De veronderstelling dat van Basten een grotere vakkundigheid heeft dan jij lijkt me ook niet uit de lucht gegrepen. Ga er nou maar vanuit dat hij niet voor NIETS bommelding thuis laat, het gaat hem maar om 1 ding; het zo goed mogelijk presteren in Duitsland.

Mare | 19-10-05 | 00:14

Klasse SlamDunk, dit zijn wijze woorden.

c_to_the_cizzle | 19-10-05 | 00:10

@ptrr: naar bed jij. Pyama aan, tanden poetsen en morgen gezond weer op.
PS: ik moet op de kleintjes letten.

Albert Heijn | 19-10-05 | 00:10

@Torquemada
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt.

Mare | 19-10-05 | 00:08

@mare
bijdehand ben je gelukkig wel, altijd makkelijk als argumenten ontbreken

ptrr | 19-10-05 | 00:07

@Dr.R.Clavan
En dat doet de rest van Nederland weer deugd! Bedankt voor het openlijk tonen van je kleinzerigheid.

Mare | 19-10-05 | 00:07

@Dr. R. Clavan: waar kotsen jullie niet op? Het stinkt echt overal in Brabant.

Albert Heijn | 19-10-05 | 00:06

@Ptrr
Ja, die van Basten doet ook maar wat he. Heeft er de ballen verstand van. Jij ziet het allemaal wat scherper gelukkig. Misschien kan je hem middels een brief eens verblijden met je messcherpe analyses en inzichten.

Mare | 19-10-05 | 00:04

Van Bommel is de beste! Marco moet inderdaad weg, Het is geen Nederlansch elftal maar een Randstadsch elftal. En daar kotsen wij Brabanders op.

Dr. R. Clavan | 19-10-05 | 00:03

was ik al achter gekome,ik bespeur bij Mare n hoog Kees Jansma gehalte.

Torquemada | 19-10-05 | 00:02

@ptrr
ik weet niet wie beter is, maar als ik afga op de interesse die er afgelopen zomer was voor beide heren, genoa voor ooijer en barcelona en bayern voor die marokaan, ga ik zowel voor het collectief als voor het individuele voor chgalied.

Toine Rorije | 19-10-05 | 00:01

@Mare
"Het sterkste team is niet per definitie een simpele optelsom van de beste individuen, dat zou je toch moeten weten."

Hier ben ik het mee eens.. kijk naar Real en Chelsea, maar zie van Bommel graag in Oranje. al is het inderdaad zo dat hij moet presteren en doen wat de trainer hem opdraagt. Maar vreemd dat de meest succesvolle trainer van NL geen problemen met hem heeft gehad.

enne @ . Toine Rorije
Je hebt gelijk over Nec-Ajax, toen was het Psv-Ado.
Was wat ontdaan door jullie sterk argumenten maar youre right.
Vast en zeker gedronken dat ik de data door elkaar haal...

Maar Bommel is een klasse speler en is stom dat hij bij Barca het gaat proberen.

Sjaakopdehoek | 19-10-05 | 00:00

ben je toch echt stommer dan ik dacht, sorry

ptrr | 19-10-05 | 00:00

@ptrr
Excuses geaccepteerd.

Mare | 18-10-05 | 23:55

@alle van bommel supporters
'vers' van de pers: De Spaanse ploeg, met Deco als architect, viel hartstochtelijk aan maar vond geen gaatje. Van Bommel, die geel kreeg voor een tackle van achteren op Darlas, werd tien minuten na rust gewisseld voor Motta.
Vast weer zeer onterecht...

Mare | 18-10-05 | 23:54

als boularous tegenwoordig beter voor het collectief is dan ooijer, dan bied ik mn excuses aan

ptrr | 18-10-05 | 23:53

Gladio77
Kusje op je neus!

Mare | 18-10-05 | 23:51

@ Toine Rorije
JUIST.

Mare | 18-10-05 | 23:50

Van Bommel is net zo triest als geen stijl. Als je ook maar een opmerking over hun zielige gedoe op de battlefield server zegt krijgt je gelijk een ban.
Gamert is echt supersip zo. Ongezien de tyfus. ( o nee dat mag ik niet zeggen dat is een ban!)

Gladio77 | 18-10-05 | 23:50

@ptrr
Het sterkste team is niet per definitie een simpele optelsom van de beste individuen, dat zou je toch moeten weten.

Mare | 18-10-05 | 23:49

@ptrr2342
Het is ook een misverstand dat oranje moet bestaan uit de beste spelers van nederland. Advocaat is daar ook achtergekomen (of hij zou daar achter moeten zijn gekomen naar aanleiding van zijn laatste oranje-periode). Het gaat om het beste team van nederland.

Toine Rorije | 18-10-05 | 23:48

@ptrr
Wat een bullshit. Niet 1 speler heeft RECHT op speeltijd. De bondscoach stelt simpelweg het naar zijn inzicht beste elftal op. Das phantom kan ook gewoon thuisblijven als hij niet in het systeem past, hoe hard de duitsers daar ook de wenkbrauwen over mogen fronsen. Denk je nou echt dat van Basten persoonlijke clubvoorkeur mee laat spelen in zijn afwegingen? Alsof hij dat niet met het grootste gemak opzij zal zetten in ruil voor een grote prijs... Dat geloof je toch niet echt hoop ik.

Mare | 18-10-05 | 23:47

je hebt fitte spelers, en spelers die gewoon beter zijn

ooijer - vlaar opdam en die ene gast die te slecht is om die naam te onthouden

ptrr | 18-10-05 | 23:46

bestaan.

Mare | 18-10-05 | 23:42

@mare
omdat je de beste speler van nl (dat moment) niet thuis kan laten, als je de bank van ajax meeneemt?

ptrr | 18-10-05 | 23:42

@sjaakopdehoek
Ik ben OOK fit. Sinds wanneer moet het Nederlands elftal uit de fitste spelers.

Mare | 18-10-05 | 23:41

@Sjaakopdehoek
Vanwaar ga je ervan uit dat hij die kans NIET meer krijgt? Als hij Mark echt niet had gemogen, had bommel nooit voor oranje gespeeld onder zijn bewind. En dat heeft hij wel gedaan, want ik kan me mijn welgemeende 'kutvanbommel!' uitroepen na foute pass op foute pass nog goed herinneren.

Mare | 18-10-05 | 23:40

@sjaak
je verhaal over psv-feyenoor nec-ajax klopt voor geen meter. toen ajax in de goffert zat, speelde psv tege ado.

En wat je zegt over de schijn ophouden, ik denk dat van bommel zelf wel duidelijkheid heeft over hoe het zit. Het gaat tenslotten over een ruzie tussen hemzelf en marco. En naar de buitenwereld toe heeft van basten er gewoon baat bij om een goedweershow op te voeren met slappe smoezen. En de media slikken die voor zoeten koek

Toine Rorije | 18-10-05 | 23:38

We kunnen er natuurlijk lang en breed over ouwehoeren, maar feit is dat van Bommel best kwaliteiten heeft. Alleen heeft dat irritante kereltje de gewoonte om te denken dat hij een voetbalgod is en in het veld de orders van Marco aan zijn laars kan lappen en zijn eigen invulling daaraan kan geven.
Simpel, dat accepteert geen enkele bondscoach. Logisch dus dat hij niet meegaat, onruststokers verpesten nu eenmaal de sfeer binnen een groep en dat is het laatste wat je moet hebben.
Next topic please!

Mexicano | 18-10-05 | 23:37

@Mare
"Ja, door PSV-Feyenoord niet live te aanschouwen heeft hij er vast geen benul van hoe de spelers van deze teams er voor staan..."
Blijkbaar is dat inderdaad nodig om te kunnen zien dat een speler wel fit is (Ooijer)

Sjaakopdehoek | 18-10-05 | 23:37

@Mare & Toine Rorije
Goed als van Basten dat nou eens gebruikt als argument in plaats van gezeur over onbenulligheden en dat hij zich zou moeten bewijzen!
Dan ben ik het niet met hem eens, maar dan zou ik er akkoord mee gaan. Maar Bassie blijft de schijn ophouden dat onze Vriend nog een kans krijgt

Sjaakopdehoek | 18-10-05 | 23:33

az polder kereltjes die het bos in worden gestuurd als ze even niet tegen fc lutterveld spelen... Jammer dat ze van Bommel thuis gaan laten deze zomer, en apart dat iedereen van bommel hier opeens zo goed kent... Kijk dat van basten het zuiden misschien niet als jullie niet ziet zitten, (op de olympische spelen zou brabant 12 geworden zijn in sydney geloof ik, dus misschien hebben die k.. boeren wel de instelling die nederland juist zo mist) is jammer... Maar laat dan verdomme wel de amsterdammer ooijer in oranje en kom niet aan met slap gezever over een "blessure". Achja psv wordt weer rustig kampioen, levert geen internationals en alles boven de rivieren gaat dalijk eerst in "polonaise" over de dam als we een land als polen verslaan, om vervolgens af te druipen, na een verlies van de bank van ajax tegen een land dat wel serieus selecteerd

ptrr | 18-10-05 | 23:33

@Sjaakopdehoek
Ja, door PSV-Feyenoord niet live te aanschouwen heeft hij er vast geen benul van hoe de spelers van deze teams er voor staan...

Mare | 18-10-05 | 23:32

@Torquemada
Jouw analyse kan worden toegepast op ELK nationaal voetbalteam. En heeft daardoor geen waarde whatsoever.

Mare | 18-10-05 | 23:30

@Xaio,
Met je eens
treffend vond ik vorig seizoen Psv-Feyenoord,
toch een toppert in NL eredivisie....
Waar zat San Marco met vriend Schip?
In de Goffert, bij N.E.C. - 020.
Daar persoonlijk waargenomen, vast om Denneboom te bekijken want die hebben we vast nog nodig.

Sjaakopdehoek | 18-10-05 | 23:29

@Sjaakopdehoek
Sorry, maar juist in het voetbal bieden prestaties in het verleden geen garanties voor de toekomst. De Jong, Heitinga, Babel en Vlaar horen ook niet vaak bij de startende elf. Van Bommel heeft zijn kansen gehad en ze niet gegrepen, it's that simple. Hij voerde de opdrachten van de trainer niet uit, ging zijn eigen arrogante gangetje, en dan vis je uiteindelijk achter het net. That's life. Zie het probleem niet zo. Vooral niet gezien het feit dat we gekwalificeerd zijn zonder ook maar 1 verliespartij. De roep om verandering lijkt me dan niet echt nodig danwel gepast.

Mare | 18-10-05 | 23:27

het Nederlands elftal mist karakter,anders speel je niet gelijk tegen Macedonië.

Torquemada | 18-10-05 | 23:26

@mexicano, fuckje, mvvm
op gamert.nl zoeken ze nog leuke reaguurders, ga daar es kijken!

Het gaat ook helemaal niet om de voetbalkwaliteiten van van bommel. Op basis daarvan hoort ie gewoon in oranje. maar hij is dus blijkbaar echt een onuitstaanbaar calimero-complex-kutventje en dat past gewoon niet tussen die gezellige az-polderjongens.

Toine Rorije | 18-10-05 | 23:25

Nou omdat alles nu op een Ajax manier gaat, mensen van Feyenoord, twente en weet ik wat hebben er net zo goed verstand van

Xaio | 18-10-05 | 23:23

@MvvM
Nodig? Neuh. Amusant? Best wel. Is het nodig erover te zeuren? Neuh. Amusant? Ook niet echt he. Jouw mening bijzonder relevant voor dit topic? Wat denk je zelf.

Mare | 18-10-05 | 23:21

@brutus68 & Mare...

Heb je een naam, enne welke clubs van die meer gepresteerd hebben?
Ja, kan er zo 5 opnoemen die het heerlijk vinden om de bruine ster van San Marco te kietelen... maar de enige die ik kan bedenken zijn Davids en Seedorf.
Enne spelen bij een club is allang geen argument meer, kijk De Jong, Heitinga, Babel, Vlaar, etc...

Sjaakopdehoek | 18-10-05 | 23:20

Is dit echt nodig, zo'n onbenullig VOETBAL-onderwerp?

MvvM | 18-10-05 | 23:19

@Mexicano,
Thanx,
maar het is toch zo? Al dat overdreven gedoe van die zogenaamde deskundigen?
Tijd voor een etage hierboven! :-)

fuckje | 18-10-05 | 23:18

@Xaio
W'rom dan.

Mare | 18-10-05 | 23:17

Heb je iets tegen zuiderlingen ofzow!?

STFu zou ik zeggen dat heeft er geen K! mee te maken. Het ligt eraan dat Oranje gerund wordt door Ajaxieden (oude) en dat motten ze veranderen.

Xaio | 18-10-05 | 23:16

@Sjaakopdehoek
Er zijn genoeg spelers die groter zijn dan het slabbetje en prima passen bij het tafellaken; de spelers die WEL wekelijks bij de beste 11 van de Europese topclubs hun kunsten verrichten.

Mare | 18-10-05 | 23:16

@Sjaakopdehoek

Daar is onze vriend nou toch de grote vedette? Heeft ie daar een basisplaats dan? Dacht het niet dus..., te groot & te klein dus.....

brutus68 | 18-10-05 | 23:15

mooiste goal van afgelopen 10 jaar komt, vind ik, toch echt van Bergkamp, die een minuut voor het einde op briljante wijze met het buitenkantje in de hoek schiet tegen... ik meen... de Argentijnen.

Verder vind ik de hele discussie stom.
<quote>Fleischbaum: Nu had ik mij voorgenomen om vooral niets over Van Bommel te schrijven.</quote>

Doe dat dan ook niet! en schrijf anders niet dat je het niet wilt, want je wilt, net als al die mensen die na afloop van Nederlands laatste kwalificatiewedstrijd in luid gejoel en gefluit de tribunes verlieten, zeuren over voetbal... zeg dat dan gewoon!

Thiesma | 18-10-05 | 23:11

@fuckje ROFL

Mexicano | 18-10-05 | 23:11

@ Mare
Vertel mij dan wie wel groter is dan het slabbetje en HET tafellaken....

Kan er geen verzinnen die niet zijn man uit zijn rug laat lopen.

Sjaakopdehoek | 18-10-05 | 23:10

@mare22;59
Hij komt gewoon niet integer over.
zie ook de hele psv-zaak van hem. Het is nog nooit voor geomen dat iemand zo'n ongelooflijke drang had om weg te gaan bij feyenoord en dan naar psv te gaan. De enige verklaring buiten pure geldwolverij zou kunnen zijn dat hij zich vroeger in zn negerhut al aftrok als hij keek naar foto's van berry van aerle en adri van tiggele. Al lijkt me dat uitgesloten.

Hetzelfde idee krijg ik bij zijn oranje verhaal.

Toine Rorije | 18-10-05 | 23:10

@. brutus68

Jij hebt je huiswerk gedaan en helemaal gelijk. Misschien dat v Bommel iets toevoegd als hij zichzelf niet zo belangrijk zou vinden want hij is gewoon een kleine lothar matthaus en geen Cruyff. Hij blijft wel iemand die met zijn irritante gedrag soms iets kan forceren maar binnen de 'groep' heeft hij teveel negatieve invloed. Opzouten dus.

GrijpgrageGraaierd | 18-10-05 | 23:10

Ehhhhh Van Bommel..., dat is toch die Aron Winter van Barfselona???

Appie Snappie | 18-10-05 | 23:09

Bij PSV kon van Bommel prima vanuit de ruit een afstandsschot lanceren waardoor de zijvleugels hun taak konden verrichten en via de vleugelspitsen en de spielmacher konden scoren en de midvoor geen centrale rol meer hoefde te vervullen en zonder mandekking een vrije rol op het middenveld had, waardoor de voorhoede vrij spel had om de pinchhitter in het geval van Vennegoor of Hesselink kon scoren in de dode-hoek-momenten die elke ploeg zo rond de winterstop in verband met de transferperikelen rond het Bosman-arrest kan verrichten. Oftewel, schop tegen die bal aan, of bemoei je er niet mee. Much ado about a dead pingeon. Here I rest my case.

fuckje | 18-10-05 | 23:08

@Sjaakopdehoek
Inderdaad, te groot voor het slabbetje PSV en te klein voor het tafelkleed Barcelona, waar hij vooral langs de lijn furore maakt.

Mare | 18-10-05 | 23:07

@Mr. Luke
Het gerucht gaat dat van Basten verliefd is op van Bommel. Het is voor hem dus zowel een moeilijke als noodzakelijke keus hem thuis te laten. Gelukkig heeft hij besloten te handelen in het belang van de groep en zijn vlinders voorlopig op een zijspoor te zetten. Een beetje begrip wel op zijn plaats, lijkt me.

Mare | 18-10-05 | 23:04

Gut, Fleischbaum,
nog steeds gefrustreerd over de 3 goals in 020 die onze besproken vriend gescoord heeft.... en halve finale championsleague heeft gehaald, beker heeft gewonnen, 4 keer in 6 jaar kampioen is geworden met de provincialen, en daar een contract bij Barca uit heeft gesleept......
Inderdaad te groot voor servet en te klein voor tafellaken.........

@ Mr.Luke, dat vind ik nou ook...

Enne "Hosanna Cruijff"waar was die in 1978? Toen stonden we toch ook op een WK?
Die moet vooral vertellen hoe het moet.....

Sjaakopdehoek | 18-10-05 | 23:04

Als inwoner van Brabant, daar geboren en getogen, en ook nog eens een speciale band hebbende met Limburg ben ik toch van mening dat van Bommel, evenals een aantal andere huidige oranjeklanten te licht is.
Waar ik me aan stoor is de denigrerende opmerkingen ten aanzien van het zuiden des lands, in kwestie Noord-Brabant en Limburg.
Dit is niet terecht.
Reken wat mij betreft de gemiddelde PSV-supporter af op zijn allesontziende clubliefde, maar koppel het a.u.b. niet aan de Brabantse inborst.
En dan van Basten: van Basten is zeker qua uiterlijk en houding de spitting image van Rinus Michels, zo nu en dan bezigt hij jargon van Cruijffformaat, maar heeft ondanks deze twee illustere voetbalgrootheden in zich ook zelf een duidelijke opvatting en doel.
Laat hem zijn gang gaan en pis eens niet zoveel azijn om niets.

QZNYWRLD | 18-10-05 | 23:03

@Jan Lul : Die heeft geloof ik ietsie meer gewonnen dan Mark van B.? ;)

TM | 18-10-05 | 23:02

@Carpa
Precies. Van Bommel heeft alleen wat tere limbozieltjes gewonnen.

Mare | 18-10-05 | 23:00

Hmm, Philips hoofdkantoor is in 020, wat afvallige spaarlampen worden door de boernarbeiders geproduceerd in Eindhoven.

Bibo | 18-10-05 | 23:00

Toine Rorije
Gast, wat HEB jij toch tegen Kalou. Het lijkt wel of je hem ziet als de verpersoonlijking van het kwaad ofzo.

Mare | 18-10-05 | 22:59

Van Basten lijkt me niet over het paard getild, hij heeft zo'n beetje alles gewonnen wat er te winnen valt en van Bommel niet.

Carpa | 18-10-05 | 22:55

@.TM
en van Basten dan???

janluluitdebiertent | 18-10-05 | 22:52

@Mr. Luke : Omdat die van Bommel een arrogante over het paard getilde eikel is?

TM | 18-10-05 | 22:47

De winnende coach heeft altijd gelijk, maar een kerel als van Bommels is altijd makkelijk om in de ploeg te hebben.
Verder: als van Basten nu gewoon eens de ware reden verteld waarom hij van Bommel niet selecteert, i.p.v. het af te doen met een flauwe smoes.

Mr. Luke | 18-10-05 | 22:46

@Lucas we hebben een rechtsbuiten nodig, geen linksbuiten zonder spelinzicht :-)

En San Marco heeft altijd gelijk.

Carpa | 18-10-05 | 22:45

Ik heb hem nog niet gemist. Dus waar hebben we het eigenlijk over?

TM | 18-10-05 | 22:45

Waarom krijg ik nooit een kans in het Nederlands elftal?

wimpie | 18-10-05 | 22:45

Dark is the suede that mows like a harvest

Martin Brozius | 18-10-05 | 22:44

Die bommel praat niet eens echt limburgs. het is ook geen nederlands, maar enig limburgs kan ik er niet in herkennen.
Verder vind ik dat als marco een hekel heeft aan van bommel dat ie m best thuis mag laten. ik heb een keer een inteview met hem gelezen en toen kreeg ik ook het idee dat hij een mongool was. en kalou mogen ze al helemaal afvoeren, er is toch niemand in heel nederland die hem nog gelooft?.

Toine Rorije | 18-10-05 | 22:44

Mark moet zeker mee! Trouwens, in Duitsland rollen ze over elkaar heen om Jurgen Klinsmann zwart te maken.... Gelukkig zijn er nog Oud-Hollandse wijsheden in zulke tijden:

www.sdaiv.com/default.asp?id=home#1810...

Rich | 18-10-05 | 22:33

Als van Basten het zo goed vindt, vind ik het ook. Nul comma nul wedstrijden verloren in de kwalificatie, blijkbaar werkt het dus.

Framoes | 18-10-05 | 22:26

@Niels
Ja, maar mooi scoren in een oefenpartijtje verdient vanzelfsprekend meer waardering.

Mare | 18-10-05 | 22:18

@. Lucasdelinkselul
Daar heb je echt niets alle slechte ballen komen dan van links.

Karel kwakbol | 18-10-05 | 22:16

@lucasdelinkselul
Wat, BP? SRV? Esmee? Huh.

Mare | 18-10-05 | 22:15

Alleen die goal.. mooier was die van Bergkamp in Frankrijk WK tegen Argentinië.

Niels | 18-10-05 | 22:15

PvH70
Bedankt voor het openen van onze ogen. Hoe heeft het zo ver met ons kunnen komen. Ik trek beschaamd mijn filosofieboeken weer uit de kast, want elke minuut van het leven moet wel ergens over GAAN, poddomme.

Mare | 18-10-05 | 22:13

@Roykeb0yke!
Mmm, niet echt..., tis een Limbeau, vind ik meestal wel iets aandoenlijks hebben, het zijn net huisdieren, leuk dat je ze hebt, een hoog knuffelgehalte, je kent het wel. Maar Van Bommel irriteert me op de een of andere manier mateloos.

brutus68 | 18-10-05 | 22:13

Harry van Bommel? Van de SP?

Lucasdelinkselul | 18-10-05 | 22:09

Goh interessant. Discussies die maanden duren of iemand wel of niet tegen een bal mag gaan trappen. Fatsoenlijk nadenkende mensen die zich druk maken om roddeltjes en vetes tussen sporters, alsof het de Prive is goddomme.

PvH70 | 18-10-05 | 22:04

@Brutus68: Meneer is een vriend van van Bommel?

Roykeb0yke! | 18-10-05 | 22:02

@ Black is beautiful

Lul niet. Van Bommel heeft de naam & faam een onruststoker te zijn. Het is net een klein kind als meneertje z'n zin niet krijgt net zoals Seedorf. Van Bommel heeft de neiging een ploeg negatief te beinvloeden als dingen niet gaan zoals hij dat wilt, en dat is de reden waarom Van Basten hem niet selecteert.

brutus68 | 18-10-05 | 21:56

Dat krijg je ervan als je Ajax in je eentje oprolt voor de ogen van de (ex-)trainer van het tweede van Ajax. De coach van Jong P.S.V. zou precies hetzelfde doen als hij bondscoach was.

blauw alg | 18-10-05 | 21:55

Nederlands?? hahahahaha elftal?
Ik zie die turken en marokkanen en surinamers al het WILHELMUS zingen!

janluluitdebiertent | 18-10-05 | 21:49

@Vleesboom

Jij mag dan wel heel leuk schrijven dat Patrick Kicken geen verstand van voetbal heeft, maar hoeveel verstand heb jij dan wel van voetbal? Marco wil van Bommel niet mee hebben omdat die niet aan godenverering wil doen. Kan Marco slecht tegen want die kloon van Cruijff denkt ook al dat ie altijd gelijk heeft.

Black is beautiful | 18-10-05 | 21:46

@FriescheHengst

En Huntelaar dan? Of is dat geen Friesch?

brutus68 | 18-10-05 | 21:26

Abe moet ook mee!

FriescheHengst | 18-10-05 | 21:22

.Fleischbaum
Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in 020.

Karel kwakbol | 18-10-05 | 21:22

En oh ja, dat vergat ik nog even, Van Bommel is natuurlijk ook nog een Limbeau. Er zit dus een behoorlijke dosis frustatie bij die jongen, en daar wordt je misschien met PSV kampioen mee, maar in een Nederlands Elftal gelden nu eenmaal andere wetten. Leuk boek om te lezen in de aanloop naar het komende WK: Wij waren de besten van Auke Kok over de WK in 1974, komt dit probleem ook aan de orde....

brutus68 | 18-10-05 | 21:18

@rn1970 Klopt.

Bonanza76 | 18-10-05 | 21:13

@bonanza Volgens mij staat je msn-mode nog op on.

rn1970 | 18-10-05 | 21:06

Die mafkees van een Kicken moet opzouten met die belachelijke actie van hem. Van Bommel is een leuke modale voetballer op clubniveau, verder niks. Het probleem van Van Bommel is, dat hij daar zelf anders over denkt. Daarmee is hij een onruststoker in een Nederlands Elftal, net zoals Seedorf. De ego's van beide heren is te groot om te kunnen functioneren in het huidige team wat Van Basten in elkaar heeft geknutseld. Dit elftal wordt echt geen kampioen daar in Duitsland, maar is wellicht een belofte voor de toekomst. Van Bommel heeft al jaren de reputatie een lastig mannetje te zijn, en dit soort figuren heeft nu eenmaal een slechte invloed op de groepsmoraal. San Marco heeft dus gelijk.

brutus68 | 18-10-05 | 21:05

Nee, dat was die beer die met een kat in een kasteel woonde...

Bonanza76 | 18-10-05 | 21:05

Van Bommel, da's toch die schoenmaker.

Karel kwakbol | 18-10-05 | 21:03

Ik vin da iedereen zn mondje dicht moet houwe hierover. Dr kenne gin 16miljoen bondscoaches zen. En niemes hier hi verstand van voebal, da's wel duidelek.

Bonanza76 | 18-10-05 | 20:59

Bommelding of Bom-mel-ding ??????

Zwaredrinker | 18-10-05 | 20:59

Van Bommel?
Zegt me niks...
Zit die niet in de Rabobankploeg?

marsupilami | 18-10-05 | 20:49

Hoe zat het ook alweer?

Amsterdam heeft het,
Rotterdam heeft het niet nodig en
Eindhoven heeft geen idee waar het over gaat. (Theo Maassen)

Brusselmans | 18-10-05 | 20:48

@MAXIMO, nee hoor. We worden sowiezo geen wereldkampioen. De meeste voetballers zitten namelijk nog in de kleuterklas en hebben gewoonweg te weinig ervaring om slim te zijn. Ze hebben trouwens ook nog te weinig conditie, zeker na de competitie zal dat gaan ze merken.

ZakkenVuller | 18-10-05 | 20:46

Het was me weer een leuk stukje vermaak SlamDunk! Inderdaad: weg met die arrogante kwast. En helemaal optyfen die de beslissing van 'San Marco' niet accepteren! Bleghhhh!

Brzk | 18-10-05 | 20:43

Losers!

auxy | 18-10-05 | 20:42

Helemaal mee eens SlamDunk!
Oprotten met die van Bommel!
De bondscoach heeft er goed aan gedaan hem niet te selecteren aangezien je dan het hele elftal op die zeikerd moet afstemmen aangezien hij zo irritant is.
We worden Wereld Kampioen zonder van Bommel, ik zeg het je.

MAXIMO | 18-10-05 | 20:39

Mooi gesproken. Die Kicken moet helemaal ophouden met zijn eeuwige gezever.

Kistkalf | 18-10-05 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken