Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terreur komt van links

Sargasso, bedanktHet jaarverslag Terrorist Attacks 2006 is binnen. Check die stats dan. Keihard bewijs. Terrorisme in Europa is vooral een linkse aangelegenheid. Interessant lijstje voor alle Haagse paniekzaaiers op het Binnenhof. Want wat blijkt? Islamitische hakbars stelden geen ene ruk voor, en kaalkopjes bakten er ook bar weinig van qua aanslagen naar de mensen toe. Wie pleegden dan wel al die attacks in de EU. Juistem. De separatisten van Spanje en Frankrijk (Corsicanen, Basken) en de Duyvendakjes van Italië, Griekenland en Duitsland. Nederland ontbreekt uiteraard in het lijstje. Want hier te lande gebeurt nou eenmaal geen ene f*ck. Kunnen we die Tjibbe Joustra en zijn miljoenen kostende club bangmakers net zo goed opheffen. "Substantiële terreurdreiging." Je zuster op een houtvlot...

Reaguursels

Inloggen

Maar als ik nu mijn vrouw afros met een end hout, omdat ze weigert met een zak over haar hoofd te lopen, is dat dan

a: terreur
b: cultuur
c: vrijheid van godsdienstbeleving

Als de definitie van terreur maar krom genoeg gekozen wordt, is er inderdaad geen Islamitische terreur in Nederland.

Kardinaal Meier | 25-04-07 | 10:13

dr.spin007 24-04-07 @ 19:43

Nee :D

anti-dutch | 25-04-07 | 09:31

Uitkomst verrast niet echt

Awasawas | 25-04-07 | 00:49

Bottehond, hoe veroveren we 'onze vrijheid' dan terug? Ik denk dat 'onze vrijheid' er voor gezorgd heeft dat de islam op kan rukken in de lage landen en in Europa. In hoeverre waren we vrij voor de 'grote intocht der islam'?

Ik ben niet voor dictatuur maar vrijheid kan ook een valkuil zijn. Voor mij is echte vrijheid mijn geloof in de liefde die Jezus voor mensen als jij en ik heeft.

Fred V | 24-04-07 | 23:06

Jullie vergeten het terreur door het bedrijfsleven. De zelfverrijkingterreur van dat rechtse CEO tuig, het old boys network en dehatch fund nazies die de gewone man uitknijpen en de moderne slavendrijvers uithangen. Dat wordt door de mensen die dit lijstje gemaakt hebben niet meegenomen..

Boeddhi | 24-04-07 | 23:01

-weggejorist-

de grote boze wolf | 24-04-07 | 22:58

@ de grote boze wolf 24-04-07 @ 21:56

Socialisme is geen mildere vorm van communisme. Is een groot misverstand. Volgens marx is socialisme de staat die bereikt wordt als het communisme (wat feitelijk een route naar socialisme is) is geslaagd. iedereen die zich socialist noemt is (volgens marx) ook altijd communist. Alleen snappen ze dat zelf vaak niet zo erg...

Dat socialisme vaak wat milder overkomt is omdat partijen als de SP heeeeeel veel water bij de zeer sterk communistische wijn hebben gedaan in de loop der tijd.

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 22:43

We vragen natuurlijk niet door wie dit tabelletje en het zo geroemde jaarverslag is gemaakt.
De overheid van de VS misschien, of een instantie die eventjes ingehuurd is door die overheid?
Of wat dacht je van een bedrijfje die effe flink wat poen opstrijkt omdat ze de belangen van grote corporaties dienen?
Overigens, het hele 'links versus rechts' paradigma is al een grote vertruzing...

BSE rundfunk | 24-04-07 | 22:01

-weggejorist-

de grote boze wolf | 24-04-07 | 21:56

Vreemd lijstje:
*Nederland staat er niet bij terwijl er 2 Islamitsche aanslagen hadden
*Engeland had die 4 knapen die de metro hadden opgeblazen, moslims

Chinuk | 24-04-07 | 21:53

@ TM

Volgens mij zijn bijna alle seperatisten links/marxistisch of anderszinds politiek-gehandicapt. Het is ook gewoon logisch omdat links nu eenmaal een voorkeu voor geweld en bloeddorst heeft. Nog wat voorbeelden naast de ETA zijn de PKK en de corsicaanse 'vrijheidsstrijders'. Er zijn er met wat googlen vast meer te vinden.

Quotje van Eurodusnie (links-fascistische organisatie)
'In principe zouden seperatisten daarom door anarchisten gesteund moeten'

Legt u dus nog eens rustig uit waarom seperatisten niet links zouden zijn?

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 21:43

@ TM

He GS: Separatisme = Links? ETA = LINKS????

Ik begrijp niet zo goed wat u wilt zeggen. GS beweerd dat terrorisme grotendeels links georienteerd is. Dit is een uitspraak die zo evident waar is dat elke vorm van discussie mij echt volledig overbodig lijkt. Seperatisten lijken ook vaak linkse symphatien te hebben (zie mijn eerdere posting). En inderdaad, de ETA is zo rood als jan tomaat. Google eens op 'ETA marxisme' of sla wikipedia er eens op na.

Niet meteen wild om u heen slaan als u zo duidelijk zelf niet op de hoogte bent van de feiten!

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 21:32

Zie je wel dat ik geen gevaar voor de samenleving ben

ik kom van rechts | 24-04-07 | 21:09

@ Bottehond

Eeuwig zonde dat jouw postjes zo weggemoffeld zijn alhier en dat jij geen groter podium tot je beschikking hebt. Jij verwoord zo perfect wat een ander wellicht denkt, waaronder ik zelf, maar dit niet zo uit de pen kan laten vloeien dat jij eigenlijk niet onopgemerkt mag blijven! Heb je weleens aan een eigen weblog gedacht?
Wat zou het een mooie uitdaging voor GeenStijl zijn: Boris van der Ham versus Bottehond bijvoorbeeld. Elkaars comments betwisten dan, immers Boris houdt wel van die interactie! Toch?

* geen geslijm van mijn kant, wél een veer!*

Is er in het land een opstootje van rechts signatuur, dan zal de media het niet nalaten dit breeduit te tonen en waarnodig op te blazen.
Ik vind het echter wel meevallen allemaal wat betreft de rechterzijde.
De vooroordelen betreffende "links" komen steeds meer naar boven borrelen.

HP de Tijd lezer! | 24-04-07 | 21:05

Quality, not quantity.

ssoass | 24-04-07 | 20:53

anti-dutch 24-04-07 @ 19:25
De naam zegt het al,weg met ons.

de honden blaffen... | 24-04-07 | 20:00

anti-dutch 24-04-07 @ 19:25

heb je ook nog argumenten of ben je van huis uit autistisch?

dr.spin007 | 24-04-07 | 19:43

Liever een linkse rakker dan een rechtse stinkbal.

anti-dutch | 24-04-07 | 19:25

bottehond 24-04-07 @ 18:15
Inderdaad,en die angst onstaat door de wegbereiders van deze vredige godsdienst,de zelfontbranders die afgaan in treinen en metro's vol onschuldigen.
En dan laat men zijn oren hangen naar "verlichte" moslims,zoals onze vriend Ramadan,die met deze dreiging op de achtergrond allerlei privileges voor deze godsdienst van de vrede weet te bereiken.
(Over Ramadan een groot(uiteraard positief)artikel in VN).

de honden blaffen... | 24-04-07 | 19:18

Onze grote vriend Volkert van de Graaf was toch ook van de linkse kant??

BEERTENDER | 24-04-07 | 19:05

@ bottehond & dr.spin007

Kwoot van een reaguurder op Sargasso:

" Naja, je ziet zelf wel in hoe arbitrair het allemaal is. Daar staat tegenover dat het goed is dat er eens op wordt gewezen hoe marginaal de islamitische terreurdreiging eigenlijk is, waar we miljoenen tegenaan gooien en de meest doldwaze democratie beknottende wetten voor aannemen. Hoog tijd om weer bij verstand te komen."

Link: www.sargasso.nl/archief/2007/04/24/isl...

Kortom, een site voor moonbats en conspirationisten.

wopper | 24-04-07 | 19:03

Wat dat betreft zit er ook een ragfijn nuanceverschil tussen de termen "terroristische aanslag" en "terroriseren". Van dat laatste vind je helegaar niets in de tabel terug.
Het chanteren van de Nieuwe Kerk met betrekking tot een tentoonstelling, door de Turkse regering, was uiteraard geen terreur, dat was liefde. Het verbieden van een glaasje wijn op de SStaatsTV was uiteraard geen vorm van terreur, noch onderdrukking te noemen.
Overigens stond in Elsevier vorige week wel een aardig artikel. Een breed overzicht van moslimdaden en moslimacties sinds 1951 (de eerste moskees in 0031). Wat beklijft na het lezen, is dat de frequentie wel erg snel toeneemt.

dr.spin007 | 24-04-07 | 18:57

Jij raakt inderdaad de kern van de zaak veel beter dan de GS redactie, bottehond!

Lavrenti_Beria | 24-04-07 | 18:18

Lavrenti_Beria 24-04-07 @ 18:07

Als ik de staat van Europa anno 2007 beschouw zijn islamisten er perfect in geslaagd om een eerste belangrijke stap te zetten met betrekking tot hun heilige einddoel alhier: Eurabië. Europa is bang. Heel bang. En buigt en apeaset en levert pronto! haar Vrijheden in en kijkt de andere kant uit inzake het bederf dat de islam verspreidt door de Europeesche landen en steden. Vraag maar aan jeauden en heaumeausensuelen en blanke vrouwen in de steden en leraren die niet meer over de Shoa durven spreken. Aan cabaretiers en andere kunstenaars en aan columnisten en filosofen en wetenschapperTs. Politici: idem dito. Europa is haar Vrijheid de facto kwijt. Het gaat er niet meer om onze Vrijheden te behouden, we motten ze terugveroveren.

bottehond | 24-04-07 | 18:15

He GS: Separatisme = Links? ETA = LINKS????

Lees eens een boek ja? Bij voorkeur een woordenboek.

TM | 24-04-07 | 18:15

Merkwaardig dat jgeenstijl met dit grafiekje over separatistenterreur komt aanzetten

ik kom tot een andere conclusie dan de redactie

In de EU werden in 2006 EU 498 terroristische aanvallen gepleegd, hoofdzakelijk in Frankrijk en Spanje,inderdaad door separatisten zoals uit je grafiek blijkt,
maar die hadden niet de intentie mensen te doden, zo blijkt uit een rapport dat door EUROPOL werd gepubliceerd Dodelijke slachtoffers waren er dan ook bijna niet, en daar zegt het statistiekje niks over
Volgens de directeur van de Europese Politiedienst, Peter Ratzel, heeft de meerderheid van
deze aanvallen onafhankelijkheid als oogmerk, ondanks het hoge aantal aanvallen, zijn de meeste niet gericht op het doden van mensen”.

Ratzel herinnerde eraan dat Islamitische fundamentalisten hun terreur begaan met het oogmerk om zoveel mogelijk slachtoffers
te veroorzaken.

Als ik de tabellen met dodelijke slachtoffers als gevolg van moslimterreur in Madrid en Londen bekijk, zijn ze daar veel beter in geslaagd dan hun separatistische collega’s van de ETA bijvoorbeeld:
Honderden doden in die steden en nog steeds geen vrij Baskenland.

Lavrenti_Beria | 24-04-07 | 18:07


partij voor de apen 24-04-07 @ 13:50

Het zal niet lang duren voordat de PVDA met wetsvoorstellen komt om de vrije schoolkeuze te verbieden.
Zelfs Verdonk (godbetere) heeft hier al over gesproken.
Men zal u dwingen te assimileren!

de honden blaffen... | 24-04-07 | 18:02

Maar goed dat de veiligheidsdiensten zwaar inzetten op bestrijding van moslimterrorisme, of niet Cino Enig idee hoeveel grote ssnlagen voorkomen zijn? Of ga je op grond van deze cijfers beweren dat ielam tóch vrede is. Besides: islamisering verloopt vooral door andere middelen, as you well know. Tariq ramadan ring a bell?

bottehond | 24-04-07 | 17:30

Laten wij hierbij niet vergeten dat de Baskische seperatisten van de ETA een Marxistisch-Leninistische achtergrond hebben. In de volksmond heet dat ook "links", toch?

koerbagh | 24-04-07 | 17:25

MDA 24-04-07 @ 15:32

Aanslag op Twin Towers was niet in Europa!.

Nee, laat staan dat het niet in Europa was, was het ook in 2001 gebeurd, LUTSER. Ga 'ns leren aandachtig lezen.

Cino | 24-04-07 | 16:50

@ partij voor de apen 24-04-07 @ 15:58

ach ja, die had je inderdaad ook nog... seperatisten, raar volk: iedereen zijn eigen land en alles zal goed komen. Heb ut nooit zo erg begrepen...

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 16:03

pfffffh als ik het goed zag waren de seperatisten anders met ruime voorsprong koploper .. typisch hollandse storm in een glas water .. en al dat gezeik over links of rechts .. is het zo raar dat er mensen zijn die denken dat in een klein kudtlandje als holland ,met een bruto nationaal product groter dan brazilie dat het best mogelijk is dat IEDEREEN een menselijk bestaan kan lijden .. als dat niet mogelijk blijkt te zijn dan is er gewoon bestuurlijk wat mis .. soms mis ik die linkse rakkers wel eens .. dit landje kan best eens een ouderwetse zuivering gebruiken .. wat nou wachtgeld meld je maar even bij de concierge (je hoeft geen koffertje mee te nemen en je komt niet langs start .

spierdalaj | 24-04-07 | 15:59

@Klaboesterbeer 24-04-07 @ 15:48

De afscheidingsbeweging in Corsica wordt voornamelijk bevolkt door links en links extremistische elementen.

partij voor de apen | 24-04-07 | 15:58

@ MDA 24-04-07 @ 15:39

merkwaardige uitleg... de statistiek wordt om de een of andere reden bijzonder gekleurd door een enorm hoog aantal seperatisctische aanslagen in frankrijk. Geen idee waar dat vandaag komt? Anyone? Daarnaast vormt de grootste post de Spaanse seperatisten. Dat zal haast wel de eta zijn ookal zijn er in spanje meer afscheidingsbewegingen. De eta is gestoeld op marxistisch-leninistische ideeen. Vandaar dat ze ook altijd zulke dikke vriendjes zijn met het Nederlandse huizen-dieven gilde (krakers).

Het is trouwens wel een heel merkwaardig misverstand om nationalisme per definitie te betitelen als 'rechts' (zoals de eta bewijst).

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 15:48

[email protected]: uit de tabel blijkt dat 90% van de terroristische aanslagen wordt gepleegd door nationalisten (wat ik toch als een rechtse groepering aan zou duiden), maar jullie titel is dat de terreur van links komt... een vreemde conclusie zou ik zeggen. Toch?

MDA | 24-04-07 | 15:39

@cipher: En in welk jaar was dat hakbar-trein-boem gevalletje??? nou?? in 2006? Nee he... En de aanslag op de twin towers staat er ook niet tussen, want dat was niet in europa... het blijft lastig dat lezen...

MDA | 24-04-07 | 15:32

Geertje.. wat zeg je dan??

Cino | 24-04-07 | 15:29

Lachen dat er nog steeds mensen zijn die geloven in de vergelijking "Links=Sociaal"
God mag weten hoe men ooit tot deze vergelijking is gekomen
-
Geef mij maar Ultra Rechts, ook niet goed, maar tenmiste niet zo erg als Links.
Praktijk laat ook gewoon zien dat Ultra rechts niet zoveel schade aan een land aanricht als Ultra links... of zelfs gewoon links...

Moi2 | 24-04-07 | 15:08

CipherNL 24-04-07 @ 14:39

Hakbar terrorisme valt onder therapie voor geestelijk gestoorden en mag daarom dus geen terrorisme genoemd worden door de policor gedachtenpolitie.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 24-04-07 | 14:59

En waar is de hakbar-trein-boem in Spanje in dit lijstje?

CipherNL | 24-04-07 | 14:39

Rechtse Terreur: Waar praten we over?
Linkse Terreur: We praten er niet over!

partij voor de apen | 24-04-07 | 14:36

Rechtse terreur = terrorisme
Linkse terreur = vrijheidstrijders

Masturwasbeer | 24-04-07 | 14:33

Alleen jammer dat er bij het artikel geen link zit...

Weirdoinventor | 24-04-07 | 14:27

verbetering:

grootheidswaanzin = meerwaardigheidscomplex

FrAgFo0d | 24-04-07 | 14:20

oud nieuws vroeger was het toch ook de RARA en de RAF die dergelijke dingen deden?

Je weet wel allemaal van die Volkerts met linkse grootheidswaanzin

FrAgFo0d | 24-04-07 | 14:18

@ykeltje 24-04-07 @ 14:09

Ben jij een rechtse terrorist dan? Zo ja, rot dan mooi op!

partij voor de apen | 24-04-07 | 14:12

Geen rechts-terrorisme in NL?
En GeenStijl dan!

ykeltje | 24-04-07 | 14:09

Voor degene die zich niet kunnen voorstellen waarom terreur van links komt; zijn we ons folkert vergeten? Dat was ook een echte rooie kamra... rakker. Viel nog mee dat ie niet uit Oss kwam

necause | 24-04-07 | 14:05

@ pvdapen

Maar dat willen we niet, we willen gewoon dat onze kinderen in een land opgroeien waar mensen elkaar niet naar het leven staan en vreedzaam met elkaar omgaan.

Tegenwoordig is een dergelijke mening Rascisme!

Veel succes met de schoolkeuze. Ik kan me alleszins voorstellen dat dergelijke keuzes niet prettig zijn. het tekent het failliet van de 'multikulti' samenleving.

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 13:57

Onze zoon is nu 3 jaar oud. Wij wonen in een grote stad en moeten dus nu een schoolkeuze gaan maken. Als je vraagt aan de mensen uit je buurt en op de kindercreche waar je hem het beste naar toe kunt sturen, dan krijg je als antwoord: Stuur hem maar naar een Christelijke of Katholieke School. Als je vraagt waarom, dan krijg je te horen dat de Openbare School geterroriseerd wordt door (ik noem het hier maar) andere culturen. Gewoon goed Nederlands zal hij daar niet leren, maar wel continue voor zich zelf moeten opkomen in school gevechten e.d. Nu zijn wij niet gelovig van huis uit, maar na lang aarzelen hebben we hem toch maar bij een Christelijke Basisschool aangemeld. Als de jeugd al voor een groot deel verpest wordt op het basisonderwijs, wat betekent dit dan voor het voortgezet onderwijs en eventuele vervolgstudies? Volgens de PvdA en andere linkse partijen moet je er maar aan wennen dat er andere normen en waarden gaan gelden. Maar dat willen we niet, we willen gewoon dat onze kinderen in een land opgroeien waar mensen elkaar niet naar het leven staan en vreedzaam met elkaar omgaan.

partij voor de apen | 24-04-07 | 13:50

@ klaboesterbeer moest natuurlijk zijn @partij voor de apen 24-04-07 @ 13:24

copy-paste is best moeilijk

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 13:39

het terreur komt al decenialang van links en nederland komt ook nog wel op het lijstje , of dachten ze dat ze een vrijbrief hadden . er wordt hier veel gecensureerd op tv of internet , of zelfs compleet verwijdert door de linkse machthebbers in dit land en de eu , dit is om zogenaamd terrorisme(culturenoorlog/geloofsoorlog) buiten de deur te houden , helaas bereiken zij op deze manier het tegenovergestelde en zullen er juist meer dingen gaan gebeuren . van oudsher is men op zoek naar vrijheid , vrijheid om te leven , te zeggen en te doen . wij hebben die vrijheid even mogen kennen en zullen daar onze kleinkinderen van kunnen vertellen . helaas was het niet voor lange duur en is de linkse elite al jaren bezig om een linkse vrijheid te creeren in ons land en de eu . een linkse democratie die door de oorspronkelijke bewoners nog niet eens door de helft van de bevolking wordt ondersteunt , een vrijheid voor de 1 dus en een beroving van de vrijheid voor de ander . dit zijn geen vreemde dingen , dat gaat al zo sinds de komst van de mens . de machthebber bepaalt de regels en we hebben al decenialang linkse machthebbers of linkse machthebbers die zich rechts noemen om het volk te misleiden . deze mensen denken dat hollanders achterlijk zijn en ze zadelen ons op met tal van traktaties uit het buitenland en beroven ons stukje bij beetje van onze vrijheid , iedere keer een stukje , net zolang tot de kaas op is . enig idee hoe deze mensen zich nu voelen met dat belachelijke stemspelletje van jullie heren politici , je doet toch wel waar je zin in hebt , is altijd trouw gebleken en dat is nooit in ons voordeel geweest . democratie is een woord waar ik over ben gaan twijfelen . als je het grote plaatje bekijkt dan zie je eigenlijk weinig terug van democratie en zie je een redelijke constante lijn met linkse beslissingen . deze linkse mensen hebben weinig verstand en zadelen ons op met tal van problemen en geven ook nog eens niet thuis bij falen en hebben een vergunning om legaal op te lichten . van oudsher is dit nog nooit getolereerd door het volk en dat zal ook nu weer zijn . een land kweekt zijn eigen terroristen door de besluiten van hun leiders . als een land kiest voor een multiculturele samenleving , dan zullen zij ook kiezen voor de oorlog die daarop gaat volgen . culturen en geloven zijn onstaan door oorlogen en zijn het verleden het heden en de toekomst . linkse mensen denken boven de evolutie te staan en kennen de mens dus eigenlijk helemaal niet , slechts hun centen . we hebben verschillende culturen en geloven in de wereld , maar in 1 ding zijn we allemaal gelijk , ieder wil zijn eigen vrijheid en zal daar uiteindelijk voor willen sterven , op dat moment ben je dus een terrorist of een soldaat geworden , het ligt maar net aan welke kant van de lijn je staat . ik vindt het woord terrorist dan ook alleen van toepassing als de dader zich in een ander land begeeft als het zijne , anders is het een vrijheidsstrijder bij mij en kan ik begrip voor hem tonen .

onzekant | 24-04-07 | 13:39

@Klaboesterbeer 24-04-07 @ 13:15

Don't take my word for it. Ik ben alles behalve een expert op het gebied van de islam en zal door ongetwijfeld door alle links-correctelingen en moslims vervloekt en ter dood worden veroordeeld om wat ik schrijf. Maar de geschiedenis van de islam is inderdaad erg interessant en erg verschillend van die van het christendom en dat zijn gewoon feiten. De islam kent geen passages als 'keert hem de andere wang', geen ongewapende profeet die op een ezeltje een stad binnen komt. Begrippen als vergeving en de barmhartige samaritaan zul je niet tegenkomen in de koran. Vrede is in de koran altijd en per definitie voorbehouden aan 'gelovigen' de rest (hierarchisch geordend in joden, ongelovigen en andere varkens) wacht slechts bekering of onderdrukking en de dood. In tegenstelling tot wat mij op school altijd geleerd is (en waar ik tot mijn grote woede jarenlang ook in heb geloofd) is de islam bepaald geen lief-vrolijk-en-vreedzaam en religie. Alle reden dus om waakzaam te zijn t.o.v. de verkondigers van dit geloof en hun handlangers in de vorm van kritiekloze politici.

Een klein beetje begrip van de islam en de koran verklaard trouwens ook een heleboel van wat er momenteel in de wereld gebeurd. Ik kon nooit goed begrijpen waarom een vreedzaam religie zaken als al-quida e.d. voortbracht. Totdat je gaat begrijpen dat de islam helemaal niet zo afwijzend staat t.o.v. geweld. Opeens wordt het dan allemaal logsich en vallen de puzzelstukjes naadloos aan elkaar.

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 13:38

Ik mis de terroriste aanslag die door paars 1,2,3 etc en grijs 1 op mijn portemonnee is gepleegd in het lijstje!

Barry Balzak | 24-04-07 | 13:25

HEEE stelletje stijlloze lullo's daar op die redactie, HET IS GEEN STIJL!!! maak es ff snel een link naar de bron van die statistiek die julie op je web hebben gepleurt! "Want als je annual report Terrorist Attacks 2006" gaat googlen krijg je echt die shit niet meteen in je schoot geworpen waar julie mee schermen!

Overigens zal het mij een rot zorg zijn of terreur nou van links of van rechts komt, het komt toch wel aan, en hard ook!!!

Lang leve de seperatisten!!!! ;-)

IKBENGOD | 24-04-07 | 13:25

@Klaboesterbeer 24-04-07 @ 13:15

Bedankt voor de achtergrond van de koran. Zo te zien duidelijk anders dan de Bijbel. En ja, je hebt gelijk als je zegt dat er geen gematigde of liberale islam bestaat. Als dat wel zou bestaan, hadden we al lang allerlei tegenbewegingen gezien uit de eigen moslimkringen. Tot op heden ken ik ze niet. Als er weer een moslimmisdaad is gepleegd, wordt er nooit door hen een stille mars of andere anti-geweld demonstratie georganiseerd. Dat geeft te denken. Ook de verantwoordelijkheid voor de opvoeding wordt niet door de ouders genomen. In plaats hiervan stellen zij de overheid aansprakelijk voor het ontsporen van hun eigen kinderen. Het moet niet gekker worden!

partij voor de apen | 24-04-07 | 13:24

@ partij van de apen

Hoe bestaat het dat we de post immigratie overlaten aan notabene een buitenlander met een tweede keus paspoort die haar eigen mensen onbeperkt zal toelaten

Voor mij is dit het teken dat we de 'strijd' verloren hebben. Weg met 'de harde lijn' van verdonk en welkom voor de boterzachte turkse pvda'er. Zelfs het ministerie van Vreemdelingenzaken is opgedoekt en verdeeld onder verschillende ministers. Dat betekent iets: het huidige kabinet geeft geen prioriteit aan integratie en schrapt dus het zelfstandige ministerie. Het beleid van de pvda t.o.v. vreemdelingenzaken ging nooit verder dan verdonk bashen. Ze willen er niet over nadenken en geven dergelijke zaken dan ook geen enkele prioriteit door er een 'politica' op te zetten die groener is dan gras.

Btw, over albayrak gesproken, las vanochtend nog dat die recentelijk nog wat moskeeen van grijze wolven achtige organisaties bezocht heeft. Onderstreepte mijn idee dat zelfs de best geintegreerde moslim altijd politieke en religieuze ideeen zal houden waar wij als Nederlanders niets van moeten hebben. Het wachten is dan ook op het echte lijk in de kast.

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 13:22

Er zijn nog vele extreme vormen van linkse geestesziekten onderweg naar het democratisch deel van de wereld.

Mogelijk moeten wij in de nabije toekomst alle volgelingen van politieke ideen en religies die een totalitaire staatsvorm nastreven als patienten, b.v. in sanatoria en sociale werkplaatsen, gaan behandelen.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 24-04-07 | 13:20

@ partij voor de apen 24-04-07 @ 13:00

Zo belezen ben ik niet hoor. Maar ik heb wel het een en ander over de oorsprong van zowel christendom als islam gelezen. Er zijn genoeg boeken die met name als het gaat over de islam de oorsprong daarvan weergeven als een militaire orde. Is ook logisch. In de koran ligt keihard vast dat de proleet een krijgsheer was die er niet voor schroomde hele steden uit te moorden. Zijn leven heeft hij besteed aan oorlog (gebiedsuitbreiding) en 'filosofie'. je kunt het een onmogelijk los zien van het ander. Het ondersteunde elkaar. Het filosofisch/religieuze aspect was bedoeld ter versterking van de legers. De manier waarop de koran omgaat met desertie, andersdenkenden en bekering draagt alle kenmerken van een militaire orde. Dat is niet toevallig. De koran was de militaire leidraad waarmee de legers geleid werden. Vol met regels over hoe je je vijand moest doden en hoe je moest omgaan met de overwonnenen.

In een tijd die bol stond van oorlog en geweld was deze tactiek slim en praktisch. Geen beter bindmiddel dan religie en dat wist de Proleet donders goed. In de huidige tijd is de islam daardoor een garantie voor ellende. Het ligt vast in het religie zelf en daarom is het idee van een 'liberale' islam (een westers politiek correct verzinsel) ook zo'n lachertje. Hoe kun je nu spreken van een liberale of tolerante oorlogsreligie?

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 13:15

leve het libertarisme...

dr.spin007 | 24-04-07 | 13:14

@Prof. Dr. F.A. Hayek 24-04-07 @ 13:08

En wat te denken van Trotskime, Nationaal Socialisme, Marxisme, Leninisme, Rode Kmer, Het lichtend Pad, Che, Chavez, Fidel, Stalinisme en oh ja Veganisme en Vaginisme.

partij voor de apen | 24-04-07 | 13:12

Socialisme, maoisme, communisme, islamisme, millieumanisme, antimilitarisme en andere linkse geestesziekten zijn allen wegen die zonder één enkele uitzondering leiden naar dezelfde vorm van slavernij, n.l. de slavernij door gekke volgelingen van gekke politici die denken dat zij de wijzen kunnen en moeten leiden.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 24-04-07 | 13:08

Het echte gevaar zien mensen niet omdat ze verblind zijn door 9/11/2001...

da wizard | 24-04-07 | 13:01

@Klaboesterbeer 24-04-07 @ 12:48

Zo te zien, heb je er veel over gelezen. Waar ik me zorgen over maak is dat we kennelijk niet in staat zijn het tij te keren. Met de huidige regering staat de poort wijd open en wordt het maar voller en voller. Er komt een moment dat de bom barst en ik denk dat de gewone Nederlanders niet in staat blijken genoeg tegengas te geven. Hoe bestaat het dat we de post immigratie overlaten aan notabene een buitenlander met een tweede keus paspoort die haar eigen mensen onbeperkt zal toelaten. Dit om te beginnen met haar Turkse vriend en aanstaande echtgenoot. Wat gaan we er aan doen?

partij voor de apen | 24-04-07 | 13:00

@partij voor de apen 24-04-07 @ 12:54

Nee, ik bedoel, gewoon feestje vieren.

De StoorZenDer | 24-04-07 | 12:54

@De StoorZenDer 24-04-07 @ 12:49

Gewoon een rockband met wat fans die heel veel plezier hebben. Als je hiermee rechts geweld als voorbeeld wilt geven, moet je toch een ander filmpje zoeken. Pas op, want je zult er veel meer van links en moslim geweld tegenkomen!

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:54

piquant 24-04-07 @ 12:51

linkse leiders worden misschien vaker door hun eigen achterban vermoord?

en verder: een politieke moord is niet per definitie een terroristische daad.

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:54

hey hoi Piquant. Lekker gechat nog?

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:52

Ja, dus het westers zijn is een soort ideologie? Ten eerste zijn wij op de eerste plaats Nederlanders. Ten tweede komen wij uit Europa. Als ik in Asia op vakantie ga zeg ik: Ik kom uit Nederland of Europa en niet het "Westen"maar natuurlijk wel met een Aziatische achtergrond. En kan een land wel Terroristisch zijn? Voor mij bestaan terroristen uit mensen en groeperingen die samen 1 ideologie na-streven. Een land bestaat uit voor en tegenstanders van bepaalde ideeen. Dus ik vind niet dat je Amerika en Israel als terroristen kunt beschrijven. Want ook daar wonen voor en tegenstanders van de zogenaamde ideologie van hun regering. Maar ik ben zelf iemand van Aziatisch bloed, met vooral "Westers" denken, alhoewel ik gewoon op mijn manier denk. Dat "Wester" gedoe vind ik onzin. Wij leven gewoon in een welvarender en vooral democratisch gedeelte van de wereld. Tuurlijk gebeuren hier de raarste dingen etc. Maar gelukkig kunnen en mogen wij ook dat meteen veroordelen. Terwijl de Afrikaanse en Islamitische wereld vaak nog ver achter loopt. Daar waar geen gelijke rechten zijn voor de vrouw en voor anders denkenden of heumeus en waar men om het minste koppen laat rollen vooral als men de pedo profeet beledigd of mr Allal.
En idd Moslims zien het "Westen" als terroristisch. Waarom? Het meerendeel wil hier wel wonen en alles hebben? En tegelijkertijd ons haten? Raar volkje dan, en volkomen logish dat wij moeten oppassen voor deze Moslims en dat men er ons op moet blijven wijzen. Kijk maar na het nieuws van de afgelopen maand. Sinds ik in de UK tijdelijk zit lijkt NL gek geworden. Moslims willen dit,dat zus zo. Nederland raakt haar eigen identiteit gewoon kwijt. Omdat vooral links geen problemen ziet en niet weet hoe je zoiets moet aanpakken dan de schuld onder andere te leggen bij de Irak oorlog, discriminatie en werkloosheid onder hun allochtone kiezertjes. En de linkse kiezers zijn zelf niet vies om ook zelf terroristische trekjes te hebben.

Indoneesje | 24-04-07 | 12:52

Begrijpen doe ik het niet.
Het is nog altijd zo dat linkse leiders vaker worden vermoord dan rechtse.

piquant | 24-04-07 | 12:51

Klaboesterbeer 24-04-07 @ 12:48

klopt, het is als het ware het paard van Troje dat binnengehaald is.

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:50

paranoia 24-04-07 @ 12:44

doe eens een rekenvoorbeeldje geven?

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:48

@ partij voor de apen 24-04-07 @ 12:37

Diegenen die niet te zwaard gaan momenteel, zijn misschien wel "sleepers" die wachten op het juiste moment.

Het voetvolk dat de eerste de beste kans grijpt om er net zo'n zooitje van te maken als in de landen van herkomst.

De islam is gebaseerd op verovering door religie. De proleet heeft zijn legers (gelovigen) dusdanig gedrilt dat deserteren (afvalligheid) onmogelijk is en dat andersdenkenden afgeslacht moeten worden. Een dergelijke filosofie garandeerd continue groeiende en sterke legers. Het is een pure militaire strategie voor een pure militaire orde. Leg de werkwijze van stalin er eens naast die deserteurs te plekke afknalde. In mijn optiek kun je de horde moslims die momenteel west europa kaalplukken dan ook zien als een soort vooruitgeschoven leger-onderdeel. Het achtelijke voetvolk wat een vruchtbare bodem creeert voor het absolutisme en het despotsime van de Grote KinderNeukert.

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 12:48

@Pritt Stift vraag eens aan Hoxha mijn mailtje aan je te doen forwarden van 1,5 jaar geleden.

Daarin heb ik eens uitgerekend hoe groot de kans is dat je in Nederland sterft aan de hand van een aanslag.

Hiervoor gebruikte ik het aantal slachtoffers in Engeland en Spanje.

De kans dat je in Amsterdam, Den Haag of Rotterdam dood gaat door een terroristische aanslag is kleiner dan de kans dat je eerst slachtoffer word van zinloosgeweld en daarna word doodgereden.

In kleinere dorpen en steden is de kans nog kleiner, want een Al Quada lid zal CNN/Aljazeera niet halen indien hij in Hendrik-Ido-Ambacht of Didam een aanslag zou plegen.

paranoia | 24-04-07 | 12:44

reneetje 24-04-07 @ 12:38

Was dat in 2006 dan?

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:40

Moslims en socialisme vormen een dodelijke mix.

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:40

hallo, en de verhofstadgroep dan, en die lutser die vincent van Gogh doodprikte?

reneetje | 24-04-07 | 12:38

@Klaboesterbeer 24-04-07 @ 12:34

Diegenen die niet te zwaard gaan momenteel, zijn misschien wel "sleepers" die wachten op het juiste moment.

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:37

@indoneesje

Ik zeg alleen Amerikaanse inval in Irak. En ja het "Westers zijn" is een soort ideologie. Niet dat ik westers zijn niet waardeer, integendeel, ik ben liever geheel "westers" dan iets anders, alhoewel ik "westers zijn" te individualistisch en te egoistisch vindt. Maar de reden waarom ik het stuk heb geplaatst is dat die Tjibbe-hoer met haar angst-campagne, terrorisme in de schoenen van moslims wil schuiven. Terwijl USA/Isreal en alle andere landen die de Irak-oorlog hebben gesteunt net zo terroristisch zijn als moslimterroristen. Maja het is maar van welk oogpunt (standplaats gebondenheid) je het bekijkt. Waarschijnlijk zien moslims het "westen" als terroristisch.

Ergenekon | 24-04-07 | 12:36

@ indoneesje

heb ut niet zo op 'hullie maken meer slachtoffers dan die andere', maaar:
Dat islamitisch geweld onevenaarbaar is lijkt me duidelijk. Als je alle islamitisch geinspireerde oorlogen en slachtoffers van 'religieus totalitaire' regimes ook nog zou meetellen dan denk ik dat het zelfs het socialisme overtreft als meest moordadige stroming.

Kijk eens op sites als jihaadwatch en religionofpeace. Die listen DAGELIJKS de verschillende islamitsche terroristische acties wereldwijd. Algarije dreigt wederom opnieuw af te glijden met 33 doden recentelijk na 150.000 slachtoffers in de jaren 90. Indonesie zakt eindeloos diep weg in de islamitische ellende. Al quida zaait nog steeds dood en verderf in irak, somalie enz.

Dit alles is geen toeval. Het kan eigenlijk zelfs niet anders. De islam is een 'oorlogsreligie' gebaseerd op geweld en het zwaard. Het is veel gekker dat er moslims zijn die niet moordend en plunderend door het leven gaan...

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 12:34

Eigenlijk is de islam een excuus voor de van oudsher moordlustige arabieren om hele volksstammen uit te roeien.
Eigenlijk is het milieu een excuus voor van oorsprong jaloerse communisten om succesvolle mensen uit te roeien.
Eigenlijk is luiheid een excuus voor de weldenken om niets of niemand uit te roeien in de wetenschap dat de zwakkeren uiteindelijk toch elkaar zullen uitroeien.

*lui achterover leunt*

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:34

Oud nieuws. LLINKsen zijn de grootste andere-mening-onderdrukkers die er maar zijn. Onder het mom van het morele gelijk gaat de progressief over lijken ( www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm... ). Churchill had het destijds al snel in de gaten: "De nieuwe fascisten zullen zich anti-fascisten noemen" Tijd om die nationale terroristen button om te vormen van "Nederland tegen terrorisme" tot "Nederland tegen het LLINKse gevaar"...

Folkert Meinhof | 24-04-07 | 12:31

@Indoneesje 24-04-07 @ 12:23

Je vergeet nog de genocide van de Turken op de Armeniers en de Koerden. Het zit ze gewoon in het bloed en je krijgt het er niet uit. Ook jouw voormalige vaderland zit er vol mee.

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:26

Kavarf 24-04-07 @ 11:57

Geloven in islamofobie... Wanneer maak je je VMBO eens af?

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:26

Hammar 24-04-07 @ 12:08 LOL. Ja een schoon milieu is inderdaad een gevaarlijk idealisme, dood aan alle ongelovigen dan weer niet zo.

Willy Vanilly | 24-04-07 | 12:25

@Ergenekon 24-04-07 @ 12:21

Ik voel me fantastisch. Ik heb gelijk gekregen van de stoorzendert! En dom reaguren doen we allemaal hier dus.

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:23

Ergenekon: Kerel waarom zet jij dan dat stukje hier?? Want de US of A en de Jeauden zijn toch de grootste vijand voor de Islam. So what heeft dat typhus stukje van jou hiermee te maken. Wie de bal kaatst kan hem ook terug verwachten. Het aantal moorden door moslim terrorisme? Weet je wel waaraan je begint? En welk westers terrorisme dan? Balkan Oorlog vergeten? Of het drama van Beslan? Of de bomaanslagen op Bali? Alleen al het drama van Beslan en Bali zijn al goed voor bijna 1000 doden!! Dus wie is hier nu hypocriet? Wees blij dat er zoiets bestaat als warmte zoekende raketten etc. Want moeten de US of A dan maar weer de B-17 en de B29's uit de kast halen? En op de ouderwetse manier maar hele steden platbombaderen? Dankzij de moderne oorlogsvoering vallen er minstens 90% minder burger slachtoffers etter. Enne de moord partijen in sudan, nigeria en somalie gaan intussen vrolijk verder. De teller gaat reeds weer omhoog. Al minstens 10.000 doden door Islamitisch geweld in Sudan! Dus ga aub heen met je cijfertjes, enne praat mij niet over westers terrorisme want dan zou het westen een soort van idialogie moeten hebben bijv. de wereld overheersen. En ik heb nog niemand dat letterlijk en figuurlijk horen zeggen!!

Indoneesje | 24-04-07 | 12:23

@partij voor de apen 24-04-07 @ 12:17

Hoe voel je je nu?

Ergenekon | 24-04-07 | 12:21

Hup Tjibbe, nieuwe doelgroep erbij? Doe eens aan Marianne Thieme vragen of ze een krachtenveldanalyse voor je wil doen. Scheelt massa's werk. Maar ondertussen wèl die hakbarren in de gaten houden hoor want het blijft tuig.

dr.spin007 | 24-04-07 | 12:21

@partij voor de apen 24-04-07 @ 12:17

Doe es niet dom reaguren lutser. (ok je heb dan wel gelijk..)

De StoorZenDer | 24-04-07 | 12:19

@Ergenekon 24-04-07 @ 12:14

Het is gepleegd! Ga je schoolgeld terughalen van de inburgeringscursus.

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:17

@indoneesje

Ik heb cntrl-v gedaan ja, daarom zet ik ook quote en de naam van de desbetreffende persoon neer, duh? Waarom kruip je in een slachtoffer rol, ik heb geen woord gerept over het goedkeuren van aanslagen gepleegt door moslims en jij begint gelijk daarover te mekkeren. Maarr zet eens het aantal moorden gepleegt door moslimterrorisme neer en vergelijk dat eens met het aantal moorden door westers terrorisme. Dus doe niet zo hypocriet eikel

Ergenekon | 24-04-07 | 12:14

Derrek Wilder 24-04-07 @ 11:14
LOL inderdaad ja

Don Fappo | 24-04-07 | 12:13

@ Willy Vanilly

Groen-Links is gemener dan jij door hebt. Veel stiekemer en achterbakser nog dan de Hofstadtgroep, dat zijn pathetische godsdienstwaanzinnigen. We hebben hier tegenover ons zo'n kluit groen-linksers. Je trapt er eerst in, in de mooie praatjes, dan komen ze met pyramide-spel, scheiding, want hij wil toch liever knapen, enge dates voor de dochters met betalen in natura, belastingfraude, en wat we niet weten.

Hammar | 24-04-07 | 12:08

@lekker moeder 24-04-07 @ 12:03

Was door een Hakbar gedaan. Foutje bij het opsteken van een sigaret.

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:05

De titel zou opvallender wezen als er stond: Terreur komt niet van de moslims.

De StoorZenDer | 24-04-07 | 12:04

@bakoenin 24-04-07 @ 12:01

Sinds ze de marxistische leer aanhangen (ETA).

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:04

De voordeur van een moskee in brabant was toch in de fik gestoken vorig jaar? Waarom staat Nederland er dan niet in?

lekker moeder | 24-04-07 | 12:03

@Indoneesje 24-04-07 @ 11:55

Gelukkig, een mooi stukje onderbouwd commentaar!

partij voor de apen | 24-04-07 | 12:03

sinds wanneer zijn seperatisten links ?

bakoenin | 24-04-07 | 12:01

In cijfers wat elk mens zelf ook kan bedenken. Terrorisme komt bijna altijd van links. Van rara en RAF tot volkert v/d graaf en wakker dier.

Dat NL ontbreekt in het lijstje is trouwens onterecht. Sla er de grootse daden van de nederlandse 'dierenbeschermers' eens op na. Een terroristische plaag die de laatste jaren sterk groeit en zich profileert door aanslagen op boerenbedrijven en alles wat het stempel 'dieronvriendelijk' krijgt. Elsevier heeft laatst een lijstje met terreuraanslagen in NL gepubliceerd. Uitsluitend links georienteerd geweld: aanslagen op Kosto en de vrouw van Janmaat, makro branden, volkert vd graaf en 'dierenactivisme'. Zat nogal een exponentiele toename in de laatste jaren...

Dat links het zo goed kan vinden met de islamofascisten verbaasd me dan ook niets. Beiden hebben een griezelige voorliefde voor bloeddorst en geweldadigheid.

Klaboesterbeer | 24-04-07 | 12:01

-weggejorist-

Kavarf | 24-04-07 | 11:57

Ergenekon: Mooi stukje, heb je nu gewoon control vee gedaan hier? Maarre zoals jij of deze man het verhaaltje mooi neer zet. Terwijl het totaal off-topic is :S kunnen wij ook nog wel eff een hele waslijst aan verhaaltjes opschrijven over de lieve daden van jou zo geliefde islamitische volkje:
1. Onthoofding van 7 burgers door Islamietjes rebellen in de Filipijnen
2. 12-jarige uit 020 zet Extremistische Islamietjes website op met steun vanuit Marokko
3. 12-jarige onthoofd spion
4. Bomaanslagen in Algiers
5. Bomaanslagen in Marokko
6. "Van Varkensvlees word je homo"
7. "Breng de NL staat schade toe door geen belasting te betalen"
8. Hamas beschiet Israel
9. Rellen omtrent playboy in Indonesia
10. Pakistaanste vrouwen bezetten school voor strengere invoering van de Sharia.
11. Arabische milities moorden er op los in Sudan
En ik kan nog wel even doorgaan. En dat alles in de naan van Allah Hakbar. Die CIA vluchten heb ik geen moeite mee. Dat ruimt mooi al dat smerige islam tuig op dat ons wil bekeren desnoods met het zwaard. Illigale oorlog of niet. Is al 4 jaar bezig, dus zeur niet. Liever Israel atoomwapens dan die vuile islamieten die de wereld willen onderwerpen aan Allah. Ga daar maar eens iets over zeggen en veroordelen dan altijd maar heel handig de schuld bij de Joden en de US of A te leggen. Staat er in dat lijstje dat seperatistische Joodse groeperingen aansprakelijk zijn voor aanslagen? Of Pro-Amerikanen? Neeuh dan ga eerst hand in eigen boezem steken voordat je weer Jeauden en de US of A de schuld geeft. Je word er onderhand moslim moe van -_-'!!

Indoneesje | 24-04-07 | 11:55

@looprekje
Cubanen zijn minstens zo nationalistisch als de Corsicanen. En wat kan het ons verotten een kogel door mijn linker slaap is net zo kut als rechts.

spooky | 24-04-07 | 11:54

Mmm, het lijkt me dat seperatisten als Basken en Corsicanen erg nationalistisch gezind zijn - nationalistisch voor hún natie, resp Baskenland en Corsica. Is nationalisme niet iets wat als 'rechts' geschaald moet worden?

looprekje | 24-04-07 | 11:49

-weggejorist-

Violator[xL] | 24-04-07 | 11:48

Terreur is een cadeautje van de overheid.

TaLoN.NL | 24-04-07 | 11:48

Rechts extremisten zijn vooral latente leernichten met een uniform en discipline fetish. Heb ik altijd al gezegd.

Bigi Bana Boy | 24-04-07 | 11:42

Kan die club van Joustra niet aan Spanje of Frankrijk verkocht worden?

mark twain | 24-04-07 | 11:39

Hahahahahaha je zuster op een houtvlot

Boos konijn | 24-04-07 | 11:36

Links en rechts is een hopeloos onbruikbaar kader, what else is new

spooky | 24-04-07 | 11:36

Links, rechts who cares... mensen die eraan denken om onschuldige mensen te doden voor hun "zaak" zijn het doodschoppen niet waard.

doomwalker | 24-04-07 | 11:35

@Alibombali/ [-InFiDeLz!-] :
Het gaat om AANSLAGEN en geweld met als doel een statement te maken. Dat is geen terreur?

Rest In Privacy | 24-04-07 | 11:33

Beangstigend vind ik zo’n publiekscampagne van een regering, die meewerkt aan een illegale bezettingsoorlog, die ons ook met zo’n campagne verkocht werd. De media volgen kritiekloos de misleidende campagnes over 11-9,
Quote:
Irak, Iran, enzovoorts. Waarom hoor je niets over de geheime overeenkomst van de US en Engeland, die zojuist zonder medeweten van het Iraakse parlement 2/3 van de iraakse olie aan hun privebedrijven hebben uitgeleverd? Waarom hoeft Israël zich aan geen enkele resolutie te houden, als vijfde (en illegale) atoommacht ter wereld? Wat is terrorisme eigenlijk in deze context? Waar blijft de Nederlandse verontwaardiging? Angst, misleiding en terreur worden ingezet, om een steeds verder gaande controle aanneembaar te maken. Bijvoorbeeld in de vorm van centraal gestuurde normen en waarden. Die bepaal ik liever zelf.
C.Boogerd, Wageningen, (28-02-2006, 18:12:21 uur)

Ergenekon | 24-04-07 | 11:33

Voorspelbaar? Als er een minister wordt bedreigd, is het omdat die rechtse uitspraken doet. Die wordt dus door linkse mensen bedreigd. Andersom hoor je zelden.

Frevo | 24-04-07 | 11:33

Volgens mij doet het er weinig toe van welke kant de terreur komt, als je te dicht in de buurt van de boem staat.

Territeurium | 24-04-07 | 11:32

Blij dat lucasdelinksezweetloel weg is hier, niet te vertrouwen die gasten!
@Lucas
Doe je de groeten aan volkert van me

Big Ern | 24-04-07 | 11:31

sinds wanneer is GS dol op Europese statistieken?

Pavoni | 24-04-07 | 11:29

Alibombalie 24-04-07 @ 11:24
Voetbal en dat lekkertje bij de receptie zijn DE gespreksonderwerpen hier.... tsssk.

sjaakdeslinksesul | 24-04-07 | 11:26

Welke definitie van terreur heeft men hier precies gebruikt? Dierenactivisme, hoe afkeurenswaardig ook, is strikt genomen geen terreur omdat het niet het doel heeft om de regering te ondermijnen of de staatsveiligheid in gevaar te brengen.

[-InFiDeLz!-] | 24-04-07 | 11:26

Wat een prutverhaaltje weer, waar staat Nederland op die lijst? Welke definitie van terrorisme wordt gebruikt. Worden ook de CIA-vluchten meegerekend? Of is de bron juist de CIA. Leuke gespreksstof voor bij de waterkoelermachine.

Alibombalie | 24-04-07 | 11:24

De reachtse lafbekjes zijn precies wat ze hier altijd worden genoemd: rechtse lafbekjes.
MAW: Weer een bewijs van de stelling dat de ultieme thermometer 'GS' echt heel diep in de anus van de samenleving steekt!

GSJunkie | 24-04-07 | 11:23

Hoezo Nederland niet in de lijst? En al die stinkende linkse krakers die huizen bezetten dan? Dat noem ik ook terreur.

Specht! | 24-04-07 | 11:22

-weggejorist-

deproleet | 24-04-07 | 11:21

UK en left wing = 0 ??? En die dierenbevrijders daar die de oma van een boer die cavia's fokt opgroeven dan? Dat zijn dezelfden die huizen en auto's beschadigden van het bestuur van de beurs, omdat die net overgenomen was door New York en dáár was een onderzoeksinstituut genoteerd, dat dierproeven deed.

DavidC | 24-04-07 | 11:21

Het enige substantiële is het graainkomen van Tjibbe Joustra.

Hadjewat? | 24-04-07 | 11:19

Wat een slechte stats, ik mis de aanslag op Atocha oa.

salutem | 24-04-07 | 11:18

schop die Tjibbe Joustra er maar uit ja. Zijn functie is nu wel nutteloos gebleken.

mensen bang maken daar is de politiek goed in en mensen zijn goed in het zoeken naar iets wat hun bang kan maken.

dus eigenlijk roepen we het over onszelf uit dat we GVD schrik hebben voor terreur.

Patrick Zweedsey | 24-04-07 | 11:18

Ja maar pas op voor de slapende cellen in Nederland!

quadtuning | 24-04-07 | 11:15

Een dronken pool die met gestrekte rechterhand zijn schoonmoeder op het balkon begroet en we hebben het rechts extremisme in Europa in de notendop.

Derrek Wilder | 24-04-07 | 11:14

Het is een schande dat onze buitenlanders zelfs te lui zijn om aanslagen te plegen!

Rien Twee | 24-04-07 | 11:13

Het zou pas interessant zijn als het om aantallen slachtoffers ging.
Die basken en corsicanen blazen enkel lege auto's op.

Don Quichote | 24-04-07 | 11:13

Toch ben ik bang voor de Hofstadgroep en niet van Groenlinks, of is dit nou weer naïef?

Willy Vanilly | 24-04-07 | 11:12

Vertel me ff iets nieuws, links is al jaren bezig met geweld mensen dingen op te leggen onder de vlag van socialisme.

Anarki | 24-04-07 | 11:12

Ja dat vraag ik me ook altijd af met die terreur bestrijding hier. Wat valt er nou te bestrijden.

M299 | 24-04-07 | 11:11

Zie ik daar een verband? Hoe groter het nationalisme hoe meer aanslagen. Laten we de Friezen alvast maar preventief oppakken dan.

lachspier | 24-04-07 | 11:10

Géén rechtse terreur in dit land? En de columns van Bob Smalhout in de televaag dan?

sjaakdeslinksesul | 24-04-07 | 11:09

Als er dit jaar 2 aanslagen worden gepleegd door de Right-Wing, dan staat volgend jaar alles wat links is te brullen dat het rechtse geweld is verdubbeld.

Karel kwakbol | 24-04-07 | 11:07

@QB (ja die.....) 24-04-07 @ 11:05,

Rechts denkende mensen, zijn domme mensen die overal achteraan hobbelen :-S,

Slaat ook nergens op.

Turbo-Tinus | 24-04-07 | 11:07

Je zou het statistiekje van 2005 er eens naast moeten leggen, daarin kwamen de islamisten er niet zo mooi vanaf met die aanslagen in Londen en Madrid.

Maar de conclusie is duidelijk, rechtse terreur bestaat helemaal niet.

lekker moeder | 24-04-07 | 11:05

links denkende mensen zijn zieke mensen, en zieke mensen zijn slechte mensen.

QB (ja die.....) | 24-04-07 | 11:05

Patrick Bateman 24-04-07 @ 10:54
Misschien zijn het wel uiterst vredelievende mensen.

de honden blaffen... | 24-04-07 | 11:03

Links vervalt in terreur omdat we onder een rechtse dictatuur leven. Mocht ook in WW2, dus waarom nu niet?

Zieke Hond | 24-04-07 | 11:02

Wel jammer dat die linkse honden zo weinig aan zelfmoord aanslagen doen !

Burgerlijke ongehoor | 24-04-07 | 11:01

Kan niemand hier tabeletjes lezen?? Seperatisten zorgen voor het meeste gekut niet links niet rechts maar eigen kut provincie eerst

Keyzer_Soze | 24-04-07 | 11:00

ook niet vergeten dat de spaanse eta marxisten zijn. niet onbelangrijk dus. het beeld ziet er voor links nog slechter uit.

daskapitalist | 24-04-07 | 10:58

Hahaha waar zijn nu die zogenaamde Al Qaida celletjes? Hmm bommetje knutselen is tog wel moeilijk he Islamietjes. Maar weer een mooi bewijs dat Links toch gevaarlijker is dan rechts of onze zandnegerts. Allemaal lutsers!

Indoneesje | 24-04-07 | 10:57

YYYEEESSS !!! Eindelijk een legitieme reden om alle linkse honden tegen de muur te zetten !!!
.
Vuur.

Burgerlijke ongehoor | 24-04-07 | 10:56

Lomp 24-04-07 @ 10:46
Hey psssst... ies collommetje "left wing" ( vrij vertaald: linksdragend )
Die doen veehouders neermeppen, politici bedreigen en medekrakerTs deaudschieten.

Koekje-dr-bij? | 24-04-07 | 10:56

Mogen we dan nu voorlopig alles "wat van rechts komt" voorrang verlenen ??

Beetje compensatie, en zeau......

Is-lamme-miet | 24-04-07 | 10:56

@ de honden blaffen... 24-04-07 @ 10:51
Of dat ze te stom zijn om een fatsoenlijke aanslag te plegen natuurlijk...

Patrick Bateman | 24-04-07 | 10:54

Rechts heeft voorrang, en van links komt terreur.
Laat onze minister van Verkeer daar nou eindelijk es wat aan doen.

CaptainPanic | 24-04-07 | 10:54

goh wat een verassing! Had het aan iedere willekeurige nertsenfokker gevraagd en die hadden je allang meer kunnen vertellen....

Behangdelul | 24-04-07 | 10:53

-weggejorist-

Nee dus! | 24-04-07 | 10:51

Het bewijs dat "extreeem rechts",het spook waar links zo bang voor is,niet bestaat.

de honden blaffen... | 24-04-07 | 10:51

jeeej, oud nieuws is zooo spannend...

Nijluus'n | 24-04-07 | 10:51

Moordenaar van Louis Seveke had er toch ook wel in gemogen. +1 voor links.

Iko Nal | 24-04-07 | 10:50

Wat is er in Duitsland gebeurt i.v.m. islamisten terreur?

Ergenekon | 24-04-07 | 10:50

viva la France

WebjunK | 24-04-07 | 10:47

En sinds wanneer zijn separatisten links? - die heb je van zowel linkse als rechtse signatuur.

Lomp | 24-04-07 | 10:46

lekker rebels die fransen ! daar hou ik van !

Draaitafel Demagoog | 24-04-07 | 10:45

Nee, dat kan niet! Ze hebben het altijd zo goed voor met de wereld, dan doen ze zulke dingen toch niet?

Teen | 24-04-07 | 10:45

no shit!

preston spears | 24-04-07 | 10:45

Wat niet is kan nog komen, al mag het bang maken (Harige?) van mij ook wel wat minder.

glyce | 24-04-07 | 10:45

De stats kwamen van links

uurtje, factuurtje | 24-04-07 | 10:43

Pim had het zeau gewild....

Albert Heijnstein | 24-04-07 | 10:42

Heel rechts noemt alles wat links is al jaren terrorist, dus dat verbaast me niks.

Turbo-Tinus | 24-04-07 | 10:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken