Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lekker beschouwen

Toch weer Bush bij de Algemene BeschouwingenWeten wie hier het beleid maakt? Gewoon even luisteren naar de Algemene Beschouwingen. Femke -bonbon- Halsema is nu bezig: "Ons beleid wordt in Amerika gemaakt, niet in Nederland...". Jawel, het is discussietijd in Den Haag. Zo hoorden we al dat Balkenende zijn normen- en waardendebat weer voortzetten en dat de Tweede Kamer een breed debat over Europa wil. Behalve de VVD dan: "De partij heeft nooit iets voor deze discussie gevoeld, omdat ze vindt dat de politiek zelf knopen moet doorhakken in plaats van met de bevolking in debat te treden." Meeloeren kan hierrr. Word je er troosteloos van? Femke drie minuten geleden: "Eet veel chocolade, dat geeft troost"

Reaguursels

Inloggen

De hoge vorst aan eind van de dag
liet met veel gekweel, weten dat
hij erg last had, u weet wel,
van zijn keel.

Achtertuyn | 28-09-05 | 16:56

?Er is een wijdverspreide perceptie dat internationale organisaties en de mensen die er werken, niet langer welkom zijn in Nederland?,

buitenlanders willen weg uit .nl.

met dank aan Pim.

www.volkskrant.nl/binnenland/112736542...

wannabecool | 23-09-05 | 09:36

dan ben je de enige...

marsupilami | 22-09-05 | 20:03

Ik mis Pim nog steeds.

linksisooknietalles | 22-09-05 | 14:46

De Kamer valt niet vol te krijgen voor het antwoord van JP de MP, krijgt daar na de middagpauze 10 minuten om nog even na te denken wat er echt aan de hand is.....

Aan_de _Gracht | 22-09-05 | 14:31

Femke moet naar een logopedist... ik word gek van haar gehijg midden in elke zin.

Omnivoor | 22-09-05 | 10:59

@Harige Bangmaker
Volgens mij ben je een kantoortijger die
hier wel gegelijk de hele dag zit te 'f5-en'.
(speculatieve insinuaties)Bah wat een dorpsgemeenteraadspraat.

k15wdorf | 22-09-05 | 10:05

@SHiQ
protocol. De discussies lopen via de voorzitter en niet direct op de persoon.
Dus Niet: "femke wat ben je toch een doos"
Maar: "Voorzitter, ik vind femke maar een doos"

zuivergeweten | 22-09-05 | 08:45

boenstaande link moest in de post "rita is boos" staan

ganzo | 22-09-05 | 01:55

leuk die discussies hier :p, ik hoop dat er voor 2007 iemand opstaat die uit het bedrijfsleven komt en de *boel* op orde stelt , dit zwak stuurloos kabinet is echt een drama
gewoon een leider die knopen doorhakt, en een duidelijk beleid voert: nog mooier als het wordt gekoppeld aan een soort aandelen koers

slechte aktie (lees slecht beleid) koers daalt
sterke aktiekoers stijgt, iedereen kan instappen

weten ze gelijk in het torentje ook hoe het *volk* er over denkt

ps ben niet links nog rechts

mesjokke | 22-09-05 | 01:27

ha ha ha nog steeds INHOUDSLOOS reaguren!
Mwahahaha , totaal ontmaskerd als gefrustreerde laag opgeleide schreeuwlelijk. Nu je het niveau van vloeken en schelden bent betreden is het tijd om niet meer aandacht aan je te besteden. Ik heb je een kans gegeven, maar afgekeurd wegens IQ gebrek. Ik heb tijd en waardigheid aan je verspild.
Maar goed we weten nu in ieder geval wat voor types links stemmen....

Folkert Meinhof | 22-09-05 | 01:14

Whouwah! Sta net op en neem al het voorgaande tot me. Mompel nog even: 'Jan Marijnisen zou deze klus wel klaren' en zoek de sponde weer op.
Mega saai dat derde dinsdag van september gedoe. Leugens, sprookjes, fati Morgana, Whatever.
Ook nix op TV.
Pak een boek.

QZNYWRLD | 22-09-05 | 01:06

"Nou die reply duurde maar liefst een uur"

Mijn welgemeende excuses, maar ik zit niet continu te 'F5-en' hier.

"... de hele tijd op mijn stuk te reageren..."

Vooral dat 'de HELE tijd' doet het hem. Je neemt je zelf in de maling, beste Gristenhond.

Ik heb eigenlijk de rest van je betoog niet gelezen. Ik heb je gelul uberhaupt niet gelezen, moet ik eerlijk bekennen. Maar iets zegt me dat dat geen schande is. Misschien moet je dat bij je gymleraar afleveren. Krijg je allicht extra punten op je VMBO. Maar dat "Racist! Fascist!" sprong er nog even tussen uit.

Wel Folkert...
Je raaskalt. En ik heb niet eens zin om de moeite te nemen om ook maar 1 zin van je geloel te lezen.

Ik steek een vinger in mijn reet en je mag er aan ruiken. Meer wil ik je echt niet bieden, want je lult als Brugman, maar dan zonder inhoud.

Harige Bangmaker | 22-09-05 | 00:55

@Hammar, dat braakgebaar laat alleen maar zien dat Hoogervorst ook maar een mens is, hoe zeer zijn beleid ook zuigt (en dat zeg ik als card-carrying VVD-lid). Van Woutertje moet ieder weldenkend mens kotsen.

Muxje | 22-09-05 | 00:47

Nou die reply duurde maar liefst een uur, en dan nog een niveau van niks?
In de eerste plaats als mijn post zo dom en onbetekenend was waarom zit je dan de hele tijd op mijn stuk te reageren? Omdat het een snaar van niet te ontkennen waarheid bij je trof?
Bovendien is je hele punt van je reply van 23:05 dat ik "ongeloofwaardig" ben. Wat een misstatement! Ha ha ha. In de eerste plaats hoef je mij niet te "geloven", ik ben niet de oficiële regeringswoordvoerder die het beleid verdedigt, dus hoe kom je erop het woord "geloofwaardig" te gebruiken, ik verkondig toch slechts mijn mening!??
En dan dat woordgebruik ; "inflatie van termen" ( ha ha ha , ik gebruikte helemaal geen verhogende trap ) en "speculatieve insinuaties" duiden op het woordgebruik van een wannabe academicus, maar een echte scriptie heb je nog nooit geschreven dus blijft het bij pompeus gelul. Je hebt tot nu nog NIETS INHOUDELIJKS gemeld!
In tegendeel je gebruikt de oud-links-hollandsche traditie van doodzwijgerij. Net zoals de PVDA iedereen 25 jaar heeft doodgezwegen en geridiculariseerd die ooit wou wijzen op het falen van de multiculturele samenleving -> "Racist! Fascist!, met zo'n dom iemand kunnen we geen discussie gaan voeren"
Nou Harige Bangmaker je bent ontmaskerd als inhoudloze kretenroeper met een minderwaardigheidscomplex betreffende je eigen intellect die geleid wordt door een gezonde linkse struisvogel mentaliteit.

Folkert Meinhof | 22-09-05 | 00:28

Waarom geen artikel over het braakfiguur Hoogervorst? Waarom zijn er geen mariniers die dit VVD-braaksel uit den Haag slaan?

Hammar | 21-09-05 | 23:50

@Omnivoor "Minister-president, geen moment heeft u de mensen het gevoel kunnen geven dat het morgen beter wordt,? stelde Jan Marijnissen vanmiddag tijdens de Algemene Beschouwingen. ?Sterker, ze denken dat het alleen maar slechter zal worden. En, ik denk dat ze gelijk hebben. Men zegt altijd: ?Een volk krijgt de regering die het verdient.? Maar dit volk verdient echt beter!?"

Starf*cker | 21-09-05 | 23:37

@Filter Wat is hier in godsnaam mis mee?

Starf*cker | 21-09-05 | 23:33

hehehehehe @ Harige Bangmaker. :)

filter | 21-09-05 | 23:12

. Folkert Meinhof

En toch, je inflatie van termen en de speculatieve insinuaties maken je nog ongeloofwaardiger dan je al was.

Waarvoor hulde.

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 23:05

@Hole in one, laatste maal
"In elke regeringsfractie zijn voor- en tegenstemmers (normaliter dan) maar hier heerst gehoorzaamheid 'want anders'"

Herinner je je Rob van Gijzel nog? Hij werd door Melkert vriendelijk doch dringend verzocht z'n klep te houden in zijn kritiek op enkele ministers, waarna hij de eer aan zichzelf hield...

Omnivoor | 21-09-05 | 22:33

Snnnnotverdomme.
.
Zò lees je iets van Jan Marijnissen waarvan je denkt: "Ja, klinkt goed"
En zò lees je dìt:

>>>

OMSINGEL HET KABINET OP 24 SEPTEMBER
Op zaterdag 24 september om 13 uur wordt het Binnenhof in Den Haag massaal omsingeld. Demonstranten zullen op de zaterdag na Prinsjesdag, hand in hand het kabinet de rug toekeren. Bij de omsingeling die meer dan een kilometer lang zal zijn worden duizenden mensen verwacht. In het land heerst de stemming dat het genoeg is geweest met het harde beleid van dit kabinet, dat volgens onderzoek nog maar door 19% van de bevolking wordt gesteund.


Def Rhymz, Marijnissen en Halsema bij omsingeling
Er wordt zaterdag 24 september een grote opkomst verwacht bij de omsingeling van het Binnenhof. Op het podium op het aangrenzende Plein in Den Haag is een optreden van de populaire rapper Def Rhymz, bekend van zijn hits Doekoe en De Bom. Sprekers op het podium zijn ondermeer Femke Bartels (Greenpeace), Fred Gersteling (Huurdersvereniging), Femke Halsema (GL)-ovb, Jan Marijnissen (SP), Mohammed Rabbae (comite GIG), Diederik Samsom (PvdA), Niek Stam (FNV Bondgenoten) en anderen. Daarnaast is er een informatiemarkt en hebben tal van maatschappelijke organisaties een deel van de omsingeling geadopteerd om hun kritiek op het kabinet op ludieke wijze zichtbaar te maken. <<<

www.keerhettij.nl/

.

Gatverdamme!
Ludiek? LUDIEK?

*doet Hoogervorst smiley*

filter | 21-09-05 | 22:26

@ hole in one
Ga je neerbuigende toontje ergens anders vertileren... het heeft op mij weinig effect.
Iedereen weet heel goed dat er hervormd moet worden. Slechts aan de extreem linkse kant schijnt men dit nog steeds niet te beseffen.

Omnivoor | 21-09-05 | 22:21

@Omnivoor: je snapt hem kennelijk niet helemaal. Je stelt dat de regeringspartijen het aangekondigd hebben in het verkiezingsprogramma en dat het DUS moet worden uitgevoerd, ongeacht de omstandigheden waarin het land zich bevindt. Dat is dus het opzetten van oogkleppen en je afkeren van de realiteit. Makkelijker voorbeeld: op de verpakking staat dat je het spul 10 minuten moet koken; na 8 minuten merk je dat het gaar is en bij langer koken dreigt aan te branden. Maar...... je moest 10 minuten koken dus eet je aangebrand voedsel. Mijn stelling had niets met benzinekosten te maken.... snap je het nu?

Hole In One | 21-09-05 | 22:13

En toch stemde Harige Bangmaker in 2002 niet op de PVDA , hij was "proteststemmer" , nu weet ie alleen niet meer waarom hij dat destijds deed. Hij is vergeetachtig en heeft een selectief geheugen. Ja de straffen zijn kort in dit land. De PVDA komt binnenkort alweer vervroegd vrij....

Folkert Meinhof | 21-09-05 | 22:12

@Starf*cker: Ik ben je een verontschuldiging - umm - schuldig.
Bij deze.
.
Ik heb net Jan Marijnissen's speech gelezen en moet zeggen dat zijn ideeën mij zèèr aanspreken.
.
Behalve deze 2 punten:
.
>>>"Wat te denken van het lot van de 26.000 mensen zonder status waarvan 4 van de 10 de illegaliteit in gedreven zijn.

Waarom hier niet wat meer generositeit aan de dag gelegd?
.

De staatssecretaris voor mediazaken komt met plannen waar niemand ? behalve het kabinet dan ? achter staat.

Hoezo, de NPS opheffen?"<<<
.

Bovendien vraag ik me af waar Jan al de euris vandaan wil halen om z'n plannen qua werkeloosheid en gezondheidszorg te realiseren?

filter | 21-09-05 | 22:11

@hole in one

Jouw verhaaltje is net zo gemakkelijk om te draaien; je weet dat het benzinepeil op straat aan het stijgen is maar doet niks. Intussen, kun jij niet meer buiten roken, en als dat peil blijft stijgen, zometeen ook niet meer binnen.

Verzin wat beters...

Omnivoor | 21-09-05 | 22:08

@labarbe: daarvoor hoef je niet in de USA te zitten. Welk zichzelf respecterend mens ondergaat vrijwillig de dwangmatige 'gij zult niet tegenstemmen, wat je er ook van vindt' dogma's van deze 3 regeringspartijen? In elke regeringsfractie zijn voor- en tegenstemmers (normaliter dan) maar hier heerst gehoorzaamheid 'want anders'

Hole In One | 21-09-05 | 22:07

@. Folkert Meinhof

Ja, je bent 1 van de weinigen.
Je opening "25 jaar PVDA roofbeleid" deed het hem eigenlijk al.

Dat was al reden genoeg om je niet serieus te nemen.

Nu rap terug naar je Harry Potter boek!

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 22:06

@Omnivoor: Je wilt een frisse neus halen (inclusief nicotine) en zegt dat je even op straat gaat staan roken. Buiten gekomen merk je dat je tot je enkels in de benzine staat. Maar..... omdat je gezegd hebt dat je buiten gaat staan roken ga je, want je voelt je natuurlijk een beetje jezus, in de benzine staan, steekt een lucifer (en je sigaret) aan en flikkert de brandende lucifer op de grond. Dat je vervolgens verkoolt vind je ergerlijk want dat was niet gepland. Dat is nou precies wat deze balleregering gedaan heeft. Ik zeg dus ik wil dus ik doe, ik doe, ik doe ongeacht de gevolgen.

Hole In One | 21-09-05 | 22:04

25 jaar PVDA roofbeleid
2 jaar centrumrechtse sanering
oneindig volks onbegrip
2 jaar herwaardering voor Balkenende

Nee , genoeg zal het voor 2007 niet zijn Introductie: coalitie SP,GL,PVDA
8 jaar een linkse regering 8 jaar reinstallment van een niet te betalen sociaal systeem
8 jaar verdere uitverkoop van Nederland
8 jaar nog verdere onbeperkte instroom van asielzoekers

2015 : Nederland, 19 miljoen mensen, Multiculturele staat van beleg, totaal gepolariseerde maatschappij, niet meer op te brengen sociale lasten hebben het land aan de rand van faillissement gebracht, economische malaise.

Ben ik nou echt de enige die vindt dat dit kabinet ons zo goed als het kan door de economische storm heeft geloodsd?

Vandaag hoorde ik Femke Halsema zeggen : "wat is nou belangrijker , de nummertjes, of de mensen". Femke schijnt zich niet eens te beseffen dat die nummertjes ook nog ergens voor staan.

Stem maar lekker Links, ik ga wel emigreren, dit land is zelfdestructief links, kortzichtigheid troef.....

Folkert Meinhof | 21-09-05 | 22:03

. fuckje

Inderdaad! Die Sharon! Kan die zeug niet weg daar.

Daar, DAAR moet dus een lekker wijf zitten!

Dan komen we er wel!

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 22:00

Is dit de website van de nieuwe staatszender?

www.gamert.nl/

TheRealShowstopper | 21-09-05 | 21:59

@Hol-in-eens
Gechanteerd voor het bezoeken van een pornosite? We zitten hier niet in de USA.

labarbe | 21-09-05 | 21:59

Wat wordt er dan door de strot geduwd? Een democratisch gekozen meerderheid voert beleid uit dat al ruim voor de verkiezingen was aangekondigd en waar mensen (daar moeten we toch vanuit gaan) bewust voor hebben gestemd... Niet democratisch genoeg? Verhuis naar die Schweiz...

Omnivoor | 21-09-05 | 21:58

Het gebaar van Hoogervorst, betekende dat niet: "We duwen het ze door de strot" ???

TheRealShowstopper | 21-09-05 | 21:57

Starf*cker: Hear, hear...... helemaal met je eens. De arrogantie en minachting van de imbecielen. Overigens weten ze daar in de toren van elk kamerlid van regeringspartijen wel iets wat niet door de beugel kan; een normaal onschuldig kamerlid zou zich nooit lenen voor deze kloterigheid. Volgens mij worden ze gechanteerd (keertje een pornosite bezocht, opgespoord en dus een motie van chantage aan de broek). Lekkere regering wel :-(

Hole In One | 21-09-05 | 21:56

En dan te bedenken dat de PVDA ooit bíjna Dijksma als fractievoorzitter had gekozen...

Omnivoor | 21-09-05 | 21:55

Het Hoogervorst gebaar was inderdaad 'not done', ik moest er overigens wel even om lachen, maar het hoort niet thuis in het kabinet... daar is iedereen het wel over eens.
Het ontbreken van gezag en geloofwaardigheid komt onder meer voort uit het feit dat we geen kadootjes meer krijgen, dat er nu eens echt bezuinigd wordt (hoewel dat nog veel beter kan, door bijvoorbeeld de kaasschaaf weg te gooien en goede Sabatier messen aan te schaffen) op iets waarmee de meeste Nederlanders zijn opgegroeid: de verzorgingsstaat. En die verzorgingsstaat is verouderd en uit de tijd.

In Duitsland stemden miljoenen mensen nota bene op de oud communisten omdat ze het niet eens zijn met de hervormingen van centrum-links; kan het nog erger?

Omnivoor | 21-09-05 | 21:52

@ Starf*cker

Wie stoort het niet?

Waar een klein land klein in kan zijn, nietwaar?

Brusselmans | 21-09-05 | 21:52

@Brusselmans, Fuckje Jullie hebben gelijk. Toch stoort het mij. Wie neemt dat volk daar nog serieus? Grote staatslieden? Nee, die hebben we niet. Te veel Hekking's. Die Dijksma zat gvd de Libelle te lezen.

Starf*cker | 21-09-05 | 21:50

@Starf*cker,
+ het feit dat geen enkel kamerlid aan het luisteren is, Sharon (kan dat mens geen andere plaats krijgen!!!!) zit de hele tijd te grijnzen, kletsen, leest de krant enz. De gemiddelde VMBO-schoolklas
heeft meer respect voor een leraar dan de kamerleden voor hun collega's.

fuckje | 21-09-05 | 21:48

@ Starf*cker

't is al eens opgemerkt vanavond, het is puur volksvermaak.

Live op de tunnelvisie, een matige stream en maar oreren geblazen.

Ik zag vanavond wat commentaar op Ned 1. waarbij de verslaggever exact de juiste smalende toon aan sloeg.

Brusselmans | 21-09-05 | 21:48

Voor de Duitse versie moet je .5 euro betalen.

Omnivoor | 21-09-05 | 21:44

@Omnivoor Ik vind deze kantttekeningen ook het VMBO-niveau niet ontstijgen. Marijnissen bedoelt terecht dat dit kabinet gezag en geloofwaardigheid mist en je dan problemen hebt als je de kiezer iets door de strot probeert te drukken. Het schandelijke optreden van die lul van een Hoogervorst heeft dat gezag niet versterkt. Net als dat grijnzende sms-en van de ministers als de oppositie aan het woord was. Arrogant, smerig en zonder respect.

Starf*cker | 21-09-05 | 21:43

Ik heb dat artikel hier nog nooit gezien sterrenneuker... je vergist mij met iemand die hier dagelijks komt...

Omnivoor | 21-09-05 | 21:42

Jaja, de spuit elf reacties daar hebben we nog altijd omnivoor. renault raadt trouwens spuit elf aan maar dat terzijde.
waarom is er vanavond ook niet gewoon voetbal op tv. wie bepaalt dat tegenwoordig eigenlijk?

Toine Rorije | 21-09-05 | 21:40

Ook weer typisch slap oppositiewerk van Marijnissen: volgens hem mág je de burgers geen veranderingen "door de strot duwen", omdat je de rekening anders bij de verkiezingen krijgt gepresenteerd (vind hij natuurlijk niet erg), en de burgers het zat worden.
Niemand wilt ingrijpende veranderingen ook al zijn die hard nodig, niemand wilt er in inkomen op achteruit of zelfs maar inkomensstagnatie.... maar als je die wil altijd respecteert, hoe kun je dan ooit iets veranderen?
De standvastigheid van het huidige kabinet wat betreft de hervormingen van zorg en sociaal stelsel zou juist respect moeten afdwingen. Maar nee, de kortzichtige NL burger snapt het allemaal niet en begrijpt niet dat er zoveel wordt veranderd, ook al is dat de afgelopen jaren uitgebreid aankondigd. Sterker nog, diezelfde mensen die nu zeggen het niet met het beleid eens te zijn stemden 2 jaar terug in meerderheid nog juist op deze partijen...

Dat volgens Maurice de Hond 60 procent de troonrede niet begrijpt is niets vreemds... Zonder respectloos te willen zijn; 60 procent van de bevolking heeft een VMBO werk- (en denk-?)niveau. Een beetje krantenartikel gaat er vaak al niet eens in...

Omnivoor | 21-09-05 | 21:39

Een interesant artikel wat al 'oud nieuws' is en veel besproken, zelfs buiten het www om.
Tja het is ook wat, zoveel geld wat verkwist word, terwijl ons land moeilijk zit.
Ow... ik kwam hier allen mijn berevel halen, het hout is te nat om te branden.
Gegroet allen!

~Pyro~ | 21-09-05 | 21:34

@Omnivoor Dit stuk komt hier nu pas voor de vijfde keer voorbij.Zo zie je maar, gij die googled zal vinden ... Je bijdrage heeft derhalve een hoog spuit 11 gehalte. Ik denk dat je na het lezen van de kop meteen enthousiast opgesprongen bent.

Hebben jullie geen plaats op de linkervleugel voor bijvoorbeeld JackR?

Starf*cker | 21-09-05 | 21:33

cryptogrammen op de late avond
blijkbaar is het wenselijk voor de frequente reaguurder naar Koefnoen(?) te kijken.
Ik zal de dvd eens programmeren als ik tijd heb.

Don Quichote | 21-09-05 | 21:32

@ Don

Paul Groot gelijkt op die foto Wolkers zo sterk.

Brusselmans | 21-09-05 | 21:27

*nomineert ~Pyro~ voor campangeleider*

Don Quichote | 21-09-05 | 21:26

ik snap die Wouter Bos en die andere linkse gasten niet, als gevolg van de zorgverzekering komen er 6 miljoen uitkeringsgerechtigden bij en 800 ambtenaren. En nog zijn ze ontevreden.

Karel kwakbol | 21-09-05 | 21:26

En Mohammed B. op Vreemdelingenzaken en Integratie.

filter | 21-09-05 | 21:22

oops -o

Mariska vd P. | 21-09-05 | 21:21

ZIt ik net de uitzending van Nova over die antisemitische film te kijken, gaan jullie een beetje de taken verdelen?
www.novatv.nl/index.cfm?cfid=37745593&...
Ik wens geen belangrijke post, ik wens een normale wereld!
Anders kruip ik weer in mijn grot.

~Pyro~ | 21-09-05 | 21:21

Heb toch wel erg genoten van de brooer van JP... Herman B

Mariska vd P. | 21-09-05 | 21:20

Wat doen we met Bassie & Adriaan?

marsupilami | 21-09-05 | 21:15

@Harige Bangmakert,
met Marco Bakker als staatssecretaris.

fuckje | 21-09-05 | 21:08

Zum Wohl. vanderF!

Ik houd het bij pils, als dat geen probleem is.

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 21:08

@marsu

~Pyro~ verder op een bijzonder belangrijke post, waar veel geld naar binnen kan worden geschoven.

Vriendjespolitiek is immers van alle tijden.

Kluivert op Verkeer en Waterstaat?

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 21:06

Tijd voor een Chivas, proost en uit.

vander F | 21-09-05 | 21:04

@Harige Bangmaker

Ken je de Hennies nog? Die dus op Koninkrijkrelaties.
En Vanessa en Jomanda op de zorg.
Sylvie (DHVA) als M.P.

Wij gaan alvast formateren.
*dit is leuk, man*

marsupilami | 21-09-05 | 21:00

@Brusselmans 20:50
na de retoriek der verworpenen rest ons alleen nog de fles.

Don Quichote | 21-09-05 | 20:58

Biaffra, moesten we daar vroeger geen TL-buizen heensturen om het tekort aan doodskisten op te vangen?

vander F | 21-09-05 | 20:55

censuur?

aivd | 21-09-05 | 20:54

@superjan: bij "goede doelen" zijn wel de meeste misstanden aan het licht gekomen.
Utopisch is ook de corruptie bij de VN te omzeilen, de beste oplossing is de koopkracht zo breed mogelijk te stimuleren, en jan modaal verplicht 2 weken naar Biaffra te sturen voor een stimulerende vakantie.

Don Quichote | 21-09-05 | 20:53

Nou, weer genoeg politiek voor vandaag, ik moet voor mijn nachtrust waken, geen zin om Nawijn tegen te komen in mijn dromen.

vander F | 21-09-05 | 20:53

Als GS de wereldheerschappij verkrijgt, eis ik dat Harige Bangmakerdt als adviseur in dienst treed!

~Pyro~ | 21-09-05 | 20:51

n

Brusselmans | 21-09-05 | 20:51

@ vander F

Ik kots elke willekeurige sociaal-democraat in z'n boodschappentas.

@ Don Quichote

Dat moeten toch wel de echte verworpene der aarde zijn.

Brusselmans | 21-09-05 | 20:50

. marsupilami

En die oranjeklant. Die hoe-heet-ie-ook-alweer van het Ministerie van Feest erbij.

En dan een ongelooflijk lekker wijf als M.P.

Een aangelijnde Nawijn als kamervoorzittert en een smerige leernicht op Buitenlandse Zaken (voor Bush).

Een ontsnapte TBS-er op Justitie en Pa Tokkie op Financiën.

Veerkampjes, overige Tokkies en wat voetbalhooligans in de oppositie.

Dan komen we er wel.

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 20:48

@Brusselmans
Aha, Bos, de Shell infiltrant, maar goed dat hij bij de PvdA zit, toch al niet mijn partij dus het zal mij jeuken....
Heb je wel altijd een bakje in de buurt bij het aanschouwen van deze catwalk socialist?

vander F | 21-09-05 | 20:47

Ik vermoed dat menig Nederlander al begint te braken bij het aanschouwen van een politicus.
Ach, en als ze braken nemen ze zo weinig op hé... helaas. ;)
Ik kon het debat eigenlijk wel waarderen, ze waren weer heerlijk aan het kafferen op hun eigen werk.
~What a job~

~Pyro~ | 21-09-05 | 20:47

@vander F: dat zou GS de kop kosten, wie gaat er nu in zijn vrije tijd zitten ouwehoeren op internet?

Don Quichote | 21-09-05 | 20:46

@don quichotte> tja ik weet ook niet waar ik het aan verdien. (salaris van mijn vrouw zit er overigens bij hoor) over die ontwikkelingshulp heb ik wel een idee,
investeer geld via in ons land gevestigde NGO's, zoals war child en het wnf. dan hou je zicht op de centjes en ben je uiterst flexibel.

superjan | 21-09-05 | 20:45

@ VanderF

Ik onderdruk ook dikwijls het kokhalzen wanneer Wouter Bos aan het oreren geslagen is.

Brusselmans | 21-09-05 | 20:43

Iets wat de regering ook nodig moet aanpakken, al dat gewerk.

vander F | 21-09-05 | 20:42

@ ~Pyro~

Ja, je moet ook wel keihard werken natuurlijk, anders wordt het nooit wat.

Brusselmans | 21-09-05 | 20:40

Nou ja, prima gebaar toch?
Het is nu iig volkomen duidelijk hoe Hogervorst het allemaal maar een spelletje vindt.
Moeten ze vaker doen, 1 gebaar zegt soms meer dan 1000 woorden..

vander F | 21-09-05 | 20:40

@vanderF,
Na een minuutje was het, dus dat valt nog mee.
@Brusselmans
Maar ik ben nogal lui, en krijg er alleen maar meer problemen bij.
Wat een wereld zeg.... ongeloveloos. *zucht* ;)

~Pyro~ | 21-09-05 | 20:38

@Brusselmans: staan we weer quite
@Superjan: 4x modaal? Zakenman of crimineel...?
vandaar je periodieke afwezigheid, lig je dan met je blote reet naast een caribische schone in je zeiljacht?
(gewoon jaloers)
Aangezien je waarschijnlijk een bereisd man bent vraag ik me af waar die kortzichtigheid omtrent ontwikkelingshulp vandaan komt. Misstanden genoeg maar zolang er geen algemene stimulering van het economisch potentieel is zijn we slechts in staat noden te ledigen.
En geld voor bejaarden is er zat, helaas druist die uitgave in tegen de visie van het huidige kabinet betreffende de vergrijzingsproblematiek.

Don Quichote | 21-09-05 | 20:37

Ik zeg het gehele kabinet + kamerleden eruit flikkeren en ervoor in de plaats?
De Veerkampjes en de Tokkies. Veel erger dan dit kan toch niet...

marsupilami | 21-09-05 | 20:35

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn.

Brusselmans | 21-09-05 | 20:34

Ik ben gewoon lui, moet het journaal weer aanzien.....

vander F | 21-09-05 | 20:32

vanderF, stonede aap die je bent...
Ik heb net 2 links geplaatst (19.51) naar de journaal uitzending van 13.00 vanmiddag..
Lees toch eens! ;)

~Pyro~ | 21-09-05 | 20:30

@ VanderF

Jij trekt ineens die monetair goedgekeurde schwanz van 'm tevoorschijn..

Niet normaal..

Brusselmans | 21-09-05 | 20:28

Ik mis weer van alles.
Wat was nu het 'gebaar' van Hooogervorst?

vander F | 21-09-05 | 20:24

Ik denk anders het volgende. Meneer rouvoet dacht aan al zijn dorpsgenoten die op missie zijn in afrika op kosten van de staat. Onder meer zijn oom, zijn achterneef die tevens zijn broer is en zijn oude buurjongen vergrijpen zich daar onder het mom van zendingsdrang aan de kleine afrikaantjes. Een traditie die niet verloren mag gaan

Toine Rorije | 21-09-05 | 20:22

@brusselmans> tja... ik vrees voor de heer Rouvoet dat ons Geert dit wel degelijk meent. En hij heeft gelijk. We helpen africa alleen maar dieper in de put met die centen.

superjan | 21-09-05 | 20:21

@ Superjan

Die keurige Rouvoet sprak vol ongeloof over de kille Wilders die er met de miljarden voor arme bloedjes in Afrika vandoor wil gaan.

"Maar meneer Wilders, dat kúnt u toch niet menen?"

Brusselmans | 21-09-05 | 20:17

@ Don Quichote

Dat was werkelijk een lange tijd geleden, dat ik nog eens zo onbedaarlijk heb moeten lachen om een link.

Brusselmans | 21-09-05 | 20:13

wel geestig, ik ga er volgend jaar dik op vooruit en ik heb zo'n 4 x modaal. wat mij betreft hadden die voordelen best naar de bejaarden en de imbicielen gemogen, wij redden ons wel.
Overigens zou het mooi zijn als die miljarden dictatorhulp, ofwel ontwikkelingssamenwerking, ook direct richting de bejaardenhuizen en inrichtingen in eigen land zouden vloeien.

superjan | 21-09-05 | 20:12

@Brusselmans
wellicht gaat hij zich op een verantwoordde manier afreageren...
www.langepoten.net/
itt tot ons verdoemde reaguurders.

Don Quichote | 21-09-05 | 20:09

LOL @ Don Quichote

Wat zal 'ie vanavond in een mistroostige bui zijn lever er vol van langs geven..

Brusselmans | 21-09-05 | 20:03

Zo ongeveer Algemeen Beschouwd
kots ik van deze regering en dit parlement.
Zo ongeveer Algemeen Beschouwd
ben ik blij dat ik nu niet op de details van het wangedrag van deze meurende heaumeaux, onwelriekende potten en griezelige Gristen-kaffers hoef in te gaan, want ik hoef vandaag niet meer te doen dan Algemeen te Beschouwen.
Wat mij (Algemeen Beschouwd) toch wel triest stemt,
is de wetenschap dat ik weer een jaar tegemoet mag zien van
elke dag diarrhee
en elke dag kotzen
omdat ik weer
elke dag
de ene leugen
na de andere
om m'n oren zal gaan krijgen.
Kudt . . . kudt . . kudt . .

Momfer-de-Mol | 21-09-05 | 20:00

Hoogervorst heeft inmiddels z'n excuses aangeboden. De absolute nitwit.

El Gouda | 21-09-05 | 19:55

Leedvermaak Brusselmans, leedvermaak
en dat over de rug van een integere en intellectuele schoolmeester.

Don Quichote | 21-09-05 | 19:54

@ Don Quichote

Ik kon er wel smalend om lachen..

Brusselmans | 21-09-05 | 19:48

Juist, het lijden van voornoemde Nawein tijdens het zeiken was betreurenswaardig.

Don Quichote | 21-09-05 | 19:45

Inderdaad!
Schandalig!

Jammer dat ik het niet gezien heb! Net als 'het gebaar' van Hoogervorst!

Ik mis ook altijd alles!

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 19:43

@ Don Quichote

Een schande voor de parlementaire democratie was het!

Brusselmans | 21-09-05 | 19:40

@ Style

Gelijk heb je, maar wat is er mis met ouderwets volksvermaak?

Brusselmans | 21-09-05 | 19:38

Mijn voorkeurstem voor Marijke is vanaf gisteren ook verleden tijd.
En dat Nawijn Frans afzijkt is ongehoord.

Don Quichote | 21-09-05 | 19:36

Wat zit die gluipert van een Mathijs van Nieuwkerk te raaskallen op ned 3..

Brusselmans | 21-09-05 | 19:36

Beste reaguurders, u weet toch wel dat de algemene beschouwingen een mediacircus is?

Vroeger al, met uitzendingen tot diep in de nacht, was dit circus een platform voor de politicus om zich aan het volk te tonen. Ging het vroeger nog om de parij en haar program, ddezer dagen in het festijn met name ter eer en meerdere glorie van de geachte afgevaardigen zelf.

De dagelijke werkelijke politiek speelt zich nog steeds af in kamertjes als dan niet achteraf gelegen.

Fractiespecialisten vergaderen vervolgens formeel en voorde vorm in een 3/4 lege kamer, alleen bij stemmen wordt de meute opegetrommeld en vergezeld van een stemadvies van de specialist of fractievoorzitter wordt braaf ja/nee gestemd.

Na afloop duiken de heren dames gewoon de kroeg of de sponde in en bellen 's anderendaags even naar Maurice de Hondt voord de populariteitpolls.

Eerst als het orakel van Diever weer afzakt naar Den Haag, zal de politiek weer intereassant worden, niet zozeer inhoudelijk maar wel qua vorm en pepergehalte.

style.councillor | 21-09-05 | 19:35

Wat een prachtige zure bek trok die Weisglas toen Nawijn er een verkapte "ff dimmen" tegen aan gooide..

Geef die man een fatsoenlijk hondenhok!

Brusselmans | 21-09-05 | 19:30

-weggejorist-

Bloodzone | 21-09-05 | 19:29

Kotzervorst komt wel terug bij Koefnoen!

fuckje | 21-09-05 | 19:21

heerlijk toch Brusselmans, sinds Vondeling heb ik geen betere meegemaakt.
Rossini wint het vooralsnog in volume van Mozart.

Don Quichote | 21-09-05 | 19:21

Zit Nawijn weer te keffen over zijn hondenhok dan?

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 19:21

Wilders en Nawijn, relschoppers :')

Tangled | 21-09-05 | 19:20

Ach, een open excuus voor het kotsgebaar van Hoogervorst?
Neemt niet weg dat het gebaar wel gemaakt is!

~Pyro~ | 21-09-05 | 19:20

Haha die Hoogervorst..

Brusselmans | 21-09-05 | 19:20

@ fuckje

Weisglas is ook een rat wat betreft die spreektijd.

Brusselmans | 21-09-05 | 19:14

ah, Frans is terug...
*schakelt weer in*

Don Quichote | 21-09-05 | 19:13

Nawijn en Weisglas zijn geen vriendjes...

fuckje | 21-09-05 | 19:11

@Don Quichote 21-09-05 @ 19:01:
Als het dan maar ergens over gaat!

millhill | 21-09-05 | 19:11

*tapt 2 bavaria*

Als toevoeging: als de deur openstaat heb je toch even de neiging om naar binnen te stappen en je liberalisme optimaal uit te buiten.

Don Quichote | 21-09-05 | 19:11

lol@weisglas

en femke heeft haar medicijnen niet ingenomen, economie is werelwijd niet alleen de USA.

Mazzel | 21-09-05 | 19:09

Over een tijdje kunnen we weer uit volle borst tegen azielzoekers zeggen:
Welkom in Nederland, de welvarendste bananenrepubliek van de wereld!

marsupilami | 21-09-05 | 19:07

Altijd!

houdoe en bedankt! | 21-09-05 | 19:06

@houdoe en bedankt!
Biertje?

Don Quichote | 21-09-05 | 19:05

@pietro, vakantiemanpubliek te over, onderschatting van het gepeupel is nu juist het grootste probleem van dit kabinet. Realiseer je, zols Marijnissen al suggereerde, dat niet de domme massa, maar enkel de kleine schare der opgeleiden, eventueel, indien noodzakelijk, een gelegaliseerd initiatief zouden kunnen nemen tot het organiseren van een referendum. Ik denk niet dat dit tot een wildgroei of ondermijning van de 4-jaarlijkse verkiezingen zal leiden, wel tot een grotere en educatieve betrokkenheid bij de politiek.

Don Quichote | 21-09-05 | 19:01

Wat mij toch iedere keer weer verbaasd, is dat veel mensen het bitchy gekef over en weer, de totale afwezigheid van zinvolle argumentatie en het doelloze gegoochel met cijfertjes (etc. etc.) als een onveranderlijk gegeven beschouwen.
Zo van; vandaag wordt er slap geluld en morgen is alles weer bij het oude.
Het lijkt mij inmiddels zo klaar als een klontje dat de crème de la crème van het Nederlandsch intellect zich niet in politiek Den Haag bevindt. Ik weet dat Nederlanders over het algemeen een grote bek verwarren met een groot brein maar er lopen volgens de wetten der kansberekening in dit land meer dan genoeg mensen rond die de zaak beter zouden besturen dan nu het geval is.
En waarom dat overdreven correcte gedoe altijd?
Als iemand een incompetente nekzwetser is zou je het ook als een vriendendienst kunnen beschouwen om de betreffende persoon daarop te wijzen.
Iets anders; ik meen ooit geleerd tehebben dat een van de grondslagen van het liberalisme een kleine rol van overheid is. De mensen dienen in die visie vrij te zijn om dingen zelf te regelen zonder pedante wetten en politici. (Vandaar ook de naam liberalisme).
Kan iemand mij uitleggen wat er dan een liberalere manier van politiek bedrijven is dan dat alle burgers via een referendum stemmen.
Allemaal niet erg consequent!
Ooh wacht even.....
Dat gedoe met zelfbeschikking is natuurlijk alleen van toepassing op werkgevers en mensen met een hoog inkomen.
De plebs zijn uiteraard te dom om überhaupt een mening te hebben over bepaalde zaken.
Zum kotzen.

houdoe en bedankt! | 21-09-05 | 18:56

Nou nog een wijnvlek erbij.

k15wdorf | 21-09-05 | 18:56

millhill heeft zojuist een neologie ontdekt:
Demagoddelijk.

Don Quichote | 21-09-05 | 18:49

Hulde VVD!
Politiek moet je aan mensen overlaten die er verstand van hebben. 60% van het volk vond de gesproken taal bij de troonrede te moeilijk om te begrijpen. Die mensen zijn dom. En daarmee wou je in discussie gaan? Vraag ze waar Liechtenstein ligt en ze kijken je raar aan. Zoals Wiegel zei; je moet niet kraaien, maar eieren leggen.

pietro | 21-09-05 | 18:48

Femke Halsema is een domme trien die goede sier maakt met andermans veren.

Taaie | 21-09-05 | 18:46

Die Marijnissen begint anders ook kaal te worden!

millhill | 21-09-05 | 18:37

Ik ben kaal en heb een Goddelijk lichaam, telt dat ook?
Lekker lullen weer... van As met hetzelfde pak als gisteren tijdens de chat. (eis nog steeds antwoord op mijn vraag gisteren!)
Ach.... sommige dingen zullen nooit veranderen, dito voor politici.

~Pyro~ | 21-09-05 | 18:36

Rouvoet speelt weer op de nuance, degelijk maar onvoldoende.

Don Quichote | 21-09-05 | 18:33

lol Toine,
JvG, de 1e Smeets-kloon.
Iedereen weet dat de goddelijke kale al jaren de bijnaam is van Robbie Kerkhof.

Don Quichote | 21-09-05 | 18:28

Kom nou toch, iedereen weet dat Jaap Stam de Goddelijke Kale is.

Dat is algemeen bekend.

Harige Bangmaker | 21-09-05 | 18:24

Hulde aan van As (LPF). Geen woord van wat hij heeft gesproken is weerlegbaar op basis van feiten. Driewerf hulde!

Chiant | 21-09-05 | 18:24

Ooooohhhhhh, ik dacht dat de goddelijke kale Lambik was......

MAXIMO | 21-09-05 | 18:15

@shiq
wie heeft het over fortuijn?
de goddelijke kale is al jaren lang de bijnaam van jack van gelder.

Dat plan van jan m. is trouwens helemaal de bom. ik zou ook heel graag het kabinet kunnen wegstemmen. het liefst een paar keer per jaar. dan wordt politiek weer leuk!
mafkees

Toine Rorije | 21-09-05 | 18:09

@Frits Wester: Pimzijdank kan hij ons vanuit daar niet meer irriteren met z'n kutkeffertjes

SHiQ | 21-09-05 | 18:07

fuckje
waarschijnlijk in de gedaante van meesteres gehuld in zwart leer

Don Quichote | 21-09-05 | 18:06

@SHiQ: een god hoort ook in de hemel, penis!

Frits Wester | 21-09-05 | 18:03

Deze Miep is de voormalige bijslaap van Adje Melkert.

fuckje | 21-09-05 | 18:02

waar is Weisglas in hemelsnaam gebleven, deze miep bakt er niets van

Don Quichote | 21-09-05 | 18:00

zoals Boris het brengt wordt het hoog tijd voor vergaande uitbreiding van de bevoegheden van de BVD

Don Quichote | 21-09-05 | 17:40

D66 is vooral goed in pleiten voor commissie's en JM stelt weer grote problemen vast. Ze beginnen hun stem te verhogen

k15wdorf | 21-09-05 | 17:36

normen- en waardendebat = wormen en madendebat

deserteur | 21-09-05 | 17:32

@Amstel: Biertje?

Kakbouter | 21-09-05 | 17:31

Vroeger kon je bij het geblaat van Femke tenminste nog wegdromen bij het zien van die mooie donkere krullen.
Nu lijkt ze gewoon op al die gestresste, jonge, kijvende moeders bij de kleuterspeelplaats met dat korte koppie.
Jammer, jammer..

BASinnic | 21-09-05 | 17:28

@brusselmans, de "goddelijke" kale is dood, die hebben ze een paar jaar geleden een kogel door z'n kop gejaagd... zo goddelijk issie dus blijkbaar niet he?

SHiQ | 21-09-05 | 17:27

Na La Gazza Ladra is Dittrich een nog grotere deceptie

Don Quichote | 21-09-05 | 17:26

Allochtoon is een fout woord.
Lekker bezig die liberalen...

da wizard | 21-09-05 | 17:24

Ik heb dit kabinet nog nooit zoveel vooruitstrevend inzicht zien jatten van de Goddelijke Kale..

Brusselmans | 21-09-05 | 17:15

femke toch! hoe kun je!

lay--z | 21-09-05 | 17:12

Die Femke zit echt op het nivo van een extreemlinkse kraker echt een zielig wijf, kots...

Smokesave | 21-09-05 | 17:12

" wiw hier het beleid maakt, doe je er goed aan te luisteren naar? Gewoon "

Say Whot? Alsjeblieft doe niet eten teveel chocolade!

Lepo | 21-09-05 | 17:10

@Kakbouter: Ja lekker met Bush opnieuw beginnen. Weet je tenminste zeker dat enkel defensie- en oliebelangen behartigd worden, en de bevolking maar moet zien hoe ze zich redden...

Amstel | 21-09-05 | 17:08

Boris alsjeblieft, houd op met dat vreselijke woord 'solidariteit', kunnen we dat woord niet verbieden in de Tweede Kamer?

ZI | 21-09-05 | 17:08

Kunnen we niet gewoon helemaal opnieuw beginnen? We nodigen een paar terrorkaantjes uit die onze dijken enzeau doorbreken. Dan mikken we alle import (incl. Bea!) over onze (rechter!)grens en bekijken dan met Sjors hoe we onze Poldermodel weer kunnen optuigen.

Kakbouter | 21-09-05 | 17:07

"Femke -bonbon- Halsema is nu bezig: "Ons beleid wordt in Amerika gemaakt, niet in Nederland..."."
Daar heeft ze anders wel gelijk in...

Vind ik de VVD een stuk minder.. " omdat ze vindt dat de politiek zelf knopen moet doorhakken in plaats van met de bevolking in debat te treden." Oftewel: Wij moeten niet zeuren, onze bek dicht houden en gewoon doen wat de politieke elite beslist, en dat is nou eenmaal negatief voor ons, jammer dan.

Amstel | 21-09-05 | 17:05

Ik kan niet wachten op C-span.nl..

Boris Dittrich godbetert..

Brusselmans | 21-09-05 | 17:05

hmm.... mevrouw halsema weet niet tegen wie ze praat, ze zegt:"Meneer de voorzitter" wijst vervolgens naar van Aartsen en zegt:"Ik ben heb absoluut niet met u eens".... hmm.... word je van kinderen krijgen dom ofzo?

SHiQ | 21-09-05 | 17:04

*Stopt vingers in oren en schreeuwt: "LALALALALA"*
.

Ik wil even helemaal niks horen over die broekrok Halsema.

filter | 21-09-05 | 17:04

Laat Femke vooral Wouter blijven zuigen. Zou je van gezogen worden ook blind worden?

lord wanhoop | 21-09-05 | 17:03

Met mijn begroting, krijg ik de beschikking over meer tanks, fighterjets, oproerpolitie ala gestapo en mijn persoonlijke potje wordt groter. Maar helaas ben ik nog geen dictator.

Matamores de Derde | 21-09-05 | 17:03

Weisglas is wereldrecordhouder 'presidium' zeggen. Ik dacht ik meld het even.

Shareholder | 21-09-05 | 17:01

Gelzezen op Planet.nl:
"Vijf partijen hebben een tegenbegroting ingediend. Het Centraal Planbureau heeft de effecten daarvan doorgerekend. GroenLinks komt er gemiddeld het beste uit, als het gaat om groei van inkomens, werkgelegenheid en economie. Ouders en uitkeringsgerechtigden lijken door de oppositie vergeten bij het verbeteren van financiële situatie."
-
Dus voor alle Jackrandoms onder ons: zelfs links is dus niet meer zo sociaal....

KABAAL | 21-09-05 | 16:54

btw, gezien hoeveel procent de lonen zijn gestegen in oost europa, goh waar komt dat vandaan?

Maraka | 21-09-05 | 16:53

Algemene beschouwingen... ach trek er je niet teveel van aan, nog 2 dagen en alles blijft weer bij het oude.

Marieke | 21-09-05 | 16:52

USA USA USA!!!!
(Femke niet- dat is een liberal weener...)

Goisz | 21-09-05 | 16:50

Weisglas rules!

Aan_de _Gracht | 21-09-05 | 16:50

ik word altijd een beetje misselijk van Femke

verbatim | 21-09-05 | 16:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl