Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl presenteert: sigaar uit eigen doos

Prijs je rijk...De jaarlijkse verhoging van de accijns op benzine en diesel – enkele centen – gaat niet door. Het kabinet komt volgens De Televaag op prinsjesdag met dit gebaar naar de automobilisten, die de afgelopen maanden zijn geplaagd door voortdurende stijgende brandstofprijzen. De tegemoetkoming, vooralsnog alleen voor 2006, maar mogelijk ook voor 2007, is vooral bedoeld om aan te geven dat het kabinet meeleeft met autorijdend Nederland. Ach gut, zijn wij even verguld met deze sigaar uit eigen doos...

Reaguursels

Inloggen

Wij als boerenvolk van erwtensoep en havermoutpap,laten ons telkens door de huidige politieke partijen in de ZEIK nemen!
Eeerst door Wimpie Kok met zijn PAARSE-KABINETTEN,en socialistische slapgelul terwijl deze man van de salon-pvda samen met gestrekte Willempie Duitenberg zelf hun zakken heerlijk hebben lopen vullen!
Toen kwam na Lubbers die miljoenen subsidie van de overheid naar zijn bedrijven wegsluisde en dus buiten dat hij een BILLENKNIJPER is,ook nog eens een zakkenvuller!
Nu dus het cda-vvd-d66 politieke orgie tussen homo,s-zwangere-katholieken ronduit gezegd een kabinet van lik mijn reet met Harry Potter(Jan Peter Balkenende die samen met Zalm en de Geus in staat is de gehele nederlandse samenleving naar de GVD te helpen,mensen op te zadelen met een VEEL TE DUREN ziektekostenpolis waarbij inkomens van 900 euro nu maandelijks 130, euro ziektekosten moeten gaan betalen en hopen dat de BELASTINGDIENST dit geld zonder problemen maandelijks op hun rekening stort!Ook de Huursubsidie gaat op deze manier,wekt dit ook????????
Ik geloof er geen barst van,en wil wedden dat de ziektenkosten hoger uit vallen dan de 1100,- euro per jaar die Mafkees Hoogervorst ons doen wil geloven,Zalm is ook niet meer te vertrouwen nadat hij ons land en GULDEN 15% te goedkoop heeft omgewisseld voor die KUT EURO!

nummertje | 19-08-05 | 11:49

Volgend jaar gaan we met z'n allen weer een paar honderd euro meer betalen aan Den Haag...
.
Omdat de overheid de aardgasprijs heeft gekoppeld aan de olieprijs heeft dit verstrekkende gevolgen voor de Nederlandse energiegebruiker. Die stookt en kookt op gas en gebruikt stroom die grotendeels afkomstig is uit gasgestookte elektriciteitscentrales.
Vorig jaar november becijferden beide grote energiebedrijven de kostenstijging voor een gemiddeld huishouden in 2005 op 150 tot 175 euro. Daarmee belandt de gemiddelde energienota dit jaar rond de 1650 euro. "Omdat de aardgasprijs geen reële maar een politieke prijs is, kunnen we moeilijk verantwoording afleggen over de prijsstijgingen", benadrukte een woordvoerder van Essent.

dwalmpje | 18-08-05 | 08:42

www.brandstofprijzen.nl/

Kun jezelf kijken wie goedkoopste is in de regio.

Scheel best veel per pomp zo'n 5 a 10 cent per liter.

gemo | 18-08-05 | 07:28

FEIT. Ik rij een leasebak met tankpas. Who cares?

schuldige_omstander | 18-08-05 | 02:09

FEIT: men schijnt het in Den Haag een soort van God gegeven recht te vinden om de accijns ieder jaar maar omhoog te gooien en nu moeten wij zeker op ons rug gaan liggen van dankbaarheid nu ze dat een keer overslaan.
FEIT: het kwartje van Kok was begin 90s een TIJDELIJKE maatregel om een vuiltje weg te poetsen. Opbrengst ca. 1 miljard
FEIT: het extra dure aardgas levert nu al 2 miljard extra per jaar op en is gerekend met een prijs van 45 euris. Als ie 65 blijft wordt dat bijna 4 miljard.
FEIT. Doordat de benzine sinds begin dit jaar 20 ct duurder is geworden pakt de overheid per liter alleen al 3.5 ct extra BTW. Opbrengst 200 miljoen.
FEIT: doordat ook elektriciteit en gas dit jaar per gezin een paar honderd euro duurder worden vangt de overheid per gezin ca 40 euri extra aan BTW hierover. Opbrengst (inclusief bedrijfsleven) ca. 400 miljoen.
FEIT: onze Minster van Chaos, Brinkhorst, houdt muisstil dat ie de ecotax per 1 januari gewoon lekker weer gaat verhogen. Dat is vorig jaar al gepland. Opbrengst onbekend
FEIT: de overheid krijgt dit jaar onverwacht bijna 2.5 tot 4.5 miljard binnen door de hoge olieprijs en nog eens 1 miljard uit de beste belastingleugen aller tijden, het TIJDELIJKE kwartje van Kok. In totaal 3.5 tot 5.5 miljard dus.
FEIT: 16 miljoen Nederlanders zijn dit jaar aan dure elektriciteit (uit gas), en gas zelf ca. 2 miljard meer kwijt en aan dure benzine nog eens 2 miljard, in totaal 4 miljard dus.

FEIT: we hoeven nu 100 miljoen minder meer te gaan betalen.

DEN HAAG BEDANKT!!!!!

nlnl | 18-08-05 | 00:28

En dan ? in 2008 een verhoging van 13 procent om de misgelopen inkomsten alsnog uit de zakken van toch al armlastig autorijdend Nederland te kunnen kloppen.

SWEET!

geethreeforce | 17-08-05 | 22:57

Zijn de verkiezingen al zo dichtbij??? Misschien kunnen we nog meer cadeaux van de Haagsche Kliek verwachten! Er valt nog wel wat goed te maken.

BulletTooth | 17-08-05 | 22:34

ik dacht ff dat sigaar uit eigen doos ergens anders over ging...

al heeft het wel iets met een president te makken.. en zal Potter daar natuurlijk nooit aan doen.. want zeg nou zelf...

macavity | 17-08-05 | 19:29

Tip voor iedereen die zich wezenloos ergert aan het misbruik dat overheid en oliemaatschappijen maken van de brandstoffenhandel (Nederlandse brandstofprijzen zijn de hoogste van de wereld door de extreme accijnzen en de oliemaatschappijen zoals bv Shell maken in deze tijden giga-woekerwinsten):

koop een dieselauto en ga rijden op plantaardige olie, neuq Shell, neuq Esso en bovenal neuq die achterbakse inhalige klootzakken in Den-Haag!

Crusher | 17-08-05 | 19:25

Een sigaar uit eigen doos brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe

President Babboe Bab | 17-08-05 | 17:21

"Balkenende en Zalm onderstreepten niet te kunnen beloven dat niemand er volgend jaar op achteruit gaat. ?Individuele garanties zijn niet te geven?, aldus Zalm. Maar het kabinet wil voorkomen dat hele groepen in 2006 in de min belanden, zei de premier. "

Heerlijk hoe ze dit weer brengen , ze kunnen ons niks iets beloven ?
Tuurlijk niet , alleen de welgestelde beloven ze geen achteruit gang en elende dat is zeker. Het volgende kabinet er 30% bij zelfs en de arme schooiers die krijgen steeds wazige beloftes en nog minder koopkracht .
Nee , laat de grote groep kleine werkers zich snel samenpakken en deze bende boeven eruit gooien.
Het is niks met dit kabinet en het wordt ook niks meer , alleen nog meer elende voor elke dag dat zij de regels bepalen.Weg en snel aub .

Marley | 17-08-05 | 14:15

Het erge is dat een sigaar uit eigen doos zelfs nog maar een understatement is; ten eerste is het a.h.W. ?Ik hoef ff niets meer, méér van je af te persen want ik heb zonet méér binnen gekregen dan verwacht. (normaal zou ik gewoon doorgaan, maar ja, er komen verkiezingen aan)
Vervolgens moet je de vijand (het gepeupel) op het verkeerde been zetten en van het werkelijke probleem wegleiden.
Het probleem (volgens mij) is dat iedereen, uiteraard, overal een soort kosten baten plaatje van maakt.
(bijna) Niemand maakt problemen van kosten voor het ?algemeen? nut, zoals daar zijn wegen, riolen, energie en niet te vergeten: misdaad (+ misschien een beetje landsverdediging).
Maar ja, een te groot deel wordt toch aan erg veel gehobby van politici uitgegeven, of je het nu van links of van rechts af bekijkt.

Mavado | 17-08-05 | 13:06

rofl... het kabinet voelt mee met de nederlanders...
deze tijdelijke "freeze" op inflatie correctie wat benzine accijnzen betreft zou je ook alsvolgt kunnen vertalen; Je krijgt steevast elke dag 3 stompen op je plofkop. De overheid voelt met je mee en beloofd aldus dat je volgend jaar geen 4 stompen op je poffertjeshoofd krijgt. amen.

mallebabbe | 17-08-05 | 12:47

WOW! Echt?! De jaarlijkse accijnsverhoging gaat niet door?
Boeiend.
De prijzen rijzen nu al de pan uit, laat staan dat ze de accijns ook nog even verhogen.

Framoes | 17-08-05 | 12:30

@. BlueMoon1903
Jij bent écht zoooo 1903... maar wel een lief klein olifantje.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 12:28

Kom net terug uit Griekenland. 1 liter Euro 95 ongelood kost daar tussen de ? 0,80 en ? 0,95

Neehè | 17-08-05 | 12:20

Men wil toch zo graag een auto?! Wel de lusten maar niet de lasten? Wat een gezever over die te hoge benzineprijzen, ga toch fietsen!

BlueMoon1903 | 17-08-05 | 12:19

Goh , wat een aardig gebaar van Zalm . Nog steeds de duurste brandstof van 99,9% van onze globe en dan dit trucje weer . Menen ze nu werkelijk dat ze nog populair worden daar in Den Haag ?

Veerman strijkt even 200.000 op en er zijn echt geen eigenbelangen toen hij dreigde op te stappen vorige top van Europa . Ze denken nog steeds in Den Haag dat het werkvolk achterlijk is ...

Max en Willem beuren nog steeds 1,8 miljoen euro's per jaar taxfree en gaan natuurlijk 26x per 9 maanden hiervan op vakantie ...

Hoezo belangenverstrengelingen, aanpakken van topsalarissen en uitkleden van de werkman ?
Wat een zooitje is het toch in die "higher upperklas "

Vraag mij af waarom wij dit alles pikken als je ziet hoe een normaal gezin met kinderen elke maand het rood in gaat .

Marley | 17-08-05 | 12:18

Een dikke mestlucht idd. Piet Veerman is sailing home met 'n vette EG subsidie, opgehoest door de noodruftige burger.

BummBumm | 17-08-05 | 12:05

Ik lees vanochtend ergens dat er een luchtje zit aan het niet afschaffen van de landbouw subsidies. Minister krijgt voor dit jaar 150.000 voor zijn Franse boederij en 39.000 voor zijn Nederlandse boerderij.

Atlantis-95 | 17-08-05 | 12:01

4 maanden lang de accijns schandalig verhogen, onder het mom hoge olieprijs, zodat ze de aankomende jaren "wat terug kunnen doen".
En de massa trapt er met beide benen in.
Het wordt tijd voor een coupe... Weg met die landverziekers.

Dikke tieten | 17-08-05 | 11:55

@Muxje
Eens. Als je niets anders hebt... yep. Wie weet. Het zou een mooie overbruggingsoptie zijn. En de funding moet inderdaad voor een groot deel daarheen, mits het een haalbaar verhaal wordt. Maar dat zal de komende 10 a 15 jaar duidelijk worden als de 2 test reactoren operationeel gaan. En wij krijgen er hier 1 in Europa, dus dat is mooi.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 11:49

Ik wacht nog steeds op m'n kwartje...

Fijn, geen accijnsverhoging, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de prijs niet gaat stijgen. Alleen de accijns, die toch al de hoogst gehandteerde accijns is in de wereld, gaat niet nog verder omhoog. Nou, gelukkig maar. Nu zijn we pas echt gematst door de overheid.

Ayaan | 17-08-05 | 11:32

@Hybrid: teergrond is zeker nog niet afgeschreven. Het is een lastig en duur proces om het er uit te krijgen, maar als je niks anders hebt.... overigens verwacht ik op dat gebied ook nog grote verbeteringen (er wordt aan gewerkt, even geduld).
Kernfusie? De beste optie, maar ik denk dat het nog zo'n 50 jaar duurt voordat we productiereactoren zullen zien. Overigens zou ik het prima vinden als het gehele Nederlandse overschot van de inkomsten van autorijders en de uitgaven aan wegen en OV, integraal in een fonds voor kernfusieonderzoek gestort zou worden. Dát is nog eens een Goed Doel!

Muxje | 17-08-05 | 11:31

Ik lees vanochtend ergens dat er een luchtje zit aan het niet afschaffen van de landbouw subsidies. Minister krijgt voor dit jaar 150.000 voor zijn Franse boederij en 39.000 voor zijn Nederlandse boerderij.

Atlantis-95 | 17-08-05 | 11:29

What is mine is not yours to give

Echt He! | 17-08-05 | 11:29

Onhoog met die prijzen, tenminste weer een issue waarmee je je maatschappelijk kunt onderscheiden van het klootjesvolk.

Energie consumeren is geen verworven rechtt van eenieder, slechts de hardwerkende en /of goedverdienende elite zal toegang hebben tot deze heerlijkheden en liefst zo lang en ongestoord mogelijk.

Aldus horigen, loonslaven, boeren en buitenlui, zoekt uw fiets op, ga truien breien en sta uw eauteau af aan de sjinezen die wel 24/7 werken.

style.councillor | 17-08-05 | 11:28

@Eskimauh
Mja, biertje dan maar? Dat kenne we maken zonder olie dacht ik zo... deden ze vroeger ook. En dat blijft een hele fijne gedachte.
@. BummBumm
Gezien z'n nick weet hij wel dat het broeikas effect uitpakt in een ijstijd.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 11:25

@HolTor
Ieder volk, je bedoelt dus onverkort dat volkeren despoten, tirannen en dictators aan zichzelf te wijten hebben?

style.councillor | 17-08-05 | 11:23

Als finaal comment nog even (want we lossen vandaag het probleem toch niet op hier); Al met al een bijzonder interessante uitdaging overigens, die onze huidige wereld ten goede of ten kwade kan veranderen. Maar we moeten er ALLEMAAL aan werken en er gaan zeer zekers harde klappen vallen.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 11:22

Juist, want wie blijven gewoon aan de macht? We willen gewoon niet leren!

recaltje | 17-08-05 | 11:21

Ik laat Jomanda wel wat litertjes diesel instralen voor wanneer deze 10 euri per liter kost... Tien, Jack...

ViagraFalls | 17-08-05 | 11:21

@Eskimauh: jij bent volgens mij de enige die nog gelooft in 'het strijden tegen het broeikaseffect' sprookje. Er komt een nieuwe ijstijd aan, dit zal je als Inuit wel aanspreken.

BummBumm | 17-08-05 | 11:20

@hybrid
Net als jij probeer ik mijn verveelde dagen met semi-intellectuele comments te vullen. Ik ben blij dat ik weer terugverhuisd ben naar steenkolenland; over 5 jaar staan jullie weer hier te bedelen of ze weer open mogen. Trouwens argumenten zijn in dit land niet meer nodig. Headlines is waar het om draait toch?

Eskimauh | 17-08-05 | 11:19

@. Muxje
Ja, eh... bij gelijkblijvende dingen... zonder accijns en zonder correcties. Dus de prijs van vandaag onveranderd. En ik deel het daarna door 4 als correctie. Ik ken de exacte variabelen wel, maar dacht ik formuleer het even heel kort door de bocht. Ik denk dat de E2,50 grens wel eerder bereikt wordt dan in 7 jaar...
En teergrond? Dat is reeds afgeschreven als optie... uit 1 truck met teerzand, haal je 1/2 vat ruwe olie. Dat is dus bijzonder inefficiënt. Naast het feit dat de machines om dat te doen ook weer 1/4 van die 1/2 nodig hebben. Dus dat is een heel duur proces, want dat moet je het nog verwerken. Ik zet mijn geld in op Fusie, maar helaas duurt dat nog een jaar of 15 (denken ze) en is het ook op lange termijn niet echt schoon ivm stralingsontwikkeling.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 11:18

Ieder volk krijgt de regering die het verdient, en leeft in een maatschappij die het zelf heeft opgebouwd.

HolTor | 17-08-05 | 11:16

Ieder volk krijgt de regering die het verdient, en leeft in een maatschappij die het zelf heeft opgebouwd.

HolTor | 17-08-05 | 11:14

Doen ze niks voor lease-rijders?! Schande! Je reinste discriminatie. Is er geen CIDI voor lease rijdend Nederland?

BASinnic | 17-08-05 | 11:13

oopps dubbele post s'rry

dan-nie.nl | 17-08-05 | 11:13

+++BREKEND KOMKOMMER NIEUWS+++BREKEND KOMKOMMER NIEUWS++
Amsterdam, 17 augustus 2005
Van onze verslaggever ter plaatse.
Vanmorgen is in tramlijn 4 nabij het Centraal Station te Amsterdam de portefeuille gerold van een 64-jarige vrouw. Ooggetuigen melden dat de vermoedelijke dader, een keurig geklede man van middelbare leeftijd, de vrouw aansprak met een slaapverwekkend verhaal over normen en waarden. Op het moment dat de vrouw indutte deed een mede-dader een razendsnelle greep in haar openstaande boodschappentas en ging er schaterlachend met haar portefeuille met inhoud vandoor. De vrouw had zojuist geld gepinnend om te kunnen tanken. Heeft u meer informatie over de dader, neemt u dan contact op met uw plaatselijke politie. Voor een
foto van de dader verwijzen wij u naar: www.sp.nl/nieuws/tribune/200411/zalm_b...
Tot zover onze verslaggever ter plaatse.

Huh..? | 17-08-05 | 11:11

@. Eskimauh
Misschien moet je je standpunt iets beter uitleggen, of duidelijker beargumenteren... want je wekt de indruk dat je wat feiten mist...

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 11:08

KLaag niet alleen, maar probeer in oplossingen te denken. Hier komt de mijne .
Weg met subsidieboeren, nedereland is te klein voor boeren om een bestaan te onderhouden. Gewoon lekker inkopen uit het Buut'nland. Mes snijdt aan 3 kanten,
- is beter voor het milieu,
- er komt bouwgrond vrij, goed voor werkgelegnheid voor werkeloze boeren en tekort aan woningnen (huizeprijzen omlaag)
- Subsidie die niet uitgekeerd word in de staatskas laten vloeien en de accijns op brandstof naar het "normale "btw tarief brengen. Is dan ook weer aftrekbaar voor zakelijke rijders.

Zow dat is in een notedop wat er moet gebeuren.
Het is allemaal de schuld van de boeren.... Kom maar op.....

dan-nie.nl | 17-08-05 | 11:07

@Hybrid: 2,5 euro in 28 jaar? Zou mooi zijn... dat is namelijk een stuk minder dan de te verwachten geldontwaarding in die periode. Kijkende naar de benzineprijzen en de koopkracht van 30 jaar terug moet je ook concluderen dat benzine nu niet duur is, maar goedkoop.
Overigens verwacht Goldman Sachs dat de prijsstijging een scherpe piek zal vertonen ($100 tot $140 per vat), en dan weer terugzakken. Het probleem is productiecapaciteit, en daar wordt nu al flink aan gewerkt. GS (Goldman Sachs dus) verwacht op de middenlange termijn(2-6 jaar) zelfs een overschot.
Je hebt trouwens gelijk met je opmerking over andere energiebronnen en prijzen. In teergronden zit nog voldoende olie voor een eeuw of zo, het is alleen te duur om het er uit te pulken. Nu nog wel dus... Maar olie is nog steeds niet zo gek duur, het zijn die verdomde accijnzen hier. Ik wil mijn kwartje terug! (Dat 'kwartje' was trouwens ongeveer een eurokwartje, niet 1/4 gulden). Maar één ding weet je zeker: het kabinet zal nog eerder de inzet van kernwapens tegen de Antillen goedkeren dan de lasten voor automobilisten te verlagen. Oh, de extra opbrengsten krijgen we wel terug, maar in de vorm van verherdeling, inkomenspolitiek, 'investeringen' in zorg en onderwijs, kortom, er wordt gewoon Sinterklaas mee gespeeld. Sigaar uit eigen doos dus. Er is maar één juiste besteding van de extra inkomsten uit brandstofaccijnzen: die accijnzen verlagen.|

Muxje | 17-08-05 | 11:07

Staat nu weer zo'n figuur van D'66 te raaskallen dat de olie op raakt en dat daardoor de prijs zo hoog is. Je kunt het NL volk ook van alles wijs maken. Feit is dat de z.g. hoge olieprijs niets met vraag en aanbod te maken heeft maar alles met speculaties op de goederentermijnmarkt. Diegene die hieraan driftig meedoen zijn.....juist de Seven Sisters (ander woord voor olieboeren). De overheid surft lekker mee met de prijzen dmv btw, ecotaxen en alle andere belastingen.
Trouwens leuk om te weten, pas geleden kwam ik Kok tegen (ja die) op het vliegveld van Seoul (Korea). Kwam net aan voor een goedbetaalde sprekersbaantje. Vloog wel First class. Als dank voor het kwartje?

oude man | 17-08-05 | 11:07

Ach ja er is geen reet meer aan in Nederland.
Bijvoorbeeld opgebouwde lijfrentes in het fiscaal jaar 2006 kan je niet meer gebruiken als een overbrugging tot aan je pensioen, stamrecht verzekeringen worden onaantrekkelijk gemaakt (even wachten na de zomerreces), zorgstelsel wordt erg duur, loonbelastingen blijven gehandhaafd op een hoge percentage, benzineprijzen worden onbetaalbaar,pc-prive regeling geschrapt en de centjes zijn richting Dafur gegaan, ugh*volksvertegenwoordigers krijgen een leuke verhoging tot tegenstelling van de gewone arbeiders die op de nullijn blijven staan (moeten i.v.m concurrente positie van Ned). Kunnen we niet beter de ontwikkelingsbijdrage in Nederland pompen want we worden z'n beetje een 3e wereld land

Matamores de Derde | 17-08-05 | 11:07

eens opletten hoe snel de dooi volgend jaar intreedt als de US hun nieuwe toys loslaten op Iran.

Tubifiks | 17-08-05 | 11:06

Weg met subsidieboeren, nedereland is te klein voor boeren om een bestaan te onderhouden. Gewoon lekker inkopen uit het Buut'nland. Mes snijdt aan 3 kanten,
- is beter voor het milieu,
- er komt bouwgrond vrij, goed voor werkgelegnheid voor werkeloze boeren en tekort aan woningnen (huizeprijzen omlaag)
- Subsidie die niet uitgekeerd word in de staatskas laten vloeien en de accijns op brandstof naar het "normale "btw tarief brengen. Is dan ook weer aftrekbaar voor zakelijke rijders.

Zow dat is in een notedop wat er moet gebeuren.
Het is allemaal de schuld van de boeren.... Kom maar op.....

dan-nie.nl | 17-08-05 | 11:06

@Struk
Nog zo'n naieve medelander. Er is niets aan te doen. Je gaat toch niet op het Malieveld staan om tegen Balkenende te protesteren; je zit liever thuis voor je breedbeeld-tv je case te modden om daarna met je zwaar gechip-tunede BMW 318i uit 1995 naar je vriendin te rijden (28 km verderop) en daarna het bubbelbad in te duiken die je net bij de Blokker hebt gekocht.
Discussie heeft geen zin of ambieer je nu een plaatsje in de politiek?

Eskimauh | 17-08-05 | 11:04

@Eskimauh
1) Mja, dat weet ik... had ik ook gezegd... je leest me comments dus niet goed.
2)Waar haal je vandaag dat ik over kokker zeur? Ik zeg dat de accijns iets omlaag moeten, niet welke. Sterker nog, ik suggereer zelfs dat de baten (dus wat overblijft na de kosten) meer ingelegd moeten worden in ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden...
3)Eh? Dat is nou een vage opmerking in deze context.
4)Ja en? Op dit moment is er domweg geen alternatief. Als je nou eens goed inleest begrijp je dat. En anders binnen 7 a 10 jaar wel. En ja ik hoop van harte dat ik het mis heb.
5)Wederzijds, ik zie de mijne echter als reëel omdat het een studie is. Ik denk dat ik mijzelf dan ook qua kennis van deze materie ruimschoots boven jou mag verheven. Sorry.
----
Ik denk vooral dat jij iets teveel op de korte termijn kijkt... en dan heb je best een punt, alleen is dat(die) punt(en) over 5 jaar volledig nutteloos.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 11:03

@eskimauh

Nou moet je niet bijdehand gaan doen ik kan zeker de mengsmering betalen maar hou er niet van om genaaid te worden. blijkbaar vind jij dat wel wat !! nou veel plezier ermee. Als ze vervolgens met dit voorstel komen wordt ik helemaal pislink. Wat ik probeer is een discussie op gang te krijgen WAT we eraan kunnen doen samen. En dus niet er alleen maar over lullen

Struk | 17-08-05 | 10:56

@hybrid
En jij werkt zeker 900 meter onder de grond voor de "Firm" om als mad-scientist nieuwe methoden te verzinnen om je voort te bewegen. Voor de laatste keer:
1. accijns betaalt voor jou je infrastructuur en je huis.
2. Zit niet te zeuren om Kok; het was in die tijd hard nodig en de situatie is sinds dat jaar alleen maar verslechterd. Het kwartje is hard nodig.
3. De olie blijft hoog; ze willen je koste wat het kost uit die heilige koe hebben. Rekeningrijden hoeft niet meer want het is straks onbetaalbaar om te rijden.
4. Nieuwe technologie komt er; echter rij dan niet in 2010 met je auto naar bijv. Oost-Europa (er zijn daar geen koolzaadpompen, waterstoftankinstallaties)
5. Verder ben ik erg onder de indruk van je mega-naieve kijk op deze planeet.

Eskimauh | 17-08-05 | 10:55

Prijs stijgt met 2,5% per jaar (bij gelijke vraag/aanbod/toevoer) dus dan zit je al op de EUR 2,50 de liter in 28 jaar.
Helaas stijgt de vraag nogal en daalt het aanbod... dus denk ik dat delen door 4 best geinig is, wat 7 jaar maakt. Prove me wrong please.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:50

@Struk
Jongen, doe es een voorstel of moet je daarvoor toestemming vragen van je moeder: je achterlijke comments verraden dat je inderdaad problemen hebt om de mengsmering te betalen bij de lokale benzineboer.
(!!Ddos-aanval op Shell, Texaco en de website van de OPEC!!)(Ik bel Eric wel even)

Eskimauh | 17-08-05 | 10:48

Tja en dan die Kudtsjinezen, die moeten ook zo nodig in de eauteau, aan de electronica en consumeren meer en meer resources slurpende zaken.

Die Mao was zo slecht nog niet voor het westen, hij heeft tenminste nog voor 40 50 jaar vertraging gezorgd.

style.councillor | 17-08-05 | 10:47

@zweefvlieger: ben zelf ook zweefvlieger maar onze Busio draait gewoon op rooie diesel en niet op biodiesel maar dat terzijde. De reden dat de linkse clubjes zweefvliegen heeft willen verbieden is oa dat mensen last hadden van 'visuele luchtverontreiniging'. Hang je in je LS-4 op een zondagmiddag boven een dorpje wat te draaien, denken de linkse ouwe teefjes die topless in de tuin liggen te zonnen dat we naar ze aan het gluren zijn, en gaan klagen natuurlijk. Bovendien durven de lafaards van de PvdA zoiets als bv de motorcross juist weer niet aan te pakken, veel te veel PvdA stemmers die dat stoer vinden. Kudtland hier ook.

Dr. R. Clavan | 17-08-05 | 10:46

@Eskimauh
Eh? Echt veel kijk op de zaak heb je niet, in 2008 - 2012 wordt het gewoon een lomp probleem. Zoals ik al zei: Vraag is wanneer de prijs van olie de kosten van andere energievormen gaat overstijgen, dan pas wordt een andere bron interessant (bron elsevier tijdje geleden). Dus wanneer een litertje de EUR 2,50 passeert (ff zonder accijns) gaan we massaal over op iets anders. Wedden voor een blik olie in 2010?

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:46

Zo en nu niet meer piepen. Wen er maar aan de prijzen dalen nooit meer. 2005 was het laatste jaar van de betaalbare brandstof!

Zippy | 17-08-05 | 10:43

We zijn de afgelopen 10 jaar, nog meer dan daarvoor mega consumenten geworden. Winkels die op 's avonds en zondag open zijn, internet shoppen etc, het gaat maar door.

En als een de economie hapert, engergie prijzen mmede dankzij de overheid sky high worden en een kopersstaking dreigt, dan komen inderdaad de sigaren uit eigen doos boven tafel vind ook aperte diefstal plaast

- de ontspaarloonmaatregel per 1 september a.s.
- rentepolitiek waardoor lenen en consumeren makkelijker wordt maar mede prijsopdrijvend werkt,
- arbeidstijdverlenging om niet, terwijl
we atv hebben ingekocht door af te zien van loonsverhoging
- verhogen pensioenleeftijd terwijl premies en inkomens (denk aan VUT regelingen die gefinancierd worden /werden door werknemers zelf) gebaseerd zijn /waren op uitreden huidige leeftijden

undzoweiter.

Ik ben inmiddels zover dat ze wat mij betreft die gehele verzorginsstaat en loonpolitiek, waarbij de overheid voordurend middels verkregen overheidsgelden de gevolgen van hun eigen feilen wil repareren, overboord mogen zetten. Wel een beperkt aantal vangnetten (daar ws ons sociale stelsel toch ook voor bedoeld?) voor de eicht zielige en hopeloze gevallen, maar voor de rest laat het maar over aan het individu.

Maar, ja daar kom ik weer aan bij mij argumentatie rond hulpverleners, millieumafia e.d.. Dit circuit heeft geen baat bij deregulering c.q. nuancering, die houden zichzlef in stand en creeren onder de noemer van admijnistratieve lastenverlichting regels die dat zullen bewerkstelligen, hetgeen vervolgens van beleid wordt voorzien, uitgevoerd moet worden en worden bewaakt...

.. Gelukkig is het mooi weer nu, dat is nog wel gratis, hoewel een biertjah op een terras ook een rib uit je lijf is, mar dit terzijde.

style.councillor | 17-08-05 | 10:43

Heej, we krijgen nog steeds een indepth verslag van Niceau over de beenhamscene bij het tractorpullen!

Huh..? | 17-08-05 | 10:43

Kwartje van Kok was tijdelijk......... de opvoering van de krankzinnige benzineprijzen is doorlopend! Waar is Kok?
Die verrijkt zich met tal van belangrijke commissariaten!
Lijkt Sinterklaas Woutertje Bos wel.... aaaah! Ook PvdA! Ook ex-Shell.
Toeval?
Nee hoor.
Wij laten ons lekker bedonderen door die kleaujeaus!

geenstijlman | 17-08-05 | 10:42

Kunnen we dan niks verzinnen en Gs gebruiken als medium. Een of andere actie te organiseren.. Er wordt hier altijd maar gereageerd maar kunnen we nu niet eens samen wat verzinnen om met zoveel mogelijk mensen die lui in den-haag te vervelen. het is tenslotte een probleem waar we allemaal mee te maken hebben....

Struk | 17-08-05 | 10:41

//off-topic
Unox start Unox TV

Unox gaat live televisie uitzendingen verzorgen van oer-Hollandse evenementen. De uitzendingen zijn online te zien op Unox TV.
Op Unox TV wordt als eerste het NK Bommetje (een zwembadevenement) uitgezonden. Dat is komende zaterdag. Unox is ook hoofdsponsor van het evenement.
Nathalie de Vries, brand- en pr manager van Unox: ?We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze doelgroepen te bereiken. Televisie via internet biedt geheel nieuwe kansen voor merken. Unox wil daarmee graag voorop lopen.?
Het concept en de productie van het crossmedia platform zijn van communicatiebureau in1 en Sander Versluys Crossmedia Producties. Later dit jaar worden meerdere evenementen door Unox TV uitgezonden.
----
Ik ben helemaal gelukkig

Eskimauh | 17-08-05 | 10:41

@Eskimauh,

Tractorpulling is je suf rukken op een tractor die stationair loopt te draaien

D.Bader | 17-08-05 | 10:40

Ik verhonger nog liever dan dat ik het tractorpulling zal opgeven. (WTF is tractorpulling?)

Eskimauh | 17-08-05 | 10:37

Turkije heeft de hoogste benzineprijs in de wereld. Nederland is tweede www.goedzo.com/goedzo.php/2005/08/11/n...

Dus Zalm, ik zou de prijs gewoon ´standaard´ verhogen en een ´tijdelijk´ eurokwartje erop gooien om in de komende maanden de Nederlandse Regering eehh maatschappij uit het slob te trekken

D.Bader | 17-08-05 | 10:37

Hoe stom er geluld wordt en hoe stom wij er weer intrappen, blijkt wel als het over vliegen gaat. De milieumaffia raaskalt dat het zo slecht is voor het milieu. Nou, je verbruikt per persoon per kilometer minder dan met de trein hoor.

Als je die maffia daarmee confronteert, beginnen ze onmiddellijk om de hete brij heen te draaien. Hun verhaaltje deugt niet.

Overigens: als het aan de PvdA had gelegen, hadden we ook niet meer kunnen zweefvliegen. Kan iemand mij vertellen waar die uitlaatgassen bij een zweefvliegtuig zitten?

En ga niet zeuren over dat we toch de lucht in moeten, want dat doen we met een lier op biodiesel: 30 seconden draaien en ik kan uren vliegen. Over milieuvriendelijk gesproken.

Zet daar tegenover eens het tractor pulling. Dat is pas echt het milieu verpesten. Maar het Europese hoofdkantoor voor die "sport" zit wel in Nederland. En geen milieugek die zich daar druk over maakt.

Hoezeau hypeaucriet?

zweefvlieger | 17-08-05 | 10:35

iedereen hier - van pauper tot pseudo-intellectueel - zeurt maar door over het tijdelijke "kwartje van Kok". Het kwartje werd destijds vernoemd naar volksverlakker #1, de links-lullen-rechts-vullen-keizer en ex-vakbond-tsaar Wim K. Heldere lieden zagen toe reeds in dat het woord "tijdelijk" eigenlijk "definitief" betekende. Alleen naieve dreumesen geloofden toen werkelijk dat ze dat kwartje terug zouden krijgen. Ooit gehoord van een politicus (links/rechts) die zijn woord houdt ? Als ze het ooit "terug" gaan geven dan wordt je op een ander vlak getild. Dus, mensen, stopt met blaten gelijk een gefrustreerde telegraaf-lezer.

Gier | 17-08-05 | 10:35

En shell grijpt deze kans niet om zelf de prijzen met 2cent per keer te verhogen?
(ipv 1 cent)

Weeraanmelden | 17-08-05 | 10:32

@hybrid
Je klinkt als een Chriet Titelaer met je 'ontwikkelingsdrang naar nieuwe energie'. Straks begin je ook nog over nanotechnologie en zo. Nogmaals: het is niet mogelijk om nieuwe technologieen hier uit te vinden terwijl aan de andere kant van de wereld de olie rijkelijk vloeit. Kyoto werkt alleen wereldwijd. Het is ook niet mogelijk om met een knip met de vingers te wensen: hé een nieuwe technologie. De wereld is afhankelijk van olie. De vraag stijgt; aanbod blijft gelijk: prijs omhoog en niemand die er iets aan kan doen (ja wellicht Amerika, maar die sterven liever dan hun precious gasoline op te geven voor hun V8 tot V12)
To be short: het interesseert verder niemand hoe hoog de prijs is.

Eskimauh | 17-08-05 | 10:30

@. ZI
Ja hoor, ze hadden er ook een tientje per liter op kunnen leggen. Zo lust ik er nog wel een paar.

zweefvlieger | 17-08-05 | 10:29

heerlijk, omhoog met die benzineprijzen dan heb ik tenminste weer een beetje ruimte met me SUV

verbatim | 17-08-05 | 10:28

@Eskimauh
Mja, maar ik heb het niet over destroying the earth ofzeau... meer over een re"el probleem. Ik zie best veel uitgangen hoor, maar denk toch dat vliegen als eerst het onderspit delft. Varen en rijden ken best nu al zonder olie. Vraag is wanneer de prijs van olie de kosten van andere energievormen gaat overstijgen, dan pas wordt een andere bron interessant (bron elsevier tijdje geleden). EOF.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:27

Gare du Nord. Belangrijkste oorzaak van de niet te stillen geldhonger: de verkleuring van onze samenleving, niet de vergrijzing. De vergrijsden hebben jarenlang premie betaald. Ali en Hakim en Faouzi etc. nog geen (euro)stuiver en maar schreeuwen: ik heb er recht op !

Hugo39 | 17-08-05 | 10:26

@AnyKey
Natuurlijk heb je gelijk. Ik sta hier ook niet te springen van blijdschap, maar ik bedoel te zeggen: kijk naar dit kabinet, hoeveel maatregelen hebben ze al genomen om de burger wat extra centjes uit de zak te persen? We zijn het toch eens dat dat er behoorlijk wat zijn. Het had dus ook helemaal in de lijn van dit kabinet gelegen om gewoon die 'standaardverhoging' door te voeren. Dit doen ze niet, ik roep nu niet direct dat ze zo lief zijn en dat ze zoveel aan ons denken, maar ze doen iets, wat we eigenlijk allemaal niet verwacht hadden. Laten we tevreden zijn met deze stap en niet alleen maar gaan zeiken om het zeiken.

ZI | 17-08-05 | 10:25

Gisteren op de Duitse t.v. een Tatort gezien uit 1977. Benzineprijzen bij een tankstation.
90 pfennig, is 0,45 eurocent.

wimpie | 17-08-05 | 10:25

Waardeloos Voorstel. Wat een debielen !!! we worden gewoon weer keihard genaaid. De prijzen zijn nu te hoog. er moet dus NU wat gedaan worden.... en weet je wat het is grotendeels van de bevolking denkt TOF maar dat is het NIET.
We moeten eigenlijk via GS een actie houden net zolang dat ze er doodziek van zijn en van ellende die BTW verlagen

Struk | 17-08-05 | 10:24

Ik denk dat de extra accijns en eventuele verdiensten geïnvesteerd moeten worden in het ontwikkelen van nieuwe energie technieken (met name stroomvoorziening en transport, waarvan vliegen als laatst). Ik bedoel dus iets anders dan wind, zonne, nulci of scheet energie. Meer iets richting plasma reactie, kernfusie (www.fusie-energie.nl/fusiekort.htm), en niet (of wel?) allemaal hamsters die in molentjes rennen met een dynamo. Weet ik het. Als het maar helpt. En voor nu: nog heeeeel ff die prijs omlaag mens!

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:24

@hybride auto
ned.ucam.org/~sdh31/misc/destroy.html#... laat meer van dit soort meldingsberichten zien. Maak je maar niet druk. Zo lang de presidenten niet op knopjes gaan drukken om atoombommetjes op elkaar te gooien is er niets aan het handje. Wen maar alvast aan lekker hoge olieprijzen; en wees maar gerust dat het rekening-rijden in de Randstad in de koelkast verdwijnt.
--
*hoort de reaguurders uit de Randstad juichen*

Eskimauh | 17-08-05 | 10:22

Inderdaad een sigaar uit eigen doos. Weten jullie hoeveel extra BTW dit al heeft opgeleverd ?

Bwork | 17-08-05 | 10:18

@Eskimauh
Simpel: (quote exit mundi) 'The real problem, of course, is that our society is addicted to cheap, abundant oil. Our cars, airplanes and ships run on oil. Our electricity is generated in oil-fueled power plants. The stuff you buy in the stores is brought there by trucks that run on oil. In the end, literally everything is to some degree ?made? of oil!'
.
MAW: weinig keus

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:18

Ik wil niet iemand ont- of degoochelen maar de mensen die de brandstoftanken lijken geen probleem te hebben met de hoge prijs. Waarom de reaguurders hier wel dan. Bubba says: If you cant't do the time; don't do the crime. Zalmpje en Balkie hebben een veel mooiere teller op hun bureau*
----
* Dagobert Duck, Jaargang 34, nr. 18

Eskimauh | 17-08-05 | 10:15

Nog es de URL: ( www.exitmundi.nl/oilcrash.htm ) want ik vind het toch het beste en meest reële scenario om te ontwijken.

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:14

Overigens is DIT (www.exitmundi.nl/oilcrash.htm) scenario veel belovend. Brr.
----quote----
Say we all stop using oil tomorrow. That would mean that suddenly, we will stop putting huge amounts of carbon dioxide into our atmosphere. Now, this is probably not a good idea. Over the years, we?ve got huge amounts of green plants, plankton and algae on our planet, courtesy to the greenhouse effect. If we suddenly stop producing greenhouse gases, these plants and algae will suck all of the carbon dioxide out of the atmosphere.

This will kickstart an instant, all-out Ice Age, as our planet is robbed from its protective carbon dioxide ?coat?. The Earth would freeze over.
----end quote----

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:12

Nou, we trappen er allemaal weer in. Let maar op wie we straks weer gaan stemmen.

recaltje | 17-08-05 | 10:11

Is inderdaad de klassieke sigaar uit eigen doos dit........ Een nog niet ingevoerde prijsverhoging die je zelf kan beïnvloeden teruggeven aan de burgers!!! Da's pas leuk sinterklazen!!!
Lijkt een beetje op de variant die misses precies altijd hanteert als ze is wezen winkelen; die heeft ook altijd geld bespaart in de uitverkoop (50% afgeprijsd!) in plaats van die andere 50% uitgegeven!!!!

pietje precies | 17-08-05 | 10:10

@AnyKey
Dat kost ons meer geld dat ons lief is droppie. Duur vervoer kost veel, maar geen vervoer kost nog meer.
.
Ze moeten gewoon wat minder heffen ook... al was het per liter in totaal 25 cent. Alles wordt zo duurder. Alles. En dus minder koopkracht. Vraag is alleen, waarvan gaat het ten koste?

HyBriD VorTeX | 17-08-05 | 10:08

@Nil desperandum: Die oorlogen woeden al een tijdje.

@ikkezeidegek: Beetje een rare opmerking, vind je ook niet? Voor veel mensen bestaat geen alternatief voor het gebruik van de auto. Als eerder aangegeven, is het kwartje van Kok als tijdelijke maatregel ingevoerd. Ik snap niet waarom je een pauper zou zijn als je daaraan refereert. Tevens is de gebiedende wijs enkelvoud 'rijd'.

kezie | 17-08-05 | 10:06

-weggejorist-

Yeah-banned | 17-08-05 | 10:05

Kan er op GS ergens een countertje komen waar we verlekkert de dagen kunnen aftellen naar de volgende verkiezingen?!

Meneer | 17-08-05 | 10:02

en de fietser is weer de dupe, wanneer worden de bananenprijzen bevroren?

Don Quichote | 17-08-05 | 09:59

*Lacht uit Luid naar Syn*

superjan | 17-08-05 | 09:59

ik krijf toch ernstig het idee dat er iest vreselijk mis is et de manier waarop de BV Nederland wordt gefinancierd. Alles is hier duurder dan in het buitenland en werkt dan ook nog niet.
Waar blijft al dat geld? De zorg en het onderwijs zijn al uitgekleed / bijna geprivatiseerd. Daar dus niet.
Ik snap er geen fuck meer van.....
Ik loop inmiddels een redelijke tijd mee op deze aardkloot maar zo godvergeten slecht als het nu gaat heb ik nog niet meegemaakt.....

Gare du Nord | 17-08-05 | 09:58

Geweldig dat iedere pauper refereert aan het kwartje van Kok. Als je het niet kunt betalen, rijdt dan geen auto

ikkezeidegek | 17-08-05 | 09:56

@ZI

Dit lijk mij meer een geval van eigen belang.
Aangezien de economie op een laag pitje draait en de mensen minder te besteden hebben door inflatie moet er wel iets gebeuren.
Daarbij moet je niet vergeten dat er straks weer verkiezingen voor de deur staan.
Het kabinet wil de economie aan de gang krijgen voordat de termijn verstreken is.
Als we dan namelijk nog steeds met zijn allen te weinig uitgeven dan heeft het kabinet gefaald en liggen zij er zeker voor 4 jaar uit.
Ik denk trouwens dat deze maatregel mosterd na de maaltijd is aangezien al die heameaus al heel wat leed veroorzaakt hebben biij menigeen.
Kortom zalm is vuile rat die nu de zogenaamde pleister op de wonde techniek toepast.
Feit blijft dat ze heel veel mensen naar de rand van de afgrond helpen.
Daarbij zou ik het KWARTJE van kok graag zien verdwijnen.
Deze TIJDELIJKE maatregel heeft nu lang genoeg geduurd lijkt mij.Kortom geen reden tot juichen lijkt mij.
Daarbij wordt deze compensatie geheel teniet gedaan door de nieuwe ziektekostenwet.
Weet je wat er zou moeten gebeuren.
IEDEREEN zou de auto eens een paar dagen moeten laten staan.
Moet je zien hoe snel de prijs zakt,
gewoon uitwringen die lui.
het is mooi weer dus wat is het probleem.
Neem een paar dagen vrij en laat ze de tyfus krijgen.
gewoon massaal laten staan die auto een week.
Maar ja daar zijn we nu eenmaal te slap voor.
Patatgeneratie en laptophomo's zijn we geworden.
Zodra we geen auto,mobieltje of laptop in een straal van 5 meter bij ons
hebben flippen we helemaal.
Trieste kudtzooi is het.

AnyKey | 17-08-05 | 09:53

Jammer, ik heb er geen moeite mee dat de brandstofprijzen sky high worden. Maar ach, ik troost mij met de wetenschap dat oorlogen losbreken over de laatste druppels peut. Nog maar 5 jaar te gaan.
Mind my words!

Nil desperandum | 17-08-05 | 09:51

Ik ga tegenwoordig via Venezuela naar m'n werk, is goedkoper dan hier tanken.

Syn | 17-08-05 | 09:50

Naar het schijnt heeft Den Haag toch de brandstofprijzen (incl. accijnzen) aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen.
Alweer over "het kwartje van Kok" gekeken?
Bij hoog en laag is beweerd dat dit een tijdelijke "maatregel" was.
Geloofwaardigheid is niet meer van deze tijd.

penpal | 17-08-05 | 09:50

Please bend over and take it like al slu....

IT | 17-08-05 | 09:48

Tis een slimme truc, nu de prijzen op recordhoogte zijn en waarschijnlijk wel weer zullen zakken hoeven ze de accijns dan niet mee te verlagen, want de accijns was immers bevroren.

Daarnaast is het gewoon te schofterig voor woorden dat ze van de mensen in het land eisten dat de Nul-lijn werd vastgehouden, terwijl ze zelf salarisverhogingen doorvoeren en naar nu blijkt dus ook de inflatie gewoon van plan waren door te berekenen in hun eigen heffingen.
Schoften

Thygros | 17-08-05 | 09:48

Laat ze mij maar eens tegemoet komen, eens kijken of ik ga remmen.

Komkom | 17-08-05 | 09:47

Waarom krijg ik toch steeds als ik hoor dat het kabinet "een gebaar naar de burgers" of in dit geval automobilisten maakt, ik dankbaar moet zijn als een schurftige hond die nu eens niet geschopt wordt voor de verandering?
Laat ik dan ook maar een gebaar naar dit kabinet maken: Douw die 2 cent ook maar in je reet!
*steekt middelvinger op*

Huh..? | 17-08-05 | 09:47

Snel Wouter aan de macht; dan kan ik mijn kwartje van opa KOK terugvragen

collapse | 17-08-05 | 09:46

@ZI:
Ze hadden ook kunnen verlagen. Dan mogen ze van mij wel spreken van "de automobilist tegemoet komen". Daar is natuurlijk nu geen sprake van.

GJH | 17-08-05 | 09:44

Ik hoop wel dat we de nummer 1 notering wat hoogste benzine-prijs ter wereld betreft kunnen vasthouden... zijn we toch nog ergens goed in.

BummBumm | 17-08-05 | 09:44

Pff, neerm een voorbeeld aan België dat met onmiddelijke ingang de accijns verlaagde of aan Frankrijk:

PARIJS (AP) - De Franse regering is van plan de extra belastinginkomsten die als gevolg van de hoge olieprijzen in de staatskas verdwijnen, weer aan de consument terug te geven. Dat heeft premier Dominique de Villepin dinsdag bekendgemaakt.
Omdat de olieprijzen volgens de Fransen de komende jaren hoog zullen blijven, gaat de regering een commissie in het leven roepen die zal onderzoeken hoeveel extra inkomsten de hoge olieprijzen de regering precies opleveren.
"Als er meer geld binnenkomt dan gepland, zal dat bedrag worden gebruikt om hen te compenseren die het meest onder de hoge olieprijzen te lijden hebben", aldus De Villepin. Het zal dan voornamelijk gaan om vrachtwagen- en taxichauffeurs, boeren en vissers.

dwalmpje | 17-08-05 | 09:43

Oh wat is het fijn een Nederlander met bevroren brandstofaccijnsen te zijn!

Omerta | 17-08-05 | 09:41

Ja oke, het is niet echt een cadeautje natuurlijk, iets niet te hoeven betalen, maar aan de andere kant: ze hadden het ook niet kunnen doen en gewoon stug die benzine prijzen WEL verhogen.

ZI | 17-08-05 | 09:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken