Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Criminelen gestigmatiseerd!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet...Het Algemeen Dagblad is op de vingers getikt door de 'papieren tijgert', ook wel bekend als de Raad van de Journalistiek. Wat wil het geval? De stichting 'En nu iets Positiefs' die ontspoorde Marokkaanse jongeren een tweede ronde wil gunnen door hen een soort inburgeringcursus te geven, is boos. Nou zeg maar gerust woedend. En dat allemaal vanwege een uit de hand gelopen geschiedenisles in Kamp Westerbork. Het AD had namelijk als enige krant een verslaggever gestuurd, alle andere kranten namen het "het is hier fantastisch" bericht van het ANP over. Het AD daarentegen maakte wel gewoon melding van de misdragingen van een clubje 020-West Marokjes. En dat mag niet! Want dan ben je tendentieus en buitengewoon kwetsend bezig. Dat de randgroepjongeren zich misdroegen was gewoon de schuld van de aanwezige fotografen en cameramensen. De ventjes maakten weliswaar amok, maar dat kwam omdat er geen programma voor hen was georganiseerd, waardoor ze zich de tiefus verveelden. Volgens de subsidiespons had het AD "zich meer bewust moeten zijn van de huidige maatschappelijke conjunctuur in het debat rond integratie, inburgering en sociale uitsluiting..." Waarvan akte.

Reaguursels

Inloggen

Was het niet de extreem linkse NVJ die haar leden opdroeg om uiterst politiek correct in de verslaggeving te zijn op straffe van rooyering. Geen NVJ lid: geen baan bij de publieke en commerciele omroep (Omroep CAO)

Ksi-Ziks | 04-08-05 | 11:38

Wordt een keer tijd dat de nederlandse voetbalsupporters een paar van die klotewijken van die gasten in trekken.

Wortelsap | 03-08-05 | 13:49

Pr is niet het sterkste punt van onze Marokkaanse medemensen. Je hoeft gvd bij zo'n bijeenkomst alleen maar netjes te blijven zitten en pootjes te geven, en je kweekt een hoop goodwill voor je mede Marokkaanse broeders in dit land, daar was dit tripje uiteraard ook voor bedoeld natuurlijk.
Heel simpel lijkt mij.
Maar zelfs daar zijn die lutsers op die foto's te dom voor, ze begrijpen niets en ze zullen nooit iets begrijpen ben ik bang...
Tjonge jonge wat een losers..

Pannie | 03-08-05 | 11:25

@King of controversy

Als die ene persoon (een journalist) iets constateert en dat wordt in geen enkel ander medium genoemd, zou het dan kunnen dat de overall- verslaggeving, kennelijk afkomstig van het ANP, incompleet, gekocht of gekleurd is?

Waarschijnlijk bedoel je dat een goede verslaggever individuele waarnemingen combineert met als resultaat een correct verslag?
Zou ik normaal gesproken met je eens zijn, ware het niet dat deze incidenten in de rest van de media werden verzwegen. Afspraken? Vertrouwen in het ANP? ANP gestuurd?

Ik huiver.

Mike in het zwart | 03-08-05 | 02:17

Gisteren heeft zo'n !#@!#$!$ geprobeerd een meisje uit Rhenen mee te nemen... gelukkig mislukte dit!! Ik raad alle vrouwen aan een wapen mee te nemen als ze naar buiten gaan....

Kunnen we niet alle terroristen en alle pedofielen cq verkrachters en alle levenslangveroordeelden in één groot kamp opsluiten, en dan via een Big Brother uitzending bekijken wie wie vermoord etc.......?????

Mindfuck | 02-08-05 | 20:23

die chileen werkt bij het AD en snuffelt zo nu en dan in de archieven en gooit een of ander wazig stuk op het net

wijsneus | 02-08-05 | 19:28

Wat een gelul zeg,

Hef dan ook even per direct dat zaadblad, de telegraaf op, want als er iets aan stigmatisering doet zijn zij het wel. Het is mij weer duidelijk, de nieuwe kantoorhumorgids voor ambtenaren is weer uit en dit stond er vast bij.
Nou jongens dolle pret, maar nou opzouten!!!

guido55 | 02-08-05 | 17:32

heb hier gewoon geen woorden voor, wanneer wordt er eens een keer serieus gekeken naar de problemen die er zijn ipv handje boven hun hoofd houden???

Miss V | 02-08-05 | 15:10

laat die kk marokkanen maar lekker allemaal sterven dan weet je zeker dat je geen gezeik heb

WEEL_POWER_STREEKER | 02-08-05 | 13:33

Eva75 02-08-05 @ 11:42
Zet hem op, wij zijn allemaal erg benieuw hier!
Volgens mij is 'holistic' in de war met 'in aanraking geweest met de politie'
.
Misschien wil Rabarbeke je wel helpen want die is het niet eens met de statistieken.
Volgens haar mag je de groep Marokkanen alleen vergelijken met een groep Nederlandse ongeschoolde Tokkies uit achterstandsbuurten, anders is de vergelijking niet eerlijk volgens haar...

Pannie | 02-08-05 | 12:17

@Holistic River
65% van de Marocs een strafblad? Dat geloof ik niet. Ik ga het uitzoeken en vergelijkingen maken met andere etnische groepen (dus ook NL). Geef me even een paar dagen en dan post ik het ergens.

Eva75 | 02-08-05 | 11:42

wat nou conjunctuur??die problemen begin verdomd structureel te worden anders....

prestodegekste | 02-08-05 | 10:59

... waardoor ze zich de tiefus verveelden.

Zo zie je maar meer dat het beter was geweest het kamp in de originele staat te herstellen. Dan was het een hangplek vol actie geworden.

Megalomaniak | 02-08-05 | 10:02

450 belminuten das best veel !

nogmaals: ruim 65% van de Marokanen heeft een strafblad... maar dit mag niet bekend worden, want dan lijkt het net of ze allemaal crimineel zijn!!

holistic river | 02-08-05 | 09:29

Reactie Cohen (zelf joods) over de berichtgeving omtrent zijn onderdanen:
"Hoe kun je nou de boel bij elkaar houden als je hier te zwaar aan tilt?"

Atletico | 02-08-05 | 09:09

@WhyNotDanWel:
Eindelijk kunnen de Marcjes roepen; ZIEJEWEL! Het was een JOOD! :P

Rest In Privacy | 02-08-05 | 08:14

Juist ja en dit kan natuurlijk dan wel weer door de beugel.

Ik citeer (copieer) van onze vrienden op TeleTekst....:

103 Teletekst di 02 aug
***************************************
Twee doden bij gezinsdrama Tolbert

***************************************
GRONINGEN In het Groningse Tolbert is
een 46-jarige man aangehouden die twee
kinderen dodelijk heeft mishandeld.De
moeder van de kinderen wist lichtgewond
naar de buren te vluchten en de politie
te bellen.Die hield de man,haar vriend,
in haar huis aan,bij de dode kinderen.

De man raakte gewond toen hij zich bij
zijn aanhouding verzette.Hij is,net als
de vrouw,in een ziekenhuis opgenomen.
Het gezin was bekend bij de politie,die
enkele malen bij ruzies bemiddelde.

De kinderen zijn een jongen van twee
en een meisje van vier.De aangehouden
man heeft de Nederlandse en Israëlische
nationaliteit.
***************************************
volgende nieuws financieel sport

--> --> --> -->

WhYnotDanWel | 02-08-05 | 04:23

Ik wil gewoon het laatste woord vannacht.

deAmerikaan | 02-08-05 | 04:01

@ Mike in het zwart 01:26
Persoonlijke constatering is nooit objectief, omdat elk persoon maar een paar ogen heeft, die maar op een plek kunnen kijken. Iemand zal daarbij eerder kijken naar 10 herrieschoppers, dan naar 340 rustig luisterende kinders.
Het gaat er juist om dat een journalist op basis van meerdere persoonlijke constateringen een verhaal maakt.

King of controversy | 02-08-05 | 01:55

@Vander F Als het zo is als de Chileen stelt... Het AD was de enige die zo negatief berichtte. De NRC en andere kranten hadden ook verslaggevers gestuurd.

Gavrilo | 02-08-05 | 01:40

@Rabarbeke

De totstandkoming van eerste berichtgeving is volkomen duidelijk. Dat wil i.d.d. nog niet zeggen dat die berichtgeving (on)betrouwbaar is.

Er is duidelijk sprake van een probleem tijdens het 'uitstapje'.
De berichtgeving van het ANP wijst op geen enkele manier op dergelijk afwijkend gedrag.

Wil dat nu zeggen dat het AD, middels eigen constatering, betere journalistiek bedrijft dan het ANP? Ik denk het wel.
Vandaar mijn ernstige bezwaren tegen berichtgeving door het ANP en mijn voorkeur voor, heel simpel, persoonlijke constatering.

Mike in het zwart | 02-08-05 | 01:26

Maar twijfel roept weer twijfel op.
Was het AD de enige die journalisten stuurde?
Hoe komt het ANP dan aan de info van de 'happening'?
.......
Als het zo is als de Chileen stelt moet de raad voor de journalistiek zich diep schamen, en het ANP.

vander F | 02-08-05 | 00:53

@Ikdus

"Van wat ik van de week van een anp'er hoorde staat het nieuws daar zo als het is. Het is dan maar aan de kranten wat ervan gemaakt wordt.
Voorbeeldje: Mohammed Bouyeri staat precies zo op het ANP, een krant beslist dan zelf of het Mohammed B of M.B ofzo wordt. Als ik lieg, lieg ik in commissie."

Mocht je dit nog lezen (256 reacties is nogal wat): volgens de auteur van de GS-kop (de Chileen) werd de berichtgeving van het ANP door de kranten direct overgenomen. Het AD stuurde als enige een verslaggever die toch wat verschillen constateerde.
Het lijkt er dus op dat het ANP onbetrouwbare verslagen levert (wellicht in hechte samenwerking met vage, gesubsidieerde stichtingen). Het ANP heeft in ieder geval geen objectief verslag geleverd.
En dat iijkt me voor Neerlands grootste nieuwsleverancier een grote blunder.
Ernstige twijfel terecht, denk ik.

Mike in het zwart | 02-08-05 | 00:41

King heeft gelijk,
gewoon gajes, net als vroegâh.
Toen liepen ze met de communisten weg.
Nu met Mohammed B.

vander F | 02-08-05 | 00:33

@king: nee niet anders dan de huidige problematiek... Die arbeiders van vroeger dronken misschien eens wat veel en sloegen dan vooral elkaar op de bek en gingen dan lekker links stemmen en naar de vakbondsbijeenkomst.

Deze jochies associeren zich met en juichen om terreurdaden, verheerlijken de aanslag op Theo, schelden jan en alleman (ook oudjes van dagen zoals jouw en mijn ouders) uit voor kanker kaaskop en zijn vooral lekker stoer in groepjes, "want die kaaskoppen slaan toch niet terug en die slappe smeris slaan we ook op zijn bek". Nee, het is precies zoals in de jaren 50 King. Toen had je tenminste nog wel de ECHTE King!

Je vergelijking slaat kant nog wal: dit is een integratievraagstuk en voor sommigen van die jongens een religieuze kwestie, niet een witte of blauwe boorden ... Sorry.

deAmerikaan | 02-08-05 | 00:19

@mike
Het ANP is op zich niet onbetrouwbaarder dan welke andere nieuwsbron, maar een nieuwsbericht kent verschillende levensfases. In de prilste levensfase, als de eerste nog niet bevestigde feiten bekend worden en de nieuwswaarde dermate hoog is dat het op het net gaat, kan het onjuistheden bevatten en tot onbetrouwbare berichtgeving leiden. Belangrijk is dan om te berichten 'naar verluidt' en niet met stelligheid te beweren. Later volgen er updates met aanpassingen, toevoegingen, verbijzonderingen etc.

Een krant die vlak na het eerste bericht over een gebeurtenis haar deadline heeft, zal het met minder en vaak minder betrouwbare informatie moeten doen dan een krant die uitkomt nadat de definitieve versie van het bericht op het net is verschenen.

Rabarberke | 02-08-05 | 00:17

@ janfortune
Maar dus nog lang geen 100.000, laat staan een half miljoen. Daar trok de Nederlandse regering zich niets van aan, maar voor, vooruit dan, een paar duizend zit heel Nederland te sidderen.
Vroeger had je ook hele enge wijken vol met arbeiders. Groeide ook op voor galg en rad. Niets anders dan de huidige problematiek, alleen nu kunnen we er een stickertje opplakken.

King of controversy | 02-08-05 | 00:05

als ik de posts nalees zijn het er in elke stad en dorp een paar honderd.

janfortune | 02-08-05 | 00:02

Mijn moeder, die woont in 030, is in het bijzijn van mijn kinderen voor kuthoer uitgemaakt door zo'n k*tmarokkaan omdat ze haar auto parkeerde op een plek waar hij dacht recht op te hebben. Je begrijpt dat mijn kinderen, 8 en 10, die in 0342 wonen, niet veel meer op hebben met onze medelanders. Jammer dat ik er zelf niet bij was. Dan had hij zeer zeker op mijn speciale aandacht kunnen rekenen.

Bwork | 01-08-05 | 23:54

@ fuckje 20:41 & 20:46
Ik wil natuurlijk niet onsportief lijken.
Het voorbeeld van de Juffrouw alias Hoer heb je meer genoemd. Die kinderen leren dat ook maar van hun ouders, grote broer/zus. De vraag is of die kinderen wel weten wat ze zeggen. In ieder geval mag zo'n kind de mond gaan spoelen op de ouderwetse manier, met zeep dus. Wat ook kan is dat zo'n juf het betreffende kind even laat zien wat een hoer doet ;)
Ik ben het met je eens dat dit helemaal verkeerd is, maar onze oplossingen verschillen nogal. Wees jij ook eens sportief en reaguur nog eens even op mijn bescheiden vraagje van 19:44.
En voor de critici van die opmerking: Dit kabinet heeft zich niet in de war laten brengen van 350.000 Lukassen, waarom dan wel van een paar honderd hangjongeren in de grote Randstadsteden?

King of controversy | 01-08-05 | 23:51

*Cognac opgezocht in de huisbar*
@Kudtkip
Alsjeblieft.
Er staat er 1 klaar in het stamcafé.
Ik denk dat we in het stamcafe sneller worden geholpen.....

MAXIMO | 01-08-05 | 23:23

?van zo'n losse flodder wordt niemand koud of warm, begrijp ik ook wel, ?t vast ongepast, maar mag ik een cognac?

Kudtkip | 01-08-05 | 22:49

@De Bier.
Bedankt, ik zat er al op te wachten maar die Pannie is zoooo langzaam.....

MAXIMO | 01-08-05 | 22:38

@maximo
Hier een pilsje, omdat je zo'n vervelende westerling bent ;) pak aan...

de bier | 01-08-05 | 22:35

@Pannie
Doe mij maar een pilsje.
Thanks.

MAXIMO | 01-08-05 | 22:32

@lief biertje,
@Pannemans,
ik zit nu op zoveel topics, ik sla het cafe vanavond even over....

fuckje | 01-08-05 | 22:31

Godver pannie je bent me net voor. Ik had fuckje al eerder een pilsje aangeboden maar geen reactie.

de bier | 01-08-05 | 22:28

Kopje rooibosthee dan maar?

Pannie | 01-08-05 | 22:27

@fuckje
Ik weet het, wij kunnen het zo niet eens worden.
No hard feelings.

MAXIMO | 01-08-05 | 22:25

@Maximo,
ik heb de laatste maanden veel en veel meer genoemd, maar ik wil het er nu bij laten, we zullen het nooit met elkaar eens worden vrees ik , en dat vind ik echt jammer.
wat jij "feitjes" noemt daar ga jij niet inhoudelijk op in, en dan stopt de discussie.
No hard feelings....

fuckje | 01-08-05 | 22:20

Nu een paar keer meegemaakt in gesprek met een moslim(a) en geen keer uitgezonderd werd me gezegd: "hoe kom jij erbij dat je géén moslima bent?" Dat vond ik verwarrend, ?iets? zijn, zonder dat je er erg in hebt. Maar het is dus hetzelfde idee dat alle kinderen God?s kinderen zijn. Op die manier heb ik geen problemen mee als moslima te worden gezien, men ziet en kijkt maar.

Maar wee o wee als ik dat en al die andere ideeën moet gaan uitdragen (of om m?n kop) en ik ben er dus niet op gerust dat ik nooit voor die keuze gesteld zal worden (of m?n neefjes en nichtjes) en vooral wat er gebeurt als ik anders kies.

In dit opzicht deel ik Fuckje?s frustratie.

Kudtkip | 01-08-05 | 22:20

@Fuckje
Alles bij elkaar betekent bij jou; de feitjes die je via de "Linkse" media vernam en de houding van de al niet echt representatieve moslimjongeren op jouw school die geen contact met je zochten(alleen voor neuken)....
Sorry het spijt me, ik vind het te goedkoop.

MAXIMO | 01-08-05 | 22:15

bier ooftopic ik las dat Harry Mulisch notabene had geschreven: 72 maagden, wat is daar nou aan, een maagd kun je geen goeie sex mee hebben, ze duwt je steeds weg enz, en is ze eindelijk een beetje ingereden, is ze tot overmaat van ramp de volgende dag weer maagd...
(Maar dan in andere bewoordingen waarschijnlijk.)

Pannie | 01-08-05 | 22:07

Fuckje, doe eens rustig. Je flipt constant en vandaag had je al niet eens meer door dat ik je in de zeik zat te nemen. Pilsje?

de bier | 01-08-05 | 22:06

@MAXIMO,
het is niet dit, of dat, maar alles bij elkaar waardoor ik van mening ben dat er iets fundamenteel mis is met het gedrag van VEEL moslims, ik heb de laatste tijd voorbeelden genoeg aangedragen, ik ga mezelf niet meer herhalen, de feiten spreken voor zich!

fuckje | 01-08-05 | 22:03

Fukje bedoelt geen moslims maar bedoelt 'sommige hangjongeren met hun roots in het rifgebergte'

Pannie | 01-08-05 | 22:03

BrEeZahs Pannie! Zijn ook lekker ingereden door kereltjes als die relmocro in het geytentopic.

de bier | 01-08-05 | 22:02

Wat voor wijven ga jij mee om de bier???

Pannie | 01-08-05 | 22:00

@Fuckje.
Dat is klote. En een eikel die dat doet verdient geen respect.
Maar sindsdien scheerde je alle moslims over 1 kam?

MAXIMO | 01-08-05 | 21:57

Ach, m'n ex heeft eens wat met zo'n mocro gehad. Toen ik wat met haar kreeg bleef ie ons achtervolgen. Ik moet wel zeggen dat ie lef had want het was me een klein kutventje. Dat was dan ook z'n nadeel want ik kon hem overal goed raken met m'n legerkistjes. Ik heb hem gewoon bij hem thuis opgewacht. Later heb ik zelfs nog een leuk gesprek met hem gehad en konden we het prima vinden.

de bier | 01-08-05 | 21:57

fuckje toch geen blauwtje gelopen?

Pannie | 01-08-05 | 21:56

@Pannie,
je snapt me echt wel, dat hoef ik JOU niet uit te leggen.
Alles draait om : RESPECT! je weet tog.

fuckje | 01-08-05 | 21:54

fuckje 01-08-05 @ 21:47
Aha, ligt daar de bron van jou 'afkeer'?

Pannie | 01-08-05 | 21:50

@Fuckje
Je zou bijna de RK kerk en consorten moeten volgen, voortplanten (?)

Anders.. gezien er hoger machten stratego spelen, is Nederland slecht een pionnetje op het schaakbord. Zal dus al snel gerommel in de marge worden.

Zoveel belangen, grondstoffen, drinkwater, klimaatvernanderingen, later zal blijken dat he tpost WO-II tijdperk uniek was, zo lang is er nooit mondiaal gezien nooit vrede geweest in de moderne geschiedenis zo zoo ten aanzien van welvaart en de groei hiervan en de individuele vrijheden van met name de westerse mens.

Wij zijn gewend aan deze luze en zien deze als vanzelfsorekend en zekers als en vervorven rech t, terwijl e.e.a. dus wel eens en grote uitzonderin gop de geschiedkundige regel zou kunnnen blijken te zijn.

style.councillor | 01-08-05 | 21:50

Niet aanstellen he jongens, die Islamisten graven op dit moment hun eigen graf.
Niks aan de handa, geloof mij nou.
Alles verloopt precies naar wens. Incidentjes, meer niet.

Pannie | 01-08-05 | 21:48

@MAXIMO,
laat ik het zo zeggen, als ik "nee" zei tegen een niet-moslimjongen werd dat gerespecteerd,hoe sneu die afwijzing ook was; met moslimjongens heb ik helaas andere, niet zo plezierige ervaringen.

fuckje | 01-08-05 | 21:47

style.councillor 01-08-05 @ 21:39
Dat geloof je toch zelf niet, aansteller?

Pannie | 01-08-05 | 21:44

@style.councillor,
ik vrees dat je gelijk hebt, goed opgemerkt en onder woorden gebracht.
Maar willen we dit? En wat kunnen we er tegen beginnen?

fuckje | 01-08-05 | 21:44

@fuckje
Niet liegen hé?
Volgens mij willen alle jongens op de middelbare school wel "neuken"....
@Pannie.
Heb meerdere ervaringen; van klasgenoten en buren vroeger tot collega's nu.

MAXIMO | 01-08-05 | 21:43

Jongens jongens, HET probleem van die "kutmarokaantjes" is dat ze, denk ik, te weinig zijn geknuffeld. Ze hebben gewoon een hele vervelende jeugd (gehad) en dat openbaart zich zo nu en dan.

Ahum.. NOT, afslachten die lui, opdonderen, uitzetten!. Ik durf er heeeel veel geld op in te zetten dat er later niks terecht komt van die lui, je kunt ze beter nu gelijk laten ophoepelen, scheelt een hoop gezeik.

Wooter | 01-08-05 | 21:40

@Apollo
Ik had nooit gedacht dat vrijeid van meningsuiting niet meer het hoogste goed zou zijn.

Inderdaad zijn veel moskeeen bron van ellende. Ik vraag me wel af of hier een groter plan achter zit. In termen van complottheorieen en wereloverheersing - ik lijk Ludlum wel - zou het eenhel bewuste strategie van Trukije, Marokko etc kunnen zijn om het westen te bevolken met hun afdankertjes en hier vervolgen, nadat zij h- hoe kan het ook ander - in onvrede leven een cointigent zendelingen achteraan sturen om de islamitische passie te preken.

Wereldheerschappij denken (het vaticaan doet hier ook aan ) kijktniet op een decennium mee rof minder, het is een kwestie van de lange adem.

Qua aanwas leggen "we" het lootje, het is niet meer de vraag of maar hoe en wanneer de omwenteling zal plaatsvinden.
Zulks heeft niet zoveel met tasjesdieven of loverboys van doen , maar is van hogere orde.

Volgens mij is het nog steeds een taboe dit bespreekbaat te maken, we zijn immerd een groot pan-europa of zoiets.

Nederland wordt een Islamitisch land. In de gesschieschrijving over vijhonderd jaar terug te vinnden als een voetnoot, evenals eerder wendingen in de geschiedenis.

Over honderd jaar gaan vervolgens Chinezen en Islamieten elkaar te lijf, in Zuid Amerkia woont dan nog een kleine enclave christenen.

style.councillor | 01-08-05 | 21:39

MAXIMO 01-08-05 @ 21:24
En wat zijn jou ervaringen?
Waar kom jij Marokkanen tegen? In je werk zeker...

Pannie | 01-08-05 | 21:34

@Maximo,
ik heb net de middelbare school achter de rug,mogelijkheden tot contacten zat!Met moslim-meiden kreeg je al helemaal geen contact, en ja, de jongens, die wilden me maar al te graag neuken. Ik zeg het wat grof, maar that's life!!!

fuckje | 01-08-05 | 21:31

-edit bedankt voor deze diepgaande analyse-

Dikke tieten | 01-08-05 | 21:30

@ apollo
ok, westmalle tripel dan?

anarchez | 01-08-05 | 21:29

worden = wordt, tijd voor wat sterkers

Apollo | 01-08-05 | 21:24

@fuckje
Jij vernoemt allemaal "wapenfeitjes" die je via de NOVA's en de Netwerk's hebt binnen gekregen...
Hoeveel ervaring heb jij nou echt opgedaan met moslims?
Aan je comments te lezen; niet veel.
En indien wel, vraag ik me af of je ooit een serieus gesprek hebt proberen aan te knopen (zonder te beginnen met beschuldigingen, verwijten en verwijzingen naar de problematiek) met zo'n moslim of moslima.....
@Apollo.
Nee, niks van gehoord...
Maar woon dan ook niet in Amsterdam, wel heel dichtbij A'dam overigens.....
@Anarchez.
Ik heb dat ook wel, met enig empathisch vermogen lukt dat wel.

MAXIMO | 01-08-05 | 21:24

ik weet het style, maar zolang op die mensen ingepraat worden door o.a. moskeeen weten ze ook niet beter meer. Dat aanpakken dus, is althans mijn mening. Heb het al eens eerder verteld, het is net CNN voor de Amerikanen

Apollo | 01-08-05 | 21:23

ik weet het style, maar zolang op die mensen ingepraat worden door o.a. moskeen weten ze ook niet beter meer. Dat aanpakken dus, is althans mijn mening. Heb het al eens eerder verteld, het is net CNN voor de Amerikanen

Apollo | 01-08-05 | 21:23

@Apollo,
ik doelde op basisscholen, waar dit gedrag gemeengoed is.Geen les van "hoeren",wij noemden dat de juffen.
Maar wethouder Amoutaleb heeft nu een werkgroep opgericht die dit gaat bespreken..... zucht.... steun.... kreun...
Het heeft onze aandacht en onze zorg...

fuckje | 01-08-05 | 21:22

@ fuckje
wil uit principe niet bij de meerderheid horen; maar volgens mij is en blijft het cruciale punt dat de goedwillende moslims niets van zich laten horen.

anarchez | 01-08-05 | 21:19

@Apollo
Deze weken wordt op de diverse hangplekken weer gewoon gespeeld,duurt ongeveer een week of zes en dan is het weer over, over territoriumdrift gesproken.

style.councillor | 01-08-05 | 21:19

nee hoor anarchez, ik snap ze ook allemaal.
Fuckje heeft trouwens wel een punt, aantal weken geleden op at5 vertelde een oudere man dat ie een moslim jochie hielp met zijn fiets omdat de ketting eraf lag. Het jochie v/e jaar of 10 vroeg of meneer moslim was. Nee zei de man waarop het jochie zei dat ie niet op deze plek mocht komen dan ( Wijk in Osdorp ), zoals verkondigt in de moskee.
Maximo, heb begrepen dat je in Amsterdam woont, iets van meekregen ?

Apollo | 01-08-05 | 21:17

@fuckje
Ik vrees, demografisch gezien, dat deze meerderheid slechts van korte duur zal zijn.

style.councillor | 01-08-05 | 21:14

en zelfs geert kak snap ik wel, ben ik nou de enige die in de war is?

anarchez | 01-08-05 | 21:12

@Maximo,
als ik hoor hoe die kinderen al tegen Nederlanders worden opgezet dan word ik bang, heel bang.
En zolang ik geen hardgrondige veroordeling van deze FEITEN hoor uit moslimkringen, wie zal ik dan nog kunnen vertrouwen??????
Ik geef toe, het is een zwaktebod van mij, maar ZO VER is het al gekomen in Nederland. Ik behoor zolangzamerhand tot de meerderheid van het nederlandse volk dat er zo over denkt, wist je dat? Wel erg dat het zo ver heeft moeten komen.

fuckje | 01-08-05 | 21:10

ongezien de tyfus voor alle salon-socialisten die met hun politiekcorrecte oogkleppen instituten als de NOS en de 'Raad voor de journailistiek' bevuilen vanuit hun 'veilige' villa's in de Nederlandse welstand gemeentes......

Geert Kak | 01-08-05 | 21:09

-cohen mode-
Tjonge jonge beste reaguurders, eenieder heeft wel een beetje gelijk, laten we de boel wel bij elkaar houden
Pretzel erbij?

style.councillor | 01-08-05 | 21:08

@fuckje
Jij hebt het over respect voor alle mensen ongeacht afkomst of religie.
Jij bent degene die altijd bij iedere gebeurtenis met moslims roept hoe slecht zij wel niet zijn.
Jij bent ook degene die liever niet door kassieres met hoofddoek wordt geholpen.
En JIJ hebt het over RESPECT??????
Verders ben ik het wel met je laatste betoog eens; alleen vind ik dat je dat ook moet toepassen op jezelf, anders klinkt het zo hypocriet weet je wel......

MAXIMO | 01-08-05 | 21:06

shit, ik snap wat fuckje bedoelt en ook wat maximo wil zeggen, ben ik in de war, ben ik de enige of zo?

anarchez | 01-08-05 | 21:05

Zoo, zomergasten is er niets bij.

style.councillor | 01-08-05 | 21:05

@Maximo,
je vergeet Radio 1, een belangrijke infobron, waarin men de tijd neemt om onderwerpen uit te diepen.
Mijn belang....... een land waarin mensen wonen van allerlei komaf, die elkaar respecteren in geloof, cultuur enz. En die elkaar niet naar het leven willen staan met doodsbedreigingen omdat niet iedereen in een jurk wil lopen.
Je zegt: ga eens leven. Dat wil ik ook, en over 50 jaar ook nog, snap je?

fuckje | 01-08-05 | 20:57

@anarchez
Sorry anarchez, maar sommige dingen doen het slechtste in mij naar boven komen.....
No hard feelings.

MAXIMO | 01-08-05 | 20:54

@ gavrilo
lol, jouw reacties halen het gif een beetje uit de discussie, ga zo door.

anarchez | 01-08-05 | 20:54

@fuckje
Jij kijkt veels teveel TV.
Meestal ben je ook nog selectief op zoek naar Moslim-thema's die jij dan weer uit hun verband kan rukken, getuige je comments hierzo van "vanavond op NOVA,NETWERK,2Vandaag etc."
(Nu begrijp ik ook opeens waarom de publieke omroepen gekort gaan worden....)
Ga eens leven ofzo....
Ik zie genoeg Marokkaanse kinderen en ouders die wel hun best doen en met beide benen in deze maatschappij staan.
Maar die wil jij niet zien....
Wat is jouw belang om dat te ontkennen?

MAXIMO | 01-08-05 | 20:53

@ maximo
ok man, ben het zelfs vaak met je eens, maar die 2 posts waar ik op reageerde deden behoorlijk afbreuk aan je eerdere reacties,
no hard feelings

anarchez | 01-08-05 | 20:49

@KOC,
@MAXIMO,
ik zou het sportief vinden als jullie ff reageerden op mn opmerking van 20.41u.

fuckje | 01-08-05 | 20:46

Maar uit eindelijk komt alle ellende ervan dat er geen programma was georganiseerd voor de toeristen. Een leuke puzzeltocht en een optreden van Ome Willem, daar zaten ze echt op te wachten. Volgend jaar wordt John de Mol ingeschakeld.(er loopt nog wel een rechtzaak over de naam van het nieuwe programma: Mijn kamp)

Gavrilo | 01-08-05 | 20:46

@anarchez
Precies, die kan wel tegen een stootje dus waar hebben wij het over....

MAXIMO | 01-08-05 | 20:42

@Apollo,
Weet ik. MAXIMO is ook zo'n importer. De echte amsterdammers die ik ken vind ik dan ook erg grappig maar soms ook erg vermoeiend met hun gezeik over volk buiten de stad.

de bier | 01-08-05 | 20:42

@KOC,
@MAXIMO,
de haat jegens "echte"nederlanders wordt er al in de peuterspeelzaal en in de moskee ingeramd.
Vanaf groep 1 willen ze al geen les hebben van een juffrouw, dat is een "HOER"!
Kijk, als je de media niet volgt dan kan je dit ook niet weten he?

fuckje | 01-08-05 | 20:41

@ maximo
ben het niet vaak met fuckje eens, maar snap wel het achterliggende gevoel waaruit ze reageert dus;
en ja ben een groninger boer en op klompen staan doet echt geen pijn, probeer het es.

anarchez | 01-08-05 | 20:40

@ de bier 20:12, helaas zijn dat allemaal import Amsterdammers, tv-mensen die in Amsterdam zijn komen wonen. De gemiddelde Amsterdammer is zo slecht nog niet en kotst dit soort mensen ook uit.

Apollo | 01-08-05 | 20:38

@anarchez
Ja, het woord fuckje kwam er in voor hé?
Of stond ik op die klomp van je?

MAXIMO | 01-08-05 | 20:33

@ KOC, een paar honderd ? man man man, ik probeer echt te nuanceren in mijn comments maar dit is tenenkrommend. Hier in Slotervaart zijn het er al een paar honderd. Toegegeven, het is een minderheid maar vlak diegenen die zich rustig houden niet uit met hun radicale ideen die ze aangepraat worden door talloze moskeen. Maar dit is het eeuwige geouwehoer waar we niet uitkomen, laten we dan maar zeggen dat het ergens tussen jouw en Maximo's ideeen en die van pak hem beet een Fuckje of een Pannie ligt.

Apollo | 01-08-05 | 20:31

@ maximo
je laatste 2 posts stinken man

anarchez | 01-08-05 | 20:30

@ tonydomtana
je spreekt uit ervaring zeker

anarchez | 01-08-05 | 20:24

Verkeerde colom

tonydomtana | 01-08-05 | 20:23

Uit onderzoek van de Universiteit van Lapland schijnt dat het eten van geitenvlees agressie en miderwaardigheids gevoelens met zich mee brengt. Ook wordt bericht dat het neuken van de geit alvorens hem te slachten deze gevoelen enigszins kan onderdrukken.
Het advies luid dat de geitenneuker te grote laarzen moet dragen waarin hij de achterpoten van de geit klem kan zetten alvorens hem te bestijgen.

tonydomtana | 01-08-05 | 20:19

Eva75 @ 20:08
Nee dat is de politieke correctheid van Fuckje en haar seksloze aanhangsel.....
GS is veels te cool en cosmopolitisch voor ze vandaar ook de dagelijkse frustaties hier van een aantal boeren.....

MAXIMO | 01-08-05 | 20:18

@eva75
je mag hier alles zeggen eva en ik ben het voor een groot deel met je eens, maar fuckje basht al tijden marocs, je gaat er aan wennen

anarchez | 01-08-05 | 20:18

@. Eva75 01-08-05 @ 20:08
Nee Eva, als je 75 bent dan mag dat niet meer. En kun je nu aan die aardige verpleegster vragen of ze je kunstgebit wil uitdoen en je in bed stopt? Wij krijgen allemaal een beetje genoeg van je geleuter.

Lovina | 01-08-05 | 20:12

@eva75
020-ers zie je gewoon erg vaak op tv hun dingen verkondigen. De rest van het land kan jullie soms niet meer verdragen. Dus neem het fuckje dan ook niet zo kwalijk.

de bier | 01-08-05 | 20:12

@anarchez
Dus dat Grunnings Fuckje mag wél Marocjes bashen en als ik dan een keer zeg wat ik ervan vind mag dat niet?...
...
Is dat politieke correctheid volgens GS?

Eva75 | 01-08-05 | 20:08

King of controversy 01-08-05 @ 19:37
Een paar honderd?
In Rotterdam West bedoel je?

Pannie | 01-08-05 | 20:03

@. King of controversy 01-08-05 @ 19:37
Je moet ze natuurlijk wel tellen als ze niet met vacantie in hun thuisland zijn. Op deze manier kun je ook zeggen dat Nederland helemaal niet vol (pardon, druk) is. Ach, alles lijkt nu eenmaal mooier in de zomer...

Lovina | 01-08-05 | 20:00

@ gavrilo
lol
@eva75
hehe niet fuckje bashen ja, fuckje is nog jong en komt uut grunn

anarchez | 01-08-05 | 19:58

@Fuckje.
Nee fuckje, alsjeblieft niet, jij bent veel te lelijk.
Van binnen en van buiten.

MAXIMO | 01-08-05 | 19:58

@Gravilo,
precies! Die Geyten (pardon, kinder) boerderij was trouwens gesloten na het vorige bezoek van een aantal 020-ers.
@MAXIMO,
@Eva75,
blijf vooral knuffelen, maar vooral niet met mij!

fuckje | 01-08-05 | 19:56

Maar 100 probleem naffers?! Die is gek, hier in de wijk misschien alleen al 100...

kRiSdEcAp | 01-08-05 | 19:55

Alles moet in de juiste context geplaatst worden. Zo was het op die dag 14graden celsius, sloot de aex 0.2%lager dan de beginstand, de fotograaf droeg een wit laken en bij passende kap, Gerard Joling was ongesteld, 9 van 350 ramptoeristen hadden geen ontbijt op, Joke Bruis besloot om die dag niet aan te kondigen te stoppen met haar carriere, de gemiddelde lengte van de begleiders was 1m75, 6 jongens waren teleur gesteld dat westerbork geen kinderboederij was, 11 dachten dat Fuckje ook zou komen.
Dan lees je zo'n bericht toch weer heel anders.

Gavrilo | 01-08-05 | 19:52

@Fuckje
Dit 'onnozele wicht' woont in 020. Waar woon jij dan?
.
Je bent overigens zelf een bange onnozele idioot, waarschijnlijk totaal mislukt in het leven en z'n frustratie botvierend op Marokkanen. Ik ben die paarhonderd KMarokkanen liever kwijt dan rijk, maar jouw type zou ik ook missen als kiespijn.

Eva75 | 01-08-05 | 19:50

@fuckje @@ 19:15
Waarom moet ik nou weer emigreren fuckje?
Omdat mijn mening jouw niet aanstaat?
Ik begrijp dat jij andersdenkenden graag ziet verhuizen maar ik denk dat jij er beter aandoet de wereld eens niet te bekijken vanuit de hooischuur in Grunn.

MAXIMO | 01-08-05 | 19:47

@ Fuckje
Dan pas?
En volgens mij onderschat ik het aantal helemaal niet. Maar goed, welk duizelingwekkend getal speelt in jouw gedachten?

King of controversy | 01-08-05 | 19:44

Ach kijk nou toch eens. Hebben ze verdomd nog an toe toch weer een baantje voor onze ex-burgemeester in oorlogstijd Ed van Thijn weten te vinden. Dat moet'm toch zeker weer een ton per jaar opleveren. Verder betekent dit dat we de RvdJ natuurlijk absoluut niet serieus meer hoeven te nemen. Alhoewel, heeft eigenlijk iemand dat ooit wel gedaan?

Lovina | 01-08-05 | 19:42

@King,
jij onderschat het aantal.
Maar goed, we zullen het er toch niet over eens worden, ik spreek je over 10 jaar wel weer.

fuckje | 01-08-05 | 19:41

@ Fuckje
Je stelt je aan. Er zijn misschien een paar honderd probleem Marrokjes, maar daar hoeft een samenleving van 16 miljoen zich toch niet uit het evenwicht te laten brengen? O ja natuurlijk, de rest van de moslims gedogen de kut marrokjes. Zelfs in het stukje over het AD, waarvan een onafhankelijke commissie heeft vastgesteld dat het puur racisme was, staat dat enkelen corrigerend optraden.

King of controversy | 01-08-05 | 19:37

@ Mike in het zwart:

Hoe betrouwbaar is dat ANP eigenlijk? Want dat is wel de grootste nieuwsleverancier van Nederland.

+++++

Van wat ik van de week van een anp'er hoorde staat het nieuws daar zo als het is. Het is dan maar aan de kranten wat ervan gemaakt wordt.
Voorbeeldje: Mohammed Bouyeri staat precies zo op het ANP, een krant beslist dan zelf of het Mohammed B of M.B ofzo wordt. Als ik lieg, lieg ik in commissie.

Ikdus | 01-08-05 | 19:34

@Eva75,
onnozel wicht!!! Vertrouwen in dat softe linkse bolwerk van geytenwollensokken- uitgerangeerde ex-politici?
Doe je ogen eens open, lees een krant, bekijk eens een opinierubriek en ontnuchter!!
Trouwens, ik woon in een grote stad, jij?

fuckje | 01-08-05 | 19:33

Laat iemand dit eens uitzoeken. Ik vertrouw de RvJ toch meer dan GS eerlijk gezegd. En Fuckje, misschien moet jij maar eens een ander land gaan zoeken met dat eenzijdige gekanker van je. Je woont vast in een duf dorp ergens.

Eva75 | 01-08-05 | 19:29

@maxman,
je ziet het niet, of je wilt het niet zien, zo langzamerhand lijkt het me de tijd dat je eens naar een ander land gaat uitkijken om te wonen.

fuckje | 01-08-05 | 19:15

WTF?
Een paar jongeren willen niet op de foto en weer een paar andere liepen amok te maken.
Moet dan deze, voor de rest geslaagde gebeurtenis, de grond in worden geboord door een journalist/fotograaf die een slecht krantje wil helpen middels de befaamde "Marokkanen zijn slecht" methodes?
Dat hij het wil belichten is zijn goedrecht als journalist maar indien hij zoiets overbelicht ten opzichte van het daadwerkelijke gebeuren kan ik mij voorstellen dat de raad der journalistiek gaat klagen......
Dan had hij of het AD maar een weblog moeten beginnen... ;)

MAXIMO | 01-08-05 | 19:09

@iSlamDunk,
geweldig interview met Pamela Hemelrijk.
De linkse labbekakkers worden worden door haar weer eens fijn weggezet daar waar ze horen.
In het hoekje van de intolerante conservatieve elkaar baantjes toeschuivende babyboomers die nodig moeten stoppen met roken.

vander F | 01-08-05 | 19:04

5 generaties lang trouwen met een marokkaan dus.

deAmbtenaar | 01-08-05 | 19:03

deAmbtenaar 01-08-05 @ 18:54
Daar kunnen ze idd nix aan doen, al wonen ze 5 generaties in Nederland, ze blijven Marokkaans staatsburger.

vander F | 01-08-05 | 18:59

@fuckje
kunnen ze nix aan doen? Ik ben m ff kwijt.....

deAmbtenaar | 01-08-05 | 18:54

en ikzelf ben trouwens de goedheid zelfe.... Zoals jullie al wisten natuurlijk..

deAmbtenaar | 01-08-05 | 18:51

@deAmbtenaar,
je ziet het verkeerd, het gaat over Nederlanders. ( ja, dat ze ook een achterlijk maroc-paspoort hebben kunnen ze ook niks aan doen toch?)

fuckje | 01-08-05 | 18:51

Het valt mij op dat een topic over buitenlanders erg veel reaguurders trekt.....

deAmbtenaar | 01-08-05 | 18:47

btw wat een gezeik over de Albert Heijn, die was er toch nog niet in 1940 ?

QB (ja die.....) | 01-08-05 | 18:43

sneu voor die lijpe mocro´s

Pizzakoppó | 01-08-05 | 18:41

@Hurmuk,
steeds meer mensen komen er achter dat dat gerel van die lijers zich als kanker aan het verspreiden is.
Nu maar hopen dat politie, justitie en regionale overheden zich wat assertiever zullen opstellen.... wat denk je?

fuckje | 01-08-05 | 18:40

tja als ze geen respect krijgen dan kun je ook niets anders dan zoiets verwachten....

die arme jongens.

QB (ja die.....) | 01-08-05 | 18:37

Dit is gewoon ziek... Ik dacht dat positieve descriminatie verboden was. Dit riekt er toch ernstig naar.

Als iederen maar zijn kop in het zand steekt zal er nooit wat gebeuren... Waarom hoor je zelden wat over moeilijke marrokkaanse jeugd die in Marrokko woont? Nou, omdat daat gewoon geknuppeld wordt.'

Knuppelen dus, niet knuffelen...

Snappen mensen die zeiken dat Geenstijl altijd ligt te zeuren over rellende marrokkanen niet dat Geenstijl daar mee kan stoppen als er niet gereld wordt????

Hurmuk | 01-08-05 | 18:36

**quote- Een en ander leidt tot de slotsom dat verweerder grenzen heeft overschreden van hetgeen ? gelet op de eisen van journalistieke verantwoordelijkheid ? maatschappelijk aanvaardbaar is, door over de ENIP-jongeren te berichten op de wijze als hij heeft gedaan einde quote**

Dit is toch *krachtterm* pure politiek? En jawel hoor... wie heeft zijn handtekening onder de uitspraak staan: Onzer aller Edje van Thijn.

www.rvdj.nl/samenst2.html

Dokter Spin | 01-08-05 | 18:32

@Gavrilo,
elke dag is goed wat mij betreft!

fuckje | 01-08-05 | 18:27

@KOC,
5 juni lijkt me weertechnisch ook beter.
Maar kansloos zolang de naoorlogse babyboomers nog aan het stuur zitten.
Zij bestaan bij de gratie van WOII, halen hun anti-fascistische gelijk en blinde geloof in theedrinken uit de jaren 40-45,onderwijl politiek zeer correct keuvelen over hoe de Nederlandse bevolking moet worden opgevoed.

vander F | 01-08-05 | 18:26

We kunnen ook de War on Terror gaan vieren. Verbrandingen van Mo B poppen, Amerikaanse vlaggen, moskeeën en ook potenrammen, rammende poten, kransenvoetbal, dranghekslingeren, workshops bommen maken en ontmantelen. Kies maar een dag 11-9, 11-3, 2-11, 7-7.

Gavrilo | 01-08-05 | 18:25

@ Apollo
Je hebt gelijk, ik had het over de Opa van mijn moeder...
Mijn fout.

King of controversy | 01-08-05 | 18:18

galg&rad

hallevvezool | 01-08-05 | 18:13

@ vander F
Ik ga voor 5 juni, grotere kans op beter weer. ;)
Trouwens, de bezwering vond plaats op 15 mei.
www.deruyter.org/Diversen_link_Vrede-v...
Helemaal onderaan in de box

King of controversy | 01-08-05 | 18:13

Deze Raad van de Journalistiek, dit corrupte en incompetente wespennest, waarvan de leden net zo in de dagelijkse werkelijkheid staan als bezwangerde pinguins in de sauna, presteert het om de wereld telkens weer met uitspraken te verrassen waar de regering van Nigeria zich alleen al bij de gedachte eraan zou doodschamen.

Rabarberke | 01-08-05 | 18:08

@King 17.59, jij moet minstens 65 jaar oud zijn ! Leuk dat je je hebt aangepast aan de digitale snelweg en met ons meekletst ;)

Apollo | 01-08-05 | 18:07

Een datum voor de Nationale onafhankelijksdag woordt nog lastig:
"Op 30 januari 1648 sloten de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden en het Koninkrijk Spanje in de Westfaalse stad Munster na tachtig jaar oorlog vrede. Een paar maanden later, op 5 juni, werd de vrede overal officieel afgekondigd. De Spaanse koning - inmiddels Filips IV - legde zich zo bij de feiten van de afgelopen periode neer."
.
die latere bevrijdingsdagen (van Napoleon b.v.) vind ik toch wat van tijdelijke aard, zoals langzamerhand blijkt bij de herdenking van de bevrijding van de Duitsche bezetting.

vander F | 01-08-05 | 18:06

@manna: goed werk je hebt m'n nick ontmanteld. j/k Nee toch niet, hij is Joods en ik weer niet. Maar neem je aanbod graag aan.

deAmerikaan | 01-08-05 | 18:05

King of controversy:
toch niet met de Duitserts zoals tijdens WOII ook door enkele tienduizenden?
j/k

deAmerikaan | 01-08-05 | 18:03

@de amerikaan:

ga een biertje drinken met de winter. heb een gevoel dat jullie samen een prima dicussiestuk op GS kunnen plaatsen!

manna | 01-08-05 | 18:02

@ Apollo
Klopt, de Nederlandse staat vocht niet mee in WO I, maar mijn Opa wel, samen met vele anderen Nederlanders. Toch wordt WO I niet meer herdacht? Waarom zouden we WO II dan wel moeten herdenken? Om maar weer enigzins On topic te blijven.

King of controversy | 01-08-05 | 17:59

@DeAmerikaan In '42 hebben de Amerikanen een landing uitgevoerd bij Cassablanca, operatie Torch olv Patton. Maar de Franse troepen hadden het wel gezien daar in Marokko en boden geen verzet.

Gavrilo | 01-08-05 | 17:58

Wat is er mis met een onafhankelijkheidsdag?
Dat vierden ze dat vroeger toch wel?
Meen ik ooit eens gelezen te hebben.
Staat wat meer opzichzelf, zonder recent geduvel, is ook voor immigranten een helder statement.

vander F | 01-08-05 | 17:57

@blawablawa: eindelijk iemand die het begrijpt. TY

deAmerikaan | 01-08-05 | 17:55

Ik stam af van repatrianten en, inderdaad, de ontvangst van mijn ouders en grootouders was schandalig. Maar ik zou het aanmatigend vinden als ik (iemand die het nooit persoonlijk heeft meegemaakt) op hoge toon "respect" zou eisen, 386 monumenten van de regering zou eisen en in algemene zin mij slachtoffer zou voelen.
Dat b.v. jonge jeauden in de Gaza strook zich in gestreept kampkleding hullen vind ik aanmatigend en schandalig. Evenzo vind ik het aanmatigend als negerts 5 generaties later zich nog steeds slachtoffer voelen van slavernij.

BASinnic | 01-08-05 | 17:54

@ King of Controversy:
Je geheugen is sterker dan je vermogen te interpreteren: Ja, Marokko viel onder Vichy bewind. Overigens maakte dat geen bal uit: ze heulden met de Nazi's wetende dat ze anders gewoon alsnog geannexeerd zouden worden, wat tijdens het verloop van WOII dus ook keurig gebeurde: het Vichy bewind werd naar huis gestuurd en de Nazi's marcheerden vrolijk rond. Want ja: A.H. deed toch het liefste zelf en direct zaken. Hetzelfde gold voor Marokkie. En lees ook maar in je boekjes: "In 1942 werd Marokko bevrijd door de Amerikanen". hehe Maar goed: ook dit raakt weer volledig OFF TOPIC

deAmerikaan | 01-08-05 | 17:53

@ King, tegenwoordig herdenkt men op 4 Mei alle slachtoffers, niet alleen die van WO II. Tijdens WO I namen wij niet deel aan de oorlog, waardoor Duitsland makkelijk via Belgie Frankrijk binnentrok. Maar dat is weer een hele andere discussie ;)

Apollo | 01-08-05 | 17:52

@deAmerikaan 01-08-05 @ 17:03
Moet je eens bij ons komen, bij ons is het nog beter. En weet je waarom? Omdat ze ons respecteren. Het motto bij ons is: jij betaalt belasting, dus wij maken alles beter. Daarom hebben we het hier zo goed. Geen criminaliteit. En geen kinderen om af te schieten omdat ze belletje trekken, maar je wordt toch vrijgesproken (oeps, sorry, zo bedoelde ik het niet). Ik bedoel bij ons trekken ze al helemaal geen belletje. En we eten alleen maar gezonde suikers. En we lachen ook de hele dag bij ons. Bij ons is alles mooi. Etc. etc.

blawablawa | 01-08-05 | 17:50

@fuckje
Op landelijk niveau hoef je ook weinig spannends te verwachten.

de bier | 01-08-05 | 17:50

@P!kkus!,
ik hoop nergens meer op, als het om regionale overheden gaat.

fuckje | 01-08-05 | 17:48

@KOC,
alleen dan weer jammer dat de Rebubliek weer werd afgeschaft na 1795.
Maar goed, een nationale feestdag, de erkenning van de Republiek is dan niet verkeerd.
Wij moeten het weer doen met het recente WOII en de opgedrongen verering van de Oranjes.
Heeft ook meer ruimte in zich, voor een IEDER die hier woont en niet zo verbonden aan WOII en de Oranjes, alsof dat het enig interessante is wat er in Nederland te nationale-feestdagen valt.

vander F | 01-08-05 | 17:48

@apollo ik bedoelde dus iets positiefs over Marokkaanse jongeren.

zum kotzen | 01-08-05 | 17:47

@fuckje

ik mag hopen dat het wordt ondertiteld.

P!kkus! | 01-08-05 | 17:47

@de amerikaan: Ken je klassiekers A.H Komt uit Zaanstad en heeft al grote stukken van de wereld veroverd en in de uitverkoop gezet en A.H is een winkel waar ze niks met rommel te maken hebben( hoewel het hard achteruit is gegaan sinds de prijzenoorlog)

Thygros | 01-08-05 | 17:46

@ deAmerikaan
Gek, ik meende juist in de boekjes gelzen te hebben, dat het huidige Marrokko destijds onderdeel was van Vichy-Frankrijk, en dus helemaal niet door ene Rommel is bezet.

King of controversy | 01-08-05 | 17:46

Positief nieuws: Er is vandaag geen bomaanslag gepleegd door Marokkanen. Geen succesvolle aanslag in ieder geval. Er zijn ook geen leraren overspannen geraakt of in elkaar geslagen door Marokkanen. Behalve die ene die op vakantie was in Marokko en klaagde dat je respect moet verdienen, dat terzijde.

Gavrilo | 01-08-05 | 17:45

Het Marokkaantjes knuffelen gaat gewoon door, nu wordt op de Kerwin Duinmeyer-herdenking een marokkaan uit Helmond uitgenodigd om een toespraak te houden.
Waarom? 3 x raden! Marokkanen zijn slachtoffers, zo wordt althans beweerd...
(bron:fok)
Kots!

fuckje | 01-08-05 | 17:45

@vander F
Klopt, het besef van de regering was vlak na de oorlog ook niet erg geweldig. Waar de jeauden in de oorlog verbleven, huisvesten ze later de Molukkers. Inderdaad zeer triest.

de bier | 01-08-05 | 17:43

Die marokflavours-look-alikes deden mee aan een cursus prikkeldraad vouwen.
Heel pedagogisch, medunkt....

Kakbouter | 01-08-05 | 17:42

@deAmerikaan.
Klepel .... Klok ik denk dat wij ze hebben gevonden.

:)

P!kkus! | 01-08-05 | 17:42

@ Apollo
Persoonlijk vind ik de 4 mei herdenking al een tijd grote onzin, ik hou inderdaad ook m'n kop uit respect voor de ouderen, die nog wel echt herdenken.
Maar zoals het 4 mei spotje ook al zij: Op 4 mei worden tegenwoordig alle slachtoffers sinds WO II herdacht, wereldwijd. Bovendien hebben er ook Nederlanders meegevochten in WO I, die worden nergens herdacht. Was die oorlog soms minder erg?
@ deAmerikaan
Daar heb je gelijk in. Er is niemand in leven die gevochten heeft in de 80 jarige oorlog (Dat geldt trouwens ook voor WO II over een paar jaar). Maar in die strijd zijn wel enkele kenmerken van de Nederlandse staat en cultuur geboren.

King of controversy | 01-08-05 | 17:41

@deAmerikaan
Over Amerikaanse moslims hoor je inderdaad zelden iets negatiefs. Waarom is dat? Simpel. Als je je daar niet enigzins aanpast dan vind je geen baan en dan woon je in een auto met je 8 kinderen. In dit malle-henkie-land hoeft dat allemaal niet en kan je gewoon je linkerhand ophouden voor de uitkeringen en subsidies en tegelijk met je rechterhand je nieuwe thuisland slopen.

BASinnic | 01-08-05 | 17:41

"En nu iets positiefs!!"

Tsja, roept u maarrr... iemand een suggestie?

zum kotzen | 01-08-05 | 17:40

@P!kkus!
yep mee eens... Sterker, was Marokkie niet ooit eens bezet door ene meneer Rommel die maar al te graag voor ene meneer A.H. (te Berlin) Afrika wilde veroveren? Kan me ook uit de boekjes herinneren dat de geallieerden zou vriendelijk waren Herr Rommel weer uit Marokkie te kicken? Gek he.. dat je zo meteen weer weet dat Marokkie in Afrika ligt?

deAmerikaan | 01-08-05 | 17:38

Ach, een Molukse vriend vertelde eens dat ze met een hele zooi jonge Molukkers naar Westerbork gingen, om te zien waar hun famillie gewoond had.
Vervolgens verontwaardigde Nederlanders die maar niet wilden begrijpen waarom zij vrolijk babbelend het terrein overwandelden..........

vander F | 01-08-05 | 17:36

-edit jezus leer eens nederlands typen!-

P!kkus! | 01-08-05 | 17:33

Op de vingers tikken is toch strafbaar gesteld door Donnert en rest van dat schorem in Den Haag?

Thygros | 01-08-05 | 17:32

@King of controversy:
Geweldig voorstel, want ja aan de onafhankelijkheid van de Spaanse bezetter hebben we natuurlijk allemaal (inclusief de Marokkjes) wel deel gehad!????????????? Verder lijkt me dit Off Topic

deAmerikaan | 01-08-05 | 17:32

@ King, euh, het zijn ook Nederlanders, medelanders en ze hebben meegevochten tegen de Duitsers. Als deze argumenten niet genoeg zijn misschien uit respect voor hun medelanders ?

Apollo | 01-08-05 | 17:31

"Uit de overgelegde stukken is niet gebleken dat de aan het adres van ENIP-jongeren geuite diskwalificaties door de feiten worden ondersteund." Dus journalistiek gezien heeft AD een tendentieus flauwekulverhaal willen verkopen. "Integendeel, mede gelet op de wijze waarop onder meer in de Volkskrant, Het Parool en NRC Handelsblad over het bezoek aan Westerbork is bericht, is de conclusie gerechtvaardigd dat verweerder een aantal incidenten zodanig heeft uitvergroot en benadrukt dat hij daardoor een vertekend en ten onrechte negatief beeld van de ENIP-jongeren heeft geschetst." Dus, erger nog: het zijn journalistiek gezien gewoon keihard leugenaars. Maar dat is niet nieuw.

"Een en ander leidt tot de slotsom dat verweerder grenzen heeft overschreden van hetgeen ? gelet op de eisen van journalistieke verantwoordelijkheid ? maatschappelijk aanvaardbaar is, door over de ENIP-jongeren te berichten op de wijze als hij heeft gedaan."

Komt er dus gewoon op neer dat AD prutswerk heeft geleverd.

De Raad is voor de helft samengesteld uit journalisten en voor de helft uit andere deskundigen, afkomstig uit onder andere de rechterlijke macht, de advocatuur, de voorlichtingsdiensten van ministeries, de academies voor journalistiek, directies van uitgeverijen en de omroep-leiding. Per zitting bestaat de Raad uit één jurist-voorzitter, twee journalisten en twee niet-journalisten. Zij worden bijgestaan door een onafhankelijk secretaris.

Maar goed, die Raad ERKENNEN wij natuurlijk niet.

neuzel | 01-08-05 | 17:29

Wat ik me wel afvraag is waarom die Marrokjes stil moeten zijn op 4 mei. Zij hebben part nog deel aan de Nederlandse oorlogsgeschiedenis, net als de meesten Nederlanders inmiddels. Zou het daarom niet een beter idee zijn om onze eigen onafhankelijkheid te gaan herdenken en vieren op 15 mei, de dag dat Spanje de Republiek erkende?

King of controversy | 01-08-05 | 17:28

Het valt eigenlijk wel mee.
350 kinderen waarvan er 50 vervelend zijn.
Dat is 14 procent.
Bij de meeste schoolreisje zijn er een paar vervelend en niet geïnteresseerd, stel 3 uit een klas van 25 dat is 12 procent.
Als je er dan nog vanuit gaat dat de meeste Marokkanen behoorlijk onderontwikkeld (afkomstig uit een achterlijke uhh sorry achterlopende cultuur) zijn valt het nog best mee.

Obsi | 01-08-05 | 17:24

@Boomer: ik niet open voor reacties? ok, jij zegt het. Nee je hebt gelijk: Nederland is een * kuch * geweldig voorbeeldland... Getuige deze melding op GS of niet joh?

deAmerikaan | 01-08-05 | 17:19

@jeroen010
Dat heet een sucker bet.
you win

Return of the Beasjt | 01-08-05 | 17:19

Krijg nou de vinkentering! Ik heb die uitspraak van de Raad v. Journalistiek wel 3x moeten lezen, maar ik kan er niets aan doen: Deze uitspraak slaat als een l*l op een gouden drumstel met een k*tgeluid!
Ze geven nota bene toe dat e.e.a. zorgvuldig is omschreven, maar tóch kan het volgens de Raad niet door de beugel... Er staat toch duidelijk dat het overgrote deel van de bezoekers zich wél fatsoenlijk gedroeg?
-
En laten we in Godsnaam die misselijkmakende aanduiding "buurtregisseur", waarmee de good-old wijkagent wordt bedoeld, verbannen. Nog even en ik moet hem bij zijn voornaam gaan noemen.

Chiant | 01-08-05 | 17:17

Ik ben bijna van mijn stoel gerold.

De Marokjes zijn de Duitsers van de toekomst en het linkse journaille de NSB-ers.

Of ga ik nu te ver ?

Zum kotzen !

Van Rechts | 01-08-05 | 17:17

ach ja mensen dit is jullie toekomst
over 10 jaar zijn wij in de minderheid kunnen we ons ook eindelijk gaan misdragen.

de groeten een toekomstige allochtoon.

P!kkus! | 01-08-05 | 17:15

Ik zag "foto's", ik zie die marokkies achter prikkeldraad sip kijken met een kap over hun hoofd en ik werd blij........
Toen las ik het artikel maar helaas, ze zaten niet echt achter het prikkeldraad van Westerbork.............

Jim Beam | 01-08-05 | 17:12

@de Amerikaan wat zit je nou te zeuren man, je woont toch eindelijk in je droomland??

neuzel | 01-08-05 | 17:10

@Prutt Stift,

als je even had gekeken op de link van je GS-genoot had je het kunnen zien : ja dus.

Boomer | 01-08-05 | 17:09

Vanaf nu geen nieuws meer uit Urk, werkt stigmatiserend voor alle Urkers...

Apollo | 01-08-05 | 17:09

@deAmerikaan
Ik ben het helemaal met je eens, ik ervaar hetzelfde als ik in USA kom, komende donderdag weer dus.
vriendin is Amerikaanse

ranzige rob | 01-08-05 | 17:08

@ Brusselmans
Bezwaren niet eens zo zeer, maar fuckje (16:42) en MSK West (16:47) kunnen er wel een gebruiken.
Verder zie ik veel overeenkomsten tussen de reactie van de samenleving op de Provobeweging ( Wie was het ook al weer die alle provo's wou kaalscheren en opsluiten in Veenhuizen) en die paar Marrokaantjes.

King of controversy | 01-08-05 | 17:08

Zit G.J. Wolffensperger nou nog steeds in die Raad?

Pritt Stift | 01-08-05 | 17:06

Ik vraag me nu echt af of het bericht over de kroonprins van Quatar ( zie GS-nieuws) wel vermeld mag worden.....

fuckje | 01-08-05 | 17:06

@deAmerikaan

uit dat mooie *kuch* voorbeeldland ?
Als je niet openstaan voor reacties, waarom zit je hier dan ?

Stop eens met roken !

Boomer | 01-08-05 | 17:05

Ik woon nu dus lekker in de USA (pls: spaar me de negatieve reacties), maar 1 ding weet ik wel: dit soort gekut van die eikeltjes zou hier niet kunnen!

Ik snap niet waarom de gewone 'burger' in Nederland (maar dit gebeurt ook in Duitsland, Belgie, Frankrijk) dit laat gebeuren! Ik durf mijn ouders nog niet meer in de trein te zetten, stel je voor dat er een groepje van die eikels voorbijkomt.. En niemand die zal ingrijpen.. en politie? Pffff slappe was... Heb ik ook totaal geen respect voor. Wat dat betreft moeten ze eens kijken naar de Amerikaanse politie... Die zijn er altijd meteen en waarom? Hun motto is: "jij betaalt belasting voor je bescherming en daar werken wij keihard voor". Ze komen zelfs aangiftes aan huis opnemen... Ze komen voor de meest onbenullige melding en doen zelfs dan hun werk... (ok.. het hoeft niet te extreem te worden, maar in NL mag de politie wel wat meer het "Serve to Protect" motto gaan uitdragen.

En wat me nog het MEESTE stoort: kennelijk vinden die overige 250 Marok broeders het wel best dat dit groepje van 50 loopt te kutten... Waarom corrigeren die gasten elkaar niet? HET IS VOORAL HUN EIGEN PROBLEEM! En dan maar lopen zeiken dat wij hen stigmatiseren?!!!! Gaat er bij mij dus lekker niet in... Ze moeten zelf hun respect in eigen kring eerst maar eens verdienen!

In de USA wonen heel veel moslims, maar daar hoor ik nooit iets negatiefs over... waarom kan dat hier wel? (en btw: ik vind Bush ook een lul.. hahah dus denk niet dat ik daarom hier ben). En ondanks Bush: ik blijf lekker hier wonen...

deAmerikaan | 01-08-05 | 17:03

@ chileen en 99% van alle eenvoudige zielen hier. wat een heerlijke achterlijkheid. volledig ongezien de tyfus.

neuzel | 01-08-05 | 17:03

De waarheid mag dus niet gezegd worden, want stigmatiserend voor sommige groepen mensen? misschien is het gedrag van die groepen zelf wel wat zo stigmatiserend werkt....

Brullio | 01-08-05 | 17:02

@fuckje
om het daar over te hebben moeten we in het stamcafe zijn ;).

de bier | 01-08-05 | 17:00

@ TheRealShowstopper

De redelijke sportbijlage weerhoudt de RvdJ er vooralsnog van.

@ King

Wat zijn de bezwaren tot zover? Voor de draad ermee..

Brusselmans | 01-08-05 | 17:00

Kun je mocro's uberhaupt in een beter daglicht stellen? Ik zag er laatst eentje op tv die spontaan verbrandde toen hij in contact kwam met daglicht! Of was dat nou een vampier?... Hmmm, nou ja, haal die twee altijd door elkaar.

De Vrolijke Kaafir© | 01-08-05 | 17:00

wahahahahhahaha! dit is te grappig en te triest

DonnieDarko | 01-08-05 | 16:59

@ Brusselmans 01-08-05 @ 16:54

Het is wachten op een uitspraak van de RvdJ dat het verschijnen van het AD op zich zelf al de grenzen van het betamelijk overschrijdt.

TheRealShowstopper | 01-08-05 | 16:58

ik wed dat hitler hen net zo hard had gedeporteerd...

Jeroen010 | 01-08-05 | 16:58

@ rechtse reaguurders
pssst, bloeddrukmeterje kopen?

King of controversy | 01-08-05 | 16:57

Het stuk in het AD laat zien dat een deel van de jongere generatie total minachting heeft voor o.a. de holocaust, zie ook het voetballen met de kransen tijdens de 4 Mei herdenking op de Dam vorig jaar. Ook al is het slechts een beperkte groep, als er niets aan gedaan wordt zal mijns inziens de groep groter worden. Ik hoop echter dat ik ernaast zit maar als erover bericht wordt dan mag dat schijnbaar niet.

Apollo | 01-08-05 | 16:56

@de bier,
Nova gaat over Iran vanavond.
Maar waarom geloof je me niet? Ik vind het verder best hoor, maar ik vind het wel een beetje vreemd.

fuckje | 01-08-05 | 16:56

@fuckje
ssssssssst niet die naam zeggen, straks komt ie echt nog.

oom govert | 01-08-05 | 16:56

Ook zo verschrikkelijk onorgineel en hoog geitenwollensokkengehalte: "Kom, we gaan die kudtjongetjes iets laten zien de problemen waar wij Nederlanders ons mee indentificeren. We gaan naar Westerbork! Dan komt het inzicht vanzelf!" En dan verbaasd als die kudtjochies zich staan te vervelen in dat intrieste bos. Als dat inzicht er al niet was, dan komt dat daar ook niet, op een regenachtige namiddag. Zo naief dit!

Ongeletterde Boer | 01-08-05 | 16:55

@ TRS

Wist je dan niet dat 't in de wereld van de Volkskrant, het Parool en het NRC zo is gesteld dat er grenzen zijn aan het onbetamelijke en dat de morele superioriteit van deze drie Giganten als lichtend voorbeeld aan de natie moeten worden gepresenteerd?

Brusselmans | 01-08-05 | 16:54

Komt dit vanavond ook nog in NOVA? Dan is het cirkeltje meteen compleet. Inderdaad fuckje, als ik die koppen weer zie op de foto's wordt ik meteen weer kwaad.

de bier | 01-08-05 | 16:53

Het is niet te geloven, die geytenwollensokkenkut wordt nog in het gelijk gesteld ook. Het merendeel van de Nederlandse journalistiek wordt al overheerst door politiek correcte sukkels, (lees pvda/d66/sp/groenlinks stemmers) dus is het eigenlijk een logisch gevolg dat de Raad van de journalistiek, uit nog grotere sukkels bestaat... is dat dan mogelijk ?? Ja, anders hadden van dat artikel niet zo'n ophef gemaakt. Ik bedoel je moet toch wel van alle linkse ratten besnuffeld zijn, om die Marrokjes (uit Amsterdam west) mee te nemen naar een kamp als Westerbork. Dat is vragen om moeilijkheden met dat soort schoffies. (trouwens wie heeft dat reisje betaald?)
En dat in het kader van onze "multiculti samenleving" pleur toch een eind op.
Als er iets duidelijk is geworden, dan is het wel dat het wij tegen zij is en dat zij absoluut niet geinterreseerd zijn in onze geschiedenis en al helemaal niet als het de periode 1940-1945 betreft. En Nu Iets Positiefs... laten we ze het land uit flikkeren!

Karel Kruizenruiker | 01-08-05 | 16:53

Ik vraag me af wat onze Lucas hiervan vindt!

fuckje | 01-08-05 | 16:53

@ER en @all

ik weet niet of jullie het stuk hebben gelezen over de behandeling van de klacht van ENIP!. Wel interessant stuk trouwens

Ik sluit me aan bij ER. Er is altijd wel clubje hufters tussen bij een grote groep. Dat wil niet zeggen dat we iedereen over 1 kam moeten scheren.

Het lijkt me dat onze AD-er eea heeft aangegrepen voor een mooi verhaal. Het is tegenwoordig maar al te vaak wat je (publiek)wil zien en niet wat je ziet.

Boomer | 01-08-05 | 16:52

Hoe betrouwbaar is dat ANP eigenlijk? Want dat is wel de grootste nieuwsleverancier van Nederland.
------
Hulde AD.
Mond spoelen (en nog veel meer) Raad van de Journalistiek.

Mike in het zwart | 01-08-05 | 16:52

@TheRealShowstopper
Nou, da's makkelijk beantwoord. In ieder geval met ingang van vandaag, volgens de wereldvreemde RvdJ. Denk er dus aan: Voortaan dus alleen maar de Staatsberichtgeving van de NOS lezen. Al de andere nieuwsdoorgeefluiken brengen alleen maar propaganda en leiden de aandacht af van het Enige en Ware Nieuws zoals onze Grote Leiders voor ons geselecteerd hebben.

Het zou bijn eng zijn edoch: ik lach de Raad van de Journalistiek in dit geval allerhartelijkst uit, trek mijn schouders nog eens op en ben blij dat het bijna vijf uur is.

Horror Scoop | 01-08-05 | 16:52

Ach weer ´s een uitspraak die je gewoon naast je neer legt gezien de achtergrond en de leeftijd van degen die uitspraak deden.
Jaren 60 eikels die nog denken dat een kind zichzelf dient te ontwikkelen en dat elke ingreep van wie dan ook een aantasting is van het zich ontwikkelende individu.
Gewoon negeren die raad.

Return of the Beasjt | 01-08-05 | 16:52

@Brusselmans

je schreef:
"In Nederland is er al jaren die gekke gewoonte te zwijgen wanneer daders van een misdragingen voorzien zijn van een kleurtje.
Zou het hier een kwetsbare minderheid betreffen? "

Het antwoord staat reeds in de uitspraak:

"Volgens klaagster had verweerder zich meer bewust moeten zijn van de huidige maatschappelijke conjunctuur in het debat rond integratie, inburgering en sociale uitsluiting. "

TheRealShowstopper | 01-08-05 | 16:51

Wat nou inburgeren ?
Deze losers zijn toch in NL geboren en getogen ?
-
Aan dit soort schorum nog geld uitgeven is te belachelijk voor woorden.
Als de regering hievoor geld overheeft moeten ze niet bij mij komen om meer belasting centen.
Ga eerst maar eens je uitgaven normaliseren, zou ik zeggen.

Moi | 01-08-05 | 16:51

Die ENIP had tevoren gedacht: "Kom we gooien die jongetjes een positief in het nieuws... hm... wat kunnen we verzinnen? Ja, naar Westerbork: dat vinden de Nederlanders vast heel bijzonder!" En als het dan mislukt (omdat er voorspelbare dingen gebeuren), dan krijgt het AD de schuld. Lekker geforceerd...

Ongeletterde Boer | 01-08-05 | 16:49

Wees blij dat ze niet aan de Groene Amsterdammer, de Trouw en het Parool zijn getoetst. Dat had nog wel ergen kunnen uitpakken.

The Truth | 01-08-05 | 16:49

Dit 020-clubje kan idd opgedoekt worden. Beetje te laat dit geitenwollen berichtje. Ben dan ook benieuwd of het AD hier nog op in gaat. Das pas interessant! In 070 kan dit nooooit van de grond komen...

contractor | 01-08-05 | 16:47

Hm, Ed van Thijn zit daarin. Ik geloof het gelijk een stuk minder.

Filo | 01-08-05 | 16:47

Ik voel een lichte irritatie opkomen...

Ms.K. West | 01-08-05 | 16:47

@Ongeletterde Boer,
het is nog minder byzonder omdat het nederlanders zijn, die door gebrekkige wetgeving toevallig ook nog een achterlijk marokkaans paspoort hebben.

fuckje | 01-08-05 | 16:47

ziezo.

@[email protected]:

"'geachte' raad,

net jullie uitspraak gelezen aangaande het artikel van het AD over de raddraaiende marokkanen die het bezoek van hun landgenoten aan westerbork verpestten. ik heb maar een reactie: ZUCHT... jullie snappen het nog steeds niet hè? jullie snappen nog steeds niet dat het verbloemen en negeren van incidenten veroorzaakt door marokkanen alleen maar leidt tot MEER incidenten. check de geschiedenis er nu eens op na!

hoe harder het linkse establishment, waartoe jullie duidelijk ook gerekend mogen worden, die mantel der liefde eroverheen gooit bij dit soort incidenten, hoe harder ze terugkomen. waarom? omdat die gastjes merken dat ze overal mee wegkomen. wie de fout ingaat en een tik op zijn vingers verdient, maar die niet krijgt, probeert de volgende keer nog iets fouters. dus noem het beestje nou eens gewoon bij de naam en meldt ALLES, goed gedrag van allochtonen maar ook slecht gedrag, dan vindt het hele vraagstuk vanzelf zijn weggetje wel in de samenleving.

maar dit soort 'see no evil, hear no evil'-gedrag van jullie kant maakt het er alleen maar erger op, de halve samenleving ergert zich er kapot aan (zie fortuyn) en bovendien haalt het alles onderuit waar jullie eigenlijk voor zouden moeten staan: objectieve journalistiek. m.a.w.: DOE GEWOON EENS JE WERK!!!

liam p."

LiamP | 01-08-05 | 16:47

Inderdaad, subsidie intrekken....!!

KABAAL | 01-08-05 | 16:46

Hmmm... vrij oud nieuws dit.

Opmerkelijk is het volgende:

"Uit de overgelegde stukken is niet gebleken dat de aan het adres van ENIP-jongeren geuite diskwalificaties door de feiten worden ondersteund. Integendeel, mede gelet op de wijze waarop onder meer in de Volkskrant, Het Parool en NRC Handelsblad over het bezoek aan Westerbork is bericht, is de conclusie gerechtvaardigd dat verweerder een aantal incidenten zodanig heeft uitvergroot en benadrukt dat hij daardoor een vertekend en ten onrechte negatief beeld van de ENIP-jongeren heeft geschetst."

Moeten we hieruit concluderen dat iedereen die iets anders schrijft dan de Volkskrant, Het Parool en NRC Handelsblad het dus bij het verkeerde eind heeft?! Sinds wanneer zijn die 3 kranten DE maatstaf waaraan een vierde krant wordt getoetst?!

TheRealShowstopper | 01-08-05 | 16:46

Hulde voor het AD wat overigens verder natuurlijk een prutsblaadje is.

In Nederland is er al jaren die gekke gewoonte te zwijgen wanneer daders van een misdragingen voorzien zijn van een kleurtje.

Zou het hier een kwetsbare minderheid betreffen?

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar zouden kwetsbare minderheden niet veel meer geholpen zijn zonder het zwijgen, liegen, knevelen en verzwijgen van een subsidieverslindende stichting onwelgevallig feit?

Dergelijke betuttelingen bevestigen die kutventjes in hun vermoeden boven de wet te staan en sporen xenofobe hufters aan Hassan in de straat met de nek aan te kijken.

Brusselmans | 01-08-05 | 16:45

'en nu iets positiefs' heeft uiteraard weer een averechtse reactie veroorzaakt. door een oude koe uit te sloot te halen, die mijn inziens wellicht iets te stigmatiserend lijkt te zijn (kan me voorstellen dat autochtone jongeren eenzelfde reactie kunnen tonen), gaan ze rommelen met de persvrijheid. laat dit aub over aan het relativerend vermogen vd nederlanders. dit 'persverbod' stuit op veel meer onbegrip!

manna | 01-08-05 | 16:44

Nee die foto's, het 'hejz wut mut jaaij' spat van de Rif mongolen af. Mooie kleertjes dealen met je -70 I.Q.

Ach ja sorry! het zijn eigenlijk wel aardige jochies zo, een beetje ondeugend maar ja hihi hoort bij de leeftijd.

GrijpgrageGraaierd | 01-08-05 | 16:44

Ik word weer boos.........

fuckje | 01-08-05 | 16:42

jaja, sponsoren o.a. gemeente Amsterdam en politie Amstelland. ik vroeg mij al af waarom de lokale belastingen zo gestegen waren de afgelopen jaren.

Apollo | 01-08-05 | 16:41

Nee, vooral geen slecht woord over die kutmarokke

ech wel | 01-08-05 | 16:40

Volgens mij gaan voorbij aan het feit dat er, door een klein clubje, er wel degelijk respectloos gedrag is vertoond. De stichting heeft zelf de omstandigheden gecreeerd door de pers uit te nodigen en dan achteraf zeuren dat ze hun werk niet goed doen. Inderdaad, de sorry-cultuur viert nog immer hoogtij in de lage landen.

ER | 01-08-05 | 16:40

Lekker slim van de stichting ' En nu iets Positiefus'
Een oude koe uit de sloot vissen, komen die schoffies weeer negatief in het nieuws.
Gezien de snelheid waarmee deze stichting werkt hoeven we verder dan ook niets positiefs van deze 'stichting' te verwachten.
De regering had toch nog wat te bezuinigen?
(hint)

vander F | 01-08-05 | 16:40

Met (oud) politici als Wolffensperger, van Thijn, de Gaay Fortman in de Raad van de Journalistiek kun je dit verwachten.

Karel kwakbol | 01-08-05 | 16:37

@Evil_Homer
Nee man, In de gevangenis heb je een heel dagvullend programma. En als je even geen zin hebt kun je lekker gaan cammen, playstation spelen of tv-kijken. En dat kon op westerbork niet.

The Truth | 01-08-05 | 16:36

@ Ongeletterd, het nieuws nu is dat het AD op de vingers is getikt en ENIP gelijk heeft gekregen. Een stel van Arabische afkomst houdt de oren dicht wanneer er over de holocaust onderricht wordt. Wanneer dit in de krant staat is het stigmatiserend, althans, volgens ENIP.
Vraag het ze zelf maar :
[email protected]

Apollo | 01-08-05 | 16:33

De stichting 'En nu iets Positiefs' die ontspoorde Marokkaanse jongeren een tweede ronde wil gunnen door hen een soort inburgeringcursus te geven.

Fantastische zin! Meesterlijk, betere samenvatting van het gedachtegoed van de politiek correcte meute lijkt me niet te bedenken.

vmbodropoudt | 01-08-05 | 16:33

@. iSlamDunk,
Laat ik het zo zeggen: iedereen mag van mij geloven wat ie wil, zolang ie het mij maar niet opdringt en zolang het maar niet extreem wordt. Ik heb net zoveel hekel aan extremistische moslims, als aan die ultra-orthodoxe joden, als aan de zwarte kousen grefo's.
-
En over intergreren gesproken, zo'n 38 jaar geleden ben ik hier geboren als jonge spruit van twee Nederlandsche ouders......

KABAAL | 01-08-05 | 16:30

aha, je kunt die 'raad' bereiken op [email protected]. die ga ik even een reactie sturen die net zo objectief en genuanceerd is als die uitspraak van hun.

LiamP | 01-08-05 | 16:30

mooi allahmaal, en nu iets positiefs zou ik haast zeggen.

QB (ja die.....) | 01-08-05 | 16:30

Raad van de Journalistiek ga eens dood

Johnny Bravo | 01-08-05 | 16:30

@BASinnic: Nee, ik denk dat dromen gewoon toegestaan is. Zo lang je er maar niet naar handelt.

Flapdrol | 01-08-05 | 16:29

Maarre... dis toch oud nieuws, van mei ofzo?

Ongeletterde Boer | 01-08-05 | 16:29

In de gevangenis kunnen ze zich ook fatsoenlijk bezig houden terwijl ze zich vervelen. Of werkt daar toevallig een harde aanpak ook niet?

Evil_Homer | 01-08-05 | 16:29

so?
een klein aantal misdraagt zich, ja, als je puber bent dan provoceer je. En waarmee kan je als marokaan het mooiste iedereen op de kast jagen als je dan toch in westerbork bent? Juist.
Ik praat het kudtgedrag niet goed, maar pffff.. big deal..
Het uitvergroten van dit soort incidenten is minstens zo gevaarlijk als de incidenten zelf.

rosie | 01-08-05 | 16:28

Ik vond die tweede foto met het tuig achter prikkeldraad met een bewaker erbij wel iets hoopgevends hebben Of is dit ook "buitengewoon kwetsend"?

BASinnic | 01-08-05 | 16:28

Goede vergelijking. Als je de sprookjes van Grimm niet gelezen hebt mis je ook een stuk cultuur.

Scarblac | 01-08-05 | 16:28

hoop het niet, stukje persvrijheid mag hier dacht ik :P

Xaio | 01-08-05 | 16:27

Ja, zoals een PvdAaiert al zei: je hebt Marokkanen en je hebt Kut-Marokkanen. En als-ie 't niet gezegd heeft, dan bedoelde hij 't vast zo. De volgende keer gaan de Hollanders naar Westerbork, de Marokkanen die zich niet kunnen gedragengaan naar de kinderboerderij. Mogen ze met de geitjes spelen.

Horror Scoop | 01-08-05 | 16:26

De waarheid zal wel weer links van het midden liggen.

Heeft AD trouwens het vonnis (lees:advies) opgevolgd en de uitspraak gepubliceerd?

Nikkelen_Nelis | 01-08-05 | 16:26

Kabaal, je bent niet goed geintergreerd in de multiculturele samenleving

iSlamDunk | 01-08-05 | 16:26

Dus... een krant besluit eens niet te copy-pasten van de telex en dan krijgen ze ruzie. En dan zijn we in Nederland verbaasd over het gebrek aan objectieve, zelfdenkende media.

Of... is dit bericht weer een hoax, en bestaat het AD eigenlijk helemaal niet?

Flapdrol | 01-08-05 | 16:26

Oh dat Zieke geesten Boekje ... Takke tering Op met die verderfelijke rommel , De hele samenleving is er al door naar de klote...

zinloosgekweld | 01-08-05 | 16:25

@. iSlamDunk,
De Koran valt bij mij ,evenals de Bijbel, in de categorie "Sprookjes van de gebroeders Grimm" Die lees ik dus niet.

KABAAL | 01-08-05 | 16:24

Ik keur het gedrag van die randdebielen niet goed, maar als een groep "Nederlandse" scholieren dit hadden gedaan had er waarschijnlijk niks in het AD gestaan. Maar die stichting "en nu iets positiefs" kan voor mijn part wel de tyfus krijgen en gewoon opdoeken.

2bergen9 | 01-08-05 | 16:24

"zich meer bewust moeten zijn van de huidige maatschappelijke conjunctuur in het debat rond integratie, inburgering en sociale uitsluiting..." Zoals de legendarische F. Jacobse (van Jacobse en Van Es): geef me effe een teiltjuh! Want noh kom't de sjinees duruit!

auxy | 01-08-05 | 16:23

En weer een lading olie op het toch al niet zo kleine GeenStijl vuur.
Komt wel in de mode zeg, nieuws niet (mogen) brengen. Misdragingen rond wk-20, het platstampen van Lieuwe en nu dit weer. Wanneer komt Poetin voor 'staatsbezoek' deze kant op?

Fernando | 01-08-05 | 16:23

Kabaal, u kent de heilige Koran niet?

iSlamDunk | 01-08-05 | 16:22

@iSlamDunk,
watte...???

KABAAL | 01-08-05 | 16:21

Er is hier maar 1 oplossing voor: Iedere Maroc laten kiezen welke nationaliteit hij/varken wil en dan eisen dat hij/varken zich aan de geldende regeltjes houdt, en diegene die dat overtreed wordt terugestuurd cq. in een kamp gedetineerd.

ikweethetbeter | 01-08-05 | 16:21

Volgens mij moeten zowel die subsidiesponzen als die Marrokaans-Nederlandse gasten zelf meer bewust raken van de huidige maatschappelijke conjunctuur in het debat rond integratie, inburgering en sociale uitsluiting. Deze subsidie-gasten leven nog in 1985, toen dat allemaal nog bonton was om alle opmerkingen over onaangepaste gedrag van mensen met een buitenlandse achtergrond als racistisch te bestempelen. Misschien toch ff vertellen dat we nu 20 jaar later leven en een voortschrijdend inzicht in die problematiek hebben vergaard.

FriescheHengst | 01-08-05 | 16:21

Voor het AD is inmiddels een passende straf gevonden:
"De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen. "

iSlamDunk | 01-08-05 | 16:19

Een paar jaar terug leek er iets te veranderen, maar we zijn weer terug bij af. Als die Marocjes zich nog eens gruwelijk vervelen kunnen ze toch wel een paar maanden zoetbrengen in de leefomgeving van dit soort randdebielen.

ventus_aqualis | 01-08-05 | 16:16

Die hele linkse geitenwollensokkenclan in Nederland, is nog erger dan die Maroc-schoffies.....

KABAAL | 01-08-05 | 16:16

Krijgt Bwahaha toch nog zijn zin..

Brusselmans | 01-08-05 | 16:16

Ja AD wen maar vast aan het idee dat over 20 jaar iedereen hier moslim is (of dood) en dat er dan andere regeltjes gelden.

ikweethetbeter | 01-08-05 | 16:15

Het wordt tijd voor een staatschcourant waar iedereen verplicht lid van is... Journalisten zijn vervelend volk die nooit schrijven wat jij, als gesubsidieerde instelling, zo graag wil!

Panchorito | 01-08-05 | 16:15

ik echo wolff hier even

wesnanda | 01-08-05 | 16:15

@Ikdus 01-08-05 @ 16:12
Ach, berichtgeving... het is net als met de overheid. Als je maar hard en lang genoeg roept dat we niet goed bezig zijn dan flikkert de economie vanzelf wel onderuit. En je dan plotseling afvragen waarom het zo slecht gaat.

blawablawa | 01-08-05 | 16:15

@Lange Neus>
Hoewel dit meer onder 'persvrijheid' valt, waarvan acte. :)

Lange Neus | 01-08-05 | 16:14

Mooi he, die zogenaamde 'vrijheid van meningsuiting'...

Lange Neus | 01-08-05 | 16:12

pardon?

nog een keer gelezen,

PARDON!!!

Wolff | 01-08-05 | 16:12

PVDA geneuzel...
Ik mag hopen dat Woutertje never nooit aan de macht komt..

Biebel | 01-08-05 | 16:12

"En nu iets positiefs!!"

Succes ermee, zal je nodig hebben :D

F1RTEEN | 01-08-05 | 16:12

Ja, je moet vooral ploitiek correct berichten natuurlijk. Stel je voor dat "het volk" erachter komt wat er voor een mooie generatie aankomt.

Ikdus | 01-08-05 | 16:12

aaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahaha

Bono | 01-08-05 | 16:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken