Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haagse bommetjes

Rechts inhalen heerschtJozias van Aartsen is een lafbek. Harde taal? Zeker. Het gammele kabinet-Balkenende wordt nog in leven gehouden door de angst van CDA,VVD en D66 voor nieuwe verkiezingen. De meeste ministers weten dat de houdbaarheidsdatum van het clubje al lang overschreden is, maar uit angst voor een rechtse directe van de kiezers blijven de heren en dames nog met de reet op het pluche. Van Aartsen is de allerergste. Met de hete adem van Geert Wilders, Peter R., Hans Wiegel en wie al niet in zijn nek durft meneer Jozias vanavond op televisie in het programma Follow the leader Jan Peter Balkenende een tik te geven. JP straalt volgens de liberale joker niet genoeg inspiratie uit en hij heeft door regiefouten de campagne over het Europese referendum verknald. Geen nieuws voor de vaste GS-lezers en de rest van Nederland. Maarrr beste Jozias; als je een kerel bent dan trek je morgen de stekker uit dit zielloze kabinet. Op de bank bij de EO krijgt je getetter iets erg goedkoops. Wedden dat je morgen weer roept dat je het niet gezegd hebt? Of in ieder geval niet zo niet bedoeld...

Reaguursels

Inloggen

Van Aartsen is een pluch-zitter,heel veel babbels maar als hij politiek echte beslissingen moet nemen verschuilt hij zich achter de VVD ministers in het kabinet!Politiek dus totaal ongeloofweaardig,Pim Fortuyn zou zeggen eentje van de oude politiek die alleen wordt gedreven door zijn banksaldo eind van de maand!
Nee Jozias is een rammelbak met roestige wielen totaal onbetrouwbaar,hij moet maar eens een maandje bij de Tokkies gaan wonen!

nummertje | 24-06-05 | 07:23

Wat een gelul hier zeg!!! Het wordt echt steeds erger hier... aangevoerd door "Gravillo" als degene die de meeste aandacht wil trekken, verhuis jij lekker naar je Franse landje (om duistere redenen bij krakerts zo beprezen, nationalisme was toch verderfelijk?), en en stouw de Citroen DS uit 1973 vol met vriendjes! Gezellig, behalve als je achter die meurende-milieuverslinder maar toch linkse stinkbak rijdt. Een CEO draagt net wat meer (maatschappelijke) verantwoordelijkheden dan de eerste de beste tienermoeder. Zonder economie had jij ook geen werk dus inkomen. Dus denk er de volgende keer aan op tijd te gaan slapen, want gezien de decadente onzin die je produceert, kun je het nachtleven duidelijk niet verdragen... (22-06-05 @ 02:06)

Wolfgang | 23-06-05 | 09:21

@Khadaffi
Als ze eenmaal op het pluche zitten dan veranderen ze. Allemaal en het gaat hun dan steeds om macht en hoe die te houden. Als die Thom van D666 Boris Dittrich in de weg zit, dan adieu Thom. Als Jozias schade meent te zullen ondervinden van Verdonk dan goodby Verdonk. Waarom zou Peter R. de Vries ontsnappen aan dat soort wetmatigheden? Omdat-ie scoorde als misdaadverslaggever? Dat is wellicht gemakkelijker dan leuk is in dit gangsterland. Het ergste wat ik deze week las is dat Michael Stern, 86 jaar, sovjetdissident, anticommunist en beschaafd persoon, wonende in Amsterdam-Zuid, twee weken na een gewelddadige roofoverval aan de gevolgen daarvan is overleden. Dan heb je het misdadige Sovjetregiem overleefd, om hier vermoord te worden. Om te huilen, dit Nederland van Balen en Ellende.

Hammar | 23-06-05 | 00:05

@TheRealShowstopper 9:59
Rouvoets is van de ChristenUnie, niet van de SGP. Die laatste partij blijft steevast op 2 zetels hangen in de peilingen van Interview NSS, dus maak je daar nu maar geen zorgen om :)

BobbyDrake | 22-06-05 | 16:49

Was het niet Jozias zelf die riep na de uitlag in Frankrijk dat daar de communisten en de racist Le Pen uiteindelijk gewonnen hadden? Want dat lijkt me nou ook niet echt bepaald een tactische uitspraak!

BobbyDrake | 22-06-05 | 16:44

Hoe goedkoop is Jozias? HEEL goedkoop! Hij komt nou alweer met die afgezaagde smoes dat het nee-stemmen van ons te wijten is aan een slechte ja-campagne van Balkie. Droom door, Jozias, droom vooral door!

JanV | 22-06-05 | 13:35

Het is niet eens zo'n slecht idee om eens te gaan denken aan het oprichten van een nieuwe politiek partij uit de gelederen van reaguurders en dan bedoel ik niet "GS in het pluche op weg naar wereldheerschappij". Er hangen hier voldoende bewogen mensen rond die het beste voor hebben met iedereen in de samenleving. Gooi de kunstmatige scheiding links/rechts overboord en er bestaat een groot draagvlak voor nieuwe sociale en rechtvaardige ideeen.
Misschien is de tijd er nu rijp voor.

knutsel | 22-06-05 | 13:21

-edit... en nog wat zinnigs te melden?-

hondelul | 22-06-05 | 11:12

@ Starf*cker

Reden genoeg om een volstrekt doorgedraaide christenfundamentalist als Rouvoet mijn stem te misgunnen, zijn prima voorkomen ten spijt.

Brusselmans | 22-06-05 | 10:25

@Brusselmans Muntz is inderdaad top. De Wint ook.

Starf*cker | 22-06-05 | 10:22

@ Lekker Belangrijk©

Prachtig om te zien hoe nota bene Paul Jan van de Wint (toch niet vies van een afwijkend meninkje meer of minder) zat te gniffelen toen Crombag zich hardop afvroeg waarom het fabeltje rondom Sinterklaas na een aantal jaar wordt onthuld en die van God maar doorsuddert.

In een oase van redelijkheid, mildheid en fastoen keuvelde de heren er op los, het gezonde verstand vierde zowaar hoogtij. De sketch van Muntz met de Christen- en Moslimhonden was gewoonweg briljant.

Brusselmans | 22-06-05 | 10:20

@Starf*cker: dat was het punt van mijn eerdere post juist: dat soort types ontspringen ook bij een flinkse regering de dans wel. Het zijn de middenklasse, de ondernemingen, en wellicht ook de puur-zakelijke veelverdieners als Moberg die genaaid gaat worden. Maar de elite die dicht bij het vuur zit heeft juist niets te vrezen.

Muxje | 22-06-05 | 10:18

@Muxje De kiezer ziet dat en kiest dus met het pistool op de borst voor de SP. Politiek is overleven geworden, meer niet. We zijn het lacherdje in Europa geworden waar we onder Paars toonaangevend waren.

Starf*cker | 22-06-05 | 10:16

@Bugger: de VVD is hard op weg net zo erg te worden als de PvdA. Liberaal? Zijn ze allang niet meer. Het lijkt wel of alle 'oude' partijen tegenwoordig zichzelf als doel zien in plaats van het bereiken van hun idealen. (Alle partijen, behalve de SP... dat moet je ze nageven)

Muxje | 22-06-05 | 10:14

@Muxje Er zitten anders nogal wat (multi) miljonairs bij de SP. Volgens mij de halve Amsterdamse grachtengordel en de grootste kapitalist van Rusland (Derk Sauer). Dus zo'n vaart gaat het niet lopen.

Starf*cker | 22-06-05 | 10:14

@Lekker Thanks. Ga vanavond even kijken.

Starf*cker | 22-06-05 | 10:12

Het gaat nu niet geweldig nee... maar geloof me, het kan nog véél erger, zeker op het economische vlak. Bij de PvdA wordt op dat gebied de soep gelukkig niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend, maar een paar SPers op de verkeerde plaatsen hebben de potentie om de kwakkelende economie volkomen om zeep te helpen.

Muxje | 22-06-05 | 10:12

@star:Overweeg om een partij zonder standpunten op te richten, puur en alleen in de kamer zitten en de voorstellen bekijken op hun emeritus.
Geen banden met welke (oude) politiek dan ook, niet meedoen in een coalitie, zodat het nest niet bevuilt kan worden. Doen waar de Tweede Kamer voor bedoelt was en mi nog steeds is, de regering controleren.

Thygros | 22-06-05 | 10:11

@Bugger Yep. Bovendien wat is de VVD? Progressiel liberaal (Rutte), conservatief liberaal (Kamp en Wiegel), opportunistisch liberaal (Zalm) of bestuurlijk arrogant liberaal (van aartsen)?

Starf*cker | 22-06-05 | 10:11

@Brusselmans TRS, idd goeie vent die Hans Crombag, die moet de oudejaarsconference gaan doen. [..]Voor de onzin die gelovigen zich (laten) inprenten worden andere mensen psychiatrisch tegen behandeld.[..]ROFLOL. Dat stukje over die honden uitlaten in het park was trouwens ook perfect. Rob Muntz is da man!

Lekker Belangrijk© | 22-06-05 | 10:10

Zullen we ter verfrissing eens een VVD loos kabinet voorstellen? Als er een partij is die de constante factor is geweest van de afgelopen formaties dan is het Jozias en consorten wel geweest.

De Nederlandse politiek is omgeven door spruitjeslucht, dat belachelijke nieuwe WAO compromis is een stuitend voorbeeld. Als je het eindresultaat vooraf had voorgelegd waren de kritieken vernietigend geweest en nu doet men alsof dit voorstel een hond met twee lullen is en is er nog trots op ook..
Bah!

Bugger_Me | 22-06-05 | 10:09

@Muxje Nee, het gaat nu fantastisch.

Starf*cker | 22-06-05 | 10:08

@Thygros Partij oprichten?

Starf*cker | 22-06-05 | 10:07

"... moeten we ook niet vergeten wat we met Rouvoet en Marijnissen er gratis bijkrijgen." Gratis?! We gaan die regering met z'n allen duur betalen. De middeninkomens en ondernemers krijgen het qua belastingen en lasten voor hun kiezen; voor de achtergestelden zal er minder en minder geld over zijn om te stelen & herverdelen, en de Rosenvüllers van deze wereld blijven uiteraard in hun villa's zitten;

Muxje | 22-06-05 | 10:07

Denk dat de enige manier om dit kabinet weg te krijgen demonstreren is, het volk moet massaal de staat op: Ik stel voor de Derde Dinsdag van September. Iedereen, werkenden ziekenfondspatienten, artsen, wao-ers, aow-ers, asielzoekers, moslims katholieken, homo's en kaalkopjes, alleenstaande moeders, alleenstaande vaders, voetballertjes, geitewollensokken oftewel iedereen.

De Derde Dinsdag in September, massaal voor uw eigen stadhuis, laat Nederland weer eens beven. Neem de macht terug !

Thygros | 22-06-05 | 10:05

@The Real/Brusselmans Waar ging het met Crombag over?

Starf*cker | 22-06-05 | 10:04

@The Real Dat is voor iedereen het dilemma. Ik zie veel mensen in mijn omgeving die zoiets hebben van "veel slechter dan het huidige zoodje kan niet." Dan in godsnaam maar links. De CU van Rouvoet is gek genoeg niet zo dogmatisch. Nederland wordt niet linkser, maar vlucht door de huidige chaos in de armen van links. Zoiets. Crombach heb ik helaas niet gezien.

Starf*cker | 22-06-05 | 10:03

@ Lekker Belangrijk©

Dat was inderdaad een prachtige afsluiting om het bed mee in te stappen.

Die Hans Crombag -ik kende de beste man niet- zou een avondvullend programma moeten krijgen.

Brusselmans | 22-06-05 | 10:00

@ Starf*cker 22-06-05 @ 09:48

Hoe ver is het gekomen dat we beginnen te snakken naar een kabinet Rouvoet-Bos-Marijnissen?! Het CDA is erg, maar zijn we met een partij als de SGP beter af?! Rouvoet als persoon weet ik wel te waarderen, maar er staat een partij met maatschappelijk doelstelling en een eigen waarden&normen pakket achter! Net als dat je niet moet vergeten dat je met Bos de oude PvdA dino's er gratis bij krijgt, moeten we ook niet vergeten wat we met Rouvoet en Marijnissen er gratis bijkrijgen.

ps. Iemand gisteren God bestaat niet gezien? Er zijn soms momenten dat er iemand opstaat die nagenoeg precies weet te verwoorden hoe je er zelf ook over denkt. Dat was gisteren voor mij het geval met prof. Crombach.

TheRealShowstopper | 22-06-05 | 09:59

@ TRS

In grote mensen landen verdwijnen poliepen als De Vries van het politieke strijdtoneel na een debacle als destijds.

@ Starf*cker

Ik heb, ondanks zijn permanente telefoonverbinding met de mislukte dandy Van Aartsen, de hoop vooralsnog gevestigd op het Orakel uit het Noorden.

Brusselmans | 22-06-05 | 09:56

@Pietje Bell Zij zullen het land niet redden. MAAR: zijn altijd nog veel beter dan arrogante hufters als Brinkhorst en Van Aartsen en minder autistisch dan Balkenende en De Geus. Dankzij dit kabinet rij ik bijna links in de vangrail.

Starf*cker | 22-06-05 | 09:53

Ik kon het gisteren niet langer dan 10 minuten aanzien, gelukkig was het toetje van de publieke omroep voortreffelijk;
www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=8...

Lekker Belangrijk© | 22-06-05 | 09:53

^ net alsof moet er nog ergens tussen... Gelukkig leest hier niemand elkaars reacties

Pietje Bel | 22-06-05 | 09:52

Ja, Peter R. 'broodplank' de Vries of Hans 'hoogbejaard' Wiegel ons land gaan redden!

Pietje Bel | 22-06-05 | 09:50

@The Real Wouter B. hoorde ik in in NOVA de val van het kabinet voorspellen over allerlei andere zaken. Overigens was dat zijnerzijds een prima analyse. Ik denk dat Wouter B. wel zo slim is dat hij weet dat hij uit de buurt moet blijven van een regent als De Vries. Verder gok ik zomaar dat de PvdA hoopt dat het kabinet als "lame duck" nog even voortstrompelt om "links" aan een meerderheid te helpen. Nu ik al die brekebenen op het Binnenhof bezig zie kan ik niet wachten op het kabinet Rouvoet-Bos-Marijnissen aangevuld met een pragmaticus als Peter R.

Starf*cker | 22-06-05 | 09:48

@ Brusselmans

De Vries is toch ook een van de voorstanders van een generaal pardon?! Welke woorden zou hij kiezen als hij zou moeten uitleggen waarom er tussen die mensen ook een paar oorlogsmisdadigers bleken te zitten? En vindt hij ook dat in de toekomst geen individuele beoordeling van asielzoekers meer nodig is?!

De Vries laat zich ook maar wat graag gebruiken om dit kabinet te laten vallen. Waar was Woutertje Bos? Dat valt me wel tegen van hem, of zou hij de mening van de Vries niet delen?

TheRealShowstopper | 22-06-05 | 09:40

@Brusselmans En zo is het! De Vries is nou precies de verkeerde om Verdonk misleiding in de schoenen te s chuiven.

Starf*cker | 22-06-05 | 09:40

Het geloei was deze week op de comments niet van de lucht toen Pritt Stift (GS) enkele guitige kwinkslagen richting de 26.000 gezichten maakte.

Nu krijgen deze grote denkers bijval van Klaas de Vries (PvdA) die meent dat Verdonk (VVD) de kamer verkeerd heeft ingelicht. De bron van De Vries schijnt uit de Burelen van de Congolese regering te komen. Een dependance van de Wiardi Beckman Stichting in Kinshasa, neem ik aan. Onderschat tenslotte nimmer de zegeningen van een succesvol ontwikkelingsbeleid.

Ex minister van Binnenlandse Zaken De Vries, die na de moord op Fortuyn met drogen ogen beweerde "De heer Fortuyn zou ons waarschuwen wanneer hij bedreigd werd" is een van de hardnekkigste overgebleven gezwellen van Paars 3.

Ik ontsteek een kaarje in de gedachte met zoveel medestanders van De Vries een de comments op dit feuilleton te delen.

Brusselmans | 22-06-05 | 09:27

@Real Denk het niet. Er komt ook nog een verkiezingscampagne en dan blijkt het kuiken een humorloze domoor te zijn.

Starf*cker | 22-06-05 | 09:10

Als de VVD nu de stekker eruit trekt levert dat het "geblondeerde kuiken" waarschijnlijk behoorlijk wat extra stemmen op.

TheRealShowstopper | 22-06-05 | 09:02

@Haarlemmerolie

"artistocraat", prachtig, die houden we erin!

TheRealShowstopper | 22-06-05 | 08:59

Ik vind Van Aartsen een nare en onverantwoordelijke man. Naar omdat hij vreselijk machtsbelust overkomt (lijsttrekkerschap, jennen van zijn premier), onverantwoordelijk vanwege zijn "oorlog met de islam"-uitspraak en omdat hij de indruk wekt niet voor een algemeen belang te werken maar voor zijn eigen belang.

vast goed | 22-06-05 | 08:58

Correctie: hierboven staat "... voordoen als artistocraat..." moet uiteraard zijn: aristocraat (kan editor dit corrigeren?)

Haarlemmerolie | 22-06-05 | 08:58

@drnomad (en anderen). Als lieden als van Aartsen zich voordoen als artistocraat zijn ze het zeer waarschijnlijk niet. De NL adel stelt al niet veel voor (voornamelijk omhooggevallen kooplui uit de 19e eeuw), en wie daar officieel bijhoort kun je hier opzoeken:
www.hogeraadvanadel.nl/adelslijst.htm
Erg fijn dat de lijst online staat. Ik heb al zelfbenoemde adel door de mand zien vallen... :)

Haarlemmerolie | 22-06-05 | 08:55

Correctie: @Gavrilo moet natuurlijk @MijnZus zijn

jip81 | 22-06-05 | 08:36

Dus met een beetje geluk zijn er dadelijk 2 VVD-ers minder. Ik blijf hopen.
Maar als Balkie een echte leider is dan laat ie dat nu zien door geen stront van van Aartsen te slikken en mietert ie hem meteen de 2de kamer uit...

da wizard | 22-06-05 | 08:33

@Stemmetje Persoonlijk vind ik Verdonk met Peijs en Kamp nog de vlaggetjes op een strontschuit.

Starf*cker | 22-06-05 | 08:27

@Starf*cker
maakt mij niet uit door wie Verdonk uiteindelijk weg gaat.
weg = weg

Stemmetje | 22-06-05 | 08:26

Goedemorgen preacher
we hebben de kern van het probleem gevonden. Ziet u, ik denk juist dat de verzorgingsstaat nu én in de toekomst de duurste vorm is om een "ideale" samenleving te creëeren. Daarbij opgeteld vind ik dat de verzorgingsstaat de persoonlijke vrijheid van burgers met voeten treedt.
En toch nog even die topsalarissen. Ik kan me vinden in uw verongelijktheid over de hoogte van sommige salarissen (ik denk dat die bedrijven er niet verstandig aan doen hun bestuurders zo te belonen), maar, u voelt hem waarschijnlijk al aankomen, dat blijft uiteindelijk een zaak van de eigenaren van die ondernemingen en niet van de overheid.
O ja, ik blijf problemen hebben met het raadsel van de topsalarissen en de fiscus. (@Gavrilo: desalnietemin heerlijk geslapen. Ik hoop dat u niet al te teleurgesteld bent?)

jip81 | 22-06-05 | 08:23

@JanV Katertje zeker? Ik meen toch echt te weten dat Paars niet Rood was. Met andere woorden. Alle beslissingen die blijkbaar ooit genomen zijn onder Kok zijn mede goedgekeurd door de Peppi en Kokki's van de VVD en D66. Ik zie die vreselijke Van Aartsen nog als een prima donna naast Wim Kok staan te glimmen als er weer eens gereisd werd. Laat ik dan over Gerrit Zalm maar helemaal zwijgen. Verder heeft Van Aartsen alle recht van spreken. Maar: deze achterbakse manier van steeds Balkenende in de rug prikken maar ondertussen het kabinet niet naar huis durven te sturen is potsierlijk en laf. Sorry. En heeft met Pim niets te maken.

Starf*cker | 22-06-05 | 08:20

@Fuckje Voila!

Starf*cker | 22-06-05 | 08:14

@Lucasdelinkselul
Veel kennis van zaken heb jij niet he? Toen allerlei organisaties door de overheid werden overgenomen, op bevel van de PvdAapjes, verdubbelden de prijzen. Loop je niet een paar jaartjes achter? Lijkt me wel.

En wat Jozias betreft: hij heeft natuurlijk recht van spreken, want als iemand ferm voor het voetlicht treedt, is het onze Jozias wel. Of ben ik nou in de war met Fortuyn of zo?

JanV | 22-06-05 | 08:14

@aardappel Dat is niet de oplossing. Dan gaan we alleen het moslim-probleem oplossen. Geert is een maatje te klein voor het echte werk.

@stemmetje Maar ja? Verdonk moet weg van godbeterd Klaas de Vries. Verantwoordelijk voor het gelieg en gedraai van de AIVD rond de moord op Fortuyn. Ik voorspel dat la Verdonk uiteraard in de stijl van dit kabinet boete doet en blijft zitten. Er schijnt verder ook weer iets met mevrouw Ross aan de hand te zijn. Het is wel een kneuzenparade.

Starf*cker | 22-06-05 | 08:14

Aardappel in de puree!!!!

fuckje | 22-06-05 | 08:12

Geert Wilders aan de macht!!!!

aardappel | 22-06-05 | 07:11

Wat wel leuk is.. Er wordt vandaag weer flink aan de stoelpoten van Verdonk gezaagd. Kennelijk heeft ze weer zitten jokken in de Tweede Kamer.

www.bloggie.nl/archives/inpakken_en_we...

Stemmetje | 22-06-05 | 06:54

@gavrilo
Een blauwe tsunami voor de mededogenlozen !

preacher | 22-06-05 | 05:22

@preacher Gij bent lazerus en bent weder opgestaan. Hier heb je je jas terug. Veelste warm voor tweedehands-kleding.

Gavrilo | 22-06-05 | 02:38

Vind het altijd zo'n gelul als mensen beginnen over het kapsel van Wilders of dat kleutergezicht van Balkie of de befhondjes van wijlen Pim.
Maar bij van Aartsen snap ik het ineens wel.
Wat zou ik graag die racefiets van z'n kop slaan, puur omdat z'n arrogante porum me niet aanstaat.
Hypocrisie is een menselijke eigenschap hoop ik dan maar.

Pannie | 22-06-05 | 02:35

@mijnzus
Bij ons zijn alle lakens op, want een stelletje heeft weer creatief knopen en abseilung gepraktiseerd in de hoop weer wat sneller te kunnen socialiseren.

preacher | 22-06-05 | 02:30

@jip
U bent een grapjas zeker ?
Marktprijs fluctueert door vraag en aanbod.
Er is eigenlijk topaanbod genoeg, dus waarom veel betalen aan topmanagers ?
Doe net als bij het Nederlands elftal eens aan verjonging in de top. De markt wordt dan groter en de prijs daalt.
Het zou moeten gaan om vakmanschap en niet het persoonlijk charisma.
Bedrijven kijken niet verder dan hun neus lang is !
-
@Gavrilo
Weer mooi neergetikt !

preacher | 22-06-05 | 02:23

@. Gavrilo
heb je ook tbs? Is bij jullie de boetseerklei ook op?

MijnZus | 22-06-05 | 02:22

@jip81 *kruipt in de jas die ik van Preacher zijn huid heb gemaakt*
Het is net als bij wiskunde op school. Het gaat niet om de uitkomst maar de manier waarop je het hebt gevonden.

Gavrilo | 22-06-05 | 02:20

Gorgelend dan wel reutelend wel te verstaan maar dadt natuurlijk weer geheel terzijde overigens

MijnZus | 22-06-05 | 02:18

@MijnZus
haha! Insgelijks

jip81 | 22-06-05 | 02:18

@. jip81
Zo gaat U dus nooit een oog dicht doen.
Wij wenschen u deschondanks één heugelijke nachtrust en een voorspoedige opstanding.

MijnZus | 22-06-05 | 02:17

@preacher
sorry, maar ik vrees dat ik anders niet kan slapen:
bedoelt u nu dat bedrijven wel haast verplicht zijn om hoge salarissen aan hun bestuurders te betalen, omdat de fiscus de helft inpikt?

jip81 | 22-06-05 | 02:13

@preacher
ik volg uw voorbeeld... en ga ook slapen.
een reactie van mij houdt u tegoed
@gavrilo
lang leve de nivellering!

jip81 | 22-06-05 | 02:11

@. Gavrilo
www.dynamo.nl/
voor volgend jaar: het helpt echt!

MijnZus | 22-06-05 | 02:10

Men vindt vaak dat men een fortuin mag verdienen als men een leidinggevende baan heeft en veel verantwoordelijkheid draagt. Met verantwoordelijkheid bedoelt men mededogenloosheid natuurlijk. In de zin van de productiekrachten en andere laaggeplaatsten ontslaan en zichzelf een ruime bonus laten toeschuiven, dat is ook moeilijk en moet worden beloond. Een persoon die een kind ter wereld brengt en opvoedt of iemand die zieken verzorgt en ouderen tot het einde bijstaat die heeft echt verantwoordelijkheid. Maar als de mensen die echte verantwoordelijk hebben niet meedogenloos genoeg zijn wordt hen een poot uitgedraaid door de mensen die echt meedogenloos zijn en geen verantwoordelijkheid wensen te dragen. Daarom is het goed dat rijke mensen worden opgegeten door de armen. Lang leve de belastingen, meer blauw in de bus graag.

Gavrilo | 22-06-05 | 02:06

@Jip
Ik wou eigenlijk nog met allerlei argumenten komen, maar het wordt tijd voor mijn bed
In het kort; Ik vind Libertarisme niks, want dat draait op de lange duur, of zelfs nu al, uit op het recht van de sterkste.
Die privatisering draait ook op niets uit. Zelfs voor Mussolini reden de treinen waarschijnlijk beter op tijd dan hier en de energiekosten stijgen enorm. Dat ligt niet alleen aan de hoge olieprijs.
Ik dacht altijd dat ik anarchistische neigingen had, maar nu zie ik toch wel het nut in van een overheid, die de belangrijkste zaken in een land zelf onder controle houdt.
Dat lijkt misschien meer geld te kosten, maar op de lange duur zal toch blijken dat zoiets zijn vruchten afwerpt.
Al was het alleen al omdat de zwakkeren dan beter beschermd zouden zijn.
Dat mag toch ook wel iets kostenen trouwens een hoop van die mensen hebben; voor hun ongelukkige tijden, ook meebetaald
-
P.S. Hogere inkomens zwaarder belasten. Gaat er een belletje rinkelen ?
-
Vooruit, nog een verhaaltje voor het slapen gaan...
www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?...
Bonne nuit a tous !

preacher | 22-06-05 | 02:03

@. jip81
Mijn tanden vallen bijna uit m'n bek omdat ik de tandarts sinds 01-01-2004 niet meer ff kan voorschieten en pas na maanden 60% terugkrijg na het betalen van een aanvullende premie.

MijnZus | 22-06-05 | 02:00

Ziektekostenverzekeringen zullen duurder worden, dat is waar, maar eigenlijk ook niet. Kijk, we betalen nu ook al veel meer voor de zorg dan onze premie. De rest financieren we nl. middels de belastingen. Dus of we nou linksom of rechtsom betalen, betalen doen we toch. Daarbij komt: gezondheid is volgens de vele opinie-peilingen ons grootste goed. Wel vreemd als je dan niet bereid bent daar de prijs voor te betalen.

jip81 | 22-06-05 | 01:56

Vrindje van Aertschen!?!Wat duu je naaaauw?
Je lijkt Kuuiiman wel!
Keurel, ik neemt me daer noch un hiete aerdappel in mijn bijZOOONder chevoelige mond om te ewfenen en gaet verdomd ewk de polletiek in! Chopjes: jee likt toch zoe goedt reet? Packt de koffers in! Mallert!
Wej chaan veur hat pluche!
Dat zoe moeders luuk hebben gevonden, toch?

MijnZus | 22-06-05 | 01:50

Voor zover de theorie.
Voor de praktijk zie ziektekostenverzekering VS.

Henk Hunk | 22-06-05 | 01:49

@Henk Hunk
wat u zegt over sociale vangnetten onderschrijf ik niet. Sociale verzekeringen kunnen veel efficiënter door private ondernemingen worden aangeboden dan door de overheid. Burgers kunnen dan zelf bepalen of zij een verzekering nemen of niet.

jip81 | 22-06-05 | 01:46

@preacher
het feit dat mensen aan de overheid geld hebben afgestaan, verleent haar geen bestaansrecht.
En waarschijnlijk zal er in de praktijk een minimumbehoefte blijven aan een overheid. Inderdaad voor zaken als defensie/justitie. Deze instanties kunnen nl. dienen als waarborg voor het non-agressie beginsel: men mag niet aan elkaars lijf/eigendommen komen.

jip81 | 22-06-05 | 01:43

Niet de eerste en laatste keer dat deze grote kakker door zijn streberigheid in de fout gaat. Schijnheilige hypocriet en matennaaier die denkt stiekem bezig te zijn aan zijn toekomst als ministerpresident, als EXCELLENTIE zeg maar. Bij zijn allereerste optreden als min van L&V wist deze excellentie van toen mede te delen dat hij wel wist wat een pak melk was. Goeie posting StarF.

mecano | 22-06-05 | 01:43

Een gezonde liberalisering om de totaal uit de hand gelopen overheid eens goed te halveren, hoeft op zich niet hand in hand te gaan met het opgeven van sociale zekerheden. Wat je niet wilt is bijvoorbeeld situaties als in de VS waar 30% onder de armoedegrens leeft en de gezondheiszorg en een goede universiteit voor velen onbetaalbaar is. Dit heeft echter weinig te maken met een fout georganiseerde en steeds uitdijende overhead die elkaar nooit wegsturen, alsmaar hogere budgetten en meer mensen willen, op de mooiste lokaties willen zitten en totaal geen zelfdisclipline hebben om ooit iets op te geven. Je wordt opgelicht waar je bijstaat want door het handig schuiven van belastingen worden de lasten jaarlijks steeds flink hoger terwijl de loonbelasting anders suggereert. Alle accijns vind ik in principe al diefstal, een kwartje van kok krijg je nooit terug, de gemeentes doen maar, de gasunie pakt ook nog 1,5 miljard extra (precies de EU korting die we willen hebben, wordt door onze eigen overheid van ons gepikt dit jaar). Een goed, gezond begin lijkt me daarom alle budgetten niet alleen te bevriezen, maar met 25% te korten, en alle oneigenlijke belastingen die ons zogenaamd on milieu, file danwel gezondheisredenen zijn opgedrongen op te heffen, de gemeentes weer terug in een hok zwaar controleerbaar maken, want ze hebben het gekregen vertrouwen zwaar geschaad, en zo dus de lasten te verlichten. Dan mag je wat mij betreft een deel best besteden aan bijvoorbeeld een meer menswaardig vangnet voor mensen die hun baan kwijtraken of de bejaardenzorg.

Henk Hunk | 22-06-05 | 01:30

Komkommertijd en het succesvolle concept van GS - eerste trap geven en dan weghollen - wordt door Jozias gecopieerd. Geen proefballonnetjes, maar schervenbrengengelukgranaten. Opsodemieteren! Hou 't volk niet langer in gijzeling, maar doe eens iets! (Ook gij JP! en natuurlijk ook dat wormvormigaanhangsel D'66)

QZNYWRLD | 22-06-05 | 01:29

@Jip
Jongen toch, daarom pakken ze toch zoveel van ons geld. Om goed voor ons te zorgen. En het merendeel van de hulpbehoevenden hebben genoeg betaald in hun verleden en betalen nog steeds aan de overheid.
Waarom anders een overheid ?
Dan kan je justitie ook wel overlaten aan vigilantes en de Hell's Angels en zo zou ik nog wel wat grappige dingetjes kunnen bedenken.
Dan hebben we dus geen overheid meer nodig, leve de Libertarische Anarchie!
En het recht van de sterkste....
Is Captain Caveman geen goeie nicknaam voor je ?

preacher | 22-06-05 | 01:28

@preacher
1- het was zeker geen typefoutje. Ik ben ervan overtuigd dat geen enkele instantie het recht heeft om van wie dan ook geld/goederen af te nemen, om welke reden dan ook. Dat wil echter niet zeggen dat ik vind dat andere mensen de tering moeten krijgen. Er bestaat zoiets als vrijwilligheid.
2- de staatsschuld drukt te zwaar op de begroting. Dit gaat nog een heel groot probleem worden als de vergrijzing in volle kracht toeslaat over een jaartje of 25. Daarom moeten we nu al aflossen (bovendien, schulden zijn er om terug te betalen)
3- Beweert u nu dat belastingheffing topsalarisen CREËERT?
4- Het staat er niet zo duidelijk, maar in Nieuw-Zeeland werden de handelsbarrières eerder opgeheven dan versterkt, dus wat bedoelt u met "geïsoleerd"?

jip81 | 22-06-05 | 01:24

LOL die recalme van Orange.

Hans 2000: Ik heb 'r ingeruild voor een jonger exemplaar. Hij is goehoed

Big Willem | 22-06-05 | 01:24

@Lucasdelinkselul
De gedachte is dat een terugtredende overheid een kleiner aantal hulpbehoevenden tot gevolg heeft en dat de behoeftigen die overblijven beter geholpen kunnen worden d.m.v. private initiatieven. Denk hierbij aan bijv. het Leger des Heils.
Het probleem is dat we het als zo vanzelfsprekend ervaren dat er een overheid is die middelen herverdeelt en de zorg voor armen/zieken/enz. op zich neemt, dat we ons niet meer afvragen of dit wel de beste manier is.

jip81 | 22-06-05 | 01:17

Het lijstje voor jip81
1-jij zegt;" de verzorgingstaat is moreel onjuist". Als je nou had gezegd financieel onjuist, ja, maar moreel wel juist om de zwkkeren in de samenleving te ondersteunen.
Ik klop het voor je af, maar daar zou jij ook bij kunnen horen !
-
2-Waarom moet die staatsschuld nu ineens afbetaald worden? Had hem desnoods alleen bevroren. Kost ook geld aan rente maar onze economie heeft nu geld nodig, dan maar een bbeetje in de min op de balans.
Mag dit van Europa, misschien niet en komen we boven de 3%, so what, laten alle landen besluiten om die 3% regeling te laten vallen. De euro is nog steeds keihard en misschien zou gelijkschakeling met de dollar beter zijn, stabieler.
-
3-Topsalarissen liggen niet buiten het bereik van de overheid, want wie creeerde het huidige belastingsysteem ? Juist.
-
4-Het Nieuw-Zeeland voorbeeld ( van jou) gaat schijnbaar een tijdje op voor een geisoleerd eiland, met weinig inwoners per hectare en dat bijna selfsufficient is. Dus economisch bijna onafhankelijk van andere landen.
En dan blijkt op het eind van jouw verhaaltje dat het daar mislukt is, die wonderschone Libertarisme, oftewel Darwinisme....

preacher | 22-06-05 | 01:15

Offtopic:
Wat een stoere reclame van Orange... :)

eeduu | 22-06-05 | 01:15

@ Jip
Ziet er boeiend uit. Zal het artikel morgen helemaal lezen en reageren
(begin last te krijgen van dichtvallende ogen :). Kan alleen al wel zeggen dat ik het zeker deels eens ben. Denk zelf dat het een beetje de problematiek is op het moment: wat moet centraal/decentraal
worden geregeld? wat publiek/privaat?
En: wat is de verhouding tussen collectief en individualiteit?
Erg zoekend dus.

Spitzname | 22-06-05 | 01:01

Leuk die liberatarieers. Alles in de private sfeer gooien! Degene die geen private sfeer kunnen betalen mogen creperen.
Dioe overheid is er nou juist voor die mensen die niet terecht kunnen in de private sfeer.

Lucasdelinkselul | 22-06-05 | 00:55

@preacher
er moet bezuinigd worden op alles, BEHALVE op het aflossen op de staatsschuld natuurlijk!
Die 3,5 mln was natuurlijk weggegooid geld, daar heeft u gelijk.
En die topsalarissen liggen meestal buiten het bereik van de overheid.

jip81 | 22-06-05 | 00:46

@Spitzname:
ik kan me niet herinneren dat ik gepropageerd heb dat we mensen op straat moeten donderen.
Ik ben slechts van mening dat de overheid niet de aangewezen instantie is om welvaart te verdelen. Ik denk dat dat veel beter kan in de private sfeer. Daarvoor is een vrije samenleving wel een voorwaarde. Ik beweer niet dat we niet solidair moeten zijn met elkaar, ik beweer dat het aan iedereen persoonlijk vrij moet zijn om te bepalen hoe en ik welke mate hij/zij solidair is.
Over een terugtredende overheid is veel gezegd en geschreven, maar een erg goede uitleg van wat ik bedoel vind je hier: www.libertarian.nl/NL/archives/000438....
Klinkt zo gek nog niet, of wel?

jip81 | 22-06-05 | 00:43

@vanderF
Die zit ver weg gedoken in het pluche, onzichtbare te spelen. Oftewel ik zou het niet weten, maar mij staat ook zoiets bij.
Ik moet zeggen dat het een vreemd idee is dat de energievoorziening bijna in buitenlandse handen is.

preacher | 22-06-05 | 00:40

@preacher
Juist!
Kijk aan,... zie hier,.... zie daar!!

Me for president!
Omdat het zo lekker ruikt waar ik heb gezeten!

Natte Hond | 22-06-05 | 00:36

Ging er niet een minister aftreden als de liberalistie van de energiemarkt niet tot zegenrijke priijdalingen zou leiden?

vander F | 22-06-05 | 00:33

@jip
' bezuinigen moet sowieso '
Vanaf het begin heeft dit kabinet er op gehamerd om de staatsschuld terug te brengen. Er gaat dus veel geld naar die aflossing, terwijl er in omliggende landen juist geleend wordt om de economie te stimuleren en zodoende de levensstandaard van de bevolking enigzins te handhaven.
Hier wordt die levensstandaard tot op het bot afgekluift. En dan zullen we het ook maar even hebben over die (verspilde) 3,5 miljoen die ineens te voorschijn kwam voor de ja-campagne en het feit dat topsalarissen in een jaar tijd wel met 15% zijn toegenomen....

preacher | 22-06-05 | 00:32

Me for president,... omdat het zo lekker ruikt waar ik gezeten heb,...8 jaar puinhopen van paars,... nee,... die missies naar Irak en Afganistan kosten nix... ook de joint strike figther alweer vergeten,....?
En wat was 't nou,... over die promotriecampagne om voor europa te stemmen,... wat heeft dat gekost,.... Neuh,..'k denk dat we nu wel weten waar onze belastingcentje naar toe zijn gegaan,... thnx to CDA, D66 en de VVD,.. mooie combi,....

Natte Hond | 22-06-05 | 00:31

Jip,
Waar betaal je meer voor? Te zorgen dat iemand een leven kan behouden (met huis enzo) als die (misschien tijdelijk) fucked-up is, of degene op straat te donderen. Weet je wat het de samenleving kost als je iemand dwingt echt het survival of the fittest spelletje te spelen ?

Spitzname | 22-06-05 | 00:28

@Opa-Buiswater
En dat op schellak, 60 jaar draaien met zo'n vlijmscherpe naald op 78 toeren. Voorwaar vooroorlogse kwaliteit waar geen socialistische politicus aan te pas kwam. Dat waren nog eens onbezorgde tijden zonder verwijzingen naar vorige kabinetten. De hand aan de ploeg.

ventus_aqualis | 22-06-05 | 00:26

@Opa-Buiswater:
Vraagje: als je iets vaak hoort, is het dan juist meer of minder waar?

jip81 | 22-06-05 | 00:23

Het leuke van alles is wel dat Balkie dit zelf weer recht moet lullen om dit kabinet overeind te houden...

da wizard | 22-06-05 | 00:23

Ik begrijp dat we nou niet bepaald een charismatisch, charmant, vrolijk kabinet hebben, maar om eerlijk te zijn heb ik niet het gevoel dat we momenteel veel betere alternatieven hebben.
Puur beleidsmatig denk ik dat dit kabinet het niet veel slechter doet dan je mag verwachten. De bezuinigingen/versobering van de verzorgingsstaat wekken natuurlijk veel wrok, maar dat was te verwachten. Echter, bezuinigen moet m.i. sowieso! De verzorgingsstaat is niet alleen moreel onjuist (tsja, ik kan me wel vinden in het libertarisme), maar is bovendien ronduit onbetaalbaar!
Verder zijn er vnl. incidenten, waarvan ik me afvraag hoe andere partijen die hadden opgelost ('t is makkelijk oordelen vanuit de oppositiebanken). Ik bedoel, die tbs-er was ook onder een links kabinet aan de wandel gegaan!
En voordat iedereen z'n neqschoten-kanon in stelling brengt: ik vind JP ook een lul, maar de oplossing ligt niet bij de linkse heilstaat-profeten!

jip81 | 22-06-05 | 00:22

Wat een nevenfuncties heeft die Wiegel zeg
www.parlement.com/9291000/biof/01542
ook is hij nog ' lid raad tot toezicht ' van de Pim Fortuyn Foundation.
www.parlement.com/9291000/biof/01542
Hij kan zo iemand nou nog onbeinvloedbaar politicus zijn ?
Otto uitzendbureau's waren als paddestoelen uit de grond geschoten, die poema was er al lang geweest en de vacht had in het torentje voor de kachel gelegen, met hem als MP.

preacher | 22-06-05 | 00:21

Partij PR, Dierenpartij, Feestpartij, Schietpartij, Rouwpartij ...

Spitzname | 22-06-05 | 00:18

@Jip: dat is het bekende liberale credo: als het goed gaat onder links is het de hoogconjuctuur, als het goed gaat onder rechts dan is het aan rechts te danken. Gaat het slecht onder rechts, dan is het de erfenis van links...... koop eens een nieuw plaatje zou ik zeggen, deze hoor ik al sinds 1945... ;-)

Opa-Buiswater | 22-06-05 | 00:16

Opa B., hoe kan het dan dat het in het landje waar Wouters vriendjes de scepter zwaaien net zo rot is als hier? Had bij Gerhard niet deze toets www.gregoriusnekschot.nl/images/mdp_lu... van de MDP moeten worden doorgevoerd?

ventus_aqualis | 22-06-05 | 00:14

@Starf*cker Dude, ik vind Wiegel prima als nestor ende klankbord of zo. Sterke man vind ik. Maar niet als premier heaur. Een leider bén je, in mijn optiek. En wil je dus niet je hele leven lang zijn. Azen op de macht, uitstellen, poging veinzen, even opduiken, terugtrekken. Ik geloof Wiegel al decennia niet meer ;)
@Ventus Is 'linkse zegeningen' niet een beetje too much? Voor die zegeningen betaalde een opvolgend (rechtser) kabinet toch steeds de rekeningen?

Shareholder | 22-06-05 | 00:14

@Opa-Buiswater:
"toen de werkloosheid op een laagterecord stond, (..)en toen er veel, erg veel geld verdient werd in dit landje""
Lijkt mij dat dat meer met de hoogconjunctuur te maken had, dan met het kabinetsbeleid.

jip81 | 22-06-05 | 00:13

@ Sjaak: waren "we"boos? Ik heb het nooit zo op die puinhopen gehad; die waren meer "verzonnen"om iemands zoveelste politieke carriere te lanceren ( nadat het bij de maoisten, socialisten, liberalen en laten we vooral ook het cda niet vergeten, misluktwas wegens een ernstige vorm van zonnegoderij....) :-)

Opa-Buiswater | 22-06-05 | 00:13

dat probeerde ik dus ook al iets subtieler duidelijk te maken... maar bedankt voor de verduidelijking

sjaak_33 | 22-06-05 | 00:11

Ehm, Wiegel en Marijnissen? VVD en SP? Liberaal en socialistisch (haast communistisch)?
Lijkt me niet hè! Wel blijven nadenken jongens!

jip81 | 22-06-05 | 00:10

@ Opa-Buiswater

o, o wat waren we boos op 'de puinhopen van 8 jaar paars' (maar we vergeten schijnbaar snel)
Ik noem dit Kortzichtig!

sjaak_33 | 22-06-05 | 00:08

Van Aartsen is na het uitvinden van zijn éénmans cordon-sanitaire tegen Wilders nog steeds onvermoeibaar dom. Oh nee dat was ik, omdat ik net als die vuile Fransen 'tegen heb gestemd'. Maar ja hij heeft ook zelf het advies van alle marxisten en rascisten overgenomen.
Hij wilde af van collectieve voorzieningen en meer burgerparticipatie. Een gekozen president en een dualistisch systeem. Dat is voor de vvd de mooiste proefbalon waar ze s'nacht aan denken.
Alleen jammer voor hem dat
Wiegel nog populistischer is dan hij. Zelfs AHA en Zalm zijn poulairder bij de Nederlanders.
Hij moest een list verzinnen, iets om het nieuws te halen, de meute te plezieren en wat ouwe vrienden door de modder te halen.

Gavrilo | 22-06-05 | 00:08

@ventus: vergeleken bij dit gammele zooitje heb ik van de week al eens gezegd dat ik heimwee naar paars kreeg, toen Gerrit nog alleen op de centen hoefde te letten en geen politiek bedreef, toen de werkloosheid op een laagterecord stond, toen we in ieder geval een MP hadden die tussen al die anderen niet voor Jan L op de foto stond en toen er veel, erg veel geld verdient werd in dit landje. Dat is erg gauw vergeten vrees ik..... En Drees.... tja, dát waren nog eens tijden ( wederopbouw en zo...)

Opa-Buiswater | 22-06-05 | 00:06

Mischien moet de heer Willem Holleerder ook maar plaats nemen in het nieuwe kabinet. Hij regeert iig met een strakke hand. Oppositie ? Waar ?

khadaffi | 22-06-05 | 00:06

Misschien kun je dat circus nog in Artis neerzetten, kun je met je kinderen op zondag 'aapjes gaan kijken'

sjaak_33 | 22-06-05 | 00:05

@sjaak Voor het evenwicht.

Starf*cker | 22-06-05 | 00:03

Opa B., begrijp ik nou goed dat alleen de kabinetten Drees, den Uyl en Kok ons zegeningen hebben gebracht. Dan wordt het toch tijd dat de rest van het zootje opgeborgen wordt en het nooit meer kan doen, of gelden hier ook handboeken vol verzachtende omstandigheden, proefverloven en wat dies meer zij voor.

ventus_aqualis | 22-06-05 | 00:02

@Starf*cker
Wiegel en SP... jaja.. water en vuur dus....?

sjaak_33 | 22-06-05 | 00:02

Poehee wat wordt ik moe van die lui. Grappig dat mensen geld verdienen door non-stop irritatie op te wekken en heel Nederland, Europa en delen van de wereld naar de klote te helpen.

Spitzname | 22-06-05 | 00:01

@ Hammar
De tijd zal het leren. Bij mij komt ie iig verstandig over. En ik zou hem een rug lenen, zonder er over in te zitten of hij het zonder problemen weer komt aftikken bij me. Evenals Jan M. en iets minder bij ´fossiel´ Wiegel.
Want die nacht van Wiegel zit nog in mijn geheugen. Maar een frissere wind zonder goedkoop scoren over buitenlanders ben ik wel voor.

khadaffi | 22-06-05 | 00:01

@Opa Ach, het is de lamme en de blinde. Welke politicus heeft in NL nog enig gezag? Precies ik vrees toch Hans W en Jan M. . En ja, ook in dit kabinet komen de brokkenpiloten weer voorbij. Brinkhorst, De Geus, autisten zonder gezag. Wiegel en Marijnissen is een droomcombinatie met De Vries op een politiedepartement.

Starf*cker | 22-06-05 | 00:01

het was toch een Renaultje? En ze hebben haar rijbewijs toch wel ingetrokken; als je van zo'n kleine afstand nog weet te missen... ;-)

Opa-Buiswater | 21-06-05 | 23:59

@ starf*cker 23.52
Ik ben voor zo´n coalitie.
En waar blijven de inkomsten van het aardgas die gekoppeld zijn aan de olie prijzen ? Goedverdoeme volgend jaar dus gemiddeld 200 euro per huishouden erbij ?
Aan Energie ? Gaat mijn kilometert vergoeding omhoog ?

khadaffi | 21-06-05 | 23:58

En zou Peter R. de Vries niet net zo'n Überkleuter zijn als de rest?

Hammar | 21-06-05 | 23:58

@ventus Ha,ha,ha. Dan zou ik hetzelf doen. Ik strijd met open vizier, maar ik gebruik geen Opel Corsa maar mijn toetsenbord als wapen.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:58

@Starf*cker: ik begrijp toch werkelijk niet waarom dat fossiel Wiegel toch elke keer weer uit zijn museum gehaald moet worden; als er destijds één de boel aan het verklooien is geweest dan is het wiegel met zijn maatje andries wel geweest. Zijn we nog aan het afbetalen ( maar wel stiekem Joop de schuld geven....)

Opa-Buiswater | 21-06-05 | 23:56

Geef het toe Starf*cker, jij hebt destijds die labiele juriste opgehitst.

ventus_aqualis | 21-06-05 | 23:55

@Opa Krek! Zo is het. Hoezo nieuwe politiek? Dit is het slechtste en meest regenteske kabinet van na de oorlog. Over 10 jaar zal blijken dat dit zoodje lamzakken Nederland in alle opzichten de vernieling in geholpen heeft.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:55

@Khadaffi Peter R. is een optie. In combinatie met de SP. Wiegel wellicht. Iets echt nieuws met gezag.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:52

Om Sonneveld maar eens te citeren: "van Aartsen is een opportunist fan ut suiferste waoter meneer Sonneberg..."
Oftewel het verhaal van de paling en de emmer........... maar morgen dus keihard verklaren dat we het in de verkeerde context zien. Gaat overigens wel lekker zo in Den Haag met al die nieuwe politiek enzo....;-) toch....???

Opa-Buiswater | 21-06-05 | 23:52

We zullen dit kabinet in ieder geval herinneren als het meest door financien geinspireerde. Alles voor de allmighty euro en hand op de knip. Geinspireerd no doubt door het economische ' wonder ' van der Zalm.
Liefde voor het volk zal ze nooit verweten kunnen worden.
Daarom is de keus van D'66 voor Borsele helemaal in de lijn van de beleidsvoering.

preacher | 21-06-05 | 23:52

Peter de Vries? Weer zo'n eendagssplinter?

Spiegelbeeld | 21-06-05 | 23:51

judas was er niks bij vergeleken met dit kabinet...

tsja.. | 21-06-05 | 23:50

@ starf*cker
D66 heeft zijn geloofwaargdigheid eind maart allang verspeelt. Maar welke politici zou jij zonder met je ogen te knipperen een rug lenen ? Ikzelf Peterrrr de Vries. Die man lult nog niet onzinnig vind ik.
Maarja die gaat het niet redden. Als we straks al naar de stembus mogen.

khadaffi | 21-06-05 | 23:49

Een valse peuter, die Jozias.

Hammar | 21-06-05 | 23:48

@Khadaffi Klopt helemaal. Alleen D66 heeft het verzet tegen kernenergie zo ongeveer georganiseerd in Nederland en samen met Groen Links die afgrijselijke windmolens overal laten plaatsen. En die beginnen nu over Borssele? Dat is hetzelfde als Lucas Bols als voorzitter van de bond van geheelonthouders ... Kom nou.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:46

@ starf*ckert 23.40
Das prijs technisch. Die EZN centrale in Borselle. En gelijk het ie.

khadaffi | 21-06-05 | 23:44

@preacher Was dit al niet bekend? En Klaas de Vries? De man die van regent ineens bevlogen werd met sik? Die raaskalde over de AIVD en de moord op Pim. De vleesgeworden regent kortom. Die springt nu de beste minister uit dit kabinet in heur nek. Heerlijk. Wat een uilskuikens.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:43

@ preacher
Denk je nu werkelijk dat het kabinet na fout op fout op fout uit zichzelf zegt: Jongens, we hebben gefaald het volk heeft op 1 juni gesproken. We gaan.
Denk het niet..
Maar laten we het hopen. Verdonk lult zich echt wel het vuur uit haar marokaanse muiltjes morgen. En blijft waar ze zit. Zoals de rest van die kliek !

khadaffi | 21-06-05 | 23:42

"Ze dronken een glas...

TM | 21-06-05 | 23:42

Ach... die man wou gewoon weer eens in het nieuws komen... hij heeft al zo lang niet meer op de voorpagina gestaan :P

Kris | 21-06-05 | 23:40

Met stoer doen voor een 12-koppig EO-publiek verdient Jozias inderdaad geen vetleren medaille voor moed, beleid en trouw, maar eerlijk is eerlijk: hij heeft gelijk als hij beweert dat dit is de tweede ploeg die JP door de vingers laat glippen. Nu was JP's eerste rit weliswaar een stel wannabe's die plotsklaps uit hun obscure leventjes waren geplukt en onwennig blikkerend in de cameralampen keken, maar JP's tweede ploeg kwam uit de gevestigde politieke orde en daar zou je toch meer van mogen verwachten. JP heeft 't gewoon niet in zich.

sellafield | 21-06-05 | 23:40

@preacher Weet ik niet. Ik vrees dat ze ongelovelijk bang voor de kiezers zijn. Dat D66 wordt bijvoorbeeld helemaal weggevaagd zeker nu die kleffe Boris van der Ham ineens VOOR kernenergie is.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:40

Eerscht den Belgische Gucht zeggen dat Balkie geen charisma heeft en nu van Aartschen?

Wien heeft er nog vijanden nodig, met zulken vrinden?

filter | 21-06-05 | 23:40

Ik denk eerder dat die kwestie met Verdonk dit kabinet gaat opblazen. Jozias ziet de bui al hangen en doet wat alle politici doen op zo'n moment, jezelf indekken.
Jozias probeert de grootste politieke blunder van dit kabinet in Balkie zijn schoenen te schuiven.

preacher | 21-06-05 | 23:38

Kabinet Marijnissen lijkt me wel wat..
Maar wie gaat het licht uit doen van dit kabinet. Willen ze het gaan redden met een media/wao debat. Wat D66 zo graag wilde eind maart ? Van aartsen is een draaikont, die graag intressant over wil komen. Maar waar het om gat is dat er Goedverdoeme machts-geyle ministers en kamerleden zitten die idd liever los geschraapt worden van het pluche. Dan dat WIJ er een einde aan maken !
Daarom nogmaals..
Sta eens op en DOE wat..
REVOLUTIE NU !
Dat gelul...

khadaffi | 21-06-05 | 23:38

politiek intereseert me geen fuck, teveel moeilijke woorden...

Cultuur B. | 21-06-05 | 23:36

Van Aartsen, was dat niet die knakker die domme Geert Wilders niet in bedwang kon houden? En díe zeurt over gebrek aan leiderschap?

@fuckje: Als Dijksma V&W gaat bestieren, krijgen alle wegen wel een oersterke ondergrond. Ze zal er wel voor zorgen dat ze niet door het wegdek zakt, en niet door te gaan lijnen...

Guido | 21-06-05 | 23:36

Jasses van Aartsen

Spiegelbeeld | 21-06-05 | 23:36

@Cultuur B.
LOL

clandestino | 21-06-05 | 23:34

-weggejorist-

Pieter Baan | 21-06-05 | 23:33

Mee eens Starf*ucker, ik heb de uitzending zonet ook gezien en ik vond Van Aartsen een ongeloofelijke aristocraat die ieder contact met de burger kwijt is geraakt.
Het publiek was ook niet zo gecharmeerd van v Aartsen.

drnomad | 21-06-05 | 23:32

@clandestino
moet je ook eens doen;
je gezin langs de vangrail, je zus in de porno en je vader in de goot, en waarom?
omdat je teveel into politiek was, en je dikke reet niet achter de pc vandaan krijgt...
it's a sad world after all...

Cultuur B. | 21-06-05 | 23:32

@noshit Hij mag van mij alles vinden, maar neem dan ook eens verantwoordelijkheid. Trek de stekker op eervolle wijze uit en ga met een goed verhaal naar de kiezer. Nu zijn de woorden van Jozias hol en leeg en daardoor dom.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:30

@Fuckje Ik weet het niet meer. Maar dit soort hufterigheid van Van Artsen maakt mij bloedlink. Hij was vandaag ook weer aan het zeiken dat hij "geen paarse compromissen wilde, waar niemand iets van begrijpt" Laat die lul nou onder Kok twee keer minister zijn geweest. Nog liever JPB dan die publiciteitsgeile dandy zonder inhoud. Het kabinet Bos-Marijnissen komt dichterbij. Of Wiegel-Bos.

Starf*cker | 21-06-05 | 23:28

@Starfucker,
U vindt dat Balkie het wel goed gedaan heeft? Van Aartsen heeft gewoon gelijk, het is jammer dat recht-door-zee meningen niet (meer) mogen in de politiek.

Voor je het weet heb je een Starfucker in je nek, toch?

noshit | 21-06-05 | 23:26

@Cultuur B.

Zo te zien ben jij liever met je zusje bezig.

clandestino | 21-06-05 | 23:25

Slappe hap! SP stijgt geweldig in de peilingen, CU ook, die partij is realistischer, milieubewuster dan menigeen denkt!
Jammer dat in die combinatie waarschijnlijk de PvdA noodzakelijk is.
je ziet Sharon Dijksma toch niet als minister van verkeer en waterstaat/ om over de rest van die partij maar te zwijgen. Kortom, wie weet de oplossing?

fuckje | 21-06-05 | 23:24

@clandestino
jaah, erg stijlloos! schande!
ach hou toch op, dit is amper nieuws, laat staan weblog waardig!
Ga liever geblenderde kuikens redden!

Cultuur B. | 21-06-05 | 23:23

Een rechtse direkte van de kiezers? Eerder een linkse uppercut als je het mij vraagt als er verkiezingen komen! Eindelijk eens de kans voor de SP om te laten zien of ze regeringswaardig zijn...

BlueMoon1903 | 21-06-05 | 23:20

heerlijk, iemand anders de schuld geven...
doe ik ook altijd BIJ M`N ZUSJE!
kleuters!

Cultuur B. | 21-06-05 | 23:20

Vroegah brachten neqschoten nog wel eens de uitkomst.

ElEndoscoop | 21-06-05 | 23:18

Jeetje, niet normaal toch?

clandestino | 21-06-05 | 23:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken