Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is weer FNV Fuck Vrijdag

Ben even niet bereikbaarVandaag is het weer eens zover: een ouderwetsche staking op het spoor. Oké, openbaar vervoer is uiteraard voor mietjes. Maar we kunnen ons voorstellen dat u als gewone Nederlander schijtziek wordt van treinmeneertjes die om het minste geringste FNV-petjes uit de locker halen en axie-axie-axie roepen. En dan wordt er uitgerekend ook nog eens gestaakt op vrijdag. Komt dat even slecht uit voor tbs'ers op weekendverlof. Maar goed, de stakingsgeyle arbeiders van ProRail willen er een paar centen bij en daar moet de reiziger voor boeten. Waarom eigenlijk? Omdat ze bij de ProRail hun werk zo goed doen? Nou, dat doen ze dus niet. Treinen ontsporen door foutieve wissels en bij het minste of geringste komt de bovenleiding naar beneden zetten. Het is een zooitje daar op het spoor. En maar happen naar de baas. Ondertussen etaleert het gestaalde FNV-kaderlid Tonnie Nijenhuis tegen elke journalist afgetrapte stakingscliches als: "We beseffen dat de reiziger daar de dupe van wordt" en "We willen de overlast zoveel mogelijk beperken". Jammer Tonnie, jij smerige werkschuwe langharige brilsmurf. Maar daar kom je niet mee weg. Wij weten waar je mailbox en bijbehorende voicemail woont, je linksubmit (rechts) en gastenboek en die gaan wij eens lekker volblaffen. Overigens kunt u uw schade hierrr verhalen. Declameer! Verworpenen der aarde...

Reaguursels

Inloggen

@JanV
Dat jij graag in wilt leveren moet je natuurlijk zelf weten. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar even veel behoefte aan heeft. En 80 uur werken per week is niet best voor je sociale leven.
PS Ik mis je nederige excuzes een beetje voor het feit dat je aantoonbaar uit je nek zat te lullen. Maar dat mag alsnog.

SuperG | 19-06-05 | 13:03

Wizzard je begint echt door te draaien.
Wat probeer je eigenlijk te zeggen?

. Pannie 18-06-05 @ 13:11
@Pannie en Wizard
Ik begrijp ook geen fuck van het verhaal van Wizard. Doordraven? En dat met die warmte? Pffff!

. JanV 18-06-05 @ 17:25

Wat ik probeer te zeggen is, dat wij al zo veel rechten kwijt zijn door dit kabinet ( Pensioenverhaal, vut,ziektekostevergoedingen, nullijn, bestedingslimits etc), uitgekleed worden ( euro-europa-bijdrage).
Dat wij door het gedoogbeleid van een behoorlijk aantal regeringen opgescheept zitten met die geiten neuqers en die ook grotendeels moeten onderhouden.
Dat deze groepen nu ook nog proberen om ons hun ideeen en relige op te dringen ( zie artikel Telegraaf Allochtonen dringen geloof op op scholen)dan ook nog mensen die vinden dat staken stom is ( enigste mogelijkheid tot het tonen van onvrede met de gang van zaken op cao nivo), brengen mij er op, dat we straks helemaal lammeren zijn voor de islamitische slachtbanken.

ThaWizzard. | 18-06-05 | 17:45

@Pannie en Wizard
Ik begrijp ook geen fuck van het verhaal van Wizard. Doordraven? En dat met die warmte? Pffff!

JanV | 18-06-05 | 17:25

Wizzard je begint echt door te draaien.
Wat probeer je eigenlijk te zeggen?

Pannie | 18-06-05 | 13:11

Consumentenbestedingen verder gedaald
VOORBURG - De bestedingen van de Nederlandse huishoudens zijn in april voor de vierde achtereenvolgende maand gedaald. In vergelijking met april vorig jaar was de binnenlandse consumptie 0,5 procent lager, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag.

Vooral de bestedingen aan duurzame goederen waren lager. Daarbij gaat het vooral om personenauto's, huishoudelijke apparaten, woninginrichting, lederwaren en schoenen. Daarnaast werd minder uitgegeven aan voedingsmiddelen en aan sterke drank en tabak.

Volgens het CBS kwakkelt de binnenlandse consumptie al twee jaar. In 2003 daalden de bestedingen voor het eerst in twintig jaar. Vorig jaar bleef de groei beperkt tot 0,5 procent.

Huishoudens houden hun geld op zak, omdat ze onzeker zijn over de ontwikkeling van de economie. De meeste consumenten zijn er dit jaar nauwelijks in inkomen op vooruit gegaan.

Reacties van lezers zijn welkom op Wat U Zegt

REACTIES VAN LEZERS:

Geen toeval

Het is geen toeval dat de bestedingen nu dalen. In veel gemeenten zijn de O/G belastingen net betaald en vrijwel iedereen heeft dit jaar honderden euro's meer mogen betalen. Verder stijgen ook alle vrijwel alle overige prijzen. Tenslotte heeft iedereen zijn spaarcentjes inmiddels opgemaakt, dus is er nu geen keus meer: we hebben nu echt minder te besteden. Laat dit ook een signaal zijn aan de bedrijven: zolang deze de nullijn blijven hanteren in de CAO- en loononderhandelingen, moeten ze er op rekenen dat de consumentenbestedingen ook blijven dalen. Er is geen ruimte meer voor nieuwe bezuinigingen; dat geldt niet alleen voor de overheid maar zeker ook voor de bedrijven!

Jan Christiaanse, Leeuwarden

Zo stond het bol van de reacties van boze burgers die zich steeds verder geript voelen door JP,Zalm,Donner en consorten.
Nu moet het stakingsrecht ook maar op de hoop van de laatste mogelijklheden van regressie tegen repressie.
Hoe wil; je je nog verder laten vertrappelen?.
Sukkels, staken en referenda is zowat nog het enige om iets terug te doen.

Rekensom: Er werken 332 mensen bij Prorail. Deze brengen gemiddeld 30000 bruto naar huis. Dat is afgerond 10 miljoen. De loonsverhoging gaat dus over 475.000 euro. De schade van 1 dag staken ligt al veel hoger.
Hoezo redelijk ?

. hijdiehetooknieweet.

Inderdaad, hijdiehetooknietweet, hoe dom ben je dan?.
Overigens ben ik de enige ThaWizzard.
Al jaren bekend bij verschillende podiums ( Telegraaf voor de ondergang van de rubrieken van hen, Nu.Nl ).
Dus niks da.
Maar ja, de meeste mensen vinden alles wel goed, gedoog mentaliteit.

ThaWizzard. | 18-06-05 | 12:24

Het lijkt wel of de boel kapot moet

Erikje | 18-06-05 | 09:59

ziekelijk

Age quod agis | 18-06-05 | 05:46

Fucking Nutteloos Vakverbond met zijn ontspoorde Pro Rail proleten.

kansatsu | 18-06-05 | 00:45

Rekensom: Er werken 332 mensen bij Prorail. Deze brengen gemiddeld 30000 bruto naar huis. Dat is afgerond 10 miljoen. De loonsverhoging gaat dus over 475.000 euro. De schade van 1 dag staken ligt al veel hoger.
Hoezo redelijk ?

hijdiehetooknieweet | 18-06-05 | 00:13

@SuperG
Ga effe dood man! Kijk eens naar al die mensen die al jaren moeten inleveren omdat anderen steeds maar weer er bij moeten hebben! Ze weten totaal niet wat inleveren is. Ik wel. Dankuwel. Moet ik soms helemaal van de wind gaan leven?
Get a life! Ga eens werken voor de kost! En dan hoeft het niet eens die 80 uur te zijn die ik elke week maak!
En ik kan niet de baas zijn pc en netwerk misbruiken, ik moet het allemaal zelf betalen! Ga een maandje staken hier. Dan zijn we van je gelul een poosje af.

JanV | 17-06-05 | 23:23

Die Tonnie Nijenhuis voelde zich vandaag waarschijnlijk eindelijk 100% Jezus...

Pannie | 17-06-05 | 23:13

Jammer dat Jack Random hier nooit meer komt, dit was zijn stokpaardje, maar die internette alleen during working hours geloof ik...

Pannie | 17-06-05 | 23:11

Natuurlijk ben je een aso communistische nazi als je ook 45% loonsverhoging eist. Eigenlijk ben ik fervent aanhanger van het geheel stijlloos Klauwen voor Iedereen© principe. Ik denk dat je heel die spoorlijnen moet opheffen en asfalteren als je niet genoeg geld hebt om je personeel te betalen.

PredatRazor | 17-06-05 | 22:54

prit heeerscht. ik hoop dat die gasten van pro rail snel onder de trein komen... als ze ooit nog weer gaan rijden.
2 uur file godverdomme omdat een paar semi ambtenaren er weer poen bij moeten.
er wordt veel te makkelijk gestaakt. mongolen moet je dat recht afpakken

hutspot met vette ju | 17-06-05 | 22:48

Wat de FNV en werknemers van dit soort bedrijven zulke inherente hoerenkinderen maakt, is hun automatische reflex hun arbeidsconflictjes te beslechten door druk uit te oefenen op hun werkgever, door de klant hard in de reet de neuken, alsof de klant alleen met werkgever te maken heeft en er geen directe of indirecte relatie tussen de klant en de werknemer bestaat. Behalve dan dat die klant "respect" moet opbrengen voor die stakers. Iets wat hun slachtoffers nooit en te nimmer terug hebben kegregen en terugkrijgen, overigens. Iets anders kunnen ze niet verzinnen. Het is een donkere en gedeformeerde stuiptrekking. Die mensen moeten gewoon weer terug naar de basis en visverkoper op de markt worden of zo, zodat ze weer in de gaten krijgen waar hun poen en vreten vandaan komt: de klant. Het resultaat voor mij is overigens dat ik iedere vakbondslul behandel als de hoop stront die hij of zij is. Zeker na die fatale aso-actie met betrekking tot het pre-pensioen, waarbij hele generaties langer moeten doorwerken voor een stelletje aso's die dat ongenoemd laten en alleen over zichzelf mekkeren en hun recht te parasiteren. Een bedankje kon er zelfs niet af, het zijn tenslotte de types die dan vervolgens een pensioencursu op Curacao eisen. Dit is dus de beloning en het wederzijdse respect geweest van de vakbondsparasitieten voor de slachtoffers al die jaren. De oude vakbondsleiders zijn opgestapt omdat ze eindelijk eens succes dachten te hebben gehad. Dit terwijl ze allebei hun vakbond vakkundig het genadeschot in het hoofd hebben gegeven. Resultaat: de grote vakbonden staan niet meer voor de strijd tussen werknemers en werkgevers, maar voor de strijd tussen een een beperkt groepje vergrijsende asociale werknemers, en de overige werknemers/werkgevers. Ze pakken ons belastinggeld. Ze willen ons langer voor hun laten doorwerken. Ze pakken onze vakantiedagen of laten ons uren verpieteren in de file. Als werknemer is "de vakbond" mijn vijand.

Henk Hunk | 17-06-05 | 22:39

@JanV
Jij denkt dat het per jaar is. Slaap lekker verder knul en maak eerst je school af.
Lees anders hier even: www.cnvbedrijvenbond.nl/?P=2747
Het wordt dus WEL over twee jaar verdeeld: 1 procent in 2005, 1,75 procent in 2006.

SuperG | 17-06-05 | 22:38

@Pink Tronic "voor wat hoort wat" Vroegah noemde we dat : 'Heitje voor een karweitje' Dan kreeg je een kwartje als je de auto waste van de buren :) Denk toch dat de jeugd tegenwoordig lekker weg zapt bij het eindeloos herhalen van de term "marktwerking"

PredatRazor | 17-06-05 | 22:23

AQch die gasten staken toch zo'n beetje elk jaar wel een keertje?
Voelen ze zich een dag oppermachtig, kunnen ze er weer een jaartje tegen.

Pannie | 17-06-05 | 22:05

@PredatRazor
Ben het grotendeels eens met ZI daarbij kent de wet in Nederland iets als "voor wat hoort wat" principe. Ook een principe van redelijkheid aangaande de burger. De rechter kan oordelen dat het ene een niet redelijke ijs vergelken met het ander gebasseerd op deze principes. Hij spreekt dan over evenredige vergelding, in dit geval onevenredig. De eisen van ProRail in vergelijkinde met de schade die ze aanbrengen is oneveredig, m.a.w. hun manier van dwang is buitensporig voor wat ze vragen.
Daarbij ben ik tegen staken omdat ik voor marktwerking ben. Wanneer ontslag regels worden versoepeld zal de markt beter zijn werk doen. Ben je niet tevreden over je loon, kan je daar over in gesprek gaan.... nog steeds niet eens? Ga je ergens anders werken, de werkgever zal zo wel rekening houden met de werknemer in de toekomst. Ook de werknemer zal verantwoorde eisen moeten stellen, want als de werkgever het niet eens is ontslaat hij iemand wel wanneer deze makkelijk te vervangen is voor iemand die wel voor de geboden prijs wil werken. Daarbij lost het de structuele werkloosheid grotendeels op.
Staken vind ik daarbij een teken van onvermogen om het met woorden op te lossen. Kan je zeggen dat de werkgever niet luisterd, onzin, wees redelijk en hij luisterd, staking is je mening doordrijven en getuigd van infantiel vermogen tot omgaan met problemen. Stakers, vieren trouwens vooral een dagje feest (zie fotos website), het is te belachlijk voor worden, helemaal in het geval van pro rail waar ze zoveel mensen, instituties en bedrijven duperen. Ze zouden trots moeten zijn op hun bedrijf (zoals meeste Amerikanen in de VS). De Nederlandse werknemers (ik spreek over FNV leden en dergelijken rooie) zijn door de maat genomen verwende lui zeiklijers.

Pink Tronic | 17-06-05 | 21:52

tut, tut, zeker allemaal kantoorklerken hiero.
helaas heeft elke fabriek een kantoor nodig, maar die pennelikkers beseffen niet dat ze vreten dankzij de arbeiders. maar als er problemen zijn met het bedrijf en er word gestaakt, worden de klerken stakingbrekers. afschieten!

gompie | 17-06-05 | 20:17

T'is erg duidelijk waar u staat :)

PredatRazor | 17-06-05 | 19:52

@PredatRazor
Weet je waarom ProRail niet mag klauwen? Dat is heel simpel. Geef ze allemaal maar een loonsverhoging van 10%, dan worden salariskosten het eerste waarop bezuinigd gaat worden en dan staan we weer met onze FNV hoedjes op het museumplein te janken met zn allen. Daarom! Een bedrijf moet ook om zijn continuiteit denken, dan ga je je werknemers dus geen dikke verhoging geven. Gewoon niet huilen, werken. En al helemaal geen miljoenen reizigers naaien, want juist die zorgen dat ze werk hebben! Verdomme, ondankbare honden. Ga werken en niet miepen.

ZI | 17-06-05 | 19:40

Razor jij bent toch niet zo'n figuur die ook pennen en rollen wc papier van z'n werk meeneemt, onder het motto 'de baas naait mij dus naai ik hem terug'?
Ja die gasten bestaan hoor!

Pannie | 17-06-05 | 19:15

Mensen die zich druk moeten maken om 0,5% moeten wel een kutleven hebben.

Pannie | 17-06-05 | 19:11

@Pink Tronic Hoor eens, ik kan me wel diep gaan schamen als Jullus BurgerKutje dat ik 3,5% vraag i.p.v. 3,0% maar daar voel ik niet zo veel voor. Ik wil graag 1 reden weten waarom een ProRail-Prick niet mag klauwen...

PredatRazor | 17-06-05 | 18:45

Zo'n vent als Moberg werkt niet 40 uur maar veel meer. Dat soort mensen staan om 6:30 op en komen weer thuis om half 1 na de nodige zaken dinees/borrels. Is niet altijd het vervelendste baantje, maar het is wel zwaar en daarbij de verantwoordelijkheid die ze dragen is enorm. Niet meer dan logisch dat ze goed betaald krijgen, maarja als je wilt kan jan marijnissen de tent runnen, schrik echter niet als na een week alles gratis weggeven op is, en dan dus ook op blijf. Schrik ook niet als je hoord dat iedereen werkloos is. Ja want Jan doet het voor weinig...

Pink Tronic | 17-06-05 | 18:39

@JoepM Je bent natuurlijk helemaal mongool als je met 10% genoegen neemt, terwijl je baas die 1.000.000 verdiende 25% klauwt, want waarom zou ik als burgelul niet mogen klauwen ? misschien kun je 1 reden verzinnen.

PredatRazor | 17-06-05 | 18:36

@SuperG
Nou moet je niet gaan raaskallen zeg! Die 2,75% is voor twee jaar, ja, maar het is wel 2,75% PER JAAR! Dit geldt ook het jaar erop dus, het is NIET zo dat het over twee jaar verdeeld wordt!
Overigens ken ik hele volksstammen die er al jaren alleen maar op achteruit gaan. Maar dat zal de FNV zijn reet roesten!

JanV | 17-06-05 | 18:34

Laten we zeggen dat Moberg 400 uur per week werkt... stel...

Een normaal loon is 50.000 met 40 uur

PredatRazor | 17-06-05 | 18:32

en nee ik is geen trucker... Zelfde soort als Prorail sloebers...

JoepM | 17-06-05 | 18:23

@pred. lelijk om zo over Moberg te beginnen, waarsch. werkt die kerel 90u per week. Daarnaast zorgen dergelijke topmensen voor dermate verbeteringen dat het er afkan. Die verbeteringen gelden vaak ook voor werknemers (behoeden voor faillisement bijv.) Maar gelukkig zou jij zo'n loonbod wel afslaan.

En wat zou jij ervan vinden als ik met 5 collega's de hele ring Utrecht vast zou zetten omdat ik ook 0% heb gehad ?

JoepM | 17-06-05 | 18:22

Zelfs tijdens de Tweede Wereldoorlog, bij de grote treinstaking in 1944, wilden de heren van het spoor nog het onderste uit de kan. Terwijl heel Nederland lag te geeuwen van de honger, wenste men veel geld uit de stakingskas te krijgen. Die verderfelijke mentaliteit is tot opheden nog niet uitgeroeid bij voorheen de NS.

Azijnzeikerd | 17-06-05 | 18:21

Ik heb altijd zo'n zin om politiek fout naar die stakers toe te gaan en die luie teringlijers eens keihard in de zeik te nemen. Paar roze potten verf eroverheen. Misschien moeten we dat maar eens doen, anti-stakers demonstraties. Daarbij als ik die werkgever zou ik ze aanklagen binnen het privaatrecht voor onevenredige vergelding. (paar honderd zeikerds willen geld erbij en vervolgens een miljoenen trein reizigers, de NS, de station winkels, bedrijven etc etc de lul). Maar ook het milieu is de lul, want vandaag reden er meer auto's, al die beestjes dood aan lucht vervuiling, al die kindjes die longkanker krijgen. Allemaal de schuld van die stakende proleten. Hebben jullie dan geen enig sociaal besef, zijn jullie zo koudvochtig, zo egoistisch...? Inderdaad, FNV bondgenoten (dat woord alleen al), jullie zijn een stelletje egoistische mislukte stalinistische tering proleten. Daarom dus ook "Dood aan alle Proletariers!"
p.s. AIVD, OM etc. voor het geval dat jullie het niet begrepen, ik slaap liever thuis vanacht. Ik ga ze niet echt dood maken en het is geen aanzetten tot haat. Het moet satirisch worden opgevat. (soort van grapje dus ;) )

Pink Tronic | 17-06-05 | 18:14

Er wordt 10% minder omzet gemaakt bij kledingzaken. Terwijl de Jannes BurgLul 20% minder uit te geven heeft. Vreemd. Verder zal Moberg zijn 45% bonus waarschijnlijk niet uitgeven binnen Nederland...

PredatRazor | 17-06-05 | 17:50

Eerst maar eens reclameren. Daarna kunnen we altijd nog het resultaat declameren.

boasatlas | 17-06-05 | 17:36

@ZI
Die 2,75% is wel voor twee jaar. Dus op jaarbasis 1,3%. Veel he? Ik heb niet gemerkt dat de prijzen ook met 1,3% zijn gestegen de afgelopen jaren.

SuperG | 17-06-05 | 17:35

@Zl 'In deze tijden 3% erbij is echt niet slecht hoor!' Hij was het er ook mee eens. Dat ze hem 45% aanboden kond die niks aan doen. Maar dat vond tie ook goed.

emigreer.nu | 17-06-05 | 17:07

@PredatRazor
Wat je met die laatste zinnen bedoelt weet ik niet, maar deze actie is nergens op gebaseerd! In deze tijden 3% erbij is echt niet slecht hoor! Voor die 2% extra even een paar miljoen schade berokkenen voor mensen die er geen moer mee te maken hebben is al schandalig en dan ook nog miljoenen reizigers duperen, dat is nou niet bepaald een sociale actie toch? Als ik dan vervolgens deze FNV meneer vrolijk hoor verkondigen dat hij zo veel mogelijk rekening houd met de reizigers door op vrijdag te staken dan is voor mij de maat vol. Juist op vrijdag heb je een probleem! Luister naar die man van Railion, veel producten kunnen nu pas maandag afgeleverd worden omdat in het weekend niet voldoende materieel beschikbaar is. Dat kost hun al een half miljoen. Om van de NS nog maar niet te spreken, deze word voor miljoenen genaaid!
Daarnaast is staken het ultieme chantage middel, oke acceptabel in sommige gevallen, maar hoe wereldvreemd ben je om in deze economische tijden 5% loonsverhoging te gaan eisen? Wees verdomme blij met wat je krijgt en ga niet lopen huilen!

En ja, ik hoor bij de gedupeerde reizigers.

ZI | 17-06-05 | 16:41

De inhoud van de stukjes van de meeste anti-staking activisten hier doet mij vermoeden dat het merendeel nog nooit een betaalde baan heeft gehad.
Bijvoorbeeld een baan bij een werkgever die volkomen in zijn recht staat om het onderste uit de produktiviteits-kan te willen halen. En dan heb je als werknemer vervolgens het wettelijke recht om te streven naar een zo goed mogelijke beloning voor de verlangde inspanning.
Als je het niet eens bent met deze structuur dan ga je maar lekker in Rusland wonen of zo.
Erg zielig dat die plakzak van een prittstift niks anders weet te bedenken dan een FNV-er met een rotkop tot zondebok te bombarderen, waarschijnlijk alleen maar omdat vanuit dat achterlijke dorp waar hij woont de coffeeshop vandaag niet te bereiken was.

Flipsen | 17-06-05 | 16:33

@Zl 'Werkschuw tuig is het'... Dit vind ik typisch weer zo'n grievende opmerking voor een Nederlandse meerderheidsgroep. Denk je dat er alternatieven zijn dan ? Een zooitje TBS-ers loslaten ofzo ? Ik ben voor verdrievoudiging van het loon in vier jaar. Niet omdat verdrievoudiging van 50.000 -> 150.000 is, en geen 3.000.000 Maar gewoon goed voorbeeld doet goed volgen.

PredatRazor | 17-06-05 | 16:17

Weet je wat het probleem is. Die 3000 (!) mensen eisen 5% loonsverhoging terwijl de werkgevers tot 2,75% willen gaan. Waar hebben we het dan over? Bijna 3% vooruit is veel hoor! Maar nee, we gaa nvoor die 60 euro in de maand extra een hele dag miljoenen mensen duperen. Voor 3000 man. Nu snap ik best dat er een recht op staken bestaat, maar het is idioot om voor zo'n kleine groep naar dit machtsmiddel te grijpen. Het komt een beetje over als een kind dat maar 2 snoepjes krijg in plaats van 4. Vervolgens de verklaring van deze mafkees Nijenhuis dat er zo min mogelijk mensen getroffen worden en dat iedereen maar een vrije dag moet nemen. Zulke uitspraken worden enkel en alleen gedaan door mensen met een te grote BMW onder hun reet. Wat een lapzwans zeg. Maar ik wil zijn alternatief best doen hoor, met de taxi naar huis, maar ja ik gok dat meneer Nijenhuis dit niet zelf gaat betalen. Uit het oogpunt van 'solidariteit' zullen we maar zeggen. Werkschuw tuig is het...

ZI | 17-06-05 | 16:11

@GinoSanti Stringman 'je verdient meer als je goed werk levert!'... Dat zie je verkeert, je baas is meer tevreden als je goed werk aflevert. En vind je helemaal toppie. Omdat hij dan meer klanten heeft zodat hij ook z'n derde huis in Italie kan laten verven.

PredatRazor | 17-06-05 | 16:08

@GinoSanti Stringman 'je verdient meer als je goed werk levert!'... Dat zie je verkeert, je baas is meer tevreden als je goed werk aflevert. Omdat hij dan meer klanten heeft zodat hij ook z'n derde huis in Italie kan laten verven.

PredatRazor | 17-06-05 | 16:06

Wel verdraaid... door dit soort zaken kan ik dus niet naar mn stage.
zie mij eens balen.
mogen ze vanmij wel vaker doen, lullig voor anderen maar ik heb nog een auto die ik kan gebruiken, helaas dat de bestemming [stage] er niet in voor komt. wh00t.

wel een debiel gedoe.. ze staken terwijl ze slecht werk leveren.
je verdient meer als je goed werk levert!

GinoSanti Stringman | 17-06-05 | 15:01

Staken??? Het zou verboden moeten worden...

Vakbonden zijn uit de tijd en voor-oorlogs, weg er mee, alleen maar links lullen en rechts zakken vullen. Voorbeeld : Wim Coque

FNV is er voor de "domme" werknemers die niets kunnen presteren in deze maatschappij.

Peter R de Dooi | 17-06-05 | 14:53

@hAl
Helemaal met je eens! Is mij ook gebeurd. Daarom kan ik die stakers ook niet uitstaan! Ze doen precies hetzelfde als ze anderen verwijten!

@oom govert
Klopt helemaal, man!

JanV | 17-06-05 | 14:44

Die lui van pro rail kunnen de pot op. Van mij mag het hele bedrag aan schadevergoedingen regelrecht gedumpt worden op de stakers of de FNV.

Ik heb heel wat zwaardere klappen gehad door de recessie dan deze lui en het kwam in mijn hoofd niet eens op om te staken.

hAl | 17-06-05 | 14:19

daarom is de juiste beslissing gemaakt om alleen de mensen die er wat nuttigs voor doen voldoende te compeneren.

oom govert | 17-06-05 | 14:19

[..]met als logisch gevolg; voor wat, hoort wat.[..] Dat vinden ze nou allemaal beste govert, en daar hebben werkgevers nou zo'n enorme hekel aan.

Lekker Belangrijk© | 17-06-05 | 14:14

zo een enorme hekel aan dat gezeur over "de top-managers".
De arbeidersklasse kan alleen maar schoppen tegen wat niet goed is. De hele dag klagen over de politiek, de werkgever en de slappe koffie. Ga eens iets nuttigs doen met je leven en lever een constructieve bijdrage aan de oplossing ipv de gekanker de hele dag.
En top managers zijn managers omdat zij wel wat meer dan janken, klagen en staken, met als logisch gevolg; voor wat, hoort wat.

oom govert | 17-06-05 | 14:06

Als je werk voor 95% is geautomatiseerd (zoals de verkeersleiders in het spoorwezen) mag je nog blij zijn dat je een salaris ontvangt.

TheRealShowstopper | 17-06-05 | 14:02

Tsja Jan, vandaar dat de 'managers'kliek zichzelf wel even 13% heeft toebedeeld.

Lekker Belangrijk© | 17-06-05 | 14:01

wist niet dat je boos werd

oom govert | 17-06-05 | 14:00

@Koos Smakeloos
Je snapt er geen fuck van he? Als bepaalde groepen steeds meer willen, moeten anderen inleveren! De tijd van Sinterklaas is met Paars II afgelopen! Dus als de een meer geld eist terwijl er niet meer binnenkomt, moet de ander inleveren!
Je leest kennelijk geen kranten: HET GAAT NIET GOED MET DE ECONOMIE!! Dus de een zijn brood is de ander zijn dood!!
Snap dat nou een keer, kaaskop!

JanV | 17-06-05 | 13:56

De FNV heeft even duidelijk gesteld dat er onmiddellijk aan hun eisen moet worden voldaan, anders worden ze nog onprettiger!
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat onderhandelen betekent dat je met elkaar probeert tot overeenstemming te komen en NIET de boel in de houdgreep gaat nemen!
Pritt Stift heeft dus helemaal gelijk: de FNV zal iedereen wel even duidelijk maken wat zij eisen en daarover mag NIET onderhandeld worden! Doen wat de FNV zegt en verder kop houden!

JanV | 17-06-05 | 13:39

Ik had net een mooi bericht in me kop over niet wassen, hippies, werkschuw tuig, spring er toch voor morgen en dat soort dingen, hebben die luie flikkers dat gastenboek dichtgegooid!

oom govert | 17-06-05 | 13:28

Goed artikel, die luie honden moeten gewoon werken en niet het volk de dupe laten worden van hun gezeik om een paar centen meer.

lulniet | 17-06-05 | 13:00

Wat een gezeik over die salarisverschillen tussen medewerkers van die twee bedrijven. Luister, als die figuren HETZELFDE werk doen dan zouden ze hetzelfde moeten verdienen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze hetzelfde doen. Verder is het gewoon marktwerking. Ben je het niet eens met je salaris, dan staat het je vrij bij de concurrent te solliciteren.

GWU | 17-06-05 | 12:49

Respect voor de pliessie, die offeren immers hun vrije dagen op om bij Remkes onder zijn raam hem een serenade te brengen.

Pietje Bel | 17-06-05 | 12:48

@JanV Wat heeft het staken van |Prorail te maken met mesne in de aow?

Koos Smakeloos | 17-06-05 | 12:30

Het mooie van staken is dat het geweldloos is. Er vallen geen doden als bij onze pracht ministeur Donneur. Verder krijgt de top weer iets minder bonus. Wat natuurlijk uitermate onacceptabel is. Maar voor jongeren die ook een woning willen hebben om in te leven is zo'n loonverhoging prettig.

PredatRazor | 17-06-05 | 12:29

tupisch weer de babyboomers generatie die aan de staak is. Oprotten verwende kutnesten! Ga met pensioen, nu het nog kan.

yumpie | 17-06-05 | 12:01

Over een paar jaar krijgen we weer dat gezeik over het rondje om de moskee.

Lekker Belangrijk© | 17-06-05 | 12:01

Op mijn station is het ook stil.....
De metro rijdt wel

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:55

@Gare
Kijk even in het woordenboek: corporatistisch, autoritair en onverdraagzaam. Herkenbaar?
En kijk ook even in de huisregels wat er staat bij Slimmeriken.

SuperG | 17-06-05 | 11:54

Ik vindt deze hele discussie een gepasseerd station..

Brusselmans | 17-06-05 | 11:54

gelukkig Pieterjan is gearriveerd....

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:52

@TheRealShowstopper: SSSSSTTTT Niet verder omroepen hoor, iedereen heeft hier al last van ontsporingen

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:48

Dat mensen meer loonsverhoging willen is mogelijk. Dat ze daarom moeten gaan staken is hun goed recht. Jammer alleen dat het om de treintjes gaat waar verder niemand meer positief over denkt. Vervelend wordt het wanneer ze doodleuk gaan beweren dat de rest van nederland dan ook maar een dagje vrij moet nemen.

knutsel | 17-06-05 | 11:48

Wordt het niet eens tijd de treinen weg te geven aan één of ander oostblokland en de boel lekker te asfalteren?

Als het druk is op de snelweg zit je tenminste, als het druk is in die stinktrein dan moet je gvd staan!

Locus | 17-06-05 | 11:47

Ik vind dat ze staken moeten verplichten in de CAO. Het zorgt voor minder files(veel mensen blijven thuis) en het is loonsverhogend. Als je zelf je loon niet mag bepalen zoals aan de top, ben je afhankelijk van een of andere idioot die toch altijd al vind dat je teveel kost en die het liefst ziet dat je gratis 6 dagen per week werkt want dat doen ze in China ook.

PredatRazor | 17-06-05 | 11:43

@pieterjan 17-06-05 @ 11:41

Als we alle nivo-zeikers van GS afknikkeren stijgt het niveau vanzelf.

ps. sinds wanneer zijn de foutmeldingen in het engels, gaat GS internationaal?

TheRealShowstopper | 17-06-05 | 11:42

@Gare du Nord 17-06-05 @ 11:35

Dat is typische spoorse pseudo humoaah, je werkt echt bij het spoor he?!

TheRealShowstopper | 17-06-05 | 11:41

Commenters die zeiken over het 'niveau'. LOL

pieterjan | 17-06-05 | 11:41

De tiefus, wat een gezeik allemaal! is duidelijk dat er sochtends vooral ambtenaren op geenstijl zitten. Gaan jullie eens dood. Totaal geen enkel verstand van Zeer Intelligente Humor en Rellen. Pritt heerscht stelletje opgewarmde lijken.

pieterjan | 17-06-05 | 11:39

@ SuperG

Ga Alberto Tomba pijpen man!

Brusselmans | 17-06-05 | 11:38

@Boris
Groot gelijk man! En dan gelijk andersdenkenden voor fascist uitschelden, wat een minderwaardig zooitje links tuig zeg!

JanV | 17-06-05 | 11:37

@SuperG : wel een beladen woord hoor.....
Spoor jij wel of staan bij jou alle seinen op rood?

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:35

Het maakt niet uit of je een paar knaken in de maand meer verdient, per saldo houdt niemand wat over door de torenhoge belastingen in dit socialistische paradijs.
-
Nieuwe auto kopen iemand (48% belast)?

Boris Borsthaar | 17-06-05 | 11:33

Pritt, als ze fascist roepen mag je omkijken.

SuperG | 17-06-05 | 11:33

@ Vergruizer3
Ik vind mmodeltreinen wel iets hebben. Zou inderdaad dolgraag met fluitje en pet op over straat willen en iedereen
zijn kaartje willen knippen... zucht

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:30

Mensen ik zie dat de filee bijna opgelost is bij Gilze... ik ga vliegtuigen kijken.... adios !

lenny | 17-06-05 | 11:30

@Gare du Nord

Als jij je Marklin modelbaan treinen een dagje laat stilstaan moet je dat zelf weten... wat die Amateur rail mannen nu doen is geen geintje meer....
Om het even leggen ze het werk neer. Dit geldt ook voor de kaartenknippers overigens.

lenny | 17-06-05 | 11:28

@Koos Smakeloos
Ga het ook effe uitleggen aan al die AOW-ers die niet rond kunnen komen, flinke held!

JanV | 17-06-05 | 11:27

@ Lenny,
was jij niet degene die loonsverhoging had gehad de afgelopen jaren?
En dan nog liggen zeiken. Ga de politiek in als dit je niet bevalt en doe er wat aan! Verander onze wetten. Wees actief.
MAar waarschijnlijk ben je net zo'n lamlul als ik : wel lekker kankeren maar er verder geen fuck aan doen
En nee ik werk niet bij Pro-rail.

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:26

@Gare du Nord
Wie zegt dat ik er vrijwillig voor koos? En wat valt er vrijwillig te kiezen voor een bejaarde? En waar is die in socialistische kringen zo geroemde solidariteit met minder bedeelden nou?
Graaien als je graaien kunt, maar verontwaardigd als een ander dat doet? Maakte jij je ook druk bij die bonussen van topbestuurders? Ja? Niet erg consequent vind je wel?
Kan je niet effe gaan staken hier?

Pritt heeft GROOT GELIJK!

JanV | 17-06-05 | 11:22

Gare du Nord is een spoor-o-fiel.
Staakt waarschijnlijk vandaag zelf zodat ie de hele dag met de conducteurspet op met zijn speelgoedtreintjes kan spelen.

vergruizer3 | 17-06-05 | 11:16

De goddelijke kale..... oude tijd kan men niet leten herleven Brusselmans *kijkt naar de hemel en slaat een kruisje*

Laat verder die lui lekker staken er was toch gene hond op de weg.

geitenneuker | 17-06-05 | 11:16

@ Gare du Nord

Bullshit man die staking is nog gaande tot 23:00 vanavond...
En ja dat hier en daar een metafoor er tegen aan gaat moet toch kunen.

Ben jij zelf soms werkzaam bij Pro Rail...

lenny | 17-06-05 | 11:14

@Brusselmans

Ben geen jursit, maar ik geloof niet dat je daar gelijk in hebt...

"Staking
Een staking is doorgaans het belangrijkste machtsmiddel dat een vakbond bij een conflict over arbeidsvoorwaarden kan inzetten. Omdat stakers geen arbeid verrichten, hoeft de werkgever geen loon te betalen. Staken is een grondrecht en mag niet tot ontslag leiden."

www.ontslag.net/stap5/home.cfm

TheRealShowstopper | 17-06-05 | 11:13

@Gare du Nord.
Wettelijk vastgelegd stakingsrecht betekent niet dat de rest van NL daar dan maar tevreden mee moet zijn. Want DAT is ons grondwettelijk recht op vrijheid van meningsuiting.

Zin in ander nieuws? Lever dan iets aan!!!!

vergruizer3 | 17-06-05 | 11:12

Inmiddels zakt het niveau van de discussie onder LBO-niveau....
NS en Pro Rail worden door elkaar gehaald, wettelijk vastgelegd stakingsrecht wordt verworpen, een gerechtelijke uitspraak over deze staking wordt niet geaccpeteerd.
Als jullie het allemaal anders willen ga dan in de politiek en doie er iets aan of sodemieter dan maar op het land uit.
Alsof het in andere landen zoveel beter is. Count your blessings.......

En aan de redactie : dit onderwerp is nu wel uitgekauwd. Is er geen ander nieuws?

Gare du Nord | 17-06-05 | 11:09

@ TRS

Staken is een recht net zoals het een recht van de directie is de stakers vervolgens te ontslaan.

Daarna neem je ze weer aan onder de gestelde voorwaarden en hef je een ferme middelvinger naar de raddraaiers.

"Die zoeken maar elders emplooi" zoals de Goddelijke Kale het zo mooi kon zeggen..

Brusselmans | 17-06-05 | 11:05

@StijnM: ik hoop dat ik niet de enige ben die op zijn voicemail staat :P

Afval-verwerking | 17-06-05 | 11:05

@. Klukkluk 17-06-05 @ 10:54

Whahahhahahahaa de spijker op zijn kop !

lenny | 17-06-05 | 11:05

faxen werkt, maar ze gek!
020-6844541

King-EHV | 17-06-05 | 11:04

Kom op jongens, waar is die tijd dat jullie bij dit soort berichtjes meteen met z'n allen een voicemailtje gingen volblaffen? Dat was nog eens een tijd... Vroegâh...

StijnM | 17-06-05 | 11:04

@.King

Gelijk ff bellen.... ik rij dan wel niet met de trein.... maar al die files zit ik ook niet op te wachten.... hierdoor mijn uitje naar Luchtmacht Open dag net gecanceld ! Tis gwoon niet te komen nu met de auto daar. Stelletje links pleuris tuig mot gwoon aan het werk !!

lenny | 17-06-05 | 11:03

@ Barry. Ik ben al detig jaar verantwoordlijk voor een gezin. En je schrijft het allemaal wel heel leuk maar juist die verantwoorelijkheid doet het hem he.
Ik stort mijn gezin niet in onzekerheid, nee, ik zorg ervoor dat er zekerheid blijft bestaan en als dat betekend dat ik een andere werkgever moet zoeken; het zij zo.
O ja, ik heb al 20 jaar dezelfde werkgever, dus als je van te voren ff de moeite neemt om e.e.a. uit te zoeken zijn er echt nog wel goede werkgevers te vinden hoor :)

Lilith | 17-06-05 | 11:01

@ Gentle

Het zijn deze keer idd de stoere kerels van ProRail ipv de NS, goed gezien.

@ LB©

Toen de treinen nog zonder Duitse inmenging op tijd reden:

www.neha.nl/leaders/hollander.html

Brusselmans | 17-06-05 | 11:00

onlangs ritje van freiburg naar utrecht gedaan met de trein (loop wel hard zo´n ICE), liep vlekkeloos totdat... jawel, de grens van nl werd bereikt.
aan het werk luie tyfuslijers!

Tubifiks | 17-06-05 | 11:00

Mij maakt t niet uit ik ga sowiso met de Bentley. James!.....

burnie | 17-06-05 | 11:00

Staken is een recht, maar het land half platgooien niet. Stel je voor dat het personeel van de nutsbedrijven gaat staken en er geen stroom en geen stromend water meer is gedurende een dag. Of dat het personeel van de van Brienenoord brug gaat staken maar van te voren wel even de brug een dag openzet. Wat is dit voor kul?! Dit soort verstrekkende gevolgen van een staking zijn niet acceptabel. Dit soort stakingen dienen dus ook verboden te worden. Er zijn vast ook wel andere manieren te vinden om je boodschap duidelikjk te maken, en als er gestaakt moet worden dan dient de impact daarvan beperkt te zijn. Maar in een land waar verworven rechten belangrijker zijn dan je beroepsmatige plichten, en het personeel tussen de oren nog leeft in de tijd waarin ze ambtenaren waren, zal het nog wel een tijd duren voordat we van dit soort idiotie worden verlost.

TheRealShowstopper | 17-06-05 | 11:00

Dames & Heren, Als je net als mij toch geen ZAK te doen hebt omdat die stink prorail fuckers te lam zijn om te werken. En je dus niet naar je werk kunt komen. Stuur dan een ouderwetsche zeik fax naar het FNV Hoofdkantoor. Maak een mooie creatieve tekening en stuur deze naar 020-6844541.
Voor een persoonlijk gesprek kun je ook bellen met 020-6298077... Succes

King-EHV | 17-06-05 | 10:59

@Lenny Kaartknippers = NS en die staken niet

Gare du Nord | 17-06-05 | 10:58

@ Lenny:
Dat is 4,75% VOOR 3 JAAR! Wat ze geboden krijgen is 2,75% voor 3 jaar, terwijl jij volgens eigen zeggen op 6,75% zit voor diezelfde periode.

Barry (die andere) | 17-06-05 | 10:57

Willen we naar de Dam..... Dan gAAAaaan we naar de Dam ! stelletje mafkeszen aan de slag die kaartenknippers en wisselomzetters!

lenny | 17-06-05 | 10:56

Onder Mussolini reden de treinen minder op tijd dan de propaganda uit die tijd deed geloven. Het voorzien van de conducteur van een parabellum hielp natuurlijk wel bij het schnell in en uitsteigen en zwartrijden werd alleen nog in tanks over Abessiniers gedaan. Door de door de Europese Unie opgelegde privatisering van publieke diensten als gas- en electralevering, huisvesting voor het gepeupel, watervoorziening, openbaar vervoer is er alleen meer concurrentie onderling in de directeurssalarissen ontstaan. Gevolg in nederland: tariefstijgingen ipv daling, verouderde koperen telefoonleidingen, verouderd spoormaterieel, slecht onderhouden infrastructuur, woningnood, overbewoning, verdwenen vaderlandsche toeleveringsindustrieën en een rammelende economie. Net iets anders dan een sovjet 5-jarenplan, maar met hetzelfde resultaat. Kan ik straks in een referendum tegen ons eigen EU lidmaatschap stemmen ja?

brom | 17-06-05 | 10:55

Lekker vlassig snorretje heeft die Tonnie. Zoooo 1983! Wedden dat 'ie ook nog zo'n vetleren vestje aanheeft en een pakje zware Drum in de borstzak? En natuurlijk de onvermijdelijke sluetelbos aan de riem, de zogenaamde 'concierge-look'!

Klukkluk | 17-06-05 | 10:54

Well done pritt! :-D

nuked | 17-06-05 | 10:54

Kunnen die gasten van Prorail niet eens 'uit protest' in de herfst de bladeren van de spoorrails vegen?

BaSJK | 17-06-05 | 10:54

@ Lilith:
Wel eens verantwoordelijk voor een gezin geweest? De meeste werknemers bij ProRail werkten al bij dat onderdeel voordat het 'verzelfstandigd' werd onder Paars. Die gasten zijn gewoon blijven werken waar ze al -tig jaar werkten. Alleen heeft de nieuwe directie hun beloning bevroren, waardoor ze nu achter lopen op hun oude collega's die nog steeds onder de NS-vlag werken. Ze gaan er daarom op achteruit, mede dankzij de inflatie. En dan vindt jij het logisch dat ze zeggen: goed ik ben nu 50 jaar oud en doe dit werk al 20 jaar, laat ik mijn gezin eens in de onzekerheid storten en opstappen en kijken of ik ergens anders aan de bak kom.
En ja: de meesten hier werken met een pseudoniempje. Maar de meesten schrijven alleen reacties en geen redactionele persoonlijk aanvallen. Laf is laf, hoe gebruikelijk die anonimiteit ook is.

Barry (die andere) | 17-06-05 | 10:54

@Brusselmans. Kerel, wat is dat gelul over de NS? Heb je het artikel wel gelezen? En dan noem je ons "ontwetende nietsnutten"...

Gentle | 17-06-05 | 10:54

@Lenny: Bofbips, de meesten hier hebben de laatste drie jaar 0,0% gekregen....

Gare du Nord | 17-06-05 | 10:52

Beloning geschiedt a.h.v. prestatie toch?

Afval-verwerking | 17-06-05 | 10:52

Gaat Rail-Away vanavond wel door hoop ik?
@Varreke, kun jij even voelen of er nog spanning op de bovenleiding staat?

Lekker Belangrijk© | 17-06-05 | 10:51

Stelletje idioten wensen maar liefs 4,75% loonsverhoging !!! Helemaal van god los die lui... ik krijg al 3 jaar gemiddeld 2,25% erbij....

lenny | 17-06-05 | 10:51

Kan iemand mij even uit leggen waarom we het moeten hebben over de "verschillende" ns bedrijven [eerst even naar m'n nick kijken, ok?].
We hoeven toch niet mee te doen aan die farce alsof het hier gaat om een echte privatisering, zoals weleens gebeurt in de grote mensen wereld?
Die hele zogenaamde opsplitsing is een spreiding van verantwoordelijkheid, nothing more nothing less.

vmbodropoudt | 17-06-05 | 10:50

@wcrol en andere zeikers...

Wat is dit!!????

Flikker op met jullie intellectuele riots...

Pritt Stift heeft gelijk:
Die luie (semi-) ambtenaren moeten een schop onder hun hol krijgen: Niks presteren maar wel de grootste bek.

Of zitten nu misschien veel van die stakenende railneuqerts en overgewaardeerde stadswachterts te reaguren op dit moment??????

Varreke | 17-06-05 | 10:50

@ LB©

Lucas had het niet beter kunnen zeggen!

@ Gare du Nord

Daar heb je een punt.

Maar genoemde problematiek strekt zich verder dan tot de NS.

Brusselmans | 17-06-05 | 10:48

Wat een geouwehoer zeg, een ander effectief middel Barry; ontslag nemen en bij de NS gaan werken.Al die lui hebben er zelf voor gekozen om bij Pro te gaan werken, als je er dan later achter komt dat het beleid niet naar je zin is ben je knap stom want dat had je uit moeten zoeken VOORDAT je er ging werken.
@Barry; werken wij hier niet allemaal met een pseudoniempje?

Lilith | 17-06-05 | 10:46

Aan eenieder die hier de NS weer als stakende partij zien : NEE, het is Pro-Rail! Lees eerst het bericht en reaguur dan. De NS heeft hier geen fuck mee te maken.....

Gare du Nord | 17-06-05 | 10:46

Zo, het is weer duidelijk waar GeenStijl eigenlijk zijn wortels heeft, onder dezelfde bruine strontlaag als de Telegraaf dus, maar ik kan soms wel om jullie glimlachen, hoor.

cookie | 17-06-05 | 10:44

Totale onkunde van de FNV. Onderhandelen ze ook zo met hun kinderen vraag ik me af. Je zult maar in zo'n (a)sociaal nest opgroeien. Pa en ma pakken de fiets af van je vriendjes zodat jij niet met ze kan spelen. Zeker als dat geen rode fiets is.

Teep | 17-06-05 | 10:42

@ Eskimauh

Akelige zeikerd ben je. Wat voor nuttigs zeg je nu eigenlijk? Wil je puur sek nieuws zien? Pleurt dan lekker op naar nu.nl.
Websteks zoals Geenstijl.nl zijn juist groot geworden door ongezouten meningen en stemmingen te koppelen aan nieuwsfeiten.

Varreke | 17-06-05 | 10:42

Pritt-stift

Eindelijk is het vmbo niveau ook doorgedrongen in Geen Stijl.
Als je alleen maar dit soort domme dingen kan schrijven, ga dan maar naar de Story.

wcrol | 17-06-05 | 10:42

@Brusselmans Wanneer kunnen we weer iets van je gaan bezichtigen in de boekwinkels.
Iets met veel misbruik van de zwakkeren in de samenleving. Of ben je socialist geworden?

Gavrilo | 17-06-05 | 10:40

Broeva haro, weg met FNV-Tonnie en alle ProRail-zakkenwassers die momenteel zelfvoldaan hun eerste stakingspils opentrekken.

Grasmaaier | 17-06-05 | 10:39

@Barry, goederentreinen laten ontsporen?
Of was het een retorische vraag?

Lekker Belangrijk© | 17-06-05 | 10:39

Ik zeg Brusselmans voor koning!

vergruizer3 | 17-06-05 | 10:38

Pritt heeft bij mij nog zat credits, ook op basis van z'n postings/comments uit het verleden. En zeggen dat Pritt geen humor heeft slaat werkelijk nergens op. Pritt is juist binnen gehaald mede op basis van z'n humoristische comments.
Volgens mij verkijkt iedereen zich op het schrijven van stukjes hier. Ga er zelf maar eens aan staan, naast je baan, je gezinsleven, je sociale contacten etc.
Daarom zijn de stukjes van Lucas ook vaak kwalitatief beter, maarja...
En ik weet wel, als je er geen tijd voor hebt moet je het niet doen, maar ik kan me voorstellen dat het aanbod om het te doen gewoon te leuk is om nee te zeggen.
@Biebel: Volgens mij heeft de NS zelf aangeboden de geleden schade te vergoeden, dus klopt het wel dat er bij de NS gedeclareerd wordt.

Huh..? | 17-06-05 | 10:38

En zo dient Pritt Stift zich op de vroege morgen te verantwoorden voor zijn posts tegen over een leger onwetende nietsnutten.

En dat terwijl het plakkerige goedje keer op keer de spijker op de kop slaat.

Het constante falen van de NS is in grote mate op het conto van het incompetente personeel te schrijven.

Bij de NS zitten de vakbonden en de ondernemingsraden op de directiestoel, zoals dat ook bij de politie, het GVB en tal van andere bureaucratische monsters het geval is.

Zij en niet de hoofdcommissaris of de directies bepalen wat er gebeurt bij de politie en het vervoer. Verworven rechten zijn immers heilig en verandering is eng.

Dat burgers en klanten heimelijk verlangen naar geleverde kwaliteit komt bij de grote denkers niet op.

Die Pritt Stift zeurt tenslotte maar wat en is net als het morrend voetvolk een storende factor.

Rechten van het personeel uber alles en een volstrekt beneden de maat en waardeloos product is van secundair belang, nietwaar?

Brusselmans | 17-06-05 | 10:36

Duffe actie, Prett Stift. Die ProRail-gasten krijgen 2,75% geboden voor 3 jaar, terwijl ze al ver achter lopen op hun collega's van de NS. Als na maanden onderhandelen een directie onredelijk blijft, welk effectief middel hebben ze dan nog meer, behalve het stakingsmiddel?
Bovendien vind ik het kaaaankerlaf om op te roepen iemand persoonlijk aan te vallen, terwijl je jezelf verschuilt achter je pseudoniempje.

Barry (die andere) | 17-06-05 | 10:35

Hahahahaha FNV site plat..

waterpomptang | 17-06-05 | 10:32

Alle stakers MASSAONTSLAG!

Als je stakingsargument is dat je net zo betaald wil worden als een NS medewerker DAN MOET JE BIJ DE NS GAAN SOLLICITEREN!!!!!!

Werkschuw tuig!

vergruizer3 | 17-06-05 | 10:32

@PRITT

Dus nu jaag je de NS op kosten door het schadeformulier te posten, terwijl de NS hier werkelijk helemaal NIKS mee te maken heeft... Het is PRORAIL die je moet hebben... die eikels staken.. en zonder hun mag de NS dus ook niet rijden..

Biebel | 17-06-05 | 10:29

Het zijn natuurlijk paupers, maar zou ook boos worden als mn collega's bij de NS met hetzelfde werk meer zouden verdienen.

Ga dan creatief staken met je seinen en wissels: intercity naar a'dam rijdt ineens naar Ede-Wageningen en de schiphollijn; hoppa naar Rotterdam Airport...

Cornald | 17-06-05 | 10:26

@JanV Ik sluit me aan bij de wijze woorden van Gare du Nord, niks meer aan toe te voegen.

Koos Smakeloos | 17-06-05 | 10:25

@ ShimoKura 17-06-05 @ 10:09
=>Doet de FNV eens iets voor mensen die genaaid worden door hun leiding met regentenmentaliteit <=
Godskolere, heb je dit per postduif verzonden ofzo, in welke eeuw leef je met dat stelletje Zielige verdrukte verschoppelingen?

vmbodropoudt | 17-06-05 | 10:24

En toch was het op die 5 minuten fietsen die ik van mijn werk woon niet drukker als anders :S

Pietah21 | 17-06-05 | 10:23

@spooky, @gentle

Als volstrekt humorloze nitwit ben ik al diep onder de indruk als iemand anders vindt dat ik
een goed idee heb.
Ik heb nog wel een ideetje voor GeenStijl. Luister
eens naar de BBC world service. Politici hebben
ineens andere ideeen als ze het in het engels via
de BBC zeggen.
Zo hoorde ik Ayaan Hirsi Ali roepen dat ze in de
VVD fractie gestemd had voor een generaal pardon
voor die 26000 uitgeprocedeerde asielzoekers.
Gisteren Ben Bot. Hij zei inderdaad dat hij niet
een nieuw referendum wil over die vermalijde
EU grondwet. Maar hij vond wel dat het ratificatie proces door de andere lidstaten
gewoon door moest gaan.
Ik geloof niet dat ik ze dat op radio 1 heb horen zeggen.

ShimoKura | 17-06-05 | 10:22

@.ShimoKura

Zullen we dan three strikes out doen met Pritstift Wilders en Eerdmans roepen het alsmaar dan is het vast iets voor GS. Dus bij deze first out.

spooky | 17-06-05 | 10:16

krijgen we nu een hele rij comments met plakkerige complimenten?
Met weemoed wacht ik op Kouwes' wederopstanding ipv in iglos huizende betweters die een redactiewissel ambieren.

Don Quichote | 17-06-05 | 10:16

@ShimoKura: lijkt me een uitstekend idee.

Gentle | 17-06-05 | 10:12

Die site van FNVspoor werkt in eens wel verdacht traag

Afval-verwerking | 17-06-05 | 10:11

Zoals meer mensen hier opmerken.
Die laatste twee stukjes van Pritt Stift
zijn behoorlijk slap. De kwaliteit van GeenStijl
is juist de humor. Pritt Stift echter heeft
helemaal geen gevoel voor humor.
Doet de FNV eens iets voor mensen die genaaid worden door hun leiding met regentenmentaliteit
is het weer niet goed.
Doet een school eens iets om te voorkomen dat jongelui allerlei ongein uithalen is dat ook niet goed.
Bij Metro kon je vroeger columnisten wegstemmen.
Misschien is dat ook iets voor GeenStijl.

ShimoKura | 17-06-05 | 10:09

@Brusselmans. Je bent in de minderheid. Pritt is hetzelfde lot beschoren als wijlen P. Kouwes. 't Is een kwestie van tijd.
Al moet ik toegeven dat dit stuk zowaar beter is dan de vorige.

Gentle | 17-06-05 | 10:09

@ Basszje

Tot welke hoogdravende inzichten ben jezelf laatstelijk gekomen?

Brusselmans | 17-06-05 | 10:09

.Ik word doodziek van de spoor stakingen elke feaucking half jaar hebben ze weer een dagje vrij voor een staking . Valt niet een beetje op.
Staking ok maar niet elk half jaar. Kunnen ze niet alles in 1 keer bespreken of motten ze voor elke zin in de cao een dag staken. Ze hebben alleen de reizigers ermee, op tv zijn de reizigers erg mee denkend en vinden ze het niet erg. Maar der komt een dag dat het natuurlijk op is dat geduld.

BigFatGerben | 17-06-05 | 10:07

Ik vraag mij af of je de telegraaf in combinatie met Wilders in je aars vast hebt zitten. Wat er uit je mond komt is namelijk een combinatie tussen die twee, alleen dan nog net iets dommer.

basszje | 17-06-05 | 10:03

Pritt Stift is ok. :D

MrJ | 17-06-05 | 10:00

Heb ff net het formulier voor declaratie uitgeprint. Die krijgen ze van me. Niet dat ik de trein nodig had. Doe ales met auto. Maar ik heb een leuke tankbon..

Sjaannet | 17-06-05 | 09:59

als iedereen nou min 20x onderstaand bestand van 3,5 mb ophaalt
www.prorail.nl/NR/rdonlyres/1636127B-D...

of kan iemand een scriptje maken zodat iedere minuut het pdfje opnieuw wordt geladen

kwaak | 17-06-05 | 09:57

@PS
Komtiedanhe!
.
.
NEXT!

CasaMan | 17-06-05 | 09:56

Kunnen alle pygmeeen die Pritt's plakwerk niet kunnen waarderen niet ongezien onder de trein lopen?

*krijgt oprispend maagzuur van dergelijke slechte grappen*

Brusselmans | 17-06-05 | 09:55

@Jan V
Als je er voor hebt gekozen om als eigen baas te werken en zelf je arbeidsvoorwaarden bepaalt, kun je het anderen toch niet kwalijk nemen dat zij ook invloed willen hebben op hun eigen arbeidsvoorwaarden. En als die onvoldoende zijn mogen ze daar tegen staken. Als jij personeel in dienst zou nemen mogen zij dat ook.... Ik denk alleen dat ze dan voor hun baan moeten vrezen als ik je goed beluister.

Gare du Nord | 17-06-05 | 09:53

Vooral nog veel meer gaan staken mensen!!
Danheb ik nog meer aantoonbare redenen om een auto te rijden.
Want dit geeft goed aan hoe ongloofelijk afhankejijk je jezelf van anderen maakt door geen auto te rijden.

Brederodekater | 17-06-05 | 09:52

Er zijn ook andere manieren van staken dan op deze wijze. Ik denk dat dat best gezegd mag worden.
De reizigers zijn al vaker de dupe van stakingen, dan bussen, dan weer treinen, etc. Ik denk daarbij dat ze een redelijke loonsverhoging krijgen, gezien de economische zwaardere periode waar we op dit moment in leven.
Om nu die lullo zijn dag ook zuur te maken vind ik niet echt een geweldig idee, maar vanochtend op de TV kwam hij ook niet echt sociaal over, maar zo ziet hij(of zij?) er ook uit.

vinnie | 17-06-05 | 09:52

@ LB©

Twee mensen, een gedachte..

Brusselmans | 17-06-05 | 09:51

@Snaanet: dat komt terecht bij diegenen die de loonsverhoging niet door wilde voeren.

Snijbonenmolen | 17-06-05 | 09:51

@ Pritt

De onvolprezen P. Kouwes was ook niet onomstreden..

Brusselmans | 17-06-05 | 09:50

Ik wacht met spanning op het volgende stukje over ratten bij de mac!

Robin-Perversie | 17-06-05 | 09:49

Toch mis ik Kouwes een beetje.

Lekker Belangrijk© | 17-06-05 | 09:49

je kan natuurlijk ook
www.prorail.nl/ProRail/MetaMenu/Contac...
Volplempen. Of dat ergens anders uitkomt dan het hier gestelde anders weet ik niet. Maar niet gemaild is altijd mis...

Sjaannet | 17-06-05 | 09:49

@Gare du nord: je spreekt me uit het hart. @Prittstift: Ga eens heel gauw dood. Gefrustreerde mannetjes zijn er al veel te veel...

burnie | 17-06-05 | 09:48

@Koos Smakeloos
Ik zit niet in een bedrijf, ik sta op eigen benen. Dus hoezo staken? Het wordt hoog tijd dat er wat dat betreft eens wat meer gelijkheid komt! Kijk maar eens naar die kleine kruidenier op de hoek (nee, zoiets ben ik niet!) die 80 uur per week mag werken voor een minimumloontje. En denk eens aan ouderen die alleen nog maar AOW hebben en er ook niets bij krijgen. Dan is zo'n staking als vandaag een klap in het gezicht van die mensen!

JanV | 17-06-05 | 09:48

Het niveau van zowel topic zelf als begeleidende tekst daalt per maand.
Heb al enkele malen mijn heil gezocht
bij VK. Het lijkt erop alsof GS aan zijn eigen succes ten onder gaat.... helaas.

Gare du Nord | 17-06-05 | 09:45

@Eskimauh
De in mijn ogen beste auteur en journalist van de USA de wijle Dr. Hunter S. Thompson deed precies het zelfde als wat jij beschrijft en dat werd door de gehele journalistieke elite als briljant beschouwd . Ik zeg dus leuk stukje Gonzo!

kuba | 17-06-05 | 09:44

@Pritt-stift

Als jij eens gaat staken, ik ben jouw stukjes een beetje zat.

spooky | 17-06-05 | 09:44

Die site is inderdaad lekker stabiel. Wie heeft er al wat voor dat gastenboek ingestuurd. Mocht dat ding er de rest van de dag uitliggen, zullen we toch dat e-mailadres maar moeten gebruiken. (alhoewel, ze linksubmitten, dus ze lezen hier zelf ook)

Snijbonenmolen | 17-06-05 | 09:42

@Eskimauh:
Is dit een open sollicitatie??

Klienur | 17-06-05 | 09:42

@Eskimauh

Jaloers kreng ?

Boomer | 17-06-05 | 09:40

Die site is dood :)

zeveroare | 17-06-05 | 09:37

@Pritt, jongen... ik snap je wel maar begrijpen doe ik je nog niet. Persoonlijk vind ik je stukjes abominabel slecht. Je overtreedt de eerste wet in de journalistiek: het scheiden van hoofd- en bijzaken. Daarnaast moet ik het eens zijn met de stemmingmakerij-achtige toon van dit stukje. Als ik na drie dagen even rustig van een midweek bij Centre Parcs weer terukom en even alle editorials nalees ben ik toch bang dat een toekomst van uitgebreide linksubmitter bij Fok o.i.d. beter bij je past. Je leest soms lekker rechts weg, je beheerst je vocabulaire en sommige reaguurders zijn best gecharmeerd van je plakkerige attitude. Pritt, ik denk dat bij Fok voor jou de toekomst ligt én je hebt helaas ook niet de X-factor.
@Redactie, jullie hebben nog een aantal brieven liggen van personae die wellicht beter de vinger aan de pols van de internet-riooljournalistiek kunnen leggen. Treed op en neemt u verantwoordelijkheid!
Or did y'a pull a Donner on me...?

Eskimauh | 17-06-05 | 09:36

Stakende hippies! Net als de kit, ik zeg gewoon een speciale ME tak oprichten om dit zooitje werkschuwe luie ambtenaren eens een goede afranseling te geven met het liefst een ijzeren pijp en een heleboel traangas.

kuba | 17-06-05 | 09:36

Zeau, zeau, harde axtie?

Don Quichote | 17-06-05 | 09:35

@De Buschauffeur
Ga werken!

Henkiemaardannietgek | 17-06-05 | 09:34

Veel zondagrijders vanmorgen op de baan....
@Meneer: begin maar met een bakkie koffie :P

Agamemnon_NL | 17-06-05 | 09:31

@braadlap

Paint lijkt mij meer FNV.

Meneer | 17-06-05 | 09:31

Het lijkt me dat die ellende met die ontsporingen
en benedenhangende bovenleidingen veroorzaakt wordt door managers die nog geen
friettent kunnen runnen maar wel de mond vol
hebben over kwaliteit en weet ik wat meer.
Die FNV heeft waarschijnlijk goed genoeg van
die lui. En daarom staken ze ook.
De ellende op het spoor is veroorzaakt door de
privatisering en niet door de FNV.

ShimoKura | 17-06-05 | 09:30

FNV Fuck Vrijdag,doe je dat ook met photoshop...?

braadlap | 17-06-05 | 09:30

Doordat de treinen stilstaan zijn Neerlandsch snelwegen vergeven met roestige japanners met ongewassen pruiken achter het stuur.
Pas uw snelheid aan en houd afstand!
(Spreek uit een zojuist meegemaakte bijna doodervaring).

Meneer | 17-06-05 | 09:29

@. Klienur
Allemaal 1 pot nat, als er eentje staakt dan kan er niemand reizen...

da wizard | 17-06-05 | 09:29

@. De Buschauffeur
1 maal is genoeg...

da wizard | 17-06-05 | 09:28

@ Wizzard
De NS staakt niet, ProRail staakt...

Klienur | 17-06-05 | 09:27

-weggejorist-

De Buschauffeur | 17-06-05 | 09:26

@ Wizzard

Hier heeft het kabinet geenhol mee te maken, domme linkse meelopert

De Buschauffeur | 17-06-05 | 09:26

Btw: geloof dat hun server ook is gaan staken

Snijbonenmolen | 17-06-05 | 09:26

Iedereen zou moeten staken om dit kabinet te laten zien dat ze op moeten rotten, maar alleen de NS heeft het lef...

da wizard | 17-06-05 | 09:24

Als jij vind dat je te weinig verdient mag jij ook staken Jan.

Koos Smakeloos | 17-06-05 | 09:23

-weggejorist-

Timootje | 17-06-05 | 09:23

onderhandelingen over het aantal vrije dagen zijn niet meer nodig zo

Mellorenz | 17-06-05 | 09:22

-edit: iemand die menning zegt ipv mening, verspeelt er hier zijn rechten op-

De Buschauffeur | 17-06-05 | 09:21

@Koos Smakeloos
O ja? Maakt niet uit waarvoor? Dan moet het stakingsrecht heel snel aan banden worden gelegd!

JanV | 17-06-05 | 09:19

Staken jongens! Staken! En we houden de overlast voor de burger minimaal! Hoe? Gewoon door helemaal geen treinen te laten rijden! Inderdaad, ik hoef me nou niet druk te maken over een trein die te laat is. Zouden ze dat soms bedoelen?

Waar ik al jaren moet inleveren, denken nog steeds hele groepen dat dit niet voor hen geldt. Meer, meer, meer. Ten koste van wie of wat dan ook, maakt niet uit!

Bah!

JanV | 17-06-05 | 09:18

Een ieder heeft recht om te staken.
Dus zij ook.

Koos Smakeloos | 17-06-05 | 09:18

stemmingmakerij Pritt

Mellorenz | 17-06-05 | 09:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken