Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nog maar één nachtje slapen...

Wat nou NEE?We hebben er lang op moeten wachten, maar morgen kunnen we dan toch eindelijk het kabinet naar huis stemmen. Tenminste wanneer het aan het NEE-kamp ligt. Want een massaal afwijzen van de Europese grondwet kan niet zonder consequenties blijven voor Jan Peter en zijn vrinden. En dus slijpen de tegenstanders van de grondwet alvast de messen voor het debat dat donderdag op de agenda staat. Ofwel ze drinken en glas, doen een plas en alles bleef zoals het was. Ondertussen bent u morgenavond natuurlijk van harte welkom op GeenStijl voor het laatste nieuws rondom de grotwet. Rond 21.00 uur verwachten wij u de uitslag te kunnen presenteren. Het belooft een mooie avond te worden, jammer alleen dat Melkert de politiek heeft verlaten. Oh en voor de zwevers onder u hierbij een onafhankelijke stemwijzer met begrijpelijke vragen opdat u weet wat u morgen moet aanvinken...

Reaguursels

Inloggen

Ik zou graag even reaguren, helaas heb ik geen tijd. Ik ben door JPtje cs gevraagd, in het landsbelang, te gaan stemmen vandaag. Nu heb ik helaas een groot probleem. Volgens JPtje moet ik op de JA knop drukken, wat ik uiteraard gaarne voor onze weledele excellentie zou willen doen. Blijkt er goedverdoemme geen JA knop op dat klere apparaat te zitten. Kan alleen maar voor of tegen stemmen. Aangezien ik nogal dom ben, ook volgens JPtje, heb ik maar TEGEN gestemd. Nu hoop ik maar dat ik het goed heb gedaan en dat JPtje en ik vriendjes blijven.

neemjemoederindemali | 01-06-05 | 10:19

Hee Benny jij lijkt me echt zo'n timeshare verkoper.

Pannie | 01-06-05 | 10:13

Benback ouwe oplichter, succes met stemmen daar in het warme zuiden.

Pannie | 01-06-05 | 10:04

Eerste e-mail verkiezingsonderzoek onder 500.000 internetgebruikers:
61% stemt tegen en 29% stemt voor de Europese Grondwet

bron:
www.tapps.nl/over43.html

bananenrepubliek | 01-06-05 | 08:10

nog 3 minuten...
koffie opzuipen want ik wil wel wakker zijn!!
als er een JA gek bij de deur staat om me alsnog over te willen halen na JP op TV gisteren.
dan krijgt Donner gelijk maar begin ik met oorlog hahahahaha [eerst stemmen natuurlijk]allemaal een fijne dag en tot later!!!

e-one2day | 01-06-05 | 07:29

Het Nee-kamp is oppositie en die vindt altijd dat een kabinet moet aftreden. Tisweeresniks.

kalief | 01-06-05 | 02:27

Laat Balkenende z'n vrouw is eve lekker een beurt geven:
www.erectiondrux.com

ROBUSTUS | 01-06-05 | 00:44

Meer belasting op ontslagvergoeding
DEN HAAG Werknemers moeten over hun ontslagvergoeding meer belasting gaan betalen. Dat heeft staatssecretaris Wijn besloten. De maatregel moet voorkomen dat oudere werknemers eerder stoppen met werken, nu vut en prepensioen al fiscaal onaantrekkelijk zijn gemaakt.

55-plussers die meer dan 70% van hun loon als handdruk meekrijgen, moeten daarover behalve inkomstenbelasting ook een heffing van 26% betalen. Jongere werknemers gaan deze heffing betalen als ze 100% van hun loon meekrijgen.

De bonden zijn woedend. Volgens hen was beloofd dat de ontslagvergoeding buiten de belasting voor de vut zou blijven.

Wanneer gaat die heaumeau van een Wijn eindelijk optiften?
Wanneer valt die hypochriete D'66 Brinkhorst weer van z'n fietsje? En wanneer valt hij een beetje dood?

Dus NEE stemmen.

fastfly | 31-05-05 | 23:26

/i, schreef ik, maar dat wordt kennelijk automatisch verwijderd als het tussen haken staat. Nu begrijp ik het.

Iovanni | 31-05-05 | 22:49

Jongens, zet eens even ergens </i> neer.

Iovanni | 31-05-05 | 22:47

Catch 22: de Grondwet gaat niet door als hij door minimaal 6 landen is afgewezen. Het artikel staat in de Grondwet die nu ter stemming ligt.

Als je er goed over nadenkt moet je dus eerst de Grondwet aanvaarden om hem te kunnen afwijzen !!!

Kees-D | 31-05-05 | 22:10

@ Pannie,
Schimmig neen, maar zag al vroeg in dat je het best voor je zelf kon opkomen m.a.w. niet voor je laten denken maar zelf denken. Zo aan jouw geschriften te zien, ben jij iemand die andere nodig heeft om voor jou te denken en beslissingen te nemen!!! Maar inderdaad, democratie is best leuk als je niets anders te doen hebt. Veel plezier nog met denken voor of tegen die grondwet. Ik stem gewoon Neen... en die muur had beter kunnen blijven staan, was beter voor mijn zaken,,, groetjes uit het warme zuiden

BenBack | 31-05-05 | 22:03

hie hie hie:

Laurens Jan Brinkhorst zegt dat het referendum simpelweg "Te moeilijk om uit te leggen" is.

---

Economic Affairs Minister Laurens Jan Brinkhorst commented that the document is simply too complicated to explain.
www2.rnw.nl/rnw/en(...)050531?view=Sta...

filter | 31-05-05 | 21:55

zo heb ook ff wat tegen het CDA gezegd !
zie de link van mister_x.
lelijke site ook trouwens van de CDA.

e-one2day | 31-05-05 | 21:34

Omdat er o.a. vanwege het huidige "haagsche" beleid VOEDSELPAKETTEN worden verstrekt (dit kan ik me nog herinneren uit 1945) schaam ik mij en stem TEGEN.

Veeg eerst je eigen straatje schoon om daarna met open vizier een referendum uit te schrijven.

penpal | 31-05-05 | 21:25

@e-one2day En zo is het.

Kenny013 | 31-05-05 | 21:20

Frankrijk en Nederland zeggen NEE als grondleggers van de EU....
wat zegt dat dan???in feite zegt dat, dat het geen goed plan is om op deze manier een europese grondwet zoals deze er nu ligt te moeten aanvaarden!!! dat zegt het!
daarbij is haastige spoed zelden goed!
en als je niet weet waar je naartoe gaat, kom je der nooit!

e-one2day | 31-05-05 | 21:15

Ook leuk zijn wat racties op de cda site. Vooral dat stuk over een bepaald nieuwe eu lid. Daar ben ik ook wel voor. :)

mister_x | 31-05-05 | 21:13

@maximo: je riep een tijd geleden al dat je hier niet op wilde doorgaan omdat je je argumenten liever face to face ventileert... Doe dat dan en ga weg, als je doorgaat wil ik nog steeds antwoorden hebben op de vragen die ik je stelde. En wederom, die referentie naar Fortuyn, belachelijk, elke reden al is het maar het gevoel dat mensen zich niet prettig voelen bij wat er nu gebeurd is goed genoeg om nee te stemmen, net zoals dat idd bij elke verkiezing gebeurd. Tenzij je natuurlijk voorstander bent van het afschaffen van het kiesrecht.....

Thygros | 31-05-05 | 21:09

@capo 31-05-05 @ 20:56
dank u capo!
en dat is dus de reden waarom een land een grondwet moet hebben en de rest in verdragen geregeld moeten worden.
anders heb je niks meer ik herhaal NIKS MEER in eigen hand.

e-one2day | 31-05-05 | 21:04

Nou Maximo ik had een verhaal van hier tot Brussel verwacht, je valt flink door de mand, weet je niet waarom je VOOR gaat stemmen ?
Logische vervolg na de invoering van de Euro ? Dan heb ik hier een verhaaltje voor het slapen gaan voor je.
Het EMU is tot stand gekomen zonder de borging van een politieke unie, om de verschillende landen en hun nationale belangen geen gekke dingen te laten doen, die funest voor de koers van de gezamenlijke munt zouden zijn, is toendertijd het stabiliteitspact opgesteld. Nou dat heeft prima gewerkt, Frankrijk, Duitsland, Italie en Griekenland hebben volkomen schijt aan deze Europese regels als het de nationale belangen schaadt. De grote jongens onder de Europese landen hebben hun eigen overleg (G8), wat hier wordt beslist is wat er gaat gebeuren en dat wordt vervolgens doorgedrukt in de Europese unie. Kortom de grote jongens maken de dienst uit en met de uitbreiding van de Unie wordt de positie van de kleinere landen alleen maar zwakker. Als afgesproken regels binnen Europa nu al door de grotere landen aan hun laars gelapt worden dan weet men wel hoe dit zal gaan onder deze nieuwe grondwet.
De unie moet een samenwerkingsverband van landen worden op economisch en justitieel vlak en meer ook niet aangezien regels, zoals gebleken is met de regels van het stabiliteitspact, altijd ondergeschikt zullen zijn aan het nationaal belang.
Dus als ik Maximo goed begrijp vindt hij dat als beloning voor het zich niet aan de regels houden en het uitblijven van de gepaste strafmaatregelen door de EU, de EU op nog meer terreinen bevoegdheid hoort te krijgen.
Stemt allen, stemt NEEN!!

capo | 31-05-05 | 20:56

"Bent u tegen de grondwet ?" ja/NEE

zoiets.....

Kenny013 | 31-05-05 | 20:56

@Ganglion Ga maar niet, het zij je vergeven.

Kenny013 | 31-05-05 | 20:54

vind het toch een beetje eng stemcomputer...

e-one2day | 31-05-05 | 20:54

Zou de stemcomputer knopjes hebben met VOOR en TEGEN of wordt het JA en NEE?
-
Best ingewikkeld nietwaar?

Ganglion | 31-05-05 | 20:48

@. MAXIMO 31-05-05 @ 20:29
Wees maar niet bang hoor.We krijgen morgen een mooie stem kans. Een windows look a like. Wat wilt u. Ja of Nee? Ja That's all folks. Nee? Weet u dat zeker? Ja. Aha toch ja. Dank u. That's all folks.

Wulfpack | 31-05-05 | 20:43

Nederland 2/3 minder NETTO afdragen.
Het Nederlandse drugsbeleid vast leggen.
Herinvoeren van het stabiliteitspact en ieder zich er strikt aanhouden.
Zo ?

Kenny013 | 31-05-05 | 20:42

Nog een zo'n euro topic en ik ga ja stemmen!

style.councillor | 31-05-05 | 20:41

for the record: i vote NEE

e-one2day | 31-05-05 | 20:39

@Kenny013
yes... pls...

e-one2day | 31-05-05 | 20:38

Na een NEE wat zaken aanpakken in europa.
Binnen 6 maanden ophouden met verhuizen.
Eurocommissarisen mogen door het parlement worden weggestuurd.
Sociaal stelsel blijft in handen van de Nederlandse regering.
Bolkestijn richtlijn weg.
Moet ik doorgaan.......

Kenny013 | 31-05-05 | 20:35

*Wie gaat straks al die krakkemikkerige onopgebouwdepensioentjes van onze Europagenoten aanvullen? Juist, diegenen die het fatsoenlijk geregeld hebben ... *

Dacht je dat?? Is dat dus de reden dat de gemiddelde lul dat nu langer moet doorwerken dan geplanned?
Laterzzz, was mij een genoegen...... moet ervandoor....
STEM MORGEN VOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MAXIMO | 31-05-05 | 20:29

Het is geen grotwet, het is een grotwettelijk verkrach

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:26

@criticus 31-05-05 @ 20:17
daar hebben we geen nieuwe grondwet voor nodig,het is en blijft ook nog eens zo dat met de nieuwe grondwet er nog maar weinig uitgelegd kan gaan worden, als het gaat om de regels die we gewoon krijgen opgelegd.
en weet jij dan al wat dat voor regels zijn volgens de nieuwe grondwet?ik heb het er niet in kunnen vinden,nog heeft ook maar 1 ja stemmer mij kunnen overtuigen.ik vind het gewoon linke soep.wetten die gaan over dingen die nu voor het grootste deel al in verdragen word geregeld.1 europa prima hoor maar dan wel ieder land met zn eigen grondwetten en de rest in verdragen geregeld.want wat heb je dan nog om op terug te vallen als burger van een land als je geen eigen identiteit meer hebt zonder eigen grondwet? want wat is de garantie dat dit goed gaat en is? ook dat is nergens duidelijk.kortom je weet totaal niet waar we aan beginnen op dit moment want NIEMAND kan het uitleggen....

e-one2day | 31-05-05 | 20:25

Het valt ook niet mee om voor een verloren zaak te strijden, hij zag dat al vroeg in.

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:23

Laat Zalm even met rust. Hij heeft vandaag gefolderd, heel erg tegen zijn zin in, maar ja: landsbelang.

Ganglion | 31-05-05 | 20:21

Zo maar even een quootje van Internet geplukt "In Duitsland schat men dat het van de grond krijgen van een aanvullend kapitalisatiesysteem vanaf 2008 tussen de 10 en de 15 miljard gaat kosten."

Willen we ff bijpassen voor onze oosterburen vanaf 2008. Zalm veel sterkte met het terugdringen van je EU betalingen :)

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:19

@Pannie
Ja, hypotheekrenteaftrek is elders ook te vinden. Alleen heet het dan anders. In Duitsland krijg je bijvoorbeeld een subsidie als je een eigen huis koopt. Dat heet bevorderen van privatisering en het stimuleren van eigen verantwoordelijkheid van burgers. Dat meer mensen een eigen huis zouden moeten kunnen kopen ben ik met je eens, al zei je dat niet expliciet.

criticus | 31-05-05 | 20:17

amen...

e-one2day | 31-05-05 | 20:16

Een reden te meer om NEE te stemmen.
Wie gaat straks al die krakkemikkerige onopgebouwdepensioentjes van onze Europagenoten aanvullen? Juist, diegenen die het fatsoenlijk geregeld hebben ... de Fransen en de Nederlanders :(
Ik ga daar mijn Zwitserleven pensioen niet aan verkwanselen .. 3 x NEE

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:12

@MAXIMO
Capo vroeg je om uit te leggen waarom je ja stemt. En dan kom jij met deze prietpraat? Logische? Betere? Heldere?
-
Probeer het nog eens, maar dan iets inhoudelijker?

Ganglion | 31-05-05 | 20:09

MAXIMO lijkt de voorlichter van de 2e kamer wel, of Don Quichot :)

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:08

Huizenprijzen instorten? Al die ossies die straks hierheen komen willen toch ook een dak boven hun hoofd?

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:06

MAXIMO 31-05-05 @ 19:53
waar komt dan de kreet vandaan:Nederland blijft altijd Nederland?? zonder grondwet ben je geen land,dus wij worden europa wou je daarmee zeggen.daar wil ik dus niet aan mee doen!dat zet alleen maar de deuren open voor dingen die wij misschien helemaal niet willen aangezien deze nieuwe grondwet,over 2 jaar herschreven word!zet jij ook je handtekening onder een 2 jarig contract,bij een werkgever, waar je totaal niks van begrijpt? die je werkeger dan ff opnieuw kan invullen met een extra optie erin, dat je na 2 jaar ook niet meer terug kan, en verplicht bent te doen wat je opgedragen word.nee dat is slim!!en staat er straks in je nieuwe paspoort europeaan ipv nederlander.wat jij wilt hoor maar ik niet NEE!en die gulden ja daar was ik erg aan gehecht en ging het hier bv ook een stuk beter dan nu!daar komt ook nog bij dat we er niets over zijn gevraagd.maar ik stem dus NEE omdat ik wil dat we een eigen grondwet hebben! die duidelijk is.stort jij jezelf maar in het gedirigeerde machtsverdelinkje van de grote meesters!

e-one2day | 31-05-05 | 20:06

@Capo.
Heel Kort:
Het is de volgende logische stap na de monetaire unie.
Ik stem VOOR omdat we dan een basis leggen voor een betere en heldere samenwerking in die unie.

MAXIMO | 31-05-05 | 20:05

In chaos gedijd ik het beste, moet ik dan ja of nee stemmen?
Het liefst zou ik hebben dat de huizenprijzen eens in zouden storten!
Ja is toch op termijn aftrek van die belachelijke hypotheekaftrek, of hebben ze dat in andere Europese landen ook?

Pannie | 31-05-05 | 20:05

morgen staat er niet één voor gek, maar compleet voor LUL

Don Gotcha | 31-05-05 | 20:01

leuk om te weten dat morgen zowiezo in de geschiedenisboekjes komt!

ik had 50, viel me nog mee.

superjan | 31-05-05 | 20:00

@MAXIMO
Kan jij dan uitleggen waarom jij JA stemt?

capo | 31-05-05 | 19:55

Ik vind Kelvin trouwens ook heel overtuigend. (zie Fleischbaums link grotweg)

Ganglion | 31-05-05 | 19:55

@Zippy
dus als iemand boos is op den haag moet hij maar voor brussel stemmen?
verklaar je nader.

Henkiemaardannietgek | 31-05-05 | 19:55

@criticus 31-05-05 @ 19:48
-vrienden van BvD dat heet nu toch aivd..
[ehehehe]

e-one2day | 31-05-05 | 19:53

@e-one2day
Hoezo geen 1 volk?
Europeanen zijn we toch?
Met 1 munt. Die ook nog sterker staat als de Gulden.
Je leeft nog een beetje in het verleden....
Paars bestaat niet meer en volgens mij krijg je de Gulden ook nooit meer terug, dus die valse nostalgie gaat je niet verder helpen.
Jij stemt dus uit protest NEE?

MAXIMO | 31-05-05 | 19:53

Dat van die spaarpot zijn Italie, Spanje, Portugal, Griekenland, Roemenie en Bulgarije, dat land met die spaarpot is Nederland.

capo | 31-05-05 | 19:52

[quote Badwoman]
hoevee langer accepteren wij nog het gepruts in en van Den Haag?
Jazeker! Ik ben boos!
En Den Haag: @!#$ You!!
[/quote]
Reden te meer om vóór Brussel te stemmen!

Zippy | 31-05-05 | 19:50

capo
31-05-05 @ 19:39
Zo is inderdaad mijn gebouw geverfd (niet paars)
Als er een fucker in je gebouw woont die er een klerezooi van maakt dan kun je als buren met z'n allen er opaf stappen, maar dat gebeurt niet in mijn gebouw. Niemand wil eigenlijk samenwerken, iedereen vind het wel best.
Ik geloof in samenwerking.
Dat van die spaarpot, dat is toch SP/Marijnissen? Ik snap ineens dat hij tegen is.

Pannie | 31-05-05 | 19:48

Ook deze poging om bevestiging van mijn voorgenomen stem is niets geworden. Dacht ik nog: even GS op om mijn mening te slijpen, maar ook hier geen steekhoudende argumenten voor JA of NEE.
Wel tenenkrommende kreten:
"NEE zeggen en wel lopen 50 jaar achter" Alsof we als kip zonder kop alles moeten aannemen waardoor we maar voorop blijven lopen in Europa. (Els Borst is toch al weg?)
De JA-mensen op tv zijn hoofdzakelijk:
-buitenlandse politici
-vrienden van BvD
-binnenlandse politici die slechts kunnen vertellen dat het niet verstandig is om NEE te zeggen.
Als ik me vervolgens afvraag of bovengenoemden me met hun optreden hebben kunnen overtuigen, moet ik afhaken.
JA stemmmen omdat NEE geen zin heeft is niet erg zinvol lijkt me. Laten we eerst ons eigen stoepje eens schoon zien te krijgen en te houden....

criticus | 31-05-05 | 19:48

@. Pannie 31-05-05 @ 19:42
ik vind europa ook te gek,maar ook weer lekker om thuis in Nederland te zijn!
waar we onze eigen grondwet hebben als LAND
want daar is een grondwet voor bedoeld.
der is ook geen enkel land dat hier investeren wil sinds de dure euro!
wat schieten we der dus feitelijk mee op?
en nu niet weer napappegaaien wat ik de laatste 2 maanden al hoor vanuit den haag.

e-one2day | 31-05-05 | 19:47

volgens de onafhankelijke stemwijzer gaat het morgen een "JA" worden:
"Ja, doe mij die EU-grondwet. Ik ben d'r helemaal voor. 54 %"
:D

jantje666 | 31-05-05 | 19:47

@e-one2day
Sorry, ga het nu effe lezen....

MAXIMO | 31-05-05 | 19:46

Kan iemand het zogenaamde Nee-kamp nu eens duidelijk, en vooral begrijpelijk, uitleggen dat het hier geen parlementsverkiezingen betreft maar eindelijk een mogelijkheid afscheid van dat gedrocht van een akkoord van Nice?!

Zippy | 31-05-05 | 19:46

Thygros @ 19:21
Ik wou en wil er op wijzen dat er toen ook een grote groep mensen waren die hun stem hebben (ge)misbruikt door op een dode te stemmen uit ongenoegen over het toenmalige kabinet en gang van zaken.
M.a.w. niet echte snuggere mensen die nu ook weer gaan stemmen........
Ik kan hier heel serieus mijn argumenten ventileren maar uiteindelijk doet dat er niet toe, de meesten hierzo zijn niet te overtuigen....
Ik doe dat liever face to face, niet virtueel in een post, heeft meer effect dan namelijk.....

MAXIMO | 31-05-05 | 19:45

Haaaallloooooo mensen voor of tegen, na het debat van de ja-knikende bestuurders word er gewoon een nieuw plan geschreven (met dezelfde tekst in een andere volgorder) en hupa er word opnieuw gekenken of iedereen akkoord is, echter nu zonder referenda.
-
Bovenstaande lijkt me zo klaar als een klontje, immers europa word gedragen door alle koningshuizen, alle groot geld bezitters en dus door alle machthebbers...

Zeus | 31-05-05 | 19:45

Kenny013
31-05-05 @ 19:38
Ok dat klopt, ik hoopte dat een ja dit gevoel zou bespoedigen.
Ik voel me een echte Europeaan, ik vind Europa echt te gek!

Pannie | 31-05-05 | 19:42

Juist Pannie,
Als de gekwalificeerde meerderheid van jouw straat beslist dat jouw muren paars met geel moeten worden, of dat jouw spaarpot evenredig verdeelt moet worden onder de mensen in de straat die niet gespaart hebben, kan je nog weigeren. Als de grondwet in jouw straat ingevoerd zou worden kan je dat niet meer.

capo | 31-05-05 | 19:39

@Pannie Ik ben niet tegen samenwerken maar wel tegen VERPLICHT samenwerken, door regels dus. Europa wil niet samenwerken het landsbelang staat bij iedereen voorop. We moeten dus EERST een europees gevoel hebben zodat we dan graag willen samenwerken en er ook iets voor op willen geven. Er is dus nog eerst veel werk te doen.

Kenny013 | 31-05-05 | 19:38

Na het Fransche NON is de euro gezakt met 2.5% naar $1.23. zie tinyurl.com/9kn22
M.i. zal dat na een Nederlands Nee nog verder zakken, wat betekent dat Nederland weer goedkoper kan produceren & exporteren. Werkzoekenden zullen werkenden worden, sociale dienst medewerkers zullen uwv klanten worden, het uwv hoofdkantoor kan eindelijk de felbegeerde marmeren muren optrekken, de lonen kunnen weer omhoog, iedereen kan eindelijk dat plasmascherm aanschaffen (Philips natuurlijk), de breezahsletjes kunnen meer breezahtjes kopen, wat weer openingen beidt voor kalende 34+ reaguurders en ik moet niet drinken voor ik reaguur.
NEE dus. Eigen economie eerst.

vilmer | 31-05-05 | 19:37

shaun
31-05-05 @ 19:24
Heb je het idee dat je wat 'mist' dan?

Pannie | 31-05-05 | 19:37

@MAXIMO
hoor ik nu inneens de toonverhogende trillingen in JP's stembanden...?
je heb namelijk nog steeds niet gereageerd op mijn antwoord op jouw eerder gestelde vraag?[ook al zoiets]
nogmaals:
@e-one2day
Welke argumenten bedoel je?
Die van Wilders?
Marijnisse?
Rouvoet?
Of bedoel je die van jouw?
Bring it on!!!!
. MAXIMO 31-05-05 @ 19:16
en toen zei ik:
ik vind MIJN argumenten om tegen te stemmen
zelf<-- sterk genoeg!en die zijn:een grondwet hoort naar mijn mening bij een land en hoort vooral duidelijk te zijn voor het volk,een grondwet is namelijk in eertste<-- plaats bedoeld voor een volk van een land<-- 2e vereiste bij het maken van een grondwet is dat hij NOGMAALS duidelijk moet zijn naar het volk toe!en daarom vond ik 1 munteenheid ook al geen goed idee,want zoals ik me de gulden herriner was hij ook op de beurzen altijd STERK<-- dus een NEE is daarom voor mij DUIDELIJK!en met de verkiezingen reken ik op mijn manier wel weer af met die PAARSE kliek!en op wie ik dan stem dat ligt nu dus ook aan NEE of ja...
. e-one2day 31-05-05 @ 19:21
dus geef mij nu eens echte redenen en/of argumenten waarom ik geen NEE zou moeten stemmen???!

e-one2day | 31-05-05 | 19:36

@MAXIMO
Sinds wanneer plaats ik links naar Polinco stormfront? Waar heb je het over?

Ganglion | 31-05-05 | 19:35

Ganglion
31-05-05 @ 19:30
Gelul dat geld ook voor elk individu.
Ons land hangt ook van los zand aan elkaar, mijn straat ook. En toch loopt het lekker.
Met waanbeelden heeft het niets te maken.

Pannie | 31-05-05 | 19:34

Kenny013
31-05-05 @ 19:27
Samenwerking is toch niets mis mee????
Nu lopen sommige lidstaten als een schoothondje achter Amerika aan.

Pannie | 31-05-05 | 19:31

Loskomen van Amerika gaat vanzelf; laat dat maar aan China over. En het is een illusie dat Europa daar iets tegen kan ondernemen, nu niet en nooit niet.
-
Wij zijn nu eenmaal geen kuddedieren, de Europeaan bestaat niet, we hangen in Europa als los zand aan elkaar en ieder land doet slechts mee aan die poppenkast om er zelf beter van te worden. Dat is kort samengevat het waanbeeld dat we najagen.

Ganglion | 31-05-05 | 19:30

Kenny013
wellicht was ik even weggezapt?
Ik snap heel goed dat je een politicus nooit moet beoordelen op zijn uiterlijk, maar wat velen hier hebben met Wilders of Balkie heb ik met van Aartsen. Ik vond Freek wel wat zinnige dingen zeggen, maar die rat van Aartsen kaapte ze gelijk voor z'n neus weg.

Pannie | 31-05-05 | 19:28

@Pannie 31-05-05 @ 19:24
Pannie volg aub wat tv debatten gisteren werd door het ja kamp nog eens benadrukt dat de trans-atlantische samenwerking versterkt wordt.

Kenny013 | 31-05-05 | 19:27

@Ganglion
Ik denk dat jij sowieso niet te overtuigen bent.
Ik heb gister gezien, weliswaar een ander onderwerp,waar jij je info vandaan haalt aan die links van je....
Polinco stormfront etc....
Het valt me nog mee dat je geen meervrijheid en die andere bagger hier linkt..
BTW na een (proef)examen, is huiswerk hiervoor maken te laat......

MAXIMO | 31-05-05 | 19:27

Blijft toch de vraag, mijn beste voorstemmers, wat staat er in die grondwet wat zo'n verbetering is tov de situatie nu, welke concrete maatregelen op economisch gebied staan er in zodat als we NEE stemmen men kan zeggen dat Nederland economisch de effekten daarvan zal gaan ondervinden?
Wat is dan zo goed aan het feit dat Nederland door het systeem van de gekwalificeerde meerderheid en het opgeven van zijn veto alleen nog maar met de staart mag kwispelen en blaffen maar niet bijten?
Argumenten dus graag en geen vage dooddoeners als, het is goed voor de terrorisme bestrijding, anders gaat het licht uit, Auschwitz revisited etc.

capo | 31-05-05 | 19:26

Thygros
31-05-05 @ 19:21
Dat loskomen van Amerika lijkt mij een logisch gevolg.

Pannie | 31-05-05 | 19:24

Heb je niet gezien hoe hij door de grond ging na het verhaal van van Aartsen.

Kenny013 | 31-05-05 | 19:24

als we morgen allemaal NEE zeggen wat ik hoop wil ik een ding zeggen tegen die zakkenvullers in denhaag en brussel
I WANT MY MONEY BACK

shaun | 31-05-05 | 19:24

Kenny hoezo kleunde Freek met 'ja' de plank mis? Omdat jij een andere mening bent toegedaan?
Moeilijk he, mensen met een andere mening dan jou?

Pannie | 31-05-05 | 19:22

Ja Pannie Democratie is mooi, daarom stem ik NEE.
Ik wil het graag op nederlands democratisch peil houden.

Kenny013 | 31-05-05 | 19:22

ik vind MIJN argumenten om tegen te stemmen
zelf<-- sterk genoeg!en die zijn:een grondwet hoort naar mijn mening bij een land en hoort vooral duidelijk te zijn voor het volk,een grondwet is namelijk in eertste<-- plaats bedoeld voor een volk van een land<-- 2e vereiste bij het maken van een grondwet is dat hij NOGMAALS duidelijk moet zijn naar het volk toe!en daarom vond ik 1 munteenheid ook al geen goed idee,want zoals ik me de gulden herriner was hij ook op de beurzen altijd STERK<-- dus een NEE is daarom voor mij DUIDELIJK!en met de verkiezingen reken ik op mijn manier wel weer af met die PAARSE kliek!en op wie ik dan stem dat ligt nu dus ook aan NEE of ja...

e-one2day | 31-05-05 | 19:21

@maximo 18.42:Die politici waar jij het over hebt zijn dat dezelfde die instemde met het refernedum omdat ze het zelf eigenlijk niet wisten?

@purifyer B 18.45: ik heb hem gelezen en ik ben het er niet mee eens dat van de 6 instuten maar 1 direkt door het volk gekozen word. Ik ben het er niet mee eens dat het EP nog steeds alleen de hele commissie kan wegstemmen en ik ben het er niet mee eens dat daar dan ook het lot van de minister van buitenlandse zaken aan verbonden wordt.

@pannie 18:51:het losmaken van amerika staat niet in deze wet. en at 18.5: je hoeft niet te stemmen, je mag gewoon thuis blijven, ik snap je best.

@Maximo: je vervalt in algemeenheden, de redelijke bezwaren die mensen hebben zijn er en kun je niet afdoen op die manier, net zoals ja recht heeft op zijn haar mening heeft nee dat ook. Als je die wil ompraten met je met argumenten komen.
Achterlijke dingen roepen over Fortuyn, terwijl de nee stemmers het over de inhoud van deze wet hebben is precies de reden waarom het ja gaat verliezen.

Thygros | 31-05-05 | 19:21

Mooi he, democratie!

Pannie | 31-05-05 | 19:20

@e-one2day 31-05-05 @ 19:03
Freek kleunde gisteren met z'n ja de plank goed mis. Met hartelijk dank aan van Aartsen. Echter op het punt : "wij moeten, de burgers, ons eens meer met de politiek gaan bemoeien" heeft hij meer dan gelijk.

Kenny013 | 31-05-05 | 19:18

@MAXIMO
Ik luister niet naar populisten wat ene Mulder roept. Ik heb me zelf een mening gevormd door de tekst door te worstelen waarover het gaat en vervolgens respectabele voor- en tegenstanders aan te horen / te lezen.
-
Daaruit stond voor mij al snel vast:
-
1)
Die tekst is een zooitje; vrijwel altijd verschillend uit te leggen;

2)
De argumenten van de ja-stemmers waren niet overtuigend; vrijwel allemaal gaven ze toe dat het voorliggende bepaald niet ideaal was;

3)
Naast veel flauwekul zaten er bij de nee-stemmers wel steekhoudende argumenten tussen, waarvan voor mij de belangrijkste is dat het helemaal geen ramp is, wanneer het huiswerk wordt overgemaakt.
-
Ergo: ik stem morgen NEE.

Ganglion | 31-05-05 | 19:18

Hey Pannie!!
Wij zijn het toch niet eens hé?
Dan moet ik mijn standpunt misschien toch gaan herzien...... ;)

MAXIMO | 31-05-05 | 19:17

@e-one2day
Welke argumenten bedoel je?
Die van Wilders?
Marijnisse?
Rouvoet?
Of bedoel je die van jouw?
Bring it on!!!!

MAXIMO | 31-05-05 | 19:16

Zijn Maximo en de Showstopper het oneens? Maak je volgens mij ook niet vaak mee hier....;)

Pannie | 31-05-05 | 19:15

Maximo gaat zeker Ja stemmen? Dat mag ook.

Shareholder | 31-05-05 | 19:13

@Maximo

Zoek het woord populisme eens op in vandalen, en als je dan nog wat voorbeelden nodig hebt om het te begrijpen lees je jouw eigen comments maar.

TheRealShowstopper | 31-05-05 | 19:13

Nee stemmers snap ik, maar mensen die beweren dat nee stemmers 100% gelijk hebben en ja stemmers 0%, die kan ik onmogelijk serieus nemen.
Die zijn volgens mij stapelgek.

Pannie | 31-05-05 | 19:12

populisme... dat is dus niet een mening die gefundeerd word met sterke en steekhoudende argumenten,waar een JA stemmer geen antwoorden op heeft!
ook weer een NEE!

e-one2day | 31-05-05 | 19:09

@Ganglion.
Wat wil je met het huidige NEE populisme aangedikt door Mulder en consorten?
Is nog erger dan het "Fortuyn is dood dus ik gebruik mijn stem om mijzelf te condoleren" populisme welke hier in NL veel kapot heeft gemaakt......

MAXIMO | 31-05-05 | 19:05

ermmmmm Freek de Jonge mag nooit serieus genomen worden hij is namelijk een comediant.
als we dat gaan doen dan staatie na elke show voor de rechter...

e-one2day | 31-05-05 | 19:03

Ganglion
31-05-05 @ 18:53
Jij hebt geen enkele voorstander op een geloofwaardig argument kunnen betrappen??
Vreemd! Ik heb zowel de voor als de tegenstanders op geloofwaardige argumenten kunnen betrappen.

Pannie | 31-05-05 | 19:02

@MAXIMO
Vooral ook 'grappig' dat je er blind voor bent dat een meerderheid van de achterban van de PvdA ook NEE stemt.

Ganglion | 31-05-05 | 19:00

Ganglion
31-05-05 @ 18:53
Hoezo ik voer niemand ten tonele, ik hoef jou namelijk helemaal niet te overtuigen. Vond het alleen een opmerkelijk feit.
En wat nou beter?

Pannie | 31-05-05 | 18:58

Morgenavond feesten met kaalkopjes en nationaal-maoisten om dan de gevolgen voor de economie op de lange termijn nog maar eens te bekijken.

De kater komt toch.

Jerolimo | 31-05-05 | 18:58

"Grappig"om te zien dat de NEE-stemmers geen vertrouwen hebben in de politieke macht en daarvan hun afkeuren laten blijken middels dit referendum, en zich daarmee scharen achter communisten,fascisten en christelijken.
De partijen die tegen referenda/vrijheid van meningsuiting zijn.

MAXIMO | 31-05-05 | 18:57

Thygros
31-05-05 @ 18:41
Ok puntje voor jou, maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik?

Pannie | 31-05-05 | 18:55

Pannie heeft voor de blauwe pil gekozen.

Barbapoeppa | 31-05-05 | 18:54

@Pannie
Ik heb oprecht medelijden met je. Jij denkt dat de politici en andere ja-promotors ervoor hebben doorgeleerd? Heb je dat de afgelopen weken kunnen constateren dan? Ik niet. Ze vielen op geen enkel geloofwaardig argument te betrappen!
-
Extra triest wordt het wanneer je dan armzalige figuren als Geert Mak en Freek de Jonge ten tonele moet voeren.
-
Gelukkig geef je ook aan dat er vele argumenten zijn om NEE te stemmen. Welnu: doe dat dan. Stem morgen NEE en laat dat stelletje ongeregeld hun ondeugdelijk huiswerk overdoen. Laat ze een duidelijke tekst opstellen, waarin alleen de belangrijke dingen op hoofdlijnen worden geregeld. Daar hebben we wat aan.

Ganglion | 31-05-05 | 18:53

Thygros zoiets heb ik hier ook nooit beweerd over nee stemmers, op een enkele provocerende opmerking in de vroege morgen na over mensen die nee stemmen omdat ze 'Balkie een lul vinden'. Uiteraard kijk ik naar wie er voor en wie er tegen zijn, ikzelf heb dat pamflet niet helemaal doorgewerkt nee, wie wel hier.
Ik snap alle nee stemmers heel goed, voor mij is het ook kantje boord.
En laten we eerlijk zijn, voor ons maakt het ook voorlopig geen reet uit, misschien voor onze kinderen.
Mijn hoofdreden voor ja is dat ik denk dat Europa zich dan 'los' kan en zal maken van Amerika.
Mijn hoofdreden voor nee zou zijn het sjoemelen met die 3% 'regeling' (naam kwijt)

BenBack gelul! Nogmaals een politicus doet waar ik geen zin in heb of te lui voor ben, en politici hebben ze over heel de planeet nodig, en dan vallen die van ons nogal mee.
Je zit zelf in de schimmige handel begrijp ik, heb je uiteindelijk je kapitaaltje ook aan onze ruimdenkende politici te danken!
ps wat vind jij nou een mooi land met een fijne regering????????????????

Pannie | 31-05-05 | 18:51

@Mr.A.N. Alvabeet
ik heb het wat onhandig geformuleerd maar dat is dan ook wat ik uiteindelijk bedoelde,aangaande de kwaliteit.

[politiek correct beantwoord?!]lol [no offence]

e-one2day | 31-05-05 | 18:46

Nee, in Balk geloof ik niet, maar dat is voor mij nog geen reden om tegen te stemmen.
Net zomin als dat hij opeens voor lul zou staan, dat stond hij sowieso al......

MAXIMO | 31-05-05 | 18:45

@ Thygros 1748

Schrijf niet ghost voor Balkenende (noch voor Zalm, wat sommigen al eerder dachten. De NL overheid betaalt mensen van mijn niveau te slecht.

De grondwet gooit Europa dus niet op slot.

- Het meeste beleid wordt in secundaire wetgeving voorzien. Daar komt meer gekwalificeerde meerderheid en minder unanimiteit dan nu het geval is, dus verbetering en niet op slot.

- Over de revisie: artikel IV-443 neemt ongeveer het huidige systeem over, met gewone ratificatie door iedereen. Dus geen verslechtering.

- Deel III (beleid) kan zelfs versimpeld gewijzigd worden (IV-444 en IV-445 - de laatste zonder ratificatie).

Dus verbetering tov EG (overal unanimiteit). Dus in het algemeen beter, en de zaak gaat duis verre van op slot.

Vroeger stond er op het Leidseplein een grote lichtreklame "Het Parool LÉÉS DIE KRANT". De Grondwet LÉÉS DAT DING zou ik zeggen.

Purifyer B | 31-05-05 | 18:45

@Maiximo 18.40: Nope, zie daar geen enkel bewijs. Maar als dat jouw nivo van bewijs is snap ik dat jij voorstemt.
Jij gelooft zeker ook dat er geen Europesch leger komt? Want Balk heeft het gezegd?

Thygros | 31-05-05 | 18:44

Wij hebben al met zijn allen voor de grondwet verkozen d.m.v. te kiezen voor politici die het nooit onder stoelen of banken hebben geschoven dat zij voor 1 europa zijn......
Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom???

MAXIMO | 31-05-05 | 18:42

Pannie 18.35: Daar ga je weer de fout, de meesten in de kamer hebben er niet voor geleerd, dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Er zijn er maar een paar met een studie die enigzins van belang is.
De rest is gewoon Volksvertegenwoordiger en moet dus het volk vertegenwoordigen. Niet jou een mening opdringen, maar jouw mening omzetten in regelgeving

Thygros | 31-05-05 | 18:41

Vraag me af of we deze zomer nóg meer Duisters op het strand hebben die kuilen.... eh foxholes graven.

Pietah21 | 31-05-05 | 18:41

Zal alvast even bier en wat te knabbelen halen voor morgenavond.

~Pyro~ | 31-05-05 | 18:37

@e-one2day 31-05-05 @ 18:28

Als de kwaliteit van softdrugs nog meer moet verbeteren gaat iedereen straks aan de heroine. Een joint wordt dan net iets TE denk ik. Kwaliteit is goed genoeg op dit moment.
En al dat gezeik over schimmels ed is een beetje overtrokken. Ik ken geen shop die zijn weed niet checkt voor het te kopen.

Ben wel voor biologisch verantwoorde weed. Minder bespoten bedoel ik dan. Maar
dan wordt het weer lastig om geen verotte weed te krijgen =-)

Mr.A.N. Alvabeet | 31-05-05 | 18:37

Mensen wel gewoon met respect en waardig de overwinning gaan dragen, de kracht van een democratie is dat we ook kijken naar de minderheid die ja heeft gezegd.
De Ja-stemmers dus niet gaan uitjoelen enzo we zijn geen voetbalsupporters.

Met een beetje geluk kunnen we samen met de ja-stemmers komen tot een zeer goede en werkbare grondwet, die daarna door nederland als 1 van de grondleggers van Europa met trots word voorgelegd aan de andere lidstaten.
Leve Europa, nee tegen deze grondwet!

Thygros | 31-05-05 | 18:37

+voor gaan stemmen

Pannie | 31-05-05 | 18:36

@Sjors en Sjimmie ik zie gewoonweg het nut van een nee niet in, en ik geloof in een Europa. Nogmaals als 80% van de mensen die er voor door hebben geleerd (politici) en zelfs figuren als 'paranoide' Geert Mak en 'geweten' Freek de Jonge, dan overweeg ik zelf wel om ja te stemmen, hoewel ik wel weet dat er ook tientallen redenen zijn om nee te stemmen. Niemand beweert dat deze 'grondwet' perfect of zelfs maar goed is, maar ik geloof ook wel dat het beter is dan helemaal niets.

Pannie | 31-05-05 | 18:35

@ Pannie, Liefde, Vak.... laat mij niet lachen. Als die jongens en meisjes echt de beste in hun vak waren zouden ze kiezen voor een beter betaalde baan, maar het zijn nu net mensen die het net niet tot die top kunnen brengen (ok enkele daargelaten, en die doen het dan weer om hun eigen Ego te strelen) Pannie niet ik naai jou, maar net die mensen die het niet op eigen kracht halen om tot de top te komen. En voor de rest, ik drink niet, rook niet en ben altijd al op reis. Heb dat spelletje van die Lutsers al langer geleden begrepen en dus voor mijn eigen gezorgd. Nog een fijne dag morgen en droom gerust verder!!!

BenBack | 31-05-05 | 18:32

Nederland stemt nee, ole ole! Ja stemmers zijn niet vaderlandslievend, weg ermee!

Calzone | 31-05-05 | 18:32

@Pannie
ooit gehoord van ahojg-regels
oftewel geen toegang onder de 18 dus meerderjarig.
En die koffieshops die jij te koop ziet staan hoe doe je dat dan met een vergunning

Henkiemaardannietgek | 31-05-05 | 18:31

@Pannie
dus jij vind dat de jeugd beter volgezopen van de breezers,terugkomen op school na de pauze?
en DIE jeugd die een geeltje per dag te verteren hebben zoals jij het stelt.is naar mijn idee geen schoolgaande jeugd.
en dat is nu precies waarom het gelegaliseerd moet worden!meer controle betere kwaliteit en minder criminaliteit.
in ieder geval in het softdrugs gebeuren...

e-one2day | 31-05-05 | 18:28

*wacht nog steeds op maximo's overtuigend statistisch bewijs dat nee-stemmers dommer zijn*

Pannie: de aap komt bij jou eindelijk uit de mouw, je stemt alleen voor omdat 80 %van de tweede kamer voor stemt... Dat is je goed recht,maar zeg dan dat je deze materie te moeilijk vind om zelf over te oordelen en blijf thuis. En verwijt zeker de Nee-stemmers niet dat ze dom zijn en geen verstand van zaken hebben als die onderbouwd en met argumenten tegen zijn.

Thygros | 31-05-05 | 18:28

ik ga ff snel een peuk roken. Nu mag het nog....

Sjors zonder Sjimmie | 31-05-05 | 18:27

@Pannie
Dat ouevre van Badwoman is o.a. een samenstelling van comments op eerdere topics alhier, zonder bronvermelding.
zeer verwarrend deswegen.
En idd wordt er in Frankrijk meer geblowed maar de oorzaak daarvan is de kwaliteit van het bier.

Don Quichote | 31-05-05 | 18:27

Mensen hou nou toch allemaal op met die voor en tegens, wij nog de machthebbende van de 25 landen hebben ook maar het minste idee wat er in de grondwet staat, wat er werkelijk staat kom je pas achter als het èèn en ander is gecontroleerd door enkele rechtzaken.
-
En pas dan komen de ja stemmers er achter waarvoor ze hun akkoord hebben gegeven.
-
Maar als altijd geld ook dan weer het spreekwoord "berouw komt na de zonde"

Zeus | 31-05-05 | 18:27

een nee consequenties??
NEE!! die lafbek van een JP liet in een debat op tv afgelopen zaterdag al weten dat hij bij een nee daar geen persoonlijke consequenties aan zal verbinden.

verknipt | 31-05-05 | 18:26

Tm ik vind het echt gelul op die site, die activisten vinden dat wij hier zouden moeten bepalen wat er in Spanje gebeurt, dan zijn ze pas tevreden. Dat slaat toch nergens op!

Pannie | 31-05-05 | 18:26

@Pannie,

wat zijn dan jouw redenen om voor te stemmen?

Sjors zonder Sjimmie | 31-05-05 | 18:26

Hoedanook... iedereen die hier reageert moet wel gaan stemmen, geen lafaards die alleen hunne bek opendoen, en thuis blijven he....

kiri-kiri | 31-05-05 | 18:24

Tm ik lees niet zo snel maar ik zie al gelijk staan dat een stem voor de grondwet een stem voor stierenvechten en drijfjachten is, en dat slaat al gelijk m.i. helemaal nergens op.
Wat zal een nee stem die dieren dan helpen. Kijk dat is het probleem met dit soort extremisten, die zullen pas tevreden zijn met een grondwet wanneer je als automobilist je rijbewijs kunt verliezen als je over een kolonne mieren heenrijd.
Ik ben overigens zeer anti stierenvechten, maar met een Europagevoel zal hier volgens mij toch echt eerder een eind aan komen.
Volgens mij werden er 20 jaar geleden in Spanje nog mensen omgebracht door middel van de zogenaamde 'wurgpaal'...

Pannie | 31-05-05 | 18:24

typo @ "en glas"...

verder zal het inderdaad niet leiden tot een kabinetscrisis, me dunkt...

Obscurion | 31-05-05 | 18:23

Tm dat zijn toch niet van die Volkert fascisten?

Pannie | 31-05-05 | 18:17

Ik schijn voor te zijn. Tsss

Schijnheilig boontje | 31-05-05 | 18:17

Femke vindt dat er veel meer referenda moeten komen. Zeker bijvoorbeeld straks ook inzake toetreding van Turkije.
-
Tegen die tijd zit Europa tsjokvol met moslims, dus over die uitslag behoeft dan geen twijfel te bestaan. Hoera voor Eurabia.

Ganglion | 31-05-05 | 18:16

@ Pannie :

(quote)Ik snap nog steeds het voordeel van een Nee niet voor het tegengaan van Europees dierenleed.(/quote)

Dan moet je deze site eens bekijken : www.dierenrechteneuropa.nl/

Die winden er geen doekjes om en worden ondersteund door een enorme zooi dierenbeschermingsites...

TM | 31-05-05 | 18:15

@. Pannie
En ik heb werk omdat mijn baas geen tijd / zin heeft in het werk wat ik doe. Maar als ik niets doe of het verkeerd doe dan mag ik ongezien opdonderen. Gek he? Ik wil politici best vertrouwen en waarderen. Maar dan moeten ze hun werk wel goed doen. Stem jij maar ja tegen broddel werk.

Wulfpack | 31-05-05 | 18:15

Ik vertrouw en waardeer politici, want zij doen waar ik te lui voor ben/geen zin in heb. Net als een vuilnisman bijvoorbeeld.
Als 80 % van heel het politieke spectrum, van links tot rechts, beweert dat het voor ons (Nederland) goed is om ja te stemmen, dan neem ik dat zo maar van ze aan, gek he?

Pannie | 31-05-05 | 18:11

Als softdrugs in Nederland niet meer gedoogd wordt dan krijgen Donner en Remkes het pas druk. Gelukkig stemmen we NEEN.

De hele passage landbouw en visserij moet flink op de schop, deze bestaat namelijk voor een groot deel uit een verdrag dat stamt uit de jaren 50!

Pietje Bel | 31-05-05 | 18:10

De politici van de meeste partijen zijn momenteel gevangene van de al jaren voortdurende en nimmer bespreekbare 'Europese gedachte'.
-
Nu de achterban echter voor het eerst de kans krijgt haar mening te geven, blijkt dat dwars door alle partijen er een forse weerzin bestaat tegen dat Europa.
-
Ook binnen de PvdA, CDA, VVD en GL roept een grote groep heel hard NEE. Het denken in communisten, kaalkopjes, gristenen etc. is slechts een misleidende tactiek van de ja-stemmers en dan vooral van de op het pluche zittenden.

Ganglion | 31-05-05 | 18:09

@. MAXIMO
Wat voel ik me toch dom ten opzichte van jou zeg. Nou, nou. Zo, zo...... ROFLOL

Wulfpack | 31-05-05 | 18:07

@Lekker Belangrijk,
ik doe 't liever zelf, als je 't niet erg vind, ik wil er even wat verstand in rammen!met mijn zweepje, of course!

fuckje | 31-05-05 | 18:05

Arjan volgens mij wordt er in Frankrijk meer geblowd als in Nederland vreemd genoeg (volgens de 'cijfers' begreep ik). Ik wou alleen maar zeggen dat ik me als Europese blower, zeker in Nederland, nooit zorgen zou maken om een blowtje. Zoals het de afgelopen jaren met de coffeshops is gegaan vind ik persoonlijk ook geen verworvenheid, jonge minderjarige pubers (tegenwoordig gelukkig strenger)die totaal apatisch een geeltje de man per dag van dat bespoten rattengif naar binnen werken terwijl die coffeshophouders slapend rijk worden (en die miljonairs ken ik persoonlijk)
Ik zie op horecasites wel eens een coffeeshop te koop, een gemiddeld cafe kost hier 2 ton, en een coffeeshop ineens 1,2 miljoen.

Pannie | 31-05-05 | 18:04

Standaard scenario:
-Er gaat iets helemaal fout
-Mensen gaan vragen stellen
-Mensen worden boos en eisen een reactie van regering
-1 persoon die toch niet gemist wordt, treedt af
-Nederland leeft verder.

Framoes | 31-05-05 | 18:03

@maximo: statistisch bewijs ? ok kom op met dat bewijs! mischien krijg je me wel om

Thygros | 31-05-05 | 18:00

@. Badwoman
1 Deze lappen spam ben ik al een paar keer tegen gekomen. Kom zelf met een mening.
2 Zoals jij het hebt neergeplempt zo davht ik ook over de "grondwet" Ook een bunch met onsamenhangende woorden.

Wulfpack | 31-05-05 | 18:00

@Pannie
jij dus ook pannie,maar als JIJ je niet aan DE huidige grondwet houd,mag je je onmiddelijk verantwoorden!
en ergens tussenuitknijpen op sommige momenten is niet half zo erg,dan geen verantwoording willen afleggen.

e-one2day | 31-05-05 | 17:56

Als alle Ja stemmers nou gewoon 1 of 2 van die nee-stemmers overtuigen, wat niet zo moeilijk is aangezien statistisch is bewezen dat Nee stemmers per definitie dom(mer) zijn, dan hebben we een JA.
Beter toch!!?

MAXIMO | 31-05-05 | 17:56

@king: omdat hij door die dubbele unanimiteit bij aanvaarding helemaal niet verbeterd kan worden. 1 van de sterke punten van de voorstanders is dat je geen unie met 25 landen kunt besturen met 25 veto's. Je kunt deze grondwet alleen maar wijzigen na een dubbele unanimiteit, dat komt neer op 50 keer een veto....... dus over 40 jaar is deze grondwet nog onveranderd.

Thygros | 31-05-05 | 17:55

ik lees al die kutstukjes van jullie toch niet!

jfonteyn | 31-05-05 | 17:52

@Benback Wat is dat nou voor gelul over politici die er alleen voor zichzelf zijn. Als je echt veel geld wil verdienen dan ga je niet de politiek in, en zonder idealen/liefde voor een vak houd je geen enkel vak langdurig vol. Je wordt als mens heel de dag overal door iedereen genaaid uiteindelijk, dat zal voor politici echt niet meer zijn.
Ik weet niet wat voor vak jij uitoefend, maar jij naait mij ook. Jij probeert er ook eerder tussenuit te knijpen als je de kans krijgt, jij meld je ook ziek terwijl je gewoon een kater hebt, jij probeert mij als verkoper ook een duurder product aan te smeren dan ik echt nodig heb, of jij vult je studiebeurs ook aan door zwart in een kroeg te werken waardooe er een 'echte' barman buitenspel staat. Politici zijn uiteraard net mensen.

Pannie | 31-05-05 | 17:52

@ Thygros
precies, zowel ja als nee stemmers zijn her erover eens dat deze grondwet niet perfect is. Waarom het dan moeilijker maken om deze grondwet verder te verbeteren?

King of controversy | 31-05-05 | 17:51

@fuckje 31-05-05 @ 17:39 Geyl!!!!Mag ik het doen, Ik heb net een nieuwe whip aangeschaft.

Lekker Belangrijk© | 31-05-05 | 17:49

@purifyer B 1743: jij was toch de ghostwriter van Balk? Ben je om nu? Of heb je als laatste argument nog nodig dat je wel gek moet zijn om ja te zeggen tegen een grondwet die dankzij de vereiste dubbele unanimiteit nooit meer veranderd kan worden? En dat je daarmee dus juist Europa voor de komende 40 jaar op slot zet?

Thygros | 31-05-05 | 17:48

@Brederodekater
Volgens EU-parlement voorzitter Josep Borrell moeten zes lidstaten het verdrag afwijzen voordat de Grondwet volledig van de baan is. Hij baseert zich op artikel 30 van de slotakte van de grondwet. Daarin staat dat als 80% van de lidstaten (20 van de 25) de tekst hebben gratificeerd en andere landen moeilijkheden hebben ondervonden, de Europese leiders de kwestie bespreken.

hoe kan je iets baseren op een artikel in een grondwet die helemaal nog niet is aangenomen......??????
hier hebben we dus het bewijs dat het al doorgestoken kaart moet zijn!
ik kijk ff in de schuur of mn opa zn RIEK er nog staat!

e-one2day | 31-05-05 | 17:46

@Brederodekater
waarom limnk je naar oud nieuws op fok!?

Henkiemaardannietgek | 31-05-05 | 17:46

@Pannie,

Zo'n Franse coffeeshop wil ik wel eens van binnen zien. Je mag helemaal nergens blowen, ook in Nederland niet.

Arjan | 31-05-05 | 17:45

Die site van de stemwijzer is echt briljant. :D

Piet Krediet | 31-05-05 | 17:43

@ING.enious 17.40: dus de ja-stemmers zijn angsthazen en denken dat ooit alles beter word en de Nee-stemmers avonturiers met lef? Dank je, dit is het eerste aardige wat ik van het ja-kamp heb gehoord! Ik been geen kale communist , maar een Indiana Jones!

Thygros | 31-05-05 | 17:43

Een ding wordt vergeten: bij nee houden we de huidige rommelige verdragen. De grondwet is niet perfect maar beter en democratischer. We lopen te kankeren over de amerikaanse dominantie in de wereld en dat Europa daar iets tegenover moet stellen. De grondwet maakt dat beter mogelijk dan de huidige verdragen hoewel hij niet perfekt is. Dus ja. Ik heb de overheidscampagne op afstand, en geenstijl intensief gevolgd.

Het treurige is wat je ook stemt dat de zogenaamd Eurosceptische landen (VK, Denemarken) een openbaar en inhoudelijk debat over Europa kennen op een hoog niveau. Het niveau van de diskussie in nederland is lamentabel. Van beide kanten. Dat het nee kamp allerlei sentimenten gebruikt kan ik dan nog begrijpen, maar de tegenstanders hebben helaas gelijk als ze zat zijn van de amateuristische knoeicampagne en de chantage door het kabinet. Geen goede to the point inhoudelijke argumenten die er wel zijn. Rij ik weer eens in de polder, hoor ik een spotje van zon debiele rapper die zegt "ik heb gehoord dat er een grondwet is of zo". Ik dacht eerst: dat is een actiegroep van neestemmers. Blijkt het godbetert een regeringscampagne zijn.

Jammer als het nee wordt maar eigen schuld dikke bult van Balkendende c.s.

Purifyer B | 31-05-05 | 17:43

Arjan blowen kun je in heel Europa, behalve in Scandinavie, daar ligt het wat moeilijker....
En dat puberpostje van Badwoman, wat is dat???
Ik snap nog steeds het voordeel van een Nee niet voor het tegengaan van Europees dierenleed.
En een familie die naar Canada emigreerd, en na 8 maanden berooid terugkomt, die zijn gewoon superdom!
Is die Badwoman nou een linkse of een rechtse fascist trouwens, het lijkt een rare mix te zijn?

Pannie | 31-05-05 | 17:43

Hahaha wat ene goeie, Kabinent & consequenties trekken uit een Neen. Jullie hebben het nog steeds niet in de gaten dat die Jongens en Meisjes er alleen zitten voor hun eigen hachie en dat van hun vriendjes uit het bedrijfsleven. Dat gevalletje met D66 zeker ook al vergeten!!! Neen Balkie komt gewoon weer met een of ander zielig K*t verhaal en belt dan zijn vriendje Blair op dat hij de eerste week geen zin in Sex met hem heeft. Neen de echte hakdag zal pas bij de eerste verkiezingen zijn.----- Denk dat ik maar eens op vakantie ga naar Turkistan kijken of ze ook nog zo'n zin hebben om erbij te komen,,,,,

BenBack | 31-05-05 | 17:42

De Vuile flikkers gaan ons naaien!
frontpage.fok.nl/nieuws/54569

Balkenende bukt natuurlijk en reikt graag de vaseline nog aan ook :r
Daar gaat dus onze nee :(

Brederodekater | 31-05-05 | 17:41

Timmer 31-05-05 @ 17:08
.
Amen... Europa in de shit en voor het eerst in de geschiedenis dat er zoveel mensen willen kiezen voor grotere onzekerheid en bijna zekere achteruitgang! Dus, de kerk heeft toch gelijk en Darwin niet, de evolutie theory de nek om... cheers mate!

ING.enious | 31-05-05 | 17:40

@Badwoman:

Neuqen?

Iko Nal | 31-05-05 | 17:40

Badwoman moet eens een paar klapjes op haar billetjes krijgen.......

fuckje | 31-05-05 | 17:39

@DT71 17.36: en ja-stemmers ook ;-P Volgens Artikel 97 lid 1 van de nog altijd geldende Nederlandse grondwet

Thygros | 31-05-05 | 17:38

Voor:
Links (PvdA, GL, D66) & rechts (VVD, CDA); werkgevers (VNO-NCW) & werknemers (FNV)
Tegen:
Orthodox-christelijk (CU, SGP), nationalistisch (Geert W), protestpartij (SP)
M.a.w. op het eerste gezicht ben je gek als je Nee stemt. Maar toch ga ik morgen een extragratis Neen in JPB?s aars trappen. Waarom? Nou, hierom:
Het grootste argument van het Ja-kamp om de ontevreden Nee-stemmers over te halen: ?het gaat nu niet om de Euro, het kabinetsbeleid of Turkije bij de EU, dus om die redenen moet je geen Nee stemmen.? Welnu, ge(min)achte arrogante autisten, dat is nu precies waar het WEL om gaat! Goede samenwerking moet door de bevolking gedragen worden en dus niet van bovenaf opgelegd worden.
De afgelopen jaren hebben we steeds meer wetgeving naar Brussel zien wegsluipen. De Euro is zonder het aan het volk te vragen doorgedrukt. Straks komt Turkije erbij, no offense maar Turkije is geen Europese staat (evenmin als al die Oostbloklanden die erbij gaan komen). Nu mag het Nederlandse volk zich voor het eerst uitspreken over iets dat met de Europese samenwerking te maken heeft en kijken de hoge heren vreemd op dat we keihard op de rem trappen?!? Deze grondwet vergemakkelijkt een verregaande verschuiving van bevoegdheden naar Brussel. Een weg terug is er niet meer na aanvaarding van de grondwet (dubbele unanimiteit is in praktijk immers onhaalbaar). Dus dan gaan we nog verder vastzitten in een samenwerkingsverband dat
1. kleine landen benadeelt ten koste van het nationaal belang van grote landen (zie hoe Duitsland en Frankrijk hun reet afvegen met het Stabiliteitspact)
2. niet eens in staat is 1 vergaderlocatie te kiezen waardoor er een maandelijkse verhuizing wordt georganiseerd die jaarlijks honderden miljoenen euro?s kost
3. op parlementsniveau gevuld wordt door schaamteloze profiteurs (b.v. torenhoge onkostenvergoedingen voor EP-leden), de grondwet gaat hier niets aan veranderen
4. voor een groot deel bestaat uit straatarme oost-Europese landen waarvoor wij als rijk land kunnen gaan betalen (terwijl onze verzorgingsstaat nu al moeilijk te handhaven is)
5. wordt gevormd door landen die (politiek, cultureel, sociaal) zoveel van elkaar verschillen dat het een illusie is om te denken dat er met één stem naar buiten getreden kan worden (kijk naar het meningsverschilletje tussen Engeland en Frankrijk/Duitsland ten tijde van Bush? ?bevrijding? van Irak)

Morgenavond viert zum kotzen een feestje, kijkend naar onvergetelijke TV: de reacties van Balk, Brinkhorst, Bos, Van Aartsen, EUrlings, op de uitslag van 64% Nee-stemmers.

zum kotzen | 31-05-05 | 17:37

Volgens Ruudje Lubbers hebben hijzelf en zijn opvolger-MP's Europa niet goed verkocht aan de bevolking.
-
Gelukkig maar.

Ganglion | 31-05-05 | 17:36

@Badwoman, hartstikke bedankt dit zijn wel erg goede argumenten om de verdeeldheid in mijn huis terug te brengen naar een eenduidig NEEN

Moneyhonour | 31-05-05 | 17:36

@e-one2day 17.33: Nogal ja, ben bang dat morgen de prijs van de scrollwieltjes weer excessief zullen stijgen, met dank aan badwoman ;-P

Thygros | 31-05-05 | 17:36

@.Pannie
Femke H vond het ook niet zo'n probleem dat er zo'n kloof is ontstaan tussen kiezer en politiek
(bron radio 1 17:15)
Volgens mij is ze blond

bananenrepubliek | 31-05-05 | 17:36

@Badwoman:
Paars-1 en 2 niet slecht? Wim Kok een goeie premier? Wahahahahahahahahaaaaa!!!
-
Landverraders als Kok zouden voor een volkstribunaal moeten verschijnen.

Rest In Privacy | 31-05-05 | 17:36

57 punten?!? Ik twijfel helemaal niet!! Het wordt een Uber Alles Nee. En Badwoman, plaats volgende keer een link muts!! Sheeshus!!

Lekker Belangrijk© | 31-05-05 | 17:35

@Pannie,

Waar staat dat, van die coffeeshops? Expliciet staat het in ieder geval niet in de grondwet wat betekent dat er over onderhandeld moet worden als het EP het in zijn hoofd haalt dat drugs grensoverschrijdend is. Daar kun je op wachten, alleen Nederland heeft een onderscheid tussen soft- en harddrugs.

Arjan | 31-05-05 | 17:33

@Thygros
viel mijn postje toch nog wel mee... over de bestaand grondwet lol ;)

e-one2day | 31-05-05 | 17:33

@.Gavrillo
Ik heb de Sponsorloterij en de Bankgiroloterij al gewaarschuwd. Zij zullen ?25 extra afschrijven van alle deelnemers voor jouw nationaal geschenk

bananenrepubliek | 31-05-05 | 17:33

@pannie 17.28: je snapt het echt niet he, heb je JP, Bos en van Aartsen dan niet gehoord: Er komt geen superstaat, er komt geen Europesche natie ;-)

Thygros | 31-05-05 | 17:32

Badwoman = Spamwoman

Henkiemaardannietgek | 31-05-05 | 17:32

Ik geloof niet dat 1.000.000 internationale handtekeningen als een fopspeen gezien zullen worden.
. Pannie
nee dat misschien niet maar ze kunnen ze wel van tafel vegen...
blijft hetzelfde.

e-one2day | 31-05-05 | 17:31

Die Balkie ontpopt zich inderdaad als idioot in deze referendumtijd, maar om nu steeds en altijd met dezelfde foto van JPB te koppen......

Wolfgang | 31-05-05 | 17:31

Ik geloof niet dat 1.000.000 internationale handtekeningen als een fopspeen gezien zullen worden.

Pannie | 31-05-05 | 17:30

@Pannie mijn meisje vertrouwd Femke H. voor geen meter.
@Arjan bedankt voor jou duidelijke uitleg hiermee krijg ik haar wel over de streep.

Moneyhonour | 31-05-05 | 17:28

Arjen dat stierenvechten wordt niet expliciet toegestaan, dat wordt alleen aan de Spanjaarden overgelaten, net zoals bij ons het coffeeshopbeleid, anders zouden de spanjaarden ook in meerderheid nee stemmen uiteraard. Stierenvechten schijnt cultuur te zijn.
Toch weet ik zeker dat in een Europese natie dit op den duur afgeschaft zou worden.

Pannie | 31-05-05 | 17:28

@pannie 17.13: nee je snapt het nog niet, maar dat geeft niet want jij mag gewoon ja stemmen.
1 miljoen kiezers uit diverse Europesche staten kunnen bij de commissie een voorstel doen om hen te verzoeken een voorstel bij het Europesch parlement te doen. Niet echt boeiend, ik kan nu ook een mailtje naar Barosso sturen met een idee en steekhoudende argumenten, kan die dan ook wat mee doen of niet.
Maar als jij dit een stap vooruit vind in de democratie van Europa,dan mag dat natuurlijk.

Thygros | 31-05-05 | 17:27

Maxim Verhagen donderdag in de tweede kamer: 'De uitslag zouden wij serieus nemen bij 30% opkomst en 55% tegenstemmers. De tegenstemmers zijn geen probleem, de opkomst is spijtig genoeg 75%. Wij nemen dus kennis van de uitslag en hebben begrip voor de standpunten van de voorstemmers.'

ventus_aqualis | 31-05-05 | 17:27

@Pannie,

Dat je vervolgens niks aan die stemmen hebt. Het is een fopspeen.

Arjan | 31-05-05 | 17:27

71 punten hier. Was toch al geen twijfel mogelijk: nee.

Salva | 31-05-05 | 17:26

Ik ben echt zo eerlijk geweest als ik kan zijn in zo'n onzinpoll. Niks nieuws eigenlijk :

Stemhoks Stemadvies

Gefeliciteerd! Uw score is 70.

Wij zijn zo vrij geweest om u en uw score in een hokje te stoppen. Lekker Nederlands! Er zijn vier hokjes:

? 0-30 punten: de eurofoben
? 31-75 punten: de eurosceptici
? 76-119 punten: de eurofans
? 121-150 punten: de eurofielen

U moet weinig hebben van Europa en u neigt naar tegen, maar twijfelt nog. Want dat de taartengooiers van Eurodusnie ook tegen zijn geeft toch te denken. U heeft de EU-grondwet niet gelezen, maar wilt toch graag stemmen. Dat mag.

Ons advies: stem tegen.

Bent u benieuwd naar het aantal voor- en tegenstanders van de EU-grondwet onder de stemhoklezers? Ga dan naar de peiling.




Alleen, hoe komen ze erbij dat ik de grondwet niet heb gelezen? Is dit een uitgave van www.jomanda.eu ? :-)

TM | 31-05-05 | 17:25

lol 49 points... je twijfelt nog wahahahaha

NEEN!!!

thaSPLIFF | 31-05-05 | 17:23

Misschien kan JP morgenavond na het debacle van 70% tegenstemmers een herdenkingsdag in stellen!
B.v.b elke 5 jaar herdenken dat Nederlanders onder het juk van die burohielenlikkers van de EU met daadkracht trouw en moed heeft geweigerd zich te laten ringeloren,tegenover deze eu-kliek zakkenvullers en vergader insecten!
NEDERLAND MOET BLIJVEN

nummertje | 31-05-05 | 17:22

collapse die zes landen kun je makkelijk vinden, actiegroepen gaan zich internationaal organiseren, en wat is het voordeel dan bij een nee???

Pannie | 31-05-05 | 17:22

@Pannie
geestverrijkende pretsigaret he!!!
niet zo denigrerend over ons groene goud!!
als er in de grondwet was voorgesteld om dat te legaliseren waren er vast meer ja stemmers.
want dan weten we zeker dat we al een ruime voorsprong hebben op de rest van europa in die markt!!met al onze deskundigheid.
ook zou dat ten goede komen van de landbouw!
maar het is veeeeel simpeler,een grondwet is bedoeld voor een land en haar volk en moet in eerste plaats DUIDELIJK zijn!!
dus aan de eerste regel waar dit aan moet worden voldaan volgens de normen en waarden,voldoet dit boek niet!!!!

e-one2day | 31-05-05 | 17:22

Die scholieren hebben ergens opgepikt dat de coffeeshops dan moeten sluiten.

Pannie | 31-05-05 | 17:20

@. Pannie
Die 1000.000 handtekeningen moeten uit 6 landen komen en dit ´burgerinitiatief` is uiteindelijk niet bindend.

collapse | 31-05-05 | 17:18

@Pannie,
Als er 1.000.000 handtekeningen (uit "voldoende" landen) zijn verzameld mag je het parlement verzoeken er nog eens naar te kijken. Je kunt ze nu ook al een mailtje sturen, meer invloed heb je niet met deze regeling.

Een hoop gesol met dieren (stierenvechten e.d.) wordt met deze grondwet overigens expliciet toegestaan, dus al had je 200 miljoen handtekeningen EN wilde het EP welwillend daar iets aan doen dan gaat dat nog niet door.

Arjan | 31-05-05 | 17:16

Ik zag Rozevis gister zijn eindspeech houden bij de EuropaQuizz, De wanhoop sprak uit zijn hele houding, zijn ogen stonden op janken, alleen al om Balk ook zo te zien stem ik Nee (en om een heleboel andere redenen die niet weer herhaalt hoeven worden)

Voor de Nee-stemmers alvast een Proficiat!
Voor de Ja-stemmers: ach gelukkig hebben jullie de foto's nog www.geenstijl.nl/paginas/ffv16winnaars...

Thygros | 31-05-05 | 17:16

Boris B. wat heeft dat met doorprikken te maken?
Scholieren zijn gewoon overal tegen, die denken nooit verder als het eerstvolgende blowtje.

Pannie | 31-05-05 | 17:15

Welke minister zou opstappen?

Boris Borsthaar | 31-05-05 | 17:14

Bij een afscheid hoort gebak, doe mij maar een etnisch minderheids hoofd (vroeger moorkop)

Mellorenz | 31-05-05 | 17:13

Moneyhonour volgens Femke H. is de grondwet veel beter voor dieren als geen grondwet. 1.000.000 handtekeningen van dierenvrienden kunnen dan bv. het gesol en gesleep met dieren binnen Europa verbieden als ik het goed begreep.

Pannie | 31-05-05 | 17:13

cryptocommunist = puzzelaar die z'n kruiswoordpuzzel met 50 kameraden invult?

Huh..? | 31-05-05 | 17:11

Scholieren afgetekend tegen grondwet
DEN HAAG - Nederlandse scholieren moeten niks hebben van de Europese grondwet. Bij het landelijke ScholierenReferendum stemde dinsdag 69,9 procent tegen. Voorstander is 30,1 procent, maakte het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP) dinsdag bekend.

Gehouden onder 50.000 scholieren!!! Zelfs kinderen prikken nu al door de leugens van de politici heen! Leve de hangjeugd, wat mij betreft worden de Breezers spotgoedkoop!

Boris Borsthaar | 31-05-05 | 17:10

Hehe, gelukkig zijn er nog mensen als Timmer, ik voelde me al zo eenzaam.

Pannie | 31-05-05 | 17:10

Ik kijk er al naar uit dat ik zaterdag gekroond zal worden tot Kaiser Gavrilo de eerste. Als onderdanen mogen jullie kijken naar het gebouw waar de kroning plaats vind. Ik verwacht wel een (inter)nationaal geschenk. Ik zal morgenavond mijn wenslijst bekend maken.

Gavrilo | 31-05-05 | 17:09

K*T!
'Gefeliciteerd! Uw score is 79.'
Dusss..

Huh..? | 31-05-05 | 17:09

Bij mij thuis is er een ernstige verdeeldheid, Ik probeer haar nu te overtuigen van het feit dat de grondwet slecht is voor dieren. Iemand anders nog goede argumenten?

Moneyhonour | 31-05-05 | 17:09

Ik ben al helemaal in euforiestemming. Morgen met alle kaalkopjes en cryptocommunisten vieren dat we met Nederland de eerste stap terug gezet hebben richting vooroorlogs isolationisme. Een prachtig Nederland, dat altijd 50 jaar achter loopt op de rest van de wereld en waar we het moeten doen met de kruimels die overblijven. Uiteraard geen direct gevolg van dit referendum, maar wel van de puberale angsthazensfeer die o.a. Geenstijl, Geert Wilders en Harry van Bommel propageren. Proost jongens!

Timmer | 31-05-05 | 17:08

Gefeliciteerd! Uw score is 96.
76-119 punten: de eurofans

Slowhand | 31-05-05 | 17:07

hehe goeie antwoorden in ieder geval in die test, heel wat beter dan die vage shit waar je altijd op ja uit lijkt te komen

Jedebielebroertje | 31-05-05 | 17:07

Denk dat het verstandig is voor JP om vanavond van de buis te blijven om zo de schade voor de ja-campagne te beperken.., denk inderdaad dat ie vanavond niet lekker zal slapen...

brutus68 | 31-05-05 | 17:06

Klopt geen reet van. Ze zeggen dat ik twijfel.

Yzord | 31-05-05 | 17:00

Gefeliciteerd! Uw score is 61.

Wij zijn zo vrij geweest om u en uw score in een hokje te stoppen. Lekker Nederlands! Er zijn vier hokjes:

? 0-30 punten: de eurofoben
? 31-75 punten: de eurosceptici
? 76-119 punten: de eurofans
? 121-150 punten: de eurofielen

U moet weinig hebben van Europa en u neigt naar tegen, maar twijfelt nog. Want dat de taartengooiers van Eurodusnie ook tegen zijn geeft toch te denken. U heeft de EU-grondwet niet gelezen, maar wilt toch graag stemmen. Dat mag.

Ons advies: stem tegen.

BlackMagic® | 31-05-05 | 16:59

Misschien als we nee stemmen dat balkenende weggaat:D of zal hij als we ja stemmen vrijwillig vertrekken ik stem ja en ik zie wel wat de rest van nederland doet

Unicorns | 31-05-05 | 16:58

@Fleisch: beloofd = belooft?

BlackMagic® | 31-05-05 | 16:55

ik hoop dat JP niet kan slapen vannacht

dode pixel | 31-05-05 | 16:55

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

clandestino | 31-05-05 | 16:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken