Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geluid AAN. Zo klinkt een Panasonic Warmtepomp

Tering

Geen gezicht. Die knoerten van Panieksonisch R32 warmtepompen (diverse prijzen) in de piepkleine voortuinen van de gerenoveerde arbeidershuisjes (zeg maar de Timmermans-achterban) in Het Rode Dorp, Westervoort (lol). Maar wacht maar tot u ze hoort warmtepompen. Zet daarvoor uw geluid op VOL & klik HIERRR, om te luisteren naar de groene droom nachtmerrie van Rob Jetten en Gerrit Hiemstra. Nu denkt u net als in Westervoort, zet die krengen lekker achter of naast een schuurtje, maar dat gaat zomaar niet. We nemen u mee naar Manderveen & bouwbesluit 2021. Op de erfgrens mag de maximale geluidsnorm van 40 decibel niet worden overschreden. Wij wensen u veel wijsheid in november.

Reaguursels

Inloggen

Voor mij wordt het Timmermans omdat de idee van meer warmtepompen, asielzoekers en consuminderen mij aanspreekt

zokanhetookja | 12-09-23 | 04:49

“It was really hot today! Must be global warming…”
Voor de geïnteresseerden: weer en klimaat:

Paleoclimatology, Aardesystemen veranderen door de tijd heen | De uitdaging om het evenwicht te bewaren binnen de huidige koolstofcyclus en het daaruit voortvloeiende klimaat is tegenwoordig niet anders dan in het verleden. Het belangrijkste verschil vandaag de dag is de snelheid van de veranderingen. In het verleden van de aarde verliepen veranderingen in het klimaat en de koolstofcyclus vaker veel langzamer (vertaalt).

opengeology.org/historicalgeology/pal... (bron: Historical Geology)

Kortom: een warmtepomp is een minuscule poging effect te sorteren op het wereldomvattende klimaat wat door vele factoren beïnvloed wordt.

Unsinkable-Sam | 12-09-23 | 00:13 | 1

Ik heb helaas nu niet de tijd om dat stukje waarnaar jij refereert volledig te lezen.

Jij lijkt jouw mening kracht bij te zetten, door een inleidend tekstje te citeren. Als ik een stukje verder lees, word ik toch weer wat warm gemaakt voor een warmtepomp.

“Today, human activity is pulling carbon out of reservoirs (storage) that have taken thousands to millions of years to accumulate (slow carbon cycle) and then adding these stored carbon to the fast carbon cycle. The speed at which the magnitude of these anthropogenic fluxes are changing is leading to rapid change in the Earth system, leading to a state of disequilibrium. At some point, tipping points will be reached. Such tipping points include releases of methane from Arctic permafrost, ocean acidification with the potential to trigger a marine mass extinction, etc.”

Aart4888 | 12-09-23 | 06:42

Ik ben gewoon benieuwd wat er in de desbetreffende omgevingsvergunning genoemd staat over geluidsoverlast.

Yor_Kok | 11-09-23 | 23:06

Bij mij is het 30 graden binnen.

vierbier | 11-09-23 | 22:29 | 2

Hier met (koelende) warmtepomp 21 graden, brrr, trui en sokken aan.

Hopenschauer | 11-09-23 | 22:48

@Hopenschauer | 11-09-23 | 22:48: Mn koelende vloerverwarming icm mn warmtepomp houdt hier de keet ook lekker koel. Morgen weer volop zon hopelijk, kunnen mn zonnepanelen lekker veel zon pakken.

sparka | 12-09-23 | 02:52

29 graden en dan nog een warmtepomp nodig hebben..

ReyNemaattori | 11-09-23 | 22:28 | 4

Huizen zijn tegenwoordig zo geïsoleerd dat bij de eerste beste zonnestraal het binnen een sauna is. Zo ook in het nieuwbouwhuis waar ik in woon. De warmte gaat er daarna lastig weer uit. Dus heb je airco nodig om het een beetje leefbaar te houden. Maar op papier zijn ze echt energiezuinig hoor....

elco485 | 11-09-23 | 23:42

En potdicht op het gevaarlijke af zelfs: stroomuitval en de woning wordt zuurstof arm wegens gebrek aan ventialitie.

Unsinkable-Sam | 12-09-23 | 00:06

Een relatie heeft zo’n fijne volledig luchtdichte woning. Hij vindt het vreselijk en gaat op zoek naar een normaal huis en gaat dat zelf op een normale manier isoleren. Leefbaarheid is écht een dingetje.

Jackjack | 12-09-23 | 05:58
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn unit is een stuk groter en maakt een stuk minder kabaal.

ratelaar | 11-09-23 | 22:21


Zwaarmoedige verhalen voor bij de Panasonic warmtepomp.

Ik heb trouwens zelf een Panasonic-magnetron, inclusief harakiri mogelijkheid, als je op de - Open Door knop - drukt en je hoofd daar vlak voor houdt: knalt met een enorme veerkracht recht in je snufferd.

King of the Oneliner | 11-09-23 | 22:13 | 1

Ik zit in een blokhut. Midden in de nacht gaat de magnetron aan. Niet elke dag, moet wel spannend blijven.

bitterpete | 12-09-23 | 01:00

Die zijn binnen 2 weken gesloopt door "jongeren".

zeeman73 | 11-09-23 | 21:51

Ik heb net voor €800 een Remeha Calenta cw6 uit 2019 laten installeren. Met eTwist erbij. Ik kan weer vooruit. Veel succes met jullie warmtepompen.

Teddy CunterBlast | 11-09-23 | 21:37 | 6

Ik heb hier eigenhandig een Intergas Xtreme 30 aan de muur gehangen. In combinatie met triple glas, isolerende deuren en extra vloerisolatie is het gasverbruik van onze tweekapper gedaald naar 630 m3 per jaar. Opgesodemieterd met die warmtepompen!

donkeyman | 12-09-23 | 00:22

@Teddy CunterBlast | 11-09-23 | 23:27: We kregen de eTwist bij de ketel, aangesloten op de oude draadjes, we gebruiken de wifi optie niet.

Ook geen programma’s, dat deden we met de Chronotherm ook niet, standaard op 15 in de zomer en in de winter op 16-17, hebben we het koud dan gaat ie 2 of 3 graden omhoog tot een uurtje of wat voor we gaan slapen.

Werkt prima die eTwist, en ook de ketel zelf, zeer tevreden over en vooral dat het warme water binnen een zucht uit de douchekop komt stromen ipv dat je een minuut moet wachten.

BadPatNL | 12-09-23 | 05:22

@donkeyman | 12-09-23 | 00:22: Dat is een puik verbruik, zitten wij dan met onze 600 voor onze tussenwoning, wel douchen we elke dag en dan klok ik niet op de minuten, en we koken op gas plus gebruiken we de oven ook best vaak.

Al en al kan er bij ons nog steeds wel beknibbelt worden op gas, maar nu vast contract wat weer stukken lager ligt dan begin van het jaar.

Die warmtepomp kan me wat, nu gebruiken we een 2100kWh, zaten ooit op 3200kWh, ik wil niet richting een 9000kWh.

Bovendien zouden we nog eens flink moeten gaan klussen om de isolatie beter op orde te krijgen, buren links en rechts zijn er wel mee aan de slag gegaan, best wat geïnvesteerd en nog loopt het niet zoals ze voorgesteld was.

Ze nemen beiden ook geen warmtepomp, het salderen stopt straks, dan krijg je een appel en een ei terug voor je kWh en je betaald wel de hoofdprijs voor het enorme verbruik van de pomp.

Nee, dank!

BadPatNL | 12-09-23 | 05:33
▼ 3 antwoorden verborgen

ik snap de redenering er achter wel : de arbeiders missen anders het geluid van de fabriek.

Dr.Utker | 11-09-23 | 21:37

Armetierige, kwetsbare oplossing, iedereen kan zich er wat bij voorstellen , maar onder het mom van het redden v d planeet moet alles wijken en krijg je dit soort flauwekul.

Zwizalletju | 11-09-23 | 21:24

Toevallig heb ik 2 buitenunits van de Panasonic airco op mijn uitbouw staan. Plus 1 bij het tuinkantoor. De 8 binnenunits worden daarmee prima ondersteund. En ik hoor nooit klachten van de buren.

BoerKoekoek | 11-09-23 | 21:13 | 2

Brutalen hebben de halve wereld, wordt wel eens gezegd.

VP732 | 11-09-23 | 21:14

Zet er eens 1 uit, misschien hoor je de klachten van buren dan wel?

Monkey Cabbage | 11-09-23 | 21:29

Nou nog een warmtepomp met omgekeerde ANC ontwerpen.
Dus die zijn eigen geluid met tegengeluid onderdrukt.

steekmug | 11-09-23 | 21:08

Het is maar wat je gewend bent... oftewel bend over...

Kladderadatsch | 11-09-23 | 21:04

Water/water warmtepompen zijn wat dat een stuk stiller en efficienter. Probleem is echter wat het op lange termijn doet met de grond (kou en warmtewinning).

BlaffendeTekkel | 11-09-23 | 21:03 | 2

150 meter grondboring, 'terugverdientijd' van 25 jaar... en dan maar hopen dat je het grondwater niet vervuilt.

Monkey Cabbage | 11-09-23 | 21:30

Fantastisch hoe het historische karakter van deze woningen zo goed behouden is gebleven.

deugallergie | 11-09-23 | 21:00 | 1

Die dingen zijn helemaal opnieuw opgetrokken

ReyNemaattori | 11-09-23 | 22:28

Volgens mij houdt de verslaggever de microfoon tegen de compressor. Dit geluid is normaliter niet gangbaar voor een warmtepomp. Mijn gevoel zegt dat hier iets niet klopt. Mechanisch defect misschien.
Overigens vind ik het geen porum om de warmtepomp tegen een stoep te parkeren. Geheid dat dit leidt tot een verkorte levensduur.

Southpark | 11-09-23 | 20:59

Succes, als straks die paupers hun voortuin hebben betegeld, begint het feest pas echt.

Stijlloosadverteren | 11-09-23 | 20:56

Een warmtepomp is niets anders dan een Airconditioner. Uw Dr. was in Paramaribo in de tijd dat de huidige VP Brunswijk de hoogspanningsmasten opblies tussen de stad en het stuwmeer. Met de hele stad in het donker hoorde je pas echt de oorverdovende stilte als er geen enkele airco meer stond te loeien.

Dr. Ka wo lo | 11-09-23 | 20:49

Dus de aarde warmt op zeggen ze, en wij moeten het nog warmer maken.
Pleit dan voor de koeltepomp.

Botte Hork | 11-09-23 | 20:46

En dat dan vele honderden of zelfs duizenden keren, in een stad. Wat een waanzin. Hoe is dát duurzaam? Zoveel geluidsvervuiling….

Hommel | 11-09-23 | 20:41 | 2

Is het niet. Het is een bedacht verdienmodel.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 20:44

Er zijn regels voor dit soort units qua geluid. Er zijn bijna geen standaard warmtepomp units die op deze afstand vd erfgrens aan de eisen voldoen. Op 7 m afstand is al moeilijk. Gelukkig heeft iedereen er 1, kunnen ze ook niet klagen.
Over 5 jaar zijn de rubbers onder compressor versleten en is de ventilator door al het ijs uit balans, dan kun je pas echt lachen!

Piep Knars | 11-09-23 | 20:40 | 1

*aandelen WD-40 kopen gaat

Botte Hork | 11-09-23 | 20:49

"The Panasonic brand was created from the elements "pan" - meaning "all" - and "sonic" - meaning "sound". Yup

basbadjas | 11-09-23 | 20:34 | 1

Dat vind ik dan wel weer erg lollig

Trekhaas | 11-09-23 | 21:05

Ik zou de A12 gaan bezetten.

tectonicos | 11-09-23 | 20:29 | 1

Met warmtepompen.

Zalwelweer | 11-09-23 | 20:40

Hoop dat de Chinezen industrie een beetje meekomt met de aanvragen van warmtepompen. Anders moeten ze nog meer als de 211 kolencentrales die nu in aanbouw zijn, gaan neerzetten. Vermoedelijk worden deze 211 gecompenseerd door in Nederland duizend koeien van de weide te halen.

jan huppeldepup | 11-09-23 | 20:27 | 3

De scherts of ironie is dat hun huizen al energie neutraal zijn en die extra kolencentrales alleen nodig zijn om onze meuk te maken. Heel droevig eigenlijk. balkangreenenergynews.com/solar-wind-...

Smoelensmid | 11-09-23 | 20:41

@Smoelensmid | 11-09-23 | 20:41: Als ze stoppen met die meuk maken, zullen ze een andere manier moeten vinden om 1 miljard mensen bezig te houden..

ReyNemaattori | 11-09-23 | 22:34

Dat ze energieneutraal zijn, is een melding van de Chinese energie- instantie, dus grote twijfel of dat wel klopt. Chinese overheidsinstanties flatteren hun cijfers altijd, want het moet elk jaar beter.

FrankVeer | 11-09-23 | 23:03

Haha, zitten met 4 bouten vast, losschroeven en op markplaats ermee. Vervolgens de woningenbouw bellen dat warmtepomp is gestolen.
Wie bedenkt dit, een toestel van 1500 euro aan de straat kant plaatsen.

shimanski | 11-09-23 | 20:27 | 5

ok, ik snap het.

swassannuf | 11-09-23 | 21:22

Zand erover.

shimanski | 11-09-23 | 21:26

@swassannuf | 11-09-23 | 20:31: Als men nu al de moeite neemt om de katalysator onder je auto vandaan te jatten voor een paar tientjes...

4HoogAantWater | 11-09-23 | 21:34
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Dubbelepunthoofd | 11-09-23 | 20:21

40db Max s nachts en anders afbreken. Ben benieuwd hoeveel db die dingen produceren.

Lukiluuk | 11-09-23 | 20:17 | 3

Gaat ook om de lage trillingen.

VP732 | 11-09-23 | 20:21

In ieder geval meer dan 40db..

bowlfabriek | 11-09-23 | 20:23

Vandaag brief gekregen van de woningbouw vereniging, of ik een warmtepomp wil en 12 zonnepanelen (€30 p/m) ik denk dat ik bedank.
Is dat verstandig?

Orderic | 11-09-23 | 20:10 | 8

Als je op Timmerfrans stemt, zou ik 't doen, die gaat energie kneiterduur maken...

ReyNemaattori | 11-09-23 | 22:36

Als je aandelen hebt bij een energie provider, dan zou ik het een go geven. Je huis laten isoleren door de woningstichting en de cv ketel in de winter op bijv. 50C zetten doet al wonderen. Maar een warmtepomp icm
met slechts 12 panelen is een kansloze missie.

Southpark | 12-09-23 | 01:07

@MorgenEenAnder | 11-09-23 | 20:58: In de winter doen zonnepanelen hoegenaamd niets dus dan trekt je warmtepomp sowieso netstroom al leg je er vijftig neer.

pollens | 12-09-23 | 01:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Degenen die dit bedacht hebben in een open vitrinekast erbij zetten.

Fi-Bu-Bla | 11-09-23 | 20:07 | 1

En een bak met rotte tomaten en eieren erbij.

VP732 | 11-09-23 | 20:09

Met driedubbel glas hoor je dit binnen niet.

Keutels | 11-09-23 | 20:07 | 3

Jawel.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 20:18

Zijn dat 6 glasplaten?

shimanski | 11-09-23 | 20:24

Hmm, ik moet nog ergens een tripel hebben staan, zit ook in glas...

Monkey Cabbage | 11-09-23 | 21:33

Eigenlijk wel raar dat zo’n ding bijna op de openbare weg staat.
Hufters hoeven er maar iets van purschuim in te spuiten en hop!
Zit je in de kou.
Welke architect is hier aan het werk geweest?
Wat slecht.

Ruimedenker | 11-09-23 | 20:05 | 4

Opeens kijk je uit naar de jaarwisseling

Botte Hork | 11-09-23 | 20:19

@Botte Hork | 11-09-23 | 20:19:
Geen kast, want dan is er onvoldoende warmteuitwisseling. Dit is wat hetbus. Lawaaiig en enorm uitdagend voor vandalen.

JanVergoor | 11-09-23 | 20:28

Dit is nog niets vergeleken met de warmte pomp waar ik last van had.
Qua grote ongeveer zo groot als een zeecontainer. Continu 35db in mijn woning. ENGIEWKO heeft het probleem opgelost en heeft denk ik zo'n €350K gekost. En al is het binnen de geluidsnorm kan het nog steeds zeer hinderlijk zijn. Echter stelt de wet dat geluid dat binnen de daarvoor gestelde normen is niet als overlast gezien wordt.

DEBERBER | 11-09-23 | 22:04
▼ 1 antwoord verborgen

Hier krijg je het als buren wel heet van.

Normpje | 11-09-23 | 20:03

Ik zit al een jaar of langer te klagen hier op GS dat de warmtepomp van de achterbuurman zo'n irritant geluid maakt 24/7 s winters. Heel vervelend voor lichte slapers.

Fijn dat het nu mainstream geklaag wordt.

sjef-van-iekel | 11-09-23 | 20:02 | 1

Het is geklaagd dat ze een woonomgeving met dat onding opzadelen!

VP732 | 11-09-23 | 20:22

1962.
Jules de Corte "Dank zij 't gas"
www.youtube.com/watch?v=OgBeM-c3_aY
Toen gas nog nieuw schoon en handig was.
60 jaar geleden.
Zo'n liedje gaat er over een warmtepomp dus niet komen.

Dank zij' t gas, heeft mijn eega voor 't ontbijt, in een ommezientje tijd, het fijnste kopje thee bereid.
Dank zij' t gas, staat de koffie heel het jaar, alle dagen tijdig klaar, nee da's heus wel voor elkaar.
En binnen x seconden is de geiser warmgestookt, en binnen x minuten zijn de piepers gaargekookt.
Warm water voor het baden en warm water voor de was, dat is allemaal te danken aan dat onvolprezen gas.

Dankzij 't gas bakt mijn vrouw haast elke week, lekkere koek en fijne cake, daarin is ze vast geen leek.
Dankzij 't gas is de keuken nooit beroet, en om het even dat je doet, gas brandt altijd gauw en goed.
En is het zomers onverhoopt een beetje wintersguur, dan ga je naar de gashaard en onmiddellijk heb je vuur.
Verwarming zonder rommel zonder stof en zonder as, dat is allemaal te danken aan dat onvolprezen gas.

Van dat gas dat zo schoon en zuinig brandt, profiteert ons hele land, van Maastricht tot Hoogezand.
Van dat gas is er overvloedig veel, dus ons volk in z'n geheel, zit wat dat betreft op fluweel.
En als u hebt genoten van dit liedje in het klein, zullen de gasbedrijven daar tevreden over zijn.
Succes met kokkerellen en sucseven met de was, en wees alle dagen dankbaar voor het volprezen gas.

Een tekst en dictie waar menig rapper vandaag de dag niet aan kan tippen trouwens , slordige luie gasten, die vinden het al mooi genoeg als de klinkers wel zo ongeveer een beetje kloppen.

#tekst over een straat met 1000 lawaaiige warmtepomp gaat maken

Moet je voorstellen, een stad als Rotterdam, 325.000 huishoudens, alleen daar al 325.000 warmtepompen voor. Dat gaat een enorme herrie maken.

AdvocatusDiaboli | 11-09-23 | 20:02 | 8

@Zapata10 | 11-09-23 | 20:13:
Als we ook een ode aan warmtepomp kunnen maken.
Als je ze niet hoort is dat natuurlijk top.

EEnzame SchizofrEEN | 11-09-23 |
Blijkbaar zijn er nogal wat geluids-verschillen met dingen dan.
De een hoort niets, de ander wordt er gek van.

AdvocatusDiaboli | 11-09-23 | 20:17

@Zapata10 | 11-09-23 | 20:15:
Stel dat je je raam open zou zetten, waarmee zou je het dan vergelijken?

AdvocatusDiaboli | 11-09-23 | 20:18

@Zapata10 | 11-09-23 | 20:13: Ik vind het geen alternatief voor goedkoop Russisch gas. Mijn voorkeur gaat uit naar reparatie Nordstream en goedkoop gas door de pijplijn. Kunnen die ellendige windmolens ook weer weg.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 20:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Hopelijk komen de vrienden van die pipigate minister niet bij de opening.Of wel grinnik grinnik.

Kilroywashier | 11-09-23 | 20:01

Een goeie Timmerman houdt dit stil.

Normpje | 11-09-23 | 20:01 | 1

Kan niet, of moet een heel groot hok zijn met voldoende ventilatie .

Zwizalletju | 11-09-23 | 21:07

Elke opstijgende Boeing is goed voor de jaarlijkse co2 emissie van 7 doorsnee huishoudens. Een warmtepomp bespaart 600-900kg co2 tov een aardgas gestookte woning.
Om een enkel vliegreisje naar Bali te compenseren moet je 8 warmtepompen laten draaien, een jaar lang continue, om de uitstoot van een(!) enkele passagier te compenseren. Dat komt neer op zo’n 4000 pompen (huishoudens) per heel vliegtuig. (Bron:Vandebron)

Kijk je toch heel anders naar dat bromding in je tuin als je bijv. in Aalsmeer woont en er om de minuut een Boeing over je dak scheert. Wat een farce is dit allemaal zeg.

Computer_says_no | 11-09-23 | 19:57 | 3

Het is een (luidruchtig) verdienmodel.

VP732 | 11-09-23 | 20:00

Dat maakt de directie van Schiphol echt niets uit.
Hoe meer geld, hoe meer succes.
Ten koste van wat, daar kijken ze nooit naar.

AdvocatusDiaboli | 11-09-23 | 20:09

Moet van mijn hond vragen wat er kan gebeuren als hij er tegen aan pist.

Kilroywashier | 11-09-23 | 19:57 | 2

Een stijve achterpoot.

Schadenfreude | 11-09-23 | 20:05

Red rocket..

Spoorhaas | 11-09-23 | 20:20

Ik ken dergelijke huurhuisjes met zo'n jengelend ding in de tuin. Volgens de regels moet de verhuurder ook zonnepanelen plaatsen. Ik ken voorbeelden waarbij het aantal van 2 (zegge twee) panelen zijn geplaatst om aan de minimum eis te voldoen.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:57

Als de wormen maar niet gestrest raken...

ikhebergeenbenulvan | 11-09-23 | 19:56 | 1

Maar dat het hele zeeleven ontregeld gaat worden hoor je die d66 vent dan weer niet over.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 20:25

Je ziet direct het probleem.
Apparaat zonder demping op poten gezet.
Totaal nul geluidsontkoppeling.
Is zo verholpen hoor, paar rubber trilisolatoren eronder en klaar.
Ben benieuwd welk advies & installatiebedrijf hieraan gewerkt hebben.
Moeten zich schamen…..
Zie eerdaags wel een prijsaanvraag voorbij komen.

Ruimedenker | 11-09-23 | 19:55 | 3

Ik weet niet waar u naar zit te kijken maar er zitten knapen van trilisolatoren onder.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:58

Zo betaamt het een arbeidershuisje. Nu nog tegels in de voortuin.

inCol | 11-09-23 | 19:54 | 1

Of grijs splitkorrel met witte beeldjes op sokkels.

sjef-van-iekel | 11-09-23 | 20:05

Mijn wasmachine maakt minder lawaai.

Keutels | 11-09-23 | 19:51 | 5

Die van mij maakt alleen lawaai als ze naar het toilet moet.
* onder tafel duiken doet

EEnzame SchizofrEEN | 11-09-23 | 20:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een bak herrie en wat mega-asociaal naar je buren. Zelfs met 'maar' 40 db is dit echt gekmakend.

VP732 | 11-09-23 | 19:48 | 4

Nee hoor. Die buren hebben immers precies dezelfde druktemaker in de tuin staan!

goedverstaander | 11-09-23 | 19:54

Helemaal eens. Dit gaat een hoop onrustige mensen opleveren en de gevolgen daarvan.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, de ironie spatte er volgens mij af Joris.

Mr_Natural | 11-09-23 | 19:47 | 4

En erger, mijn kwaliteitscomment is ook direct weg. Ben mede-slachtoffer.

spanarchist | 11-09-23 | 19:56

Wel grote blij dat ik jullie mooie bijdrages nog net heb kunnen lezen.

Lorejas | 11-09-23 | 19:59
▼ 1 antwoord verborgen

Da's toch geen geluid voor een veeleiser, wat denkt u wel niet

Deurdonderer | 11-09-23 | 19:43

Nou Guus Meeuwis je kunt aan de bak! Maak maar eens mooie song over het mooie gebrom , het is met die trein ook goed gelukt.

Cunucu | 11-09-23 | 19:43

Warmtepompen bij huurwoningen zijn overwegend zwaar onder de maat qua vermogen en ze maken een hoop herrie. Als het kwik onder de -5 graden daalt krijgen die pompen het al niet meer warm. Kunt u lekker gaan bijstoken met straalkacheltjes .... herstel.... infrarood panelen.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:42

Heb er hier 5 staan. Zelfs samen maken ze niet zoveel geluid als deze.

fail | 11-09-23 | 19:41

Ooit was er een geniaal idee de wijk schollevaar in Capelle is gasloos. Centraal verwarming systeem staat in Alexander. Werkt prima. Waarom is dat niet doorgezet?

ikdenkwat | 11-09-23 | 19:40 | 4

@ikdenkwat | 11-09-23 | 21:28: 45% van totale gasverbruik Nederland (Hoog en laag calorisch) wordt direct (gas centrale) dan wel indirekt (WKK) gebruikt voor elektriciteits productie...20% van gas maar voor verwarming huizen (CV+ tapwater)... De groene opwek (wind en solar) vereisen ivm grilligheid , snelle opregelbare opwek... tot nu toe zijn alleen gas turbines daar erg goed in.... Dus veel groen opwek, betekent met huidige technologie ook veel standby staande gasopwek...

tek | 11-09-23 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mr_Natural | 11-09-23 | 19:38 | 1

Laat hier nou net een paar A12 plakkers huisvesten…

Gehgheghe….

Gizmo579 | 11-09-23 | 19:38

Gruwelijk lelijke dingen, maar wel een leuke uitdaging voor een industrieel ontwerper: maak hier iets moois van dat niet detoneert in een voortuin en/of aan een gevel.

MickeyGouda | 11-09-23 | 19:36 | 11

@Basil Fawlty | 11-09-23 | 20:13: Hoe is het met de tunnel daar//?

Smoelensmid | 11-09-23 | 20:16

@Basil Fawlty | 11-09-23 | 20:13: Heel erg. In energiewende Duitsland wordt daar al stevig over gepraat. En dat terwijl die hele Energiewende is mislukt.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 20:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Kunnen ze die dingen niet maken met zeegeluiden of bosgeluiden?
Of pornomuziek?

Mr_Natural | 11-09-23 | 19:35 | 2

Ik zie een taak voor ad visser ....

bowlfabriek | 11-09-23 | 20:31

Mensen komen er vast nog wel op terug. Er zit zoveel electronica in. Vaak na 8-10 jaar kun je een nieuwe aanschaffen, want reparatie is te moeilijk. Blijft dus duur die alternatieve verwarming.

Hadena | 11-09-23 | 19:35 | 9

@Kaas de Vies | 11-09-23 | 19:38: Uit onderzoek van de consumentenbond bleek dat minder dan 10% korter dan 10 jaar meegaa

Hadena | 11-09-23 | 19:44

@clockandhammergame | 11-09-23 | 19:41: zitten wel wat printplaten etc. voor de aansturing. Ligt aan het merk maar Panasonic zal wel snel richting de 500 euro gaan voor nieuwe printplaat.

EmilioEsteves | 11-09-23 | 19:57

@uisge baugh | 11-09-23 | 19:44: Experiment in Breda . Oa want er zijn meer steden.
Maar ik vind het ideaal!

toetssteen | 11-09-23 | 20:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Trieste is dat de mensen die op partijen stemmen die voor deze kolder verantwoordelijk zijn daar niet wonen. Zoals gebruikelijk leggen de moreel superieuren de ellende weer neer bij anderen.

spanarchist | 11-09-23 | 19:35

En nu zoiets in je appartement proppen, succes...

hoevenpe | 11-09-23 | 19:34 | 1

Allemaal boven op het dak.
Oh, nee. Dat is voor de zonnepanelen.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:49

Is laagfrequent geluid, daar kun je heel erg ziek van worden als je er gevoelig voor bent.

osolemio | 11-09-23 | 19:33 | 3

Juist!! Ongeveer 30% van de bevolking is er gevoelig voor las ik op een site die zich hiermee bezighoudt. Ik vind het totaal onverantwoord.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 19:37

Totdat er slakken inkruipen en vermorzeld worden. Dan begint het te piepen.

Hadena | 11-09-23 | 19:32

Vroeger, ver voor die gruwelijke opwarming sneeuwden die dingen twee keer per winter onder en zouden ze kapot vriezen.

uisge baugh | 11-09-23 | 19:32

Zwak artikel. Deze huisjes blijft namelijk het oordeel van Frans I bespaard...

Kartelmaster2000 | 11-09-23 | 19:31

Sorry hoor, ik heb een Viessmann warmtepomp en die hoor je amper. Is er een uit het duurdere segment, dat dan weer wel maar die van de buren, een Toshiba, maakt helaas wel meer lawaai. Nog nooit buren aan de deur gehad die klaagden over herrie.

clockandhammergame | 11-09-23 | 19:31 | 2

Echte kwaliteit die de Viesmannen.

Kaas de Vies | 11-09-23 | 19:32

Gok eens wat een woningbouw gebruikt qua materialen? Geen cent teveel he.

Lorejas | 11-09-23 | 19:33

En dan zijn ze nog nieuw, luister nog maar eens over drie jaar..

sokkenpluisje | 11-09-23 | 19:30 | 1

5 jaar oud en nog steeds zo stil als in het begin.

clockandhammergame | 11-09-23 | 19:44

Lekker vandalisme bestendig ook, die ding vlak langs de straat.
Stijlloze voorspelling van mij: binnen een jaar ziet men het falen van dit project in, mede door ambtenarij waardoor dit niet mag en dat niet mag.

Baron_von_Rijswijck | 11-09-23 | 19:30 | 3

In Rode Dorpen zijn geen vandalen.
Alleen eerlijke arbeiders, met zware sjekkies spijkerjekkies.

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-23 | 19:33

Zeker als je iemand niet mag, ultieme pesterij, de verwarming kalt stellen....

Het brein erachter | 11-09-23 | 19:33

Als er een hond tegenaan pist gaan alle honden er overheen pissen.

meneer der meneren | 11-09-23 | 19:38

Alleen leuk voor dove mensen dus.

AdvocatusDiaboli | 11-09-23 | 19:29

Bij die arbeidershuisjes.
"Thuis heb ik nog een ansichtkaart, waarop een kerk een kar met paard, een slagerij J. van der Ven. Een kroeg, een juffrouw op de fiets."

SNAFU | 11-09-23 | 19:29 | 1

het is zoals u het zegt, mevrouw (zo gaat die mooie tekst)

appeltjesgroeneweide | 11-09-23 | 19:30

Als ik m’n geluid hier vol zet horen ze het twee straten verder ook. Zonder een meting is dit een waardeloos artikel.

Me_Giant | 11-09-23 | 19:29 | 1

Of u heeft goede speakers.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:43

Vooruitgang.

spanarchist | 11-09-23 | 19:28

Is toch goed. Wie niet horen wilt moet maar... horen?

Jeff-deaf | 11-09-23 | 19:28

Iedereen vraagt het zich af, niemand geeft antwoord. We gaan gewoon dooer, want geld verdienen

shimanski | 11-09-23 | 19:28

Als ik hier wat in de voortuin zet wordt het dezelfde nacht gesloopt door de lokale hangjongeren. Geef het een half jaar en dan liggen die dingen op hun zij of een stok door de fan.

Snertjong | 11-09-23 | 19:27 | 2

Precies wat ik ook gelijk dacht. Of er zitten interessante onderdelen in, goud op printplaatjes of zo. Of er rijdt snachts een busje langs die even zo'n straatje "veegt", zoals ze dat nu met fietsen doen.

Kaal-dik-en-lelijk | 11-09-23 | 19:48

Misschien even aan die jongeren melden dat zo’n ding bijna 5000 euro kost. Dan is ie zo weg inderdaad.

Trekhaas | 11-09-23 | 21:08

Let op, het is een gemiddelde geluidsnorm over een hele dag verrekend. Ergo, die dingen voldoen altijd aan de norm maar zijn wel rete irritant als je er naast woont.

Herr Inspector | 11-09-23 | 19:26

De hoofdschuldigen: Wiebes wilde plots van het gas, en De Jonge heeft ons de warmtepomp door de strot gedrukt. Onthou dit.

Zeddegeizot | 11-09-23 | 19:25

Ik deel een 2 onder 1 kap met een klimaatfanaticus. Alles voor de duurzaam (behalve regelmatig naar VK en New York vliegen voor werk enzo). Dus buurman wil jaren 30 woning volledig verduurzamen (bijna onmogelijk want tocht en kiert overal). Panelen liggen er inmiddels al. Even gepolst over warmtepomp en hem gewaarschuwd dat ik een nogal geluidsgevoelig typetje ben. Wordt vervolgd.

twijfelbewaren | 11-09-23 | 19:25 | 2

Zonnepanelen? Check dan ook even de brandverzekering.

Baron_von_Rijswijck | 11-09-23 | 19:32

Een kennis van me woonde op Corsica. Als daar een bouwsel onwenselijk was werden er 'snachts explosieven geplaatst door lokalen, net zo lang tot de aannemer of opdrachtgever het zat waren en het hazenpad verkozen.
Disclaimer: dit is geen suggestie.

zwenkwieltje | 11-09-23 | 19:38

Mensen kunnen nergens meer tegen, onze vroegere buurman was duivenmelker, 'roekoe, roekoe' de hele dag en dan het oorverdovende gerammel met bakjes duivenvoer, dat was pas erg.

Mr_Natural | 11-09-23 | 19:25 | 6

Onze buren hadden een duiventil. Wij een overdekt balkon en een luchtbuis.
Problemen los je samen op!

zuurtjeregen | 11-09-23 | 19:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Elk nadeel heb zen voordeel .
De kat v/d buren komt niet meer in de tuin schijten .

likmegaties | 11-09-23 | 19:24

Nu is het nog zomer en draaien ze amper.
Wacht maar eens tot het -10 wordt dan hoor je de vogels niet meer.

zuurtjeregen | 11-09-23 | 19:24 | 3

bij -10 zijn ze ingevroren en moet de cv-ketel aan.

Rdock | 11-09-23 | 19:25

Die hoor je sowieso niet bij -10 maar ik snap uw punt.

zwenkwieltje | 11-09-23 | 19:31

Ik neem aan dat ze nu koelen, toch?

John McClane | 11-09-23 | 19:35

Er bestaan betere manieren om je warm te pompen

Botte Hork | 11-09-23 | 19:24 | 1

ba dum tss!!

Nuke_of_Hazard | 11-09-23 | 19:41

In het rooie dorp, moet het huis verwarmd met infra rood panelen dat weet iedere installateur.

Smoelensmid | 11-09-23 | 19:24

In Westervooort, landelijk bekend van een burgemeester die vooral strijdt tegen hennnepslavernij(?) ligt toch stadsverwarming?

Opajoop | 11-09-23 | 19:23

Voordeel is wel dat je de muggen niet hoort.

HaaiBaai | 11-09-23 | 19:22

Heh bah, weer die stemmingmakerij van GS, overal staan die krengen te loeien, in China, Amerika, India, overal!
Dan is dat voor zo’n kutdorp toch ook gewoon slikken?

Normpje | 11-09-23 | 19:22 | 1

Als je maat in de sloot springt doe jij dat dan ook?

koeberg | 11-09-23 | 19:32

Gewoon inpakken in zonnepanelen. Als je dan toch bezig bent, zet er dan ook meteen een windmolen bovenop.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:22 | 1

Kijk, dit zijn wat je zegt innovatieve oplossingen:
De Windmolen, Warmtepomp, Zonnecollector thuis-box.

Unsinkable-Sam | 11-09-23 | 23:16

Over een kleine 3 jaar moet je verplicht zo'n kreng, d.w.z. een hybride verwarmingsketel met warmtepomp.

Muxje | 11-09-23 | 19:21 | 4

Wel even lage-temperatuur-radiatoren bij optellen.

goedverstaander | 11-09-23 | 19:47

Ik las bij Syp Wynia dat het niet door ging. Maar ok

Hetiswathetis | 11-09-23 | 20:12

Zéér controversieel. Nog alle ruimte om dit niet door te laten gaan.

Zwizalletju | 11-09-23 | 21:18
▼ 1 antwoord verborgen

Pffffff, Panasonic, als er nu Technics op stond.

uisge baugh | 11-09-23 | 19:21 | 5

Sanyo.

Zalwelweer | 11-09-23 | 20:31

Kenwood

Garantiebewijs | 11-09-23 | 22:11

Blaupunkt

Grachus | 11-09-23 | 23:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuke bas en een lichtshow erbij en genoeg hardcore liefhebbers die daar willen wonen.

Mr_Natural | 11-09-23 | 19:21

Alle overheidsgebouwen zijn ook al voorzien denk ik ( toch )?

Schipperke | 11-09-23 | 19:20 | 1

Laat ze eerst de thermostaat maar eens op 19 graden instellen. Misschien wordt er dan ook wat harder gewerkt!

4HoogAantWater | 11-09-23 | 20:07

In Osdorp stonden ook arbeidershuisjes maar de woningbouwvereniging heeft ze allemaal laten slopen omdat ze te weinig huur opbrachten.

Osdorpertje | 11-09-23 | 19:20
-weggejorist-
J.D-Shellnut | 11-09-23 | 19:19 | 3

Ah, Vivare, huurhuizen. Geen koophuizen dus ,want dan raak je ze aan de straatstenen niet kwijt met zo'n continue zoemend aggregaat in de voorruin..
Het is overigens niet te hopen dat die apparaten veel koper bevatten, anders is het voor sommige lieden wel héél aantrekkelijk om ze in een nacht te 'oogsten'.

me163komet | 11-09-23 | 19:19 | 1

Gebeurt in Duitsland al.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 19:23

Nou nou, wij hebben ook een lucht lucht warmtepomp en het ding komt niet boven de 30 db uit. Met zonnepanelen heeft dit ons 4000 Euro per jaar gescheeld op energiekosten en hadden we het er in 2 jaar uit. Herrie? Niemand hoort hem. Onze buren hebben een oud kreng die alleen voor airco dient. Dat is alsof er een vrachtwagen langs rijdt.

Zapata10 | 11-09-23 | 19:18 | 8

@Smoelensmid | 11-09-23 | 19:46: Wij hebben wat meer betaald door ze bij Bestair te kopen maar de afwerking en plaatsing zijn dan ook goed. Verwarmen gaat goed tot -10 daarna kunnen we voor nood de CV weer aanzetten. Die overigens ook nog redelijk nieuw is. Afgelopen week hebben we koel gezeten, zonder de airco aan te zetten. Ding alleen op wapperen gezet. max 24 graden in huis geweest. Ik ben er blij mee.

Zapata10 | 11-09-23 | 19:52

@VP732 | 11-09-23 | 20:15: Hij is er blij mee, in de elektrische auto hier zit ie ook, spaart energie en een grotere range ik ben er ook blij mee..

Smoelensmid | 11-09-23 | 20:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Aan zoveel geweld moet wel een conflict zijn vooraf gegaan.

uisge baugh | 11-09-23 | 19:18 | 2

Lol!

Roos | 11-09-23 | 19:28

Ha!

goedverstaander | 11-09-23 | 19:46

Raken die arme vogeltjes niet van de leg door dat gezoem?

bots! | 11-09-23 | 19:18

Hadden ze er niet zo'n geinig rood pannendakje kunnen opzetten?

Graaf_Slis | 11-09-23 | 19:17

Instant #ooraids

Botte Hork | 11-09-23 | 19:17

Prima oplossing voor dove blinden.

Mr_Natural | 11-09-23 | 19:17

Gewoon een elektronisch kastje monteren die tegengeluid maakt. Noise canceling voor de anglofielen onder ons.

Schadenfreude | 11-09-23 | 19:16 | 5

Gewoon niet gaan wonen daar.

uisge baugh | 11-09-23 | 19:20

Noise canceling werkt alleen voor één plek. Daar waar jouw oren zitten (in de auto enz).

Louter Leuter | 11-09-23 | 19:42

@Schadenfreude | 11-09-23 | 19:20: Ik wel, voelt aan als een constante druk op je oren en dat is niet prettig voor langere tijd. Een halfuurtje gaat wel, maar niet veel langer. Helaas werkt het erg goed en is het daardoor soms een noodzakelijk kwaad.

Monkey Cabbage | 11-09-23 | 22:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Waanzin. Wie verzint zoiets? Laat me eens raden... iemand die daar niet woont.

Louter Leuter | 11-09-23 | 19:16 | 1

Mensen die dit verzinnen hebben zo'n groot huis dat hun warmtepop -als ze er al een hebben- 200 meter verwijderd is van hun woonkamer en slaapkamer.

keestelpro | 11-09-23 | 21:32

Je moet wat over hebben voor het klimaat!

WasHetMaarMakkelijk | 11-09-23 | 19:16

Arbeidershuisjes, onbetaalbaar voor arbeiders en populair bij de young urban professional de lekker authentiek wil wonen.

Osdorpertje | 11-09-23 | 19:16

Het ziet er ook zo pittoresk uit.

JJMS | 11-09-23 | 19:15

Schouder aan schouder werken we aan de klimaattransitie terwijl de schreeuwers langs de zijlijn roepen. Wees geen schreeuwer maar een doener.

thanseeuwen | 11-09-23 | 19:14 | 1

Huh, wat zit er in jouw water?

VP732 | 11-09-23 | 20:14

Ik weet een nieuwe: geluidscrisis.

TonAlias | 11-09-23 | 19:11 | 2

Het woord zegt het eigenlijk al "arbeidershhuisjes " daar moet jan met de pet en Mien met de muts wonen. Waarom niet voor het huis van WA en Maxima zo'n apparaat plaatsen ? Oh, ja........ dat is alleen maar voor het voetvolk....... Kunnen ze ook in het water liggen ? Dan graag pal voor alle azielige boten.....

gebochelde | 11-09-23 | 19:18

Zeker weten dat dit een nieuwe wordt.
Wordt hard aan gewerkt.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 19:24

Mijn buurman had er eentje. Gek werd je van dat ding. Hij heeft hem eruit laten halen vanwege de herrie.

toetssteen | 11-09-23 | 19:11 | 9

@Roos | 11-09-23 | 19:38: Airco, wist niet dat dit kon . Koelere lucht misschien, maar koud?

Hetiswathetis | 11-09-23 | 20:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit gaat ze landelijk nooit lukken. Verder veel sterkte aan de slachtoffers.

horsteknots | 11-09-23 | 19:11

Het zijn huisjes van een corporatie. Het zou zo maar kunnen dat die woningen onderlinge geen erfgrens kennen waardoor die regel niet van toepassing. Dat geldt wel voor de buren aan de overzijde van de straat.

En dat wordt alleen maar erger als er meerdere warmtepompen naast elkaar staan. Wat ik wel mis is dat er niet wordt aangegeven om hoeveel dB geluid het gaat.

Atlantis-95 | 11-09-23 | 19:10

betaalmuur

appeltjesgroeneweide | 11-09-23 | 19:09 | 3

Ik hoor niks. Pritt overdrijft weer.

gestoptmetroken | 11-09-23 | 19:14

Maar, het ziet er wel prachtig uit.

John McClane | 11-09-23 | 19:09

Denk dat ik maar eens voor een caravan en een jaarplaats ga als optie om te kunnen slapen.

Der Schnitzeljäger | 11-09-23 | 19:07 | 1

Wij hadden een buiten aan de Duitse grens n landelijk gebied. Heerlijk! Uiteindelijk verkocht na het overlijden van mijn man. Wat met ik met zo'n groot ding met drie slaapkamers, grote woonkamer, twee badkamers en een tuinkamer.

toetssteen | 11-09-23 | 19:15

Het hele leefmilieu van mensen wordt vernield.
Opzettelijk.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 19:06 | 1

Ja, dit dus. Onbeschaafd.

VP732 | 11-09-23 | 20:12

"Het zoemende geluid hoor je alleen als het echt koud is".

Ok?

Graaf_Slis | 11-09-23 | 19:06 | 1

Of echt warm.
Je hoort het altijd.

ChalinaRosa | 11-09-23 | 19:07

Mijn buren hebben zo'n geval tegen hun gevel hangen.
Heerlijk in deze tijd aangezien ik met mijn raam open slaap ...

Daarnaast vind ik het esthetisch ook niet kunnen.
Maar wat doe je eraan?

Roos | 11-09-23 | 19:06 | 1

Ik mag niet opruien dus u moet zelf creatief zijn.

zwenkwieltje | 11-09-23 | 19:29

Ze hebben geen zwembad pomp ouwe!

Hetiswathetis | 11-09-23 | 19:06 | 2

Ik zou graag een overzicht zien van alle TK leden en EU prominenten die zo'n ding hebben.
Of ze hebben dat ding op 40 meter van hun huis staan, dan wel helemaal niet zo'n continu-stoorzender.

EEnzame SchizofrEEN | 11-09-23 | 19:05

Kan die warmtepomp niet onder de grond, of in een kast daar staat meestal de zwembadpomp ook in een gemetselde of getimmerde behuizing;) www.installatie.nl/nieuws/warmtepomp-...

Smoelensmid | 11-09-23 | 19:03 | 12

@WasHetMaarMakkelijk | 11-09-23 | 19:27: Tja van wie moet dat eigenlijk? De windmolen lobby? Zonnepaneel verkopers? De installatiebranche? Of misschien niet de laatse zoveel vakkundige installateurs zijn er niet en dit ziet er ook weer uit als prutswerk.

voldemort | 11-09-23 | 20:09

@Smoelensmid | 11-09-23 | 19:49:
Ach Smoel, wat begrijp je niet van het stukje "huurhuisjes voor mensen die niet konden leren voor tandarts. Mensen die hun zaakjes niet zo pico bello voor de eigen portemonnee voor elkaar hebben.".

Dat begrijp je toch prima... Geef die mensen een laatste technologie, nieuwe CV ketel en geen bromkast voor de deur. Je geeft het die mensen trouwens niet, je geeft die huisjes een hoog nodige upgrade. Maar ook dat snap je wel.

WasHetMaarMakkelijk | 11-09-23 | 20:40
▼ 9 antwoorden verborgen

Lachen jongens en meisjes bij de eerste aanstaande echte winter, "ze" snappen er echt niets meer van... die Jetten-raketten.

hagelkruis | 11-09-23 | 19:03 | 2

Dit worden "leuke" doelwitten voor de Cobra-brigades rond Oud en Nieuw.

Ananas Skaiwokker | 11-09-23 | 20:50

Een goede WP doet het ook nog bij -25C, en een goed afgesteld systeem draait eigenlijk altijd tussen de 30% en 50% vermogen, maar dan wat langer.

Monkey Cabbage | 11-09-23 | 22:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland