Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Simons' partijoprichter klapt uit de school: 'Queen Sylvana' is toxisch

'Ze is de gepeste die een pestkop werd, alles voor de power'

BIJ1 heette vroeger Artikel1 totdat Sylvana Simons van de rechter die partijnaam moest inleveren. Haar nieuwe vehikel werd BIJ1 en daar gaat het nu niet al te best mee qua intersectionele stammenstrijd, het is helemaal mis in de hoofdstad van de beweging. Dat is geen verrassing voor Bram Verhappen, een jarenlange vriend die in het geniep voor Simons Artikel1 opzette omdat ze nog bij DENK zat. In 2017 bleek hij plotseling verdwenen, nu vertelt Verhappen waarom: hij is door haar gecanceld. "Had je kritiek op ‘Queen’ Sylvana zoals veel prominenten, personen en activisten haar op een voetstuk plaatsten dan behoorde je tot de vijand en mocht je gewoon afgeschreven worden. (-) Ik wacht al 7 jaar op een fatsoenlijk excuus, maar ze is de gepeste die een pestkop werd! Alles voor de power."

Social

UPDATE: De communisten ruiken bloed en zien een prooi in wat er nog over is van BIJ1

Reaguursels

Inloggen

Ik hoop wel dat ze weer 1 zetel haalt, anders zou de politiek nog zaaier worden.

W_F | 21-07-23 | 21:01

Beroeps anarchisten en activisten die onderling alleen maar ruzie maken , wat gek !

Castor12 | 21-07-23 | 20:38

Lange tenen, verongelijkt, stampvoeten, ja een echte gif kikker die Silly Sil.

Wattman | 21-07-23 | 19:30

Als ik alleen al naar die foto kijk straalt alles aan haar uit: 'raak mij niet aan!' Net zoals giftige kikkers felgekleurd zijn om eventuele belagers te waarschuwen weg te blijven.

Zenzeo | 21-07-23 | 17:43 | 2

Als ik die foto zie denk ik "hoe heeft het zo ver kunnen komen dat zulke niet-geïntegreerde figuren in de Nederlandse politiek terecht komen?".
Alles waar ze tegen is is Nederlands, alles waar ze voor strijdt is tegen Nederlanders.

Veepert | 21-07-23 | 18:19

@Veepert | 21-07-23 | 18:19: En alles wat ze heeft aan voorspoed en rijkdom heeft ze te danken aan het feit dat ze naar Nederland kwam .
Totale schizofreen !

Castor12 | 21-07-23 | 20:40

Queen Fake.

Cor Netto | 21-07-23 | 16:34

Je zal maar met zo'n Brammetje aan de keukentafel moeten zitten om op allerlei snode plannen voor de wereldheerschappij te gaan broeden.

sjaakdeslinksesul | 21-07-23 | 15:50

Dus, talentvol blank meisje is gebruikt en daarna gedumpt door een afrocentrische blankenhater?

Hm, eigenlijk is dat een pleonasme. Omdat etnocentrisme zich kenmerkt door de gedachte van zwarte suprematie en inferieuriteit van mensen die niet Afrikaans zijn.

gaffelbaard | 21-07-23 | 15:38

Sylvana is een winti-heks.

Willibald von Klúúúk | 21-07-23 | 15:38 | 3

Waar ik woon krijg ik regelmatig van die kleine papiertjes in de bus van winti genezers of -dokters. Met een 06-nummer dat je dan kan bellen. En ze kunnen alles genezen hoor. Zweren, pukkels, ongeneeslijke ziektes, ze bezorgen je succes, of dat je ex smekend weer naar je terugkomt, genezen van het dragen van een bril, zorgen ervoor dat je geamputeerde been weer teruggroeit... enz.

Het is pure oplichting, maar sommige mensen geloven ook echt alles. Tja,

gaffelbaard | 21-07-23 | 15:43

@gaffelbaard | 21-07-23 | 15:43:
Wat zo grappig is, is dat ze jou voor een habbekrats alle geluk van de wereld kunnen bezorgen maar zelf een kwijnend bestaan leiden en van honger omkomen als niet deze of gene halve zool op een van hun armoedige briefjes reageert.

Schoorsteenveger | 21-07-23 | 16:03

Kunnen we niet beter iedere gekozen politicus eerst door het Pieter Baan Centrum laten onderzoeken voordat we ze een deel van de macht in handen geven. Gewoon even een gezonde psychiatrische filter er overheen gooien. Dat had ons waarschijnlijk Rutte bespaard en nog wat anderen.

Daarnaast ook een maximum BMI instellen (red. opzoeken wat BMI van Timmermans is).

Baron_von_Rijswijck | 21-07-23 | 15:27 | 5

Dan mag dat pieter baan centrum zich eerst wel eens van allerelei geitenwollensokken types ontdoen,gezien het feit dat er een heel hoop idioten probleemloos weer de wereld in werd gezonden ,en vervolgens dood en verderf zaaide de afgelopen pak m beet 30 jaar .... iets met tweede kans enzo en verlofjes ....

bowlfabriek | 21-07-23 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

De uitdossing op deze foto zegt wat mij betreft alles wat ik moet weten over Sylvana Simons. Deze dame werd pas 'etnisch' toen dat paste bij het narratief. Daarvoor speelde haar afkomst nauwelijks een rol in interviews. Hierin drong zich toen al het beeld op van een grenzeloze narcist. Zo te lezen is dat met het klimmen der jaren alleen maar erger geworden.

MickeyGouda | 21-07-23 | 15:12 | 12

Ze heeft het oprecht en open minded geprobeerd met witte cis-mannen maar nu kan ze als ervaringsdeskundige definitief en op goede gronden zeggen dat die niet deugen.

Slachtofferhulp | 21-07-23 | 18:48

@MickeyGouda | 21-07-23 | 15:47: En vooral wit want aan mannelijke negers had ze een broertje dood , die zijn niet te vertrouwen aldus Simons .

Castor12 | 21-07-23 | 20:42

@Slachtofferhulp | 21-07-23 | 18:48: Dat die allemaal bij haar wegliepen lag natuurlijk aan die blanke mannen. Het feit dat Sylvana zelf de gemeenschappelijke deler was in al deze relaties heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken.

nobele wilde | 21-07-23 | 22:16
▼ 9 antwoorden verborgen

"What ever you did for the good cause in the passed!" lol!

80 | 21-07-23 | 15:01

Tja, dit krijg je als je borderliners bij elkaar zet en nog serieus gaat zitten nemen ook.

richardsp1 | 21-07-23 | 15:01 | 1

Je bedoelt niet serieus némen?

onweer | 21-07-23 | 16:25

Sylvana lijkt niet toxisch omdat in die partij toxisch zo'n beetje de norm is. Om haar heen nog een paar zure bejaarde feministen die vreemde sociale gebruiken erop nahouden. En een boel jongere gezichten die nog steeds tegen het ouderlijk gezag willen knokken nog ver na de puberteit. In dat spijtige subsidiegezelschap lijkt Sylvana eigenlijk normaal.

GeheidEenGeit | 21-07-23 | 14:48 | 1

inderdaad, het is net een dierentuin, dat spul op de foto.

jan den hollander | 21-07-23 | 15:43

Ik roep maar wat. Zul je in een land leven met zo een soort persoonlijkheid als president. En d'r zijn d'r. Nou, wat moet je dan ?

Peter-Rissing | 21-07-23 | 14:48 | 2

Nee, dat is duidelijk.

Usumani | 21-07-23 | 15:02

Van Bij1 naar Uit1

Roos | 21-07-23 | 14:41 | 4

Of Bijgeen

Ekster Oog3274 | 21-07-23 | 15:22

Al1

Dr. Worstenbroodje | 21-07-23 | 17:29

OpNaarDe0

Hevvlan Demuru | 21-07-23 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Bram heeft nog wat te verhapstukken.

bisbisbis | 21-07-23 | 14:32

Ik vind het te makkelijk. Als ze haar zin niet krijgt trekt ze de racisme kaart. Niemand neemt haar serieus. En terecht. Ze zet juist de discussie in een kwaad daglicht. Genoeg van mijn vrienden hebben een kleurtje. Nooit problemen en werkelijk nooit de racisme kaart.

peanutpower | 21-07-23 | 14:29

Sylvana de hele DSMIV cluster B Bij1

KlompBreker | 21-07-23 | 14:19 | 1

En da's nog zuinig uitgedrukt vind ik.

Peter-Rissing | 21-07-23 | 14:49

van slaaf tot slavenhoudster

van Dam | 21-07-23 | 14:19

Sylvana is een act die daar een leuke boterham mee verdient.

Colin.Fart | 21-07-23 | 14:18 | 2

Jah, net als Terrie nu.
Dat is op zich oke, maar laat dat partij idee dan varen.
Anders wordt het steels weer je neus stoten.
En je moet hoog nodig naar de psych voor hulp, echt waar Syl..

hotmint | 21-07-23 | 14:49

Je ziet toch wel dat ze erg erg gelooft in wat ze zegt

Shoarmamasutra | 21-07-23 | 23:28

Ik hink op twee gedachten. BIJ1 is niet mijn partij met die verschrikkelijke intersectionaliteit en die focus op identiteitspolitiek. Maar Sylvana heeft regelmatig een scherpe inbreng in debatten en is een van de weinige die Rutte kwaad heeft gekregen. En ik vind het ook goed dat Bij1 de stem vertegenwoordigt van een groep mensen die voorheen minder in het zicht waren. Een toxische partij is het zeker, maar van mij mogen ze blijven.

rederijker | 21-07-23 | 14:12 | 10

ik mis vooral dat inhoudelijke in diepere lagen tjidens debatten, waarbij complexiteiten van de werkelijkheid duidelijk worden en dat die elementen worden uitgewisseld met als gevolg een gewogener verminderd onrealistisch beeld en richting. Nu is het alleen maar plat circus vermaak wat ik wel lachen vindt, maar doe dat niet daar in het parlement. Dat is wat voor programma's als "Spitting Image" of zo...

nobodiesunmighty | 21-07-23 | 15:34

Omdat ze Rutte de schuld gaf van alle Covid-slachtoffers.

Après toi | 21-07-23 | 17:59

Aha, de vriend van mijn vijand is mijn vriend.

Wiebenick | 21-07-23 | 18:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Kritiek op racisme en discriminatie gebruiken voor je eigen frustratie.
En dat gaat nooit kan worden opgelost zo.

"Liefhebbers ervan zijn vreugdeloos en verbeten. Laat ze gaarkoken in vooroordelen en chagrijn, zou ons advies zijn."
Wie zei dat ook al weer.

Identity Politics is gif. Trap er niet in.

AdvocatusDiaboli | 21-07-23 | 14:10

De vraag blijft: hoe is het toch mogelijk dat zo'n zwaar verdeeld en eigenlijk marginaal clubje toch mede aan de wieg heeft gestaan van de metamorfose van zwarte piet, de slavernij-excuses en mogelijke herstelbetalingen?
Waarom zwicht de gevestigde orde voor deze mensen of is het mogelijk dat foute mensen een rechtvaardige strijd, strijden?

Amsterdamsko | 21-07-23 | 14:04 | 6

Simpel: zendtijd bij de NPO en deug artikelen van bevriende hoernalisten...

CornholioNL | 21-07-23 | 15:37

@Amsterdamsko
Die hebben niks gedaan Bij1 (Artikel1) liepen er altijd achteraan "jumping on the bandwagon.". Nog marginalere clubjes als KOZP zijn de grondleggers van die ellende.

Basil Fawlty | 21-07-23 | 17:19

Ze schreeuwen het hardst en zijn het vervelendst, zie ze als het dikke neefje op een kinderverjaardag die met doordrammen een 2e stuk taart weet los te peuteren.

Hetisnietaanteraden | 21-07-23 | 18:07
▼ 3 antwoorden verborgen

“ hield ik voor de pers jarenlang mijn mond, terwijl ze er uiteraard gretig om vroegen” - dat is hun werk lulhannes

ruud76 | 21-07-23 | 14:02 | 1

U bent ook ergens aan het begin van dit jankverhaal gestopt met lezen zo te zien.

Tiscali-2 | 21-07-23 | 14:09

En het meest trieste is nog wel dat dit zooitje achterklap amateurs het voor elkaar krijgen een zetel in het Parlement van ons land te bemachtigen.

Miyagi | 21-07-23 | 13:56 | 4

Maar het blijft bij één.

Schoorsteenveger | 21-07-23 | 14:02

Als je maar hard genoeg roept dat alles racisme is behalve je eigen bubbel dan trekt dat mensen aan die vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat ze hun uitk……eh ….. zin niet krijgen.

Tiscali-2 | 21-07-23 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je als je een racistische partij toestaat

Johan1235 | 21-07-23 | 13:55

Potverdikkie, wat een taalfouten in dat stuk van Bram

LonelyWanker | 21-07-23 | 13:47 | 4

Wel knap om twee talen te vernaggelen in één stukje: "What ever you did for the good cause in the passed".
Sowieso al die wokies die te pas en te onpas op Engels overschakelen, als er nou één koloniale taal is... Maar te lui om Chinees te leren, en dan toch intelligent willen klinken door termen van Amerikaanse deuguniversiteiten over te nemen.

Festen | 21-07-23 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ha ha, in het geniep achter de rug om van DENK stiekem je eigen partij opzetten.
En vervolgens de heren van DENK de schuld geven.
Dat ze je roti niet lekker vinden of zo.

Osdorpertje | 21-07-23 | 13:40

Vertel eens iets nieuws

rexmundi666 | 21-07-23 | 13:37 | 2

Ja totaal gebrek aan verassing dit.

P-unit | 21-07-23 | 13:39

Bij bijna elke nieuwe protestpartij zo.

Het brein erachter | 21-07-23 | 14:02

Ooit was ze succesvol VJ en stond ze met haar blote bruine bips gewoon in een mannenblad (die had je toen). Daarna werd ze opeens een persoon van kleur die boos is op iedereen. Don’t spend your life being a colour.

Spiderman1 | 21-07-23 | 13:33 | 8

Een tijdje was haar verdienmodel aanpappen met rijke witte mannen, maar die gekleurde boosheid van daarna heeft haar financieel ook geen windeieren gelegd. Een opportunist van jewelste die haar kans schoon zag om te cashen in de politiek. Wat dat betreft zijn er overeenkomsten met Baudet.

Kicksalot | 21-07-23 | 13:57

En niet alleen haar bibs. Met haar gedachten in mijn hoofd en mijn jongeheer in mijn rechterhand heeft mijn moeder zich regelmatig afgevraagd waar mijn sokken zo hard van waren.

Ikblijfnietstil | 21-07-23 | 14:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Wie….?

Habe das Gewust | 21-07-23 | 13:32

@Bas Paternotte we hebben inderdaad met stammenpolitiek te maken.
Veel hysteria van een menigte om van onze lokale vorst Willem knakken te eisen. Sylvana is er goed in maar GroenLinks en D66 met klimaat en net zo zeer. Het is Middeleeuws destructief. In stammenpolitiek zit geen opbouw maar brandstapels en 1000 jaar achterstand.

McCain | 21-07-23 | 13:31

Terwijl ze toch overkomt als een verstandige vrouw van kleur.

MunneMees | 21-07-23 | 13:27 | 3

Van kleur zeker te weten, verstandig dat betwijfel ik.

SoDeKnetter | 21-07-23 | 13:31

Is ze smurfin?

Wilhelm Tell | 21-07-23 | 13:33

Definieer: “verstandig”.

Kwakjeszalver | 21-07-23 | 13:42

Dus de meest racistische partij van Nederland wordt geleid door een toxische narcist? Vertel me eens meer wat ik al wist.....

dezakloper | 21-07-23 | 13:26 | 1

Nou komt de *spreekwoordelijke* aap uit de mouw.

Hevvlan Demuru | 21-07-23 | 18:53

Elke keer als ik dat mens zie, moet ik herstellen.

Moet ik mijn leed gratis ondergaan?

Zomaarwat | 21-07-23 | 13:25

In sommige delen van de Bijlmermeer stemt nog maar 10% van de kiezers. Dat is deze veroorzaakt onder Rutte. Zonder BIJ1 was het wrs 5%. Het vertrouwen volledig weg, ondanks de bergen aan subsidie. Keurig verdeeld per stam en volk. Als Antillianen iets krijgen eisen vervolgens de Eritreers, Kenianen, Hindoestanen etc. ook hun deel. De gesegregeerde multi-etnische samenleving.

Piet Karbiet | 21-07-23 | 13:25 | 4

Hahaha - tuurlijk joh. Ook dat is de schuld van Rutte. De mensen in de bijlmer, bekend om hun plichtsbesef en inzet voor de maatschappij. Nergens zoveel vrijwilligers te vinden als in de bijlmer. Dat zijn ook de mensen die graag de gang naar de stembus maken alleen heeft die nare Rutte ook dat genoegen van ze afgenomen.

BobDobalina | 21-07-23 | 13:29

Met 5% opkomst houd de democratie op met bestaan. Dan is het daarna of chaos of een dictator. In de Bijlmermeer vooral veel chaos met een rijkere Hindoestaanse gemeenschap.

McCain | 21-07-23 | 13:37

De uiterste consequentie van multiculturalisme wat in wezen een enge, verwrongen vorm van kolonialisme is. De verhouding tussen de elite en de verschillende stammen en volken in de Bijlmer (of in andere kansengebieden) is niet anders als die tussen de kolonisator en de gekoloniseerde.

Schoorsteenveger | 21-07-23 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Álles, álles, álles, álles iezzzz racisme.

meneer Q | 21-07-23 | 13:25

Ik vond het best ok hoor met Sylvana in de Kamer om Kaag en de haren zoveel mogelijk politieke tegenwerking te geven. Maar nu dat geslaagd is hoeft het niet meer.

Twee Jeetjes | 21-07-23 | 13:23

Goh, wat een verassing.. Het natcisme spat er van af.

nutsniet | 21-07-23 | 13:19 | 5

Geen verrassing , kijk alleen maar in die arrogante kop van haar en je Kan een hoop persoonlijkheid aflezen .

Niamh | 21-07-23 | 13:27

Wat één letter al voor een verschil kan maken. Letters zijn dodelijk.

nobodiesunmighty | 21-07-23 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus, BIJ1 is flink aan het zwartepieten?

Kartelmaster2000 | 21-07-23 | 13:17

Een tot gekleurde medemens gepeste.
Her wordt steeds buitenissiger.

Schadenfreude | 21-07-23 | 13:16

Ze zal tegen sommigen op sommige momenten wellicht aardig zijn.
Maar dit soort vrouwen hoop je niet als collega, bij je vereniging, in je familie of in je vriendenkring te hebben.
Vermoeiende types. Ik ontwijk ze met grote bogen.

letopuwzaak | 21-07-23 | 13:15 | 9

@Wiebenick | 21-07-23 | 14:13:
Ben ik allemaal mee eens, maar Rutte heeft dan ook niet dat twistzieke, verongelijkte gat in de ziel dat nooit genoeg aandacht en waardering kan krijgen dat types als Sylvana kenmerkt.

Jouw oorspronkelijke stelling was dat een mannelijke Sylvana wel heel succesvol zou zijn. Ik bestrijd dat, als je een persoonlijkheid hebt dat continu overal conflict zoekt, dan kom je uiteindelijk niet heel ver. Hoeveel voorsprong je ook hebt dankzij

ZonderNaam | 21-07-23 | 14:21

@ZonderNaam | 21-07-23 | 14:21:
Ik bedoel narcisten in het algemeen. Ook Sylvana is ver gekomen, al is het niet heel ver. Rutte is een klasse apart.

Wiebenick | 21-07-23 | 14:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Goh, vertel eens iets wat niet bekend was. De dame is ernstig geradicaliseerd.

donkieshot | 21-07-23 | 13:14

Ho ho, het is vast niet haar schuld, dus ze werd geen pestkop, maar is "tot pestkop gemaakte".

ZOMG | 21-07-23 | 13:13 | 1

LOL!

Zomaarwat | 21-07-23 | 13:20

Sylvana Simons leeft van racisme.
Met een ego dat nog veel groter is als dat van Timmerfrans.
En die laatste had beter toneelspeler kunnen worden.

Peter Emile | 21-07-23 | 13:13 | 1

Vindt 'm wat voor pastoor of bisschop in de hoofdstad van Limburg, Helmant.. uh Helmond.

nobodiesunmighty | 21-07-23 | 15:37

Ach, Sylvana toxic en hij een huilbaby. Door het destijds al actief ondermijnen van Zwarte Piet staat hij bij mij al met 10-0 achter.

Kowalski11 | 21-07-23 | 13:10

Is Silly Syl niet de belichaming van woke?

Mahatma | 21-07-23 | 13:10

Zolang er belastinggeld wordt gesmeten naar dit soort clubjes dan blijven ze zuigen want het is een verdienmodel. Als dat stopt en er gewerkt moet worden dan stopt het al snel. Stop eens met betalen aan belangengroepen van gelovigen en gekwetsten. Geeft ongezonde resultaten namelijk.

famkebatsemaar | 21-07-23 | 13:07 | 1

Maar als er kritiek is op het niet halen van de doelstellingen en de subsidie wordt stopgezet, dan trekken ze bij dit soort clubjes de racisme kaart. En het is wel bekend dat vele ambtenaren slappe knietjes hebben. Types als Simons weten dat maar al te goed.

Deflatiemonster | 21-07-23 | 13:29

Niet mijn partij, maar wel veel respect voor Simons. Zij staat tenminste voor haar zaak (ondanks behoorlijke fysieke klachten) en soms ook mee eens.

Maar ja liever zie ik dat zij een mooi muziekprogramma gaat presenteren.

Triage | 21-07-23 | 13:05 | 15

Ik heb ook respect voor ware gelovigen die door weer en wind langs de deuren gaan om hun grote boodschap te brengen, of je opwachten bij de Hema om jou hun denkbeeldige vriendje door de strot te douwen, ondanks behoorlijke mentale uitdagingen, maar zie toch liever dat ze oprotten.

Wiebenick | 21-07-23 | 14:30
▼ 12 antwoorden verborgen

Als ik schrijf wat ik echt denk heb ik binnenkort post van het OM. Laat ik dat dus niet doen.
Ik ben niet haar grootste fan, laat ik het zo zeggen. Als je in alles om je heen racisme ziet, moet je toch enig zelfinzicht hebben om te beseffen dat er iets mis met je is. Maar ik vrees het ergste.
-

Bernhard de II | 21-07-23 | 13:02

Leuk extra etnies hoedje.

Asteroid-B612 | 21-07-23 | 13:02 | 4

@Peter Emile | 21-07-23 | 13:15: ho ho, van tot slaaf gemaakte, is Suri kledij.

P-unit | 21-07-23 | 13:41

Toch hou ik daar wel van, meiden in traditionele kledij. Alleen jammer dat er hier zo'n zure boze mevrouw in zit in plaats van een leuke vrolijke meid.

Graaisnaaiert | 21-07-23 | 13:43

@Graaisnaaiert | 21-07-23 | 13:43:
Traditionele kledij? Dat zou dan een lende doek moeten zijn en niks anders want vrouwen bedekten zich vaak niet in westelijk en zuid westelijk Afrika want zeer warm (klimaat opwarming toen al /s). Het is niet eens bekend waar haar roots in Afrika liggen. Zal wel ergens het westen van Afrika zijn maar de overwonnen stammen die door de zwarte (oa Ashanti) slavendrijvers werden verpatst kwamen overal in West en binnenland Afrika vandaan en dat is een zeer groot gebied a la Europa. Vergelijking, maw ze had net zo goed in Volendamse klederdracht kunnen lopen als in Spaanse klederdracht en dat zijn toch echt twee verschillende dingen.

Basil Fawlty | 21-07-23 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dus die jongen heeft gratis en voor niks achter de schermen voor de opkomst van Sylvana gewerkt. En toen haar zeteltje daar was zei ze hem: 'dit is wat ik van je nodig heb en tot ziens.'
En dat hij daar dan niet over heen kan komen.

adhd-je | 21-07-23 | 12:59 | 4

Je hebt het stuk niet gelezen zie ik?

Wiezewalakristalix | 21-07-23 | 13:13

En ze wou hem voor de leeuwen gooien met die naam kwestie. Duidelijk een gevalletje misbruik door Simons bij iemand die te lief is voor anderen. Gelukkig had Verhappen een oplettende partner.

Deflatiemonster | 21-07-23 | 13:33

Die jongen deed het uit (ik denk dat we inmiddels wel kunnen stellen misplaatst) idealisme. Slavina deed het vooral voor haarzelf. Zijn vertrek werd op zo'n manier gespind dat hij daarna verguisd werd door zijn voormalige "vrienden" uit de "beweging". Kan me goed voorstellen dat dit zijn wereldbeeld zodanig kantelde dat het lichtelijk traumatisch heeft aangevoeld.

Kicksalot | 21-07-23 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou haar niet doen.

Zwezerik | 21-07-23 | 12:58 | 2

Nog niet met een bezemsteel van 3 meter.

hooibergje | 21-07-23 | 12:59

Ik zou zelfs mijn hond er vanaf trappen

de Jager59 | 21-07-23 | 13:21

Sylvana behoort tot de twistzieke mensen. Ik heb dat slag van nabij gekend en na verloop van tijd de wacht aangezegd. Niet te doen. Ze zijn ongezellig, onredelijk, en je moet bij ze op je tenen lopen. Sayonara.

Madame Poitiers | 21-07-23 | 12:58 | 1

Een van Sylvana's grootste fans in de linkse blogosfeer is Peter Breedveld, wat zelf ook een permanent verongelijkte narcist is die met iedereen overhoop ligt.
Soort zoekt soort.

ZonderNaam | 21-07-23 | 13:03

Goh, je verwacht 't niet.

Hetisnietaanteraden | 21-07-23 | 12:57

In elk woord dat ze spreekt klinkt verontwaardiging, sarcasme en pessimisme door.
Zuurder dan zuur.
Eigenlijk heb ik medelijden met Syl.
Ergens is het misgegaan met die meid, die ooit een leuke tv verschijning was.
Waarschijnlijk amper met discriminatie en racisme te maken had.
Thans zo zuur en negatief geladen.
Giftig is in die kringen het juiste woord.
Syl, tel je zegeningen en ga leuke dingen doen.
Je zet jezelf keer op keer voor Tollie.

Ruimedenker | 21-07-23 | 12:57 | 4

@leo de pejo | 21-07-23 | 13:03: Klopt.

forecastle | 21-07-23 | 13:05

Klopt wel een beetje met mijn ervaringen met dit soort types; ze eindigen uiteindelijk alleen en verbitterd. Ze hebben heel veel talent om hun ware aard lange tijd te verbloemen. Maar uiteindelijk hebben steeds meer mensen het door en waarschuwen ze elkaar steeds vaker. Niet zelden hebben ze daarom ook opeens 'vrienden' uit een totaal andere hoek of interesse omdat die hun zwarte kant nog niet hebben gezien.

Cunucu | 21-07-23 | 13:06

Ik denk niet dat het ooit goed gezeten heeft. Een narcist wil in het middelpunt van de belangstelling staan, of dat nu als een bejubelde VJ of een verguisde politica is maakt niet zoveel uit. Aandacht is aandacht.

ZonderNaam | 21-07-23 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

Is die Bram Verhappen-Guerematchi een vrouw ofzo? Hoezo, dubbele achternaam?

Kwakjeszalver | 21-07-23 | 12:56 | 3

Amsterdam = progressief
Alles wat niet de norm is, wordt daar als religie aanbeden. Dus ook omdat het kan, kan je de naam van je partner aannemen.

tis_wat | 21-07-23 | 12:58

Is waarschijnlijk z’n revolutionair marxistische strijdersnaam.
Che Guevara Stijl.

Ruimedenker | 21-07-23 | 13:01

Bram heeft een man lees ik in zijn betoog, ze zullen elkaars achternaam wel hebben aangenomen

ZonderNaam | 21-07-23 | 13:01

Bij1=Uit1 , doei

ansjovis | 21-07-23 | 12:53

Ach Sylvana zit na haar Kamerlidmaatschap vele jaren gebeiteld dankzij de wachtgeldregeling, die denkt; jullie maken mij de pis niet lauw.

charles de gaulle | 21-07-23 | 12:53 | 1

Voor types als Sylvana is aandacht belangrijker dan geld.

ZonderNaam | 21-07-23 | 12:58

Dankzij haar onbegrensde ijdelheid steekt ze altijd wel kleurrijk af tegen al die blauwe pakken. Zolang ze haar mond houdt is ze een aanwinst!

J.P.Drapeau | 21-07-23 | 12:52 | 1
-weggejorist-
Kwakjeszalver | 21-07-23 | 12:54

Lees ik nou goed dat er tussen Bram en Silly Syl aan de keukentafel iets groot en goeds werd opgericht?
Ron Jeremy achtige toestanden?

Kwakjeszalver | 21-07-23 | 12:52

In Nederland wordt je als kleurling niet gediscrimineerd als je je gewoon mengt in de lokale gebruiken.
Waar het vaak mis gaat is dat groepen, zoals Marokkanen, Hindoestanen etc, vaak in eigen kring blijven. Niet toegankelijk zijn qua groep, en niet open staan voor anderen.
Geldt ook voor Nederlanders die naar elders vertrekken, die kleven ook vaak als een enclave bij elkaar.
Er zijn vast ook wel andere factoren, maar dit is wel 1 van de belangrijkste waardoor immigratie een probleem aan het worden is, helemaal als zo'n groep heel erg groot wordt.

Het is dit soort mensen als Sylvana het voor diegenen die zich wel inzetten, ook weggezet worden als profiteurs, ze verbindt niet, ze vergroot de afstand tussen mensen.

tis_wat | 21-07-23 | 12:52 | 2

Het zou Sylvana sieren om dit 'blanke privilege' te noemen wat het is: meerderheids- of cultuurprivilege. Dit speelt in alle samenlevingen: buitenstaanders/vreemdelingen die de lokale cultuur en gebruiken eigen maken zullen makkelijker integeren, ongeacht of je een afwijkende kleur hebt.

Maar dat vergt natuurlijk een kritische blik naar de eigen suri/anti subcultuur, idem zo voor de mocro en turkse subculturen, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Want slavernij, racisme, islamofobie etc.

Niks mis met delen van je eigen cultuur behouden, maar grosso modo zul je je toch moeten aanpassen.

ReyNemaattori | 21-07-23 | 13:05

Maar Bram, je hebt wel de partij opgericht. Als je al 7 jaar wacht op excuses, waar is de jouwe voor het lanceren van een zoveelste profiteur? Je wist zo te lezen al vrij vlot dat ze niet bijster veel had toe te voegen, alleen maar te nemen.
Of is dit een verkapt stukje vrijpleiten van jouw hand in het gebeuren?

Kouwe Kees | 21-07-23 | 12:50 | 4

Het is wel een obsessie in diversiteits en inclusiviteitskringen: excuses.
Get over it en ga verder met je leventje.

leo de pejo | 21-07-23 | 12:54

@_pacman_ | 21-07-23 | 12:51:
Het leest als genoegdoening, erkenning, excuses.
Ik geloof best dat Bram een goeie peer is, maar om zo een partij op te richten. Stel je zit dan in beginsel met Sylvana, Gloria en die andere giftige troela om de keukentafel.. de neiging om weg te rennen en de eerste de beste greppel in te springen moet gewoon tastbaar in de lucht hebben gehangen. Waarom heb je dat niet gedaan, Bram?

Kouwe Kees | 21-07-23 | 12:56

@Kouwe Kees | 21-07-23 | 12:56: Omdat mannen al heel lang geen ballen meer hebben.

Wiebenick | 21-07-23 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wie herinnert zich nog de relatie tussen Sylvana Simons en ondernemer Roland Kahn?
www.quotenet.nl/quote-500/a27947/cool...

Werd pure ellende, want privé ook alleen maar ruzie:
loesoe.nl/show-tell/roland-kahn-zegt-...
"Zijn we samen, hebben we binnen de kortste keren ruzie. Zijn we apart van elkaar op stap, dan bestookt ze me met ellenlange manipulatieve berichten. Ze werkt me zo op mijn zenuwen dat ik niet eens meer helder kan nadenken. Ik ben haar destructieve geest zó ontzettend beu."

leo de pejo | 21-07-23 | 12:50 | 1

Overvallen worden door de zoon van je ex, die je herkent aan een brandwond, maar 'ze kunnen de daders niet vinden', terwijl een DNA match zo gemaakt is, komt mij wel een beetje bijzonder over...

ReyNemaattori | 21-07-23 | 13:08

"Begeleiden" van zo'n dom meisje is het toppunt van koloniaal winstbejag, daar heeft Verhappen toch echt de verkeerde van de plantage weggeplukt.

hagelkruis | 21-07-23 | 12:48 | 1

Mooie!

CornholioNL | 21-07-23 | 12:53

Ik vind boze vrouwen altijd mooi om te zien.

Kwakjeszalver | 21-07-23 | 12:48 | 4

Ik niet, dat getetter, dat gekrijs, die hersenkronkels, ben altijd bang dat ik ga lachen en dat maakt ze nog veel bozer...

Graaisnaaiert | 21-07-23 | 13:45

Me to, maar dan wel met het geluid uit.

Wiebenick | 21-07-23 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ok maar ze is geen racist
Is principieel onmogelijk per definitie volgens wetenschappers van Max Planck instituut Coevorden

RickTheDick | 21-07-23 | 12:47 | 1

Zwarte mensen zijn geen racisten. Kan gewoon niet want ze zijn zwart. Punt.

Patje | 21-07-23 | 12:50

Leuke en gezellige negerinnen zijn altijd dik dus ja, daar gaat het al fout.

CornholioNL | 21-07-23 | 12:45

Hij wacht al 7 jaar op excuses.

7!

Lorejas | 21-07-23 | 12:44 | 3

Syl en de haren wachten er al 200 jaar op.

goedverstaander | 21-07-23 | 12:47

Maar de hamvraag is dus wanneer Sylvana en Simons uit elkaar gaan.

Stijlicoon | 21-07-23 | 12:44 | 1

Dan kunnen Nick en Sylvana samen verder?

tis_wat | 21-07-23 | 12:54

Ze kan wel leuk stampvoetend weglopen .....

Der Schnitzeljäger | 21-07-23 | 12:44

Zou ik nu nog iemand kroepoekje kunnen noemen op tv?

Patje | 21-07-23 | 12:44 | 6

Sandra had Indische roots en Sylvana Afrikaans/Surinaams. Ik vond beiden best aantrekkelijk, maar volgens mij was Sandra meer 'heel lievvvv' en Sylvana meer 'als je van een beetje stout houdt' Dus noem Sylvana maar 'kousenbandje' i.p.v. kroepoekje'

Cunucu | 21-07-23 | 12:58

@Cunucu | 21-07-23 | 12:58:
Ik noem haar voor u met mijn beste Surinaams accent: 'stoute tante Sylvana'

Patje | 21-07-23 | 13:19
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
CornholioNL | 21-07-23 | 12:42 | 1

BIJ1: de pot verwijt de ketel...

Proud Infidel | 21-07-23 | 12:42

Je verwacht het niet.

snakedogman | 21-07-23 | 12:40

Ik mis sowieso waar mevrouw simons last van heeft. Ze heeft duidelijk aangetoond dat ongeacht huidskleur/opleiding (nee die heeft ze niet) je mega ver kan komen. Hoe kan je dan nog lopen janken over racisme. Ja overal lopen eikels maar die komt iedereen tegen in zijn/haar leven, een beetje ruggengraat en die lui negeren is blijkbaar teveel gevraagd.

Hellsmurfje | 21-07-23 | 12:38 | 3

Wat is ver komen als je enkel de financiële kant van de zaak belicht. Denk eerder dat mevrouw syl een behoorlijk psychisch probleem heeft.

davidhasseltoff | 21-07-23 | 12:40

Gevalletje deug-wind mee.

achterdedom | 21-07-23 | 12:43

Wat een goed verhaal maar ik ga het niet lezen. Ik vind sylvana echt om te gieren als zij zo bozig mevrouw de voorzitter roept en dan in dat rare, stijve ambtenarennederlands een heel lulverhaal ophangt. gewoon grappig.

fokkewoelf | 21-07-23 | 12:38 | 2

Niet alleen grappig maar ook het bewijs dat je, zelfs als je niks kan, en dan bedoel ik ook echt niks. Je toch nog gewoon een topsalaris kan krijgen. Wat van de andere kant ook het bewijs is dat er veel van die mensen in de politiek zitten

brie-de-penis | 21-07-23 | 12:47

@brie-de-penis | 21-07-23 | 12:47: Soort van met je eens. Let wel ik ben het op de meeste onderwerpen hartgrondig met simons oneens. Maar zeggen dat ze helemaal niks kan? Platendraailoopbaan, succesvol golddigger en nu de polletiek. En of je het nu eens / oneens bent met haar ik zie weinig mensen dit doen: www.youtube.com/watch?v=m2zZMg7SNWA Is debat met Douglas Murray

fokkewoelf | 21-07-23 | 13:21

"Ik werd bijvoorbeeld vaak ‘wit’ genoemd”, zegt Ahmadi, die van Afghaanse komaf is. „Daarmee werd bedoeld: je bent minder relevant voor de partij."

Wat een verrassing weer.

Keutels | 21-07-23 | 12:38

Ik vind het vooral erg voor Bram Verhappen, zo maar aan de kant geschoven, helemaal geen goed woord voor zijn verdiensten in deze, mensonterend dit..

Datzullenwenogweleen | 21-07-23 | 12:38 | 1

Het zal voor Bram zeker moeilijk te behappen zijn.

Wiebenick | 21-07-23 | 15:00

Sylvana had opzich een leuke vrouw geweest als ze wat meer zou kunnen relativeren en minder racistisch zou zijn

jeweettochniet | 21-07-23 | 12:35 | 2

Ze komt op mij primair over als een narcist, en dat zijn nooit leuke mensen om bij je in de buurt te hebben.

ZonderNaam | 21-07-23 | 12:52

Klinkt alsof Steve Wozniak een boekje open doet over Steve Jobs indertijd bij Apple. Alleen hadden deze heren, ieder op eigen vlak, wel talenten en Sylvana niet , die zweeft ergens tussen bi-polair, borderliner of narcist in.

Cunucu | 21-07-23 | 12:34 | 2

Als je een Venn diagram van bipolair borderline en narcist maakt, dan vind je Sylvana waar ze elkaar overlappen.

Osdorpertje | 21-07-23 | 12:51

@Osdorpertje | 21-07-23 | 12:51:
Om Sylvana te vinden hoef je alleen maar te luisteren waar al dat gekakel en gejank vandaan komt, daar heb je geen diagram voor nodig.

Flightless bird | 21-07-23 | 13:03

Nou ja zeg! Niemand behalve iedereen zag dit aankomen.

ratelaar | 21-07-23 | 12:33 | 1

LOL

goedverstaander | 21-07-23 | 12:39

Bram is ook gewoon een ei in beginsel. Ooit een ei succes zien hebben met het oprichten van een politieke partij? Dat dacht ik.

lamlul007 | 21-07-23 | 12:33

Ik vind haar een beetje zielig, onze Simons. Lijkt wel of ze prive zo ongelukkig is dat ze naar buiten toe haar frustraties op de wereld moet botvieren. Zo jammer. Ik zeg, meid, kap er mee, zoek een leuke vent die goed voor je is en je lekker jezelf laat zijn en wordt gewoon gelukkig. Constant "standje boos" is zwaar ongezond, moet je niet doen. Lekker genieten en laat de rest maar de rambam krijgen ( oprecht advies ).

Graaisnaaiert | 21-07-23 | 12:32 | 3

Er zal wel een goede reden zijn dat haar partners het maar kort volhouden met haar.

UnderTheDevil | 21-07-23 | 12:47

@UnderTheDevil | 21-07-23 | 12:47:
Ze golddiggert toch voornamelijk? Dan krijg je dat, die kerels kunnen "kopen" wie ze willen binnen de golddiggercategorie en als je je dan van je slechtste kant laat zien, voor jou 100 anderen. Daarom zeg ik ook, een normale leuke vent. Geen statussymbool die slecht gedrag kan faciliteren.

Graaisnaaiert | 21-07-23 | 13:47

Er zijn mensen die teren op hun eigen boosheid.

Wiebenick | 21-07-23 | 15:03

Even voor diegene die tegen de betaalmuur van de NRC lopen en benieuwd zijn naar de beerput die er achter te vinden is: archive.ph/5dZue

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 12:32 | 1

Huh.
Uit het artikel: "De partij werd in 2016 opgericht door tv-presentator en activist Sylvana Simons".
Zou de auteur niet "presentatrice en activiste" bedoelen? Of is dat weer niet lhtgbbvvdqtw+3,5x2 neutraal genoeg?

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-23 | 12:35

Alsof Veldhuizen en Ahmadi ook maar een haar verschillen van Simons. Iedereen gaat voor zichzelf bij deze racistische roedel,en altijd handig gebruik maken van het inclusie vlaggetje.
Dat Simons een serieus Anger management probleem heeft weet men zelfs in Suriname, en kan eenieder vaak zien in de Kamerdebatten. Geen dossier kennis, dus dan maar een grote waffel om het gebrek daaraan te maskeren.

Shortganger | 21-07-23 | 12:31 | 1

Tielen van de VVDheeft Simons een paar keer lekker op de kast gejaagd. Heerlijk om terug te kijken.

Tapu | 21-07-23 | 12:46

Vond Sylvana alleen even leuk bij sesamstraat.

Hypno2050 | 21-07-23 | 12:30 | 4

Bij de Fabeltjeskrant was ze ook zo goed.

J.Cash | 21-07-23 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ze is dus een naar mens, maar wat mij het meest stoort is haar grenzeloze domheid. Dat mens kan en weet echt niks en ziet overal racisme in als het vuur haar aan de schenen wordt gelegd. En die domheid is zeer aanwezig. Mensen die zich bij Bij1 aansluiten zijn dus echte rasopportunisten of net zo dom.

Je ziet aan de schrijfstijl van die Bram Verhappen eigenlijk gelijk al dat hij niet bij de partij thuishoort. Geen Engelse modewoorden, geen hysterie en correcte zinnen.

BobDobalina | 21-07-23 | 12:27 | 11

@BobDobalina | 21-07-23 | 12:48: Ik zat op school tussen 1956 en 1965 (lagere school en Mulo), helaas had ik altijd een slecht cijfer voor Nederlands, een magere 6 of dikke 5.

Ik had inderdaad veel moeite met wat #Tapu hierboven schrijft.... neem bijvoorbeeld wat je zelf schrijft ""foutloos NL vind je (enz)... moet dat niet zijn : VindT je ?
Dat is de reden dat ik nogal eens op Google moet zoeken of een woord nu met een T, D of DT is..... ik had het er toevallig over met een Thaise schoonmaakster die nu 11 jaar in NL is, dat wij vroeger het woord KADO nog als Cadeau schreven en het meervoud CadeauX is niet goed, moet Cadeaus zijn.

Keyboardspeler | 21-07-23 | 13:16

@BobDobalina | 21-07-23 | 12:48: er staat genoeg "dunglish" in die tekst anders, bijvoorbeeld "practicen". Maar goed, Bram zal wel een millenial zijn.

ZOMG | 21-07-23 | 13:24

@Après toi | 21-07-23 | 12:33: Narcisten verdraaien de waarheid of liegen. Als het voor hen voordelig is spreken ze de waarheid. Het zijn geniale gifmengers.

Wiebenick | 21-07-23 | 15:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik mis TMF. Lekker beetje ouwehoeren voordat ze een clipje startten.

Tussendoor reclames van Libertel van zo’n telefoon .

Ik mis de jaren 90

Nacho_Vidal | 21-07-23 | 12:27 | 8

#Nacho Vidal : Ahhh.... Libertel (nu Vodafone), zover ik mij kan herinneren was dat de 1e GSM-provider naast KPN rond 1996, later kwam daar nog T-Mobile bij welke laatste jarenlang een slecht bereik had in NL, dat was 11 jaar geleden mijn laatste overstap naar een andere provider, sinds die tijd alleen nog maar KPN. (en een prepaid Vodafone als reserve)

Waren ook best leuke telefoontjes die Motorola, Samsung en Nokia in die jaren maakten, uitschuifbare telefoontjes, of die je in kon klappen, nadeel was wel dat je altijd 2 handen nodig had om ze te bedienen.

Keyboardspeler | 21-07-23 | 12:59

"Ik mis de jaren 90"
ik ook, knal zo nog maar een 90's playlist aan.

Barkruk2 | 21-07-23 | 15:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat zie je ook vaak in landen waar dat ze types het bestuur uitmaken.

Uiteindelijk gaat alles naar de kloten en begint het spel weer opnieuw.

Beetje Curacao - Suriname - Aruba** .... dat soort toestanden.

**Een minister president (kuch) die in hongerstaking gaat omdat Nederland voorwaarden stelt aan financiele garanties.

Ervaringsdeskundige | 21-07-23 | 12:26

"Ik ik ik ik ik ik ik...."
Man wat een huilstruik.
If you can't stand the heat, don't stay in Sylvana's kitchen. Je doet wel net of het jouw keuken was en nog is, want aan jouw keukentafel is het allemaal gebeurd, en Sylvana ging in jouw straat even een luchtje scheppen, maar ben nou een beetje flink, jongen. Je kon haar nu niet aan, en nu de boel begint in te storten durf je modder te gaan gooien.
Mijn hemal, wat een zielenpiet ben je.

Schoorsteenveger | 21-07-23 | 12:26 | 4

@Schoorsteenveger | 21-07-23 | 12:26 |
Indeed. En zoals zo vaak, gaat hier niet om goed vs fout maar fout vs fout, dat maakt het vermakelijk.
Dat hele Bij1 (artikel1) is al vanaf het begin een grote freakshow en shopfront voor de bankrekening van mevrouw Simons.

Basil Fawlty | 21-07-23 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het ook wel eens gedaan, m'n onderbroek op m'n kop dragen. Ik was hardstikke blauw en vond het toen al niet erg mooi staan. Kan aan mij liggen.

Bull-Sunnyboy | 21-07-23 | 12:25 | 2

Was het een plastic broekje?

Hendrikaatje | 21-07-23 | 16:19

Als ik een boxershort op m´n hoofd zet, voel ik me net een Messias!

Hevvlan Demuru | 21-07-23 | 18:54

Ze zal zich naarstig vastklampen aan dat ene zeteltje en bidden tot de zwarte godin Kali dat ze ook na de verkiezingen in de Kamer mag blijven. In ieder geval tot de riante schadevergoedingen aan nazaten van tot slaaf gemaakten worden uitgekeerd door het kabinet Timmerfrans I of 2.

goedverstaander | 21-07-23 | 12:25 | 3

.. Dus, jij gaat op voorhand op al je rug liggen ?

Wij - De stille meerderheid - niet. Wij stemmen ze weg.

Nederlandop1 | 21-07-23 | 12:31

@Nederlandop1 | 21-07-23 | 12:31: Dat deel in Nederland waar zij haar stemmen vandaan haalt, de Surinamers, Ghanezen e,d, volk... hoeft SS maar 65000 kiezers te halen voor 1 zetel, moslimstemmen zal zij niet meer krijgen want daar hebben ze Denk voor.

Aan de andere kant, dat mag van mij... ik stoor mij niet aan SS (of Denk) net zoals ik die van VOLT negeer, uiteraard walg ik van die 3 partijen, maar van bijvoorbeeld een type Gundogan zal ik blij zijn als zij na November verdwenen is uit de 2e kamer... ik heb haar altijd al een vals kreng gevonden.

Ik maak mij veel meer druk over die Timmerfrans (PVDA/GL), daar moeten partijen als BBB, PVV, JA21, BVNL en VVD zich de komende maanden op storten, laat die vent niet de grootste worden zoals sommige peilingen voorspellen... the Horror.

Keyboardspeler | 21-07-23 | 12:50

Echt iedereen met ook maar een klein beetje mensenkennis ziet en voelt aan dat die Sylvana Simons niet helemaal goed in de kop is. Als je dat niet wilt zien moet je maar op de blaren zitten en niet achteraf janken.

Conan de Rabarber | 21-07-23 | 12:23 | 3

Misschien was de sex wel goed (te doen). En volgens haarzelf kan zij uitstekende Roti met masala kip maken. (Of was het 'zou zij kunnen' omdat zij een donkere huidskleur heeft) Daar kan je mij voor wakker maken. Dus mogelijk de combinatie van, was voor haar ex doorslaggevend. Geen tijd meer om te koken, laat staan te sexen als je zo'n druk bestaan hebt als partijleider. Exit ex vriendje.

forecastle | 21-07-23 | 12:29

Ik heb een Surinaamse jeugdvriend, hij Crooswijk, ik Kralingen maar we waren echt onafscheidelijk, hij is later getrouwd met een leuke blonde Nederlandse meid.

Huwelijk op de klippen.
Later getrouwd met een echte zwarte Surinaamse.
Tot nu toe heb ik de vraag kunnen vermijden of ie nu gelukkig is.
Ik kom dus wel eens in die kringen en dan zie je toch echt vaker van die Sylvana’s.
Uitgedost als Afrikaansen, geen manieren, grote bekken tegen iedereen.
Dan vinden ze het gek dat die mannen vrouwhoppen er is geen week mee te leven. Dan worden ook vet als varkens.

J.Cash | 21-07-23 | 12:35

SS was een mooi meisje die altijd kreeg wat ze wilde en die altijd “ja” kreeg te horen.
Tel daarbij op dat bij1 alleen kijkt naar huidskleur en niet daar diversiteit in politieke ideeën.

Tuurlijk is het een kreng.

Mr.Maloonigan | 21-07-23 | 12:23

Wanneer is Sylvana ooit de gepeste geweest dan? Ze is haar hele werkzame leven een tv-diva geweest.

ZonderNaam | 21-07-23 | 12:23 | 4

Ze was toch kapster?

quigg | 21-07-23 | 12:33

@quigg | 21-07-23 | 12:33:
Ze heeft een kappersopleiding gedaan maar geen flauw idee of ze ooit als kapster gewerkt heeft, ze was al heel jong met d'r koppie op tv.

ZonderNaam | 21-07-23 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Bram Verhappen is een drama queen. En schrijft slecht nederlands.

Dat facebook verhaal doet pijn aan je ogen.

hotnot | 21-07-23 | 12:23

Bram Verhappen, dat klinkt als de politieke bastaardversie van Max Verstappen

Derkaderr | 21-07-23 | 12:22 | 1

Of de stud uit een Duitse pr0n film..

Conan de Rabarber | 21-07-23 | 12:24

Schoenmaker, blijf bij je teleprompter.

doedeljantje | 21-07-23 | 12:21

Alle partijen willen een leider. Er is een groot risico dat je iemand pakt met charme, uitstraling en 'leiderscapaciteiten'. Dat word dus een sociopaath of narcist (grote kans op). En de schaapjes volgen en worden één voor één aan de wolven gevoerd, door het opperschaap. En de herdershond wordt goed gekozen, want die ziet gedwee toe.

o zo voorspelbaar.

nobodiesunmighty | 21-07-23 | 12:21 | 1

Een partij heeft een leider, een gangmaker en een regelneef nodig. En dat is NIET dezelfde persoon. De leider geeft richting en hakt knopen door (dat kan ook een partijbestuur zijn). De gangmaker voert het woord en de campagne, en kan ook ideologisch richting geven. De regelneef bestuurt de partij en doet de dingetjes achter de schermen die je liefst uit de buurt van je gangmaker houdt.

FvD had bijvoorbeeld een ijzersterke combo in Baudet/Otten/Hiddema. Maar daar zie je dus de klassieke fout: Baudet had de leiding.

Muxje | 21-07-23 | 12:38

Hij wil Simons zwart maken?

SNAFU | 21-07-23 | 12:20 | 4

Mwoahh, een beetje grijs gebied.

Harrie-Couvert | 21-07-23 | 12:30

Hij ergert zich groen en geel.

Dezenaamhier | 21-07-23 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Wie kaatst, moet de Zwarte Piet verwachten.

Mr_Natural | 21-07-23 | 12:20

Geen medelijden met die huidskleurpooiers.

Mr.Maloonigan | 21-07-23 | 12:19

Color me surprised. Niet te donker graag.

BobDobalina | 21-07-23 | 12:19 | 2

Lichtgetint?

HetLichtInHetZuiden | 21-07-23 | 12:20

RAL kleur 9003?

DePetje | 21-07-23 | 18:19

Verbaast me niks. Het is gewoon een vervelende vrouw met een boel "issues'.

Après toi | 21-07-23 | 12:18 | 2

Hoe is het mogelijk dat zo iemand in onze regering zit.

Portugal34axel5307 | 21-07-23 | 14:29

Wat had je dan verwacht van deze vrouw?
Zonder spoortje van cynisme, verwijt of leedvermaak denk ik dat SS geestesziek is en dat ze hulp nodig heeft.

_pacman_ | 21-07-23 | 12:18

De revolutie vreet haar eigen kinderen op…

DeBlijeGeit | 21-07-23 | 12:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland