Publiek unaniem niet enthousiast over Timothée Chalamets vertolking van WILLY WONKA
ja weet je je kunt niet elke keer winnen
Echt niks ten nadele van Prince War Twink verder hoor. Maar deze casting voelt toch een beetje als wat ze Jake Gyllenhaal aandeden in Okja. Enfin, het is een PREQUEL ORIGIN STORY over Willie de Wonk, zoals hij in Nederland heet. En daarmee begeeft Chalamet zich in de schoenen van Gene Wilder en Johnny Depp en dat zijn niet de minsten. Van Hugh Grant als Oempa Loempa zijn we trouwens ook weer eens helemaal ontregeld. Maar goed, wat vindt U De Consument?
De consument: jongens dit gaat niet werken
emoties
waw
something old something new
Social
wat IS dit?
Social
undisputed
Social
current discourse
Reaguursels
InloggenDenk dat ik maar eerst het helemaal moet gaan zien voordat ik met iedereen meepraat dat hij het in deze rol niet goed zou doen. Van een zanger verwacht je dat die niet anderen imiteert en de eigen stem volgt, bij een acteur verwacht ik hetzelfde. Gaat niet om hoe anderen het deden, maar hoe je er zelf invulling aan geeft. Dat laatste verwacht ik zeker van Timothée en dan hoop ik dat ik ga denken: prima gedaan, kerel!
Gene Wilder was de goeiste: authentiek eccentriek.
Bijna normaal, maar net niet helemaal en daarom juist zo goed.
Depp was gewoon apart en daarom niet zo bijzonder.
Wat ik van deze prequel moet denken..
Die met Depp was ook niet om aan te gluren.
Ziet er best vermakelijk uit, om eerlijk te zijn.
Ok, stukje Depp/Tim Burton versie
www.youtube.com/watch?v=JXYa-ZbC_P8
Chalamet is erg populair bij een deel van de dames en homo's. Net als bij een lekker wijf is er een tijd en plaats voor alles. Een film gericht op kleine kinderen is misschien niet de juiste plek voor deze jongen.
Ik neem nog een Twix.
Lijkt me een leuke film
Mooi dodelijk, 'a more cheerful Paul Atreides'.
Gene Wilder is wat mij betreft de enige echte. Johnny Nepp deed het ok, maar het was gewoon weer Johnny met dezelfde excentrieke maniertjes als altijd.
Hugh Grant als Oempa Loempa zou best wel eens goed kunnen werken.
Ik zou ook gaan staken als dit het eindresultaat tegenwoordig is.
Gene en Johnnie Depp, kan nooit beter, alleen maar meer woke. OempaLoempa en Fatshaming kunnen niet meer. Wat blijft er dan over?
Genoeg oude witte boze mannen van het chocoladecartel zo te zien!
Willy Wonka was toch bruin ? Iets met pure chocolade ofzo.
Nee, dat is Willy Wartaal, u bent door de war.
Is het nou een prequel van een remake van een remake of een remake van een prequel van een remake?
Het is creatief faillissement.
Die incognito zou ik keihard doen.
Ouwe zooi oppoetsen.
Is recycling.
Is hartstikke links.
En ook nog woke.
Willy Wanker ?
Willy Woka. Ik kan er geen chocola van maken en sla hem/haar/het over.
Ik werd helemaal zenuwachtig van die Johnny Depp film. Deze sla ik maar over.
Hoe groot zijn de Oompa Loompas, waar komen ze vandaan en welke kleur hebben ze?
Vragen... vragen...
"Oompa Loompas worden circa 45 centimeter lang en kunnen maximaal een kilogram wegen. De maximale leeftijd is 22 jaar. De Oompa Loompas hebben een zilverkleurig lichaam met een grijsgroene of blauwgroene rug. De herkomst van de naam is onbekend. Waarschijnlijk is deze afkomstig uit een voorgermaanse substraattaal."
Echt jonguh, ze zitten overal.
Ichneumonidae | 15-07-23 | 17:48
Heb je Sander weleens naakt gezien?
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 17:48:
In deze fillum bedoel ik, Ichneu.
In deze fillluuum!
@Mr_Natural | 15-07-23 | 17:50: Zeker! Wilde me pijpen, maar hij kwam er niet bij.
Toen heb ik hem maar de IJ-haven ingedonderd, want ik zag dat hij vinnen had.
@Kapitein Sjaak Mus | 15-07-23 | 17:52: In deze film? Dat is een film?
Vrolijk gevrij in de Alpenwei - dat waren films!
@Ichneumonidae | 15-07-23 | 18:00:
Met jouw waldhoorn tussen mijn alpen is ook een klassieker.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 18:02: Die was muzikaal wel helemaal af ja. Toen ook nog Josephine Mutzenbacher, ook wel een sterretje hoor!
Geen enkel idee, ik lees het stuk en niets, maar dan ook werkelijk niets zegt me iets. Ja, Willy Wonka, maar verder, niets.
Dahl, de man van het absurde, Matilda, Witches en als hoogtepunt Willy Wonka. Depp, de man van het absurde met dat afgrijzelijk grote gebit, leuk, gek, griezelig, aandoenlijk. Wilder met de mogelijkheden van toen was natuurlijk ook groots.
Naast Droste, Milka, Toblerone, Lindt, uaucacau en de grootse Belgische chocolatiers komt Chateau van Aldi er maar bekaaid af.
Deze film dus, en natuurlijk een behoorlijke portie woke, wnt anders blijft het deugpubliek weg. Nu blijft de rest weg.
Milka als 2e noemen... bweugh
Geen idee wie dit is/zijn. En een kleuterfilm is ook niet interessant. Whats next? Recensie over de Barbie movie? Als het niet over John Wick gaat, zero fucks given.
Te koop lopen met je eigen gebrek aan algemene ontwikkeling, altijd -1.
@Zenzeo | 15-07-23 | 17:42:
Ach, boeren en buitenlui.
Wat zou je anders verwachten?
John Wick was ook gewoon een saaiere versie van Crank en Shoot em Up.
John Wick, een oersaai persoon die door 160 gewapende mannen word beschoten maar alle kogels met zijn kevlar Armani kostuum afweert. Wat een kut films zijn dat.
Nou ja, als troost... Bambi is ook erg leuk. Vooral als zij met haar pootjes over het ijs glijdt.
Toch een beetje dat niveau.
Twee seconden 'No country' maakt heel deze film overbodig.
Bambi is een hij. Cultuurbarbaar.
Chalumet is heavily overrated. Hij was in Dune al niet écht heel fantastisch, in Don't look up een buikspreekpop, in The King komplett daneben, maar ja: hij heeft een markante kop (een beetje enge kop, naar mijn smaak en mening) en wordt gezien als androgyn, en dan kom je in Hollywood al heel snel onder de noemer: 'Hurray for Hollywood, where you're terrific if you're even good'. Omhoog gevallen.
Hij was - samen met Armie Hammer- geweldig in Call Me By Your Name. Daarna had hj moeten stoppen. Hammer trouwens ook.
@philia | 15-07-23 | 17:53:
-
Toegegeven: in Call me by your name was hij behooorlijk goed. Zeven jaar terug, dus.
Hij deed het ook heel erg goed in Bones and All, een van mijn favoriete films van de afgelopen paar jaar. Als je hem goed cast is het gewoon een prima acteur.
Deze jongen heeft totaal geen charisma. Waarom pusht Hollywood steeds van deze figuren die het volgens hen helemaal zijn?
Gene Wilder.... over iemand met charisma gesproken.
Elke remake van een succes film is onzin
Met als meest onzinnige ooit die van 'Papillon'. Straks komt er nog iemand op het idee om 'The Godfather'...
@Zenzeo | 15-07-23 | 17:39:
"Once upon a time in the West".
The horror!
Eens, films van slechte regisseurs en met slechte acteurs maar met een goed verhaal verdienen wel een tweede kans.
Vond Billy Bonka beter, uit de tijd dat ik nog porno-videos huurde.
We are the music makers and we are the dreamers of dreams."
Er is maar een Willy Wonka.
youtu.be/sIXYPjIWPGY
Jake Gyllenhaal, een van mijn top favorieten. Prisoners, Brokeback Mountain (hoi Rob), en ja, het is gewoon een sterke acteur.
Maar dit is dus binnenkort te zien op een of ander scherm.
Ik vind alles best.
Jarhead, Nightcrawler, Source Code enz. Zit in mijn top 3.
Gene Wilder is niet te overtreffen.
Roald Dahl draait zich om in zijn graf.
In een echt Dahl verhaal, klimt Roald Dahl uit zijn graf om dit alles een halt toe te roepen.
Dat boek is toch uit 1970 ofzo? En nu al een 3e film, nou ja, een prequel. Waarom geen sequel, van Sjakie en de grote glazen lift?
Verder, ach, met die schrijvers- en actreutelstaking gaat er de komende maanden toch niets gefilmd worden. Guardians of the Galaxy 3, is die eigenlijk al uit?
Wat betreft je laatste vraag: Ja zeker.
* grote perzik pelt en opvreten doet *
Waar gaat dit over?
Dat dit verhaal nog mag vandaag de dag. Ik bedoel: een bedreigde stam in zijn geheel naar je snoepfabriek verplaatsen om ze daar te werk te stellen. Ethisch gezien niet helemaal meer van deze tijd.
Dat dikke jongetje is waarschijnlijk uit het script geschreven?
Toen Roald Dahl het boek schreef had hij bij de Oempa Loempa hoogstwaarschijnlijk negertjes voor ogen. De correct Mensch heeft deze Oempa Loempas al bij de eerste verfilming groen gemaakt en dan mag het.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 17:03: Dat is nu een patient met diabetes en stemmingswisselingen.
Is dit de door sensitivity readers gecensureerde versie?
Ja, moet alleen nog goedgekeurd worden door het Ivoren Kruis, dat wordt nog spannend.
@Mr_Natural | 15-07-23 | 17:04: Bestaat de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen eigenlijk nog...?
Prequels zijn zelden goed. Je weet al hoe het afloopt, dus die spanning is weg. Die versie van Wilder was destijds goed omdat het nieuw was. Die versie met Johnny Depp was alleen te pruimen door de fantastische muziek gecomponeerd door Danny Elfman.
Een remake van een remake en daar de remake van…
Uhm, nee? Dit is dus een 'sequel', evengoed geldklopperij..
@redthehaghue | 15-07-23 | 16:58: u heeft 'prequel' verkeerd gespeld.
Tja, weer een remake.
Goedkoop cashen met een bestaand en bekend verhaal?
Iets nieuws verzinnen is te moeilijk blijkbaar, zeker nu met al die stakende schrijvers...
Depp was ook niet geweldig. Maar we zijn nu eenmaal over de culturele piek heen en zie hier het resultaat; slechte onorginele films en het uitmelken van succesvolle ideeen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Bereid het te proberen. Wat fantasie in deze clown-wereld, kan ik wel gebruiken.
De Efteling is langer open deze zomer
Kijk my little pony, friendship is magic. Is niet zonder reden een escape geweest voor heel wat volwassenen het afgelopen decennium.
REAGEER OOK