Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. BN'ers hangen vlag ondersteboven tegen verbreding A27 bij Amelisweerd

KOERHUIS, DOE ER GEWOON NOG EEN EXTRA BAAN BIJ

Al sinds de tijd van prof. Hoxha (vzmh), en vér daarvoor, lopen boomers, BN'ers en ander geprivilegieerd tuig te janken over dat u niet door mag rijden op de A27 omdat er ergens een stukkie bos in de weg ligt bij Amelisweerd. Nou weten wij toevallig iets van de geschiedenis van Holland (Holtland, van hout, weet u wel) en als wij in Dit Land ergens goed in zijn dan is het wel hout kappen. Dus hoppekee asfalteren die handel en jammer de bammer voor Carice, Erik, Leroy, Fedja, Birgit, Johan, Ingmar, Florian (klimaatmuzikant), Woongroep Amelisweerd, Jochem, Jean, Sofie, Vincent, Herman, Dennis, Maarten!, Denise, Ozan, Maarten, Lila, Joris, Anne, Wijnand, Abe, Els, Lesse, Dizzi, Han, Vivienne, Marijke,  Willem, Cees, Tom, Halima, Hanneke en Barry, die gaan maar lekker op een van andere 280 wandelroutes van Natuurmonumenten wandelen. Want weet u wat het is. Als het beste argument ergens vóór een gedicht van Vincent Bijlo ("de vogels en de ringslangen zijn al chagrijnig/stop, asfaltfetisjisten, laat dit lapje, dit stukje, het is al zo weinig") is, dan hebben de tegenstanders waarschijnlijk gelijk. RIJDEN RIJDEN RIJDEN!

GeenStijl endorses this tweet

Social

Reaguursels

Inloggen

Het kappen van een stukje Amelisweerd kan prima want helemaal, 100% verantwoord door stikstofrechten opkopen van 6 boeren op de Veluwe.
Groene logica en dus ook de gevolgen daar van dragen, BNers.

Nuuk | 20-12-22 | 19:52

Als je alle golfparken vol zou planten met C02 etende bomen en zo.
Hoeveel scheelt dat?
Ook omdat de golfers er niet meer naar toe hoeven met die C02-afgekochte luxe bakken.

AdvocatusDiaboli | 20-12-22 | 18:38

Hoezo, alles wordt elektrisch toch?

AdvocatusDiaboli | 20-12-22 | 18:36

Maar dit dan.
1,5 jaar cel voor bedenkers grootschalige mestfraude - nos.nl/l/2457128
Goudeerlijk die boeren. Zij verdienen dan toch ons respect, omdat zij immers de regels voor de mest keurig hebben nagevolgd, daarbij denkend aan hun verantwoordelijkheid en hun sterke wil om ook de natuur, juist de natuur, te ontzien.

Beste_Landgenoten | 20-12-22 | 18:27 | 4

Ja ja, 4 veroordelingen = alle boeren.
Overigens gaat deze discussie niet over de vraag of de wereldwijde voedselschaarste fors moet toenemen, zoals de milieulobby eist. Deze discussie gaat over de vraag of onze infrastructuur 50 jaar achter moet lopen op de geplande overbevolking, zoals de milieulobby eist; of dat 20 jaar achterlopen voldoende is.
Dat het handhaven van tientallen parkjes in NL onmogelijk is zolang we er naar streven het dichtst bevolkte land ter wereld te worden lijkt me echter duidelijk.

Dandruff | 20-12-22 | 19:23

@Ruimedenker | 20-12-22 | 18:43:
Mestfraude is niet bepaald een zeldzaam fenomeen, vooral niet in Brabant. Dat gaat om miljarden.

Beste_Landgenoten | 20-12-22 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ha, het gaat over dat gesprek met Herman Wijffels op de NPO onlangs.
'Verbreding A27 bij Amelisweerd 'beetje absurd', vindt topeconoom Herman Wijffels'
Ik dacht al, dat filmpje met de BN'ers is van 2021, van voor de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart dat jaar.

Maar er worden dus boerderijen in Gelderland opgekocht om stikstofruimte voor de A27 te krijgen.
Zelfs GroenLinks en PVV zijn het erover eens dat dat absurd is.

www.gelderlander.nl/home/rijkswaterst...

www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/0d...

grietmetgroenefiets | 20-12-22 | 18:20

Toch een terecht punt dat deze verbreding een debiel plan is, dat bovendien zoals te doen gebruikelijk voor overheidsplannen nog een factor 4 duurder gaat uitpakken dan gepland.

Daarnaast is de stad Utrecht aan de noordzijde slecht toegankelijk, omdat de ring nooit volledig is afgemaakt. Misschien een nuttigere investering voor zowel inwoners als mensen die juist hard langs Utrecht voorbij willen rijden?

Zeurders | 20-12-22 | 18:18

Wat een triest volk is dit, dat rondscheuren intotootje als hoogste doel heeft, wat moet je leven dan leeg zijn...

Zenzeo | 20-12-22 | 18:10 | 2

Noem het fucktracé dan maar de melkertbaan.

Ernst Oosters8389 | 20-12-22 | 18:47

Zal minimaal 95% van die filerijders niet gewoon woon-werk; zakelijk; transport of anderszins noodzakelijk zijn?
Mensen staan echt niet voor de lol in de file. En zelfs op lege wegen is "rondscheuren intotootje" maar een fractie van wat er rijdt.

Dandruff | 20-12-22 | 19:29

Kap asjeblieft die teringzooi daar weg. Al is het maar om eenn handvol uitzuigers die protest indienen en nog nooit een dag volwaardig werk hebben gedaan, en al helemaal geen benul hebben van wat natuur is. Uitslapen als oplossing, dat kunnen alleen 'creatievelingen' bedenken.

Jazeetie | 20-12-22 | 17:49

En maar zeiken over een oerbos terwijl een deel daarvan een golfpark is. Leer die BN-ers kennen.

Deflatiemonster | 20-12-22 | 17:46

Geestig dat ze dan wel weer voor de lunch wandeling van de Zuidassers een hele 8 baans snelweg ondergronds gaan brengen maar voor waardevolle natuur gewoon de bijl er doorheen jassen. Kwestie van prioriteiten die 20 minuten bammetje eten in rondje park op Hoog zuid voor de Yuppen is belangrijker dan de rest van Nederland.;))

Smoelensmid | 20-12-22 | 17:33

Er was natuurlijk wel eerst extra stikstofruimte nodig.
'Om de controversiële verbreding van de A27 en A12 mogelijk te maken, worden elf boerenbedrijven vrijwillig extern gesaldeerd.'
‘Voor in ieder geval vijf habitattypen binnen Natura 2000-gebied Veluwe zijn significant negatieve gevolgen voor de instandhoudingsdoelen niet uit te sluiten. Om deze effecten te mitigeren, is binnen 25 kilometer van Natura 2000-gebied Veluwe gezocht naar één of meerdere bedrijven die stikstofdepositie veroorzaken en die bereid zijn hun activiteiten geheel of gedeeltelijk te staken’, schrijft de minister in het Tracébesluit.

'Ook bij Natura 2000-gebieden Binnenveld, Oostelijke Vechtplassen, Naardermeer, Nieuwkoopse Plassen & De Haeck en Botshol worden boeren (deels) uitgekocht. De bedrijven gaan dicht of verminderen hun activiteiten op het moment dat de snelwegen opengaan.'

Het filmpje eindigt met: 'Laat je stem horen op 17 maart.'
Doe dat maar liever op 15 maart.

grietmetgroenefiets | 20-12-22 | 17:32 | 1

Ik begrijp de noodzaak niet zo. Je hebt daar 6 rijstroken in de richting van het noorden, en 4 in de richting van het zuiden. Het lijkt me dat daar nog een wereld te winnen valt met efficiëntere indeling van de rijbaan.

Pontius Vulgaris | 20-12-22 | 16:46

Na een stilstaande auto is een goed doorrijdende auto het minst belastend. 29 jaar Coentunnelfile gehad voordat die GL-babyboomkabouters uit 020 hun laatste verzet bij de rechter hadden verloren. Toen met mijn 90 pak-Ascona over 18 km ruim een uur onderweg; optrekken, remmen, optrekken, remmen. Alleen een Leopard liep duurder. Nu met mijn 200 pk Insignia dagelijks bijna filevrij richting de broodwinning in 18 minuten, banden en remmen gaan ook langer mee. Dus ophouden met zeuren over die paar bomen, die kunnen meteen de houtkachel in; kunnen ze daar weer over gaan zeuren.

Tisomtehuilen..... | 20-12-22 | 16:46

Op Dag1 dat de extra strook geopend wordt, staat het ‘s avonds al vol en vast.
En anders een dag later, zeker weten.

rooiesaus | 20-12-22 | 16:38 | 1

Dus nog een baan erbij!

Tisomtehuilen..... | 20-12-22 | 16:47

Geen verstand van. Lees wel in reaguursels dar meer banen het willen afslaan niet per definitie gemakkelijker of veiliger maakt? Geen idee of verbreden wel of geen goed plan is en hoeveel banen je dan nodig hebt?

Jan, Leiden | 20-12-22 | 16:25

Kijk voor de grap eens op Google maps met satellietbeeld. Dat 'bos' is een haag. Meer niet. Aan de overkant van de A12 ligt een golfterrein dat groter is dan dat beetje struikgewas.

marcoplarco | 20-12-22 | 16:08 | 1

Eindelijk iemand die de moeite neemt. Het is niks, een schaamlap. Weg ermee

Jazeetie | 20-12-22 | 17:50

Die jankmuilen doen net alsof het hele bos gekapt gaat worden.
"Maar 1 minuut tijdwinst voor de automobilist"
Ja, PER BOOM. ja.
Start de kettingzagen!

JanVergoor | 20-12-22 | 16:00

De eerste weg door Amelisweerd is indertijd goedgekeurd en doorgedrukt door d666, in weerwil van hun beloften en verkiezingsprogram. Net als de gasboringen bij Ameland.

dathoujetoch | 20-12-22 | 15:34 | 1

Ah, goed om toch nog wát VVD-standpunten terug te zien in het kabinetsbeleid.

Papa Jones | 20-12-22 | 15:37

Je kan het daar 30 banen breed maken maar dat lost het probleem niet op.

waarisdelol | 20-12-22 | 15:25 | 4

Probleem is aan beide kanten maar vooral richting Breda dat er teveel van baan gewisseld moet worden en dat mensen dit allemaal in de eerste 5 van 2000 meter willen doen waardoor het verkeer er achter stil komt te staan. Dat los je niet op met extra banen daar komen juist meer problemen lees ongelukken van.

waarisdelol | 20-12-22 | 15:39

@waarisdelol | 20-12-22 | 15:39: Nou ja, op die extra banen, wanneer je niet hoef te wisselen, kun je dan lekker doorrijden,

Papa Jones | 20-12-22 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

Maar hoe moeten anders de Amazon-pakketjes bij deze artiesten bezorgd worden?

Papa Jones | 20-12-22 | 15:10 | 1

Van ten minste een van de mensen in het filmpje weet ik zeker dat hij zijn bestellingen hoogst persoonlijk op de fiets komt droppen, als je in Utrecht woont ten minste.
www.argibald.com/

Zeurders | 20-12-22 | 18:25

Pak eerst de A2 Weert Eindhoven maar eens aan, heb ik veel meer last van.

NLgaatnaardeklote | 20-12-22 | 15:09

Bomen zijn ontzettend slecht voor de natuur. Ten eerste eisen ze enorm veel landoppervlakte op. In het begin gaat het nog wel, maar als ze groter worden gaat het echt om vele vierkante meters voor 1 boom,. Ten tweede verzuren ze de bodem met hun afgevallen bladeren. Zoek maar eens een stukje bosgrond met een PH boven de 5, gaat niet lukken hoor en daar groeien straks alleen maar brandnetels. Ten derde stoten de rottende bladeren enorm veel methaan uit, wat wel 20 keer meer opwarming veroorzaakt dan gewoon CO2 van een auto. En ten laatste zijn ze enorm slecht voor de biodiversiteit, want waar een boom staat kan niks anders staan. Bomen zijn gewoon de nieuwe boeren.

Blauwpetje | 20-12-22 | 15:00

Als ze nou ook eens serieus op de barikaden springer om niet 100k mensen per jaar uit onderontwikkelde uithoeken toe te laten wil ik luisteren. Maar nee, wel ongebreidelde immigratie toejuichen in ons overvolle land maar gaan zeiken als de infrastructure erop moet worden aangepast? Infantiel wensdenken noem ik dat

WatZalIkErvanZeggen | 20-12-22 | 14:46

Afgelopen 20 jaar zijn er bijna 3 miljoen mensen bijgekomen.
Logisch dat er dan niet alleen honderdduizenden huizen bijgebouwd worden, maar ook bijbehorende infrastructuur; openbaar vervoer; parkeerplaatsen; netwerken voor energie, water en media; winkel- en distributie- centra; scholen; zorg; vliegvelden; etc. En uiteraard ook wegen voor de forensen die dat allemaal moeten bouwen en onderhouden.

Het is kiezen of delen. Of snel naar 30 tot 300 miljoen Nederlanders zoals het COA eist; of proberen onder de 20 miljoen te blijven zodat een paar parkjes in NL behouden blijven.
Allebei kan niet.

Dandruff | 20-12-22 | 14:42 | 8

@Hommel | 20-12-22 | 14:50:-
De Corona-tijdelijkheid bewijst weinig.
Ik ben vaak de porren voor een tijdelijk avontuur/proef maar niet voortdurend.

HogeNood | 20-12-22 | 15:10

@HogeNood | 20-12-22 | 15:10: het is vermoedelijk een betere oplossing: duurzamer, goedkoper. En de nadelen zijn af te vlakken door minder drastische regels over thuiswerken dan tijdens een lockdown en subsidies voor werkgevers om oplossingen te financieren.

Hommel | 20-12-22 | 15:14

@Hommel | 20-12-22 | 14:59:

Thuiswerken is slechts voor een relatief kleine groep mensen te doen. Het grootste deel van de economie draait om echte mensen die echte dingen doen, waarvoor ze echt naar hun werkplek toe moeten.

In 20 jaar van 15 miljoen naar 18 miljoen mensen, dat is het probleem. Al die mensen hebben huizen, voedsel, water en energie nodig; plus alle andere dingen die ik noemde, en nog veel meer.

Dandruff | 20-12-22 | 15:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik stel voor dat we op de A27 een spoorlijn aanleggen met enkel autotreinen. Op de andere wegstroken doen we die superbus van Wubbo Ockels.

Diotima | 20-12-22 | 14:36

Heel veel gedoe, om de file 3 kilometer verderop te doen beginnen. Heeft die Koerhuis al geroepen: rijden rijden rijden?

vladimirows | 20-12-22 | 14:29 | 1

En zo pakken we alle knelpunten aan wat mij betreft.

Papa Jones | 20-12-22 | 15:11

Over de verlengde A4 door Delfland ( 6,9 kilometer) hebben wij in dit land slechts DRIEËNZESTIG jaar ge-ouwe-tering-hoerd. Liep qua kosten ook een beetje uit de klauw. Dus dit kan er ook nog wel bij.

bisbisbis | 20-12-22 | 14:28

Gewoon kappen nou .. met dat VVD beleid van alleen maar geld verdienen en heel Nederland volbouwen en asfalteren omdat de economie moet draaien. En als de ecoomie moet draaien hebben we arbeidsmigranten nodig omdat al die VVD kapitalisten nog meer geld willen verdienen. Dus trap er dit keer nou eens niet in.. en laten we zuinig zijn op al die kleine stukjes groen in Nederland.

johnyl | 20-12-22 | 14:23 | 3

Zo is het! Groei waarom?

Die-eikel | 20-12-22 | 14:25

Inderdaad gewoon kappen nou.

Schoorsteenveger | 20-12-22 | 14:38

Nee. Het zijn juist die absurde postzegeltjes die weg moeten. Schep één logisch, groot, aanéénsluitend natuurgebied, trek er een rode lijn omheen en vertel wat er wel en niet mag. Iets met visie en beleid. Daarna maak je je wegennet na ruim een eeuw eindelijk eens af en je pleurt de Ooipolder, het Zwanenwater en de Groote Peel vol met woonprojecten. Eindelijk van het gejammer áf
Maak er beleid van met een duidelijke visie. Want het gebeurt uiteindelijk tóch, als er per jaar 110.000 mensen bij komen in dit land.

bisbisbis | 20-12-22 | 14:38

Het kabinet moet natuurlijk inzetten op meer thuiswerken. TIjdens de lockdowns waren er geen files. Goed tegen stikstofuitstoot (probleem opgelost) en bespaart vele miljarden. En nee, dat hoeft helemaal niet zo radicaal als tijdens de lockdown. Maar toch wordt dit weer gepresenteerd als enige optie, 'noodzakelijk'. Hetzelfde zie je bijvoorbeeld bij klimaatmaatregelen: die worden ook altijd gepresenteerd als onvermijdelijk en alsof het de enige optie is. Tja. De werkelijke oplossing is veel goedkoper én lost dat stikstofprobleem op. Punt is natuurlijk dat de beton- en asfaltlobby tot diep in met name de VVD zit. En die willen bouwen (dus kom maar op met die asielzoekers) en Nederland asfalteren ('vanwege de mobiliteit').

Hommel | 20-12-22 | 14:22 | 3

"Het kabinet moet natuurlijk inzetten op meer thuiswerken."
Ah, een argument! Da's al een stuk beter dan een mank stukje emoproza. Of is het bedoeld als emopoëzie?

Schoorsteenveger | 20-12-22 | 14:37

Sprak net twee vakkenvullers bij AH die willen ook graag thuiswerken. Maar ja dat mag dan weer niet. Kantoormensen zijn de grootste zeikerds met al hun privileges van koffiemachines tot bedrijfsrestaurants.

Zemko | 20-12-22 | 15:11

Iedereen mocht een rijmend zinnetje bedenken op het vorige? Lekker consequent in rijmvoet en in metrum, ook wel.

bisbisbis | 20-12-22 | 14:20 | 1

Iedereen mocht het hele verhaal opdreunen, en daarna is er iemand gaan monteren. Loopt inderdaad voor geen meter, maar ja, het zijn dan toch maar echte BN'ers!

Schoorsteenveger | 20-12-22 | 14:35

waarom geen tunnel?

small_town_dude | 20-12-22 | 14:18

Dus als je een blik BN'ers opentrekt, dan worden je argumenten sterker?

Schoorsteenveger | 20-12-22 | 14:17 | 3

Dat denken ze zelf ongetwijfeld. Wat mij betreft worden argumenten per definitie invalide als een BN'er aanhaakt.

HerzlichWillkommen | 20-12-22 | 14:44

Ik heb geen enkel argument gehoord.
Ja, dat ze willen dat we stoppen met autorijden. Maar dat is geen argument. Dat is een ideologie.

Papa Jones | 20-12-22 | 15:13

Nee, alleen beter gehoord.

Stuffed Human | 20-12-22 | 17:11

Misschien helpt een spoorlijn Utrecht - Gorinchem - Breda.

Keer op keer is bewezen: meer snelwegen = meer file. Kijk naar de USA. Ze hebben na de oorlog hun trein- en tramnetwerken gesloopt en staan nu 10-baans in de file.

Diotima | 20-12-22 | 14:17 | 4

Pseudo-wetenschap. Een extra baan helpt de doorstroom gewoon hoor, check ook een tegel hieronder

Kartelmaster2000 | 20-12-22 | 14:22

@Kartelmaster2000 | 20-12-22 | 14:22:
Verderop zit toch de boosdoener en niet bij Amelisweerd? Dit is de filekampioen:
1. A27 Utrecht-Breda, bij Lexmond Noordeloos

Diotima | 20-12-22 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Geen nieuwe weg wordt aangelegd zonder stikstof fraude bij ministerie van infra.

Bald_Gefkens | 20-12-22 | 14:14

Doe er nog maar een extra rijbaan bij dan, en zet geen snelheidslimiet op de route zodat andere bewoners van Utrecht die vaak in Golfjes rijden er even kunnen testen hoe snel dat ding nou kan.

HerzlichWillkommen | 20-12-22 | 14:13 | 1

Goed idee we maken er een autobahn van zonder snelheidslimiet!

zaaddodende pasta | 20-12-22 | 14:15

"1 miljard voor maar 1 minuutje winst". Moet je eens tijdens de spits het stuk rijden van Lunetten naar Gorinchem. als er 3 banen komen dan heb je echt wel meer winst dan 1 minuut. Lekker dat asfalt neer plempen en als het er ligt dan schakel ik 2 versnellingen terug en druk ik speciaal voor deze mensen mijn gaspedaal extra diep in!

zaaddodende pasta | 20-12-22 | 14:11 | 1

Die ene miljard is heel snel en heel simpel terugverdiend in de winst van ‘ minder economische schade door files’.

bisbisbis | 20-12-22 | 14:17

Al 20 jaar onderwerp van gesprek met de nodige kosten tot gevolg. Hadden in die tijd die weg ook gewoon óm het bos kunnen leggen. Maarja, dénken in oplossingen is niet aan onze regering én de activisten besteed.

pa_niek | 20-12-22 | 14:10

Willem Bentvelzen ziet er niet uit als iemand die 's morgens vroeg in de file staat om naar z'n werk te gaan.
Meer een type van veel blowen, 's avonds tot diep in de nacht te diep in het glaasje kijken en de volgende dag uitslapen.
Die zou het niet eens merken als een snelweg verbreed werd en mensen door kunnen rijden naar hun werk.

Osdorpertje | 20-12-22 | 14:06

Waarom weigeren die mensen de samenhang te zien tussen te druk en mobiliteit?
Hoe denken ze dat te doen als er de komende 10 jaar 500000 nieuwkomers bijkomen?
Incl.winkelcentra, sporthallen, wegen rondom, treinstations, etc.
Ja, de randstad is vol en over tien jaar de buitenrandstad óók.
Ezels en kamelen zijn de toekomst.

Ruimedenker | 20-12-22 | 14:05

Ook even over het woningtekort en het tekort aan bouwgrond. Iedere week zie ik op zondag bij Buisiness Class van Harry Mens dat er weer investeerders gezocht worden voor weer een nieuw te bouwen vakantiepark gelegen aan een mooi natuurgebied. Wordt het niet eens tijd dat de bouw van dat soort parken en dan ook nog eens naast beschermde natuurgebieden een halt toegeroepen wordt? Of dat tenminste permanente bewoning op die parken toegestaan wordt?

Sinterbikske | 20-12-22 | 14:04 | 2

Je weet, dat het alleen bedoeld is om investeerders te lokken? Het park bestaat (meestal) alleen op papier en soms met een gelikte presentatie of een maquette. Er zijn alleen plannen, geen vergunningen en nog geen inspraak. Gaat het niet door, dan hebben ontwikkelaars wel weer andere 'plannen' klaar liggen om de met eurotekens in de ogen investeerders (meestal particulieren met iets teveel oud geld) weer lekker te maken.
Heel dat 'programma' van de familie Mens zou verboden moeten worden!

redthehaghue | 20-12-22 | 14:12

@redthehaghue | 20-12-22 | 14:12: Vind van Hanegem altijd wel lachen. Die twee botsen vaak met elkaar wat soms ongemakkelijke situaties oplevert.

Sinterbikske | 20-12-22 | 14:19

De totale oppervlakte van het landgoed Amelisweerd is 282 hectare, dat is 2,8 vierkante kilometer, sowieso al een postzegeltje dus. Hiervan wordt 1,34 hectare gekapt, 0,5% van het geheel. In twee stroken van 15 meter breed, maar op één hoop een stuk van 100 bij 134 meter. Dat lijkt misschien veel voor iemand uit het westen des lands, maar ik heb meerdere buren die een grotere tuin hebben.

goedverstaander | 20-12-22 | 14:03

Leuk, artikel uit 2008. Linkje naar Piet Paulusma werkt niet meer. Soms wel jammer dat de Vroegah Randomizer niet meer werkt

Kartelmaster2000 | 20-12-22 | 14:03

Beter dit dan andersom. Bomen planten op asfaltwegen lijkt me levensgevaarlijk.

goedverstaander | 20-12-22 | 13:58

Als Claudia niet tegen is… kappen die handel.

Rattus | 20-12-22 | 13:55

Even tussendoor off topic. De volgende groep excuus-eisers dient zich alweer aan:

"De RMS wil dat Nederland publiekelijk excuses maakt voor de behandeling van de Molukkers die naar Nederland kwamen nadat Indonesië zelfstandig werd.''

Ik lees nog even niet hoeveel ze per Molukker aan herstelbetalingen eisen, maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Dr_Johnson | 20-12-22 | 13:54 | 10

@vladimirows | 20-12-22 | 14:25:

Ik hoop niet dat je het tegen mij hebt. Ik stel slechts vast dat de Molukkers nu kennelijk ook excuses eisen. Dat lees ik gewoon in de berichtgeving.

Dr_Johnson | 20-12-22 | 16:34

@Dr_Johnson | 20-12-22 | 16:34: Dat leest U gewoon, maar dan zegt U: "De volgende groep excuus-eisers dient zich alweer aan". Daarmee zet U de Molukkers in dezelfde categorie als andere "beroepseisers". En dat vind ik verkeerd.

vladimirows | 20-12-22 | 18:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Lekker naast een nieuwe snelweg gaan wonen en dan gaan klagen tegen het lawaai wat dit met zich meebrengt. Triest.

Hypno2050 | 20-12-22 | 13:53 | 1

Dat zijn dezelfde mensen die bij schiphol gaan wonen en dan gaan klagen dat er vliegtuigen over vliegen.

Sjakie | 20-12-22 | 14:33

Iedereen op de motor/scooter zou ook schelen :)

AldNuut | 20-12-22 | 13:52 | 2

Vincent Bijlo voorop.

Glasgow Argus | 20-12-22 | 13:53

@Glasgow Argus | 20-12-22 | 13:53:

Ik herinner mij een stukje
Dat wordt helemaal niks lol

youtu.be/16k-yhcRNk8l

AldNuut | 20-12-22 | 13:54

Onderwerp doet mij terugdenken aan mijn vakantie 20 jaar geleden naar Thailand. Rondom Bangkok qua verkeer 1 grote chaos maar qua snelwegen hadden ze daarop wat gevonden. Ze bouwden boven de normale snelweg, waar altijd files stonden, nog een snelweg waarvoor je tol moest betalen. Daar was het uiteraard wat rustiger en kon de taxi wel doorrijden maar moest ik als passagier wel de tol betalen. Dacht eerst dat ik genaaid werd maar na rondvraag op de plaats van bestemming bleek het normaal te zijn dat de passagier de tol moest betalen.

Pekketrikker | 20-12-22 | 13:52 | 1

Moraal van mijn verhaal, verhogen i.p.v. verbreden op gevoelige plekken.

Pekketrikker | 20-12-22 | 13:56

Voor de eerste aanleg van deze beruchte Amelisweerdweg is er al 15-20 jaar gepraat en overlegd en vooral geprotesteerd. Ik zeg niet één maar minstens twee baantjes erbij. Denk eens vooruit. Het aantal asfaltkilometers is megaver achtergebleven met de gigatoename van de bevolkingsaanwas.

Sintjuttemuts | 20-12-22 | 13:52

Amelisweerd is al verloren.
De teringherrie van de weg die er nu al ligt is hemeltergend.
Jammer want het is het laatste stukje wonderschone bos in een omgeving vol treurnis.

de Voorzittert | 20-12-22 | 13:50 | 1

Je hebt helemaal gelijk. Woon in de Bilt geluid-en fijnstof is ook hier niet zo fijn. Misschien moeten we maar weer met minder mobiliteit gaan werken, lukte prima in de lockdown. Eenneh bottleneck A27, op- en afritten daarna weer dramatisch. We blijven natuur offeren voor meer mobiliteit en dit stopt nooit.

vleeschtomaat | 20-12-22 | 14:00

Wat een dramatisch geleuter.
Kappen.

laurentius | 20-12-22 | 13:48

Anders halen ze toch gewoon die golfclub die daarnaast ligt weg en breiden ze het natuurgebied die kant op uit? Op golfclubs komen toch alleen maar rijkelui die geen zak geven om de rest van de wereld.

... oh wacht, dat ZIJN onze beleidsmakers.

Leyrann | 20-12-22 | 13:47 | 1

dit dus. Golfterreinen breiden ongebreideld uit voor rijk en beroemden, het klootjesvolk mag voor een grijpstuiver in de file staan. Teken de petie: Bebos alle golfterreinen.

Degrelle | 20-12-22 | 13:56

Tijd dat BN-ERS gaan demonstreren en de ME hard gaat knuppelen.

thanseeuwen | 20-12-22 | 13:47

‘Er zijn grenzen’. Hahahahaaaaaaa

Sinterbikske | 20-12-22 | 13:47

Alleen een beetje emo-geleuter, niet één argument. Zwak, zeer zwak. Je mag de bomen niet kappen want je mag de bomen niet kappen. Teken de petitie.

John McClane | 20-12-22 | 13:46

En waar haalt Joris Linssen zijn kerstboom dan vandaan?

Sinterbikske | 20-12-22 | 13:45

De meeste van die figuren zijn voor massa immigratie en tsja, dan wordt het drukker en drukker in dit landje en hebben we meer asfalt, woonwijken etc. nodig. Dit gaat automatisch in veel gevallen ten koste van de natuur, niet alleen bij Amelisweerd.

At_Dawn_They_Sleep | 20-12-22 | 13:42 | 2

Nimby weetjewel. Standaard op links. Zij willen de roze bril, anderen mogen de lasten dragen.

radiatorknopje | 20-12-22 | 13:58

Die paar bomen zijn het probleem niet. Het wegdek ligt in een bak en die bak kan niet verbreedt worden. Verbreden van de A27 op die plek levert grote technische uitdagingen.

koeberg | 20-12-22 | 13:42

Ik woon aan de A27 en uit m’n werk rijd ik er vlak langs.
Elke dag staat het vast vanaf afslag Utrecht-Noord tot voorbij Amelisweerd.
Elke dag.
Richting Hilversum Almere is sinds een paar jaar 3 baans.
Dat rijdt gewoon door, tenzij het overal teringdruk is of door een ongeval ofzeau.
In zie allemaal namen op dat lijstje van mensen die nog nooit van Lunetten of Bunnik hebben gehoord.
Nou zullen er uit Bunnik ook wel klachten komen, want zij laten graag hun hondje uit en eten een pannenkoek in Rhijnauwen.
Maar, zoals iedereen, willen de mensen graag naar hun werk en weer terug.
Stop de import van mensen maar.
Dan kan asfalt terug naar de natuur.

Ruimedenker | 20-12-22 | 13:42 | 3

Het probleem is dat de A28 en A12 daar te dicht bij elkaar op de A27 komen. Hier bij knooppunt Empel zelfde probleem met A59, A50/59, A2 en n279.

Sinterbikske | 20-12-22 | 13:55

Vanuit Lunetten rij je zo de file in...

Kartelmaster2000 | 20-12-22 | 14:06

als EU nou eens stoppen met dat mensenhandel met die 800/1000 p/w binnen komen , scheel weer in dit over volle land met alles is er te kort van en we betalen steeds meer voor steeds minder.
dan was deze waanzin ook niet nodig geweest.

out-of-de-box | 20-12-22 | 13:38

Mijn hemel, wat een bak flauwekul in dat filmpje. Betaald met belastinggeld zeker?

SoepKip | 20-12-22 | 13:38

Dit schept een leefgebied voor de asfaltbever.

BrutusBosch | 20-12-22 | 13:37

Van mij mag er wel een baantje bij en misschien het ook wat aanpassen zodat ze daar niet allemaal zo hoeven in te voegen. Zo veel halve zolen die hun auto er daar maar voor gooien. En je moet ook in dat korte stukje 3 keer invoegen ook nog, waardoor het niet lekker door kan rijden.

tiku99 | 20-12-22 | 13:36

Serieus jongens wanneer is het genoeg? Ik sta graag in de file, wetende dat als je er een weg bij bouwt, er toch wel meer autoverkeer komt, zodat ik vervolgens toch weer in de file sta. Elke dag, want het OV is voor mij geen optie want alles duurt meteen twee uur. Laat ze dat geld ff lekker in een beter functionerend OV steken, met meer controles op al die dwazen in de tram. ook graag buiten kantoortijden.

Errujd | 20-12-22 | 13:36 | 1

Ik heb het hier al eens eerder gevraagd: triggert de aanblik van leeg asfalt vrouwen om meer kroost te werpen?

goedverstaander | 20-12-22 | 13:56

Ja, logisch hè - omvolking/ombooming.

HogeNood | 20-12-22 | 13:35

Die Daniel Koerhuis is misschien wel de grootste klootviool die het Oostelijk halfrond ooit gezien heeft...

Enter Yeti | 20-12-22 | 13:35 | 1

4 kinderen... geen wonder dat het zo druk wordt in nederland dat er extra asfalt moet komen.

Degrelle | 20-12-22 | 15:30

We hebben minder minder minder bomen nodig om te compenseren voor de toename van de weerstand van meer meer meer windturbines. Dat stukkie bos kan gemist worden.

Louter Leuter | 20-12-22 | 13:33 | 1

Bovendien goed voor de uiterst groene biomassacentrales. What's no to like?

marcoplarco | 20-12-22 | 15:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl