PvdA gaat wantoestanden BNNVARA onderzoeken
Martin van Rijn en Mariëtte Hamer op de thee bij Matthijs van Nieuwkerk
Zeventig huilende belmeisjes die op hun flikker kregen van De Wereld Draait Door-leiding Matthijs van Nieuwkerk en Dieuwke Wynia, omdat ze weer eens iets ongelofelijk STOMS hadden gedaan. Belmeisjes zijn studentes(n) communicatie die bij de tillevisie willen omdat ze toeten noch blazen. Wereldberoemd is het verhaal dat zo'n belmeisje ging rondbellen of ze de dichter Gerrit Achterberg als gast kon krijgen. De man is al sinds 1962 dood. En toen ging VARA-belmeisje Cecile Koekkoek bij de Volkskrant werken, en toen kwam het hele verhaal naar buiten. Mensen moesten meneer tegen Matthijs van Nieuwkerk zeggen en sindsdiens is de stront aan de knikker. Inmiddels is DE ZAAK lekker breed getrokken naar de complete NPO, en worden ook "misstanden" op overige redacties onderzocht (Weesie, Paul de Leeuw, Mart Smeets, Pino, Tim Hofman, Van Jole, iedereen bij KRONCRV, Dik Voormekaar Show, Andries Knevel, en natuurlijk de goorste smeerlap van allemaal, Hans Laroes). En wie kunnen dat nou slechter doen alsdan TWEE PvdA-ers? (Antwoord: twee D66-ers, maar die zijn nog ff druk met Shula Rijxman uit de wind houden.)
Update: MediaDebat NU. Martin Bosma on fire.
Reaguursels
InloggenIn België vinden ze die van Nieuwkerk maar een amateur: www.hln.be/onderwijs/hln-onderzoek-le...
Ook toevallig, net vandaag bij de kringloop de Verzamelde Gedichten van Achterberg aangeschaft! (2 euro)
Links idool blijkt bullebak, ik snap het probleem niet helemaal. Dachten ze nou echt dat van Nieuwskerk een sympathieke man was ipv dat hij dat speelde? Je kon aan zijn salaris al zien dat hij de linkse idealen wel wilde uitdragen, maar er niet naar wilde leven. Alsof de VARA verschillig en betrokken zou zijn, terwijl het gewoon om macht en indoctrinatie gaat natuurlijk terwijl je andermans geld kan harken zonder verdere capaciteiten.
Ik denk dat de kostelijke kwijl Bob de Rooi ook aan de beurt is.
ls die kwal toch eens zou opzouten.... wat zou dat toch een verrijking zijn....
Het lijkt mij ook sterk dat iemand wiens hele oeuvre in het teken staat van afzeik- en vooral vernederhumor (ja, ons "unieke" talent kan wat) op de werkvloer opeens wel beschavingsniveau heeft. Het kan bijna niet anders dan dat die vetklep nog meer op zijn kerfstok heeft dan 'MIjnheer van Nieuwkerk'.
Het is een stilzwijgende deal. De coalitie praat niet over sanering van de publieke omroep en als tegenprestatie is de journalistieke tak van de publieke omroep niet kritisch op het ronduit belabberde kabinetsbeleid en de massa-immigratie. Ook zal ze nog in te voeren beleid vast promoten op de zenders.
Dat de publieke omroep een spreekbuis is van het kabinet is dagelijks waar te nemen, soms ligt het er echt dik op zoals met de Corona crisis, de asielcrisis en klimaatverandering.
Ik zou Bep en Toos weleens een boekje open willen horen doen.
Mariëtte Hamer of all people... Mijn vrouw heeft met haar gewerkt. Een verschrikkelijke feeks waaronder een werkomgeving van wantrouwen, afzeiken en verbaal geweld normaal was. Volgen Henriëtte dan.
Beetje het standaard verhaal over socialisten die een positie hoger krijgen dan ze werkelijk aankunnen.
Een zwerver als voorzitter, hoe democratisch wil je het hebben.
PVDA - NPO gaat eigen vlees keuren !!
Conclusie: Als er meer <belasting> geld was geweest voor safe spaces, was dit nooit gebeurd.
Ombudsvrouw NPO heeft een relatie, hoe dan ook, met de tijdelijk opgestapte, directeur Frans. Er gebeurt dus niets, er komt dus niets boven water. Slaapt rustig, volk.
En dan een staatssecretaris van D66, Gunay Uslu, die heel hautain op een vraag van Bosma antwoordt dat ze niet ingaat op insinuaties en interpretaties.
Bosma heeft gelijk maar D66 wil er gewoon niet op in gaan. Wat is het toch een hooghartig smiechterig partijtje dat D66.
@Wattman | 28-11-22 | 14:31:
Ich habe es nicht gewußt - Mijn naam is Haas
Het is alsof de mensen allemaal uit dezelfde sociale bubble worden gehaald, ter voorkoming van grootse veranderingen en daden. Slaap cynisch verder memsen, slaap cynisch verder, en vergeet des ochtends niet vrolijk vol goede moed op te staan.
Vanochtend luisterde ik naar Klara. Lekker wat aparte jazz Bach, wat Dvorak... ach en een vriendelijke Belgische damesstem.....
Zit die Westerveld daar nou een hersenbloeding te ondergaan of wat? Wat een abstract tafereel en dan niet uit je woorden kunnen komen is wel erg juveniel. Ze is eigenlijk witheet van woede maar ze mag niet hardop zeggen wat ze werkelijk vindt en die frustratie druipt er vanaf. Jammer dat die SP-er een debatje over de toon zo lang laat gaan terwijl ze het toch echt eens over de inhoud moeten hebben. Zijn ze nooit goed in geweest, daar op rood-links.
Ze zitten wel lekker warm, allemaal in t-shirts, zij wel,
Ja valt mij ook op, heb de verwarming ook op 22 staan maar ik betaal het zelf.
Het merendeel zit gewoon in het pak, compleet met stropdas.
Kwint niet
Die Kwint zegt ook hout snijdende dingen.
Ah, er komt een rapport over onveilige werksfeer (lees iemand werd een keer boos) bij de NPO.
Zelfreflectie is een vaardigheid die niet voor iedereen weggelegd is.
De linkse brigade onderzoekt een linkse omroep ,dus de uitslag is ???????
Wij van wc eend?
@F. Jacobse | 28-11-22 | 12:08:
Ons kent ons.
Als je zijn teksten heel spitsvondig vindt dan is Bosma je man. Beetje de Seth Gaaikema van de PVV als je het mij vraagt. "De linkse kerk", je moet er maar opkomen!
Een wel erg zuur commentaar uwerzijds BL.
Hahaha BL. Niet zo zuur BL je weet net zo goed als iedereen dat er niets tegen Bosma's relaas is in te brengen. Dus wees een grote jongen en geen calimero. variétéartiest is nog altijd beter dan popcornverkoper (gebakken lucht) waar de Anderen in de schouwburg zich mee bezig houden.
Als je niets in te brengen hebt tegen de inhoud, begin dan over de toon of de woorden. Kansloos dit.
@dijkbewaker | 28-11-22 | 12:14:
Nee hoor ik was altijd een warm supporter van Seth Gaaikema. Die man kon ook zo grappig zijn! Het is alleen jammer dat die zure critici dat anders zagen.
Volgens mij moeten die communicatiemeisjes juist wél kunnen blazen, willen ze carriere kunnen maken in de tullevisie !
Du meinst blasen, oder ?
Altijd leuk hoe de linkse brigade hier op Geenstijl als door een bij gestoken reageert als Bosma het weer eens briljant bij het rechte eind heeft.
Oh ja Bosma. Die krijgt altijd een breed podium. Je vraagt je af of hij wellicht een fanbase heeft hier.
@Beste_Landgenoten | 28-11-22 | 11:53:
Met alle berichten over D66 kom jij anders ook flink aan je trekken.
Als een pvver aan het woord is heeft hij bij de reageerders hier altijd gelijk ,ook al is het niet zo.
Matthijs gate. The gift that keeps on giving. De man is in vijftien jaar een keertje uit zijn plaat gegaan en moet nu voor eeuwig branden in de hel.
15 jaar moreel hoog op het paard zitten, ja dan kun je hard vallen.
Het is mij volstrekt onduidelijk wat er aan de hand is of was. Was het streven naar een goed programma te maken te veel hardheid voor huppeltrutjes of is Mathijs een kleuterneuker. Het is mij heel erg onduidelijk. Maar ik heb maar heel kort geslapen vandaag.
Of is hij 1x 15 jaar lang uit zijn plaat gegaan? Volgens mij moet het nog onderzocht worden.
Een keertje? Onder welke steen lag jij?
Het zal allemaal wel. Opeens weet iedereen met terugwerkende kracht hoe tiranniek hij deed, maar we hebben ze vijftien jaar lang nergens over gehoord, die collegas van hem. Allemaal na oorlogs verzet. Dapper!
Ik heb niet de indruk dat het om een incident ging. VK sprak 70 oud-medewerkers en kwam tot de conclusie dat het structureel gedrag was.
@Beste_Landgenoten | 28-11-22 | 11:59: ja hoor stond al meerdere keren vermeld in zogenaamde flut blaadjes (bv Ditjes en datjes van Dirk) maar dat was niet interessant. Pas toen de Volkskrant zich ermee bemoeide was 't een Hot item.
Eens. Naoorlogs verzet is een juiste term. Het is echt veel beter misstanden te corrigeren op het moment dat ze optreden.
Naast jou zo te lezen
Gaat ie een boek over schrijven. Net als onze corona professor.
En wie kunnen dat nou slechter doen alsdan TWEE PvdA-ers? (Antwoord: twee D66-ers)
Haha, schitterend!
Links lullen, rechts vullen. Salonsocialisme draait dooRRRRR.
Ik ben blij dat Pino eindelijk ook eens genoemd wordt. Ik ben het nog aan het verwerken. Maak jullie borst maar nat voor de beerput die daar dadelijk over opengetrokken wordt. Daar is de heer van Nieuwkerk klein bier bij.
Bert was ook een tiran tegenover Ernie.
Vlak meneer de Uil niet uit. Die is ooit uitgevaren tegen Lowieke de Vos. "Jij luie vos met je streken! Voor jou is het voortaan menéér de Uil, begrepen?" En ja, ooit komt dat uit natuurlijk.
Ienie Mienie en Tommie. Zie Jiskefet, samen met Loejie de Leeuw. Het gaat heeeel erg diep.
PvdA en Vara was toch 1 dus in de ogen van de linkse kerk dus geen vooringenomenheid???
Nu zal Matthijs best wel geen lieve jongen geweest zijn. Ik had toch liever gehad dat de media maffia is 20% van aandacht die ze nu aan Nieuwkerk besteden, aan die verkrachter van jolle hadden besteedt, dan was er een grotere beerput open gegaan.
Ik zie een onder getatoeëerde patjakker in een polo. Is dat een volksvertegenwoordiger? Wat een lamlul. Kan zich niet eens behoorlijk aankleden.
Onzin, je hoeft geen jasje dasje te dragen om volksvertegenwoordiger te zijn. Luister gewoon naar 'm, da's meer dan genoeg munitie, heb je z'n uiterlijk niet voor nodig.
En dan hebben ze de thermostaat ook nog 2 graden omlaag gedraaid, toch?
was ook mijn eerste gedachte. Doe even een nette blouse of overhemd aan.
Peter Kwint, juist één van de wèl integeren. Die mag dragen wat ie wil.
Daarin ben ik ook van de oude stempel.
In driedelig krijtstreep hoeft niet, maar een net gestreken bloes mag je toch op zijn minst verwachten.
Op een gemiddelde uitvaart zie je dit ook: mensen komen er met oud verwassen t-shirt op versleten jeans die om hun billen slobberen, daaronder witte sportsokken in afgetrapte gympen...
@Roos | 28-11-22 | 11:50: gatver
Jij gaat voor de verpakking,
ik voor de inhoud.
Dit interesseert mij dus helemaal geen zier. Laat die hele kliek lekker navelstaren maar val mij er niet mee lastig.
De sneeuwvlokjes generatie;
ieder woord, iedere handeling wordt op de woke-weegschaal gelegd.
Soggie!?!
Er gaan geruchten dat Kermit zich ook nogal heeft misdragen.
Om niet te spreken van de vele Metoo beschuldigen aan het adres van Miss Piggy.
Het is eigenlijk Miss Püggy, en ze ligt overhoop met de rest van de cast, wegens ontoelaatbaar gedrag. Vermoed wordt dat ze solo door gaat in de muppetshow, als eenbigsfractie.
Heeft Miss Piggy niet een big moeten wegmaken van Kermit omdat hij anders voor zijn huis in Scheveningen meer belasting betalen moest, of is dat weer een ander verhaal met die varkens?
@jan huppeldepup | 28-11-22 | 11:49: Dat zit anders, het was Gonzo die kinky dingen deed met chicks in zijn gratis appartement in Scheveningen.
Gonzo is uitegrangeerd lijkt het, de chicks dreigen met Metoo aangiftes.
Hij doet nu iets met rijbewijzen en is goede vrienden met ene Witteonderbroek.
Openingszinnen van de bijdrage Bosma, geweldig.
"Dagelijkse kerkdienst voor linkse gelovigen.
Hier hoorden de tot slaaf gemaakten vd linkse kerk wat de nieuwste hypes en meningen waren , waaraan zij zich beter konden conformeren.
Klimaat, dat ze achter BLM moesten gaan lopen, Zwarte Piet in ongenade gevallen en diende gehaat te worden. Hier hoorden de gelovigen voor het eerst dat ze niet meer mochten vliegen, vliegschaamte, je moest Trump haten, je mocht geen vlees meer eten de ze hoorden dat ze voortaan 'witten' moesten zeggen en niet langer blank.
Hier werden de nieuwe heiligen van de linkse kerk geïntroduceerd (Sywert, Sylvana , Prem) en dat voor 2.000 euro per aflevering " etc.....
Verdikkeme, net gemist. Bosma is altijd goud in z'n teksten, hoe brak hij ze soms dan ook maar oplepelt.
Als vergaderingsvoorzitter doet Martin Bosma het goed, voor het overige is hij een variétéartiest zoals er bij de PVV veel rondlopen. Grapjassen worden in de regel niet serieus genomen.
Leuk voor een column in de Telegraaf, maar ik kan iemand die zo praat gewoon niet serieus nemen als politicus.
@Red shirt | 28-11-22 | 11:34:
Ik zou de nummer 2 van de grootste politieke partij van Nederland, behept met een goed gevoel voor humor, bijna Brits zelfs, als ik u was maar heel serieus nemen, anders neemt hij u nog serieus.
@Red shirt | 28-11-22 | 11:34:
Dat is natuurlijkt een grapje van je.
'De echte top 2000' , ook een mooie vondst. En het mooie is dat elke zin de spijker op zijn kop is, maar sanering van de NPO is en blijft taboe.
@BobDobalina | 28-11-22 | 11:36: Hij brengt het luchtig maar er is geen speld tussen te krijgen.
@Zwizalletju | 28-11-22 | 11:41:
Precies.
Er wordt Hel en Verdoemenis gepreekt vanaf de NPO kansels, waaronder dat van DWDD, en hij brengt dit punt op zijn manier aan de aandacht. Niks mis mee.
@elfenstein | 28-11-22 | 11:29:
www.nieuwnieuws.nl/5158390/video-mart...
@Zwizalletju | 28-11-22 | 11:41: Het is simpelweg niet waar. Ik kijk NPO en heb deze verplichte boodschap nooit gehoord. Maar goed, het zegt wellicht meer over hoe beïnvloedbaar Bosma en andere rechtse figuren zijn. Een suggestie op de TV wordt al als een verplichting gezien.
@BobDobalina | 28-11-22 | 11:45: Wel een beetje nadenken, hé en het niet al te letterlijk nemen. Het is de daglijkse indoctrinatie die wordt uitgestort o.a. op die punten die hij noemde .
@Red shirt | 28-11-22 | 11:34: variétéartiest is nog altijd beter dan popcorn verkopers(gebakken lucht) of kaartverkopers wat de anderen doen in de schouwburg
@elfenstein | 28-11-22 | 11:37: De man bedenkt het woord 'kopvoddentax' om doelbewust een bevolkingsgroep te kwetsen. En zo iemand moet ik serieus nemen?
Hij heeft publiek, zeker, en er zijn mensen, veelal maatschappelijk gefrustreerden, die om zijn kwinkslagen moeten lachen. Dat past bij een variétéartiest. Inhoudelijk stelt hij niet zoveel voor. Hij staat langs de zijlijn te toeteren maar zal nooit het veld betreden en aan het spel meedoen.
@Red shirt | 28-11-22 | 11:56:
Haha, hij is de voorzitter. Maar nee, hij doet niet aan het spel mee hoor, welnee.
@elfenstein | 28-11-22 | 12:04: Nee, een voorzitter doet niet aan "het spel" mee. Zou Martin Bosma dat wel doen dan is hij niet geschikt als voorzitter en dient hij op te stappen, gelijk ieder andere voorzitter die zich inhoudelijk met het debat gaat bemoeien.
@Red shirt | 28-11-22 | 12:52:
Bosma wordt alom gewaardeerd als voorzitter (en hij weet dat hij nooit Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten- Generaal zal worden).
De overheid pompt jaarlijks bijna een miljard euro in de publieke omroep, dus zou je verwachten dat zij zou willen weten wat er mis gaat. Niets is minder waar. Ze laat het toe dat PvdA-prominenten onderzoek doen naar misstanden binnen het PvdA-vehikel de VARA. Niemand van de politiek verantwoordelijken trapt op de rem en ze komen er gewoon mee weg. Het is de nieuwe cultuur. Het is de schaamte voorbij.
Zal wel aflopen met meer geld naar de staatsomroep door de staat van ons geld.
Om van die hele Staatsomroep een 'safe space' te maken, dat kost nou eenmaal een hoop geld.
@Schoorsteenveger | 28-11-22 | 11:35:
Vergeet al die consultants niet. Inclusief en divers, safe-space (ik had eerst een typo, space-cake), persoonlijke veiligheid, communicatie en zo voorts.
Twee PvdA-ers, lekker objectief.
DikVoormekaarshow? Nee nou wordt 'ie mooi !
@Sneerpoets: Door de verrotte werksfeer daar liet een medewerker die verder anoniem wil blijven, van de spanning steeds de koffie uit z'n klauwen vallen... (en een ander moest steeds plassen van de zenuwen).
kletskoek, 90% van de omroepen is rechts of confessioneel.
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:17: Hahaha! (x3)
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:17:
Ik snap het.
Rechts is alles rechts van het communisme. Het communisme is midden, en links is , nou ja, stromingen van Mao, pol Pot en zo.
Extreem links wil ik niet eens aan denken dan.
Waar valt u eigenlijk onder, Feitelijk?
Ach het was vroeger al zo en nu nog steeds. Als je voor tv werkt ben je rood, jood of poot. Meer smaken zijn er niet. Combineren is mogelijk.
Matthijs had een angststoornis.
Dat geldt als verzachtende omstandigheid.
Tevens perfectionist, adhd’er, narcist en columnist.
allemaal flauwekul
Matthijs is een ordinaire autocue-lezer van teksten die anderen voor hem verzamelen en die hij vervolgens uitscheldt en kleineert. Een kijkcijfervehikel uitsluitend bedoeld om zo veel en duur mogelijk reclameboodschappen omheen te bouwen.
@Colin.Fart | 28-11-22 | 11:21: kletsverhaal. het programma hangt op hem en zijn manier van doen achter de tafel. Niemand anders kont het zo, bleek bij invalbeurten.
Had ook veel last van psychoses........
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:41: U is zeker van de PvdA?
Duidelijk niets aan hand. Meneer zeggen tegen de seniore spil van een onderneming is de normaalste zaak van de wereld en voor de rest leest het als een brandweer inzet waar ze ook geen stommiteteiten kunnen hebben of in de militaire dienst waar de omgang op de schietbaan of bij de wacht met scherpe munitie 00.ook wel even anders was dan op de compagnie. Collega de Kluns doet mee of blijft thuis.
Je hebt managers waar meneer tegen wordt gezegd, en mensen zoals v. Nieuwkerk die moeten eisen dat ze met meneer worden aangesproken, en boos worden als dat niet gebeurt. In dat laatste geval heb je al verloren als manager.
Maar een "sociaal onveilige werkomgeving"? Nee. Gewoon een klootzak als baas.
@Muxje | 28-11-22 | 11:22: dat klootzak zal wel meevallen, het is tegenwoordig voor tere zieltjes snel huilen en onaangenaam.
Ik hoop niet dat u zelf leiding geeft. Nogmaals, het is in niets te vergelijken met militaire dienstplicht. Als het wel zo is, moet je alle nieuwe werknemers eerst 6 weken gaan ontgroenen opdat ze blind commando's opvolgen.
@Muxje | 28-11-22 | 11:22: Ik heb in behoorlijke hiërarchische omgevingen gewerkt voor mensen met vele titels en hoge salarissen, maar meneer zeggen doen we zeker 20 jaar al niet meer.
Ja in mijn studentenbaantje. Werkte ik wel eens als chauffeur etc. Een gozer gehad die met meneer moest worden aangesproken. Was dan ook een enorme asociale bokkelul. Ben er na een dag meteen mee gekapt.
Mensen die een bepaalde aanspreektitel eisen zitten bijna altijd in cluster B van de persoonlijkheidsstoornissen, dan wel autisme spectrum. Oppassen geblazen.
Wat schuift dat nou, zo'n onderzoekje leiden ?
Maximaal een keer 500 euro per uur, en dan een uurtje of 2500 declareren, dus voor 1.25 mln zijn we er wel vermoed ik.
Die Mart Smeets zat er toch niet zo gek ver naast met die uitspraak van em.
OK, ging over iets anders.
Je bedoelt "dan be je nog dommer dan je eruit ziet"?
"Oh Ria?"
Ik hoop wel dat er een musical over gemaakt wordt
"Hallo Matthijs kan ik jou eventjes iets vragen"
"Het is menéér voor jou, het is menéér voor jou..."
"Meneer Matthijs kan ik jou eventjes iets vragen?"
"Meneer van Nieuwkerk, meneer van Nieuwkerk..."
"Meneer van Nieuwkerk, kan ik jou dan nu iets vragen?"
"Het is u, u. u. u. u voor jou, altijd u voor jou, eeuwig u voor jou.."
"Meneer van Nieuwkerk, mag ik u dan nu iets vragen?"
"Ik heb geen tijd voor jou, ik heb geen tijd voor jou, begrijp dat nou, begrijp dat nou..."
Enzovoorts.
het is dus weer de eigen slager.
onzin, een staatssecretaris
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:09: Ok, van welk departement dan?
Van het schaduwkabinet vermoed ik.
Vreemd dat ze ervaringsdeskundige Gijs van Dijk niet naar voren hebben geschoven.
Wat is er mis met "meneer" zeggen tegen de baas van het clubje?
Ga eens in dienst, daar hoef je de generaal ook niet met Karel aan te spreken.
(Zeker niet als hij Dirk heet, maar dat is een andere discussie)
Ik heb helemaal niks met Dhr. Van Nieuwkerk, maar mag hij als baasje aub veeleisend zijn naar zijn personeel?
-veel
- een arbeidsrelatie is niet te vergelijken met dienstplicht
- veeleisend ja, vernederend nee
Ja, dat mag, mijn man was ook directeur.
Maar knielen voor hem. moet je bij monteurs doen, slaan je links en rechts om je oren en gelijk hebben ze.
@BobDobalina | 28-11-22 | 11:07: het is juist wel als dienstplicht op een moment waar het er toe doet. Bij DWD met een miljoen kijkers is dat iedere avond.
@gato | 28-11-22 | 11:08: knielen is een onzinverhaal en monteurs houden gewoon hun grote mond als de baas op de vloer is.
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:11: En iedere morgen jankend bij de baas, omdat ze weer eens ruzie hadden onde mekaar. En als de baas weg is, schelden op de baas.
Als mijn opdrachtgever zich zo debiel gedraagt kan ie de klere krijgen. Dat ligt in PvdA land een beetje anders, daar is het blijkbaar helemaal ok om hardwerkende zzp's en onderknuppels helemaal rot te schelden en je als een soort keizer te gedragen. Van ons geld, trouwens. Nope, Matthijsje valt heel hard van zijn voetstuk en da's goed voor de hardwerkende jongens en meiden in de showbizz in Nederland, die "baasjes" met hun doorgesnoven rotkop kan je missen als kiespijn.
Bedrijfscultuur. In het leger is een strakke hiërarchie gewenst, dus benadruk je die met rangen en beleefdheid. In sommige bedrijven wil men hetzelfde, en daar is op zich niets mis mee. Maar in dat soort bedrijven en het leger is men op alle niveaus ook erg beleefd en respectvol, zowel naar boven als naar beneden. Leidinggevenden gaan pas op hun strepen staan als dat echt nodig is, en niet omdat ze kleine mannetjes met grote ego's zijn. Dat is het verschil tussen een gevestigde en breedgedragen bedrijfscultuur, en een leidinggevende die rangen en verbaal geweld nodig heeft om zijn positie te handhaven.
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:11:
Onzinverhaal?
Bewijs dat eens.
Die Aziatische dame op de DWDD-redactie was dus eigenlijk een belchinees?
die kwam harp spelen. Chinezen zijn niet zo van publiekwerk.
Over politieke verwevenheid en de staatsomroep gesproken.....
De voorzitster van het meldpunt heet JANKE Dekker.
Die moet op haar voornaam geselecteerd zijn geweest.
Is dat niet de vrouw van...?
@Après toi | 28-11-22 | 11:03: Ja.
Eduard Douwe
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:20: Nee, Tom Egberts.
Kost een miljard per jaar die staatsomroep en dan er zo'n puinbak van maken...
klets,, kijk naar het aantal geproduceerde uren radio en tv. Of internet content. Super rendabel.
Ik verwacht hier ontzettend veel van.
‘Nou, ontzettend….’
Harry? Ben jij 't?
@Sneerpoets | 28-11-22 | 11:14:
Deze Harry.
youtu.be/UE40L9c2ejo
Sinterklaas Hans Teeuwen is heel geschikt voor dit onderzoek.
"Wie is ... Matthijs?"
Heb ooit de VARA op de radio gehoord, ben medeschuldig, heb spijt.
Wel herstelbetalingen doen, anders zijn de excuses niet oprecht....
Als je de VARA achterstevoren beluistert , dan hoor je de Duivel.
De verrukkelijke 15 was nog wel te doen !
@Jimmy Mc Clure | 28-11-22 | 11:37: De parlementaire medewerker van de vara was ook wel te doen.
Hoe verzin je zo’n pose voor een foto? Duckface meets Pippi Langkous. En Matthijs zal vast op steun kunnen rekenen van zijn goede vriend, mentor en voorbeeld Felix Rottenberg, die toevallig ook PvdA prominent is.
Onderzoekster Mariëtte Hamer is de regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag. Het is niet duidelijk of dit pro of anti is. Misschien moet dat eerst even worden opgehelderd.
Had van Jolo geen tijd om dit onderzoek er bij te doen? Of Pechtold?
Tijd maakt niet zoveel uit, het was meer wie er nu aan de beurt was om -tigduizend euro te pakken.
Tussen het verschonen van zijn witte onderbroeken door, bedoel je?
Ja, dit verwachtte ik wel.
Grappig, wokeness bites the hand that feeds. Misschien dat we nu weer normaal kunnen leven, geen blad voor de mond hoeven te nemen en weer eerlijk kunnen zijn.
Haha, Martin van Rijn is PvdA, PvdA is VARA. Gaat u die maar eens haarfijn vertellen wat zijn soortgenootjes allemaal verkeerd hebben gedaan. Boek ook gelijk een enkele reis naar een ver, ver land waar geen PvdA'ers zijn, dan wordt het misschien nog wat met uw carriëre.
@elfenstein | 28-11-22 | 10:55: Bij grote uitzondering heb ik gisteren een stukje naar het tv-programma van Harry Mens gekeken. Een talkshow door en voor VVDers. Mijn god, wat was dat lachwekkend slecht.
Natuurlijk eindigt ook deze storm met een onderzoekje en een rapportje met constateringen en aanbevelingen. Zo doet bestuurlijk NL dat, ongeacht de politieke kleur.
@Red shirt | 28-11-22 | 11:30:
Dus het publieke omroepbestel opdoeken, al die mini-matthijsjes eruit tyfen en één neutraal nieuwskanaal overhouden dat zich uitsluitend bezighoudt met politiek, nieuws en het weer is een brug te ver voor u?
@elfenstein | 28-11-22 | 11:35: Mogen er ook goede documentaires bij, aandacht voor boeken, kunst en muziek, en soms een goede film?
@elfenstein | 28-11-22 | 10:55: Geloof me dat zou ik graag willen, niet vanwege een carrière, ik heb genoeg bereikt om lekker rustig aan te doen. Carrière is trouwens met een accent grave. Maar ik ben liever weg uit Nederland dan nog meer geld te pompen in dit zinkende schip. Zuid Amerika lijkt me wel wat. Argentinië of Uruguay.
@Red shirt | 28-11-22 | 11:41:
Nee. Infomercials voor de nieuwste breinscheet van de zoveelste Claudia-achtige doe je maar op Youtube. Als er nog markt voor is, we hebben het hier tenslotte wel over afstervend medium Teevee, kan u dat gaan kijken bij een van de vele aanbieders. Wat we nu hebben is dat alle meuk die eigenlijk niet levensvatbaar is middels al die cultuurprogramma's alsnog aan de man gebracht wordt of zo gehyped dat de subsidiescheur opengaat. Nee, geweaun nee. Het is sterf-tv voor stervenden, stop d'r maar mee, zet Ron's Honeymoonkwis op repeat en doorrr, veel goedkoper ook.
wat heeft dat er mee te maken.
@Linke Soep | 28-11-22 | 11:42: tip, reis via Vaticaanstad, die weten precies waar je in dat soort landen terecht kan. (Andere tip, neem de hierboven tip niet al te serieus)
@Linke Soep | 28-11-22 | 11:42:
Wees blij dat ik de moeite nam om er überhaupt iets van een streepje op te zetten. En wegwezen kan ik wel begrijpen maar toch voelt het als opgeven, verliezen.
Haha voorzitter van Meldpunt MORES heet ook echt Janke.
En de bisschop onderzoekt de pastoor.
wie anders. iemand die helemaal niet van de RK is?
Laat de broek maar zakken.
Wij van wc-eend....
Er wordt hier vooral boe geroepen om zo de publieke omroep te beschadigen en zo te proberen de kwakkelende commerciëlen en de telegrof wat te helpen door reclamegelden weg te kapen. Uiteindelijk heeft de publieke omroep ieder uur veel meer kijkers dan de rest.
@AntiZanicz | 28-11-22 | 11:43: Dat komt alleen door de gemiddelde leeftijd van de kijker. Die is bij de NPO ongeveer 60. Alles wat jonger is, kijkt geen TV meer. Dus die statistiek is makkelijk te produceren. Het is net alsof je zegt dat gehoorapparaten beter verkopen dan kranten.
REAGEER OOK