Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Drie en een half uur lang diep zondig knikken bij het giftige NPO-diversiteitscongres

Of hoe de NPO verder van de realiteit afdrijft terwijl ze denken dat ze lekker bezig zijn

Op 29 april hield de NPO een Groot Dictaat van Inclusie en Diversiteit. Wij waren niet uitgenodigd maar Coen de Jong was zo dapper om het namens Wynia's Week via de livestream te bezoeken. Diversiteit, zo lezen we in zijn verslag van de drie en een half uur durende geseling van zondaars, betekent "meer programma’s voor en door ‘biculturele’ Nederlanders omdat die zich nu niet in de NPO herkennen." Dat is grappig, want wij zijn ter redactie overwegend maar niet uitsluitend blanke autochtone Nederlanders en wij herkennen onszelf óók totaal niet in de NPO. Desalniettemin vallen wij wel in het blokje Schuldige Mensen bij het congres: te "wit", te man, te oud. (Vooral die laatste doet een beetje pijn.) Al goed, want Akela Rijksman maakte er precies het non-binaire navelstaarfestijn van dat je denkt dat het was en u moet het maar gewoon even lezen op Wynia's Week want het is voor ons als mensen die zich identificeren als mensen die zich niet met de NPO identificeren heerlijk om te lezen dat ze hun eigen cultuurtje ook giftig vinden: "De bijeenkomst ademde op momenten een evangelisch aandoende eensgezindheid uit. Sprekers en panelleden haalden aan dat institutionele discriminatie in Nederland overal is, juist ook binnen de NPO waar programmamakers van kleur dagelijks ‘gif’ zouden ervaren."
Video: Boven en onder fragmenten uit het congres via een mol op het Mediapark, mogelijk de enige medewerker aldaar zonder screengrab-licentie...

De Nurk was er natuurlijk ook!

Reaguursels

Inloggen

Ik ik ik ik want als ik dan ontsla ik 8 van de 10.
Okay meisje, en ga je jezelf ook ontslaan ?

Een geruststellende gedachte is dat die hele meuk over twintig jaar nog online staat.
Dan komt Bob Saget IV met een programma, The most stupid dutch.
Krijgt u toch nog wat vertier voor uw belastinggeld.

Piet-Kietelaar | 06-05-22 | 00:07

Natuurlijk werden al die blanken.... eh, wítten aan zelfkritiek onderworpen. Afgekeken van Noord-Korea.

Ferdo76 | 05-05-22 | 23:27

Allemaal vrouwen die debatteren over te witte mannelijke redacties. Vraagje: wie lezen die kranten? Zwarte lesbische blauwharige feministen of gewoon mannen die het nodig hebben voor werk? En dan ff terug, wat is het werk van de voorgenoemde vrouwen dan? Ik als 60+ ga steeds minder begrijpen maar meer ergeren. Zeikwijven

wilikniet | 05-05-22 | 23:19

Billy Antje, of zoiets, ook zoiets. Man man…

Verderkijkert | 05-05-22 | 22:12

Helemaal van God losgeslagen. Quota? Een oud communistisch ideaal. De zielige arme drommels zagen hun eigen pilaren om. Ik keek al nooit meer NPO. Gelukkig.

matrixbluepill | 05-05-22 | 21:49

Deze media figuren overschatten hun belang.

GeheidEenGeit | 05-05-22 | 20:50

Maar de vraag is natuurlijk: zijn bij de NPO de wc's genderneutraal. Want er is helemaal geen lol aan om over de bril te pissen als er toch alleen maar mannen komen.

Rest In Privacy | 05-05-22 | 20:46

Ze willen allemaal anders zijn als ze zijn. Ze willen iedereen anders maken als hij/zij is.
Het is hun ultieme vlucht voor de harde realiteit van hun eigen onbeduidende ego. Daarna schreeuwend om aandacht omdat ook hun nieuw ego even onbeduidend blijkt te zijn. Vol verwijten richting hun ongeïnteresseerde medemens. Iedere aanwijsbare minderheid meesleurend naar hun kakelende kippenhok . Zelfs hun kapoenen weten ze mee te slepen. Mensen als de bus met de bestaande dienstregeling je niet bevalt stap dan uit en ga met de trein. Maar laat ons met rust.

strawdog | 05-05-22 | 19:41

Wat mij zo stort aan die diversiteit van de NPO is dat de mensen van kleur gepresenteerd worden als Nederlanders die helemaal geïntegreerd zijn. Maar de realiteit is dat die mensen gewoon hun eigen cultuur behouden. En dat mag ook, dat werd zelfs nog gezegd door Mark Rutte in de Tweede Kamer tijdens het vragenuurtje. Iedereen is welkom in Nederland en mag hier zijn zoals hij zelf wil zijn. De een wil transgender zijn, de ander een homopaar enz. Maar zo ook een mens van kleur die land-van-oorsprong-er wil zijn en die trouwen niet met witte Nederlandse vrouwen of mannen op een heel enkeling na. Maar als je de reclame in de media erop naslaat zijn ze dat bijna allemaal! Een Surinaamse man is zijn zijn vrije tijd geen Surinamer als hij niet met een vogelkooitje in zijn hand rondloopt. www.boekenwebsite.nl/romans-verhalen/...

VolgendjaarkrygikAOW | 05-05-22 | 19:29

Everything woke turns to shit: in dit geval zou dat een prima uitkomst zijn..

Menko76 | 05-05-22 | 19:17

Het aardige van de situatie is dat het allemaal afgelopen is zodra men de publieke omroep afschaft.

Rhenium | 05-05-22 | 19:05

Ik vond die jeugdjournaalpresentatrice altijd wel leuk vroeger.

FogerRederer | 05-05-22 | 18:48

Get woke, go broke!

Oh kut ze hebben mijn geld al! Bastards!!

Howard Roark | 05-05-22 | 18:36

Wat een treurnis.

Sinterbikske | 05-05-22 | 18:28

Racisme ervaren doe je zelf.
Ik hoorde laatst een Indische denker/yogi zeggen dat elke menselijke ervaring van binnenuit komt en je beledigd voelen door woorden van een ander dus ook vanuit jezelf komt.
Hij kan het weten, hij is immers etnisch.
Kortom, racisme doe je jezelf aan, misogynie doe je jezelf aan, gendergekwetstheid doe je jezelf aan.
Is je leven mislukt door discriminatie? Mooi je eigen domme kudtschuld dus.
Stop met janken en ga eens iets doen.

JanVergoor | 05-05-22 | 18:03 | 2

Dat laatste is nou precies het probleem: behalve janken kunnen ze verder niets.

Here's Freddy | 05-05-22 | 18:44

Neenee, je moet janken. Want dan krijg je een uitkering en een huis en nog meer subsidie om in jankclubs te gaan zitten.

Rest In Privacy | 05-05-22 | 20:47

Allemaal domme wijven. Ook die aanwezige "mannen".

Ride_On | 05-05-22 | 17:58 | 1

Vergeet niet dat mannen slechts vrouwen zonder baarmoeder zijn. Zie de NPO voor het bewijs.

Rest In Privacy | 05-05-22 | 20:48

Dit soort mensen zijn de oorzaak van rascisme omdat ze er van leven. Wat een volk

davesl1210 | 05-05-22 | 17:51

Wat hier zo leuk aan is, is dat de NPO het ook echt gaat doen, dat “meer programma’s voor en door biculturele mensen”. Vervolgens zal blijken dat er geen hond kijkt naar deze deugende programma’s want het is gewoon drammerige religie. Alleen de makers en hun bubbelgenoten van de eigen sekte zullen kijken en dat zijn er niet veel.

De blanke autochtoon haakt al af, de allochtoon keek al niet want vinden zelf wel iets van hun gading op de kabel of via de schotel en zo hoort het ook. Deugers zien allochtonen als zielig terwijl dit gewoon mensen zijn! Ja echt! Die mensen zitten ook niet te wachten op zalvend gepreek op de TV en kiezen liever voor vermaak van een film, show of muziekprogramma enzovoorts. Van een blanke Hollandsche zender of van een exotische zender; het maakt niet uit.

Nuuk | 05-05-22 | 17:50 | 3

Als je de NPO graag naar de ratsmodee ziet gaan is dit inderdaad de weg die de voorkeur verdient. Lekker inclusief en divers en uiteindelijk kwalitatief om te huilen. Ze leggen zelf de strop om hun nek. Ik hoop wel dat ze er wat vaart achter zetten.

Willibald von Klúúúk | 05-05-22 | 18:19

@nuuk:

Probleem is alleen wanneer er niemand meer kijkt de npo gaat zeggen : er moet méér geld bij en ze dat ookgewoon gasn krijgen

Menko76 | 05-05-22 | 19:22

@Willibald von Klúúúk | 05-05-22 | 18:19: Zolang het belastinggeld van de wel fatsoenlijk burgers naar de NPO blijft stromen verandert er niets en blijft het een extreem-linkse zelfmasturbatiekliek. Staatsgesubsidiëerde tv is niet meer van deze tijd en dient onherroepelijk gestaakt te worden. NPO'ers die dat willen kunnen gewoon hun eigen kanaal oprichten en zich laten betalen door hen die naar NPO meuk willen kijken.

Grachus | 05-05-22 | 19:36

Oude gereformeerde praktijken, mensen een schuldgevoel aanpraten, en daarna... LALALA - GELD!

Zeurders | 05-05-22 | 17:35

Flikker toch op met dat woke gedoe. Waar kan mn verplichte abonnement op zeggen???

4HoogAantWater | 05-05-22 | 17:26

Niet van mijn geld!!!
Waar en hoe kan ik me uitschrijven?

MoslimMolen | 05-05-22 | 17:21 | 1

Op dezelfde wijze als uitschrijven voor de islam, niet...

Pa Nadol | 05-05-22 | 19:29

Over een parallelle wereld gesproken. Waar ik trouwens helemaal niets mee te maken wil hebben en ook niet heb. Het is een vorm van intellectuele inteelt waar niets goed uit voort komt. Noem het fascisme.

forecastle | 05-05-22 | 17:17

De diversiteit op de NPO is inderdaad bedroevend. Waar zijn de Polen en de Roemenen. Die maken in dit hardwerkende plattelandsdorp ruim 15% uit van de bevolking. Niets daarvan bij de NPO.
Waar kan ik mijn abonnement op de NPO opzeggen.

r@face | 05-05-22 | 17:00

'Nogal wat ‘witte deelnemers’ zien de discussie over racisme vooral als iets wat in de media in Hilversum en in Amsterdam speelt.'

En dan op dit gegeven verder niet ingaan....

Keutels | 05-05-22 | 16:55

Tim Hofman heeft zich na deze waanvoorstelling nog 100 zweepslagen gegeven. Dat verdiende hij door zijn witheid.

Selassie | 05-05-22 | 16:49 | 1

Voor elke interactionele oprisping van Dhr(mevr/they/schlapschwanz) ga ik eenmaal contra divers inhuren, voor t evenwicht.

geenjagergeenneeger | 05-05-22 | 17:09

Mensen die voor andere mensen bepalen óf, wanneer en in welke mate zij zich gediscrimineerd, gekwetst of anderszins beledigd of achtergesteld dienen te voelen zijn zelf de allergrootste racisten...

Air van Boven Dorens | 05-05-22 | 16:45 | 1

klopt, maar ZIJ vinden dat ZIJ goed zijn.
Vroeger deed men dat in de biecht, maar nu moet het met volle borst: "ZIE MIJ DEUGEN!".
Dat het gewoon racisme is, dat maakt even niet uit.

tis_wat | 05-05-22 | 17:16

Van uw geld

thanseeuwen | 05-05-22 | 16:43

Beknopte samenvatting van het congres: 'Four Legs Good, Two Legs Bad'

Zenzeo | 05-05-22 | 16:41 | 1
-weggejorist-
Otto Normal | 05-05-22 | 17:01

Het blijft ook frappant dat men maar niet doorheeft/doorkrijgt hoezeer dit soort eenzijdig, zeikerig, racistisch gedoe het draagvlak in de samenleving ondermijnt. Zelfs de meest progressieve, kleurenblinde personen hebben het inmiddels kotsbeu.

de ondode dichter | 05-05-22 | 16:40

Sommige groepen worden bij de NPO aan de borst gedrukt en andere groepen dat zijn de schoften, de racisten. Dus de claim dat de NPO inclusief is, op z’n minst onjuist. Volgens mij initieert de NPO juist tweedeling???

HoniSoit | 05-05-22 | 16:38 | 1

Alleen de zendtijd voor neonazi's is nog een beetje karig in de zenderverdeling.

Zeurders | 05-05-22 | 17:36

"Als ik leidinggevende zou zijn, ontsla ik acht van de tien". Blijkbaar moet echt alles stuk en kapot en dood

Hai D. | 05-05-22 | 16:31 | 4

@naglfar | 05-05-22 | 16:35: Die Naeeda is niet van de buis wég te slaan. Ze presenteert talloze programma's, en als ze niet presenteert is ze te gast bij andere programma's. Of ze maakt met haar vader een vakantiereisje naar Marokko op kosten van de kijker, en dat wordt dan gepresenteerd als 'human interest.'

Zenzeo | 05-05-22 | 16:44

Zo empatisch, die vrouwen.

Selassie | 05-05-22 | 16:50

Nou ja, alles moet kapot en dood wat de mening niet deelt met deze mensen die "voorvechters" voor gelijkheid en vrijheid van mening.
Contradictio in terminis, maar niet volgens deze verheven mensen van de NPO.

tis_wat | 05-05-22 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Niet om aan te zien, de zelfkastijding van "den blanke Hollander". Alle superdeugers op een rijtje luisteren naar zelfbenoemde justice warriors. Teveel zogenaamd hoog opgeleid volk dat de wereld alleen door een theoretische bril bekijkt en inmiddels beseft dat het een aardig verdienmodel is geworden. Wereldvreemd volk en bubble verslaafd!

Magmacarta | 05-05-22 | 16:29

Fijn. Mijn opa was een Belg. Mijn vader moest kiezen tussen een Belgisch en een Nederlands paspoort.
Concluderend: ik ben ook bicultureel. Toch??

Kankuh Mongeaul | 05-05-22 | 16:27 | 1

Weet niet…, wel een vervelende nick.

D-Fens_1963 | 05-05-22 | 17:02

Dit is de toekomst, Johan Derksen is de verleden tijd. Nostalgisch en weemoedig een kaars aansteekt.

thanseeuwen | 05-05-22 | 16:26

Publieke netten (NPO 1-2-3) compleet afschaffen. Wat ze pogen na te streven op het gebied van diversiteit etc. klopt bij voorbaat niet.
In het dorpje waar ik woon, wonen bijna geen buitenlanders en of transgenders etc. Dat geldt bij mijn weten voor het gros van de dorpen in NL. Als de NPO meent dat ze steeds diverser moeten worden, waar is dat dan op gebaseerd?

Laat iedereen lekker zijn eigen zenderpakket samenstellen en voor de zenders betalen die ze zelf willen hebben. Publieke TV is een dood paard en de NPO versneld het rottingsproces.

Von Bliksum | 05-05-22 | 16:26 | 3

Het komt ook jouw kant op. Geduld.

Tjoelker | 05-05-22 | 16:56

1 net overhouden is prima, maar noem het kanaal dan waarheidsgetrouw NPO Propaganda, scheelt een hoop deugstress.

Zeurders | 05-05-22 | 17:38

@Zeurders | 05-05-22 | 17:38: 1 net overhouden voor betaalde propaganda is helemaal niet prima. Er is maar één werkelijke rechtvaardige oplossing en dat is dat de stekker uit de NPO gaat en ze op eigen benen gaan staan.

Grachus | 05-05-22 | 19:39

Ik hoor echt de woorden "oude mensen" en "nieuwe mensen" in 1 zin.
Wow! Dat is echt heel erg van het padje af.
Dat is op zichzelf heel erg eng, en tegen het niveau van schedelmeten aan.
Er zijn zat immigranten die prima integreren. Die hoor je ook niet zeuren, en ook niet vanuit de Nederlanders.
Het probleem wat ze eigenlijk niet durven te benoemen in die sessie is dat een hele zooi immigranten helemaal NIETS willen, ook niet een klein beetje.
Maar dat we er mee zitten, en dan MOETEN ze maar in een quotum gegoten worden.

tis_wat | 05-05-22 | 16:20

Bi-cultureel? Muwahahaha!
Allochtoon dus.

Basil Fawlty | 05-05-22 | 16:12

NPO achter de decoder aub.

Comfortably_Numb | 05-05-22 | 16:11

En dat op Bevrijdingsdag zeg…

Tiscali-2 | 05-05-22 | 16:11

Mogen we ooit nog eens zelf beslissen wat we (willen) zijn, of is dat altijd aan een ander om te bepalen? Als ik zelf mag beslissen, noem mij dan maar schitterend. Dat is mijn non-binaire aanwijzing.

Met_baard | 05-05-22 | 16:07

Eigenlijk is het gewoon heel simpel. Mensen migreren al duizenden jaren. Als er weinig verschillen zijn met de bevolking die er al woont, zul je zien dat de migranten op een natuurlijke manier opgaan in hun nieuwe leefomgeving.

Zijn er te veel verschillen en willen de nieuwkomers zich niet aanpassen, dan krijg je gezeik. Vroeger resulteerde dat vrijwel altijd in oorlog, vechten en moorden.

Wat je nu ziet is vooral het tweede: massale import van mensen die geen raakvlakken hebben met onze maatschappij EN vinden dat de rest van het land zich maar moet aanpassen aan hen en niet andersom.

Dan kan je wel dit soort programma's maken, maar dat verandert niks aan het probleem.

Hefbrug | 05-05-22 | 16:06

Ik zag dit weekend dat de NPO dit hoogstaande (hahaha) programma uitzond, en ik vond het al opmerkelijk dat GS er geen aandacht aan besteedde. IK heb er zelf uiteraard niet naar gekeken want ik heb zinniger dingen te doen met mijn leven. Uit nieuwsgierigheid het eerste filmpje bekeken. Wat een slechte presentatrice. Roept op een bepaald moment: "hoe heet dat ook alweer?" Mens, bereid je voor dan weet je dat. Slechte woordkeuzes, valt mensen in de rede, staat met haar armen te wapperen. Echt tenenkrommend. Als het niveau niet hoger ligt dan is het niet gek dat er niet meer zwarte presentatrices zijn.

Toos Bevergeil | 05-05-22 | 16:05

Volwassen mensen. Die niet gewoon durven zeggen 'joh overdrijf niet zo' en 'helaas er zijn nou eenmaal verschillen tussen mensen, maar iedereen krijgt voldoende hulp en kansen in dit land'. Dus nu gaan deze volwassen mensen huidskleurtjes tellen. Wat een wereld.

klimaatsloper | 05-05-22 | 16:04

Dit congres is Lombroso 2.0. Alleen doen ze er niet aan schedelmeten maar leggen ze alles langs de racismemeetlat.

Basil Fawlty | 05-05-22 | 16:03 | 1

Ja bizar zeg. Indo's en Japanners zijn trouwens niet zielig genoeg dus mensen met die afkomst aannemen is kennelijk niet goed voor de diversiteit.

sioux_ | 05-05-22 | 16:27

Toen lachen nog kon , mocht en het leven een stuk leuker was :

"What'd he say?"
"The Sherriff is near!"

Mel Brooks - Blazing Saddles.

youtu.be/upvZdVK913I

Dat dit (nu) nog op Youtube staat is verbazend.

Dr.Mabuse | 05-05-22 | 16:03 | 1

Lol!!

Basil Fawlty | 05-05-22 | 16:17

Begin jaren negentig werd ik serieus gebeld door het CBS met de vraag hoeveel allochtonen bij ons werkten. Antwoord van de directeur; "oh, jullie willen dat ik negers ga tellen?" Het was een kort gesprek. Blanke mannen waren bij ons in de minderheid trouwens.

YoMoms | 05-05-22 | 16:02

Op Netflix draait al lange tijd de goed te volgen (vrij komische) Franse serie: 'Au service de la France'. Die gaat over de Franse inlichtingendienst in 1960 toen generaal de Gaulle nog president was en Frankrijk het druk had met hun naar onafhankelijkheid strevende koloniën in Afrika. Zo'n serie zou in Nederland niet kunnen. Zwarte Afrikanen worden steevast 'negers' genoemd en belachelijk gemaakt om hun onuitspreekbare moeilijke namen. Algerijnen krijgen het ook zwaar te verduren. Wie aan de serie, die allesbehalve woke is, begint blijft kijken en genieten dat dit toch allemaal maar kan.

Colin.Fart | 05-05-22 | 15:59 | 1

Bedankt voor de tip!

Hai D. | 05-05-22 | 16:33

In dat onderste filmpje, bijna aan het eind:

"... hoe heb jij geleefd van binnen uit..?"

Die zeurdozerij is een mooi voorbeeld van toxische femininiteit.

Tierelier | 05-05-22 | 15:56

Kost dit belastinggeld?

bisbisbis | 05-05-22 | 15:53 | 2

Niet zo veel. Een miljard per jaar maar.

Tjoelker | 05-05-22 | 15:55

@Tjoelker | 05-05-22 | 15:55:

De gevolgen van dit soort TV (toemende rassenhaat, islamisering, censuur, wettelijk verplichte "positieve" discriminatie, talentloosheid op alle topposities, etc) zijn zo duur dat we straks een derde wereld land zijn.

Dandruff | 05-05-22 | 16:24

En jij en ik betalen hier allemaal aan mee..... zucht.

sallandstrots | 05-05-22 | 15:53

Mevrouw de presentatrice geeft het letterlijk aan, iedereen moet en zal in een hokje, of die het nu leuk vindt of niet.

Professor Bacterie | 05-05-22 | 15:53 | 2

racisme optima forma

naglfar | 05-05-22 | 15:56

Niet een hokje, maar hun hokje.

Cor Netto | 05-05-22 | 16:01

Ze moeten die hele NPO verhuizen haar Groningen, Twente of Limburg. Dan is dat geouwehoer zo afgelopen.

Tjoelker | 05-05-22 | 15:51 | 2

Houd het lekker in de randstad....

sallandstrots | 05-05-22 | 15:53

Ik blijf het liever van een afstandje in de gaten houden. Het is jullie probleem, niet de onze van maken.

tis_wat | 05-05-22 | 16:22

Wie diversiteit zaait zal Islam oogsten.

Acidstain | 05-05-22 | 15:49

Eigen schuld, hadden ze zwarte Piet er maar in moeten houden.

Blauwpetje | 05-05-22 | 15:48

Kijk weer wat geleerd. De Indische nederlander wordt bijde westerse mensen gerekend. Dus eingelijk zijn ze allemaal blank van binnen. Nu we toch bezig zijn reken de Chinese medelanders maar ook bij de westerse mensen. Daar heb je ook nooit last van en werken hard. Verder vragen ze altijd netjes of je er kloepoek en sambal bij wil. Lekker bieltje en/of muulkalendel voor thuis.

zaaddodende pasta | 05-05-22 | 15:48 | 1

Als je wiskunde snapt en niet loopt te jammeren over het ondragelijke leed van je over over overgrootouders, dan ben je Westers.

Blauwpetje | 05-05-22 | 15:51

Haha!
Overwegend blanke mensen die elkaar een schuldgevoel aan het aanpraten zijn.
Verder moet je dus een “vakje” aankruisen om pas écht aan de zielige kant te mogen staan.
Indo’s en Jappen mogen dat vakje je niet aankruisen, aldus de ballotagecommissie zieligheidsallochtonen.
En mevrouw van de NRC, een spierblanke krant, weet eigenlijk niet of een quotum wel de goede weg is.
Stond even met een bek vol tanden.
Waar was 7-vinker Luyendijk eigenlijk?
Zeker bang om weer afgedroogd te worden door een dame van kleur.
Al met al een sneue vertoning, waarvan slechts alleen de deelnemers overtuigd zijn van de noodzaak van zo’n congres.

Ruimedenker | 05-05-22 | 15:48 | 2

Of NRC getypeerd kon worden als een witte krant. Volgens M en de NRC mevrouw wel. Zijn er uberhaupt wel zwarte kranten in Nederland?

sioux_ | 05-05-22 | 16:30

@sioux_ | 05-05-22 | 16:30: Ik beschouw het vooral als een rode krant. Voor groene beleggers, dat dan weer wel.

Takki Yah | 05-05-22 | 17:47

En wie mag de 'diversiteit' betalen? Uiteraard: de belasting betalende witmang.
-
Zeseneenhalf miljoen niet gekleurde belastingbetalers moeten opdraaien voor vijfhonderdduizend gekleurde lieden, waarvan er welgeteld twaalf weleens naar de de wanproducties van de NPO kijken.

bisbisbis | 05-05-22 | 15:47

Dus alles moet voor "biculturele" kanslozen worden gemaakt, maar programma's waar iemand met een beginsel van smaak naar zou willen kijken - ho maar.

Tjerrie had wel gelijk dat deze hele zooi gesaneerd mag worden.

Wilde Slechtdoener | 05-05-22 | 15:42

Ik identificeer me vandaag als licht zwart. Morgen als donker blauw en overmorgen als vrouw want dan is het ladies only night. Ben ik zo divers genoeg ?

HaaiBaai | 05-05-22 | 15:41 | 1

Pas bij het 7e vinkje mag je door het poortje. Blijf sparen.

tis_wat | 05-05-22 | 16:23

Ja, want dit soort congressen houden ze ook in de landen waar onze geïmporteerde medelanders zoal vandaan komen. Roomser dan de paus, die deugers.

MickeyGouda | 05-05-22 | 15:35

Haha die dametjes met hun maniertjes, hun houding en zg welbespraaktheid. Allemaal lekker makkelijk en risicoloos hun moralisme predikken.... ze willen allemaal aan het stuur zitten, een stuk van de taart. Het is nu onze beurt... onze kans om de verschrikkelijke witte/ blanke heteroman uit te schakelen!! De echt allerergste zijn die blankje tutjes die zichzelf diskwalificeren... oh ik ben gepriviliseerd, ik voel me schuldig, mijn wrtkomgeving is veel te wit... dat moet veranderen..!!! Nou tief lekker op dan, life by your words. Maar nee, een ander, de duivel himself, de blanke witte middelbare hetero machthebber moet weg, verdwijnen!! The tyranny of guilt... walgelijke figuren dit, zum kotsen.

Fra Lippo Lippi | 05-05-22 | 15:35

Dat onderste filmpje, met die kakelende dames...
Werkelijk elke logica ontbreekt bij hun redenaties. Dit kán toch niet !?

Papa Jones | 05-05-22 | 15:34 | 1

Jawel, zie daar, het Instituut tegen de Institutionele Discriminatie. Hun bijbel: de Nieuwe Logica.
Ik snap dr echt niks van.

nobodiesunmighty | 05-05-22 | 15:43

Discriminatie, diversiteit en inclusie. Gelukkig precies de thema's waar ik totaal geen interesse in heb, dus ik ga de bbq maat weer eens aanzwengelen.

Zoelense Hobbyboer | 05-05-22 | 15:33

Van mij mag de NPO zoveel diverse en inclusieve programma's maken als ze wil, er kikt toch geen hond naar. Waarom is Lubach een succes? Vanwege Lubach, niet omdat 50% van de presentatie een kleurtje en/of een spraakgebrek heeft.

JeanDragage | 05-05-22 | 15:33

Wat een enge mensen . Wat zou ik toch moe van mezelf worden .

leo59 | 05-05-22 | 15:30

De nurk was er ook. Die afkorting ken ik uit onze overzeese gebiedsdelen. Daar betekende het de neger uit roei knuppel. Wat betekent het voor de NPO?

F. Jacobse | 05-05-22 | 15:26 | 1

De Nieuwe Rotterdamse Courant.

Egerius | 05-05-22 | 15:35

Als Indische Nederlander mag Frans helemaal niet klagen van de betreffende voorvrouw, want Indische Nederlanders behoren tot de Westerse cultuur.
En hoongelach viel hem ten dele.

Misselijke vertoning...

naglfar | 05-05-22 | 15:22 | 3

Weerzinwekkend, schaamteloos.

Squeezelover | 05-05-22 | 15:26

Aziaten maken wel zelf wat van hun leven, en worden derhalve niet tot de slachtoffers van de witman gerekend.

paleface | 05-05-22 | 15:40

En Japanners ook! Nou ja zeg...
Dan stel ik voor dat we dat de aanduiding Westerse en Niet-Westerse laten varen, en voortaan alleen nog spreken van Ontwikkelde en Onontwikkelde cultuur.

Papa Jones | 05-05-22 | 15:42

“Verkleuring van de top” ik krijg er een blauwe eikel van.

Hiram | 05-05-22 | 15:22

Ze willen mij en andere mensen gelijk trekken met Clairy Polak, Jeroen Wollaars, Gerrie Eykhof en meer van dat extreem linkse gajes. Ik vind mijzelf beter bij Dave Chapelle, Richard Prior of Salma Hayek horen, om maar wat te noemen.

Normpje | 05-05-22 | 15:22

Ben een hexadecimale negerin met Indiaans bloed.
Voel me niet begrepen.
Krijg ik nu gratis geld?

Ichneumonidae | 05-05-22 | 15:21 | 3

Alle anderen wel, maar u niet ....

Squeezelover | 05-05-22 | 15:29

Je kunt je alleen als hexadecimale identificeren als je binnen 2 seconden na posting het decimale antwoord hierop kunt geven: 15FD6E = ? Uw tijd gaat nu in.

ole guapa | 05-05-22 | 15:46

@ole guapa | 05-05-22 | 15:46: Niet dus. Uw inburgeringsaanvraag op basis van hexadecimale identificatie is hierbij afgewezen.

ole guapa | 05-05-22 | 15:47

Movavi is voor een amateur een leuk beginnerstooltje. Voor €60 of zo heb je hem ongelimiteerd. En zonder banners.

Jos Tiebent | 05-05-22 | 15:21

Och, van Rossem: zo oud ben je niet hoor en je droogt goed op. De fulminaties en pamfletten die je schrijft worden steeds beter. Er gaan nog zeker 20 jaar overheen eer dat GS een ouwemannen-site wordt. Voorwat betreft de reaguurders is het natuurlijk nu al een verloren zaak. Dat zijn me toch een partij bejaarden...

aflaatverkoper | 05-05-22 | 15:19 | 2

Hoho senioren en ik als reaguurder ben nog lang niet toe aan mijn aow.

thanseeuwen | 05-05-22 | 16:21

Ik ben een gerecyclede teenager.

Asteroid-B612 | 05-05-22 | 18:22

Ach.

De inclusieve samenleving.

Onze inclusieve samenleving.

Met al die vele hierheen gemigreerde volksstammen uit alle hoeken van de wereld die vervolgens vooral niks anders en liever doen dan bij elkaar in de eigen religieuze , taal en huidskleur bubbel gaan wonen en hun veelal volledig parallelle leven hier komen en kunnen leiden.

En dan , hou je vast , dan moeten (MOETEN) , wij , als autochtonen, steeds weer en meer (bij) leren , (nog) meer moeite doen, (nog) meer financieel gaan ondersteunen om nog (veel) inclusiever en nog (veel) diverser te worden, te gaan denken en te handelen.

Om te lachen. En te huilen.

Kolere.

Dr.Mabuse | 05-05-22 | 15:18

Hoe kan een land dat voor 85% bestaat uit blanke medemensen zo'n gekleurde representatie op de nationale omroep brengen?

Jan_Pietersen | 05-05-22 | 15:18 | 1

Omdat NPO randstad is?

Bataafje | 05-05-22 | 15:41

Waarom waren deze mensen niet bij het Grote Woke-debat in de Balie vorige maand? Ik wil voor- en tegenstanders horen.

small_town_dude | 05-05-22 | 15:15

Het is lekker actie voeren van het geld van de Nederlandse belastingbetaler, die verplicht bijdraagt en niet kan opzeggen. Ik zie het verschil met de Duna Media Service in Hongarije niet.

J.P.Drapeau | 05-05-22 | 15:13

De geïndoctrineerde leipzwansen bij de NPO en de rest van de media hebben zelf ongetwijfeld niet door hoe zeer ze andersdenkenden , normale mensen ,gewone Nederlanders etc uitsluiten , met hun inclusieve diversiteits gelul.

Zwizalletju | 05-05-22 | 15:13

Het gaat wat mij betreft niet over ras of kleur , maar over cultuur. En dan is de Blanke cultuur nog steeds leidend, daar helpt zelfs de NPO niks aan. De Blanke cultuur is zeker niet perfect, maar wel te prefereren.

streknek | 05-05-22 | 15:07 | 5

Het probleem is dat als je gaat relativeren, dus als je stelt dat alles, dus ook cultuur, relatief is, je de rangorde kwijtraakt. Als culturen als gelijkwaardig worden gezien, dan betekent dat al gauw dat je culturen ook niet meer met elkaar kunt of zelfs mag vergelijken, dan is elke cultuur zichzelf, met zijn eigen normen en waarden en zijn eigen opvatting van goed en kwaad, zijn eigen narratieven, zijn eigen geschiedenis, enzovoorts. Dan mag de ene cultuur zich ook niet met de andere bemoeien en ook niks overnemen bijvoorbeeld, want dat is meteen 'cultural appropriation'. En de ene cultuur kan en mag zeker niet meer zeggen een hogere te zijn, want de referentie ontbreekt. Maar nu komt het echte probleem om de hoek kijken. Vanuit welke positie kun je überhaupt beweren of bepalen dat alle culturen relatief zijn? Dat moet een positie buiten of boven alle culturen zijn, dus een positie die op geen enkele wijze gekleurd is door welke cultuur dan ook. Want anders zou er a priori sprake zijn van een rangorde, van één cultuur die uitspreekt dat alle culturen relatief zijn. Anders gezegd, je kunt niet uit je eigen cultuur stappen, ook al heb je als relativist nog zulke nobele doelstellingen. Maar dat is precies wat je hier ziet gebeuren, dat vanuit een meta-positie besloten wordt dat alle culturen relatief zijn. Maar die meta-positie is een quasi-meta-positie, is er wel degelijk een binnen een bestaande cultuur, namelijk de Westerse. Er is dus wél een rangorde, maar het taboe van het relativisme schrijft voor dat die rangorde ontkend moet worden, verdoezeld, weggedacht. Dat is naar mijn stellige overtuiging wat het "weg met ons"-syndroom bepaalt, die pogingen om de eigen positie, die van meta-koloniaal, te ontkennen. Een 'witte' die zijn eigen witheid tot probleem maakt, zoals Robin DiAngelo dat zo fijntjes vorm heeft gegeven, is meta-kolonialisme, maar het mag niet als zodanig ontmaskerd worden. Die lui op dat congres zijn meta-kolonialen. En dan zijn al die "persons of color" even wit, als die roomblanke deugneuzen. Tezamen koloniseren zij onze geest.

Schoorsteenveger | 05-05-22 | 15:34

@Schoorsteenveger | 05-05-22 | 15:34: De notie dat alles relatief is vond ook Einstein al onzin. Iets is relatief tov een (absoluut) referentielichaam.
Het onderwijs heeft zeg maar wat steken laten vallen. Denk je, hoe moeilijk is het helemaal?

Ichneumonidae | 05-05-22 | 15:44

@Ichneumonidae | 05-05-22 | 15:44:
Het fundamentele probleem is dat alle moraal -tot nu toe althans- een absolute referentie bezigt, meestal een Almachtige God, en dat die referentie vervolgens de meetlat aareikt waarlangs gemeten wordt en er een rangorde ontstaat. De Christen vond en vindt over het algemeen nog steeds, dat de Christelijke moraal op een hoger plan ligt dan alle andere moraalsystemen, en het is daarom dat de missionarissen op pad gingen om te gaan bekeren. De Islam beweert precies hetzelfde, schat al het andere af aan de eigen verheven positie. De kafir zullen, zo lang ze zich niet bekeren, voor eeuwig branden in de Hel. En als je de Amazone in trekt of in Nieuw Guinea op pad gaat en ergens midden in de jungle aan een stam gaat vragen hoe het nou eigenlijk zit, dan zul je iets soortgelijks horen, namelijk dat de eigen stam een betere verstandhouding met de Goden heeft en het doodnormaal is om de naburige stammen als minderwaardig te zien. Want ja, de plaatselijke sjamaan heeft een apart lijntje met het Absolute.
Maar zo gauw je gaat vinden dat je niet kunt zeggen dat jouw cultuur op een hoger plan staat, zo gauw je gaat ontkennen dat er een hiërarchie is, dan ga je je eigen positie, jusit de positie van waaruit je tot die conclusie kwam, ondermijnen. Je zaagt de poten onder je eigen leerstoel vandaan. Dat is precies de plek waar de 'witte' zich bevindt, daar ontstaat het 'mea culpa'.

Schoorsteenveger | 05-05-22 | 15:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben overigens benieuwd of ze in Somalië, Congo of in andere Afrikaanse landen óók vinden dat er meer blanke mensen in hun programma's moeten.

meneer Q | 05-05-22 | 15:06 | 2

Ja, en dat daar ook studies en congressen naar worden gedaan.

Xbitt | 05-05-22 | 15:13

Nee, want die zeggen dat kindsoldaten niet goed is, dat je niet overal je slinger in moet hangen zodat de meiskes zwanger worden. Die zeggen dat je een waterpomp ook moet onderhouden. Dat ontwikkelingskrijggeld niet voor wapens, mecedessen en gouden horloges is.

Ray Skak | 05-05-22 | 15:16

Lara Billy is er ook. Die zal daar wel ongeveer een heilige zijn. Een echte non-binaire vrouw.

namur62 | 05-05-22 | 15:06

Als blanke heteroman maak ik me eerlijk gezegd weinig zorgen om die woke-lutsertjes.
Leuk hoor, die kindertjes met hun meninkjes. Schattig wel, die meelopertjes. Allemaal natuurlijk ook met een vlaggetje van Oekraïne.

Zie er de lol wel van in.

Ichneumonidae | 05-05-22 | 15:06

De NPO moet op de schop. Niet zozeer vanwege dit soort racistisch diversiteitsgeneuzel maar gewoon omdat het niet aan de overheid is om ons te entertainen en moreel op te voeden.

- Geen politieke radiozenders met politieke meningen.
- Geen politieke muziekzenders waar politieke omroepen bepalen wat muzikale smaak is.
- Geen amusementsprogramma's gemaakt door politieke omroepen.
- Geen regie over volksfeesten als Sinterklaas en carnaval via TV en Radio.
- Enzovoorts
- Enzovoorts

De enige politieke media zou puur informatief moeten zijn.
Dus: verslag van debatten in de 2e kamer. Waarschuwingen voor verkeer, luchtvaart scheepvaart. Waarschuwingen voor calamiteiten.
Objectieve nieuwsverslaggeving.

1 radiozender en 1 TV zender zou meer dan genoeg moeten zijn.

keestelpro | 05-05-22 | 15:05 | 2

Helemaal mee eens Kees.

de uitbater | 05-05-22 | 15:09

Dat laatste bestaat helemaal niet, al was het maar om de keuze van onderwerpen/nieuwsissues.
You’re a dreaming man.
Mooi nummer btw;).
Laatste-objectieve nieuwsverslaggeving.

Ichneumonidae | 05-05-22 | 15:10

Mag ik een teiltje?

Nietgek | 05-05-22 | 15:05

We hebben toch omroep Zwart met hun geweldige programma's? Dus de publieke omroep is dan helemaal divers en inclusief? De nieuwe zuil in Nederland de inclusieve woke zuil past goed naast de islam zuil.

Xbitt | 05-05-22 | 15:04 | 1

@Xbitt,
Met hun tranentrekker,wie van de drie,

is mijn vader.

De Profundus | 05-05-22 | 15:56

Modern hoor, schedelmeten met een RAL-waaier. Zal de NPO vragen om advies welke kleur muurverf, ze schijnen er erg veel verstand van te hebben.
Bij de weg, heel even las ik
De Nuuk was er natuurlijk ook!

Kameraansteker | 05-05-22 | 15:03

Laat ze dat lekker in een land organiseren waar het nodig is

Happy People | 05-05-22 | 15:01

Meer dan genoeg diversiteit bij opsporing verzocht en meer dan genoeg diversiteit te zien in reclames waar blanke vrouwen een heel gezellig leven hebben samen met negers.

meneer Q | 05-05-22 | 15:01 | 5

Diversiteit bij opsporing verzocht? Aardig monocultuur volgens mij.

Plaque-doctor | 05-05-22 | 15:16

@ patraque. Jezus Christus te paard. Net even snel gegoogled, het wordt steeds maffer man.

Plaque-doctor | 05-05-22 | 15:18

Ik zit te wachten op de eerste moslima met een blanke/zwarte man ,of nog mooier een pot,maar dat zit er niet in, denk ik zomaar...

streknek | 05-05-22 | 15:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit wordt met belastinggeld gefinancierd?

Bataafje | 05-05-22 | 15:00 | 2

Van onze centjes inderdaad, want dit is goed voor ons.

Blauwpetje | 05-05-22 | 15:03

Sterker nog, overheidspropaganda.

J-van-de-Bontekoe | 05-05-22 | 15:06

Je zou daar maar naar toe moeten. Ik zou nog liever een of andere streng gereformeerde kerkdienst bijwonen. Daar is tenminste iedereen zondig, ongeacht huidskleur. Wat dat betreft zijn ze bij de SGP een stuk inclusiever dan bij de NPO.

Tashtego | 05-05-22 | 14:59

Een groep jongen mensen die tot nu lekker meedoet in de maatschappij wordt met dergelijke initiatieven aangepraat dat ze slachtoffer zijn van de boze witte man.

Egerius | 05-05-22 | 14:58

Van al dat "gif" krijg je Alzheimer en vaak zijn die wokegestoorden daar het slachtoffer van geworden.

meneer Q | 05-05-22 | 14:56

Diversiteit, inclusiviteit, duurzaamheid, viraal, opwarming klimaat, institutioneel racisme, tijdsgeest, schuld, kolonialisme. En ga zo maar door.
Allemaal grote woorden die een tijdje 'in' zijn en dan hun betekenis verliezen.
Vervolgens kunnen ze niet meer uitgesproken worden zonder spottende ondertoon.

leo de pejo | 05-05-22 | 14:55 | 1

Klopt, maar in de tussentijd wordt sociale cohesie uitgehold, groepen tegen elkaar opgezet en wederzijds wantrouwen verder gevoed. En dat op kosten van de belastingbetaler zef. Lijkt mij niet echt effectief beleid. Vast heel hip. Maar schadelijk voor de samenleving als geheel. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Bataafje | 05-05-22 | 15:01

Er zijn miljoenen, Zwarten, Kleurlingen etc, die betere mensen zijn dan ik , Blanke man. Maar als groep/ras reiken ze nog niet tot aan mijn enkels.

streknek | 05-05-22 | 14:54 | 1

Ik denk toch dat dit een beetje de basis van rassendenken is.

Kan ook zijn dat wij momenteel het langste volk nog zijn.

Baksteenbakker | 05-05-22 | 14:55

De NPO is als een veel te oude man of vrouw die héél graag mee wil doen met de jongere generaties. Een soort Rob de Nijs op z'n 79ste in een kekke jeans met hippe gympen die trillend van de Parkinson van een podium dondert en dan opkrabbelt en weer harkerig gaat staan dansen alsof er niets aan de hand was.

Het is uitermate pijnlijk om naar te kijken voor andere mensen.

Stop er gewoon mee. Je bent als NPO (of Rob natuurlijk) domweg uit de tijd, je moment is over, accepteer dat. Dat vechten tegen de realiteit is zielig om te zien.

Dutchbeaurouge | 05-05-22 | 14:52 | 1

Wat dat betreft hebben ze bij StaatsTV geen feeling met de jongere.
NPO3 is nota bene de jongerenzender.
Het best bekeken programma op die zender komt niet boven de 250.000 kijkers.
Uitzonder daarop is Keuringsdienst van Waarde. Die zit steevast boven de 500.000. Maar dat is dan weer geen jongerenprogramma.

leo de pejo | 05-05-22 | 14:59

Wat een nachtmerrie.
Je zult er per ongeluk terecht zijn gekomen. Zo'n congres waar elke deelnemer én spreker het met elkaar eens is en en masse komt boetedoen.
Het is een sektarische relicult geworden.
Saneer de NPO!!

Paulus de Bk | 05-05-22 | 14:52

Het codewoord is "evangelisch". Het is de Kerk-zonder-God, met de erfzonde die ook geen verlossing kent.

Het enige wat U, als eeuwig schuldige, rest is autoflagelatie en het kopen van een aflaat. Een leven op Ww knieën, terwijl de hogepriesteressen van diversiteit en inclusie hun moraalpaard op U laten mesten.

Glasgow Argus | 05-05-22 | 14:50

Hier in Twente vinden we het ook gewoon fijn dat je een beetje meedoet en niet brutaal je eigen plek opeist. Dat ik geen racist ben blijkt wel uit dat ik mijn zeer donker getinte achterbuurman enorm mag. Hij is vlak na zijn geboorte geadopteerd, hier opgevoed en is een rasechte Twentenaar. Heb nog nóóit iemand een opmerking over zijn kleur horen maken. Alles draait om gedrag. En mensen die met hun grote waffel blaffen over diversiteit en inclusiviteit maken het voor een boel anderen kapot. Iedereen telt mee als ie zich inzet om mee te tellen. Er zijn ook genoeg blanken die niet meetellen door lamballerig en zeikgedrag.

Leptob | 05-05-22 | 14:49 | 2

Dat is dan die ' ene die zich wel gedraagt_..

En de shoarmaboer natuurlijk...

neonreclame | 05-05-22 | 14:53

@neonreclame | 05-05-22 | 14:53:
Een shoarmaboer is zelf ook niet zo inclusief bezig.
Het personeel is haast nooit van autochtoonse bloed.
Net als bij de lokale Chinees.
Of de Afro kapsalon.
De Turkse groenteboer.

leo de pejo | 05-05-22 | 15:04

De echte racisten vind je bij de NPO, wat die totaal idioten uitkramen over blanke mensen is pure haat. Zou je dezelfde uitspraken doen over een andere huidskleur staat morgen de politie bij de voor de deur.

hetmoetdanmaar | 05-05-22 | 14:48 | 1

Vervang de woorden "witte mannen" door zwarte vrouwen en je bent een racistische sexist.

Patraque | 05-05-22 | 14:55

Een klein groepje kneuzen die overal racisme zien en achter iedere boom een racist. Die hun eigen falen aan de maatschappij verwijten. Die als ze niet meteen tot manager gepromoveerd worden op hun eerste dag bij hun eerste baan dit wijten aan institutioneel racisme.
Je krijgt het niet cadeau in het leven en als je iets niet cadeau krijgt is dat niet meteen racisme, al geloven sommigen van wel.

Osdorpertje | 05-05-22 | 14:43 | 1

Er zit ook een verdienmodel achter van adviseurtjes, diversity officers, cursussen, BIJ1 etc etc

Diederik_Ezel | 05-05-22 | 14:46

Historisch gezien leidt het tot weinig goeds om mensen niet meer als individu te beoordelen maar obv de groep waartoe ze toevallig behoren.

Diederik_Ezel | 05-05-22 | 14:42 | 3

Blijkbaar is dat de wereld die ze willen, waarschijnlijk de enige wereld die ze begrijpen. En ja, dat kan fout aflopen.

paleface | 05-05-22 | 14:47

Ach, historie is ook maar een mening toch.

Blauwpetje | 05-05-22 | 14:54

Die hele wokeshit is dan ook im Grunde marxistisch.
Heeft de wereld veel goeds gebracht.

Ichneumonidae | 05-05-22 | 14:55

‘We’ zijn NIET te oud Nijman! De rest is gewoon té jong!

overVecht | 05-05-22 | 14:42 | 2

Ok, boomer.

Glasgow Argus | 05-05-22 | 14:45

@Glasgow Argus | 05-05-22 | 14:45:

Boomer op joh! Wat ben jij dan?

overVecht | 05-05-22 | 14:52

Wat is dat toch met die obsessie met rassen? Is er dan sinds de jaren 50 geen massieve vooruitgang in gelijkwaardigheid van mensen geboekt in de westerse wereld? Het wordt altijd gedaan alsof de racistische ellende nog nooit zo groot was als nu, maar gek genoeg wordt dat altijd verkondigd in landen, waar -arguably- de gelijkwaardigheid- van mensen het grootst is. Lekker veilig. Ik zou zeggen: begin maar eens in landen waar het duidelijk nog in de middeleeuwen staat en waar discriminatie zelfs in de wet staat: landen in het midden.oosten en Afrika. Dat zijn landen waar je om je leven moet vrezen als je grootmoeder tot een andere stam hoorde of wanneer je de "foute" variant van de één of andere religie vertegenwoordigt. En in Nederland klagen we dan over zwarte piet of dat iemand meent dat zijn afkomst de reden is waarom hij veroordeeld wordt wanneer hij net een kraakje gezet heeft. Ik zeg niet dat er geen racisme is en daar waar het voorkomt moet het keihard aangepakt worden, maar dat doen alsof in Nederland categorisch en institutioneel gediscrimineerd wordt moet maar eens afgelopen zijn. Ga dan in het midden-oosten protesteren, lieve wokies... maar dat durven jullie niet, hé? Veel makkelijker om in een veilig land te deugen dan om écht iets in de wereld te veranderen. Ik ben er klaar mee.

Gladiator Fap | 05-05-22 | 14:40 | 2

Ja! De Hoetsies en de Toetsies. Kostelijk.

streknek | 05-05-22 | 14:42

Je slaat hier de spijker op de kop. Juist omdat we hier al een eind op weg zijn ligt alles op tafel en krijgt het alle aandacht. En omdat die aandacht er is, springen er nog meer lieden bovenop en hebben we het nergens anders meer over. Als je een riolering openbreekt moet je er ook niet versteld van staan dat het erg hard gaat stinken. Maar die stank, dat is dan wel vooruitgang, dan ben je wel al aardig op weg naar de oplossing van het probleem.

Schoorsteenveger | 05-05-22 | 15:02

"Verkleuren", een mooi werkwoord. Ik zag het altijd als iets negatiefs. Als iets verkleurt, dan gaat de kleur eruit, dan verbleekt het. Maar ik begrijp nu dat verkleuren juist iets positiefs is.

Schoorsteenveger | 05-05-22 | 14:40

Nog even en dan wacht de blanke mens hetzelfde lot als in Zuid-Afrika en Mozambique.
Alleen hadden die wapens.

J.Cash | 05-05-22 | 14:40 | 4

@streknek | 05-05-22 | 14:46:
Zelfs in tenten, mooie blonde kinderen die daar geboren zijn en geen kant op kunnen.
Mooi opdrachtje voor Broekers Knol of wie is het tegenwoordig op dat departement, ze hebben vaak ook nog Hollandse namen. En het zijn harde werkers.

youtu.be/xe5n73DZC_0

Deze boer is inmiddels vermoord op zijn eigen grond.

J.Cash | 05-05-22 | 14:51

@streknek | 05-05-22 | 14:46: Toen ik dit feit in een gesprek benoemde, werd mij verteld dat ik slecht geïnformeerd was. Het interesseert ze niet alleen geen bal, maar ze ontkennen het ook nog eens stellig want het past niet in hun denkbeeld. De blanken zijn de eeuwige onderdrukkers en moeten kapot.

Patraque | 05-05-22 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Knettergek.

WasHetMaarMakkelijk | 05-05-22 | 14:40

Weg met ons! Al uw leed is onze schuld zwartmensjes! Racisme komt alleen nog maar in de blanke wereld voor, in Afrika en het Midden-Oosten heb je dat helemaaaaaaal niet! Zeker niet hedendaags he!

KwaadBloed | 05-05-22 | 14:39 | 1

grappig, ik was net bezig met een plempsel met dezelfde strekking (zie boven)

Gladiator Fap | 05-05-22 | 14:41

Dit is nu hoe racisme eruit ziet. Ze vinden de taal die ze bezigen heel normaal, zo geprogrammeerd zijn ze. Nu zijn blanke mannen de klos maar daarna komen deze feminazi's zelf aan de beurt.

Patraque | 05-05-22 | 14:37

Blank betekent:' Van alle smetten vrij". Best wel mooi eigenlijk.

streknek | 05-05-22 | 14:33 | 4

@Plaque-doctor | 05-05-22 | 14:34:Gewoon het verwijt niet accepteren. Niet laten aanpraten dat je schuldig bent: je bent het niet. Het zal mij aan mijn witte billen jeuken wat ze daar vinden.  

ole guapa | 05-05-22 | 15:14

G E W E L D I G.!!

Novorapidjunk | 05-05-22 | 15:20
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland