Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goed nieuws voor getormenteerde ondernemers: Rechter verklaart eHerkenning VERBODEN

Nou ja niet verboden maar ook niet legaal

Zonder belastingen zou Nederland niet bestaan maar zonder Belastingdienst was Nederland een stuk rijker, welvarender en gelukkiger. Want terwijl de Belastingdienst aan de toeslagenzijde tienduizenden gezinnen de financiële (en soms letterlijke) dood in jaagt door ze te wurgen met onterechte beschuldigingen, moet de ondernemende zijde van Nederland tegenwoordig verplicht betalen (!) voor een commercieel inlogsysteem (!!) om aangifte te kunnen doen op de site van de Belastingdienst (!!!). Dat systeem heet eHerkenning, het is een debiele tussenlaag tussen omzet & afdracht en het is door een Gelderse rechter ILLEGITIEM, ILLEGAAL EN ONWETTIG verklaard nadat een onderneemster haar poot stijf hield door te weigeren te betalen voor een dienst die het mogelijk maakt om belastingen te kunnen betalen. Applaus voor zowel deze ondernemer als voor de rechter! (Je kan overigens als ondernemer een soort toeslag krijgen van de Belastingdienst als tegemoetkoming voor de kosten voor eHerkenning. Maar goed, wie durft er nog een toeslagenformulier in te vullen in Dit Land?) Hier het volledige vonnis, hieronder de samenvatting: 

"Belastingplichtige, een besloten vennootschap, deed voor de maand maart 2020 geen aangifte loonheffing, terwijl zij daartoe wel verplicht was. Vanaf 1 januari van dat jaar is het namelijk alleen mogelijk om aangifte loonheffing te doen met eHerkenning. Deze software kan slechts tegen betaling bij een commerciële partij worden aangeschaft. Belastingplichtige weigerde eHerkenning aan te schaffen. Omdat de Belastingdienst geen aangifte loonheffing van belastingplichtige heeft ontvangen is een naheffingsaanslag opgelegd. De rechtbank is van oordeel dat de Belastingdienst deze naheffingsaanslag niet had mogen opleggen, omdat er geen wettelijke basis is om de belastingplichtige te verplichten eHerkenning aan te schaffen."

Bonus: Pieter Omtzigt is na GeenStijl weer degene die het allervaakst van Nederland "Zie je wel ik zei het toch" kan zeggen.

Reaguursels

Inloggen

Misschien moet er dan ook eens iemand naar de rechter stappen over de kosten van het schorsen van je auto voor de Wegenbelasting. Dat je eenmalig administratiekosten betaalt zou nog te verdedigen zijn, maar dat je periodiek geld moet betalen om geen belasting te hoeven betalen is struikroverij van de eerste orde en zou door dit arrest misschien ook eens in een ander licht kunnen komen te staan.

Tapu | 22-02-22 | 22:16

Mooi, nu nog bedrijven (en met name banken en andere essentiele bedrijven) verbieden je te dwingen smerige apps te downloaden teneinde hun producten te mogen gebruiken.

Der Lehrer | 22-02-22 | 20:14

Ja, leuk. En nu ? Ik heb best wel lang gewacht met de aanvraag, precies in de hoop op dit bericht. Maar heb nu toch begin verleden week de aanvraag gedaan. Centen kwijt ?

NerdAlert | 22-02-22 | 19:51

Ik vind kosten bovenop een boete soortgelijk onrecht.

Knufter | 22-02-22 | 18:27

Eerder kon een intermediair (boekhoud kantoor/fiscalist) uit naam van een ondernemer dit soort zaken afhandelen en dat is nu ook gewijzigd. De intermediair moet dan een ketenmachtiging verkrijgen van de onderneming. En hoe verleent deze zo’n machtiging door eHerkenning aan te vragen en dus een ander te machtigen. De Nederlandsche Bank doet overigens exact hetzelfde. Intermediairs konden de verplichte statistische info die een Nederlandse onderneming met buitenlandse aandeelhouders moet verstrekken door middel van eHerkenning (op naam van de intermediair) inleveren. Mag ook niet meer en een dergelijke onderneming moet nu ook zelf eHerkenning aanvragen. Alles moet digitaal en op eigen naam, behalve de communicatie met de belastingdienst die gaat per postkoets. (De Rechtbank is aan het transformeren van fax naar digitaal. Nog zo’n vooruitstrevende instelling)

JayJay | 22-02-22 | 17:31

Helaas was ik niet zo standvastig en heb ook zo'n bedrijf betaald dat nu de functie heeft van inloggen met een password, omdat het moest van de belastingdienst.

Jammer dat de rechter niet wat eerder zijn uitspraak gereed had, want ik denk dat sinds begin dit jaar bijna iedereen zo'n e-herkenning moest hebben. Kwestie van timen. Je zal als staat maar eens aangeklaagd worden door de e-herkenningbedrijfjes dat ze de beloofde omzet niet halen.

Ambtenaren zijn zeker nooit zo slim als bedrijfsboefjes die geld zien, overal geld zien en het voor elkaar krijgen ook.

Peerkeoud | 22-02-22 | 17:26

Maar de Belastingdienst blijft je, naast digitaal berichten in MijnOverheid, ook alles lekker per post opsturen. Een simpel mailtje van een no reply met de brief 8s blijkbaar nog steeds niet mogelijk.

Super Grover | 22-02-22 | 17:15 | 2

Klote enter... Daarmee bedoel ik te zeggen dat deze dienst echt mijlen ver achter loopt en vwb ICT veel beter zou kunnen functioneren.

Super Grover | 22-02-22 | 17:22

@Super Grover | 22-02-22 | 17:22:
Wees blij.

J.Cash | 22-02-22 | 17:48

Ben ik hier gvd tóch ingetrapt! Kan ik effe vangen, ergens?

Verderkijkert | 22-02-22 | 17:14
-weggejorist en opgerot-
BrendaAdams | 22-02-22 | 17:03

Mooi, ik ga straks mijn teruggave contant ophalen want ik wil geen commerciële bankrekening gebruiken.

HaaiBaai | 22-02-22 | 16:35

Betalen om te mogen betalen. Dat kan alleen in Nederland!

Omebert | 22-02-22 | 16:07 | 2

Betalen om te moeten betalen. Fixed that for ya

Louter Leuter | 22-02-22 | 16:23

Is dat niet hetzelfde als betalen voor een ID kaart of rijbewijs? Je wordt geacht je altijd te kunnen legitimeren, maar de kaart moet je betalen

brie-de-penis | 22-02-22 | 19:34

Er zal wel weer een gaatje moeten worden gerepareerd. En dat gaat ook wel gebeuren. Verwacht nou niet van criminelen dat die bakzeil gaan halen als een rechter iets illegaal vindt. Want wtf is nou een rechter in Nederland?

Dubbelepunthoofd | 22-02-22 | 16:07

Toeslag om geld te kunnen betalen om geld te betalen. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Diederik_Ezel | 22-02-22 | 16:07 | 2

Dit is echt een van die uberdomme maatregelen die in Den Haag bedacht worden, waarvan de rest van Nederland ziet aankomen dat het fout is. Box 3 heffing was er ook een en ik zie de administratiekosten op boetes ook nog wel sneuvelen. Ander mooi voorbeeld van onredelijke verrijking van de overheid was de 20% die ze pakten op de verkoop van inbeslaggenomen goederen. Die werd niet afgetrokken van de totale schuld van een veroordeelde en evenmin terugbetaald aan iemand die werd vrijgesproken. Ik denk eigenlijk dat er een best lange lijst is van stupide inhaligheid.

BobDobalina | 22-02-22 | 16:43

Binnenkort staat gewoon in je social credit app hoeveel belasting je nog moet betalen. En hoeveel gas je verbruikt, en hoe vaak je naar de tandarts gaat. Makkelijk toch? TOCH??

small_town_dude | 22-02-22 | 16:05

Als ondernemer...er is bij de ambtenaren een zekere weerstand tegen het gedrag van ondernemers, want die ondernemers doen zomaar waar ze zin in hebben. Want regels, voorschriften en bepalingen (er zijn er inmiddels 64.000 verpakt in de wetgeving) is veel belangrijker en leidt tot duidelijkheid...eehhh ambtelijke duidelijkheid.
De werkelijkheid: ik kreeg een brief van hen gedateerd op 14 november 2021, die ik ontving op 12 december, 3 dagen later teruggeschreven. Hun reactie daarop was op 18 januari een bevestiging dat ik geschreven had. Hun ontbrekende informatie die ik nodig had, is nog steeds niet verstuurd. We zijn dus ruim 3 maanden verder...

Het is een regelrechte ramp dat de belastingdienst geen email systeem heeft.

Verderkijker | 22-02-22 | 16:04 | 1

Doe even copietjes naar Omtzigt. Die kan dat dan weer bij zijn 2 meter dikke dossier over de belastingdienst doen

sers1 | 22-02-22 | 16:32

Bart, te veel eer voor jezelf.
Het is Wilders die mede constant de vinger op de zere plek legt. En steeds gelijk heeft maar dat even vaak niet krijgt.
Petje af overigens voor GS, keer op keer. En Pieter tekende altijd, maar dan ook altijd, bij het kruisje.
Vazal Rutte en zijn corrupte, terroristische en criminele politieke nest, daar zit de pijn.

Rest In Privacy | 22-02-22 | 15:59

Die hele eHerkenning zuigt enorme cock, dus goed dit.

Kane | 22-02-22 | 15:54 | 1

Klopt, hebben het systeem vakkundig naar de klote geholpen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-22 | 16:20

Vlat in de categorie " erfbelasting".
Als er één demo zou zijn waar k bij was, was het erfbelasting.
De Staat, die geld inhoudt op familiaire mensen wie erover reeds belasting hebben betaald.
Idioot gewoon. Vandaar zeg ik; koop voor iemand een bootje, of een stuk grond. Heeft de B-Dienst niks meer te eisen. Dan is het reeds eigendom.

chicago river | 22-02-22 | 15:44 | 8

@small_town_dude | 22-02-22 | 16:01: Hmm, als je als ouder 100K schenkt, kost het een kind een 10K (minder dan 10% dus). Ook achterlijk natuurlijk, maar zou bij m'n ouders iets meer gaan vragen;).

Ichneumonidae | 22-02-22 | 16:15

@Ichneumonidae | 22-02-22 | 16:15: Gewoon: de ouders moeten gewoon contant geld opnemen, of bij grote bedragen goudstaafjes kopen. Als ze willen of eventueel bij overlijden weten de kinderen wel waar het ligt en kunnen ze het verdelen. Voorwaarde is wel dat de erfgenamen goed met elkaar overweg kunnen. Voor ons geen probleem: we hebben maar 1 kind.

Spie | 22-02-22 | 19:08

@Ichneumonidae | 22-02-22 | 16:15: En als je als ouder nu een ton in contanten aan je kind geeft, wat dan? Is dat niet hét recept voor: Belastingdienst, val dood?

Rhenium | 22-02-22 | 19:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Vroeger dacht ik dat de volksvertegenwoordigers / overheid er voor ons waren. In beginsel je vriend. Het lijkt wel inmiddels wel of er een bezettingsmacht aan het roer staat om zoveel mogelijk de inwoners te zieken etc.

DrachiR | 22-02-22 | 15:43 | 4

Je kunt denken dat het aan de wereld ligt, maar je zou ook kunnen denken dat jij vroeger wat naief was.

Sjors W. | 22-02-22 | 15:47

@Sjors W. | 22-02-22 | 15:47:
Al doende leert men en komt het besef dat er wolven en schapen zijn. Dan komt het moment om definitief de keuze te maken bij welke groep je wilt horen en daar na te acteren.
Ik weet het; het is kort door de bocht, maar wel een dingetje om over na te denken.

aflaatverkoper | 22-02-22 | 15:56

De betekenis van minister is letterlijk ..... bediende van het volk.....

sers1 | 22-02-22 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie ook geld eist voor bescherming en verplicht af te nemen diensten?

funda | 22-02-22 | 15:43 | 2

Maf ja.

Nostra da Mus | 22-02-22 | 16:53

Die leveren ook. Anders volgt een agressieve overname.

Arachne | 22-02-22 | 23:34

De radicaal nieuwe bestuurscultuur het: ........... Stalinistisch Orwellliaans,
maar dan onwillekeurig. (Zonder systeem en discipline zeg maar...)

Einde van de Domheid | 22-02-22 | 15:41

Och. "We" zijn een gaaf land. Absoluut.

chicago river | 22-02-22 | 15:36 | 1

@ chicago river.. misbruik aub geen uitdrukkingen van onze grote giechelbek! Dadelijk gaat u ook nog zeggen dat u er geen herinnering aan heeft! Wees aub een beetje origineel met uw commentaar !!

sers1 | 22-02-22 | 16:43

En hoeveel miljard moeten we nu gaan terugbetalen aan de aanvragers van e-Herkenning? Ik had het ooit een keer voor een aanbesteding nodig, kostte me aardig wat duiten kan ik me herinneren, als ik wist dat het niet verplicht, had ik het niet gedaan

deministerpresident | 22-02-22 | 15:36

Leuk douceurtje voor die "commerciële partij". Het sywertisme bloeit als nooit tevoren. (Zijn die miljarden al terecht?)

J.P.Drapeau | 22-02-22 | 15:35 | 4

Filosoferend kun je je afvragen of één enkele partij die een door de overheid verplicht gestelde dienst levert eigenlijk wel een commerciele partij genoemd mag worden. Volgens de letter wel natuurlijk, maar spiritueel/principieel vind ik het ambtenaren.

Sjors W. | 22-02-22 | 15:43

@Sjors W. | 22-02-22 | 15:43: Belastingheffers "Dienst" noemen is al meer dan redelijk dubieus. Het past allemaal in hetzelfde onfrisse denkraam.

funda | 22-02-22 | 15:45

@funda | 22-02-22 | 15:45:
Wel, de dienst is natuurlijk het (software)systeem dat de actie mogelijk maakt. Dat de reden waarom die dienst bestaat krom is, doet op zich niets af aan het feit dat de maker van eHerkenning een dienst heeft geleverd.

Sjors W. | 22-02-22 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

LOL! Geld betalen om geld te moeten betalen. Dat ga ik ook maar eens invoeren, haha.

Ichneumonidae | 22-02-22 | 15:34 | 2

Ik neem aan dat deze kost wel aftrekbaar is, maar het gaat niet om het geld hier, het gaat om het principe.

small_town_dude | 22-02-22 | 16:08

@small_town_dude | 22-02-22 | 16:08: Voor een ondernemer zijn kosten E-herkenning idd aftrekbaar. Enfin, dat zijn alle kosten. Maar je moet het wel betalen en het kost je dus minstens 60%.
Zelfs al zijn de kosten voor zo'n E-herkenning niet hoog, het is te zot voor woorden dat je moet betalen om te moeten betalen.

Ichneumonidae | 22-02-22 | 16:13

Dit had de Belastingdienst inderdaad wel aan kunnen zien komen: oliedom. Zeker als je als Belastingdienst weet dat je aan de particulier nog op verzoek een papieren aangiftebiljet moet worden verstrekt, zodat hij aangifte kan doen zoals hij gewend was in 1800.

Dat gezegd hebbende: ik vind dit geen excuus om geen aangifte te hoeven doen. Waar hebben we het over; een paar tientjes? Dat is onredelijk. Als je dat als ondernemer niet kan betalen, ben je niet geschikt voor het ondernemerschap.

Ik zou zeggen dat de Belastingdienst de kosten voor de eHerkenning in mindering moet brengen op het te betalen bedrag. Iedereen blij.

de IJsman | 22-02-22 | 15:34 | 22

@de IJsman | 22-02-22 | 15:58: Haha, kennelijk nog nooit geprocedeerd tegen de Belastingdienst of de overheid. Totaal kansloos, nog los van de jaren durende en vaak onbetaalbare procedure.
Je bent me d'r wel eentje hoor.

Ichneumonidae | 22-02-22 | 16:09

@Ichneumonidae | 22-02-22 | 16:09:

Ik heb al mening beroepsprocedure gevoerd en gewonnen. En omdat ik het allemaal zelf doe, kost het me geen cent. Zo moeilijk is het allemaal niet, hoor.

de IJsman | 22-02-22 | 16:17

@de IJsman | 22-02-22 | 16:02: Ben wel eens scherper weest :)

Duwbak_Linda | 22-02-22 | 16:21
▼ 19 antwoorden verborgen

In het rijtje van wat er eigenlijk wel goed gaat bij dingen die door ambtenaren bedacht zijn staat bij mij nog steeds niks. Heeft iemand iets dat ik daar wel kan invullen?

deministerpresident | 22-02-22 | 15:33

Ik had de hele dag updates van het oostfront verwacht hier. Geen topics over e-herkenning.

Ja_hoor | 22-02-22 | 15:28 | 2

Kan altijd de media lezen.

Adriel | 22-02-22 | 15:32

Omdat Poetin zijn inlogcode niet meer wist.

deministerpresident | 22-02-22 | 15:34

Ik ben vóór elke manier van herkenning. Zoveel mogelijk gezichtsherkenningscamera's boven de wegen. En dat je dan automatisch een bericht krijgt wanneer je vrouw bij een andere man in de auto is gesignaleerd. Met foto. Dat zal de ontrouwe vrouwen leren!

Leptob | 22-02-22 | 15:28 | 2

In een oorlog zijn er alleen maar verliezers vertelde een reaguurder mij. Onzin natuurlijk maar, een win-win is het zeker niet.

aflaatverkoper | 22-02-22 | 15:33

maar dan krijgt jouw vrouw ook een foto van jou met die secretaresse.

pete1023 | 22-02-22 | 15:38

Lekker dan, aan KPN iets van 750 euro moeten betalen om een paar jaar dat "verplichte" e-herkenning te hebben.
Er stond nergens dat het niet verplicht was, juist dat het dat wel was...

Nuchternederland | 22-02-22 | 15:25

Zowel negatieve als positieve zaken die je overkomen kan, heeft te maken met vinkjes.

aflaatverkoper | 22-02-22 | 15:25

Wie zei ook al weer: belasting is gelegaliseerde diefstal?

thanseeuwen | 22-02-22 | 15:24 | 1

Belasting moeten betalen is gedwongen Robin Hood spelen zei Bert Brussen ooit in de Volkskrant.

keestelpro | 22-02-22 | 15:30

Komt nu iedereen die geen of te laat aangifte loonheffing en vpb heeft gedaan er zonder boete mee weg? Ik vraag dit voor een vriend natuurlijk.

Zack Hooi | 22-02-22 | 15:23 | 1

You wish...

Louter Leuter | 22-02-22 | 15:46

Betalen om aangifte te kunnen doen. Dit is echt het meest debiele wat ik deze maand heb gehoord.

knutsel_ | 22-02-22 | 15:21 | 2

@keestelpro | 22-02-22 | 15:24:
Is er al een paar jaar. Als je een accountant hebt dan deed die het. Nu zijn de laatste aangiften zoals de BTW er ook onder geschoven.

Oh "u kunt kiezen". Allemaal clubjes die ik niet of wil kennen... Omtzigt!!! Doe er wat aan!

Louter Leuter | 22-02-22 | 15:49

Nou, kijken hoe snel die wet er is..

redthehaghue | 22-02-22 | 15:21

"Deze software kan slechts tegen betaling bij een commerciële partij worden aangeschaft."
Dit had Belastingdienst kunnen weten. Ben nu driftig aan het graven in mijn geheugen.

Duwbak_Linda | 22-02-22 | 15:20 | 1

Al een jaartje of vier? Vijf?

Louter Leuter | 22-02-22 | 15:50

Er wordt al jaren gevraagd om belastingregels eenvoudiger te maken.
Maar dat lukt niet.
De overheid groeit ieder jaar, dat mogen wij betalen, en de uitgaves van overheden groeien dus ook.
Zelfs het geld dat steeds verdwijnt naar rare landen of rare subsidies is nooit genoeg.
Miljarden verdwijnen en nu krijgt zelfs die Jetten 60 miljard om mee te stoeien.
Dadelijk krijgt de belastingdienst weer een hoge boete en wie denkt U dat de rekening krijgt?

pejoar | 22-02-22 | 15:18 | 1

Er wordt al jaren gevraagd om belastingregels eenvoudiger te maken.
Maar dat lukt niet.

Men wil niet. Men heeft daar geen belang bij.

Arachne | 22-02-22 | 23:30

Kan het niet gewoon in de QR-code die we toch al hebben?
En straks helemaal makkelijk als al je privé gegevens er in staan op last van de EU.

sinar3 | 22-02-22 | 15:17 | 3

Zo werkt de QR niet en op dit moment heb ik het fut er niet meer voor om het weer uit te leggen, ik ga schijten.

PaardenliefhebberVet | 22-02-22 | 15:20

@sinar3 | 22-02-22 | 15:41:
Ik schijt niet waar ik slaap, maar slaap is wel belangrijk. eID is volgens mij wat u denkt te bedoelen.

PaardenliefhebberVet | 22-02-22 | 15:49

Wat een clusterfuck

Kaas de Vies | 22-02-22 | 15:17

Wet D.O. gaat het fixen

PaardenliefhebberVet | 22-02-22 | 15:16

Leuker kunnen we het niet maken, alleen ingewikkelder.

small_town_dude | 22-02-22 | 15:14

In dit geval eis ik m'n poen terug...

Ommezwaai | 22-02-22 | 15:13

Het lijkt een gevolg van het feit dat de overheid steeds minder in staat is overheidstaken zelf behoorlijk en betaalbaar te regelen.
Toegang leveren om digitaal aangifte te doen is net zoiets als een kantoor hebben waar de deur open gaat als je er in wil/moet.
Vgl. met de meldplicht voor banken. Opsporing en controle is typisch een overheidstaak.
Hoog tijd voor een (echt) nieuwe (deugdelijke) bestuurscultuur.

Harry.Langezwaal | 22-02-22 | 15:13 | 1

Helaas... We hebben iemand op Algemene Zaken zitten die er na een jaar of 12 nog steeds geen ene hol van begrijpt.

Ommezwaai | 22-02-22 | 15:14

WTF. Heb ik me voor veel geld een e-herkenning bij KPN laten aansmeren terwijl dat dus niet noodzakelijk is? Klote regering.

BoerKoekoek | 22-02-22 | 15:12 | 5

er zal dan wel restitutie/vergoeding volgen

AntiZanicz | 22-02-22 | 15:44

Waarom voor de KPN gegaan? Is ook zo'n partij die ik wantrouw.

Louter Leuter | 22-02-22 | 15:57

Boek deze voor het dubbele bedrag als kosten, is dat ook weer opgelost.

BobDobalina | 22-02-22 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Doei Rutte IV, zwaai, zwaai!

ratelaar | 22-02-22 | 15:12

Had ik toch bijna een onherkenbare tegel kunnen schrijven.

Nodeloos Kwetsend | 22-02-22 | 15:09

Door de geniale wetenschap achter automatisering zou alles veel simpeler en goedkoper gemaakt moeten kunnen worden maar toch krijgt het overheid het voor elkaar met deze middelen alles veel ingewikkelder en duurder te maken.

keestelpro | 22-02-22 | 15:09 | 4

Dat duurder maken is het doel, vrienden "van het huis" krijgen de opdrachten om zulks uit te voeren. De noodzaak om een deugdelijk product te leveren en binnen een gesteld budget te blijven is er niet. En ondertussen kost het doen van aangifte geld, maar is de belasting niet verhoogd en de ondernemer is toch weer wat extra uit de tas geklopt.

Andersdenkend | 22-02-22 | 15:19

Met dank aan de lobbycratie. Kijk eens wat handig. Ik wordt door jullie erkend, zodat ik m.b.v. software de zelfde truc uit haal als jullie al jaren deden, namelijk met behulp van een password inloggen op het ondernemersplatform van de belastingdienst. Is dat even een goed idee. Daar vraag ik dan de ondernemers geld voor en kunnen jullie gewoon de belasting innen zoals gewoonlijk. Afgesproken, ja, wel even die belastingplichtigen verplichten bij één van ons af te moeten nemen, ja.

Peerkeoud | 22-02-22 | 17:22
▼ 1 antwoord verborgen

Voor een subsidieaanvraag van onze VvE was dat ook nodig. Hoe moeilijk is het om een KVK geregistreerde bestuurder te machtigen via DigiD? Elke keer weer het wiel opnieuw uitvinden, duur betaald.

tiku99 | 22-02-22 | 15:08 | 3

juist. Erg moeilijk allemaal.

pete1023 | 22-02-22 | 15:59

Ik heb dat ook ooit voor een jaar moeten aanschaffen voor een vergunningsaanvraag. Kostte nog een hoop tijd en geld om het geregeld te krijgen om welgeteld 1x in te kunnen loggen. En bedankt.
De overheid bedenkt van alles maar niet met in het achterhoofd de belangen van hun broodheer, de belastingbetaler.

Bakkeleures | 22-02-22 | 16:15

Een Gelderse rechter, hij is goed. Bij Babberich linksaf?

van Oeffelen | 22-02-22 | 15:07 | 2

Nee, bij Hoevelaken.

Lukiluuk | 22-02-22 | 15:11

Babberich ... Ging ik vroeger wel eens zwemmen...

Louter Leuter | 22-02-22 | 15:59

Gaaf land!

rifraf | 22-02-22 | 15:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl