Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw verandert naam. GeenStijl in verwarring

Iedereen het hare én het zijne

Ken je dat gevoel dat je voelt dat er wat wringt, maar dat je dat gevoel niet helemaal kunt plaatsen? Dat je met twijfels rondloopt, dat je een beetje met je ziel onder de arm bij de koffiemachine staat omdat je wéét dat je het niet kunt uiten? Omdat de tijdsgeest tegen je is, omdat je tegenwoordig om niks met je kop op het hakblok gelegd wordt terwijl de goegemeente gaat voetballen met je gevoelens en het publiek luidkeels schampert om je sentimenten? Het geeft een gevoel van onveiligheid en onmacht. Je wilt het kwijt. Je wilt er over praten, schrijven, delen met anderen. Maar het is 2022, dus als wij een mailtje krijgen met een bericht van het intranet van NPO Radio 1 over de mariekelucasrijneveldificatie van Lara Rense, die zich voortaan Lara Billie Rense (die/diens) wil laten noemen. Dan kun je dat niet delen. Want op delen komen commentaren en op sommige commentaren - zeker over modieuze genderkwesties - staat al snel de sociale doodstraf. Dus we kauwen nog wat verder op onze plastic SORRY SORRY HOUTEN! roerstaaf bij de redactie-Jura en denken alleen maar: Nou ja. Wij vonden Lara Rense eigenlijk altijd al een lul.

Wie vanmiddag meteen aan het begin van Nieuws en Co de oren spitst, hoort een kleine wijziging in de naamjingle van de presentator van dienst: het is niet meer “Lara Rense”, maar “Lara Billie Rense”. Eén woordje extra slechts, maar tegelijkertijd: de uitkomst van een levenslange zoektocht.

“Ik voel me niet specifiek vrouw en ook niet specifiek man. Ik ben iets daartussenin. Een gevoel dat ik al heel lang heb, maar waar ik tot een jaar of vijf, zes geleden geen woorden voor had. Op foto’s van mij als een vijfjarig kind zie je al: dat is geen meisje. Op m’n achttiende dacht ik: dan zal ik wel een jongensachtige vrouw zijn die lesbisch is. Pas toen ik kennismaakte met termen als ‘non-binair’ en ‘genderfluïditeit’ ben ik me gaan realiseren: ik hoef niet het een óf het ander te zijn. Ik kan er ook tussen in bewegen, want tussen de polen is veel ruimte. Ik voel de behoefte om iets meer naar het mannelijke te bewegen, maar niet helemaal.”

Social

Het was kennelijk een wedstrijd?

Social

Reaguursels

Inloggen

Die hele gender-obsessie is niets anders dan een symptoom van een decadente samenleving in verval.

Rationa | 22-02-22 | 12:01

Mooi toch, ieder met zijn game-naam in het openbaar
Groetjes
Sperminator2001

geenjagergeenneeger | 22-02-22 | 11:55

Het is nu 2022-02-22 02:22 en ik snap niet helemaal waarom ze de extra meisjesnaam Billie erbij wil hebben? Dat is etymologisch toch precies andersom dan wat ze wil uitdrukken?

The name Billie is a girl's name of English origin meaning "resolute protection".

Billie is a tomboy nickname name, part of the growing trend for using boyish nicknames for girls and now destined for stardom along with its most famous contemporary bearer, music sensation Billie Eilish.

To track its path from blue to pink, Billie was 100% male in 1880, was 55% female just a decade later, in the girls' Top 100 by 1928, and is now overwhelmingly female.

Monkey Cabbage | 22-02-22 | 02:22

Hoe mevrouw Rense zich wil identificeren, moet zij vooral helemaal zelf weten, flikker op met die onzin en ga gewoon je werk doen. En dat laatste is ze steeds minder aan het doen. Vroeger, toen ze nog in de ochtend zat was zij vaak een genot om naar te luisteren. Scherpe vragen en interviews op de vroege morgen. Het was écht genieten soms hoe zij het vuur aan iemands schenen wist te leggen. Town ging naar de middag, en werd ze langzaam aan steeds meer woke. En de kwaliteit holde achteruit, en zo ook het programma Nieuws & Co. Het is een verschrikkelijk programma geworden, nauwelijks kritisch meer, alles met een fluwelen handschoen en vooral veel woke gezever.

En nu heet ze Billie, ja leuk. Veel plezier er mee, val mij er niet mee lastig.

Harvey2Face | 22-02-22 | 02:13

Ik heb ook een afwijking, dus wil ik ook respect.

ploppy | 22-02-22 | 01:13

Laradiohoofd (s)He

Mugger | 21-02-22 | 22:51

Iedereen mag het vandaag weten.
Sinds mijn geboorte voel ik mij al miljardair.
Ik ben geen arme sloeber, maar het voelt alsof ik er een beetje tussenin zit.
Dus vanaf vandaag benoem ik mezelf half-miljardair.

In mij hoofd.

Piet-Kietelaar | 21-02-22 | 21:39 | 1

Als Laura Billie zich daar beter bij voelt, waarom zou ik daar dan een probleem van maken? Ikzelf ben niet verplicht niet non-binair te worden, maar ik gun anderen graag die vrijheid. En als je Nieuws & Co een k*t-programma vindẗ: Er zit er een afstemknop op je radio. En je heb ook TV en Internet. Niet zo janken.

ECLP | 21-02-22 | 20:37 | 5

Gaan we de van dale, het wetboek en alle herdrukken van onderwijs hierop aan (moeten) passen? Niet zo janken ben ik wel met je eens.

001_Mills | 21-02-22 | 21:06

Omdat nieuws & co een van de talloze NPO/NOS kut programma’s is, waar bakken belastinggeld in verdwijnen.

Plakbakbloedworst | 22-02-22 | 06:23

@* Il Principe * | 21-02-22 | 20:48: die zijn gekozen. Blijkbaar zijn er mensen die daar behoefte aan hebben. NPO is dat niet.

Franciscus Borchwerf | 22-02-22 | 07:36
▼ 2 antwoorden verborgen

... En trouwens: who the fuck is Lara Rense??

Peter Emile | 21-02-22 | 20:36 | 1

en who gives fuck? Volgende.

TheseDays00 | 21-02-22 | 21:17

"Vader (he/she/x), vergeef hen, want zij weten niet wat zij doen".

".... en hij boog het hoofd en gaf de geest"...

Peter Emile | 21-02-22 | 20:33

Een opportunistische move.

inCol | 21-02-22 | 20:32

Het is dan ook van de zotte dat die Lara al zo lang op radio 1 een podium krijgt om telkens in haar top 5 van de dag een gendertopic te benoemen.
Kotsmisselijk word ik ervan. Maar de gendergekte zal en moet er doorheen gedramd worden..

enternaar | 21-02-22 | 20:26
-weggejorist en opgerot-
nancystjago | 21-02-22 | 20:22 | 1
-weggejorist-
ikpislauwbier | 21-02-22 | 20:29

Wat een geweldige wedergeboorte, echt briljant. Altijd geweten dat jezus terug zou keren. Nu of Asha ff bewerken of Poot en laat nog ff weten hoe het in de grote ruimte vertoeven is.

Lukiluuk | 21-02-22 | 20:19

Voordeel van radio is dat je niet zo merkt wat voor een freakshow het is.

aliealaaf | 21-02-22 | 20:00 | 1

Een medereaguurder hier zei het ooit treffend nav dit soort nieuws. "Je hebt 3 soorten mensen. Man, vrouw en freaks." Lol!

Basil Fawlty | 21-02-22 | 20:04

Die reacties ook onder zijn tweet. Zucht. Gecastreerde metromannetjes en hipster GL bakfietshuppelkutjes die het fantastisch vinden.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 19:56 | 2

Om te kotsen inderdaad. Vies volk.

Lukiluuk | 21-02-22 | 20:07

Haha ja, zat het net even te lezen. Dan ben je toch af als mensheid. Het is klaar. Gedaan.

Lorejas | 21-02-22 | 20:21

Ik voel me enorm gekwetst door deze verspilling van mijn tijd

Jongezeeschuimer | 21-02-22 | 19:54

Als ik jonger was geweest, had die onzin mij ook kunnen overkomen. Nu ben ik gewoon een mooie, actieve vrouw met affiniteit voor techniek. Met een voorliefde voor attente, mannelijke mannen.

lirft | 21-02-22 | 19:53

Als ik jonger was geweest, had die onzin mij ook kunnen overkomen. Nu ben ik gewoon een mooie, actieve vrouw met affiniteit voor techniek. Met een voorliefde voor attente, mannelijke mannen.

lirft | 21-02-22 | 19:53 | 1

Da's niet meer gewoon vandaag de dag. Je zit nog in de kast en zo, op z'n minst.

Schoorsteenveger | 21-02-22 | 20:20

Loemp wuuf weet niks van 'man' zijn.

geen_impulscontrole | 21-02-22 | 19:52

Lara heeft een goede radiostem, maar dit gewauwel is totaal niet relevant.
Dit is een "how can I make this about me"-momentje terwijl het gewoon een nieuws presentatorische is...

De Treinende Rechter | 21-02-22 | 19:44 | 3

Ze heeft een mooie stem, jammer dat het voornamelijk financiële onderwerpen zijn die ze bespreekt. Ik luister radio voor ontspanning, Ik luister maar weinig naar (voorheen)haar programma.

rooiesaus | 21-02-22 | 20:11

Vind het maar een heel verwarrende tijd dit. Benieuwd wat ze hierna nog kunnen bedenken, kan je hierna nog iets bedenken?
Maar wens de persoon in kwestie het beste hoor en hoop dat ze er in elk geval wat gelukkig van wordt.

Jan, Leiden | 21-02-22 | 19:42

Ik/wij/hen/zij voel(en) mij/ons/hen/hun vaak meer een hangjas dan lorejas.

Lorejas | 21-02-22 | 19:37

Ze vat het zelf mooi samen: 'Ik voel me niet specifiek vrouw en ook niet specifiek man. Ik ben iets daartussenin.'. Ze verwart hoe ze zich voelt met wat ze is. Het hele probleem met die genderprietpraat is dat mensen vergeten dat genderdysforie een psychiatrische aandoening is; hoe mensen zich voelen bepaalt niet wat ze biologisch zijn.

Hommel | 21-02-22 | 19:27 | 5

Prachtig gezegd. En als vrouwen nou ook gewoon mannendingen doen als ze dat willen, en andersom ook, zijn we van dat hele gezemel af.

Papa Jones | 21-02-22 | 19:41

Daar hadden ze al classificaties voor, manwijf en nicht, dat was voor iedereen gewoon duidelijk.

aliealaaf | 21-02-22 | 20:03

Er is natuurlijk ook geen één op één verhouding tussen wat mensen biologisch zijn en wat een samenleving daarmee doet. Biologische verschillen tussen man en vrouw is niet hetzelfde als het verschil tussen man en vrouw zoals een bepaalde samenleving dat vormgeeft. Het één, het sociale construct, baseert zich op het ander, het verschil zoals de natuur dat bedacht heeft.

Schoorsteenveger | 21-02-22 | 20:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik krijg net een bericht van LinkedIn, of ik mijn 'pronouns' even wil invullen zodat mensen beter weten hoe ze me moeten aanspreken. Je verzint het niet. Toch is het waar.

Maar ik zie nergens een invulvakje voor die andere delen van mijn identiteit: dus of ik aan mijn elleboog gelikt wil worden bij een zakelijke ontmoeting. Toch een omissie van dat platform.

Knufter | 21-02-22 | 19:27

Ik kom dan ook maar uit de kast en wil voortaan Bigi Bana Poentje genoemd worden.

Bigi Bana Boy | 21-02-22 | 19:22 | 3

Sorry. Naam is al bezet. Bigi Bana Oentje kunt u nog gebruiken.

Lorejas | 21-02-22 | 19:38

pas je naam dan aan Bigi!

De Treinende Rechter | 21-02-22 | 19:41

Jemig "poentje" heb ik echt lang niet meer gehoord. In 1973 zat ik nog op de lagere school, opeens kregen we een stuk of zes Suri klasgenootjes erbij. Wij meteen dikke maatjes, "Toli" en "Poentje", "Pampa" die woorden kreeg ik al snel mee als klein ventje.

Asteroid-B612 | 21-02-22 | 19:50

Och we gaan eraan
Allemaal.

Kwastenbederver | 21-02-22 | 19:18

Een mannelijke vrouw is een vrouw.

coitus reservatus | 21-02-22 | 19:15

Dat moet Rensen lekker zelf weten. Ik zou niet weten waarom ik hier iets van zou moeten vinden.

Komjehiervaker | 21-02-22 | 19:13

Lara Eucalypta Rense past beter bij haar afgeknepen stemgeluid.

krelus | 21-02-22 | 19:09

Dat omslachtig vermijden van de woorden hem/haar/hij/zij en dan maar met alleen de achternaam benoemen wat om mij nogal onbeschoft overkomt.

sinar3 | 21-02-22 | 19:31

Jean-Marie Huybrechts was hun tijd ver vooruit.

J.P.Drapeau | 21-02-22 | 19:08 | 1

Haar tijd

Monkey Cabbage | 22-02-22 | 02:16

Mooi dat ze dat dan ook precies om 17:00 uur liet ingaan, niet eerder en niet later. Wat een mooie timing.

Peerkeoud | 21-02-22 | 19:05

Wat interesseert míj́ dat nou!

Maakt hij/het/zij (enkelvoud dan wel meervoud) een beetje leuke programma's?

Ik hoop toch niet dat dit aandachttrekkerij is omdat ze verder weinig te melden heeft.

Papa Jones | 21-02-22 | 19:00
-weggejorist-
Lukiluuk | 21-02-22 | 18:58

Het moet maar eens naar de psychiater

banana moeskoerie | 21-02-22 | 18:56 | 1

Psychiaterin, psychiateres of psychiaatster?

Swoop | 21-02-22 | 21:18

Is dit een reclamestunt van Ikea om hun boekenkast onder de aandacht te brengen ?

loser | 21-02-22 | 18:56 | 1

Klopt, op haar paspoort staat ook: 'hier had ook uw naam kunnen staan.'

Keutels | 21-02-22 | 18:57

Dan heb je als een van de weinig mensen in Nederland de kans om je naam te kiezen (veranderen mag niet zomaar) en dan kies je "Billie". Kom op zeg.

peterdh | 21-02-22 | 18:49

Heb het zo te doen met al die verwarde geesten die niet de begeleiding hebben gekregen tijdens hun jeugd en puberteit. Dat ze dan uiteindelijk hier op uit komen. Zo sneu…. En zelfs nu, weer geen psychologische begeleiding. Zo jammer

richardsp1 | 21-02-22 | 18:46

Ik ken het alleen als RaRa Rense.

_pacman_ | 21-02-22 | 18:44 | 1

Blabla Rense

The-loopy-cowboy | 21-02-22 | 19:29

Hoe zouden ze in Rusland en China naar dit nieuws kijken?

Keutels | 21-02-22 | 18:40 | 2

Ik denk dat ze daar haar ouders naar een heropvoedingskamp zouden sturen. Al die kosten maken voor een door hen verkeerd gegeven naam. Schande, grote schande.

Peerkeoud | 21-02-22 | 19:07

In Rusland, en heel Oost-Europa, kijken ze schaterlachend naar deze waanzin. Mijn collega's in die regio komen vaak met verbazing bij me als ze weer eens zoiets over Nederland hebben gelezen.

sinar3 | 21-02-22 | 19:33

Je doet je best maar, Lara (of: Billie, of allebei). Als je er een blijer en gelukkiger mens van denkt te worden: be my guest.
-
Maar waarom, oh waarom, oh waarom moet dit zo aan de grote klok gehangen worden? Is jouw al-dan-niet geslacht en/ of jouw al dan niet sexualiteit ook maar één enkele seconde interessanter, meer bijzonder of belangrijker dan die van enig ander menselijk wezen?
-
What makes you so special?

bisbisbis | 21-02-22 | 18:35 | 1

Precies, duw gewooneen knol in je hol en laat ons met rust.

Ray Skak | 21-02-22 | 18:51

Tsja, gewoon psychisch wat mis mee. Prima hoor, niet gevaarlijk, maar doe eens niet zo debiel met je gender. Je bent een vrouw, je hebt een kudt, zij/haar en gedraag je verder zoals je wil. Aandachtshoer.

TheBigKirth | 21-02-22 | 18:34

Wie?

rifraf | 21-02-22 | 18:34

Worden transgenders tegenwoordig bij de ikea in elkaar geknutseld of zo.

Of komen ze daar op de woonaccessoires afdeling uit de (boeken) kast ?

Nodeloos Kwetsend | 21-02-22 | 18:33

Billie?

Waarom kiezen devnon-binaire personen nooit als tweede naam een naam als Hans of Henk?
Of Dick?

Angelina-a | 21-02-22 | 18:31

Ze mogen van mij staatsomroep Radio1 nu helemaal afschaffen. Wát een KudtRadio. Maar dan totaal!

rooiesaus | 21-02-22 | 18:30

Lara Attentieprostituee Rense.

Joris Beltsin | 21-02-22 | 18:27

Nooit van dat mens gehoord. Wil ik graag zo houden.

Leffe Blonde | 21-02-22 | 18:24

Putin, val aub ook Nederland binnen want dan zijn we hier in ieder geval vanaf.

Wat een decadent geneuzel..

Wattman | 21-02-22 | 18:23 | 1

Je zou het inderdaad bijna wensen!

de directeur | 21-02-22 | 18:26

En nu.....?

Cojan | 21-02-22 | 18:19

Dat zegt ze alleen om gratis tickets te krijgen bij Transavia.

AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 18:13

Alsof je met een nieuwe naam een ander mens bent.

Als je voor de NPO werkt moet er al een draadje los zitten. Kan je nagaan wat er met je gebeurt als je net als Lara Rense al 381 jaar werkzaam bent bij de NPO.

Broekpaling_bezitter | 21-02-22 | 18:12 | 1

@broekpaling,
Geen draadje los financieel,
1Mijard p/j voor NPO,als er 10.000 man werken is dat 100.000€ de neus,neuzin en wat verder deugend rondhuppelt.

De Profundus | 21-02-22 | 18:37

Maar wie is het nou?
Dat wordt me niet helemaal duidelijk.

Nonik Neem | 21-02-22 | 18:12 | 2

Ja, is het nou een vrouwtje die een mannetje wil zijn, of vice versa.
Zou dit gelazer allemaal door de zorgverzekering betaald worden??

bqbq | 21-02-22 | 18:21

@bqbq | 21-02-22 | 18:21:
Straks start ze nog een BLM Organisatie.
Billies Live Matters.....

Nodeloos Kwetsend | 21-02-22 | 18:36

Ja, en ik ben denk ik een verzopen Spartamet, scheur mezelf helemaal suf.

Quicksilvert | 21-02-22 | 18:10 | 1

Is weer eens wat anders dan een
Puch maxi.

Ray Skak | 21-02-22 | 18:53

Ieder het zijne ... uh waar kan ik die leus van in een andere taal ?

Simpele Drenth | 21-02-22 | 18:10

Ik heb hier maar één woord voor: Gelul!

Zeddegeizot | 21-02-22 | 18:09

Dank je. Nu weet ik dat ik niets mis.

loser | 21-02-22 | 18:59
-weggejorist-
Jan_Pietersen | 21-02-22 | 17:58

Het enige dat telt is hoe mensen met elkaar omgaan.

Wat er tussen de benen en oren en de lakens gebeurt, dat zoeken ze maar lekker zelf uit.

Next.

AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 17:58 | 5

@Badd Pritt | 21-02-22 | 18:01:
Genoeg psychopaten die de hele mensheid saboteren.
Of dat wijf in Italië die mannen liep op lichten.
Rappers die vrouwen mishandelen.
Of merkwaardige 'leiders' die oorlogen beginnen waar niemand op zit wachten maar waar een klein groepje blijkbaar beter van wordt en de rest van de gewone mensen slechter.

Wat is er in godsnaam mis met warme lieve transgender. Of met welke oriëntatie dan ook.

AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 18:10

Dit dus.

Flapoor | 21-02-22 | 18:14

"Mijn sexualiteit" is een revolutionair wapen, begrijp dat nou. Het is politiek: "Ik heb nooit begrepen waarom ik me voelde zoals ik me voelde, maar nu begrijp ik het, het is de gevestigde orde die me wilde muilkorven."

Schoorsteenveger | 21-02-22 | 18:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik raak steeds meer in de war van dit soort 'nieuws'.

Omebert | 21-02-22 | 17:57

Ik voel mij te lekker voor deze wereld en ik denk dat vrouwen mij daarom niet zien staan.

brawler | 21-02-22 | 17:51

Liberty, Guns, Beer, Titties.

horsteknots | 21-02-22 | 17:50

En weer een vrouwelijke radiopresentator minder... zo schiet het natuurlijk nooit op met de emancipatie van het vak. Vrouwenquota dan maar?

korsakoff | 21-02-22 | 17:49 | 1

Nou, zo'n non-binair is wel handig voor de cijfers. Die kan zich naar wens boven of onder het glazen plafond ophouden.

Schoorsteenveger | 21-02-22 | 17:56

Aandachtsgigolo.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:47 | 1

Gewoon een nieuw rugnummer op dezelfde speler. heb wel medelijden met dit soort mensen, want het zit dus al jaren in een chronische identiteitscrisis, die alleen maar groter gaat worden.

Shortganger | 21-02-22 | 17:52

De belangrijkste vraag is: Hoe telt Lara Billie voor het vrouwen quota?

bijna_raak | 21-02-22 | 17:47

Billy is het toppunt van mannelijkheid. Als je zo'n IKEA kast in elkaar zetten ben je een man.

EmilioEsteves | 21-02-22 | 18:14

Ik ben ook genderfluid. Zo sta ik te plassen, dan zit ik weer te zeiken.

echtpaul | 21-02-22 | 17:44

ach, the only gay bij radio 1 in town daffyd heeft nu billie. Fijn. Het feit dat ze al jaren hier enorm druk mee is ( en iedereen het elke keer weer moet horen ) zegt meer over mevr Rense dan over het hele gendergezwets.

Shortganger | 21-02-22 | 17:43 | 3

Little Britain, geweldige vergelijking.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:45

Ik ben wel klaar met iedereen die anders is, maar wel gehoord moet worden. Dan gaat het veel te goed in ons land. Randstad gelul ook.

pibasso | 21-02-22 | 17:51

@Shortganger
Geniaal dat type. En als er een echte homo langskomt is hij volledig verward want hij is eigenlijk niet zo homo.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 19:53

Mijn paard heet Billie. Moet ik die dan Lara noemen of zal ik het allemaal maar negeren en schouder ophalend de stal gaan uitmesten?

Lochos | 21-02-22 | 17:43 | 3

Is uw paard een hengrie, of een merengst?

bisbisbis | 21-02-22 | 18:39

Volkert noemen.

Ray Skak | 21-02-22 | 18:55

@Ray Skak | 21-02-22 | 18:55: Ghe Ghe.

Lochos | 21-02-22 | 18:58

Waar dit nou precies over gaat zal me m'n reedt roesten.
Ik kan geen compassie meer opbrengen voor die losgeslagenheid en verwarring waarvan ik denk dat het nergens toe leidt anders dan de ondergang als gevolg van het feit dat er een paar miljard zombies klaar staan om de zaak over te nemen.

aflaatverkoper | 21-02-22 | 17:41

Lara heeft hosmos maar moet even extra aandacht hebben. Want met de radio stond ze nog niet genoeg in het middelpunt van de belangstelling

pibasso | 21-02-22 | 17:41

In Tilburg hebben we al een kleine honderd jaar een superinclusief en non-binair-proof scheldwoord voor deze mensen: Wat een kutlul.
(volledig dialectisch correct is natuurlijk: Wènne kutlul)

Verder moet iedereen zich vooral voelen hoe men zich voelt, en als je je door deze non-binair bedreigt voelt moet je eens goed naar je eigen seuxualiteit kijken waarom je hierdoor zo getriggerd raakt.

JanVergoor | 21-02-22 | 17:40 | 2

Ach, dus als ik hier een jou onwelgevallige mening over heb dan wrijf je me meteen een fobie aan? Moet ik het zo begrijpen?
Wat is dat trouwens, "je eigen sexualiteit"? Hoe vind je die? Door je te oriënteren op wat anderen je als revolutionair gedachtengoed menen aan te moeten reiken?
"Pas toen ik kennismaakte met termen als ‘non-binair’ en ‘genderfluïditeit’ ben ik me gaan realiseren: ik hoef niet het een óf het ander te zijn."
Lijkt op wat bekeerlingen overkomt. Ze ontdekken de Ware God nooit zelf, die wordt hen in pasklare brokken aangedragen.

Schoorsteenveger | 21-02-22 | 17:54

Volgens de chromosomen ben je gewoon een vrouw Billie. De rest zit toch echt tussen je oren. Welvaartziekte en een theatrale aandachtstoornis.

Okami | 21-02-22 | 17:40
-weggejorist-
de directeur | 21-02-22 | 17:39 | 2

Als je een lul hebt, past die in een kut. Als je een kut hebt, past daar een lul in. Wat een gezeik, en dat kan dan weer met beide.

whatsinthename | 21-02-22 | 17:38

Maar wat verandert er nu?

Nico1000 | 21-02-22 | 17:37 | 1

Ze gaat nu staand pissen denk ik

pibasso | 21-02-22 | 17:42

Als die heel erg diens best doet, is die af en toe wel aardig. Maar het gaat die nooit zo goed af. Ja jongens en meisjes, wat is dit voor een gvd@@#$ onzin. Dit zijn toch geen zinnen meer. Daar denkt die nooit over na, over de gevolgen van diens hersenkronkels. Manmanman

whatsinthename | 21-02-22 | 17:36 | 1

En nou woketaal nog combineren met straattaal, en je hebt newspeak. Wollah hen rijdt in diens waggie.

Tashtego | 21-02-22 | 17:39

Ik voel me ook niet per se man. Zou niet weten hoe dat zou moeten voelen ook. Ik voel me ook niet per se dertiger of Nederlander.
Maar ik ben het wel allemaal.

C1O2 | 21-02-22 | 17:35 | 1

Komt omdat alles wat een man een man maakt tegenwoordig bestempeld wordt als fout, seksistisch, patriarchaal, homofoob of noem het maar op.

DeKees | 21-02-22 | 17:44

Binair of non-binair, geil zijn we allemaal.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:35 | 2

Dat is weer tegen het zere been van de a-sexuelen. Die zijn nooit geil.

JanVergoor | 21-02-22 | 17:42

Er zijn dus best veel mensen die met zichzelf in de knoop zitten in de gender freakshow.

Reebensteeltje | 21-02-22 | 17:35

GeenStijl is wel snel in verwarring. Toch?

TheseDays00 | 21-02-22 | 17:35 | 1

En met GS dit hele draadje.
..
Malle planeet.

NiCeY | 21-02-22 | 17:37

Ik vind het altijd bijzonder dat iemand weet hoe 'een man' of 'een vrouw' zich voelt en dan weet dat hij/zij zich in ieder geval niet zo voelt maar zich anders voelt dan anderen. Volgens mij voelt iedereen zichzelf en niemand anders (tenzij met consent)

Forwaards | 21-02-22 | 17:34

En nu Hand-in-Hand met je vriendin door Rotter- of Amsterdam.

Verderkijkert | 21-02-22 | 17:34

Soja, de Witte Gendersloper.

o)+ | 21-02-22 | 17:33

Wat zou de wereld toch mooi zijn als we allemaal zo lekker knettergek zouden zijn.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:32

Grappig, al dit woke gedrag. Je brengt jezelf terug van mens tot een kleur, een sexy, een gender, etc. Veel meer niet, toch jammer als je jezelf alleen nog maar identificeert, en, je eigenwaarde ontleent, aan één kenmerk zonder enig onderscheidende waarde. Je hoeft er tenslotte niets voor te kunnen.

Ericpo | 21-02-22 | 17:31 | 1

Omdat de meesten niets verder meer hebben om zich mee te identificeren. Sommigen hebben nog marxisme maar de meesten zoeken naar iets. En ja de meeste mensen hebben een huidskleur, geslachtslid een een seksualiteit.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:33

Die muisjes heten "Landgenootjes".

Het eerste boek van Marieke Lucas Berend Aagje Piet Liesje Rijneveld is, ondanks de gender-aanstellerij van de schrijfster leuk om te lezen.
(ach kom op de meeste goede schrijvers zijn homo of bi of metro of iets er tussen)

Schwanzeleber | 21-02-22 | 17:30

Douglas Murray noemt dit "Look at me-ism". In een anti-meritocratische omgeving zie je dit soort sujetten vaak opduiken. Verder is het niet kies om iemand anders te verplichten hoe die zijn taal bezigt. Tot nu toe zie je dit gedrag in het begin ontstaan bij kleuters. Meestal groei je daar overheen ergens na je 4e. Dit gaat ook op, op beledigd zijn als arumentatief te gebruiken, dat doen volwassen mensen niet.

zhirek | 21-02-22 | 17:30

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Hier laat ik het bij.

gestoptmetroken | 21-02-22 | 17:30

Regenboogmuisjes zien eruit alsof de waar bedorven is. Pas op wanneer je een gevoelige maag hebt, wanneer iemand je zo’ n beschuitje voorzet.

Glasgow Argus | 21-02-22 | 17:30

Doet nederland mee in die oorlog daar in Oekraine?
Dat gaan we vast winnen met zulke gasten.
Mensch....

hotnot | 21-02-22 | 17:29

Lara heeft wel een goede kop voor de radio.

SterF... | 21-02-22 | 17:29 | 2

Subtiel!

omanders | 21-02-22 | 17:42

Die is mooi!

relatief | 21-02-22 | 17:45

Voordat iemand begint over de 41%, dat is een oude meme wat voortkomt uit een onderzoek uit 2014 waarbij zelfmoordpogingen onder verschillende groepen werden onderzocht. Je kan het in hetzelfde licht zien als "97% van wetenschappers gelooft in climate change". Het is een generalisering waar verder onderzoek voor nodig is of in ieder geval kanttekening plaatsen bij de bevindingen, maar dat door journalistieke luiheid en clickbait nooit werd gedaan en iedereen ermee aan de haal is gegaan.

Ja onder bepaalde trans groepen is zelfmoord pogingen hoger dan overige groepen maar hoogstwaarschijnlijk lager dan 41%. Alleen nuttig als je wilt trollen op 4chan of op de twatters.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:29 | 3

Ah mijn tegel werd al gejorist voordat ik er een bron bij kon plakken, maar een artikel op heritage had een studie in Zweden gedaan waaruit bleek dat de kans 20x zo hoog was.

DeKees | 21-02-22 | 17:33

Daarom vroeg ik om een bron. Vind het altijd leuk om dingen na te rekenen om de onzin ervan aan te tonen. Er wordt geschat dat 0.6 procent van de bevolking trans of nb is. Afgerond 100000 mensen in Nederland. Dan zouden dus 41000 trannies of larabillies zelfmoord hebben gepleegd.

Wa denkte zelluf…

The-loopy-cowboy | 21-02-22 | 17:54

Dat toont al aan dat '"""transen""" beter af zij met psychische hulp ipv een operatie.

TheBigKirth | 21-02-22 | 18:36

Billie is een meisjesnaam, Billie Jean King, Billie Holiday.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:27 | 4

Volgens Sjonny Cash is Sue ook een jongensnaam.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:31

Billie Joe Armstrong, zanger/gitarist van Green Day.

Therion | 21-02-22 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
homieguerneville | 21-02-22 | 17:27

Wow was elke wedergeboorte maar zo makkelijk: nieuwe naam, strik eromheen en tadaaaa!

2tribes | 21-02-22 | 17:27 | 1

Ik doe dat iedere ochtend, moeiteloos. En met zonder beschuit.

funda | 21-02-22 | 17:30

Kan je ook monnik-binair zijn? Dat lijkt mij wel wat.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:26 | 1

Aardig je moet wel katholiek zijn/worden

bijna_raak | 21-02-22 | 17:37

Slecht 1 voornaam staat ook wel armoedig.

Diederik_Ezel | 21-02-22 | 17:23 | 6

Is God een voornaam of een achternaam?

dathoujetoch | 21-02-22 | 17:37

@funda: Jordi Duck was erger geweest ;-)

Lorejas | 21-02-22 | 18:44
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan komen er elke week ongeveer 700 nieuwe mannen binnen die zodra ze hier een meerderheid zijn gaan vormen alle Lara Billies van NL niet welkom heten omdat dat moet van hun geloof, en die import wordt ook nog toegejuicht door Lara Billie want ze zegt altijd dat de PVV stom is. Ik begrijp niet zoveel van Lara Billie.

Tiscali-2 | 21-02-22 | 17:22 | 2

Klinkt als een Ikea kast nu ik het zo zie staan, of was dat al gezegd?

2tribes | 21-02-22 | 17:29

Het begrijpt zichzelf ook niet zo hoor. Daarom zweeft het nog tussen hij en zij. Lekker fluïde... sinds wanneer bepalen de gekken wat normaal is...

GWBA | 21-02-22 | 17:29

Billy the Cut.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:22 | 2

Billy the Cunt (gefixt . .)

ROADHOGG | 21-02-22 | 17:30

Als het nou ook eens betere radio ging opleveren zou ik zeggen mwah.
Maar het blijft natuurlijk hetzelfde zuurlinkse geluid.

priks | 21-02-22 | 17:21

Gefeliciteerd meid.

A.S. Perien | 21-02-22 | 17:21

Heel radio1 is vergeven van de pycho's, het aan de man brengen van hun trans obsessie inclusief de hele santenkraam van psychologische afwijkingen en depressies. Het is niet best gesteld daar!

lanexx | 21-02-22 | 17:20
-weggejorist-
DeKees | 21-02-22 | 17:20 | 3

Is toch allemaal onzin?

Rest In Privacy | 21-02-22 | 17:18 | 1

Non binaire is inderdaad een soort jezus-boeddha.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:22

Verward!

william7055 | 21-02-22 | 17:18

Negeren en doodzwijgen dan kun je ook niet uitglijden. En verder kan ze ongezien de tyfus krijgen. In die pathologie, die leugen, speel ik niet mee. De natuur dicteert dat je xx chromosomen hebt, hoi Lara, of xy chromosomen, dan ben je een man.
En mocht mevrouw Lara zich laten begraven als zij dood is (tenzij ze ervoor kies om zich als levend te indentificeren) dan vinden ze over eeuwen het skelet terug van een vrouw.
Dus nogmaals, Lara is een vrouw, of ze dat leuk vind of niet.

En nu met popcorn en bier wachten op het berichtje van Lara dat ze anno 2022 zoveel shit over zich heen krijgt omdat ze met haar pathologische waanideeën anderen dwingt haar aan te spreken op een manier die haar narcistische persoontje eist.

ratelaar | 21-02-22 | 17:17 | 7

Helaas, dat XX en XY verhaal is niet alles.
Er kan bijvoorbeeld vanalles misgaan waardoor je ondanks dat je XY hebt je geen vrouw wordt.
Er is het syndroom van Klinefelter,
testiculaire feminisering.
Of deze : androgeenongevoeligheidssyndroom (afwijking waardoor het embryo onvoldoende reageert op mannelijke geslachtshormonen)

2% valt niet in het strikte mannetje-vrouwtje indeling, waarbij dat XX-XY verhaal niet goed werkt.
Dat is wat de natuur dicteert.

Een AOS-vrouw heeft trouwens een aantal typische eigenschappen, onder andere:
geen menstruatie, geen oksel- en schaamhaar, geen acne en geen transpiratiegeur.

AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 17:50

@AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 17:50:
@Omanders @AdvocatusDiaboli
Okay wat chromosomen betreft ligt eea iets genuanceerder. Desalnietemin zijn er duidelijke kenmerken die onomstotelijk het verschil tussen mannen en vrouwen aanduiden. Enkele uitzonderingen daar gelaten.

youtu.be/cPlalu9fyk0
youtu.be/QopRGL653vM

Het aandachttrekkerij alarm gaat hier af bij Lara Rense. (S)he.

ratelaar | 21-02-22 | 18:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Vroeger zei men weleens dat die zich voor de juiste richting moest laten overneuken door een verkeersbord. Zou dit zo’n geval zijn?

swapper | 21-02-22 | 17:17

Billy was a mountain...

UnderTheDevil | 21-02-22 | 17:17

waarom zou je hier uberhaupt iets van moeten vinden... zitten de onderbroekjes van de reaguurders te strak?

Satria | 21-02-22 | 17:16 | 4

Door het op twatter te knallen en straks over de radio te brullen lijkt me dat deze persoon het iedereen wilde laten weten. Dan krijg je vanzelf een mening.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:20

Zij/hij/het wil aandacht, krijgt aandacht en weer is het niet goed, altijd wat te zeiken...

bijna_raak | 21-02-22 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

'Non binair' zegt vooral iets over de stereotype man/vrouw ideeën in iemands eigen hoofd. Er valt niks te kiezen.

ED-209 | 21-02-22 | 17:15 | 5

@ED-209 | 21-02-22 | 17:34:
Dat kan dus wel.
Maak om te beginnen van je twee vakjes zwart-wit een lange balk met een geleidelijke overgang van zwart naar wit met grijstinten.
En dan heb je er nog maar 1 gehad.

AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 17:53

@AdvocatusDiaboli | 21-02-22 | 17:53: ik snap wat een spectrum is. Man/vrouw is dat niet. Kom nu ook niet met intersekse aan. Is een medische conditie die niks met 'gevoel' te maken heeft.

ED-209 | 21-02-22 | 21:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik voel me ook niet bewust ieder moment van de dag man. Maar dan kijk ik naar beneden, en dan weet ik het weer!

marcoplarco | 21-02-22 | 17:14

Ik ben lesbisch, maar in de kroeg trappen die wijven er niet. Zelfs niet als ik bezweer dat ik een abnormaal grote clitoris heb...

funkyd | 21-02-22 | 17:14 | 4

Ken je die kapster uit Katwijk?

funda | 21-02-22 | 17:28

@funda | 21-02-22 | 17:28: Heb ik bij in de klas gezeten. Varkevisser of Ouwehand, daar wil ik vanaf zijn.

marcoplarco | 21-02-22 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Deze mevrouw moet toch meerdere keren van het ledikantje gedonderd zijn? Hoe raak je anders zo verward.

Patjep | 21-02-22 | 17:14 | 1

Jarenlang naar haar eigen gezwets geluisterd op npo radio1.

VanBukkem | 21-02-22 | 17:16

Ik heb ook altijd graag een tweede naam willen hebben, dat staat toch wel chique.

letopuwzaak | 21-02-22 | 17:12 | 5

Ja, er is vast ergens een onderzoek dat uitwijst dat mensen met twee namen de betere banen krijgen.

letopuwzaak | 21-02-22 | 17:18

Letop Uwzaak.

Nuuk | 21-02-22 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja, wie zijn wij om hier wat van te vinden.
Billie is een volwassen vent.

VanBukkem | 21-02-22 | 17:12 | 1

Daar is Billie Eilish het vast niet mee eens. Hij had zich ook Billy kunnen noemen,
Ik ben niet gek ik ben een boekenkast.

voldemort | 21-02-22 | 17:16

Ze is vlees noch vis dus. Maar dat had ze al kunnen weten na het afvegen.

Derkaderr | 21-02-22 | 17:11 | 2

Ze is dus de vleesgeworden D66.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:12

Maar wel kip?

Snake | 21-02-22 | 17:14

Ik heb m'n naam veranderd in Klöthilde.

Mr_Natural | 21-02-22 | 17:11 | 1

Klithulde...

Air van Boven Dorens | 21-02-22 | 17:16

Non binaire is de grootste giller wat uit deze rage voortkomt. Je wilt vrouw (of man) zijn maar toch niet haha hey waarom lach je toch wel hoor. Ja ik ben trans heur (nee dat ben je niet wat je transitioneert niet fysiek). En als je er wat van zegt ben je transfoob en een bigot.

Non binaire is voor lieden die niet hun phallus/kwarktassen willen afhakken maar er wel bij willen horen bij de laatste LGBTQabcdefghivoswnjdsvsoednfwsfe++++--- rage.

Ik dacht altijd dat het wegvallen van het grrrrrristendom een groot goed was maar ik zie dat religie broodnodig is voor sommige mensen om zich ergens bij te laten horen.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-22 | 17:11 | 3

Als ik van die huilies moet doen of er meer dan 2 geslachten zijn... kunnen die huillies dan niet doen of ik gevaccineerd ben?

Ed Redbird | 21-02-22 | 17:12

Religieuze dogma’s zijn van alle tijden en niet voorbehouden aan godsdiensten. Socialisme was altijd al zeer dogmatisch, de psycho-analyse was begin vorige eeuw ook best wel dwingend en zo zijn er wel meer voorbeelden.

Nu is het met klimaat, woke en gender waar de drang tot religieuze dwingelandij zich kanaliseert. Er zijn regels, er is een hel er worden hemelachtige vergezichten voorgehouden (waar we nooit komen), er zijn soms godheidjes (zie Sint Greta), er zijn discipelen en priesters.

Nuuk | 21-02-22 | 17:17

Curaçao is non-Bonaire

JohnLocke | 21-02-22 | 17:11 | 1

scherp...

Air van Boven Dorens | 21-02-22 | 17:13

Ik kom heel af en toe op een verjaardag van kennissen ook wel eens iemand tegen die tussen man en vrouw in hangt. En ik heb daar geen enkel probleem mee. Ik praat met het, ik lach met het. Het, hij, zij, wij vieren gewoon een gezellige verjaardig. Is helemaal niks aan de hand. Maar ik wil het er VoOrAl NiEt OvEr HeBBeN! Want dan loop ik vast

Leptob | 21-02-22 | 17:10 | 3

Ik hing zaterdagavond ook nog tussen man en vrouw in. Een man links van mij en een vrouw rechts van mij. Ze hebben me naar huis gedragen omdat ik van de drank niet meer op mn poten kon staan...

Air van Boven Dorens | 21-02-22 | 17:12

Waar moet het dan in godsnaam over hebben? Kennelijk moet je je seksualiteit kenbaar maken aan Jan en iedereen, en die moeten dan deugdelijk en juist reageren, anders zijn de rapen gaar?

lanexx | 21-02-22 | 17:16

@lanexx | 21-02-22 | 17:16: Precies. 15 Jaar geleden nam een vriend ons 's avonds na het zuipen nog even mee. Dat had een reden. Hij ging eens even lekker uit de kast komen. En dan MOET je wat zeggen. Anderen zeiden 'is niet erg en blablabla'. Ik zei wat kan mij het nou verrotten dat je homo bent? Wordt alles daar anders van?

Leptob | 21-02-22 | 17:21

Tussen de Polen is veel ruimte en gelukkig ook veel bier en wodka.

Glasgow Argus | 21-02-22 | 17:09 | 1

Volgens een Pool die niet zo van de drank was hebben de Russen dat gebracht om ze rustig te houden.

voldemort | 21-02-22 | 17:13

Mijn nichtje was altijd al een beetje een vreemde eend in de familie...

Air van Boven Dorens | 21-02-22 | 17:08

Ugh, weer zo'n vervelio die de hele dag alleen maar bezig is met gender en geaardheid.

Nohara | 21-02-22 | 17:08

Hooggeëerd publiek!

Circus Rense is in het land!

Met de malle en kolderieke clowns Lara en Billie en de Regenboogmuisjes,

Komt dat zien!

Komt dat zien!

Dr.Mabuse | 21-02-22 | 17:08 | 4

@Wijze uit het Oosten | 21-02-22 | 17:09:

En volledig GRATIS!

Komt dat zien!

Dr.Mabuse | 21-02-22 | 17:11

Vroeger gingen dit soort types inderdaad mee met het circus. Tegenwoordig denk je eerder aan een slechte South Park aflevering

Derkaderr | 21-02-22 | 17:22
▼ 1 antwoord verborgen

Naast Lara nog een een vrouwennaam.
Billie Burke, Billie Dove, Billie Piper, Billie Whitelaw, Billie Holiday; Billie Jean King
youtu.be/Zi_XLOBDo_Y

BrutusBosch | 21-02-22 | 17:07 | 2

Precies. Van alle namen kiest ze deze. Wat een licht.

Kameraansteker | 21-02-22 | 17:23

je vergeet Billie Turf (Google it . . .)

ROADHOGG | 21-02-22 | 17:26

Een zichzelf serieus nemen de journaliste met een paars hartje, een regenboog en een eenhoorn in haar handle. Daar mag ik nog steeds iets van vinden anno 2022, of niet?

JohnLocke | 21-02-22 | 17:07

Je kan er ook gewoon geen neuk om geven.

Als ik zin heb om mijn haar te laten groeien of te leren breien, dan doe ik dat gewoon.

Leyrann | 21-02-22 | 17:07

Begint irritant te worden... Billy blabla flikker lekker op.. Bepaal zelf hoe ik mensen aanspreek... Noem het beestje ook nog steeds bij het naampje..

niv01 | 21-02-22 | 17:06
-weggejorist-
IdeasAreBulletproof | 21-02-22 | 17:06 | 1

Tussen mijn hol en ballen is de ruimte precies goed. Maar ik werk dan ook niet voor de staats tv.

Lukiluuk | 21-02-22 | 17:06 | 1

Dat heet je lanus. Het stukje vlees tussen je pik en anus.

Helloween | 21-02-22 | 17:51

Nou, gefeliciteerd met je wedergeboorte hoor, Lara Billie. Echt blij voor je. Kunnen wij nu weer verder met ons leven?

VBO_B_Niveau | 21-02-22 | 17:06

Tegenwoordig roep ik ook overal dat ik man ben en hetero. Weet niet waarom, maar schijnbaar is het relevant.

amateurrr | 21-02-22 | 17:05 | 2

Je vergeet wit of zwart. En als je half-wit bent, ben je dan tegelijkertijd half-zwart? Of ben je dan half-wit-zwart of half-zwart-wit of half-wit of half-zwart? Ik vraag dit uiteraard voor alle half-wits die er helemaal niks van snappen!

VBO_B_Niveau | 21-02-22 | 17:08

Hoe hopenloos ouderwets.

Swoop | 21-02-22 | 21:25

Non-binair... maar maar maar hoe moet dat met computers dan?

Louter Leuter | 21-02-22 | 17:05 | 1

Fuzzy-logic (ook zo'n vage term van mensen die er niks van snappen)

voldemort | 21-02-22 | 17:19

Waarom moet daar nou weer zo'n IKEA boekenkastnaam tussen geplakt worden? Waarom niet Häxört ofzoiets. Lara Häxört Rense.

Dubbelepunthoofd | 21-02-22 | 17:05 | 4

Lara sünderklöte Rense

pete1023 | 21-02-22 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Voor de weifelende pubers hier: it’s okay to be straight.

JohnLocke | 21-02-22 | 17:05 | 2

Dat nummer zou nu echt niet meer kunnen.

Snake | 21-02-22 | 17:12

Heb je ook een advies voor wijfelende pubers?

JohanF | 21-02-22 | 17:32

Nu begrijp ik ook waarom er reclames voor NPO radiozenders gemaakt worden op televisie (!)
Al die blanke sexistische diversiteitshaters willen niet meer luisteren.
Maar wie niet wil luisteren moet maar dokken ! #samen

funda | 21-02-22 | 17:05

Non Binaire klinkt als een geil Frans wijf.

RickTheDick | 21-02-22 | 17:04 | 2

Als rechtgeaard Trinaire sta je weer mooi in de kou.

funda | 21-02-22 | 17:05

Juliette Binoche, Juliette Binaire….het kan allemaal.

Nuuk | 21-02-22 | 17:59

Ik identificeer mij met een tomaat

Tom Aatje | 21-02-22 | 17:03 | 1

Cherry of roma?

Swoop | 21-02-22 | 21:26

Gefeliciteerd ofzo. Maak er een mooie dag van.

B.agger | 21-02-22 | 17:03

Wat een oetlul is die tuthola zeg.

Louter Leuter | 21-02-22 | 17:03 | 1

De beste opmerking tot dusver . . .

ROADHOGG | 21-02-22 | 17:17

Och gut mevrouw Rense doet ook weer een wanhopige poging om relevant te blijven. Past wel mooi in de circustent van de NPO, echter moet je zoiets niet willen sponsoren met belastinggeld.

amateurrr | 21-02-22 | 17:03

Misschien kan GS Eduard Poot en Rare.. sorry Lara Billie in contact brengen.
Lijkt me een perfect koppel. 1 lang haar en 1 m/v/x.

grapo | 21-02-22 | 17:03

Welkom in de non-binaire wereld van het midden Lara Billie Rense. Er is inderdaad veel ruimte tussen de polen, maar het is niet de makkelijkste weg meestal.

guldenmiddenweg | 21-02-22 | 17:02 | 1

Ik begrijp er geen hout meer van. Non-binair is dat dan zoiets als ASCII ?

McFreek | 21-02-22 | 19:12

Wat ze/hij leuk vindt.

En dan nu goede onbevooroordeelde journalistieke programma's maken.

Ow, wacht..

Wijze uit het Oosten | 21-02-22 | 17:02

Daar gaat weer een buttplug over de toonbank.

Lukiluuk | 21-02-22 | 17:02
-weggejorist-
Smoelensmid | 21-02-22 | 17:02

Nu snap ik waarom die op radio 1 zit.

U-boot | 21-02-22 | 17:01

Gewoon nee. Sorry, Lara, voel wat je voelt, wees wie je moet zijn, maar accepteer dat anderen jou niet ineens anders gaan benaderen. Dit is van jou, voor jou. Laat de rest er gewoon buiten.

MickeyGouda | 21-02-22 | 17:01 | 2

Dit dus. Well said. Het is allemaal niet zo ingewikkeld

Gen. Maximus | 21-02-22 | 17:04

Ik wil worden aangesproken met "briljante" voor mijn naam. Ik moet raar opkijken als vervolgens niet iedereen dat doet. Moet jij eens opletten hoe deze fucknut daarover denkt.

Bakkeleures | 21-02-22 | 17:49

Gaat Billie nu anders van bil.... Vragen, vragen...

Bolhoed | 21-02-22 | 17:01

Nieuws komt van de NPO, dus is het een d666 verkiezingsstunt?

dathoujetoch | 21-02-22 | 17:00

Weten we zeker dat het Cuckwausi niet is?

funda | 21-02-22 | 16:59

En dus moet je verdomme maar een gesubsidieerde baan hebben bij de NPO. Je kunt als vrouw helemaal niks omdat je je te mannelijk voelt en als man kun je niks omdat je het aflegt tegen mannen. Maar het kan ook anders.

Andersdenkend | 21-02-22 | 16:59 | 1

Ze wil van twee walletjes eten. Niet het werk van een vent doen maar ook niet zaniken tussen de wijv0n.

Bakkeleures | 21-02-22 | 17:46

Tussen de Polen is veel ruimte? Dat onzijdige persoon moet eens plaats nemen tussen een stel Koerwa roepende aldipils klussers. Dan merkt het vanzelf hoeveel ruimte de bevrijders van ons vaderland geven aan gendergestoorden.

Arnold Layne | 21-02-22 | 16:59

Zure hut " zit op haar vuur ".

MoslimMolen | 21-02-22 | 16:59

Ik voel me niet specifiek

Duwbak_Linda | 21-02-22 | 16:59

soowwwww, die is in de war!

wwweetikveel | 21-02-22 | 16:58 | 3

Dit is de generatie 'confused'.
En ik bedoel niet de Chinese filosoof!

Aristotalloss | 21-02-22 | 17:08

Ze is 50

Icewallowkum | 21-02-22 | 17:10

@Icewallowkum | 21-02-22 | 17:10: Leeftijd is tegenwoordig ook al zo'n betwist concept.
Op instigatie van die linkse, postmodernistische wappies is tegenwoordig alles een 'narratief'! Feiten doen er al een tijdje niet meer toe.

Aristotalloss | 21-02-22 | 17:18

En wie rijdt daar op haarzijnhet paardje door de prairie, dat is Lara Billie Boem, door de boeven zo gevreesd... Sorry, ik zit te veel in de kinderliedjes

deministerpresident | 21-02-22 | 16:58

Aandachts mevrouw van de nacht

Icewallowkum | 21-02-22 | 16:57 | 1

Lichtekooi

Tobi | 21-02-22 | 17:27

Ik snap die obsessie met geslachtsdelen niet zo.

Feynman | 21-02-22 | 16:57 | 1

Zullen we hem (ga ik vanuit met FeynMAN) er dan maar afknippen? [cross-topic alert]

kapotte_stofzuiger | 21-02-22 | 16:59

En ik heet Francisco van Jole, echt!

eerstneukendanpraten | 21-02-22 | 16:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl