Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl slaat uitnodiging af

Hier heb je in ieder geval een tendentieus stukje, Arjan!

Beste Arjan,

Hoewel de uitnodiging gewaardeerd wordt, gaan we er niet op in. Lollige uitnodigingstekst ten spijt, kunnen we namelijk op voorhand wel uittekenen hoe een “Gala van de Waarheid” er uit zal zien. Types als Marcell Gelauff en Pieter Klok gaan luidkeels hun beklag doen over alle mensen die roepen dat de mainstream media onbetrouwbaar zijn, eventueel gelardeerd in de bekende larmoyante bukretoriek waarmee de NOS de stickers van z’n busjes heeft gekrabd.

Als tussenact mag Sheila Sinaspril dan een column voorlezen waarin ze zogenaamd ironisch maar eigenlijk toch wel zonder ironie wijst naar hoe de PVV en FvD alle schuld dragen voor het groeiende wantrouwen in de media. Daar ergens tussenin zou GeenStijl dan als een soort circusact moeten proberen uit te leggen dat op internet de onderbuik wel degelijk een gezonde leidraad is in een land waar niet de burgerbevolking, maar vooral het dagelijks bestuur er met de pet naar gooit, dan wel chronisch van eigen broekzak richting eigen vestzak redeneert, maar dat de MSM daar een ontstoken stekeblind oog en een Oost-Indisch doof oor voor hebben omdat de machthebbers keurige stropdassen dragen terwijl de gewone man op straat alleen maar in iets te korte zinnetjes, soms versterkt met nodeloze scheldwoorden, zijn vermeende onredelijkheid staat uit te dragen, en de zittende macht derhalve in al haar innerlijke beschaving wel een beter punt móet hebben over de EU, migratie, klimaatproblematiek en natuurlijk het vigerende coronabeleid. 

Lang verhaal kort, eigenlijk vinden wij mensen van andere media gewoonweg helemaal niet zo leuk, met hun wufte zelfimportantie, onwrikbare moraal die door de mortel van De Toon en Het Fatsoen bijeen gehouden wordt, en hun immer opgeheven vingertje dat gefinancierd wordt door grif uitgedeelde subsidies van de Nederlandse overheid, of in het geval van veel kranten: die van België. Bovendien hebben we hier een aloud adagium dat luidt: Het aapje GeenStijl treedt louter op in eigen circus.

Desalniettemin nogmaals dank voor het aan ons denken, groetjes aan iedereen en wellicht tot een andere keer, als we onze Nieuwswijsheid nog een goed gecoördineerd willen hebben!

Met vriendelijke groeten,
GeenStijl

p.s. we doen ook niet aan QR-codes dus we kwamen er waarschijnlijk sowieso niet in

Reaguursels

Inloggen

Weer zo'n "jeuj ons"-feestje, waar ws ook nog flink wat subsidie daartoe gaat.

Flapoor | 27-11-21 | 20:33

p.s. we doen ook niet aan QR-codes
Godverdomme, wat zijn jullie stoere gasten zeg!

de bartsmitridder | 27-11-21 | 16:33 | 1

Ook vele wel-gevaccineerden willen niet hier meedoen. Ik ben hier een van. Wel gevaccineerd, maar die splittende QR gaat een brug te ver.

Hiernaast is juist het introduceren hiervan een grote bron van ellende omdat iedereen elkaar 'legaal' weer mag (her)besmetten. Dus ja...

Warhead | 27-11-21 | 17:16


Klopt wel dat tv-mensen en radio-mensen zichzelf boven iedereen, het gepeupel, zetten. Of dat iets is omdat het ‘vroeger’ bijzonder was als je op tv kwam weet ik niet. Het leek wel een soort ere-titel; op televisie geweest. Net als in-amerika-geweest. Alsof je als bekende tv-smoel wat meer kan en mag ofzo. Het is een zelfbevlekkend groepje.

Ik verdenk de patty brads, paais, hazes, gordons, 3js etc er ook zwaar van om een soort manager te hebben die warme banden heeft met de tv wereld hebben om er maar voor te zorgen dat ze er op regelmatige tijd op tv komen of in programma’s genoemd worden. Hetbschijnt voor extra inkomen te zorgen ofzo.

Waarom zou je dan een club als ‘beeld en geluid’ vertrouwen in de zoektocht naar ‘waarheid’? Als scepticus zou ik het pas geloven als het zeer dicht bij de werkelijkheid is en/of wetenschappelijke consensus/aangetoond is.

Als zij al van te voren zeggen de waarheid in pacht te hebben? Meteen een rode kaart. Arrogante lui.

BenDeLier | 27-11-21 | 15:48 | 1

Televisiemensen denken dat iets échter is geworden als het op tv is geweest. De "afspiegeling van de samenleving" zoals zij die gedefinieerd hebben is voor hen échter dan die samenleving zelve. De registratie van de werkelijkheid geeft, zo denken zij, zin en betekenis aan die werkelijkheid. Zonder onze tussenkomst bestaat die werkelijkheid niet, zp praten zij in zichzelf en tot elkaar.

Schoorsteenveger | 27-11-21 | 16:19

Komt Marco daar ook zijn liedje zingen?

Schoorsteenveger | 27-11-21 | 15:25

"Jullie waarheid, dat wel"

Lijkt me al genoeg reden voor een gestrekte roze middelvinger.

Ferdo76 | 27-11-21 | 14:04 | 1

Precies. Die paar woorden geven aan hoe vellig Arjen Coördinator zich voelt, en hoezeer hij zijn bijdrage terzake heeft opgewaardeerd. "Jullie mogen ook komen als je zin hebt", zo lees je tussen de regels, "voor de vrolijke noot, en ook om een beetje het tegengeluid een kansje te geven".
Arjen Coördinator is bezig met het pluggen van een fesstje dat gevierd wordt om de plek van waaruit waarheid zich over het domme volk verspreidt te herijken, om de positie van de verkondigers der waarheid opnieuw veilig te stellen.
Hoezo "het hol van de leeuw"? Wat maakt dat Beeld en Geluid het hol van de leeuw zou zijn als het om de waarheid gaat? Wat een aanmatiging. Waarom stelt Arjan niet juist de vraag vanuit welke vooronderstellingen Beeld en Geluid meent aanspraak te kunnen maken op de waarheid, op waarheid überhaupt?
Tussen de regels door schreeuwt hij het uit; "Wij bezitten dé Waarheid, u kunt slechts terugvallen op uw waarheid, maar die is van een andere orde, die kan zich niet meten aan die van ons, onze waarheid die dé Waarheid is. Want de Waarheid schuilt in het hol van de leeuw en wij, Beeld en Geluid, zijn het hol van de leeuw."

Schoorsteenveger | 27-11-21 | 15:39

Ik ben opgehouden met lezen bij het verkeerd gebruik van het woord 'soebatten', dat zoiets als jengelen betekent en niet debatteren. Mediameneertje kent het Nederlands niet.

kapoerewiet | 27-11-21 | 14:04 | 1

Geschreven polemiek. Wat is daar mis mee? Hoeft geen avond voor georganiseerd

Knufter | 27-11-21 | 12:27

Meneertje Arjan heeft het over 'waarheidsbevinding', wat is dat? Ik ken wel bevindelijke orthodoxe gristenen, maar mensen die waarheid en waarheden aan het bevinden zijn?
Hij zal toch niet waarheidsvinding bedoelen, de zoektocht naar de waarheid, iets waar GS de handel vol aan heeft en de NPO met lege handen bij staat te kijken.

Norbert Tijhuis4442 | 27-11-21 | 12:14

Waarheid is ook alleen maar een mening.

Patatter | 27-11-21 | 11:10 | 1

Just like an asshole - everybody has one.

Tierelier | 27-11-21 | 12:50
-weggejorist-
Joris Beltsin | 27-11-21 | 10:10

Beste Geenstijl laat de MSM voor wat het is en goede beslissing om de uitnodiging af te slaan. Wij varen een andere koers. Om zo dicht als mogelijk erachter te komen wat er speelt.

BL!ZZ | 27-11-21 | 09:50

Ik heb zelf ook grote twijfels over "internet rechts". Dit was voor mij de enige internetplek waar ik wel kritisch mocht zijn over de islam, terwijl links altijd wel kritisch was over het christendom. Maar nu is er een hele politieke stroming rechts van de VVD terwijl de bouwers van onze sociaal democratie, zoals de PvdA nauwlijks meer steun krijgen en dat vind ik een erg droevige situatie. Ik snap dat GS geen zin heeft om ritueel geslacht te worden door mensen die politiek anders denken, maar ze moeten toch bereid zijn verantwoordelijkheid te nemen voor wat ze doen. Mijn idee is dat ze de ergste rechtsgekken veroordelen, zoals de FvD en coronawappie groepen, en op die manier de ergste uitwassen beperken. Ook is kritiek op al te ideologisch zelfvoldane mensen goed. Maar is dat genoeg?

cugel | 27-11-21 | 09:40 | 8

@cugel
Ik zie de PvdA eerder als de grootste afbrekers van onze sociaal democratie. Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die de PvdA dankbaar zijn. De samenleving wordt totaal ontwricht door partijen als x66 en PvdA. De Nederlandse samenleving gaat groeien naar 22 miljard inwoners, dat zal nog meer ontwrichting en onderlinge wrijving veroorzaken.

HoniSoit | 27-11-21 | 11:27

@B. Randnetel | 27-11-21 | 11:04:

Overigens een kleine correctie, maar den Uyl was juist degene die de import van gastarbeiders stopte, in 1973. Want die waren toen niet meer nodig, een terechte stap dus. Alleen werd de PvdA in die tijd al overgenomen door "nieuw links", en van daaruit is de ondermijning van onze samenleving begonnen.

Dandruff | 27-11-21 | 11:29

@Dandruff | 27-11-21 | 11:25:
Re 1. Misschien dat er in die tijd een enkele vooruitstrevende industrieel was, maar verreweg de meesten waren gewoon rechts.
Re4. Dat die gastarbeiders niet vertrokken kwam omdat ze hier een veel beter leven hadden dan ze in hun thuisland ooit zouden kunnen krijgen. Dus haalden ze hun gezinnen hierheen.
Je hebt daar een heel merkwaardige zin over: dat ze hier bleven was een verzoek van linkse tegenstanders van ons sociaal vangnet. ????? Uiteraard zijn linkse mensen geen tegenstanders van een sociaal vangnet. Dat vangnet heb je juist aan de PvdA te danken! En uiteraard verzocht niemand de gastarbeiders te blijven. Je kon ze alleen niet meer wegkrijgen toen ze hier eenmaal waren. Ze lieten hen gezinnen overkomen en kennissen die van Nederland luilekkerland hoorden kwamen toen dus ook allemaal. Maar dat is dus allemaal de schuld van rechts. Je kunt links op zijn hoogst verwijten dat ze deze mensen aan de onderkant van de maatschappij veel meer steunden dan rechts, dat bijna per definitie alleen op zijn eigen voordeel uit is.
Als je getallen kloppen dan heeft iedere gastarbeider uiteindelijk dus zo'n honderd mensen meegesleept naar Nederland, of ze zijn hier geboren uit importbruiden. Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Maar dan is dit dus een door rechts veroorzaakt probleem.

Uiteraard is kritiek op immigratie etc. niet verboden. GS is toch niet verboden en wat is dat anders dan kritiek op deze zaken?
Je hebt gelijk dat de "fatsoenlijke" Nederlanders daarop neerkijken en het onfatsoenlijk vinden: racisme en discriminatie.
Overigens sorry dat ik nu pas reageer. Ik had het tot nu te druk.

cugel | 27-11-21 | 20:48
▼ 5 antwoorden verborgen

D66 gala? Red tie? Debat of monoloog? Zelfpijpen? Vragen en nog meer vragen..........................

Waar-is-niets | 27-11-21 | 09:02

Slap. Erg slap. Toetsenbordstrijders.

Hommel | 27-11-21 | 08:54

Het was dus een uitnodiging voor het gala van de Pravda.

Jezus_Boeddha | 27-11-21 | 08:38

Ik begrijp jullie bedenkingen bij de oprechtheid van dit verzoek.... maar ook een gemiste kans om een statement te maken. Waarom niet gevraagd hoe jullie kunnen bijdragen en onder jullie voorwaarden meedoen aan het debat. En mocht het inderdaad verlopen zoals jullie vermoeden is dat weer een mooi topic om aan te tonen hoe de MSM omgaat met organisaties die hun 'waarheid' op een alternatieve manier brengen.
Waarheid bestaat niet meer. Vroeger was de waarheid verbonden aan gezag. Als de leraar, de burgemeester, de agent iets zei, was dat DE waarheid. Of je het er mee eens was of deze het aantoonbaar fout had, deed er niet toe. Dat maakte DE waarheid overzichtelijk en iedereen ging uit van dezelfde waarheid.
Met het verval van het gezag is ook DE waarheid veranderd. Eigenlijk is er geen waarheid meer. Er is sprake van een democratisering van de waarheid. Bepaalde dominante groepen in de samenleving (en dat hoeft niet eens de meerderheid te zijn) hebben ieder hun eigen waarheid. Waarheid is niet meer dan een met argumenten onderbouwde mening. En in principe hoeft dat niet eens een probleem te zijn, als ieder respect heeft voor 'de waarheid' van de ander en deze op een respectvolle manier met elkaar bespreekt.
Het probleem ontstaat als men niet meer op een respectvolle manier omgaat met andermans waarheid en elkaar overschreeuwt en wegzet als een minderwaardige 'waarheid'.

Willy_Wuiles | 27-11-21 | 08:30 | 7

@Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 09:20:

Onzin, wie de debattten een beetje volgt weet dat Wilders qua toon niet of nauwelijks afwijkt van andere politici. En dat Wilders trouwens ook opkwam voor de Vrijheid van Meningsuiting van zijn politieke tegenstanders (oa Dibi).

Bovendien is er nogal een verschil tussen mensen voor rotte vis uitmaken of mensen belasteren. Als de MSM de corrupte EU-graaier Frans Timmermans een tijdje uitschelden voor dikzak, klootzak, vetklodder, lul, etc dan is er niks aan de hand. Dan hoeft Timmermans helemaal nergens voor te vrezen.
Maar als de MSM Timmermans een paar keer voor kinderverkrachter, of erger, islamofoob of racist uitmaken dan heeft hij de rest van zijn leven persoonsbeveiliging nodig.

Dat verschil is essentiëel.
En de MSM maken zich stelselmatig schuldig aan laster.

Dandruff | 27-11-21 | 10:41

@Koning BongoBongo | 27-11-21 | 08:57: Klopt wat je zegt. Daarom is een fundamenteel debat over 'wat is de waarheid?' een heel goed begin.
Je benoemt de politiek als een voorbeeld waarin het misgaat. Ik plaats wel een nuancering hierbij. Je hoeft geen aanhanger te zijn van een bepaalde partij ideologie om de ander te begrijpen. Ik begrijp waaruit de standpunten van DENK, PVV, SP, SGP, etc. vandaan komen. Zij vertegenwoordigen een bepaald deel van de maatschappij, met de daarbij horende denkbeelden. Over het algemeen worden deze debatten best correct gevoerd. En het spelen op de man is niet alleen voorbehouden aan de persoon die jij noemt.
De herkenbaarheid van de politieke zuilen zie je niet meer terug in de MSM. Daar zit het grote probleem. Er is geen pluriforme media meer, die vanuit een herkenbare identiteit hun 'waarheid' verkondigd. Hierdoor herkennen mensen die andere waarheden aanhangen zich niet meer in het geschetste beeld van de maatschappij. Dit zorgt juist voor tegenstellingen in de maatschappij. Het bewustzijn van de media (en niet alleen de MSM) dat zij hier een grote aan bijdragen, wordt niet opgepakt. Als je mensen met een andere mening uitnodigt, begin dan met een oprechte nieuwsgierigheid naar deze mening, zonder direct je eigen waarheid te vertolken. Daar schort het aan!
Overigens richt ik me hier op de media, omdat dit topic hierover gaat. Deze wijze van het verkondigen van de waarheid zie je overal in deze maatschappij terug. Niet alleen in de media!

Willy_Wuiles | 27-11-21 | 14:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarschijnlijk is de uitnodiging niet echt gemeend . Mocht GS zich wel aanmelden dan zou er vanaf het moment van aanmelding een gigantisch offensief op poten worden gezet om GS tijdens het gala zwart te maken. Dus het concept zoals het al jaren wordt gebezigd op policor media in dit land.

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 08:03 | 1

U was me voor.

De Profundus | 27-11-21 | 09:48

'Gala van de Waarheid'. Dat wordt een mislukking, want ik ga er niet bij zijn.

Aisie | 27-11-21 | 08:01

Zodra het woord 'waarheid' valt mag je ongestraft afhaken, in welke discussie dan ook. Zelfde voor 'nooit' en 'altijd'. Op dat moment weet je dat wat besproken wordt in ieder geval niet het echte probleem is.

Dampende_aardappel | 27-11-21 | 06:41

Alhoewel de kans groot is dat het een soortgelijk debacle wordt als in 2004/5 toen Hanneke Groenteman het nieuwe fenomeen "weblog" (dr. Evil-vingertjes er zelf bij verzinnen) ging duiden en werkelijk ALLE partijen aan tafel de plank volledig missloegen (kolere, wat wat die Hoxha zwak toen) vind ik het toch een beetje lafjes dat GS hier niet op in gaat. Zo kom je nooit van het stigma'anoniem schreeuwertje op je zolderkamertje' af. Grow a pair!

Caveman48 | 27-11-21 | 06:02

Wat een afgang voor Arjan.

SaintNick | 27-11-21 | 05:03

Luis in de pels blijven.

De Profundus | 27-11-21 | 05:00

De thuisblijvers hadden gelijk!

streknek | 27-11-21 | 03:55

Zou anders wel goed zijn voor je sociale krediet score. Kan niet vroeg genoeg beginnen om puntjes te rapen voordat de marxisten de boel overnemen, kun je altijd nog aan het werk bij de staatsomroep.

Leviticus_ | 27-11-21 | 03:55

'Gala van de Waarheid' klinkt al zo pretentieus dat als dat je club is, je meer met je imago, de toon of het narratief bezig bent dan met de waarheid en je dus per definitie af bent.
Dan de hele MSM santenkraam uitnodigen in een zoektocht naar waarheid, dat maakt t een circlejerk van opgeblazen ego's die elkaar óf het licht niet in de ogen gunnen óf een circlejerk waar na afloop niemand meer recht kan lopen van de hoeveelheid veren in hun reet en schouderklopjes. Allemaal voldaan naar grote huizen in dure buurten, alsof ze belangrijk werk verrichten, terwijl als ze allemaal zouden opgaan in lucht, de rest van het land zich nog steeds druk maakt over hun energie abbo, of ze ooit een huis kunnen kopen, wanneer ze nu moeten sporten naast hun 40 urige baan, of hun zaak nog wel veilig is, wanneer de kinderen weer in huis geplaatst worden of wanneer de volgende deurwaarder langs komt natuurlijk, of hun behandeling nog wel plaats kan vinden, de aardbevingsschade eens vergoed wordt, waar ze die warmtepomp of panelen van moeten betalen, of ze nog wel de auto kunnen permitteren, en eigenlijk helemaal niks missen van de angstporno, de draaierij, het gelieg, het terugkaatsen of afweren of simpelweg een blackout faken

Verstandige keuze dus niet te gaan.

ReyNemaattori | 27-11-21 | 03:00

Coördinator nieuwswijsheid. Hoe verzin het?

MistaRazista | 27-11-21 | 02:34

Eerst komt het eten en dan de moraal. En wie zorgt er dan voor het eten op tafel is de vraag?
Is dat het nette pak of de man en vrouw met laarzen die dagelijks in de modder staan?
Het nette pak valt erg over de toon omdat er verder geen weerwoord is behalve "nette" scheldwoorden als populisme, of laarzen die niet in de modder staan, maar aan het marcheren zijn. De grenzen dicht vindt het nette pak vreselijk vanuit zijn eigen vesting met top beveiliging om iedereen buiten te houden. De MSM schurkt continu tegen de macht aan om haar hoge moraal te etaleren. Of het nou vluchtelingen, het klimaat of het virus is. Gelukkig zijn er andere bronnen zoals GS.

dijkbewaker | 27-11-21 | 01:40 | 2

Gelukkig hebben we de gewone man die alles draaiende houdt. Voor die nette pakken. Dit toontje ken ik wel van mijn eigen bedrijf. Bij de assemblage wordt het echte geld verdiend zeggen ze dan, en bij de R&D wordt ons geld opgemaakt door gestudeerde jongens. Beetje dat idee. Altijd weer dat Calimero verhaal. Misschien ligt de waarheid wel ergens in het midden, dat beide noodzakelijk zijn voor het optimale resultaat en uiteindelijk de winst voor beiden.

Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:24

@Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:24:

Topdown wordt er door die gestudeerde jongens natuurlijk net zo goed neergekeken op de assemblage. Dat hou je toch en daar is ook niks mis mee als het een beetje in balans is. Binnen een bedrijf staan de neuzen uiteindelijk allemaal dezelde kant op.

De kritiek op de MSM is dat ze graag spugen op PVV-ers, boeren, agenten, joden, christenen en noem maar op. Terwijl zelfs de voorzichtigste kritiek op D66-ers, criminelen, moslimextremisten, CRT-schedelmeters en noem maar op glad ijs is. Over de noodzakelijkheid van D66, criminaliteit en extremisme zal ik het maar niet hebben. Maar er is dus geen balans, de neuzen staan bepaald niet dezelfde kant op. PVV-ers moeten ontslagen en gedeporteerd worden; de landbouw afgeschaft en de politie totally defunded; dat mag wel.
En voor het weerwoord moet je naar GS.
Dat zegt meer over de subsidiemedia dan over GS.

Dandruff | 27-11-21 | 10:57

Daarom betaal ik GVD!:
Lang verhaal kort, eigenlijk vinden wij mensen van andere media gewoonweg helemaal niet zo leuk, met hun wufte zelfimportantie, onwrikbare moraal die door de mortel van De Toon en Het Fatsoen bijeen gehouden wordt, en hun immer opgeheven vingertje dat gefinancierd wordt door grif uitgedeelde subsidies van de Nederlandse overheid, of in het geval van veel kranten: die van België.

MondKapper | 27-11-21 | 01:25

Die Ps. is recht uit mijn hart gegrepen. Verder keurige reactie, gewoon keurig.

Magna Carta | 27-11-21 | 01:17

GS moet wel gaan en dan lekker mild, eufemistisch en genuanceerd doen, dat zal ze leren.

etwaboy | 27-11-21 | 01:15 | 1

En dat zal aankomen bij een Kinderen voor Kinderen show?

forecastle | 27-11-21 | 08:33

Erg integer geantwoord. Ik had die dwaas neergeschreven, geweaun woord door de knieschijve, z'n achillespees gearticuleerd. Wat een amateur is dat zeg, met z'n domme pseudo insteekhaakgrappige brief..
Maar kan ik anders niet gaan...?

F. von Zeikhoven | 27-11-21 | 00:00 | 1

LOL!

vic_typh | 27-11-21 | 00:36

Arjan had vanochtend blijkbaar zijn paarse lolbroek aangetrokken.

Ad Hominem | 26-11-21 | 23:46 | 1

Nee, zijn roze grapjas.

Broekpaling_bezitter | 27-11-21 | 00:20

De echte reden is dat jullie niet verwachten genoeg beschonken te worden om de meest awesome dansjes tentool te stellen... Juist wanneer de wereld het nodig heeft...
Dan ga ik wel weer in het maanlicht swingen, stijve tepels met dit weer, *kling kling*

PaardenliefhebberVet | 26-11-21 | 23:10

Eeuwig zonde. ooit een leuk en goedlopend museum, nu een plek waar de politiek-correcte media op het schild worden gehesen. Arjan Snijders lijkt me een naar arrogant ventje.

wijsvinger | 26-11-21 | 23:10 | 1

Ik denk dat je het mis hebt. Ik ken Snijders een heel klein beetje en ik denk dat hij het oprecht jammer zou vinden dat GeenStijl er niet bij is.

Maar ik snap Van Rossem wel, de kans is levensgroot dat je straks je dapper moet proberen te verdedigen tegen drie, vier of vijf gelijkgestemden die niet eens naar je antwoord luisteren.

Sqbar | 27-11-21 | 09:46

Fleur Agema heeft grotere ballen, die schuift gewoon aan bij op1.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 23:10 | 4

@Normpje | 26-11-21 | 23:21:

Heb ik gelukkig gemist, maar ik geloof het meteen.
Dat is het vaste patroon in de pakweg 0,2% "zendtijd voor dissidenten" op de NPO. Nog kinderachtiger dan mensen inhuren om achter de geïntervieuwden nee of ja te knikken. Echt alle schaamte voorbij.

Dandruff | 27-11-21 | 00:35

@Dandruff | 27-11-21 | 00:35:
Vind van Rossum een altijd rake analyse geven. Want inderdaad, het is nooit goed wat de overheid doet natuurlijk, met de wijsheid achteraf. En als je verder heb enkele verantwoordelijk neemt of hebt is het hem makkelijk prijs schieten op alles wat dan niet goed is gegaan in zo'n crisis. Ik denk laat Fleur Agema dan maar eens een maandje of vier het werk doen van Hugo de Jonge. Eens kijken of ze het beter doet. Of alle raampjes tegen elkaar open zetten inderdaad de beste remedie is tegen alle Covid ellende.

Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:31

@Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:31:

Het sterkste punt van Maarten is dat hij andersdenkenden "dom" en "fascistoïde" noemt. Persoonlijk vind ik dat echter helemaal niet zo'n sterke analyse.
En kennelijk heb je helemaal nooit naar Agema geluisterd. Die had het in de tweede kamer over boostershots, die op dat moment pas in januari gegeven zouden worden. Terwijl er op de IC's een enorme is van 70+ers waar de eerste vaccinaties inmiddels zijn uitgewerkt. Het vaccineren van de zwakken lijkt mij dan veel zinvoller dan jacht te maken op mensen die niet gevaccineerd willen worden.
En als je dat al doet, benoem dan eerst eens de olifant in de IC's.

Dandruff | 27-11-21 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie afwijzing. Normaal zou ik iedereen altijd adviseren om zoveel mogelijk met elkaar in gesprek te gaan. Maar dat begint niet op een Gala; dat kan overal.
Hoi NPO, hebben jullie "Wild Geraas" al vertoond?
Of enige kritiek op het CRT-schedelmeten binnen de linkse fopwetenschappen?
Hoi Volkskrant, erkennen jullie inmiddels de Amerikaanse rechtspraak?
Of het overweldigende bewijs in de Rittenhouse zaak?

Als je na jarenlang de ander zwart te maken een Gala gebruikt om in gesprek te komen dan staat de uitkomst van dat gesprek allang vast.
Met dank aan reaguurder @Klompz | 26-11-21 | 21:08, plaats ik nogmaals even een mustread. www.tabletmag.com/sections/news/artic...

Het gaat die columnist niet om wie er gelijk heeft in een bepaalde discussie. Het gaat er wel om dat de "experts" keer op keer ongelijk hadden; regelmatig zichzelf tegenspraken, stelselmatig glashard logen, en passant hun eigen regels overtraden, maar wel hysterisch reageerden als het plebs dezelfde regels overtrad.
En alle "kwaliteitsmedia" vonden dat best en deden mee.

Dandruff | 26-11-21 | 23:06 | 8

@Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:15:
Niks vreemds onder de zon “ de beste stuurlui staan nog steeds aan wal”
Maar er mag wel wat minder oordelend en stuurend verslag gedaan worden.

enra | 27-11-21 | 09:19

@Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:11:

Je hebt de column gelezen zeg je, maar je je weerlegt 0 van de vele tientallen voorbeelden daarin. De column gaat niet over dingen die anders liepen dan verwacht, daar zou niemand over vallen. De column gaat over 0 seconden onderzoek doen; glashard liegen; en zelfs als alle feiten bekend zijn glashard blijven liegen.

Zoals de zaak Rittenhouse waar diverse media nog steeds beweren dat de criminelen die Rittenhouse aanvielen zwart waren; die waren blank. Bovendien wordt zelfs de rechterlijke uitspraak in diverse MSM (oa Volkskrant) verworpen. Overigens zonder een seconde op de bewijslast in te gaan, er wordt puur een huidskleurkwestie van gemaakt. De al ruim een jaar durende heksenjacht op die puber is gebaseerd op een zwart-wit tegenstelling die er helemaal niet is.

Over simplistisch populistisch geleuter gesproken, zowel voor- als achter- af. Jouw MSM zijn dus uit op rancune en haat tussen allerlei bevolkinsggroepen, en je mag je best wel eens afvragen waarom.

Dandruff | 27-11-21 | 10:23

@Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:11: Ik lees toch heel wat anders. Ik las dat de MSM promoot om beleid/advies wel/niet te accepteren op basis van wie het komt.

Sneerpoets | 27-11-21 | 11:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Geweldig geschreven, Van Rossum, ik wou dat ik dat kon. Inderdaad, niet op die "uitnodiging" ingaan. Tenslotte kunnen ze elke waarheid verknippen en naar hun overtuiging veranderen, zoals in het verleden keer op keer gebeurde.

Taatjen | 26-11-21 | 22:56 | 4

"Ze"

Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 05:44
▼ 1 antwoord verborgen

En tegelijkertijd Bart, [heb nu eindelijk de tijd genomen om de gehele tekst te lezen]: Sinaspril; SMS; stropdassen; vigerende; wufte; MSM, en revierde: van eigen broekzak; larmoyante bukretoriek; burgerbevolking; De Toon en Het Fatsoen; dan wel chronisch van eigen broekzak (WTF) er is altijd nog zoiets als: If You Can't Beat them, Join them. Of hoe zeg je dat op z'n Helmonds ?
Ben zo blij dat je daar niet in mee gaat.

LD69 | 26-11-21 | 22:38 | 1

Kattenmeppers (kruikenzeikers, lampengatters, gat van 1000 rangen en standen etc etc. ook) motten niks hebben van dat kattengejank in de Hilversumse beerput.
Het enigste goeie dat komt uit Hilversum is de intercity/sprinter naar de USB (united states of brabant)

captain-caveman | 26-11-21 | 22:54

'WaarheidsBEvinding'

bisbisbis | 26-11-21 | 22:28

Wat een lul die Arjan, werkt parttime. Millennial met zijn papadag op vrijdag of gewoon traag zaad en de vrijdag vrij want anders is zijn 2e burnout nakende.

pibasso | 26-11-21 | 22:21 | 4

Arjan is hoewel een lul geen slechte lul. Hijn is een kind van zijn tijd. Er waren tijden (vroeger) dat dit als een verontschuldiging gold/gelldde.

LD69 | 26-11-21 | 22:41

Het is zalig om niet te werken. Valt ook aan te raden. Helaas ben ik slaaf van het systeem… met als pleister op den wonde een 4-daagse werkweek en 3 kinderen.

superb_de_lux | 26-11-21 | 22:54

Helemaal niet werken is ook een aanrader.. Oef

niv01 | 26-11-21 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Met goede mensen dempt men de gracht. Dat was jullie enige correcte antwoord aan dit wezen van jolige taalverandering / verdwazing.

Roorda van Eyssinga | 26-11-21 | 22:10

Het gaat tegenwoordig in elk land zo.
Wat heeft Biden ondertussen bereikt?
Volgens mij geen zak maar geen kritisch woord over hem in de media.

jaja | 26-11-21 | 22:05 | 7

Geen zak. Wordt zelfs afgebrand bij Drudge.

Zwizalletju | 26-11-21 | 23:20

@Cable | 26-11-21 | 22:14: En die amerikanen maar zeiken dat de EU niet genoeg aan defensie spendeert...
Tegen zulke giften valt gewoon niet op te boksen...

ReyNemaattori | 27-11-21 | 03:07

@ReyNemaattori | 27-11-21 | 03:07: Daar zijn afspraken over gemaakt en die worden gewoon niet nagekomen. Trump vindt - terecht - dat de EU dat niet moet verwachten dat de VS de kastanjes toch wel weer uit het vuur komt halen mocht er iets misgaan.

Asteroid-B612 | 27-11-21 | 05:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Van Rossum,

Geen grotere aanwezigheid dan afwezigheid!
Prima stuk!!

Mispel | 26-11-21 | 22:05

Is misschien iets voor Martin Vrijland.

Grobbebol | 26-11-21 | 22:04

Goed antwoord van Rossem. Discussiëren met mensen die denken dat de NPO onder leiding van Shula onafhankelijk en objectief is, is compleet zinloze tijdsverspilling. Zelfs het kijken naar een poepende Timmerfrans is dan nog meer nuttig.

Grachus | 26-11-21 | 22:03

Ik zou nooit naar zo'n meeting gaan als niet eerst essentiele zaken als diversiteit en inclusiviteit geregeld zijn.
Bovendien is het nu eindelijk wel eens tijd voor wat NPO aandacht voor immigratie en vluchtelingen.

funda | 26-11-21 | 22:00

Er zijn nog nieuwssites met een rechte rug, een onwrikbare rug. Dat hebben we nodig, Daarom GS, thanks.

Rdock | 26-11-21 | 21:57

Wat is er trouwens zo erg aan NOS stickers verwijderen op een busje?
Dat is toch vergelijkbaar met berichtgeving onder pseudoniem op Geenstijl?
Nomen est voorkomen....

Piet-Kietelaar | 26-11-21 | 21:56

G*dverdomme van Rossem, dit is weer eens een ouderwetse GeenStijl oorvijg. Dit is waarvoor ik hier kom.

Goedvoorze | 26-11-21 | 21:54

Morgen we hier nog over stemmen?
Ik zeg doen!
(poll request)

hotmint | 26-11-21 | 21:54

Als je sowieso wist dat je niet ging omdat je geen QR Code wilt laten zien (als je die uberhaupt al hebt...) dan had je de moeite kunnen besparen om er zo'n lang artikel aan te wijden...

johnyl | 26-11-21 | 21:54 | 3

Laatst zeg je nog tegen me dat ik jouw plemps vaker moet lezen.. Zal ik wijzer van worden of zoiets....

neonreclame | 26-11-21 | 21:58

Goed van je dat je mijn advies hebt opgevolgd..

johnyl | 26-11-21 | 22:00

Gala van de Waarheid.

Vervang Gala door Ministerie en Gelauff komt kreunend klaar.

TeeJee | 26-11-21 | 21:52

Wat schuift het en wat kan ik voor beeldje winnen? Dan ga ik wel.

Lorejas | 26-11-21 | 21:51 | 1

Een genderneutrale oscar van melkchocolade. Iedereen geyl!

lamlul007 | 26-11-21 | 22:45

"Beeld en Geluid", en dat is te zien aan hoe ze schrijven!

Rhenium | 26-11-21 | 21:50

Beste stukje sinds lange tijd. +Veel!
Ook gelijk een goede boodschap aan alle mooi-weer-trollen op het internet: verschillende meningen zijn er om het debat te voeren, niet om een alibi voor het gewenste narratief te genereren.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 21:48 | 3

"niet om een alibi voor het gewenste narratief te genereren."
Precies, de spijker in de wonde.

funda | 26-11-21 | 21:55

Trollen. Bah.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 23:13

Dat heb je raak verwoord.

quantumcollider | 27-11-21 | 09:59

Wat nou als je reaguurders een deel van dat geld van de publieke geeft... Beetje laten zien waar je voor staat enzo...

En stel dat ik niet mee mag doen... Dan gaat toch niet alles op aan drank en drugs..??

neonreclame | 26-11-21 | 21:48

Sterk is de man (m/v/x), die z’n eigen zwaktes kent. Iemand met een ongenadig vaardige pen is niet perse ook een goed debater. En tóch vind ik het jammer, dat jullie de uitnodiging niet aanvaarden. Mooie gelegenheid om die incrowd verbaal eens even de mantel uit te vegen waar daar aanleiding toe is. Gewoon omdat het kan, puur op inhoud.

Lubbberrtt | 26-11-21 | 21:47 | 3

Dat moet je alleen doen als er ook geluisterd wordt. Niet gaan is dus de eerste keus. Tijd nuttig besteden.

Schilder58 | 26-11-21 | 21:54

@Schilder58 | 26-11-21 | 21:54: Het vergt een speciale gave, maar echt grote debaters (zeg maar : Pin-achtigen) krijgen zelfs in een ietwat vijandige setting kalm, op inhoud en eloquent hun mening over het voetlicht. Als je die gave hebt, lijkt zo’n hol-van-de-leeuw me een feest, je kan helemaal los.

Lubbberrtt | 26-11-21 | 22:12

Mwa… van Rossem komt prima uit zijn woorden hoor, in een een op een. Gesprek met die thalita musee ( ik parafraseer hier Ff, geen idee hoe ze heet) gehoord, of van Rossem op de radio over de kopschoppers of de foto van De Vries. Nee, die Hi moest daar niet bang voor te zijn. Maar hoe het achteraf geknipt wordt heb je niet in de hand, dus hij heeft gelijk niet te gaan. Debatteren echter kan hij wel.

The-loopy-cowboy | 26-11-21 | 22:24
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 26-11-21 | 21:47 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het Pravda Gala. Altijd lachen met die neo-marxisten. Komt Groot Wassink ook?

Piet Karbiet | 26-11-21 | 21:44

Soebatten betekent 'vleiend vragen', Arjan. Het is dus geen synoniem voor debatteren, sparren of bomen.

MickeyGouda | 26-11-21 | 21:43

Lekkere woorden Van Rossem.

Mark Smeeks | 26-11-21 | 21:43

Nou Arjan, je ziet het. Zodra een broeder geen Smarties meer heeft staat ie er alleen voor. Reaguurders is kutvolk.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 21:43 | 1

Wat voor volk verwacht u aan te treffen in een kutland?

Aisie | 27-11-21 | 08:26

+1 van Rossem, op zulke uitnodigingen nooit ingaan. Is te verleidelijk voor alle partijen.

rifraf | 26-11-21 | 21:40

Ik vind dat Arjan best een leuke tegel heeft gebakken in GS-jargon!

Ruler | 26-11-21 | 21:40 | 2

"Hoe spreken die mensen eigenlijk..??"

neonreclame | 26-11-21 | 21:43

Nee, aardige poging maar op volle punten zwak.

LD69 | 26-11-21 | 21:59

Sinds wanneer heeft een archief de waarheid in pacht? Wat is dit voor nonsens.

xtree | 26-11-21 | 21:39

Hoi Arjen,

Lees je eigen 'lollige uitnodiging' nog eens en bedenk je of het leuk is om op zulke neerbuigende toon te worden toegesproken. Voor het geval het toch niet aankomt help ik je even.

Als je dan ook nog de link kunt leggen met de mate waarin het vertrouwen in jou en je vakbroeders (man, vrouw, lbthq+wtfbbq) achteruit rènt, wordt het misschien nog wat met jullie.

Joe!

pietvanvliet | 26-11-21 | 21:38 | 1

Dat dus. Je leest door de tekst heen dat zu hun matties niet willen afvallen. Het media-volkje dat ze kennen en waar ze tegelijkertijd bang voor zijn.
Dus die neerbuigende toon die er doorheen sijpelt ligt heel dicht aan de oppervlakte. Als ze een oprechte interesse en open uitnodiging hadden geschreven had de tekst anders geklonken en hadden ze wellicht een kans gehad.

LD69 | 26-11-21 | 22:04

Pinkte een traantje weg..

Arendsoogje | 26-11-21 | 21:37

Laten ze Isabelle Nanninga samen met Wierd Duk en Martin Bosman uitnodigend.

bitterpete | 26-11-21 | 21:37 | 3

En Arthur van Amerongen en Theodor Holman. Die werken voor de Belgische DPG van Van Thillo. Nog wel.

Piet Karbiet | 26-11-21 | 21:47

Annabel Nanninga?

dathoujetoch | 26-11-21 | 21:59

En Maxim Hartman.

ceriel82 | 26-11-21 | 22:24

Beetje ongemakkelijke uitnodiging.

thanseeuwen | 26-11-21 | 21:35 | 1

moet jij zeggen... lol

newray | 26-11-21 | 21:37

Joe.

SinisterNL | 26-11-21 | 21:33

Voor De Waarheid motten ze bij Borsato zijn.

Piet-Kietelaar | 26-11-21 | 21:32

Goed gedaan!!!!
Nooit op een uitnodiging ingaan van je eigen executie.
Tenminste een poging, is teveel een valkuil om hun eigen mening te etaleren ten koste van…..
Partijdige tafelheer en nog meer om je een lulletjete laten zijn.
Tumbs up

enra | 26-11-21 | 21:31 | 1

Precies dat.

LD69 | 26-11-21 | 22:05

npo66 interns' doen een poging?

newray | 26-11-21 | 21:29 | 1

ps : +1 . niet geschoten is altijd mis.. kudoos.

newray | 26-11-21 | 21:32

Klinkt alsof ze ons echt beter willen leren kennen.
Neen. Ik haat jullie. Opbokken.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 21:28 | 8

`Ze willen ons wel beter leren kennen'.. keep your enemies close you know.

LD69 | 26-11-21 | 21:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Terechte afwijzing. Die uitnodiging is valse ironie. Die fatsoensrakkers denken wel degelijk dat ze de waarheid in pacht hebben en dat mensen die zich niet automatisch conformeren aan het heersende deugnarratief kwajongens zijn die je normaal gesproken niet uitnodigt, behalve als het is om apies te kunnen kijken.

Tempolier | 26-11-21 | 21:27 | 1

De fatsoensrakkers menen, denken en geloven dat ze Aan De Goede Kant Van De Geschiedenis staan. Terwijl de geschiedenis hopeloos niet zwart-wit is, en meer dan 50-grijs. Wij mensen houden van waarheid maar nog meer van duidelijkheid, het streven naar duidelijkheid is de bron van een hoop ellende. Waarheid is als een ijsschots, met elke generatie stijgt de smelt.

LD69 | 26-11-21 | 21:55

Soms als ik Geenstijl-moe ben, dan komt er ineens weer een artikel waardoor ik weer herinnerd wordt aan mijn reden om hier rond te hangen. Dit was zo'n leuke.

geheelvergeter | 26-11-21 | 21:27 | 2

Dit is goed.
Maar dan kruipt m'n interesse, soms ben je GS-moe. Wanneer ?

LD69 | 26-11-21 | 22:09

@LD69 | 26-11-21 | 22:09: na teveel Hugo of Thierry sla ik steeds vaker een halve dag over.

geheelvergeter | 26-11-21 | 22:24

Bereikbaar: maandag t/m donderdag.
Het is een echte.

kleybeuker | 26-11-21 | 21:27 | 2

Oh, ik las "onbereikbaar". My bad.

Opblaas_boot | 26-11-21 | 21:35

Precies mijn gedachte. Zitplassert

pibasso | 26-11-21 | 22:41

Begrijpelijk deze afwijzing. Tegelijkertijd mis ik 'Chips, Nootjes, Bierrr'.
Vond het onderhoudend, informerend, ludiek, innoverend, de gasten waren goed en soms zelfs verassend, interessant en motiverend en hoe al die andere veren in den reedt ook mogen heten, ik zou graag een nieuwe reeks in het seizoen tegemoet zien. Kijk er naar uit.

LD69 | 26-11-21 | 21:26 | 8

@UnderTheDevil | 26-11-21 | 21:33:
De Eik uit Enschede. Hij was te gast op Driekoningen 2021, dit jaar dus en hij had zoals altijd eigenlijk, een goed verhaal, iets te voorzichtig gebracht.

LD69 | 26-11-21 | 21:38

@VoltaireJohn | 26-11-21 | 21:28:
Geert weet inmiddels (na alle jaren beveiliging) niet meer goed in te schatten of hij serieus wordt genomen of te kakken gezet. Ik denk dat hij bij GS serieus en dus met kritieke wordt tegemoet getreden, en daarbij op waarde geschat. Maar dat denk ik.

LD69 | 26-11-21 | 21:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Het kan 'leuk' zijn.

VoltaireJohn | 26-11-21 | 21:26

Een Gala van de Waarheid.
Doen er ook gelovigen mee?

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 21:26 | 2

Die claimen namelijk de waarheid maar willen er niet over praten hoe ze dat zo goed weten.

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 21:28

Had best leuk geweest. Op z'n minst laat je een ander geluid horen.
Schrikken de mensen misschien van.
Maar je moet er ook maar zin an hebben.

Maar bijvoorbeeld een Hiddema. Zou dat niet aardig zijn.

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 21:24 | 4

En dan iedereen een draaistoel...!!

neonreclame | 26-11-21 | 21:25

Wel eens gehoord van 'Level playing field' ?
Daar is hier geen sprake van.
Televisie is de komende 10± jaar nog een dominerende factor. Ratten als M.Gelauf kunnen tot die tijd nog steeds een flinke groep mensen motiveren om de verkeerde ideeën te omarmen, en dito keuzes te maken. NB: ik spreek af en toe een jongere, geen van hen kijkt tv. 'Kijken', zeggen ze 'is passief'. Ze zien liever.

LD69 | 26-11-21 | 21:30

Hiddema rules them all, maar die had geen zin meer in het circus.
Als die nu eens met Johan Derksen en Maarten van Rossem een partij was begonnen. Brom79.

funda | 26-11-21 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

De Speld zal nu wel uitgenodigd worden.

BrutusBosch | 26-11-21 | 21:23 | 1

Hopelijk doet Julius de 'Samen Tegen U' spot, die was briljant.
"Die voor je"

funda | 26-11-21 | 21:30

Nou Bartepetat, blij dat je weer terug bent. Tuurlijk heb je gelijk, Come moi.

entredeuxbieres | 26-11-21 | 21:20

Hulde!

ceriel82 | 26-11-21 | 21:19

Wat is waarheid ook al weer in het Russissch?

keestelpro | 26-11-21 | 21:19 | 6

De waarheid is nergens lid van.

Robert Haynes | 26-11-21 | 21:32

Prut funda! Hahah

vic_typh | 26-11-21 | 22:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Ha ha. Nou dan ga ik wel. Dat gespuis zit per slot van rekening ook hier tussen de reaguursels. Wil wel veel munten voor de bar aub.

Piet Karbiet | 26-11-21 | 21:18 | 4

*muntje toeschuiven doet*
Ik weet niet wat op de tap zit vanavond, maar ik heb slechter geproefd.

UnderTheDevil | 26-11-21 | 21:27

Ik hou je wel droog Piet.

horsteknots | 26-11-21 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Gala van de Waarheid? Dit lijkt me toch grappig bedoeld, Arjan? Zo ja, denk ik dat GS wel zou willen aanschuiven. Zo nee, oef... slaan jullie de plank flink mis.

UnderTheDevil | 26-11-21 | 21:18

Pluspunten voor de aanhef en de uitnodigingstekst.

En minpunten voor GS die de uitnodiging afslaat, ik had wel willen zien hoe een gelauff eens flink op zijn nummer werd gezet.

Hopelijk draaien jullie nog bij.

Harvey2Face | 26-11-21 | 21:17 | 2

Dat kan niet, want ze laten je toch niet uitpraten. Of ze gaan niet in op wat je zegt en pareren met onzin (hun versie van de waarheid). Feiten zijn niet belangrijk! Het gaat om de toon en de menselijkheid!

DePsych | 26-11-21 | 22:31

@DePsych | 26-11-21 | 22:31: ja alleen al daarom lijkt me fantastisch op er wel bij aanwezig te zijn. Gewoon op de juiste knoppen drukken, en hop!

Nu krijg je 'onze' versie van de waarheid. Geluaff luistert toch niet en gaat huilie huilie doen. Dat idee.

Gemist kans om niet te gaan. Temeer omdat die Gelauff iemand is, die absoluut niet gewend is dat er iemand niet met hem eens is of zijn visie of lijn volgt. Journalist van de oude stempel die vindt dat wat hij tikt de hoogste waarheid is. En gezien de divi bokaal maakt dat zijn verslaggeving letterlijk en figuurlijk gekleurd

Harvey2Face | 27-11-21 | 15:46

Klinkt als een gezellig tribunaaltje.

dhrat | 26-11-21 | 21:16

Het niveau is meestal toch afgetopt op 12-jarigen of zoiets.
Bij WNL op Zondag dreigt het soms wat verder te gaan als iemand tussen neus en lippen iets te melden heeft, maar dat wordt vakkundig de nek omgedraaid door Rick Nieman.

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 21:15

Hoezo doet GeenStijl niet aan QR codes? Waarom doen ze niet mee aan buitensluiten, discrimineren en angstzaaien. Voelt heerlijk hoor. Ik doe gewoon alles wat Hugo zegt om daarna heerlijk in slaap te dommelen

jeweettochniet | 26-11-21 | 21:15 | 2

Ik zou het voortaan eerst een keer nalezen voor ik op Reaguur! knal.

NiCeY | 26-11-21 | 21:17

@nicey, want?

omeP | 26-11-21 | 22:01

Met vriendelijke groeten? Niet ongezien de typhus? Wat mild, jullie worden zacht of oud of wijs.

Niet_Van_Hier | 26-11-21 | 21:14

Tsjezus, wat slecht, Snijders.
En:
Het enige juiste antwoord, Van Rossem.

vliegende knorrepot | 26-11-21 | 21:13

"We doen niet aan QR-codes ..." Dát kan dus ook nog. Terwijl ik vaccinatie zit te overwegen vanwege het verkrijgen van een QR-code, kun je je dus ook nog gewoon laten vaccineren en de QR-code laten voor wat ie is. Soort vrijwillige buitensluiting.

Vraag ik mij af: zijn er hier meer van dat soort, wél gevaccineerd maar niet de code?

mozaard | 26-11-21 | 21:12 | 3

Ja natuurlijk. Het probleem is een pandemie, niet een vaag fraudegevoelig flutsysteem waar iedereen zelf een datacenter voor moet kopen om zich in de gaten te laten houden.

funda | 26-11-21 | 21:18

Veel waarschijnlijk die genezen zijn maar nooit als ziek gemeld.

enra | 26-11-21 | 21:51

Ja, hier iemand met zo'n kop, Dubbel geprikt maar ik haat die QR-codeplicht met een passie. Doe niet mee met dat rotding.

osolemio | 26-11-21 | 21:58

Chapeau.

GekkeHenkieNiet | 26-11-21 | 21:12

Als u een roze button voor mij heeft, en een qr geval, of grote wattenstaaf (uitstrijkje werkt wellicht ook?), dan wil ik wel gaan.

Ik heb nergens een eensluidend dan wel sluitend antwoord op, maar hé, ik kom uit Groningen, ze verstaan me toch niet.

GKJP | 26-11-21 | 21:12

Mooi geschreven en zeer verstandige reactie. Er zijn er al teveel ingetuind.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 21:12

Dat is nu eens een ongenuanceerde, maar duidelijke reactie.
Van waarde, meneer van Rossem.

TonAlias | 26-11-21 | 21:11

Als je zo hemeltergend blind bent, dan wacht je louter een tribunaal.

entredeuxbieres | 26-11-21 | 21:11

Los van de inhoud; knap geschreven!

Schriever | 26-11-21 | 21:10

Mijn comment verwijderd, niet goed gelezen door doorzakken tussen 17:00 en 20:00 in de nog geopende horeca.

nick.name | 26-11-21 | 21:10 | 1

Daar heeft u volgende week geen last meer van.

Met_baard | 26-11-21 | 21:33

Hmmm, dit is toch niet echt sterk.
Beter was geweest om met een tegenvoorstel te komen.
Een eigen voorstel: een degenkruising op neutraal terrein.

doitdoit | 26-11-21 | 21:10 | 2

Wat, alsin ieder brengt een kratje mee naar een plek op de heide?

Tobi | 26-11-21 | 21:13

@Tobi | 26-11-21 | 21:13: En een fietsketting, dan kan De Waarheid definitief bepaald worden.

funda | 26-11-21 | 21:22

Wijs besluit. We hebben bij DWDD bij menig afwijkende mening mogen aanschouwen hoe een leger van vaste tafelgasten met veel geschreeuw hun gelijk trachten te behalen.

Schemerlamp | 26-11-21 | 21:10 | 2

Nou nou kom kom.
Natuurlijk krijg je een keer tegengas. Prima toch.
Zet er dan ook iemand neer met een afwijkende mening die ze van repliek kan dienen. Niet niveautje Rob J of Rutger Castricum.
Een Ebru Umar bijvoorbeeld.

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 21:20

Juist, Toedels met je Gala

Tobi | 26-11-21 | 21:08

Groot gelijk, van Rossem. Geen excuusaapje spelen voor dit soort lui

radiatorknopje | 26-11-21 | 21:08

En als nou 50% van het publiek reaguurder is?

Mr_Natural | 26-11-21 | 21:07 | 5

Nonsens is de nieuwe waarheid. Verrek, die laat ik inlijsten.

funda | 26-11-21 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat betekent "tendentieus"? Kan ik het ook eens gebruiken!

Kernsplijter | 26-11-21 | 21:07 | 3

Heb je internet?

NiCeY | 26-11-21 | 21:10

@NiCeY,
Oh ja!
.........
Ja, ja, verwacht je niet!

Kernsplijter | 26-11-21 | 21:19

Ik heb hier geleerd wat 'animositeit' betekent middels die mafkees van een Enait.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 21:22

Uitstekende reactie Bart!

Brabeaulander | 26-11-21 | 21:07 | 4

@Incitatus | 26-11-21 | 21:10:

@Zentgraaff moest ook al bukken...

Weet niet wat de toekomstplannen van Bart zijn, maar dat kan dan sowieso niet meer..!!

neonreclame | 26-11-21 | 21:14

@neonreclame | 26-11-21 | 21:14: de scherpste randjes offeren voor adverteerders en dus zelfstandigheid is best OK, reaguursels maken dat wel weer goed.

Incitatus | 26-11-21 | 21:19

Hahahaha

pibasso | 26-11-21 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Onder de streep is het een uitnodiging tot navelstaren. Niet doen.

horsteknots | 26-11-21 | 21:06

Laat ze maar eens hier naartoe komen..

Jatoch..??

neonreclame | 26-11-21 | 21:05

Jammer en een gemiste kans.. Lekker veilig achter je toetsenbord blijven zitten dus..

Lievewitteman | 26-11-21 | 21:03 | 6

Bent u de andere helft van Pauw vroeger op de tv.

Titje | 26-11-21 | 21:08

Lekker verder op de Joop. Lekker verder met links lullen en rechts vullen

pibasso | 26-11-21 | 22:24

Wie betaalt zulke feestjes en wie betaalt 'wij van beeld en geluid'? Ik???? Gdvrdgdvr! Erg vooringenomen uitnodiging ook nog. Ik zeg skippen die hap

J.Dokstijl | 26-11-21 | 23:50
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland