Hey. Ook Groningen wil een AZC-studentenwoning-combi bouwen
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
In principe kan het deze keer dus wel goed gaan en in theorie is er een kans dat er ditmaal dus geen sprake zal zijn van in 1 jaar 25 serieuze incidenten waaronder "structurele overlast, vrouwen die begluurd, bespuugd en uitgescholden worden, insluiping, diefstal, 'grensoverschrijdend gedrag', drugsgebruik, drugshandel en prostitutie." Het fotogenieke Tynaarlo (maps) moet naar verwachting zo'n 500 asielzoekers gaan huizen. De locale fracties Leefbaar Tynaarlo, GroenLinks en de ChristenUnie schrijven over businesspark Ter Borch:
"Het park ligt vlak bij de stad Groningen en is per fiets vanuit de stad makkelijk te bereiken. Naast een oplossing voor het voldoen aan onze taakstelling ten aanzien van opvangplaatsen voor vluchtelingen en een noodoplossing voor spoedzoekers, kunnen we ook onze buurgemeente helpen in hun studentenhuisvestingsprobleem, vanzelfsprekend tegen een reële compensatie."
Toch benieuwd naar wat die reële compensatie is.
UPDATE: Tynaarlo is eigenlijk Noord Drenthe en geen Groningen maar het is allebei het buitenland.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Bassiehof - Dit JA21/PVV-duo gaat dinsdag laten zien of de Tweede Kamer nog ballen heeft
Privacy asielzoekers of nationale veiligheid
COA-baas: 'Er is geen gebrek aan opvangplekken'
oh huh wat zeuren we dan
Syriërs. Het is echt compleet krankzinnig
Dit wordt een periodiek dingetje zo maar toe maar weer
