Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zijn wij nou zo oud, of nieuwe auto's zo levenloos?

Kunnen we het HEEL even hebben over nieuwe auto's?

Toegegeven, online is GeenStijl al decennialang digitale voorhoede (we weten zelfs wat een "snapchat" is), maar in de echte wereld zijn we fossiele holbewoners, schuw voor slimme meters en angstig voor afluister-Alexa's. En gepijnigd door postmodern auto-ontwerp. Neem nou de nieuwe BMW iX50. Nieuw topmodel elektrische SUV van de Beierse bolide-bouwers. Maar is dit nog wel een 'bolide'? Bolides associeer je met oliegeur en mechanische kracht, met het edele ambacht van onbegeleid autorijden en misschien zelfs wel met handschoentjes aan tijdens het sturen (disclaimer: nooit gedaan, we zijn geen Jag-rijders op jachtdag).

Dit stuk plastic associeer je en profil met werkelijk iedere andere SUV, en dan vooral de Jappen. Dit had ook een RAV4 kunnen zijn. Prima bak, maar plak dan geen rondel in Beiers blauw-wit op de motorkap. Een belangrijke reden waarom zo veel auto’s zo ontzettend lelijk geworden zijn, is omdat bouwers eerst de veiligheidssystemen moeten ontwerpen en daarna nog maar weinig speling voor design hebben. Daarom zie je zo veel uitbundig LED-werk tegenwoordig. Veel meer onderscheid in ontwerp is wettelijk bijna niet meer mogelijk. Maar dat mag toch geen argument zijn voor die smalle loensende streepjes die op de enorme neus voor koplampen moeten doorgaan? 

Waar we alleen maar over beginnen omdat we niet weten hoe we de ontwerpolifant in de parkeergarage moeten ontwijken: die opengesperde George Foreman Grill in het midden. HET IS NIET EENS EEN ECHTE GRILLE, want deze auto is elektrisch. Het is optisch, zoals bijna alle vouwen en krochten en uitstulpingen vorm boven functie hebben en in samenspel vooral veel harmonieloze herrie produceren. Onooglijke overdrijvingsspelletjes, zoals de vroege Chinese marktbestormers deden om aandacht te pakken. Het SsangYong-sentiment, stilletjes geïnfiltreerd in een autobouwer met een stamboom. (Over die afgrillselijke snuit en de overdaad aan tierelantijnlijntjes heeft ontwerper Niels van Roij helder uitgelegd waarom het bij velen zo'n weerzin wekt.)

Het interieur dan maar? Zeker in de hogere klassen zie je dat minder meer moet lijken. Als dat minimalistische ge-ontwerp onze keuken of badkamer zou zijn, is het geweldig. Maar in een auto is het alsof je in een soort infrarode thermokabine stapt, waar je vooraf voor moet douchen om schoon in te stappen, om er nóg schoner weer uit te komen. Waarin alles wat je wilt bedienen achter swipe- en touchmenu's verstopt zit, soms zelfs de meest basale dingen als verwarming of volume. Het is toch een gruwelgedachte dat je altijd in een glazen schaal vol vette vingers moet rijden? Emotieloos vertier voor ontvettingsfetisjisten is het.

Enfin. EV's, fantastische schone onderhoudsarme en bovendien razendsnelle techniek (de iX50 doet iets van 600 pk en 800 Nm of zo, hier de persmap), hartstikke leuk voor de ijsbeer en de zeespiegel, maar: geen emotie. Nul. Doods. Ja, een beetje deug sijpelt er nog wel doorheen maar met een SUV is dat eerder aflaat voor wat de klimaatpolitie nog altijd een asociaal grote auto zal vinden.

Freude am Fahren is lummelen met laadpalen en fun is uiteindelijk toch opnieuw gedefinieerd als een straight line van wetten, regelgeving, uitstootnormen, de korte endorfineshots van de ingebouwde selfie-functie (!) en de kortste weg van stopcontact naar stopcontact. Maar bovenal is het een poepsaai confectie-design waarbij elk gevoel van ambacht op de vloer van de tekentafel is gesneuveld.

Nou Teslarijders, stofzuigercowboys en met de tijd meebuigende gadgetfreaks die autorijden liever in laadtijd rekenen dan in afstand, weerleg het maar of noem ons mopperige oude dieselpruttelaars. De comment-kattenbak staat voor u open:

Reaguursels

Inloggen

Zolang kernenergie geen onderdeel van het toekomstplan is elke inspanning nutteloos en zal ik er niet aan meedoen.

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 19:56

Volledig eens met schrijver dezes. Wat.een.poepsaai.en.niet.baanbrekend.hok.

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 19:50

Is Geenstijl nou zo oud, of hebben ze gewoon geen smaak?
Kunnen we het HEEL even hebben over nieuwe auto's?
Hier zijn namelijk een paar vrij mooie electrische auto's.
www.hotcars.com/most-beautiful-electr...

Mika6101 | 05-10-21 | 16:06

Ja, je kiest natuurlijk ook gelijk de lelijkste uit. Er zijn genoeg mooie moderne elektrische auto's. Maar dat zijn meestal geen SUVs. Als je een mooie BMW wil zien moet je hier zijn: www.mestmotor.se/automotorsport/artik...

Mika6101 | 05-10-21 | 16:03

De schoonheid van lijn is bij dit soort auto's ver te zoeken. Wat een lelijkerd.

Willibald von Klúúúk | 05-10-21 | 15:15 | 1

Ja, dit is werkelijk wanstaltig van lelijkheid, ik krijg soms de indruk dat moderne auto-ontwerpen opzettelijk lelijk en/of knullig/kinderachtig worden gemaakt. Er zal wel een of andere modieuze filosofie achter zitten. Nog erger is dat de lelijkheid voornamelijk veroorzaakt wordt door een nep-grille die totaal geen functie heeft, anders dan schreeuwerig declareren :"dit is een BMW hoor!", alsof een klein embleem niet veel sprekender zou zijn.

Doet me denken aan die mensen die kleding dragen waarop met koeienletters op de rug "GAASTRA" staat, zodat iedereen op een kilometer afstand kan zien welk merk kleding je draagt. Vroeger werden zulke mensen sandwich man.

Argyronauta | 05-10-21 | 16:15

Er moeten wel LEDs op. Voor de Chinese markt, maar ook voor het plebs hier. Want die vinden blingbling mooi.

Patatter | 05-10-21 | 14:09

Die LED koplampen zijn ook killing voor de ogen van de tegenliggers. Wat een onzalig kutlicht is dat zeg en ze staan altijd te hoog afgesteld., Zelf de lampen op fietsen zijn te fel om zonder zonnebril te weerstaan. Dat daar geen regels voor zijn of waarom die mogelijke bestaande regels niet worden gehandhaafd begrijp ik niets van, of ben ik de enige die vaak lasogen krijgt in deze moderne ledtijden?

Peerkeoud | 05-10-21 | 13:14 | 2

Die #$%lanmpen op die fietsen hebben die mensen zelf te hoog afgesteld. Omdat ze te dom zijn en niet begrijpen dat het fietspad verlicht moet worden en niet de tegemoetkomende auto.
Ik ben al eens verblind geraakt door een fiets. Recht in de ogen van dichtbij, je ziet niets en hebt ook daarna secondenlang een grote zwarte vlek in je gezichtsveld.

Patatter | 05-10-21 | 14:12

Hmm, geen last van en vind het zelfs minder erg dan bij oude auto’s met ouderwetsche gloeiverlichting. Misschien een vroege vorm van staar?

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 19:52

Tsja, en die auto's zijn ook zo verschrikkelijk groot. Cross-overs. Alsof we allemaal bejaarden met slechte knieën zijn. En die hazentanden! Zo'n oude BMW rijdt een stuk fijner. En als er iets stuk was kan je (handige buurman) het maken. Nu moeten ze eerst je data uitlezen waar je de afgelopen 6 maanden gereden hebt voordat ze je koplamp vervangen.

Diotima | 05-10-21 | 10:43

De auto kan een trailer of aanhanger trekken. Dat is heel handig!!

Reaaalist | 05-10-21 | 10:13 | 6

Weet je wel hoe freaking duur die bezorgdienst is, zelfs als familycard houder

Triple2K8 | 05-10-21 | 12:28

En met een aanhanger van 2000 kilo, wat is dan de actieradius? Lachen hoor.

Patatter | 05-10-21 | 14:13

Want 60km heen en weer naar de Ikea kost niets?

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 19:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zijn net insektenogen

van heinde en verre | 05-10-21 | 10:11

De Model T. Dat was pas autorijden !

bwi | 05-10-21 | 09:25

OK ev's zijn zelfbewegers, dus automobiel en dat was het. Verder zijn de blokkendozen sinds de T_Ford weer terug als Connects, Dokkers, Lives etc. Veel ruimte, bestelblok met ramen. Hier op het "platteland" in de bergen schieten andere blokkendozen in de vorm van Ramvan, Amorok en wat dies meer zij als paddestoelen uit de grond, 1 op 10 diesel als het je lukt. De tijd van likkebaardend auto's kijken is ver van mijn portemonnee af.

bergsbeklimmer | 05-10-21 | 09:22

Dat hele moderne gelul over auto’s nooit begrepen. Allemaal bedacht voor de sukkels die niet fatsoenlijk paard kunnen rijden.

johoost | 05-10-21 | 09:21 | 1

Lol

Canis.bonus.es | 05-10-21 | 10:04

In China gaan ze nu vol op het waterstof-orgel dus tegen de tijd dat ik elektrisch moet rijden is het waterstof dat de klok slaat. Accu-auto's zijn dan, net als HD-ready tv's, een tijdelijk verkoopmodel op weg naar de echte vooruitgang.

2voor12 | 05-10-21 | 09:00 | 6

@Gregovic | 05-10-21 | 09:48: was dat lebanon ook geen waterstof peroxide? waarom dan toch ook die push voor waterstof als het zo gevaarlijk is....

BigDutch | 05-10-21 | 10:09

@Gregovic | 05-10-21 | 09:48: Accus ontbranden zijwaarts en doden de mensen naast de auto. Ook steken ze de volgende autos aan. Ook kun je niet uitsteppen vanwegen de vlammen opzij.
Waterstofgas brandt naar boven toe. Mensen naast de auto zijn veilig.
Maar beide horen niet in een parkeergarage thuis.

Patatter | 05-10-21 | 14:15

Nee, gewoon nee.

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 19:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Een Duitse auto met een pontificale bloksnor op de gril, is dat humor of slechte smaak?
Los daarvan: Electrische auto’s slaan nergens op. Ze dragen geen zak bij aan het klimaat (hoeft ook niet want er is geen klimaat “crisis”). Maar ze zijn catastrofaal voor het milieu met hun giftige accu’s. Terwijl de nieuwste fossiele motoren minder vervuilen dan een broodrooster.
If it ain’t broke, don’t fix it!

Zeddegeizot | 05-10-21 | 08:59 | 3

Er zijn nu diesels op de markt die volgens de TUV schoner zijn als de schoonste benzine motoren. Maar ja, dat verstoort natuurlijk de groene gedachte.

reanti | 05-10-21 | 09:35

@reanti | 05-10-21 | 09:35: Het gaat alleen maar om geld en macht. De groene leugen is alleen maar het angstverhaal om het klootjesvolk stil te houden.

Berend_Breedreet | 05-10-21 | 11:04

Geef mij maar een ouderwetse fossiele auto. Kon als kind echt dromen van een Sierra Cosworth, een Countach, Camaro SS of een Manta. Maar neem nou tegenwoordig zo'n Ford Mach E, echt vreselijk.

RobbievanD | 05-10-21 | 08:53 | 3

Ach mietje, een echte man rijdt paard i.p.v. zo'n nieuwerwets ding op wielen.

* Il Principe * | 05-10-21 | 08:55

@* Il Principe * | 05-10-21 | 08:55: Dat is ook een mietje in zijn strakke broekje.Een werkelijk echte vent neemt het paard op zijn rug.

Kowalski11 | 05-10-21 | 09:04

Zo lang ik nog op benzine mag rijden blijf ik dat doen, minimaal 6 cilinders uiteraard.

Hunter S. Thompson | 05-10-21 | 08:52 | 1

Heerlijk...met de dikke 35i Z4 door Zwitserland gereden...ik heb er nog lol om

Den-Pol | 05-10-21 | 09:44

Ik vind de Hyundai Ioniq 5 best wel tof en uniek. Ook de Kia EV6. Daarnaast ook technisch vooruitstrevend.

De Eierbal | 05-10-21 | 08:44 | 2

Leuke auto voor als je niet van auto's houdt. Beetje zoals Starbucks niet voor echte koffiedrinkers is.

Berend_Breedreet | 05-10-21 | 11:06

Ik heb in de Ionic proefgereden en dat was best okay. Showstoppers: enorm veel plastic can binnen en buiten en geen lederen bekleding mogelijk. Jammer, want het is best een leuk ding.

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 19:58

Auto's zijn tegenwoordig als mobiele telefoons. Ze hoeven nog maar een jaar of 3 mee te gaan want daarna wil men weer het nieuwste model. Vandaar dus plastic meuk op batterijen.

SoepKip | 05-10-21 | 08:29

Chris Bangle is blij. De door hem ontworpen 7 serie (E65) is al lang niet meer de lelijkste BMW ever. Wie had dat ooit gedacht?

NeedIsaymore? | 05-10-21 | 08:23

Heerlijk markt voor tweedehands liefhebbers autos die nog gewoon geluid maken en rook produceren. Stuk veiliger voor het verkeer ook. Niemand vraagt zich af waar die tosti-ijzers van gemaakt worden - Lithium - google maar...

BigDutch | 05-10-21 | 08:12 | 2

Traditionele merken als BMW en Mercedes hebben één look en die doen ze op elke auto. Ze snappen dat de nouveau riche het merkje al genoeg vinden en het is goedkoper en minder risicovol om een bewezen stijl te gebruiken.

De Eierbal | 05-10-21 | 08:50

@De Eierbal | 05-10-21 | 08:50: ja je ziet ook dus underpowered en voorwielaangedreven bmws nu - alleen gekocht om het imago en de identiteit te versterken - weggegooid geld dus

BigDutch | 05-10-21 | 10:11

Dit heeft toch een cx waarde van een baksteen?
Ik dacht dat ze veel range willen maar dat schiet zo niet op.

Toedels | 05-10-21 | 08:10 | 1

Cx waarde is niet zo belangrijk als je 85 km/u rijdt om zoveel mogelijk range te halen....

CamaroHans | 05-10-21 | 09:08

Wordt een beetje wennen voor al die luxe merken. Uitblinken met motor of accu wordt steeds moeilijker. Over 5 jaar heeft elke janlul met een Fiat i-Panda 500pk aan elektromotor in huis. Dan moet het met design, maar dat is uberhaupt karakterloos als je de laatste km bereik uit je design moet persen om net 3km verder te komen dan de concurrentie,

Dima Beeline | 05-10-21 | 08:00

"Het is optisch, zoals bijna alle vouwen en krochten en uitstulpingen vorm boven functie hebben en in samenspel vooral veel harmonieloze herrie produceren."

Het was nog vroeg en ik las echt 3x "vrouwen" in plaats van "vouwen". En het artikel won zowaar aan leven!

GeenAccount | 05-10-21 | 07:52

Beetje een Thierry standpunt.

__dictatuur | 05-10-21 | 07:51

Nou Van Rossum, maak je borst maar nat!
Je hebt gelijk.

Von Knarrenstein | 05-10-21 | 07:29

Als je het milieu zo belangrijk vind dat je een vermogen betaalt voor een lelijke levenloze auto, dan kun je beter gaan lopen.

etwaboy | 05-10-21 | 07:14

Na 25 jaar bmw rijden ben ik in juli vreemd gegaan bij een ander merk. Voor mij was vooral de gril van de nieuwe modellen de reden. Ik ben geen Chinees en vind ze oerlelijk. Voor de rest hebben jullie 100% gelijk. Die stekker bakken zijn de horror qua beleving.

Zatkniss | 05-10-21 | 07:02 | 2

Knap dat zo'n BMW het 25 jaar volhoudt.

bwi | 05-10-21 | 09:23

@bwi | 05-10-21 | 09:23: Hier 18 jaar en counting en als ik zie wat die lelijke elektrische wagens kosten blijven we gewoon e39 rijden tot het echt niet meer gaat. Lang met je spullen doen, das pas duurzaam.

DidgeriDodo | 05-10-21 | 09:50

Ik vind hem ook verschrikkelijk lelijk. Maar ik zal zoiets nooit kunnen betalen dus het in ook pure jaloezie zijn.

opblaasschaap | 05-10-21 | 07:00

Die grille heft meer weg van een kontafdruk van zo'n kingsize rappersliefje.

Ingpe | 05-10-21 | 06:58

Bij alle testritten ook in een Mercedes EQA. Is nog een echte hoere(n?)sloep. Maar lekker gezellig, zoals het hoort. Maar je mag je emoties niet meer laten gelden. Jammer.

bastemeijer | 05-10-21 | 05:35 | 1

Behalve in het debat of het landsbestuur dan zijn emoties leidend....

ratelaar | 05-10-21 | 06:43

Een beetje paard achter wagen dat esthetiek toepassen op SUV's. Er is werkelijk helemaal niemand ooit die vanwege de mooi in een SUV gaat wiebelen. Stramme knieën, stijve rug, reuma en hoge ouderdom in het algemeen zijn de voornaamste motieven voor deze halsmisdaad tegen de goede smaak.

Mazzelstof | 05-10-21 | 05:34

Kont afdruk grill, die hadden we nog niet.

GeheidEenGeit | 05-10-21 | 02:53

Ik ga Voor het bmw vliegtuig. Super. Zo lang er nog niet teveel van zijn.

Moestuinier | 05-10-21 | 02:25

Ik rijd een BMW coupe van bijna 20 jaar oud, toen waren ze nog mooi en met 6 cilinder benzine motoren.

seasicksteve | 05-10-21 | 01:49 | 1

Niet-M e46 coupe. Das war einmal, mooier wordt het niet. Meneer Goplin is duidelijk z'n hoogtepunt lang en breed voorbij.

Henk5 | 05-10-21 | 07:19

Ik rijd een Landrover diesel.... Voldoet prima. Over 2 jaar gaat ie eruit, dan komt er een alpina xb7 voor in de plaats, heel mischien daarna een electrische.

rifraf | 05-10-21 | 00:56 | 1

Ik heb mijn Landrover diesel er een paar jaar geleden uitgegooid. Hele kinderbijslag ging op aan wegenbelasting. Gaat nergens meer over.

Heb er wél een oude vervuilende auto voor teruggekocht uiteraard.

Papa Jones | 05-10-21 | 07:54

Auto’s zonder plofmotor; tzijn toch de vleesvervangers van de weg.

fokkewoelf | 05-10-21 | 00:46 | 1

Ik snap dat niet echt. Heerlijk rustig en een luide motor is 5 seconden leuk, daarna irritant. Ik ben juist in auto's geïnteresseerd geraakt sinds ze elektrisch gaan.

De Eierbal | 05-10-21 | 08:55

Liep net langs een 525i. Uit begin tachtiger jaren. Zivergrijs. Met van die spaakwielen. Om van te janken, zo mooi.

squadra | 05-10-21 | 00:35

De echte concurrent ontwerpt een elektrische auto met een kleine range, max 100 km ofzo. En dus kleine batterij, lichte auto en niet overdreven groot. Al met al betaalbaar en functioneel.
Tijd voor wegenbelasting voor deze tanks.

Flow82 | 05-10-21 | 00:31 | 2

Je zou iets meer range op zoiets willen hebben, maarrrr... nog belangrijker is het om die auto's dus wel meteen stevige lader uit te rusten, zodat ze op de wat langere ritjes niet te veel tijd kwijt bent met bijtanken.

Ja ja, goede snelladers zijn duur. Wat dat betreft moeten EV's veel meer opties krijgen, niet alleen in motorvermogen en capaciteit, maar ook in de lader (en bijbehorende conditionering) die er in gaat. Sommige mensen betalen graag extra om met 350kW te kunnen laden, maar voor anderen is dat volstrekt niet relevant.

Muxje | 05-10-21 | 02:05

Dat heet een Smart ForTwo. Veel goedkoper ook

YoMoms | 05-10-21 | 08:51

Spuuglelijk, dat dit voor een BMW door moet gaan.
Maar zo is het nog erger met de Toyota Prius van de afgelopen 2 jaar.
Da's helemaal bespottelijk.

Er is nog hoop want zoek eens naar de Lamborghini Fantazma op de jijbuis. Dat is me toch een concept om van te watertanden.

_Zweevers_ | 05-10-21 | 00:30

''Zeker in de hogere klassen zie je dat minder meer moet lijken. ''
Vandaarr dat je voorin ruimte over hebt, maar geen (Motor)kap om te openen , en zo die ruimte te benutten..

Torquemada | 05-10-21 | 00:17

Heb vanmiddag een elektrische grill / tosti-apparaat van 26 euro aangekocht bij Bol. Die ziet er mooier & blitser uit dan die BMW.

Peter Emile | 05-10-21 | 00:13

Dit is over zo'n 12 tm 15 jaar pas een probleem voor mij want voor die leeftijd koop ik toch niet. Tenzij we echt naar elektrisch gepest gaan worden komende tijd dan helaas.

Baksteenbakker | 05-10-21 | 00:04

Ik zou weleens een BMW X6 willen rijden.

VoltaireJohn | 05-10-21 | 00:02 | 1

Ja hè. Soort van guilty pleasure.

Somsbestgenuanceerd | 05-10-21 | 08:11

De nieuwe ‘grille’ van BMWs (elektrisch of niet) doet me denken aan zo’n wijd opengesperde ‘mond’ van een plastic opblaas sekspop.

who cares? | 04-10-21 | 23:40

Telefoon schermpje mag niet...
Tijdens het rijden hele computer programma's doorwerken om iets te regelen mag dan weer wel...
Snapt u het nog?

Hendrikaatje | 04-10-21 | 23:39

Heb vorige maand een c-klasse gekocht uit 2002. 75000 km op de teller. Van de 1e eigenaar.

Slechts 4800 euro. Echt prachtig!

rachid82 | 04-10-21 | 23:32 | 6

@Peter Emile | 05-10-21 | 00:15:

Hahahaha!!

rachid82 | 05-10-21 | 07:01

Ik heb ook nog een geschorste 2001 c32 amg staan met 95.000km, mooier afgewerkt dan mijn 2020 c klasse!

kermitsklant | 05-10-21 | 07:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Vroeger, toen mij oom vol trots z'n nieuwe Ford Taunus showde... Toen ging het om de 2.3 v6, de Ghia opties, de 3 traps automaat, de pullman bekleding en de metallic lak. En de extra's van de Halfords : spatlappen, mistlampen, electrische antenne, Burg strepen en de achterruit louvres. Dat ie op z'n tandvlees 170 liep en 1 op 6 zoop boeide niet... Andere tijden... Ik mis ze..

Pittzz | 04-10-21 | 23:32 | 1

Ik ook

HD50 | 05-10-21 | 06:35

Schermpjes zijn gewoon veel goeikoper dan mooie instrumenten en knoppen... Binnenkort alleen nog maar bij Bugatti en consorten te verkrijgen.

Zoemert | 04-10-21 | 23:31 | 2

Exact. Dat bevestig ik als - overigens tevreden - Tesla-rijder. Naast de overige auto’s waaronder een V8, V6, I6 en I4.

who cares? | 04-10-21 | 23:43

@who cares? | 04-10-21 | 23:43: ik heb een A3, A4, B180 en C230.

opblaasschaap | 05-10-21 | 06:22

De moderne EV's hebben kennelijk allemaal zo'n ontzettend kaal en zielloos interieur dat eigenlijk volledig uit plastic bestaat. Maar voor de hippe inslag met ingewikkelde stofjes bedekt word. Enorme touchscreens hebben een enorm hoog gadget gehalte. Maar missen elke tactiele feedback die een stevige knop of schakelaar je zou vinden. Met die enorme schermen is de informatie ook niet langer enkel voor de bestuurder. Maar voor alle inzittenden. ( en de auto twee banen links achter je, die ook kan zien hoe hard je nu eigenlijk precies rijd ) De wagens rijden ook steeds ziellozer. Hier zelf nog wel even een dikke 6 cilinder aangeschaft. 2e hands uit 2017. Toch nog die 540i xDrive touring. Geweldig ding. Nu kan het nog. over 10 jaar worden dit soort auto's niet meer gemaakt. Maar ook bij deze wagen voel je af wat meer afstand. Electrische stuurbekrachtiging geeft je gewoon niet zoveel feedback als de oudere hydraulische stuurbekrachtiging. Dus zelfs een M-sport 5 touring voelt dan een beetjevaag af en toe. OM maar te zwijgen over de EV's van tegenwoordig. Waar echt een enorme "disconnect" is tussen wat er onder je eigenlijk allemaal gebeurt. En wat je voelt in het stuur en in de stoel/bips. Eens met sommige dingen die hier eerder geroepen zijn. Nu dus aan het sparen voor een MX-5 NC hobby project. Waarmee ik langs de firma BBR hoop te gaan voor hun 225 ITB kit. Voor de puristen ervaring. Maar laat je niks wijsmaken. De 6 cinlinders van BMW zijn nog steeds van zeldzame klasse. En je voelt aan alles dat je in iets speciaals rond rijd. soepele performance die met een een vanzelfsprekendheid en gemak geleverd word, dat zelfs de meeste elektrische auto's er nog jaloers van zouden worden. En je mag er nog een flinke aanhanger achter hangen ook nog! En een cockpit waar je graag een paar uurtjes in vertoeft. En dat kan ik van die gestylde broodtrommeltjestoch echt niet zeggen. Zelfs de nieuwe Ionic 5 die kwa performance tot 140 per uur aardig mee komt. En er cool uit ziet. Zit nog niet half zo lekker als een fatsoenlijke BMW. Kan ook niet voor dat geld. Appels met peren.

Blubberbazooka | 04-10-21 | 23:29 | 1

Ik vind interieur mooi. Had mooier geweest als het dashboard pop up had geweest. Dus in uit modus ingeklapt en bij rijden dat ie naar voren komt. Nu is het alleen lastig om erachter schoon te maken vermoed ik.

Van buiten is deze auto niet heel goed gestyled. Maar dat is smaak.

sjef-van-iekel | 04-10-21 | 23:38

Ik heb ook de pest aan die aanraakschermen. Als ik rijd, wil ik blindelings knoppen kunnen gebruiken, en niet naar een scherm opzij moeten turen om te kijken op welke plek ik dat scherm moet aanraken. Het probleem met nieuwe auto's (brandstof of elektrisch) is dat er zo enorm veel opties elektronisch in te stellen zijn. Sommige, zoals het opgeven van een route-adres moet je toch niet-rijdend instellen, en dan is een aanraakscherm niet erg, maar voor alles wat je al rijdend moet kunnen doen is een klassieke knop toch onontbeerlijk. Ik gruw dan ook van die brede schermen die tegenwoordig de klassieke knoppen moeten vervangen.

Argyronauta | 04-10-21 | 23:07 | 1

Mijn volgende auto wordt er een met zo weinig mogelijk elektronica. Moet nix hebben van dat gekut op beeldschermpjes tijdens het rijden. Hoe meer elektronica, hoe meer kans op irritante storingen bovendien.
Ik verlang nog wel eens terug naar zo'n Blaupunkt-radio met twee draaiknoppen en vier van die grote druktoetsen eronder.

Peter Emile | 05-10-21 | 00:22

Of het ding tegen een kippenhok opgereden is en wat gaas heeft meegenomen.

drastic | 04-10-21 | 22:49

Vroegah was de bmw al de auto met de hazentanden, nu is het meer tand dan snuit. Jammer, vond het design tot pak hem beet 2015 nog wel te pruimen. Lexus is ook wat doorgeslagen met de grill.

petros666 | 04-10-21 | 22:47

Probleem met bet design van de elektrische auto is dat het allemaal aerodynamisch moet. Een echte grill is dat niet. Dus plakken ze er een nep grill op met 3D elementen. Begrijp het op zich wel. Tessa laat de grill helemaal weg, maar die zien er dan ook uit als een rijdende Apple MagicMouse. Ik weet het niet. Ik rij heerlijk in mijn Jeep. Zou nog geen elektrisch willen. Maar als je er dan een neemt, dan liever eentje die zijn elektrische roots omarmt. Ik vind die i3 wel tof design hebben

MPdeH3 | 04-10-21 | 22:44 | 3

Ik heb ook een Jeep. Met een V8. En die ga ik rijden tot hij uit elkaar valt.

Magna Carta | 04-10-21 | 23:03

Ik heb een Toyota Hilux, maar zie af en toe een Jeep in mijn buurt rijden, een wat verouderd (klassiek) model en ik hoop dan toch ooit eenzelfde Jeep te kopen.

DolfWeerwolf | 04-10-21 | 23:07

Het idee hierachter is dat de BMW-nieren hét uiterlijke kenmerk van een BMW zijn, daarom worden ze hier ook gekopieerd. In de oer-BMW waren ze nog veel hoger, door de vorm van die auto. Mercedes heeft ook decennia-lang zijn karakteristieke grille gehad, van hoog naar laag, tot ze dit uiteindelijk losgelaten hebben, en vervangen door de al even klassieke ster, nu groot voorop.

Argyronauta | 04-10-21 | 22:26 | 2

Nou, bij de C-klasse hebben ze ook afscheid genomen van die ster op de kap; die zit nu in de grill. Treurnis.

Dirndl | 04-10-21 | 22:29

Ster op de kap ipv in de grille is gewoon wel een optie hoor. Alleen niemand vinkt die kennelijk aan. De ster past gewoon nog op de moderne motorkappen.

kermitsklant | 05-10-21 | 07:54

Als het geen broem zegt is het geen auto. Punt.

Graaisnaaiert | 04-10-21 | 22:24 | 3

Lol

Knarf9999 | 04-10-21 | 22:32

Brap brap brap mag ook als het voor de hobby is

kermitsklant | 05-10-21 | 07:55

Maar dat ding is zo lelijk, laat mijn fictieve schoon moeder er niet eens in rijden.
Mare is faceboekes al weer up?

Generaalspruit | 04-10-21 | 22:23

Ze maken bij BMW voor het grootste deel gelukkig nog fatsoenlijke auto‘s. Ik heb net een mooie 3-serie met 6 cylinders besteld. Dat doen ze bij Audi ook nog: 6 cylinder diesels. Dat het nog lang zo mag blijven.

Dirndl | 04-10-21 | 22:21

Wanneer krijgen we electro gate? Ik startte laatst een electrische auto. 100% opgeladen. Hij gaf aan 420 km. Dat had volgens de opgave 510 moeten zijn. Ik reed de straat uit, toen was het al 360 km. Kom op zeg. Je wordt genaaid waar je bijstaat en dan krijg je ook nog Frans Timmermans over je heen.

Mokum Kosher | 04-10-21 | 22:18 | 4

Je kunt beter een Tesla over je heen krijgen dan Frans. (Iets met overlevingskansen)

Kopieerapparaat | 04-10-21 | 22:27

@Red shirt | 04-10-21 | 22:24: die woont in zijn auto op een truckstop aan de A2 denk ik.

sjef-van-iekel | 04-10-21 | 23:41

Dat laatste genoegen blijft hopelijk uitsluitend voorbehouden aan Mevrouw Timmermans....

bisbisbis | 05-10-21 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een paar klassiekers voor de romantiek. En daarin is rijden nog steeds een werkwoord wat ik charme vind hebben. Maar deze old timers halen het qua comfort natuurlijk niet bij deze BMW of andere hedendaagse auto's. En dat is prettig wanneer je veel rijdt en je auto bedrijfszeker moet zijn.

Red shirt | 04-10-21 | 22:16 | 2

Niet met U eens. Mijn V70 2.5D is 21 jaar oud en eindeloos comfortabeler zuiniger en -ik vermoed- veiliger dan de splinternieuwe Benz van een collega waarmee ik een pasr dagen ruilde omdat hij veel te transporteren had. Vergeleken met die Benz is zelfs de stadsbus een wonder van comfort.

H. Drievuldigheid | 04-10-21 | 22:42

Als u een moderne auto comfortabeler vindt dan uw klassiekers, dan heeft u de verkeerde klassiekers aangeschaft.

jemagookniksmeer | 04-10-21 | 22:43

BMW M1. Mooi.

TheseDays00 | 04-10-21 | 22:16

Nou, ik ben het wel met je eens. Vind sowieso dat auto's tegenwoordig moeilijk te onderscheiden zijn. Lekker tweedehands rijden. Heerlijk op één tank naar de wintersport.

IJzer Oxide | 04-10-21 | 22:15 | 1

Niet met deze auto, hoewel de tankinhoud ongeveer 135 l is... Wel plaats voor maximaal negen personen, dat dan weer wel, bij een lengte van 5,89 m en een breedte van 2,02 m: external-content.duckduckgo.com/iu/?u...

Rhenium | 04-10-21 | 22:58

Ik moet wel een beetje lachen, schrijf hier zeer weinig en van autos weet ik altijd een ding, de kleur. 19 Jaar hyundai gereden, top auto, sinds 2 maanden een Dacia Duster, koopje want totaal gepimt. Was gewoon stom geluk. Frekkenauto voor een frekkenprijs lach.

Knarf9999 | 04-10-21 | 22:08 | 7

@Mokum Kosher | 04-10-21 | 22:13: Meestal moet je ook weer van B naar A.. dus wat betrouwbaarheid zal wel welkom zijn..

broervandenhollander | 04-10-21 | 22:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Die nieuwe elektrische opvolger van de A8 van Audi mag er best wezen trouwens. Als ik het geld zou willen/kunnen missen.

clockandhammergame | 04-10-21 | 22:06 | 2

De nieuwe electrische Rolls wordt vast ook een succes.

van Oeffelen | 04-10-21 | 22:10

Een paar jaartjes geduld en u kunt ze voor een habbekrats op de kop tikken.
Maar dan zult u hem niet meer willen.

jemagookniksmeer | 04-10-21 | 22:49

Het belangrijkste bij elektrieke auto's is de afstand die ze met volle accu's kunnen afleggen. Daarbij zijn twee factoren van belang: gewicht en cw waarde. Accu's zijn zwaar dus daar kun je weinig aan doen. De cw waarde, de luchtweerstandscoefficient, is makkelijker te beïnvloeden. Helaas gebeurt dat met computers en die geven allemaal dezelfde vorm als ideaal. Daar kun je als ontwerper maar beperkt invloed op uitoefenen om je automerk een identiteit te geven. De grille is een van de vormen waar ze zich dan op richten. Vandaar dat die tegenwoordig van die wanstaltige vormen aannemen. Een weet je wat het idiote is? Een elektrieke auto heeft geen grille nodig...

Albert61 | 04-10-21 | 22:05 | 6

@van Oeffelen | 04-10-21 | 22:10: voor de cw waarde dan he, Voor geen goud zou ik een electrische Koenigsegg willen hebben, nou ja krijgen is wat anders.

clockandhammergame | 04-10-21 | 22:17

@Bierum | 04-10-21 | 22:11: En hier en daar een lang stuk en pittig bergje ( ES ) Net de top niet gehaald en geen verlengkabel van 12 kilometer bij de hand.. dat ene zonnepaneel op het dak zet ook geen zoden aan de dijk..

broervandenhollander | 04-10-21 | 22:25

LOL dit dus.

Knarf9999 | 04-10-21 | 22:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben binnenkort toe aan mijn zesde BMW maar deze BMW kan mij niet bekoren, ronduit monstreus. En natuurlijk is de toekomst elektrisch rijden maar persoonlijk word ik er niet warm of koud van. Zo'n tesla met een beeldscherm erin, ik heb er niets mee, beroepsmatig kijk ik als genoeg naar een monitor. Ook bij veel autotesten zie je de totale fixatie op wat voor gadgets er allemaal in de auto zitten, eerst een kwartier hier mee bezig en daarna nog een keer een stukje rijden terwijl het m.i. juist omgekeerd zou moeten zijn. Freude am fahren, daar zou het bij BMW om moeten draaien.

therealbraindump | 04-10-21 | 22:02 | 3

Koop dan een Focus ST.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 22:16

Er zijn nog steeds mooie BMW's te koop.

seasicksteve | 05-10-21 | 01:53

Een boos konijn met veel te kleine oortjes.

Bad_Pritt | 04-10-21 | 22:00 | 3

Ik vind het ook wel wat een biggetje misschien.

supah | 04-10-21 | 22:04

Naakte molrat?

Nostra da Mus | 04-10-21 | 22:17

Een bever met overbeet?

H. Drievuldigheid | 04-10-21 | 22:44

De vergoelijking over de ontwerper die niets meer kan ontwerpen vanwege voetgangers op en buiten het zebrapad toont niets anders dan brevetten van onvermogen. Waar blijft die wonderbatterij die draadloos oplaadt binnen een minuut? Dit ontwerp doet denken aan een regressie naar het allereerste begin van de automobiel: een koets die alleen maar aan het mankerende paard doet denken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-10-21 | 21:59

Mijn Z3 coupe vond men eerst ook lelijk, maar is nu een gewaardeerde klassieker aan het worden.
Zou dat bij deze ook zo gaan?

Nuchternederland | 04-10-21 | 21:58 | 2

De MX-5 wint toch echt van de Z3. Heerlijk bakje.

IdeasAreBulletproof | 04-10-21 | 22:17

ach mijn Audi Q7 3,2 L 6 cilinder diesel houdt het nog wel effe vol. pas 2,5 ton op de teller

Stijlloser_from_NL | 04-10-21 | 21:58 | 2

typefoutje, 3.0

Stijlloser_from_NL | 04-10-21 | 22:01

Ik ben een dinosaurus wat dat aangaat. Ik rij liever in m'n musclecar van 52 jaar oud. Ook 650pk en 700nm koppel. Het kost wat aan peut maar dat geluid als je dat pedaal vloert. Priceless

clockandhammergame | 04-10-21 | 21:58

Auto’s: voorheen statussymbool. Vooral autochtoon en allochtoon low-life toert trots rond in fossiele Duitsers. Geurboompje aan de spiegel. Mijn volgende nieuwe wordt een simpele Japanner.

Sinaslolly | 04-10-21 | 21:58 | 2

Ga voor een 2e hands MX-5. Beter is er niet.

IdeasAreBulletproof | 04-10-21 | 22:18

De Europese auto-industrie dankt u bij voorbaat.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 22:18

Als ik moet kiezen tussen een halfuur in zo een auto te moeten zitten of 60 weken lang 8x daags door een Tyrannosaurus Rex in mijn kont geneukt te worden, dan ga ik wel een halfuurtje in zo een auto zitten.

Zwemvis | 04-10-21 | 21:57 | 3

Ik moest lachen.

Mokum Kosher | 04-10-21 | 22:15

wait for it...

clockandhammergame | 04-10-21 | 22:18

In de auto zie je de buitenkant niet.
Zo ken ik er nog wel eentje.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 22:20

De BMW Gran Coupé 4 series (420i, 430i, 435i, 440i) *waren* fraaie autos. De nieuwe grill is spuuglelijk. Proberen ze Lexus na te doen? Misschien houden de chinezen (target audience) van autos die op Tell Sell home appliances lijken? Beats me.

superduperadmin | 04-10-21 | 21:57 | 1

Hij is niet eens functioneel. Een sticker met een plaatje van een grill erop. Dat hadden ze toch anders in kunnen vullen.
De hossel mocros, daarentegen, zullen het geweldig vinden.

Bad_Pritt | 04-10-21 | 22:03

Hmm... toch liever mijn RAV4

ivo_nl | 04-10-21 | 21:55

Ik hou het met de Chevrolet Matiz, kort en met een 'krachtige' motor. Er zit er zelfs een toerenteller in het dashboard. Haha!

Thoth | 04-10-21 | 21:53 | 1

Da’s eigenlijk een Deejwoeh.
Of zoiets. Daar was iedereen een toe toch?

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:55

Multipla? PT cruiser? Zijn we die vergeten inmiddels?

EEnzame SchizofrEEN | 04-10-21 | 21:52

*Snel in garage Pagode kussen doet...*

Ik griezel van zo’n toverdoos. Ik wil benzine verbranden en olie ruiken.

Wijze uit het Oosten | 04-10-21 | 21:52 | 1

280?
Leuk!!

Nuchternederland | 04-10-21 | 21:59

Ik schaam mij bijna dat ik bmw rijdt, wat een lelijk gedrocht. Mijn 6 cilinder diesel met 3 turbo’s (385 pk) is nog wel genieten.

MargauxGrandCru | 04-10-21 | 21:51 | 2

Niet overdrijven.. de N57.. tri turbo zit op " slechts" 381 pk.. die 4 die je erbij tovert zal niet uit een chiptuning komen.. maar de nieuwe 4 turbo is doet er nog een beetje bovenop.. 3 liter inhoud en bijna 400 pk.. zeer indrukwekkend.. 90 er jaren was je met 2 liter en 70 pk al king of the road.. mooie is wel dat die vaak met hoge standen nog steeds probleemloos draaien.. met de high performance van vandaag de dag is het even iets anders.. en beetje duurder ook..
Als je de klink van de werkplaatsreceptie al vastpakt, ben je al een meijer in euro,s armer.. Maar het blijft mooi spul en daar gaat het om.. Tot zover mijn zeik en zever verhaal.

broervandenhollander | 04-10-21 | 22:09

Hoe gaan we dat straks doen met de aktiefilms dan? De helft van het geluid in zo'n film bestaat uit piepende banden en het geluid van ronkende motoren dan wel dikke uitlaten.

Leptob | 04-10-21 | 21:50 | 2

De ontwikkeling van stembanden gaat nog een groot dingetje worden denk ik.

Knarf9999 | 04-10-21 | 21:52

Het zoemende geluid van de elektromotor en het rolgeluid van de banden kan ook best spannend zijn.

stekkerinjeoor | 04-10-21 | 21:54

Dat ontwerp ligt niet aan de regelgeving. Dit is gewoon geen mooie auto. Een lomp model, net als de RAV4. En die bevertanden zijn een beetje uitgeschoten.

wapster | 04-10-21 | 21:49

Zeker weten mijn volgende BMW maar dan wel de iXM60 uitvoering daar ga ik voor, voorlopig nog veel te blij met mijn complete 340iXdrive Msport Touring en mijn heerlijke BMW i3 , de eerste die destijds in Nederland besteld werd . Als meer dan 45 jaar trouwe BMW rijder en innovator wil ik natuurlijk altijd mee met de tijd...

Smoelensmid | 04-10-21 | 21:48 | 8

Groesbeek?

MargauxGrandCru | 04-10-21 | 21:55

@Wijze uit het Oosten | 04-10-21 | 21:54: Was ooit petrolhead, de mooiste zescilinders konden mij bekoren, maar na 8 jaar BEV doet het mij helemaal niets meer...heb de 340Touring dan ook alleen maar voor de Europese Grand Tours en de tweejaarlijkse snelle wintersportritten ...95% van alle dagelijkse ritten zijn met evenveel freude am fahren in mijn i3..

Smoelensmid | 04-10-21 | 22:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Ben echt een Trouwe Bmw rijder maar als je als Duits automerk van de Chinezen wil winnen zul je mijns inziens toch echt meer op eigen kracht en identiteit moeten vertrouwen. de kopieerders kopiëren lijkt mij zelfmoord.

HD50 | 04-10-21 | 21:48 | 2

Punt.

Knarf9999 | 04-10-21 | 21:56

Ik kan niet toestaan dat er gekopieerd wordt.

Kopieerapparaat | 04-10-21 | 22:46

Lijkt wel een lap maandverband, die gril.

Naall | 04-10-21 | 21:48 | 1

Twee lappen dan.
Voor grootgelipte lichamen met vagina.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:56

Zolang elektrische auto's er uit zien alsof je elk moment de dieselmotor terug in kunt bouwen, zolang zijn het allemaal maar probeersels.

Blauwpetje | 04-10-21 | 21:47

De mannen zijn geen echte mannen meer,maar quinoa en lemongrass etende slappelingen. Als je niet van auto’s houdt: neem het OV. En ga zeker niet als ontwerper bij BMW werken.

Madafakaz | 04-10-21 | 21:47 | 1

Niks mis met lemongrass, ook wel sereh genoemd. Gewoon een heerlijk kruid dat in de een goede schotel rendang niet mag missen

Nebuchednezzar | 04-10-21 | 21:51

Zijn dat niet gewoon muizenroosters?

Schriever | 04-10-21 | 21:46

Voorkant lijkt op een bever.

VoltaireJohn | 04-10-21 | 21:41 | 1

Heb liever een beaver dan.
Alfa Romeo dus!

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:42

Die BMW grilles worden ook steeds raarder. Maar deze is niet zo erg als die op de benzineversies: 9gag.com/gag/ayewP1p

De nieuwe BMW 5 series mag ik trouwens wel, die hebben weer een wat klassiekere lijn.

Muxje | 04-10-21 | 21:41 | 1

Van Oef's eerste auto was een Beemer 520i. Lang geleden.

van Oeffelen | 04-10-21 | 22:13

Nou daar hebben we de obligate zielige IJsbeer weer , daar gaat het prima mee (Not a myth: State of the Polar Bear Report shows 2020 was another good year for polar bears : wattsupwiththat.com/2021/02/26/not-a-...) en de zeespiegel idem ditto

Zweden , Gretta , (Stockholm).. dalend

The relative sea level trend is -3.77 millimeters/year with a 95% confidence interval of +/- 0.29 mm/yr based on monthly mean sea level data from 1889 to 2018 which is equivalent to a change of -1.24 feet in 100 years. tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sl...

Verder: een keer in zo'n kale Tesla Model S meegereden , mooie auto aan de buitenkant, en van binnen , wat een armoede, een tablet en verder niks , waar je kennelijk alles op moet doen. En deze BMW gaat helaas ook die richting uit en ziet er ook aan de buitenkant waardeloos uit, wat een gedrocht.

Zwizalletju | 04-10-21 | 21:41

Ik ga als vrouw niet omkijken als een vent hierin voorbij rijdt, sorry!!

BrulSpin | 04-10-21 | 21:40 | 3

Is denk ik ook meer iets voor mannen die vallen op vrouwen met grote voortanden.
Ik neem aan dat u die niet heeft?

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:46

@Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:46:
Mijn voortanden zijn net zo indrukwekkend als mijn voorgevel. (niet)

BrulSpin | 04-10-21 | 21:54

Geen paniek dan.
Is een rijder van dit type vehicel op zoek naar een dame met andere uiterlijke kenmerken.
U kunt met een gerust hart uit wandelen gaan.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:59

We krijgen hier straks een soort Cuba…oude lada’s opgeknapt tot op de draad…

degelukkigehollander | 04-10-21 | 21:40

Wat een heameaux model. Overigens zijn volgens mij bijna alle modellen tegenwoordig ontworpen zielloze mensen. Straalt helemaal niks uit.

Brabeaulander | 04-10-21 | 21:36

Dat opengeklapte wafelijzer waar de grille hoort te zitten is wel handig. Lekker wafels bakken bij de snellaadsessies onderweg die, ondanks de naam, alsnog eindeloos lang duren.

BrulSpin | 04-10-21 | 21:36

Pak gewoon de fiets, stelletje lamzakken.

Abject | 04-10-21 | 21:36 | 2

Met helm zeker.

Dubbelepunthoofd | 04-10-21 | 21:38

Ja, al die Toyota Corolla's die de afgelopen 50 jaar het asfalt bestormden waren stuk voor stuk pareltjes van designvakmanschap

deministerpresident | 04-10-21 | 21:35 | 1

En de rest van alles van dat merk met een omcirkeld impotent micropenisje.
Zal nooit op mijn oprijlaan komen.
Dan maar een Gazelle of Sparta.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:44

De Lelijke Eend gaat ooit nog eens heel mooi worden.

Dubbelepunthoofd | 04-10-21 | 21:34 | 1

Als de stoelen maar goed zitten.
De rest is franje.

Schadenfreude | 04-10-21 | 21:33 | 2

Tenzij het design van de grille doorgetrokken wordt naar het interieur.
Piep je wel anders.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:47

Koop dan een goede stoel van Scheel of zoiets als je dat zo belangrijk vindt.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:49

moet die grill een Duits 40-45 snorretje verbeelden?

Zueco | 04-10-21 | 21:32

Als je puur naar de techniek kijkt: wel mooi gedaan, maar auto's worden wel steeds meer een iPhone op wielen.

ZOMG | 04-10-21 | 21:32 | 4

@Dubbelepunthoofd | 04-10-21 | 21:39: Ik denk dat dat inderdaad een probleem gaat worden: er komt steeds meer software in een auto. Hoe lang zullen ze die gaan ondersteunen?

ZOMG | 04-10-21 | 21:45

@ZOMG | 04-10-21 | 21:45: Wat dacht u van het eenvoudige batterijtje in de sleutels?
Gister nog bij een kennis, die nog net met het noodsleuteltje in de auto kon, waar vervolgens de startknop een figuurlijke dikke middelvinger uitstak naar het nu niet zendende stuk plastic. Sta je dan.

EEnzame SchizofrEEN | 04-10-21 | 21:49

@EEnzame SchizofrEEN | 04-10-21 | 21:49: Analoog heeft zeer zeker voordelen.

ZOMG | 04-10-21 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Nu kan je wel een bmw rijden zonder bang te hoeven worden dat je wordt geassocieerd met dat Mocro-tuig.

John McClane | 04-10-21 | 21:31

Niet alleen steriel maar ook met belachelijke prijzen. Mensen die meer dan 60k betalen voor een stukje mobiliteit. Ieder z’n eigen keuze natuurlijk maar ik kan een prettigere bestemming voor zulke bedragen vinden.

zuurtjeregen | 04-10-21 | 21:30 | 1

Mensen denken dat ze het niet betalen omdat hun werkgever een deel van hun loon alvast naar de leasemaatschappij overmaakt.

John McClane | 04-10-21 | 21:33

Morgen weer scheuren in mijn Saab 900 Turbo S uit 1993, ga proberen het verbruik van 1 liter op 10 kilometer te vergroten.

Wassila | 04-10-21 | 21:29 | 2

Goh jij rijd 10km op 1 liter. Ik geloof ik 3. Maar het is dan ook 9300cc

clockandhammergame | 04-10-21 | 22:04

Wereld auto de Saab, 35 jaar voor klanten aan gesleuteld, mijn laatste was 9.5 turbo.

Zitvlak | 05-10-21 | 07:15

Bij BMW zijn ze helemaal het spoor bijster met over the top, en dus Aziatisch fantasie-design inclusief een grille geïnspireerd door het poepgat. Mercedes kan er nog mee door met barokke interieurs en strakke exterieurs. Dat heeft helaas anno nu teveel rondingen terwijl hoekig design als Polestar de trend is geworden. Maar die valt al bij voorbaat af, want stofzuiger. Audi telt niet meer mee nu de modellen elk jaar wisselen en VAG sowieso niet best is, motorisch en qua bak. Dit is de teloorgang van de premium Duitsers. Elk merk wereldwijd levert premium kwaliteit, nou vooruit de Fransen uitgezonderd die het puur van de prijs moeten hebben.

31 November | 04-10-21 | 21:29 | 4

Inderdaad. Sinds Robert Bosch AG alleen nog maar Chinese troep levert zijn de Mercedessen en alle VAG wagens er niet beter op geworden.
BMW is net op tijd wakker geworden en levert weer degelijke Duitse waar.
Overigens is een Miele een Miele niet meer. Een Miele wasmachine bestaat tegenwoordig ook voor meer dan de helft uit Chinese troep. Daarom gaan ze een stuk minder lang mee.

Haberdoebas | 04-10-21 | 21:38

Zolang de Aziaten het maar blijven kopen, zit BMW gebeiteld.
Eventueel voor de thuismarkt wat minder Ali-express-achtige modellen, maar de winst die daarmee te behalen valt, valt in het niet bij de Aziatische markt.

jemagookniksmeer | 04-10-21 | 21:42

@Haberdoebas | 04-10-21 | 21:38: Hangt er een beetje van af. De high end Mieles zijn nog steeds als een rots gebouwd. Tenminste dat was een paar jaar geleden nog zo. Maar de onderkant van het assortiment (nog steeds duur zat) is inderdaad niet meer wat het was. Ik heb er nog eentje van '95, daar vervang ik elke 10 jaar de schokbrekers van en dat is het wel. Ding draait nog als een trein.

Muxje | 04-10-21 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

De EV's zijn inderdaad niet echt mooi. De enige die ik nog een beetje te pruimen vind is de Polestar 2, maar ook dat is een afgestompt design.

Old_Spice | 04-10-21 | 21:29 | 3

En bovendien een Chinese firma; beter geeft u geen geld aan de economische sprinkhanen van de wereld.

jemagookniksmeer | 04-10-21 | 21:44

@jemagookniksmeer;
Mee eens. Aziatische waar kopen staat gelijk aan de Westerse wereld de afgrond instorten.
Gelukkig hebben we in Europa volksvertegenwoordigers die opkomen voor de belangen van eigen volk en industrie en die nooit bussen van Chinese makelij -en bedenkelijke kwaliteit- zouden aanschaffen. Of Toyota’s. Of Samsung. Of…

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:53

Mooie auto's zijn Italiaans.

R. Skickr | 04-10-21 | 21:28 | 1

Mooie auto's zijn minstens 30 jaar oud.

jemagookniksmeer | 04-10-21 | 21:45

Pffff, alsof de gemiddelde benzine / diesel van ergens tussen de 0 en 20 jaar oud nou zoveel emotie met zich mee bracht. Lijkt net alsof al die anti-ev mensjes dagelijks in een ‘69 Mustang rondrijden en dan mogen roepen hoe zielloos een ev is.. kan je wel vertellen dat mijn 2 liter diesel V50 me weinig emotie liet meemaken, de Audi A5 Sportback best een leuke auto was, maar dat niks me zo goed bevallen heeft als de huidige Polestar 2..

MemaMeister | 04-10-21 | 21:26

Het is mijn vak maar ik verlies langzaam de interesse doordat de auto niet alleen qua uiterlijk enorm verslechtert, maar ook mbt. kwaliteit hard achteruit holt.
Inmiddels is het voor een normale monteur bijna niet meer bij te benen in de werkplaats, is de ingenieur gebonden aan veel te complexe regels en wetten. De designer moet voldoen aan allerlei voetgangers veiligheidsnormen waardoor creativiteit niet meer kan. De modellen worden gekozen met alleen de pure winst in gedachten. De fabrieken worden langzaamaan zo complex dat een normale arbeider er niet meer kan werken zonder halve studie. En zelfs de directeur heeft niks meer te zeggen, want steeds grotere conglomeraten en altijd een hogere baas. En dan aan het einde van de voedselketen staan de dealer, die nauwelijks winst meer pakt per verkochte auto maar wel aan een wurgcontract met de importeur vast zit en zijn klant. Die klant koopt toch wel want ze moeten toch ergens mee naar hun werk. Het is de branche altijd wel een beetje eigen geweest; de glamour er om heen is een grote leugen. Maar door de oprechte passie voor auto's van personeel op elk niveau leek het nog wat. De laatste 5-8 jaar beginnen ze allemaal Agile en met zelfsturende teams etc. te werken. Leuk maar die werkt niet in een organisatie die hiërarchie nodig heeft. En bij de meesten heeft het het laatste vlammetje passie inmiddels gedooft...

Zuigen kreng ! | 04-10-21 | 21:26 | 3

Ja dat zal allemaal best, maar met een T8 van dit jaar ben ik wederom na mn vorige XC90 extreem tevreden. Je zal harder moeten werken. Om het bij te houden of als zelfstandige andere mensen moeten huren die het wel bij willen houden, wetende dat je mensen huurt die sneller gaan dan jij.

Denkhetnjet | 04-10-21 | 21:30

Ik dank U voor deze tegel.

Knarf9999 | 04-10-21 | 21:36

Anderhalf jaar geleden met een dealer gesproken. Hij had leuke opdracht gekregen: heel veel nieuwe Lupo's voor een groot bedrijf. Marge voor hem per auto was bijna niets.
Onderwijl zoveel mogelijk nieuwe wagens proberen te slijten dmv lease, desnoods tegen hoge inruil, want de fabriek moet blijven draaien omdat ze anders omvallen. Wat een armoe.

Duwbak_Linda | 04-10-21 | 21:36

Ioniq 5. Zo'n beetje de eerste elektrische auto waar ik hebberig wordt. Deze BMW kondigt wmb de ondergang van het merk aan.

Quantum Suicide | 04-10-21 | 21:25 | 4

BMW was en is een pauper merk.

Knarf9999 | 04-10-21 | 21:38

@Knarf9999 | 04-10-21 | 21:38: Ja daarom rijd ik al 45 jaar BMW en heb ik twee mooie exemplaren in mijn bezit , vreselijk pauper allemaal.

Smoelensmid | 04-10-21 | 21:42
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, ga weg!

SmurfenSlurfje | 04-10-21 | 21:25

Ach ja, twee kinderen geleden kon ik kopen wat ik wilde. Geld zat en geen eisen behalve de mijne.

John McClane | 04-10-21 | 21:25

Electrisch rijden, betaald door ons allemaal. Subsidie slurpers die over 6 jaar economisch total loss zijn wegens dode accu's maar ach als t maar een groen imago heeft. Laat mij maar in mn 14 jaar oude Ford rijden, die doet t nog wel over 6 jaar (als ik van de alcohol bezine afblijf)

4HoogAantWater | 04-10-21 | 21:22

Dat ding op die middenconsole. Is dat een asbak? Weten ze dan niet dat de Lidl is gestopt met de verkoop van tabak?

Harrie-Couvert | 04-10-21 | 21:21

De meeste nieuwe auto's ziet eruit als rijdende sportschoenen. als sneakers op wielen. Vreselijk lelijke lijnen.

Schoorsteenveger | 04-10-21 | 21:21 | 2

Vooral die overdesignde CHR van Toyota... Wat een gedrocht. De nieuwe Multipla?

Harrie-Couvert | 04-10-21 | 21:22

@Harrie-Couvert | 04-10-21 | 21:22: Onderschat die auto niet. Is een knap stukje marketing. Toyota miste een groot stuk van de boomer markt. Door een deze auto (hoge instap en ambtenaren hip ontwerp) te maken spreken ze precies dit segment aan. Voor de boomer een hippe auto (en de rest van de mensen niet) waar hij ook nog makkelijk in en uit kan stappen. Kijk maar eens goed wie er in rijden.

Doctor | 04-10-21 | 23:27

Die wedstrijd om wie de meest afzichtelijke logo en of grille heeft is gedaan voor de Chinezen. Die zijn dol op dat soort bling. En in 1 straat in Shanghai staan meer dure BMWs dan in een hele provincie in NL.

Jeggeworist | 04-10-21 | 21:20 | 1

Klopt immers Nederlanders klagen en de Chinezen kopen..

Smoelensmid | 04-10-21 | 21:39

Jullie vechten een achterhoedegevecht. Fossiele auto’s zijn exit. Pas je aan of ga ten onder.

Bigi Bana Boy | 04-10-21 | 21:20 | 6

@Old_Spice | 04-10-21 | 21:23: Hee, ik bedenk het niet hè? Ik rijd een Camaro uit ‘74, dus mijn idee is het niet. Maar ik zie wel welke kant het uit gaat.

Bigi Bana Boy | 04-10-21 | 21:30

Denk je dat? Benzine en dieselauto’s zullen langer blijven rijden dan die zogenaamde milieufreaks denken. De infrastructuur voor EV is bijna lange na niet toereikend, kost een vermogen om aan te passen en ze hebben geen idee wie dat allemaal aan moet gaan leggen.

DenkenDanDoen | 04-10-21 | 21:39

Je hebt gelijk. En nog mooier is dat de ontkenners (fossiel rijders) meer en meer gaan betalen. Kijk maar eens naar de brandstofprijzen en de plannen. Transport wordt electrisch en het wordt betaald door de fossiel rijders.

Doctor | 04-10-21 | 23:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het besef dat je oud wordt komt wel binnen.
Als zoiets afzichtelijks gepresenteerd word als de hedendaagse standaard der schoonheid.

reservebelgië | 04-10-21 | 21:20

Heeft dat stuurwiel vastgeklemd gezeten in de drukmachine ofzo? Ik kan niet eens bepalen wat voor vorm het heeft, hoe noem je dat?
Swipe menu's tijdens het autorijden? Tuurlijk.

Laatst al geleerd dat de klikker van de richtingaanwijzer tegenwoordig een mp3 is die via de autoradio speelt. Dat het geklik niet meer van de daadwerkelijke schakelaar afkomstig is.

Met_baard | 04-10-21 | 21:20 | 2

En voor die tijd hadden ze hem al een bekakt tocqje gegeven. Want klik klinkt zo goedkoop.

Jeggeworist | 04-10-21 | 21:23

De beruchte Austin Alegro had ook zo’n stuur, maar er zijn ook Amerikaanse bakken die zoiets hadden.

Bigi Bana Boy | 04-10-21 | 21:24

Meh wel beter dan die Amerikaanse plastic troep.. Vandaag in een tesla 3 gezeten jeetje wat slecht.. Afwerking door een kleuter gedaan.. Voorlopig lekker dieselen.. In één keer naar Spanje ipv brr

niv01 | 04-10-21 | 21:20

Ik rijd een Tesla en ben een echte ‘car guy’. Volg al het nieuws en weet er best veel van. Maar hier hebben jullie gewoon gelijk in. Dat Duracell skateboard op wielen dat ik rijd is bloedverziekend snel, stil, comfortabel, ook nog best mooi om te zien en hij (al mijn benzineauto’s waren ‘zij’. Geen idee waarom) brengt me zonder veel gedoe nog best ver. Ook nog nooit met geknepen billen gezeten in de angst de bestemming niet te kunnen halen. Maar echt; alle, maar dan ook alle seks is eruit. Het is steriel. Heel goed steriel, maar ik kijk nog regelmatig met weemoed naar mijn oude Daihatsu Cuore met een 1 liter 3 pitter en slingerraampjes. We zijn gewoon zure cynische ouwe zeiklullen aan het worden denk ik (vroeger was alles beter!) want de jonge jongetjes in de straat vinden m’n Tesla helemaal het einde. Heel apart

YoMoms | 04-10-21 | 21:19 | 3

Tot de batterijen achteruit gaan, dan ga je wel met je billen knijpen.

Zuma | 04-10-21 | 21:22

Die laatste zin klinkt wel een beetje creepy.

BrulSpin | 04-10-21 | 21:38

Oliegeur? In welke moderne garage ruik je nog zoiets. Het personeel kan in witte jassen werken.

MaarFeitelijk | 04-10-21 | 21:17

Alles wordt gefeminiseerd. Ook de vrachtwagens. Dit is hoe het eruit hoort te zien images.app.goo.gl/Z1ZnVuVYrKFinWSj6
Hoppa echte knoppen met functies en meters. Ook vrachtwagens zijn enorm verwijfd. En daardoor ook de chauffeurs.

Leptob | 04-10-21 | 21:17 | 3

Waar vind jij die grille eigenlijk op lijken?
Ik in ieder geval niet op een bos hout voor de deur.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:18

Ik vind de Tesla pick-up nou niet bepaald een toonbeeld van vrouwelijk design. Maar grosso modo moet de massa het accepteren en we zijn nu eenmaal een verwijfd volkje.

_pacman_ | 04-10-21 | 21:21

@pacman:

Inderdaad.
Meer iets wat je onder een grote deur schuift zodat die niet dichtvalt.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:42

Van de week bijna 40 jaar oude Peugeot 305 met 60.000 originele kilometers gekocht. In behoorlijke gave en originele staat met handchoke en zonder stuurbekrachtiging. Maar wat zit en rijd die auto lekker. En nog met de originele radio cassette. Een wat ? een radio cassette, iets met bandjes.

Bibop | 04-10-21 | 21:16 | 4

Auto reverse?

P-unit | 04-10-21 | 21:17

Twee of drie koppen, Dolby?

uisge baugh | 04-10-21 | 21:20

@PolderTaliban | 04-10-21 | 21:17: Yep, 1.5 GL. Mag wettelijk 4.5 % CO- uitstoot hebben. Heerlijk die bezinegeur. Doet me aan vroeguh denken.

Bibop | 04-10-21 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

u lult maar rustig door terwijl ome hof zijn voertuig weer voor net 15 pleuro met electriek aftopt en weer 500 km vooruit kan, het zal me jeuken hoe het ding er verder uitziet..

hoffrevisited | 04-10-21 | 21:16 | 3

Jij hoeft niet naar het gebit van deze auto te kijken als je er zelf in rijdt nee.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:17

dan was hij niet leeg zo zuinig rijden electrische auto's niet. vooral vanwege het gewicht en de asociale gewoontes van de bestuurders.

MaarFeitelijk | 04-10-21 | 21:18

Doet het altijd goed bij de dames, Hollandse zuinigheid. Misschien een idee om de verwarming ook gewoon uit te laten in uw electromobiel, scheelt weer 100km. Vrouwen met voldoende buikvet vinden dat niet eens zo heel erg erg.

Homer P. Simpson | 05-10-21 | 20:20

Helemaal eens, maar niet alleen de bolides van tegenwoordig…

Nee de architectuur van tegenwoordig… om te janken.
Geef me 3 lege schoenendozen en ik vang je 98% van de hedendaagse architectonische ontwerpen af.
We zijn kampioen in het vernietigen van landschap geworden helaas. Het land wordt met de dag lelijker, en daar brengen de bolides vandaag de dag geen verandering in …

Gizmo579 | 04-10-21 | 21:15

Het blijft wel een beetje een merk voor niche doelgroepen zoals foute types.

Reebensteeltje | 04-10-21 | 21:15

pres Bonkers kan helemaal niets. Dus auto's ontwerpen is hem ook niet gegeven.

MaarFeitelijk | 04-10-21 | 21:19

@MaarFeitelijk | 04-10-21 | 21:19:
Ach, dacht zomaar, zal weer s wandelen.
Eerste wat je tegenkomt is een jochie wat loopt te zaniken met zelf verzonnen naampjes in een topic waarin het totaal irrelevant is.

Weer klaar met wandelen. Ongemanierde snotaap.
Logout maar weer.
Veel plezier.
\out\

reservebelgië | 04-10-21 | 21:28

@MaarFeitelijk:
Is dat een feit?
Heb je wel eens designgedrochten van Trumps hand mogen aanschouwen?
Delen dan graag! Zal ik er ook mijn oordeel over vellen.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Polestar Precept, Audi E-tron GT, Porsche Taycan…om maar eens drie ‘supermodels’ te noemen.

_pacman_ | 04-10-21 | 21:13

Real cars have curves not edges.

Steve1234 | 04-10-21 | 21:13 | 1

Dat dus, en niks aangluurbaars de laatste 20 jaar.
Misschien een Quatroporte.

J-van-de-Bontekoe | 04-10-21 | 23:29

Zolang als ze het volhouden, houd ik het bij m’n vijfcilinders V70R en S60 met oldschool koplampen, sleutel omdraai mechanisme, analoge klokken en draaiknoppen in plaats van info touchscreen. Altijd weer blij als ik vanuit de moderne leenauto (waar ik alle toeters en bellen zoals lane assist uitzet), in de youngtimer stap. Wat auto’s betreft ben ik een ouderwetse, nostalgisch zak.

Bottleneck | 04-10-21 | 21:13

Met een hoog hok, ofwel SUV, ben je sowieso af.

pibasso | 04-10-21 | 21:12

Volgens mij is het toch echt Freude am Vögeln. Google gibt mir Implizit Recht.

Hetkanverkeren | 04-10-21 | 21:12

Ford Bronco... met zo'n gewerenrek achter de voorbank............

grapjasz | 04-10-21 | 21:12

Je hebt helemaal gelijk van Rossum.

Tegenwoordig moeten alle auto's lief zijn, maar ze kijken allemaal bozer en bozer, tegen wil en dank.

Schwanz vond een 90s 5 serie wat te gewaagd voor woon werk verkeer. Dan maar een TDI van een ander Duits merk.

Schwanzeleber | 04-10-21 | 21:11

Alle X modellen van BMW, hideous.

uisge baugh | 04-10-21 | 21:11

Tering tandjes, dat is een lelijke beemer!

Eduardo- | 04-10-21 | 21:11 | 1

Beemer is motor, Bimmer is auto.

uisge baugh | 04-10-21 | 21:16

Alfa Romeo voorkant?

Purk | 04-10-21 | 21:11

Echt geen interesse in auto's. Nooit gehad. Mijn vriendin rijdt een Peugeot. Of een Citroen. Kan ook een Ford wezen. Geen idee. Denk een Peugeot. Of een Citroen. Kan ook een Ford wezen. Oude brommers vind ik wel leuk.

Lorejas | 04-10-21 | 21:11 | 13

@Lorejas | 04-10-21 | 21:40:
Honda crosser. Wegbandjes eronder en gaan. Mooi spul. Suzuki had ook zo een 80cc.
Zelf simpel gehouden. 70cc watercooling. niet te onderscheiden van een 50cc. Op de rollenbank verstelbare sproeier kwartslagje dicht.
Nooit in beslag genomen.
En altijd op tijd aan de boot.

reservebelgië | 04-10-21 | 21:51

@grapjasz | 04-10-21 | 21:46:
Kreidlers. Met 7-poorten 50cc blokjes.
Elk weekend moesten we ze vanaf halverwege naar huis duwen :-)

reservebelgië | 04-10-21 | 21:54
▼ 10 antwoorden verborgen

Auto's lijken niet alleen steeds meer op elkaar maar ook motoren e.d. van andere merken worden gedeeld. Renault motor in een Nissan, Fiat motor en onderstel in een Ford enz. enz.

Bibop | 04-10-21 | 21:11 | 4

Klopt, ze fuseren als gekken, die grote concerns en delen daarna zo'n beetje alle componenten en motoren. De batch is dan het enige onderscheidende voor mensen die geen clue hebben. Als auto-liefhebber van mn Italiaaanse auto's is voor mij de lol er al een jaar of tien af. Alle automerken die er nog toe deden zijn alleen maar meuk voor China aan het ontwerpen en produceren: groter en smakelozer.

ThePozz | 04-10-21 | 21:17

Dat is eigenlijk al heel lang zo. Er zijn ook niet zo heel veel toeleveranciers in de industrie: een bedrijf als Bosch levert aan zo ongeveer elk autobedrijf.

ZOMG | 04-10-21 | 21:31

Begin jaren '80 begonnen de meeste auto's steeds meer op elkaar te lijken
zo'n beetje alles daarvoor heeft nog karakter, daarna rest slechts treurnis

Tobi | 04-10-21 | 21:53
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi vern**kte markt inderdaad. Onbetaalbaar voor Jan Modaal. En een belachelijke eenheidsworst geworden. Onderandere door onmogelijke regelgeving, en subsidies op verkeerde fronten. Chapeau.

hamstr | 04-10-21 | 21:10

Dat zijn geen Beierse nieren dat is een Oostenrijks snorretje.

steekmug | 04-10-21 | 21:09

Ik rij een BMW-motor; K1300GT.

Uit veiligheidsoverwegingen, er zitten hier 4 man te vergaderen in een omgebouwde garage, onthou ik mij van commentaar.

PolderTaliban | 04-10-21 | 21:09 | 1

Misschien EMW logo’s er overheen plakken?

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:39

Wordt nog altijd blij van mn 540i Touring Executive.
Bouwjaar 2000.
Toen BMW-s nog mooi waren.

reservebelgië | 04-10-21 | 21:08 | 5

@whitechocolateface | 04-10-21 | 21:56: Heb ruim 11 jaar een 530D uit 2002 gereden. Met stevige tegenzin moeten verkopen, want maakte amper nog km's. Bijna een half miljoen op de klok en motor nog in topstaat, verbruik ca. 0,75 olie op 30.000 km. Nu een 530i uit 2004, een stuk rapper, maar ik merk aan diverse zaken dat de bouwkwaliteit minder is. Alleen de carrosserie is beter, E60's roesten vrijwel nooit.

Crusher | 04-10-21 | 22:21

De E39, de mooiste en degelijkste auto die BMW geproduceerd heeft. Heb ik 15 jaar gereden.

seasicksteve | 05-10-21 | 01:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze drijven daar in Beieren steeds verder weg van hun traditionele pooierbakken.

Ridde Rogter | 04-10-21 | 21:07 | 1

Nieuw soort pooiers vragen andere bakken.

reservebelgië | 04-10-21 | 21:13

Ben het er wel mee eens. Lelijke bakken allemaal.

Potsierlijk | 04-10-21 | 21:07

Is er nog nieuws over Wouter? Of zijn dochter?

PolderTaliban | 04-10-21 | 21:07

Een door geensteel gepatenteerde advertorial insteek is iets afzeiken wat ze eigenlijk willen promoten. Gek genoeg werkt, het want de accountmanager heeft ook BMW weten te overtuigen. Good for you boys!

Captain Pervert | 04-10-21 | 21:07

Weghouden bij konijnenholen bij het uitlaten. Uitgraven is een dure grap bij zo’n bakbeest.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:06

Fugly is de term.

voldemort | 04-10-21 | 21:06 | 1

Op zich valt het niet op als je ermee tussen Aziatische auto’s gaat rijden. Een S2000 kan me wel bekoren maar dan heb je het wel een heel eind gehad.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:08

Al die woke elektrische teringrommel. Die schijthokken worden de hemel ingeprijsd en al t woke linkse volk moet en zal zon overpriced marketingtool genaamd elektrische auto hebben om te zien hoeveel ze van het klimaat houden en hoe goed ze zijn.
Een subaru impreza, een c63 amg, dat zijn nou autos.
Maar even serieus, het mag best een tandje minder, alles wat ook maar enigszins sportief is of historie heeft wordt uitgebannen door die niet wetende gutmenschen met hun rijdende accu mer b keus materialen.

JDMslut | 04-10-21 | 21:06 | 8

@* Il Principe * | 04-10-21 | 21:12: daar gaat het helemaal niet om. Jij bent een van de beschreven, je hebt niks met autos, ik verspil geen letter met jou een discussie aan te gaan.

JDMslut | 04-10-21 | 21:22

@Gomezlopez | 04-10-21 | 21:21: "Fut er wel uit"??? ik meen dat je de Plaid cijfers en reviews hebt gemist. Er is geen snellere productiewagen, kan ondanks dat een fiets in de kofferbak. De Plaid is ook sneller dan de snelste dragster en remt dan zonder parachute toch netjes af. Enige wat waardeloos is en blijft: bereik.

chefren | 04-10-21 | 21:54

@chefren | 04-10-21 | 21:54: je lult uit je nek. Ik rij dagelijks in dergelijke auto, trek je kop uit je reedt, kap met al je internet wijsheid en zorg dat je weet waar je het over hebt als je hier zoiets neerplempt, gutmensch.

JDMslut | 05-10-21 | 17:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe moet ik nu weten of dit een Stijlloze Promotie is, of niet?

Geen01 | 04-10-21 | 21:05 | 4

ach ja, het departement ethiek is nooit ingevuld.

MaarFeitelijk | 04-10-21 | 21:16

Is GS omgekocht om uw vrije meningsuiting te censureren of maakt GS het met deze gesponsorde bijdrage mogelijk om uw vrije meningsuiting te praktiseren? Dat bedoel ik.

Die Andere | 05-10-21 | 01:38

Ik vroeg me al af of ik wel ingelogd was…

Soyboy | 05-10-21 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kruip terug in m’n holletje na het zien van zoiets lelijks. Kan ‘ie nog zo duur zijn, dan liever een Dacia.

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:05

Heb zelf een 640i maar hier schaam ik me toch echt voor. Foei BMW!

skoftig | 04-10-21 | 21:04 | 6

@Lorejas | 04-10-21 | 21:12:
Nou ja, omdat ik nogal uit mijn bek stink is het wel een convertible geworden

skoftig | 04-10-21 | 21:15

Kan je toch gewoon zo'n kerstboompje aan je spiegel hangen?

Lorejas | 04-10-21 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel handig, zo'n tosti-ijzer voorop.

MickeyGouda | 04-10-21 | 21:04 | 1

Ofwel, hoe een degelijk merk verwordt tot een tosti-ijzer.
En ze beseffen het zelf niet eens.

reservebelgië | 04-10-21 | 22:03

Eeehm, what’s up doc?

Nostra da Mus | 04-10-21 | 21:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com