Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wanneer stopt de waanzin van Leroy van Deursen

niet de leroy in het verhaal

STOP Leroy van Deursen

We weten nauwelijks waar we moeten beginnen bij hopeloos geval Leroy van Deursen, het 28-jarige stuk kontafval uit Julianadorp. Stond bekend als rijdende treinramp en dat moest natuurlijk een keertje mis gaan: veroorzaakte een dodelijk ongeluk. Vluchtte van de plek van het ongeval. Kreeg meerdere disciplinaire straffen in de cel. Stapte daarna zonder rijbewijs doodleuk weer achter het stuur. Werd diverse keren gepakt, onder meer met drank en drugs op. Ramde zijn vriendin in elkaar, werd gepakt met inbrekerswerktuig, tufte naar een agente, werd in verband gebracht met overvallen en een ripdeal, werd opgepakt vanwege babbeltrucs waarbij hij 85.000 euro van bejaarden aftroggelde en nog veel meer shit. En dinsdag mocht Leroy zich weer eens melden bij de politierechter: doodsbedreiging, vernielingen, wapenbezit. Acht weken celstraf. En na die acht weken begint het gedonder weer van voren af aan. De Telegraaf vroeg zich begin dit jaar af: "Wie stopt deze man voor het opnieuw in tranen eindigt?" Nou, acht weekjes cel stoppen deze man in ieder geval niet. Dit stopt alleen als Leroy van Deursen zélf een keer op een boom klapt. En anders: zet hem maar eens een jaar of tien weg, geef hem tbs met dwangverpleging of gooi hem maar in het gekkenhuis. Want ja, dit gaat straks wéér fout.

Reaguursels

Inloggen

Er moet eerst een onschuldige dood.

Yeohan | 26-08-21 | 08:41

De OvJ en rechters hebben een nieuwe werkinstructie: d'er moet eerst iemand echt dood voordat we echte gevangenisstraffen overwegen. Die gevangenissen moeten koste wat kost leeg.

Martin Jokt | 25-08-21 | 23:55

Als je maar gevaarlijk genoeg doet in het verkeer krijg je in dit land gewoon het stempeltje 'Te link om tegen te houden' in je dossier. Dit kon ooit anders.

Aanbaklaag | 25-08-21 | 21:27

Ik heb contact gehad met het leger aan hulpverlening en advocaat: "schuld van Rutte".

abonnee2019## | 25-08-21 | 19:05

Artikel 38m wetboek van strafrecht:
De ISD-maatregel:

Hardere aanpak draaideurcriminelen door ISD-maatregel

Om de maatschappelijke overlast die recidivisten veroorzaken te bestrijden werd op 1 oktober 2004 een wet ingevoerd die het mogelijk maakte om stelselmatige daders harder aan te pakken. Met deze wet is het voor de rechter mogelijk gemaakt om deze stelselmatige daders, die door het plegen van een reeks delicten veel criminaliteit en onveiligheid veroorzaken, voor een periode van maximaal twee jaar in een inrichting te plaatsen die specifiek voor hen bestemd is.

theo-is-dood | 25-08-21 | 18:38 | 1

Als ik al "harder aanpakken" hoor of zie uit die Staten Generaal stembandjes/geschriften, zie ik onze vriend, Minister van Propaganda, Irak, begin 2000. Kleine geesten met grote woorden en klein daden repertoire.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 18:48

Een groot pad van ellende en verwoesting. Maar ja, Nederland anno nu. Zal vast mijn schuld wel weer wezen ofzo.

Lorejas | 25-08-21 | 18:14

Stop alle Leroys maar begin met deze!

WodieBlumensind | 25-08-21 | 16:52

Vroeger hadden wij hiervoor het programma Opgelicht. Natuurlijk wegbezuinigd, niet inclusief genoeg

thanseeuwen | 25-08-21 | 16:51 | 1

Ik dacht dat het te inclusief was.

juan Kroef | 25-08-21 | 17:41

Gewoon de wet aanpassen. 3e kleine vergrijp binnen een bepaalde periode betekent minimaal 3 jaar de bak in oid.

Rdock | 25-08-21 | 16:27 | 1
-weggejorist-
Inverdan | 25-08-21 | 17:13

Waarom dient dit afgekeur genetisch afval een boom te ontmoeten om gestopt te worden? Zonde van de boom en om liggende natuur. Een mislukte ripdeal kan toch ook? One down and one to go.

F. Jacobse | 25-08-21 | 16:13

Je hebt van die simpele zielen die roepen: Hard straffen helpt niet ! Licht straffen kennelijk ook niet. Zie hier één van de 1000 en voorbeelden.

DrachiR | 25-08-21 | 16:13

Klinkt inderdaad als een modelvoorbeeldje voor TBS

Proud Infidel | 25-08-21 | 16:05

Net zoals in de VS fikse schade vergoeding van de staat. Moet je dan zien wat er gebeurd

Watjeszijnhet | 25-08-21 | 15:56

Leroy, daar zou ik graag 24 uur mee opgesloten willen zitten. Ik wreek de slachtoffers dan wel. Uiteraard zonder hiervoor strafrechtelijk vervolgd te worden.

pibasso | 25-08-21 | 15:56

Voor zo een pisvlek inderdaad three strikes = out.

Iedereen kan een fout maken, als je dan gepakt wordt gaan we je leren hoe het wel moet en mag je weer lekker meedoen.

Als je dan een tweede keer gepakt wordt, dan heb je niet willen luisteren. Dan moet je maar voelen.

Word je daarna voor de derde keer gepakt, dan zijn we klaar me je. Je wilt niet luisteren, voelen heeft ook geen effect. Dus gaan we onze samenleving tegen jou beschermen door je uit te sluiten. Mag je gewoon niet meer meedoen, buitenlands paspoort = oprotten. Nederlands paspoort = rottumerplaat.

Der Doktor | 25-08-21 | 15:48

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke uitleg die rechter geeft aan een dergelijk waardeloos vonnis. Je moet haast wel over een bovenmenselijke creativiteit beschikken om het recht nog zo uit te leggen dat een dergelijke flutstraf gerechtvaardigd is.

Ruikbaard | 25-08-21 | 15:46 | 2

We zijn het er in ieder geval over eens dat je het geen straf kunt noemen. Is bijna een beloning.

Watjeszijnhet | 25-08-21 | 16:00

Wie is de grootste mafkees: Leroy of deze rechter? Moeilijke vraag, hè.

MAD1950 | 25-08-21 | 18:13

Novitjok?
Of zoiets

laurentius | 25-08-21 | 15:44

De electrische stoel terugbrengen is niet zo slecht.

Krachtkoe | 25-08-21 | 15:28

Je kunt boos zijn op hem, maar dat is zinloos. Dit is een sociopaat neem ik aan, waarbij praten zinloos is. Waar je boos op moet zijn is politie en justitie: Die kunnen dit wel stoppen, maar doen het niet, omdat daar voor geen enkel individu bij die organisaties een consequentie is, als hij iemand doodrijdt. Hooguit een mediabrandje wat men achteraf moet blussen.

Gewinflipt | 25-08-21 | 15:24

Als het de volgende keer goed mis gaat dan graag met familieleden van deze rechter, lijkt me een leuke conversatie bij hun volgende verjaardag.

jan huppeldepup | 25-08-21 | 15:21

Alle paupers, kopschoppers, dealers, misbruikers, TBSers, dronken spookrijders, plebs, wappies, bontkraagjes. tiktokkies, etc.; laat ze alsjebiieft toevallig alleen elkaar treffen. Stuur ze allemaal dezelfde kant op, leidt het verkeer om naar een of andere uithoek. Fnuik ze samen en breek de weg erheen af.

GeheidEenGeit | 25-08-21 | 15:20

Vrouwe justitia is een hoer!

FogerRederer | 25-08-21 | 15:02

Ergens wordt in de Marvel Comics de vraag opgeworpen; "Als Spiderman de Goblin steeds maar weer slechts oppakt en bij de politie aflevert die hem of laat gaan of laat ontsnappen waarna die weer tig onschuldige mensen vermoord, wanneer komen die slachtoffers dan op de rekening van Spiderman."

Relevante vraag. Wanneer een rechter een veelpleger als deze steeds maar weer met zachte handschoentjes aanpakt en hem weer op vrije voeten stelt, al dan niet na een fopstraf, wanneer komen de volgende slachtoffers voor rekening van die rechter?

Of zo iemand wel of niet toerekeningsvatbaar is is dan allang niet meer van belang. Dat station is al lang geleden gepasseerd.

Sans Comique | 25-08-21 | 14:54 | 2

Hanno ucciso l'Uomo Ragno - 833.

van Oeffelen | 25-08-21 | 15:15

De rechter voert de wetten van de minister uit. Het parlement.

Wanneer staan die slachtoffers op hun eigen conto in het stemhokje?

Knufter | 25-08-21 | 15:26

Na al100 keer veroordeeld te zijn geweest voor van alles en nog wat, en je wordt dan weer gepakt.
Ditmaal voor: doodsbedreiging, vernielingen en wapenbezit.
Dan krijg je slechts 8 weken cel?
Dat is toch lachwekkend?
Natuurlijk gaat deze man door, straffen doen ze toch niet, al ga je 100x in de fout.

LonelyWanker | 25-08-21 | 14:49

Dit en ander soortgelijk genetisch restafval dient men per direct uit te stooien boven het pitoreske vliegveld van Kabul. Liefst ingewikkeld met een knal roze lint en met een passend kroontje op.

dorktronic | 25-08-21 | 14:40

Ik ben geen voorstander van three-strikes-out of minimumstraffen. Laat de rechter maar toetsen. Maar volgens mij zouden zulke mensen ook gewoon in aanmerking moeten kunnen komen voor TBS. Ik neem aan dat hij ooit wel een delict heeft gepleegd waar de maximumstraf minstens 4 jaar is (voorwaarde om tbs op te kunnen leggen). Ik heb de indruk dat tbs pas overwogen wordt als er een driedubbele moord is gepleegd.

L1nkseRakker | 25-08-21 | 14:30 | 2

Juist dit soort waanzin is een sterk argument voor three strikes out. Deze man, of beter gezegd onmens, zal nooit veranderen en dus meer slachtoffers maken. De rechter die dit soort fopstraffen oplegt is daar naar mijn mening indirect schuldig aan.

Charm | 25-08-21 | 14:52

@Charm | 25-08-21 | 14:52: we hebben in Nederland al sedert 2004 de Inrichting Stelselmatige Daders. Staat in wetboek van strafrecht

Waarom kiest het OM daar niet voor?

theo-is-dood | 25-08-21 | 18:42

Wegens Joris mag ik niet zeggen wat de beste oplossing zou zijn. Helaas.

BoerKoekoek | 25-08-21 | 14:16 | 1

Een echte endlösung in uw geval dus.

Super Vaagstra | 25-08-21 | 14:37

Misschien krijgt de beste man toeslagen? Ik zou zeggen de belastingdienst er op en deze treurbak is in 5 jaar gesloopt.

redthehaghue | 25-08-21 | 14:13 | 1

Goed plan. Wat gaat hij dan doen om aan geld te komen?
Niet werken iig.

Lifecanbesimple | 25-08-21 | 15:57

Postnatale abortus

Padre Grassi | 25-08-21 | 14:11

Is palliatieve sedatie een optie?

Dubbelepunthoofd | 25-08-21 | 14:07 | 1

Vanaf 80 jaar

van Oeffelen | 25-08-21 | 15:16

Misschien voor dit soort afval 3 strikes is out methode toepassen. En met out bedoel ik dus levenslang.

compleet nutteloos | 25-08-21 | 13:53 | 1

Dat wilde ik ook neertikken.
Om te proberen misschien eerst 10 jaar na 3 strikes ( met verplicht arbeid en vroeg opstaan) Daarna levenslang, wanneer nog een keer narigheid veroorzaken. Dus 4 strikes eigenlijk. Dit soort types zijn een gevaar voor de samenleving.

bqbq | 25-08-21 | 14:10

Misschien de andere kant van de luchtbrug laten nemen? Enkeltje Schiphol-Kaboel met als handbagage wat vrolijke Mohammed cartoons

Waakvlam | 25-08-21 | 13:50

Kan die boom niet op Leroy worden geklapt anders?
Hoe ga je ermee om als maatschappij dat zulke mensen niet alleen waardeloos zijn, maar een zwaar negatieve waarde hebben voor de maatschappij?
Had Elon Musk hem niet als chauffeur van die Tesla Convertible naar Mars kunnen gebruiken?

Hemmenaar7 | 25-08-21 | 13:45

En daarom ben ik voor keiharde minimum straffen voor bepaalde vergrijpen, en zeker bij recidive. Die straf mag dan voorwaardelijk zijn maar moet wel worden opgelegd. Denk aan een paar weken cel en 4 jaar voorwaardelijk, de eerste keer dat je iets ergs doet. Krijg je je tweede kans zonder dat je leven voorgoed kapot is, maar herhaling = jaren zitten. En bij de tweede veroordeling wordt dan opnieuw een zware voorwaardelijke (minimum-)straf opgelegd.

Muxje | 25-08-21 | 13:43

Wat een ontzettende weggooier. Eigenlijk kun je zo'n lul, net als de Van Wijngaardens (de bezopen snelheidsduivels) het beste in eenzame opsluiting zetten met zo'n bal van 60 kilo lood om hun enkel. Wat moet je er anders mee?

Toos Bevergeil | 25-08-21 | 13:43

Wie is er nu gek; Leroy of NL?

metagod | 25-08-21 | 13:42 | 1

Leroy is een vliegtuig. Dat zie je zo.

VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 13:56

Mooie foto van vrouwe justitia. ik zou d'r doen.

horsteknots | 25-08-21 | 13:40 | 1

Het is blijkbaar een hele tijd geleden voor u.

Roadblock | 25-08-21 | 13:46

Ik verwijt dit meer de rechtspraak die weigert de samenleving te beschermen.
Die man is blijkbaar zo.

Roadblock | 25-08-21 | 13:38 | 1

Dit is helaas schering en inslag, maar o wee als je eigen rechter speelt.

pibasso | 25-08-21 | 16:03

En als je op welke website dan ook (bijvoorbeeld op die kutwebsite van NU(L)) aangeeft dat er te laag gestraft wordt in NL, dan krijg je legio reacties van randdebielen die dan zeggen dat er in Nederland strenger wordt gestraft dan in welk EU land ook. We zijn echt allemaal gek aan het worden hier.

JohnBoyKiller | 25-08-21 | 13:38 | 1

Net of dat belangrijk is. Deze gast heeft overal schijt aan. Dan moet hij doorkrijgen dat wij schijt aan hem hebben, door de maatschappij een flinke tijd van hem te verlossen.

bqbq | 25-08-21 | 14:14

Sommige mensen kan je maar beter laten inslapen.

brutus68 | 25-08-21 | 13:36

Dan maar het recht in eigen hand nemen

Justin_Case | 25-08-21 | 13:34 | 1

U? Wanneer? Hoe?

Roadblock | 25-08-21 | 13:38

Een vaccinatie met cyaankali schijnt erg goed te werken, just sayin'.

Ichneumonidae | 25-08-21 | 13:33 | 5

Allemaal praat van lieden die, als ze een kip met blote handen moeten slachten, flauw vallen.

Roadblock | 25-08-21 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Castratie om te beginnen. Dit mag zich beslist biet voortplanten, en wat minder testosteron kan bij dit soort types nooit kwaad.

Koning Willy | 25-08-21 | 13:27 | 2

Biet planten lijkt mij een goed tijdverdrijf.

Roadblock | 25-08-21 | 13:47

De roep om castratie is een teken van een sadistische inslag. Niet verstandig van je naasten om ooit hun kinderen onder jou hoede te laten dunkt me.

Sans Comique | 25-08-21 | 14:57

Ik heb al een poos het gevoel dat de rechterlijke macht een verlenging van voorarrest al voldoende vind om de maatschappij zoet te houden.

horsteknots | 25-08-21 | 13:27

In dit geval maakt het namen en shamen niets uit want lager straffen is al bijna onmogelijk.

Wattman | 25-08-21 | 13:26 | 1

De Nederlandse staat is alleen maar repressief als dat pecunia genereert.

Zapata10 | 25-08-21 | 13:27

Is er ook een foto van deze nageboorte beschikbaar? Als iemand zoveel kansen krijgt om zoveel dood en verderf te zaaien in de samenleving dan mag ik als gewone burger toch wel weten wie ik moet vermijden?

Gummibrösel | 25-08-21 | 13:25 | 3

Ik krijg 'm niet gevonden.

horsteknots | 25-08-21 | 13:27

Nee, jouw foto wel mocht je ooit slachtoffer worden van zo een debiel.

Zapata10 | 25-08-21 | 13:30

Wat een oplossing! “Gooi hem in het gekkenhuis”……….maar wat is een gekkenhuis? En hebben we zoiets dan? En wat dan daar verder?

Voor crimineel gedrag hebben we gevangenissen en lijkt mij duidelijk dat meneer daar thuis hoort, en inderdaad is 8 weken erg kort voor deze delicten, stevig gefundeerd op een waslijst aan eerdere delicten.
Misschien dat TBS iets kan doen, dan moet er wel sprake zijn van een min of meer sterk bepalende onderliggende stoornis. Die kan je behandelen en dan mag je hopen op enig beter gedrag. Ook dat is echter niet zeker want hangt nogal af van de stoornis en ook het lerend vermogen van deze man.
Is er geen TBS-grond, dan gaat TBS; Helemaal. Niets. Doen voor deze man.

Nuuk | 25-08-21 | 13:23 | 4

@Inverdan | 25-08-21 | 14:33:
Ik vind ook dat de samenleving beschermd moet worden tegen deze man. Daar hebben we gevangenissen voor. TBS is voor mensen die psychiatrisch ernstig ziek zijn en mede daardoor misstappen maken. Daar moet je geen mensen zonder stoornissen neerzetten. Veel te duur en neemt plek in van iemand die het nodig heeft.

Gewoon opsluiten, desnoods (ja dus) heel lang.

Dat gedoe over naar het “gekkenhuis” irriteert mij elke keer weer. Natuurlijk wordt een GGZ kliniek bedoeld. Die zijn er voor zieke mensen, niet voor criminelen.
Het gekmakende (tja…) is dat justitie er nog wel eens een handje van heeft om crimineel en overlastgevend gedrag maar af te wentelen op de GGZ. Onzin!

Nuuk | 25-08-21 | 14:40
-weggejorist-
Inverdan | 25-08-21 | 16:49

@Inverdan | 25-08-21 | 16:49:
Niet alles wat afwijkt is dus maar “gek”. De GGZ is geen vergaarbak van criminelen en dat in de gevangenissen veel mensen met stoornis zitten is niet iets wat je dus om kan keren.
De DSM is uiterst breed opgesteld, het gaat over een scala aan stoornissen. Wat is nu ziek en wat niet is dan een juiste vraag. Iemand die een psychotische stoornis heeft kan daar vaak niets aan doen. Een verslaving is een ziekte wanneer je deze hebt, het is echter wel weer iets wat je ergens in je leven zelf in werking gezet moet hebben. Achtergrond, ellende in het leven is er wel weer van invloed op, maar blijft invloed. Er is veel comorbiditeit, zo hangt verslaving wel samen met psychotische stoornissen. Zowel in psychose kunnen krijgen als omgekeerd zelfmedicatie zoeken in middelen.

Dat iemand die bv psychotisch is of ontremd of een persoonlijkheidsstoornis heeft, ook crimineel is, dat klopt pertinent niet. De psychiatrie welke je bij gedetineerden ziet is dus niet één op één gevolg van de stoornis. Een mens is gelukkig maar, meer dan zijn stoornis.

Nuuk | 25-08-21 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

straks rijdt hij een gezinnetje dood en dan gaat het weer:
"hoe kon deze man nog vrij rondlopen"

fubarmf | 25-08-21 | 13:21

In de VS is het “three strikes and you are out”. Zou niet zo gek zijn om dat in Nederland toe te passen voor dit soort gevallen. Zielig? Het is, hij zielig, of de maatschappij bij voortduring in rouw.

HoniSoit | 25-08-21 | 13:20 | 4

Ja maar dan gaan ze rekenen en vinden het dan te duur. Dat is belangrijker dan veilig over straat kunnen.

NLgaatnaardeklote | 25-08-21 | 13:23

@VoltaireJohn | 25-08-21 | 13:22: Weet u wel hoeveel geld het kost om mensen op te sluiten? De allereerste beweegreden van een VVDert is kijken hoeveel geld iets gaat kosten. Collateral damage kost minder.

Zapata10 | 25-08-21 | 13:25

Ben ik voorstander van.

Roadblock | 25-08-21 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Maarrrr 1 zogenaamd foutje in de ogen van het UWV of de belastingdienst en u wordt tot in de hel achtervolgd en kapot gemaakt.
10 jaar Rutte, wie is er niet wanhopig mee geworden.

Zapata10 | 25-08-21 | 13:19

Gewoon vandaag nog op een vlucht naar Kaboel zetten en dan volgende week vergeten om hem mee terug te nemen.

Spie | 25-08-21 | 13:19

Er gaan dagelijks lege vliegtuigen naar Afghanistan, dumb dit soort gasten daar.

NLgaatnaardeklote | 25-08-21 | 13:16 | 3

Geen slecht plan! Genoeg van dit soort types die er dagelijks naar solliciteren.

tis_wat | 25-08-21 | 13:18

Moest overigens dump zijn, vergeef mij.

NLgaatnaardeklote | 25-08-21 | 13:21

Bij deze

tis_wat | 25-08-21 | 13:26

Het gaat wel eens over iq-verschillen tussen verschillende bevolkingsgroepen.
Het gaat wel eens over mannen die als vrouwen worden geboren of over vrouwen die als man worden geboren zonder piemel en met maar één borst in het midden tussen de schouderbladen.
De natuur is raar.
Alle mensen zijn gelijk en zijn allemaal mensen.
Maar heeft moedertje natuur bij het maken van die Leroy niet gewoon ergens een fout gemaakt? En dan een fout waar die Leroy niks aan kan doen? Kan dat? Dat er in zijn hoofd dingen rondgaan die simpelweg niét te behandelen zijn omdat hij er niet vatbaar voor is? Hét niet snapt? Dat ie een soort handelt vanuit instinct i.p.v. verstand? Er lopen rare hersenen verpakt in mensenlijven rond.

Leptob | 25-08-21 | 13:13 | 7

Totale onzin als dat zouden we allemaal gelijk zijn. Dat hele riedeltje van gelijke kansen klopt dan ook niet. Iemand met een IQ van 90 wordt geen Einstein en iemand met een redelijke hoeveelheid empathisch vermogen geen VVDer.

Zapata10 | 25-08-21 | 13:22

En daar is dus levenslang TBS voor uitgevonden

Me_Giant | 25-08-21 | 13:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Wel een talent, met je 28 jaar al zo een lijst op gebouwd.

miko | 25-08-21 | 13:10 | 2

Een indrukwekkend palmares.

Tashtego | 25-08-21 | 13:17

@Tashtego | 25-08-21 | 13:17:
Jammer, is er geen enkel onderdeel op de para limpics waar deze mentaal uitgedaagde aan mee kan doen?

miko | 25-08-21 | 14:32

Ja maar de criminaliteit cijfers gaan echt om laag hoor,.... tja, misschien, maar wat er overblijft zijn echt de aarswormen die je wilt wegstoppen.

horsteknots | 25-08-21 | 13:09

Spuit een nieuw eiland op in de Waddenzee en maak er een prachtig natuurreservaat van.

Dit soort types gewoon levenslang.

Trekbeest | 25-08-21 | 13:09 | 2

Moet hij er naar toe voor of na het opspuiten?

ZOMG | 25-08-21 | 13:44

Er zijn weer plannen voor de Markerwaard. Daar heenbrengen voordat het wordt drooggelegd? Van de Waddenzee blijf je af!

Mubbenschonster | 25-08-21 | 14:24

Nomen est Omen, what's in a name. Leroy is Frans voor De Koning.
Teveel eer voor zo een stuk stront.

Arnold Layne | 25-08-21 | 13:07 | 1

Een soort Rene Leblanc dus

tis_wat | 25-08-21 | 13:19

Als nabestaande van die vrouw voel je je toch ook enorm in je zak gescheten of wat?
Dit zou nou eens een Bram van Ooyen of een Klaver of een PVDA'er of D66'er aan de mensen uit kunnen leggen. Wat mij betreft krijgt Leroy voor deze een taakstraf van 8 uur. Vuilprikken op de A2 in de middenberm en iedere keer een nieuw boterhamzakje voor het vuil ophalen aan de overkant.

Behangdelul | 25-08-21 | 13:07

Nou Taghi, stuur hier eens wat kansloze jongeren op af, kunnen we een paar vliegen in één klap slaan. Doe je ook eens wat nuttigs.

John McClane | 25-08-21 | 13:06

Ik heb zo’n overbuurman die ook zo’n draaideurcrimineel is. Zou hij nog eens iets uitvreten dan zouden zijn kinderen uit huis geplaatst worden. Nou, afgelopen weekend is meneer met handboeien om afgevoerd omdat hij met een hamer en een mes in zijn hand de werkbus van zijn werkgever in elkaar aan het slaan was. Ging om een paar tientjes blijkbaar waar hij meende recht op te hebben. Het moet het je maar waard zijn. Heeft overigens wel een mooi filmpje opgeleverd.

Sinterbikske | 25-08-21 | 13:03 | 1

Tja... ik herinner me ooit een brief-bericht van een behandelaar: "... deze man is mislukt om te leven". Zo, en die gast snapte niet wat dat betekende.
Stond net zo'n 20 jaar op deze planeet.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 15:56

Fopstraffen.

Adriel | 25-08-21 | 13:02

Kun je in dit land eigenlijk rechters aanklagen wegens nalatenschap?

photto | 25-08-21 | 13:02 | 4

De ouders van Leroy moet je aanklagen wegens hun nalatenschap.

John McClane | 25-08-21 | 13:08

Nee, je kan zo'n nalatenschap hoogstens weigeren te aanvaarden.

Greisaart | 25-08-21 | 13:09
▼ 1 antwoord verborgen

The baddest man in the whole damn town.

Mr_Natural | 25-08-21 | 13:02 | 1

Nice

R.F.Pickering | 25-08-21 | 13:09

Ooit met deze loser gewerkt. Klaploper eerste klas die bijster weinig kan.
Hou hem maar lekker in de bak, niemand mist je Leroy

Transgender-Airlines | 25-08-21 | 13:00 | 1

Was hij copiloot bij u?

Sinterbikske | 25-08-21 | 13:05

Doe eens een plaatje van dit stuk afval.

Coño de Barbaar | 25-08-21 | 13:00 | 1

Bubba doet er zo direct verstandig aan deze Leroy niet uit elkaar te trekken
want dan zit de samenleving straks met meerdere Leroys opgescheept

Tobi | 25-08-21 | 12:57

LOL@‘kontafval’

RogerDodger | 25-08-21 | 12:56

Ik ben een voorstander van het “three strikes” systeem.

Als iemand voor de 50e keer een misdaad begaat, dan begint het “onze” schuld te worden, omdat we toestaan dat de crimineel vrij mag rondlopen.

Niffio | 25-08-21 | 12:56 | 2

We hebben wel een zogenaamde ISD maatregel in Nederland, dan ga je bij structurele herhaling 2 jaar achter de deur. Het wordt alleen veel te weinig toegepast.

R.F.Pickering | 25-08-21 | 13:11

Die agenten moeten die gast toch ook iedere keer aanspreken met "Heej Leroy, enne jonge? Je weet hoe het gaat he? Moeten we nog effe je rechten voorlezen of is het ok zo met handjes naar achteren?"

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 15:54

Maar we straffen in Nederland zó zwaar!

/Linksmodus off.

Wijze uit het Oosten | 25-08-21 | 12:56

In de VS kennen ze het "Three strikes you're out" principe. Na het veroordeeld worden voor 3 "federal crimes" meen ik, moet je levenslang de bak in. Laten wij nou eens het "Five strikes you're out" principe hanteren. Dan is de kans vrijwel nihil dat iemand onterecht levenslang de bak in gaat, maar pakken we wel de echte draaideur criminelen die nooit ophouden van de straat af en wordt de samenleving echt een stuk veiliger.

Old_Spice | 25-08-21 | 12:56 | 2

Je Zwitsal ui is weg? Anyway, mee eens. Veel mensen die keer op keer in de fout gaan en dan een paar weekjes gevangenis? Wat is dat voor flauwe kul. Kutbeleid in Nederland.

Adriel | 25-08-21 | 13:04

Onze rechters zullen zich met hand en tand verzetten tegen deze inbreuk op hun bevoegdheid, om een "passende" straf of maatregel op te leggen.
En iedereen die dit "strafwillekeur" noemt (en daar zijn wel wat voorbeelden voor aan te dragen) is een ultra rechtse ondermijner van onze rechtstaat.

Roadblock | 25-08-21 | 14:00

Ik hoor niks nieuws in dit land van de herkansingen. De rechterlijke macht bestaat volledig uit blaartrekkende goed praters.

Smept | 25-08-21 | 12:55

Ach, als het weer fout gaat is dat natuurlijk heel erg voor het toekomstige slachtoffer en diens familie. Natuurlijk. Erg vervelend. Treurig enzo. Maar denk ook vooral even aan Leroy van Deursen. Hij is hier wel het échte slachtoffer hoor en verdient uiteraard een zoveelste kans. Wij zijn immers een beschaafd land. Nou Leroy, hier een aai over je bolletje, een welgemeend “niet meer doen, hè” en een vette knipoog en trek maar fijn weer de wijde wereld in. In een land, zó vol met mensen, mist men vijf zes slachtoffers niet.

Was getekend,
D66 rechter.

Ceristimo | 25-08-21 | 12:54

De allerliefste en gewenste klant van justitie maakt levenslang de maatschappij iewat bang en genereert miljoenen omzet in de draaideuren olie.

28 | 25-08-21 | 12:54

Wanneer krijgt hij een lintje opgespeld? Heeft met deze glanzende carrière welverdiend.

Zatkniss | 25-08-21 | 12:53

1, 2 and you're out...

Drs. D. | 25-08-21 | 12:52 | 2

Das in de us.

Zatkniss | 25-08-21 | 12:53

Typisch Nederland..!

aardv@rk | 25-08-21 | 12:50 | 1

De man is zijn eigen slachtoffer, wel knap overigens.
Heel vroeger werden er nog mensen geofferd,helaas….

Henkie | 25-08-21 | 12:55

Wellicht wanneer hij een ambtenaar in dienst de das om doet dat er een opruimende straf zal volgen?

AntiZanicz | 25-08-21 | 12:50 | 2

We moeten hopen dat hij een keer de belastingdienst oplicht. Alleen op die manier komen we wellicht we van 'm af.

keestelpro | 25-08-21 | 12:52

Of een waxine lichtje naar een bepaalde niet inclusieve koets gooit.

Zatkniss | 25-08-21 | 12:54

Maar strenger straffen, dat werkt toch helemaal niet? Iedereen verdient een vijfendertigste kans!

Enter Yeti | 25-08-21 | 12:50

Ik woon helaas niet heel erg ver genoeg van Julianadorp. Het komt wel erg dichtbij nu hoor! Denk om mijn bloeddruk!

VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 12:50 | 1

Een tijdje geleden ook al een gek hier in de polder die het leuk vond om vanuit het raampje van zijn gare werkautootje lukraak vrouwen te steken die de pech hadden om ergens te joggen, te lopen of te fietsen. Wat denk je? Julianadorp natuurlijk! Gewoon opheffen en onder water laten lopen. Niets meer aan doen. Klaar!

*even een vette knipoog doet naar alle Julianadorpers die wél normaal zijn*

VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 12:53

Je kunt gekken niet tegen hun wil opsluiten in een gekkenhuis in Nederland.
En wel beschouwd kan je criminelen ook niet al te lang tegen hun wil in hechtenis nemen in Nederland.
Er is zowel iets fout aan L. van Deursen als aan het Nederland dat dit soort maniakken los laat op de maatschappij.

keestelpro | 25-08-21 | 12:49 | 1

Meer aan NL dan aan Lulroy van Deursen. Bizar genoeg.

CamaroHans | 25-08-21 | 13:19

Lekker fopstrafje voor deze draaideur

de visser | 25-08-21 | 12:49

Is toch heel normaal in Nederland? Anders krijgt ie wel het helemaal afschrikwekkende paar uurtjes strafschoffelen. Je mag hier mensen doodrijden en als beloning niet naar de gevangenis. Maar je mag hier ook mensen met de dood bedreigen en als beloning tweemaal in de week bezoekrechten aan je dochter krijgen. Ik kijk er alvast niet meer van op.

Met_baard | 25-08-21 | 12:49

Je kan alleen maar hopen dat je types als Leroy van Deursen levenslang weet te ontlopen. Want de samenleving beschermen voor dit soort zwakzinnigen gebeurt in dit D66-land in elk geval niet.
Weet u het nog? Michael Panhuis? Had al twee meisjes verkracht onder bedreiging van een pistool. Ondermeer.
Telkens weer in dit land. Al die kansen. Tenenkrommend.

de Voorzittert | 25-08-21 | 12:49 | 1

Over dat stuk vuilnis gesproken: heeft het inmiddels al recht op verlof?
Als dat zo is zal ik mijn dochter maar weer halen en brengens alsof ze nog 12 is

paost712 | 25-08-21 | 13:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland