Zo INCLUSIEF schrijft de Volkskrant inmiddels
Pronouns, genders letterbak, regenboog. Maar aardrijkskunde HO MAAR
Je zal toch maar in Zoutkamp wonen, en gekwetst worden door die domme deugers van de Volkskrant, met hun institutioneel randstadisme, endemische minachting voor De Regio en zero kennis van Dit Land, dat ons land is. Shout-out naar 't sympathieke vissersdorpje Zoutkamp, ooit een militaire stronghold, het Mekka van De Garnaal (tot Marokko het overnam) en waar ooit een patat-automaat op de dijk stond. (Kostte 1 gulden, en het was viesss.) Nu u er toch bent, haal ff een palinkie bij Gaele Postma.
Reaguursels
InloggenVaak geweest bij Gaele. Prima vent en lekkere vis. Ik zeg doen!
Gelukkig las ik in het AD dat de zogenaamde Kaag coalitie toch steeds waarschijnlijker wordt nu de PvdA en Groenlinks als een eenheid gaan onderhandelen. Dan is straks het hek echt van de dam en kunnen we het land in een nog veel sneller tempo naar de klote helpen. Dan is de verzorgingsstaat waar ik nu toch al zo"n 25 jaar aan mee betaal onbetaalbaar geworden, zijn betaalbare huurwoningen niet meer te vinden en mag je voor een beetje rust en ruimte minstens 100 kilometer rijden... Maar we hebben wel iedereen die ooit ook maar op enige manier met Nederland te maken heeft gehad naar binnen weten te halen en hebben vele van ons buren gekregen waar ze niets mee hebben en waar sowieso nauwelijks mee te communiceren valt. Maar dat is democratie. Nederland stemt massaal rechts maar krijgt dankzij Rutte steeds weer een links kabinet. De vuile landverrader!!
Noordoosten van Groningen, haha, moeilijk he kaartlezen, die kazerne ligt in het noordwesten van Grun. En die kazerne is nog een 4km verwijderd van enig naburig dorp, oftewel Zoutkamp. Het is wel weer duidelijk wat we doen met mensen die eerst ons geholpen hebben: zo ver mogelijk wegstoppen....
Pronouns? Bah. Voornaamwoorden.
Lekkere locatie weer. Regelmatig daar oefeningen met gevechtsvliegtuigen en op de grond in het oefendorp Marnehuizen. Het coa gaat daar permanent psychologen en andere begeleiders huisvesten ? Uiteraard zullen alle toekomstige criminele activiteiten van deze asielzoekers weer worden verklaard door opgelaaid trauma wegens "oorlogsgeluiden" in de omgeving.
Het Lauwersmeer is een laagvlieggebied...
Die luitjes zullen daar niet lang verblijven... de randstad trekt.............
Geef dan gelijk het hele dorpie aan de Afganezen! En noem het "Zoutafganikamp", kunnen ze hun eigen dorpje plunderen, wel een hoog hek er omheen!
Als je iedere keer noordwest zegt, is dat micro-agressie t.o.v. noordoost. Dat betekent dus dat noordoost zich gekwetst gaat voelen. Dat moet je dus veranderen in een inclusievere situatie en een meer gelijke verdeling nastreven. Wat fijn dat de Volkskrant daar rekening mee houdt.
1195 inwoners in 2020, en dan opgescheept worden met Afghaanen uit Afghanistan die ooit een keer een ei hebben gekookt, zoals Joost Eerdmans dat zeer gevat fomuleerde, voor iemand uit Nederland of iemand, en dat is waarschijnlijker, een Afgaan die iets deed voor Nederland. Wat ie dan deed weet niemand. Maar wordt nu beloond met alles gratis tot de dood inclusief een stuk of 5 nareizers per persoon. OMG.
Erger nog.. om die eitje-kokers aan te bieden ze naar de veiligheid van een buurland te vliegen, was niet eens bespreekbaar. Het moest gelijk Nederland zijn.
En wat Eerdmans ook zei: 'Wie eenmaal binnen is gaat niet meer weg'
Journalisten en geografie.... Hoe vaak ik niet lees dat wij op het westelijk halfrond wonen....
Mooi durpke. Ideale opvangplek voor de 36 miljoen mensen uit Afghanistan.
Afghanen verkrachten vaker dan autochtonen. Misschien lacht Mevr. Bijleveld daarom zo op de foto, ze hoopt .....
En ik maar denken dat er niets boven Groningen ging.
Nou ja, laten we het zien als een foutje. Het wordt pas erg als ze gaan roepen dat, pak weg, Helmond in Limburg ligt.
De burgemeester van Zoutkamp kreeg alle ruimte om publiekelijk -voor het oog van de nationale televee- te deugen. De een na de andere deug-cliché kwam dan ook over zijn lippen en je zag hem glunderen.
"Zo zeg, ik heb mijn carrière weer zeker gesteld als de inclusieve burger-papa die er voor iedereen is".
De man verdient het om burgemeester van een grote stad te worden. Met salarisverhoging.
Heel slecht geschreven, ze hebben het steeds over mensen, dat herhalen ze steeds.
Als je in een verhaal steeds hetzelfde woord gebruikt dan is dat enorm vervelend lezen.
Je moet ook andere woorden gebruiken die hetzelfde betekenen.
Die Gaele, de doerak: (...)Gaele Postma vangt en rookt de paling in zijn rokerij te Zoutkamp(...)", zo lees ik op z'n site. Je kan in de rokerij van de grond eten, er kruipt paling zat...
Binnenkort rookt er nog wel meer dan alleen de paling in Zoutkamp.
Toch maar het Markermeer inpolderen dan kan je weer jaren vooruit en dicht bij de Randstad.
Kan me nog het voorbeeld herinneren van de Nederlandse les op de lagere school van een restaurant bij een pontje: “Hier zet men koffie en over.” Hoe dat heette ben ik wel vergeten.
Worden er ook flink wat Taliban-krijgers meegenomen, zodat die tolken zich snel thuis voelen?
Krijgen ze ook een eigen buslijn naar het dorp, is daar over na gedacht?
Oost West, thuis best.
Nou, houdt uw dochters binnen in Groningen en Friesland... In Oostenrijk hebben ze berekend dat Afghanen boven proportioneel zicht vergrijpen aan vrouwen,,,,
Uit www.wienerzeitung.at/nachrichten/poli...
The police crime statistics of 2020 show that of the 276,344 reported and investigated suspects, 1.8 percent were Afghans. Of the 8.93 million inhabitants, the 44,002 with Afghan citizenship make up only 0.49 percent of the population. In the case of sexual offences, there were 189 Afghan out of a total of 5,766 suspects, i.e. 3.3 percent. In the case of rape, it was 47 out of 867 complaints, or 5.42 percent. An evaluation by Statistics Austria for the "Wiener Zeitung" shows that the proportion of convicts among people of Afghan citizenship was around five times as high in relation to the population as a whole.
Het ligt natuurlijk ook ver van de Randstad
Het was ook een Kagiaanse verspreking.. ze bedoelden ten noordoosten van de wokebubble!
Heb eens een paar nachten met de boot in de haven van Zoutkamp gelegen. Leuk dorpje, voelde heerlijk ver verwijderd van het verfoeide Randstedelijke. Perfecte plek om een berg Afghanen te droppen, dachten ze in Den Haag.
Alles wat leuk is moet waarschijnlijk snel kapot.
Lekker dichtbij de 'Grote Oren van Burum' dvhn.nl/extra/Wat-horen-die-grote-ore...
Pas maar op dat de deugframe van D66 het weer wint van de faalframe van de oppositie. Maar goed we hebben genoeg onafhankelijke en scherpzinnige/analytische journalisten om dit te bewaken. Oh wacht...
Verdorie, worden ze toch nog dichter bij Amsterdam gehuisvest dan gehoopt door de verslaggever.
Overigens is het vlakbij gelegen Marnehuizen het grootste oefendorp van Europa en lange tijd zelfs van de wereld. En het word mede door de FBI gebruikt.
Noordwest is ook maar een mening en een sociale constructie.
Ja, witte mensen hebben dat allemaal bepaald.
Ik ken het daar goed. Er is werkelijk helemaal niets in de wijde omgeving van de kazerne te vinden (buiten alle natuur)! Isolatie op en top! Ik zie weer een extra buslijn opgetuigd gaan worden.
Doe maar niet,het is nu nog gezellig in Groningen Stad.
Er is in Grijpskerk ook vast wel veel leuks te doen..
"Ruimhartig" is het nieuwe toverwoord voor lachende feelgood-politici.
Huilen voor de camera doet het verkiezingstechnisch trouwens ook uitstekend.
Behalve als het bijvoorbeeld over toeslagenaffaires of kritiek op rechters en parlement gaat natuurlijk.
Want dan komt opeens de "nietbestaande" Nederlandse Cultuur in gevaar.
Pew research 99% van de Afghanen is voor invoering van de sharia. Natuurlijk halen we alleen die 1% binnen.
1% , dat zijn 380.000 Afghanen.
Qua 'middle of nowhere' zullen ze zich snel thuis voelen op die kazerne.
Misschien is er nog tijd om alle gras en bomen weg te halen en bodemverwarming aan te leggen.
Aangezien niet alle vluchtelingen uit de hele wereld in NL kunnen komen wonen zou het vluchtelingenbeleid moeten zijn gericht op remigratie. Vang de vrouwen en kinderen op, zodat de mannen kunnen vechten om hun land te bevrijden, in de wetenschap dat hun families veilig zijn. Na het weder opbouwen van het land kan dan gezinshereniging plaatsvinden waar dat hoort: in hun eigen land.
Dat is weinig inclusief. De vrouwen kunnen ook vechten en leeftijd is eveneens een sociaal construct.
@Frau Merkel | 19-08-21 | 10:10: U heeft mij door! Ik wil niet inclusief zijn (lees: niet ge-assimileerd worden), en ik wil ook niet deugen.
Hoezo kunnen niet alle vluchtelingen uit de hele wereld opgevangen worden in Nederland? Onze regeringen van de laatste 35 jaar denken dat dit wel kan hoor.
"Wij krijgen een signaal zodra het vliegtuig is geland"
"Ja, sorry, het vliegtuig kon niet landen, het was niet veilig en toe zijn ze maar terug gekomen. Blijkbaar heeft de Taliban de macht in het land overgenomen"
"Uiteindelijk is er niemand opgehaald"
"We hoeven ook geen nieuwe poging te wagen want ze zijn inmiddels allemaal vermoord en hun familie ook"
Ik vraag me opeens af hoe het er na afloop van WO-2 aan toe is gegaan.
Destijds moeten er bij de verliezende partij immers ook tolken, chauffeurs, koks, etc. zijn geweest. Wat??
Wellicht is de Molukse kwestie een verhelderend punt qua dat....?
De Russen hebben behoorlijk huisgehouden, door de westerse geallieerden zijn een paar kopstukken terechtgesteld, in Frankrijk heeft een bijltjesdag plaatsgehad, Marokkaanse troepen zijn in Italië behoorlijk tekeer gegaan, de Serven hebben huisgehouden in Kroatië, Duitsland is natuurlijk zwaar gebombardeerd en de Happen hebben twee atoombommen op hun hoofd gekregen m.n. omdat ze zich niet onvoorwaardelijk wilden overgeven.
Ik kende ooit een kok die door de Duitsers gedwongen werd voor Seys-Inquart te koken, met zijn gezin in gijzeling om vergiftiging te voorkomen, en onder toezicht gewapende soldaten. Na de bevrijding werd hij beschuldigd van collaboratie en tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld. Hij had de fout gemaakt dat hij van zijn vrouw en kinderen hield, en liever geen kogel in zijn hoofd kreeg.
Tja.
Wat is er met NSB'ers gebeurd na de oorlog.
Daar is wel wat over te vinden, in de bibliotheek.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-08-21 | 10:18:
'De NSB denkt met u mee'.
'Leve de man van de NSB van je hiep hiep hiep hoeree'
Ze gingen geruisloos op in nieuwe afkortingen en zitten overal.
@funda | 19-08-21 | 10:32: ja vooral in het hogere echelon is er veel NSB/collaberatiegedrag witgewassen (men wist teveel van elkaar)
@Phantomas | 19-08-21 | 10:46:
'Kennis is macht', maar men bedoelt daarbij geen boeken.
@funda | 19-08-21 | 10:32: lhbtiq+nsb
Wat zijn jullie toch een stel landlubbers dat jullie dit niet snappen.
Duidelijk nog nooit in Noordelijke wateren gevaren.
Als je ver in het noorden in de buurt van de magnetische Noordpool komt, raakt het kompas van slag. Dat effect is in Groningen al duidelijk merkbaar.
ja net als met de wind bij de evenaar (wet van Buys Ballot)
Ik denk Geenstijlland maar dan net wat anders. Laat ze Nederland maar letterlijk opbouwen, uit de zee. Polderen! Iedere vluchteling is welkom, als je maar helpt met het eiland te vergroten.
Nou, 'iedere', laten we er vooral een beetje kritisch in blijven staan. Of liever gezegd: laten we vooral een keertje kritisch worden. Filter vooral de gelukszoekers eruit.
@MickeyGouda | 19-08-21 | 10:05: een borrel organiseren is al lastig, laat staan GSland
Waar ligt Helmond trouwens?
Limburg
In Afghanistan, let dan toch een beetje op tijdens de les aardrijkskunde.
Helmond heeft als naamsbetekenis niet wat je denkt.
Roermond ligt aan de monding van de rivier de Roer. Egmond is gevestigd aan de monding van het oude riviertje de Egg. De Rijnmond is gelegen aan de monding van de Rijn.
Drie maal raden waar Helmond ligt.
Als er ooit een goede reden was om asielzoekers binnen te laten is het deze Afghaanse situatie wel. Jammer genoeg is er door de vele "gelukszoekers" teveel misbruik gemaakt van het asielbeleid and komen daardoor deze mensen in het gedrang.
Waarom kunnen deze "asielzoekers" niet in de regio worden opgevangen?
Waarom moet iedereen altijd maar naar Europa gesleept worden?
De enige goede manier om met "asielzoekers" om te gaan is de Deense manier: "we willen u best helpen, maar het idee dat u ooit in Denemarken zult gaan wonen kunt u beter meteen uit uw hoofd zetten".
@Lefty-Messup | 19-08-21 | 09:56: Misschien heeft U gelijk, maar ik had het die Afghanen die ons geholpen hebben daar. Dan is opeens de "deense variant" niet zo mooi meer.
Noord-West en Noord-Oost en dat hele kompas gedoe is ook maar een construct bedacht door een witte racistische man.
Dit dus.
Hoe kun je nog op je morele kompas varen, wetende dat het kompas is uitgevonden door de blanke man?
@Papa Jones | 19-08-21 | 09:51:
*Chinees
Dat is nogal een probleem. Het morele kompas is dus per definitie fout en zul je het tegenovergestelde moeten doen. Moreel kompas zegt stelen is fout, moet je juist stelen. Vrouwen lastigvallen is fout, moet je juist vrouwen belasten en lastrigvallen.
Om Groningers te kunnen verstaan heb je gewoon veel tolken nodig.
Lachen joh! Humor van hoog niveau dit, echt.
Wie weet zijn die Afghanen die komen in Zoutkamp's kazerne voor grootschalige oefeningen wel goede garnalenpellers. Dan houd met de distributiekanalen nog korter wat weer goed is voor het milieu.
Heb vroeger nog gewerkt op die militaire lokaties en op CSK de Vliehors, machtig mooie tijd was dat.
Knap hoor!
Die patat-automaat vond ik wel een vondst.
Ik schat dat er straks zo’n 150.000 Afganen voor de Nederlanders heeft gewerkt.
1979: "Nederland is vol, ten dele overvol".
1950: "Nederland is vol, ten dele overvol".
Zolang vliegtuigen kunnen vertrekken met mensen op de start/landingsbanen in Afghanistan kunnen we nog zat mensen kwijt op Schiphol, Eelde en Eindhoven, ect.
www.geenstijl.nl/5149340/volkskrant-n...
Wassenaar is nog lang niet vol, en dat gaan we zo houden ook.
@funda | 19-08-21 | 09:57: Wassenaar is ook vol hoor, probeer maar een beetje ruim huis te vinden met een hectare grond voor de paarden van je vrouw, wordt echt moeilijk nu.
@Analia von Solmsch | 19-08-21 | 10:30:
Verdeurie dat misnoegt mij, maar de paarden worden tenminste 's nachts nog niet verkracht of geslacht.
Hoe doet zo'n ambtenaar dat, een plaats voor asielzoekers uitzoeken?
Met een dartpijltje naar de landkaart gooien?, Nee, groot risico dat 't pijltje in de randstad komt. Waarschijnlijk heeft ie gedacht 'Opzouten naar een kamp met die gasten'. Tja, dan is de link vlug gelegd.
Geholpen door de msm en vooral de NPO wordt de bevolking platgewalst en moet hun veilige woonomgeving afstaan aan vrouwvijandige middeleeuwse mannen.
En de laffe woke politici zorgen er wel voor dat het probleem ver van hun leefomgeving wordt gedumpt.
Daarom zouden vluchtelingen echt verdeeld moeten worden tussen alle mensen in Nederland. Koop maar wat villa's op en huisvest daar grote gezinnen asielzoekers.
Wel zo eerlijk als iedereen mag meegenieten.
@Wattman | 19-08-21 | 09:45: Heb gehoord dat een lid van het koninklijk huis woningen bezit? Misschien vragen of hij een handje wil helpen?
@viejohuevon | 19-08-21 | 09:50:
Die gaat voor maximale huur maar gewoon onteigenen kan ook.
@viejohuevon | 19-08-21 | 09:50: Heeft hij ook niet een racebaan en VIP palviljoen aan strand.
@Wattman | 19-08-21 | 09:52:
COA betaalt echt wel maximale huur als het nodig is, heur.
Wel mooi dat het Visserijmuseum ook eens in de spotlights komt te staan. Had er nooit van gehoord. Ik ben benieuwd naar de nieuw aangebouwde vleugel waar het gaat over het door Nederland verneukte pulsvissen.
Is dat die vleugel die met behulp van Europese subsidies gebouwd is?
Met electrische vloeren voor jouw dynamische ervarings-experience beleving.
Ik ben er wel klaar mee, voortaan elke soldaat op cursus Arabisch.
Wat moet dat volk hier. Ga lekker je eigen land opbouwen
Er valt zat te bouwen in Groningen!
Bouwvakkers, type verherbouw, van harte welkom?
Hoor op npo dat de opvang in de regio vol is, gelukkig is Nederland leeg.
Die Volkskrant mag overigens wel uitkijken voor die Grüningers. Vannacht werden er bij de Groningse journalist Willem Groeneveld een paar molotov cocktails door z'n ramen gegooid. O wacht das wsl omdat hij durft te duiden.
Nederlandse burgers wilden geen bemoeienis in Afghanistan. De missie werd een politiek steekspel, en het gevolg is nu dat de Nederlandse burgers met Afghanen worden opgescheept. Bovenop de miljoenen andere immigranten, die wij ook al decennia lang niet willen.
Ik haak af.
Visite, visite een land vol visite.
Ik ga thee zetten!
. . . en stem voortaan op de PVV? Of dat nou ook weer niet?
Ik ben benieuwd hoe wit racistisch Nederland er over een maand of wat van langskrijgt vanwege deze mensonwaardige opvang die wel doet denken aan de kampen van weleer.
Wat een vergelijking. niet helemaal lekker of zo?
@zoalsikhetzeg | 19-08-21 | 09:38:
Heb je al gekeken ofzo?
@funda | 19-08-21 | 09:45: Wat wil je dan?? een villawijk nog even snel uit de grond stampen? Niet janken nou. Alles toch beter dan daar op het vliegveld. En bevalt het niet dan gaan ze maar weer terug. of een deurtje verder. doeiii
@zoalsikhetzeg | 19-08-21 | 09:56:
Dat heb je goed begrepen. Die villawijken hadden er al moeten staan met een centraal geldverstrekpunt in het midden.
Duitsland 2018, Nedersaksen.
"Based on figures from the state's interior ministry, which keeps a separate record of alleged crimes by migrants, the report suggested that 92.1% of this increase was attributable to migrants.
Lower Saxony has seen a significant increase in arrivals of migrants in recent years."
Bron BBC
Maar , maar ….. het is verrijking !
Ben je als Afghaan blij dat je Talibanië bent ontvlucht en zal het je verder een besneden zak uitmaken waar je terecht komt op de wereld maar waarom nu precies Zoutkamp.
Arm Zoutkamp, Ter Apel 2.0.
Komkom, ik hoor over Ten Apel niets dan goeds op de staatsomroep.
Het is dat men er nu tot in de wijde omtrek massaal PVV stemt anders had ik er geen tweemaal over nagedacht.
@funda | 19-08-21 | 10:08: Ik denk eerder CDA, maakt niet uit, ben je ook de klos.
@Acidstain | 19-08-21 | 10:17:
Bekijk het laatste verkiezingsuitslag-kaartje eens, je ziet meteen waar Ter Apel ligt, zonder aanduiding.
Gaele postma. Is over een jaar vervangen door gaelema gaelema postma
Is dit niet het Groningse Joelfeest?
Als dit het gevolg is, moeten we in de toekomst maar eens wat vaker "nee" gaan zeggen als we dergelijke missies ingerommeld worden.
Welja, Groningen is gewoon het afvoerputje van Nederland aan het worden. Overal windmolens en zonneparken, datacenters (nul lokale werkgelegenheid) en straks "high tech industrie" waardoor hele dorpen rondom de Eemshaven moeten verdwijnen.
"Naar Groningen verplaatsen" voelt voor die kneuzen in Den Haag waarschijnlijk hetzelfde als over de grens kieperen. Zijn we d'r mooi vanaf!
Nu komt half Afghanistan weer gezellig logeren in Groningen. Want uiteraard blijft het niet bij die paar tolken, maar zal het uiteindelijk om honderden, wellicht duizenden "vluchtelingen" gaan, die uit dankbaarheid de lokale bevolking en middenstand zullen gaan terroriseren en bestelen.
De lokale bevolking heeft -zoals steeds vaker de laatste jaren- helemaal niets in te brengen en wordt weer eens voor voldongen feiten gesteld.
Dit land is echt heel erg stuk.
Men is daar in Zoutkamp en omgeving niks gewend, touwtjes hangen daar nog uit de brievenbus.
Kom kom, we laten er elke week al 700 tot 800 in zonder controle, dan zijn die 500, waarvan er notabene al een hoop Nederlands spreken, een druppel op een gloeiende plaat. /u Sarcasme
@Acidstain | 19-08-21 | 09:43:
Misschien wonen er sinds 1859 al geen mensen meer op de burgemeester en zijn familie na. Hier liggen kansen voor de toekomst.
"Je maakt het in Zoutlandistan".
@funda | 19-08-21 | 10:03: Ik kom er regelmatig, je gaat nog veel over Zoutkamp horen..
@Acidstain | 19-08-21 | 10:09:
Ik wens ze veel sterkte en voorspoed.
Typisch Volkskrant: oosten is goed, westen fout, daarom ligt Zoutkamp ten noordoosten van Grun
de correspondent werd gebeld waar het lag, en deze reed net de A7 op vanuit groningen...
Ik dacht gelezen te hebben dat geheel Zoutkamp wordt afgebroken wegens de aanleg van een fietspad.
Vluchtelingen worden zo ver mogelijk van de Randstad gedumpt, as per usual.
Er is geen enkel bewijs dat er onder de vluchtelingen vrijgelaten gevangenen zijn.
Ja slim, de verrijking mag niet alleen beperkt blijven tot de randstad.
Logisch toch? Zit in de randstad helemaal vol! Zelfs geen huizen meer voor asielzoekers..
@Mr_Natural | 19-08-21 | 09:27: Er is ook geen enkele bewijs dat er onder de vluchtelingen geen vrijgelaten IS gevangenen zijn.
Dus als je ooit voor Nederlanders hebt gewerkt geeft dit recht op asiel.
Ongelofelijk wat er allemaal bedacht wordt om de omvolking maar op gang te houden.
Niet te geloven hè? En dat terwijl er toch genoeg redenen zijn om het NIET te doen.
In het Parool: ''D66-Kamerlid Salima Belhaj, de initiatiefnemer van de motie, wil niet dat een kok of beveiliger in de asielprocedure moet bewijzen dat hij voor Nederland heeft gewerkt. ''
@bitterpete | 19-08-21 | 09:35: Krankzinnig!!! Wat mankeert dit soort figuren? Zit je kop dan zo diep in het zand of wil je de enorme problemen die met de migranten/vluchtelingen al tientallen jaren meekomen gewoon echt niet zien. Zeker in de randstad wordt het een groot dichtgebouwd ghetto waar allerlei paralelle samenlevingen zijn ontstaan waarbij de autochtone bevolking vooral voor de nieuwe "aanwinsten" mag betalen en ondertussen hun leefomgeving naar de klote zien gaan..
Natuurlijk kun je tolken die voor NL gewerkt hebben niet laten stikken maar stop om dit te gebruiken om weer de halve wereld een vrijbrief te geven om hier aan te schuiven. De meerderheid van de bevolking wil dit niet en terecht. Dit is culturele zelfmoord.
@bitterpete | 19-08-21 | 09:35:
Nee, en het resultaat zal dus zijn dat we hier duizenden en nog eens duizenden Afghanen binnen krijgen die allemaal beweren dat ze koks en beveiligers waren.
Man, wat zullen we binnenkort in Nederland lekker eten, en wat zal het hier 'veilig' worden!
@JP1973 | 19-08-21 | 09:46:
"of wil je de enorme problemen die met de migranten/vluchtelingen al tientallen jaren meekomen gewoon echt niet zien."
Salima Belhaj heeft natuurlijk zelf een 'migratieachtergrond'. In laatste instantie willen die mensen dat de grenzen open blijven voor migratie. Als ze zou pleiten om de grenzen te sluiten, zou de legitimiteit van haar eigen aanwezigheid hier misschien wel eens in twijfel kunnen worden getrokken.
Daar lijkt het wel op. Het stront-irritante is echter dat als een Eerdmans deze vraag, gechargeerd met een voorbeeld over iemand die een eitje voor de Nederlanders heeft gebakken, vervolgens afgebrand wordt met zijn hypothetisch voorbeeld... Terwijl ind e kern de vraag heel terecht is: wie bepaalt precies waar de grens ligt en wat die grens dan is?
'Deze meneer stond in Kabul ooit eens twee kamelen naast een Nederlands konvooi geparkeerd; GESCHIKT'?
Aan haar naam te zien doet zij dit allemaal om maar zo veel mogelijk moslims binnen te halen , ter islamisering van Nederland.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-08-21 | 09:56: Correct. Als een aardverschuiving of tsunami mijn ge-outsourcede programmeurs treft, komt er ook geen luchtbrug. Prepareren we geen kazerne met glasvezel zodat ze weer snel aan de slag kunnen.
Dit is een prima oplossing overigens. De vluchtelingen kunnen direct door naar Marnehuizen (dat iets verderop ligt), alwaar zij getraind zullen worden in het bestrijden van de Taliban. Na een opleiding van 8 weken worden zij teruggevlogen naar Afghanistan en kunnen zij het verzet oprichten en het land bevrijden.
Hearhear! Alhoewel, ons vakantiehuisje komt is dan op loopafstand te vinden...
@Acidstain | 19-08-21 | 09:34: Had dan een huisje in Polen gekocht.
Zie ik nu op dat kaartje dat er serieus een dorp is dat Gaarkeuken heet?
Klopt.
Niet opgelet op school
Er is daar ook een gehucht, "Electra".
@dathoujetoch | 19-08-21 | 09:48: U krijgt vanmiddag de overhoring 'Australië '. Met plaatsen als Woywoy, Murwillumbah, en menig ander mooie plaats.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-08-21 | 09:59: fijn dat ik in NL woon en niet in Lockdownia
Op een steenworp afstand van Hongerige Wolf.
@EEnzame SchizofrEEN | 19-08-21 | 09:59:
Al kut is een plaats in Irak.
Iedere AZC'er levert 6000 euro per stuk op. Waarom denk je anders dat ze zo gretig in de rij staan het op te vangen? Over 3 jaar zijn ze allang al weg en bekommert het ze helemaal niks hoe de boel compleet ondersteboven is straks.
Levert op zegt u?
@Veepert | 19-08-21 | 09:26: Dat betaald brussel namelijk. En wat meer als je het langer weet te huisvesten. AZC'ers zijn gewoon business.
@Veepert | 19-08-21 | 09:26: klopt, de plaatselijke gemeente vangt het geld. Waarom denk je anders dat ze zo gretig klaar staan?
@Krachtkoe | 19-08-21 | 09:32: en business is good.
@Krachtkoe | 19-08-21 | 09:32: eenmalig 6000 is een schijntje tegenover wat ze daadwerkelijk per kop kosten, erg onrendabele business dus.
Hoe komt Brussel ook alweer aan geld om domme dingen mee te doen?
@Veepert | 19-08-21 | 09:37: Hahahahahaha! 'Wat ze kosten'!
U begrijpt toch wel hoe ambtenaren werken?
We krijgen 6 ruggen! Hup, in de grabbelton. En de eventuele kosten? Mwoa, die verhalen we op de burgers. Eventueel krikken we volgend jaar de ozb effe omhoog, zijn de kosten ook weer gedekt. Kom, Anne-Fleur, zullen we straks gaan brunchen? Neem jij de creditcard van de zaak mee?
Gezien het enthousiasme bij de verschillende politieke partijen om ruimhartig toegang te verschaffen aan deze Afghanen, lijkt het mij goed om deze tolken (en meer) in huis te plaatsen bij leden/achterban van deze partijen. Kijken of ze dan nog steeds echt deugen.
Ik wil de rekening sturen naar de politieke partijen die toentertijd voor deze missie waren en dus de politieke partij(en) die tegen waren uit de wind houden.
Dat tolken hier opgevangen worden, is toch echt de verantwoordelijkheid van Nederland. Daar hoeft geen discussie over te zijn.
@Bataafje | 19-08-21 | 09:51:
Werd hun beloofd dat ze naar Nederland mochten komen als ze uitgetolkt waren?
@Bataafje | 19-08-21 | 09:51:
Wij gingen de Afghanen helpen, het kostte ons miljarden euro's en vele mensenlevens. Niet de zaken omdraaien nu.
Je zou daar net zijn gaan wonen omdat je helemaal klaar bent met de Randstad....
Wrang.
Geen jetlag!
Tja, dan zal er wel een tonnetje Afghaan van je woz-waarde.
Ik bestel trouwens altijd gerookte paling bij palingonline.
Ik bij Paling en Ko
ik kom daar wekelijks. prachtdorp. prachtige omgeving. wijds.
Niet lang meer dus.
Ze kunnen na een jaartje naar Amsterdam, daar zitten ze te wachten op werkers o.l.v. de burgermeester en g.w.
En in Amsterdam kunnen deze Afghaanse aanwinsten tenminste gemeenteraadslid en gesubsidieerd kunstenaar worden.
@Madame Poitiers | 19-08-21 | 09:22:
Woordkunstenaar! Ideaal voor een tolk. Nauwelijks omscholing nodig.
Op vragen over vaccinatiestatus van de Afghaanse tolken, beveiligers enz. werd gezegd dat zij 10 dagen in quarantaine worden gehouden.
En dan lees ik net op teletekst dit bericht.
De vaccins van Pfizer en AstraZeneca
bieden minder bescherming tegen de nu
dominante deltavariant. Drie maanden na
de laatste prik beschermt AstraZeneca
nog maar voor 61 procent en Pfizer voor
75 procent,stelt een onderzoek van de
Universiteit van Oxford.
Voor het onderzoek werden ruim drie
miljoen neus- en keeluitstrijkjes
gebruikt. Bij besmette mensen die al
twee prikken hadden gehad werden
evenveel virusdeeltjes gevonden als bij
ongevaccineerden.Dat kan betekenen dat
beide groepen even besmettelijk zijn.
Het onderzoek moet voor publicatie nog
worden beoordeeld door vakgenoten.
Los van die quarantaine, moeten inreizigers aan de grens ook positieve test of positieve vaccinstatus kunnen tonen.
Het feit dat.gevaccineerden niet hoeven te testen, is door dit bericht weer wat lastiger te verdedigen of uit te leggen.
Ik vraag mij dan af wat 'bescherming van 61%' precies inhoudt. Word je dan maar voor de helft ziek? Wordt de helft van de gevaccineerden gewoon 'normaal' ziek? Wat betekent dat en wat houdt het precies in. Dat is mij niet duidelijk.
Niet zeuren, gewoon die prik nemen.
Het voorkomt ziekenhuisopnames en daar doen we het allemaal voor.
@Papa Jones | 19-08-21 | 09:27: We?
@DeAapUitDeMouw | 19-08-21 | 09:23:
Eh, 61 %? Nou, als je van onderaf rekent (mijn voorkeur) dan ben je tot iets boven het middenrif ziek. Maar je hoofd is nog helder.
@Papa Jones | 19-08-21 | 09:27: Typisch antwoord van een gevaccineerde. Je stelt een vraag en je krijgt een antwoord over een compleet ander onderwerp.
@DenBeert | 19-08-21 | 09:33: Ah nou snap ik het. Tnx !
@DeAapUitDeMouw | 19-08-21 | 09:34: Typische reactie van een ongevaccineerde. Kijk nou eens goed waar ik op reageer. Daar staat helemaal geen vraag in!
@Papa Jones | 19-08-21 | 09:40: Je hebt gelijk, ik dacht dat je op mijn plempsel reageerde. Excuus.
@DeAapUitDeMouw | 19-08-21 | 09:23:
Tijdens de fase 3 test van een vaccine worden enkele tienduizenden mensen gevaccineerd met het vaccine of met placebo. Dubbel blind, dus niemand, noch de deelnemer, noch de persoon die de spuiten zet weet wie in welk van de twee groepen zit.
Na twee weken wordt gekeken naar het aantal covid-19 positieven onder de proefpersonen.
Gesteld dat er 100 gevonden worden over de hele groep, dan wordt daarna door de personen die weten welke deelnemer welk middel kreeg gekeken hoe de verdeling was.
Een bescherming van 0% betekent een verdeling 50-50, of je het vaccin heb gehad of het placebo, het resultaat is gelijk.
-100%: 0-100, niemand die vaccin heeft gehad testte positief.
-50%: 33-67, de helft minder kans om positief te testen als gevaccineerd.
-67%: 25-75, 2/3 minder kans om positief te testen.
-61%: 28-72
@DeAapUitDeMouw | 19-08-21 | 09:53: Okidoki
@Locusta | 19-08-21 | 10:22: Mjah, maar je kunt net zo makkelijk positief testen als je gevaxt bent toch? Alleen, je schijnt minder ziek te worden. Dus hoe zie jij dat dan in relatie tot die 61%? Dat getal zegt mij nog niet zo veel en ik denk vele anderen ook niet, maar die denken er wellicht niet echt over na en denken dat het gewoon 'voor de helft werkt'.... ofzo...
Niet gevaccineerde verketteren , maar de deugende gevacineerde is dus binnen een jaar weer een ongevaccineerde , het kan raar lopen.
Nepnieuws, er gaat niets boven Groningen.
Denemarken?
NAWAL is een visser, NAWAL maakt vissen.
Ik vind alles best maar Paling Rokerij is één woord, zonder spatie.
Maar als er een 'vredesmacht'' komt en je werkt met hun samen dan is je kostje eigenlijk gekocht? Of je land knapt op of het gaat slecht en dan mag je mee naar huis met de vredesmacht.
Ik vind het ook wel kwetsend dat ze iedereen maar als “mens” aanspreken.
Misschien zijn er wel “zoogdieren met een hartslag” die zich anders identificeren?? Misschien zijn er wel Afghanen die zich als geit identificeren ofzo?
Die domme krant houdt ook totaal geen rekening met de LBTRWERTY-Z(oogdieren)-gemeenschap zeg!
En nu niet zeggen: “wat doe je moeilijk/raar, want je bent toch als mens geboren???”.
Dat argument telt namelijk niet in de gender-discussie!
Kwetsend voor menstruerende mensen die geen borsten meer hebben na bijvoorbeeld borstkanker. Die kunnen dus niet meer zogen en worden zo erg geconfronteerd met hun situatie.
All plants matter!
Maar Knufter, de ene voelt zich nog wel zoogdier, de ander niet. Wat doen we daar dan mee? Iedereen moet meedoen tenslotte…
Succes gewenst aan alle Grunningers ,kan me voorstellen dat het geen sinecure is om zich aan te passen aan mensen uit het stenen tijdperk.
Het is daar nog ouderwets gemoedelijk. Jammer dat ook daar verharding zal optreden door de Afghaanse import naar Zoutkamp. Echt sneu, ik zie wel kansen voor de beveiligingsindustrie.
@Acidstain | 19-08-21 | 09:27: Ouderwets gemoedelijk onder elkaar, ja. Maar uit ervaring kan ik je zeggen dat we de asielstroom niet staan toe te juichen. Die verharding is er al jaren. Niets nieuws onder zon op mien Hoogeland.
Even off topic, als de IS bruidjes die we met veel moeite naar Nederland hebben gehaald, ineens weer verward raken en afreizen naar Talibanstan, dan is het toch wel klaar met het zorgen voor deze wichtjes? Dan laten we ze toch wel in hun sop gaar koken?
Natuurlijk niet. Ze wisten niet waar ze voor de tweede keer aan begonnen. And the childeren , What about the childeren ?!
Journalistiek gezien maakt het wel degelijk uit of je met je gezicht of je rug naar de Martinitoren staat. En wat mijn eigen topologische kennis betreft: https://www.youtube.com/watch?v=ee0uUn_jD88
Zoutkamp is helemaal geen dorp.
Zoutkamp is een nederzetting.
Zoutkamp heeft een haven en is dus een internationale poort naar het achterland.
Pannenkoek!
@Acidstain | 19-08-21 | 09:28: Met appelstroop!
Een patat-automaat vies? Je zal maar in Gaarkeuken wonen.
of Moddergat
Niet dat ik nooit foutjes maak in mijn reaguursels. Dat voorop gesteld. Maar je komt op een boel nieuwssites soms hele rare dingen tegen. Ach, niemand is perfekt. Ik grens er wel aan.
Vang ze lekker op in de RAI. Dichtbij Oud-Zuid, Rivierenbuurt en De Pijp. Kijken of GL-stemmers aldaar vast blijven houden aan hun idealen?!
Hoe staat het eigenlijk met de Bijlmer-flats? Of zijn dat inmiddels allemaal lofts voor yuppen en nimbys?
De tolken kunnen dan wel ,uitje erbij vertalen aan de rest van de …..
.. roedels.
Maar hoeveel mensen verwachten ze?
Betreft tolken weten we het:
"Bijleveld zei dat er sinds juli 43 tolken met hun gezinnen in Nederland zijn aangekomen en dat nu in totaal 111 Afghaanse tolken in Nederland zijn. Met hun gezinsleden erbij zijn dat 500 mensen. Volgens de minister zijn er nog eens 67 tolken die mogen komen en ook nog 35 die voor de Europese politiemissie hebben gewerkt. In totaal betreft het inclusief gezinsleden 300 mensen"
Om hoeveel mensen gaat het hier (incl familie)?
"De Kamer drong er in meerderheid op aan niet alleen ruimhartig te zijn ten opzichte van tolken, maar bijvoorbeeld ook ten opzichte van chauffeurs, koks, beveiligers, (fixers van) journalisten en mensen die aan Nederlandse ontwikkelingsprojecten hebben meegewerkt"
Hier gaat het dus mis, iedere Afghaan die ooit een Nederlandse militair de weg heeft gewezen, naar hem gezwaaid heeft of onverhoopt op een foto staat met zo’n militair woont binnenkort naast u. De Nederlandse overheid is ruimhartig, zeer ruimhartig voor alles en iedereen maar niet voor hun eigen onderdanen.
@Zoontzettendklaarmee | 19-08-21 | 09:19:
De eigen onderdanen horen al meer dan 40 jaar dat ze een beetje moeten inschikken om plaats te maken voor de tigste categorie arme, zielige derdewereldlanders.
@Zoontzettendklaarmee | 19-08-21 | 09:19:
Als je alleen een ei hebt gebakt, val je helaas buiten de boot.
Buitenlandcorrespondenten die zich in Nederland ultra cosmopolitisch en verheven gedragen, gebruiken tijdens hun werk 'fixers'. Ouderwetse regelneven. Of chaperonnes zo u wil. Omdat die Nederlandse topjournalisten maar weinig kunnen op eigen houtje.
Er zijn genoeg volkskrantlezers & linkse deugers die ruimte over hebben in hun huis. Dus neem een Afghaan in huis.
Ja ..... Wees begaan met een Afghaan !
@Koning BongoBongo | 19-08-21 | 09:15: Of in uw geval, eet een banaan met een Afghaan. Bouw aan een bestaan.. Bestudeer een varaan...
Laat de Afgaan, niet in zijn hempie staan!
Maar zie je Bassie gaan
Dan komt de Afghaan eraan
Ze mogen allemaal bij Claudia.
Waarom niet Marinekazerne Amsterdam?
Zitten ze lekker dicht bij Femke en Rutger.
Arme asielzoekers.
Een beetje noordelijker, in Marnehuizen, staan nog wel wat huizen leeg.
Voelen ze zich meteen thuis! Win-win.
Ze kunnen dagelijks die paar kilometer wandelen naar het oefendorp Marnehuizen. De oefeningen kunnen gewoon doorgaan. Als een soort ontwenning. Wel losse flodders natuurlijk.
Als ze daarna in Amsterdam gaan wonen zijn ze goed geacclimatiseerd. Ben bang dat de 2de en 3fe generatie van deze vluchtelingen onR kinderen en kleinkinderen problemen gaan geven.
Paar kogelgaten er in boetseren en ze voelen zich gelijk thuis !
Iek niet Miele maar RPG willen!
@Koning BongoBongo | 19-08-21 | 09:29: scheurtjes zitten er waarschijnlijk al in
"Ergens buiten Amsterdam..."
Ja, maar als je deze kaart een kwart slag naar rechts draait, dan klopt de aanduiding van de VK.
Omdenken, mensen. Omdenken!
Bij de Volksverlakkerskrant willen ze alleen omvolken.
You Winsum, you Warffum.
"Kamp", ligt dat niet wat gevoelig?
Zal nog wel aangepast worden naar Verblijfplaats of Opvangsector of zoiets deugs.
Heimelijk zijn ze trots op hun gebrek aan geografische kennis van de provincie.
Lol... ja, in die kringen is dat gebrek juist een aanbeveling.
@Amsterdamsko | 19-08-21 | 09:06: En wordt er in die rioolgordel natuurlijk naar hartelust mee gekoketteerd.
Nu ruik ik de vis van gister weer.
Er zitten nog haartjes tussen mijn tanden.
Pardon... gráátjes !!
U kan Uzelf beffen?
Alsof we in de afgelopen 60 jaar nog niet genoeg mensen hebben binnengehaald?
Best wel triest eigenlijk, hebben die mensen de Taliban overleefd komen ze in zoutkamp terecht.
Nog niet eens, eerder tussen Zoutkamp en de boot naar Schier. In de middel of nergens. Wel lekker rustig daar.
Als ook Kaag dan nog op bezoek komt . Mensen schrikken zich dood want komende uit het Stenen Tijdperk is dat hun eerste echte heks.
Echt he. Als je in een Engels woordenboek "the middle of nowhere" opzoekt staat er Zoutkamp.
Patat-automaat ? Dat moet haast wel zo vies zijn als het klinkt.
Het wemelt daar van de zeehonden. Kom je uit oorlogsgebied en waan je je veilig, bijt zo'n kutbeest je hand eraf.
Ik denk dat zeehonden het minste is waar de Afghanen zich druk om hoeven te maken. De bevolking in Zoutkamp is een ons kent ons cultuur en die hebben het niet zo op buitenstaanders. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
@Fortis_et_liber | 19-08-21 | 09:23:
De hekken om die kazerne staan er ook niet om de Afghanen binnen te houden, maar de Zoutkampers buiten.
@Binkoo | 19-08-21 | 10:58: Ze hebben ook wel een oefendorp ernaast liggen. Kunnen ze hutten bouwen van de platen hout die er liggen.
Jaja, ten noord-oosten van Groningen...
Maar het is wél een uur rijden vanaf Groningen.
Ben er één keer op vakantie geweest, daar in het hoge Noorden, je zit de hele dag alleen maar in de auto verdorie!
Albert Heijn op een half uur rijden, zulke ongein.
Zowat elk middelgroot dorp heeft een (buurt)super. Maar blijf lekker weg dan houden we het hier rustig.
@Fortis_et_liber | 19-08-21 | 09:21: Ja, vind daar maar eens een middelgroot dorp!
Onzin, ga er weer heen en bereid je beter voor!
@Papa Jones | 19-08-21 | 09:30: Ik kan je er 20 noemen zo uit mijn hoofd.
Mien Hogelaand, tot 1960 ging hier de veerdienst naar Terschelling en nu vanuit Kaboel. l'histoire se répète.
U verwart Terschelling en Rottumerplaat.
Hen bedoelde eigenlijk ten noordoosten van de randstad.
Zoutkamp, leuk dorp.
Te gek voor woorden dat daar asielzoekers worden geplaatst.
Typisch weer gevalletje Not in my backyard?
Groningen is voor Adammers een backyard.
U kunt het vraagteken gerust weglaten
Beter zou zijn ze bij Eindhoven met de militairtransporttoestellen te stallen zodat makkelijk terug kunnen over een paar weken.
Prima dat we de tolken en andere personen die aantoonbaar Nederland geholpen hebben naar Nederland toe halen. Kunnen we de rest van de zandbak gewoon daar laten i.p.v. een nieuwe stammenoorlog importeren?
Kunt u plaats nemen in het kabinet aub?
Is de garnaal of Zoutkamp overgenomen door Marokko?
Islam is vrede.
Een islamitische staat is vol liefde.
Ik snap dus niet dat je mensen uit zo'n staat wil halen, of je moet vrede willen importeren.
Ik hoor zojuist op de radio dat er in Kaboel word "gedemonstreerd" tegen de Taliban.
@Reebensteeltje Ik zag gisteren in de 2ᵈᵉKamer, dat juist Denk iedereen daar weg wil halen.
@2_amazing | 19-08-21 | 09:18:
Ja, Afghanen zijn ook allemaal moslims, en moslims helpen elkaar altijd, overal, dus ook hier.
Patatautomaten waren zo gek nog niet. Goede ervaringen mee in het zwemgedeelte in Centerparcs. Loeiheet, superzout, keilekker. En maar 1 gulden.
Met je oor tegen de automaat. Dan hoorde je de patat in het vet glijden.
Van Oef heeft nog nooit een frietautomaat gezien, werd altijd vers voor de neus in het vet gebakken.
@van Oeffelen | 19-08-21 | 09:12: Van Oef heeft wel meer niet gezien.
@van Oeffelen | 19-08-21 | 09:12: goh, wat exclusief, staat het ochtendadvocaatje al klaar
Drie keer 'mensen'. Hoezo is dat inclusief? Dieren uit Afghanistan worden geweigerd? Planten? Kleding? Tandpasta?
De geiten moesten in kabul achterblijven van de taliban, ze hebben niet gezegd waarom...
Turkenburg.
Koot en Bie, geniaal…
Randstad: half Afghanistan naar Nederland halen. Maar wel zo ver mogelijk bij ons vandaan.
Totdat ze met de (electrische, natuurlijk) auto allemaal jullie kant iokomen
Rotterdam lijkt me een betere locatie want dat zal niet zo'n grote cultuurshock zijn ten opzichte van Kabul
Tijdje niet geweest he? Laatste keer in 78?
Topografie is niet meer wat het geweest is met de tomtom-generatie van tegenwoordig.
Technisch gezien zit GS ook fout, het gaat om de WLvN kazerne..
Oost of west, het is best wel lastig. Ze hebben in ieder geval noord goed
Een ongekend schandaal dit
De regen trekt vanmiddag naar het noorden weg.
Dat zal ze leren!
REAGEER OOK