Nederlandse Yezidi-vrouwen jagen op IS-vrouwen
Gewoon even een interviewtje om de vergeten slachtoffers en vergeten daders iets minder te vergeten.
Strijder
Pari Ibrahim, een Nederlandse yezidi-vrouw, jaagt met haar internationale stichting Free Yezidi op IS-vrouwen en bewijs dat zij echt wel iets meer deden dan koken, de afwas en luiers verschonen. Mee naar de slavenmarkt, zelf slavinnen kopen, dwingen tot huishouding en slavinnen voorbereiden voor verkrachting, bijvoorbeeld. Pari: "Bij de jezidi’s is de daderinformatie in hun ziel gebrand, hun namen en uiterlijke kenmerken. Ons team is heel goed in het vergaren van die gegevens, zodat officieren van justitie er een zaak op kunnen bouwen. Dat kan wel jaren duren. Maar wij zorgen ervoor dat geen van de daders rustig kan slapen."
Toch dringt de bewijslast zelden door tot een Nederlandse rechtbank. "We werken dag en nacht door. Beetje bij beetje horen we steeds meer verhalen. Sommige slachtoffers hebben tot de dag van vandaag niet gesproken. We doen interviews en vragen: welke namen kunnen ze zich herinneren? Hoe zagen ze eruit, welke taal spraken ze? Bewijsmateriaal dat ingezameld is door onze stichting is al gedeeld met Europese aanklagers."
WE hebben er op 4 juni nog eentje met rode loper terug gehaald en staan er nog zes te wachten. Volgens de AIVD zitten er nog 30 Nederlandse IS-vrouwen in Koerdische kampen. Kregen ze maar een eigen toneelstuk. Die Yezidi's dan hè.
Pari: "Je bloed kookt als je ziet dat de ernstigste misdadigersgroep die we kennen, hun medeplegers en supporters zomaar een podium krijgen om uit te dragen dat ze zielige slachtoffers zijn, terwijl ze donders goed wisten wat er speelde. Vrouwen gingen mee naar de slavenmarkt, betaalden slavinnen met hun eigen geld, dwongen hen de huishouding te doen of maakten hen klaar voor de verkrachting. Ons doel is om ervoor te zorgen dat IS’ers niet wegkomen met hun wandaden. Zo kunnen wij jezidi’s uiteindelijk gerechtigheid krijgen." Ondoenlijk, allemaal.
Vrouwen te Koerdisch IS-gevangeniskamp Al-Hol.
Reaguursels
InloggenStel Rusland haalt oorlogsmisdadigers op uit Nederland,zonder toestemming en medewerking van Nederland.
Gewoon het russiche leger zelf kunt ze hier halen.....
En dit is wat Nederland in Syrië doet met deze ISIS vrouwtjes.
Je hoort er niets over maar hoe en met welk recht doet Nederland dit in Syrië.
Nederland is rechter, jury en beul, geheiligd door de strijd tegen terrorisme dat ze zelf heeft gecreëerd:
www.ad.nl/buitenland/nederland-gaf-st...
@faraday | 03-08-21 | 11:12:
"door de strijd tegen terrorisme dat ze zelf heeft gecreëerd"
Doe niet zo overdreven, faraday. Nederland heeft inderdaad wat Toyota pick-ups aan één of een paar van die vage 'verzetsbewegingen' in Syrië geleverd, in de domme, naïeve veronderstelling dat die een tegenwicht konden vormen tegen Assad, tegen IS, of weet ik veel wat voor 'nobele' motieven de regering had.
Dat was een domme zet, zeker, maar ''wij'' hebben het terrorisme daar niet gecreëerd. Dat was er allang, en had ook zonder die Toyota's als kool gegroeid en gefloreerd. Het zal eea hooguit minimaal 'gefaciliteerd' hebben.
@Dr_Johnson | 03-08-21 | 11:29: De meeste landen in het Midden Oosten zijn gewoon beter af met een dictatuur omdat de islamitische mentaliteit daarop is ingesteld. Daar moeten wij ons verder niet druk om maken. Waar we ons wel druk om moeten maken is de achterlijke oorlogszuchtige ideologie, de interventie-impuls van ons christelijk en beschaafd Westen. Regimewissel was het doel van de Verenigde Staten met de hulp van Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland, Verenigd Koninkrijk en nog anderen en niemand weet hoeveel mensen er zijn omgekomen als gevolg van de vernietiging van Irak, Afghanistan, Libië en, bij uitbreiding, Syrië en Jemen door de Coalition of Death onder leiding van het VK en de VS. Het is een enorm aantal van mensen dat stierf als gevolg van ONZE westerse militaire interventies, direct of ten gevolge, in het hele Midden-Oosten. :
www.salon.com/2018/03/19/the-staggeri...
Onze reguliere media hebben deze oorlogen toegejuicht of zelfs gepleit voor de invasie van Irak op basis van leugens - en we het nog steeds verdedigen als een tegengewicht tegen Assad - en nu doen alsof we ons grote zorgen maken over het menselijk leven en leed daar?
@faraday | 03-08-21 | 11:58:
Nee, nee, nee, faraday. Wat jij doet is alles, maar dan ook werkelijk alles, op één hoop vegen en het de 'schuld' van het 'westen', in casu de VS en zijn bondgenoten noemen (ik mis alleen nog het woordje ''imperialistisch'' in je betoog).
Dat de VS Afghanistan zijn binnengevallen om Bin Laden uit te roken na 9/11 vind ik niet meer dan logisch. Ze (en wij natuurlijk) zijn er alleen veel te lang gebleven, dachten de Taliban even te kunnen oprollen, maar moeten nu, na ca 20 jaar, toegeven dat het 'brengen van democratie' niet is gelukt en trekken zich terug, hetgeen ongetwijfeld weer zal resulteren in grote vluchtelingenstromen richting de EU, waarvan mensen zoals jij dan ook weer zullen zeggen dat we dat aan onszelf te danken hebben, want wij hebben die mensen in de steek gelaten.
De enige echte, kapitale blunder van de VS was het binnenvallen van Irak op grond van foutieve 'intelligence' (of het hier nu een 'honest mistake' betrof, of dat er iemand manipulatief bezig is geweest om die inval te bewerkstelligen, laat ik in het midden; weet ik niet).
Verder is alle shit in die landen door de diverse bevolkingen zelf geïnitieerd in het kader van de zg Arabische Lente, daar hadden ze het westen helemaal niet voor nodig. Pas in latere stadia is het 'westen' in een aantal van die landen zich ermee gaan bemoeien, in Libië om te voorkomen dat Khadafi zijn luchtmacht inzette om zijn eigen bevolking te bombarderen, in Syrië om te voorkomen dat Assad chemische wapens zou inzetten tegen zijn eigen bevolking (de zg 'red line' van Obama), en later om die IS ratten weg te bombarderen.
In Yemen worden volgens mij slechts wat wapens geleverd aan de 'strijders'. Ik ben daar tegen, zoals ik ook tegen die levering van Toyota's was, maar dat soort dingen gebeuren helaas nu eenmaal altijd. Maar het westen heeft zich daar niet (nog niet?) in de strijd gemengd, die alleen weer wordt gevoerd door islamieten van verschillende richtingen die elkaar graag afmaken.
Nee, het 'westen' heeft geen brandschone handen, maar niet alle leed in de wereld wordt door het westen veroorzaakt.
@Dr_Johnson | 03-08-21 | 12:28: Daesh, IS en consorten zijn ontstaan uit de plaatselijke geïmporteerde Al Qaida-branche en Al Qaida is ontstaan uit een verzetsgroep tijdens de Afghaanse Oorlog in 1979 gesteund door en met de CIA nog voor die oorlog begon.
nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Cyclon...
De Afghaanse oorlog is begonnen in 1979 na, après, after! de komst van Osama bin Laden in Afghanistan, wat raar/naar toch
nl.wikipedia.org/wiki/Osama_bin_Laden...
Wie zou dan de grootste terrorist zijn? De persoon die de trekker overhaalt, of de supermacht die hem rekruteert, betaalt, traint, hem tot de tanden toe bewapent en hem het beste trainingskamp bouwt met ruimte voor terroristen van over de hele wereld waaronder Bin Laden?
Welk huidig conflict is niet door dat christelijke ‘land of fake’ teweeggebracht, in stand gehouden en/of aangestoken, zeloot Busch begon de moeder van alle huidige conflicten met de evangelische kwalificatie 'axis of evil', de kruistochten terug van nooit weggeweest, nog steeds springlevend: de westerse koloniale mentaliteit anno 2021,
wat een rotzooi was me dat, wat hadden die mensen ons misdaan dat het hele gebied naar het stenen tijdperk moest gebombardeerd worden door die opeenvolgende arrogante evangelische regimes? Zal wel zijn dat die moslims terugvechten ik zou van minder extreem worden.
@faraday | 03-08-21 | 12:50:
"Al Qaida is ontstaan uit een verzetsgroep tijdens de Afghaanse Oorlog in 1979 gesteund door en met de CIA"
Ja, inderdaad. Maar dat waren heel andere tijden: de nadagen van de Koude Oorlog, waarin de Sovjet Unie en de VS wel vaker 'proxy wars' uitvochten. De Sovjets vielen in 1979 Afghanistan binnen, en de VS ondersteunden en bewapenden de mujahideen, want die vochten tegen de Sovjets, de gezamenlijke vijand. Niet heel onbegrijpelijk, hoor.
Dat in een veel later stadium die lieden zich tegen de VS keerden, was toen niet te voorzien. En ja, als ze dan aanslagen gaan plegen tegen de VS, met als hoogtepunt de Twin Towers, dan zijn ze niet langer je bondgenoot natuurlijk. Dan is het de nieuwe vijand die bestreden moet worden.
"Welk huidig conflict is niet door dat christelijke ‘land of fake’ teweeggebracht, in stand gehouden en/of aangestoken"
Nou, ik noemde er hierboven al een paar. Ik zou daar nog aan kunnen toevoegen het hele Joegoslavië-gebeuren met zijn burgeroorlogen, diverse oorlogen en conflicten in Afrika waar je hier niet zoveel over hoort, maar die er wel zijn; de oorlog in Oost-Oekraïne met die 'separatisten', waar ''wij'' (Nederland) die aanslag op MH17 aan te danken hebben.
@Dr_Johnson | 03-08-21 | 12:28: Het probleem van onze westerse landen met Libië was niet Kadhafi (onder zijn bewind was er WEL rust en op veel fronten meer voorspoed dan de chaos die er nu heerst) maar dat het ondanks zijn relatief kleine bevolking over enorme hulpbronnen beschikte, met name in de vorm van oliereserves en financieel kapitaal. Gewoon een voorbeeld van kolonialisme en kruistochten terug van nooit weggeweest. Doet denken aan George Orwell: oorlog wordt er dan vrede en het ongebreideld afslachten van mensen omschrijft men als het verdedigen van de mensenrechten. Een Brits parlementair rapport heeft ernstige kritiek geuit op de interventie van Groot-Brittannië en Frankrijk die leidde tot de omverwerping van de Libische leider Muammar Gaddafi in 2011.
www.bbc.com/news/uk-politics-37356873...
Voor de Libië-oorlog van 2011 hadden de Libiërs de hoogste levensstandaard van heel Afrika. Niet voor niks noemde Obama Libië de grootste vergissing van zijn carrière en dat zegt genoeg over zijn barbaars aandeel hierin. Toen een pacifistische oplossing nog mogelijk was, koos Obama in samenspraak met zijn staatssecretaris Killary Clinton en de politici van Londen en Parijs om Khadafi te elimineren met de hulp van de NAVO en de totale vernietiging van Libië te organiseren. “We came, we saw, he died” zo heeft Killary Clinton de lynchmoord op het Libische staatshoofd wereldkundig gemaakt.
Dank u wel Barack Hussein Obama, als u enig vermogen zou hebben gehad om Vrede te stichten dan hebt u dat goed verborgen gehouden. Bekijkt u alstublieft aandachtig een klein deel van zijn erfenis:
www.google.com/search?q=libie+slavenh...
@faraday | 03-08-21 | 13:23: En toch vergeet je het belangrijkste ding.
February 2011 - Violent protests break out in Benghazi and spread to other cities. This leads to civil war, .....
@Stuffed Human | 03-08-21 | 13:45: Een diepgaand onderzoek naar de Libische interventie en de nasleep ervan werd uitgevoerd door de partijoverschrijdende commissie buitenlandse zaken van het Britse parlement's House of Commons, waarvan de definitieve conclusies op 14 september 2016 werden bekendgemaakt in een rapport met de titel:
publications.parliament.uk/pa/cm20161...
In het rapport werd geconcludeerd dat de regering "niet had vastgesteld dat de bedreiging voor de burger te hoog was opgegeven en dat de rebellen een belangrijk islamistisch element bevatten".
De commissie kwam met name tot de conclusie dat Kadhafi niet van plan was burgers af te slachten, met het tegendeel dat door rebellen en westerse regeringen werd verspreid, en merkte op dat Kadhafi op 17 maart 2011 aan Benghazi-rebellen het aanbod van vreedzame overgave had gegeven.
Alison Pargeter, een freelance MENA-analist, vertelde het Comité dat toen Kadhafi's troepen Ajdabiya heroverden, ze geen burgers aanvielen, en dit had plaatsgevonden in februari 2011, kort voor de NAVO-interventie.
Ze zei ook dat Kadhafi's benadering van de rebellen er een was van "verzoening", met de vrijlating van islamistische gevangenen en beloften van aanzienlijke ontwikkelingshulp voor Benghazi.
Volgens het rapport was Frankrijks motief voor het initiëren van de interventie zowel economisch, politiek als humanitair.
Het rapport benadrukte ook hoe islamitische extremisten een grote invloed hadden op de opstand, die door het Westen grotendeels werd genegeerd ten nadele van Libië.
@faraday | 03-08-21 | 13:57: Dat heb ik ook gelezen, maar wat bedoel je ermee? Dat UK en Frankrijk de verkeerde kant steunden en beter de kaart van Kadhafi hadden getrokken en de kans op een slachting in Benghazi voor lief hadden moeten nemen?
@Stuffed Human | 03-08-21 | 14:19: Andersom, goed lezen blijft een kunst, het rapport wijst op het tegenovergestelde, die dreiging was er niet en bij uitbreiding is de 'Westerse behandeling' hiertegen terminaal gebleken voor het modernste en rijkste staat van Afrika, het is zelfs geen land meer maar een wirwar van gewapende groepen en wisselende allianties.
@faraday | 03-08-21 | 14:39: Ik vroeg naar jou mening, maar en fin.... ik denk dat jij had gekozen voor niets doen.
@Stuffed Human | 03-08-21 | 15:07: Mijn mening staat hierboven: "De meeste landen in het Midden Oosten zijn gewoon beter af met een dictatuur omdat de islamitische mentaliteit daarop is ingesteld. Daar moeten wij ons verder niet druk om maken. Waar we ons wel druk om moeten maken is de achterlijke oorlogszuchtige ideologie, de interventie-impuls van ons christelijk en beschaafd Westen. "
@faraday | 03-08-21 | 13:57:
Nou, ik heb geen zin om dat hele rapport te gaan spellen, ik heb er een paar keer passages gelezen waar ik vermoedde dat ik een paarbeweringen van je zou kunnen verifiëren, maar heb ze niet gevonden:
"Alison Pargeter, een freelance MENA-analist, vertelde het Comité dat toen Kadhafi's troepen Ajdabiya heroverden, ze geen burgers aanvielen, en dit had plaatsgevonden in februari 2011, kort voor de NAVO-interventie.
Ze zei ook dat Kadhafi's benadering van de rebellen er een was van "verzoening", met de vrijlating van islamistische gevangenen en beloften van aanzienlijke ontwikkelingshulp voor Benghazi."
Nou ja, het zou kunnen, maar naar welke pagina moet ik dan gaan?
Verder staat in dat rapport - wat ik dus even gezien heb - precies wat ik al wist: dat westerse 'ingrijpen' was gelegitimeerd door een VN resolutie, die het instellen van een 'no-fly zone' toestond.
Het meest 'belastende' dat ik tegenkwam, was dit:
''According to these individuals Sarkozy’s plans are driven by the following
issues:
a. A desire to gain a greater share of Libya oil production,
b. Increase French influence in North Africa,
c. Improve his internal political situation in France,
d. Provide the French military with an opportunity to reassert its position in
the world,
e. Address the concern of his advisors over Qaddafi’s long term plans to
supplant France as the dominant power in Francophone Africa.''
Dus ja, er spelen bij dit soort interventies ook altijd op een of andere manier eigenbelangen mee. Maar nogmaals, de 'shit' in Libië is niet door het westen begonnen.
Het meest opvallende vind ik de 'aanbeveling' doe gegeven werd om de situatie in Libië te 'stabiliseren':
"If internal security had been consolidated in late 2011 and early 2012, it
might have been possible to fill the administrative vacuum left by the collapsed Gaddafi
regime.149 The RAND Corporation estimated that the deployment of a stabilisation force
of some 13,000 troops might have provided sufficient security to allow the reconstruction
of the Libyan state in late 2011.'
Dat is niet gebeurd. Maar was het wel gebeurd, dan had je denk ik een situatie gehad die vergelijkbaar is met Afghanistan: boots on the ground, die moeten proberen de rust te bewaren, guerrilla bewegingen bestrijden, en een democratisch gezag installeren, een regeringsleger trainen etc. Zou eea gelukt zijn na 20 jaar? Zie de ervaring in Afghanistan. Ik gok van niet en dan zou na terugtrekking evengoed de pleuris zijn uitgebroken in Libië, zoals die al aan het uitbreken is in Afghanistan.
@faraday | 03-08-21 | 15:12:
Volgens mij gooi je in je slotzin teveel dingen op een hoop. De interventie inpuls ter bescherming van levens en belangen herken ik wel. Echter is dat niet iets exclusief westers.
@Dr_Johnson | 03-08-21 | 15:12: Een voorbeeld: de bewijbasis, onze beoordeling, etc 34.Alison Pargeter was het eens met het oordeel van professor Joffé over de waarschijnlijke handelswijze van Muammar Gaddafi in februari 2011. Ze concludeerde dat er op dat moment geen "echt bewijs was dat Gaddafi voorbereidingen trof om een bloedbad tegen zijn eigen burgers te lanceren". 80
en verder 35, 36, 37,.....
publications.parliament.uk/pa/cm20161...
At your service.
@Stuffed Human | 03-08-21 | 15:25: We vergissen ons van vijand: als militaire actie burgers rampspoed bezorgt en een humanitaire crisis veroorzaakt, druist dit in tegen het doel ervan. Het veroorzaakte een golf van vluchtelingen die in heel Europa tot politieke instabiliteit leidde. Khadaffi was geen lieveling, maar onder zijn bewind was er WEL rust en dankzij hem GEEN Nigeriaanse vluchtelingen. Sadam was een koorknaapje in vergelijking met IS. We kunnen toch geen vragen stellen en beantwoorden waarom we die landen aanvallen en zo gedurende de laatste twee decennia miljoenen gelukszoekers veroorzaken of wat raar toch dat er zoveel wraak beluste vluchtelingen zijn. Dan heb je het over de essentie, die rotte muur en bijgevolg een uitgemaakte zaak en case closed. Dat kan dan niet de bedoeling zijn en kissebissen we gewoon wat verder over de kleur van het behang, de waan van de dag want 'The Show' must go on.
We steken onze hand in een wespennest en worden gestoken, wat raar en naar toch.
www.ad.nl/buitenland/nederland-gaf-st...
Heel de Midden Oosten crisis is ‘Made in the Western world’.
Ook leggen we de schuld van vluchtelingen aan dat Islamextremisme en/of dictators maar we zwijgen over de militaire interventies in Afghanistan, Irak, Libië, Syrië en Yemen.
"Yezidi's zijn ook gewoon islamieten, en onderling doden die net zo graag als andere stromingen van koran aanhangers."
Man, man, man, jij weet echt helemaal niks, hè?
Er is nu eenmaal een oorzaak en een gevolg. We leggen we de schuld aan dat Islam (fanatisme) maar we houden onze mond over de steun aan de IS:
www.conflictarm.com/reports/weapons-o...
Dus die steun praat het martelen van baby's voor de ogen van hun ouders goed?
@Remus McMillan | 03-08-21 | 10:05: u bent die steun aan het goedpraten?
Er is immers genoeg bewijslast en getuigen van deze enorme misstanden.... dader profiel is bekend, zwarte lange om het lichaam, hoofd bedekt en voorzien van een kijkvenster..... ooh wacht,
Luisteren jullie linkse lamlullen en kutten?
Na al die aandacht in de media en vele toneelstukken over de gruweldaden van IS t.o.v. de Yezidi's moest er toch ook een keertje een tegengeluid komen vinden jullie ook niet. Ook Laura H is slachtoffer en heeft recht om gehoord te worden en op een toneelstuk uiteraard. Oh wacht. Wat een intens moreel stuk schijt land zijn wij geworden. Mijn excuses Yezidi's.
correctie "Kudt" land. Maar maak je geen zorgen: weer is er niets veranderd. Tijdens W.O. II en vooral er na was de situatie gelijk. Verhalen genoeg gehoord van NL mensen te KZ of dwangarbeid die terug naar NL-istan liepen of kwamen en dan in één keer iemand anders in hun huis zagen wonen. Ze kwamen er niet in want ze waren collaborateurs.
Hoe maak je iemand klaar voor verkrachting? Staat dat ergens in de Koran of is er een YouTube filmpje van? Ik kan me er weinig van voorstellen, qua verkrachten ben ik een noob.
De verkrachter is hun echtgenoot, dus ze kennen zijn wensen. Slavin moet aan wensen voldoen, indien niet: schuld van de echtgenotes. Slavin dient genot te verschaffen en moet dus ontmoedigt worden om te bijten, krabben.
En slavin moet er mooi uitzien natuurlijk.
Alles om het beeld van de man (door goddelijke voorzieningheid is hij in deze positie) maar niet te verstoren.
Redelijk standaard in een harem.
IS vrouwen zijn #teamkaag! De Yezidi vrouwen verdienen onze onvoorwaardelijke steun.
Vreemd eigenlijk.
Meet jezelf extremistische standpunten aan, trek een wit KKK-laken over je kop en iedereen struikelt (terecht) over je.
Doe hetzelfde met extremistisch-islamitische standpunten en een zwart laken, en het is ineens allemaal heel exotisch, authentiek en interessant.
Of het verdient op zijn minst ineens heel veel geknuffel, begrip en gefaciliteerde steun- en ombuigprojectjes.
Tja, in de praktijk steunt vooral conservatief rechts de rechten van dit soort bekrompen mensen.
Het zit hem in de kleur: #blacksheetsmatter. Witte lakens staan voor het koloniale karakter van de blanken. Het komt er aan, binnenkort worden witte lakens in de ban gedaan. Is niet inclusief genoeg.
Schandalig zoals de Yezidi's inde kou wordengezet! En al die deughelpers zoals Sjoerdma engel andere tuig, ga je schamen! Graag bied ik mijn hulp aan om de Yezidi's hierbij te helpen. Graag hoor ik hoe ik in contact kan komen.
www.freeyezidi.org/contact-us/
Ben voor teamyezidi
De internationale Yezidi-vereniging heeft zich met ontsteltenis gemeld bij theatergroep de Oostpool vanwege hun toneelstuk van die kalifaatmeid. Maar Oostpool ging stug door met hun ‘progressieve activisme’ annex nuancering, onverschillig voor onvoorstelbaar leed van de Yezidi, hongerig naar deugscoren. Ik kan het maar niet begrijpen.
Ik wil die yezidi vrouwen wel steunen, waar kan ik de jerrycan met 10l benzine doneren?
De ergerlijke term "Syrie-gangers" is op zich al een bespottelijk eufemisme. Onze politici en kranten hebben jarenlang verkondigd, dat "IS *niets* met islam te maken heeft" terwijl het is precies andersom is. Werkelijk alles wat IS uitspookte was het op de letter volgen van de instructies in hun boek. Vandaar de vreemde fascinatie met de stad Rome. Alle "Syrie-gangers" identificeren zichzelf als moslim, en gaven als reden voor hun reis aan, dat ze "onder moslims en sharia" wilden leven. En nu willen ze opeens terug want de Iraki's doen zoals bekend niet heel moeilijk over het opknopen van terroristen.
Dan is er hier 1 of andere "prominte" CDA idioot die redeneeert "We moeten ze terughalen, anders komen hun kinderen later wraak nemen." Mijn hemel, tegen zoveel wereldvreemdheid kan ik niet op.
Ja, Sjoerd Sjoerdsma (is van D66) en hij zegt het niet alleen, hoor. Ik geloof ook Edwin Bakker, en de NCTV (is tegenwoordig dacht ik die visionair dat een paar jaar geleden de hoofddoek als onderdeel van het politie-uniform wilde invoeren, Pieter-Jaap Aalbersberg), en nog wel wat lieden.
"We moeten ze terughalen, anders komen hun kinderen later wraak nemen."
Een volslagen onbewijsbare aanname. En als, ik zeg ALS er al een paar van die kalifaatkinderen later hierheen zouden willen komen om 'wraak te nemen', dan moeten ze eerst nog maar eens zien hier te geraken, en als ze hier zijn, is het nog niet zo simpel om 'even' een aanslag te plegen, anders dan met een mes om zich heen te gaan steken (dat soort gespuis hebben we nu ook al regelmatig hier).
Ik zou zeggen: ''I'll take my chances'' Als je al die kalifaatkinderen bij voorbaat gaat invliegen, is de kans m.i. vele malen groter dat er later eentje, of twee, of drie, of vier, of vijf, of zes...... hier in alle rust, voorzien van een sociale huurwoning en gratis geld, een aanslag gaan voorbereiden en uitvoeren.
@Dr_Johnson | 02-08-21 | 22:26: onfris volkje die roomblanke deugerts….onbegrijpelijk is nog wel dat deze radicalen en discriminerende deugerts zo enorm veel aandacht krijgen in de positieve zin, veel invloed kunnen en mogen uitvoeren met hun gif over de maatschappij.
De kinderen straffen omdat hun ouders achterlijke hufters zijn, lekker hoor.
@* Il Principe * | 03-08-21 | 00:44: 1) So what ? 2) Die kinderen worden niet "gestraft". Ze zijn daar geboren en/of geworteld en spreken waarschijnlijk geen woord Nederlands. Wel kan je ervan uitgaan dat ze kompleet gehersenspoeld zijn, of zelfs bij gruweldaden betrokken zijn geweest. 3) Wat hebben wij met die luizige mormels te maken ? Dat moeders zich door een stelletje ongewassen baardapen liet volpappen (de ene was nog niet dood of de volgende hing zijn tollie er al in) is haar eigen verantwoording. De helft van de uitgepoepte larfjes gingen toch al dood. De kans dat dit normale burgers worden lijkt me nagenoeg uitgesloten. It het meest gunstige geval kosten het de belastingbetaler bakken geld. Ze hebben hier niets te zoeken. Maar ja, Nederland zal ongetwijfeld weer alles op alles zetten om elk exemplaar van dat jihadistengebroed hoe dan ook "weer naar huis" te halen naar dit land van naieve dwazen, zoals die CDA pipo (naam is me even ontschoten).
@Asteroid-B612 | 03-08-21 | 08:06:
Daar sluit ik me bij aan. Il Principe heeft die typisch Nederlandse gewoonte dat zodra het woord 'kinderen' valt, meteen de krokodillentranen over zijn wangen biggelen.
Die kalifaatkinderen zijn niet mijn verantwoordelijkheid, ook niet die van Asteroid, of van Il Principe, of van ''ons'' dwz Nederland. De enigen die verantwoordelijk zijn, zijn de ouders, en die willen we niet terug, althans ik niet, en bijgevolg ook hun kinderen niet, want kinderen horen bij hun ouders.
Er zijn miljoenen, tientallen miljoenen, honderden miljoenen kinderen over de hele wereld die niet in de gezegende, welvarende omstandigheden opgroeien als kinderen in Nederland. Er is geen enkele reden om die kalifaatkinderen, die voor ca 80% daar geboren zijn - de kinderen die op jonge leeftijd vanuit Nederland zijn meegenomen naar Syrië zijn inmiddels 'verkalifaat', zoals kinderen (Sahar) ook kunnen verwesteren - hierheen te halen, alleen maar omdat moeders nog de Nederlandse nationaliteit heeft. Die nationaliteit had allang collectief bij die lieden moeten zijn ingetrokken. Dat dat nog steeds niet is gebeurd, kun je de regering terecht verwijten.
Geef Pari maar direct de Nobelprijs. Verdient ze.
Wanted and hunted! Behalve in Nederland. Wees welkom religieuze keelsnijders.
Dit is zo intens triets wat hier gebeurd en zo onrechtvaardig aan diegene die zo onder die ISIS-teven hebben geleden.
" Geenstijl " blijf deze ISIS - sloeris en ieder die hen faciliteert volgen, zodat zij geen rust zullen vinden aan het eind van de KAAG welkom thuis loper.
Die foto van die namaak-Belphégors in dat kamp met de toepasselijke naam "Al Hol":
Ik moet meteen aan dit beeld uit een beroemde horror-film denken:
pics.filmaffinity.com/Alfred_Hitchcoc...
En voor deze monsters gaat hier de deur gewoon weer open. Dit is zo'n moment waarop je je schaamt voor je land.
Dat deed ik al toen Al Qaq-Kaag opdook. Het is niet beter geworden.
Oorlogsmisdadigers is de favo pastime van de tata sinds mensenheugenis. Ever since we Rwandezen en Bosniaks en nu Somali's en Syriers opvingen en opvangen. Witten houden van massamoordend en verkrachtend uitschot opvangen om een of andere reden. De slachtoffers daarentegen iets minder.
In september worden de toneelprijzen uitgereikt, en de actrice voor dat schaamteloos foute stuk Laura H is genomineerd. Misschien maar eens met een paar spandoeken tussen de paparazzi gaan staan. Die foute linkse cultuurbende in Nederland staat hier aan de verkeerde kant van de geschiedenis en die schande moet wereldkundig worden gemaakt.
@Madame Potiers, ik ga naast u staan en zonder schreeuwerig te zijn, houden we dat spandoek galant omhoog.
Klasse zal zich uiteindelijk tonen.
@Roos | 02-08-21 | 20:32: Ik zie de koppen al: Zielig tegengeluid van kleine groep extreemrechts.
Alle moslims zijn ongevraagd lief en zielig. Begrijp het nou!
@bitterpete | 02-08-21 | 21:41: Inderdaad....
But when you trust your television
What you get is what you got
Cause when they own the information, oh
They can bend it all they want
Dat deze vrouwen naar het kalifaat vertrokken zijn daar verschrikkelijke dingen gedaan hebben en nu terug willen en degene die terug zijn een podium krijgen bij de npo om te vertellen hoe zielig ze eigenlijk zijn zegt meer dan genoeg over de mensen die dit ondersteunen. Het is mijns inziens zo dat deze uitreizigers het failliet van de integratie bewijzen en dat past niet in het linkse denken. Daarom zijn ook deze uitreizigwrs slachtoffer anders past het niet meer in het linkse denkraam.
Eigenlijk moet je de npo aanpakken hiervoor.
@Nichtsneues | 02-08-21 | 20:21: Nee, niet de NPO. De NPO en aanverwante media geven alleen door wat van bovenaf komt. De NPO etc is alleen een gevolg van de politieke groepen die dat aansturen. Hoge ambtenaren, politici en CEO's van de industrie zijn de verantwoordelijken. Die willen een verdeeldheid zodat het makke schapen maakt van de burger, alleen nog goed om te werken.
Kijk, dit voorspelde ik al door onze shit justitie...
In Nederland praat men liever over excuses en herstelbetalingen voor slavernij 200 jaar geleden dan dat men zich druk maakt over de hedendaagse slachtoffers van slavernij zoals de Yezidi vrouwen en de buitenlandse arbeiders in Qatar.
Of men zwijgt van besnijdenis/genitale verminking van Nederlandse meisjes op vakantie. Dat is cultuur. Cultuur is goed en is nobel, maar een beetje lastig te begrijpen. Best is dan het maar over slavernij te hebben.
compleet ziek om zo iemand terug te halen maar ja nederland he totaal de weg kwijt en door en door moreel verrot.
Toch vreemd dat dit soort berichten nou nooit op de meest medemenselijke, empathische en sociale weblog van Nederland, de JOOP, verschijnen. Soms denk ik weleens dat ze daar stiekum het nieuws filteren, maar dat zal toch niet hè? Wat zouden ze daar nou aan hebben?
Mossels ondanks hun zieke wereldbeeld als normaal beschouwen en de deugmensch uithangen.
Integendeel, op Joop een jankstuk van de huis-racist Karim Bettache, die alles aan dit land lijkt te haten, maar nog het meeste het gebrek aan erkenning en en respect voor zijn academische werken (met het wetenschappelijk gehalte van Gloria Wekker) over de slechte blanke Europeanen, die overal ter wereld hun verderfelijke racisme hebben gebruikt om gekleurde mensen te knechten.
Het is een jammer-jank verhaal wat we kennen van zijn hand, waarbij uitsluitend vanuit het slachtofferdenken wordt geredeneerd. Alle blanken zijn slecht, alle zwarten hun slachtoffers. Geen woord uiteraard over onderlinge oorlogen in Afrika, over in-corrupte lokale despoten, over de moordpartijen tijdens de Zoeloe-oorlogen, geen woord over Japanse of Chinese uitbuiting, nee exclusief en ultiem slecht zijn de blanke Europeanen. Ooit kreeg ik een permaban van hem op Joop, omdat ik hem "racist" noemde. Hij haat blanken. En toch wil hij niet verhuizen naar een hem beter gezind land.
De Yezidi’s hangen de verkeerde religie aan. Daarom zie je niks op die social warrior website over dat volk.
@Beste_Landgenoten | 02-08-21 | 19:39:
Het moet wel het einde der tijden zijn Beste_D66_Landgenoten, want je spreekt naar mijn hart.
@Beste_Landgenoten | 02-08-21 | 19:39:
-> My Traitors Heart
A South African Exile Returns to Face His Country, His Tribe, and His Conscience
Auteur: Rian Malan
Een enkele dappere uitzondering daargelaten is de joop een ultra eng sektarisch clubje van manipulatieve randfiguren die elkaars devotie en totaal verwrongen wereldbeeld maar al te graag bevestigen. Een ieder die daar niet in de mal van hun zo geslaagde evenbeeld past is een racist, joop-wokeriaans voor 'zondige untermensch' . De Karim Bettache die al is genoemd is zo rancuneus dat een vermoeden van een geestesziekte op de loer ligt. Wat zeg ik, het zou me niks verbazen als daar echt een keer een zekering doorgaat en het leed niet te overzien is, het schreeuwt 'wandelende tijdbom' in zijn stukkies.
@BL: chapeau en draag je ban als de onderscheiding voor je niet meegaan in die diepbruine modderpoel van morele degeneratie die op de joop de norm is. Sinds dat de redactie daar antisemitische praatjes is gaan dulden heb ik er niets meer te zoeken.
@Beste_Landgenoten | 02-08-21 | 19:39:
Ik heb even wat doorgenomen van meneer Bettache en dat is wel een bijzonder exemplaar.
www.rijnlandmodel.nl/allochtonen/mosl...
ballonnendoorprikker.nl/tag/karim-bet...
“Zo’n vierhonderd jaar geleden hebben onze voorouders besloten de hele buiten-Europese wereld leeg te roven, te misbruiken en hun mensheid tot irrelevant te verklaren om daar vervolgens een heel systeem van waardige versus onwaardige mensen op te stoelen.”
-De vraag blijft dan natuurlijk waarom hele werelddelen naar die vreselijke geniepige racisten toe willen.
@Beste_Landgenoten | 02-08-21 | 19:39:
"Ooit kreeg ik een permaban van hem op Joop"
Goh, jij ook al, BL? Yours truly kreeg hem ca 4 jaar geleden, hoewel niet van Bettache, tenminste, geen idee wie hem mij oplegde.
Speaking of the Joop, lees ook dat malle stuk van Han vd Horst. Ik schreef hier gisteren ergens over dat domme verwijt dat iemand in een Joop artikel maakte omdat de Nederlandse MSM nergens aandacht hadden besteed aan het verscheiden van een Frans-Antilliaanse muzikant, die bekend was in Frankrijk, maar waar hier werkelijk nooit iemand van gehoord heeft. En Vd Horst, naast een hele hoop parmantige 'name dropping', doet aan het eind van zijn opstel ook weer braaf een obligate deugduit in het policor zakje:
"Het gaat om de vraag waarom geen medium berichtte over de dood van Jacob Desvarieux. Dat komt inderdaad door het gebrek aan inclusiviteit bij de media."
Terwijl een biertje zegt dat ook Vd Horst werkelijk nog nooit van de goede man gehoord had, net als heel Nederland, behalve een handjevol Antillianen, die waarschijnlijk toch geen krant lezen.
@Roadblock | 02-08-21 | 19:56: ik denk dat zijn account ge-hacked is.
@Dr_Johnson | 02-08-21 | 21:44: Ik denk dat je René Romer bedoelt. Han van der Horst heeft af en toe wel aardige bijdragen al verliest ie zich soms veel te makkelijk in ongenuanceerde rants als hij weer vastloopt in een stokpaardje van hem.
René Romer is van een geheel andere orde, dat is een sujet dat in het incestueuze joop universum onbeschaamd publieke middelen aanwendt om zijn multiculti bureautje te promoten. Als René Romer klaagt over te weinig aandacht voor inclusiviteit is dat vooral omdat zoiets slecht is voor de kassa van deze beroepshypocriet. En dan nog: er zijn genoeg witte artiesten overleden de afgelopen 5 jaar die mijn interesse niet hadden en ook niet zullen krijgen. In het verhoornde brein van René Romer is dat dus ook een bewijs voor het weinig inclusieve van de Nederlandse media. Ja hee, het is niet mijn onzin, ik trek slechts consequent de warrige logica van deze zakkenvuller door.
Mogen ze hier ook wel komen doen. Dan krijgen ze duizend euro van Rutte.
Wat moet NL met deze IS monsters? Gewoon daar laten en eventueel NL paspoort afnemen. Verder alleen maar ellende, kosten, leugens, gezeik en stress. Toen ze uit eigen beweging weggingen om bij IS te gaan was het voor NL klaar, ende. Niks gezeur dat ze hier in NL berecht moeten worden. Ze zouden niets eens meer moeten bestaan voor NL. En als ze al terug zouden komen, direct vastzetten en terugsturen.
Amsterdam heeft altijd kamers over, vinden ze interessant voor de wereldse blik, vraag maar aan Groot Wassink.
Niet zomaar daarlaten! Goede afspraken met Koerden of Assad maken, reken maar dat er best wat economisch op te lossen valt indien onze overheid dat zou willen. Zo duur is een hijskraan niet in gebruik...
@arabes_eut_domus | 02-08-21 | 19:33:
Zou u dat zelf kunnen?
Het is altijd makkelijk een ander het vuile werk te laten opknappen.
Het blijft van de gekke dat die vrouwen, mededader in een saddistisch handelend en moordend kalifaat überhaupt worden teruggehaald onder het mom van dat ze anders zelf zouden komen. Al kwamen ze zelf, dan gewoon weer een enkeltje naar oorspronkelijke zandbak? Maar nee, Nederland trapt in de zogenaamde niet bestaande zieligheidsfactor en zogenaamde regelgeving. Gold die regelgeving ook na de 2e wereldoorlog? Dacht toch van niet en wat is dan nu ineens het verschil in medeplichtigheid van toen en de "dames" nu?
Nu moeten die Yezidi vrouwen dus zelf maar voor hun rechten opkomen, maar tegen welke misschien wel fopstraf straks?
Maar hoop dat deze oproep wel veel respons krijgt, dan gebeurt er tenminste nog iets, van onze regering valt behalve wat geëmotioneerde retoriek denkelijk wederom niets te verwachten.
Dit kunnen we wél: “ 100-jarige oud-bewaker concentratiekamp na 76 jaar voor rechter”
Link: www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
Waarom dan niet een aanpak van een !slam-ideologisch geïnspireerde genocide?
Medeplichtig aan 5.318 moorden wordt deze persoon verdacht. Kan gezien leeftijd 2 tot 2½ uur per dag in rechtszaal zitten.. zal wel tot huisstraf worden veroordeeld wanneer die de veroordeling nog haalt. Maar veroordeling is voor overlevenden van kampen het belangrijkste denk ik.
Ja, extreem rechts dat is natuurlijk erger (sic)
@bqbq | 02-08-21 | 19:31: IS is toch ook extreem-rechts alleen van een andere culturele achtergrond en andere religie.
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 20:29: kleine nuance: extreem-links en activistisch-rechts.
Zolang er bij ons nog programma's zijn als Zolang er programma's zijn als M e.d., waarin dat ISIS tuig volop de gelegenheid krijgt hun 'onschuld' uit te venten, zal het voor die stakkerds moeilijk worden hun ellende over het voetlicht te krijgen.
Dat godvervloekte linkse geteisem is tot alles in staat.
Ik heb even de nrc nagekeken en laatste bericht waar Pari Ibrahim in voorkwam is van 6 weken geleden.
Men vind het wel goed zo, de noemer zielige moeder is toch een betere aanwinst voor de asiel industrie dan criminele moordenaar moeder (maar daar zou justitie weer blij mee zijn).
Pfff te veel ambtenaren verdienen aan de asiel industrie, hoe kom je ervan af.
Moslims kunnen in de ogen van naief Nederland geen daders zijn. Alleen maar slachtoffers.
Mooi gezegd Pari.
Heel veel succes gewenst.
Dit mooie platform is graag beschikbaar voor scoops!
Die onmensen van IS zijn zo kwaadaardig dat ze Yezidi-vrouwen massaal vermoord hebben en in massagraven gedumpt. Geen getuigen laten leven. Zo wreed en gewetenloos van de IS'ers dat het in hun voordeel werkt. Het Nederlandse recht is niet geschikt voor deze onmensen.
Eens. Ze hadden daar allemaal geliquideerd moeten worden. Was de enige oplossing. De rechtstaat is niet gemaakt voor psychopaten.
Denk sowieso dat het NL recht aan een update toe is. Eentje die meer past in de gruwelen van de wereld, niet alleen van kudt-klein-kabouterlandje wat niks voorstelt.
@BobDobalina | 02-08-21 | 18:44:
JDAM, een soort van finale oplossing:
youtu.be/ZTGpXQU39vk
@Joyce | 02-08-21 | 18:45:
Precies. Zolang er allerlei mafklappers op d66 stemmen wordt het enkel maar erger.....
@BobDobalina | 02-08-21 | 18:44:
Even een gewetensvraag.
Ik ben het in deze met je eens.
Heb je over het volgende nagedacht.
Zou je zelf in staat zijn om het te voltrekken?
@Roadblock | 02-08-21 | 19:52:
Lastig. Maar is het te rechtvaardigen het niet te doen? Wat breder getrokken, kan de mensheid (met name het Westen) het zich veroorloven dergelijke schanddaden onbestraft te laten? Er moet gerechtigheid gedaan worden. Als dat niet gedaan wordt komt het een keer terug. Zo komen nu pas de verhalen over de Amerikanen in Duitsland naar buiten. De Marocchinate wordt weggepoetst door voor te doen als hadden de riffijnen een positieve bijdrage geleverd.
@BobDobalina | 02-08-21 | 18:44: Gat in de woestijn van 100 x 100 x 30 meter is een eenvoudige oplossing.
@Frau Merkel | 02-08-21 | 20:39:
Wat de sovjets in Duitsland geflikt hebben wordt ook nooit bestraft.
@Roadblock | 02-08-21 | 21:02:
Klopt. Naar verluidt zijn de meeste doden in Frankrijk gevallen door de Amerikanen. Als ze dachten dat er een Tiger tank in het dorp zat werd het hele dorp preventief plat gemaakt.
@Frau Merkel | 02-08-21 | 21:25: Daar heb ik nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Wel is bekend dat de in haast opgerichte (en niet op volle sterkte operende) SS divisie "Hitlerjugend" zich onderweg naar het front schuldig heeft gemaakt aan tal van oorlogsmidaden zowel tegen Franse burgers als gevangengenomen militairen. Dan is er natuurlijk het beruchte bloedbad van Malmedy waarbij Kampfgruppe Peiper (ik meen deel uitmakend van SS "Leibstandarte A.H.") meer dan 80 gevangen genomen Amerikaaanse soldaten standrechtelijk executeerden. HEt gevolg was dat sommige Amerikaanse eenheden gevangen SS-ers ook onmiddelijk terechtgestelden.
@Asteroid-B612 | 02-08-21 | 22:00:
Bij gebrek aan linkmogelijkheden even een citaat van yahoo. Als je de eerste zin in google zet heb je de bron: "Of course, Rouen was not the only French victim of Allied bombs, nor was it even the worst. Some 1,570 French cities and towns were bombed or hit by artillery fire by Anglo-American forces between June 1940 and May 1945. As an example of the devastation, it is estimated that 95 percent of Saint-Lô was destroyed; Carentan and Caen, too, were virtually flattened. Some figures show that 432,000 homes and apartments across France were destroyed and another 890,000 homes were damaged.
The number of French civilians killed and injured before, during, and after their liberation has long been a matter of heated debate in France. One French historian estimates that more than 50,000 men, women, and children died. During 1943 alone, some 7,458 French civilians were killed by Allied aerial bombing. The total number of dead could be as high as 70,000; more than 100,000 were wounded. The French certainly paid a high price for their liberation."
@Frau Merkel | 02-08-21 | 23:23: Gezien de informatie en techniek van die tijd valt dat best mee. Daarbij zijn de cijfers waarschijnlijk zwaar overdreven, het is maar 1 historicus die dat aantal doden beweert en geen 10.
@Frau Merkel | 02-08-21 | 23:23: Frankrijk had al 580,000 doden te betreuren toen de bevrijding nog moest beginnen. De reden waarom Saint-Lô werd gebombardeerd was dat het een strategisch knooppunt was. Caen is ruim een maand lang belegerd geweest. Hierbij kreeg de eerder door mij aangehaalde 12. SS Panzerdiv. "Hitlerjugend" het zwaar te verduren, enerszijds omdat het onder reguliere gevechtsterkte opereerde, anderszijds omdat er een groot gebrek aan ervaren (onder)officieren was. En de overmacht was veel te groot. Ook de stad Carentan ligt in Normandie en dus midden in de frontlinie. De manschappen van het daar gedropte 6. Fallschirmjägerregiment hadden de opdracht deze stad tot de laatste man te verdedigen. Dat verklaart de harde gevechten en waarom de geallieerden daar de boel flink hebben gebombardeerd, waarbij burgerslachtoffers, tragisch genoeg niet konden worden vermeden.
Mafketel.
Wappie
Vrouwen die niet verkracht willen worden in kooien opgesloten verbranden voor de ogen van hun moeders vergelijken met kruidenmixjes en vage dansjes. Een nieuw dieptepunt is bereikt.
Hetze tegen de islam?
U bedoeld die islam die overal in de wereld dood en verderf komt brengen?
En de heksenjacht in Europa en Amerika is werkelijk appels met peren vergelijken.
Dat waren grotendeels onschuldige vrouwen en dat zijn deze kalifaat kippen bepaald niet.
Dwaas. Heksenjachten op het Kwaad zijn gerechtvaardigd. Dat is iets anders dan vrouwenvervolging is. Dit krijg je ervan als je wegkijkt en ineens aan de kant van de vijand gaat staan. Dat is niet verstandig en dat gajes gaat er niet mee wegkomen, al denken velen het wel. Het is geen moordcommando waar het in het artikel over gaat. Het is een groep die weigeren om weg te kijken. Daar is niks mis mee, en het is gewoon terecht dat je als nabestaande van een genocide een keer je tanden laat zien. Misschien worden ze dan op het ICC in Den Haag een keer wakker.
Wat vindt Margriet ervan?
Blij dat de Yezidi -doet me telkens aan Star Wars denken, maar dat terzijde- dit roze podium krijgen!
Het seksime waarmee de overheid de IS-vrouwen behandelt, ergert me namelijk mateloos. Alsof die harteloze monsters heilig zijn, omdat ze toevallig ook moeder zijn.
Gelukkig is er deze Yezidische dame met haar stichting die ook niet in die beeldvorming trapt.
Hup Pari Ibrahim, zet 'm op!
Mazzeltov!
Waarom geen deze powervrouwen wel achter ISIS moffenhoeren aan en onze overheid niet? Het lijkt me puur onwil van onze overheid om deze criminelen te vervolgen.
Een overheid die deze monsters met geld en materieel heeft gesteund zal zijn best doen om de schijn van menselijkheid hoog te houden. Misschien kunnen ze beter de afghaanse tolken hierheen halen en deze is hoeren laten verrekken.
Ik maak bezwaar tegen de term "moffenhoeren" in deze context. De zogenaamde "moffenhoeren" waren vaak gewone jonge NL meisjes die verliefd waren geworden op een dienstplichtige Duitse wehrmacht soldaat. Daar had de nazi idiologie weinig tot niets mee te maken. Die ISIS wijven daarintegen zijn vol overtuigd van hun ideologie de halve wereld doorgereisd om naar dat shithole kalifaat te gaan, en hebben vaak aktief meegedaan aan de misdaden. Die zijn wel medeplichtig. Toch een verschil. Na de oorlog waren de Nederlanders opeens dapper en werden die meisjes die "moffenhoeren" werden genoemd publiekelijk vernederd, kaalgeschoren en beklad. MAar als je je bij ISIS aansluit komen ze je terug, kom je in een talkshow en maken ze goddomme een TONEELSTUK over je. Het is toch niet te geloven, wat een gekkenhuis dit land.
Bewijslast betekent wat anders dan bewijsmateriaal.
nl.wikipedia.org/wiki/Bewijslast
Hulde aan die mensen. Uit eigen bronnen weet ik dat de Yezidi's niet alleen aan het jagen zijn. Ze hebben hulp, maar het blijft hun feestje/recht op gerechtigheid. Het zou wel makkelijker worden als er een Tribunaal komt. Dan heb je meer tijd en speelruimte om bewijzen bij elkaar te sprokkelen. Er staat een hele verzameling aan administratie van isis voor ze klaar. Maar dan moeten ze het wel kunnen gebruiken bij rechtzaken. Dat kan nu niet, dus dan hoeft al die info ook niet in de openbaarheid gegooid te worden. Om toch iets van een tipje van de sluier te lichten: In Duitsland is een isisvrouw voor oorlogsmisdaden en slavernij veroordeeld, omdat de bewijzen pas later gevonden zijn. Eigenlijk zou ze ermee wegkomen. Dit geldt overigens ook voor de mannen die er nu mee denken weg te komen. De jacht is volledig terecht geopend.
Ik heb wel een idee wie hun helpen.
@Roadblock | 02-08-21 | 19:50: Ik ook, toch nog altijd te weinig om het goed en snel te doen. Het zou mooi zijn als de overheden wereldwijd deze taak serieus nemen en snel uitvoeren.
Die IS vrouwen zijn door en door slecht, maar wat dacht je van de (meestal) bekende advocaten die voor die duivelinnen opkomt? Die zijn helemaal walgelijk. Hoe kan je zulk vuilnis verdedigen? Deze advocaten zijn voor mij heulende IS-ers.
Dan begrijp jij werklijk niets van het begrip beschaving. Ga je inlezen. En kom hier alsjeblieft niet aan dat sommigen geen verdediging verdienen. Dat is niet zo. Nogmaals beschaving.
@Wiezewalakristalix | 02-08-21 | 18:39:
Waar was de beschaving bij IS? Er zijn grenzen, ook bij een normale beschaving. Uiteraard pas na berechting.
@MathiasRots | 02-08-21 | 18:48: En dat betekent dus: met een advocaat die jouw belangen behartigt in de rechtszaal.
@Wiezewalakristalix | 02-08-21 | 18:39:
Het heeft niets met beschaving te maken maar met internationale wetten.
Bent u er zo 1 die liever zijn gezin 1 voor 1 voor zijn ogen geslacht ziet worden dan zijn "beschaving" te verliezen?
Dan vindt u mij niet aan uw zijde.
Ik zit bij IS al gauw in de oog om oog, tand om tand mode.
Maar ik heb ook veel staaltjes gezien van wat ze gedaan hebben.
Tegen een muur en afschieten dat addergebroed, en dan komen ze er vergeleken met hun slachtoffers er heeeel heeel erg genadig vanaf.
U wilt liever dat ze nog eens de kans krijgen?
Wat ze zouden het zo weer doen. Ook hier. Vergis u zich daar niet in.
@Roadblock | 02-08-21 | 19:44: Internationale wetten zijn voortgekomen uit beschaving en is dus deel daarvan. Verder ben ik het volledig met je eens.
Ik hoop dat ze ieder IS wijf vinden. Maarja wat doet Nederland . ( kots emoticons)
Hang 'em high.
En degenen die verzachtende woorden over de daders spreken mogen de resten opeten.
puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_39515_11/...
Op grond artikel 15, eerste lid, sub e van de Rijkswet op het Nederlanderschap 18 verliest een Nederlander van rechtswege de Nederlandse nationaliteit indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is.
@Coolcalmcollected | 02-08-21 | 18:15:
Nou, je weet wat Gabberhaus daarover te zegen had.
@NiCeY | 02-08-21 | 18:25: idd,dat is wel een WOB- verzoek waardig
@Coolcalmcollected | 02-08-21 | 18:15: Kennelijk vallen deze misdaden binnen het in Nederland toegepaste gedoogbeleid. Daar hebben we als fatsoenlijke burger ons eigenlijk niet mee te bemoeien.
@warrig | 02-08-21 | 18:34: idd Aantjes moest aftreden voor minder
@Coolcalmcollected | 02-08-21 | 18:35: We glijden steeds verder af.
@Coolcalmcollected | 02-08-21 | 18:15:
Een staat... Daish is nooit als staat erkend.
@Roadblock | 02-08-21 | 18:40: tegen wie hebben we dan gevochten ,IS ?
@Roadblock | 02-08-21 | 18:40: Een staat is een land met zijn eigen onafhankelijk bestuur en een hiërarchische politieke organisatie die gezag uitoefent over een bevolking, gelegitimeerd door een vorm van recht, waarvan de naleving wordt afgedwongen met een monopolie op het gebruik van geweld.
@Coolcalmcollected | 02-08-21 | 18:47:
Mja, maar het gaat erom of Nederland Daish (IS) erkent heeft als staat.
Zo niet, dan gaat het verliezen van de Nationaliteit niet op.
@Roadblock | 02-08-21 | 19:37: erkennen als Wan- staat
Die zwarte boerkas lijken op vuilniszakken.
Behalve dat je in een vuilniszak soms nog wat van waarde kunt vinden.
@Knufter | 02-08-21 | 18:11:
Ik moest lachen.
Helden.
Die vrouwen op de achtergrond dragen een lichtgekleurde boeka met een vrolijk streepje, nieuwe mode?
Klein glimlachje van mijn kant valt u deel
Haha, lachuh. Ziet het verschil niet, alles vullus.
Die zijn voor het gft.
Helemaal waar.
En als u kritiek heeft op de islam of in dit geval op het vergoelijken en wegkijken van buitensporig islamgerelateerd geweld bent u niet in orde, u lijdt dan aan een psychische aandoening, een 'fobie'. Islamofobie. Einde discussie en volgende onderwerp graag.
Deze gedachte kwam ook bij mij onmiddelijk op, De echte slachtoffers van de islamterreur komen veel moeilijker hier binnen dan die moslimwijven die zielig lopen te doen voor de bühne.
Ik zou ze alle vier doen!
Dappere dame!!
Als de Simbakubwa kutokaafrika niet uitgestorven was, zou ik ze loslaten op IS vrouwen (en mannen).
30 Stuks, pfff, dat is een heel seizoen M.
wat een bagger die pinguïns
Prima om die IS-terroristen hun leven hier onmogelijk te maken zodat ze maar wat graag weer terug willen naar hun kalifaat.
hier zijn de moslima niet blij mee.
Maar het is zo zielig voor de kindertjes. Die hebben er niet voor gekozen. En nog meer van dat soort blabla. Feit is dat het buitenlandse conflict naar Nederland wordt verplaatst en uiteindelijk ons probleem wordt (gemaakt).
Plaats de kinderen uit huis en laat ze opgroeien in een normaal gezin. Dit soort tuig is de NL lucht niet waard.
Laten we aan Geert Mak vragen wat wijs is.
Kunnen we ergens doneren?
Goeie, ik doneer gelijk een geeltje.
@XaaD666 | 02-08-21 | 18:24:
Guldens zijn niet meer in te wisselen voor Euro's
@aflaatverkoper | 02-08-21 | 19:36: De meeste guldenbankbiljetten kunt u nog tot 1 januari 2032 inwisselen voor euro's. Dit doet u bij de Nederlandsche Bank (DNB) in Amsterdam.
Het zijn geen rechters maar media uitsprakologen
Ik weet niet wat voor ziekte hier in de media is geslopen om die griezels maar als slachtoffer te presenteren .
Korting op coke?
Dezelfde ziekte als eind jaren 30 misschien?
Gebroken geweertje was zeer polletiek correct.
Nu nog steeds.
@Bolder | 02-08-21 | 17:54: idd,zie ook het boek van Daniel Johan Goldhagen; Hitlers Gewillige Beulen,hoe de gewone bevolking beulen werden.
Marxisme?
"Je bloed kookt als je ziet dat de ernstigste misdadigersgroep die we kennen, hun medeplegers en supporters zomaar een podium krijgen om uit te dragen dat ze zielige slachtoffers zijn, terwijl ze donders goed wisten wat er speelde.
Waarom drong dit niet meteen door bij Nederlandse theater- en filmmakers?
Omdat dat verwende, decadente, hedonistische nihilisten zijn. Ik herinner me dat toen er besloten werd het boek dat die Thomas Rueb over Laura H heeft geschreven, te gaan bewerken tot een 'voorstelling' (toneel of musical, weet ik veel) de champagne bij de uitgever meteen werd opengetrokken.
De echte slachtoffers zijn toch echt de belastingambtenaren.
Voordat ze gingen wisten ze precies met wat voor onmenselijk uitschot ze te maken hadden. Iedereen kent die filmpjes. Als dat je toekomstbeeld is en naar die ratten vertrekt ben je zelf geen haar beter. Laat ze nooit meer terugkomen en rotten in hun cel.
Ik betwijfel of iedereen de filmpjes kent.
Ik denk dat de meerderheid ze niet WIL kennen, of er niet tegen kan.
De dames vonden het in ieder geval geweldig.
Er is een naam voor een vrouw, die het niet uitmaakt onder welke man ze schuift, en van hand tot hand doorgegeven wordt, als er weer een doodgaat.
Prima, ik steun de Jezidi's, ruim die wandelende tenten maar op. Vergeet na afloop geen speklap op het afval te gooien en er een fotovan te maken, kunnen de nabestaanden namelijk slecht tegen.
Gerechtvaardigd of niet
willen wij dat andermans oorlogen ( het zijn er nogal wat wat ) worden uitgevochten in ons Nederlandje ?
Maar ja, wie zijn wij? Wat willen wij? waarom gebeurt dit? Blijkbaar wordt er toch zo gestemd dat er weer 700+ asielzoekers binnen mogen wandelen?
Wil je deze reli nazi's laten wegkomen met hun daden?
We halen de daders willens en wetens binnen, sterker, we laten ze hun verhaal doen en zich presenteren als slachtoffer .
@Geenjoris | 02-08-21 | 17:49:
Niet zonder testbewijs.
Volg het nieuws,geen testbewijs no deal
@donkieshot | 02-08-21 | 17:50: Nee, maar als we ze daar laten waar ze wellicht ook nog gestraft kunnen worden is dat de beste optie. Hier denkt men toch weer dat het wel gaat lukken met heropvoeden. Gewoon daar laten wegrotten graag.
@donkieshot | 02-08-21 | 17:50: u ziet ze niet liever nog vele jaren uitzichtsloos in een tentenkamp in de woestijn wegrotten dan 1 jaar vast in een Nederlands paleis en daarna huis plus uitkeringen krijgen? Ik kies voor de eerste optie.
@whitechocolateface | 02-08-21 | 18:02: Ik wens ze de vlooien van duizend kamelen, plus de rest.
Ik zie het liefst dat dit soort tuig daar geexecuteerd wordt maar als dat niet lukt mogen ze het hier ook doen.
Andermans oorlogen? Mocht je willen.
Nee, maar dat recht hebben wij verspeeld zodra we de eerste moslim naar binnen gehaald hebben.
Ik moet er nog een goede naam voor verzinnen maar ik denk aan Al Naqba (De Catastrofe) of is die al bezet (pun intended).
Hijab, Chador, Nikab en Boerka's. Ik vind het verschrikkelijk.
wat ik niet snap aan zo'n kamp is hoe kinderen hun moeder herkennen. 'Ben je je moeder kwijt, hoe ziet ze eruit? ' 'ze heeft bruine ogen en een zwarte jurk' .
'Attentie, kan de moeder van Mohammed zich melden bij de washokken?'
Bij de dierenwereld gaat het om geuren
@ small town.
Dat ruiken die kinderen. Ieder van de IS-hoeren stinkt anders.
@rein9576 | 02-08-21 | 17:49:
Yep, nose, eyes, ears.
And arse..
Welke Mohammed?
Pak ze
Dit is een vrouw naar mijn hart, en dat van Simon Wiesenthal...
Ik wens haar veel succes met haar strijd. Ze heeft de Nederlandse staat in ieder geval tegen zich.
Het is ongelooflijke dat die achterbakse pinguïns hier naartoe gehaald worden, zielig worden gemaakt en dat de echte slachtoffers de schijt kunnen krijgen. De Nederlandse regering moet zich kapot schamen.
Team me-zie-die.
Wereldlijk vorst heeft belet de grond verschoond te houden van conflict.
Bij Donar en Nehalennia, als ik in voethark trap dan vloeit in deze akker mijn bloed.
In grote schaamte binnen deze perimeters convict.
waar heb je het over? ... weer 1 of andere wazige tekst waarvan je denkt dat anderen ermee verlicht moeten worden? Ga piepers jassen joh.
Geen last van muggen.
Ok, ik ben om. Hier zijn ze zelfs overdag actief. Ga zo'n cape met horren gaas bestellen.
Goed zo!
"Je bloed kookt als je ziet dat de ernstigste misdadigersgroep die we kennen, hun medeplegers en supporters zomaar een podium krijgen om uit te dragen dat ze zielige slachtoffers zijn, terwijl ze donders goed wisten wat er speelde."
I couldn't agree more with Pari.
Maar stukje bij beetje worden die IS ratten toch teruggehaald of ingevlogen vanaf Turkije. Zo hebben we hier al Laura H (een soort BNer die op eerste kerstdag een invoelend 'human interest' interview wordt afgenomen, en waar al toneelstukken en musicals oid over gemaakt worden); ene Yousra (is al veel eerder teruggekeerd, maar voor de tweede maal opgepakt vanwege IS propaganda activiteiten en het aansporen tot het plegen van aanslagen); ene Melis (die geen enkele straf heeft gehad, dacht ik, zelfs geen Mickey Mouse strafje); we hebben 'mooie' Angela (probeert in de rechtszaal de ongelovige honden, varkens, en apen mild te stemmen door glimlachend te 'bekennen' dat ze een 'dom gansje' was); we hebben Fatima uit Tilburg (werd door de teringTurken op een vlucht naar Amsterdam gezet, ondanks hevige protesten van Nederland, want haar Nederlanderschap was ingetrokken. Fatima vecht die intrekking nu juridisch aan, is nog geen uitsluitsel over bij mijn weten); we hebben Ilham uit Gouda, die daadwerkelijk is opgehaald uit Syrië, omdat ze het 'recht' heeft aanwezig te zijn bij haar rechtszaak (ik persoonlijk had die rechtszaak er dan maar bij laten zitten en Ilham zo lang mogelijk, liefst voor altijd, in Syrië laten zitten); en ca drie weken geleden is ene Hicham R. door de teringTurken op een vlucht naar Amsterdam gezet, ondanks hevige protesten van Nederland, want zijn Nederlanderschap was ingetrokken (ik weet niet of Hicham die intrekking al juridisch aan het aanvechten is, zoals zijn collegaatje Fatima, maar dat zal ongetwijfeld gebeuren).
En inderdaad, er staan nog vele tientallen van die monsters in de rij om 'gerepatrieerd' te worden. Nee, laat ik dat onmiddellijk veranderen in 'teruggehaald' worden, want 'repatriëren', daar zit het woord 'patria' in, Latijn voor 'vaderland', en als Nederland iets niet is m.i., dan is het wel het 'vaderland' van smerige IS ratten.
Nou ja, je kunt je kwaad maken - wat ik toch weer iedere keer doe bij dit onderwerp - veel beter is natuurlijk wat Pari Ibrahim doet, nl zo veel mogelijk daderinformatie en bewijs proberen te verzamelen, maar ik heb er een hard hoofd in: die ratten zullen hier in de rechtszaal alles ontkennen, zich glimlachend als 'domme gans'-slachtoffertjes presenteren die zich hebben laten 'inpakken' door de gelikte IS propaganda en de mooie praatjes van hun IS lovers (dat deden ze zonder uitzondering in die Spaanse documentaire die een paar weken geleden op tv werd uitgezonden), en over een tijdje lopen ze allemaal weer 'gewoon' rond in onze samenleving, waar ze m.i. echt in geen duizend jaar thuishoren.
Ik blijf het zeggen: opzouten met dat islamitisch-fundamentalistische tuig.
Ik herhaal nog maar eens: Neurenberg processen tegen deze dames. Je moet wel de echte waarheid boven tafel krijgen en daarmee overtuigend aantonen welke misdaden ze echt gepleegd hebben en wat ze zonder direct handelen in stand hebben helpen houden.
Justitie heeft er in films een handje van om boefjes vrij te laten waarna deze door hun medeboefjes verdacht worden van heulen met justitie en daarom een kopje kleiner gemaakt worden.
Zouden er ook films zijn waarin aan teruggehaalde IS-bruidjes anoniem bossen bloemen en chocoladeharten gestuurd worden?
Si Vis Pacem,Para Bellum
Het is een knap staaltje seksisme van de Nederlandse justitie om te denken dat deze monsterlijke vrouwen slachtoffer zijn.
Hier kan ik een heel vertoog over houden:
het is een bekend cliché om de vrouw als moeder als een heilige te zien.
Deze vrouwen zijn het tegenovergestelde en zijn minderwaardige onmensen.
Mooi uitgelegd, hoop dat dit soort teksten ook de media voor een nog groter publiek halen. Ik kopieer het stiekem alvast.
Ze doen een Ans Boersma.
Goed geschreven Johnson. Die berg. Sinjar meen ik. Die is iedereen vergeten. Goed stuk, bedankt.
youtu.be/9VAafu5burk
@XaaD666 | 02-08-21 | 18:35:
"hoop dat dit soort teksten ook de media voor een nog groter publiek halen."
Nee, dat doet het niet. Ik heb een abo op de Volkskrant en ik vind het over het algemeen geen slechte krant, hoor, in tegenstelling tot zo'n beetje iedereen hier op GS, maar ca een jaar geleden, en nog eens ca een aantal maanden geleden, verscheen er een pleidooi in de krant van Ad Corten (CDA) om de ISers en hun kinderen terug te halen. De eerste keer stuurde ik - onder mijn eigen naam uiteraard - een ingezonden brief als reactie. Werd niet geplaatst; is niet erg, maar wat wel erg is, is dat er geen enkel weerwoord op Corten verscheen. Zelfde verhaal de tweede keer: Corten krijgt alle ruimte om voor terughalen te pleiten, de dagen daarna zie je geen één tegenreactie in de krant. En überhaupt komt er nooit een tegenstander aan het woord, als bv een Sjoerd Sjoerdsma (D66) het een goed idee vindt om die ratten 'gecontroleerd' terug te halen, want dat is 'veiliger' voor ons, of als bv de 'Kinderombudsvrouw' Margrite Kalverboer, pleit voor het ophalen van de kalifaatkinderen.
De Gutmensch-standpunten, die krijgen altijd alle ruimte in de MSM, van tegenstanders herinner ik me alleen Dilan Yesilgoz die in een praatprogramma fel tegen ophalen was, en bij Buitenhof een keertje Ruud Koopmans, die tegenover twee tegenstanders (ik meen Marion van Son en Edwin Bakker) geplaatst was. Dat doen ze bij de tv altijd: je nodigt één vertolker van het afwijkende / rechtse / populistische etc standpunt uit en zet die tegenover meerdere tegenstanders. Zo hebben die toch altijd een soort voorsprong in het debat.
Wat een eindbaas is deze dame, mijn hoop is dat ze net zo vasthoudend is als Simon W, mogelijk haar voorbeeld, nu maar hopen op resultaat.
Joh...uiteindelijk handelen deze mensen puur uit eigenbelang. Koerden vs iedereen die hen geen land wil geven en Yezidi vs. Moslims. Nederlanders trappen er natuurlijk weer in, want mevrouw is negatief over Moslims en dus staat ze aan onze kant.
Dus haal ze maar binnen die arme mensen. Vervolgens krijgen we hier protesten van Koerden tegen Turkije en IS. Protesten van Turken tegen PKK. Protesten van Moslims tegen alles en iedereen, want Moslims zijn natuurlijk het meest zielig.
We importeren ellende waar we niks mee te maken hebben.
Het ligt in dit geval toch wat genuanceerder. Pari Ibrahim strijdt voor gerechtigheid voor de Yezidi's omdat zij monsterlijk behandeld zijn door de zgn, strijders van het IS kalifaat. Verkrachting en slavernij was daar nog maar één misdrijf van. Nu haalt de Nederlandse regering de mededaders, want de IS vrouwen waren uiteraard niet onschuldig. terug naar Nederland en daarmee ontlopen zij hun straf, want die paar jaar brommen in een Nederlandse cel stellen niks voor in vergelijking tot het aangedane leed. Natuurlijk willen de yezidi's dat deze adders hun straf ondergaan. Heeft helemaal niks te maken met negatief doen over moslims, hoewel IS uiteraard wel een islamitische staat was. In tegenstelling tot 95% va de mensen die hier onterecht een asielvergunning krijgen zouden de yezidi's daar wel "recht" op hebben. Zeker omdat ook Nederlanders hen verkracht, tot slaaf gemaakt en familie hebben uitgemoord.
@Toos Bevergeil | 02-08-21 | 17:47: Nee hoor. Op het moment dat ze vertrokken waren dat geen Nederlanders meer, en dat moeten het niet meer worden ook. Ze hebben ergens anders voor gekozen, er mag geen weg terug zijn naar het land van melk en honing.
@echtepleb | 02-08-21 | 18:01:
Dat kunt u vinden, en dat kan ik vinden.
Maar onze grote Grappighaus vindt andere dingen.
De EU, die zo langzamerhand zijn reet afveegt met nationale wetten, vindt ook wat anders.
De Yezidi hoeven helaas niet op brede steun vanuit Nederland te rekenen. Dit linksdraaiende landje heeft de woke religie omarmt en zal geen kwaad woord spreken over welke moslim dan ook. Je kunt nou eenmaal geen slachtoffer van moslims zijn, want die zijn zelf per definitie slachtoffer en volgens de woke religie mag je daar als blanke Europeaan niks van vinden. In de UK werden mensen die ageerden tegen de pakistaanse rape-gangs weggezet als racisten. Nederland is hard op weg de UK in te halen. Ik vrees dat de Yezidi vanuit de Nederlandse overheid niets dan onverschilligheid mogen verwachting, van onze politici niks dan wegkijken en van onze media niets dan minachting en ontkenning van hun leed.
Ik kan het niet beter verwoorden.
Daar ben ik ook bang voor, of er moet eindelijk eens een grote cultuuromslag gaan komen tav woke wappies.
Het is echt schandalig dat die IS misdadigers emphatische interviews krijgen, toneelstukken, boeken, optredens in praatprogramma’s en ga zo maar door. Deze vrouwen moeten voor jaren achter de tralies voor het onbeschrijfelijk leed dat ze aangericht hebben.
We weten echter al hoe dit gaat aflopen. Justitie die die moeilijk kijken gaat constateren dat de bewijslast helaas niet echt rond te krijgen is. Dan volgt er een minimale straf op minimale punten en zelfs vrijspraak is niet ondenkbaar.
@Nuuk
Ik wil daar graag nog even iets aan toevoegen. Deze IS-hoeren verdienen het om op straat bespuugd en uitgescholden te worden voor alles wat stinkt en smerig is, zij verdienen het om constant over hun schouder te moeten kijken, laat ze maar constant op hun hoede zijn.... met de angst en tevens de wetenschap dat er op een dag met hen afgerekend zal worden door één van de slachtoffers.
@Nuuk | 02-08-21 | 17:41: Het enige wat ik wel een reden zou vinden om ze hier naar toe te halen is om ze te kunnen berechten voor het oog van de wereld. Je hebt dan wel ook betrouwbare getuigenverklaringen nodig en bewijsmateriaal dat vermoedelijk in overdaad voorhanden moet zijn. Je moet hier een soort Neurenberg-processen tegen deze dames voeren, zoals destijds tegen SS kampbewaaksters.
Het probleem is vooral dat die NL IS-wijven een NL-paspoort hebben waar veel rechten bij horen ( en te weinig plichten). Een zielig verhaal van een Yezedi maakt maar even indruk maar is niemand hier verantwoordelijk voor.
Wegkijkgedrag van ambtenaren dus.
@Alfred E. Neuman | 02-08-21 | 17:45: Zoals iemand al eerder hier reageerde; Laat ze hun oorlog maar niet in Nederland uitvechten.
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 17:48:
Ja, om ze eerlijk te berechten en te straffen moet je ze naar een land halen waar de overheid kopschopmoordenaars vrij laat rondlopen, en die Panhuis, die twee minderjarige meisjes ontmaagd en verkracht had, van zijn 16 jaar na 5 jaar al zodanig vrij rondliep, dat hij Anne Faber kon vermoorden.
Goed idee.
We zijn al de Risee van Europa met onze "intelligente" aanpak van Corona, dus dat kan er ook nog wel bij.
Raar dat er geen supergeheime kill squads zijn om af te rekenen met dergelijk volk. Om staatsveiligheid enzo. Zal wel teveel films hebben gekeken.
Wel een goed idee.
Die geheime squads zijn er wel degelijk:
www.bol.com/nl/nl/p/les-tueurs-de-la-...
“ Vincent Nouzille is a writer and director, known for Les Tueurs de la République (2017), ”
Lees Vincent Nouzille, hij beschrijft dat de Franse regering de problemen met de militante !slamisten in het buitenland door death squads oplost
@theo-is-dood | 02-08-21 | 20:44:
Is hier ook info over te vinden in iets anders dan het Frans?
Wat ik oprecht niet begrijp, is hoe dat bij de boven ons gestelden werkt in hun hoofd.
Komen twee vrouwen bij de dokter. Of nu ja, er komen dus twee vrouwen bij de grens. De één is cultureel verbonden met een groep die al langer in je land voet aan de grond aan het krijgen is. De ander is cultureel verbonden met een groep die je totaal niet kent.
De tweede blijkt door de eerste onderdrukt te zijn geworden. Beide groepen proberen in hetzelfde land te leven, maar de ene groep probeert waar mogelijk de andere groep middels genocide van de aardkloot te verwijderen.
Moest je kiezen, wie zou je dan een schuilplaats aanbieden? En waarom kiezen veel van die politici dan voor die moordende groep? Is dat omdat die groep al in ons land aanwezig is? Gaat het simpelweg om geld?
Het is 1 van de bijverschijnselen van critical theory. Daarin wordt uitgegaan van het feit dat er geen waarheid bestaat en dat de blanke westerse man de wereld onderdrukt. De onderdrukker ziet alleen zijn waarheid, de slachtoffers zien hun waarheid en die van de onderdrukker en weten dus meer dan de onderdrukker. De moslims worden volgens die ideologie door het westen onderdrukt. Daarom mag het westen geen oordeel over hun hebben, want zij zien nooit de volledige waarheid, in tegenstelling tot de onderdrukte moslim zelf. Aangezien critical theory ook in Nederland toenemende invloed heeft op de politieke partijen, met name op links, zien we dus heel vreemde houdingen. Niet alleen in het geval van de Yezidi's en IS, ook hoe het feminisme staat tegenover hoofddoekjes, hoe BLM demo's opeens belangrijker zijn dan corona, waarom in Amsterdam homo's niet meer beschermd worden. Al dat irrationele gedrag wordt verklaard door een irrationele ideologie die steeds meer aanhang vindt.
Ik hoop van harte dat er gerechtigheid komt. Kutland, excuses voor dit woord.
Ons land is prima, ik hou van Nederland, en bij alle feestdagen gaat mijn vlag uit.
Noemt u maar eens een paar landen waar je meer mogelijkheden hebt.
Zo ja, ga er in uw eigen belang naar toe.
Kudt regering, Kudt overheid, dat vind ik wel.
Prachtig verhaal, ik denk dat er heel veel steun is vanuit de bevolking.
Maar de MSM zwijgt er over, en Den Haag steunt alleen maar de zielige terugkeerders.
Dit zijn nou de mensen die zielig zijn, en dit zijn de mensen die we moeten helpen!
#kutland
Maar het is toch ook heel zielig als je geen Yezidi meisjes meer als huisslavinnen kunt houden, en je pannekoeken zelf moet bakken? Of poffertjes zoals de IS dames zeiden in de VPRO documentaire. Ook zielig als je geen onthoofdingen meer kan zien op het marktplein. En in Nederland mag dat allemaal nog niet. Ook heel zielig.
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 17:45:
Ik heb me een beetje verdiept in wat de dames zoal deden in Daish.
U kent de vrouwelijke Islampolitie in Iran?
Nou, die zijn een kleuterklas vergeleken met die in het kalifaat.
U moet dan meer denken aan de Duitse Sondercommando's .
Toch zijn er echt heel veel Nederlanders die dit tuig van de richel zielig vinden en terug wil halen.
D66 / GroenLinks / CDA/ de links geinfiltreerde kerken, die ik nog nooit voor de Christenen, die dagelijks doodgemarteld worden in de Islamlanden, heb horen opkomen.
Nog even wachten tot de Taliban officieel overheidje spelen mag, en dan dumpen we al wat riekt naar jihadisme daaro. Sterker nog, laten we ze 'verleiden' om hijra te doen nl.wikipedia.org/wiki/Hijra zoals ook wij 'verleid' worden om ons te laten vaccineren.
Goed idee, maar dan moeten die dames van te voren wel gesteriliseerd worden. Je wil niet dat mensen met zulk abject gedachtengoed zich gaan vermeerderen.
Helaas. Vanuit hun ideologie gezien zijn ze juist frontstrijders, die verplicht zijn alhier de sharia in te voeren en het land toe te voegen aan het kalifaat.
De bedoeling is dat u juist verleid wordt toe te treden tot hun ideologie.
Voorbeeld: kinderen die aan de docenten komen vragen om toch ook eens een dag te vasten tijdens de rameldam. Velen zien er in eerste instantie geen kwaad in. Totdat je vraagt of zij dan ook een keer bij de kerstboom komen zitten... Of nee, die kerstboom, die mag al niet meer.
Mij leek een kalifaat niet eens zo'n gek idee. Voor de echte moslims. Als de inwoners daar helemaal Middeleeuws stikgelukkig zijn met elkaar en het daarbij laten...
@Poesmobiel | 02-08-21 | 17:54:
U heeft enig idee wat ze allemaal uitgevreten hebben?
Ook met kinderen?
@EEnzame SchizofrEEN | 02-08-21 | 17:39:
Mijn dochter zit in het onderwijs.
Zij past die methode toe, als er weer gevraagd wordt om een excursie naar de Moskee, Leuk, kan de klas leren van de Imam hoe er gebeden wordt en zo.
Alleen akkoord als er ook naar de Synagoge gegaan wordt.
En dan gaat het plots niet meer door.
Happy hunting!
Moest gisteren ineens denken aan die ontsnapte Josti die solo was gegaan en een liedje zong over mondkapjes. Gelijkertijd aan die andere Josti die een kerstliedje zong.
Pari, weet je zeker dat je die moedige strijd vanuit dit land wil voeren?
Ze woont en werkt inmiddels in Washington.
@Poesmobiel | 02-08-21 | 17:36: Ah, heb niet opgelet. Dat lijkt me een uitstekende plek als basis.
Ze maakt jacht op IS-ers, vandaar dat ze in Nederland terechtkwam.
#grenzendicht
#Wilderswhatelse?
@karbonkelfred | 02-08-21 | 17:30:
Als ik me niet vergis gaat dit artikel over een in Nederland neergestreken Yezidi-vrouw die jacht maakt op IS-vrouwen. Zou jij anders even willen doorgeven dat de titel veranderd moet worden, aangezien het niet klopt.
Goed bezig, deze mevrouw.
Mooi, nu nog tot Pari en haar dames tot de tanden bewapenen. oeps..
Huh wat zegt ze nou?
In het geheugen gegrift, dat is echt een nieuw concept waar de nederlandse overheid eerst aan moet wennen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze dezelfde aanpak hanteren als die Israëlische nazi-jagers destijds. Gevonden, knal.... probleem opgelost en de wereld weer een stukje beter gemaakt.
Maar de slimste nazi's waren van harte welkom in Amerika en Rusland en de gemeenste in Zuid-Amerika.
Dat klopt inderdaad maar ik gok zomaar dat een Duitse Natuurkundige destijds niet zo heel actief betrokken was bij het plegen van genocide dan laten we zeggen een kampbewaarder... daar zit nog wel een klein verschil tussen ondanks dat ze zeer waarschijnlijk beiden hetzelfde verwerpelijke gedachtegoed aanhingen.
@Mr_Natural | 02-08-21 | 17:25: Nuance. Dat waren de meest linke, vermogende en gevaarlijkste lieden die er rondliepen. Mensen die op zijn minst levenslang opgesloten hadden moeten worden of inderdaad wat Neuman al opperde. Slim? Tja.
@Mr_Natural | 02-08-21 | 17:25: Dat is toch wel een veroordeling aan het adres van Nederland, de Argentinië voor islamofascisten.
ik denk dat wat naar IS gebied vertrokken is nou niet echt de slimsten waren.
@me163komet | 02-08-21 | 17:31: Slim was het idd niet, maar heb verschillende fragmenten voorbij zien komen van jonge vrouwen waarbij het aan IQ niet ontbrak.
@me163komet | 02-08-21 | 17:31:
Dus? Domme concentratiekamp bewaaksters zijn minder erg?
Hun domheid is hun excuus?
Oh, wat waren ze naief.
@me163komet | 02-08-21 | 17:31: Er zaten toch verrassend veel 'strijders' met een HBO-opleiding bij. (Niet dat die nog van enige waarde is tegenwoordig, maar toch.)
Ja Inglorious basterds style. nice.
Tegen Pari wil ik zeggen: “Welkom in mijn land”. Ja, voor haar geldt dat wel. Deze vrouwen zijn echte slachtoffers. Maar onze regering vindt die IS-ers veel meer slachtoffer. Die moeten hier vrijgelaten worden na een proces zonder noemenswaardige straf, want geen bewijs. Rechtvaardigheid is hier héél vervte zoeken.
Liever een zo een vrouw dan 3 alleenstaande mannen
Spoor ze op en sluit ze op, die walgelijke religieuze amoeben.
Ik zou ze wel willen steunen. Heb het boek gelezen: "Het vergeten volk ". is er dan niemand bij de npo die het voor hen opneemt. Kom op! ACTIE1
Blijkbaar vallen er geen of te weinig deugpunten of subsidie te halen met Yezidi's bij de npo.
Heb ik ook gelezen.
De tranen schieten je hol uit bij zoveel onrecht.
De moslims schijnen toch behoorlijk in de melk te brokkelen hebben bij het CDA en D66 anders kan ik het niet rijmen.
Wie deze wijven verdedigt bekijk ik als iemand, die Duitse concentratiekampbewaaksters die lampenkappen van getatoeerde huid maakten, 'bruiden' en 'strijdsters" noemt.
Voordat wel oordelen over deze ISIS-vrouwen is het beste om ze even zelf te laten spreken.... www.youtube.com/watch?v=eD7hDRTWKjY&a... Het is namelijk veel erger dan u denkt!
Welkom welkom welkom....
Ongelooflijk hè.
Wat een treurnis.
En dat is nog maar aangaande dit. Het is nog veel erger dan u denkt.
Die dames liegen dat het gedrukt staat. Leden van de Einsatzgruppen in Oost-Europa en de voormalige Sovjet Unie waren ook slachtoffer van Hitler omdat ze iets anders hadden verwacht dan waar ze in terechtkwamen... Laat me niet lachten.
Deze enorme kampen zijn inmiddels mini ISIS-staatjes geworden. Dat is wel duidelijk.
Het eerste wat je toch doet met zulke wijven is die burka verbieden in zo'n kamp.
Zijn ze weg van isis, lopen ze er nog als een stelletje vuilniszakken bij. Daarnaast: kinderen onder de 2 weghalen bij dit soort monsters en elders een normale opvoeding geven. Kinderen boven de 2... tja daarvoor is het wellicht al te laat. Geen idee wat we daarmee moeten. Maar eigenlijk vind ik dat we er niks mee moeten. Ze zoeken het maar uit.
Gewoon die patat bruidjes terug halen en bescherming geven. Want zielig en Nederlandse nationaliteit.
De NPO probeert voortdurend sympathie te wekken voor leden die helemaal geen sympathie verdienen. Die IS-wijven, de Gooise kopschoppers, Kaag...
Sorry, even te druk met kleurtjes, letters en divilijsten.
Kaag kun je niet met IS vrouwen vergelijken.
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 17:57: Want ze is erger? Want ze verdient wel sympathie?
Vreemd eigenlijk dat D66, GroenLinks en BIJ1 geen stanpunt innemen tegen deze religieus gedreven moderne slavernij...
Nee, tuurlijk niet. Waar moet Sigrid in haar tweede huis straks de slaven vandaan halen? Dat kan zo maar niet.
www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/i...
Het past niet in het rigide mens- en wereldbeeld dat ze als waarheid aan ons presenteren. Toegeven dat de Yezidi's slachtoffer zijn is impliciet toegeven dat degenen die zij als slachtoffer willen zien toch echt daders zijn. Dus worden er allerlei drogredenen aangevoerd om de waarheid te verdraaien.
U begrijpt het niet. Deze IS'ers zijn door onmenselijke omstandigheden, waar de oorspronkelijke autochtone Nederlandse bevolking voor verantwoordelijk is, in Nederland geradicaliseerd. Deze IS'ers zijn net zo goed slachtoffer volgens de postmoderne warhoofden.
Dat is helemaal niet vreemd. Ze zijn allemaal niet wit.
@therealbraindump | 02-08-21 | 17:28: Ja, SS'ers die naar het Oostfront gingen waren ook slachtoffers. Net als de leden van de SS-Panzer Division Das Reich. Heel zielige Duitse jongens die toevallig een beetje mensen moesten doodschieten in Oradour. Bovendien waren de Duitsers slachtoffer van het Joods-Bolsjewisme onder leiding van de Amerikaanse grote bedrijven. Gelooft u dat allemaal?
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 17:41:
Ironie is best moeilijk niet?
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 17:41: volgens mij zijn wij het eens ;)
Verzetsstrijders anno 2021…
Wie? Die IS wijven?
@Jezus_Boeddha | 02-08-21 | 17:42:
Jezus… denk na…
Lijkt me vrij kansloos. VVD/CDA-stemmers zullen erop toezien dat er geen wetgeving komt om IS-terroristen serieus te bestraffen, en over de rechterlijke macht hoeven we het helemaal niet te hebben.
Ze doen er beter aan om eigen hit-teams samen te stellen en deze wijven zelf op te gaan ruimen.
Je hebt eigenlijk een MacArthur in Tokio of een Eisenhower in Neurenberg nodig.
Deze dame haar toonzetting is veel te hard en daarom onfatsoenlijk. Dat moeten we natuurlijk niet willen. Daarom zsm sensibiliseren.
Deze moedige dame en de mensen voor wie ze opkomt hebben de pech dat ze slachtoffer zijn. Daar hebben die masochisten hier in politiek, justitie, onderwijs en media niet zoveel mee.
Ik heb zo'n voorgevoel dat ons OM die bewijslast wel ergens in een onderste lade zal kieperen.
Naast die onderste steen van de MH17 ramp. kuch* aanval?
Hopelijk zijn de verzamelde verklaringen in het Nederlands, anders kunnen ze het sowieso wel vergeten.
Kan ook niet anders, want wie gaat dat vertalen? Als Spaans al Chinees voor hun is, wat is yezidisch of koerdisch dan?
Deze vrouw heeft gelijk, Wat denk je zelf dat zo een extremistishe vrouw naar syrie afreist om dat de afwas te doen. Ik heb al tijden van die ideeen van ze verschuilen zich achter het vrouw zijn.. Je bent daar zelf naartoe gegaan.. dus heb je dat met een rede gedaan niks meer en niks minder... Opsluiten die bende en nooit meer vrij laten... Of beter gezegt. Daar laten blijven, Ze willen zo graag daar zijn. Geef ze een syrish paspoort en toedeledokie ....
Meisjes van 15 schijnen nog geen kranten te lezen. Of TV te kijken. Of op het Internet te zitten. Dus hoe moesten die arme schaapjes nu weten waar ze naar toe gingen.
Maar... het zag er allemaal zo romanties uit op de onthoofdingsvideo's!
Ik hoop dat ze net zo goed zijn in opsporen als de Israëliërs zijn/waren met SSers.
Laat ze een crowdfunding starten voor backoffice, opnameapparatuur en reizen voor getuigen. Maken wij ze wel groot.
YEP, doe mee.
Goed idee!! Kan geenstijl ook geen crowdfunding starten?? Ik geef graag gul.
+veel
We doen niet aan aflaten. Handen uit de mouwen, man.
Prima idee...
Waarom is er geen link naar de stichting?
www.freeyezidi.org/nl/tag/pari-ibrahi...
Nobel streven, maar bepaalde dader groepen mogen niet aangepakt worden want dan zijn wij racist. Sterker nog Sigrid Kaag doet er alles aan om ze hier naar toe te halen zodat zij hun straf in Syrië ontlopen.
Weet niet wat ik walgelijker vind... IS-wijven of de Nederlandse regering. Mijn bloed kookt weer in ieder geval.
Idem hier.
Kan ik deze mensen steunen?
zit al anderhalf jaar binnen godbetert, moet wat geld kwijt!
U mag weer naar buiten hoor !
@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-21 | 17:12: Maar je mag nergens anders meer IN.. en laat het weer buiten nu net een beetje te Hollands zijn...
@ReyNemaattori | 02-08-21 | 17:18: Lekker, hè? Veel beter dan die plakzomers van de afgelopen jaren.
@ReyNemaattori | 02-08-21 | 17:18: www.freeyezidi.org/nl/doneren/
@Uw Verzekeringsadvis | 02-08-21 | 17:12:
beetje pech, lage afweer, prikkies helpen niet.
@ole guapa | 02-08-21 | 17:22:
dank u!
@ole guapa | 02-08-21 | 17:22: dank! @spartacus : linkje in topic?
gelul, slavenmarkten door islamieten?? alleen de west europeanen deden aan slavenhandel.
Van wie denk je dat ze het hebben afgekeken? Trouwens, 't zou me niets verbazen als die Amerikanen er weer achter zitten.
Sarcasme?
De moslims zijn er tot op de dag van heden nooit mee gestopt.
In Dafur noemen de arabieren alle zwarten nog steeds "slaaf".
Welkom Pari!
Pari betekent 'engel'.
Echt. De medeplichtigheid van de velen (D66 voorop) aan wat het beste als de nazi's van de 21ste eeuw kan worden beschreven. Alleen maar om te laten zien dat ze geen PVVers zijn.
Hopen dat de veroordelingen een tandje strenger en zwaarder gaan worden dan vele nazi's, heel veel nazi-medewerkers, kampbewaaksters etcetera kregen een zeer lage tot geen straf voor hun daden, werden zelfs verwelkomt vanwege hun talenten en ervaring in na oorlogs duitsland voor de wederopbouw.
De primaire vraag blijft toch het waarom?
Waarom wil je niet geassocieerd worden met een politieke partij die van wat dingetjes hier en daar wat minder wil? Dingetjes die ook nog eens de kwaliteit van de maatschappij veelal niet ten goede komen.
En de vrij gekomen energie en financiën dan iets meer inzetten voor de eigen bevolking, de kwaliteit van onze maatschappij zeg maar bewaren en versterken in plaats van stapje voor stapje afbreken..
@WasHetMaarMakkelijk | 02-08-21 | 17:17: Europese Unie?
@Pietie | 02-08-21 | 17:52: Terwijl dat niet hoeft. Die kunnen ook ervoor een unie voor EUROPESE volkeren te zijn. De Oost-Europese landen denken er wel zo over.
yes komop ladys .maar word wel moeilijk zoeken denk ik onder zo'n parasol
In huis dragen ze geen boerka.
Sorry, verkeerd gelezen.
Ik neem aan dat er bij het feestelijk onthaal wel foto's zonder boerka zijn gemaakt.
Top artikel en ik wens deze dappere Jezidi vrouwen heel erg veel succes. Fijn dat de redactie dit oppikt! Het is Pay-back time.
Hulde!
Nobel prijs kan eruit wat mij betreft
favoriete kleur van de yezidi's wordt in nederland vanzelf roze
Hunt them down! Mijn zegen heb je!
Hey VPRO, ga eens een docu maken.
Was het geen EU-docu?
@halfvolle glas | 02-08-21 | 17:10: Nee toch? Die docu over die is-hoer was toch van de VPRO?
@halfvolle glas | 02-08-21 | 17:10:
Het zijn geen Oeigoeren hoor.
Nou @Jeuken, maak je borst(en) maar nat. Nog een groep die namen van daders gaat exposen. En dus nog een persramp-in-wording...
Kan Jeuken weer huilie-huilie doen bij OP1
Oeioeioei, dat wordt strafvermindering.
Kijk! Deze vrouwen eens vol de aandacht geven hier en hopelijk op PowNed of ons. Lang interviewen en volgen documentair in hun zoektocht naar de vrouwen die hen martelden.
Idd! Niet naar laf Nederlands gebruik de daders alle aandacht geven,maar de echte slachtoffers.
Heel goed. De Simon Wiesenthal voor de yezidi's! Voor het gerecht brengen die hap. Ook al duurt het decennia. Opjagen.
Mooie parallel !
Voor IS-er's die denken dat ze over een paar jaar wel weer rustig kunnen slapen: Israël heeft nog 80 jaar lang overal daders vandaan geplukt.
@W_F | 02-08-21 | 17:24: Grappig. Ik postte een paar dagen geleden nog een tegel. Over dat ze nooit echt werk gemaakt hebben van het oppakken van mengele. Die heeft nog drie decennia gewoon met een naambordje op zijn deur in Argentinie de abortiearts kunnen uithangen.
@Knufter | 02-08-21 | 18:04:
Is niet helemaal waar.
Hij heeft 10 jaar in Argentinie als arts gewerkt.
En vluchtte toen naar Paraguay en vervolgens naar Brazilie.
Juist
REAGEER OOK