Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kostelijke video: Sylvana Simons, de live meltdown waarvan je wist dat ie zou komen

Prachtige historische beelden, uw nageslacht gaat er van smullen.

Sylvana Simons, Kamerlid BIJ1, ziet achter iedere boom/struik/paardenbloem/pak blanke vla een racist. Daarom heeft ze een motie ingediend waarin iets in de trant van 'de NCTV is een stomme kwetsorganisatie want NCTV'ers zien achter iedere boom een salafist!' staat. Minister Grapperhaus van Bomen en Salafisten vindt dit allemaal wel meevallen, daarom grijpt Sylvana Simons (die achter iedere boom een racist ziet) de interruptiemicrofoon om tegen Grapperhaus te zeggen dat de NCTV achter iedere boom een salafist ziet. Maar...dat laat Grapperhaus zich niet zeggen door een 'straattaal'-vrouwtje die bovendien zelf achter elke boom een racist ziet. Nouja, de rest is dus nu al historie en moet u zelf maar even bekijken in bovenstaande historische epische beelden (helemaal afkijken voor totaallol) die nog heel vaak zullen worden bekeken door het nageslacht. Onze broederlijke zusterlijke tip voor Syl: zoek een andere baan. Mensen die oprecht gefrustreerd raken van zo'n simpel debatje met Grapperhaus moeten veel maar vooral niet de politiek in gaan. Is VJ worden niks voor je?

Reaguursels

Inloggen

Mijn voormalige Marokkaanse buurvrouw die qua uiterlijk en gedrag niet onder deed voor een Nederlandse zei ooit eens: "Nederland is al van de Moslims alleen hebben jullie het nog niet in de gaten"

Dus ik denk dat die NCTV medewerker helemaal niet verkeerd zit om te denken dat achter elke boom een Salafist zit.

De haat tegen Nederlanders die zij had en openlijk uitsprak als je niet in haar straatje paste was ongekend. Dat haar vent buiten de deur n##kte was ook de schuld van de Nederlandse kechs en daar zou ze ooit vroeg of laat mee afrekenen. (en met alle respect, het was een verdomd knappe vrouw waar menig man trots op zou zijn, alleen jammer dat het karakter volledig verpest was)

muggetje | 17-06-21 | 09:15 | 2

Volgens mij wilde ze wel een avontuurtje

1977 | 17-06-21 | 09:27

Bah!

muggetje | 17-06-21 | 09:29

Dat soort taferelen spelen ook bij de loketjes waar je een uitkering moet halen.
In het begin zijn ze nog poeslief, maar als ze hun zin niet krijgen...........

Piet-Kietelaar | 17-06-21 | 04:01 | 1

Bij Hard Core Pawn is het ook altijd lachen

BASinnic | 17-06-21 | 07:43

♫ Gooi je schoonmoeder uit het raam en Sylvana er achter aan
Laat je eigen maar helemaal gaan.♫

keestelpro | 17-06-21 | 01:32

Ik vind Simons ook een vervelend mens en BIJ1 een eng clubje clowns, maar nu Omtzigt is uitgeschakeld vind ik het wel fijn om te zien dat er nog iemand met passie de gevestigde orde ter verantwoording durft te roepen.

Mr. Happy | 17-06-21 | 00:46

Ik had toch graag in gabberhouse zijn schoenen willen staan, dan had ik het toch net even over het randje getild.

Urbanus_2.0 | 16-06-21 | 23:21

En toch is het opvallend dat Sylvana geen bijval krijgt vanuit deze panelen. Zij beroept zich immers op medewerkers van NCTV die zelf aangeven dat de werkwijze van hun werkgever niet klopt. Sinds de toeslagenaffaire is het ook in deze panelen toch een goed gebruik om ambtenaren die aan de bel trekken over de verkeerde werkwijze van hun werkgever op het schild te hijsen? Heel GeenStijl gaat momenteel helemaal loco omdat ministers niet gehandeld hebben naar aanleiding van een ambtelijke memo over de toeslagenaffaire.
Nu heeft of hebben de ambtenaar(en) waar Sylvana zich op beroept geen memo geschreven maar een kniesoor die daarover valt. Feit is dat er aan de bel wordt getrokken. Steun en begrip voor Syklvana waren dus op hun plaats geweest.
En dan nog dit: wie de Rutte Doctrine aanvecht, moet juist alle signalen van ambtenaren serieus nemen.
In mijn ogen zegt Rutte terecht dat het ondoenlijk is om alle signalen van alle ambtenaren even serieus te namen (Rutte Doctrine).
Ik constateer dat de vele tegenstanders van die doctrine nou niet bepaald consequent zijn...

Amsterdamsko | 16-06-21 | 22:43 | 2

In het geval van de toeslagenaffaire werden er mensen kapot gemaakt zonder dat er bewijs dat ze hadden gefraudeerd. Dat is vrij ernstig. Bovendien werd er door ambtenaren en politici consequent over gelogen, en informatie achter gehouden. Dat gaat echt ergens over; dat raakt de rechtsstaat en de democratie. Goed dus dat daar veel over bericht is.

Hier hebben we een bewering dat iemand anders iets heeft verklaard. En wat dan precies? Nou, dat aanhangers van een zeer moorddadige sekte iets beter in de gaten worden gehouden dan tegenstanders van die gewelddadige sekte. Ik zou zeggen; volstrekt logisch.
Maar er is niemand zonder proces schuldig verklaard en opgesloten; niemand ten onrechte kapot gemaakt, etc. De rechtsstaat is wat dat betreft niet geschonden.

Bovendien mag je van alles van de NCTV vinden, of van wat voor overheidsinstantie dan ook. In het referendum over de WIV heb ik tegen al te ver gaande bevoegdheden gestemd. Maar een verschil van mening bewijst niet per se "racisme" bij de tegenpartij, zoals Sylvana steeds schreeuwt.
En het is zeker geen racisme om risicogroepen extra in de gaten te houden. Stel dat FSM-aanhangers elke 50 jaar net zoveel aanslagen zouden plegen als moslims op een willekeurige dag. Dan zou niemand het raar vinden als dat tot wat extra observaties van radicale FSM-ers zou leiden?

En dan "extreemrechts" erbij halen. Om 20:21 heb ik een overzicht gegeven van rechtse aanslagen (0), mislukte rechtse aanslagen (0), verijdelde rechtse aanslagen (0) en serieuze rechtse bedreigingen (0).
En daaronder een beknopt overzicht van islamitische aanslagen (+ mislukt, +verijdeld) en bedreigingen, alleen al in NL. Plus nog hele reeksen mohammedaanse ongemakjes, van kopschopfilmpjes via willekeurige steekpartijen naar no go area's en een mocromaffia die hoofden achter laat.
Een politicus die een zo duidelijk waarneembare realiteit dogmatisch ontkent is automatisch af.

Dandruff | 16-06-21 | 23:15

Je vergeet voor het gemak wel even 4 zaken in je klacht. 1. Bij de NCTV is de gerichtheid op specifieke groepen inherent aan hun dreigingsniveau. 2. Het bewijs van Simons voor structurele discriminatie als basishouding bij NCTV is flinterdun. 3. De klachten over de werkwijze van de NCTV betreffen vooral de omgang met privacy, Simons heeft op eigen titel discriminatie daar bij gesmokkeld. 4. Simons bedient hier vooral haar achterban, daar was bij Leijten en Omtzigt niet echt sprake van.
Ik vind het bijzonder storend dat je hier anderen de maat denkt te moeten nemen met een eenzijdig verhaal maar je nick verraadt wel waar we je motieven moeten zoeken...

sweet_spot | 17-06-21 | 08:23

Goed gedaan Sylvana! Als zou je Grapjeshuis in de gezicht spugen. Dan zou het gewoon als regenwater worden ontvangen. Schaamteloos van hem. Ik snap best dat je even wilt onttrekken aan de onmens.

Kaan78 | 16-06-21 | 22:35 | 3

Wat weet jij nou helemaal van Grabberhaus?
Grabberhaus is net als jij van mening dat het afwijzen van genocide kwalijker is dan genocide plegen. Daarom wilde Grabberhaus PVV-ers ontslaan en isis-beulen terug naar hier halen om mee "in gesprek te gaan".

Dandruff | 16-06-21 | 22:45

@Dandruff | 16-06-21 | 22:45: Jij bent diegene die fraude m.b.t. genocide goed praat. En dat is niet eens moddergooien zoals je bovenstaande tegel.

Kaan78 | 16-06-21 | 23:13

@Kaan78 | 16-06-21 | 23:13:

Waar heb ik ooit fraude of genocide goedgepraat?
Ik heb juist altijd gezegd dat ik de islam afwijs.

En alles wat ik schreef over Grabberhaus klopt, niks modder gooien.
Dat jij niks van Grabberhaus afweet omdat jouw religie feitenkennis verbiedt maakt de feiten niet ongedaan.

Dandruff | 16-06-21 | 23:21

Sjieke mevrouw, beetje schreeuwen. Cursus zelfbeheersing zou misschien goed zijn.

Vula | 16-06-21 | 22:21 | 1

Lol

Amsterdamsko | 16-06-21 | 22:40

Wat is dat toch in het moderne Koninkrijk van Nederland? De uitvindster van het koloniale smartegeld tot-aan-het-einde-der-tijden zit hier al vanaf de dag dat de eerste met goud behangen Neder-Surinamer een maagdelijk Zeeuws Meisje begon te exploiteren, en dat Sylvana ding wil maar NIET weg.
Net als dat Trump ding. Wil maar niet WEG.

naaktslakker | 16-06-21 | 21:46

Heer Azarkan en mevrouw Simons moeten oppassen dat ze niet krijgen wat ze wensen: Als de veiligheidsdiensten hun inspanningen halveren worden er veel aanslagen niet verijdeld en dan wordt het er in Nederland niet leuker op. Voor helemaal niemand. Meerderheden, minderheden, lokale meerderheden en lokale minderheden.

Boeser_Onkel | 16-06-21 | 21:42

Hier kijken we toch ook voor? De 2e kamer, het nepparlement is toch gewoon een grote poppenkast waarbij alles al in de achterkamertjes beklonken is.

Johan1235 | 16-06-21 | 20:32

Mooi om te zien hoe ze, gewend als ze inmiddels is aan al die jaknikkers om haar heen onder de noemer BIJ1, het helemaal verliest omdat ze haar zin niet krijgt. 'Verwend nest' zeiden we vroeger tegen dat soort types maar dat zal inmiddels door Simons ook wel als racistisch seksisme bestempeld zijn. Sylvana is altijd boos, het maakt totaal geen indruk meer, op niemand.

sweet_spot | 16-06-21 | 20:25

Het gevaar van extreemrechts in NL;
- 0 aanslagen;
- 0 pogingen;
- 0 verijdelde aanslagen;
- 0 serieuze bedreigingen.

Het gevaar van islam in NL;
- aanslagen; rituele slachting van Gogh; handgranaat hofstadgroep; moordpartij Utrechtse tram; reeksen steekpartijen "moslims met verwarde suikerspiegels" oa Amsterdam CS, Den Haag HS en Haagse Grote Marktstraat; etc.
- pogingen; schoenbom (vanaf Schiphol); opperloser Samit A reisde vergeefs naar Tsjetsjenië voor de jihad; verprutste daarna een bom voor binnenlands gebruik; etc.
- verijdeld; diverse moslims opgepakt voor kopen wapens en explosieven; in kaart brengen soft targets (oa Schiphol); verzamelen adressen politici; in NL gemaakte bom voor Belgische synagoge onderschept; etc.
- bedreigingen; Hirsi Ali verjaagd; Wilders al 15 jaar ondergedoken; diverse politici kregen na mohammedaanse bedreigingen voor kortere of langere tijd politiebescherming, oa Zalm, Halsema, Aboutaleb en Marcouch.

Iedereen die kan turven kan zien waar het echte gevaar zit.

En dan heb ik het nog niet eens over de tienduizenden jihadisten die afgelopen decennia naar oorlogsgebieden afreisden voor terreur -trainingen en -praktijk, en / of oorlogsmisdaden. Reeds in 2005 hield de AIVD zo'n 700 Nederlandse moslims om die reden in de gaten. Dus 15 jaar later moeten dat er een stuk meer zijn; met name isis was natuurlijk razend populair onder Nederlandse moslims.
Zijn er afgelopen decennia ook extreemrechtse Nederlanders naar een oorlogsgebied afgereisd? Niet?

Iedereen die kan turven ziet weer direct waar het echte gevaar dreigt.

En dan zijn er ook nog honderden kleine mohammedaanse ongemakken zoals de zwembadjihad; vaak gewelddadige jodenhaat en homohaat; zeer hoge en vooral gewelddadige criminaliteit; reeksen moorden op wildvreemden uit de serie "zinloos geweld" waarbij de afkomst niet genoemd mag worden; geweld tegen hulpdiensten en politiemensen; no go area's; etc.

Kom op Sylvana, help eens met turven!
Noem eens (één) 1 voorbeeld van zo'n probleem met "extreemrechts".

En de wereld draait dooorrrr. Even op youtube "kopschoppen" intoetsen en opnieuw worden alle vooroordelen bevestigd. Enkele piepkleine minderheden beheersen de zware criminaliteit; plaatsen afgehakte hoofden voor sisha lounges en introduceren nieuwe woorden zoals "vergismoorden". Iran benadert "Nederlands"- Marokkaanse huurmoordenaars om hier levende Iraniërs te liquideren.

Een enkele balpen bevat te weinig inkt om alle islamprobleempjes af te vinken.
Maar Sylvana, vertel nog eens over het "extreemrechtse gevaar"; heb jij je pen al uitgeprobeerd?

Dandruff | 16-06-21 | 20:21 | 3

U beredeneert op basis van feiten in plaats van op gevoel. Das niet goed tegenwoordig volgens sommigen...

Bill le Koek | 16-06-21 | 20:56
-weggejorist-
Shoarmamasutra | 16-06-21 | 22:03

"Achter iefere boom kan een salafiist..." lijkt me een mooie verwijzing naar de eeuwenoude tekst uit een hadith: "Rocks and trees will callout to Muslims and say, “O Muslim, there is a Jew hiding behind me, come and kill him.”. Gaat Syllie daar nog Kamervragen over stellen?

Sneerpoets | 16-06-21 | 20:09

Hahaha, het moppie begrijpt niet helemaal hoe het werkt en heeft even een storing in d’r bovenkamer. Tip voor volgende keer: Nóg iets harder schreeuwen, dan heb je namelijk nóg meer gelijk!

KritischeKrikker | 16-06-21 | 20:06

Ik hoop dat ze terug is voor de stemming, want 0 stemmen voor je moties is ook wel weer een beetje zielig.

W_F | 16-06-21 | 19:58

Syl blijft toch een emocraat in hart en nieren.

hoochee | 16-06-21 | 19:17
-weggejorist-
Frau_Ferkel | 16-06-21 | 19:04 | 2

Nou , lieve kijkbuis kinderen. Er was vandaag weer veel commotie in het grote dierenbos.
De poppenkast voor volwassenen.

Datgingniegoed | 16-06-21 | 18:59

Zwarte man geeft toe dat hij blanke mensen heeft neergeschoten omdat ze WIT zijn

Een zwarte man die deze week in Georgië is gearresteerd, heeft toegegeven vijf verschillende mensen in Georgië en Alabama te hebben neergeschoten, alleen omdat ze blank zijn

www.ledger-enquirer.com/news/state/ge...

Swieberj | 16-06-21 | 18:47 | 4

@Dirk III | 16-06-21 | 18:56:

Woke is een ziekte die tot grootschalig raciaal geweld gaat leiden.
Twee fop-dokters in de VS over blanken, 3 en 2 maanden terug;
dr Donald Moss; "witheid is een parasitaire ziekte";
dr Arnuna Khilanani;" ik fantaseer graag dat ik een blanke doodschiet";

www.bizpacreview.com/2021/06/09/new-p...

Iedereen die denkt dat woke links alleen alle dissidenten af wil slachten, is grenzeloos naïef. Natuurlijk zijn er gematigd linkse mensen die alleen politieke tegenstanders willen uitroeien. Maar omdat in het "woke" "debat" alleen de grootste extremisten gehoord mogen worden (matiging is immers "fascisme") zal die kleine minderheid nooit enige inspraak hebben.
Als we het politieke midden niet waarschuwen gaat het onherroepelijk fout aflopen.

Dandruff | 16-06-21 | 19:32

Niet in Georgië maar in Georgia.

Ivoren Toren | 16-06-21 | 19:50
▼ 1 antwoord verborgen

“Mensen hebben last van de NCTV.” Dat lijkt me ook de bedoeling.

The_Black_Knight | 16-06-21 | 18:44 | 1

Hetzelfde zie je bij witte rechters. Ze veroordelen van elke 10 mensen 9 migratieachtergrondmensen en 1 witte. Systemisch racisme.

whitechocolateface | 16-06-21 | 19:10

Wat een theater... ik ben niet zo onder de indruk.

SterF... | 16-06-21 | 18:43

100% van de zwarte kamerleden is kneitergek dus.

whitechocolateface | 16-06-21 | 18:41

Je zult maar wakker worden met Syl naast je.......kutter kan je dag niet beginnen.

Blonde Nel | 16-06-21 | 18:39 | 2

Ze is om 6 uur al druk aan het werk om haar zware werkdag voor te bereiden, terwijl ik nog slaap. Morgen Kamervragen waarom de ochtendspits te blank is.

W_F | 16-06-21 | 20:05

Je mag toch aannemen dat iemand die een relatie.met haar begint haar leuk vind. Beetje onzin dit dus

Shoarmamasutra | 16-06-21 | 22:05

Ik bak mijn tegel in zwart/wit taal zoals mevr. Sylvana en andere BLM proleten zien/gebruiken; Met zwarte mensen haal je heel veel drama, gezeur, ruzie en problemen in huis. Aangezien zwarte mensen gemiddeld genomen een lager IQ score van 30 hebben (100'en keren wetenschappelijk onderzocht google bijv. "IQ country index worlddata") t.o.v. de witte ras, is dat ook niet zo heel raar.
Praten, discussiëren en uitleggen gaat moeilijker bij de zwarte ras. Zij praten liever door te schreeuwen, met hun handen te "praten" en/of wapens.

Hoe inclusiever de Tweede Kamer hoe meer drama!
Dit was mijn inclusieve bijdrage.

TERUGVANWEGGEWEEST | 16-06-21 | 18:24 | 2

Als u uw tegel dan toch over IQ begint, om anderen de maat te nemen, dan raad ik u aan, de juiste lidwoorden bij de juiste woorden te gebruiken.

Tjoerd | 16-06-21 | 18:45

@Tjoerd | 16-06-21 | 18:45: kunt, u, toelichten, waarom, u, ook, zo, idolaat, bent, van, komma’s, die, er, niet, horen, te, zijn?

whitechocolateface | 16-06-21 | 19:14

Toen ik als escort chauffeur werkte, bracht ik ook een look a like zoals sylvana rond naar klanten toe. Altijd gefrustreerd en explodeerde zo in de auto met mij tot aanvallen als gevolg. Die was dezelfde dag dan ook ontslagen. Maar ik zie een link met de frustratie die dat mens daar in de kamer met zich draagt. Snap het niet.

Krachtkoe | 16-06-21 | 18:22 | 5

Zit te eten smeerpijp..

niv01 | 16-06-21 | 18:44

Zie mijn tegel boven

niv01 | 16-06-21 | 19:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een aanwinst is die Sylvana toch voor onze politiek.. Eerlijk waar top amusement

JOOPPUNTNL | 16-06-21 | 18:09

Whoeha blij dat ze opgerot is... Wat een moemaker.. Racisme en salafisme bevindt zich vooral onder de Marokkaanse en Turkse gemeenschap helaas pindakaas...
Moskee el tawheed bijvoorbeeld mag gewoon.. En racistisch gedrag zijn vooral Surinamers en Marokkanen die de witten maar niks vinden.. Zelf talloze keren uitgescholden voor k homo.. Niet 1 keer door een witkop

niv01 | 16-06-21 | 18:03

Eigenlijk had ze al helemaal gerekend op dat onderzoek, nu wordt de motie ontraden en zal er niet voor worden gestemd! Werkt het dan anders in Den Haag dan in Amsterdam, Syl? Raar, hé! Goh!

Jan, Leiden | 16-06-21 | 18:02 | 1

Een minister kan/mag de motie ontraden. Het is aan de kamer om dit wel/niet op te volgen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dat is wel de gang van zaken.

Keutels | 16-06-21 | 19:46

Van een straathond maak je nu eenmaal geen raskat, de aard van het beestje zal hetzelfde blijven.

brutus68 | 16-06-21 | 18:00

Het is natuurlijk ook heel verwarrend voor Sylvana. Als ze bij de NPO zit hangen ze aan haar lippen en wordt ze op een voetstuk gezet. Nu moet ze ineens met een volwassen meneer in gesprek.

Panos88 | 16-06-21 | 17:58

Ze gebruikt moeilijke woorden zonder dat dat nodig is.

Ik vraag me ook af of ze wel aan eten toekomt tussen al die moties door.

dihydrogenmonoxide | 16-06-21 | 17:45 | 1

Ze schijnt een (e)motie eter te zijn...

Keutels | 16-06-21 | 19:47

Gun haar wel een jaartje kamperen met een clubje haatbaarden

naxapinu | 16-06-21 | 17:36 | 2

Ze zat al bij DENK. Werd geen succes.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 17:39

Die haatbaarden zijn niet al te slim, maar toch snappen ze never stick your dick in crazy

brie-de-penis | 16-06-21 | 18:41

Temperamentvolle dame. Zo overtuigd van haar gelijk. Ze zou zo maar links kunnen zijn. Wanneer linkse deugmensen naar een linkse spreker gaan (over klimaat) en blijkt dat de linkse spreker tot inzicht is gekomen dat bepaalde linkse waarheden misschien iets minder waar zijn, loopt de halve zaal ook boos weg. Gedrag van mevrouw Simons is niet uniek.

metdedag | 16-06-21 | 17:25 | 1

Fascisten zijn ook overtuigd van hun gelijk. Theocraten ook. Het zijn autoritaire typetjes die altijd overtuigd zijn van hun gelijk en geen tegenspraak dulden.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 17:38

Zo te zien staat de airco daar flink te loeien.

Smoske-Prepare | 16-06-21 | 17:20 | 2

Waar je al niet op let.

homieguerneville | 16-06-21 | 17:42

Misschien heeft ze een slecht werkende nier, die mensen hebben het altijd koud. Ik heb niks met silly Syl, maar dat gun je niemand om naar de dialyse te moeten

brie-de-penis | 16-06-21 | 18:43

Ik zie Syl voor me, twintig jaar geleden: Ik wil een diamanten neusring!!. Nee, die krijg je niet.Ja, maar ik wil het!!, nee, een neusring is stigmatiserend, die krijg je niet. Stampvoetend de deur uit, draait zich nog eenmaal om: Vanavond wordt er niet geneukt.

Nu neukt ze de 2e kamer.

bergsbeklimmer | 16-06-21 | 17:18 | 1

Jajaja lekker belangrijk allemaal dat inhoudelijke gelul maar ze ziet er wel goed uit met knotje, brilletje en sari(?)

Gen. Maximus | 16-06-21 | 17:13 | 2

Ze holde weg naar het Slavernij Museum, waar Ze in de Gouden Koets mag zitten.

Pleegzuster B | 16-06-21 | 17:19

@Pleegzuster B | 16-06-21 | 17:19:
Nou nee, ze stapte op haar bezem en vloog weg, die ouwe heks.

me163komet | 16-06-21 | 17:27

Ik vermoed een ladinkje illegale afslankpillen met ietsie teveel speed...

Billy Ocean | 16-06-21 | 16:50 | 1

Veganist, ze zou beter drugs kunnen gebruiken, dan snapt ze de wereld misschien.

Voeger in de jaren 60 gebruikten mensen drugs om de wereld er raar te laten zien, nu is het een rare wereld en gebruiken mensen prozac om hem weer normaal te krijgen.

brie-de-penis | 16-06-21 | 18:45

Een Tweede Kamer krijgt een parlementslid die het verdient. Allemaal roddelende ouwe wijven hier. Hebben niks anders te doen dan maar op zo'n schermpje tikken. Maar Syl vangt wel €8500+ per maand met 1e klas reizen. Syl heeft het in haar uppie voor mekaar gekregen en blijft zitten tot het einde. Niemand van die zeikerds hier kan er wat aan doen. Syl is niet Indiaas, of moslima, Syl heeft geen hoofddoekje, Syl is Protestants Christelijk. Syl heeft recht van spreken en motie indienen, en daar maakt ze gebruik van. Syl is de Koningin van Paramaribo in Nederland. De Koningin van Nederland zit in Argentinië.

Iedereen die iets racistisch zegt van Syl hier moet zich diep schamen. Jullie hebben maar één mono-cultuur, friet met mayo, zure bom en bier en in Italië pizza. Verder zijn jullie nooit gekomen. Syl is veel verder, multicultuur.
, meertalig. Niemand snapt het, alleen wie uit Suri komt.

Hoe meer Syls in de kamer, hoe minder Rutte doctrine. Genieten jullie er nou eens van. Syl schrijft geschiedenis.

Net zoals de regering de kiezer een worst zal wezeen, net zo zal Syl de regering een worst wezen.

Twee Jeetjes | 16-06-21 | 16:44 | 6

''Iedereen die iets racistisch zegt van Syl hier moet zich diep schamen. Jullie hebben maar één mono-cultuur, friet met mayo, zure bom en bier en in Italië pizza. ''

Iets met een pot en een ketel. Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf.

Tjoerd | 16-06-21 | 18:51

''Iedereen die iets racistisch zegt van Syl hier moet zich diep schamen. Jullie hebben maar één mono-cultuur, friet met mayo, zure bom en bier en in Italië pizza. ''

Iets met een pot en een ketel. Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf.

Tjoerd | 16-06-21 | 18:51

De enige racisme komt toch echt van de Marokkanen en de Turken en negers Einstein.. Al zo vaak uitgescholden voor k homo.. Alleen maar. Am

niv01 | 16-06-21 | 20:08
▼ 3 antwoorden verborgen

De meltdown waarvan iedereen wist dat ie kwam.

Vanilla | 16-06-21 | 16:16

Ik ben benieuwd wie als eerste de grote meltdown krijgt Sylvana of Baudet?
Baudet kwam ook dicht in de buurt van de week na zijn afgang voor een debat over de G7.

Gulliver | 16-06-21 | 16:01

Wat een linksextremistische kansloze drammende kudtkleuter is die Simons, en wat valt ze hier mega door de mand!

Nederlanddraaitdoor | 16-06-21 | 16:01 | 1

En dat nog sneller dan ik verwachtte, koud 3 maanden na de verkiezingen.

DeCynischeAmbtenaar | 16-06-21 | 16:14

Knettergek.

Ray Skak | 16-06-21 | 15:44

Gewoon alle bomen omhakken dus. Het is niet zo moeilijk hoor.

buler | 16-06-21 | 15:43 | 1

Daarom dus die biomassa

Shoarmamasutra | 16-06-21 | 22:06

Wat draagt onze Syl weer een heerlijk Indira Gandhi-outfitje vandaag. Zucht, poseuse.

MickeyGouda | 16-06-21 | 15:40 | 5

@MickeyGouda | 16-06-21 | 16:35: Dat klopt vermoedelijk aardig, een soort LARPen, Silly en haar kornuiten re-enacten dat ze in de Jim Crow versie van Nederland wonen. Sylvana rook roem, geld en een carrière en zette gelijk haar paaldans-ambities opzij.

Conan de Rabarber | 16-06-21 | 16:58

@Conan de Rabarber | 16-06-21 | 16:58:
Lol @ paaldans-ambities.

MickeyGouda | 16-06-21 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Op dit moment heeft ze sex, drugs of alcohol nodig. Dat zei ze zelfs bij de EO op tv!
Ik zou voor LSD kiezen als ik haar was, om weer in haar eigen werkelijkheid terug te keren.

Johnnie Hansome | 16-06-21 | 15:38 | 2

U vergeet, naast de drugs en alcohol, verlangt ze het meest naar een steenrijke blanke Hollander, die ze net als in haar tijd als kapstertje, tot op het bot kan uitzuigen. Syl was zelf niet in staat om geld te verdienen want een opleiding heeft ze nooit gevolgd daar is ze te dom voor en op zwart zaad zitten, wat je zou verwachten, heeft ze een bloed hekel want dat is te min voor onze kroeskop creool.

gratias | 16-06-21 | 18:01

@gratias | 16-06-21 | 18:01: doe toch even normaal man. Kijk ik vind haar ook niet zo jofel maar ze is wel jarenlang bekend vj geweest. Dan zullen ze vast wel loon overmaken hoor.

Shoarmamasutra | 16-06-21 | 22:24

Pijnlijk, Mw simons, de minister heeft uw aanvraag niet gesteund, wat maakt dat nou uit, 't gaat om de steun vd kamer. Als die er is, moet de minister 't uitvoeren..

Padre Grassi | 16-06-21 | 15:31 | 1

Nope niet waar. De regering begint altijd in zo'n geval de motie te ontraden. Stemt de kamer alsnog voor dan kunnen ze nog steeds beslissen de aangenomen motie niet uit te voeren. Want de regering 'regeert' en niet de kamer.

Zuma | 16-06-21 | 15:42

Ze is niet professioneel maar daarentegen emotioneel geradicaliseerd op haar waanideeën. Zie je ook op rechts trouwens. Helemaal de weg kwijt deze mensen en toch diep overtuigd van hun gelijk. Krijg ze maar weer in de echte wereld.

Giotto | 16-06-21 | 15:30 | 1

Het is overacting, maar ik kan moeilijk bepalen hoe oprecht het allemaal is. Want ze is in eerste instantie een opportunist. Maar in hoeverre de CRT geboefte haar gebrainwashed hebben kan ik niet zeggen. Misschien wel voldoende genoeg dat ze daadwerkelijk bepaalde aspecten van CRT gelooft. In eerste instantie gaat het echter om numero uno: haarzelf.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 15:34

De volgende keer gaat ze ook nog stampvoeten ....

JeannedArc | 16-06-21 | 15:23 | 2

Ze liep toch al redelijk stampvoetend de kamer uit. Kostelijk.

priks | 16-06-21 | 16:15

En de Oscar gaat niet naar ... (tromgeroffel)... Sylvana!

Ondanks de redelijk goed gespeelde woede, heeft ze totaal niet begrepen voor welke sociaal onderdrukten je als warrior op zou moeten komen (hint: niet de salafisten!). Het acteursgilde onwaardig.

Bergkamp zette een boven verwachting goede 'quasi-ongeïnteresseerde-kamervoorzitter' neer, maar kan nog lang niet tippen aan Martin Bosma.

Bert Konterman | 16-06-21 | 15:21 | 2

Hoho, Saylvaantje zal nog op de bres staan voor pedo's als deze gemarginaliseerd werden. Sylvaantje heeft namelijk geen idee waar ze mee bezig is.

Wilde Slechtdoener | 16-06-21 | 15:26

@Wilde Slechtdoener | 16-06-21 | 15:26:
Correctie, pedo's van kleur. Witte pedo's daarentegen niet, want cis male white colonial patriarchy.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 15:32

Ik vind dat Bert op een nette manier zegt ‘wat een verschrikkelijk k*twijf is het toch ook’!

Tiscali-2 | 16-06-21 | 15:19

Veiligheidsdiensten in dikrediet brengen is in het belang van bepaalde groepen die onze samenleving niet alleen willen ontwrichten, maar er hun eigen fascistoïde denkbeelden voor in de plaats willen zetten.

Hoofdbreker | 16-06-21 | 15:16

Achter iedere boom schuilt een silvanist. Oppassen geblazen dus.

ILF2 | 16-06-21 | 15:11

Dat einde, net zo'n mavo-puber die de klas wordt uit gestuurd en het er duidelijk niet mee eens is...

Ome_BW | 16-06-21 | 15:10 | 1

Ja i.d.d. :)

JeannedArc | 16-06-21 | 15:21

Silvana functie elders? Wat heeft Salavisme met racisme te maken. Het is toch religie?

Sunir | 16-06-21 | 15:04

Kijk hier eens na. En dan vooral wat ze vanaf 04:00 zegt . Sylvana uw 2de kamer lid. Lmao.
youtu.be/m7Nm1p04gQ8

grapo | 16-06-21 | 14:55 | 4

Typisch... alleen geinteresseerd in zichzelf. Kan je dus geen gesprek mee voeren.

Stuffed Human | 16-06-21 | 15:49

@Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 15:00: Nou daar heeft zij in het verleden een flink portie van meegekregen, maar je ziet wat je in Nederland kan bereiken met een grote bek.

kapt.Jerkoff | 16-06-21 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Boos weg loop vrouwtje

thanseeuwen | 16-06-21 | 14:55 | 1

Past goed bij FVD.

grapo | 16-06-21 | 14:56

Ik denk dar haar inlegkruisje vol is...

Pierre Lebon | 16-06-21 | 14:54 | 1

Inleghalvemaantje!

VampyreOfTimeMemory | 16-06-21 | 15:35

Dat er nog maar veel van dit soort voorstellingen mogen volgen. Als ik haar hoor fantaseer ik daar taferelen uit de rimboe bij.

Willibald von Klúúúk | 16-06-21 | 14:54

Nou ja.
Ik heb niet naar de inhoud geluisterd. Alleen het volume en de gebaren.
Ze is ook niet mijn held maar ...
Passie heeft ze wel ...

Het Licht | 16-06-21 | 14:45 | 1

Ook de ergste hufters hebben passie.

Stuffed Human | 16-06-21 | 15:51

Arme Sil. Die is gewend natuurlijk dat ze altijd dr zin krijgt.

Madrox | 16-06-21 | 14:42

Sylvana als VJ, weet u het nog? Blanke artiest? Racist! Niet dezelfde muzieksmaak als Sylvana? Racist!

FirstAnnual | 16-06-21 | 14:34 | 2

Nee dat kan ik me zo niet herinneren.

grapo | 16-06-21 | 14:49

Ze kondigde nummertjes aan waar ik totaal niks mee had. Liggend op een sofa of zo. Las ze de teleprompter voor. Dat is wat ik me kan herinneren. Pas toen een of andere vage Tsjech om onbekende reden swartjes zei werd ze zogenaamd social justice.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 15:14

Schreeuwen is altijd een zwaktebod.
En al die consumptie vliegt mijlenver de kamer in, een spatscherm voor SS graag.

zwenkwieltje | 16-06-21 | 14:33

Achter iedere boom een salafist zien is o.a. ook de taak van het NCTV. NEXT!

Snoess | 16-06-21 | 14:31

Het gaat in dit domme land mis met scheutjes emotie in wetten/handhaving etc. Als de 2e kamer op deze voet verder gaat dan is de voorspelde chaos echt aanstaande.
Overigens moet Syl een andere hobby zoeken maar met de huidige bruto 10D in de maand(zonder emolumenten) zal dat nooit lukken.Land en bestuur glijden echt af.

hagelkruis | 16-06-21 | 14:29

Ze snapt er niks van en gaat daarom een zinloze discussie aan met de minister. De minister ontraadt de motie maar de kamer kan er nog steeds gewoon voor stemmen als ze de mening van Simons delen, doen ze dat niet is er dus democratisch besloten. Kan de minster dan verder weinig aan doen.

Capt. Iglo | 16-06-21 | 14:29
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 16-06-21 | 14:25 | 1

Simons propt zoveel woorden in een zin, haalt tussendoor nauwelijks adem, leest de tekst op - is erg vermoeiend voor de toehoorder. Daar moet ze echt aan gaan werken. Dat toneelstukje op het eind is vooral grappig - als ze al overspannen raakt van salafisten die zgn. onheus bejegend worden dan worden het nog vier hilarische jaren! Wat ik wel waardeer aan haar: ze is de best geklede vrouw in de TK. Echt een modepopje.

Toos Bevergeil | 16-06-21 | 14:25 | 2

Maar een bordeauxrode top met een stoplichtrode rok?? Heb nog nooit 2 kleuren zo zien vloeken.

Snoess | 16-06-21 | 14:34

Ze hebben het steeds over Salafisten.
Wie is Sala eigenlijk?

Kijkeensaan | 16-06-21 | 14:22 | 3

Sala is degene die fist. Niet echt achter elke boom, maar wel vaak.

echtpaul | 16-06-21 | 14:40

Het is vooral een schandelijke vertoning van la Diva, die zich in debat in 2 outfits hult, omdat het wel ergens over gaat, zo begrijp ik. Mensen die ten onrechte in de raderen van NCTV zitten en zo schade aan hun loopbaan/leven ondervinden. Het zal je maar overkomen!

adhd-je | 16-06-21 | 14:22

Salafisten hebben trouwens helemaal geen recht op bescherming. Salafisten horen niet thuis in dit land, en indien ze er toch zijn, dan dienen zijn op alle legale en illegale manieren gediscrimeerd en het leven zuur gemaakt te worden. Liefst zo zuur dat ze zichzelf en hun soortgenoten van kant maken.

Reaguurdeskundige | 16-06-21 | 14:18 | 2

Daar denkt de burgemeester van Rotterdam anders over: ''Ik ben een salafist.''

bitterpete | 16-06-21 | 14:26

Het is ook het enige waarvoor ze in de kamer zit...

nikolaos | 16-06-21 | 14:17

Volgens mij is dit puur bedoeld voor het islam-fascistische kiezersvolk,
en probeert Sylvana Simons hier wat stemmen bij de achterban van Denk en Nida weg te halen....

michelpen | 16-06-21 | 14:17 | 3

de vijand van mijn vijand is mijn vriend.

small_town_dude | 16-06-21 | 14:23

Erdolf fanboys zullen weinig tot niets hebben met ongelovige zwarte tanga's.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 15:14

@Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 15:14:
Misschien ben je het vergeten, maar SS zat nog niet zo lang geleden bij Denk!
Bovendien zijn er ook slam-fascisten, die geen fan van Adolf Erdogan zijn.

michelpen | 16-06-21 | 15:56

Mevrouw de voorzitter heeft die irritante eigenschap om regelmatig aan het einde van een zin het resterende speeksel in haar mond luidruchtig op te slurpen.

Lafayette | 16-06-21 | 14:13

Zit ik ineens naar een modeshow te kijken, ineens andere kleren aan.
Mooi, duur staat haar allemaal goed, klaar.

gato | 16-06-21 | 14:08

Waren negors met grote oorringen nou slaven, of wat? Syllie heeft zelfs ook zo'n ring om haar vinger... vraag het voor een kennis..

Remat | 16-06-21 | 14:03 | 2

Al draagt een….

JackStick | 16-06-21 | 14:22

Salafisten zouden haar ook zo op de markt gooien, maar dat kwartje is nog niet gevallen.

Trekhaas | 16-06-21 | 15:31

Kan Witheet in deze context of is dat kwetsend?

All_yall | 16-06-21 | 14:02 | 1

Kwaad lijkt ook al dubieus.

Harry.Langezwaal | 16-06-21 | 14:29

If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his language, that goes to his heart. - Nelson Mandela

Stuffed Human | 16-06-21 | 14:01 | 1

Nelson Mandela... terrorist voor de één, activist voor de ander.

Snertjong | 16-06-21 | 14:07

Sorry ik haal het einde van de video niet. Te saai, te dom en dat komt niet alleen door Simons. De totale lul en ongekroonde koning van het ministerie van ongeloofwaardigheid, Grapperhaus, is daar voor zeker de helft debet aan.

van heinde en verre | 16-06-21 | 14:00

En straks lekker uithuilen op je kamertje. Hysterische dame.

boonmoi | 16-06-21 | 14:00

Gilvana is inhoudelijk sowieso ongeschikt voor de politiek. Dom om zo emotioneel te reageren en helemaal stupide om quasi boos weg te lopen.

Gravin v Kippenbouth | 16-06-21 | 14:00

Tweede Kamer is gewoon geen plek voor emoties. Debat kun je alleen voeren op basis van ideeën, ratio, niet op basis van emoties. Nog los daarvan zal een teveel aan emoties je snel doen opbranden in een hectische slangenkuil als de Tweede Kamer. Het is gewoon werk wat lang niet voor iedereen geschikt is.

blikjegrolsch | 16-06-21 | 13:59

Haar reactie is er één vanuit onmacht. Wat dat betreft herkenbaar bij machtelozen en niets bijzonders. In een Tweede Kamer helpt het overigens niet om te schreeuwen als bij de emotie geen meerderheid hoort. Simons verplaatst alleen lucht en de kamer gaat over tot de orde van de dag. Ze zit er helaas vier jaar. Kiesdrempel, iemand?

Graaier | 16-06-21 | 13:56 | 2

Ja graag een kiesdrempel, dat maakt het formeren ook een stuk eenvoudiger. Die kleine k*tpartijtjes gijzelen soms de meerderheid. Zie de CU in het huidige kabinet.

Rdock | 16-06-21 | 13:59

"Here. Have a Snickers."
-"Why?"
"Because you turn into Sylvana Simons when you're hungry."

Flapoor | 16-06-21 | 13:56 | 1

LOL... Das n goeie!

Stuffed Human | 16-06-21 | 14:03

In Nijmegen was er vroeger ook zo'n vrouw. Helemaal kalm en beheerst. Maar op het moment dat ze een verkeerde opmerking terug kreeg, ontwaardde ze zich als een pan popcorn op te heet vuur, en droomde je dat je liever in een snackbar gestaan had in een douche van kokend frituurvet.

Daar doet me dit vertoon aan denken.

Jos Tiebent | 16-06-21 | 13:55

Verrek, ik kijk zojuist even naar de boom aan de overkant - en wat staat daarachter?

MAD1950 | 16-06-21 | 13:52 | 1

Een grijs geblindeerd busje.

Gravin v Kippenbouth | 16-06-21 | 14:02

Nou het is misschien een knuppel in het hoenderhok gooien, maar Simons als volksvertegenwoordiger vind ik het tot nu toe gewoon goed doen.

Ook in deze kan ik me gewoon vinden in haar moties.

Borrom | 16-06-21 | 13:51 | 7

Simons dreunt voornamelijk ingestudeerde tekst op. Kan iedereen.

Gravin v Kippenbouth | 16-06-21 | 14:03

Ik ook, onder het kopje "racistische witte cis man."

Wokily Dokily!

TeeJee | 16-06-21 | 14:19

Uitkijken met die emoties in de kamer, voor je het weet heb je een functie elders.

Overigens prima dat ze een motie indient, als er in de kamer voldoende steun voor is gewoon uitvoeren. Die meltdown had ze qua professionaliteit beter achterwege kunnen laten.

sioux_ | 16-06-21 | 16:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Klassiek overspannen gedrag. Op weg naar de toilet om hard te gaan huilen.

nonfortiscedtenax | 16-06-21 | 13:50 | 2

Grapperhaus is ook een nare witte man hoor !

elevator | 16-06-21 | 13:55

Kan Prof. dr. Gloria Wekker haar niet een beetje begeleidden?

bitterpete | 16-06-21 | 13:50

Simons komt goed uit haar woorden maar laat haar emotie de overhand nemen. Dat is niet handig in de politiek.

lekgoot | 16-06-21 | 13:50

Het grote probleem in Nederland is inmiddels dat de salafisten of extremistische moslims zo u wilt helemaal niet achter bomen hoeven te staan.

D-Fens_1963 | 16-06-21 | 13:49 | 1

Die mevrouw van Groen-Links bedoel je ?

elevator | 16-06-21 | 13:54

Nou mevrouw Simons, als ik u zo temperamentvol bezig zie vraag ik mij af of een functie elders niet beter is voor uw eigen gezondheid. En voor ons land.

Veepert | 16-06-21 | 13:47 | 2

Vooral voor ONS land.

Nico_the_Sparrow | 16-06-21 | 13:51

Temperamentvol is een misplaatste positieve eigenschap die opvliegerige types zichzelf graag geven.

MonsantoSucks | 16-06-21 | 14:37

Simons wedijvert qua aanstellerig gedrag en idioterie met Baudet

LucaBrasi | 16-06-21 | 13:46

Is die lap op haar schouder haar 'Snuffie' de knuffellap?

Dima Beeline | 16-06-21 | 13:42

die is gewoon in de overgang, gaan die vrouwen ineens weer gillen als pubers.

small_town_dude | 16-06-21 | 13:39

Qua hypocrisie lijkt ze me uitermate geschikt. Maar als ze emotioneel betrokken raakt bij het welzijn van mensen, dan denk ik niet dat ze in de politiek op de goede plek zit.

AstralVision | 16-06-21 | 13:37 | 4

@AstralVision | 16-06-21 | 14:06: Tjonge, dat kind is waarachtig van het padje, iets dergelijks zei ooit iemand met een bloksnor ook.

GuruOuwehuru | 16-06-21 | 14:16

@GuruOuwehuru | 16-06-21 | 14:16: Haha ja! Prachtig systeem toch dat mensen met dit soort uitingen gewoon in de politiek belanden met een prachtig salaris. Daar doen we het allemaal voor.

AstralVision | 16-06-21 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Grapperhaus: "We hebben het onderzocht. U heeft gelijk. Achter elke boom staat een salafist."

marcoplarco | 16-06-21 | 13:35

1; Staat er iemand een vuurtje onder haar rok op te stoken of zo? Als ze nòg sneller spreekt, dan is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen. Het vrijelijk rondstrooien van een ingestudeerde woordsalade maakt u nog niet ter zake kundig mevrouw Simons.

2; Verder heeft la Simons de laatste 5-7 jaar onder een steen gezeten blijkbaar. Het moge duidelijk zijn dat de islam hier in Europa recentelijk een zeer bloederig spoor heeft getrokken. En het eind daarvan is, zeker in het licht van de IS Orks/ Nazgûl die nu terug komen, nog lang niet in zicht. Dan is het de taak van instanties als NCTV om zaken in het zoeklicht te houden ter voorkoming van erger.

3; Haar hele houding is zó onprofessioneel, zó respectloos dat je je ondertussen kunt afvragen of een bepaalde mate van screening voor dit soort functies niet gewenst is.

4; Mevrouw denkt hier in het Zuid-Afrika tijdens de Apartheid te wonen. Haar misplaatste venijn is een steen des aanstoots wat mij betreft. En haar stampvoetende driftbuien zijn de meesten in de kindertijd al ontgroeid. Wat een aanfluiting dit.

5; "Extreemrechts" moet je hier ten lande echt met een lantaarntje in de hoek gaan zoeken. En serieuze aanslagen vanuit die hoek met grote aantallen doden al helemaal. Dit in tegenstelling tot de Voldemort religie die recentelijk (de Bataclan, Nice, Brussel etc.) nog heeft laten zien dat de inheemse bevolking in Europa niet langer veilig is. De Joodse medemens vlucht op dit moment massaal richting Israël wegens het geïmporteerde antisemitisme. Maar """extreemrechts"""", dát is het probleem. Over de plank faliekant mis slaan gesproken.

Verder werken haar hele mimiek, toonzetting en houding op mij als nagels over een krijtbord.

Sjefke7807 | 16-06-21 | 13:35 | 8

Extreem rechts ,die zullen we in de toekomst hard nodig hebben om weer in bakkienie naar het strand te kunnen

geenhakbar | 16-06-21 | 15:14

Dat Joden massaal Nederland ontvluchten moet ik nog even verder uitzoeken want in 2016 was er een stijging van 35% en dat betrof toen 85 mensen op een totaal van 45.000.
Uiteraard is elke om verkeerde redenen migrerende Jood er één te veel.

Bootvisser | 16-06-21 | 17:42

Op grote lijnen; hear hear.

Von Bliksum | 16-06-21 | 20:32
▼ 5 antwoorden verborgen

En dat terwijl we allemaal weten dat er nog veel te weinig wordt opgetreden tegen islamitische uitwassen in wat voor vorm dan ook. Meer etnische profilering graag (mits daar reden voor is uiteraard).

En dan dat zogenaamde rechts extremisme erbij slepen. Dat zullen dan wel blanke mannen zijn die barbecuen en een auto op benzine rijden. Of zo.

Ride_On | 16-06-21 | 13:34

Tot nu toe acteerde ze de rust zelve te zijn. Het was wachten totdat ze uit haar rol zou vallen.

Toen ze zo boos sprak over iets schandaligs waardoor mensen persoonlijk getroffen worden, dacht ik eerst dat ze het over de continue asielinstroom had.

Selassie | 16-06-21 | 13:33 | 1

De wittebroodsweken zijn voorbij.Daarna kunnen narcistische persoonlijkheden met hun zeer geringe frustratietolerantie,de schijn niet meer ophouden.Bij de minste tegenspraak volgt dan acting-out gedrag.
Zie hierboven...

roberto9715 | 16-06-21 | 13:40

Het lijkt goddomme wel een kleuter met een tantrum die boos de kamer uitbeend. Wat een vertoning. Als ik m'n zin niet krijg ga ik boos op m'n kamer zitten en de muziek lekker hard zetten en stampvoeten en met deuren slaan, zoiets. Erg kinderachtig gedrag en haar openings rede met haar 3 moties was ook totaal niet te volgen. Ze moet eens stoppen om over te willen komen als zo'n leipe Amerikaanse activiste. Zo snel mogelijk alles willen zeggen zodat je toehoorder overspoelt wordt met een woordenbrei waar je geen mallemoer mee kan. Wat is het nut van een motie als je 3/4 van je relaas niet kan volgen? Zal wel aan mij liggen maar erg duidelijk vond ik het allemaal niet.

clockandhammergame | 16-06-21 | 13:27

Zie het probleem niet, laat ze lekker opkomen voor haar idealen. Daarna beslist de voltallige Kamer of ze haar steunen. Waarom zou ze niet emotioneel mogen zijn als ze ergens van overtuigd is? Democratie.

Watching the Wheels | 16-06-21 | 13:26 | 4

Boos weglopen uit een debat omdat je je zin niet krijgt heeft niks met democratie te maken.

Selassie | 16-06-21 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Hij zegt na 20 seconden " ad removed". Blijkbaar kon groot geld het na 20 sec niet meer aanhoren

leukhe1 | 16-06-21 | 13:25 | 1

Dat is standaard zo, en echt rete-irritant. Wanneer gaat GS dat eens nakijken?

CrashFaster | 16-06-21 | 13:41

Zoiets heeft al eerder een communistisch regime omver gekregen.

omanders | 16-06-21 | 13:28

Nah. Zo ernstig lijkt het nu ook weer niet als ik dat artikel moet geloven..

omanders | 16-06-21 | 13:33

Wow.

All_yall | 16-06-21 | 13:23

□ongeschikt

zegmaarwij | 16-06-21 | 13:20

Zei ze iets?
Ik heb alleen gelet op haar stemgeluid dat steeds sneller en harder ging. Tettetetetet.. Als een mitrailleur schoot ze haar woorden crescendo en staccato af.

Doet me denken aan hoe sommige vrouwen in relaties kun zijn, ze gaan tekeer terwijl hun partner rustig afwacht tot ze uitgetierd zijn.
Die dan het liefst vragen 'ben je nu klaar?'
Zo keek Grapperhaus althans ook.

Tip voor Sylvana, als je serieus wil worden genomen, spreek het discours zoals gewoon is in de Tweede kamer. Wat gespeelde emotie mag best, dat werkt ook nog steeds bij Wilders, maar loopt nooit stampvoetend als een klein kind verbolgen weg. Dan gaat je hele boodschap verloren

Roos | 16-06-21 | 13:20 | 1

Ja, dat klopt inderdaad.

Nuuk | 16-06-21 | 15:34

Ze is te boeken via Top Notch

laurentius | 16-06-21 | 13:18

Achter elke boom een Salafist?
Daar wordt gezien het kapbeleid in veel Nederlandse gemeenten aan gewerkt.

fokkewoelf | 16-06-21 | 13:17 | 1

Met de hoeveelheid die wekelijks het land binnenkomt zijn er inderdaad binnenkort te weinig bomen.

knutsel_ | 16-06-21 | 13:19

Kijk aan: een racist die haar zin niet krijgt met haar fascistische veroordelingsdriften. Dan krijg je dus dit.

Gladiator Fap | 16-06-21 | 13:17 | 7

@Gladiator Fap | 16-06-21 | 13:40:
Echte racisten zou ik juist als 'integer' in hun geloofsopvatting beschouwen. Veel eerlijker wordt het niet als je een huidje luid en structureel afwijst om x reden. Bovendien zijn echte racisten consequent. Huidje x is altijd slecht want x reden.

Ze zijn erg bevooroordeeld en bekrompen, dat wel, en vaak niet de kennis tot zich genomen over huidje x (en hoe ze verhouden tot huidjes y en z), moedwillig of niet. En het ergste is dat ze vaak autoritaire ideologieën aanhangen. Zoals we hebben gezien met communisme, fascisme en theocratieën door de geschiedenis heen. Waarbij een groep met huidje x (of een andere kenmerk) werd bestempeld als de vijand die uitgeroeid moesten worden. Vaak om redenen die niet meetbaar waren en puur op hun gevoel (en in de praktijk om politiek gewin van de leiders in kwestie).

Mbt Simons, zij is geen groot licht noch een groot denker. Ze heeft in het verleden nooit zich sterk uitgelaten over maatschappelijke trends of politieke, financiële of historische problemen. Ze is tot boegbeeld van social justice door CRT aanhangers gebombardeerd, eigenlijk per ongeluk, na een willekeurige uitzending op een slappe tokshow. Ze heeft deze status omarmt, niet omdat ze zich op dat moment de nieuwe Rosa Parks waande. Maar omdat haar carrière aan het einde raakte, en ze geen rijke vent meer kon vinden.

Ik noem zo iemand dan eerder een opportunist. Zeker omdat ze geen fysieke walging beleefde toen ze nog hokte met rijke witte en jeaudse mannen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 15:29

Die is natuurlijk in Amsterdam gewend altijd haar zin te krijgen.

Bab01 | 16-06-21 | 20:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Het crescendo in haar volume en toonhoogte herkennend, zat ik te wachten tot ze ging kruisen. Nog een paar debatjes afwachten voordat ze iemand de ogen uit zal gaan krabbelen. Bier, Chips,......

vokfeez | 16-06-21 | 13:16 | 1

krijsen dus; @##%% autocorrectie

vokfeez | 16-06-21 | 13:17

Joh, ze vergeet helemaal om te stampvoeten en haar adem in te houden tot ze haar zin krijgt.

De luis | 16-06-21 | 13:15 | 1

je kent Married with children.

dedwarsligger | 16-06-21 | 13:23

Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Sylvana in de interruptie microfoon zegt 'The Vengaboys - Boom Boom Boom Boom'

Leptob | 16-06-21 | 13:15 | 1

Ze was meer van R. Kelly aankondigen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 13:16

Dat mokkel is helemaal knettah!

TinusVlugOpDeKut | 16-06-21 | 13:14

LOOOOL het toch al royale ego van mw. was afgelopen maanden nog wat verder opgezwollen door positieve opmerkingen over haar optreden, uit alle hoeken. Maar iets te weinig intelligent om te snappen dat je je nog niet als zonnekoningin kunt profileren. Ondanks alle YASSSSS SLAY QUEEN opmerkingen die ze nu van d'r bijtjes uit het eigen nest zal krijgen.

raskol | 16-06-21 | 13:13

Oh heerlijk dit. Uiteindelijk gebeurt dat waarvan we inderdaad wisten dat het ging komen: silly Syl slaat totaal door in haar hysterie en complottheorieën.

In deze panelen is tot nu toe nog best positief gesproken over Simons sinds haar debuut in de TK. Laten we niet vergeten dat dit steeds was tav de toeslagenaffaire en het functie elders. Een ontstellend groot onrecht en een beerput van jewelste. Het schieten op Rutte is uiterst gemakkelijk. Het is als darten op een bord met een 3 meter diameter en het hele vak is een triple 20.

Nu komen we op het niveau van; “de hele politie is racistisch, het dekoloniseren van wiskunde, de blm-newspeak, het neerzetten van burqa’s als kledingstuk van 21ste eeuwse emancipatie.

Deze mevrouw is volkomen wappie en dat heeft niets met haar kleur te maken, maar alles met wat er in dat hoofd zit aan complotten en een vermoedelijke dijk aan een persoonlijkheidsstoornis.

Nuuk | 16-06-21 | 13:13 | 4

Maar jij doet niet na wat Syl doet! Jij bent jaloers, ik zie het aan je. Hele dag maar tikken op een schermpje, kan je nog wat anders?

Twee Jeetjes | 16-06-21 | 13:27

@Nuuk, door weg te lopen voorkwam ze dat ze door het lint ging en Grapperhaus te lijf zou gaan.

Was ik in eerste instantie gericht op haar stem (zie mijn tegel), nu jij over die persoonlijkheidsstoornis begint lijkt het ook wel een issue met agressie. Dan leren de cursisten ( meestal mannen) ook ook weg te lopen voordat het escaleert

Roos | 16-06-21 | 13:27

@Twee Jeetjes | 16-06-21 | 13:27:
Nee ik kan niks anders, en ja; zit de hele dag op een schermpje te tikken. *deemoedig geknield mijn zonden overdenken *

Nuuk | 16-06-21 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben mensen last van? Goh, we kunnen de hele week een uur lang opsporing verzocht uitzenden waarin Nederlanders last hebben van een bepaalde bevolkingsgroep....we kunnen genoeg voorbeelden aanhalen waarin mannen binnen de overheid of onderwijs massaal worden gediscrimineerd of blanken die worden gediscrimineerd bij een vacature van de massa overheid...allemaal zaken die enorm aantallen betreft en waarbij klagende gekke Syl de andere kant op kijkt.

Hollandse_blauwe | 16-06-21 | 13:11

Salafisten die aantoonbaar op scholen kindertjes met anti-westers gedachtegoed indoctrineren wat Nederland een schrikbarend aantal ISIS-sympathisanten en Syriëgangers opleverde. Met her en der een mes in de nek of een tramschutter op eigen bodem.

Maar Sylvana vindt dat overdreven en wil aandacht voor het gebagatelliseerde 'extreemrechts' wat op z'n tijd dom staat te barbecueën voor een moskee of stickertje plakt. Waar 'extreemlinks' met vingerverf kliedert of lijstjes maakt van 'andersdenkenden', bijeenkomsten verstoort en ze een kopje kleiner maakt. De een is onschuldig en wil dat de ander in de gaten wordt gehouden en vice versa.

Sylvana gaat in de geest van woke met veel kinderlijkheid vol op het emotieorgel. Jammer, ze deed het tot voor kort verrassend aardig.

GroetenVanUrk | 16-06-21 | 13:11

Je hebt haviken en duiven nodig. Haviken zijn niet leuk lief of aardig, maar er als de nog hoog is, dan zijn we zo blij dat ze er zijn. De VJ lijkt dat niet te begrijpen

3Xniks | 16-06-21 | 13:11
-weggejorist-
Sitting_targets | 16-06-21 | 13:09

Het is de koran zelf die zéér sterke aanwijzingen geeft, dat Salafisten zich achter bomen kunnen bevinden:

'En het vertaalde zich in de hadith, de mondelinge overlevering van de Profeet, die onder andere beschrijft hoe het de Joden zal vergaan op de dag van het Laatste Oordeel: ,,De Joden verstoppen zich achter de rotsen en de bomen. Maar de rotsen en bomen roepen: 'O Moslim, O dienaar van God, er is een Jood achter mij. Kom en dood hem'.

netniet | 16-06-21 | 13:08 | 1

De Koran schrijft ook - kortweg - dat ongelovigen zichzelf te gronde richten en dat door Allah met hen zal worden afgerekend. Dus de denkfout zal zitten in het feit dat de dag des oordeels naar voren wordt gehaald door sukkels die denken dat ze uit naam van Allah mogen handelen, terwijl die dag in werkelijkheid nooit zal komen, en waarschijnlijk ook overdrachtelijk bedoeld is (ieder moet zelf dealen met de manier waarop hij geleefd heeft, een wijze les voor o.a. salafisten).
Het is overigens opmerkelijk hoeveel aandacht de Koran heeft voor ongelovigen. Het lijkt wel een obsessie.

Harry.Langezwaal | 16-06-21 | 13:29

Ik zie de slachtofferlikkers weer helemaal nat gaan op deze rant. Zwarte vrouw tegen witte man (ook nog eens kaal en hetero) die het racisme gewoon niet meer pikt/trekt, dat is natuurlijk alles waar ze van dromen.

MrLahey | 16-06-21 | 13:07

Kunnen we alvast een wachtgeld countdown voor Sylvana op de site plempen?

MonsantoSucks | 16-06-21 | 13:07

GS is toch eigenlijk het lollige broertje van De Telegraaf geworden, of misschien was dat ook al voor mijn tijd zo.

JvanDeventer | 16-06-21 | 13:06

Emoties horen al niet thuis in een debat, maar dit is gewoon hysterie. We zijn allemaal mens, en dus tot op zekere hoogte allemaal emotionele wezens, maar als je daar staat, in de Tweede Kamer der Staten-Generaal, dan zou je algehele instelling oplossingsgericht moeten zijn, dat houdt in dat je je op de inhoud richt van kwesties, en emoties staan daar los van. Hier staat een klein kind te blèren omdat ze haar zin niet krijgt. En de volwassen mensen moeten daar nog aandacht aan schenken ook. Succes!

JackStick | 16-06-21 | 13:05 | 2

Ze lacht ons uit, 8.431,26 p/maand ex neveninkomsten ex vakantiegeld.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 13:07

Sylvana en de muppets van denk zijn de verpersoonlijking van blank racisme. Alles wat blank is is fout maar je mag van Sylvana en denk niet zeggen dat veel terroristen moslim zijn. Ze is gestoord.

Eddy67 | 16-06-21 | 13:04 | 1

Eerlijk gezegd zie ik D66 als een veel grotere bedreiging voor witten. DENK en Silly Syl Simons zijn slechts de clowntjes in een veel groter circus.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 13:06

Ieder stadje heeft een dorpsgek. Zo ook het Binnenhof.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 13:04 | 1

Daar hebben ze een dorpsnormaal

Purk | 16-06-21 | 13:08

Me dunkt dat salafisten en extreem links reeds bewezen hebben dat zij meer schade voor de volksgezondheid opleveren dan extreem rechts.
rAra, hun RAF vriendjes, Hofstadgroep, Volkert van der Graaf, M. Bouyerie, de tramschutter, ga maar door.
Extreem rechts als de Volksunie van custers (bestaat dat nog?) vind ik ook niet fris maar tot op heden weinig terroristische daden van gezien.

Carlos_I | 16-06-21 | 13:04

Die is knettergek. Je moet wat om je slachtoffer-subsudie-rol helemaal uit te melken. En dan krijgt ze ook nog eens wachtgeld straks.. Ik wil mijn belastinggeld terug.

brawler | 16-06-21 | 13:04

Nou ja.. ze zoekt haar battles goed uit en gaat ze gepast gekleed aan, helaas is ze iets teveel in de veronderstelling dat ze het in het geheel bevat en is haar perceptie de werkelijkheid. Je kunt anekdotisch bewijs niet als wetenschappelijke waarheid deponeren en het feit dat ze verwacht dat de minister de taak van de 2e kamer op zich moet nemen geeft wel aan dat het probleem ligt bij haar capaciteit. Ze komt van ver.. maar dit wisten we allemaal al, dus ja..

Ze kan in elk geval stellen dan Nederland inclusief genoeg is om mensen met een lager IQ toe te laten in bestuursfuncties als ze maar genoeg stemmen verwerven. Prima zo'n tegengeluid. Het wordt pas eng als ze meer zetels bemachtigd. Dat zegt ook iets over de staat van cultuur.

BrokenTipi | 16-06-21 | 13:04

Silly Syl weet helemaal niet wat er speelt in die achterstandswijken. Rapporten over radicalisering leest ze niet omdat de uitkomst haar niet aanstaat. Laat haar even een jaar stage lopen in het Midden-Oosten, en dan niet in een afgeschermde beveiligde wijk met Westerlingen, maar in een streng gelovig islamitisch gezin. Graag maandelijks een verslag.

Von Bliksum | 16-06-21 | 13:03 | 4

Syl heeft christelijk onderwijs gehad van de Evangelisch Broedergemeente in Paramaribo. Wat heeft zij met de islam in het midden oosten te maken, zij is protestants christelijk.

Twee Jeetjes | 16-06-21 | 13:20

@Twee Jeetjes | 16-06-21 | 13:20: … haar opmerking over institutioneel racisme jegens die club …

Von Bliksum | 16-06-21 | 13:26

@Von Bliksum | 16-06-21 | 13:26: ja mooi he, terwijl die club...

vokfeez | 16-06-21 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Tenenkrommend, dit hysterische gedrag.
Je ziet grapperhaus denken…
Maar dat kan hij beter niet uitspreken.

laurentius | 16-06-21 | 13:03

Dit vrouwelijke VJ schaap zal nooit haar gelijk krijgen betreffende dit onderwerp. Leuk om te zien dit bozige verongelijkte typje.......

AMX pri | 16-06-21 | 13:03

Ah eindelijk, Zuid-Afrikaanse taferelen in het parlement. Hebben we dan eindelijk genoeg anti-blanken in Nederland dat we dit terug gaan zien in het bestuur?

Old_Spice | 16-06-21 | 13:02 | 4

Oh Breng mij terug naar die ou Transvaal…

laurentius | 16-06-21 | 13:05

Gaan we nu dan als natives, net zoals in Zuid Afrika, ons land terug eisen ongeacht de duur dat de niet native families hier wonen?

Stuffed Human | 16-06-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Simons had toch ook plots een bril toen ze boeken ging presenteren die ze dan weer niet gelezen had.
Is dat nu ook "cultural appropriation"? Of gewoond "IQ appropriation" omdat mensen een bril vaak verbinden met een hoog IQ.

Dirk III | 16-06-21 | 13:02 | 1

Ze lijkt op Steve Urkel zo, niet verder vertellen.

Conan de Rabarber | 16-06-21 | 13:03

Ik heb een enorme hekel aan alles wat "links of zogenaamd progressief is" maar ik vind wel dat wat Silvana en bv. Femke Halsema over zich uitgekotst krijgen, werkelijk alle perken te buiten gaat en wat een Conservatief , zoals ik ,echt totaal on-acceptabel zou moeten vinden.

streknek | 16-06-21 | 13:01 | 2

Wil je haar nummer?

Dirk III | 16-06-21 | 13:03

Sylvana Simons is een geestelijk zwaar verwarde imbeciel dus daar heeft u gelijk. Maar Femke Halsema is verantwoordelijk voor de extreem GroenLinkse tyfusbende in niet alleen Amsterdam.

ploppy | 16-06-21 | 13:30

Ik zie ze vooral op dit moment onder een parasol.

dineausaurus | 16-06-21 | 13:01

Ik ben van de Surinaamse persuasie. Daar zeggen ze: No mek grap naga Sranang oema, Maak geen grap met een Surinaamse vrouw, beledig een Surinaamse vrouw niet!.

Hoe mooi klonken haar volzinnen in het Nederlands. De kolonie doet niet onder voor de Nederlander.

Het mooie geluid van een achterbaks viswijf van de markt in Paramaribo haalt de Tweede Kamer.

Het koloniale geluid in optima forma, een juweeltje, een parel, een museumstuk voor de toekomst. Nooit eerder kon de Tweede Kamer het koloniale geluid horen. Voor iedere Nederlander onbekend, Maar elke Surinamer weet beter. Syl did it.

Sylvana, Queen of Paramaribo.

Ikbeneenzelfbouwer | 16-06-21 | 13:01 | 4

Vismens.
Seksist!

RickTheDick | 16-06-21 | 13:08

Ze heeft niets te maken met Suriland laat staan l'Afrique. Ze kwam als klein kind naar Amsterdam is en opgegroeid in Hoorn. Buiten haar huidje is er niks Afrikaans of Suriprofs aan.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 13:08

Als ze de Queen is van Paramaribo waarom is ze dan hier? Ze zou in Paramaribo kunnen helpen om Suriname op te bouwen. Maar nog steeds heeft dat armieterige landje nog steeds onze hulp (lees: verpleging en vaccins) nodig om het te redden.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Sylvana is niet zo dom als de meeste mensen denken, maar ze is vooral niet zo slim als ze zelf denkt dat ze is.

Tapu | 16-06-21 | 13:01 | 5

Wat een mooie opmerking, die houden we er in.

zhirek | 16-06-21 | 13:24

@Dirk III | 16-06-21 | 13:11:
Als je onder zelfredzaamheid ook verstaat dat ze het UWV loket meer dan uitstekend weten te vinden, dan heb je idd gelijk.

Ad Fundum | 16-06-21 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze is geschockt door de brand in de Beekse bergen. Ze leeft intens mee.

Montgomery Burns | 16-06-21 | 13:01

Sylvaan wordt kletsnat als ze daar als quasi-interlektjuweel staat te soppen achter dat katheter en allemaal moelukke vier- of vijflettergreepwoordjes staat te rappen alsof ze fekking Lil Kleine is. Wat denkt ze wel niet. En die lakei met die sanitaire spuitbus heeft maar een kudtbaantje vandaag.

Conan de Rabarber | 16-06-21 | 13:00

in een dwangbuis de moskee inflikkeren. iedereen tevreden.

klimaatsloper | 16-06-21 | 13:00

Aandachttrekkerij geslaagd.
Kan het selectief verontwaardigde negerinnetje vanavond lekker aanschuiven bij schuinsmarcherende mattie Humberto Tan.

leo de pejo | 16-06-21 | 12:58 | 4

@Conan de Rabarber | 16-06-21 | 13:02:
Geen Uncle Ben's?

leo de pejo | 16-06-21 | 13:07

@leo de pejo | 16-06-21 | 13:07:
Aunt Jemima bedoelt u.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 13:09

@leo de pejo | 16-06-21 | 13:07: Heeftie wel z'n twitter ava van gejat,

Conan de Rabarber | 16-06-21 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een aapart gedrag vertoont Silly Syl hier toch.

JackStick | 16-06-21 | 12:58

In de achterstandswijken hebben islamorganisaties samen met GL het multicultigebeuren volledig overgenomen. Je kan als Nederlander met een koloniale achtergrond bijna niets meer organiseren of gefinancierd krijgen zonder dat GL en islamstichtingen e.d. er bij zitten. Daarover geen boos geroep "Daar hebben ze last van!" zoals ze dat in dit filmpje wel doet.
In achterstandswijken waar zij zo graag voor wil opkomen vrezen ze voor de mocromaffia waarvan al langer bekend is waar die geldstromen zoal heengaan. En zij wil voor de islam-gemotiveerde moties van Denk blijven strijden? Salafisme/wahabisme is een perfect georganiseerde wereldorganisatie. Ze zijn mij nog niet streng genoeg in het bestrijden er van.
Het gaat er niet om of er achter elke boom een salafist zit, het gaat er om dat er lieden zijn die willen dat er achter elke voordeur een salafist zit.

zeurmachine | 16-06-21 | 12:57 | 1

Sylvana strijd niet zozeer voor islammotiveerd Denk, ze strijd tegen openlijk en undercover tegen de overheersing door de WITTE koloniale slavenhouders. Als die weg zijn, dan is het Utopia.

Arachne | 17-06-21 | 00:37

De hypocrisie spat er vanaf. Maar goed ze harkt wel 120.000 eurotjes binnen per jaar als tweede kamer lid.

ikdenkwat | 16-06-21 | 12:56 | 1

In haar vorige beroep als golddigger verdiende ze veel meer.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 13:01

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hysterie.

JackStick | 16-06-21 | 12:56

Ik zie nu al drie salafisten achter een boom.

Sitting_targets | 16-06-21 | 12:54 | 1

Ik vind mijn buren ook irritant maar ik noem ze toch ook niet meteen salafist. Waar is de term "kutburen" gebleven?

Dirk III | 16-06-21 | 12:59

Het is de taak van de NCTV om achter iedere boom een Salafist te zien. Ze dienen er vervolgens wel voorzicht mee om te gaan. Ik vind dat Sylvana en Azarkan dan ook wel een punt hebben. Als je verhalen hoort vanmedelanders die keer op keer worden gecontroleerd dan wordt je wel sceptisch over de wijze waarop onze overheid hun taak tot uitvoering brengt.

Marcel66664746 | 16-06-21 | 12:54 | 3

Probleem met Azarkan is dat hij als werknemer van Erdogan tegelijkertijd ook bezig is met salafisten achter elke boom te verstoppen.

TheEgg | 16-06-21 | 12:59

Precies dit. Dat 90% van de salafisten mensen zijn uit islamitische landen is dan ook niet een verrassing lijkt me. 90% van de mensen in Nederland die het islamitische geloof belijden hebben roots in islamitische landen. Het is dan ook meer dan logisch dat de NCTV groepen in de gaten houdt die de grootste kans maken om salafist te worden. De kans dat Henny in Café de kale biljartbal zich bekeert tot het salafisme is nu eenmaal kleiner.

Old_Spice | 16-06-21 | 13:07

Als je als bevolkingsgroep met dezelfde uiterlijke kenmerken als (te)veel criminelen vaker dan gemiddeld wordt 'ge-etnischprofileerd' en daar last van hebt, moeten er toch belletjes gaan rinkelen, en zou je toch verwachten dat vanuit die bevolkingsgroep zelfreinigend opgetreden wordt tegen die nestbevuilers.

Kijkeensaan | 16-06-21 | 13:11

Vroeger was Simons VJ en kon ik haar helaas al niet uitstaan door de mimiek met haar handen. Ik werd er helemaal kriegel van en zapte haar meestal na heftig nee-schudden weer snel weg.
Het bleek een kunstje want nu doet ze dat niet meer.
Ik ben benieuwd of deze gekwetstheid ook zo'n kunstje is. Gekwetst voor de bühne terwijl ze weet dat het onzin is wat ze uitkraamt.

Dirk III | 16-06-21 | 12:53

Ik neem ook altijd een gordijn mee naar het werk.

Piet Karbiet | 16-06-21 | 12:53
-weggejorist-
Waargaathetheen | 16-06-21 | 12:53 | 3
-weggejorist en opgerot-
artie | 16-06-21 | 12:52 | 5
-weggejorist-
Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 12:55
-weggejorist-
Dirk III | 16-06-21 | 12:56
-weggejorist-
Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 13:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat belachelijke gekoketteer met die zogenaamde klederdracht. Kruip eens naar de binnenkant van je ogen en stel je voor dan Marijnissen volgende week als Zeeuws meisje in de kamer gaat staan debatteren.

Totale kolder.

Dr.Hermannes | 16-06-21 | 12:52 | 9

Akkoord…..!

Dr.Hermannes | 16-06-21 | 14:20

@leo de pejo | 16-06-21 | 13:03:
Het is allemaal mar lasti8g te volgen: wij moeten 'samen' leven en integreren en aanpassen, en zo. Maar een NL vrouw mag dan weer niet zo'n doek om haar hoofd wikkelen, want dan zijn de rapen gaar: dat is dan culturele toe-eigening. Andersom geldt dat verwijt dan weer niet.
Kortom, moeilijk-moeilijk allemaal.

Wering | 16-06-21 | 14:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat ordinair. Gedrag van een dramaqueen en de Tweede Kamer onwaardig.
En dat zegt wat tegenwoordig.

Rico Tampeloerus | 16-06-21 | 12:52

Syl, gaat er bij jou geen lampje branden, wanneer je zó snel praat dat je struikelt over je woorden en moeite hebt met ademen?
En als je toch je gordijnen omhangt, dan wil ik de volgende keer op z'n minst een mandje op je hoofd zien. Of een grote terracotta waterkruik.

Deksmaat | 16-06-21 | 12:52

Wellicht heeft ze het koud in dit vreselijke kut witte land!

Blote Bertus 2000 | 16-06-21 | 12:51

Ik wist het, dat het lachen zou gaan worden. En eerlijk gezegd vind ik het beter voor mijn gevoel van veiligheid als allerlei diensten de bevoegdheid hebben en gebruiken om te kijken of er misschien een salafist achter een boom zit, hoewel de hoofdtaken van de NCTV op een wat hoger niveau bestaan uit signaleren, coördineren, bewaken en beveiligen. Dat is vooral bedreigend voor figuren met snode plannen, lijkt mij.

Harry.Langezwaal | 16-06-21 | 12:51

Toch grappig, een negerin die vaak loopt te klagen over slavernij, neemt het op voor islamisten en salafisten, de grootste slavendrijvers uit de geschiedenis. Kostelijk, dit stockholmsyndroom XL.

The Green*Machine | 16-06-21 | 12:51 | 8

@Kijkeensaan | 16-06-21 | 12:58:
De sterfte aan boord van de Europese slavenschepen was zeer hoog, maar N'Diaye betoogt dat het aannemelijk was dat er in de Afrikaanse en Arabische slavenhandel nog veel meer slaven omkwamen. De slaven moesten op weg naar een bestemming in Afrika of het Nabije Oosten vaak een groot deel van de reis lopen en dat resulteerde in veel meer sterfgevallen dan tijdens het vervoer per schip.[8] N'Diaye betoogt verder dat de Europese afschaffing van slavenhandel en slavernij volstrekt uniek was, juist omdat die maatregel inging tegen het economisch eigenbelang. In tegenstelling tot het verbod op slavernij in het 19e-eeuwse Europa zijn er geen gevallen bekend van Arabische intellectuelen die zich voor de zaak van de zwarten hebben ingezet.

Kijkeensaan | 16-06-21 | 13:01

@Kijkeensaan | 16-06-21 | 12:58:
Inderdaad, er is een grote Afro-Amerikaanse en -Caribische gemeenschap. Waar is de Afro-Arabische gemeenschap? En waarom lezen of horen we daar nooit, maar dan ook werkelijk nooit iets over van de deugende wokedrammertjes en moslims?

The Green*Machine | 16-06-21 | 13:03

@Kijkeensaan | 16-06-21 | 13:01: De afschaffing van de slavenhandel ging niet in tegen het economisch belang; dat belang was al geruime tijd over.

Arachne | 17-06-21 | 00:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze had gewoon even een black out denk ik.

Mr_Natural | 16-06-21 | 12:49 | 2

Ze heeft Gabberhouse zwart gemaakt.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-21 | 12:52

Het is de taak van NCTV om de salafisten te vinden. Als ze die achter iedere boom vinden dan doen ze hun werk toch goed?

Koning Willy | 16-06-21 | 12:49

Ze ziet er prachtig uit. Ik ben verliefd denk ik. Maar als ik het einde zie dan weet ik weer waarom ik negerinnen had afgezworen. Niet racistisch bedoeld dit!

Zack Hooi | 16-06-21 | 12:49 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

wie is deze voorzitter (niet bergkamp toch?)

trottle | 16-06-21 | 12:49 | 1

Judith Tielen (VVD)

Die nare vent | 16-06-21 | 14:11

Krijg toch zo maar het gevoel dat deze fantastische en fatsoenlijke vrouw er niet van houdt om geen gelijk te krijgen.

espan | 16-06-21 | 12:49 | 1

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

Aangezien BIJ1 het beide niet heeft, is de kern van hun bestaan dan ook frustratie en calimero-gepiep.

TeeJee | 16-06-21 | 12:55

Simons heeft de juichcape niet helemaal begrepen, toch even opletten hoe je deze draagt

Damoos | 16-06-21 | 12:48 | 2

Ik denk dat dit lachebekje ook niet erg veel juicht.

Blote Bertus 2000 | 16-06-21 | 12:53

Ik las juichaap.

gestoptmetroken | 16-06-21 | 12:53

En dan te bedenken dat ik in mijn jeugd nog flink heb gesjord op haar bijna blootfoto's ( je weet wel, met zo'n nietje in haar navel ). Inmiddels heeft mijn edele deel de neiging weg te kruipen als ik haar zie.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 12:48

Nou, ze heeft het toch nog bijna 3 maanden volgehouden. Had dit eigenlijk al vanaf dag 1 verwacht maar ze heeft best wel lang de schijn kunnen ophouden dat ze wel soort van evenwichtig kon zijn in haar doen en laten.
Enfin, psychiatrisch patient nummer zoveel in de Kamer. Wie volgt?

Graaisnaaiert | 16-06-21 | 12:47 | 2

Ja hè? Vond het ook nog lang duren. Ze had in eerdere debatten in ieder geval het heel lastig gemaakt. Zo lastig dat ze er door vriend en vijand er lig mee oogste.

Als het niet in en in triest zou zijn kon je er om lachen. Helaas zal zij en haar partij dit weer spinnen als "zie je wel, allemaal racisten daar zo in dat cluppie, kunnen nog niet eens kijken of het wel netjes gaat".

Maar dat stampvoetend weglopen is echt wel te zot voor woorden. Zij laat zich goed kennen.

Harvey2Face | 16-06-21 | 12:52

Ik miste het stampvoeten nog van deze verwarde vrouw.

laurentius | 16-06-21 | 12:46 | 2

Ik mis nog wat Afrikaanse rituelen.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 12:49

Dus in het hoogste besluitsvormingsorgaan van Nederland hebben we een hysterisch hoopje mens, die helemaal strak staat van emoties, en alle ratio nabij is, die enkel opkomt voor de zwarte medemens die zich aan de onderkant van de samenleving bevindt, en daar dient men nog aandacht aan te schenken ook?

JackStick | 16-06-21 | 12:46

Goh, NCTV richt zich vooral op groots georganiseerde, daadwerkelijk *moordende* terroristen. Wat fijn.

hotmint | 16-06-21 | 12:46

Goh he, sinds wanneer is zij tot de Bagwan toegetreden? zeker net, want die sekte weet zich toch wel rustig te houden... kijk maar naar die leider daarvan... overigens leeft ie nog? popie-dopie?

nickstert | 16-06-21 | 12:46 | 1

Kijk op internet, nickstert. Die is allang kassie wijle. Silly Sil weet niet eens wie de Baghwan was en wat ie uitspookte. Je geeft haar teveel eer.

aamert | 16-06-21 | 12:48

Sylvana dacht, ik ga in Afrikaanse klederdracht het debat in, met kleedje om haar schouder maar zonder bh . Hopend dat iemand zo dom was een blik op haar tepels te werpen zodat ze ook nog even verwijtje sexisme van zwarte vrouwen erover heen kon gooien.

aliealaaf | 16-06-21 | 12:45

Wordt het niet tijd dat Sylvana onderzocht wordt?

Mr_Natural | 16-06-21 | 12:45 | 1

Volgens mij moet de Arbo arts van de Tweede Kamer nu ingrijpen.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 13:00

Wel grappig dat de PvdA samen optrekt met BIJ1, blijkbaar ziet de PvdA daar ook hun potentieel nieuwe doelgroep.

ultraman | 16-06-21 | 12:45 | 3

Maar de PVDA zat toch al in de vijver te vissen (zie John Leerdam)?

FrankVeer | 16-06-21 | 12:45

Sorry maar Azarkan zit bij Denk.

aamert | 16-06-21 | 12:49

Of de PvdA poogt de afgedwaalden terug in de kudde te brengen, inclusief Sylvana.

Arachne | 17-06-21 | 00:29

Vroeg of laat zou ze kleur bekennen, heeft langer geduurd dan verwacht.
Ze was eigenlijk best goed op weg die eerste 2 maanden.

ReyNemaattori | 16-06-21 | 12:44 | 2

Ja ik was ook al verbaasd, af en toe zelfs nog wat zinnigs gezegd. Dat kon niet duren.

Renkum0317 | 16-06-21 | 12:46

Hoe ze zich snel weer net zo ongeloofwaardig maakte als voor ze de kamer in kwam.

Roze_bril_drager | 16-06-21 | 12:49

Komt ze buiten, zal je net zien: zit er een wielklem op haar vliegende tapijt.

wilmeister00 | 16-06-21 | 12:44 | 1

bezemsteel.

Joyce | 16-06-21 | 12:45

Zo ongeveer de laatste minuut van het filmpje beveel ik aan bij de maker(s) van LuckyTV.

Leptob | 16-06-21 | 12:43 | 2

Eens, super geestig materiaal.

2tribes | 16-06-21 | 12:45

En dan Wilders die 'Ik denk het niet Syl!' roept terwijl SS woedend wegbeent onder homerisch gelach van de Kamer.

gestoptmetroken | 16-06-21 | 12:49

Is ze nu ook al bij de Baghwan?

J.Cash | 16-06-21 | 12:43 | 1

oh ja, jij dacht ook al aan hetzelfde :-)

nickstert | 16-06-21 | 12:47

Simons is zo’n politieke opportunist dat ze nog probeert een ei te klutsen in een vergiet.

Bennie Verbaasd | 16-06-21 | 12:43 | 1

Ja, maar daar scoort ze mee. Maakt niet uit wat ze zegt, dat wordt altijd vertaald als de zwarte Jeanne d'Arc die haar volk uit de blanke slavernij zal leiden naar het eeuwige leven in de vallei des overvloeds of iets dergelijks.

FrankVeer | 16-06-21 | 12:47

Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ik Mevr. Simons een regelrechte AANWINST vind voor de 2e kamer. Ja, de toon en stijl is "anders" maar dan zeg ik :'Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is". en dat is een basisrecht wat mij betreft.

streknek | 16-06-21 | 12:43 | 3

Het gaat om de inhoud, niet om de toon.

Muxje | 16-06-21 | 12:48

Zeker, ook boer Koekoek was een genot om te horen. "Meneer de voorzitter, ik zeg u dat ons koningshuis op't hellnd vlak is".

Schriever | 16-06-21 | 12:59

Verwachtte ze nou echt dat Grapperhaus die motie niet zou gaan ontraden?

Schoorsteenveger | 16-06-21 | 13:03

Een jaloers, gefrustreerde, mislukte, domme, labiele, racistische borderliner is het.

richardsp1 | 16-06-21 | 12:42 | 2

oh je kent haar?

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:42

En Sylvana ook.

TheseDays00 | 16-06-21 | 12:44

Het lijkt me toch een simpele zaak. Simons komt met een motie, en Grapperhaus ontraadt die. Het is vervolgens aan de Kamer om al dan niet met die motie mee te gaan. Dat Simons wordt kwaad dat Grapperhaus die motie ontraadt, vindt kennelijk dat hij zou moeten knielen.
Het ontbreekt er nog maar aan dat zij de reactie van Grapperhaus niet duidt als een polymorfe bundel van micro-agressies. Het leek wel erg op een scene uit die reportage over Evergreen College.

Schoorsteenveger | 16-06-21 | 12:41 | 8

@Schoorsteenveger | 16-06-21 | 12:59: Grapperhaus en Simons bedienen zich kennelijk van hetzelfde wapen. Maar Grapperhaus - aan zijn kant van de machtstafel - zou er wat voorzichtiger mee om moeten gaan. Hoogmoed, u weet...

Yrrab | 16-06-21 | 13:06

@Yrrab | 16-06-21 | 13:06:
Het ging hier alleen niet over de arrogantie van Grapperhaus, maar over de boosheid van Simons. Iedereen bedient zich in debatten van wat The Woke nu micro-agressies noemen, woordeloze boodschappen die vaak méér zeggen dan de woorden die werkelijk worden uitgesproken. Zoals Kaag een houding aanneemt tegenover Marijnissen bijvoorbeeld. Dat is ook onderdeel van het politieke spel, en als er één veelvuldig gebruik maakt van degelijke technieken dan is het Simons wel.
Nee, ze kan er niet mee omgaan, met de wijze waarop Grapperhaus haar zijn dédain toont en wordt kwaad, dat is wat hier opmerkelijk is.

Schoorsteenveger | 16-06-21 | 13:46

@Schoorsteenveger | 16-06-21 | 13:46: Got your point!

De een is wat beheerster in het debat-spel dan de ander. En Syl moet zich nog aanpassen / dat spel beter leren beheersen / haar (gespeelde?) emoties aftoppen.

Eerlijk is eerlik, Simons heeft in de eerste fase best een paar goede momenten getoond. En in dit topic moest zij er weer zo nodig van langs krijgen, had ik het gevoel. Daar springt de massa dan graag bovenop, terwijl het toonbeeld van Regentesk Nederland degene is die hier door zijn houding meer kritiek verdient dan het kamerlid met haar splinterpartijtje...

Yrrab | 16-06-21 | 14:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens mij moet ze ongesteld worden.....

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 12:41 | 1

eerder overgang ..

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:43

Grote gouden oorringen zijn toch racistisch volgens Simons?

Damoos | 16-06-21 | 12:40 | 2

Nee het is racial appropriation.
Zij mag ze wel dragen, want cultuur. Een ander mag dat niet als dit niet al door generaties voorvaderen gedaan werd.
Of iets in die woke trant van denken.

Johanvb | 16-06-21 | 12:43

@Johanvb | 16-06-21 | 12:43:
Dank
Dat hele Pieten gedoe en wat niet en wel mag door wie en waarom en hoe en wanneer, werd me zo lastig dat ik het even niet meer begreep toen ik een zwart persoon ermee zag. Is ze hiermee iemands slaaf of hoe gaat een zwart persoon met oorringen door het leven?

Damoos | 16-06-21 | 12:47

Ze heeft acteertalent. Moet ze wat mee doen. Of ze is labiel. Dat kan ook. Dan moet ze hulp zoeken.

JJMS | 16-06-21 | 12:40 | 3

Een goede acteur weet ook dat je gespeelde emoties zorgvuldig moet doseren, anders wordt het toneelstuk een klucht. Boos worden en de kamer uitlopen is een zeer krachtig signaal... maar dat kan je niet blijven doen, het werkt één keer, hoogstens twee. Dat doe je dus op het juiste moment, en niet bij het indienen van een flutmotie en al helemaal niet als de minister die slechts in nette taal ontraadt. "Jumping the shark" noemen de Amerikanen dat: al je kruit verschieten nog voordat de slag goed en wel begonnen is.

Muxje | 16-06-21 | 12:47

Ze moet in ieder geval een paar lessen ademhalingstechniek nemen, dat gehijg tussen haar woordenbrij heen is fakking irritant.

2tribes | 16-06-21 | 12:49

@Muxje | 16-06-21 | 12:47:

In een vrijwel lege kamer op een onderwerp dat niemand wat boeit. U heeft een goed punt.

JJMS | 16-06-21 | 12:50

Ja lach maar.
Als we Amerika achterna gaan zal het niet lang meer duren of BIJ1 zit met 2 of drie mensen in de Tweede Kamer surfend op de woke golf en BLM staat in de tuin van Grapperwaus de ramen in te gooien.

Eppo | 16-06-21 | 12:39 | 2

De VS hebben eigenlijk helemaal niet zo'n groot racisme probleem als sensationeel in mainstream media wordt gemeld. Veel blanke criminelen worden bv. ook onrechtmatig door Amerikaanse agenten neergeschoten - Dat gaat niet zoals hier. Daar worden daders met scherp neergeschoten (Indien u feiten wilt terugzien, kunt u bv. een kanaal op Youtube opzoeken genaamd 'Police activity' - Op eigen risico). Er is frequent simpelweg sprake van levensbehoud, overlevings instincten die inschakelen.

Maar in ieder geval, heeft u gehoord van onrechtmatige executies op blanke misdadigers, in de Verenigde Staten ? Nee ? Zie daar het filter van woke, snowflake media als CNN. Dit filter is gevaarlijk, want het staat tegenwoordig onder bias, vooroordelen én een onzin verhaallijn die alle blanke mannen, als slecht afschildert.

Ter illustratie, in de stad Chicago vonden in 2020 maar liefst 875 moorden plaats. Op zichzelf, verschrikkelijk natuurlijk. Echter uit de statistieken (M.a.w.: Feiten) blijkt dat 78% van de slachtoffer negroïde was. Verder duiken er nu al geluiden op dat dankzij "Defund the police" juist die steden en gebieden kampen met een stijging in criminaliteit.

Black lives matter .. Except when we shoot up each other in da hood, yo..
And, when we can enrich ourselves, of of it .. Die zitten er ook nog tussen.

Woke, biased media - Het probleem van deze tijd.

Nederlandop1 | 16-06-21 | 12:57

@Nederlandop1 | 16-06-21 | 12:57: Het defund the police, is niet aan het brein van de straatactivisten ontsproten. Wanneer de lokale politie geen middelen meer heeft of zelfs wordt opgeheven (lokale sheriff), dan zal die leegte worden opgevuld door de FBI, federale politie. De gevangenissen zullen nog nooit zo vol gezeten hebben, want .. big business.
En de onafhankelijkheid van de staten wordt verder uitgehold.
En dat is niet op straatniveau bedacht, maar veel veel hoger in de keten.

Arachne | 17-06-21 | 00:27

op zich heeft ze wel een punt

yeps | 16-06-21 | 12:38 | 2

twee als je goed kijkt

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:43

Als je dit serieus meent ben ik het niet met je eens.
Om risico's in te schatten gebruik je een checklist waarbij je zaken aanvinkt over een in te schatten situatie of persoon.
Als je dan boven een drempelwaarde komt dan onderneem je actie.

Voorbeeld. Als een schip uit Columbia komt en fruit vervoert en onderweg nog een haven heeft aangedaan waar van bekend is dat daar laks met de veiligheid wordt omgegaan dan heeft dat schip bij aankomst in Nederland een grote kans om gecontroleerd te worden.

Wat Silvana, Amnesty International, Control Alt Delete, antidiscriminatiebureau Radar en het Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten en Mpanzu Bamenga nu willen is dat je 'onlosmakelijke' eigenschappen van een persoon niet mag laten meewegen omdat die persoon daar niets aan kan doen.

Deze uitspraak kan onaangename gevolgen hebben voor andere zaken.
Nu schieten mij zo te binnen het karakter van pitbulls en het vrij laten loslopen bij spelende kinderen.
Of pedofilie? Dat is een geestesgesteldheid, kom je niet zomaar vanaf en is dus onlosmakelijk verbonden met de persoon.
Dit punt mag dus niet meer meegenomen mogen worden bij het solliciteren naar een baantje als badmeester of medewerker kinderopvang.

Dit zijn maar twee punten die ik zo kan bedenken. Maar ik kan mij voorstellen dat Willem Engel en Volkert van der Graaf, om er maar een paar te noemen, deze uitspraak ten volste zullen benutten om de rechtsstaat de vernieling in te draaien.

Johanvb | 16-06-21 | 13:16

Ik vind Sylvana Simond een aanwinst voor de tweede kamer. Het maakt het totaal theater aldaar nog completer.

Fred uit Amstelveen5 | 16-06-21 | 12:38 | 1

De klucht wordt er alleen maar groter en beter van..

Wijze uit het Oosten | 16-06-21 | 12:43
-weggejorist-
DavidleeRoth | 16-06-21 | 12:38

"De meltdown die je wist dat zou komen" is het juiste Nederlands hier.

Koning_van_de_BBQ | 16-06-21 | 12:37 | 2

Hela, een grote boos !

Waar hebben we dit eerder gezien #Kuch
Zou dit nu worden veroorzaakt, door de BBQ hitte ?

Grapperhaus is in ieder geval nog in staat zijn hoofd koel te houden !

Nederlandop1 | 16-06-21 | 12:38

Tja... er waren na de verkiezingen toch een hoop lui die zeiden dat Sylvana het best aardig deed in de debatten rond de "functie elders". En daar was ik er eentje van... maar ik zei al vanaf het begin dat Sylvana op enig moment full wappie zou gaan op het moment dat het weer over kleurtjes en "kwestbaren" gaat. Nou, waarvan akte.

Muxje | 16-06-21 | 12:37 | 3

Wappie gaan op huidskleur was natuurlijk haar verkooppunt. Geen zinnig mens heeft op haar gestemd, en wat er wel op haar stemde was vooral bezig met de RAL kleurenwaaier. Dus als er dan een moment is waarop ze zich kan profileren voor haar achterban, dan moet dat natuurlijk op dezelfde manier. Heel hard onzin gillen.

Zo jammer voor al die mensen met een kleurtje in Nederland die wel normaal zijn en wel normaal aan de samenleving deelnemen. Doordat Simons hun kleurtje claimt worden zij tegen hun zin in die waanzin meegesleurd.

TheEgg | 16-06-21 | 12:42

@TheEgg | 16-06-21 | 12:42:
Toch is dat inmiddels de enige groep die het tij kan keren (door zich actief en demonstratief) tegen deze waanzin te verzetten; iedereen die blank is, is in deze discussie inmiddels "af" verklaard en wát hij/zij ook zegt of doet, álles kan en zal tégen de blanke autochtoon gebruikt worden.

Wering | 16-06-21 | 13:29

Wat een gespeelde boosheid! Heeft ze les van Thierry gehad?

oldandwise | 16-06-21 | 12:36 | 1

Juste. Had wat langer gemogen, beetje kort drama in 2 akten.
Laat onverlet dat ik haar optreden de afgelopen maanden best goed te vreten vond. Moeten natuurlijk niet vergeten waar ze voor staat, mw. Simons, af en toe moet ze ook wel haar ware gezicht laten zien, anders is ze straks haar achterban kwijt.

Joyce | 16-06-21 | 12:58

VJ? Volkert Jugend ?

Carlos_I | 16-06-21 | 12:36 | 1

Volkskrant journalist.

FogerRederer | 16-06-21 | 12:39

Zo kennen we haar weer, verongelijkt stampvoetend de kamer uitbenen.

Succes de komende 4 jaar.

Roze_bril_drager | 16-06-21 | 12:36 | 1

we zijn nog niets begonnen, er is nog niet eens een kabinet.

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 13:27

Je kunt het meisje wel uit het ghetto halen, maar het ghetto niet uit het meisje. Punt!

pibasso | 16-06-21 | 12:36 | 2

*Die meisje

FogerRederer | 16-06-21 | 12:40

Toch heeft ze het langer volgehouden dan we allemaal dachten

frickY | 16-06-21 | 12:36

Hysterische vrouw.

letopuwzaak | 16-06-21 | 12:36

Wel komisch hoe Sylvana zo'n kleuter driftbui krijgt als Grapperhaus vrij rustig zegt dat hij het niet met haar eens is. Misschien kan ze inderdaad beter ander werk zoeken.

Diederik_Ezel | 16-06-21 | 12:35 | 1

Misschien is dat haar probleem. Ze heeft blijkbaar in haar leven altijd met drammen en zeuren haar zin gekregen. Kwestie van opvoeden.

Xbitt | 16-06-21 | 12:38

Mevrouw Simons heeft blijkbaar nog niet begrepen hoe democratie werkt. Noch zij door te schreeuwen, noch Grapperhaus door een motie af te raden bepaalt over de wetgeving. Het is aan de kamer.
In de echokamer van progressief links is zij waarschijnlijk anders gewend

bamitoren | 16-06-21 | 12:34

Wat schuift zo'n baan trouwens?

Slough | 16-06-21 | 12:33 | 4

Kennelijk niet genoeg voor een emmer gefrituurde kip.

knutsel_ | 16-06-21 | 13:21

2e kamer lid? Euro 120.000 en vele leuke voorbeeldige vergoedingen en faciliteiten zoals een eerste klas OV jaarkaart van Euro 6000

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 13:24

Grauss declareerde reizen naar Maastricht maar woonde in een flatje in Ypenburg. Dat was al Euro 20.000 in the pocket, per jaar.

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Heej die oorbellen mochten toch niet meer want slavernij symbool?

Vitayalin | 16-06-21 | 12:33 | 2

ja dat was bij dat ene sinterklaasfeest
weet je nog wel, vroeger

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:38

@ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:38: sinterklaasfeest? was dat een Nederlandse traditie met Zwarte Pieten. En is die traditie niet door deze mevrouw en haar handlangers om zeep geholpen. Met hulp van links radicalen uit de politiek.

Ikblijfnietstil | 16-06-21 | 12:53

Het in de gaten houden van fundamentalistische mohammedanen heeft inderdaad te maken met mensenlevens - maar op een andere manier dan Silly Syl wil doen voorkomen.

J.P.Drapeau | 16-06-21 | 12:32

Ik had wel een beetje verwacht dat ze in haar boosheid nog een slipper ging gooien in het gezicht van Grapperhaus.

Reebensteeltje | 16-06-21 | 12:31

Het antwoord is Hitler. Wat is de vraag?

RickTheDick | 16-06-21 | 12:31 | 1

Weet je wie er ook altijd zo schreeuwde?

Mr_Natural | 16-06-21 | 12:46

Wow, wat een hysterisch gegil trouwens.... doe ff normaal domme KUT!

Behangdelul | 16-06-21 | 12:30 | 2

ik las geil

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:36

Ze heeft gewoon een goed punt. Etnisch profileren en profileren op vooroordelen maakt deel uit van hoe instanties werken in Nederland. Dit is al talloze keren bewezen. Alleen de witte man ontkent of downplayed het maar al te graag. Sylvia Simons is een goed kamerlid ook al probeert rechts Nederland haar te framen.

mocroGS | 16-06-21 | 12:30 | 23

@mocroGS | 16-06-21 | 12:58: Tsja, zodra de kans groter is dan 50% dat de aangehouden Marokkaanse jongere een crimineel is (zie statistieken) dan heft om agent groot gelijk. Het zijn geen vooroordelen maar het is gezond verstand gebaseerd op ervaringscijfers.

TheBigKirth | 16-06-21 | 13:54
▼ 20 antwoorden verborgen

Bijzonder vervelend dat in hoofdzaak de doelgroep van de NCTV nu niet bepaald de blanke autochtone Nederlander is.

Der Schnitzeljäger | 16-06-21 | 12:30

Deze dame heeft 'racisme' op haar lenzen staan.
Verder zeg ik maar niets.
-

Bernhard de II | 16-06-21 | 12:30 | 4

@Bernhard de II | 16-06-21 | 12:45:
Het is een ZWART streepje, jij racist !1!!

Tobi | 16-06-21 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

De Nationale Assemblée

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:29

Die sjaal/ deken draagt ze om haar binding met haar cultuur, haar roots te onderstrepen omdat ze in Suriname geboren is. Daar dragen de mensen die nog klederdracht dragen dit ook.
Met andere woorden.
Het zou mooi zijn als Grapperhaus haar voorbeeld volgt en gewoon met klompen en een wijde broek op komt draven de volgende keer.
Haarnetje voor de dames en een grote wijde rok met wat borduursel erop.

Om maar even aan te geven hoe belachelijk die drang om je cultureel te laten gelden is bij mensen als Simmons. Kijk mij nou eens...

Dirk III | 16-06-21 | 12:29 | 12

@Dirk III | 16-06-21 | 12:41: Nou heb ik een beeld in mijn hoofd dat er niet meer uit gaat. En waar ik echt enorm moet lachen.

TheEgg | 16-06-21 | 12:44

@ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:40: Daarom stel ik ook voor dat Grapperhaus de ouderwetse Nederlandse klederdracht gaat dragen.
Net zo nietszeggend en relevant maar dat begreep je vast al.

Dirk III | 16-06-21 | 12:45

Zoiets als Mona keizer die in Volendam klederdracht verschijnt?

Dat wordt nog wat, met al die mutsen (tulband/petjes/etc.).

Wering | 16-06-21 | 13:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Jammer van die onooglijke uitglijders, want ze heeft bewezen dat ze eloquent en met grote charme haar argumenten kan brengen.

Schwanzeleber | 16-06-21 | 12:29 | 3

Dat was toneelspel. Dit schreeuwerige is hoe ze werkelijk is.

Sinterbikske | 16-06-21 | 12:43

Dat lijkt eloquent, het zijn slechts ingestudeerde oneliners die ze in willekeurige volgorde aan elkaar plakt en af en toe klopt die volgorde toevallig.

laurentius | 16-06-21 | 12:51

Wat doet ze in vredesnaam nog in dit kudtland?

Slough | 16-06-21 | 12:29 | 3

Nou, vooralsnog op slimme wijze haar zakken vullen!

demaup | 16-06-21 | 12:30

@demaup | 16-06-21 | 12:30: Ik stelde ook al de vraag wat dit nou schuift zo'n baantje. Je moet wat als oude uitgespuugde DJ

Slough | 16-06-21 | 13:25

Ze "deugt" ... en dat is een full time betrekking waarvoor je als TK lid zo'n kleine 120 kEUR per jaar cadeau krijgt. Dus Silly Syl deugt op kosten van u, om u vervolgens voor racist uit te maken.|

James Lastig | 16-06-21 | 14:21

Leuk dat ze het veiligheidsgevoel aanhaalt. Als er iets is wat bij mij het veiligheidsgevoel aantast, is het wel de massa immigratie uit niet westerse culturen en dan met name uit islamitische culturen.

Franker | 16-06-21 | 12:28 | 2

Raak!

pjisonline | 16-06-21 | 12:37

Maar als je het zo brengt, dan ben je rascistisch, die nietwesterse culturen met lekker koken, rare gewoontes, afwijzen van onze wetten en regels, alles onderdrukken dat niet bij hun groep hoort, daar moet je van leren als onbeschaafde.

Dezenaamhier | 16-06-21 | 13:16

Mevrouw Simons. Hoeveel rechts extremistische aanslagen zijn er afgelopen jaar in Nederland gepleegd. Hoeveel islamitische? Goed. We kunnen dus concluderen dat de nctv haar blik nog onvoldoende heeft gericht op salafisten, anders hadden die islamitische aanslagen niet plaats gehad. ook kunnen we concluderen dat de nctv rechts extremisme voldoende in de gaten heeft, anders hadden die wel aanslagen gepleegd.
Doei.

TheEgg | 16-06-21 | 12:28 | 6

@Leon Tosti | 16-06-21 | 12:46:
Ik moest hartelijk lachen toen ze dat een 'aanslag' noemden.

TeeJee | 16-06-21 | 13:06

Schrijnend genoeg staat de aanslag op Pim Fortuyn niet vermeld in het wikiartikel nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_N... , terwijl die aanslag toch écht wel een links activistische grondslag had.(iets met bont dacht ik).

Maar als je daar even telt, heb je grofweg 4 categorieën van terreur aanslagen:
-Molukkers
-Christenfundamentalisme(IRA)
-Linksmenchen(Rote Armee, Rode Jeugd, RaRa)
-Islamfundamentalisme

Die eerste drie houden zich de laatste pak 'm beet 20 jaar rustig.
Toch weet ze het uit d'r strot te krijgen dat rechts-extremisme de grootste dreiging is voor de veiligheid. Links- en islam-extremistische aanslagen kun je niet eens op twee handen tellen, terwijl het aantal rechts-extremistische aanslagen in Nederland praktisch nul is(nouja 1 molotov).

ReyNemaattori | 16-06-21 | 13:22

@ReyNemaattori | 16-06-21 | 13:22:
-Christenfundamentalisme(IRA)????

Ze willen Noord-Ierland loskoppelen van het GB en met de republiek Ierland verenigen.

Arachne | 17-06-21 | 00:15
▼ 3 antwoorden verborgen

het toontje van mevrouw Simons alleen al.... zum kotsen!

Behangdelul | 16-06-21 | 12:28 | 1

En wat te denken van dat wijsvingertje.........

demaup | 16-06-21 | 12:40

Precies wat haar achterban van haar verwacht, beetje racistisch trollen.
Leuk om te zien en een aantal politieke hyena's zal mee gaan huilen om te laten zien hoe serieus ze het toch wel niet voorhebben met ons.

28 | 16-06-21 | 12:28

Hysterische egocentrische muts. Zo'n type dat als ze met haar voetje stampte thuis altijd haar zin kreeg.

Der Schnitzeljäger | 16-06-21 | 12:28 | 3

*niet* invoegen doet...

Wijze uit het Oosten | 16-06-21 | 12:36

@Wijze uit het Oosten | 16-06-21 | 12:36:
Toch niet. Ze komt over als een verwend kreng dat gewend is altijd haar zin te krijgen.

Der Schnitzeljäger | 16-06-21 | 12:42

Stampvoeten deed Bea ook

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 13:20

Hoe is de stand in die rechtszaak van die zwarte meneer tegen de KMar?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5236306/koninklijke-marechaussee-voor-de-rechter-etnisch-profileren
Er is natuurlijk wel wat aan de hand, in dit ons land.
Als er uit een vliegtuig 150 passagiers komen, daar van 5 zwart, die ze gaan doorlichten, dienen ze ook nog 25 wittes eruit te halen.
Etnisch profileren mag gewoon niet.

hotnot | 16-06-21 | 12:27 | 8

Het is praktisch profileren. Grappig dat sommigen denken dat een geautomatiseerd AI systeem het rechtvaardiger en zorgvuldiger zal doen. Het zal een teleurstelling zijn wanneer een lerend AI systeem op praktische kennis gebasserd besluit om alle gekleurde mensen uit de rij te halen of alle gekleurden in te dure auto's van de weg zal halen voor controle.

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 13:19

@MaarFeitelijk | 16-06-21 | 13:19:
Zal afhangen van de algoritmes. Een AI systeem zal het in de meeste gevallen wel consequenter doen, en dat geeft vaak pijnlijke uitkomsten.

Schoorsteenveger | 16-06-21 | 13:25

Als je vanwege een fokverbod op zoek bent naar Pittbulls in een hondenkennel, ga je dan de Chiwahwah's controleren? Of neem je het risico dat je ook een keer een Stafford uit de rij haalt? Uiterlijke kenmerken zijn een prima indicator. Heel vervelend voor deze donkere meneer, en andere mensen die dezelfde uiterlijke kenmerken hebben, maar uit het oogpunt van efficiëntie is dat prima te verdedigen.

marcoplarco | 16-06-21 | 13:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Er zit niemand?

prutsclown | 16-06-21 | 12:26 | 3

nee, niet iedereen hoeft bij elk debat te zitten, grote fracties hebben daarvoor afgevaardigde/woordvoerders. Bij stemmingen is het drukker

Sp1tz | 16-06-21 | 12:31

iets met lekker weer

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:41

Ik dacht dat Ploumen (PvdA) tegenwoordig de woordvoerder is van Sylvana

Diederik_Ezel | 16-06-21 | 12:24

Dat is die griet van MTV!

RickTheDick | 16-06-21 | 12:24 | 2

NCTV?

ruudvangeelen | 16-06-21 | 12:41

Nee, can TMF. Sylvana's Soul. Dat saaie kutprogramma wat ze gelukkig lekker laat verbannen hadden op TMF.

Blote Bertus 2000 | 16-06-21 | 12:50

Ze kan wel goed voorlezen. Dat heeft ze bij de universiteit van TMF geleerd.

Ze kan wel wat, die Sylvana Simons.

Ze moet trouwens wel eens een biefstukje eten, d'r zit niet veel vlees aan.

Knufter | 16-06-21 | 12:24 | 6

Ze is in hongerstaking

laurentius | 16-06-21 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie harde tepels. Sorry.

Leptob | 16-06-21 | 12:24 | 5

Ja ipv van een stijve piem#l, wat niet kan neem ik aan bij haar, worden haar tepels stijf. Want ze voelt zich blijkbaar nogal opgewonden over het feit dat ze daar stoer wil zijn met haar mening ofzo. En die doek is typisch om te laten zien dat zij van andere rootsafkomst is. Zij wil zieltjes winnen zo maar maakt zich toch echt belachelijk hier. Met haar gedrag ,tjonge jonge. Wat een afgang.

haatsmurfin | 16-06-21 | 13:41

Bij Ferd?

Mahatma | 16-06-21 | 14:26

Die harde tepels waren een voorbode dat het niet bij diplomatieke prietpraat zou blijven. De t̶e̶p̶e̶l̶s̶ tering!

keestelpro | 17-06-21 | 01:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier zat ik al op te wachten...

Wijze uit het Oosten | 16-06-21 | 12:21 | 1

Silly Syl gaat door het lint
had ze heur medicijnen van kleur maar tijdig ingenomen

Tobi | 16-06-21 | 13:18

Waarom heeft ze haar vuile was over haar schouder?

Axolotl | 16-06-21 | 12:21 | 9

@Koning Willy | 16-06-21 | 12:47:
Ik niet, ik kom vanonder de douche
fris en fruitig, nix Afrikaanse roets dus

Tobi | 16-06-21 | 13:09

Ze kon de kapstok niet vinden?

knutsel_ | 16-06-21 | 13:18

Dat is de nieuwe mode: een kwetsdoek.

Spartaan1888 | 16-06-21 | 13:36
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos