Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA, D66 en GL: Woord 'raadsheer' is KWETSEND

Stop met kwetsen! Zeg niet: raadsheer, maar zeg: D66-rechter

Jawel. Maar liefst 4 (vier) leden van 3 (drie) partijen in onze Tweede Kamer hebben 10 (tien) Kamervragen gesteld aan twee (2) ministers over de verschrikkelijke, walgelijke, mensonterende misstand in Nederland namelijk dat bepaalde rechters (waarom heten die eigenlijk 'rechter' en geen 'linker', is dat niet kwetsend?, red.) in Nederland officieel 'raadsheer' heten. Vrouwe Justitia draait zich om in zijn/haar graf hoor. Dan ben je dus een vrouw, heb je een functie als hoge rechter en word je raadsheer genoemd. Dat die dames nog niet massaal bij de psycholo(o)g(e) zitte(n) zeg. Geen raadsmens is illegaal!

Reaguursels

Inloggen

Vermoeiend... zucbt.... als je je daar druk om maakt dan woon, werk, leef je wel in een decadente, zorgeloze bubbel. Alsof normale vrouwen zich daar druk om maken...

MeppieRocks | 09-06-21 | 19:28

De 'dames' hadden liever gesproken over raadsvrouwe. Aangezien raadsheer niet meer mag vind ik dat nogal kwetsend.

FredMistig | 09-06-21 | 19:02

Raadsheren hebben gestudeerd, statistisch gezien zijn dus 1 op de 10 vrouwelijke raadsheren verkracht. Deze personen lijken me ongeschikt om over zedenzaken te beslissen.

Sneerpoets | 09-06-21 | 18:25

Ome God, wat zijn linkse mensen toch dom! Dit is écht achterlijk. Niveau van een dreunende kleuter.

Iedereen, maar dan ook echt IEDEREEN, wéét dat een 'raadsvrouwe' een advocate is. Is dat een mannetje, dan heet hij raadsman.
Dus een vrouwelijke rechter een raadsvrouw noemen kan en mag niet. Een rechter is immers geen advocaat. Enne ... WTF is er mis met 'raadsheer' voor een vrouw? Al dat genderficeren van beroepszaken is seksistisch en beledigend!!

Een vrouwelijke lasser noem je ook lasser en geen lasserin.
Een vrouwelijk arts noemen we ook een arts en geen artse of artsin.

Dat links seksistische gedrag van iedereen maar een labeltje opplakken en een geslachtsrolletje opdringen is moreel verwerpelijk. Doe toch eens normaal!

gaffelbaard | 09-06-21 | 15:57 | 2

Noem haar dan raadsdame. Probleem opgelost. Kunnen we ons weer gaan bezighouden met de echte problemen, zoals de miljarden die Hugo de jonge heeft zoekgemaakt en waar je links trouwens nooit over hoort.

MAD1950 | 09-06-21 | 17:47

@MAD1950 | 09-06-21 | 17:47:
Nee, want dan maak je onderscheid tussen mannen en vrouwen. Daar ben ik tegen.
Juist uit het feit dat voor die titel het niet uitmaakt of je man of vrouw bent, blijkt de gelijke behandeling tussen man en vrouw. Zoals het ook hoort!

gaffelbaard | 09-06-21 | 23:22

Lievemensbeestje
Netwerkbemens
Jongemens
Menshugowaard
Geneesmens

einz | 09-06-21 | 15:43 | 1

Wat een menslijk weertje.
Blancmensen is gewoon erg kort koken.
Abstramensen kan weglaten van informatie betekenen.
Extramensen is wat je doet bij koffiezetten.
Afficmensen is rondbazuinen van reclame
Natschmensen heeft meestal een gladder resultaat dan droog

Mazzelstof | 09-06-21 | 17:29

Een herenakkoord tussen twee vrouwen, ook zoiets. Zijn vrouwen per definitie niet toe in staat.

Colin.Fart | 09-06-21 | 15:15

Meneer Justitius.

Colin.Fart | 09-06-21 | 15:13

En wederom vlijt de volgende rubberen stoeptegel zich in het warme zomerzand...

Het houdt niet op, niet vanzelf.

Fulminator | 09-06-21 | 14:48

Kijken ze ook eens in alle tweets sinds 2011 van al die raadsmensen of daar niks racistisch of seksistisch tussen staat? Vriend van me werd een keer betrapt op vreemd gaan en toen stuurde zijn vrouw al zijn tweets naar al zijn contacten. Zodoende weet ik het.

Twee Jeetjes | 09-06-21 | 14:31

Controleer de taal en Controleer zo het gesprek en de gedachte van mensen.
Dit was een insteek van groep Lenin in moedertje Rusland.
Het is een veelgebruikt communistisch recept.

Progressief zijn is ook niet meer wat het geweest is.

donkieshot | 09-06-21 | 14:09

Kunnen de heren en vrouwen rechters (en alles daar tussen in zit) hier zelf niet iets van vinden?

Yor_Kok | 09-06-21 | 14:01

Oeps hoe moet dat nou met Heerhugowaard?

ofarim | 09-06-21 | 13:42

Zij ziet er uit als een nasty piece of work... brrrrr

Pierre Lebon | 09-06-21 | 12:47

Ik durf het bijna niet te zeggen, want straks mogen we heel policor linkshandigen ook geen linkshandigen meer noemen. Maar het is waar dat 'recht' en 'rechts' positieve woorden zijn, zoals de woorden zelf al uitdrukken. 'Dexter' in het Latijn: 'kracht'.
'Links' is negatief: 'link', 'slinks'. 'Sinister' in het Latijn! Engels 'left', wat 'zwak' betekent. Frans 'gauche' wat zoiets betekent als afwijkend.
Maar goed, dat wisten we hier op dit rechtse platform natuurlijk allang.

RukkendHert | 09-06-21 | 12:36

Je zal maar kamerlid zijn en de naam "de "Hoop" hebben. Ik heb de hoop opgegeven wat er in de kamer zit.

franck7020 | 09-06-21 | 12:35

laten we vrouwe justitia dan gelijk maar mens justitia noemen.

kantje_boord | 09-06-21 | 12:32

secretaris - secretaresse

Kijkeensaan | 09-06-21 | 12:31

PvdA, D66 en GL, samen goed voor 41 zetels. Toch krijgen ze het voor elkaar hoor, let maar op.

Tashtego | 09-06-21 | 12:28 | 2

Maar wel 90% van de rechters + ambtenaren + journalisten.

Festen | 09-06-21 | 12:47

@Festen | 09-06-21 | 12:47: Ja, ze hebben goed geluisterd naar die Rudi Dutschke met zijn 'lange mars door de instituties.'

Tashtego | 09-06-21 | 13:01

Ja hallo, zit ik net alle tanks in een regenboogkleur te schilderen. Krijgen we het gezeik weer tussen man en vrouw. Weledele linkse non-binair persoon.

Southpark | 09-06-21 | 12:25

Dit is hoe je uilskuikens herkent. Ze negeren hoofdzaken en maken zich druk om bijzaken en trivia. Het probleem is dat we zoveel uilskuikens hebben. Je vindt ze in de politiek en het openbaar bestuur, maar ook in het onderwijs en de culturele sector zitten er veel. En in de media, waar uilskuikens over uilskuikens schrijven en het dan roerend met elkaar eens zijn.
Voorbeeldje? ... Voorbeeldje!
Je zou je als Kamerlid druk kunnen maken over de staat van de rechtsstaat, over de toegang tot het recht, gesubsidieerde rechtsbijstand, due process of slachtofferrechten, over de werkdruk onder de rechterlijke macht, of voor mijn part over de vraag of we in een dikastocratie leven, activistische rechtspraak wel of niet een probleem is en dergelijke onderwerpen meer. Het uilskuiken doet dat niet. Te moeilijk, te veel werk en de uilskuikens in de media hebben het daar ook liever niet over. Dus wat doe je? Je spreekt er schande van dat vrouwelijke rechters bij het gerechtshof (die daar zelf to-taal geen moeite mee hebben) raads'heer' genoemd worden. Het uilskuiken kijkt vanavond tevreden in de spiegel en laat, door een intens gevoel van zelfgenoegzaamheid bevangen, een traantje van geluk.

Stijlicoon | 09-06-21 | 12:20

Vermoedelijk heet een rechter zo omdat ze linkse vonnissen vellen en er zo een evengewicht is?
Fons Jansen vertelde al: Ik kom in de rechtszaal en daar zitten drie mensen op een podium. De linker zegt " ik ben de rechter", de rechtse zegt niets want hij wil misschien geen stress.

jan huppeldepup | 09-06-21 | 12:02

Mag 'heerlijk' eigenlijk nog wel. Is de taart 'heer'lijk of is de taart 'mens'elijk?

Giotto | 09-06-21 | 11:59

Het wordt hoog tijd dat de pharmaceutische industrie een vaccin gaat ontwikkelen tegen linkse hersenrot.

En dat het dan verplicht wordt je te laten vaccineren voordat je de politiek in gaat en voordat je een bestuurlijke functie gaat vervullen. Met een eveneens verplicht digitaal vaccinatie-paspoort dat aantoont dat je verstand gezond is.

Die woke-waanzin op 'links' is niets anders dan pure decadentie. Verspilling van energie en geld aan luxe-problemen. Deels om de aandacht af te leiden van de échte problemen. Het werkt bovendien een dramatische verzwakking van de weerbaarheid in de hand.

Peter Emile | 09-06-21 | 11:45 | 2

Spijker, kop.

viejohuevon | 09-06-21 | 11:52

Vaccineren? Hmm... nee nationalisme en bepaalde conservatieve en liberale waarden moeten weer de norm worden in het westen.

'woke' is ontwikkeld voor en door marxisten, zij schrijven de vernietiging van het westen voor. Daar moet je tegen strijden en dat gaat oa door MSM en sgolen te hervormen. Weer normaal maken dat je van je land houdt. En nee nationalisme is niet hetzelfde als faxisme lefties. Bovendien gaan communistische junta's vaak ook in de ubermensch modus.
Net zoals corporatisme geen 'late stage capitalism' is. Want kapitalisme gaat juist uit van de vrije markt ipv kunstmatig monopolies creëren die bewaakt worden door een grote overheid en actief concurrentie tegenhoudt dmv soepsidies en regelgeving.

Anyway weer normaal maken dat er gewezen wordt op individuele vrijheden een plichten, en dat de overheid zo klein mogelijk dient te zijn.

Als laatste dienen we in het westen een hyper versie van de Amerikaanse grondwet te hebben. Naar mijn mening ook met 2A overigens. Maar een grondwet waar geen mitsen en maren en wat als in staan, zoals met onze huidige grondwet. En demense leren van deze grondwet te houden en te stemmen voor politici die deze willen behouden.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 12:54

die 4 idioten die hierover begonnen zijn zouden in de tweede kamer gelyncht moeten worden door hun collega's. Ze staan bij het volk al in the picture als totale non valeurs en dan gaan we dit soort meuk uithalen? Hoe bedoel je: Laten we het belang van onze aanwezigheid een nekschot geven!

azubneritan | 09-06-21 | 11:45

En Den Haag is verbaasd over de kloof tussen provinciaal en randstedeling...

sallandstrots | 09-06-21 | 11:44

'Heerlijk' die non-discussie.
Of moet het 'damelijk' zijn?...of menslijk?

Kijkeensaan | 09-06-21 | 11:36 | 2

O sorry je was me voor haha

Giotto | 09-06-21 | 12:00

Non- of monnikdiscussie?

decaliter | 09-06-21 | 17:37

Dit is inderdaad een belangrijk probleem en het is goed dat de linkse partijen - hard op weg naar marginalisatie - dit oppakken. Sterker: ik zou ook graag bij hen het woord BURGEMEESTER onder de aandacht willen brengen. Want een meester heeft nu eenmaal een piemel, terwijl er ook vrouwen burgemeester zijn. Dus dat is ook niet goed. Naast elkaar burgemeetster en burgejuffrouw dan maar? Dat is weer niet inclusief voor de transgenders en de personen die zich meer geit voelen dan mens. Mag 'personen' eigenlijk nog wel als je je een geit voelt? Want het gaat erom hoe je je voelt toch, niet wat je bent? Dan ben je dus ook geen persoon, maar een geit. Een geit is geen persoon. Tenzij het Britt Dekker is. Je gevoel bepaalt wie je bent. Vroeger voelde ik mij Marco van Basten als ik aan het voetballen was. Laat maar. Burgemens dan maar? Klinkt niet heel fijn, maar denk er even over na, zou ik zeggen. Het resultaat horen we volgend jaar wel, als het ons vanuit het Gooi toegezongen wordt door de roomblanke kindertjes van het Kinderen-voor-Kinderen ensemble bij de koningsspelen.

wapster | 09-06-21 | 11:32 | 1

Ik zou willen voorstellen om de vrouwelijke burgemeester, burgertrut te noemen maar die uitdrukking is al bezet.

echtpaul | 09-06-21 | 14:35

Wel weer kwetsend voor degenen die net een dure operatie achter de rug hebben om juist raadsheer genoemd te kunnen worden, mochten ze ooit magistratelijke ambities en de bijbehorende competenties ontwikkelen. Dat onbeschrijflijke genderleed allemaal, en dat voor een ontwikkeld land!

Schulzie | 09-06-21 | 11:30

@Politiek:
Schiet gvd eens op met de formatie en ga echt werk doen.

hotmint | 09-06-21 | 11:25

Ik neem aan dat vroedvrouw dan ook echt niet meer kan in deze tijd.
Dat wordt wroetpersoon, of wroeter ofzo...

Het brein erachter | 09-06-21 | 11:22 | 3

Haha inderdaad. Mijn vriendin is zwanger en ik heb mij al stilletjes afgevraagd hoeveel mannelijke verloskundige er zijn. In deze hele gender discussie moet dat toch ook gelijk getrokken worden.
Lekker wroeten met van die havenwerker kolenschoppen haha!!

Okami | 09-06-21 | 11:44

Wroetesse of wroeteur?

ik_word_gek_in_NL | 09-06-21 | 11:51

Een licht gepigmenteerde is gewoon Turkentrekker. Onzijdig. Ali Q staat voor een islam crimineel Sterre van K. Voor een D66 crimineel. Het kan zo simpel zijn. 🚻 Geert W. Of Mark R. Zo noemen is ook etnisch profileren als laatste iedere keer op het Binnenhof aangehouden wordt en zijn achterlicht het gewoon doet. (te elitaire man op proletaries vervoormiddel)

I.Q. NUL | 09-06-21 | 12:04

Noem ze onrechters, klaar!

P47Thunderbolt | 09-06-21 | 11:15

Een idee om raadslieden te benoemen naar wat er in hun broekje zit? Raadslul en raadskut? Of nee wacht, het gaat om wat tussen de oren zit, niet in het broekje. Voelmeraadslul of Voelmeraadskut.

Beste_Landgenoten | 09-06-21 | 11:14 | 2

Een menstruerende raadsheer en een niet menstruerende raadsheer dan?

jan huppeldepup | 09-06-21 | 12:06

Het gaat om wat tussen de oren zit: leeghoofd dus

TheFrank | 09-06-21 | 12:11

Bij mijn weten bestaat de titel "raadsvrouw" al heel lang hoor! Minstens 3 eeuwen!

TimTomas | 09-06-21 | 11:14 | 3

Maar als aanduiding voor een advocaat die her/she is, niet als functie bij de rechtbank

Het brein erachter | 09-06-21 | 11:21

Klopt maar dat is dus totaal iets anders nl een vrouwelijke advocaat. Die "titel"is dus al in gebruik, dat is dan ook de reden dat een vrouwelijke rechter raadsheer heet, wat natuurlijk best wel gek klinkt daar hebben ze heus wel een punt.

Jafco | 09-06-21 | 11:55

Een raadsvrouw is de vrouwelijke variant van een raadsman. In beide gevallen gaat het om een advocaat. De vrouwelijke tegenhanger van een raadsheer (rechter bij het gerechtshof) zou vermoedelijk raadsdame zijn. Niet dat er ooit een vrouwelijke rechter bij het hof was die hierover heeft geklaagd. Die hebben namelijk wel hersens.

Stijlicoon | 09-06-21 | 12:28

Het wordt tijd dat er weer gewoon gewerkt wordt in dit land. Deze achterlijkheid van de wokies betekent dat ze teveel tijd hebben om de debilisering op te stoken.

lanexx | 09-06-21 | 11:12

Vraag 5
Kunt u uiteenzetten in welke andere Europese landen men al wel of niet genderneutrale titels voor alle rechters gebruikt?

Ze zijn dus nog te stom om dit zelf uit te zoeken.

VanderGeelen-Coppens | 09-06-21 | 11:12

Zo, heb professor Barabas even gebeld en hij is bereid me terug naar 1980 te flitsen. En bij deze beloof ik plechtig dat ik mijn 2e leven in dienst zal stellen om die massamigratie, deze gestoorde wokeness en linkse idioterie in het algemeen te bestrijden en te voorkomen. Jullie zien vanmiddag wel of het me gelukt is en er dan een MinPres zit die Graai heet en er in de treinen gewoon weer dames & heren wordt omgeroepen.
*fingers crossed*

Graaisnaaiert | 09-06-21 | 11:06 | 4

@Arnold Layne | 09-06-21 | 11:10: dat we die vrouw niet vergeten...

ZoekEenVrijeNick | 09-06-21 | 11:13

@Arnold Layne | 09-06-21 | 11:10:
Nee, niet die kliek. En in 1980 zit ik nog braaf op school mijn sommetjes te maken hoor.

Graaisnaaiert | 09-06-21 | 11:14

1980?? Maak daar maar 1880 van.

Arachne | 09-06-21 | 23:55
▼ 1 antwoord verborgen

Maxima mag zich koningin noemen omdat koningin geen grondwettelijke functie is. In de grondwet spreekt men van koning. Claus. Berhard en Hendrik moesten zich prins-gemaal noemen. Men spreekt niet van prinses-gemaal Emma, Sophie, Anna Paulowna of Maxima.

Arnold Layne | 09-06-21 | 11:04 | 1

Hebben ze gedaan om de Argentijnse dwaze moeders sneller te doen vergeten in de geschiedenis, dit opportunistisch land rolt gewoon zo.

hagelkruis | 09-06-21 | 11:12

Mijn tondeuse is vanaf nu mijn tondeur.

ploppy | 09-06-21 | 11:01 | 1
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 09-06-21 | 11:04

Dat hele hysterisch gendergedoe gaat nergens over en dient alleen om de partijen nog enig bestaanrecht te geven. Ze drijven op diversiteits- en genderissues (goed, ook nog klimaatissues), maar dragen zelf verder niets bij aan de werkelijke problemen van dit land. Zoals bijvoorbeeld de honderdduizenden mensen die zoeken naar een betaalbare woning. Of het bestrijden van de toenemende harde criminaliteit onder jongeren (vooral in gemeenten waar linkse partijen het voor het zeggen hebben).

jochum1980 | 09-06-21 | 10:59 | 2

Kostenposten en lastposten noemen wij ze hier in Huize Graai.

Graaisnaaiert | 09-06-21 | 11:08

Genderissues zijn een luxeprobleem.
In landen zoals Thailand een armoedeprobleem.

Veepert | 09-06-21 | 11:33
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 09-06-21 | 10:59

Je zult maar de pech hebben om als man een aandachtshoer te zijn.

JvanDeventer | 09-06-21 | 10:56

OK, en 'wees een heer in het verkeer' dan ?

Der Schnitzeljäger | 09-06-21 | 10:51

Heb ooit ergens gelezen dat een kamervraag effectief in totaal minimaal 3400 euro kost in het systeem. Ken goedkopere dames.

hagelkruis | 09-06-21 | 10:49 | 2

Dames? Daar ga je de fout al in... "mensen".

HornoxNL | 09-06-21 | 10:56

Hebben ze niks beter te doen dan zich hierover druk maken ?

Stratum | 09-06-21 | 10:47

Het is een superklein dingetje maar wel een feit, raadsheer is geen handige aanduiding, dus gewoon even een andere officiele term invoeren, meer niet. En ja alle mannen die hier reacties plaatsen die weten zeker niet hoe het is als je vele malen met meneer wordt aangesproken (in brieven en soms in het echt omdat ze niet kijken en je lang bent) omdat je in een mannenwereld werkt.

JeannedArc | 09-06-21 | 10:43 | 6

Uw pijn moet ondraaglijk zijn.

ploppy | 09-06-21 | 10:59

@Jeanne: Dan zeg je toch iets als : "Nee, een meneer ben ik helaas nog niet. Die afspraak is pas volgende week".
Ik heb mijn haar ook bij vlagen lang en in een staart, sja, dan wordt je van achter wel eens aangezien voor mevrouw. Zeker met een monkapje op is het me al een paar keer overkomen. Boeien, zolang ze niet in m'n reedt knijpen.

Graaisnaaiert | 09-06-21 | 11:12

Ja ik ben ook weken ongesteld als er weer eens zo’n automatische brief in de bus ligt met: geachte heer/ mevrouw huppelepup. Nu opeens bedenk ik me dat dat heel modern is. Ik spreek voortaan iedereen die ik tegen kom met heer-mevrouw aan. Iedereen ontkwetst.

echtpaul | 09-06-21 | 14:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Eigenlijk komen zulke mensen in het geweer tegen het bestaan van woorden op zichzelf. Je hebt een mooie functie met een mooi inkomen, maar je vindt dat die functie niet de juiste naam heeft. Raadsheer, burgemeester, commandant, president, hoofdonderwijzer. Worden die benamingen aangepast, dan ga je je eraan ergeren dat een hond een hond wordt genoemd of een boom een boom. Bij dergelijke idioten houdt het nooit op.
U heeft het gezien aan de benamingen voor de gekleurde medemens.
Roetmop werd neger, neger werd zwarte, zwarte werd persoon-met-een-kleurtje. De reeks is oneindig en dat is ook de bedoeling want anders moeten de naamveranderaars gewoon aan het werk.

JvanDeventer | 09-06-21 | 10:42

Komt de klacht van volksvertegenwoordigers of volksvertegenwoordigsters?

Norbert-Oreply | 09-06-21 | 10:41

"Raadsvrouw" kan dus ook niet want ook niet genderneutraal. De vragenstellers zijn trouwens ook in de war want ze halen geslacht en gender door elkaar en dat is heeeel, heeeel erg.
En "raadspersoon" of "raadsmens" kan ook niet want er zijn ook individuen die zich als giraf of fuchsia identificeren en dan hebben die ook weer heel veel pijn ergens.
Dus goede raad is duur, maar gelukkig hebben we nog minister Euh Van Euh Engels Euh Hoven, en die gaat dit oplossen want die heeft toch niks te doen verder.
Zo. Koffie.

Schmalz | 09-06-21 | 10:40

Mijn jonge heer noem ik voortaan mijn jongmens.

dr Rechts | 09-06-21 | 10:37 | 2

Is dat geen leeftijdsdiscriminatie?

zeefert | 09-06-21 | 10:43

Die van mij noem ik vanaf nu ge-leuter of als ik boos op 'm ben ge-lul.

Tjemig | 09-06-21 | 10:56

Is er al iemand begonnen over 'rechteres'?

Harry.Langezwaal | 09-06-21 | 10:36 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Laten we recht spreken voortaan ook link spreken noemen. Dekt de lading ook beter.

mundusvultdecipi | 09-06-21 | 10:36 | 1

Mijn idee. Als gevolg van de tussen-s is de rechtstaat tegenwoordig ook rechts.

Harry.Langezwaal | 09-06-21 | 10:37

Kan best zijn dat niemand illegaal is maar als dit het beste is waarmee die vier kamerleden kunnen komen, lijken ze me een grote verspilling van belastingcenten.

bart1234 | 09-06-21 | 10:34

Op de foto staat geen "raadsheer" maar een "gedrocht" komende uit de linkse hoek

Blonde Nel | 09-06-21 | 10:34

Was de uitspraak tegen Shell niet gedaan door een raadsvrouw...

Doerak | 09-06-21 | 10:32 | 1

83% van alle rechters zijn tegenwoordig rechteressen

hagelkruis | 09-06-21 | 10:58

Raadsmens die menstruereert of menstrueerde.

Kijkeensaan | 09-06-21 | 10:31 | 1

Menopauzeert

Arnold Layne | 09-06-21 | 11:08

En een vrouwelijke directeur noemen we tegenwoordig geen directrice meer en een ministerie heeft een vrouwelijke secretaris-generaal en geen secretaresse-generaal. Wat willen die wokies nou?

Tapu | 09-06-21 | 10:30

En wat te doen met soldaat, kapitein, militair, slager, bakker, molenaar, tuinder, schoorsteenveger, wandelaar, MANnequin, mijnwerker et cetera enzovoort?

Lochos | 09-06-21 | 10:28 | 1

Frauwequin, Mijnmens, Schoorsteenpoetsmadam, Molina, Kapitineke......

Blonde Nel | 09-06-21 | 10:37

Heremetijd.

Kijkeensaan | 09-06-21 | 10:26 | 1

Kan ook niet meer, u moet iets anders proberen.

Harry.Langezwaal | 09-06-21 | 10:39

En hoe denkt meneer Justitia daar dan over?
Of telt die opeens niet meer mee.

kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:25 | 3

Super opgemerkt . Daar hoor je die linkse sufkutten niet over . Maar ja , ze heeft natuurlijk niet voor niets een blinddoek voor.

strawdog | 09-06-21 | 10:30

Dat is een Romeinse godin, die kun je niet opeens mannelijk of onzijdig maken. Nou ja, tegen de tijd dat we van Jezus een transsexueel maken komt zij ook wel aan de beurt.

BobDobalina | 09-06-21 | 10:46

Weg met dat seksistisch secreet.

Reaguurdeskundige | 09-06-21 | 11:51

Midden in één van de grootste crises uit onze geschiedenis: hobbyisme bedrijven.
-
Nu weten wij tenminste weer waarvoor kamerleden namens ons allemaal maandelijks een 'vergoeding' op hun bankrekening krijgen bijgeschreven.
-
Twee maanden in de kamer...

bisbisbis | 09-06-21 | 10:21

Geachte onwelriekende vind ik beterdererer. Dus laat raadsheer maar schieten.

sjef-van-iekel | 09-06-21 | 10:19 | 2

Onraadspersoon, iedereen tevree.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:20

Wat is de mannelijke vorm van ouvreuse dan?

kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:17 | 3

'ouvreur' - (nooit Frans gehad op school?)

bisbisbis | 09-06-21 | 10:21

@bisbisbis | 09-06-21 | 10:21:
Is dat dan een zaalwachter of loopt die ook rond met een bak met kleine consumpties en vroeger rookwaar?

kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:27

@kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:27:
-
@kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:27:
-
Een '' ouvreur' of 'ouvreuse' was oorspronkelijk iemand die belast was met het openen van -meestal- poorten of deuren in bijvoorbeeld grote landhuizen of paleizen. Later hebben wij daar meneren en mevrouwen van gemaakt die de plaatsen in bioscopen en theaters aanwijzen. Inmiddels ook alweer een uitgestorven beroep. En zeker: daar waren ook mannen bij. Ik heb zelf in mijn studietijd vaak genoeg in een slecht zittend, stinkend uniformjasje gestoken kaartjes afgescheurd en met een nauwelijks licht gevende zaklamp mensen naar hun zitplaatsen gebracht. Daar kreeg je nog fooi voor, ook. (EN: je zag geheel gratis de laatste films...)

bisbisbis | 09-06-21 | 12:30

Deze discussie is m.i. een gevolg van falend onderwijs. Het is dezelfde denkfout waardoor de vrouwelijke secretaris van een rechtspersoon abusievelijk wordt aangeduid met secretaresse.
Het is ronduit beangstigend dat kennelijk bij de rechtspraak het abstractieniveau van dien aard is dat men zich laat verleiden tot deze discussie.

Harry.Langezwaal | 09-06-21 | 10:16 | 1

Iedereen zegt dat onderwijs "faalt". Maar is dat zo? Kinderen worden keurig geïndoctrineerd in de ideologie van onze beteren. Dus hoezo falen? Vanuit hun oogpunt is onderwijs goede resultaten aan het afleveren.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:21

Goed dat opgetreden wordt tegen dit schrijnende onrecht

thanseeuwen | 09-06-21 | 10:15

Dus een Zwartje, bij de geboorte in Ethiopië gezien met lul, gaat zich hier in de Nederlandse regering zich druk maken over het woord: Raadsheer.

echtpaul | 09-06-21 | 10:13 | 3

Vrouwen kunnen ook een phallus hebben you bigot. En als je als cis man geen seks mee wil hebben ben je een seksist en kampbeul van de white male patriarchy.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:19

En intussen harkt hij als 23 jarige een hele flink vergoeding bijeen.
Reparaties.

Arachne | 09-06-21 | 23:52

Dan zeggen we raadsvrouw. Alsof dat voor iemand iets uitmaakt.
Je kunt het groter maken dan nodig is.

kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:13

we moeten ook een quotum gaan invoeren voor mannelijke verloskundigen. Want die verhouding is ook scheef.

kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:11 | 2

Ik zie om 7:00 verdacht weinig vrouwelijk schoon op een gemiddelde bouwplaats staan. Ook discriminatie.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:13

@Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:13:
Precies. Laten we zeggen dat 40% van de verloskundigen mannen moeten zijn. Gewoon om het imago bij te stellen.
Desnoods kunnen ze helemaal niets, maar dan is het wel eerlijk verdeeld qua vrouw-man.

Waarschijnlijk zal er geen enkele mannelijke verloskundige mee instemmen.

kloopindeslootjijook | 09-06-21 | 10:23

Ja op zich prima, maar pas het gewoon effies aan ZONDER show. Mailtje rond, hoi allemaal, vanaf nu raadsheer of -vrouw (of wat ze willen), en KLAAR.

John McClane | 09-06-21 | 10:10 | 3

Gewoon iedereen raadspersoon van kleur noemen.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:12

Raadsvrouw is helaas al weggegeven want dat is een vrouwelijke strafrechtadvocaat. Het equivalent van een raadsman. Een raadsheer is een vrouwelijke of mannelijke rechter aan het Hof of de Hoge Raad.

austinhealey | 09-06-21 | 10:33

@austinhealey | 09-06-21 | 10:33: KKwestie van stand, naast een man staat een vrouw, naast een heer staat een dame. Raadsdame dus. Of Joker.

bergsbeklimmer | 09-06-21 | 11:34
-weggejorist-
Eucalyppta | 09-06-21 | 10:10 | 3

Nomenklatoera. Ook ooit zo belangrijk in het voormalige Oost-blok.
Kennelijk kenmerkend voor het tweede-wereldland dat we aan het worden zijn.

Als we het maar niet over echte problemen hebben.

De verwarde man | 09-06-21 | 10:09

Toen pissen, plassen werd, is het gezeik begonnen.

Sjompie | 09-06-21 | 10:08

Ik zeg het nog maar eens, ik blijf voorkeur houden voor de toevoeging -entiteit. Daarmee ben je meteen ook voor de toekomst ingedekt als dolfijnen, papagaaien, apen en machines ( www.krone.at/2432412 ) gekwetst raken en laten we ook de cavia`s, de blondjes onder de huisdieren niet vergeten.

In dit geval dus raadsentiteit.

bergsbeklimmer | 09-06-21 | 10:07 | 1

Ah dus daarom doet mijn gameboy het niet meer. Het arme ding is gekwetst. Zielig.

Lochos | 09-06-21 | 10:19

De grootste woningnood ooit. Een pandemie. Een bestuurscrisis die al decennia door ettert. Maar gelukkig hebben enkele kamerleden hun prioriteiten op orde om het te hebben over een misplaatst modieuze gril van een stel huilebalken.

Deflatiemonster | 09-06-21 | 10:07 | 1

En zoals hieronder al eerder is aangehaald 5,1 miljard onverklaarbaar weggepist.

VP732 | 09-06-21 | 10:11

Mooie foto van de definitie 'failliete rechtsstaat'.
God wat hoop ik dat die persoon last krijgt van de door haar gecreëerde problemen.

doemijjezusjemaar | 09-06-21 | 10:07 | 1

Dat is dus het probleem, dat krijgen ze niet. Zij zitten straks in beveiligde compounds en afgegrendelde stadswijken, en vervoeren zich in zwaar bewapende colonnes tussen deze compounds. De aboriginal moet maar handelen met de gevolgen.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:09

Vraag 5
Kunt u uiteenzetten in welke andere Europese landen men al wel of niet genderneutrale titels voor alle rechters gebruikt?

Zoek dat zelf op, luie flikkers!

Stinkend_zadel | 09-06-21 | 10:06 | 1

In het duits wordt al jaren een soort van dubbele benaming gegeven door achter het mannelijke woord Innen (met hoofdletter I midden in het woord) te zetten: PolizistInnen, DirektorInnen etc.)

bergsbeklimmer | 09-06-21 | 10:11

De eindstrijd wordt tussen de woke en de mosselmannen. Denk dat die laatste winnen. De rest heeft namelijk zand in zijn vagina.

Hemke-Valsema | 09-06-21 | 10:06 | 2

Daar hoeft u niet lang over na te denken, zie Perzië waar mohammedanen een alliantie hadden met marxisten om de Sjah te verdrijven.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:08

@Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:08: Fout. De marxisten sloten een overeenkomst met de moslims om de sjah te verdrijven. De marxisten waren ervan overtuigd, dat zij de moslims (met Khomeiny in het land) de baas konden en, na verloop van tijd, klein zouden krijgen (zoals hier ten lande de christenen ontmand zijn). Wel, dat hadden de communisten verkeerd ingeschat. Een van die communisten, Afshin Elian, is nu liberaal.

Arachne | 09-06-21 | 23:49

Bij al dit soort pogingen de lucht paars te maken door het woord blauw in paars te veranderen, zou de intentie en context moeten meetellen. Het argument dat het er alleen maar gaat om of iemand gekwetst zou kunnen zijn en dat context niet uitmaakt gaat per definitie niet op, dan zou je de discussie over het woord niet eens kunnen voeren want dan moet je het noemen, en in welke context maakte niet uit toch? Mag dan ook niet.

een_mike | 09-06-21 | 10:06 | 2

Helemaal waar, maar nemen we toch niet mee.

Hemke-Valsema | 09-06-21 | 10:07

@Hemke-Valsema | 09-06-21 | 10:07: vanuit de door u gebezigde letters in uw zin kan minstens 3 keer het woord "man" gevormd worden, en 0 keer het woord "vrouw", toeval? Ik denk het niet, schaamte is uw deel.

een_mike | 09-06-21 | 10:36

Is ook veel belangrijker dan de 5,1 miljard niet te traceren uitgaven onder CdA'er Hugeau, en zelfs veel belangrijker het gedoe rond CdA'er Siewert. Of dan de administratieve chaos onder CdA'er juffrouw Ank op Defensie.

dathoujetoch | 09-06-21 | 10:05

Raadsheer of raadsvagijn.

VP732 | 09-06-21 | 10:05

"Ministers" kan ook niet meer door de deugbeugel. Daar schakelen we over naar "Ministerinnen en Ministers". "Dominees" te vervangen door "Dominas en dominees". Snap ik allemaal, leuk is anders. De putlucht die hierdoor ontstaat is niet te harden.

H. Drievuldigheid | 09-06-21 | 10:03 | 5

... en de kutlucht evenmin.

bisbisbis | 09-06-21 | 10:08

Dominas kom je tegen in de SM Club . . . .

ROADHOGG | 09-06-21 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Veurzitter is toch ook niet veurzitster geworden? En als je een vrouwelijke auteur 'schrijfster' noemt is ze beledigd.

J.P.Drapeau | 09-06-21 | 10:02 | 1

De Fransen gebruiken -zelden- de aanduiding: 'autrice'.

bisbisbis | 09-06-21 | 10:09

Vorige week een interview met de hoogste raadsheer in Nederlandje, uiteraard in de nurk. Die wilde meer vonnissen online publiceren, want dan wist de burger beter waar het aan toe was, qua rechtspleging. Nog los van de vraag hoeveel mensen dat juristenproza ook werkelijk begrijpen, uiteraard geen woord over de totale vernietiging van de rechtsbijstand onder de bezielende leiding van de Minister van Rechtsbescherming. Dan heb je dus precies nul sjoege van causaliteit.

Al die juristen: het Recht, dat ben ik! Dan krijg je dus dit soort Kamervragen. Volgtip voor de liefhebbers: de gedroomde vervanging van het aloude Wetboek van Strafvordering. De laatste nagel aan de grafkist van wijlen onze democratische rechtsstaat.

-edit- Onzijdigheid als surrogaat voor onpartijdigheid. Vooral over dat laatste zou ik me maar eens druk maken, als rechterlijke macht. Maar dan niet op de manier van de T. uiteraard.

Hetkanverkeren | 09-06-21 | 10:01 | 5

@Hetkanverkeren | 09-06-21 | 10:13:
Was niet het punt waar ik heen wilde maar een gekozen hogere rechter in een constitutioneel hof als vervanging van het corrupte klapvee van de 1e slaapkamer zou beter zijn dan doormodderen met het huidige systeem... die JUIST steeds corrupter wordt.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:16

@Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:16: Ter chargering: een Constitutioneel Hof vol met Leidse rechtsfilosofen, plus wat gribussen van de UvA en zulks. En hoe dat dan een verbetering is. Ik zie het niet.

Hetkanverkeren | 09-06-21 | 10:29

@Hetkanverkeren | 09-06-21 | 10:29:
Ze moeten zich keer op keer verkiesbaar stellen. Dat is al een winst. Nu zitten er allerlei ongekozen lui zogenaamd wetten te toetsen op basis van internationale verdragen (waar het klootjesvolk niet over had gestemd) en in feite zijn ze een ongekozen tweede wetgevende macht.

Je kan in dit tempo net zo goed de 2e slaapkamer afschaffen. Gewoon een dagelijks bestuur laten aanstellen door de verschillende ministeries.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Het hoogst haalbare voor een vrouw is 'heer' genoemd te worden. Waarom die functie afwaarderen naar raadsvrouw. Beetje dom.

Leptob | 09-06-21 | 09:56

Zuiveringen. Het begint met taal. Later volgen de meningen. Waarom stelt links niet meteen een kultuurkamer voor?

Hommel | 09-06-21 | 09:56 | 2

Dat is er al, big tech heeft zich al in the culture wars gemengd en is vol aan het censureren. Vooral in the States maar dat is ons avondlandje.

It started with Alex Jones. Toen moesten we nog lachen, pafferige schreeuwlelijk die jammerde over homofiele kikkers. Maar dat lachen is ons snel vergaan. Althans degenen die opletten.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:02

Taal is het belangrijkste. Dus als je die slag verliest, ben je al verloren.

feiten_en _cijfers | 09-06-21 | 10:10

Wat een maftrusen, wanneer houd het eens op??

Tishetnetnie | 09-06-21 | 09:55 | 1

Bij goed taalgebruik.

grapo | 09-06-21 | 10:14

Ik ben niet verbaasd dat critical theory prostitués zich zo focussen op taal en futiliteiten. Taal, omdat je de geschiedenis, cultuur en zelfs realiteit naar jouw wil om kan buigen. Winston Smith stilo. Futiliteiten, omdat praten over wat demense echt bezig houdt (krona en de nakende economische recessie hierdoor, EUSSR, asieleisers etc.) zowel carrière technisch als politiek niet gewenst is.

Los van dat de 2e slaapkamer een groot duurbetaald theater is met C acteurs die een slap stukje opvoeren geschreven door een stel chimpansees en die niets meer te vertellen hebben. We worden geregeerd door een zeer vreemde mogendheid in het Brusselse/Berlijnse en een stel ambtenaren die als frontje het kabinet hebben.

Het doel is demense te laten focussen op futiliteiten als huidjes of inhoud van de slipjes, en ze niet wakker te maken voor wat daadwerkelijk belangrijk is. Taal is hiervoor een belangrijk middel voor hun propaganda. Met als bonus dat je hele groepen tegelijk tegen elkaar opzet waardoor het kantklossend klootjesvolk op elkaar gefixeerd raakt ipv op hun beteren en hun slippendragers (bestuurders, politici, MSM, NGOs, onderwijs etc.).

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 09:55 | 5

@Roze_bril_drager | 09-06-21 | 09:58: Er is geen doel, er zit ook geen diepere gedachte achter. Mensen doen simpelweg datgene wat in hun bubbel of subcultuur van ze verwacht wordt. Uiteindelijk keert de wal het schip.

Sinaslolly | 09-06-21 | 10:11

@Sinaslolly | 09-06-21 | 10:11:
Dat vraag ik me af. Zullen ze ook in Noord Korea, Rusland, China, Cuba en Cambodja hebben gedacht. Maar rap werden de massa graven rijkelijk gevuld...

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:14

@Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:14:
Je moet inderdaad altijd waakzaam blijven. Maar ik zie hier niet zo 123 een specifieke stroming of ideologie de macht grijpen.

Sinaslolly | 09-06-21 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Pesadamente dat in sommige gevallen menstrueert en soms niet maar soms ook niet kan omdat anders.

EmilioEsteves | 09-06-21 | 09:55

Als je je gekwetst voelt, ga je thuis in een hoekje zitten janken tot je je beseft dat je gekwetst voelen een keuze is.

frickY | 09-06-21 | 09:55

Het houdt niet op.... niet vanzelf

me163komet | 09-06-21 | 09:54

Dat je dus mensen inhuurt om de regering te controleren.

En dat ze dan dit gaan doen met hun kostbare uren.

Is toch net zoiets als je schilder inhuren en dat je die dan aantreft in je schuurtje dat ie zijn maat aan het aftrekken is in jouw tijd.

Knufter | 09-06-21 | 09:54

Nederland is af, dit zijn de puntjes op de i. De samenleving heeft nu piek beschaving bereikt.

FogerRederer | 09-06-21 | 09:53 | 4

ik dacht dat beschaving een dun sausje was. Sausjes kunnen toch niet pieken? die kunnen alleen ergens vanaf glijden zodat de ware aard duidelijk wordt. Ga daar maar eens aan sleutelen in plaats van het beschavingssausje te proeven.

nobodiesunmighty | 09-06-21 | 09:59

verNederlandje is juist bezig aan een regressie. Met critical theory courtesans als voorhoede van der Untergang.

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

"raadsheer " >> "raadshAAr "

HogeNood | 09-06-21 | 09:53 | 1

reetshaar

Roze_bril_drager | 09-06-21 | 09:59

De vrouw is gemaakt van een sparerib van een man, neem het haar niet kwalijk.

Mr_Natural | 09-06-21 | 09:52

Raadselachtbare

stipjes | 09-06-21 | 09:51 | 1

Lol

grapo | 09-06-21 | 10:04

Timmervrouw schijnt al jaren te mogen, maar ik heb in decennia nog nooit een timmervrouw op de steigers zien staan....als we de lachfilmpjes soms zien van autorijdende vrouwen, zie ik al die kapot geslagen duimen van een timmervrouw al voor mij.

Kom op mensen, er zijn nu eenmaal zaken die typisch voor mannen zijn en zaken die vrouwen veel beter kunnen...en schaf dat woord Raadsheer gewoon af en noem ze allemaal rechter en stop met dit soort onzinnige vragen, alsof er geen belangrijkere zaken in het leven zijn.

Keyboardspeler | 09-06-21 | 09:51

Mangat kan ook echt niet meer

van Dam | 09-06-21 | 09:51 | 2

Maar "vrouwgat" roept bij mij ook weer niet de juiste associaties op.....

Godsammekraken | 09-06-21 | 09:57

Mannen kunnen ook menstrueren you bigot. En het is "voorste gat".

Graaf_van_Hogendorp | 09-06-21 | 09:59

LOL

echtpaul | 09-06-21 | 10:00

Typisch een persoon die het beste voor vrouwen voor heeft? Of ben ik nu weer stigmatiserend?

Sjompie | 09-06-21 | 10:11

@Sjompie | 09-06-21 | 10:11: is gewoon een hele foute figuur. "Geen blad voor de mond
Als presentator van het jeugdprogramma NTR Het Klokhuis heb ik geleerd ingewikkelde materie simpel uit te leggen. Daarbij neem ik geen blad voor de mond: zo was ik de eerste Friese politicus die zich uitsprak tegen Zwarte Piet. Ook speechte ik in 2020 tijdens de Black Lives Matter-demonstraties in Leeuwarden."

Zwizalletju | 09-06-21 | 10:20

Moet spontaan aan The Witches van Roald Dahl denken bij het zien van dit mens.

Dirk III | 09-06-21 | 09:49

Nou, dus je krijgt een transgender in de tweede kamer en die maakt zichzelf meteen belachelijk. What’s next? Kauthar die gaat pleiten voor hoofddoeken voor mannen?

Sinterbikske | 09-06-21 | 09:48 | 1

Nee, eerder voor verplichte gezichtsbedekking bij vrouwen, ook Nederlandse, als uiting van "respect".
De islam is een inherent agressieve, masculiene ideologie. Elke vorm van gelijkheid staat gelijk aan totale overgave.

De echte Stolwijker | 09-06-21 | 09:59

Mag Jezus of God nog wel een man wezen ?

Simpele Drenth | 09-06-21 | 09:47 | 1

De aanname dat ze niet massaal bij de psycholoog zitten lijkt me precair. Zouden ze niet en masse op de sofa liggen? Latte erbij….

Dickie1908 | 09-06-21 | 09:47

De deug-spiraal is krachtiger dan welk echt probleem dan ook. Klimaat, ongelijkheid, onderwijs, minder koopkracht, verloedering in de oude wijken, baanonzekerheid, immigratie, globalisering. Allemaal gigantische uitdagingen waar de traditioneel linkse achterban onevenredig hard door wordt getroffen.
Maar "progressief" politiek Den Haag wordt meegezogen in de deug-spiraal: je MOET bovenop de diversiteits-apenrots blijven zitten.
En dan maar jammeren over de winst van hardrechts.

De echte Stolwijker | 09-06-21 | 09:47 | 1

Eens. Cultureel Marxisme wordt het einde van de Westerse wereld. Dat zaadje hebben de Sovjets mooi gepland destijds, afgezien van het feit dat de boel daar omver is gevallen voordat ze er hun voordeel mee konden doen hebben ze dat mooi voor elkaar gekregen. Nu kan een ander ervan profiteren, dat lijken moslims en andere exoten te zijn. Je land verdedigen mag immers niet meer want dan ben je nazi.

R.F.Pickering | 09-06-21 | 09:58

En dan zo'n zwarte toga, bij een witte mens die daarmee een zwarte huid wil na-apen. Dat kan dus ook niet. En waarom geen regenboog bef ?

LucaBrasi | 09-06-21 | 09:46 | 3

En waarom heet dat een bef en geen pijp?

Selassie | 09-06-21 | 09:50

@Selassie | 09-06-21 | 09:50: Misschien mogen ze straks wel kiezen: Een witte = ik bef, een gele = ik pijp. Is dat ook weer duidelijk.

echtpaul | 09-06-21 | 10:03

De zwarte toga boezemt ontzag in?

Arachne | 09-06-21 | 23:42

Onzijdig, onhijdig, we gaan er nooit uitkomen.

Mr_Natural | 09-06-21 | 09:46

Ik ben blij dat D66, PvdA, en GL hun prioriteiten op orde hebben.

Grapperhaus en Kaag vliegen afgelopen zaterdag even soepel een IS rat met kroost in, zonder enige discussie of overleg met de TK of wie dan ook, ipv het Nederlanderschap van die ratten nou eindelijk eens in te trekken, maar nee, de term 'raadsheer' moet in de ban gedaan worden.

Nederland wordt een steeds groter gekkenhuis.

Dr_Johnson | 09-06-21 | 09:46

Dit is toch wel een van de urgentste problemen van onze tijd. Goed dat hier nu werk van wordt gemaakt.

Bamberger Reiter | 09-06-21 | 09:43

De mens (o), het mens (v)

SjoerdBoth | 09-06-21 | 09:43

"Red herring"-politiek waar m.n. X66 goed in is. Disproportioneel aandacht geven aan, en deugpunten scoren op, problemen die misschien maar 100-200 mensen echt raken in Nederland (Euthanasiewetgeving, Donorwetgeving, etc ) om de kiezers af te leiden van de problemen die miljoenen inwoners raken. (Immigratiewetgeving, onbeperkte uitkering- en subsidieregelingen, etc))

BASinnic | 09-06-21 | 09:43 | 1

Precies dit.

De echte Stolwijker | 09-06-21 | 09:48

Die zeikwijfon moeten zich eens vermannen.

Leptob | 09-06-21 | 09:43 | 1

Zeikwijven moeten leren staand plassen en ophouden met zitten zeiken.

echtpaul | 09-06-21 | 10:05

Kamerlid vind ik seksistisch. Want wie hebben een lid? Juist.

Selassie | 09-06-21 | 09:43 | 1

Kamer(c)lid dan maar ?

LucaBrasi | 09-06-21 | 09:47
-weggejorist-
All_yall | 09-06-21 | 09:41

Een man kan secretaresse zijn. Hoor je niks over.

Analia von Solmsch | 09-06-21 | 09:41 | 2

Secretaris ?

VoltaireJohn | 09-06-21 | 09:44

raadshond klinkt ook niet echt lekker....

Hellsmurfje | 09-06-21 | 09:39

Men noemt het rechter, omdat ze alles wat krom is recht kunnen spinnen

Het leven is zwaar | 09-06-21 | 09:39

Lekker hoor dit soort populistisch gezwets.... kost wat maar dan heb je ook niks. En ondertussen zijn de gemeentes in ons land druk bezig met het vestigen van terroristen bruidjes en hun kroost... wat zijn we toch een gaaf land

Hollandse_blauwe | 09-06-21 | 09:39

En waarom is dan weer raadsheren meervoud en raadsvrouw in enkelvoud. Raadshet ook een optie?

Heinzdekat | 09-06-21 | 09:38

Weet je wie ook aan andermans taal morrelden? Er zijn meerdere goede antwoorden.

J.P.Drapeau | 09-06-21 | 09:38

We stemmen rechts.
We krijgen links.
Elke 4 jaar weer.

de Voorzittert | 09-06-21 | 09:37 | 1

Haal nu uw Rutte Juichcape!

All_yall | 09-06-21 | 09:38

Naast Hertog Jan ook Hertogin Janneke
Ieder geslacht zijn/haar eigen bier.

Carlos_I | 09-06-21 | 09:37 | 4

Naast Heineken ook Zijneken?

grapo | 09-06-21 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

De Here God heeft rare kostgangers.

Mr_Natural | 09-06-21 | 09:37

Ik vind het toch altijd weer fijn om te weten dat men zich toch bezighoudt met de echte problemen in dit land. Sterker, waarom kreeg ik dit niet als een push bericht van de NOS?
Het roept ook veel vragen op. Hoe zit het met herstelbetalingen? En zijn het wel vrouwen of barende mensen? En als een niet barend persoon zich nou ook raadsdame wil laten noemen, gewoon, omdat het kan? wat dan?
vragen vragen vragen.

Harvey2Face | 09-06-21 | 09:36

Ik vind de titel "regelverputser" (onzijdig trouwens) veel beter passen.

Dezenaamhier | 09-06-21 | 09:36

Raadsgleuf?

Schoorsteenveger | 09-06-21 | 09:36 | 1

Raadshoer vond Joris geen goed idee

pibasso | 09-06-21 | 11:30

Zo zie je maar dat links mensen zich vooral bezig houden met probleempjes die alleen zij als probleem ervaren. Wat boeit mij het nu of het raadsheer of raadsvrouw is, wat worden we daar beter van als samenleving? Helemaal niets! Waar we wel beter van worden is misschien eens de verloedering van Nederland aanpakken, de groeiende criminaliteit onder de "jongeren" waar niet over gesproken mag worden. Al dik 30 jaar krijg ik wat zwaardere verwensingen naar mijn hoofd gegooid dan "raadsheer", maar daar maken die linkse partijtjes zich geen zorgen om. Nutteloze politieke kliek.

Statix | 09-06-21 | 09:35

Laat links zich nou eens bezig houden met wat voor de kiezer nuttig is.

Wijze uit het Oosten | 09-06-21 | 09:33 | 1

Zichzelf opheffen?

J-van-de-Bontekoe | 09-06-21 | 09:35

"Vrouwe" Justititia!?!?!?!? Zijn ze nou helemaal!
Je zegt tiet in Justitsia. Dat maakt het nog kwetsender.

Dima Beeline | 09-06-21 | 09:33 | 1

Dat beeld van Vrouwe Justitia, dat gaat er ook nog een keer aan. Zal overal waar het staat verwijderd gaan worden. Seksistisch en racistisch, toch?

Schoorsteenveger | 09-06-21 | 09:43

Maar dan ook een Here Justitia erbij!

squadra | 09-06-21 | 09:33 | 1

Here Justis. Een vervoeging met a is vrouwlijk. Niet mannelijk, onmenselijk, nou ja dat dus.

Dima Beeline | 09-06-21 | 09:34

Weet Femke van Groenlinks dit al? Ze was gisteren weer op TV om die inbraakverdenkingen tegen haar zoon weer recht te praten.

stipjes | 09-06-21 | 09:32 | 2

Ahhh, die verdenking door betrapping op heterdaad en zo.

J-van-de-Bontekoe | 09-06-21 | 09:34

U bedoelt die gewapende overval op die woonboot waarvan de bewoner gelukkig net afwezig was...

Hendrikaatje | 09-06-21 | 18:46

Wat een slap gejongeheer.

Mr_Natural | 09-06-21 | 09:32 | 1

Mooi hoor.

J-van-de-Bontekoe | 09-06-21 | 09:34

hoezo kunnen vrouwen zich ineens niet meer identificeren als raadsheer? En volgens mij is het in de volkmond al lang raadsvrouw als die betrokkene dat wil. Dit is gewoon zeuren zou mijn moeder zeggen.

small_town_dude | 09-06-21 | 09:29

Prutsers daar in Den Haag. Echte problemen verzanden in oeverloze besluiteloosheid en pure onkunde maar voor dit soort onzin hebben de dames en heren voldoende tijd. Het gat met burger, hoe zou dat nou toch komen.

Valka | 09-06-21 | 09:28

Goed om te lezen dat de politiek druk bezig is om de grote problemen aan te pakken.

Keutels | 09-06-21 | 09:28

Geen andere prioriteiten, dan functie elders

sgaapje | 09-06-21 | 09:28

Wanneer komt de oorlog nou, hoeveel gekker moet het nog worden?

hotbrasil | 09-06-21 | 09:28 | 1

Precies dat, dan gaat de helft van linksdraaiend deugend Nederland vanzelf dood. Ik denk binnen 3 maanden.

pibasso | 09-06-21 | 09:29
-weggejorist-
pibasso | 09-06-21 | 09:27 | 1

D66 vraagt waarom het raadsheer heet en niet D66 rechters.

Roze_bril_drager | 09-06-21 | 09:27

En 's-Heerenberg wordt 's-Mensberg?

van Oeffelen | 09-06-21 | 09:27 | 1

Nee, dat wordt 's-Mensenberg

Futurus Aurum | 09-06-21 | 22:37

Tussen alle woningnood, problemen in de zorg, dalende kwaliteit van het onderwijs etc, is dit echt ern 'probleem' wat prioriteit heeft.

Bataafje | 09-06-21 | 09:27 | 3

Nee. Maar dus gaan we de hele dag alleen maar de belangrijkste problemen bespreken? De rest laten we maar? We wonen hier met 17 miljoen mensen, we hebben er best een paar over om over onzinnige dingen druk te maken.

janalleman | 09-06-21 | 09:29

@janalleman | 09-06-21 | 09:29: tegenwoordig lijkt het meer of er enkel aandacht aan non-problemen wordt besteed. Alles voor de kliks en quick wins. Maar het echte werk?

Bataafje | 09-06-21 | 09:33

@janalleman | 09-06-21 | 09:29: Nee, niet echt. Als alle belangrijke zaken nou goed zouden gaan, dan is er tijd voor dit soort onzin. Nu besteden we onevenredig veel tijd aan het aanpassen van taal, naambordjes, gender BS, en meer van die onzin. De focus ligt totaal verkeerd wat mij betreft en met een onevenredig aandeel van de midden en linkse partijen voor non issues.

GoedGaan | 09-06-21 | 09:39

Ik vind taakstraffen voor geweldplegingen, auto ongelukken waarbij je 2 oudjes doodrijd kwetsend. Maar dan hoor je ze niet.

GateKeeperNL | 09-06-21 | 09:27

Hoeveel kost deze onzin de belastingbetaler nou weer.
Dram-66. BAH, ga eens huizen bouwen in de weilanden ofzo

Tilbabwaan | 09-06-21 | 09:27

Die foto van een, persoon van voormalig menstruerende kwaliteiten,
is genomen aan het einde van een, tot het leven benoemde, rechter/raadsmens!?
Het ziet er namelijk redelijk ongezond uit allemaal.

TijdelijkOptimist | 09-06-21 | 09:26 | 1

Pensioensleeftijd van raadsmensen blijkbaar al ver boven de 80.

redanx | 09-06-21 | 09:46

Archie Bunker tegen Meathead: "Right is called right because they're right. And left is called left because they're wrong."

Nogood Boyo | 09-06-21 | 09:25 | 2

These were the days!

J-van-de-Bontekoe | 09-06-21 | 09:32

Dat is een fraaie tegel voor aan de muur : Rechts noemen zich zo omdat zij rechts zijn, Links noemen zich links omdat zij fout zijn.

Keyboardspeler | 09-06-21 | 09:40

Dan heb je echt teveel tijd.

ik.zou.haar.doen | 09-06-21 | 09:25 | 1

En verdien je je salaris dus niet.

J-van-de-Bontekoe | 09-06-21 | 09:32
-weggejorist-
MoonBeebe | 09-06-21 | 09:24

Eerste wedervraag: Bent u van mening dat iedereen zich op eenzelfde manier gekwetst voelt? Antwoord: neen.

Tweede wedervraag: Bent u dan van mening dat jezelf gekwetst voelen min of meer een keuze is en dat dat ligt aan je eigen persoonlijke omstandigheden?

Derde wedervraag: Bent u van mening dat jezelf gekwetst voelen ook min of meer aangeleerd gedrag is (modeverschijnsel)?

Vierde wedervraag: Bent u van mening dat een frikandel speciaal met ketchup lekkerder is dan een frikandel met curry?

Von Bliksum | 09-06-21 | 09:24 | 3

Dat laatste: een frikandel (dus met een N ertussen) is smerig met ketchup en lekker met curry.
Schrijf op.

Bakkeleures | 09-06-21 | 09:36

@Bakkeleures | 09-06-21 | 09:36: Kijk, dat is een keuze, die keuze is persoonlijk. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Schaschliksaus van Zeisner (echt een aanrader), Ik kies ervoor om u in uw waarde te laten en niet om mijn smaak aan u op te dringen.

Von Bliksum | 09-06-21 | 10:59

En dan de curry van de Hela met groene dop.

DenkenDanDoen | 09-06-21 | 12:27

Raadsschedel, raadskadaver; laten we gewoon even meedenken. Iemand nog suggesties?

Lerp | 09-06-21 | 09:23 | 1

Raadslid maar dat zal ook wel weer te patriarchaat masculien seksistisch zijn.

Eigenlijk vraag ik me meer af waarom ze eigenlijk raadslieden zijn: alsof er in de rechtspraak wat te raden valt.

Sqbar | 09-06-21 | 09:25

Sgoed. Maar dan wil ik een Here Justitia. En gaat over tot de orde van de dag.

Dubbelepunthoofd | 09-06-21 | 09:22 | 1

Nee, nee. Een Raadsheer is in dienst van Vrouwe Justitia.
En dat moet zo blijven, ook al zijn ze m/v/x. Moet gewoon kunnen.

hotnot | 09-06-21 | 10:11

Kwestie van prioriteiten van de nitwits.

Denkhetnjet | 09-06-21 | 09:22

GL, PvdA en 2x Xer66. Ik had het kunnen weten.

All_yall | 09-06-21 | 09:22 | 2

The Horror dat die 3 partijen in 1 regering komen, daarom hebben we niet vrij massaal op PVV, FvD, Ja21 en Groep Haga gestemd....en het schatje van BBB schijnt ook bij deze groep te horen.

Keyboardspeler | 09-06-21 | 09:29

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino