EK kan beginnen, want de eerste rel is binnen
Oekraïne zet De Krim in de aanval
Het EK-voetbal staat voor de deur en het hele land is in een algehele staat van meh. En dat is nog euforisch aangezien alle oranje-commercials en het spel van De Boer heel hard hun best doen om ons dit evenement te laten haten. Ondanks dat zijn er zo'n 9 miljoen redenen om wel uit te kijken naar een evenement dat even niet draait om die C-pandemie en nu ook de eerste schandalen opduiken, begint het toch ouderwets te kriebelen. We beginnen dit jaar voorzichtig, nog geen filmpjes van teambuilding tijdens hoerenorgiën in een jacuzzi of foto's van complete doellijnen in de neus van een aanvaller. Nee, deze eerste pre-poulerel draait om ouderwets landjepik. Om Rusland dat verontwaardigd is dat Oekraïne De Krim afbeeldt als eigen grondgebied op hun EK-shirt, terwijl de Wodka-zuipers zich dat toch eerlijk hadden toegeëigend. Een beetje als kraaktuig dat verontwaardigd is als u zegt dat het hun huis niet is. Maar laat dat maar aan die Russen over, die kunnen nog boos worden over het feit dat Navalny hun novitsjok stal of dat Nederland de brokstukken van hun "geannexeerde" MH17 meenam. Dus FC Poetin klagen bij de UEFA die zich natuurlijk niet wil bemoeien met dit geopolitieke wespennest en wij vooral balen dat Rusland en Oekraïne elkaar niet treffen tijdens het toernooi. Zou toch leuk zijn als Rusland dan één plek in de dug-out van Oekraïne inneemt en dan verwacht dat iedereen dat accepteert. Dat is een opheffinale waar we alleen van kunnen dromen.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Bassiehof – Dilan Yesilgöz’ drones voor Kiev blijken opeens 700 kruisraketten
Haar Oekraïense collega is wél eerlijk over gift van kwart miljard
Belgische presentator die het Iraanse regime 'gekken' noemde op het matje geroepen door VRT: 'Terughoudend zijn over politieke kwesties'
België, bij nader inzien, (mogelijk) nog truttiger dan Nederland
Oranje - het rapport (3)!
In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning
Heel Holland Wakker voor Tunesië - Nederland in het StamCafé
Drie uur lang indrinken, vannacht LIVE in het ORANJECAFÉ
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
