LIVE - Grapperhaus en Rutte en De Jonge over De Hele Lange Avondklok
Persmoment
U hebt massaal de avondklok (die niet werkte) UITGELACHEN, en daarom krijgt u nu straf van de MinPres. Nog drie weken na 2100 uur de hond uitlaten met een briefje, en/of naar een talkshow dus. Dit topic wordt aangevuld.
UPDATE: Aso Grapperhaus mocht ipv de MinPres (moest zich waarschijnlijk laten testen op corona, red.) uitleggen dat het kabinet geen idee heeft of de avondklok werkt, maar dat ie het wel goed doet in de peilingen.
UPDATE: Nu alsnog Rutte over de jongeren (die krijgen een Facebooksessie), en over de ouderen (die krijgen een prik), en over iets met Krajicek.
RUTTE: Over schaatsen en Elfstedentocht. "Ik ben geen weerman". Kabinet kijkt naar Commissie Taskforce Protocol Bubbel Marathon Schaatsers.
UPDATE: Zo ook nog Hugo de Jonge.
RUTTE: Beantwoordt geen vragen over de avondklok, alleen Elfstedentocht is Chefsache.
Reaguursels
InloggenToch wel knap dat ze recht lullen wat krom is.
De mensen die stierven kort na hun vaccinatie gingen NIET dood door die vaccinatie maar onderliggende klachten.
Maar de mensen die sterven met corina gingen dood DOOR corona en niet omdat ze onderliggende klachten hadden...
En het volgvolk slikt het als zoete koek.....
Gemiddeld verblijfsduur in verpleeghuizen is ongeveer 9 maanden.
Dat betekent dat sinds begin Corona al de helft is overleden, gewoon statistisch.
Vaccineren helpt deze negen maanden in stand te houden.
Helemaal bijgepraat.
Voor de vaccinatie gaat men door corona en niet met corona dood.
Maar straks gaat men niet door, maar na de vaccinatie dood.
Dat is een belangrijk onderscheid vind de Jonge.
De medische wetenschap heeft middels het OMT een soort van dramatische entree gemaakt in de 21e eeuw. Het faillisement wordt steeds duidelijker. Meer hoogmoed zal volgen, steeds minder zal kunnen worden gefundeerd op echte harde wetenschap in de lijn van Goedel, Planck en Bohr (enkele namen uit een massa van harde noeste werkers), maar hebt geduld, het komt goed, het komt goed! We zitten even in een "dipje". De Elfstedentocht MOET geschieden. Akbar amen (en zo...)!
Ik zou graag live een speekseltest willen zien van Hugo als die weigerd weten we genoeg...
Nee, geen speeksel test.... een andere test 1.5 meter lager.....
Hoe staat het met die 170.000 dagelijkse besmettingen die er nu moesten zijn volgens Van Dissel?
En de lijkzakken op straat. Die mis ik ook nog. Zoveel beloftes en weer niks.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 22:44: straks zegt van Dissel nog dat ze onder de sneeuw liggen.
Zou dat niet wishful thinking zijn van Dissel ? Zo van : " Dan is de woningnood opgelost, kunnen we meer meer meer immigranten van moslim persuasie binnenhalen .... etc etc " Politiek leidt de wetenschap toch ? Toch ?
Panem et circensis.
“Jongeren krijgen een Facebook sessie”. Jongeren zit allang niet meer op Facebook. Die zitten op Insta, Snapchat en TikTok.
Ruttes boodschap is zeer geschikt voor TikTok, want als visieloze clown ben je in vijftien seconden wel helemaal uitgeluld.
lol
@Rhenium | 08-02-21 | 23:54: Goeie, hoeft ie maar één keer te fake glimlachen. Maar serieus, als je zo faalt als die beunhaas, dan zou je toch opstappen als je een beetje normaal mens bent ? "Read the room "- oh ja, wacht , dat kan een sociopaat niet.
Politiek en wetenschap werkten in Duitsland samen om burgers rijp te maken voor de harde lockdown
Tijdens de eerste lockdown heeft het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken wetenschappers tips gevraagd om de geesten rijp te maken voor nog hardere ingrepen in de persoonlijke vrijheid van burgers. Dat blijkt uit e-mailcorrespondentie tussen politici en de betrokken wetenschappers, die in handen is van de krant Die Welt. VK VANDAAG
tja.... Er ist wieder da.... tijd voor de witte roos, maar dan keihard....
Ik heb het tijdens mijn powernap een beejte half half gevolgd maar er is toch niets nieuws uit voortgekomen? Anders dan dat alles doorgaat tenzij de cijfers over een paar weken duidelijk aantonen dat die avondklok werkt en er dus weer af mag?
Ach ja, we kijken wel wat het in april wordt. Hopelijk trekt de niet-essentiele middenstand dat nog even.
Tuurlijk werkt die avondklok. En mocht het zo zijn dat hij niet blijkt te werken, dan blijft hij net zo lang in stand tot hij wel werkt.
De puinhopen zullen wel een keer zichtbaar worden want dit raakt de economie harder dan we denken.
Optimisten hopen nu dat die avondklok en de andere lockdown maatregelen op 2 maart aflopen. Dream on. Op basis van de routekaart gaat het café NOOIT MEER OPEN, tot heel Nederland 2 x is gevaccineerd tegen alle virusvarianten. Begin maart krijgen we een paar kleine kadootjes van Rutte cs, om de verkiezingen veilig te stellen en Rutte IV te kunnen halen. Maar de angst regeert vrolijk verder in 2021. De Vierdaagse is al geschrapt, de rest volgt. Elfstedentocht? 100 wedstrijdrijders max, zonder publiek. Veel verder komen we niet, vrees ik. En de economie gaat helemaal kapot, daar kunnen we nog decennia aan afbetalen.
Dat is de bedoeling ook.
Het volk krijgt wat het verdient. Vrijheid is geen aanwaaiend dingetje. Die moet je bij tijd en wijle temparaturen. Tot 2020 neem ik niemand wat kwalijk. In slaap gesukkeld terwijl het prime time te lezen was wat de VN met ons wilde op hun websites. Het laatste jaar zijn zoveel rechten afgepakt, die werkelijk geen ene zak helpen om deze ziekte te keren. Sterker, we laten ons vaccineren, om dan ook weer thuis te zitten, omdat we de dan ziekte ook kunnen verspreiden?... Waarom neem je dan in godsnaam een vaccin? Als de consequenties hetzelfde zijn? Het blijkt dat we een verkeerde keuze van de natuur waren, om ons intelligent te laten evolueren. Logisch dat de 'natuur' zichzelf corrigeerd. 100 jaar geleden met 50 miljoen doden tijdens spaanse griep, en geen hond zat thuis. Nu met 2 miljoen doden wereldwijd, 4x meer aardbewoners. zit iedereen thuis in angst. Dit soort verdiend niet beter. Dat is mijn mening. En ik schaam me te pletter dat ik onderdeel van dit ras ben. Het is beter zo dat of ziekte, economisch tekort aan voedsel, daardoor andere ziektes een einde maken aan deze 'glorieuze opmars' van de mens. Bah!
Weet dat vele Britten, Amerikanen, Tsjechen en Polen, allemaal jonkies, in 1944-45 Nederland losmaakten van totalitair gevormde andere jonkies uit Duitsland. Voor democratie. Velen liggen in Nederland. Dood. Onder de grond. Democratie is geen leeg begrip. Het kent inhoud, geen autocratie, geen slinksheid, meningen moeten en mogen verschillen, we doen het samen met elkaar. Niet tegen elkaar. Ik hoop van harte dat die gekozenen in Den Haag dat snappen, ofschoon ik steed meer denk van niet. Overtuig me maar es..... regering, telkenmale weer.
Lol
Hoor net van de staatstelevisie dat 80% van de Nederlanders achter de avondklok staat. Wat zijn we ook een mak volk geworden.
Dat geloof ik domweg niet. Dat ze zich laten leiden als makke schapen, dat weer wel.
@inCol | 08-02-21 | 21:40:
Geloof er ook niets van.
Nepnieuws, daar zijn ze goed in bij de Nationale Propaganda Omroep.
Neem het voor kennisgeving aan. Wat moet je er ook mee, of men er achter staat of niet, dat ding is er en gaat de eerstvolgende paar weken ook nog niet weg. Willekeurig wat wij er al dan niet van vinden ( en ik vind dat het in de eerste plaats lokaal op probleemplekken geimplementeerd moet worden, al snap ik het idee dat dat ook is om bezoek te beperken, ivm de terugreis...
Enfin, het is gewoon dikke vette kudt met peren, dat virus.
@Graaisnaaiert | 08-02-21 | 22:11: Ik vind dat virus wel best, de idioterie eromheen, daar stoor ik me mateloos aan.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 22:46:
Is niet alleen hierzo, we hebben met de rest van de EU en de wereld te maken. Dit jaar kunnen we ook op onze buik schrijven. Half februari alweer he, september komt de te verwachten 4e golf ( en dan heb ik het over de opmars van het virus, niet over de cijfertjes ), als ivm mutaties al niet eerder. Ben bang dat velen niet zo'n lange adem hebben en gaan muiten.
Wij van WC-Eend....
Ik loop gewoon buiten wanneer ik zin heb. De kolere voor die imbecielen uit het RIVM en die andere twee capo's. Incompetente lullo's zonder vingers in dit geval.
25 jaar hier. Dus ik mag niet na 21.00 naar buiten maar wel de rest van m'n arbeidsleven krom liggen om het gapende gat in de staatskas weer dicht te fietsen. Om vetklep Bruls en rokende, schrokkende en zuipende generatiegenoten die decennia hebben geprofiteerd van enorme spaarrentes, lage huizenprijzen, stijgende lonen en algehele welvaartsgroei uit de wind te houden.
Een nogal dwingende reden om wakker te worden.
Je moet je mond houden. Ik zit hier in mijn grachtenpand linkse ideeën uit het raam te schreeuwen, die jij moet gaan betalen. Uiteraard zeg ik dan dat de "overheid" dat moet betalen. Dan valt het minder op dat jij de klos bent.
Bruls is het vleesgeworden symbool van de vraat- en zelfzucht van degenen die over ons regeren.
17 maart is er een kans, laat hem niet liggen.
@Eppo | 08-02-21 | 21:30:
Kun je mij de liberale partij aanwijzen? De partij die de overheid uitsluitend laat ingrijpen als de markt tekortschiet? Volgens mij is die er niet
Dus we blijven gewoon doorgaan? Welke idioot verzint dit.... zo kunnen we wel voor eeuwig doorgaan. Hiermee doorgaan is je reinste waanzin. Maar ze gaan er gewoon mee door. Hoe lang accepteren wij dit nog..... hoe lang nog voor dit waanzin stopt!
Dit gaat door omdat de meeste mensen niet kritisch kunnen denken. Als de leerkracht op de basisschool zegt dat 'aantal' enkelvoud is, dan nemen ze dat voor waar aan. Ze staan er niet bij stil, dat de volgende zin dan de consequentie is: "Een aantal vrouwen onderzoekt zijn borsten."
Dat is het grote nadeel van het socialisme: de domme volgzame meerderheid regeert en -het ergste - probeert de rest het zwijgen op te leggen.
Oeps, verkeerde topic.
Hebben ze die kapster van gisteren nou al volledig gecompenseerd of gaat dat weer een halfjaar of langer duren?
Ik ken iemand die het "vanaf dag een" allemaal al zag gebeuren en waar het naar toe ging.
Ik ken iemand die in januari 2020 al een voorraad mondkapjes insloeg
"Zijn naam was Nostradamus, hij kon heel goed voorspellen."
"Daar kon je hem bij wijze van spreken, midden in de nacht voor bellen …"
@Watching the Wheels | 08-02-21 | 21:09: Fout, hij luistert naar de naam Robert.
Hij jenste het er gewoon uit.
Hij zou een keer uitgenodigd moeten worden in het GS café.
Hé Robbert ouwe graancirkel fanaat. Hoe is t in Hoeven.
Is het nu grappig of triest?
Rutte;"Ich frage euch: Wollt ihr den totalen lockdown? Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können?"
Maar... tussen nu en 3 maanden komt er een variant waar geen vaccin voor is. En daarna weer 1, en nog 1 en nog een. Heeft Rutte hier al een plan voor? Het enige wat ik zo snel kon vinden is een advies van het OMT om alle maatregelen te handhaven om een derde golf te vermijden, maar het risico op een derde golf (of 4de, 5de, enzooot) blijft altijd bestaan, want u en ik weten dat corona nooit meer weg gaat.
Juist. We moeten ermee leren leven zoals we dat ook met de griep hebben geleerd.
@einz | 08-02-21 | 20:56: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Er is maar 1 oplossing. Alle maatregelen weg. In 3 maanden tijd legt dan iedereen die genetisch gezien niet tegen dit virus kan het loodje. Uitermate vervelend. Maar het is de enige oplossing tenzij we natuurlijk de rest van ons leven lockdowns en avondklokken willen houden...
@Fanshitter | 08-02-21 | 21:07:
Je zult verbaasd zijn hoe weinig dat er zijn.
@Fanshitter | 08-02-21 | 21:07: inderdaad.
En? Wat gaan we eraan doen? Klagen op geenstijl? Ik banjer gewoon lekker op straat rond na 21u als ik dat wil. Ze kunnen al maanden de tyfus krijgen wat mij betreft. Of de keroona, om in de actualiteit de blijven.
En terecht gozer. Ik doe het ook. De touwtyfus kenne die kolereleiers krijgen.
U bent een warm, empathisch mens.
Vanavond is het wat fris maar anders gewoon naar buiten. Al zingend.
@zwaaropdehand | 09-02-21 | 00:03: U bent een braaf, volgzaam mens. Met mensen als u krijgen we keroona er wel onder.
Met het OMT als kapitein op het schip der Nedelanden, zullen we nooit van de corona regels afkomen.
Die mensen hebben een eed afgenomen om levens te redden en hebben hierdoor een halsstarrige tunnelvisie.
En blijven vooruit lopen op feiten en adviseren op aannames het te volgen beleid.
Zolang de regering alleen oog heeft voor dit clubje zullen wij ook geheel 2021 geknecht zijn aan een mensenleven is heilig doctrine.
OMT is doodsbang een verwijt te krijgen dat ze de 3e golf onderschat gaan hebben. Gevolg: overschatting van hier tot Wuhan. En de bijverschijnselen van lockdowns interesseert ze niet (v. Dissel: "wij gaan niet over de bijwerkingen")
OMT is het probleem. Niet de oplossing.
Dat is een beetje het probleem met die OMT lui, wat je zegt. Die hebben de eed afgenomen om mensenlevens te redden. En een 86-jarige kankerpatient, met morbide obesitas, een zwak hart en beginnende dementie nog een jaar lang geisoleerd in leven houden is belangrijker dan 1000 jongeren die bij de GGZ aankloppen met depressie, burnout. De eerste zelfmoorden staan al op papier. www.trending.nl/nieuws/van-corona-naa... ouderen vereenzamen, verslavingszorg kan de wachtlijsten voor crisisopname niet meer aan. yey. Om nog maar niet te spreken over hoe weinig rekening ze houden met de economische schade, die ook levens kost. Gezinnen naar de kloten. etc. Maar die verhalen komen nog wel. Straks. Als we de balans opmaken. Want dat gaan we wel doen toch? Neem ik aan. We gaan toch niet als straks corona onder bedwang is verder alsof er niets gebeurd is? We gaan toch wel even man en paard noemen en een enquete houden over hoe, wat, waarom, met wie, door wie, en ondacnks wie, tot stand is gekomen. Om lering te trekken uit lessen van het verleden? Ja toch? Dat gaan we toch wel doen? Of wachten we gewoon op golf 3, 4 en 5 om het riedeltje te herhalen?
@Sjiek | 08-02-21 | 20:46: ik zeg ontsla die omt knukkels. Deze zijn stuk.
@peterdh | 08-02-21 | 20:52:
Dat zal allemaal wel maar dat snapt die Rutte helemaal niet, die heeft namelijk geen gezin. Wat weet die gast nou van verantwoordelijkheid nemen? Hij heeft zijn positie in het leven te danken aan zijn unieke vermogen om elke verantwoordelijkheid te vermijden. Maargoed, dat is Rutte. Het echte probleem is natuurlijk het gebrek aan een realistisch alternatief als leider.
@eersteafslagrechts en ze vinden het stiekum bloedgeil om elke avond de “specialist” te mogen uithangen bij die blonde doos en die inwisseltrofees op de NPO. Zouden ze net als peterrrrrrr ook 2 ruggen per optreden krijgen? Lekkere bijverdienste. Die hebben hun schaapjes al op het droge.
deze mensen moeten toch een keer voor het gerecht verschijnen?ieder weldenkend mens kan dit niet rijmen met de werkelijkheid.
Wappies niet maar de rest van Nederland gelukkig wel.
@Gulliver | 08-02-21 | 20:32: Gelukkig raakt de rest van Nederland steeds verder in de minderheid.
Het is opvallend hoeveel artsen de Omerta nu doorbreken, iedere dag wel een artikel in de MSM.
@Gulliver | 08-02-21 | 20:32: Restje...
@Sjiek | 08-02-21 | 20:47: dat moeten ze georganiseerd doen anders worden ze één voor één geGullivert.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 20:41: Beleid heeft nog steeds ruime steun.
@zwaaropdehand | 09-02-21 | 00:04: Haal de absurde boetes weg, en probeer het nog eens. Een kijken hoe de "steun" dan is. De hersenspoeling werkt goed bij u.
dames en heren, wen er vast maar aan. de volgende regel ingaande maart wordt:
achternaam beginnend met a - j: maandag naar buiten
achternaam beginnend met k - t woensdag naar buiten
achternaam beginnend met u - z vrijdag naar buiten
in het weekend: niemand naar buiten vanwege het behoud van de natuur.
De letter dient in de kleuren geel en zwart op de rug worden aangebracht dmv een door RIVM goedgekeurde sticker.
Oeps, heb ik ze nu op een ideetje gebracht?
Kunnen we dit voortaan niet Pestmoment noemen ipv Persmoment?
Het spreekwoord, "ergens de pest in hebben" wordt "ergens de corona in hebben" en "mijden als corona" ;) Op 11 augustus 1999 was ik er speciaal voor naar Luxemburg gegaan en ik had er dus heel erg de pest over in dat ik vanwege de bewolking geen mooie corona heb gezien.
Zelfs Annechien heeft vragen over de avondklok.
Op verzoek van het kabinet om het wat journalistieker te laten lijken.
@Watching wheels, die muts kunnen ze ook het zo goed omruilen voor dat Koreaanse mens in d’r kimono. Of zou die Irakees mohammed Saïd al-sahaf tijd en interesse hebben? (Misschien is die beter voor Hugo z’n baantje)
Rutte speelt nu de bezorgde begripvolle man. Even de reputatie bijwerken.
Maar het is een kille man die zijn leven lang achtervolgd zal worden met het feit dat hij actief heeft meegewerkt aan dit mega drama. Ik zou niet meer met mijzelf kunnen leven als ik dit op mijn geweten had.
Snap zo'n vrouw van Hugo bijvoorbeeld ook niet. Daar wil je toch niet mee getrouwd zijn met zo'n volksverlakker.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 20:14: Jank toch niet zo, wijf
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 20:14: Zelfde hout.
@Recreatiedictator | 08-02-21 | 20:25: Zei Hugo dat tegen zijn vrouw?
@Recreatiedictator | 08-02-21 | 20:25: onder welke steen kom jij nou weer vandaan?
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 20:14: ik vind Rutte een perspectiefloze, alleenstaande vent, vastzittend in een uitzichtsloos bestaan. Het zou me niet verbazen als hij ook gewoon depressief is.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 20:45: Hij zit vast in zijn kooitje van goud.
@PhallusObesitas | 08-02-21 | 20:45: Leeft in zijn eigen wereld ja en denkt echt dat hij goed bezig is. Is eigenlijk een zielige sukkel die helaas aan de knoppen zit in NL.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 20:14:
Ze kan elke maand 8000 euro van hem uitgeven en daarvoor stond ze waarschijnlijk bij de Wibra voor 1000 euro ... de keuze is niet moeilijk, hij is toch altijd van huis. Alleen geen ruimte voor haar schoenen, maar ach.
Maar wij weten beter, een meedogenloze zetbaas van Brussel is het.
2700 besmetting de afgelopen 24 uur terwijl de teststraten allemaal dicht waren. hoedan?
Gewoon, zelf verzinnen die cijfers.
Uit de mouw schudden natuurlijk.
Doordat het de uitslagen zijn van soms weken terug, en een paar van eergisteren. Geen gein.
@Purk | 08-02-21 | 20:33: Yep, kijk maar even bij het standaard geklaag bij Maurice / Yorick / Marino over de data/datums ellende van de RIVM data. Zootje.
Nieuwe rekenmethode?
@revolte | 08-02-21 | 22:02: dat verklaard alles.
Uitslagen op maandag zijn 90% tests van zaterdag.
Morgen zal je nog minder tests zien.
Woensdag vermoed ik een kleine piek aan positieve tests (want mensen die niet zondag konden gaan zijn allemaal vandaag geweest) zelfde voor Donderdag. Met een nieuwe daling vanaf vrijdag.
Jongeren krijgen een facebooksessie en ouderen van Rutte een prik. Heeft die man nog steeds geen leuke vrouw van zijn eigen leeftijd gevonden? Kan daar geen TV programma voor worden gemaakt? "Rutte zoekt vrouw". Alle Haagse vrijgezellen vrouwen geboren tussen 1965 en 1975 mogen zich als kandidaten voor het programma opgeven.
Of man hè. Dat zou ook zo maar kunnen. Maakt ook niet uit, als het hem maar gelukkig maakt.
Stuur hem maar naar Thailand, zo'n ladyboy past wel bij hem.
Avondklok verlengd zo enige onderbouwing dat het aantoonbaar werkt. Basisscholen open terwijl.er.overduidelijk bewijs is dat de Engelse variant als een dolle stier tekeer gaat juist onder kinderen. En dan met een stortvloed aan regels proberen recht te praten wat zo krom is als een hoepel. Kinderen zullen massaal het virus in de rondte slingeren en al die ouders die per se hun kroost naar school willen hebben, zodat zij per se hun fte's halen en zich lekker kunnen profileren in Teams en Zoom meetings, zullen massaal besmet raken en massaal uitvallen. Om nog maar over docenten te zwijgen met hun mondlap des veiligheidsgevoel. Ondertussen in Duitsland vindt men het onverantwoord om de crèches en scholen open te gooien. Maar de Duitsers zijn gek...
Dolle stier onder de kinderen? Waar dan? Die kinderen zitten al weken thuis.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:31: Lees eerst even aap. Juist omdat ze naar school gaan gaan ze het verspreiden als een dolle stier. En al die prachtige theoretische regeltjes gaan niet werken in de praktijk.
@Sliptong | 08-02-21 | 19:36: dan moet je "als een dolle stier te keer zal gaan" schrijven en niet "gaat". Ik heb het goed gelezen hoor. Rest wel met je eens hoor wat betreft die maffe regeltjes btw.
De verzonnen maatregelen van sommige scholen (want aparte richtlijnen per school ook nog eens haha overheid doet geen reet!) zijn ook echt “geniaal”.. ventileren met -6 ramen open haha, bij een corona geval de hele klas verplicht thuisonderwijs dit wordt een leuke rit naar het volgend schooljaar hoezeee.
Niks dolle stier. Hier en daar een besmetting, en dan de klas naar huis.
Prima beleid.
(Alhoewel je door de MSM paniek straks gaat denken dat werkelijk alle klassen naar huis gestuurd geworden geweest zijn. Ook goed, want groepsimmuniteit)
Uitvallen? Drie dagen op bed liggen met een zere keel en een snotneus.
Als je altijd alleen maar voor veiligheid kiest en nooit voor vrijheid, dan ben je helemaal uit balans. Het evenwicht is helemaal zoek. Dan ben je zo ontzettend bang, dat het je levensgeluk vergald. Het is ziekelijk. Het is leven alsof je al dood bent. Het is het behoud van het leven dat verwordt tot versterven. Het enige verschil met een lijk is dat het hart nog zwakjes klopt.
Eens, het roer moet echt om.
Wie vrijheid opgeeft voor veiligheid, zal geen van beide krijgen. Dat geldt ook voor al die maatregelen: naleving staat of valt met acceptatie ervan, en dan helpt het als de maatregelen proportioneel en doordacht zijn.
+véél
Het verlengen van de avondklok is het ultieme bewijs dat Rutte de regie helemaal kwijt is. Hij laat zich leiden door een rondjes draaiend OMT. Als het aan hun ligt zullleb de maatregelen die we nu hebben tot eind 2021 duren. Pikt u het nog langer? Kan niet wachten op 17 maart.
@GekkePietje | 08-02-21 | 20:04: Het OMT heeft de race naar de bodem ingezet: strenge maar nutteloze maatregelen, nog strenger, en daarna kan het vast nog strenger.
@Sjiek | 08-02-21 | 20:53: Het OMT kan niks anders meer doen dan doorzetten, want anders blijkt dat alle eerdere adviezen ook 'niet optimaal' waren. Ik schreef het vandaag al eerder: de helft van het OMT naar huis sturen, nieuwe mensen erin (en 1 ervan een opdracht meegeven: disruptie) en over 2 weken gaan we vooruit met dit land. Doet Rutte dit niet, dan gaan we tot ver na de zomer in (gedeeltelijke) lockdown.
@GekkePietje | 08-02-21 | 21:09: Anders zijn alle ontberingen voorniks geweest he? Het 'Our Boys Didn’t Die in Vain’ syndroom. Dus maar volhouden die maatregelen. Werken ze niet, dan strenger.
@Sjiek | 08-02-21 | 21:22: Wanneer je alle niet werkende maatregelen in één keer stopt denk ik dat je een minder grote 'derde golf' krijgt dan dat je door blijft modderen met spertijd, ophokplicht en niet werkende onderdrukkingskapjes.
@Sjiek | 08-02-21 | 20:53: Die strengere maatregelen heten "ochtendklok" en "middagklok"...
De nacht voor de elfstedentocht is waar het om draait.
Met dichte kroegen is er niks aan.
Dat schaatsen interesseert me niet.
Ook geen scheve schaats?
Nu ze in Nijmegen inmiddels hebben besloten dat de Vierdaagse ook dit jaar niet doorgaat zou het mij bijzonder verbazen als er deze winter een Elfstedentocht komt.
Belangrijkste cijfers voor het kabinet over de avondklok, de acceptatie. Ze hebben totaal geen idee of het zin heeft. Maar dat is ook niet belangrijk.
Het MKB moet kapot, daarna kan het 'beter' teruggebouwd worden. Alles maar dan ook alles draait om die verachtelijke VN SDG doelen, die doelen die gelikt klinken maar dat zeker niet zijn. Een totalitaire staat waarin het volk de nieuwe slaven worden.
De kappers gewoon 3 maanden dicht, is toch niet bevatten??
Is een verkapte maatregel gericht op de Randstad om witwassen van drugsgeld te voorkomen. De eerlijke kappers en kapsters worden door het kabinet opgeofferd.
Een jaar terug had ik dit inderdaad niet durven geloven. Maar nu wel: nu is het normaal. Het Nieuwe Normaal!
Iedere uiting over de Elfstedentocht dient men echter met de totale hoeveelheid strooizout vandaag in Nederland gestrooid te nemen. Het is namelijk nogal een dingetje in Nederland en verder iets met verkiezingen.
Wat een treurnis, meer kan ik er niet over zeggen. Hopelijk wint de logica het ooit weer van dit angstig groepsdenken.
Krajicek wordt in Rutte IV de stas van sport. Ik zet er een aantal flessen Duval Barrel Aged op. Bij verlies stuur ik het naar HQ van ons onvolprezen weblog GS, bij winst heb ik gewonnen.
Duvel Barrel Aged? Klinkt goed. Binnenkort eens proberen.
Ach, wordt straks de avondklok opgeheven zit de gemiddelde Nederlander alsnog 20.00 uur klaar voor 8 uur journaal en na 2 uurtjes SBS om 22.30 naar bed.
Dat is het punt niet. Als de gemiddelde Nederlander dat wil dan moet hij dat vooral doen. Maar als iemand in een Pino pak om 3 uur 's ochtends koprollen over het strand wil maken moet hij dat ook kunnen doen. Dat heet een vrije samenleving.
@Plaktong | 08-02-21 | 19:12: u hebt me duidelijk een keer betrapt.
@BrutusBosch | 08-02-21 | 19:14: Het was een emotioneel moment.
20:15 de Krimi op de ARD.
@Plaktong | 08-02-21 | 19:12: precies, het gaat om de vrijheid, niks minder dan dat. Als ik een pilsje wil pakken bij iemand dan doe ik dat. Dan maar een prent. Interesseert mij echt niks meer.
Dat toont toch mooi de nutteloosheid van die maatregel aan?
Lekker duidelijk verhaal van Gabberhaus. Nu snap ik het pas
Waarom kijkt er iemand nog naar die onzin. Al lang mee gekapt. Bevalt mij prima.
Verder geen mening begrijp ik?
@goedverstaander | 08-02-21 | 19:10: jawel, maar je gaat jezelf toch niet plagen door naar die bullshit te kijken. Dan moet je wel masochistisch zijn.
Weet je wat ook 80 jaar geleden gebeurd is? en.wikipedia.org/wiki/February_strike...
Als het aan Trouw ligt, worden nu ook weer verzetspartijen verboden.
40 miljard gedeeld door 14428 is 2,772,387.
Er is genoeg ijs waar die clowns onder passen... we zien ze wel ergens in het voorjaar.
Zonder bewijs nazi-maatregelen verlengen. Dat kan alleen met Rutte.
De verlenging van de avondklok is puur gebaseerd op acceptatie van het volk. Niets meer en niets minder. Pure symboolpolitiek. Straks vlak voor de verkiezingen scoren met het schrappen.
Net Bruls nog op de TV, hebben een flinke plaat maar hij kon er maar amper op.
Krijg het vervelende gevoel dat hij met voorrang gevaccineerd is.
@likdoorn | 08-02-21 | 19:05: Weer twaalf vaccins naar de kloten.
@likdoorn | 08-02-21 | 19:05:
Het wordt de hoogste tijd dat het aanwijzen van burgemeesters alleen nog gebeurt op basis van vervolging door het OM.
De benoeming moet democratisch gebeuren middels stemmen.
@smdyasc | 08-02-21 | 19:47: dat is een stokpaardje van D66. Helaas kan Ollongren het niet afschaffen.
Laten we na het lullige opstappen van het kabinet, dat OMT een motie van wantrouwen geven, ff met z'n allen in grote meerderheid aannemen en superanel steunen, ze der daarna dan keihard uitschoppen en ze een totaal verbod geven om ooit nog op tv te komen of om hun beroep uit te oefenen.
Denk dat de grootste problemen dan zijn opgelost.
Stelletje lulhannessen.
Denk aan je hart. Ga douchen met wisselbaden :)
@goedverstaander | 08-02-21 | 19:02:
Yoga tussen ezeltjes schijnt ook goed te werken.
Hoe lang nog voordat we een Howard Neeltje doen?
www.google.com/url?sa=t&source=we...
Bealtje, geen Neeltje....
Ik kan me voorstellen dat dit als puber je strot begint uit te hangen.
Als midlifer ook hoor...
Die kijken toch zeker dit niet?
Mijn ouders van rond de 80 ook hoor
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:06:
Struint je vader van rond de 80 na negenen nog door de buurt?
@HoerieHarry | 08-02-21 | 19:09: jazeker. Zit zelfs nog in een bandje en is nog heel actief met die ouwe knarren.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:20:
Leuk.
Lees ik het nou goed? Het kabinet heeft geen idee van het effect van de avondklok? Dictatuur zonder het te verbergen, je moet ervan houden. Bedankt kabinet stemmers, hartelijke groeten aan VVD-stemmers.
Ik heb net live gehoord dat hij dat zei.
Als je het niet merkt dan werkt het niet. Kappen met die onzin.
@XaaD666 | 08-02-21 | 18:59:
En de schapen lopen door. En stemmen door.
@inCol | 08-02-21 | 19:03: Tis om droevig van te worden... slapjanussen allemaal
Dit kabinet heeft vanaf het begin af aan de stelling ''het is onvermijdelijk dat er fouten gemaakt worden" gebruikt als uitgangspunt om elke schijn van zorgvuldig handelen te vermijden. Ze doen maar wat, en zeggen straks gewoon: "ja duh, we hadden toch al aangegeven dat er fouten gemaakt zouden gaan worden? wat zeur je nou"
En daarmee boek je dus winst in de peilingen.
Dahw u denkt dat stemmen verschil maakt <3 schattig.
Vermoedelijk ondergaat de Elfstedentocht mocht deze mogelijk zijn hetzelfde lot als Sinterklaas.
Alleen als er zwart ijs ligt.
Zolang het maar geen bomijs wordt.
Doei.
Laters
Avondklok versus Elfstedentocht
Wat een land!
Is het vliegverkeer van en naar Groot Brittannië inmiddels al platgelegd ?
Die paar man, die nog mogen vliegen met een negatieve test zijn niet belangrijk.
fu2.
Is dat de opvolger van CU2?
Het is een schande wat hier gebeurt.
Compleet aan het lijntje gehouden om falen te verbloemen.
Ga verdomme als de donder vaccineren.
60+ en rest niet.
Gooi open die boel.
nos.nl/l/2367567
Om maar een voorbeeld te geven, de regering houdt te weinig rekening met alle schadelijke en financiële bijwerkingen.
Het is mooi geweest, genoeg.
Steeds maar blijven kijken hoe ver ze kunnen gaan, met onzin maatregelen.
Persoonlijk zal die avondklok m’n reedt roesten, heb er geen last van en anders wel schijt an, maar daar gaat ‘t niet om.
Het is een onzinnig ding, onbewezen nut.
Stop met dat getreiter.
Faillissementen zijn historisch laag, wel vreemd als er zoals u stelt te weinig rekening wordt gehouden met financiële bijwerkingen
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:54: ja raar heh... zelf nadenken is ook historisch laag merk ik
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:54: Ik denk dat die nog komen, als de bubbel knapt.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:54:
ZZP en kleine zelfstandigen, kappers etc.
Nee Ezel, het gaat niet goed en dat weet jij ook wel.
Miss Etam failliet, Steps, om de buit van vandaag maar te noemen.
En buiten het financiële, de sociaal emotionele schade.
Iets wat ik in April al aankondigde.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:54: Diederik jongen ,waarom probeer je het nog steeds.... met je selectieve antwoorden .... ga toch naar Jopie .Zelfde niveau.
Voor 17 Maart is alles weer normaal en komt Mark glorieus te voorschijn.
Resultaat,,,,,,? ,,De VVD heeft nog nooit zoveel stemmen gehad en wint dus 100 zetels in de tweede Kamer.!!!
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:54:
Theodorus Baudet , je meent het niet ècht heh !
Omdat deze bedrijven aan de beademing liggen. Veel bedrijven zijn technisch gezien al falliet alleen praktisch nog maar komt vanzelf
@Koning BongoBongo | 08-02-21 | 19:01: Er zijn meer van dat soort figuren als Diederik Ezel die hun geld voor het kroontje net zo goed in de sloot hadden kunnen gooien. Ze weten niks, lezen niks, zien niks, hebben nergens ervaring mee. Niet vreemd dat ze ondermaats reaguren en heel ver onder het gemiddelde niveau blijven.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:54: Denk eens na, waarom is dat denkt u?
@Purk | 08-02-21 | 19:08: geef dat maar op. Hij heeft al zo vaak bewezen dat hij dat maar heel beperkt kan.
@Ruimedenker | 08-02-21 | 19:00:
Shell lijdt een verlies van 22 miljard.
Gaat uitstekend, met The Great Reset.
@de honden blaffen... | 08-02-21 | 20:15:
Een omstreden record.
Wat een dieptepunt.
Ja Ja en nog eens Ja!!!
Tot rond 10 maart wordt alles gerekt en gerekt en gerekt. Dan komt er een persconferentie met uitsluitend goed nieuws. Die goede zaken zijn uitsluitend aan mark en hugo te danken en aan hun onbegrepen maar superieure beleid. De doorsnee idioot die zich Nederlander noemt wordt daar heel blij van en gaat de 17e VVD en CDA stemmen. Mark my words!!
Ze staan al op 40 zetels. Tot zover uw infantiele aannames.
Ik ken echt niemand meer die op vvd of cda gaat stemmen. Buren, mijn ouders, collegas, vrienden, echt niemand. Terwijl ze dat wel deden voorheen (althans de meeste). Ik begrijp het ook echt niet meer als dat toch weer zo uitpakt. Dan ben ik vanaf dat moment geen Nederlander meer.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:12:
Kuifje stemt VVD. Maar het ventje is opgelost in het niets.
@Gravin v Kippenbouth | 08-02-21 | 19:25: ja vreemd... hopelijk psychisch helemaal doorgedraaid
@DrumPiet | 08-02-21 | 19:01: Zo infantiel, dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo zal gaan ja.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:27: Nou das dan weer niet zo aardig,
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:12: maar wat stemmen ze dan wél?
@Timide_Aso | 08-02-21 | 19:31: daar heb ik idd interessante discussies over. Ik was ook vvd stemmer, maar zie geen echt alternatief. Dus daarom is mijn mening, stem op alles wat je wilt als het maar geen cda of vvd is. Je ziet dat er veel een soort proteststem gaan uitbrengen of overwegen zoiets. Zal mij een worst wezen want we zitten allang aan de EU vast en geen partij die dat gaat veranderen. Dus ik stem ook uit protest op Haga alleen om Rutte te pesten. Klinkt zielig, maar geeft mij toch een beetje goed gevoel.
@2tribes | 08-02-21 | 19:30: nee dat is zo, terwijl ik van nature nooit een hekel aan iemand heb, maar er zijn grenzen en die heeft hij allang bij mij overschreden.
@DeAapUitDeMouw | 08-02-21 | 19:12: Niet iedereen heeft last van Rutte. Veel mensen gaat het gewoon goed, huizenprijzen flink gestegen en met jong gezin kom je vaak na 21.00 toch niet meer buiten en heb je dus ook geen last van een avondklok etc.
@Bataafje | 08-02-21 | 20:35: Als je zo denkt is het wel erg met je gesteld. Bedoel ik niet als belediging btw. Ik heb het zelf heel goed en heb er idd niet veel last van maar zie zat mensen om mij heen die het stukken minder hebben en dan ben je gewoon een schaap als je het allemaal gedwee laat gebeuren. Ik pik het iig niet.
@Gravin v Kippenbouth | 08-02-21 | 19:25: hij reaguurt nu bij de T en daar is hij heel fier op.
Stel... dat al het geld voor noodpakketten in beademingsapparatuur en IC's gestoken was.
Had die capaciteit sowieso niet al verdriedubbeld mogen zijn in de tussentijd? Of breng ik ze nu op een idee?
De beschikbaartheid van beademingsapparatuur, het ontlasten van de IC's, dáár ligt toch de focus op?
Maarja, achteraf is makkelijk praten. Nu is het geld waarschijnlijk op.
Oh stom van me, die maatregelen betalen zichzelf niet terug (door dwangsommen), men heeft immers hun zorgpremie al vooruit betaald.
Achteraf gaat het goed in landen die regelmatig de hele bevolking testen. Het testen van alleen mensen die klachten hebben (zoals in Nederland) blijkt weinig te helpen omdat relatief veel mensen niet of nauwelijks klachten hebben. Extra geld in het uitbreiden van test capaciteit, zodat iedereen die besmet is thuis blijft, in plaats van alleen mensen die er last van hebben, had de R waarde flink omlaag kunnen krijgen, wat miljarden bespaard had. We hadden dan ook niet op een vaccin hoeven wachten.
Nee is volgens Gommers niet wenselijk dus gaat nooit gebeuren.
Met een exponentiële groei geeft een capaciteitsverdubbeling hoogstens een of twee weken uitstel.
@2tribes | 08-02-21 | 19:32: Inderdaad Gommers wil het niet.
"Er is nog geen overtuigend effect van de lockdown merkbaar" doet me denken aan de het gezegde;
“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”.
Corona is net als griep seizoensgebonden. De lockdown hebben een zeer beperkt effect en gigantische negatieve effecten. Dat wisten we al maar we gaan er gewoon mee door, want de zorg weet je. Maar de IC-capaciteit uitbreiden moeten we niet willen.
Gommers: “Nederland is een ontzettend klein landje en daar moeten we efficiënt mee om gaan.”
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu heb-ben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM
@mikes43357369
Dank, voor mij komt het er dan toch op neer dat men voor niets zorgpremie betaald heeft want reguliere zorg ho maar, en het beleid er vooral op gericht is de burger achteraf te laten betalen. Nu kan het verzekeringsgeld lekker direct naar de belanghebbenden (directie e.d.), en kan de staat alle noodvoorzieningen op den duur terug vorderen.
Naar ventje, die Gommers.
En met de laatste opmerking van Hugo de J. is het licht aan het einde van de tunnel uitgegaan.
Dat is geen licht aan het eind van de tunnel, het is een led op de Bill-Gates chip achterin je oogbol.
@W_F | 08-02-21 | 19:02: Dan heb ik in ieder geval geen last van tunnel visie
Hugo is toch wel echt goed in datgene waar hij goed in is.
Dat weet hij dan goed te verbergen.
@zoalsikhetzeg | 08-02-21 | 19:03:
Ja, daar is hij erg goed in
Bedankt voor uw applaus voor Hugo de Jonge.
Speciaal voor de viruswappies die beweren dat Zweden geen lockdown had...
"During the months of March to early June, all shops were practically empty, people stopped dining with friends, and families stopped seeing even their closest relatives," www.medpagetoday.com/infectiousdiseas...
"Everyone is entitled to his own opinion, but not his own facts."
Zo ruim een hele maand! Hadden ze blijkbaar daarna al het licht gezien.
Maar ook daar geen enkele aantoonbare correlatie tussen maatregelen en aantal besmettingen. Want de theorie (minder sociale contacten) is mooi, maar de praktijk is weerbarstiger. En jongeren trekken (begrijpelijkerwijs) toch lekker met elkaar op.
Vrijwillig! Daar gaat het om
Het is typisch een wappie dingetje om 1 ding uit z'n verband te rukken, om te draaien en door 2 te delen.
@CocaCola | 08-02-21 | 18:49:
Sorry 2 maanden. Suf.
"How Did Sweden Flatten Its Curve Without a Lockdown?" staat boven het artikel.
En lekker geen mondkapjes plicht
All shops were practically empty, but still open if they wanted. Toch?
Zweden heeft nu al wel 50% immuniteit.
@grapo | 08-02-21 | 18:57: precies
Dus jij wilt iets wat niet echt een lockdown is, maar er alleen wat op lijkt, als lockdown categoriseren. Misschien kan je dat doen. Maar jij noemt dus mensen die dat niet doen viruswappies. Alsof het zo duidelijk is dat de ontkenning ervan waanzin is. Je glijdt af, Feynman.
Dat geeft maar weer eens aan dat een overheid behoorlijk nutteloos is. Winkels mogen open maar bezoek neemt af doordat een groep geen risico wil nemen. Ik snap je punt niet zo goed.
Dat wappie roepen is behoorlijk sneu by the way.
@Sitting_targets | 08-02-21 | 19:15: Naleving is voor virusverspreiding belangrijker dan wetgeving. Een virus leest immers niet.
Flikker toch op schaap, mensen die kritiek op het kartel fascisme hebben wappies noemen, deugkneus
Feynman er is geen lockdown geweest in Zweden. (wel een advies voor de risico groepen om thuis te blijven.)
Er is geen mondkapjesplicht. ( wel een vrijwillige advies om maskers te dragen in binnenruimte.)
Er is een verbod van bijeenkomsten boven de 50 personen. ( binnen zowel als buiten.)
De winkels zijn niet verplicht gesloten. etc.
Wat je zegt is gewoon niet waar.
In de onderstaande link staat per land alle doorgevoerde maatregelen.
www.ecdc.europa.eu/en/publications-da...
Angst voorkomt niet dat je sterft.
Angst voorkomt dat je leeft.
Joh, meerdere keren per week tweets met verse filmpjes uit Zweden over hoe er lekker overal geshopt wordt. twitter Jan B Hommel heeft ze vast nog wel staan.
Geen avondklokrellen, zijn de bontkraagjes te dun, de trainingspakjes te luchtig?
Die zitten meestal van november tot eind maart binnen. Zowel overdag als in de avond.
De bontkragius jatticus nocturnus is geen winterharde soort.
In Engadin zie je ze al helemaal nooit.
Geef het even :) Touwtje begint bij meerdere gezinnen te knappen. Niet verwonderlijk, het is koud en het geld is op. Historisch gezien is dat het punt waarop er ineens bloed begint te vloeien.
De intonatie van die clown, in combinatie met dat olijke hoofd, wekken alleen al irritatie op, los van het totaal incompetente beleid waar die man voor verantwoordelijk is.
Hij is druk doende met te doen overkomen dat hij een toontje lager zingt sinds zijn huwelijksakkefietje. Nergens voor nodig, de beste MinJus sinds tijden, maar dat is dan ook weer niet een hele grote prestatie.
@_pacman_ | 08-02-21 | 18:48: De MinJus is niet degene met het olijke hoofd hoor. Incompetent ja, maar er zijn meer hondjes die Castor heten.
Heb het gevoel dat hier in ieder geval steeds meer mensen het vinden stinken... het... of is het nu echt polletiek?
Nee, het stinkt gewoon, niets meer en niets minder. Men doet maar wat en wat men doet, doet men ook nog eens verkeerd ook.
Omdat je door de crisis aan chronisch moe zijn lijdt.
Krijg je 1000 euro dankbaarheid.
Hugo de Clown zegt zowel 5 x "zuunig" als 7 x "riant" binnen een minuut. Wat is het toch een ongelofelijke lul met zijn ingestudeerde praatjes.
De Jonge: 'Overlijden is een bijzondere vorm van bijwerking'
Inderdaad ,dat is een vervelende bijwerking van bezuinigingen op de zorg door Rutte.
Die mensen hadden onderliggende medische problemen, maar we blijven wel iedereen met onderliggende medische problemen inenten.
@W_F | 08-02-21 | 19:05:
De mensen, met onderliggend leed, die overlijden aan de bijwerkingen van het vaccin zijn blijkbaar voor hun minder van belang dan zij die overlijden aan de bijwerkingen van Covid. Vreemd, aangezien we voor die laatste groep al 12 maanden op slot zitten.
@CocaCola | 08-02-21 | 19:21: Ja, bij alle Covid doden worden achteloos bij elkaar geteld en willen we de echte oorzaak niet weten. Maar bij de doden na vaccinatie krijgen we meteen een heel verhaal.
Hugo ook al opgeschoren?!
En dat terwijl kappers dicht zijn.
Ik ben ook opgeschoren zonder dat daar een kapper aan te pas is gekomen.
@Cunts-en-kitsch | 08-02-21 | 18:41: Mijn vrouw doet haar cunt ook zelf. Geen kunst aan.
Chapeau aan mw. Grapo.
@grapo | 08-02-21 | 18:44: Pictures or it didn't happen!
Symboolpolitiek. Wie nog stemt op deze knakkers is medeverantwoordelijk. Allemaal!
Precies!
Zure deugers, daar heb je er hier ook veel van.
Tja, een eenmaal opgegeven vrijheid krijg je niet zo snel meer terug. Symboolpolitiek of niet.
Dahw, wie überhaupt nog denkt dat stemmen iets veroorzaakt is medeverantwoordelijk. U doet immers mee aan het spelletje, ongeacht of het spelletje eerlijk is of niet. Zij die verstandig genoeg zijn om niet meer mee te doen mogen hun handen in onschuld wassen.
Oh, journalist, eenzaamheid is geen schade door corona, maar schade door coronamaatregelen van de overheid. Zucht.
Zoals ik voorspeld had. Sterker nog, die avondklok gaat nog een keer verlengd worden tot sowieso 2 april. En daar blijft het niet bij.
Als straks de zomertijd weer ingaat zal er wel voor een paar dagen een 24-uursklok ingevoerd worden, om te voorkomen dat mensen die de klok vergeten te verzetten daardoor een boete krijgen. De overheid denkt met u mee!
Die avondklok behoort in maart tot de verleden tijd. Als sneeuw voor de zon lossen ineens alle problemen op. Ruim baan voor de stemmers!
@goedverstaander | 08-02-21 | 18:59:
Eigenlijk is dit alles dus een grote verkiezingsstunt van de vvd . Zo meteen kan alles weer, en kijk eens hoe we dat geflikt hebben. Kunnen ze nog net voor 2 weken de reclameborden volplakken
Godskolere die opkomst van Hugo met die totaal mitsplaatse grijns.
Drugs of volkomen mesjokke?
Beide?
Ik denk ... beiden. Helemaal van ut padje af.
Ik verdenk hem al langer van een snuifje, hij moet ook in de kamer vaak net voor hij vragen gaat beantwoorden even weg.
@Ing. eslapen | 08-02-21 | 18:37: Kan maar er moet toch flink drugs bij zitten. Zo niet is hij krankzinnig.
Idd .Onvoorstelbaar.
Bezeten door de duivel.
Als je weet dat niemand je wat kan doen.... dan krijg je zo een houding. Dat, plus de afstand tot de bevolking, die is groot, denk ik...
@likdoorn | 08-02-21 | 18:42:
Mocht je nog twijfelen;
youtu.be/J2IFGUn1JE0
Ik heb ondanks alles wel een beetje met hem te doen, maar ben geloof ik de enige hier. Los van zijn functioneren en voorkomen denk ik dat iemand anders het nauwelijks beter zou doen in die positie. Maarja iemand moet het doen en dus fakkelen we nu gezellig met zn allen De Jonge af.
Journalist, stel die de vraag: waarom wordt Nederland gesloopt om een paar duizend hoogbejaarden en obesitasleiders te redden? Onderwijs, MKB, sport, onze menselijkheid, ze worden langdurig ontzettend beperkt tot stil gelegd en daarmee gesloopt. En is dat het allemaal waard? Lijden jullie niet aan tunnelvisie? Is het middel niet erger dan de kwaal?
Journalist, kaart het aan.
Dat mogen ze niet vragen.
Nee dan gooit de RVD je van het lijstje
Ze willen geen aantoonbare doden op de IC's op hun 'geweten' hebben doordat er te veel patiënten komen en er wellicht triage moet worden toegepast. Niet goed voor de verkiezingen. Dat er vervolgens levensreddende en -verlengende operaties veel te lang worden uitgesteld, en wat dus levens gaat kosten, is niet direct herleidbaar naar een regeringspartij. En dus beter voor de peilingen. Vergeet niet dat dit pure, giftige politiek is. De zeteltjes worden alweer geteld, baantjes verdeeld en sporen gewist.
Oeps. *lijders
Er blijkt in Israel een effectief medicijn te zijn. 97% van de Mensen herstellen binnen 5 dagen 3% duurt een aantal dagen langer.
Vaccin is minder effectief en kost meer lijkt mij...
fd.nl/economie-politiek/1372942/israe...
lastig interpreteren zonder controle groep
en voorkomen is altijd beter dan genezen
@MightyRetard | 08-02-21 | 18:38:
Klinkt spectaculair, zeker als het ook bij de risicogroepen werkt.
Dan zal er wel weer een Iraanse variant komen die zich daartegen verzet.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:39:
Klopt, zonder enige behandeling zijn de cijfers ook al ongeveer zo of nog beter.
Gooi gewoon alles open en geef de dikke 60 plussers en 70/80/90 jarigen een straatverbod.
Klaar!
There, I said it.
Wij hebben al een zelf opgelegd straatverbod hoor, sinds maart 2020
irritant dat het geluid van de ene mic rechts uit de speaker komt, de andere links.... mag ik stereo?
Hee Hugo, zeg eens: het Chinese virus.
Blablabla... Waarom niet: "Ja dat klopt, we houden de vinger aan de pols voor wat betreft Astra/Zeneca". Klaar. 10 seconden in plaats van 3 minuten.
Hugo wordt waarschijnlijk per woord uitbetaald.
Hebben ze al toegezegd dat ze dikke mannen tussen de 55 en 75 nu eerst gaan vaccineren of wat? Daar ligt immers de ic mee vol.
Neen, want er sterven mensen die kwetsbaar zijn aan de vaccinazies. Er is zelf een instantie voor die dit bijhoudt.
Waarom kunnen die omhooggevallen eikels wel een mooie coupe laten knippen, maar mag ik met de tondeuse aan de slag of wachten tot ik in de supermarkt met mevrouw word aangesproken?
Omdat u een gewone gehoorzame burger bent
Hugo wordt gekapt door zijn vrouw, je weet toch?
Gewoon zelf doen, geen kunst aan. Nadat iedereen een jaar heeft kunnen oefenen kunnen we het woord kapper wel uit het woordenboek schrappen.
Nog steeds geen Braziliaanse variant, tsjonge, jonge, jonge, wat gaat t langzaam.
Ze hebben de Engelse variant nog niet genoeg uitgemolken.
Zijn er ook dit keer weer krantenartikelenschrijvers die niet vragen of er EU-functionarissen gearresteerd gaan worden wegens hun grootschalige sabotage-activiteiten met betrekking tot het bestellen van vaccins?
Minister de Jonge, ik zie een gebroken man, een schaduw. Laat hem voegen bij zijn voorganger. Vers vlees s.v.p.
Hij begint ook al de klassieke zenuwtrekjes te vertonen van een overspannen persoon, verlos hem uit zijn lijden, stuur hem naar huis en haal iemand binnen met intellectuele baggage.
p.s. Dat nog losstaand van de kortademige Grapperhaus.
@smdyasc | 08-02-21 | 18:34: amen
@smdyasc | 08-02-21 | 18:34: ho ho. Zo werkt dat niet vriend! Eerst partijprominenten aan de beurt voordat we ook maar gaan kijken naar mensen met kennis van zaken.
Ik zie een narcistische ijdeltuit die wanhopig probeert overeind te blijven.
Ik zie een kwal met hoogmoed komt voor de val.
Eerst maar eens met z'n vrindjes, het OMT, z'n broer, Rutte, Grapperhaus, het RIVM, Osterhaus en Ollongren langs een parlementaire enquete schuiven die eerlijke vragen stelt en consequenties verbindt aan de antwoorden.
En dat mag wat mij betreft echt wel verder gaan dan een motie van afkeuring.
Ze kunnen echt wel wat, maar politiek gewin, ego, stompzinnigheid, hypocrisie en ongewenste geheimhouding van stukken en beslissingen zitten hier in de weg.
Laat hem maar tot op z'n tandvlees doorgaan, dat wordt van ons ook verwacht (en niet iedereen hier heeft 4 tot 5x modaal, wachtgeld en een baangarantie)
Avondklok ik je broekje.
Koekoeksklok in je broekje.
De grootste risicogroepen zijn nu bijna allemaal 1x gevaccineerd, dan zal het aantal ziekenhuisopnames snel moeten afnemen toch? Als die vaccins werken dan kan eind deze maand bijna alles weer naar normaal lijkt me.
Daarom gaan ze de tweede prik ook uitstellen.
Nee joh nog lang niet. En het duurt een paar weken voordat die vaccins werken. Dat duurt nog wel even.
Nee hoor want ze zijn de bolle vijftigers vergeten. Die met hun dikke pens allemaal op de IC liggen te meuren.
Als je rode bulten in je nek krijgt weet je zeker dat het vaccin wat doet. Goed voor het voortschrijdend inzicht , jammer voor de gevaccineerde (oudere) medemens.
Vergeet het maar, Zowel in D-land en US zeggen ze openlijk dat de regels blijven: afstand, monddingen, het blijft. Hoop dat ik het ondersteboven heb gelezen, maar denkut niet nie.
@Purk | 08-02-21 | 18:58: die monddingen hebben een hoger doel, iedereen moet zijn bek houden zoals verwoord door een bekende crimineel.
De avondklok is het kabinet zo goed bevallen dat deze in de toekomst te pas en te onpas en willekeurig zal worden ingezet om de burger te laten weten wie de baas is.
U hebt het begrepen.
Laten we dat voor zijn en straks in het stemhokje voorkomen dat dit ook werkelijkheid wordt. Het zal waarschijnlijk de laatste mogelijkheid zijn om dat te bewerkstelligen.
@Here's Freddy | 08-02-21 | 18:38: Volgens mij is dit hele systeem gewoon kapot. Zelfs al zou er een alternatieve partij aan de macht komen, de globalisten hebben de uiteindelijke macht. We zijn te internationaal verweven. Ik weet niet wat er voor nodig is dit om te keren maar ik vrees dat het niet aangenaam wordt.
@Here's Freddy | 08-02-21 | 18:38: Een heleboel Demense stemmen op het kartel omdat ze jaren lang gehoord hebben, en uiteindelijke gleuven ze het ook, dat PVV en FVD niet goed zijn. Dit gaat niet meer weg.
U ziet dat zeer helder. 'Zou in Nederland noooooit kunnen.'
Al sinds het begin van de lockdown in een bubbelbad. Heerlijk!
Kun je binnenkort je nick veranderen naar 'oldandwrinkly' zeker ?
Dat er nog altijd mensen besmet raken komt toch echt door het tergend langzaam vaccineren. en omdat de verkeerde groep wordt gevaccineerd. dus die avondklok hebben we aan niemand anders te danken dan aan Rutte en D Jong.
Dat mensen nog steeds 'besmet' raken ligt aan henzelf en aan niemand anders.
@Lupuslupus | 08-02-21 | 18:37: Wel lekker makkelijk hè ongenuanceerd reaguren met uw AOW uitkering, waarbij u niet hoeft te werken en niet afhankelijk bent van thuiszorg en dus ook nooit iemand hoeft tegen te komen.
@Lupuslupus | 08-02-21 | 18:37:
Er zijn nog altijd mensen in de zorg die niet gevaccineerd zijn en niet de juiste beschermde kleding hebben.
@Lupuslupus | 08-02-21 | 18:37: It takes two to tango....
Vaccinatie helpt het lichaam om de symptomen van de ziekte te bestrijden. Of het ook het aantal besmettingen verminderd is niet duidelijk. Vooralsnog wordt er vanuit gegaan van niet.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:44: Waarom moet jij Lupus zo afbranden? Ik werk wel en kom overal. Ik ben heel voorzichtig en ik kan je melden dat ik nooit corona zal krijgen.
@goedverstaander | 08-02-21 | 18:56: Omdat veel mensen besmet worden zonder er zelfs iets aan te kunnen doen, bv omdat ze in de zorg werken of afhankelijk zijn van thuiszorg enz.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:44: hoe weet u dat?
@goedverstaander | 08-02-21 | 18:56: Dus als we net als jou allemaal heel voorzichtig zijn kunnen we de lockdown eindigen.
@goedverstaander | 08-02-21 | 18:56: Ah... een helderziende ! Hoe lang duurt dit gepandemieer nog ?
@Lupuslupus | 08-02-21 | 18:37: Te kort door de bocht.
@Koning BongoBongo | 08-02-21 | 19:10: Ik ben geen helderziende. Vooral heel voorzichtig omdat ik in mijn werk vaak geen anderhalve meter afstand KAN houden. Dus dat ben ik aan mijn collega's, en mijn collega's aan mij, verplicht.
@goedverstaander | 08-02-21 | 19:58: Maar hoe weet je nou dat je NOOIT Corona zult krijgen ?
@goedverstaander | 08-02-21 | 19:58: en zo houden we deze situatie lekker in stand.
Is Hugo naar de kapper geweest?
Mark Rutte heeft tenminste nog het politieke vernuft om even een tijdje niet naar de kapper te gaan.
Ja mag het een keer? Als je de hele dag met je kop op social media moet wil je er netjes uit zien
Levensgevaarlijk! Maar wat is er eigenlijk gebeurd met al die mensen die hun 'bek' niet hielden bij die voetbalwedstrijd? En met de kerkgangers? En de kinderen die een feestje onder een viaduct hielden? Ik zou de cijfers weleens willen zien.
Je vergeet de blm demo
Nagelschaartje
@HetIsWatAllemaal | 08-02-21 | 18:30: Volgens mij is daar weleens iets over gemeld: 0 besmettingen/zieken.
Die zijn er niet. Men maakt beleid op aannames en die stopt men in modellen of andersom. Men begint overal aan, maar maakt niets af, of het komt jaren later boven, bijvoorbeeld dat u in maart 2020 in contact bent geweest met een besmet persoon....
@Purk | 08-02-21 | 19:04: Yep. Maar vreemd toch, dat ook die journalisten daar nooit naar vragen? Feitelijke informatie waar je werkelijk beleid op zou kunnen inzetten, is blijkbaar niet interessant.
@Poesmobiel | 08-02-21 | 19:10: Positief nieuws verkoopt niet?
Hugo heeft zich een mooi kapseltje aangemeten, gaat zeker om een 'proef waarbij de kappers weer open mogen'
"Fieldlab" scoort beter op de socials.
Alle aandacht voor de tocht der tochten kan ik wel waarderen. Ik ga ook op de scheve schaats rijden.
"In betrouwbare handen" en dan die doorgesnoven hooligan z'n verhaal laten doen...
Don't mention the NL and EU vaccination fail. I mentioned it once but I think I got away with it alright.
My god ! To whom did you mention it ! Watch your back my friend !
Bring in the clown!
De horrorclown.
@Here's Freddy | 08-02-21 | 18:50:
youtu.be/zjedLeVGcfE
Mark heeft het over mensen die in een bubbel leven. Volgens mij leeft Mark zelf in een bubbel.
Oftewel, we doen maar wat
Niet we maar ze.
Ik leef al maanden in een bubbel, en nou mogen we niet eens schaatsen
Mag best, lekker gaan. Het kan weer eens een keertje
Je mag van mij gaan schaatsen hoor, alleen ligt er hier in de omgeving nog geen centimeter aan ijs, dus wel je warme zwembroek aan.
Operatie geslaagd, patiënt helaas overleden:
"In Nederland zijn tot nu toe vijftien ouderen overleden nadat ze zijn gevaccineerd tegen COVID-19. Het bijwerkingencentrum Lareb, dat de cijfers bekend maakt, meldt dat het verstandig is "een zorgvuldige afweging te maken voor vaccinatie" bij kwetsbare ouderen.
Volgens het centrum hadden de ouderen ernstige onderliggende gezondheidsproblemen. "Ongeveer de helft van hen kreeg in de dagen na vaccinatie klachten die bekend zijn als bijwerkingen, zoals koorts, misselijkheid en in het algemeen je niet lekker voelen", schrijft het centrum. Deze klachten dragen mogelijk bij aan een verslechtering van de gezondheid die al fragiel is. "
bron: NieuwNieuws.
Dus doodgaan aan corona of doodgaan aan het vaccin.. of de rest van je leven afgezonderd van de wereld zijn.
Ga vooral door met een vaccin welke erger is dan de kwaal.
@einz | 08-02-21 | 18:29: Das alleen voor bange schapen.
Je kunt je idd afvragen hoe zinvol (en veilig!) het is om kwetsbare ouderen die bv, diep dement in het verpleeghuis wonen, te vaccineren
@MooseNL | 08-02-21 | 18:29: Het vaccin heeft het laatste zetje gegeven. Maar het ligt niet aan het vaccin hoor, echt niet.
Je kan tegenwoordig niet eens meer doodgaan zonder gezeik achteraf.
Waarom geeft men die mensen in godsnaam een vaccin? Laat ze toch met rust en spaar anderen. Nu lagen ze vast alsnog op de IC.
Dus zonder vaccineren hadden ze nog geleefd? Lekker dan.
Overleden, onderliggend lijden en positief getest; doodsoorzaak Corona.
Overleden, onderliggend lijden en net vaccin ontvangen; doodsoorzaak alles behalve vaccin (Corona)
Waarom prevaleert die beeldvorming toch boven alles. Je zou er toch ‘wappie’ van worden..
Ongeloofelijk.... ze kunnen het beleid letterlijk niet onderbouwen.
Ik kan alleen maar hopen dat Nderland op 17 maart met dit tuig afrekent!
Nope, de schapen stemmen dan gewoon op dezelfde partijen
@peterdh | 08-02-21 | 18:32: Maak die schapen dan eens wakker, ze worden rechtstreeks naar de slacht gedirigeerd.
Wishful thinking .... als dit blog nou de komende maand zou worden uitgezonden in plaats van het NPO journaal.....
@Koning BongoBongo | 08-02-21 | 19:16: Great minds think alike, bedacht toevallig toen ik dit topic las hoe cool het zou zijn als er een GS zender gefund kon worden met een dagelijks journaal zoals in de panelen maar dan gepresenteerd en becommentarieerd in de alhier vertrouwde stijl.
Rutte is weer lekker aan het zwammen. Dazzle. Dazzle.
Ik noem m privé de Rattenvanger van Den Haag.
Dat deed ik al publiekelijk.
Was te verwachten. Experts zijn het er wel zo'n beetje over eens dat het te vroeg is om dit los te laten. Voor het gros van de mensen betekent het niks. Gewoon lekker op de bank als altijd, naast je hangtietwijf.
Zolang "Experts" het ok vinden om de jeugd en docenten terug naar school te sturen, valt het reuze mee met dit virus.
Misschien andere experts vragen ; experts die niet handpicked zijn ?
medische ethische vraagstukken, 2050 zullen ze er uit zijn.
en.wikipedia.org/wiki/Trolley_problem...
De term wappie is overboord merk ik. Kunnen we eindelijk over de kern van het probleem praten.
Oef... gelukkig... "hij is geen weerman"... anders had ie dat ook nog naar de klotuh geholpen.
"Levensgevaarlijk virus". Echt Mark?
"Vuile huichelaar, pak jij je koffers maar."
Mark liegt wel meer..
Wat doet ie het goed he! *Doet teiltje uit badkamer pakken*
O-o Hugo komt ons zo bijpraten.
En wederom 0 kritische vragen...
"Daar heeft Ferd Gabberhause al antwoord op gegeven, dus daar ga ik verder niet op in"
Dan zou hij antwoorden met "I'll have to circle back with you on that".
Mark, Ferd en Hugo, die zouden het wel rooien.
Mark, Ferd en Hugo, die stonden mooi te klooien.
Maakt u hem zelf maar af.
Astra Zeneca werkt niet tegen de Zuid-Afrikaanse variant, daarom worden in Tirol toeristen inmiddels geband.
Mark, Ferd en Hugo, waar zij komen vallen dooien.
Met als resultaat onnodig veel dooien.
@likdoorn | 08-02-21 | 18:26: Ging het maar dooien.
Eerst was het: de Britse mutant komt eraan, we gaan allemaal dood, kijk maar hoe snel we denken dat het volgende week omhoog gaat! Maar we doen wel de scholen open.
Maar nu zijn de scholen niet open, want het is koud! Komt de Britse mutant nu plotseling ook twee weken later pas? Dan is natuurlijk wel 100% duidelijk dat het de scholen zijn waar het zich verspreid - en dat die hele avondklok dus volkomen onzinnig is...
Vooralsnog zie ik de grafiek van het aantal besmettingen netjes naar beneden gaan, en niet de voorspelde opwaartse curve des exponentiele doods maken. Raar trouwens dat beleidsmakers pas naar data kunnen kijken als het twee weken oud is.
Regeren is vooruitzien... iets wat ze niet laten merken.
Nou ok. Waar het dus op neer komt, zoals iedereen, de buurman en zijn moeder al zei aan het fucking begin van deze tweede golf: die gaat zich houden aan de data van het griep seizoen. Van november tot ongeveer eind maart. En wat gaan we nu zien? Eind maart gaat iedereen op de grote trom slaan dat we dankzij de maatregelen minder doden hebben. Kost je een economie, een sloot aan burnouts, toegenomen aanvragen bij ggz en verslavingszorg, wat zelfmoorden en wat wegkwijnenende ouderen. Maar dan heb je ook niks. Hoezee, maar wat we er wel van meenemen is dat we dus bij de volgende golf, let op september, weer lekker gaan lockdownen. En alle juicjaapjes hier, gaan daar weer lekker op soppen.
De R waarde van de Britse variant in Nederland wordt aan de hand van een model bepaald. Dat model is gemaakt op basis van geschatte cijfers. Met andere woorden ; zolang ze niet meten gaan ze gewoon uit van hun eigen inzichten. De R waarde van de Britse variant in het VK komt niet meer boven de 1 uit. Maar daar wordt deze dan ook door metingen bepaald.
Er wordt enorm veel gemeten dmv sequencen, maar hoe zou u de aantallen van over 1-2 weken willen meten?
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:31:
De sequence metingen lopen weken achter. Aan de cijfers van nu is te zien dat het doomsday model van de Britse variant niet uitkomt. De trend is nog steeds dalende.
@cheops | 08-02-21 | 18:48: De trend is dalende omdat het een gemiddelde is van minstens 2 virusvarianten, waarbij er 1 krimpt en 1 stijgt. De prognose is maar een vd scenario's, dus zou kunnen, maar desalniettemin belangrijk om rekening mee te houden
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:31: Misschien nu eens naar vergelijkbare situaties gaan kijken? Jaap van Dissel zei afgelopen vrijdag dat het OMT dat doet. Maar hij liet geen Engelse cijfers zien. Nee, Deense cijfers over de opening van de kinderopvang daar. En dat vergeleek hij dan met de opening van de lagere scholen in Nederland. Hoe. Dom. Kun. Je. Zijn.
@goedverstaander | 08-02-21 | 18:53: Prima toch om naar andere landen te kijken. Wat is uw voorstel dan?
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:52:
Het is een aanname dat de Britse variant stijgt. Een aanname gebaseerd op schattingen
@cheops | 08-02-21 | 19:02: u bent slecht geïnformeerd
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 19:03:
Kom maar met cijfers dan. Geen schattingen, maar onderbouwd door metingen.
@cheops | 08-02-21 | 19:15: cijfers staan gewoon op de rivm site
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 19:50:
Een percentage van 2 weken geleden gebaseerd op een steekproef onder 400 positieve testen. De harde onderliggende cijfers zijn niet te vinden. Ook niet waar in Nederland deze besmettingen te vinden zijn. En verder zijn het schattingen. Er is geen R waarde uit af te leiden, want deze mensen zou net zo goed net uit Engeland kunnen komen.
Het zal me reet roesten ik heb de GPS coordinaten al binnen en ga die route schaatsen het is een once in a lifetime. Niemand gaat dat beperken voor slechts een handjevol topschaatsers
Maar ik denk dat dat gewoon mag. Je mag gaan schaatsen, dus je mag ook die route schaatsen. Je krijgt alleen geen officiële stempels en geen kruisje, maar de tocht schaatsen mag gewoon.
@TheOtherWhiteMeat | 08-02-21 | 18:24: Ik schaats voor de meute uit
Wie zegt dat je niet mag schaatsen dan?
Deze shitshow gaat nergens meer over; nog maar 542 covid-patiënten op de IC, aantal besmettingen daalt als een malle, ergo; de Britse variant komt niet en gaat ook niet meer komen, zie de UK. Volgens ‘het Model’, waar alles aan opgehangen wordt, zouden er eind maart 100.000 patiënten moeten zijn. Sure.
We hebben een wereld te winnen. Wappies aller landen verenigt u!
Die zijn er dus niet vanwege de lockdown en de aanvullende mastregelen. Dat had je computer zo voor je kunnen uitrekenen.
@TheManiac | 08-02-21 | 18:18:
*zucht*
Zucht, hoe lang blijven we nog toetsenbord helden?
@ademende aarde | 08-02-21 | 18:20: Zolang het koud is.
@ademende aarde | 08-02-21 | 18:20:
Nog een week of 2-3, dan brokkelt het draagvlak voor de maatregelen steeds meer af. Ja, en dan? De staat heeft laten zien keihard op te treden tegen ‘andersdenkenden’.
@Computer_says_no | 08-02-21 | 18:28:
Over 2/3 weken versoepelt Rutte de maatregelen en wint hij met twee vingers in z'n neus de verkiezingen.
Sommige gezinnen met bepaalde achtergrond wonen gewoon met 2 volwassenen en 6 kinderen met toeslag in een sociaal huurhuisje.
En zij hoesten elkaar onder?
eigen keuze
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:21: Het is geen eigen keuze als je ernaast woont met je inschrijfduur
Daar issie wel!
Rutte doet de 'gevoelige' kant. Beter zo voor de verkiezingen.
Draagvlak is belangrijker dan effectiviteit, dus bonnen schrijven maar. Plotseling is het aandeel Britse mutatie gedaald naar 50% (Jaap v. D. zei vrijdag 75%) en de mobiliteit daalt na 21.00 uur (en voor 21.00 uur een toename?). Effect van avondklok kan pas na twee weken (de cijfers van het R-getal zijn inmiddels stokoud). Het. Gaat. Nergens. Over.
Rutte heeft weer een adjudant gestuurd om het volk voor te liegen.
Die mevrouw stelt goede vragen overigens.
Ik heb het gevoel dat Grapperwaus straks aan de beademing moet.
Een heel leger PR-miepen om hem heen, en nog steeds maakt hij bij elk praatje de indruk een hartaanval die hij aan het ondergaan is streng toe te spreken.
Vond het eerst maar rare figuren maar begin nu sterk te denken om koffie te gaan drinken op het museumplein
Van wie moet hij die onzin uitkramen?
Wel eens gehoord van de Rutte dik(tator) trine
Dat willen weten wat het effect van de avondklok begint een soort fetisj te worden. Daar gaat het om. We gaan door met de avondklok om daar achter te komen.
Nee, daar is niet de vraag die centraal hoort te staan.
Een OCD'er gaat door met zinloze handelingen omdat hij er van overtuigd is dat de handeling niet zinloos is maar juist een effectieve beheersmaatregel voor een ervaren existentieel risico. Hoe effectief, dat weet de OCD'er niet, maar zolang het risico niet optreedt lijkt het voldoende effectief. OCD'ers leren zinloze handelingen wel af maar dat duurt behoorlijk lang. En in de tussentijd leren ze zich weer nieuwe handelingen aan.
Wie één bierbuik redt, redt de wereld.
Openbaringen 16 vers 10
Ze hadden weinig keuze gezien de sombere prognoses
De Britse Mutant.
Een prognose die ze zelf hebben opgesteld. Volgens die zelfde prognose zouden er nu in totaal 1200 mensen op de IC liggen, dat zijn er (gelukkig) slechts 997, waarvan 535 covids. Misschien moeten ze het model nog een keertje doorrekenen.
Alleen jammer dat ze geen metingen hebben die de sombere prognose onderbouwd. Het is gebaseerd op schattingen. Ze kunnen de prognose zelf zo somber maken als ze willen. Mocht ik er naast zitten, dan graag cijfers gebaseerd op metingen.
@cheops | 08-02-21 | 18:23: Hoe zou u dan de verwachting voor volgende week bepalen? Of hoe denkt u dat het weerbericht tot stand komt?
@Mens_erger_je_niet | 08-02-21 | 18:21: Waarom zouden ze? Als uit tellingen blijkt dat er te weinig mensen op de IC liggen, dan stoppen ze gewoon met tellen en gaan ze voortaan de aantallen schatten.
@obominotie | 08-02-21 | 18:29: IC opnames worden dagelijks geüpdate mbv ziekenhuizen
Je doet je nick echt eer aan.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:27:
Ik zou het baseren op de trend van de afgelopen weken en bovenal zou ik het baseren op metingen. De trend is dalend en de metingen worden veel te laat uitgevoerd en de data is niet toereikend. Om dan maar een doomsday model te verzinnen en alles daarop te baseren is compleet van de pot gerukt. Zeker als je kijkt naar de negatieve impact van de maatregelen
@cheops | 08-02-21 | 18:43: Er wordt toch flink gesequenced om zo % Britse variant te bepalen, en eind december de eerste cases en recent zo'n 30-40%. De trend is helemaal niet dalend.
@Diederik_Ezel | 08-02-21 | 18:48:
Het aantal positieve testen daalt al weken. Het aandeel hierin van de Britse variant is een schatting. Een overdreven schatting. Nergens zijn sequence cijfers te vinden die deze schatting onderbouwen.
Kiezen op elkaar. Tuurlijk.
Ondertussen in Congo het eerste ebolageval. Even wachten tot die zich kruist met corona. Dan hebben we variant X en de volgende vrijheidsberovende maatregel. En dan weer kiezen op elkaar.
Corola 2021
@einz | 08-02-21 | 18:11:
Mijn stem heeft ie!
Als corona zo dodelijk zou zijn als ebola dan is er niemand meer buiten. Of zou de Nederlander het dan nog niet begrijpen?
@TheManiac | 08-02-21 | 18:20: Klopt, want van Ebola ga je best behoorlijk dood of het nou begrijpt of niet.
@Mens_erger_je_niet | 08-02-21 | 18:24: Maar van dit covid ding niet. Begrijp je het?
@TheManiac | 08-02-21 | 18:20: het probleem is dat met goede medische zorg te veel mensen een goede overlevingskans hebben, maar daar is de capaciteit niet meer voor.
En omdat te verbloemen verzinnen ze glazen bol cijfers.
Als die Grapjeshuis zo strikt is met de regels moet hij aftreden.
Vergeet het naar. Straf is alleen voor boerenkinkels zoals jij en ik. In ieder geval zoals ik.
Hoeft niet hij heeft na de aangepaste boete geen strafblad.
Waar is die capo di tutti capi?
corona di tutti capi?
Het lijkt erop dat we het moeten doen met Ferd.
Mark wil ons al niet eens meer te woord staan.
@VanBukkem | 08-02-21 | 18:13:
O wacht, daar heb je hem. De hoofdjoker.
Waar zijn de pentiti, zou een betere vraag zijn.
We hebben deze maatregel nodig. Die Britse variant is debiel besmettelijk. Nu moeten we nog werkgevers gaan straffen die hun werknemers dwingen om naar kantoor te komen, zonder goede reden. Dat gebeurt schrikbarend veel.
Ga weg.
Werkgevers aanpakken? Hahahaha. Liefs, VVD.
We hebben deze maatregel nodig door die Britse variant, maar ondertussen kunnen we wel gewoon kinderen en docenten samen de hele dag in een klas laten zitten?
@einz | 08-02-21 | 18:10: dat vind ik ook belachelijk einz.
Er zijn ook mensen die fysiek werk doen gozer, die moeten echt naar hun werkplek om dingen te maken bijvoorbeeld die mensen fan weer kopen zofat er nog een beetje omzet gegenereerd wordt. Moeten die ookmaar thuis gaan werken? Net als die papierschuivers met hun kantoorbaantje...
@Arietjuh | 08-02-21 | 18:12: nee gozer, goed lezen wat ik schrijf gozer.
Sorry voor de typo's
Debiel besmettelijk volgens RIVM debielen en degenen die dit gebruiken.
Bij ons, een paar honderd man, mag maximaal de helft op kantoor, maskers, 2m afstand ect.
Iedere maandag morgen zit er de EHBO, met hun wattestaafjes, hebben nog niets gevonden. Daarnaast spuugtest, voor tussendoor, als je het niet vertrouwd, ook niets.
Lees dat onderzoek in Lansingerland er eens op na zou ik zeggen.
@Ray Stak. Bij een meeste bedrijven gaat het echt niet zo. Mensen die positief zijn getest, moesten onder druk gewoon door blijven werken hoor. Afstand houden niet mogelijk, mondkapje is onzin, etc...
We, wie zijn we?
De Nederlander die denkt dat dit nog iets met corona te maken heeft mag ik vind het vreselijk om het woord te gebruiken officieel het stempel wappie opgespeld krijgen.
Het heeft gewoon alles te maken met de bevolking te knechten.
Dus mocht U deze leugenaars willen straffen ipv te belonen stem dan de volgende verkiezingen PVV of een partij die niet uit is op Rutte baantjes.
In de rest van de wereld is er geen corona.
Waarvoor zou men de bevolking willen knechten? Met welke reden en voor welk doel als ik mag vragen? (oprechte vraag)
@Sp1tz | 08-02-21 | 18:14: Zulke reacties ziet de overheid graag.
@Sp1tz | 08-02-21 | 18:14: Gewoon om te kijken hoever ze kunnen gaan.
@Sp1tz | 08-02-21 | 18:14: Onder welke steen heb jij gelegen?
@likdoorn | 08-02-21 | 18:29:
Poeh, dat is nog eens een indrukwekkende argumentatie.
Man man man.
Juist ja...
ow tis gewoon n spelletje.. Ja nee logisch..
@DrumPiet | 08-02-21 | 18:36: Dat "man, man, man" doet het hem?
Er zijn 30.000 boetes uitgedeeld, dus we hebben de maatregelen nodig, Aldus Grapperwaus
Na aardgas is boetes uitdelen het nieuwe verdienmodel.
Zozo, 85+% neutraal tot positief draagvlak. Heeft Hugo dat berekend?
Nee, dat zag hij in z'n glazen bol.
@StormRunner | 08-02-21 | 18:17: Want tekenen kan-is niet. Is ook niet nodig als je in de politiek ziet. Je moet alleen goed kunnen ouwehoeren.
@Here's Freddy | 08-02-21 | 18:30: Rekenen.
Krijgen we de hoofdjoker ook nog, of moeten we het doen met Ferd?
Rutte is al teveel in beeld. Daardoor daalt hij een beetje in waarde.
Zitten we toch weer naar de praatjes van die kale l*l te luisteren.
Wat moet je met een kale lul in een lockdown?
Die de hoogte van een boete veranderde om zelf geen strafblad te krijgen.
Zo als ik een week geleden al tegelde weer verlenging avondclock, erg voor spelbaar.
Er is geen bewijs dat het helpt , maar gewoon omdat het kan.
Som mige woor den schrijv en we aan el kaar
Grapperwaus zit in m'n rechteroor. Irritant.
NEE, we doen het niet meer. We zijn klaar met jullie praatjes. We geloven er niet meer in.
Zo is het!
Gaan we stoer doen?
Wie zijn die we en wat geloven die we niet meer?
@Arjan9401 | 08-02-21 | 18:12: nee we gaan normaal doen.
@Ds_Dre De niet VVD stemmers
@RickRD | 08-02-21 | 18:27: En wat geloven die gezamenlijk niet meer? (vraagt een niet VVD stemmer)
Grapperhaus heeft kennelijk zoveel moeite met zorgvuldig formuleren dat hij tussen iedere paar lettergrepen een halve seconde pauze nodig heeft, tot hij aan het einde van een zin komt, waar hij weer even een normaal tempo hanteert. Of wanneer hij denkt een makkelijk antwoord te kunnen geven waar hij zich toch geen buil aan kan vallen.
Iemand die zo'n enorme moeite heeft met zorgvuldigheid is niet geschikt als bestuurder. Laat staan als minister. En al helemaal niet als minister van Justitie & Veiligheid.
Hou het maar eens uit elkaar, toch knap! En z'n spreektijd volgemaakt. Schouderklopje van de grote leider
De cijfers zijn meer dan prima, het is die t*fus regering die er een brodelwerk van maakt! Keihard aanpakken die prutsers.
F in de chat. Eindelijk nu wat beter... Faalhazen.
We leven in de dictatuur van de rivm modellen.
@StormRunner ^^
@IkwilJinekwel | 08-02-21 | 18:06: Exact. En die gaan dan weer hand in hand met de klimaat maffia... Bukken zult u!
De getallen zijn niet goed.
Hebben ze soms dezelfde correctie als met de vaccinaties toegepast?
De "Hugo-de-Jonge-factor"
Ondanks het feit dat nertsen in kooien zaten, zijn die ook allemaal geruimd. Blijf dat een idiote maatregel vinden. Ze hadden ze gewoon in die kooi kunnen houden, uitzieken en klaar. Als iemand mij dat kan uitleggen.
@Toverkol | 08-02-21 | 18:12: Cadeau aan PvdD vanwege eerdere steun aan het beleid.
dames en heren, wen er vast maar aan. de volgende regel ingaande maart wordt:
achternaam beginnend met a - j: maandag naar buiten
achternaam beginnend met k - t woensdag naar buiten
achternaam beginnend met u - z vrijdag naar buiten
in het weekend: niemand naar buiten vanwege het behoud van de natuur.
Oeps, heb ik ze nu op een ideetje gebracht?
natuurlijk moet die letter in de kleuren geel en zwart als sticker op de rug worden aangebracht
@whatsinthename | 08-02-21 | 18:11: en met een ster op je hart zo dat ze gericht kunnen schieten
Mono?
Het duurt even, de koeriersdienst met de instructies van Schwab zit vast in de sneeuw.
Hee. Daar heb je die gast van die bruiloft.
Grapperhaus in mono. Alleen op rechts.
We gaan beginnen. Met meteen een verrassende guest appearance
Als we dan toch moeten wachten, dan gooi ik er wel een muziekje in.
youtu.be/4Y-efPiBf5w
Ik vind dat het een keer tijd wordt voor een geintje. Zoiets als dat Rutte komt om de pers te woord te staan maar dat alle persmensen zich hebben verstopt. Dus Rutte kijkt een lege hal/zaal in. Maar wel stiekem filmen natuurlijk.
Jij wilt Bananasplit terug, zeg 't maar eerlijk.
Voorspelling vanuit de grote glazen bol: avondklok en lockdown lopen na verlenging tot 1 maart, gewoon door tot minimaal 1 april, net zoals in Duitsland. We moeten het natuurlijk wel samen doen en voor elkaar.
Reken er maar op dat hij een paar dagen voor de verkiezingen dit weer los laat, en er mooie sier mee gaat maken. Mocht dit toch niet lukken dan worden de verkiezingen uitgesteld,
Het volk is ondertussen al gewend, dus voor het hogere doel gaan we denk ik inderdaad nog net zo lang door totdat er 1 besmetting per dag is.
Ik heb ondertussen wel veel meer begrip gekregen voor landen waar strenge regimes gelden en het volk alles zo makkelijk lijkt te 'accepteren'. We zijn zelf geen haar beter, ook al hebben we in ons achterhoofd dat het voor het goede doel is. Stel me voor dat die volkeren ook die gedachte wordt voorgehouden door hun leiders dat het ooit 'beter' wordt.
Tot Pasen, ligt intern al een maand op tafel.
Alle maatregelen in Nederland zijn er op gericht om de bezetting van de IC bedden zoveel mogelijk sturing te geven zodat de afbraak van de zorg door Rutte niet zozeer in de kijker valt en men hem geen doden kan verwijten
Precies, raar dat ik daar verder niemand over hoor. Meer personeel, meer IC bedden en je hebt al wat meer speling voordat de boel vast loopt.
Zitten ze vast in de sneeuw ofzo?
Vast.
Die talkshows........
Dat kan toch ook met alle gasten op schermpjes? Dan zou je voor bv echt belangrijke zaken rond politiek, corona enz de gasten nog wel in de studio kunnen vragen, maar al die kul onderwerpen.
De afgelopen tijd paar maal een check gedaan wat er besproken wordt en dan kom je ook op:
- Hoe leuk wandelen is; Fatima de M de Melo en nog w vrouwen.
- Boek over Rudy Koopmans; hij was er zelf en de schrijver.
- Winter; allerlei figuren waaronder Wennemars en nog een hoop.
Dan heb je nog studio voetbal, VI en ga zo maar door. Is dat essentieel?
De uitzendingen moeten natuurlijk wel links-georiënteerd en politiek gekleurd zijn want de verkiezingen komen eraan.
Je weet toch... verschil moet er zijn. Vooral bij de linkse propaganda omroepen. We zijn allemaal evenveel gelijk, alleen die ene is net wat gelijker dan die ander. De staatspropaganda zendertjes moeten ten alle tijden de rutte indoctrinatie uit blijven venten. Er zijn verkiezingen op komst.
Nee, het catshuisoverleg kan blijkbaar niet via zoom, dus dan kunnen praatprogramma's dat ook niet.
Dat die vent geen kramp krijgt in z'n jatten met die hengel.
Sterke grip van het rukken.
Ik zag die vacature onlangs voorbij komen. Vis-ervaring en ondervinding met snoek-slepen strekt tot aanbeveling.
Was je handen stuk.
Die avondklok interesseert me niet. Ik ga 's avonds vrijwel nooit naar buiten en 's nachts al helemaal niet. Maar gooi aub de scholen, cafes, restaurants open!
Hoeveel doden zijn er gevallen door de verminderde zorg van niet-Coronapatienten?
Dat is wel een schandalig punt. Die coronalijers hoeven geen voorrang.
Had je liever de coronapatienten thuis laten uitzieken?
Nul. Al die zorg is gewoon doorgegaan. Dat mensen besluiten om zich met kwalen niet te melden bij de huisarts is een ander verhaal. Daar kan de medische wereld niet veel aan doen.
Ben benieuwd of de slachtoffers van verminderde zorg nog wel rendabel waren om hun organen te oogsten.
@goedverstaander | 08-02-21 | 17:51: Ligt wel iets genuanceerder. Mensen worden te lang geweigerd en er wordt geen of te laat een diagnose gesteld of doorverwezen.
@Gulliver | 08-02-21 | 17:51: ja
@goedverstaander | 08-02-21 | 17:51:
Die zorg is helemaal niet doorgegaan! Waar haal je dat vandaan? Ik ken mensen die moesten wachten om gedotterd te worden en in mijn eigen familie heeft iemand vier maanden moeten wachten op een operatie waardoor ze onvruchtbaar had kunnen raken. Onzin wat je verkoopt.
Dat is een zorg voor de volgende regering.
@goedverstaander | 08-02-21 | 17:51: Volgens de statistiek die on het geval van corona heilig is missen we minimaal 4000 mensen die we wellicht nog hadden kunnen redden als er op tijd ruimte was geweest om een analyse te doen. De echte schade is natuurlijk veel groter want het hele systeem is lamgelegd.
Met dank aan personen zoals Gulliver, Oef, goeverstaander en BL zullen, met alle respect, zeer zware offers worden genomen in de komende jaren.
Dat mensen zelf besluiten om geen aanspraak te doen op zorg is incidenteel het geval en dan alsnog direct te wijten aan het beleid. Voor het merendeel is de benodigde zorg echter onbereikbaar. Triage is aan de orde van de dag.
@letopuwzaak | 08-02-21 | 18:14: Jouw familie is de rest van nl niet.
@letopuwzaak | 08-02-21 | 18:14: Spoedeisende hulp is gewoon doorgegaan. Ikzelf ben daar inmiddels tweemaal geweest. Eenmaal moest ik naar een ander ziekenhuis ivm met corona. Verder hebben alle spoedeisende operaties et cetera gewoon plaatsgevonden. Ik hoor van u niet dat er doden zijn gevallen, en dat was de vraag in de tegel hierboven.
@Joffri | 08-02-21 | 18:21: Kom maar op met je bewijzen.
m.youtube.com/watch?v=416U2zYWbSA&...
Mix - Hans Teeuwen (ft. Bjørgen) - Lockdown Lul
Ik zie daar allemaal van die schermen op wieletjes staan. De mensen die die in de goede volgorde neerzetten zullen wel flink betaald worden. Het moet toch maar elke keer weer precies goed staan.
Daar zijn canvasmodellen en protocollen voor. Leer je op het hbo.
Zonder avondklok hadden we al lang code zwart gehad. Jammerende corona-patiënten, buiten op straat bij de ziekenhuizen, creperend in de ijzige vrieskou. Want u weet zelf. Van 21.00 tot 04.30 vindt het gros van de besmettingen plaats. We moeten blij zijn met Rutte en zijn mannen. Zo doortastend. Ze weten exact hoe ze ons door deze crisis moeten loodsen. Varend op adviezen van Jaap van Dissel. Die man heeft het altijd bij het rechte eind en zijn voorspellingen zijn allemaal nog uitgekomen. Amen.
Zie net een reclame van de overheid het enige wat echt helpt is vaccineren. Ik zou zeggen schiet dan gvd eens op.
U vergeet Awomen.
Ik vergeet de hulppaus en rekenwonder Hugo de Jong nog te vermelden. Die man is ingenieus. De crème de la crème van de vaderlandse wiskundigen breekt haar tere hoofd over zijn ingewikkelde rekenformules.
Driewerf hoera voor deze helden! Het is bijna eng hoe spot-on ze elke keer zijn met het nemen van maatregelen. Ik draag iedereen aan voor een lintje, dat hebben ze dubbel en dwars verdient, ik ga zo dadelijk weer met mijn pannen lopen kletteren om ze steun toe te wensen, laat je niet gek maken Mark en Hugo, jullie zijn toppers!
@deugallergie | 08-02-21 | 17:55: Nog even, en ik zie ons met Jimmydepimmy, Beste Landgenoten, Gulliver, Drumpiet en al die andere Stockholm Syndroom-patiënten een polonaise lopen! :)
Hoorde ik Rutte nou zeggen dat we de avondklok over de lente heen tillen regelrecht de zomer in? En dat in combinatie met de zomertijd dan de zomertijdavondklok gaat heten? en de rellen dan dus de zomertijdavondklokrellen? Tjssss. Kan het ook verkeerd verstaan hebben...
Een avondklok is normaliter van zonsondergang tot zonsopgang. Daar blijft in de zomer dus weinig van over. Niet dat het dan helpt, want het helpt nu immers ook niets.
In de zomer (met tegenwoordig elk jaar een of meer hittegolven) kan een avondklok niet zonder grote onrusten worden gehandhaafd. Je kan van mensen in een stikheet flatwoninkje niet verlangen dat ze na een bloedhete dag na zonsondergang binnen blijven als de buitentemperaturen aangenaam worden en je daar kan bijkomen van de warmte.
Zouden ze het nog redden voor 21.00 uur?
Mijn buurvrouw zij laatst dat dit kabinet het fantastisch heeft gedaan tot nog toe. Ik kon haar alleen maar wat meewarig aankijken, en ben maar niet in discussie gegaan. Hoeveel van dit soort mensen zijn er eigenlijk?
Veel. Te veel.
Is zei lekker?
Veel.
Een woord: vaccinatie.
Noem dat de volgende keer maar.
Zij?
40 zetels... beetje foefelen met de kiesdeler.... neus of 4,5M
Te veel. Ik vind dat u een wapenvergunning heeft verdiend.
"Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that."
-George Carlin.
teveel
zij = zei, excuus.
Dat zul je 17 maart wel merken.
Uw buurvrouw is een NPC.
Te bizar toch dat het leven van 17.000.000 mensen nog steeds gegijzeld wordt door 500 mensen in een IC-bed en 1500 mensen in een normaal ziekenhuisbed? Tijd dat we Stockholm syndroom hernoemen naar Den Haag syndroom.
Opdat het niet 100.000 worden, dat is het idee erachter.
Eerder het “Binnenhof syndroom” omdat we toch allemaal thuis zitten.
Inderdaad, waarbij de heren boven ons maar wat verzinnen, waar de effecten niet duidelijk van zijn.
Tot welke getallen vind u het acceptabel?
Je zou toch maar een 75 jarige obese suikerpatient zijn met een longaandoening. En dat jouw lijden dan met ruim een jaar verlengd wordt ten kosten van de totale schade die dit beleid aan jouw omgeving aanbrengt. Dat is mensonterend.
@Sinterbikske | 08-02-21 | 17:48: Tsja, in een oorlogssituatie accepteer je natuurlijk ook een bepaald aantal slachtoffers. 10% statistische oversterfte in een oorlog lijkt mij als leek nog wel acceptabel. Vraagt ook om een andere - risicomitigerende - aanpak die veel meer gericht is op het niet uit de hand laten lopen van die oversterfte en minder op "het overwinnen van het virus".
@Joffri | 08-02-21 | 17:51: Je zal maar die risicogroepier zijn die over twee weken overlijdt aan longontsteking omdat je een uur in de kou voor een ggd-testlocatie moest wachten.
@Binnenbaan | 08-02-21 | 17:55: Slachtoffers van dezelfde tunnelvisie. Ze kunnen elkaar bij Petrus de hand schudden.
Mijn schoonzusje van 27 jaar oud, zonder onderliggend lijden, kerngezond voor Corona, moet nu na het douchen minimaal 2 uur bijkomen en waarschijnlijk voor langere tijd arbeidsongeschikt. Ken ook wat hardwerkende mensen, wat ouder wel, die na het hebben gehad van Corona nu waarschijnlijk nooit meer kunnen werken door blijvend letsel.
@Sinterbikske | 08-02-21 | 18:03: Dat verklaart uw persoonlijke positie, maar niet veel meer.
@Binnenbaan | 08-02-21 | 17:53: Maar nu je toch zelf over die oorlogssituatie begint.. Jaarlijks herdenken we dat onze oosterburen ‘onverwacht’ op bezoek kwamen in het Nederland van toen met 9.000.000 inwoners en 101.800 mensen van joodse afkomst meenamen naar het oosten die nooit meer terug kwamen. Nooit meer zeiden we toen en ieder jaar weer. Waarom dan nu wel meer dan 10.000 doden accepteren op een bevolking van 17.000.000? Een aantal wat rap zal stijgen als je de maatregelen loslaat, terwijl wij nu zelf de touwtjes in handen hebben.
@Joffri | 08-02-21 | 18:06: Nooit gedacht dat ik zo hard kon zijn. Mee eens
@Sinterbikske | 08-02-21 | 18:03: van Oef kent ook oudhes van 86 die het hebben gehad en nu gewoon fluitend doorleven.
@Joffri | 08-02-21 | 18:06: Nee dit 1 van de vele voorbeelden van jonge mensen die door de Corona hard getroffen zijn. Dus naast doden, opnames op IC en ziekenhuizen zijn er meer mensen die zitten met de gevolgen van Corona.
@Joffri | 08-02-21 | 18:06: Hoezo, heb ik gezegd dat ik Corona heb dan? Misschien is uw sociale kring wel heel erg beperkt, waardoor u niets meemaakt?
@van Oeffelen | 08-02-21 | 18:22: In Zwitserland hebben ze zich nooit zo druk gemaakt over dat übermensch en untermenschen verhaal, daar bleven ze fluitend neutraal.
@Ds_Dre | 08-02-21 | 18:24: Datzelfde geldt voor hart- en vaatziekten, kanker en ook voor de griep. Niet doen alsof dat opeens iets heel bijzonders is voor het coronavirus.
@Sinterbikske | 08-02-21 | 18:03: wanneer je 2 uur moet bijkomen van een douche, moet je gewoon eerlijk zijn en concluderen dat de “Wim Hof” methode niet geschikt is voor je. Een warme douche is dan beter.
@Sinterbikske | 08-02-21 | 18:03: In een oorlog vallen naast doden ook gewonden.
@Sinterbikske | 08-02-21 | 18:13: Het coronavirus discrimineert niet.
Goed weer om 's avonds lekker thuis te blijven.
Ja, voor je het weet heb je een koudje eh Corona te pakken met dit weer.
Het KNMI gooit er ook even wen vorstperiode tegenaan om er zeker van te zijn dat iedereen binnenblijft afgezien van een paar Friese doorlopers.
Kun je het bij jou nog een beetje dooi houden Gulliver ?
Allesbrander of oliestook zeker vol aan ?
Mooie dagen dit.
En om D66 een hak te zetten gaat de avondklok een half uur eerder in.
Kuifje, zeg eens eerlijk, is je afwezigheid hier wellicht direct gelieerd aan het feit dat zelfs hardcore fans van Rutte III deze keuzes niet meer kunnen rechtpraten? In dat geval: vergissen is menselijk!
Nee.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43:
Fijn! (oprecht) Met de kanttekening dat ik er zelf niet met mijn verstand bij kan.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43: gelukkig
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43: Hoi :)
@MickeyGouda | 08-02-21 | 17:45:
Er is weer wat budget vrij gemaakt zo te zien. Of deze was pro bono.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43: Ik hoop dat de ware reden geen nare is, maar ben in ieder geval blij een teken van leven te zien. Hou je haaks, alvast gefeliciteerd met de zege in maart.
Van Dissel gaf in het begin van de pandemie aan dat mondkapjes hoegenaamd niets toevoegen. Die avondklok is van hetzelfde laken een pak .
En jullie weten dat het niet werkt, door jullie ervaring als part-time viroloog?
Diverse vrienden zaten tot de avondklok ieder weekend te bieren met anderen. Zijn er door avondklok mee gestopt. Anekdotisch bewijs i know, maar toch.
Aso's, doe eens snel betere vrienden zoeken?
Gezond verstand en niet uitgaan van uitzonderingen lijkt me een prima basis .
Ja ben er ook mee gestopt. Doe het nu in de middag.
Ik zit nog naar dat Aquafreshbord te staren ook. Waarom?
Ik lees alleen de commentaren.
Rutte for president.
Hoeveel schade kan 1 man aanrichten ?
@Koning BongoBongo | 08-02-21 | 17:46: kijk maar Merkel
Wie is die lul met die hengel?
De hengel is tot nu toe het beste van de hele persco, weet je tenminste dat de stream nog loopt
Ik probeer dit kort te houden. Niemand die een positie heeft durft degene te zijn die mogelijk verantwoordelijk kan worden gehouden voor een nieuwe uitbraak en doden als gevolg van corona. Er is dus geen weg terug. Er is dus geen weg terug. Er is dus geen weg terug.
Het start met het onderkennen van deze situatie en het besef dat er eigenlijk niemand wordt geholpen met maatregelen zoals een avondklok. De obese ouderen met suikerziekte en een longaandoening, de groep waarvoor we dit doen sterven na hun laatste jaar in isolatie.
Nou gefeliciteerd, top geregeld. Laten we vooral zo doorgaan.
Als je het kort probeert te houden moet je niet regels drie keer herhalen.
@omanders | 08-02-21 | 17:40: Het had echt nog héél veel langer gekund. Maar ik neem het mee.
@omanders | 08-02-21 | 17:40: Dat schijnt een aandoening te zijn. Gisteren op Netflix Toc Toc gekeken.
Wie is die lul met die hengel?
Dat is Hein. Hij doet het geluid.
Is thermische lans van Aage M. geweest.
@Koning BongoBongo | 08-02-21 | 17:47: Leeft ie nog? Die lans dan, hé?
Dat wisten we al bij de aanvang hiervan. Ze zijn echt niet zo gek om gelijk al bekend te maken dat deze avondklok een hele tijd zou gaan duren. Het is net als bij het voeren van kinderen " nog één hapje, en dan nog èén en nog één. Goed zo ! "
Kind.
Tactische move zodat de verkiezingen niet doorgaan, te weinig voorbereidingstijd komt er uit de hoge hoed.
Precies dit.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:42: Ik had er meer dan één. Zo, je bent er weer. Hopelijk alles goed?
Misschien gaat Rutte ook weer dreigen met "hard optreden".
Oh ja , “Een poepje laten ruiken”.
@Hebbiehemookweer | 08-02-21 | 17:44: Het been bijtrekken...
www.nd.nl/nieuws/varia/1018866/europe...
De EU wil vaccins leveren aan Oekraïne. Terwijl de lidstaten van de EU er niet genoeg hebben voor de eigen bevolking. Oekraïne kan aankloppen bij Rusland voor vaccins. Dat moet de EU trouwens ook doen. Maar wat de EU nu doet is machtspolitiek die de burgers van de lidstaten schaadt. Neem je prestigeverlies. Want dat is de waarheid.
De EU offert dus letterlijk mensenlevens van eigen haar burgers op enkel en alleen om het Putin/Rusland onmogelijk te maken om levens van Oekraïense burgers te redden.
Oef.
Je hebt mensen die de EU nog verdedigen, want "Rusland". Inderdaad, het is een politieke machtsspel, ondertussen gaat Rusland voorop, terwijl wij hier achter lopen. Zelf ga ik geen vaccin nemen, maar voor zij die het wel willen, is Nederland slomer dan een slak.
EU heeft de stap richting Oekraïne gemaakt. Om ze terug in de armen van de Russen of zelfs in die van de Chinezen te drijven lijkt me geopolitiek erg dom. Het is potentieel een grote consumenten markt.
Jammer van die laatste zin, nu krijg ik Borsato niet meer uit mijn hoofd. Maar de spijker zit verder wel op de kop.
@roevka | 08-02-21 | 17:44: """Consumenten""" die niks te makken hebben. Nu niet en binnen de terugverdientermijn van een ieder commercieel plan nog steeds niet. Maar ze zullen als potentiële arbeiderspool wél zorgen voor een enorme neerwaartse druk op de lonen voor banen waarvoor je niet """hoogopgeleid""" hoeft te zijn. Het is eerder een paradijs voor oligarchen en corrupte politici die lekker kunnen sjoemelen met allerlei subsidies en staatsbedrijven. En dat moeten dus maar beter Europese en Amerikaanse oligarchen en politici zijn, geen Russen.
Volgens mij zijn Oekraïne en Rusland niet echt vrienden geloof ik. Was iets met klein incidentje over de Krim. Ik kan mij dus best voorstellen dat ze dat via de EU willen regelen. Beter is op de Britse manier maar ja, iets met geen geld.
Dus dubbel ja, en het gaat via het quotum van de EU en ja, wij gaan dat betalen.
@roevka | 08-02-21 | 17:44: Als ze vaccins van Rusland krijgen, kunnen we dan niet meer handel met ze drijven? Nogal onzinnig.
Hond, iemand?
twitter.com/Dierbescherming/status/13...
Goed dat de dierenpolitie er is!
@Lupuslupus | 08-02-21 | 17:40: Bie oe in de buurte, kennie heur?
Tot dat de zorgmedewerkers er klaar mee zijn nos.nl/l/2367845
Waarschijnlijk alleen de managers die de bonus hebben gekregen, net zoals de vaccinatie.
Het gaat hier, denk ik, vooral om 'zorgmedewerkers', meestal laag of ongeschoolde vrouwen die (onder de mom van zzp'er) als dagloonsters door uitzendbureau's bemiddeld naar zorgadressen worden gestuurd voor heel eenvoudige zorgtaken, vaak als schoonmaakhulp in de huishouding en zo. Mensen die op de arbeidsmarkt de allerzwakste posities hebben en de slechtste arbeidsvoorwaarden en ook vaak zelfs de meest noodzakelijke bescherming tegen corona missen. Dit is de ultieme neoliberale natte droom van de VVD maar vooral ook van D66 waaraan helaas miljoenen tijdens verkiezingen hun instemming geven! En ook de vakbonden komen niet voor die werknemers op. Een in de steek gelaten groep, vaak met een been in de bijstand en het andere been in een bijna rechteloos flutdagloners baantje. Van deze groep zorgmedewerkers heeft het kabinet en werkgevers helemaal niets te vrezen, te machteloos om überhaupt te durven staken.
Het sneeuwt VVD trollen.
Waar?
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:42: Als er weer verkiezingen worden gehouden en de VVD verreweg de grootste partij wordt.
#stemzeweg
Word hier onderhand echt depressief van. Ik wil gwn naar m’n vrindn kunnen
Dat u binnen moet blijven is de schuld van mensen die "vrindn" zeggen in plaats van "vrienden" en steeds vrolijk op een liegende lachebek stemmen (sorry Achterhoek).
@OverdaanDerOnderheid | 08-02-21 | 17:36: Lol, u bent niet op de hoogte van toeristische reizen naar de Emiraten? Een familielid van mij ( piloot) vervoerde 4 passagiers terug met achteraf corona onder hun leden. Die vrindn zit gewoon braaf op de bank te wachten.
Mooi moment om te gaan samenwonen?
Je linkermiddelvinger plakt een beetje.
Wát heeft die man nu aangepakt waarvan het grootste deel van de bevolking heeft gezegd: 'Hee, dat heeft ie nou eens goed voor elkaar'.
En dat over de laatste 10 jaar. Zo haal je de onnozele schapen er uit de VVD stemmers die geen zin hebben om zich enigszins te verdiepen in de malaise Rutte genaamd.
@Koning BongoBongo | 08-02-21 | 17:33:
Over 10 jaar?
"Wat had die Rutte zich goed uit de parlementaire enquete weten te redden. Het zag er zo somber uit, maar er bleken nergens notities en notulen van te zijn en toen kwam hij overal mee weg"
Als je een commercieel bedrijf hebt en je hebt een strategisch team dat met niks nieuws komt en de situatie niet verbeterd stuur je de helft naar huis en breng je vers bloed in die club. Een van die jongens of meisjes geef je een opdracht mee - disruptie. En let op, binnen 2 weken gaat er iets gebeuren in dat team. De 'oude garde' wil ineens wel bewegen. Er komen nieuwe inzichten, er komt actie en je bedrijf gaat gas geven en komt uit die slechte situatie.
Maar ja, dit is de overheid he. Te stom om te poepen.
Gij bent nog nie zo gek Pietje !
Je moet de overheid eigenlijk meer zien als een soort voorportaal van de GGZ; licht gestoorde gevallen die op deze manier een minimum aan zorg nodig hebben, omdat ze zelf het idee hebben dat ze iets nuttigs voor de samenleving aan het doen zijn.
Heb ik het nou goed dat de Denen hebben erkend dat de meeste maatregelen politiek waren ingegeven en niet wetenschappelijk en gericht op de volksgezondheid?
Geen idee. De maatregelen in Nederland waren er op gericht om de bezetting van de IC bedden zoveel mogelijk sturing te geven zodat de afbraak van de zorg door Rutte niet zozeer in de kijker zou vallen .
Zijn jullie ook zo benieuwd wanneer de volksopstand uitbreekt?
Nog wat weken of maanden en we zijn allemaal wappie
Die komt er niet. De enige rel bereidheid is bij hele specifieke redelijk uniforme groepen als de boeren en de blokkeerfriezen. En bij bepaalde jugend uit de betere Vogelaarwijkjes en tuigdorpen, al dan niet anderskokend. En bij de cringe fringe: pegida, blm/antifa en de viruswappies.
De buikjes zitten vol, koters straks op sgool, er is nog stroom en water. En Rutte staat op 45 zetels straks.
Schapen komen niet in opstand , die gaan naar de richting waarheen ze gestuurd worden.
Opzetje was gemaakt aan het begin van de avondklok.... De volgende volksopstand komt als men de gevolgen van de lockdown in de portemonnee begint te voelen. De lockdown aanhangers zullen dan wel het hardste roepen.
Turbo Turbo
echt heel stom. Tief op met die avondklok
Net nu ik het terras op wilde met -20 graden Celsius onder nul. Er mag ook niks.
Avondklokje kan ook ingevoerd worden als het een paar graadjes warmer is heur.
@Graaf_van_Hogendorp | 08-02-21 | 17:29: van de zomer wordt de norm binnen BBQ'en want avondklok.
Is die druiloor alweer op tv. Die campagnespotjes van Rutte zijn nog vaker dan Flodder.
Helaas zijn ze minder grappig en bevatten ze ook minder tieten.
Ik dacht dat Geenstijl wel begrip had voor de maatregelen.
Ligt er aan wie het stukje schrijft.
Nu al ongezien de typhus.
Come on GS, ietwat meer kritiek op niet werkende louter repressieve maatregelen zou sieren.
Zen.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43: Welkom terug Kuif.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43: Jezus Christus..
Denk je Kluifje-vrij te zijn...
Duikt’ie weer op.
@Zonen-van-Kuifje | 08-02-21 | 17:43: He Kuif. Leuk dat je weer ff aankomt waaien. Proost gosert!
Amateurs.
Nee, professionele hufters.
@OverdaanDerOnderheid | 08-02-21 | 17:32: Welbewust en met een (verborgen) agenda.
@Wijze uit het Oosten | 08-02-21 | 18:21: “all of the above”
REAGEER OOK