Wil [eigenaar] zijn SUPERLIEVE PUP ophalen?
Jongens even een boodschap van algemeen kerstbelang
Social
Asielhondeneigenaren en broodfokbezitters kennen deze blik en herkennen onderstaande geluiden. En omdat het bijna kerstmis is en wij ook maar gewoon een marsepeinen hartje hebben (zeker voor hondenbeesten), willen we u graag even attenderen op de vraag: VAN WIE IS DEZE STAFFIE-PUP? En indien van "niemand", wil er iemand nog wat liefs onder de boom? Likt gegarandeerd z'n eigen ballen. Maar alle gekheid op een kauwstaaf. Deze schattige Stafford is misschien ook wel een slachtoffer van corona, zoals zo veel beestjes: we kochten dit jaar meer honden dan ooit en die kwamen echt niet allemaal van een goeie rasfokker. Die komen met busjes uit Oostblaffië, te jong uit het nest gerukt en vervolgens ondervoed en ongesocialiseerd in de handen van onkundige eerste eigenaren geduwd. (Want als je wel kundig was, kocht je geen broodfokpuppy van dierenhaters op/van Marktplaats.) Als de eigenaar/dumpert niet op komt dagen: deze blaffer zit bij de dierenambulance Amsterdam en ook die kunnen best een scheut coronasteun in de waterbak gebruiken. Kerstgroetjes van GeenStijl, en een poot van de redactiehond.
Social
Reaguursels
InloggenIk wil Sandor (sic!) wel adopteren hoor ... woef! Ik zorg wel voor een kennel waar hij in past, kinky.
Qua objectificatie, uiteraard.
Niet dat ik het doe.
Helaas.
You are too kind, let me fuck you in the ass? Please sir.
Waarom (sic) bij een naam?
Omdat analia niet weet wat sic betekent.
Staffordshires zijn niet van nature slecht, maar hebben wel bovengemiddeld vaak slechte baasjes. Het zijn bovendien van nature erg alerte en sterke honden, die daarom juist een goed baasje nodig hebben.
Daarom verbieden die beesten, of verplicht er een vergunning voor. Dan voorkom je misschien wel 90% van het hondenleed in Nederland.
Eens. Bij mij loopt iedere dag een een Molukker door de straat die even breed als hoog is met een enorme bull achtige hond aan de lijn. Man en hond zijn helemaal in balans met elkaar, geen strakke lijn en gegrom, en hondje weet wie de baas is. Daarentegen zie je ook vaak van die schlemielige mannetjes die status ontlenen aan zo'n hond en dat zijn de brokkenmakkers. Een vergunningstelsel voor bepaalde woeste exemplaren zou m.i. een goed idee zijn. Een hond is gewoon een extra familielid waar je goed voor moet zorgen.
Ten points to Geenstijl. Alleen al door GS te lezen voel ik me al moreel verheven boven die linkse clubjes die dit nooit zouden doen. Wist u wie ook een dierenvriend was?
Mijn opa.
Man met snor.... een schat.
DIe was dus ook moreel verheven?!
Jeffrey Dahmer?
@Wienerschnitzel mit | 11-12-20 | 20:20: ik heb gehoord van een man met snor met maar 1 bal. Nu vraag ik me af, in zo een geval, is dat dan de linker of de rechter bal of geldt dat gewoon als centrale monobal.
Waarom zitten de baasjes van Staffordshires toch altijd in een sociale huurwoning?
't Beest dient enkel om de eigenaar nog wat status te geven...
Daar heb je toch die plakplaatjes voor?
Ben ik te vroeg om het kerstdiner nu al in huis te halen?
Fermenteren doet begeren, Gnädige Frau :-).
Mag ik bedanken. Geen honden in mijn huis.
Liever dan van die stinkmensen.
Hahaha, veel reaguurders zijn bang voor hondjes. Zullen wel soyboys zijn. Die hoor je ook te bijten.... Prachtbeest!
Ben je altijd zo'n lul of heb je een slechte dag?
ah, de 1e baas heeft zich aangemeld.
@RickyLaRue | 11-12-20 | 18:01:
Nee, ik ben een geboren lul.
Grrrr hap hap.
@Zwezerik | 11-12-20 | 18:02:
Lol. Lul!
@RickyLaRue | 11-12-20 | 18:12: Soyboy!
@Zwezerik | 11-12-20 | 18:14:
Je deed me even denken aan een echtpaar dat het wel amusant vond dat mensen bang waren voor hun honden, een Rottweiler en een Dobermann.
Dan ben je een beetje sneu.
Zwezerik; Ik had een Bordeaux Dog uit het asiel, ze raakte 'm aan de straatstenen niet kwijt, beestje mee, twee maanden later kwamen de buurtkinderen Dirkie uit de tuin halen, een lol dat ze hadden met 'm. Deed geen vlieg kwaad, sterker nog, het was een lulletje. Een heerlijk lulletje...
@IQ the Straycat | 11-12-20 | 18:43: Wauh, een Bordeaux Dog uit een asiel. Ik dacht dat het dure honden waren.
@RickyLaRue | 11-12-20 | 18:29: Ooit een jonge pup bekeken, dat was een mix tussen den Dobermann en een Rottweiler. Heel nerveuze hond, heb um niet genomen.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 19:08:
Een hond is zegmaar niet als een computer, je kunt niet even een clean install doen als je wat software problemen hebt.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 19:08:
€100,- . 30 kg met infectie aan oren, huid en buks. En toch hij mee! De lieverd.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 19:08:
Zwaar ondervoed dus ook. Het was niet eens zijn echte naam.
Ik heb niet zoveel met honden.
Katten genoeg hier. Beneden staat de tuin deur eigenlijk altijd open en een kat op bezoek is niet vreemd. Mooie rooie katten zijn het. Het zijn groepen die het eiland doorkruisen. Als een kat blijft rondhangen (zondertouw) dan moet ze werpen. En sluit zij zich met haar nest aan bij de volgende passerende troep.
Gaat heel gemoedelijk.
Welk eiland is dat?
@RickyLaRue | 11-12-20 | 17:56:
Pampus?
@RickyLaRue | 11-12-20 | 17:56: De bevolking spreekt Grieks. En daar laat ik het bij.
Doet mij denken aan de pitbull die mijn dochter in huis nam omdat hij zo zielig op Facebook stond. Ik heb haar heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht maar ja, volwassen hè.... Duurde maar 2 dagen voor dat kutbeest mijn kleinzoon van 2,5 in zijn gezicht beet. Trap er niet in.
Ligt niet aan de hond maar aan een verkeerde opvoeding mogelijk van de eerste eigenaar.
Zodra zo'n beest mijn kids durft aan te vallen; en ik zal ervoor waken dat het beest niet constant belaagd wordt, volgt het onvermijdelijke. Die gaat mee achter de schuur en dat is dan ook het laatste voor het vonnis wordt voltrokken. Zielig of niet.
@Southpark | 11-12-20 | 17:57: Zo is het!
Niks mis met pitbulls, wel met slechte bazen.
@Kopieerapparaat | 11-12-20 | 18:00: Het lijkt me vreselijk je hond dood te moeten schieten maar als je kinderen gegrepen worden dan rest er niets anders..
Vraag me dan wel af, hoe komt het zo ver ?
Wij hebben altijd Duitse herders gehad. Nooit ook maar iets vervelends naar de kinderen. Het tegenovergestelde eigenlijk. Als een van de kinderen er een nachtje niet is, zijn de honden van slag hier.
De katten kan het dan weer geen reet schelen..
@Southpark | 11-12-20 | 17:57: Je hebt gewoon honden die niet deugen, maakt niet uit of je die goed traint of niet. Ze blijven gevaarlijk.
@Bataafje | 11-12-20 | 18:06: Helemaal gelijk, zo is het en niet anders.
@Southpark | 11-12-20 | 17:57: Probleem met honden is dat ze kinderen vaak niet goed kunnen inschatten. Daarom moet je altijd oppassen met honden en kleine kinderrn.
Bovendien zijn pitbulls niet slecht of gemeen van nature, maar wel net even wat sneller in de vechtmodus dan een labrador, wanneer er een situatie is die ze bedreigend vinden. En bijten kunnen ze ook wat beter.
Lang geleden op bezoek bij een kennis. Had ook een jonge pitbull buiten in een kooi. Hond mocht uiteindelijk naar binnen. Was wat schuw maar kwam uiteindelijk naar mij toe. Wat aaien en stoeien, niks aan de hand. Die kennis geeft mij een hondekoekje voor de hond. Toen hij het uit mijn hand pakte kreeg hij ongelooflijk op zijn donder, met schoppen en klappen. Nog nooit zo nijdig geweest, heb de kloodtzak toen per direct afgeserveerd van mijn lijst. Zulke figuren, daar kots ik op.
@MoonBeebe | 11-12-20 | 21:25: Heel lang geleden met 4 vrienden een klootzak achterna gezeten, stond zijn hond af te ranselen met een ketting. Ik pakte de ketting van hem af, toen zette die lafaard het op een rennen. Het arme dier rende nog met hem mee ook. We hadden graag die hond van hem afgepakt en persoonlijk had ik hem graag even willen laten voelen hoe een klap met een ketting aanvoelt.
@Gandalph | 11-12-20 | 21:56: Ja, ken het gevoel. Laf tuig.
Als jullie bij GS het echt goed willen doen dan ga je met de hond naar een dierenarts die checkt of het beestje gechipt is. Weet je direct van wie die is. Is de hond niet gechipt dan ga je er mee naar een dierenasiel. Zij zorgen er voor dat de hond dan niet terecht kan komen bij een dierenmishandelaar of ander niet capabel persoon. Wat jullie nu doen is wachten op ellende voor de hond.
Het lijkt me dat de dierenambulance in A'dam ook wel kan zien of een hond gechipt is.
Hij heeft geen chip, dat is door instelling al gemeldt
Fok, zie ik nou de afbeelding van Trump in zijn rechter oor?
En nee, dit is niet mijn hondje en ik ken hem ook niet. Waarschijnlijk hier gedumpt door iemand uit Purmerend of Almère die weet dat hier een groot asiel zit.
Dit is nog zieliger dan zo'n hondje voor de supermarkt die op zijn baasje zit te wachten. En die hoeft maar 5 minuten te wachten.
Lieve honden. Ook makkelijk qua eten betreft. Twee baby´s of één peuter per dag is voldoende voor ze.
mooie reactie, moest wel een beetje gniffelen van de plot twist.
Mijn zus heeft ook zo'n soort terriërgeval. Uit een asiel na dat hij als pup behoorlijk mishandeld is door zijn eerste eigenaar, een fors uit de kluiten "vent". Zelf ook geen halfie stoof het beest weg de eerste keer dat hij mij zag. Nu heb ik helemaal niets met beesten als ik ze niet op kan eten, maar wat voor een speciaal soort klootzak ben je dan als je zo'n pup mishandelt?
Inmiddels is het beest gelukkig zover dat hij effe komt snuffelen en zich zelfs aan laat halen, al ben ik daar dan zelf weer niet zo scheutig mee. Met mensen trouwens ook niet. Maar goed, bedenk dus van te voren maar eens wat je in huis haalt.
Broodfokken doen ze maar in de Bible Belt, wat mij betreft. En dan nog.
U bent toch wel op de hoogte dat veel dieren die U graag op uw bordje treft ook veelal mishandelt zijn en vaak een miserabel 'leven' hebben gehad.
@Kowalski11 | 11-12-20 | 17:18: Er is heel veel mis binnen de productieketens van ons dierlijk voedsel, daar ben ik me terdege van bewust. Zo goed en zo kwaad als dat kan, probeer ik daarom zo "verantwoord" mogelijk te consumeren.
Overigens is er zo mogelijk nog veel meer mis met de productie van veel plantaardig voedsel, fruit voorop. Dat geforceerde onderscheid tussen herbivoren en carnivoren is dan ook een gotspe.
Er zijn nu ruim 7.000.000.000 mensen op Terra en ik vermoed dat zij dat op zich wel kan handelen. Een afgeleid probleem is winstbejag versus ecologische draagkracht. Onze Aarde is een heel erg groot en nog nauwelijks begrepen kringloopsysteem. Binnen welke kosmische constante is een stervensdure fabrieksvleesvervanger dan een serieus alternatief voor een mooie bonenschotel? Palmolie, iemand?
Laat ik maar niet beginnen over gemakzucht. Overigens hoor ik om mij heen dat steeds meer boeren de veiling over slaan, inclusief veehouders, en hun klanten rechtstreeks bedienen. Dat is tot nader order de juiste weg lijkt mij.
@Hetkanverkeren | 11-12-20 | 17:36: Ik ben het met U eens dat plantaardig voedsel ook veel schade berokkend aan de flora en fauna.Ik denk dan ook dat die 7 miljard mensen... and counting.... juist wel een te grote aanslag plegen op moedertje aarde.Met name de overconsumptie en hebzucht van de mens kent desastreuze gevolgen.Wordt tijd dat we de overbevolking is serieus op de wereldagenda zetten.Maar ik vrees het ergste.Voor nu hoop ik dat kweekvlees in de toekomst de erbarmelijke omstandigheden in de bio-industrie kan terugdringen.
@Kowalski11 | 11-12-20 | 18:08: En ik hoop dat we in het westen nu eens gaan beseffen dat biefstukken niet in de supermarkt aan de geldboom groeien. Het soort besef dat je in al die zogeheten onderontwikkelde landen dan weer niet hoeft te oxfamnovibben.
Kweekvlees: waarom is kannibalisme toch zo'n taboe? Eigenlijk doen we niet anders. Waar ik het voor vanavond graag bij laat, als u het niet erg vindt?
Niet geschikt voor de meeste reaguurders.
Nee Idd. Ik heb een kat en die is met geen mogelijkheid vooruit te branden. Sinds de houtkachel weer aan is slaapt ie 16 uur per dag voor de kachel, en ‘s nachts zit ie buiten.
@Sinterbikske | 11-12-20 | 17:20:
Lekker kakken ‘s-nachts bij een ander.
@Sinterbikske | 11-12-20 | 17:20: lekker leventje. Trouwens een kat slaapt sowieso 14 uur van de 24.
Mooie hond, maar niet voor in een woonwijk of klein huishouden.
Ik was ooit makelaar en heb eens geweigerd om een koop-klant die dit soort honden had een huis te verkopen. Ik wilde het niet op mijn geweten hebben dat een buurkind door zijn hobby werd opgevreten. Het werd me niet in dank afgenomen. Het huis daarna aan normale mensen verkocht.
@langelat | 11-12-20 | 17:23: Netjes.
@langelat | 11-12-20 | 17:23: Heel netjes inderdaad. Wil ook weer niet zover gaan mensen die deze honden adoreren abnormaal te noemen, maar hou ze lekker op je erf en rond het huis in de polder als waakhond. In een woonwijk is echt asociaal, hetzelfde voor Herdershonden.
Wij van Conimex hebben lekkere kruiden voor deze woef.
Paté de Blaf met kerst, succes verzekerd!
Gemalen hond van Stegeman of Kips.
Heerlijk.
Er komen trouwens ook steeds meer moskee-bezoekers met gevaarlijke vechthonden.
U verzint ze waar je bij staat.
@oldandwise | 11-12-20 | 16:59: Nee, als jij ergens staat kijk je weg. Dat is nog enger dan een kwaaie hond.
Is al meer dan 20 jaar zo. Een blaffer en een blaffer op vier poten hebben de nachtapothekers al jaren.
hond= haram
Dacht dat die bang waren voor honden .
@rechtsdwalendeautist | 11-12-20 | 17:32: Jaha, dat weet ik wel, maar daarom plemp ik dit ook. Het valt op dat ze blijkbaar iets ruimere regels hanteren of er is een andere reden.
Tokkie vechthond, asielen zitten er vol mee.
Weet u, bij zo’n ‘schattige’ pitbull met baasje in de bekende outfit; teenslippers, trainingsbroek, t-shirt en onder de tattoos ben ík diegene die moordneigingen krijgt. Stop die agressieve shit. Please.
Honden zijn mooie dieren, maar je moet ze goed trainen. Valse honden -ik heb er eentje in Afrika- zijn slechts geschikt als waakhond, en dan nog moet je uitkijken.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 16:56:
Bobby doet geen vlieg kwaad.
Hoewel.... hij kan razend worden.
Bobby is vaak dronken, als Kuifje niet kijkt.
@Ruimedenker | 11-12-20 | 16:58: Dat is geen Bobby. Iedereen is bang voor die hond, en ik inmiddels ook.
Kuifje in Africa: rassiessss!
@DooieKapotte | 11-12-20 | 17:08: Het is geen zwarte hond.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 16:56: Toch niet achtergelaten aan een boompje in de bush mag ik hopen.
@MoonBeebe | 11-12-20 | 18:04: Er wordt goed voor hem gezorgd. En hij krijgt straf als hij zich niet gedraagt. Zou voor jou ook heel goed zijn:-)
Brutus lijkt mij wel een leuke naam.
Of Satan.
Ik zoek nog een poes voor het weekend.
Kaal of met haren?
Die van mij heet Mop en ik laat haar regelmatig bij goede kennissen logeren.
Er is interesse getoond vanuit China.
Niet uitdagen niet aan takken laten hangen en te wild en agressief doen. Dan is er niks aan de hand. Heb ooit een keer zo een hond geadopteerd en dat was een hele lieve trouwe hond. Hij snurkte alleen enorm.
Ja dat snurken komt door die korte neus.... Fijn dat u hem destijds geadopteerd hebt.
Klinkt als mijn vrouw. Maar dit terzijde.
@Herfsttijloos | 11-12-20 | 16:51:
En niet eens trouw.
@Lupuslupus | 11-12-20 | 16:48: niemand wilde deze hond omdat het ook nog een halve pitbullterriër was. Wij hebben altijd adoptiehonden gehad die niemand anders wilde.
Dat laatste doet mijn schoonmoeder ook. Daarom woont ze in een bijgebouw, het wachten is dat ze stopt met reauken en de erfenis binnen is...
@RadioControleDienst | 11-12-20 | 16:54: Ja, die bijten soms. Op onverwachte momenten.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 16:58: nooit problemen mee gehad in de 8 jaar dat we hem hadden. Maar snap de reacties heel goed. Heel vaak hebben de verkeerde figuren zo een hond.
Raar idee om te denken dat iedereen op Twitter zit.
Wat is een Twitter?
Laat dat beest inslapen. Beter voor iedereen.
Molenaar!
Of.. Laat iedereen inslapen.
Beter voor de beesten.
HondeLuL!
Ik sponsor het spuitje. Schijtende wapens zijn het
Ja precies , geef dat beest het Corona vaccin.
Beter is een stelletje reaguurders laten inslapen.
Misschien beter jij.
Hondje kom uit 020.
IS van 020, moet in oord 020 blijven.
Zat hondjes achter de tralies in regio Rotterdam-Rijnmond.
Jammer, AmStaff dog, hoop op een tof baasje.
Beter ergens lekker in de polder, dit wordt een grote!
"Maar OMG wat een bekkie!!"
Ja de kaakdruk per cm² ook...
Heb je ‘t over m’n schoonmoeder?
Kangal, drie keer de kaakdruk van zo'n schoothondje.
@Dr. Blechtrummel | 11-12-20 | 16:52: echt wel ! Ik heb een kruising Kangal en Estrella. Zo, dat is een Dame die niet houd van sollen. Zonder te grommen hapt ze, tot nu toe altijd mannen. Bouwvakkers die niet aardig zijn. Ze is altijd op eigen terrein.
@mamalookabooboothere | 11-12-20 | 17:11: ohja, bijtdruk. Nou, ze beweegt even met hoofd -sic- richting zo'n man. Je denkt dat ze snuffelt maar slachtoffer heeft al flinke blauwe plek.
@mamalookabooboothere | 11-12-20 | 17:11: Echt iets om trots op te zijn...
Zelf ben je niet mans genoeg...
@Iknowall | 11-12-20 | 19:42: ik ben inderdaad niet mans genoeg. Maar ik bijt nog veel erger dan mijn hond. Tot bloedens toe. En ik grom eerst voordat ik aanval. Dat wel.
is dit een kerstdinnersugestie voor chinezen ?
Ja, dat doet pijn heh van Rossum. Een hondje zonder baas is als een baas zonder hondje. Anders moet ie maar bij jou blijven.
Honden eigenaren willen de baas spelen, daarom nemen ze een hond. Deep down zijn het treurige mensen met een minderwaardigheidscomplex. Het feit dat je een hond neemt, zou een rode vlag voor psychische nood moeten zijn.
Bent niet goed bij je hoofd, vriend.
En dat zeg ik als semi kattenlovert.
Je snapt er niks van. Ja je bent de leader of. the pack maar de band en trouw tussen hond en mens is soms ontroerend
Hondofobie.
Je doet je nick eer aan.
u heeft er 4?
@Jezusaapje | 11-12-20 | 16:50: hahahaah lol
Best apart die scheefhangende spiegel. Of die scheve ruimte om de spiegel.
Komop ALF werk aan de winkel!
Is geen spiegel maar een raam.
Leuke blafbek. Heb ervaring met deze honden. Maar helaas geen honden meer voor ons. Zal wel snel een goede baas vinden.
Iets nieuws, de VrijMiHo?
Zal wel gebruikt zijn voor een drill rap clip.
Als ik een hond zou hebben die de hele tijd zo snerpend piept, zou ik hem ook wegdoen.
Het lijkt wel een incestueuze Lickbull.
Kop als een doorgefokte hd-er.
Een gram coke trekt harder dan 10 Staffels. Vandaar dat het baasje ‘m vergat.
Of z’n baasje had het hondje vastgeknoopt bij de tattooshop.
Achtergelaten of weggelopen.
Blaffie is waarschijnlijk beter af zonder zijn voormalige baasje.
'Wat een opvreter' denk ik ook als ik elke week over 500 nieuwe anderskokende medelanders lees. Verder wens ik het beestje een lief en waardig baasje toe.
Mijn buurman Kim Eat-dog wil hem wel adopteren.
Can che abbaia non morde!
Maar is dat ook echt waar? Ik heb meerdere malen het tegengestelde gezien.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 16:59: van Oef neemt ook vaak eerder het zekere voor het onzekere.
Is het wel een hond? Hij is zo klein! Kijk, die van ons: imgur.com/a/LstsXhM
Grappig, een hond die de krant leest.
Of je nu door de hond of de kat wordt gebeten, wat maakt het uit. Van Oef moet altijd vreselijk lachen om die chagrijnige 60+ wijven met hond op een terras. Altijd klagen, altijd zuur, altijd mopperen, en al helemaal als van Oef er 1 opsteekt.
U komt nooit schagrijnige kerels tegen met hond op een terras? Héél bijzonder!
@Lupuslupus | 11-12-20 | 17:01: inderdaad niet nee.
Het tonen van zielige puppy foto's veroorzaakt het probleem natuurlijk nog meer. Dit trekt personen (lees: vrouwen en sandor) aan die alles zielig zielig vinden en op basis daarvan overstag gaan en er een in huis nemen. Mmm waar ken ik deze situatie nog meer van?
Osdorp. Baas zit deze kerst heel alleen te vieren hoelang hij wegblijft weet niemand.
Je zou denken dat dan zijn swa broeders voor dit verknipte beestje zou zorgen? Maar het is koud buiten dus als showmodel gaat dit hem niet worden en dan blijkt het ineens een hond te zijn die moet poepen en eten en verzorging en aandacht en dat past dan weer niet in een show off hond, dusch Osdorp is wel de slechtste plek om nu zo'n hond te wezen, of überhaupt een hond te zijn!!
Justitie weet precies hoe lang hij weg blijft...
Dat doet hij anders nooit. Nee echt.
Die hond kan er niets aan doen dat jij zo raar reageert op het beest.
Broer en schoonzus hebben een paar jaar geleden een (ik dacht) kooikerpuppy gekocht. Als er visite is krijgt dat beestje altijd zo'n muilkorfje om. Want hij/zij kan je zomaar grijpen. Ik ben vanaf mijn babytijd opgevoed met een Duitse herder in ons gezin. Vanaf mijn twaalfde heb ik kranten bezorgd in buitenwijken en bij bijna elke boerderij kwamen er wel een of meerdere flinke honden naar de brievenbus rennen om even te laten weten wie daar de baas was. En ik ben met allemaal vriendjes geworden. Maar die kooikerhond van mijn broer kan ik niks mee. Het ligt sowieso niet aan dat het gezin waarin ie opgroeit slecht met dat hondje omgaat want zij, inclusief de kinderen, zijn de rust zelve.
Clou?
Huh... En ze zien er zo schattig uit? Een gewaarschuwde hardloper telt voor twee.
Lijkt me een mooi kersthondje voor Gulliver. Die houdt heel erg van viervoeters.
Een Stafford is voor wappies.
En tokkies.
Van Oef had in de jaren 80 een fase waarbij iedere keer als van Oef ergens op bezoek was geweest de hond binnen 2 weken overleed. Bij een oom kreeg van Oef zelfs een tijd bezoekverbod.
@van Oeffelen | 11-12-20 | 16:29: Haha, die Van Oef toch.
@van Oeffelen | 11-12-20 | 16:29:
Hondenfluisteraar des doods?
@van Oeffelen | 11-12-20 | 16:29: Hoe deed je dat?
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 16:59:
Pas maar op met die Bobbie van jou.
@RickyLaRue | 11-12-20 | 17:04: Die heet anders en is erg gevaarlijk.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 17:27:
Je lijkt me niet het type dat rondloopt met een gevaarlijke hond. Is het een labrador?
Gegarandeerd dat hij " Wappie" genoemd gaat worden.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 17:27: Maar zit dat in zijn karakter of is hij zo opgevoed?
@MoonBeebe | 11-12-20 | 18:07: Het is een Rottweiler. Maar niet 100 procent zuiver. Hij heeft uitgebreide training gehad toen hij een paar maanden was. En daarna nog een paar keer. Maar toch, als ik um uitlaat doe ik een stevige jas aan en draag ik dikke handschoenen. Heb het al een paar keer mis zien gaan. Onder andere met een eerdere (herders)hond.
Wat moet je nou met een Rottweiler? Een Golden Retriever is veel liever, speelser en gezelliger.
@van Oeffelen | 11-12-20 | 16:29: Kan je niet even bij het kabinet langsgaan?
Of werkt je therapie niet meer?
@lingo star | 11-12-20 | 19:44: lul niet
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 19:26: Nou, Kuifje,dan hebben we dezelfde smaak qua honden. Ik heb namelijk ook een rottweiler, een mannetje met een " kop" erop. Herdershonden zijn ook niet zijn favorieten. Dus ik herken de stevige jas, schoenen en handschoenen :-)
@lingo star | 11-12-20 | 19:44: Een Rottweiler is ook heel lief hoor maar een Golden retriever of labrador is wat makkelijker. Dat gaat in ieder geval mijn volgende hond worden. Na 3 Rottweilers ben ik dan wel aan iets anders toe.
Alle honden zijn kudt, behalve die een wolf zijn of nog sterk aan doen denken.
Alle mensen ook... behalve die nog sterk aan een mens doen denken...
Wat een kul man...
Zoals een Tamaskan!
@SinisterNL | 11-12-20 | 16:27:
Juist!
@overVecht | 11-12-20 | 16:26:
Kapot gefokte mensen bestaan inderdaad ook ja.
@aflaatverkoper | 11-12-20 | 16:44: Thierry ?
Awww... Het is dat ik het in mijn broek doe voor dit type hond. Misschien kan iemand die weet wat hij doet van deze lieve pup een betrouwbare mensenvriend maken?
Daar is het 'ras' niet naar gefokt/gemaakt. Ze zijn gemaakt van origine om hond tegen hond gevechten te doen en vooral populair tegen stieren vroegah.... Als je een mens via (gen)manipulatie en doorfokken tot een 'ras' maakt om een seriemoordenaar te maken ga je hem ook niet als ingehuurde clown op je kinderfeestje uitnodigen...
Of zoiets....
@overVecht | 11-12-20 | 16:25:
Lol. Duidelijk.
@overVecht | 11-12-20 | 16:25: Ik zag laatst toch een film, kom... Hoe heet die... Met een clown... Een soort joker.
@Dr_Prepper | 11-12-20 | 16:35: Pipo?
Mensenvriend heel misschien...
Hondenvriend onmogelijk.
@overVecht | 11-12-20 | 16:25: dat is de Amerikaanse bulldog. Daar zit zo'n 30 kg spieren verschil tussen.
Ik ben meer een kattenmens.
Ik ben meer een slangenmens.
@Mr_Natural | 11-12-20 | 16:20:
Ik ben meer een blankmens.
@Mr_Natural | 11-12-20 | 16:20:
Ik ben meer een toetsenbord mens. Dit millenium, zeg maar.
Katten zien je als personeel. Honden daarentegen zien je als baasje. Sinds mijn vroegste herinnering waren er katten in huis en heb later ook altijd katten gehad tot twee jaar terug. Nu kwispelt hier een klein terriertje rond. Naast kattenmens ben ik nu ook een een hondenmens.
@meneer der meneren | 11-12-20 | 16:52: Leuk! Ik heb altijd honden èn katten gehad. Mijn oudste kat is 21 jaar geworden en lag s morgens dood in haar mandje, was hartstikke blij dat ik haar niet hoefde te laten 'inslapen'. Want dat is het ergste van huisdieren houden. Het went nooit.
@Lupuslupus | 11-12-20 | 17:13: absoluut waar....
Een Stafford, die los rondloopt, in een stad, waarschijnlijk niet gechipt. En dan zoeken ze het baasje. Ik hou m'n hart vast. Doe maar zoeken naar beter huis.
Dat laatste is inderdaad beter. Maar nu het op GS heeft gestaan hoop ik dat het ventje snel een goede baas krijgt. Helaas voor hem hèb ik al 3 asielhonden en het zijn nog teven ook dus een reutje past daar echt niet bij. Kan gewoon niet.
@Lupuslupus | 11-12-20 | 16:34:
Hij heeft goede ogen. Maar ik kan een hond geen goede plek bieden, te vaak alleen. Bovendien wil de kat het niet hebben.
Het baasje ligt waarschijnlijk in het Amsterdam-Rijnkanaal, met een betonblok aan zijn voetjes.
@Herfsttijloos | 11-12-20 | 16:37: Tja zeker als het op oudere leeftijd is wennen ze nog maar moeilijk aan elkaar. Een van mijn honden is een katten/konijnenjager (uit Spanje) maar ik wilde toch graag weer een kat. Dus grote bench neergezet, mandje en kattenbak er in, de bewuste hond geïnstrueerd: 'laat hem met rust!!'. s Nachts was katje (toen 7 weken) in de bench en overdag los in de kamer met deurtje van de bench open. Natuurlijk de hond constant in de gaten gehouden maar het ging goed. Na een paar maanden ging het zó goed dat hond met het katje speelde (zó leuk: katje op de rug met alle 4 de pootjes in de aanslag en hond stond over hem heen, probeerde te happen (speels), heb er nog een foto van. En toen heb ik de bench weer opgeborgen.
@Lupuslupus | 11-12-20 | 17:19:
Heb een al wat oudere buitenkat (ook voor binnen). Er is hier veel buiten. Honden moeten naar mensen die veel thuis zijn en die het leuk vinden om te wandelen, ook als het regent.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-12-20 | 17:01: Wishful thinking....
Pluspunten voor geenstijl wegens anti-broodfok geluiden.
Ik heb hier vier kleine hondjes: ex-broodfok teven. Toen ze binnen kwamen, helemaal bang. Langzaam win ik hun vertrouwen en worden het fijne hondjes. Als ik naar buiten kijk en zie rijp op het gras, dan denk terug aan de onverwarmde schuur waar die diertjes in zaten. Er was alleen een warme lamp als er puppies waren. Die vachtjes zijn nu hersteld maar waren door het slechte eten en uitputting door de pups ook flinterdun.
Voor de echte hondenvrienden: asiels zitten vol en je voed de broodfok niet. Maar bezint eer ge begint want een hond is een verantwoording.
Wat goed van u om die hondjes een fijn thuis te geven. Dat zouden véél meer mensen moeten doen, echt waar. Maar het is net als met vlees eten: zolang ze niet zien hoe de dieren mishandeld worden van geboorte t/m slachthuis, malen ze er niet om en blijven kiloknallers kopen. Hetzelfde met de hondjes: ze zien die onverwarmde schuren, de ellende waar de moederhondjes in moeten leven en de puppies moeten opgroeien, niet. En voor elke 'rashond' die wordt gekocht verdwijnen er 2 in een asiel. (Bij wijze van spreken). Het fokken en importeren van welke hond dan ook zou voor de duur van 5 jaar verboden moeten worden, net zo lang totdat de asiels leeg zijn.
Amen
Osdorp, zegt genoeg.
Woonde je tot 25 jaar geleden erg mooi, helaas is dat niet meer zo.
Deze hond gaat niet terug naar de ‘eigenaar’.
Wolla?
Vrees ook misschien van niet. Geen chip en achtergelaten zegt al wel wat?
Hoop dan dat hij een fijn huis vindt met heel veel renruimte eromheen en fijne goede baasjes.
Kelb gatar bzefff!
Stafford?
Zoek naar een bankhangende, getatoeëerde, rokende, Schultenbrau drinkende tokkie.
Mag je graag als tegelaar, maar dees: Bullcrap.
@chicago river | 11-12-20 | 16:26: Helemaal mee eens. Als ik al niet 3 verschoppelingen in huis had gehaald zou ik heel graag nog een stafford of pitbull erbij hebben. Maar ja, 4 uitlaten plus mijn leeftijd van bijna 76, het kàn niet. Ik hóóp en bid dat ik er nog een paar jaar bij mag krijgen want ik wil mijn honden niet achterlaten (ze zijn nu bijna 10, alle 3).
@chicago river | 11-12-20 | 16:26: Kom op CR, een beetje feitenvrij sarcastisch een tegel bakken, moet een keertje toch wel kunnen?
Met jouw eerste zin ben ik het zeer eens, geheel wederkerig.
@chicago river | 11-12-20 | 16:26: drink je een ander merk bier?
@Lupuslupus | 11-12-20 | 16:44: je hebt gelijk. Het is een drama om je honden achter te laten. Een vriend van ons kon vanwege ernstige ziekte zijn 2 honden niet meer verzorgen. Zijn wens was dat de honden bij elkaar bleven. Wij hebben direct gezegd dat wij ze wilden adopteren en zo gedaan. De laatste maanden waren vreselijk, hij was zo ziek en miste zijn kinderen. Omgekeerd had de oudste van de 2 honden veel verdriet. Maar hun oude baasje wou ze onder geen geding meer zien of iets over ze horen. Dus besloot ik voor de honden te zorgen en de zorg van hem aan het ziekenhuis en de vriendengroep over te laten. Ik had nog nooit een hond zo verdriet zien lijden en ik ging echt bidden dat het overging. Het is nu echt goed. Ze zijn helemaal thuis. En het gaat goed met de andere hond.
Leuk ras, speciaal (op) gefokt om te vechten. Vooral populair onder criminelen en types die graag zo'n uitstraling hebben. Verbied ajb vechthonden, al was het maar omdat asiels vol zitten met dit soort hondjes die van lieve pup ineens veranderen in een hond waar het hele gezin voor siddert
Wat een lieverd, zou hem als ik niet al een hond had zo willen hebben. Hij zou een prima opvoeding krijgen met heel veel liefde.
Heb 4 honden van Marktplaats gekocht, allemaal van een net gezin, goed gesocialiseerd. Het kan wel.
Eet je ze?
@Trumme | 11-12-20 | 16:24:
Hotdogs?
Wel zielig zo, die hondjes op een marktplaats. Goed gedaan!
Zelf wel eerst Hongaars of Roemeens leren spreken
maar verder vast een leuke aanwinst
Kleine ijsbeertjes zijn ook zo schattig.
Of gewoon als je eens iets anders op de kerstdis wil dan die eeuwige saaie kalkoen.
En je noemt het gewoon haas
wat niet weet wat niet deert
Die beesten horen niet in een huishouden of in het openbaar. Potentiële moordenaars.
Neem dan een kat, die voeden zichzelf min of meer op.
Of een goudvis, die kan je door de wc spoelen.
Een kat voedt jou op.
Kat heeft personeel, hond een baasje.
Een kat tegen de knaagdieren. Een hond tegen de aasgieren.
Zo hoort dat.
Spelen met de kat
i.pinimg.com/originals/a3/77/ae/a377a...
Kuthonden die Staffords. Of mag ik dat niet zeggen, wat het ligt altijd aan het baasje toch? Helaas zag ik een keer zo'n beest een klein hondje verscheuren. Dat beeld laat mij nooit meer los, heel akelig
Mag je best zeggen, zit een kern van waarheid in. Jammer dat dit lieve beestje zo'n tokkieras is, ik ben opzich best in de markt voor een leuke viervoeter. Als je hem goed opvoed kun je geluk hebben met een leven zonder incidenten, maar ook pech. Dat risico ga ik niet nemen met wat kleine JWZ_JMKtjes in de planning.
*boks* pibasso...
Het ligt niet aan het baasje inderdaad maar aan het ras. Die beesten zijn simpelweg te 'wild' in het algemeen om ze compleet te kunnen temmen of de baas te zijn. Een enkeling lukt dat maar doorgaans blijven ze te onvoorspelbaar. Hoort bij het soort en ik vind het oprecht prachtbeesten... maar niet om te houden in een woonwijk/flat. Beter voor de maatschappij en voor bovenal de hond zelf. Ik ben serieus gek op die beesten qua kracht en uitstraling maar niet op een hondenveldje bijvoorbeeld midden in een woonwijk.
Ieuw wel, maar ga er van uit dat het uitzondering is dan?
Het zal vaak wel aan het baasje liggen. Die discussie is oeverloos.
Een teckel kan super eigenwijs zijn. Kinderen verscheuren zal ze niet lukken.
Er zijn inderdaad ook supertoffe gasten met pistolen en geweren, toch ben ik heel blij met een wapenverbod.
Beestje kan er natuurlijk ook niets aan doen dat het geen teckel is
Prima honden maar niet voor een luie, of kwade baas en voor iemand met te weinig ruimte. Maar persoonlijk vind ik dat grotere honden nooit op straat moeten mogen.
REAGEER OOK