Allereerste vaccin is voor oma in foute kersttrui
En de tweede is... WILLIAM SHAKESPEARE
Margaret Keenan (90) dacht: ik ben de allereerste persoon die een coronavaccin in mijn lichaam gespoten krijgt en ach daar is slechts de gehele wereldpers bij aanwezig en zo kwam het trouwpak ook weer eens uit de kast. Nu weten we niet wat ze in Rusland en China allemaal uitspoken met die Gargamengsels van ze, maar laten wij de vroege ochtend van 8 december 2020 in Groot-Prikkannië (© Ronaldo) maar noteren als de start van de meest ambitieuze vaccinatiecampagne in de geschiedenis van de mensheid - minder dan een maand nadat Pfizer met de hand op de buzzer mepte. Aan de andere kant van Het Kanaal denken ze de komende weken 800.000 prikjes te hebben uitgedeeld met 'up to 4 million more are expected by the end of the month', terwijl wij moeten wachten wachten wachten tot Hugo de Slome z'n schoenen heeft gepoetst. En of u zich nu laat vaccineren of niet, u moet lekker zelf weten aan welke kant van de geschiedenis u staat, wij zijn he-le-maal klaar met deze vleermuizenlepra. HET CAFÉ WACHT.
Reaguursels
InloggenIk zit liever in een kroeg met 100 corona patiënten dan dat ik het vaccin neem
Doet ze het nog?
Fake news, kerel. Simpele google search en je had er zelf achter kunnen komen.
Ik zie nu de eerste data van de Bill Gates 5G-microchip over deze vrouw binnenkomen.
Voordeel voor de VS is dat daar ondertussen wel groepsimmuniteit is. Geen vaccin meer nodig.
Toch wel kut die Brexit toch? dat ze zomaar zelfstandig zonder inmenging van de Brusselse technocraten kunnen vaccineren. Wat een vrijheid!
Zo, de oudje zijn nu proefkonijn of het vaccin werkt en geen rare bijwerkingen heeft. Niet voor niks dat de rest pas ergens september 2021 aan de beurt is.
Zorgpersoneel is hier het eerst aan de beurt, maar ik laat me niet als proefkonijn gebruiken. Wat mij betreft zijn eerst de risico groepen aan de beurt.
Ik ga morgen met deze oma de kroeg in. Lekker met zijn tweetjes. Van haar zal ik het niet meer oplopen. Sterker nog, ik zal van haar niets oplopen, ook geen geslachtsziekte. Ik ga alleen met haar drinken. Tenzij het vaccin haar 60 jaar jonger maakt, rondborstig, goodlooking en vooral gewillig.
Gaat niet lukken Johnnie; vaccinatie wil nog niet zeggen dat je niet besmet kunt raken. Je kunt anderen dan nog steeds aansteken. Nog even geduld.
Pfizer is een heel degelijk en betrouwbaar bedrijf met een uitstekend trackrecord. Vooral Nigerianen zijn erg te spreken over Pfizer. Ik zeg doen!
Ik zou die Nigerianen niet vertrouwen. Ik krijg nog steeds geld van ze!
@TeeJee | 08-12-20 | 15:53:
Google tip: pfizer controversy nigeria
@Computer_says_no | 08-12-20 | 16:00:
Niet nodig hoor. Ik ken alle indianenverhalen over vaccins in Afrika.
@TeeJee | 08-12-20 | 16:06:
Mja, al die gewonnen rechtszaken en schadevergoedingen...
Maar goed, dat overkomt Pfizer dus geen tweede keer.
Terwijl de hele wereld aan een tweede of zelfs derde golf begonnen is staat het aantal besmettingen in China nog steeds op 93k. Hetzelfde nummer sinds maart van dit jaar. Wat doen de chinezen anders? Het ging heel snel om de besmetting over de hele wereld te versprijden, maar het wil maar niet terug keren naar China? Dat wil er bij mij niet in. Genoeg internationale vluchten van en naar China, miljoenen chinezen die over de hele wereld vliegen, maar geen nieuwe besmettingen?
Ik zou de getallen uit China met een korrel zout nemen.
Als de Chinese overheid de gegevens al registreert, voelt deze bijzonder weinig behoefte om dit te delen met de wereld.
Volgens de Partij hebben zij het virus overwonnen, en dat is dus de waarheid voor China.
@TeeJee | 08-12-20 | 15:06: En zo zie je maar dat de waarheid overal voor iedereen anders is
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 15:07:
De waarheid is niet anders, hij wordt alleen verdoezeld.
Een leugen is geen waarheid, al wil de Chinese overheid dit wel als zodanig verkondigen.
www.youtube.com/watch?v=MRuCv0yxpaA
South China Morning Post: Wuhan pool party shows China's ‘strategic victory’ over Covid-19, Beijing says
In China zijn ze al lang gestopt met al die onzin en kijken ze mee hoe de rest van de wereldeconomie zichzelf kapot maakt
Je kunt in China maar beter geen Covid-19 krijgen, dan tel je niet meer mee!
Ze heeft rood haar. Die reageren anders op medicijnen.
U kunt zeggen -die is gek- maar mijn opmerking is waar.
Men heeft ontdekt dat , naargelang je DNA is, je anders reageert op medicatie etc.
Eigenlijk logisch. Omdat medicatie een chemische interactie met het chemisch evenwicht in iemands lichaam veroorzaakt.
Daarom zijn bijv. sommige mensen wel bevattelijk voor alcohol, drugs, etc. en anderen niet. (Naast de psychische factor.)
En dat zeg je bij een foto van een oude dame met geverfd haar.
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 14:52: Eigenlijk zou u als niet rood kenner niet mogen reaguuren op deze vaststelling.
De wenkbrauwen zijn ook licht/rood
@Gokmaar | 08-12-20 | 16:29: Op mijn computer zijn ze zwart
Euthanasie: leuker kunnen we het niet maken, wel gezelliger met je kersttrui aan...
Duidelijk begrijpelijke uitleg over dit vaccin :
youtu.be/_jwBxZMWrng
@mood | 08-12-20 | 13:46
U moet niet alles geloven wat u op faecesbook leest, en gewoon weer even terug keren in de realiteit.
Realiteit van wie? Van jou? Van FB? Van mn buurvrouw? Dank je maar ik vorm graag een eigen mening en als ik ergens naast zit, dan stel ik die graag bij. Zo werkt dat bij de meeste en door jouw betweterij verandert dat niet hoor.
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 14:12:
Mijn betweterij is gebaseerd op feiten.
Kom eigenlijk maar zelden tegen dat de feacesbook-fans hun mening bij stellen, zeker niet wanneer het over vaccins gaat.
@TeeJee | 08-12-20 | 14:31: Ja mijn mening is ook gebaseerd op feiten, maar waarom is mijn mening dan toch anders dan die van jou?
Als je verder niks inhoudelijks te melden hebt, dan is het gewoon geschreeuw en betweterij...
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 14:38: Het blijft een goede vraag die je stelt. Ik schreef ook al: "Feiten bestaan niet, alleen meningen."
@Quib | 08-12-20 | 14:54: Ja ik las het en zo is het..(althans, dat is dan weer mijn en jouw mening haha...)
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 14:38:
Omdat het cherry picken van gegevens niet leidt tot een feitelijke onderbouwde uiteenzetting, maar tot een persoonlijke mening die aan alle kanten rammelt.
Let wel dat ik stel dat mijn "betweterij" is gebaseerd op feiten. Ik noem het expres geen mening, want inherent aan een mening is dat deze persoonlijk is. Neen, ik spreek dan ook over wetenschap, feiten en realiteit.
Zo is bijvoorbeeld de wetenschappelijk consensus dat vaccins werken, daar kunnen we historische gegevens op na slaan, maar ook de tien- zo niet honderdduizenden onderzoeken.
Die consensus is zo enorm groot, dat het in het dagelijks leven als feit gezien kan worden. Het helpt ook wel dat de meeste onderzoeken die het tegenovergestelde beweren uiteindelijk quatsch, dan wel bijzonder slecht opgezet blijken.
Zo ook is het gekwetter van reaguurder 'mood', over de cijfers van het RIVM, op geen enkele wijze een feit. Dit komt van een (al iets ouder) youtube filmpje , waarvan het waarheidsgehalte op geen enkele wijze te controleren is. Dan ben ik nog mild, want in mijn optiek (let wel, dit is dan wel weer mening), is het blind geloven van alles op youtube en faecesbook ronduit stupide.
Ik ben benieuwd wat u er inhoudelijk mee kan, of dat u weer niet verder komt dan "geschreeuw en betweterij".
@Quib | 08-12-20 | 14:54:
Feiten bestaan wel degelijk, ook al luistert u er liever niet naar. De realiteit mag u onwelgevallig zijn, maar dat is dan dikke pech voor u.
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 14:56: Dit zijn van die gesprekken die je eigenlijk in een kroeg met een biertje erbij zou moeten hebben. Eén Duveltje voor mij dan, ik ben niet zo'n drinker. Maar dat Duvel het lekkerste biertje is, is mijn waarheid.
@TeeJee | 08-12-20 | 14:57: Nee hoor, ik zie dat jij er ook veel tijd in steekt en dat is prima. Vaccins werken ook goed, alleen ik vind de hele gang van zaken tot nu toe erg vreemd en vertrouw het gewoon (nog lang) niet. Dat hebben andere reaguurders ook en sommige slaan een misschien beetje door, dat is ook weer zo. Maar je schrijfstijl vond ik idd nogal betweterig. thats all..
@TeeJee | 08-12-20 | 14:58: Dat bedoel ik nou, jij weet het weer beter?
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 15:05:
Ik zou graag mijn discussie met u en met Quib blijven scheiden, in de twee draadjes die daar nu voor lopen.
Anders gaan we zo meteen alle kanten op en kan het inderdaad net zo goed een kroeg gesprek zijn.
@TeeJee | 08-12-20 | 14:58: Dat is wel een flinke aanname. Ik ben een enorm tevreden mens. Ik ben met een vrouw getrouwd waar ik ongelofelijk trots op ben, ik woon op een fantastische plek midden op het platteland van Friesland, ver uit de bebouwde kommen vandaan. Samen hebben we veel vrije tijd om enorm van elkaar te genieten. Een flinke kudde dieren erbij ook nog. De realiteit onwelgevallig? Dikke pech? Als ik dat vanavond tegen mijn vrouw zeg gaat ze mij hartelijk uitlachen.
Wij leven ons leven. En houden onszelf op de been. We houden er beide niet van op om de been te worden gehouden. Waar mogelijk en waar behoefte is helpen we anderen. Wij zijn verantwoordelijk voor ons eigen leven en vullen ons leven op onze eigen manier in.
Niet op de manier zoals anderen dat het liefst zouden willen. Zoals politici, wetenschappers, dominees, artsen, priesters, influencers, marketeers of voorzitters van buurtverenigingen.
@Quib | 08-12-20 | 15:07:
Waar u woont en met wie u getrouwd bent verandert nog steeds niks aan de wetmatigheden van het leven en de natuur. Aan de feiten van virussen en vaccins.
Verantwoordelijkheid nemen wanneer u in een land woont, ook al woont u kilometers ver van anderen af, betekent ook dat u rekening houdt met anderen. Zo houdt u zich bijvoorbeeld aan de maximum snelheid en rijdt u niet beschonken. Vaccinaties tegen dodelijke ziektes vallen ook in die categorie.
Dat u verder de dominee negeert moet u lekker zelf weten, de marketeer hoeft mij verder ook niet bellen.
En feiten bestaan niet. Alleen meningen.
@Quib | 08-12-20 | 13:43
Blijft u dan maar lekker rond zweven in uw denkbeeldige wereld zonder feiten.
Gaan de mensen met daadwerkelijk verstand verder werken aan een betere wereld, waarin wetenschap en keiharde feiten wel de boventoon voeren.
Enig verzoek aan u is om u alstublieft niet voort te planten. Mocht dit toch gebeuren, dan hoop ik dat hun scholing afdoende is om uw onzin door te prikken.
Ik sta heel anders in het leven dan de meeste andere mensen. Een toevalligheid. Je komt als begin twintiger per ongeluk eens een keer in een hoekje Oosterse filosofie terecht in een tweedehands boekwinkel, je pakt een boek, gaat een passage lezen en je voelt je ineens thuiskomen. Je wordt in één klap uit je westerse denken gerukt. Termen als `wetenschap` en `keiharde feiten` komen bij mij niet eens meer binnen. Het betekent helemaal niets. Ik kijk slechts nog naar de natuur.
Maar ik zal echter nooit zeggen dat mijn manier beter of slechter is dan de manier van anderen.
@Quib | 08-12-20 | 13:56:
Veel plezier met kijken, en realiseer u dat uw verwarming, uw huis, de computer waar u uw reacties op schrijft. etc etc. allemaal het resultaat zijn van de zoektocht naar feiten en de wetenschap.
U mag van mij zoveel filosoferen als u wenselijk acht, maar verwacht nou niet dat dergelijk ongefundeerde zweveritus ook maar enige grond in de werkelijkheid heeft.
@TeeJee | 08-12-20 | 14:05: Ik verwacht sowieso niet zoveel meer als vroeger. Ik laat het leven maar een beetje op mij af komen. Al meer dan 25 jaar nadat ik op mijn 23ste in die rare esoterische hoek in de boekenwinkel terecht kwam.
En verdomd, het komt altijd goed. Maar ik begrijp ook dat mijn levenswijze voor een door de wol geverfde wetenschapper wel heel erg ver van zijn of haar werkelijkheid staat. Maar bij jou komt het vast ook wel altijd goed. Mooi toch hoe dat werkt?
@Quib | 08-12-20 | 14:14:
Ik zal het aan de families van de (onnodig) overleden patiënten uitleggen, nu en in de toekomst, dat Quib heeft gezegd dat het "ook wel altijd goed komt."
@TeeJee | 08-12-20 | 14:30: Van mij mag je dat doen, maar ik weet niet zeker of die mensen daar, zoals ik dat wel ben, volledig van overtuigd zijn. Mij maakt het niet uit of ik dood ben of leef. Dat is voor mij hetzelfde. Dit tegen een ander zeggen is wel een risico. Ik zou op tijd wegduiken. Zoals ik al eerder schreef, ik sta heel anders in het leven als de meeste mensen. Maar probeer het eens uit zou ik zeggen.
@Quib | 08-12-20 | 14:36:
Dat is dus net mijn punt. Die zweveritus van u heeft alleen u wat aan.
Het is niet gestoeld op enige realiteit, enige feiten, of ook maar iets waar een ander mens ook maar iets aan heeft. U heeft een boek gelezen, en dat persoonlijk gemaakt. Alleen u, in uw eigen kleine persoonlijke en gevoelsmatige leefbubbeltje heeft er wat aan.
Buiten dat kleine bubbeltje, echter, draait de wereld en het universum wel door, op de wetmatigheden zoals die gelden. Ook de natuur, waar u zo graag naar kijkt schijnbaar, is doordrongen van die vaste patronen en regels, wetten en onontkoombare feiten.
Inclusief dus ook de mens, die op basis van de kennis die we hebben over de natuur, gebruik kan maken van die vaste patronen om zo verder te ontwikkelen. Daar valt uw waterkoker onder, maar dus ook vaccins.
En voor als dat dat stukje over de natuur in twijfel wenst te trekken, kunt u gerust even google openen en opzoeken hoe Fibonacci en zijn getallen in de natuur voor komen.
@TeeJee | 08-12-20 | 14:44: "Het is niet gestoeld op enige realiteit, enige feiten, of ook maar iets waar een ander mens ook maar iets aan heeft."
Waarom zou iemand ook maar iets aan mij moeten hebben?
@Quib | 08-12-20 | 14:51:
Zoiets heet dan weer samenleving, maar daar plaats u zichzelf blijkbaar graag buiten, zelfs als anderen daar schade van ondervinden.
Dat gezegd hebbende gaat u dus niet op de verder inhoud van mijn reactie. Snap ik wel, want u heeft geen weerwoord.
@TeeJee | 08-12-20 | 14:59: Waarom zou ik een weerwoord moeten hebben? Ik vind het helemaal prima zoals jij je leven leeft. Ik wil je beslist niet overtuigen jouw leven op mijn manier te leven. Als wetenschapper zou je daar helemaal van doordraaien.
@Quib | 08-12-20 | 15:09:
Omdat u feiten negeert, en als u vervolgens wordt gewezen op de onjuistheid van de positie doet alsof deze feiten niet bestaan.
Helaas voor u bestaan ze wel, zoals bijvoorbeeld ook het feit dat niet-gevaccineerden de oorzaak kunnen zijn van een uitbraak van vervelende ziektes. Uitbraken die weer doden tot gevolg kunnen hebben.
Als u dit dan weer consistent blijft negeren, dan beschouw ik dat (en dit is dan wel weer een mening), als aanzienlijk egoïstisch en kortzichtig.
Vervolgens bent u in deze panelen ruimschoots aanwezig om allerhande commentaren te richten tegen degenen die deze gevaren wel onder ogen zien.
Maar als het in de discussie er op aan komt, heeft u geen inhoudelijk weerwoord? Zwak.
Wat ik mijzelf oprecht afvraag is waarom je steeds leest : vaccineren doe je voor anderen. Internet staat vol met berichten dat je mogelijk nog steeds besmettelijk bent en het virus over kan dragen na gevaccineerd te zijn. Dus je doet het dan toch niet voor anderen?
Internet staat ook vol met berichten van mensen die plotsklaps een extra teen er bij kregen na hun vaccinatie.
Desalniettemin; een gevaccineerd persoon kan nog steeds ziek worden en kortstondig besmettelijk zijn. De vraag is in hoeverre, hoe lang etc, ; dit zijn uiteraard allemaal vragen die onderzocht worden, aangezien het een nieuw virus / nieuwe variant coronavirus is.
Per definitie zijn vaccinaties bedoelt om een populatie gezond te houden en verspreiding te voorkomen. Vaccineren doe je dus echt niet alleen voor jezelf, maar in absolute aantallen gezien zeker voor anderen.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:52: Voor iets waar 98% geen last van heeft.
@MooseNL | 08-12-20 | 14:01:
Uw cijfer is nergens op gebaseerd.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:52: Vind je het erg als ik het momenteel even niet zo vertrouw en voorlopig de egoïst uithang?
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 14:14:
Vooral jammer.
Al lijkt het er op dat wij voorlopig het vaccin toch nog niet hebben.
wel handig mochten de Britten over een maand massaal dood neervallen
niet vaccineren
anders
wel vacccineren
Als het nieuwsbericht zou vertellen dat het haar laatste spuitje was, had iedereen het ook geloofd. Oma zit er lekker sportief bij ... die kan zo weer de danssalon in.
Hoe denk je dat jij er bij hangt op je 90e?
@Lorejas | 08-12-20 | 13:18:
Is ze 90 ... o wacht ... was helemaal gefocust op die jeugdige kersttrui. Dan zit ze er nog redelijk fit bij inderdaad.
@Lorejas | 08-12-20 | 13:18:
U ziet mij dan niet meer. Wat u nog net ziet, ter indicatie, is het zuurstofslangetje verdwijnen richting mijn hoofd, wat zich dan warm en veilig genesteld heeft in de boezem van mijn colombiaanse "huishoudelijke hulp".
Ja maar ... dat levert niks op voor Pfizer. Wel een beetje praktisch blijven denken.
U heeft geen verstand van zaken, maar tóch een mening? Geen paniek, u kunt het volgende doen;
1. Laat uw mening 5 minuten weken in lauwwarm water, rol uw mening op.
2. Ontbloot uw onderlijf. Ga op uw linkerzij liggen en til uw rechterknie op.
3. Neem uw mening tussen uw rechter duim en wijsvinger.
4. Breng uw mening rectaal in, minimaal 5 cm diep in de anus.
Voor meer ik informatie: rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins
Lees ook even de bijwerkingen van een aspirientje. Brrr, eng.
Men is verplicht om alle mogelijke bijwerkingen te noemen. De kans dat er een ernstige complicatie optreedt is nihil.
Bijvoorbeeld; de kans dat u een ernstige allergische reactie krijgt van een vaccin is KLEINER dan de kans dat u dit jaar door de bliksem getroffen wordt.
zelfzorgcovid19 is een levensgevaarlijke site.
@Koekje-dr-bij? | 08-12-20 | 13:13:
rivm.nl/coronavirus-covid-19/anus kan ook, dan krijg je het meteen.
Echt Hollands. Ik weet het beter en ik doe wat ik wil.
In 2026 is het misschien voorbij als iedereen het probleem bagatelliseert.
Ivermectine is niet geschikt:
www.artsenauto.nl/msd-ivermectine-bij...
HCQ ook niet:
www.nhg.org/sites/default/files/conte...
Het voordeel van wetenschap is vooral dat het dat subjectieve waarheiden vermijdt. Staat niet op zich hoor. Het vermijden van de subjecties heeft de mensheid toch bepaald geen windeieren gelegd tegenover de eeuwen van waarzeggerij en bijgeloof daarvoor ?
@pejoar | 08-12-20 | 13:16: Jij weet het toch ook beter?
@TeeJee | 08-12-20 | 13:14: Die kans is niet nihil, maar van een voor jouw acceptabel niveau. Er worden nog steeds mensen door de bliksem getroffen en bij gebrek aan kennis van de langetermijneffecten lijkt die kans mij kleiner.
Je vaccineert niet voor jezelf, vaccinaties doe je voor anderen.
@Japannert | 08-12-20 | 13:23: ja voor Hugo en cornuiten
@Frau Merkel | 08-12-20 | 13:20:
Dat is zeker acceptabel. Als we moeten kiezen tussen vele doden, of slechts enkele complicaties, dan is de keuze snel gemaakt.
Een ernstige allergische reactie is namelijk goed behandelbaar en leidt niet tot onomkeerbare schade. Dit in tegenstelling tot de dood door een virus.
Over dit onderwerp verwacht ik bij sommige reaguurders echter zeer weinig ratio.
@Japannert | 08-12-20 | 13:23: nou dus nee. Vaccin zorgt ervoor dat de gevaccineerde zelf Mogelijk niet de ernstigste gevolgen van de betreffende ziekte krijgt. Het is geen magisch schild of superkracht die je kan overstralen of ervoor zorgt dat je niet meer besmettelijk bent of anderen kunt besmetten.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:30: Heb je het nu over jezelf met die laatste regel?
@Koekje-dr-bij? | 08-12-20 | 13:13: vooral blind varen op rivm hoor. Eventuele vergissinkjes zetten we achteraf wel weg als oeps en voortschrijdend inzicht... www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
@VP732 | 08-12-20 | 13:32: Een gevaccineerd persoon zal veel minder lang besmettelijk zijn, zo niet helemaal niet besmettelijk.
@42 | 08-12-20 | 13:34: Omdat ie sneller dood is bedoel je?
@42 | 08-12-20 | 13:34: helemaal niet besmettelijk... tuurlijk. En voor het overige is het van de zotte om de gezonde 99,nogwat te vaccineren. Juist de risicogroep alleen, als ze daarvoor kiezen.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:30: Mooi dat je voor jezelf die keuze hebt gemaakt. Ik heb ook een keuze gemaakt. Het zal niet dezelfde keuze zijn. Dat heb je met keuzes. Ik accepteer jouw keuze. Nu jij die van mij nog.
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 13:35:
Omdat wetenschappelijke feiten, zwamneus.
@Quib | 08-12-20 | 13:36
Mijn keuze is gebaseerd op wetenschap en feiten. De andere keuze is gebaseerd op angsthazerij en een gebrek aan kennis.
Dat heb je met de werkelijkheid.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:36:
Don`t argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.
@Koekje-dr-bij? | 08-12-20 | 13:40:
Och nee zeg.
Ik heb echt geen tijd om elke anti-vaxx in deze panelen nogmaals door hun middelbare school biologie heen te praten.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:36: Mijn werkelijkheid is dat ik niet zoveel op heb met wetenschappelijke feiten. Ik heb een voorkeur voor boerenverstand. En feiten bestaan niet. Alleen meningen.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:36:
Uw keuze is helemaal niet gebaseerd op wetenschappelijke feiten, maar op cijfers van het RIVM. Dat kunt u geen wetenschap noemen. Als verkeersdoden met corona, op de lijst met corona doden komen, moet u toch concluderen dat dit geen wetenschap meer is? Maar veel geluk met uw vaccinatie.
Er zijn serieuze studies die toch wat anders zeggen. Zie bv. het peer reviewed artikel over het succesvolle Zelenko protocol. En een vaccinproducent die het goedkope ivermectine afraadt klinkt mij al niet heel onbevooroordeeld in de oren. In india had men goede resultaten:
www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
Hear, hear! Spuiten en slokken! Hoog tijd voor een biertje aan de bar. Vaccinatie-wappies zijn ook gewoon welkom, als ze de aluhoedjes maar thuis laten, en niet gaan zeuren. Bierdrinken en vrouwonvriendelijke grappen, daar gaat het om!
Ik ben erbij, bitterballen op een terras zijn gewoon lekkerder. Prik in de de linkerarm, pilsje in de rechter. Volgende!
Als er tijdens de vaccinatiecampagne weer een oversterftepiek komt dan moet we nog sneller nog meer mensen vaccineren. En als de oversterftepiek dan nog hoger wordt dan moeten we weer een tandje bijschakelen.
en als allerlaatste redmiddel vaccinatie verplichten.
@jemagookniksmeer | 08-12-20 | 12:59: Als laatste redmiddel gaat iedereen tegen de muur.
@Frau Merkel | 08-12-20 | 13:21:
Haha.. wel op 1,5 m!
Vroeger duurde de ontwikkeling van een vaccin 10 jaar. Nu doen we dat in een half jaar, zonder kwaliteitsverlies, zonder gevaar voor de volksgezondheid. Waarom deden we het vroeger niet op dezelfde manier, dus net zo snel? Toen waren we lui. Nu niet meer.
En toen richtte de farmaceutische industrie zich niet maximaal op een middel. Puur een capaciteitsvraagstuk.
@Knisperende_Tissue | 08-12-20 | 12:58: Alles in het leven heeft betrekking op geld, niet op capaciteit. Als je het langer laat duren genereer je meer geld voor onderzoek en houd je de eigen industrie levend. Zo simpel is het.
@Torwart | 08-12-20 | 13:01:
De farmaceutische industrie drijft niet op vaccins. Bij lange na niet, het is zelfs zo dat de omzet en winst van vaccins zouden kunnen verdwijnen zonder dat de industrie daar financieel echt iets van merkt.
@TeeJee | 08-12-20 | 13:05:
Ja dat leek mij ook, maar waarom knallen die aandelen van die bedrijven dan zo door het dak? Bijvoorbeeld 3 miljard mensen x 2 vaccins x ... euro = ?
@TeeJee | 08-12-20 | 13:05: Dat zou vroeger het geval geweest kunnen zijn. Nu is dat zeker niet meer het geval.
@Watching the Wheels | 08-12-20 | 13:19:
Omdat mensen graag investeren in bedrijven die succesvolle producten maken. Dat ziet u ook gebeuren bij bijvoorbeeld ASML, of SpaceX.
Is verder ook geen enkele garantie dat die bedrijven in de komende 10 jaar nog een keer zo succesvol zijn, of zo succesvol blijven.
Daarom is er ook altijd zo'n disclaimer bij banken als het gaat om aandelen.
De kosten die gepaard gaan bij de productie van vaccins zijn belachelijk hoog, vanwege de enorme eisen die er gesteld worden aan het product.
Maakt men winst op vaccins? Jazeker.
Is het een druppel op de gloeiende plaat van de farmaceutische winst? Jazeker.
@Frau Merkel | 08-12-20 | 13:22
Dat was niet alleen vroeger, dat is ook nu, en dat blijft ook zo.
"zonder gevaar voor de volksgezondheid. "
Echt waar?
Dat garandeer jij?
Ook over 10 jaar?
Elk jaar is er een compleet nieuw griepvaccin. Het ontwikkelen daarvan kost ook maar een paar maanden. Waarom? Omdat je een bestaand, getest, vaccin neemt en daar een variant op bouwt. Je hoeft het niet helemaal opnieuw te ontwikkelen en je test alleen de veranderingen. Hetzelfde voor Covid. Het vaccin is gebaseerd op een 12 jaar geleden gebouwd Sars-vaccin.
Waar ik dan weer mee zit...Waarom twee prikken ?? Is het teveel volume voor 1 spuit ? Neem een grotere spuit. Krijg je 2x hetzelfde vaccin ? Is 1 van de 2 een katalysator ? Vragen vragen.....questions questions....
Dat gebeurd wel vaker bij vaccins hoor. De eerste is dan slechts relatief kort werkzaam en stelt je lichaam in staat om actief met het vaccins aan de slag te gaan. Door de herhaling wordt er vervolgens een langere termijn bescherming gerealiseerd.
Door het vaccin te verdelen over meerdere dosissen is het effectiever en is de immuunrespons beter. Dit gebeurt ook al bij vrijwel alle andere vaccins.
Vorig jaar een vaccin tegen Rabiës gehaald. Daarvoor moest ik me ook tweemaal bij de GGD melden.
Niet ongebruikelijk. Hepatitis B vaccinatie is zelfs 3 shots.
@42 | 08-12-20 | 12:54: En het levert meer op !
Gordelroos vaccin Shingrix is ook 2 x spuit. En zo zijn er nog veel meer.
Ik ga voor gezond leven: swprs.org/on-the-treatment-of-covid-1...
Dus gezond leven = jezelf volproppen met pillen?
Als je niet ziek bent, kun je ook niet beter worden.
Ajs je niet ziek bent, kun je ziek worden
Als je ziek bent, kun je beter worden. Of nog zieker... of doodgaan!1!!
Als je beter bent kun je niet nog beter worden.
Aan een tegenwoordig vaccin kan je niet doodgaan; hooguit krijg je wat verhoging en een beetje spierpijn.
Ja, maar dit is niet het tegenwoordig vaccin, met een beetje afgezwakt virus.
Dit vaccin is met een nieuwe methode d.m.v. mRNA.
@Wim Venijn | 08-12-20 | 12:39: Is ook weer zo. We gaan allemaal dood.
@deoudererijperevrouw | 08-12-20 | 12:42:
100% zekerheid daarop. Tijd wanneer is nogal variabel.
Waarom vaccin nemen met een overlevingskans van 99,7% als je het virus krijgt?
@Wim Venijn | 08-12-20 | 12:44: Als je wat ouder bent zou uk het wel doen. Zekere voor het onzekere nemen.
@Wim Venijn | 08-12-20 | 12:44: Waar komt die 99,7% vandaan? Dat zou niet zo best zijn.
Daar zijn volgens mij de meeste mensen ook niet bang voor. De vraag is wat het doet met je weerstand tegen toekomstige coronavirussen. Voor gezonde 70- mensen is covid19 nauwelijks gevaarlijk. De kans dat er in de toekomst meer nieuwe corona virussen deze kant opkomen is groot en daar wil je een goede weerstand tegen hebben. Tijdens de Mexicaanse griep gingen voornamelijk jonge mensen dood. Oude mensen hadden al meerdere influenzavirussen achter de rug waardoor hun immuunsysteem beter bestand was tegen de Mexicaanse griep.
Hoe weet je dat als het nog nergens is gebruikt?
@Hunter S. Thompson | 08-12-20 | 12:52: Maar je immuunsysteem wordt toch juist versterkt met dit vaccin?
@DrFibonacci | 08-12-20 | 12:48:
Linkje : twitter.com/adam_creighton/status/130...
En in dat Twitter bericht, ook weer een linkje naar een document.
@Wim Venijn | 08-12-20 | 12:44:
Omdat het niet alleen om u gaat, maar ook om al die mensen om u heen. Om al die mensen die niet gevaccineerd kunnen worden wegens overmacht, en om alle mensen met (tijdelijk) verzwakte immuun systemen.
Vaccineren doen we niet om Wim gezond te houden. Vaccineren doen we om iedereen gezond te houden.
@Hunter S. Thompson | 08-12-20 | 12:52: Waar is de aanname dat er meer virussen gaan komen op gebaseerd?
@TeeJee | 08-12-20 | 13:08: Kennelijk doen de nieuwe vaccines niets om transmissie naar anderen tegen te houden. Zie dit artikel in de NYT www.nytimes.com/2020/08/24/opinion/co...
@Overmar | 08-12-20 | 13:53:
De twee heren die dit artikel geschreven hebben baseren zich op rapporten van de eerste 'clinical trials', gelet op de datum van dit artikel (24 augustus 2020) is dit geschreven voor de meer recentere uitlatingen van Pfizer.
Dat gezegd hebbende is het een opinie artikel, omdat zij vinden dat de onderzoekers zich meer moeten richten op een vaccin dat transmissie verhindert, in plaats van een vaccin dat voornamelijk het immuunsysteem traint.
Oftewel; het is gebaseerd op TEST data, en niet op grootschalig onderzoek achteraf onder een gehele populatie. Het zal dus nog maar moeten blijken in hoeverre de ontwikkelde vaccins daadwerkelijk ook transmissie beperken.
Zodra de wetenschap dat onderzocht heeft, zal blijken of de zorgen van de heren schrijvers terecht zijn of niet.
@Overmar | 08-12-20 | 13:53: Foute redenering. Als het vaccin u beschermt maar u nog steeds anderen kunt besmetten zullen deze mensen weliswaar besmet worden maar niet ziek als ze ook gevaccineerd zijn.
Pfizer heeft een uitzondering gekregen in de UK, zodat ze niet juridisch aansprakelijk zijn, mocht het misgaan.
Dat zou ik als fabrikant ook afdwingen, als de overheid van mij zou verlangen om in een recordtijd een vaccin te ontwikkelen.
@lekgoot | 08-12-20 | 12:44:
M.a.w. de leverancier is niet zeker wat de effecten zijn van het vaccin. En dus ook niet volledig goed getest.
Risico is voor de burger.
@Wim Venijn | 08-12-20 | 12:47:
die dan voor een financiële genoegdoening bij de overheid moet zijn. Ik vind dit ook geen optimale situatie, maar vanuit het oogpunt van de fabrikant begrijpelijk.
@Wim Venijn | 08-12-20 | 12:47: Die zijn niet gemeten, dus het is geen medicijn. Je weet wel: acute tox, testen in de doelgroep (80 plussers). Mag niet worden toegediend door een arts, dus dat worden de oompaloompa's van de GGD. Voorheen de kapo's. Maar dat weten niet veel mensen meer wat dat betekend.
Dat gebeurt tegenwoordig vaker. Dit is om te voorkomen dat iedere facebookwetenschapper onzin rechtszaken tegen de fabrikant gaat beginnen. De fabrikant is nog wel verantwoordelijk voor de gevolgen van hun producten, alleen wordt dat door de overheid afgedwongen, en niet door particulieren.
4 miljoen prikjes in een maand tijd.
Daar verwacht Nederland tot augustus 2021 over te doen, als er niets tegenzit. En er zit altijd heel veel tegen hier.
Leuk voor oma dat het vaccin verder alleen (beperkt) is getest op jonge, vitale mensen. En dat 2 van de 1000 een zeldzame botontsteking ontwikkelden.
Ontwikkelden op zeer korte termijn dus.
Op haar leeftijd is de kans om aan corona te overlijden groter dan 1 op 20. Dan is dat risico op een botontsteking voor lief te nemen. Bij jongen mensen is de kans om aan corona te overlijden iets van 1 op 50000 o.i.d. Dan zou ik dat risico op botonsteking weer niet willen lopen. Het gaat dus om risicoafwegingen.
@lekgoot | 08-12-20 | 12:47: Het gaat er om dat het vaccin niet op ouderen - de grootste doelgroep - is getest. Misschien ontwikkelen die juist geen botontsteking maar - na maanden of korter - andere problemen. Plus dat de meeste ouderen niet aan het virus overlijden. 20 ouderen die overlijden met het virus komen groot in het nieuws terwijl er dágelijks 400 mensen in Nederland overlijden.
@Lupuslupus | 08-12-20 | 12:52:
Eens met het feit dat het niet op ouderen is getest. Het kan dus best zijn dat zij ernstiger bijwerkingen van het vaccin kunnen ondervinden dan nu bekend. Maar de IFR van corona bij ouderen is wel degelijk bekend.
www.acsh.org/news/2020/11/18/covid-in...
2 op 1000 = 1 op 500
100 van de duizend gaan binnenkort aan andere zaken dood die niks met het vaccin te maken hebben. Wat is uw punt?
Al gaat deze oma overmorgen dood aan, met Corona...
Ze is gestorven aan een hartaanval. Aan een hartaanval zeg ik je!
In ieder geval aan een hartstilstand.
Klachten kun je indienen bij de Chinese Communistische Partij die dit virus uit het lab heeft laten ontsnappen. Men noemt het niet voor niets het CCP-virus.
Mijn mening blijft hetzelfde: eerst een volledige test van mijn bloed, longen en hart om te kijken hoe vaak ik corona heb gehad en hoe mijn lichaam omgaat met eventuele antistoffen. Tevens wil ik voorlichting van een arts over de risico's van herbesmetting, mutaties van het virus en bijwerkingen van het vaccin. Omdat ik niet in een risicogroep val is daar ruim de tijd voor. Nederland polderland kennende krijgen de meest gezonde mensen de keuze pas ergens in de zomer 2021. In de tussentijd laat 80% van mijn omgeving zich vaccineren, dus ook mijn omgeving zal mij van de nodige kennis voorzien.
Sommige mensen maken keuzes op basis van vertrouwen of angst, dan wel morele of sociale druk. Ik zelden tot nooit, of zeg maar gerust nooit. Wetenschap staat boven religie, hoe hard men ook een gewenste moraal schreeuwt.
Edoch, de tijd zal het leren.
U betaalt dat neem ik aan wel zelf?
@42 | 08-12-20 | 12:14: ja, middels een verplichte zorgverzekering van zo'n 2000 euro per jaar. U niet?
Uiterst terecht. Je betaalt inderdaad 2000€ per jaar voor zorg, niet voor de dienstauto en het riante kantoor van de "zorgmanager".
@Mensdier | 08-12-20 | 12:19: Nee. De zorgverzekering is voor zorg die noodzakelijk is, niet voor ieder hypochonder die zichzelf helemaal wil laten nakijken en zich wil laten voorlichten door een arts met informatie die gewoon vrij op internet te vinden valt.
@42 | 08-12-20 | 12:26: Als die info zo vrij op internet te vinden is, dan hebben de wappies dus een terechte claim dat t vaccin nt te vertrouwen is. T net staat vol met gevaren!
@42 | 08-12-20 | 12:14: Hij stelt een zeer terechte vraag die iedereen zou moeten stellen en jij vraagt je af wie dat betaalt? In een crisis die meer dan 140 miljard gaat kosten oa door fouten van de overheid mag je niet een paar tientjes aan je eigen gezondheid uitgeven? Maar tussen de 8 en 20 miljoen betalen voor een gewonnen coronalevensjaar vinden we wel normaal? Het wordt steeds gekker.
@42 | 08-12-20 | 12:26: Wie is in dit verhaal de hypochonder? Mensen die zich direct laten vaccineren of mensen die kritisch zijn en graag eerst dingen willen uitsluiten?
@ReyNemaattori | 08-12-20 | 12:28: Natuurlijk niet. Het is niet omdat de informatie op internet te vinden valt, dat alle informatie gelijk ook de waarheid is. Brononderzoek blijft belangrijk. Het is niet omdat er informatie over New York te vinden valt, dat Spiderman ook echt bestaat...
@Quib | 08-12-20 | 12:31: Kritisch zijn is iets anders als "een volledige test van mijn bloed, longen en hart om te kijken hoe vaak ik corona heb gehad en hoe mijn lichaam omgaat met eventuele antistoffen".
@42 | 08-12-20 | 12:33: Als je zo in het leven staat kun je beter in bed blijven liggen. Het leven zit vol risico's die niet uit te sluiten zijn, ook in dit geval niet.
@42 | 08-12-20 | 12:33: blindelings vertrouwen op het onbekende -met een moraalpaal in het koppie- is ook iets anders dan zelfstandig nadenken en eigen keuzes maken. Neem het vaccin en wees er gezegend mee. Niet mijn probleem.
@Mensdier | 08-12-20 | 12:49: De medische wetenschap is geen 'onbekende'. En alle experts negeren en alleen de eigen mening willen horen is ook geen 'zelfstandig nadenken'. U kunt prima de wetenschappelijke artikelen zelf nalezen zonder dat dit voor u voorgekauwd dient te worden...
@42 | 08-12-20 | 13:03: een gespecialiseerd arts die mij controleert is geen expert volgens u en wetenschappelijke artikelen op internet zijn dat wel?
Soit, u bent rijp voor de psychiater. Prettige dag verder, trollenkind.
@Mensdier | 08-12-20 | 13:13: Als de experts zeggen dat een volledige controle niet nodig is, en u wilt dat toch, dan bent u gewoon eigenwijs. En ik zie niet in waarom de maatschappij daaraan moet bijdragen. Maar ga gerust naar de privé kliniek voor een onderzoek op eigen kosten.
Ik zou eigenlijk eerst live willen zien dat Rutte en Hugo Schoenen zich laten injecteren. Nb. En dan ook echte getuigen die dat kunnen bevestigen. Niet dat zij alleen een zoutoplossing in hun adertjes laten spuiten. Geef het goede voorbeeld en het pleps zal volgen.
Gaat niet gebeuren , net als 5G in Bruss€l.
Zelfs dan niet.
@ja,diedus! | 08-12-20 | 12:11:
Ja 5g is ook de oorzaak van corona, toch?
Eerst een luchtbelletje in de aderen, daarna het vaccin.....
@jvc | 08-12-20 | 12:22:
Vaccins gaan niet in je bloedsomloop. In spier of subcutaan.
Als die dat doen zijn komt er weer een nieuw item op GS waarin de mensen zeggen “waarom zij wel als eersten en ik niet”. Zo gaat dat in Nederland.
Ik voorspel een nieuwtje, een zekere M.K te GB is helaas overleden. Lag niet aan vaccin.
Als het vaccin zo veilig is, waarom wil de producent geen liability nemen voor de bijwerkingen? Er is geen acute toxiciteit uitgevoerd dus het mag niet als medicijn worden toegediend. Dus iedere arts die dat wel doet is in overtreding. Regels die we internationaal hadden afgesproken om Mengele wetenschap te voorkomen. Ook apart dat ze het vaccin gaan testen op wilsonbekwamen. Zo typisch jaren 30 vorige eeuw.
Valt mij ook op, alles wat een burger kan beschermen tegen een willekeurige en onbetrouwbare overheid zijn de wetten. Die worden gewoon overboord gegooid of naar goeddunken aangepast. Maak uw borst maar nat voor de gevolgen als burger. Ik hoop op het beste uiteindelijk.
Vaccin producenten zijn vaak niet 'liable', juist om te voorkomen dat allerhande medisch en juridisch ongeschoolde facebook-fans allerlei onzinnige zaken starten die bakken met geld kosten, en broodnodige vaccins jarenlang in een juridische strijd verwikkelen.
Dat is dan ook de reden dat men in Amerika, bijvoorbeeld, een systeem zoals VAERS heeft opgericht om klachten en problemen te behandelen, feitelijk buiten het juridische systeem om.
Ook al heb ik mn twijfels bij de hele gang van zaken, lijkt mij dat wel normaal omdat je anders constant claims aan je broek hebt hangen van mensen die er een slaatje uit willen slaan.
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 12:59: Dat gebeurt alleen maar als het eerder succes heeft gehad. Als het eerder succes had, hadden de klagers dus gelijk. De redenering klopt niet.
@Frau Merkel | 08-12-20 | 13:28: Gelijk krijgen is iets anders dan gelijk hebben. Voor gelijk krijgen is maar 1 rechter nodig die tevens viruswappie is.
De hosanna verhalen over percentage’s komen uit de media, de medische vakbladen lopen blijkbaar achter. Gelukkig krijgen de farmaceutische bedrijven van de overheid immuniteit tegen de mogelijke gevolgen. Makkelijk en zonder risico je handeltje slijten : leefbewust.nu/immuniteit-tegen-schade...
@ja,diedus! | 08-12-20 | 12:06: Alleen een mongool neemt dit vaccin
Immuniteit haha, toepasselijk woord
Als het vaccin niet gaat werken komen we daar gauw genoeg achter en zullen de producenten op zijn minst enorme reputatieschade oplopen.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Maar toch: nee, bedankt, ik laat deze vaccinatieronde even aan mij voorbij gaan.
Dit is wel creatief omgaan met getallen hoor. Je doet wel wat aannames. De eerste is dat groep A en B gelijk zijn. Qua gedrag, type persoon etc. Vervolgens zeg je dat de 86 gevallen die zijn voorgekomen in groep B ook in groep A waren voorgekomen. Dat is niet gebeurd. Dus heb je 78 gevallen voorkomen. Dat zijn de aannames. Het is niet supersterk. Dat geef ik toe. Overigens is de PCR test met name onbetrouwbaar bij lage prevalentie en zal het voornamelijk tot meer valspositieven leiden. De kans dat die 8 alsnog valspositief waren, bijvoorbeeld vanwege aanwezigheid van antistoffen, is ook wel weer groter. Dus al met al denk ik dat het er vrij goed uitziet.
Risico's... bijwerkingen... het zal wel. Ik snap niet waarom mensen niet uit deze ellende willen komen blijkbaar...
Welke 40.000 man hebben ze dan gevaccineerd met een trial? Lijkt mij wel veel. Bron?
@BBRDWR | 08-12-20 | 12:27: Iedereen wil wel uit de ellende komen.Men is het er alleen niet over eens wat 'de ellende' nou precies is.
@DeAapUitDeMouw | 08-12-20 | 13:01:
www.pfizer.com/news/press-release/pre...
Alstublieft.
Ondertussen op het nieuws: ’Twee derde van zorgprofessionals wil vaccin niet of twijfelt’
Bij vrouwlief, werkzaam op de OK, ook een heet hangijzer idd. En ze weten dat zij als zorgpersoneel basically de testgroep worden voordat de hele maatschappij ge-ent wordt.
Dus ik snap die zorgen wel, vooral de jongere medewerkers worden nauwelijks door Corona geraakt... waarom dan toch een vaccin?
'Volgens de beroepsorganisatie zijn er in zorgsectoren onderling behoorlijke verschillen te zien wat de vaccinatiebereidheid betreft. Zo zegt 44 procent van de ziekenhuismedewerkers in de peiling een vaccin te zien zitten, maar is dat getal voor medewerkers in de verpleeghuizen (25 procent) en de thuiszorg (31 procent) flink lager.'
Dus nog niet eens de helft van de ziekenhuismedewerkers wil het vaccin.
Mijn moeder werkt ook op de OK en zij gaat het vaccin niet nemen. Met haar zijn nog een hoop collega's waaronder chirurgen en specialisten. Toch niet de domste mensen. Het doet mij goed om te zien en horen dat vooral de niet al te snuggere en naïeve mensen het vaccin heel graag willen nemen.
Is dit nu ook de eerste brit waarvoor geen enkele beperking of maatregel voor geldt? Lekker op cafe, hapje eten in restaurant, geen mondkapje meer op, afstand houden hoeft niet meer................ gewoon benieuwd.
Iedereen die (nog) niet is ingeënt een gele ster op de borst
Grappig dat proefkonijnen tegenwoordig niet meer in een kooitje zitten. Gelukkig krijgen de grote farmaceutische bedrijven immuniteit van de overheden, welk bedrijf wil dat nu niet ? leefbewust.nu/immuniteit-tegen-schade...
Dit land bestaat uit 17 miljoen proefkonijnen voor het experiment met de great reset.
@Graaf_van_Hogendorp | 08-12-20 | 12:03: Daar maak ik mij aanzienlijk meer zorgen over dan over dat vaccin.
@Ivoren Toren | 08-12-20 | 12:19: Het vaccin is daar onderdeel van.
@Lupuslupus | 08-12-20 | 12:30: Het vaccin maakt de Great Reset juist overbodig.
@Ivoren Toren | 08-12-20 | 12:35:
Nee heur. WEF (waar PLO mevrouw van DDR666 graag onzin uitkraamt) heeft het al over..."""climate lockdowns""".
@Graaf_van_Hogendorp | 08-12-20 | 12:59: Oh hebben ze weer een nieuwe smoes verzonnen? Een levenslange lockdown lijkt mij een failsafe recept voor een volksopstand.
Zoek hulp.
Leuk! Hoe lang gaat het duren voordat de film "Zombie Covid, gebaseerd op een echt verhaal" uitkomt?
Een jaar?
Kunnen zombies zwemmen? De Noordzee is te doen met een beetje goede wil.
Kijk eens naar een persco met Hugo en Mark. Ik zie dead people!
Ja Hugo, waar wachten we op? Alle data is er. Toch komt men in EU verband pas eind december bij elkaar voor goedkeuring. Daarna nog de NLe. Tegen de tijd dat wij hier de 1e inenting geven, heeft elke verpleeghuisbewoner in Engeland die dat wil haar 2e inenting al gehad. We wachten blijkbaar liever af en kijken of nog er nog wat verpleeghuisgangen leeg kunnen krijgen. En alle MSM die dat feit maar niet benoemen en liever de andere kant op kijken.
De Queen (94) en Prince Philip (99) zijn de volgende die worden gevaccineerd. Die willen kennelijk nog wel honderd jaar mee. Gunnen Charles nog steeds de troon en kroon niet.
Vaccineren voor iets waar 98% vd bevolking geen last heeft?
Vaccineren met iets waar de lange termijn effecten niet bekend zijn?
Vaccineren met iets waar de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal?
NOOIT!
Dan maar gewoon Corona krijgen, veel succes.
@Walther62 | 08-12-20 | 12:06: inderdaad en bedankt.
Ontwikkelen van een vaccin duurt 10-15 jaar.
www.ad.nl/binnenland/vaccin-ontwikkel...
In andere woorden, je bent een egoist die geen ene fuck om zijn medemens geeft. Heb dan ook gewoon het lef omdat duidelijk toe te geven.
Ik ben benieuwd wat je verzekering zegt als je het wel krijgt na de prik overgeslagen te hebben.
Succes met je vaccin. Ik sla even over. Dit virusje vertrouw ik toe aan mijn immuunsysteem.
ook na de 2deling?
Je vaccineert niet alleen om zelf niet ziek te worden, maar ook om te zorgen dat anderen niet ziek worden via jou. Niet vaccineren is een 'fuck you' naar je medemens.
@Japannert | 08-12-20 | 12:49:
Prima:
Fuck you @ medemensen.
Nu maar hopen voor de Britten dat ze volgende week nog leeft.
Doe mij dat vaccin maar. Ik heb geen zin om ziek te worden. Wat jullie doen moeten jullie zelf weten.
Dank je.
Lieden in ivoren torens hebben al lang hun prikje gehad en/of instructies gehad dat de commie cough niet zo gevaarlijk is (zie gedrag Halalsema, Gabberhouse).
Voor mij werkt een winkelwagentje tegen dit paniekvirus. Dus ik heb helemaal geen prik nodig.
Bang voor de griep?
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 11:58:
Gezien uw nick behoort u wel tot de risicogroep.
Voor u de handdoek zo makkelijk in de ring gooit en het vaccin in laat spuiten kijk eerst nog even naar cafe Weltschmerz met de moluculair Bioloog,Peter Borger, die precies weet waar hij het over heeft.
@Graaf_van_Hogendorp | 08-12-20 | 12:00: Ik neem al maanden "risico" door normaal te doen, maar ik heb helemaal niets en mijn omgeving ook niet. Aan angsthazen heb ik een broertje dood.
Ik weet zeker dat Jaap Stobbe hier ook een mening over zou hebben gehad.
Als plaag geest ?
Een keer in de maand de horens bijvijlen en de staart inkorten en we leefden nog lang en gelukkig .
Als dat alles is valt het nog best mee.
Bijvijlen bestaat niet, anders geef me een blok goud dan ga ik bijvijlen. Het is afvijlen en bijschilderen.
Het is nog niet eens lunchtijd en toch krijg ik erge dorst van dit soort plaatjes.
Dorst? Over weinig zijt gij getrouw. Jij hebt altijd honger.
En altijd pauze.
Tijd voor een Zwarte Nazareth.
Jeeeh, science! Misschien wel de grootste prestatie van het menselijk kunnen en de helft van de wereld ziet er een complot in. We zijn collectief gestoord geworden.
Ik kan niet wachten om me helemaal kapot te laten vaccineren...
Dat is nou net de ironie van de wetenschap in deze.
Vaccins zijn zo succesvol geweest in het uitbannen van zeer besmettelijke ziektes, dat men nu de luxe heeft om ze af te wijzen op basis van ondeugdelijke argumenten.
Schiet onderstaande maar af, maar zo zie ik het.
Uitgaande van het goede, geeft de prik tot 95% van de bevolking beschermimg.
Voor 5% biedt de prik dus geen bescherming. Verder is het zo dat je nog steeds besmettelijk kan zijn voor anderen.
Als je nu alle geprikten weer laat leven als voorheen, raakt dus maximaal 5% van je bevolking besmet. Dat zijn voor NL 900.000 mensen. Daarvan is de mortaliteit 2%, wat neerkomt op 18000 mensen. De overheid gaat je dus na het prikken ook nog binnenhouden.
Gelukkig is de werkelijkheid niet zo zwart wit
Het binnenhouden van mensen gaat wel veel gemakkelijker omdat dan iedereen tegelijk met het vaccin de geheime chip van Bill Gates ingespoten heeft gekregen. Dus goed te controleren waar iedereen is.
/ aluhoedje strakker opzet /
In uw scenario gaat u er van uit dat het virus zich net zo makkelijk kan verspreiden als 95% van de bevolking immuun is als dat het bij 0% immuniteit is. Uiteraard is dat niet zo.
Als 95% beschermt is kan dat virus zo goed als niet bij de niet beschermden komen .
@42 / @Castor12 | 08-12-20 | 11:51: Zit wat in, echter iedereen kan nog steeds drager zijn. Het virus is niet weg. Dus, de kans om die 5% te besmetten is m.i. zeer aanwezig, maar wellicht heb ik het mis.
@NerdAlert | 08-12-20 | 11:55: Drager zal men niet echt worden met een vaccinatie. Maar het is niet helemaal uitgesloten dat een gevaccineerd persoon voor korte tijd toch in staat is andere te besmetten. Al is niet de verwachting dat dit voldoende is om de pandemie dusdanig voort te zetten dat het een gevaar nog vormt. Binnenhouden is dan niet meer nodig.
@NerdAlert | 08-12-20 | 11:55:
Die kans blijft aanwezig, maar het is voor het virus veel moeilijker om te verspreiden wanneer de mensen gevaccineerd zijn.
Het immuunsysteem reageert sneller, mensen zijn daardoor minder snel ziek, en ook minder lang ziek (en dus niet zo lang besmettelijk).
Nee, want niet iedereen in die 5 % raakt besmet. Als de rest gevaccineerd is wordt de verspreiding ook gestopt namelijk, en wordt de kans dat die 5% voor wie het vaccin niet werkt daadwerkelijk besmet raken nihil.
Misschien heeft u ongemerkt al wel corona gehad. Waarom dan nog vaccineren?
*aanvulling:
Moet je niet eerst zo'n testje laten doen om dit te weten voor je je laat vaccineren?
Geen idee. Volgens mij is niemand in mijn omgeving vatbaar, want ik kom al maanden bij meerdere mensen over de vloer en andersom, ga al maanden gewoon op locatie werken en heb verder lak aan alle stasi regeltjes. En aan bullshit apps en vreemde testen met wattenstaafjes in je neus doe ik verder niet.
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 11:46: Dat dus!
Die kans is bij mijn 100%. Mijn vrouw werkt in het onderwijs.
Omdat je dan meer zekerheid hebt dat je niet meer besmet kan raken, en dus ook meer zekerheid dat je geen anderen meer kan besmetten.
Gemiddelde leeftijd van de covid doden in Italie is 81. Vanochtend nog op Rai1.
En obees. En met andere aandoeningen.
Op die leeftijd hebben mensen toch veelal de neiging om een stukje te overlijden. Dat wil niet zeggen dat iedereen maar deaudt moet, maar echt bijzonder is het natuurlijk nu ook precies weer niet te noemen...
@Tollebol | 08-12-20 | 11:44: een stukje te overlijden. Mooi.
@Tollebol | 08-12-20 | 11:44: nee, maar dan komen ze aanzetten met de anekdotische sportieve kerngezonde 35 jarige marathonloper die aan cotona gestorven is om de mensen de stuipen op het lijf te jagen.
@van Oeffelen | 08-12-20 | 12:01:
Slecht nieuws verkoopt, goed nieuws niet.
https://www.bbc.com/future/article/20200918-the-fiasco-of-the-us-swine-flu-affair-of-1976
The fiasco of the 1976 ‘swine flu affair’
I’m going to look the cat out of the tree.
Until then you can give my portion to Fikkie.
Precies that.
Onze bureaucratie komt nu wel goed uit. Tegen de tijd dat wij er eindelijk aan toe zijn hebben we mooi kunnen zien wat de uitwerking van dat vaccin is.
Bureaucratie is nooit goed.
Het maakt alles duurder,stroperige en de kans op corruptie is groter.
Daarbij frustreert het de mensen van goede wil die slagvaardig willen zijn.
Denk maar aan de politie waar ongeveer driekwart op kantoor zit, of ziekenhuizen waar artsen naar vergaderingen worden gestuurd i.p.v. met patiënten bezig te zijn.
De slagvaardigheid in ons poldersysteem is nihil en onbegrijpelijk .
@pejoar | 08-12-20 | 11:50: Je begreep dus geen zak van wat BPM zei.
Ik zou d’r doen.
Een blaasbaan is wat problematisch met zo'n smoelkap.
@jacobh-59 | 08-12-20 | 11:40:
Zijn genoeg andere ingangen over... d’r navel om maar iets te noemen.
@jacobh-59 | 08-12-20 | 11:40: dat maakt voor overVecht echt geen zak uit.
@ploppy | 08-12-20 | 11:45:
Precies.
@jacobh-59 | 08-12-20 | 11:40: Prima vertaling!
https://www.nporadio1.nl/binnenland/27757-wie-mag-als-eerst-een-vaccin-begin-met-jongeren-dat-werkt-sneller
Begin met vaccineren van jongeren.
Want jongeren zijn erg getroffen, ze willen feesten.....
Alsof ze dat nu niet doen hahahhaa. Genoeg te feesten en te drinken in de bossen en achter de voordeuren............... ik geef ze groot gelijk!
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat het Britse koningshuis en de voormalige Amerikaanse presidenten met een placebo, oftewel bronwater gevaccineerd worden.
Betrouwbaar Bronwater?
Bruiswater toch wel?
@Ad Hominem Tu Quoque | 08-12-20 | 11:38:
Hopelijk die zonder koolzuur.
Brits vaccinatieprogramma begint met eerste inenting Pfizer-vaccin wereldwijd.
Maar.
Dat klopt ook niet.
Dat vaccin is al eerder gebruikt.
In ziekenhuizen.
Proefkonijnen.
Hoe anders weet men dat er "geen bijwerkingen" zijn?
Men rekent de clinical trials hier inderdaad niet mee.
Exact. Al vele tienduizenden zijn ingespoten. Wat een propaganda weer.
Ja, zo sta ik er ook wel ongeveer in: alleen vrijwillige vaccinatie voor risicogroepen.
Maak maar grappen over haar trui maar sinds pakjesavond zit half Nederland met zo'n trui opgescheept.
Het is een t-shirt
@Capt. Iglo | 08-12-20 | 11:45:
Jazeker
www.uhcwcharity.org/product/penguin-m...
De hamvraag is of het vaccin ook voorkomt dat je anderen kunt besmetten. Het coronavirus houdt zich eerst op in de neus/keelholte en is daar, heb ik begrepen, moeilijk bereikbaar voor ht immuunsysteem. Zodra het virus binnendringt in de weefsels is het wel bereikbaar voor het immuunsysteem, dus een vaccinatie voorkomt dan dat iemand ernstig ziek wordt. Maar het is dus maar de vraag of het virus daarmee niet meer op anderen kan worden overgebracht. Dit lijkt mij ook vrij belangrijk bij het bepalen van het vaccinatiebeleid. Indien gevaccineerde personen nog steeds iemand kunnen besmetten heeft het weinig zin om bevolkingsgroepen te vaccineren die zelf weinig last hebben van het virus maar wel anderen kunnen besmetten. Het heeft dan meer zin om eerst de kwetsbaarsten te vaccineren, zoals men nu wil doen. Mocht de vaccinatie wél voorkomen dat mensen besmettelijk zijn na infectie, dan is het verstandiger om ook degenen die het meest voor verspreiding zorgen te vaccineren.
Besmettingsmogelijkheid is beperkte tijd.
Als je het virus hebt wil niet meteen zeggen dat je iedereen in de omgeving besmet gedurende de tijd dat je het hebt.
Je wordt niet ziek en niest daarom andere mensen niet onder.
Verder: een virus heeft een cel nodig om zich te vermenigvuldigen. Dus om in aantal te groeien dient de gastheer wel degelijk geïnfecteerd te worden.
Aldus mijn steenkolenlogica over virologie.
@Knisperende_Tissue | 08-12-20 | 11:38: Het merendeel van de mensen die corona heeft (gehad) niest niet en is niet ziek.
@Is dit nog nieuws? | 08-12-20 | 11:40:
Deze mensen kunnen echter wel besmettelijk zijn, via overdracht door aerosolen.
@Knisperende_Tissue | 08-12-20 | 11:38:
Het ligt helaas iets ingewikkelder:
www.nytimes.com/2020/08/24/opinion/co...
@lekgoot | 08-12-20 | 11:44: Interessant artikel. Daarnaast blijft natuurlijk ook de vraag hoe goed een vaccin is tegen een razendsnel muterend virus.
HET CAFÉ WACHT. En dat blijft helaas voorlopig zo. Goed dat de scholen openblijven, kan de kinderen geleerd worden wat 1,5 meter is, want de volwassenen van nu hebben geen flauw benul.
Die volwassenen denken dat met iedereen een mondkapje op je gewoon weer naast elkaar kan staan.
@2voor12 | 08-12-20 | 11:38: En terecht. Dat zegt de overheid toch?
Draag een niet-medisch mondkapje en bescherm anderen.
@2voor12 | 08-12-20 | 11:38: Wat dat betreft heeft het inderdaad een omgekeerd effect.
@Is dit nog nieuws? | 08-12-20 | 11:44: Die 1,5 meter afstand wordt niet meer nagekomen terwijl dat volgens Van Dissel wel zou moeten.
Die kinderen keutelen gewoon schouder aan schouder op straat rond. Zoals het hoort, die zijn de placebo stasi regeltjes intussen ook beu.
Ze is niet van de snow flake generatie zo te zien
Goede zaak, dan weten wij in een paar maanden of het veilig is. Een vaccin ontwikkelen kost normaal 3 a 4 jaren. Eerst eens kijken hoe de Engelse guinea pigs er op reageren.
In normale tijden wel, maar in speciale tijden kan zo'n virus veel sneller worden ontwikkeld.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:35: Is het virus dan toch ontwikkeld? Is dat nieuwe info uit de VVD contreien? Zegt het voort.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:35:
In een lab in Wuhan zeker?
Inderdaad, langere termijn bijwerkingen zijn totaal onbekend.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:35: Herstel, vaccin.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:44: Draaikont. Zoals we gewend zijn van de VVD.
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 11:51:
Meer DDR666. Bij de Vereniging Van Dieven hebben ze geweaun geen actieve herinneringen van.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:44: Ik verwijs naar dit artikel over een interview van de Buiten Parlementaire Onderzoekscommissie 2020 met Professor Pierre Capel gedateerd 7 november 2020.
bpoc2020.nl/pdf/Pierre%20Capel.pdf
Ik ben vooral blij dat ik mijn kwakje niet bij haar moet injecteren.
U weet niet hoe ze eruit zag toen ze jonger was....
Iets zegt mij dat het gevoel wederzijds is ;)
@WellusNietus | 08-12-20 | 11:37: Jullie denken ook hetzelfde. Dat gaat nog wat worden tussen jullie.
Vietnam is ook al begonnen met vaccineren.
De Emiraten ook al. The place to be om Oud-en-Nieuw te vieren.
We zijn allemaal Eng land.
Snap niet dat eerst de oudjes gevaccineerd worden, ik vind dat eerst de beroepsbevolking gevaccineerd moet worden om zo de economie draaiende te houden en de economische schade zo laag mogelijk te houden.
Spuit de beleidsmakers maar vol met dat spul. Ik proef mijn creaties uit de keuken ook eerst zelf voor ik het aan een ander geef.
Nou, eerst maar eens kijken wat dat vaccin doet.
Eerst de oudjes en zwakzinnigen. Begrijp je echt niet waarom?
Actief beleid tegen vergrijzing
He Fredde, kijk naar de statistieken. Een gezonde man/vrouw heeft zo'n vaccin eigenlijk helemaal niet nodig he.
@VP732 | 08-12-20 | 11:36: want die verspreiden geen virussen? Uit welke statistiek zou dan blijken?
@Capt. Iglo | 08-12-20 | 12:28: een vaccin is geen magisch schild dat ervoor zorgt dat je niet besmettelijk bent of anderen kunt besmetten. Het pimpt het immuunsysteem van de gevaccineerde zelf. Z-e-l-f.
Schandalig dat "men" de mensen voorspiegelt dat vaccins de oplossing zijn, bescherm de oudjes en gooi de rest(herd) open.
De babyboomers stoppen de laatste jaren met werken in een tempo dat onze economie dat niet overleeft met al die zorg-luxe/angst. In 1 jaar is de arbeidsdeelname met 4% gedaald in Nederland(van 69% naar 65), dat zijn enkele bouwjaren boomers. Geef de regering geen excuus om nog meer immigranten binnen te halen, dan explodeert de zaak nog sneller... Net als de Poolse winkels , eigendom van Koerden... die hier wat met grijze wolven uitvechten...
Wat is uw bron. Het CBS zegt namelijk het tegenovergestelde: "Tussen het derde kwartaal van 2019 en het derde kwartaal van 2020 nam de arbeidsdeelname bij mannen meer af dan bij vrouwen, met respectievelijk -1,1 en -0,5 procentpunt. De arbeidsdeelname nam het sterkst af onder jongeren tot 25 jaar (-4,1 procentpunt). Onder 55- tot 65-jarigen nam de arbeidsparticipatie toe met 1,3 procentpunt."
@Joris Beltsin | 08-12-20 | 11:28: Check inderdaad je bronnen voordat je iets roept.
Hoe wil je dat doen? Hoorde Baarsma daar gister bij Beau ook over oreren (totaal geen kritisch inhoudelijke vragen) maar wie gaat er dan voor de oudere en kwetsbare zorgen? Of valt zorgpersoneel dan ook onder de beschermde groep? En hun kinderen dan? Je kunt niet de ene van de andere groep scheiden. Plus als je het rond laat gaan worden er veel mensen ziek buiten de kwetsbare groep, die dan dus uitvallen op hun werk dan krijg je in allerlei sectoren personeelstekorten. Is gewoon totaal onrealistisch.
Ik word net getagd:
m.facebook.com/story.php?story_fbid=4...
Dus, je hebt nu maar even 'unfriend' gedaan?
Dit is zooo 2006.... oh nee wacht even...
Heel hoog Chriet Titulaer gehalte maar dan anders.
Dat vrouwtje ziet er nog pittig uit voor haar 90 jaar. Iets zegt me dat ze haar haar verft.
Kijk, dat zijn de details waar we iets mee kunnen en waarschijnlijk heeft ze haar trui bij de ASDA gekocht. Ghehehe.
@Basil Fawlty | 08-12-20 | 12:06:
Correctie. Shirt en dus geen trui is voor 8 pond hier te verkrijgen. Vanaf 3 gratis verzenden. Jazeker. www.uhcwcharity.org/product/penguin-m...
Details, details, details. Lol.
Laten we maar een demente vrouw van 90 gaan prikken, want die leeft sowieso niet lang meer. Is de doodsoorzaak altijd nog een meerkeuze vraag.
Wij moeten nu dus noch een maand wachten totdat wat EU bureaucraten een plasje over hebben gedaan. Want je hebt een beetje macht, en dat zal en moet je gebruiken, ook al sterven in de tussentijd gewoon mensen die hadden kunnen leven als je je werk sneller had gedaan.
Bijkomend voordeel zou zijn, dat we ook een maand eerder weer kunnen beginnen met gewoon leven.
Welnee. Wen er maar aan. Dit is het nieuwe normaal.
Inderdaad, laten we de 1000en pagina's aan onderzoeksdata vanuit een farmaceut maar niet grondig checken. Wat kan er fout gaan immers!
@quazi | 08-12-20 | 11:24: Jij denkt dus, dat bij een overheidsinstantie capable mensen werken, die alle ins- en outs van dit soort technologieën onder de knie hebben? Of moeten ze eerst nog kijken of in hun opleidingsplan voor 2022/2023 de cursus "Intersectionair gebruik van Excel" ingeruild kan worden voor "Vaccins op basis van genetisch modificeerde RNA"?
@hangtiet met knoop | 08-12-20 | 11:27: Die stap kon ik niet vinden in het goedkeuringsproces. Dus het zal wel mee vallen:
www.ema.europa.eu/en/human-regulatory...
Man, er gaan amper mensen dood aan de Chinese bejaardengriep.
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 11:35: Ik zou 1.5 miljoen doden niet willen omschrijven als "amper"...
www.worldometers.info/coronavirus/cor...
@42 | 08-12-20 | 11:40: Zelde site:
1,577,206Deaths caused by HIV/AIDS this year
12,179,708Communicable disease deaths this year
@42 | 08-12-20 | 11:40: Wereldwijd. Een speldenprikje. Volgens mij zijn er naast de (mogelijk) overledenen aan dit paniekvirus nog miljoenen anderen omgevallen door andere oorzaken. Daarnaast worden er ook weer hele volksstammen geboren, waardoor dit corona speldenprikje weer teniet gedaan wordt.
@Is dit nog nieuws? | 08-12-20 | 11:45: Ja en? Omdat merendeel van de mensen aan andere oorzaken overlijd is Corona niet erg?
Merendeel van de auto ongelukken wordt veroorzaakt door nuchtere bestuurders. Dus dronken achter het stuur kruipen is geen probleem?
@42 | 08-12-20 | 11:50: *overlijdt
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 11:35:
Met deze denkwijze (en 7.5 mrd mensen) zou je denken "we stoppen gewoon met de gezondheidszorg".
@hangtiet met knoop | 08-12-20 | 12:14: Je snapt niet wat ik bedoel. 1.5 miljoen doden wereldwijd door een (mogelijk) "moordvirus" is een lachertje. Veel landen hebben niet eens de voorziening die wij in het westen hebben.
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 12:30:
En? Wij hebben deze voorzieningen wel. En zitten nu op onze handen te wachten, terwijl we ook vandaag hadden kunnen beginnen.
Nee, we maken ons druk, dat er randdebielen zijn, die te dom zijn om de pit uit een avocado te halen.
En dat er 97 shithole-countries zijn waar ze te weinig van alles hebben kan met aan mijn anus oxideren.
In Nederland staat de volgende planning voor het vaccineren.
- Januari 2021: datum prikken.
- Februari 2021: vergaderen
- Maart 2021: regionaal overleg
- April 2021: feedback uit de regio bespreken.
- Mei 2021: regionale ketenpartners bepalen:
- Juni 2021: vaccin inkopen (korting bedingen)
- Juli 2021: vakantie
- Augustus 2021: vakantie
- September 2021: voorlichtingscampagne
- Oktober 2021: voortgangsvergadering
- November 2021: distributie van vaccin naar regionale ketenpartners
- December 2021: vaccineren op alfabet (brief meenemen)
Zie je nou wel dat binnen het polderlandschap waar iedereen zijn plasje er over gedaan moet hebben het gewoon mogelijk is om zo iets binnen één jaar te regelen!
Vrieskasten min 80 graden celcius!
U vergeet het plasje van de EU.
@BozePaarseMan | 08-12-20 | 11:35:
Tel er dan maar 1 jaar bovenop voor de Europese aanbesteding voor dat we met een Italiaans Fyra vaccin eindigen omdat zij het goedkoopst kunnen leveren, hoewel ze geen kwaliteit kunnen garanderen.
Duitse inlichtingendienst houdt viruswappies in de gaten:
www.telegraaf.nl/nieuws/385516777/dui...
Doen ze goed aan. Hoop dat ze de AIVD ook tippen.
In NL ook:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2068496874/nieuwe-eenheid-defensie-die-data-verzamelde-tijdelijk-stilgezet
Ook in Duitsland is het plan halverwege juni klaar te zijn met het totale vaccinatieprogramma terwijl ons RIVM mummelt dat ergens in de tweede helft van 2021 we gaan beginnen aan de laagrisicogroepen. In dit land zitten gewoon niet de juiste figuren aan de knoppen.
In dit geval vind ik het prima. Even kijken hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen voordat ik overweeg dit onbekende kwakje in mijn lijf laat spuiten.
@PhallusObesitas | 08-12-20 | 11:42: te laten spuiten.
En of het aanslaat kun je zien aan de streepjes van je 5G netwerk.
Haha
Misschien dat wij - in tegenstelling tot andere landen - nog helemaal niet gepland of geoefend hebben met het grootschalig inenten van mensen, omdat we voorlopig zo weinig vaccins krijgen dat de huisartsen dat inderdaad wel voor hun rekening kunnen nemen.
Trump probeert inmiddels tegen te houden dat andere landen de vaccins van Pfizer geleverd krijgen. Alles moet naar de Amerikanen, volgens The Donald. Pfizer beweert echter in juli de Amerikaanse regering een groot aanbod te hebben gedaan, waarop Trump en consorten toen niet zijn ingegaan.
Is dat niet wat Hugo had gezegd? Dat er geen noodvaccinatiecentra worden opgetuigd en 't allemaal via de 'reguliere' en 'vertrouwde kanalen' in de zorg zou gaan? Diezelfde zorg en GGD die overbelast zijn zeg maar.
m.a.w. toen hij in april 't contract tekende om die crap in te kopen, had hij al besloten er geen spoed van te maken. Anders dan waren er in de afgelopen maanden al mensen getraind en stonden die vaccinatiecentra(een festivaltent, wat dranghekken en wat tafels en stoelen zou al voldoende moeten zijn, liggen er genoeg in de opslag) al klaar om op te bouwen enkele weken na 't bericht van Pfizer.
Dat er een maand na bekendmaking van een werkend vaccin nog niks gebeurd is, geeft eigenlijk al aan dat Corona geen crisis is, of iets om bang voor te zijn maar iets wat op z'n dooie gemakje afgehandeld kan worden.
@ReyNemaattori | 08-12-20 | 12:44: Nee, dat is het niet. Het vaccin komt gewoon te vroeg voor Rutte cs. Hij had het liever een maand voor de verkiezingen gezien om een grote electorale slag te slaan. Nu is men aan het traineren om daar toch nog bij in de buurt te komen.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat onze politieke hoeders en de door hen hervormde gezondheidszorg er voor zorgen dat ik nog lang niet in de rij hoef te staan voor deze prik.
Vertrouw er intussen op dat zowel politie als BOA's mij blijven behoeden voor Chinese virussen.
Laten wij de kwaliteit van de boven ons gestelden inderdaad prijzen.
Allereerste?
Rusland en China vaccineren al tijden.
Nieuws moet wel een beetje verkopen hè?
Maar dat zijn Landen Van Het Kwaad toch?
Dus die tellen niet mee.
@2voor12 | 08-12-20 | 11:13:
Je zou mogen verwachten dat China eerst het vaccin zou ontwikkelen, alvorens de volgende stap te zetten.
@Jan Passant mk2 | 08-12-20 | 11:17:
Die testen het eerst nog minder dan wij doen.
Maar ja, chinezen genoeg dus als er een paar omvallen vanwege de bijwerkingen is daar nooit zo een probleem.
Vaccins die niet voldoen aan de Europese standaard.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:27: vaccins die de EU bij voorbaat al verbied zonder ze te testen, want we hebben een eigen vaccin-industrie.
Leuk dat Croma, maar je moet er wel een beetje aan verdienen.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:27: Zijn dat dan die vaccins zonder chip van Gates? Want dan wil ik die wel.
0,4
Bijna geen maar dat weten we al lang. Zonder vaccinatie is de ifr al niet zo spannend. Het enige is dat een aantal ouderen een paar maandjes langer leven.
Link?
Twee tot drie busladingen.
@Hunter S. Thompson | 08-12-20 | 11:16: Dat van 'langer leven' zal de praktijk gaan uitwijzen, aangenomen dat de goegemeenschap op de hoogte zal worden gesteld wanneer zaken toch anders gaan lopen dan ons wordt voorgespiegeld.
IFR in Nederland ligt boven de 0,7 procent. Maar het gaat niet alleen om doden, het gaat ook om mensen met forse restverschijnselen.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:28: dat is marginaal. Maar eng nieuws, dus lekker vet afdrukken.
@Realist | 08-12-20 | 12:10: (interessante "link", werkte!)
www.bmj.com/content/371/bmj.m4347/rap...
> From this he concludes that it would be necessary to vaccinate
> 1/0.0039 = 256 to avoid one infection and claims this means the
> vaccine adds almost no value. I find this conclusion very troubling.
Komt omdat al zo'n 80% van de mensen weerstand heeft opgebouwd tegen cironavirussen. Dat kan via veel meer paden dan minister De Jonge schijnt te weten, immuniteit niet alleen door anti lichamen:
m.youtube.com/watch?v=P_BR_dk8uHw
Corona virussen komen jaarlijks langs:
emedicine.medscape.com/article/227820...
Illustratiefste tot nu toe vind ik deze grafieken:
www.reddit.com/r/LockdownSkepticism/c...
Geestig commentaar:
“No one in Sweden noticed the 1993 Beijing flu by the way even though it caused a bigger mortality spike than covid-19. Isn't that bizarre?”
Nou ja, "geestig", er gaan op dit moment vele duizenden horecaondernemers en mensen uit andere branches technisch failliet, verkopen huis en haard om in leven te blijven, hebben straks uitkering nodig maar geen middelen om weer zaak te starten en op eigen benen te staan.
En daar doen we het allemaal voor!
Zeker weten. En hoe eerder hoe beter.
Moet dat vaccin hier in Nederland Land Van Het Gemodder eerst niet door allerlei commissies en onderzoeksclubjes en langs vergadertijgers want uiteraard moet ook aan deze crisis goud geld verdiend worden net als aan andere zoals immigratie en Islam.
Plus, iets kordaat en snel en goed oplossen, daarvoor zijn we niet hier. Eerst moet nog van alles fout en traag gaan. Daarna komt de boel pas op gang.
Het moet alleen langs de EMA. Die hebben al vraagtekens gezet bij de zeer snelle goedkeuring van de UK. Waarschijnlijk een stunt om brexit goed te praten.
Ter info, de FDA verwacht pas halverwege December klaar te zijn. De EMA houdt eind December aan.
@42 | 08-12-20 | 11:15: *EMEA
En voorbereiden zijn we ook niet van. Zijn er al ijskastjes besteld? Of zit Hugo nog op de website, add to cart, en worstelen met het iDeal-schermpje, om er achter te komen dat die dingen allang niet meer uit voorraad te leveren zijn?
@Muxje | 08-12-20 | 11:16: Levertijd van een -80 vriezer bij VWR is twee dagen.
@42 | 08-12-20 | 11:19:
Hebben ze er dan tienduizenden op voorraad?
@42 | 08-12-20 | 11:19: droog ijs
Niet genoeg
@Is dit nog nieuws? | 08-12-20 | 11:22: Waarschijnlijk voor distributie naar de prikcentra is dat voldoende. Het zijn denk ik niet de ruwe materialen die de bottleneck vormen, eerder het gebrek aan organisatie en ervaring hiermee.
@Muxje | 08-12-20 | 11:16:
Hugo krijgt de hele tijd te zien dat hij kekke schoentjes en bijbehorende riemen heeft gekocht via Zalando.
@Basil Fawlty | 08-12-20 | 12:00: Ze zouden die incapabele flapdrol een paar betonnen schoenen moeten aanmeten en laten afzinken in de Noordzee.
Krijgen we nu ook weer tientallen posts met faecesbook-groep onzin?
Maak je borst maar net.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:30:
Ach ja.
Heb het een poosje geprobeerd met argumenten.
Poosje geprobeerd met belachelijk maken.
Dan nog even met boos worden.
Heeft allemaal geen zin. De rede en ratio bij de anti-vaxx wappies is ver te zoeken, die zitten net zo diep in hun bubbel als religieus extremisten.
@TeeJee | 08-12-20 | 11:35: Nu is het nog Covid, met een redelijke kans op overleven. Maar mocht er ooit een nieuw virus rondgaan met de mortaliteit van de Spaanse Griep, dan moet je dit soort wappies geen enkele ruimte geven.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:41: Ik hoop op de spaanse griep, kan mij niet snel genoeg komen. Die griep was erg dodelijk voor mensen onder de 40 jaar.
Wanneer ze volgende week komt te overlijden:
Zie je nu wel dat Bill Gates en Soros de bevolking met 70% willen terug brengen!!11!1
"Helaas is mevrouw overleden. Het vaccin was daarvan niet de oorzaak; mevrouw was tenslotte al 90 jaar oud en had een enigszins broze gezondheid".
Het virus is de vijand en het vaccin de bevrijder. Anti-vaxxers heulen met de vijand.
Kusje..
Ik ben heel blij dat ik geen mensen zoals jij in mijn kennissenkring heb.
Een corona vaccin en bv een polio vaccin zijn voor gezonde mensen wel twee heel verschillende zaken. Zelfs mijn huisarts is er niet over uit of vaccineren bij -60 en een goede gezondheid de juiste keuze is. Bij alle vaccins die je als kind krijgt is dat iets heel anders.
Ik ben gewoon zo beleefd om anderen die aan panische angsten lijden zoals jij voor te laten gaan.
Komt ie: wappie
Gulliver, Misschien moet je eens met psycholoog praten.
Het is eenvoudiger mensen te belazeren dan hen te overtuigen dat ze belazerd zijn. Fijne prik toegewenst.
@Quib | 08-12-20 | 11:12: Hij heeft gewoon gelijk. Ga eens met mensen praten die op Covid-afdelingen werken.
@jacobh-59 | 08-12-20 | 11:30: Jij lijkt me inderdaad het type dat zich graag voor de gek laat houden
@Quib | 08-12-20 | 11:12: lijkt me verschrikkelijk inderdaad. Probeer je een gesprek te voeren(maakt niet uit over wat) en dan de hele tijd keihard tussendoor als een debiel "wappie, wappie"! En dan zichzelf inhoudelijk sterk vinden. Gutogutogut.
@VP732 | 08-12-20 | 11:42: Wappie
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:31: Ik ken er eentje. Die zie ik iedere week in de sportschool. Nuchter dametje.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:31: Dat hoeft niet. Ik snap dat ze een zwaar jaar achter de rug hebben. Maar ik ga geen vaccinaties laten zetten als de kans dat ik aan een virus overlijd kleiner is dan 2%. En daar gaat het hier over. Ik laat mijn lijf liever zelf vechten.
En natuurlijk mag iedereen kritiek op mijn beslissing hebben. Graag zelfs. Ik kan het alleen maar waarderen als mensen voor zichzelf nadenken. Maar dit is geen kritiek. Dit is dom schelden.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-12-20 | 11:31: I did, mijn vrouw heeft dat gedaan op de IC in Rijstate Arnhem:
Het beeld dat het vooral (>80%) oudere mensen (50+), al dan niet met onderliggend lijden, betreft is correct. Af en toe een piepjong(<40) persoon met blakende staat van gezondheid, maar dat zouden statistische anomalies kunnen zijn.
De conclusie dat niemand onder de 40, zonder medische indicaties, zich echt zorgen hoeft te maken, is correct.
Hoeveel mensen heb jij gesproken die daadwerkelijk een COVID-ward if IC hebben bezocht cq. er op hebben gewerkt, of zelf COVID hebben gehad?
Hugo,
Uiterst
Grote
Onbenul
Zelf bedacht?
U heeft een gave.
Hmm pakt niet zo uit als ik had gehoopt
In wat voor wereld leven wij dat we iemand van 90 als eerste vaccineren? Het klinkt cru maar wat mij betreft sta je als je 90 bent onderaan de ladder. Er zijn ziekenhuismedewerkers, docenten, politiemensen enz die meer nodig zijn. Hetgeen het leven leuk maakt is dat we dood gaan, deal with it.
“We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold. I remember saying something like “I feel a bit lightheaded; maybe you should drive…”
@Toetsenbordcomplex | 08-12-20 | 11:09: ... And suddenly there was a terrible roar all around us and the sky was full of what looked like huge bats, all swooping and screeching and diving around the car, which was going about a hundred miles an hour with the top down to Las Vegas.
Dat heeft met de zieligheidsgevoeligheid van de voornamelijk Linkse weekdieren te maken.
En gevoel is belangrijker dan rede en ratio tegenwoordig.
Dus straks zijn alle oudjes ingeënt en alle agenten niet en alle agenten dood.
Wat een weelde moet dat zijn voor de heldhaftige ouderen-berovende 'jongeren' in dit land!
Oudjes in overvloed en geen juut te bekennen.
O wacht, dat was nu ook al zo...
En als het nou je moeder was ?
@Koning BongoBongo | 08-12-20 | 11:15: Die emovraag is echt dodelijk vermoeiend. Mijn moeder zegt waarschijnlijk "jij en je zus eerst, ik zit t wel uit". In deze discussie kunnen mensen ratio en emotie maar niet van elkaar scheiden, is wel nodig.
Voor een deel heb je gelijk, echter is het zo, dat op dit moment nog steeds de oudjes de grootste kans hebben om na een corona infectie te overlijden.
Inenten van de ouderen lost dit probleem voor een groot deel op, en ze zullen weer aan "gewone" oorzaken overlijden.
Wat het inenten van ouderen niet oplost, is de druk op de ziekenhuizen, omdat de meesten uit een bejaardentehuis er niet naar toe gaan.
Toch is het nuttig om met diegenen te beginnen die het grootste risico lopen om te overlijden.
De feestvierende sneeuwvlokjes krijgen dus geen dispensatie.
Dit is het beste idee. Het zijn juist de ouderen die erg ziek worden en op de intensive care terecht komen. Los dit probleem op en er is geen extreme druk meer op de zorg.
Het vaccin is juist voor de ouderen/zwakkeren. Niet voor gezonde mensen.
We leven in een wereld waarbij de zwakkeren het eerst gevaccineerd worden. En als de zwakkeren gevaccineerd zijn dan volgen degene die het meeste risico lopen. Wat mij betreft een goede afweging, anders krijg je een eindeloos geroeptoeter wie er het meeste risico loopt en wie er belangrijk is etc. Terwijl je op basis van het aantal slachtoffers vrij goed kan zien wat de zwakkere groep is. Ja en nu zijn dat vooral ouderen, waarvan een cynisch persoon zou kunnen zeggen dat die niet meer zo belangrijk zijn voor de maatschappij dus laat maar doodgaan. Wat onzindiscussies zijn, want er zijn ook hele bevolkingsgroepen die babies niet zo belangrijk vinden voor de maatschappij, dus laat maar doodgaan. Of vele andere subjectieve voorbeelden.
@mano_esp | 08-12-20 | 11:32: Neen, ouderen van 90 komen niet of nauwelijks in het ziekenhuis terecht en zeker niet op de ic. De meeste mensen van 90 komen nooit meer over een ic behandeling heen dus die laten ze gewoon het hoekje omgaan. Dit soort mensen vaccineren haalt de druk dus niet van de ziekenhuizen af en lost dus het belangrijkste probleem niet op.
Don't it's fucking awful
www.youtube.com/watch?v=SMUWIFpepM4
Straks geen oudjes meer, verpleegkundige zulle ermee moeten leven.
media.makeameme.org/created/do-you-wa...
Leuk voor facebook.
@Tragicomix | 08-12-20 | 11:13: Het staat op FB dus is het toch waar?
@Deflatiemonster | 08-12-20 | 11:24:
Ja moet Facebook zien als een poeziealbum
Ik zal er wel geen verstand van hebben maar mij lijkt het logischer vanuit zowel economisch en medisch oogpunt om de verspreiders van het virus eerst te vaccineren.
U bedoelt mensen?
Waarom? Als je gevaccineerd bent kun je het nog steeds verspreiden... of blijft het dan ineens niet meer aan je klauwen zitten? Wassen zul je!
@Knisperende_Tissue | 08-12-20 | 11:05: De vleermuizen.
Misschien is er een kleine piek bij jongeren maar dat is echt niet de enige groep de het virus verspreidt. Lijkt mij wel het handigst om de mensen die er mee op de IC belanden als eerste te vaccineren. Dan ben je van dat overbelastingsprobleem af.
Funny. Ja, uiteraard. Ik heb altijd geleerd dat je problemen oplost door de oorzaak weg te nemen. De oorzaak is van de verspreiding is niet wegkwijnende bejaarden in een verzorgingstehuis (no offense, restecp voor de oudjes) maar ze ondergaan vooral de gevolgen.
vaccineren als je positief bent? .
@_pacman_ | 08-12-20 | 11:10: China nuken ?
Ook daar valt wat voor te zeggen.
Voordeel van oma als eerste guinea pig is dat eventuele vruchtbaarheids effecten van het vaccin weinig schade meer aanrichten.
Ook als ze binnenkort overlijdt is dat totaal geen bewijs of het aan het vaccin ligt. 2020: het jaar dat 'natuurlijke dood' een nieuwe naam kreeg.
Er waren al tienduizenden "guinea pigs" in de tests voordat het vaccin werd toegestaan in de UK... Ik hoop dat ze het ook snel toestaan hier. Kan niet wachten tot alles weer back-to-normal is :)
@keestelpro | 08-12-20 | 11:05: iets anders verwoorden dan? In plaats van "een natuurlijke dood gestorven" "is natuurlijk dood gegaan".
Voor de normale lezer geen verschil, maar tussen de regels door is het te merken.
Nou hopen dat oma nog vele jaren mee kan.
Maar tegelijkertijd deze ook niet te meten zijn.
Beter hadden ze mensen gevaccineerd die al kinderen hebben gehad en verder daar geen wens toe hebben maar nog wel vruchtbaar zijn... als ide toevallig ook nog eens een onmisbaar beroep hadden, zou 't dubbel winnen zijn geweest.
En wij maar te horen krijgen dat medicijnen in het Verenigd Koninkrijk een schaarste zouden worden nadat zij uit de EU zouden gaan.
U ziet het... De UK bepaalt haar eigen regels nu en kijk eens hoe rap de zaken worden opgetuigd. Die hebben zich verlost van dat stroperige monster EU genaamd.
Sterker nog, voor het VK lag enkel nog hel en verdoemenis in het verschiet.
Dood en verderf zou hen ten deel vallen zonder de EU.
Dat het tegendeel bewaarheid wordt mag geen verrassing zijn. Dat de pro EU predikers niet de helderste lichtjes in de kroonluchter zijn weten we al een tijdje.
Zo jammer dit. Iemand die op eigen kracht level 90 van het leven heeft gehaald geeft haar lot uit handen aan een raadselachtig vaccin. Ik wens haar het allerbeste.
Dan is het nog maar afwachten of ze oud genoeg wordt voor de tweede dosis.
Stel dat ze allemaal in zombies veranderen, ben maar wat blij dat het een eiland is... zou een goed plot voor een film zijn...
Zo raadselachtig is dat vaccin niet.
Tja, ze zit in de risicogroep.
@Ad Hominem Tu Quoque | 08-12-20 | 11:08:
Stiekem flakka geven, dan geeft een zombie effect
REAGEER OOK