Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Christenen doodsbang voor paranormale scholieren

BOE!In oktober even geen internet of Gamecube voor basisschooljeugd maar verplicht blij worden van... boeken. Het is dan namelijk boekenweek. Echter, chr. hond. kinderen worden van school getrokken tijdens deze boekenweek. De reden: de organisatoren van Kinderboekenweek maakt zich schuldig aan satansaanbidding. Check de open brief van begin deze maand aan ouders: veel gekker kunnen we het niet maken! De situatie is ondertussen alleen maar verslechterd, ondanks enige wereldse uitleg: gggrristelijken weigeren nog steeds hun kinderen over te geven aan naakt in kring dansen en kippenbloed drinken, want het thema van de boekenweek 'Toveracademie' zal niet gewijzigd worden in een christelijk thema. Ja, er komt een heilige oorlog, waarbij opgeroepen wordt de duivel met "gebedsgroepen rond de scholen" te bestrijden. Dus dat wordt nachtenlang doorhalen om die verdomde satan en zijn hulpje Harry Potter kalt te stellen. De grootste angst voor deze toverweek: "Kinderen kunnen hun paranormale krachten gebruiken voor het halen van goede cijfers of het beïnvloeden van de leerkrachten." UPDATE: In Amerika is het duistere gevecht tegen satansleerlingen en christenouders al begonnen, check die feauteaux.

Reaguursels

Inloggen

Haaaaaaaaahahahahaha

zeveroare | 30-05-05 | 13:08

Je zegt het zo maar wel m,aar hoe weet je dat dat niet echt daar wordt gedaan.?
Mensen die normaal denken die weten dat paranormale dingen ECHT zijn.
En waarvoor dit thema wat heb je der aan dit is echt vaag.
Dit stuit een christen tegen de borst aan.
Waarvoor doe je dat dan?
Ik ga toch ook niet als ik school hoofd ben tegen moslims in de school zeggen kom we gaan het over varkens vlees hebben hoe we het eten we hebben zelfs een echte varkens hoofd.
Zet hem maar op.
:S Ik heb ben het helemaal mee eens met de kinderen neit naar shool laten gaan de SCHOLEN WORDEN IN NEDERLAND STEED S GEKKER

MAGERE|-|ein | 30-05-05 | 12:08

Jezus wat een trieste zaak. Zijn die mensen nou zo dom of doen ze alsof?

krachtkotser | 30-05-05 | 11:56

En wonderen verrichten is geen toveren?

Martentje | 30-05-05 | 10:35

Ik weet niet waar we angstiger voor moeten zijn, moslim fundamentalisten of deze Christen fundamentalisten. Wat een zieke geesten zeg...

Hieronymus | 29-05-05 | 12:41

complimenten GS! Dit soort middeleeuwse praktijken moet je aanpakken! kan ECHT niet. ik heb maar weers een briefje gestuurd, naar [email protected] :

"
www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?ite...

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!

Hocus POCUS pilatus PAS, ik tover jullie om in kikkerbillensoep! HA HA HA!!!

Maargoed, even serieus. Dit is niets anders dan middeleeuwse angstzaaierij. En angstzaaierij is mijns inziens VEEEL gevaarlijker dan een sprookjesboek lezen op school..! Haal dus AUb deze balachelijke brief snel van het internet, en vervang deze voor een 'loos alarm'-bericht vergezeld met welgemeende excuses. In Gods naam..."

Want je moest eens weten hoeveel mensen in Nederland zich hier INDERDAAD nog door laten bangmaken...
Niet gering dit.

Ultraextremist! | 29-05-05 | 00:18

@thalassa er zijn christenen die het OT letterlijk nemen en er zijn er die het symbolisch nemen. Van de vertaling is iig weinig oorspronkelijks meer over.
. Rabarberke 27-05-05 @ 18:12

Geloof is heel simpel imo. Je moet in jezelf geloven en dit toepassen op je dagelijkse leven, wanneer je wil geloven. Ook is er volgens mij ook zoiets als vrijheid van meningsuiting. Ik word zo langzamerhand strontziek van (sommige) hypocriete gristenen die ons dat boek van hen aan proberen te smeren. Face it, als ik wil geloven, beslis ik dat zelf wel. En Maria vd H. kom dan aub niet met zoiets lame's als Intellegent Design.. Een rel in universiteitskrantje van Wageningen. Omdat in een stripje god werd afgebeeld. 19 brieven, waar er normaal 1 a 2 staan. Gelukkig had de tekenaar een schitterend weerwoord. Ik zie ID als een poging van gristenen om het geloof te behouden, terwijl men wel wetenschappelijke feiten wil onderkennen. Lekker makkelijk dus..
Evolutietheorie till the end!!

PNCO | 28-05-05 | 15:49

Early this morning,
When you knocked upon my door.
early this morning, hoo,
When you knocked upon my door.

and I said hello satan,
I believe it's time to go.

Me and the devil,
was walking side by side.

'Me and the devil blues' - Robert Johnson.

void_ptr | 28-05-05 | 15:28

wel geinig dit

flinkescheet | 28-05-05 | 14:53

In turkije weten ze trouwens wel raad met mensen die zie "onofficiële godsdienstlessen" practiseren. Zullen de christenfundi's wel een interessante optie vinden.

www.nrc.nl/buitenland/artikel/11171713...

TheRealShowstopper | 28-05-05 | 13:53

Heb je de disclaimer gezien op de site van bijbel en onderwijs? :)

"Bijbel & Onderwijs zet zich ervoor in om haar site te voorzien van accurate informatie."

LOL

BallisticToilet | 28-05-05 | 12:20

Scheer niet alle christenen over 1 kam, het zijn slechts de refo's die hier protesteren mensen!

kut | 28-05-05 | 12:09

Hmm... Ik zou sowieso al meedoen om extragratis hogere cijfers te behalen. Maar als het ook werkt om vrouwen uit de kleren te krijgen.... count me in!

timbo | 28-05-05 | 11:41

De middeleeuwen zijn weer helemaal terug. Elkaar de strot afsnijden, geloven in Jomanda en occultisme, je eigen godsdienst verheffen boven de ratio, terugvallen op wat je kent en op je eigen regio, vreemdelingenhaat en een christen als premier. Straks gaan er ook weer heksen in de hens. Op Tien, dat spreekt.

veest van pim | 28-05-05 | 09:53

Rechter verbiedt op eigen initiatief scheidende ouders of hun kind Satanistisch op te voeden (Zij noemen het Wicca, maar het is natuurlijk Satan).

ThinkingMan | 28-05-05 | 09:09

Dalfsen ligt bij Zwolle in de buurt...
net als Staphorst, IJsselmuiden en Genemuiden...
elke zondag feest...

xcaramelx | 28-05-05 | 08:47

Ik heb medelijden met haar kinderen

Sun Tzu | 28-05-05 | 06:29

@grazert
Don't let the bedbugs bite ! :)

preacher | 28-05-05 | 02:02

Touché!

Al wil ik er wel bij opmerken, dat - in mijn optiek - als we mondiaal het metafysische geneuzel naast ons neer zouden kunnen leggen, er pas echt dromen /verwezenlijkt/ kunnen gaan worden... Praktische zaken, waar iedereen wat aan heeft.
Waarom een radicaal atheist eigenlijk nog z'n bed uit zou willen komen is misschien lastig te bevatten voor hen die de motivatie buiten zichzelf zoeken, (ik zeg niet dat jij dat bent) maar ik heb een groot - en laat ik het zelf maar zeggen, welhaast naief - vertrouwen in het vermogen van mensen om meer te zijn dan de som der delen.
Ik zie het alleen niet gebeuren zolang men afgeleid wordt door al die 'ruis'.
Dus ja, ook ik ben een dromer. :)
En dat is precies wat ik nu ga doen, beetje REM-slaap d'rbij...

Grazert | 28-05-05 | 01:53

@grazert
Jij lijkt mij grondig geaard, een echte ' grazer '. Ik, dromer, heb jou en andere grazers nodig,zodat de was niet van mijn vleugels smelt door de hitte van de zon, zoals bij Icarus. Door jou, en anderen zoals jij, hou ik vaste grond onder mijn voeten.Maar vergeet nooit dat jij ook de dromers nodig hebt ! Zie het als een symbiose.Zonder dromers zou het leven maar saai zijn op deze aardkloot, misschien zelfs ondragelijk.Dus waar hebben we het over ?

preacher | 28-05-05 | 01:33

@preacher
Hij heeft de kok horen fluiten, maar weet niet waar de lepel hangt...
-
Seriously folks, ik verbaas me erover dat er hier mensen gaan pleiten voor de vrijheid om de paranormale gaven / heldervoelendheid / weet-ik-veel te kunnen ontwikkelen...
Tuurlijk moet dat kunnen, maar het zou toch beter zijn als je zo snel mogelijk inziet dat het ALLEMAAL boelsjit is! Alles dat niet langs natuurwetenschappelijke weg verklaarbaar is, moet nog verklaard worden, of kan afgedaan worden als een hersenspinsel, een product van die ongelooflijk complexe maar oh zo fuzzy computertjes van ons. Je kunt op 1 stel hersenen gewoon niet vertrouwen, helemaal niet als je weet dat de wetenschap heeft aangetoond dat we een heel hersencentrum hebben voor 'spirituele' ervaringen (ter hoogte van de linkerslaap zo'n beetje)
Dat je dat centrum langs chemische of elektromagnetische weg kan stimuleren en dat mensen dan een 'wonderlijke' ervaring krijgen.
En dat sommige mensen een hersenafwijking hebben waardoor dat centrum overgeprikkeld wordt.
Tot er echt wonderen GEMETEN worden kun je er dus rustig van uitgaan dat dat het gewoon is... En enig idee hoeveel hallucinogenen er gebruikt werden 2000 jaar geleden? Ber-gen!

Dus waar hebben we het over?

Grazert | 28-05-05 | 01:18

@Brederode
Ja, verdwaalde zelf ook bijna gisternacht bij een ander topic.Het lijkt soms allemaal zo simpel, maar als je het in woorden probeert uit te drukken,ontglipt het je. Alsof je een paling in een emmer snot probeert te vangen !

preacher | 28-05-05 | 01:16

@preacher
Jij zou als geen ander moeten weten dat de waarheid veel complexer in elkaar zit.

Brederodekater | 28-05-05 | 01:07

@brederodekater
Ik hoor de bel luid bij je galmen, de klepel is helaas verborgen !

preacher | 28-05-05 | 00:38

@ lagonda
Mijn versie (sarc.) staat 3/4 posts daarboven... er is nog nooit een grotere goochelaar geweest dan J(ay)... water lopen,wijn veranderen, opgehangen aan een kruis en weer levend opstaan de volgende dag... Ken Houdini nog wat van leren!En omdat er nog nooit iemand is "opgestaan" om die versie te weerleggen vind ik die veeeeel logischer (ahum)...
ps.lees de Gilamesh epos (india) en de romeinse duiten vallen op hun plek inzake het oude testament

Dr.Kets | 28-05-05 | 00:28

Als er kinderen worden weggehouden vanwege die boekenweek, dan krijgen ze wat mij betreft allemaal een bezemsteel en moeten ze het schoolplein aanvegen.

flinkescheet | 28-05-05 | 00:07

@brederodekater: blijf toch van die paddestoelen af...

Leon G | 27-05-05 | 23:54

die anne, druk kereltje... trouwens iemand enig idee waar Dalfsen ligt?

Leon G | 27-05-05 | 23:53

Die briefschrijfster heeft groot gelijk, jullie zijn ook allemaal in mijn macht...

da wizard | 27-05-05 | 23:52

Materie is een product van de geest, materie is energie!
Een enkele mens heeft zonder het te weten meer energie bij zich dan onze zon ooit zal converteren.
De aarde is een product en ook dat zal nooit bewezen worden.
Simpelweg omdat je het moet geloven :)
En geloof is iets heel anders dan religie, geloof dat is namelijk geloven dat iets volgens een bepaald systeem werkt.
Religie dat is ergens in geloven zonder de werking van het systeem te kennen.
God is de machine die wij natuur noemen en is als zodanig een ongrijpbaar fenomeen en al zeker niet in een afbeelding te vatten.

Brederodekater | 27-05-05 | 23:27

@preacher: Goed idee. Met een Wilders- en een Makpop? Wild vs. Mak, op z'n minst goed voor een dubbele dvd.

Dat geloof/kritiek/vrijheid/mening-vraagstuk is zo link... Ik kom er zelf niet meteen uit. Misschien moeten we het aan Bassie en Adriaan overlaten. Met Bouyeri als De Plaaggeest en Wilders die 'Drommelsch, drommelsch, drommelsch!' loopt te roepen.
En nou ga ik Comedy Factory kijken als ik nog kan.

veest van pim | 27-05-05 | 23:24

@preacher: Mijn AHA-patch was uitgewerkt.
Maar zelfs al plak je me helemaal vol, dan nog kan ik haar door haar erg persoonlijke en individuele anti-islamkruistocht moeilijk nog vertrouwen als bron. Spijt me zeer.

On topic: ik wou dat 'leven en laten leven' ook een Bijbelspreuk was. Ieder zijn geloof gegund hoor, zolang we elkaar maar niet de strot afsnijden, opblazen of verhinderen te lezen wat we willen.

('Oh mogen er dan ook mensen in Jomanda geloven?' "Ja, dat mogen ze. Als ik maar mag zeggen dat het gevaarlijke onzin is." 'Oh, mag ik dan ook zeggen dat de islam gevaarlijke onzin is?' "Ja, dat mag je." 'Daarnet vond je nog van niet' "Weet ik. Ben van idee veranderd. Ik vind het wel mogen, het is alleen niet erg slim en ook niet erg leuk meer" 'En waarom mag AHA dat dan niet zeggen?' "Omdat zij als politica een verantwoordelijkheid draagt die verder gaat dan het uiten van haar allerindividueelste mening" 'Dus ze mag niet zeggen wat ze wil?' "Niet als politica nee" 'En als filmmaker wel?' "Ja dan wel" 'Nou dat vond jij toch een paar threads geleden niet' "Kan best. Nou vind ik het wel. Ze moet alleen een duidelijke lijn trekken tussen fictiefilms maken en aan politiek doen. En rot nou op, schizofreen." 'Rot jij lekker zelf op. Ik was hier eerst'. etc. *gillend af*)

veest van pim | 27-05-05 | 22:36

haha laat ze die kinderen maar van school halen zijn we ook weer van die kindjes af, dat kan later toch niks worden met zulke ouders die daar aan toe geven.

Dit is toch gewoon te gek voor woorden dit, lepeltjes buigen, gedachten beinvloeden... komt op he... als iets aan gedachten beinvloeden doet en in "wonders" geloven dan zijn et die gelovige wel.

Wooter | 27-05-05 | 22:01

@veest
Ik bedoelde eigenlijk, goed geschreven, want zo ' leuk ' is het gegeven natuurlijk niet.

preacher | 27-05-05 | 21:40

@Veest van Pim
Aaah, de haren in je nek gingen waarschijnlijk alweer overeind staan toen je haar naam in die link zag !
Ik kon helaas geen andere, onafhankelijke, bron vinden voor dit verhaal en ik ga er vanuit dat alles wat op haar weblog staat, gescreened wordt op zijn waarheidsgehalte, en dus geen leugenachtige propaganda is.
AHA is, net als ieder ander mens, een puzzelaar die, uit al die nieuwsfeiten die op ons afkomen, haar eigen verhaal maakt. Deze link lijkt mij dan ook slechts een nieuwsfeit !
Leuk stukje trouwens !

preacher | 27-05-05 | 21:26

oeps te hard voor crowley geweest. hij was zoals alle klassieke britse eccentriekelingen ook best grappig.

veest van pim | 27-05-05 | 21:24

Crowleys werk is overigens pseudofilosofisch gezwets van een man met te veel vrije tijd. Hierbij kroon ik mezelf dan ook tot de Aleister Crowley van deze thread. Crowley was n klassieke Britse excentriekeling die in de halfgare jaren zeseventig ineens hip werd omdat apestonede rockgitaristen hem gingen citeren. Daar heeft hij de volgende decennia Jomandagewijs een slaatje uit proberen te slaan. Een beetje zoals Anton Lavey, maar dan met meer klasse, stijl en intellectuele onderbouw, en zonder privéjet.

veest van pim | 27-05-05 | 21:20

wat je zei over angst en hersenfuncties kun je ook toepassen op het gekakel van AHA.

veest van pim | 27-05-05 | 21:11

@preacher: waarom geloof je blindelings alles waar de 21e eeuwse Tara Singh Varma mee aan komt zetten?

veest van pim | 27-05-05 | 21:07

Tizzal een tijdje aan de gang. Paar jaar geleden bij ons op de Boekenbeurs in A'pen had je op de standjes van kristelijke uitgeverijen waar normaal alleen boekjes over jezus en bijbelexegese worden verkocht, opeens een boek dat de verborgen boodschappen in Harry Potter aanklaagde. Inhoudelijk komen ze met hun verborgen boodschappen jammer genoeg niet veel verder dan het 'aanmoedigen van kinderen om zich te buiten te gaan aan een fantasiewereld van bijgeloof en occultisme enzovoort', waardoor ze 'voeling met de realiteit' zouden verliezen en dan zijn bandeloze seks, drugs, rock'n roll, hersenspoeling en harry potter nooit veraf natuurlijk.

Beetje dunnetjes als je nagaat wat voor schitterende, bloederige, morbide, pornografische en ronduit gore stuff er allemaal niet in de bijbel staat - en daar is het toch ook de bedoeling van, dat je er op zn minst een deel van gaat geloven?

Maar goed, mij niet gelaten, elk zijn meug en van mij hoeven de volgelingen van Simonis en Dorenbos Harry Potter niet te lezen.

Alleen verraden ze zichzelf door zogezegd op te komen voor 'het onschuldige kind'.

Kinderen ZIJN niet onschuldig, da's een. Het zijn etterbakjes.

Twee: elk kind leest maar wat hem of haar bevalt - we mogen al blij zijn dat ze überhaupt nog lezen. En als ze Potter lusten, gaan ze vanzelf meer en andere dingen lezen.

Drie: al die jeugdboeken over bijbelfiguren, de strips, de tekenfilms en de andere crap die ik en vele van mijn generatiegenoten in de jezusgekke jaren zeventig moesten slikken, zijn NIET vergeven of vergeten. Dat was in die logica net zo goed een aanslag op de ziel van het onschuldige kind - een aanslag waar de scholen bovendien gewillig aan meewerkten.

Vier: als de christenen er nou gewoon voor zorgen dat hun boek net zo'n hype wordt, hoeven ze niet meer te zeuren. Marktdenken jongens! In het tijdperk van de vrijhandel kom je met het denkkader van de monopolist nergens meer.

Vijf: elke keer als je je ergens door in het kruis (excusez le mot) getast voelt, "Won't somebody please think of the CHILDREN" roepen is erg Amerikaans en vooral erg laf. Die kinderen lezen die shit graag en ze weten zelf heel goed wat voor boeken kut zijn en wat voor boeken niet. Daarom dat er zoveel aan marketing voor kinderen wordt vergooid die niet met inhoud, maar met peer pressure of met het emotioneel chanteren van de ouders te maken heeft. Als je de kinderen zelf laat kiezen, op INHOUD van boeken, kiezen ze wat hen het beste bevalt, en zo hoort het ook.

veest van pim | 27-05-05 | 21:06

Mag ik even een lans breken voor o.a. onze Christelijke reaguurders en andere Christenen ? Ik denk dat de meesten dit net zo idioot vinden als de rest van ons, met Aleister Crowley www.geocities.com/Athens/Acropolis/189...
hoef je natuurlijk niet aan te komen, maar ik denk toch dat de meesten Harry Potter ook wel als een vermakelijk sprookje zien.
Net zoals alle religies hebben ook christenen hun fundamentalisten en is het verkeerd om een heel geloof af te rekenen op zijn fundi's.
Ik zou dan ook hier willen pleiten voor enige tolerantie ten opzichte van elkaar ! Heidenen hebben ook hun fundamentalisten !
Als mensen over de grens gaan van het toelaatbare, dan wordt het tijd om ze hard aan te pakken !
Helaas mogen we dat schijnbaar van de EU niet meer doen bij onze Islamitische vrienden ,zie
ayaanhirsiali.web-log.nl/log/2638621
Dom, dom, dom!
En wat de kinderen betreft, in hoeverre mag je je bemoeien met de opvoeding van iemand zijn kinderen ?
Dat lijkt mij nou een interessante discussie !

preacher | 27-05-05 | 20:47

dat moet een pijnlijke gebeurtenis zijn geweest! je kunt zeggen wat je wilt maar het is toch een dikke duizend pagina's..
chapeau hoor!
ik heb zelf al het zweet op mn voorhoofd bij een opgerold psalmenboekje..

lay--z | 27-05-05 | 20:42

Baal's werk zal door niemand worden gedwarsboomd!

rzer0 | 27-05-05 | 20:41

Wat een middeleeuwse stomkoppen die christenen! Ik vind ze net zo idioot als moslims! Geloven in een boek wat door iemand is uitgescheten en zijn hun hele leven bang voor de hel.

Rapunzel | 27-05-05 | 20:17

mensen die van harry potter houden, weten tenminste nog dat het eigenlijk niet echt is.

chr.h. geloven in hun sprookje. dat is vrij tragisch wat mij betreft.
wat zou er gebeuren als alle harry potter lezers zouden eisen dat een dominee/priester niet meer in het openbaar zijn toverspreuken zou mogen doen..

lay--z | 27-05-05 | 20:11

en wie is dan wel de oorspronkelijke schrijver van de bijbel....?
het kan ook gewoon een gevonden sprookjesboek zijn van iemand met net zoveel talent als Hans Christiaan Andersen.
er is maar 1 geloof en dat is je eigen geloof, waar dan ook in!
en de rest van de zogenaamde geloven zijn alleen maar in het leven geroepen om een reden te hebben om oorlog te voeren, en daar je macht als groep mee uit te breiden!
IK geloof das meer dan genoeg! waarin?
dat gaat je niks an....

e-one2day | 27-05-05 | 20:11

@lucas
Minder achter je toetsebordje zitten en harder werken... chagerijn.

Die fijne | 27-05-05 | 19:47

@King of C.
Het heeft in ieder geval wel een stimulerend effect gehad op je fantasie !

preacher | 27-05-05 | 19:35

Harry Potter heeft wel degelijk invloed op de gedachtgang van mensen. Ik durf hier te bekennen dat ook ik het eerste boek heb gelezen, en ik durf ook te beweren dat dat boek mijn paranomale gaven aanwakkert. Zojuist nog kreeg ik een visioen door over wat er de laatste tijd mis is met Nederland. Dat is heel simpel: Het conservatieve gedeelte van het land wat wij nu nog kennen als de USA heeft eindelijk een tijdmachine uitgevonden en loopt ons daarmee ontzettend te f*cken. Dat verklaart ook dat inderdaad de enige echte Harry Potter onze premier is geworden. tijdreizen. Dat verklaart waarom de AIVD niets deed tegen Mohammed B, de toekomstige FBI greep in. Zo belandde ook de computer van Tonino op straat en waar is die taxichauffeur gebleven? Ik durf te wedden dat die al weer teruggestraald is.
Nee dankzij Tolknogwat is mij een hele hoop duidelijk geworden.

King of controversy | 27-05-05 | 19:32

Nou, vooruit, nog maar een keer: Religie is de bron van alle kwaad.
Denk zelf!

HoerenSloep | 27-05-05 | 19:30

Oooh FLAMEWAR!!! Yes!
<leunt achterover, kan nog net bij F5>

TM | 27-05-05 | 19:24

@Gothmog
Een waar gezegde, angst is een sterke drijfveer en schakelt ook enigzins de hogere hersenfuncties uit !

preacher | 27-05-05 | 19:14

@lagonda
Ik hoop dat je snel een remedie vindt voor deze allergische aandoening, vooral die blaasjes rond de anus lijkt mij zeer ongemakkelijk !

preacher | 27-05-05 | 19:11

Gekke jongens, die gristenen... Dankzij Satan heeft de Kerk überhaupt 2000 jaar overleefd, maar dat zien ze dan weer niet. Humor...

Gothmog | 27-05-05 | 19:09

"don't pray in my school, and I won't think in your church"

Grafbek | 27-05-05 | 19:08

@ Rabarberke; ik ben het (alweer) eens met Lagonda..

Fruitvlieg | 27-05-05 | 19:04

Nou ja, preacher, ik krijg een rood waas voor mijn ogen en blaasjes rond mijn ster van al te vanzelfsprekende (reli-)propaganda. Want ja, natuurlijk weet ik dat reli's niet van Crowley houden, en natuurlijk weet ik dat rabarberke dat precies daarom neerzet, maar dat vinnik dan net wat te makkelijk punten scoren voor het in-orde-ego en voor het kamp van Jezus en zijn kornuiten --- met name als je niet weet waar het over gaat. En dan moet ik even hakken. Flauw he? Maar het is alweer gezakt hoor.

Lagonda | 27-05-05 | 19:01

Hadden we Anne Nijburg zijn emailadres al voor leuke suggesties ?
[email protected]

preacher | 27-05-05 | 19:01

@ Rabarberke; zien we hier nu de ware christen? schelden en tieren? Je noemt iets, er wordt gereageerd. Meerderen zien het als een suggestie, maar dat onstaat volgens jou allemaal in ons hoofd? Je wekt nu wel een heel andere suggestie.., je mag dat zelf invullen '-)

Fruitvlieg | 27-05-05 | 18:57

@lagonda
Het lijkt mij overduidelijk dat christenen niet zo blij zijn met Crowley of andere 'magisters' en aanhangers van the dark arts. Jij wil dat schijnbaar toch horen van rabarberke, sorry dat ik mij bemoeid heb met je diepgravende onderzoek naar de waarheid!

preacher | 27-05-05 | 18:55

Jahaa, rabarberke, je bent een gezegend meiske. Knap hoor! En nu snel naar die meneer met die rode pet voor een GRATIS ZAKBIJBELTJE! Hollen maawr!

Lagonda | 27-05-05 | 18:54

@lagonda Wat moet ik je vergeven... een trol is een trol. Degene die jou voedt zit fout... en dat ben ik helaas. Einde.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:53

Fox is boos! Onnozele mensen zijn dat!

Fox77 | 27-05-05 | 18:52

@fruitvlieg De suggestie ontstaat in jouw hoofd, niet op mijn toetsenbord.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:50

Laat maar, fruitvlieg. Ze zal wel voor ons bidden. En ze is Christen, dus ze zal het ons ook vergeven <grijns>.

Lagonda | 27-05-05 | 18:50

@lagonda / fruitvlieg Jullie zouden elkaar nog gelijk geven als het helemaal nergens over ging.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:49

@ Rabarberke; dat ben ik niet met je eens, je uitspraak suggereerde iets..

Fruitvlieg | 27-05-05 | 18:48

@fruitvlieg Ik had voor de dikkeren van plank voor 't hoofd onder ons moeten zeggen: "Zolang boeken van Levi en Crowley geen onderdeel uitmaken van het verplichte lesprogram op de kleuterschool..." etc. Gelukkig dat jullie altijd zo duidelijk schrijven wat je bedoelt. (Huahuahua)

Rabarberke | 27-05-05 | 18:48

@Fruitvlieg: my point exactly!

Lagonda | 27-05-05 | 18:47

Och jee, een jij-bak. Tijd voor een bierie!

Lagonda | 27-05-05 | 18:46

@preacher Trollen polariseren nu eenmaal graag.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:46

VET!!!ik kan nu eindelijk goede cijfers halen gewoon ff een paar bliksemschichten laten inslaan en klaar is kees (nooit geweten dat lezen zo cool was)

ruger 9 | 27-05-05 | 18:45

Wat ook een aandachtspuntje op de politieke
agenda zou mogen krijgen is dat ik mij behoorlijk boos kan maken over het feit dat
er scholen zijn die eisen dat meisjes in rokken moeten lopen.

Ik ervaar dit als schokkend en zeer aanstootgevend! Ik kan mijn ogen niet open doen of daar gaat weer zo'n groep fietsende
meisjes, in rok gekleed! De rok fladderend langs hun heupen en de enkels bloot. Kwijlende mannen volgen met hun ogen de fietsende meisjes, dag in dag uit.
Broeken wil ik zien! De enkels bedekt.

Tipnix | 27-05-05 | 18:45

"Zolang die kids niet Eliphas Levi of Alistair Crowley gaan lezen is er weinig aan de hand." En wat zou er dan wel aan de hand zijn als ze het lezen? Dat ze het niet begrijpen? Of dat ze misschien gaan leviteren?

Fruitvlieg | 27-05-05 | 18:45

@preacher: Beter lezen, maat. Ik schrijf toch heel duidelijk: "Nou ja, Crowley is behoorlijk moeilijk. Met magie moet je simpel beginnen. Vandaar Harry Potter.". Ik vraag alleen wat er mis is aan Crowley. Blijkbaar "is er iets aan de hand" als Crowley wordt gelezen, en veroorzaakt het lezen van Crowley "psychoses". Daar word ik dan heel nieuwsgierig van.

Lagonda | 27-05-05 | 18:45

@lagonda Luister, als het jouw ego goed doet te denken dat ik terugkrabbel, denk wat je wilt, opa :) Daartegenover staat wel dat je niet in staat bent mijn simpele uitleg te begrijpen, hetgeen ondanks de aangevoerde belezenheid op een tamelijk simpele geest duidt.

Trouwens, heb jij een Aston Martin Lagonda, dat je jezelf zo noemt? Namesdroppert.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:44

@rabarberke: Ha, ja, OK. Krabbel terug in vrede, mijn kind.

Lagonda | 27-05-05 | 18:42

@lagonda
Je 'discussie ' begint om @18:04 als Rabarbeke zegt dat Crowley niks voor kinderen is ! I rest my case !

preacher | 27-05-05 | 18:42

@lagonda dat is het 'm juist, je zegt zo verdomd weinig. En wat jij zegt dat ík zeg, zeg ik niet eens.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:40

@preacher: zeg ik dat dan?

Lagonda | 27-05-05 | 18:39

@lagonda Jij trekt nogal wat conclusies zeg. Ik keur niets af, dat wil jij graag, want dat zou jouw argumentatie voeden. Verder zijn mijn geloofsovertuigingen wat breder dan jouw perceptie wil doen geloven. Zowel de christelijke traditie als de magie hebben gemeenschappelijke wortels in tradities en geschriften. Ik keur niets af. Vergelijk het met wiskunde: Ik vind het niet erg dat kinderen wiskunde leren, maar ik zou me wel verbazen als er differentiaalrekenen op de kleuterschool zou worden onderwezen. Crowley:Potter=Differntiaalrekenen:optellen.

Ik kan het een naieve christenfundamentalist misschien nog beter uitleggen dan aan jou. Ennehh... win ík er iets mee? Nee. Dus laat lekker zitten, geloof wat je wilt ;)

Rabarberke | 27-05-05 | 18:38

@Lagonda
Kom aan man, Crowley is toch niet te vatten voor kinderen !

preacher | 27-05-05 | 18:36

@rabarberke: Oh, ik snap het prima hoor --- je noemt Crowley en Levi (die overigens op geen enkele manier op een lijn met elkaar zijn te zetten) om ze af te keuren. Niet omdat ze te moeilijk zijn, maar omdat je geleerd hebt dat ze inhoudelijk niet stroken met je geloofsopvattingen.

Lagonda | 27-05-05 | 18:34

Christenhonden zuigen.

aardappel | 27-05-05 | 18:34

Mensen we moeten terug naar die goeie ouwe tijd van heksenverbrandingen. Stel je voor dat mijn kind straks een toverspreuk leert uit de nieuwe harry potter. Op de brandstapel met hem. Het is dat het warm is anders stak ik mijn haard vast aan.

Ik wacht met spanning op de discussie over Haloween. 'T zou verboden moeten worden.

Tipnix | 27-05-05 | 18:34

Wahahaha! Dit is zo nutteloos! Hulde aan de niet-gelovigen onder ons! Hulde! Hulde!

Fox77 | 27-05-05 | 18:29

@lagonda Ik drop wat ik wil. Het enige dat ik zei is dat die boeken die die kids te lezen krijgen niets voorstellen en dat er serieuzere literatuur is, zoals van crowley of van levi en dat als men dat ging lezen, dan zou ik ook mijn wenkbrauwen fronsen. En ja ik heb vroeger wat teksten van crowley gelezen en een boek van levi. Maar in tegenstelling tot jou hoef ik niet prat te gaan op het feit dat ik 'm gelezen heb. Ik heb ook de speciale relativiteitstheorie niet gelezen, maar weet dat je zoiets niet op de kleuterschool moet gaan onderwijzen. Ga je het nou eindelijk snappen?

Rabarberke | 27-05-05 | 18:29

@666 Jij weet niet eens het verschil tussen fundamentalisme en je vette nek :)

Rabarberke | 27-05-05 | 18:26

@ Rabarberke; naief heeft nog wel iets 'onschuldigs', dat kan ik dit toch niet echt zo noemen..

Fruitvlieg | 27-05-05 | 18:26

666 is zoooo 2004 ! Je hebt zeker nog niet gehoord, dat het tegenwoordig 616 is ?

preacher | 27-05-05 | 18:26

@rabarberke: Ja, eh, wie begint er hier nou te namedroppen? Als je een waardeoordeel uitspreekt, zou je toch op zijn minst moeten weten waar het precies over gaat --- anders dan menen te weten dat Crowley "eng" is.

Lagonda | 27-05-05 | 18:25

@Rabarberke
Waarom ga jij dan niet ergens anders trollen maffe grrristenfundi.

666 | 27-05-05 | 18:24

@fruitvlieg Religieuze naiviteit heet dat.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:23

wie zo'n brief serieus opstelt, is het levende bewijs van bezetenheid..

Fruitvlieg | 27-05-05 | 18:21

@lagonda Als jij graag wilt horen dat ik nog nooit een boek van Crowley gelezen heb, waarom vraag je dat niet gewoon? Daar is geen magie voor nodig. Ga even bij iemand anders lopen trollen anders.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:21

@ Lagonda; 1-0 '-)

Fruitvlieg | 27-05-05 | 18:20

Anne Nijburg in de volkskrant;"kan lijden tot slapeloosheid, stress en agressie ".
www.kidsweek.nl/kidsweek/show/id=11730...
Tja, als ik mijn sprookjesboek uit had, vloog ik daarna ook de hele buurt aan !

preacher | 27-05-05 | 18:19

@rabarberke: Ja, OK. Ik wist het niet helemaal zeker, maar je hebt dus nooit een letter van Crowley gelezen.

Lagonda | 27-05-05 | 18:17

@lagonda Ja een psychose moet je langzaam opbouwen :)

Rabarberke | 27-05-05 | 18:16

@rabarberke: Nou ja, Crowley is behoorlijk moeilijk. Met magie moet je simpel beginnen. Vandaar Harry Potter.

Lagonda | 27-05-05 | 18:13

@thalassa er zijn christenen die het OT letterlijk nemen en er zijn er die het symbolisch nemen. Van de vertaling is iig weinig oorspronkelijks meer over.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:12

@lagonda Wie ben ik om te zeggen dat het verkeerd is? Het lijkt me alleen geen lesstof voor jonge kinderen.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:11

@rabarberke: Er van uitgaande, uiteraard, dat jij ook prima weet wat-ie heeft geschreven.

Lagonda | 27-05-05 | 18:11

Christen weten het verschil tussen fictie en feit niet. De bijbel is al angstaanwekkend genoeg. Ooit het oude testament gelezen?

Thalassa | 27-05-05 | 18:11

@rabarberke: Ik weet prima wat Crowley heeft geschreven. Ik wil graag van jou horen wat er verkeerd aan is.

Lagonda | 27-05-05 | 18:09

@lagonda Google is je vriend.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:08

DDOSsen die hap, tijd voor censuur op de wijze van Geenstijl.

SamF | 27-05-05 | 18:07

@staaff Voor één malloot die zoiets schrijft hebben we tien randdebielen die het uit proportie trekken. Jij bent daar een van. Spoel jezelf lekker door de plee.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:07

@Rabarberke: dat had je al gezegd, maar waarom niet?

Lagonda | 27-05-05 | 18:06

Yep, den kogel is door den kerk. Dit prachtige kabinet - mogelijk gemaakt door U, den kiezer - heeft in haar oneindige wijsheid besloten dat U, den Nederlander, weer aan het geloof moet. Het normen- en waardendebat in den vijfde versnelling. Weg met den Zondaars, een totale overgave aan het Ware Woord is wat U rest. Weg met den Heaumeaux en den Geitenliefhebbers. Den aarde zal wederom bevolkt worden met fijne grrristelijke koters. Voor hen die denken te kunnen ontsnappen: NOT!!! Geloven zult U, al moeten den Balkster, dominee Donner en Maria de Waanzinnige het persoonlijk door Uw strot komen duwen! U zijt gezegend!

lulkoek | 27-05-05 | 18:06

En nog maar een keer: religie, in welke vorm dan ook, is voor de achterlijken. Nog nooit een religie gezien die werkelijk iets positiefs toevoegd aan het maatschappelijke gebeuren.

DeKeet | 27-05-05 | 18:05

@lagonda da's geen kost voor kinderen lijkt me

Rabarberke | 27-05-05 | 18:04

Wat is er mis met Crowley?

Lagonda | 27-05-05 | 18:04

Ik wist niet dat dat soort mensen op internet konden. O ja natuurlijk ze hebben gewoon hun EO filter aan, die filtert alles behalve www.EO.nl eruit.
Maar even alle gekheid op een stokje, dit is toch godverdegodver te gek voor woorden! Ze zijn echt aan het god-trippen denk ik ofzo maar ze zijn helemaal gek. Spoel die bijbel toch door de plee!

STAAFF | 27-05-05 | 18:03

Waaat en onzin zeg... en dat zeg ik als christen. Zolang die kids niet Eliphas Levi of Alistair Crowley gaan lezen is er weinig aan de hand.

Rabarberke | 27-05-05 | 18:03

@ZakkenVuller: Niet echt --- fundie Christenen in Amerika zijn fel tegen Halloween.

Lagonda | 27-05-05 | 18:01

2005 dreigt wederom een jubeljaar te worden.

Shareholder | 27-05-05 | 18:01

Heeft dat christentuig nu ook al over zulke onbenulligheden te zeiken???

divincenzo | 27-05-05 | 18:01

de kinderbijbel jah ;)
maarjah...
ik heb in fantasy boeken (die ik nogal veel lees) niets over een of andere slechte macht gehoord.
je mocht eerst al niet je mening uiten, nu mag je nieteens fantasie hebben...
komop zeg, zeik niet zo.

Mored | 27-05-05 | 17:59

tjah.. als er kinderen paranormaal begaafd zijn zullen zie die gaven toch wel gebruiken of je nou je kop in het zand steekt of niet

JaneDoos | 27-05-05 | 17:59

Ja daaaaag. Aan de andere kant van de wereld vieren onze fundamentalisten met alle plezier Halloween...

ZakkenVuller | 27-05-05 | 17:56

zit de bijbel eigenlijk ook bij de kinderboeken?

Fruitvlieg | 27-05-05 | 17:52

@Dr.Kets: Wat is jouw versie dan?

Lagonda | 27-05-05 | 17:48

Leren ze eindelik iets op school is het weer niet goed.

666 | 27-05-05 | 17:45

@heb jij daar bewijs voor? Anders geloof ik toch graag mijn versie, die is namelijk veel aannemelijker en staat al bijna 2000 jaar... Tot nu toe is er nog niemand opgestaan om het tegendeel te bewijzen...
Zeg nou zelf Ranja? Paaltjes, Meditatie? Nog effe en er kwam ook een UFO langs met Zalm erin die kwam vertellen dat er straks niets zou veranderen in de prijs voor spijkers, wijn/ranja...

Dr.Kets | 27-05-05 | 17:45

Het zou natuurlijk grappig zijn om een verschrikkelijk pro Bijbel en Onderwijs standpunt in te nemen. Dan kunnen de reaguurders van GS weer naar hartelust hun boosheid in creativiteit omzetten. Maar dat zou niet eerlijk zijn. Als ik moet afgaan op de berichtgeving van Bijbel en Onderwijs is het alarmfase 1. Maar ik neem aan dat als de kinderboekenweek van start gaat de scholen duidelijk zullen maken dat het thema eigenlijk de sprookjeswereld is. Zelf vind ik de films van 'The Lord of the rings' erg goed, evenals bepaalde science fiction. Dan wordt het wel erg lastig om, als ik vader zou zijn, de kinderen (die ik niet heb) van school te houden.

Barbapoeppa | 27-05-05 | 17:43

o.t.

Van VIAGRA wordt je blind. Nu op RTL Z
Dan maar aan de Cialis.

superjan | 27-05-05 | 17:36

Nee, dit moet wel een spoof brief zijn! Jullie gaan toch niet zeggen dat er echt mensen zijn die... Of...
Mevrouw of meneer Nijburg. Hebt u er wel eens bij stilgestaan dat niet alles wat u leest echt is? Dat die oren van die meneer uit Star Trek niet bijgepunt zijn met een puntenslijper, maar gewoon make up producten zijn? Dat die chocolade-eieren in de tuin verstopt zijn door uw moeder en niet door de Paashaas? Dat kinderen nou eenmaal graag fantaseren en dat boeken als die van JK Rowling die kinderen wel eens zouden kunnen stimuleren in plaats van verderven? Dat kinderen heel goed het verschil tussen verzinsel en echt kunnen inzien, EN DAT U DAT NIET VOOR HEN HOEFT TE DOEN!!
Kinderen moeten gestimuleerd worden om dingen te doen. Wat u doet is onderdrukken, gewoonweg omdat u denkt dat u het beter weet.

inuk | 27-05-05 | 17:33

@ Dr. Kets. Dat is allemaal allang achterhaald: wijn bleek ranja te zijn, hij wist gewoon waar de paaltjes in het water stonden, nee aan een afgevallen hand heb je geen lepra meer, iemand die goed kan mediteren kan heel veel pijn verdragen en zo iemand kan ook heeeeel goed zijn hartslag verlagen, tja en als iedereen dan weg is sta je op en loop en naar huis.

Lilith | 27-05-05 | 17:33

BTW : waar haalt de Bijbelaanbiddersvereniging Urk eigenlijk het recht vandaan om op te roepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid? School is verplicht. Learn to live with it suckers.
En zo niet dan sturen we ze meteen terug naar waar ze vandaan kwamen. Terug naar de bergen van Staphorst, de woestenij van Volendam en de wijde steppes van Urk.

TM | 27-05-05 | 17:30

Het valt me op dat deze gristenen nog geen terroristen genoemd worden. Als het Moslims waren dan was die vergelijking wel uit de kast getrokken.

Momus | 27-05-05 | 17:29

@Dr. Kets: daarom juist. Reli's zijn bang voor concurrentie.

Lagonda | 27-05-05 | 17:29

Waarom de Christenen toverij in al zijn vormen nu zo verfoeid is mij onduidelijk, Zij hebben de grootste goochelaar van allen zelfs verheven tot godenzoon... Veranderde water in wijn, liep over het water, genas mensen van lepra,liet zich vastspijkeren aan een kruis,stierf en stond weer op.. Ik zou zeggen Houdini, Hans Klok, Hans Kazan en Harry Potter eat your hart out!!

Dr.Kets | 27-05-05 | 17:26

@Loebas,
Daar krijg je anders hele mooie advertenties in homobladen voor terug

SuperG | 27-05-05 | 17:25

Wat zeuren ze nou.... Harry Potter is allang aan de macht in Nederland.... En sindsdien is hij bezig om ons inkomen te laten verdwijnselen

Loebas | 27-05-05 | 17:23

Als ik me nou als een gristen voor zou doen zouden ze dan bij Specsavers mijn klacht over een bep. reclame spotje wel serieus nemen?

Lilith | 27-05-05 | 17:21

Over mijn favo bond gesproken...
Redactie, is dit niks voor jullie stijlloze PBC-elftal?
www.bondtegenvloeken.nl/actueel.php?ni...

Dat trespa is natuurlijk niks. Gewoon vragen naar tropisch hardhout.

SuperG | 27-05-05 | 17:18

@ Arduenn. Mooie brief man! Ha!

Thalassa | 27-05-05 | 17:16

En het complete kabinet gaat nu op initiatief van Hare Exellentie van der Hoeven een brede maatschappelijke discussie aan over???? JAJAJA je raadt het al? Over de Evolutietheorie!!!
De wereld rammelt in zn voegen, maar onze Nederlansche Overheid heeft weer wat om zich ECHT druk over te maken!!!

fuckje | 27-05-05 | 17:15

Oproep tot gebed? Ha! Dan heeft mijn brief toch geholpen!

Geachte redactie van bijbelenonderwijs.nl,

Op de website www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?ite... uitte u uw bezorgdheid omtrend de volgende werken:

"de verhalen van Tonke Dragt, Tolkien en J.K. Rowling, De Tuinen van Dorr van Paul Biegel en Arthur, de zienersteen van Kevin Crossley-Holland, hekserij, tovenarij en magie, glaasje draaien, vuurlopen, waarzeggerij, tovenarij en geesten oproepen".

Sta mij toe dit lijstje aan te vullen met vergelijkbare kwalijke publicaties en schrijvers:

"de boeken van Sir Walter Scott, de Heilige Koran, Marga Minco, Stephen Hawking's 'A Brief History of Time', het Medisch Compas, Jan Wolkers (diverse werken), Jan Cremer, Erich von Däniken, de amerikaanse filmindustrie, Shakespeare, Wolfgang Amadeus Mozart, De Da Vinci-Code, Waterschapsheuvel, The Astrophysical Journal, Prana, Reader's Digest, het internet, de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen, het blasfemische 'De Ontdekking van de Hemel' van Harry Mulisch, 'The Origin of Species' van Charles Darwin, Gerard van het Reve, 'De Ilias' van Homerus... "

U begrijpt, ik kan (helaas) nog uren zo doorgaan. Gelukkig zijn deze boze werken minder toegankelijk voor tere kinderzieltjes. Echter, laten we de Christelijke medemens niet vergeten te behoeden voor de bovengenoemde verderfelijke invloeden.

Ik verzoek u daarom met kracht een brief op te stellen voor een breder publiek, met met daarin het expliciete en dringende verzoek om uit boekwinkels, biblio- en videotheken weg te blijven, geen televisie te kijken en kranten links te laten liggen, niet meer de deur uit te gaan, de gordijnen dicht te doen en de handen samen te vouwen, de gedachten tot de Heer te richten en te bidden om verlossing van deze kwade wereld.

Met vriendelijke groet en hopende dat u zich met overgave aan deze taak zult kwijten verblijf ik,

Arduenn (van Het Bos dat een beetje Zwart genoemd wordt, maar hopelijk neemt u daar geen aanstoot aan)

Arduenn | 27-05-05 | 17:14

nu vraag ik me af na het lezen van die open brief van die aardige mevrouw...

De bijbel he.. die is toch stukken geweldadiger dan een tof boek over een grote vriendelijke reus?

misschien is de paranormale weg wel dé manier om met god in aanraking te komen ook nog.. je weet maar nooit

ezchaoz | 27-05-05 | 17:14

Als ik Christen zou zijn zou ik me pas zorgen maken als mijn kind ineens hoorntjes laat groeien, of daadwerkelijk begint te praten met haar overgrootmoeder die al 40 jaar dood is. Maar misschien ben ik dan wel weer een pappen en nathouden-figuur.

Markdus | 27-05-05 | 17:13

@LdeLL>
Lucas:"Jan... You re a hot man"
Jan:"Yes Lucas you're kinda hot too."

superjan | 27-05-05 | 17:12

@paashaas

mee eens, makkelijke groep om aan te pakken, weinig weerwoord van deze groep waarschijnlijk.

Mazzel | 27-05-05 | 17:11

Weet ik, Jan ligt hier op mijn bank.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 17:10

@ superjan /
nee weet ik nix van, mijn vriendin doet de tuin

cloggie42 | 27-05-05 | 17:09

Jan heeft Hernia. Wisten jullie niet he?

superjan | 27-05-05 | 17:07

hahahahaha.... zo.. komt er ook iemand uit de middeleeuwen aalgelopen.
kom op nou... glaasje draaien voor kids van 8 jaar... ik weet niet of hij wel eens op een normale basisschool heeft gekeken maar ik zie de kids daar geen glaasje draaien.

nee kom op nou, ga eens verhuizen naar texas en mss willen ze daar je doom-scenario's wel aanhoren.
ik hoop nou niet dat ouders werkelijk zo ignorant zijn dat ze dit gaan geloven

Brain | 27-05-05 | 17:07

@ Lucasdelinkselul /
wat dacht je van Jan Marijnissen:
?Als we ja zeggen hevelen we opnieuw macht over naar Brussel. Macht die we waarschijnlijk nooit meer terugkrijgen. Als we nu nee zeggen, kan er eindelijk een open debat komen over de rol van Europa in Nederland. We krijgen dan de vrijheid om een betere Europese samenwerking af te spreken voor de toekomst.?

cloggie42 | 27-05-05 | 17:07

Mozes die de zee splijt. Nee, dat kan natuurlijk weer wel. whahahahahaha

Thalassa | 27-05-05 | 17:06

Goede brief!

In plaats dat die gristenen nou eens bang worden voor pedeaupriesters, incektvaders, inwijd-opaas en holpinkhopmannen, gaan ze nu een kruis tocht tegen Harry Poter beginnen?

Ik heb het niet zo op fanatieke gnqers maar onze eigen gristenen zijn minstens zo eng.

superjan | 27-05-05 | 17:06

De Duivel grijpt alles aan om de mensheid te zieken, zou hij soms ook achter hetaantal nee stemmers in nederland zitten

Mellorenz | 27-05-05 | 17:04

Niets gevaarlijkers dan Harry Potter.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 17:04

Heerlijk, dat Christen fundementalisme!!.

@ Bootvis, Whahahah!!!.

rennie b | 27-05-05 | 17:04

Dit vind ik als Christen gewoon echt nergens op slaan, wat kunnen boeken als Harry Potter e.d nou voor uitwerking geven? Zomenteen vliegt vast heel de klas rond met een bezemsteel? beetje jammer.

ennem verder, ik weet dat jullie een hekel hebben aan de 'gristennen' enzo maar er zijn ook wel andere dan alleen die zeikstralen die net doen alsof ze niks anders doen dan in de bijbel lezen maar stiekem zich helemaal lam zuipen.

Maarja waar hebben we het over.

DumpedArt | 27-05-05 | 17:03

Beetje overtrokken reactie van mn geloofsgenoten. Hoewel ik me hun reactie (een beetje) kan voorstellen. Ik vind trouwens belachelijk dat dit onderwerp vind gekozen is want je weet van te voren dat er (ook van meer gematigede christenen en moslims) protest komt. Dit is bij "griezelen" en volgens mij nog een paar ook gebeurt.

Stichting Kinderboekweek maakt zich imo (alweer) schuldig aan gelovigen pesten.

En tja er is nu eenmaal leerplicht in Nederland dus in principe moeten de kinderen naar school en is ze van school halen onmogelijk.

bootvis | 27-05-05 | 17:03

Logisch, 666 stopt overal zijn haakneus in. Kinderen moeten het paranormale-intuïtieve zelf ontdekken, maar eerst dient het geweten ontplooid te worden en de hersentjes volwassen.
Anders krijg je al gauw wat [Horrormode]Satanische[/Horrormode] trekjes.
De kinderen geforceerd in surrealistische sprookjes leren geloven, waarbij je voorgoed hun Gezond Verstand doodt, is geen opvoedkundige aanrader.
Eerst een stevige bodem van beide voetjes op de aarde. De rest aan spirituele ontdekkingen mogen ze zelf later doen.

Oude Heks | 27-05-05 | 17:03

@Meneer, je verkracht de layout ;)

vast ook nog druk. 666

Primal | 27-05-05 | 17:02

Tsjonge, die chick die de open brief heeft geschreven leeft echt in het jaar nul.Of dat toverthema ook maar iets te maken met occulte praktijken.... Aanpakken die christenhonden die evt. de leerplicht ontduiken...

brutus68 | 27-05-05 | 17:02

whahahahahahahahahahaha, sorry moest ff

Lilith | 27-05-05 | 17:02

Harry Potter rules (dit keer niet JP)

cloggie42 | 27-05-05 | 17:02

Wahaha te lachwekkend.

OneUp | 27-05-05 | 16:59

Het kinderboekenweekgeschenk dit jaar, heeft dat toevallig 666 bladzijden?

Kapitein Stijlvol | 27-05-05 | 16:58

@paashaas
Zeg iets nuttigs of houd je kop :/

Iig die gristenen zijn weer bezig.. Als je je eigen kind er niet heen wil sturen best, maar laat anders eens met rust.

Altijd Raak | 27-05-05 | 16:57

Snap niet echt waar je je druk om maakt. Jullie kennen toch ook censuur :P

paashaas | 27-05-05 | 16:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken