Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man rijdt 140 km/h waar je 30 mag

DERTIG WESLEY

VRIJSPRAAK!

Dit is een bericht aan alle mensen afkomstig uit de regio Froombosch / Hoogezand / Siddeburen / Slochteren / Kolham / Wagenborgen, zeg maar de N387 en alle wegen in de buurt. Jullie streekgenoot Wesley S. (27) is een totale idioot. Wesley reed 140 kilometertjes per uur over de Langewijk bij Froombosch, 128 na correctie, en je mag daar dus 30. "Hij deed dat terwijl zijn rijbewijs was geschorst (vanwege eerdere verkeersmisdrijven) en onder invloed van softdrugs." Toen Wesley werd aangehouden verklaarde hij dat iemand anders achter het stuur zat: "Een weggelopen onbekende." In de rechtszaal was dat ineens zijn broer. Eerder werd Wesley dus ook al aangehouden, ook al zonder rijbewijs maar mét drugs in z'n mik. Gek genoeg spreekt de rechter 'm vrij: "Ik vind dat wettig kan worden bewezen dat u de bestuurder was. Maar ik heb wel twijfels, want ik kan niet uitsluiten dat uw verhaal klopt. U krijgt dus het voordeel van de twijfel: vrijspraak." Ook omdat de reclassering zo positief over 'm is, want Wesley is ook een soort slachtoffer. Nou mensen uit de regio, en Noordoost-Groningen in het algemeen, trek uw dochter aan de kant als Wesley S. eraan komt gieren want hij is een compleet maffe idioot. Zegt het voort.

Reaguursels

Inloggen

Heee, eentje uit de oude doos. Veeele jaren geleden. Sociale dienst Rotterdam. Aangeklaagde/ uitkeringsfraudeur: "Tja, edelachtbare. Ik heb niks fout gedaan. Want er landde een vliegende schotel en die mannetjes hebben op mijn rekening geld gestort en me cash gegeven." Rechter: "Mmm, dat zou allemaal best eens kunnen. Vrijspraak. De sociale dienst moet u weer uw uitkering verstrekken"

HeelStijl | 28-07-20 | 12:44

Het is wachten tot er slachtoffers vallen. En dan ook gewoon deze rechter dagvaarden en aansprakelijk stellen.

Steifnek | 28-07-20 | 10:31

Deze story geeft weer eens aan, dat in dit land de tolerantie veel te ver is doorgeschoten. Lieden, die wettige afspraken aan hun laars lappen en bovendien hun landgenoten in gevaar brengen, moeten worden gestraft en niet te mals. Zo de rechter dit niet meer kan of wil doen, dan maar een juryrechtsporaak invoeren. Het recht is hier vervallen tot hoogstaande, academische discussies, die soms kant noch wal raken.

hansem | 28-07-20 | 09:03

Geen rechtspraak maar kromspraak.

Jafco | 28-07-20 | 08:25

De rechter: "Ik vind dat wettig kan worden bewezen dat u de bestuurder was. Maar ik heb wel twijfels, want ik kan niet uitsluiten dat uw verhaal klopt." Vreemde formulering van een rechter. De verdachte hangt een onzin-verhaal op over een andere-bestuurder (het deel "uw verhaal") en tegelijkertijd acht de rechter bewezen dat de verdachte de bestuurder was. Het is het één of het ander. Kansloze uitspraak. Die Wesley komt wel weer eens in het nieuws als die daadwerkelijk iemand heeft doodgereden en er in de media nog even aan toe wordt gevoegd dat die "verdachte" een meters dik dossier heeft met eerdere rechtszaken, maar de "verdachte" werd vrijgesproken omdat de rechter vrijspraak gaf terwijl blijkbaar niet alle feiten hem/haar duidelijk waren en dus de regel hanteert "bij twijfel" vrijspraak. Dat hierbij andere overwegingen een rol spelen laten we maar even in het midden.

Ruikbaard | 28-07-20 | 01:19

Wat een reacties hier. Ik ben het zeker niet eens met deze uitspraak, maar burgerrecht is echt niet wat je in ons fijne land zou willen hebben. Zeker niet als je dit hier allemaal leest.

wateenwereld | 27-07-20 | 22:05 | 6

Rdock | 23:07 De zin aan een joint vergaat mij wel op dit moment. Het overige ook. Another place, another time.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 23:24

Burgerrecht klasse is een valkuil. De emotie is begrijpelijk en gerechtvaardigd, de angst en agressie ondermijnt de burger zelf en de maatschappij an sich.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 23:48
▼ 3 antwoorden verborgen

''Ook moet S. aan de slag met zijn drugs- en drankgebruik.''
Nee dat zal een straf voor 'm zijn, nog meer gebruiken of hoe lees ik dit?

De rechter wordt gewoon keihard bedreigd, daarom al deze fopspeenstrafjes.

InSight | 27-07-20 | 21:25 | 5

@zijvanhiernaast | 27-07-20 | 22:52: u hebt zeker geen kinderen die dagelijks in een 30km zone spelen met gevaar voor hun leven. Tja als je dan een saffie hebt gerookt dan zie je het allemaal wat zonniger in, toch?

Rdock | 27-07-20 | 23:10

Rdock | 23:10 Ah daar bent u weer. Voor uw informatie ik ben een non-roker. Dit is dus waar het om gaat: aannames, agressie, non-issues. Ik heb meer gezien dan u kunt bedenken & zou zwartgalliger kunnen reaguren. Alle sterkte met de problemen in uw persoonlijk leven, met uw relatie en uw kinderen. Oprecht.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 23:36

Intmidatie van de rechter zou een mogelijkheid kunnen zijn of het is weer een gevalletje dikastocratie.

Nehemia | 28-07-20 | 06:39
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Dr.furryballs | 27-07-20 | 20:50

"Dat was ik niet dat was een Neger" zei Wesley.

Joostmochtnietsweten | 27-07-20 | 20:39 | 2

Zielig en dom. Maar dat zal geen nieuws zijn, voor een sukkel.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 22:54

hij is een compleet maffe idioot. En die rechter ook. Zegt het voort.

bergsbeklimmer | 27-07-20 | 20:35 | 3

Rechters in Nederland... zijn ze allemaal gek? Ik vraag dit voor een vriend.

sr69 | 27-07-20 | 20:57

Misschien moeten we gewoon zoals Amerika gaan doen. Massa gevangenissen bouwen, harde straffen van 10 jaar voor lichte vergrijpen en de politie nog meer macht.

Gaat geheid werken!

Wickedmen | 27-07-20 | 23:26

Rijden wij allemaal rond met weggelopen onbekendes in de auto? De rechter had wel degelijk een opvatting. Maar waarom geeft hij dan het voordeel
Van de twijfel? Het verhaal en historie rammelt aan alle kanten. Vraagt verder onderzoek niettegenstaande een van onze collega reaguurders die uit het strafrecht komt. Dat vraagt mijns inziens om reparatiewetgeving. Wesley gaat nl
Morgen weer de weg op met zijn witte poederneus.

Amoebes | 27-07-20 | 20:29

De ouders moeten zich verenigen en hem een knieschot geven. Eenmaal voor de rechter elkaar de schuld geven, zou er dan ook vrijspraak volgen?

Rdock | 27-07-20 | 20:25 | 10

Dan zou er nog ballistisch onderzoek kunnen volgen.

Nehemia | 28-07-20 | 06:44

@Rdock | 27-07-20 | 23:16: Dat er vrijspraak was is gewoon aan niemand uit te leggen. Nu niet en nooit niet.

Nehemia | 28-07-20 | 06:45
-weggejorist-
Talentubby | 28-07-20 | 10:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je je Dochter aan de kant moet trekken omdat Wes eraan komt, ben je al te laat....

Supernerd | 27-07-20 | 20:04

De rechter kan ook niet uitsluiten dat alle gevallen van 'racisme' eigenlijk dwingend door Satan in de daders is ingefluisterd, dus al die aanklachten gaan dan ook vervallen?

Valse_nootjes | 27-07-20 | 20:01
-weggejorist-
kabouter prikkeprak | 27-07-20 | 19:56

Roots in Groningen, he Groningse mosterd.

nokkenaskettingklem | 27-07-20 | 19:33

Dus als ik bij iedere bekeuring verklaar dat ik niet aan het rijden was, hoef ik ze niet te betalen?

Gandalph | 27-07-20 | 19:26 | 1

Ja mooie precedent. Er zat iemand naast me, ik weet niet meer wie, hij had een donkere huid, u bent toch geen racist rechter?

Joostmochtnietsweten | 27-07-20 | 20:41

Die rechter. Ik zeg verder niets meer.

Canis.bonus.es | 27-07-20 | 19:21

Zit de uitleg hier te lezen, maar waar vind ik wat die rechter precies uitlegt? En is dan zomaar noemand nu meer verantwoordelijk? Is het een hiaat in wetgeving?

Jan, Leiden | 27-07-20 | 19:17 | 1

In het strafrecht geldt dat er wettig en overtuigend moet worden bewezen dat iemand een bepaald delict heeft begaan. Rechter acht het hier wettig maar niet overtuigend bewezen. Als zoals hier het wettig bewijs rond is, bepaalt de mate van overtuiging (lees: de mate naïviteit/goedgelovigheid van de rechter) of een verdachte schuldig wordt bevonden. Goedgelovige rechter betekent dus vrijspraak, dus ongeacht de aard en de hoeveelheid aan wettige bewijsmiddelen. Niet zelden komt een verdachte op een laat moment met een lulverhaal. Of verzint vervolgens nog 5keer opnieuw een totaal ander lulverhaal. Er zijn dan rechters die zeggen: niet kan worden uitgesloten dat..... Uiteraard kan in het leven niets worden uitgesloten, hoe totaal ongeloofwaardig dan ook.

Bab01 | 27-07-20 | 19:56

Zien jullie nu wel dat het niks met migratie-achtergrondiers betuttelen door rechters te maken heeft? Dit is een wesley namelijk.
Veel rechters hebben blijkbaar een hekel aan de normale nederlander (zwart/wit/homo/hetero/zegtfriet/zegtgeenpatat) die zich netjes gedraagt. Het lijkt alsof deze salonfähige knuffelhuilstruiken nooit buiten komen onder normale mensen, enkel van luxe restaurant naar kasteeltje naar grachtenpand rijden en enkel mensen zien 'op hun stand'.
Daardoor krijg je dit soort excessen. Vrijspraak, terwijl de bevolking 'm het liefst tien jaar achter de tralies zet.

Draak uit Brabant | 27-07-20 | 18:58 | 3

Die gek die dit weekend met te hoge snelheid en alcohol in zijn pens, 8 mensen in puin reed is ook weer vrije voeten.
Berlijn wah. het Duitse Nederland.

joppo0 | 27-07-20 | 19:06

Friet

TaliSepatu | 27-07-20 | 19:12

Wat ik niet lees in het verhaal is of dan die broer zijn rijbewijs kwijt is en met een vreselijke boete is opgezadeld. Want als Wesley het niet was dan was het dus die weggelopen broer. Toch? Of werkt het zo niet?

Vespucci | 27-07-20 | 18:51 | 2

Inderdaad. Maar mocht die voor moeten komen dan zal hij Wesley de schuld geven. Elkaar de schuld geven is een prima middel om straf te ontlopen, we hebben jurisprudentie met scooterrijders.

matatwork | 27-07-20 | 19:26

Misschien toch eens kijken naar de weg indeling, klaarblijkelijk is deze niet als 30 weg ingedeeld ik voorzie vrijspraak van de boete.

Miezerig | 27-07-20 | 18:45

De d66-rechter was Oewesley waarschijnlijk zeer dankbaar voor de geboden gelegenheid tot vrijspraak. Wel worden dergelijke uitspraken steeds doorzichtiger hetgeen een aantasting van de rechtsstaat betekent. Maar ook aan dat feit hebben linkse mensen een broertje dood.

jgrotius | 27-07-20 | 18:43

Benieuwd hoe lang het duurt voordat Wesley iemand doodrijdt. Met vriendelijke dank aan de Nederlandse 'rechtstaat'. Is het geen idee om mensen die al eerder zijn veroordeeld voor crimineel rijgedrag automatisch levenslang vast te zetten? Dat scheelt een hoop doden en gewonden per jaar en de samenleving wordt er eeb heel stuk rechtvaardiger van. Minder, minder, minder Wesley op de weg!

blikjegrolsch | 27-07-20 | 18:31 | 2

Een beetje het "3 strikes and you're out" principe van de PVV dus? En minimumstraffen.

culture_vulture | 27-07-20 | 18:51

Misschien moet Wesley een keer met 140km/uur door de lommerrijke villawijk waar deze rechter woont, rijden.

Hoe voelt zo’n rechter zich eigenlijk als hij over enige tijd iemand dood heeft gereden?
Komt gewoon even op.

Nuuk | 27-07-20 | 18:31 | 2

Goh u weet waar deze rechter woont.

R. Skicker | 27-07-20 | 18:42

Mocht dat gebeuren dan heeft deze rechter bloed aan zijn handen.

Nehemia | 28-07-20 | 06:53

Het mietje had niet eens gedronken...

Witte_Willem | 27-07-20 | 18:28

Gelukkig maken rechters fouten. Dus Wesley is schuldig maar heeft dom geluk zoals dat bij een domooor past. hoop niet dat Wesley bij mij op het woonerf stuurt. Hoewel sturen ? Dat kan hij niet. Maar mocht ik hem tegenkomen zal ik hem wat theorie en praktijk bijbrengen.

Amoebes | 27-07-20 | 18:27 | 3

Op welk vlak precies?

R. Skicker | 27-07-20 | 18:31

Wesley heeft idd geluk maar ik zou het geen fout van de rechter willen noemen.

Dr.furryballs | 27-07-20 | 18:54

Rechters maken ook fouten jammer genoeg worden ze benoemd voor het leven

Eens een randdebiel altijd een rechter dus

Alt | 27-07-20 | 19:36

Niet zo janken. In de wet staat dat de rechter over kan gaan tot veroordeling als hij denkt dat het wettig en overtuigend is bewezen.

Als hij zegt iemand anders reed en in de auto lagen inderdaad 2 pizza dozen, en er is geen bewijs dat hij niet alleen reed... dan heeft ie heel veel mazzel.

In strafrecht ben je onschuldig tot tegendeel is bewezen. Ongeacht de daad.

Niet zo janken en focus je op wat telt GS. Niet dit soort laffe shit

Dr.furryballs | 27-07-20 | 18:20 | 11

@R. Skicker | 27-07-20 | 19:57:
De rechter acht het wettig bewezen. Uitgemaakte zaak, einde verhaal.

TeeJee | 27-07-20 | 20:08

Nou dat wordt dan al die bekeuringen terugvorderen, want niet bewezen maar gewoon opgelegd door een agent die zich ook gewoon zou kunnen vergissen.

Joostmochtnietsweten | 27-07-20 | 20:44

@Dr.furryballs | 27-07-20 | 18:34: Als zijn broer een alibi heeft die bewezen kan worden is het duidelijk dat meneer liegt en zou hij alsnog straf moeten volgen.

Nehemia | 28-07-20 | 06:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Heb toch het gevoel dat je als relatief geslaagde autochtoon van middelbare leeftijd niet zoveel mazzel hebt als je overdag 130 rijdt waar dat tot voor kort legaal mocht...

hoevenpe | 27-07-20 | 18:18

Iets met onschuldig tot de rechter anders beslist. Go Wesley!

R. Skicker | 27-07-20 | 18:11 | 11

@R. Skicker | 27-07-20 | 18:28:
Hij is schuldig, dat acht de rechter bewezen.
Toch laat hij deze tikkende tijdbom lopen, zodat hij in alle vrijheid een terugval kan hebben en gruwelijk de fout in kan gaan.
De andere optie was een gesloten behandelcentrum, om recidive te voorkomen.

Hoeft overigens niet je dochter te zijn hoor. Mag ook je vrouw, je man, je zoon, je moeder, je vader, je beste vriend(in) etc zijn. Wat je wil.

TeeJee | 27-07-20 | 19:37

@R. Skicker | 27-07-20 | 19:59:
Ach kijk, je hebt dus geen inhoudelijk weerwoord, geen argument meer.

Ik citeer je even:
"Goede uitleg. Ben zeer onder de indruk."

TeeJee | 27-07-20 | 20:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Het kan een weddenschap bij de rechtbank zijn, de rechter en bestuurder kennen elkaar uit het saunacircuit, of drugs. Waarschijnlijk allemaal.

De Briemusketier | 27-07-20 | 18:09

Die rechter even een intelligentie test afnemen. Kijken of ie niets onder de leden heeft.

Pummetje | 27-07-20 | 18:04

Verdien je het voordeel van de twijfel als je ouders je Wesley hebben genoemd?

JJMS | 27-07-20 | 18:01
-weggejorist-
weet-ik-veel | 27-07-20 | 18:01 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben ik een buitengewoon minderwaardig mens als ik het prima vindt dat Wesley zichzelf kapot rijdt? Nou dat moet dan maar. Voel ik me tenminste nog een beetje normaal.

Cepalislam500mg | 27-07-20 | 17:58 | 1

Neem anders ff 500mg paracetamol

R. Skicker | 27-07-20 | 18:13

Rechter weet niet wat een wettig bewijs is. Als wettig kan worden bewezen dat meneer S. reed, is er dus geen twijfel. Als niet kan worden uitgesloten dat meneer S z'n verhaal klopt, kan dus niet wettig bewezen worden dat 'ie de bestuurder was.
Kortom: rechter ontslaan wegens incompetentie.

kinky winky | 27-07-20 | 17:54 | 3

Een rechter ontslaan omdat je het niet eens bent met zijn uitspraak... man man man

R. Skicker | 27-07-20 | 18:15

Eerlijker is het om gewoon een gezinslid van die rechter te laten aanrijdeb vind je ook niet?

blikjegrolsch | 27-07-20 | 18:24

@R. Skicker | 27-07-20 | 18:15: Ik krijg niet de indruk dat er in deze zaak veel moeite is getroost om de waarheidsvinding te achterhalen.

Nehemia | 28-07-20 | 06:59

Die broer zal niet onder ede liegen toch.

Cepalislam500mg | 27-07-20 | 17:52 | 2

Verdachten/getuigen staan niet onder ede dus liegen mag

Diederik_Ezel | 27-07-20 | 18:25

Verschoningsrecht.

NumbNuts | 27-07-20 | 18:53

Vroeger toen ik zei dat de hond mijn huiswerk had opgegeten werd ik niet gelooft door de leraar. Vandaag de dag kan je met een twijfelachtig verleden en met een stomme smoes vrijspraak krijgen. Er is een hoop veranderd de laatste 25 jaar.

EmilioEsteves | 27-07-20 | 17:52

Even die broer vragen om een verklaring gaat natuurlijk weer te ver?

Peter_K | 27-07-20 | 17:51 | 1

Dat moeten we niet willen natuurlijk. De rechters hebben het al zo druk tegenwoordig.

Nehemia | 28-07-20 | 07:00

De rechtspraak in Nederland is te vaak op de hand van de overtreder.

Wel vind ik 30 kilometer per uur in de bebouwde kom, 80-100 kilometer per uur buiten de bebouwde kom en 100 kilometer per uur op de snelweg meer dan voldoende. Daarop zou, alsmede op gevaarlijk rijgedrag, meer op gehandhaafd mogen worden.

Zetten | 27-07-20 | 17:49 | 2

Helemaal eensch, helaas is de handhaving welhaast volledig uit de weg geruimd. Teveel auto’s en wegen, weinig tot geen controle.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 18:33

Wat jij vindt, kun je het beste bij de politie brengen.

Wat rij je? Een Axiam?

NumbNuts | 27-07-20 | 18:55

Iedereen. Ja iedereen kent zulke voorbeelden. Kromstaat Nederland. Burgers moeten betalen voor al het gajes. En dan mag je ze nog niet eens D66 rechters noemen.

Cepalislam500mg | 27-07-20 | 17:49

Als Wesley straks iemand dood rijdt, krijgt hij dan de Casper van Wijngaarden Trofee?

MAD1950 | 27-07-20 | 17:46

Trial by Geenstijl. Niet bewezen dat Wesley achter het stuur zat. GeenStijl: Wesley reed. Smadelijk.

Rest In Privacy | 27-07-20 | 17:45 | 2

Niet veel slechter toch, dan het oordeel van de rechter.

Cepalislam500mg | 27-07-20 | 17:50

Op z'n minst tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Maar volgens mij is het de rechter die aangeeft dat hij de verdachte wel schuldig acht, maar niet veroordeelt, omdat hij niet voorbij "wettig overtuigd" komt.

Daarvan nemen we hier kennis.

NumbNuts | 27-07-20 | 19:01

Het was mn broer. En het werkt! Mijn god wat een film.

Draaikontje | 27-07-20 | 17:45 | 1

Dat kan toch? Bij Luns was het ook z'n broer.

MAD1950 | 27-07-20 | 17:47

Wesley zal wel behoren tot een bevolkingsgroep die wel een potje kan breken bij de Nederlandse D66 rechtsorde.

jemagookniksmeer | 27-07-20 | 17:45

Wesley kan trots zijn. De grootste asolul zijn en ermee wegkomen. Kijk morgenochtend weer even in de spiegel lekkere kuttekop.

MisterMr | 27-07-20 | 17:45

En je kunt er op wachten, die rijdt in de verdere toekomst nog iemand dood of zwaar de vernieling in.
En dan lezen we in de media weer hetzelfde riedeltje -> hij was eerder veroordeeld voor hetzelfde vergrijp maar de rechter sprak hem vrij wegens onvoldoende bewijs.

Onbegrijpelijk dat verknipte figuren hier in Nederland kans op kans blijven krijgen om de samenleving verder te verzieken.

lion@night | 27-07-20 | 17:44 | 1

Ja, dat laatste geldt voor Wesley en de rechter

intrigant | 27-07-20 | 19:55

Dan kan je ook alle boetes verscheuren. Hoe weet je nou wie erachter het stuur zat?

arlen | 27-07-20 | 17:42 | 1

De telefoon van de broer via welke zendmast of WiFi zal wel uitsluitsel geven.

arlen | 27-07-20 | 17:46

Van de week een meisje van 14 aangereden en dood aangetroffen.
Ik kan er finaal naast zitten, maar heb het vermoeden dat één of andere teringlul, al dan niet met drank en drugs op, de dader is.
Is het een noodlottig ongeluk, dan stop je.
Hoop dat ze de dader pakken.
Maar zelfs dan komt zo’n klerehufter er mee weg.

Ruimedenker | 27-07-20 | 17:38 | 2

In-triest.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 18:35

Als het een inwoner van Marken blijkt te zijn, lossen ze dat zelf wel op, komt geen rechter aan te pas.

Felix the Cat | 27-07-20 | 23:10

Tuurlijk joh, vrijspraak, terwijl er net nog een meisje van 14 bij Marken hoogstwaarschijnlijk door zo’n volidioot (heerlijk germanisme) dood is gereden. Blijf het toch zeggen hoor, de auto is het meest volmaakte aanslagwapen in dit land.

Feitenpliesie | 27-07-20 | 17:37

Ach, zielig.
Kom we geven hem een 2e kans
En een 3e, 4e, 5e,.....

Tot hij iemand dood rijdt

rigelstraat | 27-07-20 | 17:28 | 2

Tot z’n broer iemand dood rijdt.

Mr_Natural | 27-07-20 | 17:37

En dan?... Gaat ie gewoon verder...

Loebas | 27-07-20 | 17:49

(Vermeende) daders en rechtspraak. Ik denk terug aan deze zaak, waarbij de rillingen me nog steeds over het lijf lopen nu de herinnering weer boven komt borrelen. Daders (vermeende daders, zo u wilt) die het voordeel van de twijfel krijgen, nabestaanden voor het leven getekend.

www.ad.nl/binnenland/verdachten-dodel...

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 17:26

Wettig bewezen maar toch vrijspraak ? Dat wordt hoger beroep, lijkt mij. Bijzonder vreemd vonnis van deze rechter.

Jackson | 27-07-20 | 17:22 | 2

Rechters in Nederland maken veel kapot, een bijzonder slap soort dat veel op zijn geweten herft qua recividisme. Lees de rechtbankverslagen in de kranten maar eens na, draaideurcriminelen die onverbeterlojk zijn en er met een praatje vanaf komen dat ze nu een vriendin hebben en uitzicht op een baan. En de rechters steaffen dan weer slap. Vreselijk land is op dit gebied

Ruud5 | 27-07-20 | 17:33

Deze zaak staat niet op zich. Het is schering en inslag.

Nehemia | 28-07-20 | 07:04

Een rechter die twijfelt is een twijfelachtige rechter.
Rechters behoren niet te twijfelen en daar voordelen bij uit te delen.
Als er twijfel bestaat over een zaak/toedracht/persoon dan vonnis je niet, dan ga je verder onderzoeken tot er duidelijkheid is.

Broadsquire | 27-07-20 | 17:20

Damn daar rijd ik regelmatig. uitkijken dus.

Omebert | 27-07-20 | 17:17

Faalrechter gelooft zeker ook dat de paashaas bestaat.

Mahatma | 27-07-20 | 17:16

Hij is dus geen verrader, indien deze kerel en Mr. Weski niet liegen. Een onbekende (en volgens latere verklaring: zijn broer) beging dit misdrijf (als je in dezen mag spreken van een misdrijf?) Vraag me af of zijn broer dan gehoord is en aan de tand gevoeld, of werkt dat niet zo in de rechtspraak. Hoe dan?

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 17:15

Daarom ook een 2nd amandment in Nederland.

watergeus | 27-07-20 | 17:14 | 1

Wat gaat u daar dan mee doen ,in dit geval bijvoorbeeld ?

Zwizalletju | 27-07-20 | 17:28

Wat is dan precied de toegestane maximumsnelheid als er een weggelopen onbekende achter het stuur zit? Ik vraag dit voor een verre kennis die net een Golfje heeft gekocht maar nog in afwachting van zijn eerste rijles is.

Nivelleermarionet | 27-07-20 | 17:11

Gelukkig kende Volkert deze truc niet.

Mr_Natural | 27-07-20 | 17:11 | 3

"Mijn broer, Karel van der Graaff, heeft hem neergeschoten"

skoftig | 27-07-20 | 17:15

Ik denk eerder dat ie dacht dat zo'n truc alleen in Alice in Wonderland zou lukken .

Koning BongoBongo | 27-07-20 | 17:43

Bij de naam Wesley moet ik vooral denken aan iemand die niet bij het gaspedaal kan.

Professor Superhirn | 27-07-20 | 17:10 | 2

Hij had het er altijd nog op kunnen gooien dat de weg niet als 30 Km weg was ingericht, in dat geval seponeert de rechter ook altijd.
demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen/verke...

RickRD | 27-07-20 | 17:09 | 1

Nuttige info. Zeker gezien het feit dat er ‘geen blauw’ meer op straat, noch op de weg te bekennen is heden ten dage.

zijvanhiernaast | 27-07-20 | 17:33

iedereen die wesley heet, is per definitie slachtoffer. geldt ook voor iedereen die jeffrey of zoe heet.

kantje_boord | 27-07-20 | 17:09 | 2

Klopt, dat zijn de inkoppertjes.

Zwizalletju | 27-07-20 | 17:29

Als je Bert of Cor heet heb je wel een heel groot probleem.

Nehemia | 28-07-20 | 07:07

Wie is die mongool van een rechter? Hier kom je niet mee weg met het syndroom van down. Gewoon een mongool als rechter.
Fuckinghell.

Fuckinghell | 27-07-20 | 17:05

Ik blijf sowieso uit de buurt van iedereen die Wesley heet.

Ridde Rogter | 27-07-20 | 17:02 | 1

Ben jij dat, Yolanthe?

skoftig | 27-07-20 | 17:05
-weggejorist-
Troyan horse | 27-07-20 | 17:01

Het is nu even kudt, maar glukkig kan je in Nederland pas veroordeeld worden als de rechter, en geen blogger, vindt dat dit wettig en overtuigend bewezen is.

beldewouten | 27-07-20 | 17:00 | 2

Je hebt gelijk als rechtspraak de leidende factor zou zijn. Theo van Gogh was ook niet door een rechter veroordeeld, wel door een hoger orgaan natuurlijk.

skoftig | 27-07-20 | 17:03

Het rare is dat de rechter blijkbaar wel vindt dat het wettig voldoende overtuigend bewezen is: "Ik vind dat wettig kan worden bewezen dat u de bestuurder was."

Hij geeft vrijspraak omdat Wesley tussen maart 2019 en nu blijkbaar voldoende heeft gedaan om zijn leven te beteren.

Ik vind twee dingen raar: dat er bijna anderhalf jaar tussen daad en rechtzaak zit en dat het voordeel van de twijfel geven tot vrijspraak leidt. De rechter kan best denken dat Wesley zijn leven heeft gebeterd en nu straffen daar niet aan toevoegt / dat interrumpeert, maar dan kun je nog steeds veroordelen met geen of alleen een minimieme voorwaardelijke straf. Vind ik beter dan ieder boefje & zijn Wezki weer een blueprint naar vrijspraak te geven.

Sjors W. | 27-07-20 | 17:09

2 pizzadozen op de achterbank.
Wellicht zat ie op de achterbank te eten terwijl ie 130 reed.
Maar dat kan ik niet bewijzen.

HoerieHarry | 27-07-20 | 17:00 | 2

Dus. Leg twee oude pizzadozen op de achterbank, en klaar is Harrie.

TeeJee | 27-07-20 | 17:08

Maar heet die broer nou Rodney, of niet?

skoftig | 27-07-20 | 17:00 | 2

Sidney.

Zwizalletju | 27-07-20 | 17:30

Van de week weer een bekeuring voor mijn zoon omdat volgens de agent het riempje van zijn scooterhelm niet strak genoeg zat... Het gezag doet er echt alles aan om het respect te verliezen.

Piet Karbiet | 27-07-20 | 16:58 | 3

Maar dat was misschien in een Dark room, of gewoon op straat?

skoftig | 27-07-20 | 16:59

@skoftig | 27-07-20 | 16:59: Lol. Nee hier in een verder uitgestorven buurt. Op De Wallen was blijkbaar niks te doen qua handhaving.

Piet Karbiet | 27-07-20 | 17:08

Ga in bezwaar het laat het evt voorkomen bij de politierechter, wellicht lukt het de boete te matigen voor hem (weet niet hoe jong uw zoon is)

Diederik_Ezel | 27-07-20 | 17:17
-weggejorist-
verichrome | 27-07-20 | 16:57
-weggejorist-
Te_gast | 27-07-20 | 16:56

Hmmm, ik mocht gewoon 399 euro aftikken laatst. Maar ik heet dan ook geen Wesley.

Beste_Landgenoten | 27-07-20 | 16:56 | 2

Beroemde voetballers mogen natuurlijk gratis naar de hoeren.

skoftig | 27-07-20 | 16:59

Maar u bent BL, dan is € 399 nog dikke mats.

NeedIsaymore? | 27-07-20 | 17:02

Onder de invloed van de geestverruimende werking van 3,4-methyleendioxymethamfetamine, afgekort MDMA, was de dienstdoende zittend magistraat in een opvallend vergevingsgezinde bui? In 2020, wie weet.

isitsoornot | 27-07-20 | 16:54

Het verhaal in de krant is iets genuanceerder, maar Wesley heeft nogal de schijn tegen. Hoop dat de rechter eventjes op let wanneer Wesley volgende week een winkel binnen vliegt, met een nieuw gemotoriseerd moordwapen, en dan wel een paar onschuldige levens mee sleept in zijn ellende.

TeeJee | 27-07-20 | 16:54 | 2

het zou mij inderdaad niet verbazen als dit heldere licht over een paar maanden weer opgepakt wordt voor iets vergelijkbaars

Diederik_Ezel | 27-07-20 | 16:58

Vooral nu interessant om te zien. Was Wesley tussen maart 2019 en nu vooral lief om onder de straf uit te komen, of meende hij het daadwerkelijk.

Sjors W. | 27-07-20 | 17:12

Froombosch, uit die buurt komt ook de Missing Link.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:52 | 1

Ik heb er ooit nog eens een keer gevoetbald. Eerste helft tegen de heuvel op. Tweede er van af.

Ridde Rogter | 27-07-20 | 17:05

Ik ben blij dat ik in een land woon waar ik alleen de gevangenis in kan belanden wanneer onomstotelijk vast staat dat ik een misdrijf heb gepleegd. Dat geflirt hier met Erdogan en Poetin achtige regimes begint een beetje irritant te worden.

Ardbeg | 27-07-20 | 16:52 | 3

Je weet wat er gebeurd is met de beruchte Russische crimineel die de Nederlandse schoonzoon van Poetin een pak slaag gaf?

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:54

U weet ook wat er met Balthasar Gerards is gebeurd..?

Sw.Dwaallicht | 27-07-20 | 17:56

Joris Demmink is daar ook heel blij mee

intrigant | 27-07-20 | 20:04

Maar lieve rechter, ik was heus geen baby aan't neuken, een onbekende heeft hem over mijn leuter getrokken toen ik aan het slapen was.

"Oh, dan is alles goed."

Shestov | 27-07-20 | 16:51

140 maanden rijbewijs inhouden, want deze lul leert het nooit.

VanToppinghe | 27-07-20 | 16:51 | 1

Misschien een contract bij Red Bull?

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:54

Maar hij heeft tenminste wel een eerlijk proces gehad volgens Inez Weski.

Tiscali-2 | 27-07-20 | 16:50 | 1

Een proces....met een aanname van een rechter die echt deugt. Wat een lieve man.

Koning BongoBongo | 27-07-20 | 16:59

Langs komt gieren? Enkeltje gierput hoop ik.

MorgenEenAnder | 27-07-20 | 16:50

Rijd op mijn trouwe vouwfiets Dwalende Adelaar 140 noch 30, maar eerder 5 stapvoets.
Moet ook wel, met een bidonnetje vuurwater.
Nozems.

chicago river | 27-07-20 | 16:47 | 5

@chicago river | 27-07-20 | 16:52: Ik bedoelde dat je niet mag fietsen tijdens het drinken.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Wesley gaat zijn leven beteren, zegt hij. Gelukkig maar. Met een beetje mazzel komt je dochter straks thuis met die lieve jongen, terwijl jij net een bekeuring op de mat vindt: 68 km gereden waar je 60 mocht. Nederland is officieel van het padje inmiddels, de rechtspraak incluis.

Spiderman1 | 27-07-20 | 16:47

Wettig bewezen.

Dat is toch gewoon bewezen dan?

Is die rechter nooit naar Taal geweest op de basisschool ofzo?

Leyrann | 27-07-20 | 16:46 | 4

@Knufter | 27-07-20 | 16:48: En dat marokkanen een ras zijn is ook wettig bewezen. Zo leer je telkens iets nieuws in de rechtszaal.

Tashtego | 27-07-20 | 16:55

goed lezen. er staat dat volgens de wet hij de bestuurder *kon* zijn. er heeft dus geen staandehouding plaatsgevonden ( laat staan aanhouding) Het is dus dus niet onomstotelijk vastgesteld dat Wesley het was. Aangezien het hier om extreme snelheidsovertreding gaat, met kans op zeer zware sancties zal de rechter heel zeker van zn zaak moeten zijn.

dat Wesley vrijuit gaat is eerder een direct gevolg van de geautomatiseerde fasistoide uitgevoerde wet Mulder die de bewijslast en strafvervolging omdraait obv de aanname dat 99,9% het toch niet laat voorkomen.

Epistulae_Morales | 27-07-20 | 17:26

Het moet 'wettig en overtuigend' bewezen'zijn.

Zwizalletju | 27-07-20 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Respect!

Spartaan1888 | 27-07-20 | 16:46

Ja rechter...bewijs jij maar eens dat ik niet alleen was ! Het lijkt me dat je op deze manier zo'n beetje overal onderuit komt . Nee edelachtbare ik heb die plofkraak niet gedaan , dat was de gevluchte man , zou goed mijn broer kunnen zijn .

Koning BongoBongo | 27-07-20 | 16:45 | 2

lijkt me in 90% vd gevallen zonder aanhouding de basis voor de verdediging... dus wat is je punt?

Epistulae_Morales | 27-07-20 | 17:30

@Epistulae_Morales | 27-07-20 | 17:30: Mijn punt is dat in dit land de rechters veel meer moeite doen voor de verdediging dan voor de aanklager. ....Een tweede pizzadoos zou kunnen duiden op een tweede dader......zou ook kunnen zijn dat ie daar al een paar dagen ligt.

Koning BongoBongo | 27-07-20 | 17:55

Wat een lul, hij maakte niet eens ruimte toen ik hem wilde inhalen.

Mr_Natural | 27-07-20 | 16:44 | 1

En ik maar seinen met mijn lichten

DeutschlandUberAlles | 27-07-20 | 16:45

10 punten voor de advocaat. Straffeloos wegkomen !

Schepvogel | 27-07-20 | 16:43

Is het niet zo, dat een rechter het moet doen met de gegevens die de politie hem/haar aanreikt?! Heeft de politie in deze niet gefaald dan ipv de rechter?

Dick van Bill | 27-07-20 | 16:42 | 2

Lijkt me wel.

TheFrank | 27-07-20 | 16:47

exact
geen aanhouding
wel flitssuto of paal
wet Mulder gaat uit van fascistoide uitgangspunt dat de eigenaar ook rijdt.
zware sanctie heeft gevolgen dus moet een rechter zeker van zijn zaak zijn

en de ookitie niet zo lui. boetes brengen genoeg op. ga maar echt handhaven.

Epistulae_Morales | 27-07-20 | 17:32

Fijn dat er toch ook nog dingen goed gaan in dit land.

Bouwfraudeur | 27-07-20 | 16:42

En was het te laat om die broer in beschuldiging te stellen?
1 van de 2 zat achter het stuur. Ze mogen wat mij betreft kiezen wie. Zolang er maar 1 achter de tralies verdwijnt.

Nonkel Frituur | 27-07-20 | 16:41 | 1

Hij, hij, vrijspraak.

Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 16:42

Waarschijnlijk weer een gevalletje van institutioneel racisme.

jgrotius | 27-07-20 | 16:40

Nou rij ik ook altijd 140 door een woonerf, want daar flitsen ze toch niet.

skoftig | 27-07-20 | 16:40

Ieder die het programma "de rechtbank" wel eens ziet, weet dat draaideur criminelen, gesteund door advocaten en een goed verhaal van "het gaat net zo goed", "hij heeft net het uitzicht op een baan" makkelijk wegkomen bij de rechters.
De eenvoudige en doorgaans rechtschapen Jan L die 5km te snel heeft gereden, of ergens een hond heeft uitgelaten waar dat blijkbaar niet mocht, die heeft dat allemaal niet en krijgt het volle pond.

Gerf | 27-07-20 | 16:39 | 4

Het is triest maar waar. In mijn vorige woonplaats werden er regelmatig grootschalige controles gehouden door politie in samenwerking met de belastingdienst. Onder zogenaamde volledige willekeur worden mensen van de weg geplukt en helemaal doorgelicht. En ergens juich ik zulke controles toe, want niks te verbergen en wellicht krijgen ze zo een crimineeltje te pakken. Maar nee, ik werd elke keer met m'n suffe Hyundai van de weg geplukt en helemaal doorgelicht, tot de bandenspanning en m'n betaalverleden bij de Belastingdienst aan toe. En de dikke BMW`tjes en Mercedessen met piepjong tuig ontsprongen de dans maar elke keer.

Le Roi | 27-07-20 | 16:45

Tja, wij normale burgers spelen nog lekker mee. Die draaideurtjes zeggen ja maar doen nee en staan er over een jaar weer. Daar zou ik ook moe van worden als rechter.

tiku99 | 27-07-20 | 16:47

@Le Roi | 27-07-20 | 16:45: Als je kenteken een keer vervangen is, pikken ze je er ook steeds uit.

Deflatiemonster | 27-07-20 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi zo. Fijn dat het recht gesproken is.

Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 16:38

Goh, ik ging voor Ontslag van alle rechtsvervolging. Het is niet strafbaar om niet naast je broer te zitten in een auto die te hard rijdt. Toch?

Piet Karbiet | 27-07-20 | 16:37

De rechter aan de softdrugs misschien, Zo Schijn je goed gehumeurd van te geraken.

CalamityJane | 27-07-20 | 16:37

Wie is die rechter dan? Hoe heet hij of zij?

ILF2 | 27-07-20 | 16:36 | 2

Maakt dat uit?
Rechtspraak is toch onafhankelijk?

Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 16:39

@Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 16:39: Hahaha!

ILF2 | 27-07-20 | 16:55

Rechters en recht een slechte combinatie.

NanoTube | 27-07-20 | 16:33 | 1

Rechters en drugs is ook geen succes.

eastender | 27-07-20 | 16:35

Zo wordt het advocaten wel heel erg makkelijk gemaakt. In Utrecht wordt Abdel B. verdacht van het doodrijden van een voetganger. Op hoge snelheid via het voorsorteervak door rood, voetganger vloog meters door de lucht.
www.rtvutrecht.nl/nieuws/2078068/om-d...
Advocaat Bouchiki probeerd alvast verdeeldheid te zaaien:
"Volgens verdediging staat niet vast dat Abdel B. bestuurder was. Advocaat @YassBouchikhi voert hiervoor getuigen aan. Ook reed de auto volgens de advocaat mogelijk minder snel dan het OM stelt. Hij vraagt om een nieuwe rijtest. #doorrijder #doodrijder #Spinozaweg"

Leon Tosti | 27-07-20 | 16:33 | 6

@Muxje | 27-07-20 | 16:42: we hebben geen groepsvervolging meer sinds 1945.. maar goed ook anders zou het hier iok erg stil zijn

Epistulae_Morales | 27-07-20 | 18:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Boven Groningen, gaat er niets.

Vitale-Reaguurder | 27-07-20 | 16:32 | 8

@eastender | 27-07-20 | 16:36: Nee, dat ben ik niet, wel is gebanned onder een andere account, lang geleden.

Vitale-Reaguurder | 27-07-20 | 17:00

@Piet Karbiet | 27-07-20 | 16:38: Ga er morgen eentje kopen, bij So Low.

Vitale-Reaguurder | 27-07-20 | 17:03

@Piet Karbiet | 27-07-20 | 16:38: Weet je dat zeker? Ik vond het nogal dreigend klinken:"GU heeft een hit list met een paar speciale namen paraat, en een high pressure scope rifle waarmee je van veraf al gespot én gesniped wordt". Stel ik koop een kroontje, zit nog steeds vast aan 5 reacties en een sniperui en lig er vervolgens uit door gugrilligheid. Mijn genade, wat zou ik me daaraan ergeren. Dat kroontje heb ik uitgesteld tot november.

eastender | 27-07-20 | 18:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou Wesley, ik woon in de buurt. En ik heb kinderen. Kijk uit voor een hele oude VW.

Evenals u, 'rechter'.

Dit is natuurlijk figuurlijk, met hele oude VW bedoel ik, dat er misschien wel een wiel af kan vallen.

Of een antenne.

Of ik, hangt er vanaf hoe lam ik ben, dat mag schijnbaar.

GKJP | 27-07-20 | 16:30

Zelfs een regering moet wisselen na 4 jaar. Of niet als ze het goed doen.
Waarom kan dit niet bij rechters? Deze is namelijk stuk.

ik_word_gek_in_NL | 27-07-20 | 16:30 | 1

Vonnis per referendum via GeenStraf.

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 16:34

Een fopstraf van een Rijdende Rechter.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:29

Zijn rechters er om 'het voordeel van de twijfel' en dan vrijspraak te geven? Als je toch 'wettig kunt bewijzen dat'... Als je dan coulant wil zijn (hoeft van mij niet) kun je veroordelen en dan geen of een enkel voorwaardelijke straf opleggen.

Wel is het zo dat tussen Maart 2019 en Juli 2020 aardig wat tijd zit. Betekent voor mij niet dat meneer er zonder veroordeling vanaf hoeft te komen, maar het is wel zo dat hij het recht heeft om eerder berecht te worden, straf uit te zitten, en er dan wat van proberen te maken.

Sjors W. | 27-07-20 | 16:28 | 2

Er wat van proberen te maken... Dat klinkt altijd hoopvol en optimistisch, maar in de praktijk....

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:31

@Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:31:
Ja, snap ik. Maar het lijkt me dat die rechter het traject dat Wesley tussen Maart 2019 en nu heeft doorgemaakt serieus neemt en hem daarom het voordeel van de twijfel gunt. Het is ook belachelijk lang.

Ben ik het nog steeds niet eens met vrijspraak, ook omdat de Wezki's van deze wereld dat elders weer als jurisprudentie gaan gebruiken.

Sjors W. | 27-07-20 | 17:04

Dit is een Rene-van-der-gijpverweer. Een anekdote die Gijp zo'n 1360 keer heeft verteld in zijn leven. Worden aangehouden door de politie en een potje liegen over de bestuurden van de auto, die zogenaamd foetsie is. De anekdote is echter niet grappig en de rechter is gewoon dom

Henkstevia | 27-07-20 | 16:27

De redenering van de rechter kan bij alle overtredingen worden toegepast. Als je als overtreder/misdadiger maar niet bekent, kan er altijd voldoende twijfel zijn.

Overigens: pas altijd op voor een Wesley, Jeffrey of Sydney. En kandidaatjes in de toekomst: Milan.

Poesmobiel | 27-07-20 | 16:27 | 1

Voornaamsprofilering, ik kan daar wel in komen. Zo hebben Kimberley's minstens 12 tattoo's

skoftig | 27-07-20 | 16:55

Iemand enig idee hoe snel je op de Afsluitdijk mag rijden?

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:26 | 4

Ja, tussen 06:00 uur 's ochtends en 19:00 uur 's avonds 100 km/u en buiten deze tijden 130 km/u.

H.J.W. | 27-07-20 | 16:36

Loopt dat fietspad daar nog?
100 Op een fietspad, tjonge....

Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 16:41

324 harder gaatti niet...

potverdrie | 27-07-20 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zat ie bij Gijp en Suurbier in de auto?

TheGreatMachine | 27-07-20 | 16:26 | 2

Achterin :-)

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:27

Nee, bij Walter & Casper van Wijngaarden.

laatjenietkisten | 27-07-20 | 16:29

Dit land.....
Reddeloos verloren en overgegeven aan een stel infantiele watjes.

de Botte Bijl | 27-07-20 | 16:26
-weggejorist-
bas ooms53686289 | 27-07-20 | 16:26

Dagblad: 'Voor het rijden onder invloed, zonder geldig rijbewijs een maand eerder krijgt hij een taakstraf van 30 uur en een maand voorwaardelijke celstraf. Het (geschorste) rijbewijs wordt voor twaalf maanden ingetrokken, de in beslag genomen auto is hij definitief kwijt. Ook moet S. aan de slag met zijn drugs- en drankgebruik. '

GS: man vrijgesproken na 140 rijden in 30 zone.

Diotima | 27-07-20 | 16:25 | 2

Een nooi verhaal niet kapot checken.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:27

""een maand eerder ""

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 16:29

Hoewel ik het niet kan bewijzen was ik op precies dat moment ontvoert door aliens werkt bij deze totaal geschifte rechter vermoedelijk ook !

Castor12 | 27-07-20 | 16:24 | 1

Te weinig bewijs,helaas. Geef je de verdachte wel een douw wordt het in hoger beroep teniet gedaan. Ook de rechter zal er van balen.

ger1306 | 27-07-20 | 16:30

Wesley is het type jongen waar geen stuiver van te plukken valt en waarschijnlijk ook geen euro mee te verdienen, die gaat de maatschappij meer kosten dan dat hij opbrengt, dan geeft een rechter vrijspraak zodat hij de volgende keer iemand echt kan doodrijden en hij dan wel waardevol genoeg is om te fopstraffen.

TijdelijkOptimist | 27-07-20 | 16:23

Iedereen met de voornaam Wesley is een tikkie. Empirisch onderzoek heeft dat bevestigd.

oldandwise | 27-07-20 | 16:23 | 5

Je moet een Kriintje kopen, dan overkomt je dat niet.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:28

@Gele Beer | 27-07-20 | 16:25:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Pa Ramaribo | 27-07-20 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Pappen... of nathouden... of allebei, kan ook natuurlijk

Ad Hominem Tu Quoque | 27-07-20 | 16:21

Rechter woont alleen heeft geen vrienden en familie of überhaupt iemand lief. Als er iemand straks dood gereden wordt door Wes voelt de rechter niets...

wie zal het zeggen | 27-07-20 | 16:21 | 1

Welnee, rechter was vermoedelijk een wat ouder meisje and Wes had de zelfde lieve ogen als haar favoriete neefje .

Castor12 | 27-07-20 | 16:26

Gewoon heel z’n naam publiceren dan wordt het gemakkelijker.

Trumme | 27-07-20 | 16:21

Jullie doen of dit zo bijzonder is; we hebben al zoveel idiote uitspraken gehad van die down rechters... kijk er niet meer van op.

Snoorderlag | 27-07-20 | 16:21

Ik snap het niet. In plaats van dat de rechter hem vrijspreekt vanwege een positief verslag van de reclassering, zou ik verwachten dat hij veroordeeld wordt en dat de reclassering dat positieve rapport in enigszins negatievere bewoordingen herziet.

Muxje | 27-07-20 | 16:21

Die rechter moeten we ruilen, want die is stuk: "Ik vind dat wettig kan worden bewezen dat u de bestuurder was. Maar ik heb wel twijfels, want ik kan niet uitsluiten dat uw verhaal klopt. U krijgt dus het voordeel van de twijfel: vrijspraak". Of je nou bewezen verklaart als je twijfelt of vrijspreekt als je denkt dat verdachte het gedaan heeft, het deugt allebei voor geen meter.

Geen idee wat die rechter gerookt heeft, maar het moet sterk spul zijn. Voor de zekerheid maar netjes feliciteren met de zeventigste verjaardag en met pensioen sturen die gek.

pietvanvliet | 27-07-20 | 16:18

Gewoon ff kijken of Wesley een stoelverhoger had. Dan is het bewijs wel rond.

Lucifer | 27-07-20 | 16:17

Waarom niet de simpele regel, drie keer straf en je bent af?

Ik geef toe dat indien levenslang rijverbod er weinig zal veranderen, deze zak hooi rijdt toch door.

Meesteres Belgie | 27-07-20 | 16:16 | 3

Dan sturen we hem door naar jou. Noemen we hem daarna Bobby Brown.
(De Bobby van Zappa, niet die anderen)

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 16:19

nou, daarom dus.

pietvanvliet | 27-07-20 | 16:20

Ik ben er heilig van overtuigd dat we in een soort van omgekeerd universum terecht zijn gekomen. Maar dan echt... Bewijs maar dat ik ongelijk heb!

Eagle_Eye | 27-07-20 | 16:16

Zijn broer zou achter het stuur hebben gezeten.
En die gaat vrij uit?

kwark001 | 27-07-20 | 16:16 | 2

Heeft die lul van een rechter wel gecontroleerd of onze Wes wel een broer heeft!

Dachtutnie | 27-07-20 | 16:20

Afschuwelijke rechtspraak. Maar wat me in het bijzonder interesseert is hoe het mogelijk is om 140 km te rijden in een straat waar 30km voor staat. Valt dit onder uitlokking van de overheid? Je moet je als automobilist toch behoorlijk belachelijk voelen als je daar werkelijk 30 km per uur gaat rijden.

Atheist-Priest | 27-07-20 | 16:16 | 1

Mooi stukje asfalt wel: Hoofdweg 112
Hoofdweg 112, 9619 PH Froombosch, Nederland
maps.app.goo.gl/UZSrGBSGtTsvrgh28
Ik denk eerlijk gezegd dat ik daar ook niet precies 30 had gereden zegmaar. 140 is wel weer té achterlijk.

Timide_Aso | 27-07-20 | 16:19

Heeft die broer dan trouwens wel zijn rijbewijs moeten inleveren? Of gaat hij dan maar vrijuit?

omwenteling | 27-07-20 | 16:15 | 1

De truc is dat ook hij zegt dat zijn broer het was. Hij zei dat hij niet wil liegen. Tja, het tuig komt uit dezelfde familie en dekt elkaar. De staat wordt uitgelachen.

Graaier | 27-07-20 | 16:27

Wettig bewijs, zegt de rechter, maar waardeloos door diezelfde waardeloze rechter.

Fijnstoffer | 27-07-20 | 16:15

Binnenkort rijdt meneer een kind dood en dan is iedereen weer geschokt.

Ik weet niet wat er in de koffie zit in de rechtbank, maar echt logisch ga je er niet van nadenken.

Het is toch niet te geloven, ja een onbekende zat achter het stuur. In wat voor slapstick comedy leven we hier?

omwenteling | 27-07-20 | 16:14 | 2

Deze rechter ondermijnt zo de rechtspraak, stom en gevaarlijk, want zo verstevig je de roep om een sterke man.

ger1306 | 27-07-20 | 16:21

Vind dit geweldig en goed voor Lesley! . Hij verdient het want we wonen in een inclusief gaaf land toch?

Blonde Nel | 27-07-20 | 16:13 | 2

Lesley is de onvindbare broer van Wesley?

Blote Bertus 2000 | 27-07-20 | 16:29

@Blote Bertus 2000 | 27-07-20 | 16:29: Het is natuurlijk een enorme wul.

Kuifje-naar-Brussel | 27-07-20 | 16:34

Moet je eens gepakt worden met een biertje te veel. Dan wordt je naast veel tijd te verliezen aan cursussen ook financieel genaaid door het CBR.

Deflatiemonster | 27-07-20 | 16:13 | 3

En terecht.

De echte Stolwijker | 27-07-20 | 16:15

@De echte Stolwijker | 27-07-20 | 16:15: Ik weet nu al dat ik u niet mag.

uisge baugh | 27-07-20 | 16:19

@De echte Stolwijker | 27-07-20 | 16:15: Maar waarom dan doorgesnoven idioten met fluwelen handschoenen behandelen? Dat is raar.

Deflatiemonster | 27-07-20 | 16:24

Veel taakstraffers melden zich kort van tevoren ziek of zeggen dat hun oma is overleden. En dat keer op keer.

laurentius | 27-07-20 | 16:12 | 2

Sommige schijnen wel 20 oma's te hebben

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 16:15

Je zou eerder het omgekeerde verwachten van iemand die softdrugs gebruikt, 30 rijden waar je130 mag

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 16:12

140 op een 30 weg.. valt toch wel mee? Bovendien, als je zonder lakschade en met behoud van de uitlaatdemper die snelheid weet te bereiken dan is die maximum snelheid wellicht aan de lage kant.

etwaboy | 27-07-20 | 16:12 | 1

Meestal ook aardig wat drempels in een 30km zone. Dan word je met zo'n snelheid gewoon gelanceerd

Fijn_dat_je_er_bent | 27-07-20 | 16:14

Maar wat was zijn verhaal?

Peter_la_Selie | 27-07-20 | 16:10 | 1

Dat hij open staat. Voor alles! Doe er uw voordeel mee.

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 16:12

Ik begrijp niet dat alcohol of drugs de enige oorzaak kan zijn van dit gedrag. Dan zit er toch echt tussen de oren ergens ook een fatale produktiefout. 140 in een 30 zone. Is hij dan staande gehouden? Geflitst? Als hij ook nog eens staande is gehouden na een achtervolging met die snelheid, dan volg ik even Koos (niet als verzachtende omstandigheid): komt de weginrichting een beetje overeen met de 30 max?

Leptob | 27-07-20 | 16:10 | 1

Echter is het natuurlijk wel bijzonder dat het je überhaupt lukt om 140 op een 30 weg te rijden... De weg inrichting zal niet geheel op orde zijn

TyrionLannister | 27-07-20 | 23:30

Deze rechter zou eigenlijk bij de belasting moeten gaan werken.

Bluto Blutarsky | 27-07-20 | 16:08 | 1

Daar hebben ze hem juist weg gestuurd, helemaal naar Groningen, zal nu wel overgeplaatst worden naar Amsterdam, daar zitten ze te springen om dit soort Rechters.

Hét vrije woord | 27-07-20 | 16:23

Wesley, de naam spreekt boekdelen. Verder in- en intriest; je moeder of koter zou maar van de sokken gereden worden door zo'n doorgesnoven uit de kluiten gewassen puber. Met D666 rechters als deze maak je dus nooit een statement naar dit soort uitwassen van de maatschappij.

Le Roi | 27-07-20 | 16:07

Groot gelijk, want -
“Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden”.

wezen | 27-07-20 | 16:07 | 5

We hebben het hier over het woord van God , wordt nu bedoelt de God die in recent verleden ,zonder in te grijpen, 6 miljoen personen van zijn eigen volk op een verschrikkelijke manier liet ombrengen, zonder in te grijpen? Een hartstilstandje de nazi-leiders bezorgen, was wel het minst wat hij( 't is een man) had kunnen doen!

mevr.Kribo | 27-07-20 | 16:35

wedergemeten, dus toch Wesley Sneyder

skoftig | 27-07-20 | 16:47

Alleen losers wensen niet beoordeeld te worden. Winnaars hebben daar geen enkel probleem mee!

libertat | 27-07-20 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen die meewerken en schuld erkennen lagere straffe geven, mensen die ontkennen en duidelijk aan te geven geen spijt te hebben, hogere straffen geven.
Ons rechtsysteem spreekt soms mensen vrij die schuldig zijn, dat is helaas noodzakelijk om een goed rechtsysteem te hebben.

Einde van de Domheid | 27-07-20 | 16:07

Ben benieuwd hoe die rechter slaapt, als Wesley binnenkort (en dat gaat gegarandeerd gebeuren), weer eens gruwelijk in de fout gaat, en er deze keer een mens voor liep.

Het brein erachter | 27-07-20 | 16:07 | 5

@mark1487 | 27-07-20 | 16:10: Ik vind dat wettig kan worden bewezen dat u de bestuurder was is toch echt waar de rechter mee begint en had moeten eindigen. Met nadruk op wettig bewezen.

Rotterdammert1965 | 27-07-20 | 16:11

Dan wordt het zo gedraaid dat die persoon die voor die auto liep de aanrijding heeft veroorzaakt.

Met_baard | 27-07-20 | 17:39
▼ 2 antwoorden verborgen

In Nederland kom je dus weg met lulkoek. Mooi man.

Dikke_Tammo | 27-07-20 | 16:06 | 2

U bent pas nieuw in Nederland ?

Rotterdammert1965 | 27-07-20 | 16:12

Als ik hem zie, eet ik hem op.

frickY | 27-07-20 | 16:06

De rechtstaat staat rechtvaardigheid ook vaak in de weg zeg. Vanochtend lees je ook dat het OM enkele tientallen zaken oppakt van tienDUIZENDEN meldingen van witwassen door banken, simpelweg omdat het zo moeilijk te bewijzen is.

Ik ben bepaald niet voor mensen onterecht veroordelen, maar dit begint me ook te irriteren.

Bvdb | 27-07-20 | 16:05

OK dus wettig bewezen is niet voldoende voor een rechter.

Wat verder opvalt:
Rechter: ,,U gaat dus aan alles meewerken?’’
Wesley: ,,Heel graag zelfs, ik sta voor alles open.’’

Die laatste woorden, "ik sta voor alles open". Daaruit maak ik op: samenleving, regel het maar, ik sta ervoor open. Dus niet: IK ga mezelf fiksen en IK ga er alles aan doen, nee: ik sta open voor wat u mij aanbiedt. U moet aan het werk en ik hoor het verder wel. Vuilnisman, mag deze zak ook nog mee?

John McClane | 27-07-20 | 16:04

Als Wesley mijn buurjongen was stond zijn auto op klossen.

gemeentereiniging | 27-07-20 | 16:04 | 1

Bij mij Wesley.

Normpje | 27-07-20 | 16:36

Als het de eerste keer was zou ik de redenering van die rechter nog enigszins kunnen volgen. Dit is echter de 2e keer wat het excuus, en daarmee het vonnis, volkomen ongeloofwaardig maakt in mijn beleving.

Falerion | 27-07-20 | 16:03

Gelukkig. Was Wesley is overduidelijk slachtoffer van het patriarchale racistische construct dat Nederland heet. Je zou toch niet willen dat deze arme drommel niet een serieuze kans krijgt om alsnog iemand dood te rijden?

Odin | 27-07-20 | 16:03

U dochter ?

Nichtsneues | 27-07-20 | 16:02 | 4

Uw

Koning BongoBongo | 27-07-20 | 16:46

@Koning BongoBongo | 27-07-20 | 16:47:
Doe is niet zo taalnazi!

gemeentereiniging | 27-07-20 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Net als je denkt dat het land weer een beetje normaal begint te worden. Krijg je dit weer.

hendrikjandetuinman | 27-07-20 | 16:02 | 2

Waarom dacht je dat net?

mark1487 | 27-07-20 | 16:03

Haha ook heel benieuwd.

Bvdb | 27-07-20 | 16:06

Het recht heeft gesproken.
Of hebben we dat liever anders?

mark1487 | 27-07-20 | 16:01 | 2

Er is gesproken, maar of het recht is, is wat anders.
Vraag me toch wel af wat dan in het procesverbaal heeft gestaan als de rechter wel aangeeft dat het wettig kan worden bewezen. Geeft een wat vreemde kronkel in het vonnis.

Rotterdammert1965 | 27-07-20 | 16:15

Ben het met je RotterdammerRotterdammert. Ik heb die zin meerdere keren gelezen maar hij blijft tegenstrijdig, vind ik

ymoontour | 27-07-20 | 18:27

Wesley Sneijder?

Gulliver | 27-07-20 | 16:00 | 6

@Tom Hagen | 27-07-20 | 16:03:

Die is goed LOL

me163komet | 27-07-20 | 16:34

Kannie bij het stuur.

Cepalislam500mg | 27-07-20 | 17:59

Goodkoop vertier is erg in vandaag de dag.

aflaatverkoper | 27-07-20 | 18:31
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken