Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijktip: By the way, Woody Allen is innocent

Hoe #MeToo, een seksuele pandemie die meer nevenschade aanrichtte dan echte patiënten kende, zijn wortels had in een kindermisbruikbeschuldiging uit 1992 tegen regisseur Woody Allen door actrice Mia Farrow.

Je kan meteen op play klikken en kijken of het bevalt, maar deze documentaire behoeft misschien enige introductie, aangezien het diep graaft naar de MeToo-beweging, en de doodzieke wortels die de Farrow Family daarvoor (mede) geplant heeft.

Dus eerst even terug naar oktober 2017. Het was Ronan Farrow, zoon van actrice Mia Farrow en regisseur Woody Allen, die een wereldwijde #MeToo-pandemie in gang zette in The New Yorker, met zijn exposé van Hollywood mogul Harvey Weinstein en diens ranzige reputatie als aanrander, plantenfapper en afperser van seksuele diensten bij zowel jonge en talentvolle, als gevestigde actrices. Het zette een kettingreactie in gang die van Los Angeles tot aan San Francisco van Jole mannen in hun witte onderbroek zette als misbruikers van machtsposities. Maar #MeToo veroorzaakte ook veel nevenschade, onnodige vertrouwensbreuken tussen vrienden en collega’s, en leidde tot een ongezonde cultuur van “believe all women” en “believe all victims”, waarbij een (1) beschuldigende vingerwijzing al snel gelijk kon staan aan aanklacht, rechtszaak en veroordeling. 

Seksueel spel met grensoverschrijdende scheefgroei
In de maandenlange shitstorm rond seksuele intimidatie, waarbij daders en vermeende daders elkaar in hoog tempo opvolgden, werd fact checking van ondergeschikt belang boven clickbait terwijl de ene publieke prominent na de andere news anchor van zijn voetstuk geduwd werd. Het duurde tot - nota bene - de AppleTV-productie “The Morning Show” dat er wat weifelende anderzijds tegenover het ijzeren enerzijds werd gezet: zijn relaties op de werkvloer, ook in ongelijke gevallen, niet altijd al een onderdeel van ‘normale’ menselijke verhoudingen geweest, die soms goed en soms slecht uit kunnen pakken maar die niet per definitie kwaadaardig of malicieus geladen zijn? Niet iedere affaire is een machtsspel of een carrièrekeuze, laat staan aanranding of verkrachting. En zijn vrouwen zelf ook niet onderdeel van dat spel, waarbij het in de meeste gevallen onduidelijk is waar het spel stopt en de grensoverschrijdende seksuele scheefgroei begint?

Een van de sterrenstandbeelden die door MeToo van zijn voetstuk werd getrokken, is NBC-anchor Matt Lauer. Of die hier bekend is of niet (wiki), of dat een leuke vent of een eikel is, en of die schuldig of onschuldig is, dat weten wij niet. Wel een feit, en daarom is hij relevant in dit verhaal, is dat hij vorige week zelf op basis van eigen onderzoek een rather compelling article heeft geschreven waarin hij de passages in het boek “Catch and Kill” van Ronan Farrow (oktober 2019), waarin Lauers vermeende misdragingen beschreven staan, goed onderbouwd en met degelijke bronnen uiteen trekt. Daarmee weet hij enkele beschuldigingen tegen zijn persoon toch zeer geloofwaardig te ontmantelen (zonder zichzelf als slachtoffer te portretteren, of bepaalde misdragingen te ontkennen), en waarbij Ronan Farrow en passant niet bepaald de Golden Gay van de vrouwenbevrijding blijkt te zijn, een rol waarvoor hij door de MSM al jaren wordt gelauwerd.

‘Safety and popularity over fairness and truth’
In een begeleidend schrijven op Mediaite.com, waar Lauer z’n stuk plaatste, beschrijft mede-talkshowhost John Ziegler (zonder Lauers onschuld te bepleiten!) dat geen enkele andere (mainstream) publicatie Lauers verweer wilde afdrukken. Wederhoor, in de eigen woorden en na eigen onderzoek van een hooggeplaatste beklaagde? Ondenkbaar! Het is veelzeggend over de rol van de MSM in #MeToo, die, in de woorden van Ziegler, “values safety and popularity over fairness and truth, combined with the incredible power of the #MeToo movement and Farrow’s special untouchable status within the elite media club.” Dat brengt ons op bovenstaande, uiterst boeiende knutseldocumentaire van Rick Worley, een gay striptekenaar uit San Francisco (en dus at first glance bepaald geen conservatief-Republikeinse kracht), die vorige week op zijn YouTube-kanaal verscheen.

Zonder de afbreuk die de schreeuwerigheid van Project Veritas-onderzoeker James O’Keefe altijd aan zijn eigen werk doet, heeft Worley een onderhoudende onderzoeksdocu van bijna 2,5 uur gemaakt over de beschuldigingen van misbruik die Woody Allen al bijna dertig jaar achtervolgen, omdat zijn ex-vrouw Mia Farrow en haar (adoptieve) dochter Dylan hem sinds begin jaren ‘90 betichten van een eenmalige seksuele aanranding. Die daad is nooit bewezen, de beschuldigingen zijn regelmatig herzien of gewijzigd, en de bewijzen van het tegenovergestelde zijn vele malen sterker dan de beschuldiging.

De vele zelfmoorden rond Mia Farrow
Meer nog dan dat, wordt in bovenstaande documentaire uitgebreid, onderbouwd en zeer gedetailleerd uiteen gezet hoe het gezin van Mia Farrow (die zich helemaal suf adopteerde aan een internationaal palet aan kleurrijke kinderen die ze niet zelden ook doodleuk weer in de steek liet, waarvan enkelen zelfmoord pleegden en anderen aan drank, drugs of simpelweg vermist raakten) bijna sektarische vormen aan nam. Haar grootste troetelkind was Ronan (die geboren werd als “Satchel” - rugzak), waar Woody Allen de vader van is maar waar Mia Farrow in 2013 in Vanity Fair over gezegd heeft dat Frank Sinatra (haar eerste man) ook best de vader zou kunnen zijn. Die sliep tot zijn elfde in haar bed, en dat is bepaald niet de enige opvallende afwijking in zijn leven.

Ronan heeft het verhaal van zijn adoptieve zus Dylan altijd ondersteund, dus tegen Woody Allen, en over beide kinderen bestaat een sterk vermoeden dat Mia Farrow (zelf een vrouw met vele complexen) hen geïnstrueerd, geprogrammeerd en/of geïndoctrineerd heeft. De documentaire betracht zo veel mogelijk objectiviteit, permitteert zich hier en daar een grap, staat bol van het gedegen bronmateriaal, en stelt in ultimo de vraag: Is Harvey Weinstein door Ronan Farrow ten val gebracht, omdat hij de producent was van veel films van Woody Allen?

#MeToo is morsdood
Zo ja, dan doet dat natuurlijk aan zijn bewezen schuld helemaal niets af. Maar wie de documentaire “By the way: Woody Allen is innocent” in zijn geheel bekijkt, ontkomt er niet aan om zichzelf die vraag hardop te stellen. Woody Allen wordt door de Farrows beschuldigd van het inzetten van een “geoliede mediamachine” die zijn onschuld moet propageren (de docu herinnert er fijntjes aan dat Allen nog steeds al zijn teksten op een oude typemachine schrijft), maar de werkelijke perslawines lijken toch echt die van matres familias Mia. En Ronans rol in het geheel is buiten de succesvolle ontmaskering van Harvey Weinstein bepaald geen journalistiek zuivere - maar dat maakt, zo weten we ondertussen wel, niet zo veel uit in tijden waarin we “all women” moeten “believen”. 

Verdere extrapolatie over #MeToo, de rol van betrokkenen, met name in Hollywood en de MSM (ook de Nederlandse, trouwens) en de internationale golf van carrière-besmeurende of -vernietigende aantijgingen die er op volgden, waarbij de ene Brett Kavanaugh de andere Joe Biden niet bleek te zijn, laten we lekker aan lezer en kijker. Maar als je het ons vraagt: de mainstream media, ze zijn morsdood. En #MeToo ook.

Reaguursels

Inloggen

Irritant. Alles is tegenwoordig mediahype. Nul inhoud, maximaal persoffensief. Daar kun je toch helemaal niets mee?

van heinde en verre | 25-05-20 | 13:05

Mia Farrow is vanaf het moment dat ze geboren werd al een vervelend kreng en zeurwijf met diva gedrag geweest. Wat misschien ook niet zo vreemd is als je eerst als kind voor de camera's gesleept wordt en daarna als Allison McKenzie in Peyton Place op tv komt.

quigg | 25-05-20 | 11:21

Je hebt vrouwen die zichzelf omhoogneuken en je hebt mannen die zichzelf omlaag neuken. Beide heb ik nooit echt begrepen. De verbijstering over de eigen menselijke eigenschappen is voor veel mesen groot. Veel mensen schamen zich ervoor dat ze mens zijn met menselijke (dierlijke) verlangens en bijbehorende gedragingen die niet altijd door de ratio verklaard kunnen worden omdat er ook nog zoiets is als het instinct, drift of geldingsdrang. Het bestaan daarvan wordt nu structureel ontkent en geridiculiseerd. Tot het punt dat de maatschappij uiteen valt in drie groepen, de realisten die de natuurwetten accepteren voor wat ze zijn, de groep wegkijkende, zichzelf beliegende, politiek correcten die hun eigen straatje blijven schoonvegen terwijl ze zelf onderdeel zijn van het probleem en natuurlijk de groep beroepsgekwetsten/gelovigen/minderheden/SJW'ers die de maatschappij de schuld blijven geven van het bestaan van natuurwetten en de implicaties daarvan op het leven. Het is te zot voor woorden en het is onbegrijpelijk dat we als mensheid zo ver van de werkelijkheid zijn komen te staan dat we ons eigen reflectie in de speiegel vaak alleen nog willen/kunnen zien als die is opgepoetst door een filter van poltieke correctheid en domweg leugens..

De moderne mens heeft in mijn ogen een ontgroening nodig. Een barre tijd waarin een mens zijn eigen krachten en zwakheden leert kennen en er achter kan komen dat niemand perfect is en we een mooi leven voor iedereen vooral bereiken als we iedereen laten doen waar hij goed in is en hen daarin grote vrijheid gunnen. Vrijheid gebonden door een grondwet is de enige peiler waarop onze westerse samenleving is gebouwd. Aan de poten van die vrijheid wordt nu ongemerkt en langzaam gezaagd.
Politieke correctheid en bijbehorend veinzen van bovennatuurlijkheid in de huidge tijd staat gelijk aan het ontkennen van de eigen persoonlijke oorsprong en zorgt voor nog meer persoonlijke schaamte en groeiende cognitieve dissonantie.

De groep politiek correcten zit dus in een vicieuze cirkel van afnemend zelfresprect en geeft de schuld daarvan niet aan de schuldige, namelijk de natuurwetten, maar aan de groep realisten. Om een lang verhaal kort te maken, als we zo doorgaan dan gaan de komende jaren vooral een strijd worden tussen de realisten en de policor's terwijl de beroepsgekwetsten/gelovigen/minderheden/SJW'ers de boel verder blijven ontwrichten. Ik pleit daarom voor een terugkeer naar een strikte scheiding van kerk en staat(dus ook geen scholen met geloofsovertuiging meer) en een verplichte ontgroening voor elke inwoner van Nederland zodat zij hun eigen positie tov. andere mensen beter leren kennen en daarnaast inzien dat zij alleen niet zoveel voorstellen. Daarnaast het allerbelangrijkste; dat zij mens zijn met menselijke eigenschappen waarvoor je je niet hoeft te schamen en al helemaal niet moet laten aanpraten dat het niet goed is. Wanneer beseft de moderne mens weer dat de natuur niet is ingericht op gelijkheid maar op evenwicht. Wat in essentie dus niet hetzelfde is. Zoals het vroeger al werd omschreven in kinderboeken, de natuur is niet eerlijk, maar wel mooi.

mr.Cam | 25-05-20 | 09:43 | 1

De huidige mens is het resultaat van duizenden jaren evolutie en natuurlijke selectie. Twee oerdriften vormen de basis, de drang om te overleven en de drang tot voortplanten. Onze huidige complexe maatschappij en manier waarop wij samenleven is daar nog steeds op gebaseerd. Samenwerken in kleine groepen is een succesvolle overlevingsstrategie gebleken voor mensen. Daarop zijn wij geëvolueerd. Nu leven we met miljoenen, miljarden samen. Zolang de overgroten meerderheid denkt dat dat in zijn voordeel is mbt overleven en voortplanten houdt dat stand. Wordt de situatie bedreigender dan zullen we snel weer uiteenvallen in kleine groepen die elkaar op leven en dood bevechten om de eigen kans op overleven en voortplanten te vergroten. Eigenbelang is de drijfveer voor al ons gedrag.

Sunir | 25-05-20 | 11:53

Ik kijk liever naar een film van Woody Allen. Die vind ik zonder uitzondering mooi.

JvanDeventer | 25-05-20 | 07:47 | 3
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 25-05-20 | 08:25

Vond er nooit een bal aan. Mel Brooks is nog leuker. Rosemary's Baby daarentegen was wel goed.

Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 08:36

Dacht een keer te ontspannen bij een film bij hem met zo nu en dan een echte glimlach op mijn gezicht. Bleek hij hem alleen geregisseerd te hebben. Bloedserieuze lange praat-praat-dialogen ala de vrouw met ik denk dat ik voel dat maar jij doet dus ik vind......
Dodelijk vermoeiend en daarna in de kroeg geen bier maar cognac genomen. Wilde mij erna dood rijden tegen een boom maar mijn redding was dat er in het centrum van Rotterdam geen bomen staan. Ik naar de Boompjes, wat denk je... alle bomen weg.

Premier Trutte | 25-05-20 | 10:09

Gaat het over links? Anders niet interessant.

Jezus_Boeddha | 25-05-20 | 07:46

Woody Allen. Die trouwde toch met zijn geadopteerd pleegdochtertje? Toen ze 18 werd?

Sans Comique | 25-05-20 | 06:27 | 5

Een ranzig verhaal waar Woody in de tijd wel voor is aangepakt. Gek genoeg Roman Polanski niet toen hij een 14 jarige stuktrok. Sterker nog die is nog steeds een held. Maar dat zal denk ik meer geaccepteerd en gebruikelijk zijn in het Hollywoodse.

Graaf_van_Hogendorp | 25-05-20 | 08:38

Ik zou zeggen, kijk de documentaire eens, want het zijn precies dit soort oneliners die het als clickbait heel goed doen, maar als jet het iets dieper graaft blijkt het allemaal toch heel anders in elkaar te steken. Even wat feitjes (uit de documentaire):
-Soon-Yi Previn is helemaal niet Woody Allen's pleegochter, zoals haar achternaam al doet vermoeden. Dat is namelijk de achternaam van Mia Farrow's ex-man.
-Soon-Yi en Woody hadden nooit een vader-dochter relatie, ze hadden uberhaupt nauwelijks contact.
-Ze begonnen pas een relatie toen Soon-Yi minimaal 19 was.

Korporaal Banaal | 25-05-20 | 09:02

@Korporaal Banaal | 25-05-20 | 09:02: Klopt. En ze droeg ook wel heel erg uitdagende jurkjes. Dus is zij vroeg er ook om.

Mazzelstof | 25-05-20 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Joe Biden en #metoo....Hallo Hollywood, Hallo SJWrs, Hallo Dems, Hallo Ocasio, Cortes, Tlaib, Omar. Nemen jullie nog publiekelijk afstand van Joe voor hij dood is?

Zoezoef | 25-05-20 | 05:12

Als 12-jarig knulletje was Mia Farrow mijn eerste idool waar ik zo'n beetje verliefd op was toen ik naar Payton Place keek in 1967. Maar nou ik dit verhaal over haar lees is die verliefdheid helemaal kapotstuk op de grond gekletterd. De kleppen zijn van m'n ogen gevallen bij het lezen van al deze waarheden. Gotsamme wat een eng wijf is dat man, heel die #Metoo beweging laten ontstaan, wat een enge zoon heeft zij die zulke onware enge dingen over ons mannen kan schrijven en niet eens fact check doet. Wat ben ik blij dat GeenStijl en Van Rosssum er zijn. Ik zou dit anders nooit ergens anders gelezen kunnen hebben, want ik lees alleen nog GeenStijl. Wat zijn mijn ogen toch open gegaan. Elke #Metoo moeten we keihard gaan uitlachen, dan leren ze het wel af.

Ikbeneenzelfbouwer | 24-05-20 | 23:43 | 2

Van Rossum ontmaskert Mia Ferrow als pedofiel, zo lees ik: "(...)Haar grootste troetelkind was Ronan (die geboren werd als “Satchel” - rugzak), waar Woody Allen de vader van is maar waar Mia Farrow in 2013 in Vanity Fair over gezegd heeft dat Frank Sinatra (haar eerste man) ook best de vader zou kunnen zijn. Die sliep tot zijn elfde in haar bed, en dat is bepaald niet de enige opvallende afwijking in zijn leven.(...)" Maar hoe oud is die Mia Farrow dan eigenlijk echt? Of is ze een karakterverzinsel van Woody Allen zelf, dat is overgestoken van het toneel naar de werkelijkheid?

F. von Zeikhoven | 25-05-20 | 01:29

@F. von Zeikhoven | 25-05-20 | 01:29: Het is allemaal verzonnen door Bill Gates. Zodat we zouden worden afgeleid van de werkelijke samenzwering.

Mazzelstof | 25-05-20 | 06:22

Heeft iemand nou van Jole al aangepakt?

Feitenpliesie | 24-05-20 | 21:25 | 3

Feitenpliesie | 24-05-20 | 21:25,
Dat is dus duidelijk aanranding, zit zelfs tegen verkrachting aan, want het ging duidelijk tegen die arme vrouw haar wil in.
Weet niet of de dame in kwestie aangifte heeft gedaan ?! Want daar heeft het mee te maken, maar " witte onderbroek " heeft het toch ook in zijn radio programma toegegeven ?!

Bad - Casey | 24-05-20 | 21:36

@Bad - Casey | 24-05-20 | 21:36: Hij heeft het ook toegegeven. Mijn cynisme doet voorkomen dat, daar het een deugert is, het oordel van z'n linkse vrindjes en dinnetjes hun sektarische mondjes liever dichthouden.
Neem hetzelfde verhaal, noem de aanrander in kwestie Baudet en de fanatici in de directe omgeving van Van Jole zouden moord en brand schreeuwen.

donkieshot | 25-05-20 | 04:28

Dat is het punt. Ideologie bepaalt alles.
Exact dezelfde lui die uit hun vel springen omdat Trump zelfrapporteert ze bij de pussy te grabben, of bij de schimmen in de mist van het verleden van de jonge Kavanaugh, knijpen hun ogen stijf dicht en draaien bijna hun eigen nek om bij het wegkijken wanneer Biden zijn handjes en mogelijk andere uitsteekels aan zijn lichaam niet netjes in bedwang blijkt te kunnen houden. En vice versa door de tegenvoeters van deze mensen. En dan elkaar van hypocrisie beschuldigen en tenminste daarin beide gelijk hebben.
Zo ook hier exact dezelfde lui die van woede bloed uit hun ogen pissen als Baudet er weer eens in slaagt op een uniek ongepast moment chauvinistisch uit de broek te komen en die volstrekt niks kwaads of zelfs treurigs zien in Jolo's me2 escapades in zijn witte onderbroek. En vice versa. Of in het verlengende daarvan zich met moslims solidair teweer stellen tegen de islamofobe samenzwering tegen serieverkrachter Tariq Ramadan. Dezelfde moslims die kinderen "huwen" en kleine meisjes onder stapels lakens bedekken omdat het anders hun schuld is dat ze weerloze mannen aanzetten hen te verkrachten die zich dan beklagen over de seksuele moraal van veruit superieure beschavingen. En daarin dan niet vice versa: het is niet altijd feest.

Mazzelstof | 25-05-20 | 06:16

Volgens mij was er ook een Roman Polanski ?!
Maar Woody ging toch met zijn stiefdochter later ?!
Voorts weet ik niet wie of wat echt schuldig zijn ?!
Maar ik denk wel dat " Me Too" de aandacht afleidt en ook hierdoor meer aandacht krijgt dan de vrouwen die echt verkracht zijn, middels geweld of op het nippertje aan moord zijn ontsnapt.
Dat stuit mij wel tegen het borst, want dat is volgens mij hele andere koek, dan b.v. dat je een rol in een film krijgt en je wordt daardoor succesvol omdat daar iets t.o.v. stond en waar je dan zelf mee in heb gestemd om vervolgens jaren later daar spijt van te krijgen, dat kan natuurlijk, maar het ontmeent de geloofwaardigheid.
De Jet-Set steekt ziek in elkaar, dit soort dingen zijn al jaren een publiek geheim in dat wereldje, is dit goed ?!
Nee, natuurlijk niet, maar men is er nog steeds zelf bij, men kan ook de rol weigeren, de echte slachtoffers hadden niks te weigeren, die moesten vechten voor hun leven.
Neemt niet weg dat elke vorm van wederrechterlijke aanranding ( waar dan ook ) afschuwlijk is en aangepakt dient te worden.
Verkrachting..... spreekt natuurlijk voor zich.
Kortom, Me Too ontneemt volgens mij de geloofwaardigheid en is dus schadelijk voor de echte slachtoffers en dat mag niet de bedoeling zijn, lijkt mij ?!

Bad - Casey | 24-05-20 | 21:23 | 1

Mijn waarde Bad - Casey. Wederrechterlijke aanranding, schrijft u, is 'afschuwlijk'.. Het is afschuwelijk, dat u de e vergat! Maar ok.... In uw wereld bestaat begrijp ik dan rechtmatige aanranding? U bent Francisco van Jole...

F. von Zeikhoven | 25-05-20 | 01:43

Als we na Corona weer handen kunnen geven aan vrouwen zullen ze ons beschuldigen van aanranding.

Koonkluk Huis | 24-05-20 | 21:21 | 2
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 25-05-20 | 08:30

@Senap-ar-en-prick | 25-05-20 | 08:30: Moet je toch eerst een hand geven. Handen geven. Want nu staan we een beetje op 1,5 meter afstand met onze handen te schudden.
En ja wat sta je dan met je handen te schudden heh... dat kan een vrouw best wel een beetje als aanranding zie als je een beetje te dichtbij komt.

Premier Trutte | 25-05-20 | 10:17

Er is een heel eenvoudige oplossing voor. De mannen naar het noordelijk halfrond, de vrouwen naar het zuiden. Tussen de keerkringen komt een gedehumanificeerde zone en binnen honderd jaar is het probleem opgelost. Voortplanten is slecht voor het milieu en het levert ook nog eens onderlinge spanningen op. Iedereen blij.
En als dat toch niet gewenst is, dan is het noodzakelijk wat regelmechanismen in te voeren. Maar dan wel zo dat het voor beide geslachten evenwichtig is en dat het recht doet aan de verschillende persoonlijkheidsstructuren, om het maar zo te noemen. De media speelt een zeer kwalijke rol in dit geheel, daar mag ook wel wat aan gedaan worden.

Frau Merkel | 24-05-20 | 21:07 | 1

Dat laatste zal nooit geaccepteerd worden, NIETS is OOIT de schuld van de media. Niet van CNN, NOS, GeenStijl, Telegraaf, Volkskrant, Joop. Zonder media zouden we totaal verloren zijn.

skoftig | 24-05-20 | 21:11

Op de site van San Francisco van Jole komt het onderwerp Me Too tegenwoordig veel minder aan bod. Hoe zou dat toch komen?

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:06 | 2

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:06,
Goedenavond Kuif, de vraag stellen is in dit geval hem toch ook wel beantwoorden, maar dat wist jij al ;)

Bad - Casey | 24-05-20 | 22:25

Elk reaguursel van mij op die kutsite, waarin ik vermelding maakt van Jole en zijn witte onderbroek, werd direct gevolgd door een permaban . Maar goed, zo te lezen voel jij je daar aardig thuis.

Kim-Jung-Un | 25-05-20 | 11:08

Ik had vanaf het begin van die #MeToo-hysterie al meteen associaties met de niets en niemand ontziende communisten-jacht van senator Joseph McCarthy in het Amerika van de jaren '50. Ik citeer uit Wiki:

"Gedurende deze periode werden mensen van verschillende rangen en standen, meestal werkzaam in de filmindustrie, staatsinstellingen of het onderwijs ervan beschuldigd communist te zijn of te sympathiseren met het communistische gedachtegoed. Ze werden slachtoffer van agressieve onderzoekstechnieken en ondervragingen, door allerhande regerings- of particuliere panels, comités en organisaties. Verdachtmakingen werden vaak als waarheden aangenomen ondanks een gebrek aan bewijs.
(....)
Velen raakten door de beschuldigingen hun werk kwijt, zodat hun carrière werd verwoest, en sommigen werden zelfs gevangengezet. De meeste van deze straffen waren de uitkomst van een proces en een gerechtelijke uitspraak, die later ongedaan gemaakt werden vanwege hun ongrondwettelijkheid."

Het zou me niet verbazen als die #MeToo-heksenjacht eveneens, op enig moment dat de feminisering van de moraal tot normale, gezonde proporties is teruggebracht en men weer met beide benen op de grond staat, uiteindelijk zal worden veroordeeld en de destructieve gevolgen ervan deels teniet zullen worden gedaan. En wie weet, eveneens 'ongrondwettelijk' zullen worden verklaard.

Tenslotte: vanaf het eerste moment dat ik Mia Farrow in films zag acteren, te beginnen met Román Polanski's "Rosemary's baby", kwam ze op mij over als het prototype van een hysterica. Een veronderstelling die in de loop van de jaren alleen maar steeds sterker werd bevestigd.

Peter Emile | 24-05-20 | 21:03 | 4

Die communistenjacht was zo gek nog niet in die tijd. Als we dan toch ultra links en #metoo moeten koppelen dan komt zoiets wel tot uiting bij Joop.nl waarin pedofielen uiteraard als slachtoffers worden neergezet in hun pleidooi voor begrip.
joop.bnnvara.nl/opinies/pedofielen-ve...

matrixbluepill | 24-05-20 | 21:18

McCarthy kreeg gelijk toen na de val van de USSR de archieven open gingen.

Arachne | 25-05-20 | 01:06

@Arachne | 25-05-20 | 01:06: Ja, van sommigen werd inderdaad toen duidelijk dat ze niet onschuldig waren.

staat het bier koud? | 25-05-20 | 06:58
▼ 1 antwoord verborgen

Amerika? Waar ligt dat? Ik kan het fout hebben maar dat is dan me too.

niels5142 | 24-05-20 | 20:56
-weggejorist-
Zeikerd | 24-05-20 | 20:55 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Seconde 18 tem 28 van deze lange documantaire gekeken.

Ik weet genoeg.

Knufter | 24-05-20 | 20:53

Zijn we nog steeds niet uitgeluld over de incontinentie van Woody?

HoerieHarry | 24-05-20 | 20:51 | 3

Heeft een paar goeie films gemaakt.

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 20:55

Believe all women, in ieder geval Tara Reade.

Pimp my Voortuin | 24-05-20 | 20:47 | 2

Tara Reid ken ik wel. Dat was een mooie vrouw.

R. Skickr | 24-05-20 | 20:51

@R. Skickr | 24-05-20 | 20:51: Met grandioze nadruk op "was"...

Gladiator Fap | 24-05-20 | 21:54

Woody Allen trouwde zijn Foster Parent kind. Dat klinkt best ziek.

R. Skickr | 24-05-20 | 20:46 | 1

Maar het was duurder dan een tientje per maand.

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:08

@van Rossem:
In jouw analyse ontbreekt één hele belangrijke factor: De hele me-too waanzin was een reactie op het beruchte "Grab em by the pussy" citaat van Trump. Ik weet niet eens meer wie het was (maar het zal wel CNN geweest zijn) had een stiekem opgenomen kleedkamergesprek (letterlijk) uit zijn verband getrokken. Dit om aan te tonen hoe ontzettend fout Trump wel niet was, en hoe ontzettend vrouw onvriendelijk. Dit leverde potsierlijke anti-Trump betogingen op met pussy-mutsen.
En dit "ja maar vrouwonvriendelijk" narratief is vervolgens in een stroomversnelling geraakt, is een eigen leven gaan leiden, en heeft uiteindelijk tot de slachting onder de Hollywood grote jongens geleid. Niet alleen de actrices die daadwerkelijk misbruikt waren, maar juist ook al degenen die zichzelf letterlijk omhoog geneukt hadden zagen hun kans om zichzelf schoon te wassen en grepen die met beide handen aan.
Saillant detail is dat Weinstein als fanatiek anti-Trump persoon enthousiast in allerlei pussy-muts marsen heeft meegelopen, en zo zijn eigen ondergang heeft helpen inluiden.

TheEgg | 24-05-20 | 20:39 | 4

Inderdaad. Waarom zou hij deze belangrijke factor weg hebben gelaten?

R. Skickr | 24-05-20 | 20:45

Welnee deze gekte is al een paar jaar voor Trump begonnen.

Gulliver | 24-05-20 | 20:46

@Gulliver | 24-05-20 | 20:46:

Volgens mij niet...

* Grabb em by the pussy* was een wapenfeit..

#Metoo kwam later...

neonreclame | 24-05-20 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

Wat vindt Asha Tuinbroeke ervan?

lingo star | 24-05-20 | 20:30 | 3

Teleurgesteld.
Zij wordt door werkelijk niemand aangeraakt.

Ruimedenker | 24-05-20 | 20:33

Ook kudt als je als vrouw in de USA bent geboren, India lijkt me veel beter.
Tenminste, ik ken de details niet maar als ik de media volg lijkt me dat de voorkeur.

skoftig | 24-05-20 | 20:27 | 1

Scherp.

Portnoy | 24-05-20 | 22:56

En gelukkig horen we ook steeds minder van die "actrices" zeggen dat ze "survivors" zijn.

Een survivor. Alsof ze een ernstige ziekte hebben overleefd.

SDI | 24-05-20 | 20:26

Polanski heeft Rosemary's Baby geregisseerd en die heeft een aanklacht voor seks met 13-jarige aan zijn broek hangen. Hij zal dat ding in zijn broek ook weleens in Farrow gehangen hebben. Farrow krijgt dan weer een raar kind dat tot de 11e bij moeders in bed slaapt, een soort 'Mia's Baby', misschien wel van Polanski?
Woody Allen is dan weer Joods, Polanski ook. Woody Allen regisseerde Annie Hall. Die titel begint met een 'A', toevallig heeft Mia Farrow ook een paar 'A's in haar naam? Jaja...

Ik zeg het U, het is 1 groot complot. En Corona heeft 'r ook iets mee te maken.

Realism Is All | 24-05-20 | 20:19 | 5

Inzake Roman Polanski, een kijktip: Once Upon a Time in Hollywood. Van Quentin Tarantino. Dus een opeenstapeling van schitterende scenes die op de één of andere manier een geweldige film opleveren.

Uit mijn hoofd weet ik niet of Harvey Weinstein Excecutive Producer is van deze film. Dat zou de ironie ten top zijn trouwens. Want nogmaals: een kijktip.

Hetkanverkeren | 24-05-20 | 21:16

@Hetkanverkeren | 24-05-20 | 21:16: Gezien, maar het is compleet fictie want Charles is niet door een hond opgevreten maar heeft gewoon Sharon om zeep geholpen. Naar mijn mening zeker niet de sterkste van Tarantino.

CamaroHans | 24-05-20 | 22:07

@CamaroHans | 24-05-20 | 22:07: Dat was Tex en na Inglorious Basterds had QT waarschijnlijk zijn bekomst van historische nauwgezetheid. Verder gaat er niets boven zijn True Romance ( met een onvergetelijke Gary Oldman als een soort Zwarte Piet), van wijlen Tony "Top Gun" Scott. Maar wellicht dat ik daar morgen al weer anders over denk.

Hetkanverkeren | 24-05-20 | 22:24
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
JeannedArc | 24-05-20 | 20:12 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo'n kind dat tot de 11e bij Mia in bed slaapt...

Rosemary's Baby? Iemand?

Realism Is All | 24-05-20 | 20:11 | 1

Heel enge film. Van Roman Polanski, ook al zo'n schurk. Meisjes van 14.

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 20:57

Natuurlijk zitten er 2 kanten aan. Wat niet wil zeggen dat er geen mannen (flink) over de schreef zijn gegaan. Voor mij is de kern die opmerking dat niet elke affaire een carrieremove of machtsspel is. Net zoals veel dingen gewoon zo gaan, niet bedoeld zijn als racisme, maar als de betrokkene dan gaat roepen, dan wel vaak opeens zo worden neergezet. In mijn ogen is de intentie waarmee iets wordt gedaan of gezegd echt heel belangrijk. En dat maakt veel zaken veel minder zwart/wit dan ze lijken.

Het brein erachter | 24-05-20 | 20:10 | 4

Alleen mensen met een defect moreel kompas komen in dit soort twijfelachtige situaties terecht. Al die anderen voelen aan waar de grenzen liggen, respecteren die en gaan bij twijfel aan de veilige kant staan.

MickeyGouda | 24-05-20 | 20:37

@MickeyGouda | 24-05-20 | 20:37: Dat hoeft toch niet persé? Ik kan me goed voorstellen dat een relatie gewoon met wederzijdse instemming is begonnen maar op een heel vervelende manier afloopt. En dan is het erg makkelijk voor een vrouw om wraak te nemen door de man te beschuldigen van machtsmisbruik. Het is heel moeilijk om je tegen zo'n beschuldiging te verweren.

staat het bier koud? | 25-05-20 | 07:10

@staat het bier koud? | 25-05-20 | 07:10:

Bij geïsoleerde incidenten kan dat natuurlijk altijd het geval zijn. Bij Epstein, Weinstein, Cosby en onze eigen Gossschalk, om er naar eens een paar te noemen, was duidelijk sprake van een modus operandi. Ook Allen is duidelijk een ethische en morele grens overgegaan, met zijn randje incest-aanpak. Zoiets zegt wat mij betreft veel over iemand.

MickeyGouda | 25-05-20 | 07:36
▼ 1 antwoord verborgen

Als je trouwt met je adoptiedochter ben je FOUT.

JeannedArc | 24-05-20 | 20:09 | 6

Een benadering van de werkelijkheid, maar die kunnen we op zich niet waarnemen, maar elke ervaring krijgt daarentegen vorm doordat het onderworpen wordt aan de categorieën van ons verstand. Wanneer twee biljartballen tegen elkaar stoten, zien we het alsof de ene bal de beweging van de andere veroorzaakt. We zien dus oorzakelijkheid, hoewel die feitelijk niet empirisch gegeven is, want we zien enkel dat de ene bal stopt met bewegen en de andere begint...

SterF... | 24-05-20 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Rosemary's Baby was geen handleiding zal ik dan maar denken. Ook heb ik mijn twijfels bij Everything you Always Wanted to Know About Sex. Ook die snap ik nog steeds niet. Maar lieve GS, hebben jullie de 06 van Job Gosschalk?

Verder van elk talent gespeend kan ik me toch pijpen! Ook verder ben ik nogal versatiel. Tevens ben ik nogal leergierig als voornoemde kwaliteiten onvoldoende zijn om BNert te worden. Alleen aan mijn naar omstandigheden gelukkige jeugd kan ik met terugwerkende kracht weinig veranderen. Maar die behoefte ontbreekt helaas dan ook. Dat dan weer wel.

Hetkanverkeren | 24-05-20 | 20:08

Kijk naar Tokidoki. Veel leuker. Woody proberen ze gewoon te naaien. Gaat niet lukken.

Tishetnetnie | 24-05-20 | 20:08 | 3

Daarom maakt ie van de kudtfilms. Omdat het naaien niet lukt.

JanVergoor | 24-05-20 | 20:09

U bent waarschijnlijk van na de millennium wissel?

Tishetnetnie | 24-05-20 | 20:12

@Tishetnetnie | 24-05-20 | 20:12:
Ik ben van net na zijn eerste film. Ik heb dus vrij veel meegekregen van Woody Allen, van zijn werk en van de schandalen. In de laatste batterij films verwerkt meneer zijn frustratie over het feit dat ie een weigerachtig lid heeft gekregen. Daar ging de opmerking over.

JanVergoor | 24-05-20 | 21:51

De viespeuk ging aan de haal met de adoptiedochter van zijn toenmalige partner, Mia Farrow. Voor de duidelijkheid: die hij heeft zien opgroeien.

MickeyGouda | 24-05-20 | 20:05 | 5

@tragic1911 | 24-05-20 | 20:09:

Dat was ik even vergeten. Bill Clinton schiet meteen ook in mijn gedachten. Een eigen liefdadigheidsorganisatie voor de schermen, dikke maatjes met Epstein erachter.

MickeyGouda | 24-05-20 | 20:18

@MickeyGouda | 24-05-20 | 20:18: Ja en nu 1,5 meter afstand of 400 euro + strafblad uitgedeeld door een BOA die zelf net snapt hoe ie moet pissen. Haha!

tragic1911 | 24-05-20 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Was hij niet met zijn nicht getrouwd ofzo?

Turbulentie? | 24-05-20 | 20:03

"waarbij een (1) beschuldigende vingerwijzing al snel gelijk kon staan aan aanklacht, rechtszaak en veroordeling."

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij valt dit wel mee. Veroordeling in the court of public opinion, dat wel, maar volgens mij valt het qua daadwerkelijke veroordelingen in de rechtszaal wel mee. In de UK zag je bijvoorbeeld wel een stijging in het aantal aangiften van verkrachting, maar juist minder veroordelingen. Na even googlen zie ik op Axios.com een reeks veroordelingen (Weinfeld, Cosby, Larry Nassar, die rare Nxvim cult) en een paar lopende zaken (R Kelly), en veel dropped cases.

Sjors W. | 24-05-20 | 19:56 | 1

Linkje was onbedoeld, wist niet dat het als ik het zo typte automatisch zou verschijnen.

Sjors W. | 24-05-20 | 19:58

Tariq Ramadan, de Zwitsers-Egyptische islamoloog en prominent moslimbroeder, is twee jaar geleden in Frankrijk beschuldigd van verkrachting. Hij had vrouwen meegelokt naar zijn hotelkamer en ze gedwongen met hem naar bed te gaan. Hij moet nogal ruw te werk zijn gegaan volgens de berichten in de Franse media. De islamitische wereld was in rep en roer. Hoe kon deze wereldberoemde islamitische moraalridder overspel plegen en zelfs sodomie bedrijven? Diezelfde Ramadan die ooit op de Franse tv in een debat met Sarkozy verklaarde dat het stenigen van overspelige vrouwen moest worden ‘opgeschort.’ Charlie Hebdo beeldde hem kort na het begin van de affaire af met een gezwollen lid (‘de zesde zuil van de islam’). Dat vond de voormalige ‘bruggenbouwer’ van Rotterdam niet leuk. Veel van zijn aanhangers in de islamitische wereld zijn afgehaakt. Qatar financiert hem niet langer. Iran heeft zijn handen ook van hem afgetrokken. Zijn Nederlandse medestanders (D66 en GroenLinksvolk) – ruw uit hun droom ontwaakt – hoor je niet. En de MSN? Die zwijgen.

Rosaturbinata | 24-05-20 | 19:54 | 2

Anja Meulenbelt viel ook in zwijm voor hem, hoe zal dat nu zijn?

lingo star | 24-05-20 | 20:41

Zijn wel wat artikelen over hem verschenen. Maar volgens mij is er nog geen uitspraak van de rechter.

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:01

Natuurlijk.
Woody Allen is onschuldig. Roman Polanski is een gerontofiel en Jimmy Savile stierf als maagd.
Woody Allen trouwde met zijn eigen fucking dochter. Hoe. Ziek. Kun. Je. Zijn.

JanVergoor | 24-05-20 | 19:53 | 7

Hij heeft haar NIET geadopteerd, Mia deed met het man Andre Previn.

Arachne | 25-05-20 | 01:00

Je hebt gelijk hoor, @Jan. Dat heeft hem ook zijn carrière gekost want wereldwijd levert dat toch afkeuring op. Biologie is niet de enige leidraad in deze zaken, @van Rossem. Geadopteerde dochter van zijn vriendin, ouderpositie dus gezagsrelatie met het kind, dus incestueuze relatie. Allen is 35 jaar ouder en maakte de relatie bekend toen ze maar 19 was. Een allround viezerd dus. @Jan heeft gelijk.

eastender | 25-05-20 | 02:12
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Von Knarrenstein | 24-05-20 | 19:51


“hell hath no fury like a woman scorned” had volstaan.

DrumPiet | 24-05-20 | 19:49 | 6

@Ivoren Toren | 24-05-20 | 19:52: Correctie, dat is natuurlijk uit the taming of the shrew.

Ivoren Toren | 24-05-20 | 19:55

@Van Rossem | 24-05-20 | 19:50:
Ben een Drent. We zijn een volk van weinig woorden.
Was niet gratuit bedoeld, maar moest het twee keer lezen om tot deze conclusie te komen.

DrumPiet | 24-05-20 | 19:57

@Ivoren Toren | 24-05-20 | 19:52:
"The Scottish Play", altublieft.
De naam brengt ongeluk.

"Fair is foul, and foul is fair."

Kapitein Sjaak Mus | 24-05-20 | 20:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat hele Hollywood is een groot complex. Normale mensen vormen er een kleine minderheid.

Ivoren Toren | 24-05-20 | 19:46 | 4

@beldewouten | 24-05-20 | 19:48:
Ik ben volledig authentiek.
Maar ik snap wel dat dat voor sommige mensen lastig is.
Als je bij je eigen gevoel kunt dan krijg je dat.

HoerieHarry | 24-05-20 | 19:51
▼ 1 antwoord verborgen

Artiesten, 1 pot nat.
David Bowie, Jimmy Paige deden het met een 13-jarige, hoor je niemand over..

Sardegna | 24-05-20 | 19:42 | 6

Hoorde dat ook over Freddy M. Heb er toch moeite mee.

gato | 24-05-20 | 21:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Norm- en gewetenloosheid als norm hebben en daarna een beroep doen op menselijke normen en waarden, there is no business like showbusiness.

De Briemusketier | 24-05-20 | 19:38

De Franse artiesten daarintegen, naar ik begrijp ( intervieuw op Arte) , zeggen zoiets van " wij hebben onze positie niet naar boven geneukt" daar hoor je ook niets van in deze.

larie | 24-05-20 | 19:33 | 1

Die franse artiesten spreken kudtengels heb ik het idee.

De Briemusketier | 24-05-20 | 19:54

Dat Woody een smeerpijp is weet iedereen al jaren.
Dat het een slechte acteur is weet ik al jaren.
Heb nog nooit een film kunnen uitzien met deze knakker erin.

HoerieHarry | 24-05-20 | 19:31 | 8

Van wie heb je dat gehoord dan? Gelezen in de msm misschien? Dan mag je bovenstaand filmpje nog een keer bekijken.

CamaroHans | 24-05-20 | 22:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Mia Farrow ken ik eigenlijk alleen van Peyton Place.

Conan de Rabarber | 24-05-20 | 19:31 | 1

Ken je d'r dan niet van Frank Sinatra? Goh, hij nam d'r mee in z'n vliegtuig naar verrie weg en ze bleef toen bij hem slapen. Het was helemaal een #MeToo geval. Alleen vroeg hij haar toen ten huwelijk en liet ze het #MeToo maar vallen.

Ikbeneenzelfbouwer | 24-05-20 | 23:55

Het leven is 1. Keuzes maken en 2. Gaan voor die keuzes. In 1992 heb ik besloten nooit naar een film van Woody Allen te kijken. Heeft me uren ander plezier opgeleverd.

Piet Karbiet | 24-05-20 | 19:31 | 1

Hij heeft er toch wel een paar aardige gemaakt. Zoals die romantische film in Parijs, waar het zuchtmeisje van Sarkozy ook nog een rolletje in speelt. Midnight in Paris.

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:04

Woody is getrouwd met zijn adoptiefdochter Soon-Yi, over 'vele complexen' gesproken. Afgezien van #MeToo was hij al een grote viespeuk.

Festen | 24-05-20 | 19:25 | 3

Dat is niet zijn adoptiefdochter, maar die van Mia.

zetje01 | 24-05-20 | 19:32

Hij heeft haar niet geadopteerd. Mia deed dat met haar 1e man, Andre Previn.

Arachne | 25-05-20 | 00:58

Ik vond Festen ook al een overreedte kudtfilm

kaasfondue | 25-05-20 | 08:40

Het grootste probleem van Woody Allen is dat hij ontzettend saa-haai is.

keestelpro | 24-05-20 | 19:24

De dks look a like.

BrutusBosch | 24-05-20 | 19:24

De boodschap van The Morninf Show is vooral dat seksuele misdrijven gedijen in een cultuur waarin vooral de bedrijfstop wegkijkt omdat er grotere belangen in het spel zijn en dat misbruik een glijdende schaal is waarin ook seks met wederzijdse toestemming meer misbruik is dan je zou willen. Spoiler: de beschuldigde blijkt inderdaad gewoon een predator.

blikjegrolsch | 24-05-20 | 19:23

Als we "all women" moeten "believen", moeten we ook Carolyn Bryant "believen".

Zoek maar op...

omanders | 24-05-20 | 19:21 | 1

Wanneer je "alle vrouwen", of juist "geen enkele me2-beschuldiging " moet geloven dan is dat sowieso onzin. Ik word een beetje moe van die absurd sterke uitspraken, die dus nooit waarheid kunnen zijn. En een groep oprechte slachtoffers uitsluit.

Het brein erachter | 24-05-20 | 20:21

Bij metoo buitelde de BN-ers over elkaar heen. Toen er jarenlang honderden blanke Britse meisjes door Pakistaanse grooming gangs werden verkracht, vernederd, afgeperst en zelfs vermoord was het doodstil.

Piet Karbiet | 24-05-20 | 19:20 | 4

Dat klopt. Ook in het VK was het blijkbaar eerst onder de pet gehouden, want het valt politiek correct niet goed om de vinger op de zere plek bij moslims te leggen.
Daarna ging echter wel de deksel van de put en ook op de BBC uitgebreid aan de orde geweest.
Enkele jaren geleden heb ik met verbijstering het lange interview met een Indische dame op de BBC radio gehoord. “Lekker “ luisteren tijdens een lange autorit van Schotland naar Engeland. De Indische mevrouw moest de interviewer nog echt duidelijk uitleggen dat deze jonge mannen niet aan meiden uit eigen islamitische groep mogen komen en dat ook nooit zullen doen. Ze zullen dan keihard door de eigen groep tot de orde geroepen worden. Niet islamitische meiden waren volgens haar echter vogelvrij want geen moslim.

Metoo gaat over blanke mannen en vrouwen. Wat anderen uitspoken mag allemaal of wordt verzwegen.

Nuuk | 24-05-20 | 19:34

Goed opgemerkt Piet.
Pas toen blanke viezerik, Jimmy Savile, bekend werd, was het hot.

Ruimedenker | 24-05-20 | 19:38

Bull's eye!

Peter Emile | 24-05-20 | 21:16
▼ 1 antwoord verborgen

Morning Woody

pielemuisje | 24-05-20 | 19:18

De meeste grote kunstenaars zijn/waren smerige, vieze, obscene, oversekste predators, daarom vinden we ze zo leuk.

Mr_Natural | 24-05-20 | 19:18

Wat een walgelijk artikel!

Wedergeboren | 24-05-20 | 19:17 | 3

Is dat een compliment?

Mr_Natural | 24-05-20 | 19:18

Er wordt simpelweg een schaduw over een schaduwkant gelegdT...

neonreclame | 24-05-20 | 19:21

What’s next? Van Jole ook een slachtoffer?

Wedergeboren | 25-05-20 | 02:27

Deze pijnlijke welles nietes discussie waar buitenstaanders niet weten wie slachtoffer en wie dader is doet me ook denken aan de documantaire verstoten vaders.

Sommige vaders hebben ook niets misdaan, worden van kindermisbruik beschuldigd zodat hun kinderen van hun vervreemd raken en de moeder eenhoofdig gezag kan krijgen. Er is niet tegen te verdedigen, de rechter zal in het belang van het kind omgangsregelingen tijdelijk blokkeren en behandelaars hebben een stevig financieel belang de zaak zo ver mogelijk te laten escaleren om zo veel mogelijk omzet binnen te halen. www.2doc.nl/documentaires/series/2doc...

Zolang het doen van een valse aangifte stevig wordt beloond, vindt het plaats.

Feynman | 24-05-20 | 19:16 | 2

Zo las ik ook eens een stuk van Youp van 't Hek, over een dochter die haar vader aanklaagde vanwege misbruik..

Bleek niks van waar te zijn..

Wel alle toeters en bellen...

neonreclame | 24-05-20 | 19:19

Oei, ik heb al zondagbier op. Ik ga het nog eens lezen.

pielemuisje | 24-05-20 | 19:15

Ik las Woody Allen is incontinent.

pegaje | 24-05-20 | 19:15 | 3

Daarom draagt hij een corduroy broek en grote schoenen met de punten omhoog en heeft altijd één oog half dicht.. waarom ik dit zeg? Geen idee..!

aardv@rk | 24-05-20 | 19:40

Op het moment dat alleen een uitgesproken beschuldiging al kan leiden tot een ‘trial by media’ en iemand volledig kan beschadigen is eng.

Onverlet dat viespeuken op basis van bewijs absoluut veroordeeld moeten worden.

Wijze uit het Oosten | 24-05-20 | 19:15

Is Woody een viezerik?
Foei Woody..

HoerieHarry | 24-05-20 | 19:14

'Woody', say no more.
Ik heb Toy Story 1, 2, 3 en 4 gezien. En de X-rated versie.

Mr_Natural | 24-05-20 | 19:13 | 2

De X-rated versie ?

Heb je een linkje ? (Dit vraag ik uiteraard voor een vriend..)

Wijze uit het Oosten | 24-05-20 | 19:18

Wel een heeeeeel lang verhaal over Woody (114), een soort Arnon van de filmwereld.
Hoge bomen vangen veel wind.
Het ene verhaal zal waar zijn, het andere uit de duim gezogen, om er geld aan te verdienen.
En toch mis ik Kevin Spacey.
Viespeuk of niet, wel een getalenteerd acteur.
Verder is dit allemaal ver, niet in mijn bed.

Ruimedenker | 24-05-20 | 19:10 | 6

@Nehemia | 24-05-20 | 19:30:
Ik heb ff snel gekeken.
De laatste pleegde zelfmoord....... Blijft allemaal vaag.
Thx voor de info.

Ruimedenker | 24-05-20 | 19:35

@Nehemia | 24-05-20 | 19:38:
Nu moet je ophouden hoor!
Wiki zegt dit:
Spacey's political views have been described as left-leaning and mirroring some of those possessed by his fictional character in House of Cards.[84] He is a Democrat and a friend of President Bill Clinton, having met Clinton before his presidency began.[85] Spacey once described Clinton as "one of a shining light" in the political process.
Hij heeft zelfs Hugo Chávez bezocht en de dictator van Wit-Rusland.
Hij wordt steeds enger.

Ruimedenker | 24-05-20 | 19:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zullen best misstanden zijn maar de hijgerige hype die dit geworden is is weerzinwekkend. Trial by accusation.

van Oeffelen | 24-05-20 | 19:10

Vrouwen die liegen en mannen daarmee door het slijk halen om er zelf beter van te worden.
Dat hoor ik voor het eerst.

2voor12 | 24-05-20 | 19:09 | 2

Haha rancune is vrouw eigen.

sjef-van-iekel | 24-05-20 | 19:19

Bij dit soort vrouwmens verhalen hoor ik altijd het nummer Borderline van Madonna in mn hoofd

brawler | 24-05-20 | 19:48

Nooit begrepen waarom mensen acteurs, actrices en filmmakers zo interessant vinden. Zo houden we die zelfpijpwereld op zijn voetstuk.

beldewouten | 24-05-20 | 19:08 | 2

Muzikanten, sporters, kunstenaars etc. mensen hebben graag een idool.
Zo heb ik ook mijn favo acteurs en actrices.
Idolaat? Dat niet, slechts bewondering.

Ruimedenker | 24-05-20 | 19:13

Beroemd zijn en aanbeden worden is een verslaving, mensen doen er alles voor om het te worden en beroemdheden doen er alles voor om het zo lang mogelijk te blijven,
demense denken dat de poep van een beroemdheid niet zo erg stinkt.

TijdelijkOptimist | 24-05-20 | 19:16

Het Weinstein-verhaal is gewoon heul errug goed. De beste dames gingen graag uit de kleren in ruil voor wat hulp bij hullie d’r carríère. Voor wat hoort wat tenslotte. En achteraf huilie huilie. Wat een stoofkudten!

Pferdefotze | 24-05-20 | 19:07 | 3

Sommigen hadden jarenlang een soort relatie met hem. En dan achteraf huilie huilie doen.

Sitting_targets | 24-05-20 | 19:31

Nou, graag.... Het werd vaak gezien als noodzakelijke investering in de eigen toekomst.

Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:12

@Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 21:12: als je jezelf zo talentloos acht dat je wel seks moet hebben met een dikke, oude man om succes te hebben ligt meer aan jezelf dan aan die dikke, oude man

Valruin | 24-05-20 | 21:21

Tsja, nuance is een groot goed

beetjeraar_toch | 24-05-20 | 19:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken