Krachtig leider Lousewies van der Laan (D66) roept op tot samen zingen van Wilhelmus
Opportunisme is een bitch
Hahahaha de absolute tandjes, wat is DIT nou weer. Vanavond lekker de nationalistische slofjes aan & saamhorig met z'n allen het volkslied uit het raam balken omdat Lousewies van der Laan dat wil. Mens ga toch koken. Maar hé, misschien kan ze bij OP1 met die lekker recalcitrante presentatoren eventjes haarfijn uitleg geven over dit hartverwarmende en spontane initiatief. Dan volgt heel Boomerland straks gedwee de instructies van Lousewies van der Laan, old boys network-mevrouw (nog nazoeken, red.) met de uitstraling van een leeg supermarktschap waar vroeger de wc-papier stond, die D66 in 2006 bijna in de afgrond stortte en sindsdien een vrouw van het volk is, member of the board van dit en lid van de board van dat, maar zich nu opwerpt als Verbinder des Vaderlands. Leuk idee hoor Loesje, maar wij zingen vanavond gewoon Gerrit Pardoels.
UPDATE: Timmerfrans kan wel meezingen want die zit toch in pico bello thuisquarantaine.
UPDATE: LOL, Lousewies heeft tweet (stond ooit hier) verwijderd - gelukkig hebben we de screenshot nog
Reaguursels
InloggenZou het helpen?
Alle mensen die nu in quarantaine kunnen zijn dus in principe misbaar. Wanneer bijvoorbeeld het hele Europarlement verdwijnt, slapen we er geen minuut minder om. Denk daar maar eens over na wanneer u wakker wordt na het lekkere uitslapen na weer een lange dag Netflixen etc.
Loesje wil heel Nederland horen zingen dat ze van Duitse bloed zijn ( Toen het Wilhelmus geschreven werd, was er nog geen duitsland), maar ja. En Timmerschwans wil ook weer even populiar doen. Zou ie zn mondkapje al nat gehuild hebben ??
Bij de partij die altijd voorop loopt om Nederland af te schaffen horen, en dan oproepen tot het zingen van het Wilhelmus...
Duidelijk een gevalletje schizofrenie.
Het wilhelmus zingen omdat het zou helpen tegen corona? Als atheist zijnde denk ik dat bidden meer nut heeft, maar toch als we dan moeten zingen doe dan iets van iemand die toch wel iets betekend heeft voor de nederlandstalige muziek
www.youtube.com/watch?v=HThgAQksAjI
In hun risicoloze torens.....
Laatste keer dat ik in het openbaar heb gezongen was tijden de begrafenis van mijn zeer geliefde grootvader. Opa Jan. Een overtuigde communist. Een held tijdens de bezetting door de duitsers. Achtervolgd door de SS, maar nooit gevonden of verraden door zijn strijdmakkers. Overleden na een val van een ladder op hoge leeftijd ( lols) Hij had er ook om gelachen. ( geen keuken trapje ).
Ik zong toen de Internationale uit volle borst en met harde stem.
Ach ja, die verloren onschuld. Hoe kon je ook weten dat de Communisten net zo erg als de Nazi's zouden blijken te zijn
Ze komt vast ook met het voorstel met NL vlaggen op de Erasmusbrug te gaan staan.
Niet eens: "Je bent welkom in mijn land" ???
www.youtube.com/watch?v=usbFurWLN2c
Tijdens haar studententijd noemden ze haar Vieseloes
Hè hè, dat zal haar carrière wel goed hebben gedaan.
Ze hadden zelfs een liedje over haar geschreven; de ViezeLoesBloeslos Blues.
@Heiner | 16-03-20 | 17:00: Met wat zij uitvrat tussen de lakens waren haar minnaars direct chantabel. Dus ja.
#staysafe
... Kots
d66 partij vervallen tot het scoren van laaghangend deugfruit of laaghangende organen. Maar het plebs moet verder wel de bek houwe want geen referenda meer
Ik ben mij zo zachtjes aan aan het afsluiten van deze waanzin. De stukken hier op GS over Corona lees ik niet meer noch artikelen in andere media. Aan mij is het niet meer besteed. Kan misschien komen omdat ik het grootste deel van mijn werkend bestaan op zee heb door gebracht waar het leven ook beperkt is, denk aan een verschansing. En daar gelukkig was.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Al dat nieuws en meningen van een ieder dat 24 uur per dag doorgaat. Waan van de dag. Een onbewoond eiland is soms zo gek nog niet.
Lekker over het potdeksel naar de bulb kijken in blauwste water ter wereld.
0900 - 0113
Verrekte mongol.
Enge mensen van D66 ze willen ons uit leveren aan de EU ongevraagd onze organen oogsten en dan oproepen tot het gezamenlijk zingen van het volkslied.
Verwarde personen.
Ik zou d'r doen
`Wel voor het zingen van het Wilhelmus de kerk uit
Om 20:00 klappen voor medici en zorgverleners vind ik een beter idee dan dat zeiklied. Krijg een zin om een einde aan mijn leven te maken als ik Wilhelmus hoor.
Nog afgezien van dat graflied, een globaliste met een slecht geweten altijd -1!
Wilhelmus van Nassau, ben ik van Duitsen bloed.
Mijn vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood.
De prinsen van, Oranje heb ik altijd gëerd.
De koning van Hispanje heb ik altijd geveerd.
Werkt het?
@Logic_Rules | 16-03-20 | 16:02: Krijgt der huilbuie van, om met wijlen Lau (van Tinie) te spreken.
@De Briemusketier | 16-03-20 | 16:00: Jammer dat dat zo weinig voorkomt.
Louise de laan uit...
Eng nationalistisch elite juffie. Was zij niet dikke vriendinnen met wat van die aangetrouwde prinsessen van onze nationale Gomorra? Vandaar natuurljk het Wilhelmus.
Ik doe een ander, niet inclusief, voorstel:
m.youtube.com/watch?v=LTWHlslpVpc
Ik zing wel:
Wiens Neerlandsbloed door d'adren vloeit,
Van vreemde smetten vrij......
Is dat ook goed?
"vreemde smetten..."; daar werden de Katholieken mee bedoeld.
Lousewies is nait wies
Ik wil niet bij ons, van hullie van d66 horen.
Horst Wessel lied mischien, maf kudt wief.
Lousi Wiesje van D66, de partij die het CDA voorstel om op scholen het Wilhelmus te zingen belachelijk vond?
Dat er hier relatief zo weinig Intensive Care bedden zijn in NL, strookt toch niet helemaal met wat ze rondbazuinen over onze voorsprong t.o.v Italie:
www.researchgate.net/figure/Numbers-o...
Wilhelmus van Nassaaaauuhwe verlaat ik den EU heeeeel gauwuh!
Sorry Lousewies, maar ik denk dat ik als zelfstandig ondernemer vanavond om 8 uur nog aan het rekenen ben hoe deze crisis financieel door te komen, bijna alle klanten schorten de opdrachten op en sluiten de deuren tot minimaal 6 april, alleen de staat wil wel graag geld hebben voor de betalingstermijn.
Maar veel plezier vanavond hoor, met alle andere ambtenaren, ruifvreters en mensen voor wie een automatische maandelijkse bijschrijving van een paar duizend euro geheel vanzelfsprekend is.
18.00 uur bedoel ik
Mauwen over geld en toch om 18 u als stoppen ipv 20 u? Ga je toch missen die 5 euro aan einde maand!
Timmerfrans heeft nog een potje van 1000 miljard.
@Lorejas | 16-03-20 | 15:00:
Begrijpend lezen en schrijven is een dingetje he?
Zou ze daar ook de nog niet geheel ingeburgerde vluchteling mee bedoelen, die het Nederlands nog niet machtig is, laat staan ons volkslied? Zouden die ook moeten meedoen, om er lekker bij te horen?
Mam, man, man, wat een vrouw. Laat ze eerst eens een spoedcursus "Wilhelmus zingen" gaan geven op de AZC en in de wijken in Nederland waar dat het meeste nut heeft. Ik verwacht overigens niet dat dat een succesvolle cursus gaat zijn.
De Chinezen zijn er ooit mee begonnen met dat zingen en roepen uit de woonkazernes. Maar nu houdt het niet meer op, en wil niemand natuurlijk achterblijven. Eerst Italië, daarna Duitsland, en nu Tilburg e.o. Krijgen we straks ook challenges, speciale hashtags en ander georganiseerde spontaniteit?
Waarschijnlijk wel, ja.
Songfestival met Cornald......
Het Wilhelmus zingen?... Samen?...
Nationalisme!! Extreem-rechts onderbuikdinges!! Fascisme!! Nazisme!! Racisme!!
Antirepublikeins!
LOL! D66 was ooit voor het afschaffen van de monarchie maar aangezien ze met alles 180 graden zijn gedraaid zingen ze nu het Wilhelmus. Als ik één lied standaard nooit zing is het 't Wilhelmus, wegens totale achterlijkheid.
@eastender | 16-03-20 | 14:59: Het is juist een zeer interessant lied. Oudste volkslied ter wereld bovendien! Schande dat het niet geleerd en geoefend wordt op alle scholen. Waarom doet menigeen zo neerbuigend hierover. Nederland is wat dat betreft een uitzondering!
Vieze Wies! Daar is ze weer (eens)
Ik weet niet of D66 meer anti-Nederlands is dan DENK, maar het is een gotspe dat iemand van die landverraderspartij oproept tot het zingen van het volkslied. Als dat gebeurt weet je dat Nederland aan de verliezende hand is.
Ze schrijft 'ons'. Dat bestaat helemaal niet voor D66.
Ode an die freude hadden we toch moeten zingen van eurofiel D66?
Dat is de droom hé: ... Alle Menschen werden Brüder...
Het heeft die Italianen echt geholpen.
Duizenden Nederlanders nu op de Canarische eilanden gevangen op hun hotelkamer terwijl KLM (staat groot aandeelhouder) genoeg vliegtuigen aan de grond heeft staan. HAAL ONS WEG HIER, niemand, geen media hoor je er in Nederland over.
we hebben genoeg corona hier, blijf maar lekker daar
Zie hier de Nederlander anno 2020: een hysterische, egoïstische jankerd die bij de minste tegenslag helemaal ballistic gaat.
Hoe is het weer daar?
Wat erg, gevangen op de canarische eilanden... so hey... Wat een verschrikking...
Lulhannes Mike, blijf gewoon daar, wij zitten ook over het algemeen thuis.
@Nipplechip | 16-03-20 | 15:20: Gevangen in hun hotelkamer, niet op een strand of zo
KLM wil bést - maar ze mogen niet landen...
Zoek de betekenis van het woord “quarantaine” maar eens op.
Misschien wordt het dan allemaal wat duidelijker voor je.
Louche Wies. Aap, noot, wies. Wies de mol? Lousewieseviezelevozelen. Geen idee. Ik roep maar wat.
Tijd om die louche Wies uit de Laan te sturen? (Ja, dat is 'm!)
Redelijk, conform uw niveau.
Mooi woordje voor het Oudhollandsche spel "galgen" of voor een spellingswedstrijdje met de kids.
Ze geven toch nog enige poëtische inslag mee, tegenwoordig op dat VBO-B ... het had een Toon Hermans, repectievelijk: Herman van Veen term kunnen zijn...
Zie je wel dat windmolens slecht zijn. Deze dame heeft gewoon een klap van een windmolen gekregen. Op haar kokosnoot. En nu wil ze de hele tijd het Wilhelmus zingen.
kunnen D66ers niet voor langere periode in totale quarantaine..?
Bij de volgende verkiezingen.
Oh?! ... en nationalisme was zo vuig rechts, fascistisch en Baudetisch en nu dit!? ... achterlijk mens, jammer dat men zo snel vergeet.
"met de uitstraling van een leeg supermarktschap waar vroeger de wc-papier stond." Hier kom ik voor op GS
Dit is toch lachen gieren brullen om zoveel onnozelheid van een D66er. Het zijn allemaal klonen van elkaar, bovendien welke volkslied bedoelt ze? Waarschijnlijk het EU lied? Loesewies, de EU bestaat niet meer, de omringende landen hebben grotendeels de grenzen gesloten, behalve Nederland dan, maar wij zijn de kruipers van de EU, gaat dus niet gebeuren!
Kan zo een episode meespelen in de luizenmoeder.
Toch nog een stralend randje aan Corona. Timmerfrans kan zijn evil empire niet verder uitbouwen.
Sorry, Loes, 'geïnspireerd op Italië' gaat niet helemaal op - die hebben het ook maar gejat van de propaganda-filmpjes uit Wuhan. ('jiancháng Wuhan!')
Het is gebaseerd op en geïnspireerd door...
@F. von Zeikhoven | 16-03-20 | 14:31: Dat dus... ik snap niet dat mensen hun taal tegenwoordig zo verhaspelen. "Vervangen voor" is ook zoiets *kots*
@Trekhaas | 16-03-20 | 15:15:
Hij/zij wilt. Daar krijg ik tranen van in mijn ogen.
Sinds wanneer is D66 ineens begaan met het Nederlandse volk.? Sinds wanneer zijn zij nationalistisch met een oproep tot samenhorigheid en het zingen van het Wilhelmus? De grootste volksverlakkers zitten bij D66 en ik heb werkelijk geen idee wat een Lousewies is? Het lijkt me niet iets fraais.
Lousewies zou een inderdaad een mooie naam zijn voor een eng virus. Overigens stond ze binnen de inner circle van D666 bekend als Lousevies.
Neen hoor: “Vieze Lous”
@mameloe | 16-03-20 | 14:22:
Liesewous.
Dommie, beledig mij niet!
Eindelijk een fundamenteel nationalistische reden om op '66 te stemmen. Ik ben om.
Is "Ademnood" niet een wat toepasselijker lied in deze tijden? Met enigszins aangepaste tekst:
"Ademnood, want de kans is groot...
dat ik op de IC lig gauw...
Mond op mond? Nee ga weg nou..."
De cadans moet nog iets uitgewerkt worden, maar ik zie mogelijkheden!
Maar welk volkslied bedoelt zij? Als het het Wilhelmus is, zou t mij oprecht positief verbazen. Loes is natuurlijk een echte "everywhere" vrouw, een wereldburgeres die volgens mij niets van spruitjesgeurige grenzen en dito volksliederen moet hebben.
Het volkslied van Rotterdam: “Hand in hand Kameraden”. En dat zing ik.
Loesewies? Viezeloes noem en jullie haar vroegâh toch?
@dirtyloo
“UPDATE: LOL, Lousewies heeft tweet (stond ooit hier) verwijderd - gelukkig hebben we de screenshot nog.”
Ok, ok, welke woke vogel heeft Lousewies ge outcalled op eng nationalisme? Grenzen dicht, geen nieuwe asielzoekers, volkslied...
Extreem rechts heeft gewonnen!!! Zoiets?
Nu we het toch weer over Frans Timmermans hebben. Hoe zouden ze die in de IC op zijn buik krijgen ? Met een takel ? Rolt hij daarna toch van zijn bed af ? Heeft hij twee bedden nodig ?
Sorry hoor, maar die vragen spelen door mijn hoofd.
Sowieso moet hij op de begane grond. De lift zal al een probleem zijn en vervolgens het draagvermogen van de verdiepingsvloeren.
Als ze die intuberen spuit alle kaviaar eruit door de champagnebubbels
Frans is een Wibbly Wobbly, die krijg je niet omver.
Waarom Frans Helpen? Dat speelt door mijn hoofd !
Het is echt net oorlogstijd he? Geen koning te bekennen.
Dat wordt zes weekjes Bariloche ...
Frans zit niet thuis omdat hij ziek is, Frans zit thuis omdat de Horeca dicht is.
Dat is voor hem geen probleem. Zijn matras is naar verluidt niet gevuld met water, maar met droge witte wijn. En dan heb ik het nog slechts over zijn matras. De man is een levend wijnvat, tonnetje rond, en bovendien is hij op zichzelf genomen een wandelend buffet. Kun je nagaan hoe zijn huis is ingericht? Dat moet één groot restaurant annex wijnkelder zijn.
Of de horeca is dicht omdat frans thuis zit.
Maar goed, Zimmerschwanz dus in quarantaine. Dan zal binnenkort het hele Buitenhofteam ook wel een tijdje van de buis zijn. En hoe staat het met Didi S?.
De vleespet zit er armdiep in...
BNrs en politici spinnen alleen maar garen bij deze hele crisis, extra aandacht of wat politiek gewin is natuurlijk mooi meegenomen. Dat er mensen op hun buik aan de beademing liggen, wachtend op betere tijden, dat boeit ze natuurlijk geen fuck.
Ze moet het Europese volkslied zingen, nee gillen, heel hard. Ze is een Europeaan, een eurofiel en Republikein! Ik kom gewoon niet meer bij van die malloten bij D66
Jammer dat die tweet weg is, had graag de reacties gelezen, heb wel een idee.:)) Dat intrekken is idd kenmerkend voor de belachelijke, heerschende naiviteit van haar & Demonen66
Er stond welgeteld 1 positieve reactie tussen. Maar die kan ook sarcastisch bedoeld zijn geweest.
@Sinterbikske | 16-03-20 | 14:04:
Was van Dotan.
Daarnet stond hij er nog, uurtje geleden. Zelfde als bij die idiote tweets van Robojet, hilarisch commentaar. Ik snap niet waar die D666ers die plaat voor hun kop gekocht hebben. Ze blijven maar doorgaan.
Laat Willem dat lekker zelf in zn eentje doen ergen op een balkon in Canada. Of in welke bunker hij ondertussen mag zitten.
Als Pia alvast haar stembanden oogst dan hoeven we dat niet aan te horen .. maf wijf.
Een ordinaire staatsgreep van Kolonel Louisewies zo ver is wel duidelijk.
Miljardair Dietmar Hopp die de grootaandeelhouder is van het bedrijf CureVac is weer een beetje de held van Duitsland nadat hij heeft voorkomen - zeggen de media - dat het bedrijf opgekocht en/of de wetenschappers weggekocht zouden worden door Big Donald. Ik ben toen maar eens gaan zoeken naar info over het Corona-vaccin want ik werd nu toch wel erg nieuwsgierig naar deze firma. Toen kwam ik na wat zoeken op Der Tagesspiegel terecht en daar stond wel een verdomd interessant artikel met onder andere dit stukje tekst erin: 'Warum gibt es schon jetzt Streit um den Impfstoffkandidaten aus Tübingen?
Anders als herkömmliche Impfstoffe, deren Herstellung ein monatelanger, anfangs sogar jahrelanger Prozess ist, könnte die Vakzine von CureVac innerhalb von sechs bis sieben Wochen produziert werden werden. „Schon seit Januar arbeiten wir daran, unter verschiedenen Impfstoff-Varianten die besten auszusuchen“, sagt Haas.
[Wie schütze ich mich? 66 Fragen und Antworten zum Coronavirus]
In einer gerade erst im Dezember eröffneten Produktionsanlage könne seine Firma „mit einem Produktionsgang zehn Millionen Impfdosen produzieren“. Voraussetzung dafür ist, dass die Dosis des Covid-19-Impfstoff etwa so gering ist wie die Dosis des Tollwutimpfstoffs, den die Firma bereits an Menschen erfolgreich getestet hat: Schon die sehr kleine Menge von einem Mikrogramm – ein Millionstel Gramm – Tollwutimpfstoff löste bei den Probanden bereits nach zwei Injektionen eine erfahrungsgemäß ausreichend schüt'
Zag die berichtgeving in de MSM & NPO natuurlijk over die foute Trump dat hij het vaccin alleen voor de VS wilden hebben. Eerder zou Trump het niet nodig te vinden om getest te worden na een contact met dragers. Natuurlijk geen degelijke bronnen hier voor. Wel humor.
@cor123 | 16-03-20 | 14:01: Het verhaal schijnt bevestigd te zijn door een Duitse minister las ik ergens....
@Roadsurfer | 16-03-20 | 14:04:
Stond in beeld, zie mijn stukje van gisteren hieronder.
.
Niet helemaal waar, Trump wou de hele zwik onderzoekers bij CureVac wegkopen en naar de US halen. Hij heeft daar 1 miljard voor over.
CureVac werkt samen met het federale Paul Ehrlich Institute. Duitsland wil het bedrijf absoluut in eigen land houden en doet ook financiële aanbiedingen.
De VS hebben gekozen voor afscherming en 'American first', maar ook tegen multilaterale samenwerking. Daarom moet CureVac indien nodig ook worden ondersteund met openbare middelen, aldus de Duitser.
www.bild.de/politik/inland/politik-in...
hier openen | 15-03-20 | 17:21
Grappig hoe er in tijden van crises allerlei drollen (met allerlei koekwausvoorstellen) komen bovendrijven. Leuk verder hoor dat Wilhelmus zingen maar het wachten is op de kwalificaties "eng guur-rechts" en nationalistisch. Ik had trouwens van D666 wel het "Alle Menschen werden Brűder" verwacht. Uweetwel: het Horst Wessellied van het EU politburo. Grappig trouwens hoe het vanuit Brussels ijzig stil blijft (dat Frenske thuis aan het uitbuiken is, is uiteraard een mededeling uit de categorie "lekker belangrijk of boeiuh). Ik voorzie na afloop een herhaalde roep (hoi Verhofstadt) tot meer "ever closer union" en meer overdracht van macht naar Brussel.
Zo'n heel fout nationalistisch lied dat we al hadden in tijden van kolonialisme?
Mevrouw vdLaan is toch een D66'er?
Het Europese volkslied, dat zou nog wel kunnen.
Met een canon tegen een virus.
En dan heel vals zingen, misschien is het virus er bevattelijk voor.
Vanavond allemaal 'Indian love call' van Slim Whitman zingen! Vorige keer werkte het: www.youtube.com/watch?v=RFr2tFLZom4
En dan die laatste zin: COVID19NL gaat ons er niet onder krijgen. Want we gaan het volkslied zingen. ROFLOL. Echt niet Lousy Wies?
Net als vroeger samen met mama Lieve Heertje zingen als het regende.
GA GVD IETS ZINNIGS DOEN STOMME TRUT MET JE INFANTIELE TWEET
Nu is dat voor Fransje niet nieuw hoor. Heeft wat jaartjes geleden zichzelf in quarantaine gezet omdat hij beetje boos was dat hij geen minister van bz mocht worden. Hij zei zelf; als ik het niet mag worden dan ga ik een jaar niks doen. Plasterk heeft daar nog iets over gezegd is interview . Was boos op hem. Het boskaboutertje is gewoon thuis gaan zitten , jaar lang. En betaald. Dus , quarantaine is hij gewend.
Agossie.... stumpert. Mens, ga toch koken!
Ik zing liever dit Vieze Loes:
Thuis heb ik nog een ansichtkaart
Waarop een kerk een kar met paard
Een slagerij J. van der Ven
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets
Maar het is waar ik geboren ben
Dit dorp, ik weet nog hoe het was
De boerenkind'ren in de klas
Een kar die ratelt op de keien
Het raadhuis met een pomp ervoor
Een zandweg tussen koren door
Het vee, de boerderijen
En langs het tuinpad van m'n vader
Zag ik de hoge bomen staan
Ik was een kind en wist niet beter
Dan dat 't nooit voorbij zou gaan
Wat leefden ze eenvoudig toen
In simp'le huizen tussen groen
Met boerenbloemen en een heg
Maar blijkbaar leefden ze verkeerd
Het dorp is gemoderniseerd
En nou zijn ze op de goeie weg
Want ziet, hoe rijk het leven is
Ze zien de televisiequiz
En wonen in betonnen dozen
Met flink veel glas, dan kun je zien
Hoe of het bankstel staat bij Mien
En d'r dressoir met plastic rozen
En langs het tuinpad van m'n vader
Zag ik de hoge bomen staan
Ik was een kind en wist niet beter
Dan dat 't nooit voorbij zou gaan
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar
In minirok en beatle-haar
En joelt wat mee met beat-muziek
Ik weet wel het is hun goeie recht
De nieuwe tijd, net wat u zegt
Maar het maakt me wat melancholiek
Ik heb hun vaders nog gekend
Ze kochten zoethout voor een cent
Ik zag hun moeders touwtjespringen
Dat dorp van toen, het is voorbij
Dit is al wat er bleef voor mij
Een ansicht en herinneringen
Toen ik langs het tuinpad van m'n vader
De hoge bomen nog zag staan
Ik was een kind, hoe kon ik weten
Dat dat voorgoed voorbij zou gaan
Lekker man. Maar die ouwe shit is over een paar weken uitgestorven.
@Poetin_Fanboy | 16-03-20 | 13:59: met dank aan ‘66 sterft alles uit.
Deze tijdloze tekst, doet immer beelden van Rien Poortvliet in mijn gedachten laten verschijnen en bezorgd een gevoel van diepe melancholie. NL is ten ondergegaan aan links-progressieve-dromers, me dunkt!
@Guy Fawkes | 16-03-20 | 14:02: ik was van de week op aan het ruimen en kwam nog 2 boeken van hem tegen, het kabouter boek en Aanloop. Het kabouter boek was mijn allereerste boek in ‘77. Deze boeken heb ik uiteraard niet weggedaan. Heb nog wel een complete lekturama encyclopedie in de aanbieding voor de liefhebber, gratis.
Waar hebben we het aan verdiend dat dit ons door types als doos Lousewies afgepakt is, kapotgemaakt? En ze gaan doorrrrr! De helft van de boeren moet weg, laten we hopen dat men zich hierover door deze crisis nog eens achter de oren krabt of dat wel zo'n goed idee is.
@Sinterbikske | 16-03-20 | 14:15:
Heb ik ook nog op zolder liggen, plus 'Langs het tuinpad van mijn vader', 'De Tresoor' en 'Tussen gaap en slaap'
De tweet is niet meer beschikbaar, een terugetrokken keutel? En kunnen we Timmerfrans niet definitief in afzondering houden vanwege zijn mentale 'gezondheid'?
Dat wief is niet wies!
Dat het Europese Plastic Pact uiteindelijk fataal voor Timmerfrans uit kan pakken. Is die opgehypte klimaatcrisis toch ergens goed voor geweest.
Herinner mij nog de ego-docu over haar waarin ze vol trots liet zien hoe ze haar eigen kind in het engels opvoedde. Typische D'66 weg met ons mentaliteit ter meerdere glorie van zichzelf.
Franske levenslang naar Elba, dat lijkt me wel wat.
Heel goed! Ken uw geschiedenis. lol
@Dirk III | 16-03-20 | 13:50: dan weet u ook dat Sint Helena (en wat arsenicum) effectiever was
Er zijn wel betere liedjes om gezamenlijk te te zingen.
Bijvoorbeeld
'We zaten met z'n allen al in een boerenschuur.......'
Zoek de volledige tekts maar op, dat is beter dan dat ik een ban krijg.
Wat een muts.
Whahaa, een globalistische D66-trol die met het voorstel komt om eng-rabiate nationalistische liedjes te gaan zingen! Mijn dag kan niet meer stuk.
Het Wilhelmus 'eng-rabiaat nationalistisch' noemen - je moet het maar voor je rekening willen nemen. Is gewoon ons volkslied hoor.
@bleached | 16-03-20 | 13:49: Rustag, gewoon sarcasme.
En je verwacht toch dat ze oproept het europeese liedje te zingen.
@bleached | 16-03-20 | 13:49: volkslied??? onder de riolen absoluut niet, op wat overgelopen bestuurders na
@bleached | 16-03-20 | 13:49:
De eurofiele globalist zou zeggen: Het feit dat je zo'n liedje normaal vindt zegt alles over hoe extreem je opvattingen zijn.
We hebben een coalitie van partijen die goed is voor de schroothoop.
De ene halve gare is nog niet ontmaskerd of de volgende staat weer op.
Voorgezeten door een m.p. die zo betrouwbaar is als de giftigste slang, gesecondeerd door een minister van volksgezondheid die van een briefje moet voorlezen over iets wat hij zelf kort daarvoor nog voor onmogelijk achte, namelijk de verspreiding van Corona in Europa.
En dan komt vandaag een of andere huppeldoos ons voorgaan in gezang.
Vroeger werden dat soort lui opgesloten om de samenleving zuiver en veilig te houden.
Lousywitch is a bitch.
www.youtube.com/watch?v=3WffXrcQpwc
Nog zo'n idioot die niet begrijpt wat er aan de hand is. Niets aan de hand hoor mensen.
Check die tweet van die muts m.b.t. de wachtrijen voor de coffeshops.
@LousewiesvdLaan 14h
Not sure the weed lockdown is helpful - many people depend on marijuana for medical/psychological reasons. Hope there’s delivery for them.
Geeft de naïviteit perfect weer……
Ik ben niet afhankelijk ofzo, maar is er al antwoord op? 3 weken thuis zitten is veel leuker met wiet dan zonder...
En natuurlijk in het Engels, flikker toch op!
Timnerfrans zit wel in de gevarenzone met zijn morbide obesitas.
We kunnen hooguit hopen dat de natuur zijn werk doet. Die papzak zal helaas wel zijn eigen beademingstoestel hebben, want zo gaat dat met varkens die meer gelijk zijn dan anderen.
@Vanilla | 16-03-20 | 13:47: Animal farm
Demagogen 666 voor al uw opportunistische politiek. Was je tot 3 weken geleden nog een smerige nationalistische, rood-wit-blauw pijpende neo-nazifascist!1!!1!1 Moeten we nu het Wilhelmus gaan zingen van Loesewies Goebbels. Ik vernam zojuist dat Robot Jetten hier dusdanig van slag van was, dat hij zichzelf aan de computer heeft aangesloten voor een reparatie update.
Rob Jetten heeft zijn "minder vliegen" doelstelling gehaald. Nu de rest nog.
Dus is het nu niet eens aan de tijd dat we nog eens over de halvering van de veestapel gaan praten?
#met_D66_de_verdoemenis_in
Haha, nee...
Wel ben ik voornemens een paar kw aan muziekvermogen door de buurt te jagen woensdagavond, zodat iedereen een feestje heeft tijdens de BBQ... maar geen Wilhelmus, lazer op...
Ja dit was ook allemaal veel te nationalistisch en teveel Natiestaat he. Gauw eraf die tekst, Viezeloes!
Lossebloes van der Laan. De sloper van het Bastion hotel.
Tweet deleted hahaha
Ja, ze leest mee hier. Iedereen kan weer rustig adam halen. Kut, adem.
Iemand nog screenshotjes van de hilarische reacties?
@Roadsurfer | 16-03-20 | 13:44: was inderdaad leuk leesvoer op die twitter. Wat is die quaraintaine toch heerlijk met al het gelul, misschien gaat straks wel het internet op een slotje, mensen hebben niks te doen en hebben teveel fun op het net.
Lousewies, dan weet de kenner genoeg. Wat is die D'66 een ongelofelijke k.t partij. Ik blijf het me afvragen, hoe kun je op deze mensen stemmen ?
Waar ik woon kennen ze allemaal de moskee zwaan uit hun hoofd, en drillrap ook, maar niemand komt verder dan de 1e 2 zinnen van het Wilhelmus. De rest kennen ze niet. Word niet geleerd. Want dat linkse prutsvolk op de scholen leren ze het niet. Vinden ze nationalistisch en dat is of zo.
Nee meisje. Het volkslied ga ik zingen op de dag van de nexit. De gehele dag door. Vlaggetjes van lidstaten verboden in dat gekkenhuis Brussel, Nederland mag geen Holland meer heten . En dan nu gaan zingen op commando van een D66 er? Muts!!!
Amen!
Alleen aandachtshoeren gaan in zelfquarantaine. Het zuurstofmaskertje had ie al trouwens.
Haha, prachtig!!
Ik kijk wel uit. Sta je straks het Wilhelmus te zingen, wordt je door de D66 gestapo geregistreerd als nationalistisch ongewenst persoon.
Maare, "ons" volkslied. Bedoelt Lousywies nou het Wilhelmus, Alle Menschen werden Brueder, de marsmuziek vanuit Rabat of het aanvalsgekrijs vanuit Ankara?
Om misverstanden te voorkomen, dus...
Ja dat Corona liedje leuk
Doet mij denken aan de 1e keer dat ik mocht stemmen, dat was op Jan Terlouw, van D66. Die man had toen echt iets te vertellen vond ik, maar hij heeft een stelletje achterlijke naïevelingen achtergelaten.... Ik noem U Tjeerd de Groot, Rob Jetten, Koolmees en nu deze van der Laan....*zucht* wat een debielen.
Die natte krant van een veilingmeester nu alweer vergeten? Of verdrongen?
@Vanilla | 16-03-20 | 13:39: Ik wou net zeggen, de grootste lul vergeten.
Hij schreef leuke kinderboeken ja, dus het leek een aardige man dus hij had een streepje voor.
@Vanilla | 16-03-20 | 13:39: Verdrongen
Daar waar demense een beetje dicht op elkaar wonen, zodat je van samen zingen kan spreken, daar kent echt niemand het Nederlands volkslied.
(nog afgezien van dat het Wilhelmus een treurmars is, en bijvoorbeeld verboden zou moeten worden bij sportwedstrijden i.v.m. de collectieve depressie die het oproept)
Het Turkse en Marokkaanse volkslied kennen ze dan misschien weer wel.
2 zielen 1 gedachte !
Goed verhaal.
Ik weet niet of ik een hel mus wil.
Ik wil wel nassen ouwe!
And... it’s gone.
Timmerfrans in quarantaine is natuurlijk mooi, in isolatie zou natuurlijk nog beter zijn. Pak zijn mobiel af. En ook zijn fax.
Fax, fax, .. is dat niet zo'n telefoon waar papier uit de achterkant komt? Echt iets voor bureaucraten.
En nu snel alle sloten vervangen bij Timmerfrans, zodat ie er nooit meer uit komt.
Dichttimmeren, geen enkel risico nemen.
Dat hele Europarlement zit in zelfquarantaine ! Ze worden gewoon doorbetaald en zitten nu lekker in hun wijnkelder te genieten. Juist als ze van nut kunnen zijn, ( hoewel...) laten ze het afweten. Wat een weglopers. De EU op zijn dieptepunt
Ze heeft de tweet verwijderd!
Wat een muts.
Mooi, dan kan ik ook weer terug naar de krekels.
Het was toch wel te nationalistisch.
@Earl_of_Doncaster | 16-03-20 | 13:40: Scherp!
Net als je denkt dat de haat voor deze mensen niet groter kan...
idioot idee, nu juist zouden we als Europa één moeten zijn. Dus, Duitsland gooi die grenzen dicht, zing hup Holland hup. Het mooiste komt nog als straks je bejaarde opa van de beademing wordt gehaald om plaats te maken voor een kansparel. Fascinerende tijden en wees voorzichtig.
Dat gaat ongetwijfeld gebeuren. Aan de andere kant, het gros van die bejaarde opa's heeft elke vier jaar braaf op de partijen gestemd die deze regelingen invoerden, dus die mogen van mij nu een poosje op hun blaren gaan zitten om hun zonden te overdenken.
Wat een zielepoot, sorry dat ik het zeg.
Overigens, het wilhelmus? Wat is dat eigenlijk, rap van honderden jaren geleden?
Ik dacht nu het verkeer praktisch stil ligt in Nederland is het een goed moment om de stikstofuitstoot eens te bekijken, het boeren gaat immers door. En wat blijkt: ineens is de uitstoot overal ineens goed. waqi.info/nl/
Timmermans in quarantaine ... Hoch die Fahne!!
ja, leuk ,andere landen na-apen. Verzin eens iets origineels.
Lousewies,van zo’n naam gaan mijn nekharen staan.
Geen woorden maar daden D’66 edelen.
Corona über alles?
@De Profundus | 16-03-20 | 13:38: Mooie naam zeg... nee hoor.
oh, niet eens het Europese volkslied....
Nederland heeft geen volkslied. Nederland heeft een slap lied dat het huis van Oranje, de koning van Spanje en Duitschen bloed bezingt. Een echt volkslied vind je bijvoorbeeld in Schotland, daar gaat het over Schotland en bij onze zuiderburen gaat Duitsland boven alles. Dat noem ik een volkslied.
Engeland heeft ook zo'n kut lied: God save the Queen.
Sorry?
nl.wikipedia.org/wiki/Wien_Ne%C3%AArl...
Ik bedoel buren in het oosten.
Verdiep je eens in het Nederlandse Volkslied, zou ik zeggen. Het Volkslied van Nederland is doorspekt met sarcasme ten opzichte van de Spaanse overheerser. Het hele lied gaat er juist om dat de Spanjaarden kunnen denken dat ze de Nederlanders klein hebben gekregen, maar dat dat in werkelijkheid niet zo is. En dat Duitsen bloed, dat slaat op "Nederlands." Volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal is "Nederlands" de eerste betekenis van het woord "Duitsch."
Met mensen als jij gaan we de oorlog ook niet winnen, trouwens. Je bent een anti-Nederlander. Sluit je lekker aan de bij Schotten of de Duitsers en scheer je weg, man.
@GeenHeil | 16-03-20 | 13:38: Vanuit historisch perspectief zou je kunnen stellen dat de echte Nederlander een heiden was. Een Geus. Een Republikein. Dat ik het Wilhelmus een kutlied vind en niets met de monarchie heb, wil nog niet zeggen dat ik anti-Nederlander ben. Verre van. Denk daar maar eens over na?
@GeenHeil | 16-03-20 | 13:38: Dietsen, toch?
@VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 13:48:
Daar kun je over twisten. Ik ben ook geen monarchist, maar een patriot. Ik sta aan de kant van Van Oldenbarnevelt en de gebroeders De Witt. Het gaat er echter om dat er hierboven werd gezegd dat ons huidige Volkslied slap is, omdat het de Spaanse overheerser en Duits bloed bezingt. Dat is dus niet zo. De Spaanse overheerser wordt niet bezongen, maar hij wordt in verdekte termen belachelijk gemaakt. En er wordt niet gezongen over Duits bloed, maar over de Nederlandse aard. Die is namelijk van Duitsen, oftewel zuiver Nederlands bloed.
@Piet Karbiet | 16-03-20 | 13:53:
Nee, dat is een misvatting. De oorspronkelijke tekst van het lied zegt "Duitsen." Diets en Duits zijn spellingsvarianten. Ze hebben dezelfde etymologische herkomst en zijn semantisch gezien volledig aan elkaar gelijk.
@GeenHeil | 16-03-20 | 13:57: Aangezien woorden anno 2020 anders verstaan worden en bepaalde woorden in de loop van tijd hun eigenlijke betekenis verliezen, vind ik het persoonlijk onderhand wel tijd worden voor een nieuw volkslied. Zeker om na zoiets als de Tweede Wereldoorlog nog te moeten zingen dat je van Duitsen bloed bent heeft mij altijd wel een beetje vreemd geleken. Vanuit historisch perspectief zul je best een punt hebben. Jij weet daar waarschijnlijk iets meer van dan ik. Maar om iemand nu anti-Nederlander te noemen vanwege kritiek op volksliederen? Tja, dan voel ik me natuurlijk wel een beetje aangesproken. Maar wel blij dat je het zo oppakt.
@VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 14:21:
Wat ik jammer vind, dat is dat de oorspronkelijke betekenissen van het lied in onze tijd nooit als zodanig zijn begrepen en uitgesproken. Daardoor heeft De Nederlander in onze tijd nooit een echte kans gehad om tot volle wasdom te komen. Ik zie het woord "Duits" in de oorspronkelijke betekenis van het woord als net zo iets als het woord "neger." We zouden daar een bepaalde trots aan kunnen verbinden, om zo tot een oorspronkelijkere versie van onszelf te komen. Het woord werd dus onder andere gebruikt om een overheerser voor de gek te houden. Pechtold vroeg weleens aan Wilders: "Naar welke tijd wilt u precies terug, meneer Wilders?" Maar daar kan Wilders eigenlijk geen echt antwoord op geven. Er is niet één moment in de geschiedenis van na de Gouden Eeuw, waarop de Nederlander de Nederlander heeft kunnen zijn. En het is onzinnig om te zeggen dat we terug moeten naar de Gouden Eeuw. Er is werkelijk niemand die zich daar een voorstelling bij kan maken. Dat is heel oneigentijds en nep.
Misschien heb jij gelijk en is er een nieuw volkslied nodig, om een Nieuwe Nederlandse Aard mogelijk te maken.
Het mens snapt niet dat de Italianen dit spontaan hebben doen ontstaan. Hulde daarvoor aan de Italio''s wegens hun besef van nationaliteit, hun saamhorigheidsgevoel en het echt verinnerlijkt begrip daarvan. Kunnen we wat van leren.
Als de een of ander zichzelf hoogbomige hottemetootin denkt dit van de Nederlanders te moeten vragen, dan heeft alleen effectop haar egobevrediging.
Als het niet spontaan in de Nederlanders voortkomt dan is het geen echt doorleefde actie ons.
Overigens hoe goed zit dat volkslied erin?
De Fransen, reken maar die kennen de Marseillaise
De Italianen hoorden ik nog het indertijd beroemde Volare zingen, dat Domenico Modugno op de Europese hitlijsten deed belanden.
1958: youtu.be/nD8BryVB9d0
Maar Nederlanders?
Nu vraag ik u? Evocatus
.
Mooi gezegd.
Excuus. Af en toe te wrak NLs.
Correctie van sneltikkerij vergeten
Dombo. E.
En Nederlanders? Die slaan elkaar de hersenen in voor een pak pleepapier. Mind you: pleepapier!
Ja nu is het wel opeens belangrijk
www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artik...
Een D66 die oproept om het Wilhelmus te zingen, is als Bobbi Eden die gaat breien. Het schijnt te gebeuren, maar je gelooft er niets van.
Breien is toch gewoon naaien met dikker en groter materiaal
@Re:Kniftig | 16-03-20 | 13:30: zoals gebruikelijk in de pornolarij.
Meer als Merkel die gaat naaien.
Als ik al iets zing, dan is het "In het bronsgroen eikenhout" en die dat walgelijke Wilhelmus.
Net als met hamsteren. De een volgt de ander. Bedenk wat originelers tuttekont. (bijv. Ramona van de Blue Diamonds)
Dat je dan als natie in een absolute noodcrisis bent belandt waarbij nog maar de vraag is of er genoeg lijkzakken zijn ipv toiletpapier komt deze kennelijk in een totaal andere dimensie verblijvende VVD-zweetmeut vertellen dat we een liedje op ons balkon moeten gaan staan zingen. Wmb zou dit soort perversiteiten simpelweg strafbaar moeten worden gesteld voor politici.
Herstel: D66 zweetmeut.
Nou begrijp ik er helemaal niks meer van... D66 is toch tegen natiestaten en tegen nationalisme ? Als er IETS een symbool is van natiestaat Nederland en van Nederlands patriottisme en nationalisme is het wel het Wilhelmus ! Ze hebben daar bij D66 echt last van een ernstige vorm van breinrot. Volkomen de weg kwijt.
Beste Motleycrew,
Helemaal gelijk heeft u. Ze kan natuurlijk altijd zeggen dat het een kwestie van voortschreidend inzicht is, maar als we de corona het land uitgetrapt hebben komen ze weer terug met natie-afbrekerij, net zo gemakkelijk.
Reken maar. Evocatus
.
D66 vrijdag 13 maart: stemt tegen het sluiten van scholen
D66 zondag 14 maart: scholen moeten sluiten, dat wilde D66 altijd al.
Van mij mag Schrans TImmerfrans in levenslange huisarrest zitten, in navolging van die andere socialist Pol Pot.
Goed voor het milieu ook, met al zijn gevlieg.
En is de dame van de topic niet die ene die met DDR666 2 zetels of zo haalde, waarop Alexander Penthouse de verkiezing erop dik winde door in de MSM te gillen dat Geertje brak was en daardoor de stem van de ambtenarij winde?
Lijkt me overigens niet dat DDR666 over nationalisme moet beginnen, gezien hun uitverkoop gedrag jegens een zeer vreemde mogendheid.
Ons volkslied voor je eigen politieke agenda misbruiken. Demoncraten 666 doet het gewoon.
Het Europees volkslied ja!!
Nederland bestaat niet meer als los land, Nederland is 1 van de provincies van de verenigde staten van europa.
Jezus, ik voelde me prima tot nu, maar hier word ik echt misselijk van.
Heb geen balkon, wel een hele grote voorraadkelder
Vol pleepapier zeker.
@Graaf_van_Hogendorp | 16-03-20 | 13:29:
Nope, enkel belangrijke levensmiddelen.
Popcorn en bier
Lijkt me beter om het liedje 'Ja Zuster, Nee Zuster' te zingen
Wie kent het Wilhelmus tegenwoordig nog? Het voorstel van het CDA om het op scholen aan te leren werd naar de prullenbak verwezen door de lesstof samenstellers en D66 had het destijds nog over 'fout nationalisme'. Maar fijn om te weten dat als de eurofielen van D66 nog ouderwets nationalisme in andere landen zien dat ze dat dan heel gezellig vinden. Iets met de Nederlandse cultuur en identiteit beschermen zoals FVD voorstaat en waar D66 continu WO2 in fietst.
Ik ken twee coupletten.
www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artik...
@heldheino | 16-03-20 | 13:27: Ik ook, nr, 1 + 6. Maar het Wilhelmus staat achterin mijn psalmboek. Dus als de nood aan de man komt kan ik ze allemaal zingen...
Oei, als ik hier lees komt madam om 18u 'al wie niet zingt, dat is een ?' kwelen.
De katten uit de buurt gaan zelfs op de vlucht.
Heb geen balkon, wel een hele grote voorraadkelder
Hoeveel mensen onder de 75 jaar kennen nog meer dan 3 regels?
Duits bloed. Koning van Spanje. Bier. Zoiets?
Wilhelmus van Nassouwe, ben.. (Ik heb hier echt geen zin in!) Ik. Van. Duitsen. Bloed. (Nietes, ik ben van Normandisch bloed!) Het (Moet Den zijn, maar uit recalcitrantie bewust verkeerd gespeld!) vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood. (Ik leef liever!) Een Prinse van Oranje ben ik, (Ik ben helemaal geen prins, ik ben een flexible loonslaaf die op jaarbasis minder verdiend dan het wettelijk minimumloon!) vrij onverveerd, den Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd. (Was dat niet die klojo waarmee wij tachtig jaar oorlog hebben gevoerd?) Dus. Dat waren drie regels. Ik geef het op!
@VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 13:36: Deze past beter voor de zuiderlingen: www.youtube.com/watch?v=3WfD4S6vauA
D'66 en Wilhelmus. Volgens mij is er bij hen wat geknapt.
Nee die maken misbruik van de angst onder de bevolking (die er zeker en terecht is) maar hopelijk herinnert zich menigeen waar de partij Demoncraten 666 voor staat.
Kortom, tijd voor de Ouderkerk Kaffers met Fok Het Volkslied.
Muhahaha @ Timmerfrans.
Past wel mooi bij een vorig topic. Met zijn allen het weekdier toezingen dat ten tijde van crisis weer eens opvallend onzichtbaar is.
muts
Een D'66 er die oproept tot het zingen van het nationaal volkslied? Het moet niet gekker worden.
Heeft Frans weer een verhaal over mondkapjes die al dan niet gebruikt zijn?
Van de Televaag site: "Er wordt hardop getwijfeld aan de juistheid van de opmerking van minister Frans Timmermans, woensdagavond in tv-programma Pauw, dat een van de slachtoffers van de ramp met de MH17 teruggevonden is met een zuurstofmasker. Volgens bronnen in Den Haag klopt het verhaal niet."
Het linkje mag u zelf even opzoeken.
Het safehouse wordt mede mogelijk gemaakt door mora.
De bunker heeft de vorm van een berel_l met joppiesaus.
Franske wilde ooit eens aan sport gaan doen, bitterbal.
Amen.
Ik heb zin in friet.
Ik in Patat.
Ik in patat friet, maar mag niet van de dokter.
Mijn app loopt vol met het applaudisseren voor de zorg op dat tijdstip.
@BrutusBosch | 16-03-20 | 13:29: Véél beter.
Wat een armoede bij dat soort lui. Ongelofelijk. Dat mens heeft er hard aan meegeholpen om alle eensgezindheid in NL kapot te maken en nu gaat ze dit soort dingen janken. Ga weg lousewies van de pies.
Zijn er all Turkse en Arabische versies van het Wilhelmus voor iedereen ten westen van de lijn Amersfoort-DenBosch?
Lijkt me een agendapunt voor de volgende D66 vergadering
Apologetenlied van een wegwerper die andermans famillietitel aan het land heeft toegedicht.
Belediging voor de Chalon, de Pays Bas en voor alle slachtoffers van het onderwijs dat de overwinnaar heeft toegediend.
U gaat toch wel stemmen hè?.
Jawel, op de PVV.
D66? Die het koningshuis wil afschaffen? Haha, hilarisch.
Opportunisme ten top van dit lelijke wijf
Het is al jaren ieder voor zich in deze multi-culti-weg-met-ons maatschappij, en nu moeten mensen het volkslied gaan zingen? Klinkt ook best wel niet- inclusief: waarom geen koran versen? Of het volkslied van Marokko, Suriname, Polen, Turkije... enz.
Heeft dat Europa geen volkslied ofzo? Wat leer je dat op dat Lesbos tegenwoordig?
Met alle vliegcapaciteit die momenteel niet gebruikt kan worden is het toch een prachtige gelegenheid om alle importelingen en illegalen een enkeltje naar hun thuisland te geven? Kansen grijpen heet dat.
Dat van Timmerfrans maakt mn dag weer een beetje:
Obese en ouderdom, ik doe een klein dansje als blijkt dat de meest gehate man van het westelijk halfrond wél besmet is.
En hij heeft vroeger flink gerookt..
Die D66 gast heeft gisteren natuurlijk 2 uur in de rij gestaan bij de koffieshop maar heeft gewoon in een keer zijn hele voorraad erdoor heen geblowed.
Wat ben je dan zielig.
Zolang niet bekend is waar de koning is de tyfus met je wilhelmus.
Maar ook de tyfus met je wilhelmus als we wel weten waar de flapdrol uithangt.
Ze zijn teruggekomen uit Indonesië. Zit de koning met gade niet in quarantaine?
Van de week zag ik van een mede reaguurder een alleraardigst alternatief om te roepen. Ben even vergeten wat.
poep in je hoofd?
Wilhelmus?? Welnee joh. Deze is véél leuker! twitter.com/TonnieWaal/status/1237828...
frenske neemt geen risico. wat een leider die geen risico durft nemen, wees een man frans en neem dat risico ga aan het werk er is nog zoveel te doen.
mondkapje voor Timmermans ...
karma?
Nou ja zeg... Als lid en delegatieleider van het Europees Parlement niet Alle Menschen werden Brüder. Ode an die Freude???? Oftewel het Europese volkslied maar het nationale Nederlandsche volkslied?
Timmermans thuis vanwege virus?? Denk eerder dat hij bang is en onderduikt.
Dit is zoals ik hem zie. Vandaar mijn gevoel.
Ik zing alleen als de referendum terug geven idioten
Als ik Loes was zou ik nu even stilletjes in een hoekje gaan zitten, en verder m'n bek houden.
Nee, ze moet daar stilletjes gaan zitten huilen, dan doet ze nog iets goeds vandaag
Kwalg! Karwats! Evocatus
Obesitas reduceert de overlevingskansen. Timmerfrans heeft slechte kaarten, net als vele EU-adepten. Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Ahem.
Rossiyaaa – svyashchennaya nasha derzhava,
Rossiyaaa – lyubimaya nasha stranaaaaa
Little Big: youtu.be/kjilYa1zxSg
Laibach: youtu.be/pH4SRm9oe7c
Beiden brilliant. Evocatus
Hopelijk blijft die bolle Timmerfrans tot het einde der tijden in quarantaine. Kan die kop niet meer aanzien.
Met zijn conditie zou dat einde der tijden vrij snel kunnen komen voor os Frénske.
@The_Master_Bear | 16-03-20 | 13:18: Je weet 't niet, maar je kunt altijd hopen.
Precies. En dan kan hij ook geen schade aanrichten.
@Poetin_Fanboy | 16-03-20 | 13:19: En dan wordt hij tot martelaar verklaard. Krijgen we een stiltemoment, een monument en een plechtige herdenking.
@Arachne | 16-03-20 | 13:44: "een monument en een plechtige herdenking". Jaar op jaar een herdenking, daar moet je toch niet aan denken.
@Arachne | 16-03-20 | 13:44: De Gevallen Strijder, geofferd op het altaar van Geilheid en Hypocrisie.
Ik heb geen balkon, mijn vriendin wel, maar ik mag er niet meer op :(
Een mooie serenade brengen en er dan weer bovenop klimmen.
@Baron Clappique | 16-03-20 | 13:26: ze is doof :(
Gut, leeft dat nog? Ook bekend onder de naam Vieze Blouse.
Mijn god wat gênant dit.
Beter deze met z'n allen gewoon afspelen: www.youtube.com/watch?v=m9We2XsVZfc&a...
Ik zit in Vught.
Isoleercel.
Volgende keer LoezePoes.
In Vught roepen ze gezamenlijk Allah akbar. Dat schept ook een band.
Wat een muts
Als die dikke zich publieklijk tentoonstelt dan weet ik wel wat er gebeurd.
Wat dan?
Dit is D66 dus ze bedoelt niet het Wilhelmus maar Ode an die Freude
Dat €uropa gevoel van ‘66 is uiters hypocriet dus.
Ode an der Freude is meer doordesemd met God en Christus dan het Wilhelmus.
De internationale kan ook niet, want verworpenen der aarde en arbeiders is noch de doelgroep van D66 noch hun achterban noch hun community.
Een zwarte mis lijkt hier op zijn plaats, met Pia als hogepriesteres.
Wien Neêrlandsch bloed lijkt me meer gepast. Want door die vreemde smetten zitten we nu allemaal in een lockdown.
Sybrand Buma approves this message.
Schapen! Die D66-ers gaan ook staan zingen en spelen als hun boot zinkt.
Straks gaan de Duitsers nog vanaf hun balkons Erika zingen.
Is wel een leuk liedje trouwens.
Niemand komt verder dan het eerste couplet. En zelfs dat is optimistisch.
En ook iets wat mij opviel aan alle balkon video's uit China/Spanje/Italie is dat dit altijd gebeurde in homogene wijken.
Bij ons zijn alle flats een mengelmoes van 40% Nederlander 25% Marokkaan, 15% Surinaam, 5% Aziaat, 5% Turk enz enz.
Ik denk dat mensen onderschatten hoe zwaar dat meespeelt. En dit soort filmpjes zul je dus uit Nederland ook niet zien. Eveneens uit Zweden en alle andere 'verrijkte' landen.
Hier zijn er weinig Nederlanders in een flat te vinden hoor.
Gisteren het verhaal in de panelen dat rifratjes bij de supermarkten mensen uit stonden te lachen. Het deed me denken aan het kransenvoetbal van 4 mei en de aanslagen op 11 september.
Zelfs het eerste couplet ken ik niet, en als bejaarde geen seconde spijt van gehad.
@Frau Merkel | 16-03-20 | 13:20: Voor zover ik weet zijn ook rifratjes niet immuun voor corona, dus vandaar dat ik hun naïviteit ook niet begrijp...
Weet deze pretentieuze D66-globalist wel dat het Wilhelmus voor 95% over God zingen is? Nu er nood aan de man wordt God weer van stal gehaald?
Ondanks de resultaten uit het verleden denken mensen nog steeds dat er een seniele bejaarde man in de wolken woont, samen met zijn werkloze zoontje en diens overspelige Joodse moeder. En dat die 3 samen het wel even gaan oplossen....
@The_Master_Bear | 16-03-20 | 13:16:
Seniele bejaarde in de wolken. Klinkt als timmerfransje. Zou hij dan toch...
@The_Master_Bear | 16-03-20 | 13:16:
*traantje*
Mooi verwoord!
Visieloos, daar is werkelijk alles mee gezegd.
Und das heisst...... Erika!!!!
Ga de internationale zingen, socialistische trut!
D66 is de mal waarin alle onzin en achterlijke ideeën worden gevormd. Ze zijn de voorgangers van een soort religie die mensen reduceert tot een zwakzinnige kudde zombies. Je moet toch wel stekeblind en gruwelijk dom zijn als je niet inziet dat juist deze partij dit land heeft gedevalueerd tot de inhoud van een holle kies.
Ik zing wel het Spaanse volkslied uit solidariteit.
Wie doet mee?
Ik dacht eerder het Duitse volkslied.
Ik!
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan!
Het panzerlied?
Beter bekend als Vieze Loes. Die hield niet van armlengte afstand, hij most er helemaal in.
Maar wel voor het zingen de kerk uit?
Ik dacht eerst dat dat "het wijf van die Lange" was (Mabel).
Maar ze lijkt er alleen op. Komt waarschijnlijk uit dezelfde genenpoel.
Als ik een eigen politieke partij had en er kwam een kandidaat op gesprek met de naam Lousewies met een goed verhaal zou ik uiteindelijk haar toch niet aannemen met opgaaf van reden haar voornaam.
Jongens opletten nu. Niet verzwakken.
Eurobonds en bankenunie worden er nu doorheen geramd!
Want... we moeten wel enzo.... nee hoor, gewoon verdragen opzeggen, Trump heeft laten zien dat dit gewoon kan! (wist iedereen die kan nadenken al, maar goed)
Nu opeens nationalistisch, na het uitverkoop van Nederland aan de EU door d666 gefaciliteerd.
Flikker op hypocriete trut.
Komt niet uit Amerika overwaaien, dus Geenstijl vindt het belachelijk.
Begin maar met zingen.
Ga toch weg. Nep gedoe.
Waarom? Het is maar een griepje.
Gek dat ze niet een Europees volkslied wil aanheffen, oh nee bij iedere crisis is het gewoon weer ieder voor zich en ze is een beetje te dom om hier conclusies aan te verbinden.
Was dat maar zo, dat het bij iedere crisis weer ieder voor zich was. Dan hadden we onze eigen grenzen altijd zelf kunnen beheren en beheersen, om maar wat te noemen.
Ik begrijp het ook niet. Dit soort D666-volk wil toch het liefst het Wilhelmus verbieden. #neurietallemenschenwerdenbruder.
Helemaal van het padje af dat mens.
Ik denk dat Loesje beter haar netwerk kan aanspreken en alles in het werk stelt om van dat schrijnende beschermingsmateriaaltekort af te komen.
Typische reactie van mensen die in tijden van spanning langzaam hysterisch en knettergek worden. Man man wat een armoe.
Ik ga het prinsenlied op de dam schreeuwen.
Wien Neêrlandsch bloed door d'aderen vloeit,
Van vreemde smetten vrij...
Zorg ik voor de begeleiding met mijn waxinelichthoudertjes
@Miezerig | 16-03-20 | 13:14:
Gaat ie zo!! Klinkt wel nice.
@zuurtjeregen | 16-03-20 | 13:14:
Moeten we alleen nog kransen hebben om mee te voetballen!
Alleen al omdat ik iets van D66 lees doe ik er niet aan mee.
Ik doe mijn eigen ding en begin om precies 18:00 uur met schijten! Met in gedachten die troela van de tweet.
Dat wordt verdomme nog knijpen ook, om het tot 18:00 uur vol te houden! :"-)
Ach, Lousywies, leeft die tuttebel ook nog...
Ik waarschuw maar vast: degene die hier vanavond het Wilhelmus gaat lopen blèren vanaf zijn balkon, krijgt een bloempot naar zijn harses.
Ow. Dat klinkt ook verleidelijk.
Bloempotwerpen, opvolger van het wc-potwerpen
want het papier was op
Lous, lees liever dit artikel voor vanaf je balkon. Het is zo verschrikkelijk simpel en duidelijk geschreven dat zelfs je partijgenoten het zouden moeten begrijpen: www.demorgen.be/meningen/laat-me-de-v...
Niet opbeurend,wel realistisch, helaas.....
Als Rutte dit nou vanavond eens zou laten zien, is er misschien nog iets van te maken voor nederland.
Kat in het nauw. Mens geef het op, en ga koken of zo.
Oh, en als ze het toch van plan is, wel even een selectie maken van de coupletten, anders heb je de linkse kerk hijgend in je nek hangen.
Sorry loezewies er zijn mensen die gewoon moeten werken.Daarnaast kan ik niet zingen met een masker voor van darth vader.
Proest! De reacties onder haar voorstel zijn vele malen leuker, steekhoudender en sterker dan Loesje had kunnen bedenken. Wat een tut.
Je herkent de partijen die hun prioriteiten op orde hebben.
Tegen schoolsluiting stemmen maar de mond al vol over de cultuursector redden.
Cultuur, kun je dat eten ? Doen we wel weer na de crisis.
Heerlijk spontaan...... anderen na apen.... flikker lekker op stomme trut!
Moet die organen oogster niks ander doen ?
Wat een gaar wijf.
Klaar gestoomd in Brussel
'Eigen Volk Eerst' lijkt me ook wel een mooi volkslied.
Het Horst Wessel-lied kan ze krijgen!
Dat is meer iets voor de Oranjes
is u monarchist ofzeau
@Tobi | 16-03-20 | 14:33: Hihi
Ik zing al 24x keer per dag eind Prosit. Daar wil ik het graag bij houden. Anders krijg ik keel- en stembandproblemen.
Met een Schultenbrau in het park?
@Fijn_dat_je_er_bent | 16-03-20 | 13:06:
In het planstoen, leunend op een schoffel.
Wa denkte gij wel nie?
Leuk altijd, die geregisseerde spontane uitspattingen van een volk.
Geweldig plan! Doen we niets mee.
ROFLOL!
Zoals zoveel van die 66 plannen te hilarisch en achterlijk zijn om uit te voeren!
Niet zo negatief. Hou eerst een referendum.
REAGEER OOK