Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laurent Simons is een wonderkind. En z'n ouders Alexander en Lydia zijn knettergek

Ouders halen negenjarige turbostudent van TU Eindhoven wegens huilie huilie

Lydia, Laurent en Alexander, voor een schilderij van Laurent en Alexander

Negen jaar oud, wij waren het, en we konden dingen. We vraten ons doodziek aan chips en hadden de eerste Flippo-map helemaal vol, al gaven we bij de Flying Flippo's de pijp aan Maarten omdat we er allemaal geen kloten meer van snapten. Misschien konden we op de schaal van achterlijkheid net onze kont afvegen, maar misschien ook helemaal niet joh. Nee, dan Laurent Simons, wonderkind en student extraordinaire Electrical Engineering die hard op weg wás om op zijn negende zijn bachelor aan de TU Eindhoven in de wacht te slepen. Wás, want de TUE vindt het verstandig de bachelor uit te smeren richting 2020, dan is Laurent reeds 10 jaar oud: "We zijn van mening dat een sneller tijdschema niet haalbaar is, en ongunstig is voor Laurents academische ontwikkeling", aldus de universiteit, die complete individuele trajecten rond het wonderkind had gebouwd.

Dat vindt zijn vader veeeeel te lang duren en dus halen de ouders van Laurent hun zoontje nu stante pede van de universiteit. Alexander en Lydia Simons beschuldigen de universiteit ervan dat ze van Laurent een marketingtool hebben gemaakt. De ouders die we trouwens kennen van complete fotoseries in de ANP Fotobank en interviews en verhalen in de Volkskrant, Eindhovens Dagblad, AD, Telegraaf, Hart van Nederland, NOS, RTL, CNN, VRT, Le Figaro, Le Monde, Der Spiegel, BILD, Daily Mail, The Telegraph, BBC en media uit China, Taiwan, Slowakije, Nigeria, ABC, etc. Ook wordt de universiteit via Instagram eventjes knalhard beschuldigd van racisme, pesten, liegen en dreigen. Die supertrieste foto met al die microfoons hieronder zegt al wel genoeg: op negenjarige leeftijd heeft Laurent al dezelfde leeftijd als zijn ouders, namelijk negen. Laurent is een wonderkind, maar z'n ouders zijn knettergek. Door hun onmetelijke effectbejag kent dit hele verhaal één slachtoffer: Laurent zelf. Goed gedaan hoor, pa en ma.

Reaguursels

Inloggen

Ze mogen met ze drieën verhuizen naar Arabisch landen. Succes!

donald_en_ronald | 10-12-19 | 20:21

Jeetje, zou dat joch die vreselijk sneue rancuneuze berichten echt zelf hebben gepost? In dat geval lijkt het me beter om deze jongen nooit de supervisie te geven over studenten en promovendi.

Ga maar lekker bij de Belastingdienst in de leer, zou ik zeggen.

Professor Superhirn | 10-12-19 | 19:28

Het zijn Tokkie ouders.
Maar dan wel hoog opgeleid.
Dit doet Links je aan en het houdt niet op, niet vanzelf.

wtfuck | 10-12-19 | 18:53

Wonderkind ....welkéén contaminatie.

koperbij | 10-12-19 | 18:11

Vroeger was maar hooguit 5% van de bevolking hoogopgeleid, omdat ze hoge eisen stelden aan wat je moest kunnen.

Tegenwoordig doet bijna 25% van de scholieren vwo en is bijna de helft van de Nederlandse bevolking hoogopgeleid. Ik ben dus niet verbaasd dat een 9-jarige een universitaire bachelor kan afronden.

Erno-NL | 10-12-19 | 17:52

Eindelijk een website met commentaar-optie die hier aandacht aan besteedt. Als alumnus van de TUe heb ik dit circus natuurlijk gevolgd. Ik geloof zeker dat dit kind onmeetbaar intelligent is (iq 145+ begreep ik) maar hoe ze deze bachelor vorm hebben gegeven heeft toch wat uitleg nodig. Gewoon enkel de stof die je in 3 jaar tijd krijgt er door rammen in de periode die hier ingeschat werd is vrijwel onmogelijk, qua tijd. Dat kindje moet ook eten en slapen (en dat laatste zelfs meer dan een volwassene). Hij wint waarschijnlijk wel tijd omdat 'ie op donderdagavond niet op Stratumseind hangt.

Maar dan die ouders. Ik heb er wat artikelen over gelezen en in mijn ogen denken die mensen dat ze heel wat voorstellen. Ten eerste pa, die tandarts is en meent dat dat zo'n belangrijke baan is dat 'ie dat manneke 6 jaar door grootouders heeft laten opvoeden. Dan ben je geen vent, in mijn ogen.
Het feit dat dat menneke 9 is, vader 36 en moeder 28 en van Urk komt zegt mij ook genoeg. Vaders heeft blijkbaar de gewoonte alle media te bellen om ze te vragen waarom ze nog geen contact opgenomen om een interview te doen. Die mensen doen alles voor de media-aandacht. Het had er eerst alle schijn van dat dat kind per se voor z' n 10e verjaardag een bachelor moest halen, nu heeft 'ie helemaal geen bachelordiploma. Als je je kind zo'n volwassen studie laat doen, waarom maak je dan voor hem de keuze dat 'ie niet verder kan met dit project? Vlak voor het einde stoppen is een hele slechte levensles van een vader voor een zoon.

Draak uit Brabant | 10-12-19 | 17:06

Laat dat joch buitenspelen. Als je geen jeugd hebt gehad word je hartstikke gek. Kijk maar naar Michael Jackson.

Accident_Prone | 10-12-19 | 16:48

Die ouders moeten idd ff een chill-pill nemen.

hotmint | 10-12-19 | 16:44

Eigenlijk is niemand geïnteresseerd in waar dat joch op school gaat.

dihydrogenmonoxide | 10-12-19 | 16:34

Geen háár beter dan al die voetbal-en tennisouders. Eurotekens in de ogen, meer is t niet.

Zenzeo | 10-12-19 | 15:29 | 2

Maar misschien komt hij wel met de oplossing voor de klimaatcrisis...

Zenzeo | 10-12-19 | 15:33

@Zenzeo | 10-12-19 | 15:33: of: bewijs voor de zeven belangrijkste onopgeloste vraagstukken in de wiskunde

Buerman | 10-12-19 | 18:45

Deze koter is al vaker bij uni's langs geweest. Beide UTwente en KU Leuven hebben dit kansloze project stop gezet omdat zij er geen brood in zagen zonder extreem dubieuze diploma's uit te geven die nooit door de vlaamse of de nederlandse accreditatie zouden zijn gekomen. Blijbaar heeft pa iets te veel aan zijn zoon gegeven waardoor ook eindhoven er achter is gekomen dat dit een slecht idee is. Het kind maakt ook vaker "groepsopdrachten" en "projecten" dan dat een normale student ooit zou mogen doen.

Aangezien de ouders (lees pa) mediageil is komt er van de uni's in het algemeen geen informatie naar buiten omdat de pr afdelingen wel inzien dat zij toch altijd de boze universiteiten zijn en schade hieraan ondervinden.

Leuke bonus: pa is niet 100% gek en heeft netjes alle zoekresultaten over de voorgaande escapades (zogenaamde "stages") laten verwijderen.

Con | 10-12-19 | 15:09

Ik hoop voor die jongen dat hij ooit nog op het niveau komt dat hij lekker op z'n eigen zolderkamertje reaguursels plempt vol met taalvouten en verlangt naar Nachtkanonnen... zoals het hoort.

salsaparilla | 10-12-19 | 15:06 | 1

Mooi mensen die een ander iets moois gunnen.

Pluisbaard | 10-12-19 | 15:29

Idioterie. Maar goed zelf ben ik eerder hoogbevaagd.

Pluisbaard | 10-12-19 | 14:52

Zeer hoge intelligentie en gekte hebben altijd dicht naast elkaar gelegen. Kijk naar de super intelligente schakers die op heel veel borden simultaan blind konden spelen en later zich vaak verloren in gekte. Een heel goede begeleiding is nodig waarbij zowel naar de intellectuele ontwikkeling als naar de emotionele ontwikkeling wordt gekeken en gewerkt. Doen de ouders dat niet, of grijpt Laurent zelf niet in, dan wordt dit een vroeg opgebrand kaarsje.

JeannedArc | 10-12-19 | 13:55 | 2

Helpt u mij, als ik gek word? Het begint ongeveer ...nu!

koperbij | 10-12-19 | 14:07

Ik begrijp dat nooit, super slim en dan telkens weer het verwijt dat ze niet goed begeleid werden. Kunnen ze dat probleem soms niet zelf het beste oplossen? Slim genoeg om dat zelf uit te zoeken dunkt me,

Buerman | 10-12-19 | 18:49

Ouders en Laurent hebben niet het benul dat je niet dingen van alles kunt gaan eisen als er al van alles speciaal voor jou wordt gedaan. Ja er kan speciaal iets voor jou worden geregeld, maar niet alles en iedereen gaat zich in bochten voor jou wringen omdat jij snel door de bachelor heen wilt. Meestal krijgen de docenten/professoren daar echt niet speciaal uren voor toegekend.
Dat Laurent nog niet het benul heeft als 9-jarige (misschien ook nog autistische en hoogbegaafde) student snap ik, dat de ouders dat niet in de gaten hebben niet. Dus dan ga je als ouders duwen en drammen omdat je ze een record wilt breken, ja dan krijg je dat professoren gaan dwarsliggen die verder kijken dan hun neus lang is en vinden dat wat er nu allemaal gebeurt niet zo gezond is.
Professoren: grijp a.u.b. in als de ouders onverstandig zijn, anders is die jongen zo opgebrand. Alleen al het feit dat beide ouders niet meer werken om deze jongen te ondersteunen lijkt mij al een te zware last om te dragen voor een 9 jarige jongen. Het feit dat de ouders erg veel de publiciteit zoeken, voor records gaan, werk opzeggen, ruzie zoeken met TUE, maakt allemaal dat ik mijn hart vast houd voor welzijn van Laurent. Als de ouders niet om het algehele welzijn van de jongen nadenken, wie neemt dan die rol op zich?

JeannedArc | 10-12-19 | 13:50

Vadertje moet begrijpen dat hij niet teveel vijanden moet maken in dat academische wereldje. Als hij de reputatie opbouwt moeilijk te zijn in de omgang zullen ze hem mijden. Zijn zoon kan nog zo'n hoog iq hebben, om ver te komen heb je ook connecties nodig. Niemand komt er puur en alleen op intelligentie of eigen kracht. Of zoals de Amerikanen zeggen: sometimes we need to lose the small battles inorder to win the war.

koter | 10-12-19 | 13:46 | 1

Gemeden worden door academici ... Hoe mooi wil je het hebben?
Laurent kan zo een kenniskabinet in.

koperbij | 10-12-19 | 13:53

Op een universiteit zijn is niet intelligent. Die ouders zijn lieve zoekers. Mosterd een verwarde vinder.

koperbij | 10-12-19 | 13:34

Beste redactie, is het, ter vergelijking, ook mogelijk een foto te plaatsen van een zwak begaafd kind en zijn trotse ouders? Of een foto van de kleine Rutte met zijn ouders?

JvanDeventer | 10-12-19 | 13:33 | 1

Is dat niet een beetje dubbelop?

Paininthebutt | 10-12-19 | 13:46

Ik las in het lokale sufferdje (ED) een keer een verhaal over dit kereltje.
Bijzonder.
Wat mij het meest is bijgebleven, is dat zijn ouders in Amsterdam wonen en allebei hun werk hadden opgezegd om het ventje te "begeleiden"...
Dat riep bij mij nogal wat vragen op...

jemagookniksmeer | 10-12-19 | 13:28 | 1

vragen? normaal gesproken horen dan alle mogelijk alarmbellen af te gaan! Maar als ik dit allemaal zo lees, ben ik toch ergens wel weer blij met mijn eigen spruit van negen die de vingers in haar oren stopt en hard 'lalalalalala' gaat roepen zodra papa haar wat bij probeert te brengen.

trottle | 10-12-19 | 15:53

Ik kende ooit iemand met naar eigen zeggen een veel te hoog IQ. Hij had Gymnasium gedaan en een ronduit fenomenaal reactievermogen in bepaalde computerspellen dus ik geloofde hem.
Zelf had hij een hekel aan zijn hoge IQ en naar eigen zeggen gebruikte hij elke dag drugs en alcohol om zoveel mogelijk hersencellen te doden om zijn IQ omlaag te brengen.
Hij vond het niet leuk toen ik hem uitlegde dat dat geen goede lange-termijnstrategie is. Van alcohol gaan de zwakke hersencellen dood maar de sterke blijven leven dus op de lange termijn wordt je er intelligenter van.

petersteenkamp | 10-12-19 | 13:18 | 4

Wat zijn dat, 'zwakke' en 'sterke' hersencellen? Het brein bestaat uit clusters van neuronen, en intelligentie hangt niet af van de hoeveelheid neuronen, maar de hoeveelheid intermodulaire verbindingen tussen neuronen onderling, alsook de neurale circuits tussen afzonderlijke clusters, en de verbindingen tussen linker en rechterhersenhelft. Iedere neuron vuurt action potentials met dezelfde snelheid. Ik heb nog nooit gehoord van zwakke/sterke neuronen. Kunt u uitleggen wat u hiermee bedoelt?

JackStick | 10-12-19 | 13:30
-weggejorist-
Goedzo | 10-12-19 | 14:15

Ik ken er ook zo een! Super intelligent. Hield zijn eigen gedachten niet eens bij. Is uiteindelijk gelukkig geworden met simpel baantje in de Mora fabriek, de hele dag compleet hersenloos frikadellen en bitterballen draaien

trottle | 10-12-19 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Sneu verhaal....
Als je als klein jong ventje tussen volwassenen zit en volwaardig meedraait krijg je een hoop gedoe. Kinderen op die leeftijd die het beter weet dan iedereen werkt wrevel op.... Daar zijn ze dan weer niet tegen opgewassen, want het blijft in veel opzichten een kind die teveel weet en te slim is voor zijn leeftijd om "normaal" te functioneren...... Met een klein beetje gas terug had het jochie kunnen afstuderen wat al een wonder is. Er zijn grenzen wat een universiteit en school kunnen bieden en het was al helemaal toegespitst op het wonder kind...... We kennen niet het hele verhaal omdat de ouders toch wel een hele goede reden moeten hebben om het zo af te kappen. Er is dus meer aan de hand dan het afstuderen ietsje uit te stelen.... Alles lijkt nu toegespitst op over ambitieuze ouders. Is dat zo? In ieder geval is een wat langere studietijd geen overbodige luxe om het wonder kind wat meer levenservaring te gunnen. Hopelijk kan het jochie weer snel de weg naar boven oppakken want zulk extreem talent komt zelden voor.

dijkbewaker | 10-12-19 | 13:17 | 1

Schrijffouten, hoogbegaafd zegt ook niet alles: Werkt wrevel op moet zijn: Wekt wrevel op.
Uit te stelen moet zijn Uit te stellen.
Als enige kreeg ik tienen voor tekenen op school (logisch, zit in beide voorouders) Pak je toch allemaal gratis mee, en inderdaad goed te gebruiken al kom je daar soms wat later achter. Voor de rest kan je beter in de middenmoot zitten om niet buiten de boot te vallen, dus niet laten merken dat je de mede leerlingen plus leraren domme idioten vindt.

dijkbewaker | 10-12-19 | 13:43

Vroeger toen de term hoogbegaafdheid nog uitgevonden moest worden hadden mijn ouders al in de gaten dat ik bijzonder intelligent was. Na het verlaten van de lagere school, op mijn 18e, kreeg ik ook allerlei testen voorgeschoteld met onder andere verschillende meetkundige figuren, ik weet nog goed dat ik veel lof scoorde met het feit dat ik een vierkant blokje in een rond gat kreeg. Mensa is het om onduidelijke redenen nooit geworden maar hier op GS vind ik wel veel gelijken.

PoingPoingPoing | 10-12-19 | 13:16 | 4

@Dr. Vigilante | 10-12-19 | 18:15: Waar je mee omgaat wordt je duidelijk niét mee besmet, als je eens goed leert lezen zal je tot de conclusie komen, dat zijn moeilijke woorden voor begrijpen, dat ik in jou in ieder geval een gelijke gevonden of was jij nog ouder toen jij je eerste vormenstoof kreeg....?

PoingPoingPoing | 10-12-19 | 18:28

@PoingPoingPoing | 10-12-19 | 18:28: Ik snap de woede niet zo, heb ik iets verkeerds gezegd? Mijn punt was dat ik me er niet druk over zou maken het niet tot Mensa geschopt te hebben. Dit omdat m.i. bij deze vereniging relatief veel a-typische hoogbegaafden rondlopen die hun identiteit aan hun hoogbegaafdheid ophangen, terwijl ze eigenlijk veel problemen ervaren, zoals onderpresteren of het gevoel hebben niet begrepen te worden.

Dr. Vigilante | 10-12-19 | 18:49

@Dr. Vigilante | 10-12-19 | 18:49: Een kennis van mij werd een keer op zo'n Mensa club geïntroduceerd. Zijn commentaar was: "ik heb nog nooit zo veel losers bij elkaar gezien, mensen die de hele tijd lopen te pronken met hoe intelligent ze wel niet zijn, terwijl ze maatschappelijk mislukt zijn. Vergelijk dat met exacte wetenschappers, die wérkelijk iets presteren met hun intelligentie, in plaats van alleen maar puzzeltjes zo snel mogelijk op te lossen. Die hebben er echt geen behoefte aan om op zo'n Mensa club te gaan paraderen, ze hebben zo al genoeg zelfvertrouwen.

Argyronauta | 11-12-19 | 00:36
▼ 1 antwoord verborgen

Stefan Molyneux: Is INTELLIGENCE a GIFT or a CURSE?
www.youtube.com/watch?v=v0q_kP7-tss
Filosoof Stefan Molyneux legt uit waarom kinderen met een hoog IQ vaak gepest worden op school.

petersteenkamp | 10-12-19 | 13:07 | 2

Ach ja, word je hard van en daar hoefde je vroeger niet zo'n heel hoog IQ voor te hebben hoor. Met 8 jaar MAVO moest je al uitkijken.

Watching the Wheels | 10-12-19 | 13:10

Mij is het vaker pesten van die groep tijdens mijn boomerkindheid nooit zo opgevallen. Iedereen werd wel eens gepest, De fysiek sterksten nauwelijks en de zwaksten het meest.

WirMachenMusik | 10-12-19 | 13:17

Begreep al niet dat Ivo Niehe lachend tegen die dreumes zei dat hij zelf een stuk dommer was, ondanks minstens 50 jaar voorsprong.

Watching the Wheels | 10-12-19 | 13:01

De vraag blijft: als je maatschappelijk succes hebt, maar vooral ook een gelukkig gezinsleven leidt, is het intelligentie, wilskracht of gewoon geluk. Of al die eigenschappen in een optimale verhouding?

WirMachenMusik | 10-12-19 | 12:59 | 3

Hard werken en altijd tevreden zijn met wat je hebt, dan komt de rest vanzelf. Werkt aanstekelijk. Maar wat heeft dat met die dreumes te maken? Zag bij Niehe dat hij iets wilde uitvinden om het leven van z'n grootouders te proberen te verlengen, dat soort eigenschappen is toch wel erg positief.

Watching the Wheels | 10-12-19 | 13:06

@Watching the Wheels | 10-12-19 | 13:06: Het was een relativerende opmerking over het algemeen belang van (academische) intelligentie.

WirMachenMusik | 10-12-19 | 13:21

@WirMachenMusik | 10-12-19 | 13:21:
Denk dat je wel gelijk hebt dat het nodig is om je op verschillende gebieden te ontwikkelen, dus ook de niet academische. Anders kom je uiteindelijk nog nergens. Bijzondere bij die kereltje leek juist dat hij zich breed orienteerde (heb dat fragment bij Ivo Niehe gezien en dat ventje kwam er evenwichtig en normaal over).

Watching the Wheels | 10-12-19 | 13:43

Je moest eens weten wat ik op mijn 9gende allemaal kon, dat kan ik nu wel vergeten.

Jonkheer-Carolus | 10-12-19 | 12:57

Vroeger bestond hoogbegaafdheid nog niet. Sommigen waren gewoon beter op school dan anderen. Tegenwoordig word je doodgegooid met de term "hoogbegaafdheid". Ik heb enkele tientallen jaren geleden een keertje een IQ-test gedaan waarvan ik zelf de uitkomst onwaarschijnlijk achtte. Het beste is naar mijn mening gewoon zo normaal mogelijk blijven doen; dan heb je de minste problemen. Laurent Simons heeft helaas nooit geleerd om kind te zijn, en zijn ouders zouden zich wel degelijk zorgen moeten maken over zijn toekomst.

Wladimir 1928 | 10-12-19 | 12:55 | 3

Ik heb een paar dagen geleden ook maar eens zo'n IQ test gedaan. Ik krijg binnenkort de uitslag. Ik hoop dat ik geslaagd ben!

JackStick | 10-12-19 | 12:57

Zo hoog dat je de uitkomst niet begreep, lol.

Watching the Wheels | 10-12-19 | 13:07

Wel weer de mannen die intellectueel uitblinken. Just saying.

JackStick | 10-12-19 | 12:22 | 9

@petersteenkamp | 10-12-19 | 13:40:
Dat zag je al op de lagere school, Indo chinezen waren ver uit slimmer, dan de blanke middenklasse, dan de de Schilderswijkers, en op grote afstand gevolgd door inderdaad dus negers uit Suriname, die dachten dat de prullenbak ik de hoek was om in te poepen. Maar voetballen, dat konden ze wel.

KarelMarks | 10-12-19 | 14:09

@petersteenkamp | 10-12-19 | 13:40: Aangezien IQ en schoolresultaten enigszins trainbaar zijn, ga je over een tijdje waarschijnlijk wel zien dat de cijfers voor de Aziaten gaan afvlakken en wellicht iets gaan dalen (net zoals dat bij verwende witte westerse kindjes is gebeurt).

trottle | 10-12-19 | 15:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit verhaal doet mij denken aan die verschrikkelijke ouders die hun kinderen mee laten doen aan van die miss-verkiezingen. Onvoorstelbaar hoe die ouders hun kinderen de wereld van volwassenen intrekken.

Een van de meest fascinerende aspecten van het ouderschap vind ik hoe je kinderen je een spiegel voor kunnen houden. Je karakter, je angsten, maar ook ambities zie je terug.

Ik gun de ouders van Laurent ook van harte dit inzicht.

J.Luns | 10-12-19 | 12:10 | 2

Ach, ik ken heel progressieve GL stemmende vrije school mensje die hun dochter van 11 behandelen met hormonen omdat het grut denkt een jongetje te willen zijn.
Totale waanzin maar het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig.
Doet me nog het meest aan Josef Mengele denken.

schoon-schip-maken | 10-12-19 | 12:14

Ach, ik ken heel progressieve GL stemmende vrije school mensje die hun dochter van 11 behandelen met hormonen omdat het grut denkt een jongetje te willen zijn.
Totale waanzin maar het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig.
Doet me nog het meest aan Josef Mengele denken.

schoon-schip-maken | 10-12-19 | 12:15

Op negenjarige leeftijd had ik reeds het worteltrekken geheel onder de knie. Men kan gerust stellen dat ik mijn leeftijd ver vooruit was.

King of the Oneliner | 10-12-19 | 12:07 | 1

En nu bent u tandarts?

Tjemig | 10-12-19 | 13:33

Inderdaad ; dat jochie is talent-vol. Laat 'm met rust.

Maar, die ouders zijn gevaarlijke gestoorden.
Uit de ouderlijke macht ontzetten.

Cool Pete | 10-12-19 | 12:03

Oja, dat kind dat door zijn oma werd opgevoed omdat die ouders nooit naar hem omkeken. Totdat bleek dat hij hoogbegaafd was, toen had vooral die pa opeens zeeën van tijd om met dat ventje rond te paraderen. Opportunistische engnekken.

Broodroof | 10-12-19 | 12:03

Waar is de kinderbescherming als je die nodig hebt?

laurentius | 10-12-19 | 11:59

Helaas zijn hoog-intelligente mensen vaak wereldvreemd en ontberen ze empatisch vermogen. Dat in combinatie met ambitieuze ouders die het rendement van hun gouden ei willen maximaliseren kan alleen maar uitdraaien op een ellendig leven en vermoedelijk geen enkele wetenschappelijke prestatie van formaat voor de jongen.

_pacman_ | 10-12-19 | 11:59

Als je een beetje een inzicht wil krijgen hoe het werkt met dit soort ouders, moet je voor de aardigheid deze docu eens gaan kijken: www.npostart.nl/2doc-turn/07-10-2019/... Hierin worden kleine kinderen door hun ouders en coaches gepushed, om misselijk van te worden!

McGuyer | 10-12-19 | 11:56

Van mijn broer werd altijd gezegd dat hij makkelijk klassen zou kunnen overslaan. Dat heeft hij ook daadwerkelijk gedaan. In het derde leerjaar van het middelbaar onderwijs liet hij zijn geslachtsdeel zien aan de conrector en daarna mocht hij de laatste drie klassen overslaan.

JvanDeventer | 10-12-19 | 11:53 | 1

Ja, dan ben je ook niet goed bij je hoofd.
Er was toch zeker wel ergens een lekkere lerares frans of zo waarbij hij dat had kunnen doen.

jemagookniksmeer | 10-12-19 | 13:32

Die ouders hebben helemaal gelijk. "Wil je vliegen als een sardientje, of in een prive jet?" Prive jet natuurlijk!

Mika6101 | 10-12-19 | 11:41

Wonderkind en plagiaat, dat ruikt naar VVD. Laurent en Belg, dat voelt prinsheerlijk. Maar Eindhoven en Electro engineering, dat is dom afsturen op chips. Stel dat deze prins toch nog een chip mag ontwerpen die slimmer is dan alle op slag verouderde slimme chips, dan kan hij zijn hoogbegaafdheid tonen als een muizenpoepje op de platte hand. Nee, Laurent, je moet meer ambitie tonen: nog dieper de zwarte gaten in dan Stephen Hawking, dan ben je een peer.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-12-19 | 11:38 | 1

Volmondig eensch.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 10-12-19 | 11:53

Even de Universiteit die je zo heeft gefaciliteerd aan het sociale media kruis nagelen, simpelweg omdat ze denken dat het beter voor je is om iets minder snel te gaan.

Bord voor de kop, die ouders. Veel sterkte knul, je gaat het nodig hebben.

TeeJee | 10-12-19 | 11:38 | 1

Ach al die universiteiten zijn rechtse bolwerken. Het wordt tijd dat Gerrit Hiemstra wordt aangenomen.

Middensteun | 10-12-19 | 12:50

En dus heeft dit narcistisch broedsel tienduizenden volgers op Instagram. Waar gaat het heen met deze wereld...

kapoerewiet | 10-12-19 | 11:37 | 2

Iedereen zit te wachten op de treinramp waar dit binnen enkele jaren op gaat uitdraaien ben ik bang. Heel sneu voor die jongen dat ie zo gek gemaakt wordt.

HenkvdMast | 10-12-19 | 13:29

De vader beheert het account van instagram, niet het kind zelf, ook al staat er Laurent. Het is een soort narcisme by proxy. Een trip van pappa.

tipo | 10-12-19 | 19:23

Gek eigenlijk dat er steeds meer van die kleine genieën worden geboren, en dat dan in een tijd waarin beginnende academici een taaltoets moeten afleggen omdat getwijfeld kan worden aan hun beheersing van de werkwoordspelling (groep 7) of een rekentoets omdat aankomende technici moeite hebben met de tafels van vermenigvuldiging (groep 6).
Laten we zeggen dat de algehele debilisering van de samenleving mooi wordt gecompenseerd door het gestadig stijgende gemiddelde IQ.

JvanDeventer | 10-12-19 | 11:35 | 1

Ik zat me die bedenking deze ochtend ook te maken met het lezen van het artikel. Is de maatschappij uitermate dom/laks/... geworden waardoor een bovengemiddelde scorende plots op 9 jarige leeftijd de unief kan afmaken. ervan uitgaande dat hij zich dus door Wiskunde, Nederlands, Engels en bvb Frans of Duits heeft geworsteld, om nog van de technische vakken zoals chemie , fysica, mechanica etc... te zwijgen. De gewonde basis kennis hiervan is immers al imens. Maar de jongen zal het uiteraard allemaal wel kunnen, anders zou hij er niet geraken.

Lt-Kol Kilgore | 10-12-19 | 11:40

Dus volgens deze mensen is het racistisch als je het PR-advies geeft om een bepaald interview niet te geven vanwege een irrelevante doelgroep. Dit laat maar weer zien hoe enorm gedevalueerd de term 'racisme' inmiddels is. Straks is het nog racistisch om je nieuwe trui te kopen in de winkel van een blanke eigenaar.

KlunsJohannus | 10-12-19 | 11:35 | 2

Yep, ik draag bewust zwarte sokken om mijn witte voeten uit cultural appropriation.

kapoerewiet | 10-12-19 | 11:39

Idd je bent slim maar weet het niet om te zetten naar gebruik? Wat heb je er dan aan?

Zeiss | 10-12-19 | 11:41

Maar op welke politieke partij stemmen deze mensen, en is dat eigenlijk wel zo slim?

JackStick | 10-12-19 | 11:28 | 1

Veel mensen met een hoog IQ hebben niets met politiek, ze gebruiken/misbruiken het hoogstens.

litebyte | 10-12-19 | 11:32

@Polly1 | 10-12-19 | 11:20: ik,ik,ik.... veel narcisten zijn geobsedeerd met IQ - de hoogte hiervan.

litebyte | 10-12-19 | 11:28 | 8

@litebyte: Is een huis een feit of een mening? Is het klimaat een feit of een mening. Niet verwarren met theorieën.

Carryon | 10-12-19 | 13:08

Wat is dat toch die aversie tegen mensen die toevallig met net wat slimmere hersencellen zijn geboren en er toch ook niets aan kunnen doen?? Ik ben absoluut geen narcist, heb alles voor een ander over en ik kan mij ook goed inleven in andermans emotie en ik help een ieder waar ik kan dus hoe bedoel je; een narcist?

Polly1 | 10-12-19 | 14:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Verschillende nakomelingen van mij hebben ook het predicaat "hoogbegaafd" gekregen. De moeilijkheid is altijd om hun kwaliteiten om te zetten in resultaten waar ze ook iets aan hebben. De minder hoog begaafden onder mijn nakomelingen hadden juist minder problemen op het VWO, universiteit en loopbaan.

Wladimir 1928 | 10-12-19 | 11:22 | 1

Hoogbegaafdheid is meestal geen pretje. Het merendeel van de hoogbegaafde mensen heeft een persoonlijkheidsstoornis zoals autisme of ADHD en kan op sociaal vlak moeilijk meekomen.

KlunsJohannus | 10-12-19 | 11:37

Tijdig herkennen van hoogbegaafdheid kan veel ellende voorkomen.
Zo zag ik mijn zoontje als kereltje van 6 eens een matrix inverteren. Ik heb hem zonder aarzelen een paar stevige corrigerende tikken verkocht. Dat heeft geholpen. Hij heeft tegenwoordig een goed lopende slagerij.

JvanDeventer | 10-12-19 | 11:17

Hele enge ouders. Alleen die koppen al. Bah.
Ik ben trouwens zelf ook hoogbegaafd en was op m'n 12e al geslaagd op de universiteit om het lood van het dak te halen.

schoon-schip-maken | 10-12-19 | 11:17 | 1

Mijn broer zat op zijn 2e al op de universiteit en zit er nog steeds in een potje.

I.P standing up | 10-12-19 | 12:11

Hoop voor die ouders niet dat hij straks liever met poppen speelt dan met een soldeerbout.

Tishetnetnie | 10-12-19 | 11:14

Wil je écht iets snappen over hoogbegaafdheid, google dan eens de naam Kathleen Venderickx, zij legt zoveel dingen duidelijk uit hoe hoogbegaafdheid 'werkt', wellicht dat de 'middenmoot' er dan meer begrip voor kan opbrengen.
Een te laag i.q. is vervelend maar een te hoog i.q. ook want de maatschappij is ingericht op 'normale' mensen en het woord normaal staat voor iets dat het meest voorkomt. Kortom een i.q. tussen de 85/115 is normaal, zelf heb ik 132.

Polly1 | 10-12-19 | 11:14 | 8

Ik heb niet eens een IQ.

Hetkanverkeren | 10-12-19 | 11:41

Niks hoor. Opdat die laatste mededeling een beetje als een veer in je reedt klinkt.
Ik heb met die test wel eens 139 gehaald maar toen ik het de 2e keer deed kwam ik niet eens in de buurt.
Lekker boeien ook verder. Ben verder zo goed als ongeschoold, niet omdat ik niet mee kon komen maar vooral omdat dat stilzitten hem niet ging worden.
Intelligentie is een farce. Ken een paar analfabeten die dingen maken die ik een tu student nog niet zo 123 zie maken zonder schetsblokje en gradenboog.

Maar gefeliciteerd verder met 132. Ik rij het wel eens.

schoon-schip-maken | 10-12-19 | 11:52

Ja, 150, maar van mijn vrouw moet ik nog steeds de vaatwasser uitruimen, dus je hebt er niks aan.

KarelMarks | 10-12-19 | 12:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Ouders zijn inderdaad knettergek. Moeder zit bij mij in de familie en laat ik het zo zeggen: zoontje krijgt oma (en overgrootoma) al tijdje niet meer te zien. Onmin vanwege al te fanatieke vader. Ik denk dat we nog lang van Laurent zullen blijven horen, maar dan meer als voorbeeld van hoe een wonderkind bedorven kan worden.

Jannes68 | 10-12-19 | 11:13 | 4

Ik smul van dit soort verhalen. Vertel eens wat meer? Die moeder lijkt me namelijk ook best verbeten.

kapoerewiet | 10-12-19 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

OMG, die meer dan levensgrote poster op de achtergrond ook.

zwarte_weduwe | 10-12-19 | 11:12

Triest volk die ouders, dat kind hoort nog gewoon in de ballenbak thuis. Ook al is het een "wonderkind"het blijft een "kind" geen student.

Digitaal Smoelwerk | 10-12-19 | 11:05

Ik ben ook hoogbegaafd, alleen doe ik er niks mee

nee_toch? | 10-12-19 | 11:02

Gadverdamme, zo'n gewiekste manier om je kind te misbruiken.

Nederland80 | 10-12-19 | 11:01

Heb nu al medelijden met dat kind. Naast IQ bestaat er ook zoiets als EQ, de emotionele intelligentie wat bepaalt of je kan functioneren in de maatschappij en contacten kan leggen met andere mensen.

Dat kind groeit niet op tussen leeftijdsgenootjes en doet geen dingen die kinderen doen. Ik voorspel dat hij later de nodige mentale stoornissen zal ontwikkelen, omdat hij nooit een normale jeugd heeft gehad.

Erno-NL | 10-12-19 | 10:55 | 3

Zo gaat het helaas vaker. Google 'William James Sidis' maar eens, dat ging ook helemaal mis.

His Lordship | 10-12-19 | 11:02

@His Lordship | 10-12-19 | 11:02: Of Ted Kaczynski, nog zo’n ‘child prodigy’.

Computer_says_no | 10-12-19 | 11:44

Nog belangrijker dan EQ wordt VQ, het vermogen om met veranderingen om te gaan.

austinhealey | 10-12-19 | 12:25

Ik was een van de hoogst begaafde babies van 1953. Helaas zijn mijn ouders daar pas in 1974 achter gekomen. Door slechte begeleiding gaat veel talent verloren.

JvanDeventer | 10-12-19 | 10:53 | 2

OK boomer.

Stijlicoon | 10-12-19 | 11:00

Zo intelligent dat je zelf ook de eerste 21 jaar van je leven niet door hebt hoe 'hoogbegaafd' je wel niet bent....

Straatsoldaat | 10-12-19 | 11:02

"Als je bij Anderlecht speelt en je gevraagd wordt door Barcelona ga je toch ook?" Met andere woorden: er is een Uni ergens ter wereld die hem wel beloofd heeft het in twee weken af te ronden en er wat pecunia's bij doet voor de familie of wat?

Behangdelul | 10-12-19 | 10:50 | 1

Precies! Enge buren zijn het.

De Almachtige | 10-12-19 | 11:10

Zonder mezelf op de borst te kloppen mag ik zeggen dat ik met een iq van 139 zeer begaafd ben.

Helaas wil dat niet altijd iets zeggen over je levenswandel, in de hoogste klassen van de lagere school wisten ze al niet wat ze met me aanmoesten omdat ik er altijd zeer ongeïnteresseerd bijzat.

Ik stak ook nooit mijn handje op om het goede antwoord te geven, wat resulteerde in veel beurten van de meester (klinkt lullig) waarbij ik maar heel zelden een fout antwoord gaf.

Na de cito-toets kon ik naar het Atheneum, maar koos ik bewust voor de mavo die ik doorliep met negens en tienen.
Oh ja, en vier jaar een kutgevoel van verveling.

En dat laatste, die verveling, plus geen goede begeleiding is wat me tot vier jaar geleden telkens de das heeft omgedaan want wat heb je aan een iq van 139 en een map vol diploma's en getuigschriften als je telkens uitgekeken bent op je job of project?

Disabeltje | 10-12-19 | 10:49 | 10

Ook voor mij een bekend verhaal. Op de basisschool altijd uit het raam aan het kijken en afgeleid door vanalles: ik wist toch alles al. Tot grote verbazing van de leraren de hoogste score bij de CITO-toets, maar uiteindelijk toch met HAVO-advies naar het voortgezet onderwijs. Omdat ik zoveel aan het dromen was...

Op de HAVO was ik zeer goed in onder de radar blijven en in feite dus onder te presteren. Motivatie om me in te spannen had ik niet en heb ik nu vaak ook nog steeds niet. Leren leren heb ik nooit, waardoor als het te toch moeilijk wordt ik het maar niet doe.

Na de HAVO een mislukt jaar HTS Informatica (moest ineens werken, was ik niet gewend) en daarna via de MTS toch weer op de HTS terechtgekomen, wel een ander vakgebied. Hier ook weer door goed volgen van colleges en blij zijn met zesjes doorheen gerold.

Inmiddels drie kinderen die allen bovenmatig slim zijn, waardoor ik een hoop uit mijn jeugd en die van mijn vrouw (zelfde schuitje) herken. Gelukkig voor mijn kinderen is de tijd veranderd en wordt meer- of hoogbegaafdheid beter herkend, al moeten we de school wel redelijk achter de broek blijven zitten.

Doel is om de kinderen, terwijl ze gewoon kind kunnen blijven, zoveel mogelijk te voeden met de kennis die ze willen. En ze leren wat leren is, wat je daarvoor moet doen. Het was een verademing voor de twee oudsten dat ze nu op het gymnasium zitten en dat zal het ook voor de jongste zijn straks: Eindelijk kinderen om je heen die je snappen...

Mohguh | 10-12-19 | 11:42

@Dirty-Harry44 | 10-12-19 | 11:18:
Het nadeel aan een hoog IQ is dat je (bijna) alles kan leren en uitvoeren, maar daardoor is het juist moeilijker om net dat ene ding te vinden dat je voor langere tijd leuk blijft vinden.

Dat heeft niks te maken met luiheid. Was het maar zo makkelijk.

TeeJee | 10-12-19 | 11:58

Door mijn persoonlijke ervaringen komen die lamento's van ontevreden zelfbenoemde hoogbegaafden - op het tot verveling leidende schooltempo na - op mij toch enigszins ongeloofwaardig over. Ik heb zelf - als mijnwerkerszoon opgegroeid in een behoorlijk chaotische gezin - niet meer formeel algemeen vormend onderwijs gehad dan 6 jaar LO op 5 verschillende lagere scholen. Toen ik in 1958 met 11 na de paasvacantie in de zesde klas van mijn laatste lagere school kwam gaf ik er de brui aan. Wilde net als mijn vader mijnwerker worden maar moest op de zogenaamde VGLO wachten tot ik 14 was om toegelaten te worden tot de OVS (Ondergrondse Vakschool). Na mijn diensttijd bij de Marine heb ik zo'n jaar of twee wat rondgerommeld maar had me zelf wel ondertussen uit Prismapockets analytische wiskunde (differentiaal- en integraal-rekening) en met kranten en woordenboekjes Engels, Frans en Duits en nog wat andere middelbare-school-dingetjes geleerd. Verdiende op het eind van die rommelperiode meer dan wat mijn vader als mijnwerker en mijn moeder als café-uitbaatster samen verdiende.
Kwam toen in de reclame terecht en begon daar naast een voltijdse baan via een colloquium doctum met echt studeren. Zo'n 25 jaar (buiten periodieke depressieve episodes) een heel leuke tijd in de reclame gehad en daarna 22 jaar, eveneens een zeer aangename beroepstijd als Hogeschooldocent en universitair Hoofddocent.
Nu een gelukkige financieel onafhankelijke boomer met een fijn gezin.
Ja, ook wel wat geluk gehad.

WirMachenMusik | 10-12-19 | 12:00
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een blinde haat. Steekt er een negenjarige (!!) zijn kop boven het maaiveld uit. Hup, met zijn allen z'n kop er af hakken. Leve de middelmaat!

Amsterdamsko | 10-12-19 | 10:48 | 1

Met dat kind lijkt me weinig mis, maar die ouders....

Rest In Privacy | 10-12-19 | 10:49

Het enige dat telt voor deze ouders is het guinness book of records ten koste van hun kind.

Max7310 | 10-12-19 | 10:48

Mijn ouders vinden mij ook heel bijzonder. Ze stuurden me zelfs naar het speciaal onderwijs!

de IJsman | 10-12-19 | 10:47

Wacht maar totdat hij chaturbate ontdekt.
Ben benieuwd hoe het vanaf dat moment met zijn studie zal gaan!

sjuul69 | 10-12-19 | 10:46

Doet me aan Gretha denken. Die heeft ook ouders die over de rug van hun kind hun eigen onzalige doelen nastreven. Weerzinwekkend.

L. Vis | 10-12-19 | 10:46

Dat de ouders de publiciteit zoeken is geen goed teken. Is nationale bekendheid werkelijk in het belang van dit kind? Voorbeelden genoeg van wonderkinderen waar het slecht mee is afgelopen.

ED-209 | 10-12-19 | 10:45

'a blackmaking campaign'. Zegt voldoende.

der Schmutz | 10-12-19 | 10:37 | 1

Anders heb je ook 'white-washing'.

Kleine_Deugniet | 10-12-19 | 10:43

Hele nare mensen die ouders. Snel even racisme insinueren als ze hun zin niet krijgen. Welke universiteit wil nog met zulke mensen in zee gaan? Alleen instellingen met net zulke blinde opportunisme als de ouders.

Brrr wat een griezels.

Tronald_dump | 10-12-19 | 10:36 | 3

Ik ben bang heel veel. Als deze jongen inderdaad een record verbreekt en op zijn 9de zijn Bachelor haalt is dat mooie reclame voor de universiteit.

Max7310 | 10-12-19 | 10:53

@Max7310 | 10-12-19 | 10:53: Ik denk niet dat het de TU/e om reclame te doen is. Als dat wel zo was, dan zou de druk om die bachelor nog dit jaar te halen wel vanuit de TU/e gekomen zijn.

Stijlicoon | 10-12-19 | 11:04

@Stijlicoon | 10-12-19 | 11:04: Mee eens. Ik denk dat de TU/e juist kiest voor het welzijn van het kind waar de ouders kiezen/streven naar een diploma voor zijn 10de. Maar niet elke universiteit denk zo als de TU/e

Max7310 | 10-12-19 | 11:26

Dat wonderkind typt wel veel fouten in zijn Engels. En hij heeft de Masterclass Beleefdheid kennelijk overgeslagen.

djtdlg | 10-12-19 | 10:28

De belangrijkste vraag is natuurlijk: kan hij zijn veters strikken?

Johan1235 | 10-12-19 | 10:27

Ik heb eerder het idee dat vooral de ouders van Laurent hem gebruiken als marketing tool. Waarom laat je hem anders zoveel interviews doen? Laat die jongen lekker studeren en ondersteun hem zo goed mogelijk.

K. Letskoek | 10-12-19 | 10:26

Dus dames , doet deze man ook zaaddoner worden daar word nederland alleen maar beter van ohoo !

telefoontje | 10-12-19 | 10:25

Tsjongejonge, ben je zogenaamd hartstikke intelligent, ga je in Brabant studeren.

Daar is alleen het gemiddelde IQ beneden de rivieren mee geholpen.

Hetkanverkeren | 10-12-19 | 10:22 | 3

Je bedoelt dat ze boven de rivieren het IQ van Laurent beter kunnen gebruiken om het gemiddelde wat omhoog te krikken? Mee eens.

Super Vaagstra | 10-12-19 | 10:37

Met het gemiddelde iq in en om Eindhoven zit het wel snor.

Stijlicoon | 10-12-19 | 11:05

@Stijlicoon | 10-12-19 | 11:05: Als wij de domsten uit onze lichtstad naar de Randstad sturen gaat zowel hier als daar het gemiddelde IQ omhoog.

5611 | 10-12-19 | 12:27

Sterkte met zulke ouders. Dit knaapje moet nog hard werken aan EQ en AQ. Dat is volstrekt normaal op zo’n Zwitsal leeftijd. In het academische milieu zal je tegen een stootje moeten kunnen en dat heeft tijd nodig. Levenservaring en wat littekens opbouwen. Het grotemensenspel wordt niet altijd fair gespeeld. Er zijn belangen, meningen en karakters. Laat dit knaapje de normale route afleggen (basis, middelbaar, uni). Hij zal ongetwijfeld wat sneller klaar zijn dan studiegenoten maar forceer dat niet. Die schooltijd kan je nooit meer over doen...

Sprinkhaan | 10-12-19 | 10:20

Laurent zou een leuke combi vormen met Greta Thunberg. Wederzijdse ouders denk ik ook

batvoca2 | 10-12-19 | 10:18 | 1

Greta is zo gek als een cent, net als de ouders.

Frau Merkel | 10-12-19 | 10:39

Toen ik 9 was (1977) keken we Stuif es in en Ren je Rot op woensdag en zaterdag. Plakte mijn eigen band. Voetbalden we buiten en mochten we de meester een vuurtje geven toen hij een zwaar shaggie ging roken in de klas. Een heerlijke onbezorgde tijd waarin je nog kind mocht zijn en groep 1 nog gewoon de kleuterschool was zonder allerlei enge avi en Cito testen. Toen de staartdeling en de uitkomst van sommen nog onder de streep stonden. Toen de loon van je vader nog in guldens was en er met één inkomen nog gespaard kon worden en geluk nog heel gewoon was.
Was ik nog maar 9.

justtheblues | 10-12-19 | 10:14 | 4

Leraar Smit die een pijp rookte tijdens Nederlands. Leraar gym die gewoon aanpapte met een leerlinge uit de hoogste klas.

Baron-barry | 10-12-19 | 10:25

@Baron-barry | 10-12-19 | 10:25:
Leraar Koedood handenarbeid/tekenen die altijd vlak voor de schoolvakantie mijn jachtmes sleep, wat we toen dolk noemde en die je de hele vakantie gewoon aan je broekriem had op de camping.

Baron-barry | 10-12-19 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Zelf ook twee hoogbegaafde zonen. Niet zo extreem als Laurent. Beginnen nu te puberen en gelukkig worden het nu luie, vervelende etterbakken met enkel interesse in games en vuurwerk. Inmiddels middelmatige vwo'ers waar ze zich kapot vervelen. Fuck the system is enige wat ze denken en zeggen over school. We zien wel wat het wordt.

Steifnek | 10-12-19 | 10:13 | 5

Ga eens bij Mensa.org kijken. Daar kunnen leuke dingen bij zitten.

Frau Merkel | 10-12-19 | 10:41

@Frau Merkel | 10-12-19 | 10:41: ja, maar zitten er ook lekkere wijven?

sjuul69 | 10-12-19 | 10:48

@sjuul69 | 10-12-19 | 10:48: Definieer lekker eerst eens. Als we het gemiddelde reaguurderskader als referentie nemen, dan waarschijnlijk niet. Er is enige correlatie tussen hersencapaciteit en uiterlijk, maar ook hier gaat het in extremen en wel in beide richtingen. Als u lekker definieert als het genot te ervaren een blik te kunnen werpen in de gedachten van een intelligent persoon, mits deze in staat is geweest haar persoonlijkheid te ontwikkelen, dan waarschijnlijk wel.

Frau Merkel | 10-12-19 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me trouwens af of dit kind echt zo slim is. Als iemand zegt "Er is een kans dat je dit jaar slaagt." en je denkt dan dat er beloofd is dat je dit jaar slaagt, dan kun je duidelijk niet begrijpend lezen.

tipo | 10-12-19 | 10:11

Tsss, 9 jaar oud en die ouders hebben niet eens een scholarship voor Harvard weten te regelen wat een incompetente ego's zeg :')

Dauthi | 10-12-19 | 10:09

Okay.
De universiteit deed veel moeite om het jongetje in enorm korte tijd zijn bachelor te laten halen.
Maar dat is blijkbaar niet genoeg; de familie Simons weet het beter, en vindt dat het jongetje in absúrd korte tijd zijn bachelor moet halen.
(en de Uni moet dat maar faciliteren)
Nu halen ze het jongetje dus van school. Zonder Bachelor.
Echt SuperSlim!

zetje01 | 10-12-19 | 10:09 | 3

Het grootste probleem in onderwijs zijn de ouders. Klassiek voorbeeld.

halfvolle glas | 10-12-19 | 10:09

@halfvolle glas | 10-12-19 | 10:09:

Mwa. Ik weet nog dat mijn school me naar de Mavo wilde sturen, maar mijn moeder had toen afgedwongen me naar de Havo-vwo burgklas te sturen. Daar leefde ik helemaal op en haalde prima resultaten.

Soms weten ouders echt wel beter dan overwerkte leraren die niet de tijd of mogelijkheden hebben het maximale uit een kind te halen.

quantumcollider | 10-12-19 | 10:55

In Nederland is alles erop gericht om iedereen tot de middelmaat te reduceren, ook de universiteiten. Goed dat deze ouders er voor de verandering eens niet mee akkoord gaan.

Francisca | 10-12-19 | 10:09 | 9

@Steifnek | 10-12-19 | 10:15: Dat is wel een goeie. Indien hij net zo intelligent is, dan wel intelligenter, als Einstein, zou hij juist geen studie moeten afronden.

Harris Pilton | 10-12-19 | 11:19

@Harris Pilton | 10-12-19 | 11:19: Je uitlatingen hebben hetzelfde niveau als je nick. Einstein werd geboren, kreeg wikipedia via een USB in zijn reet geschoven en werd beroemd?!

Frau Merkel | 10-12-19 | 11:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vind het echt een item voor Ivo Niehe

wilmeister00 | 10-12-19 | 10:07

Ik ben 3 keer blijven zitten. Is daar ook subsidie voor?

Piet Karbiet | 10-12-19 | 10:05 | 5

Nee... Wel een groepje. Ik ben ook 3x blijven zitten

Bushcrafter | 10-12-19 | 10:10

Tja de doorzak subsidie.

jan huppeldepup | 10-12-19 | 10:11

Werkeloosheid Uitkering?

Polarisator | 10-12-19 | 10:11
▼ 2 antwoorden verborgen

De TU/e is een instituut van formaat. De cursus 'omgaan met teleurstellingen' is er enorm, naast het academische discours. Krijg je karakter van is mijn ervaring. Niet leuk, wel nodig.

tipo | 10-12-19 | 10:02 | 2

De cursus Omgaan met teleurstellingen gaat NIET door

austinhealey | 10-12-19 | 10:49

Maakt niet uit hoe goed je bent, uiteindelijk val je. Herhaaldelijk. Jezelf oprapen en doorgaan is een essentiele vaardigheid bij… alles.

quantumcollider | 10-12-19 | 10:59

Zonder te zien wat het kind tot dusverre gedaan heeft is dat lastig te zeggen. Er zijn er niet zo heel veel die een Bachelor voor hun tiende af kunnen sluiten, los van het gedrag van de ouders.

Frau Merkel | 10-12-19 | 11:29

Ja, dan heb je het wel over een heel andere divisie.

Argyronauta | 10-12-19 | 12:38

Echte 'genialen' hebben de piramide van Gizeh gebouwd, u weet wel, die met de ronde top, dat is ook de eerste die gebouwd is. De kennis ging langzaam verloren bij de later gebouwde piramides die ook een andere functie kregen van ingewijde priesters contactplaats met de geestelijke sferen naar laatste rustplaats van de farao's. Een kosmisch bouwwerk, gezien de verwijzingen in bijvoorbeeld de afmetingen naar de kosmos. Vele wetenschappers hebben zich verbaasd over de kennis die de bouwers van het universum moeten hebben gehad. En zelfs tegenwoordig met alle technische hulpmiddelen slaagt men er niet in om dat vakmanschap te benaderen.

SlimmeBelg | 10-12-19 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren het Briefje van Jan over Gretha gelezen! Daar laat ik het maar bij, ook wat betreft Laurent.

CalamityJane | 10-12-19 | 10:01

Om kennis op te doen heb je genoeg aan een bibliotheekkaart.

Een universitaire diploma heb je alleen nodig wanneer je een redelijk betaalde moet zoeken omdat je ouders niet genoeg geld hebben en je geen vrindjes hebt om ergens binnen te komen.

Polarisator | 10-12-19 | 10:01

Las dit net: "Wonderkind (9) stopt studie TU Eindhoven na 'beschuldiging van plagiaat'".

Psycho3 | 10-12-19 | 09:59 | 2

Er lijkt daar wel meer te spelen en de NOS staat niet bekend om hun objectieve berichtgeving.

Frau Merkel | 10-12-19 | 11:31

Er kunnen 1001 redenen zijn waarom het Middenoosten niet de doelgroep is. Voorbarig om dan racisme te roeptoeteren.

FogerRederer | 10-12-19 | 09:59

Tja wat zouden de reaguurders doen als je 6 jaar afgeschoven kind opeens een wonderkind blijkt te zijn waar je veel geld mee kan verdienen. Weer naar huis halen en elk interview is Kassa!! Voorbeeld dat het lukt, is bij de ouders van Greta te zien.
Misschien krijgen ze per ongeluk nog een kindje wat niet zo intelligent is en dus afgeschoven naar opa en oma wel een gelukkige jeugd kan hebben. (met een monster als broer).

jan huppeldepup | 10-12-19 | 09:59 | 2

Gretha is geen wonderkind maar meer een echt dom wicht, dat verborgen boosheid bij anderen plotseling kan opstuwen tot grote hoogte.

Graaf Monte Cristo | 10-12-19 | 10:14

@Graaf Monte Cristo | 10-12-19 | 10:14: Dat geldt voor elke puber. Die kunnen dat gewoon. Wanneer je dat als volwassene dan ook nog eens gaat voeden is het hek van de dam. Dat maakt die puber niet dom; dat maakt die volwassene dom. Er zijn erg veel domme volwassenen.

harry19612 | 10-12-19 | 10:32

Ouders! Wat moet je ermee!

Montesquieue | 10-12-19 | 09:59

Laat ze lekker terug naar België ophoepelen.

Baron-barry | 10-12-19 | 09:58 | 1

nou zeg....inderdaad....ik vond die naam Laurent ook al een beetje verdacht klinken..mbt. die simpele Prins..! bij de zuiderburen...............

grapjasz | 10-12-19 | 10:01

Pfff

Heisessie | 10-12-19 | 09:57

Tja dat heb ik al opgelost toen ik 4 jaar oud was, samen met mijn mentor Andrew Wiles. Ik kon toen nog niet zo goed engels omdat mijn speen iedere keer uit mijn mond viel.

jan huppeldepup | 10-12-19 | 10:03

X= 3
Y = 4
Z = 5
en n=2
Misschien zoiets?

Psycho3 | 10-12-19 | 10:04

"who the gods wish to destroy they first call promising"

grapjasz | 10-12-19 | 09:55

Het klinkt alsof kid genius betrapt werd op afkijken en er snel een ‘nee maar jullie’ verhaal de wereld in moest worden gegooid...

vette_shit | 10-12-19 | 09:54

Goh, een 9 jarige die geen geduld heeft.

Ignatius J Reilly | 10-12-19 | 09:54

Aja een kind geen jeugd gunnen, dat gaat goed aflopen.

Ins0mnia | 10-12-19 | 09:54

Je kind uitventen aan de media is hot tegenwoordig.

Eppo | 10-12-19 | 09:52

Ook gewoon publiekelijk van racisme beschuldigen vanwege 1 mailtje over doellanden. Die lui zijn gek.

wilmeister00 | 10-12-19 | 09:51

Het trieste is dat uit die tweets aan de ene kant de prille intelligentie van die jongen wel blijkt, maar dat aan de andere kant het gebrek aan levenservaring, empathie en inzicht er vanaf spat. Dat kan je een jongen van 9 natuurlijk absoluut niet aanrekenen. Maar het is wel verstandig dat hij door zijn ouders een beetje in bescherming genomen gaat worden voordat hij werkelijk al zijn glazen ingegooid heeft. De enige universiteiten die hem straks nog willen hebben zullen dat louter doen vanwege de publiciteit die het ze oplevert.

Triest omdat het deels herkenbaar is, ik heb vroeger ook wel eens boze onbezonnen mailtjes gestuurd waar ik later enorme spijt van had. Een wijze les die ik echt liever voor het versturen geleerd had.

Muxje | 10-12-19 | 09:49 | 4

Dit typt dat ventje niet denk ik, dat zullen die ouders wel zijn.

wilmeister00 | 10-12-19 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem aan dat paps en mams nu wel een leerplichtambtenaar aan de deur krijgen.

brughslurph | 10-12-19 | 09:48 | 1

Hij heeft de basisschool al doorlopen.

ja-ja-nee-nee | 10-12-19 | 09:52

De eerste zes jaar bij zijn grootouders opgegroeid, de kaatste drie door zijn ouders gek gemaak. Plaats dat ventje eens uit huis.

meester Kwel | 10-12-19 | 09:47

Studeert hij voor klimaatjongen?

Carryon | 10-12-19 | 09:47

Ik ben ook een wonderlijk kind nog.

Kaas de Vies | 10-12-19 | 09:47

toch leuk zo'n bolleboos?
wat is t probleem

pomodorus | 10-12-19 | 09:46

Was er niet ook nog de verdenking van plagiaat?
Dus Laurent heeft de essentie van wetenschappelijk publiceren nu al onder de knie!

Beste_Landgenoten | 10-12-19 | 09:42 | 5

@Kaas de Vies | 10-12-19 | 09:47: Dit is wel heel uitvoerig afkijken.

Rest In Privacy | 10-12-19 | 09:49

Mijn gedachten gaan plots uit naar dat Zweedse kind dat per direct specialistische hulp behoeft. Misschien helpt een flinke regenbui. Of die therapie ook voor Laurant helpt weet ik niet, maar voor de ouders zou het in elk geval een koel hoofd kunnen opleveren.

biebop | 10-12-19 | 09:51
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu haalt hij zijn Bachelor' s ook nog niet voor zijn tiende. Wat moet er toch van dat wonderkind terecht komen? Beetje dom van de ouders dat ze nu weer helemaal bij af zijn. Wat moet Laurent nu? Zijn er nog universiteiten die hem voor z' n tiende kunnen laten afstuderen?

aamert | 10-12-19 | 09:40 | 1

Goed stuk. En dat iemand goed kan leren, wil nog niet zeggen dat hij of zij snapt waar het eigenlijk over gaat of om draait. Reproduceren is iets van een andere orde dan scheppen. Bij scheppen, moet je minimaal boven de stof staan.

Sierstrip | 10-12-19 | 09:39 | 9

@Quib | 10-12-19 | 09:50: Tja u schijnt zeer gelukkig geweest te zijn bij het uitzoeken van uw ouders, wilde dat mijn kinderen zo over me dachten ( beetje jaloers).

jan huppeldepup | 10-12-19 | 10:07

@Kaas de Vies | 10-12-19 | 10:03: Klopt, die nonnetjes hebben jou geen goed gedaan.

Rest In Privacy | 10-12-19 | 10:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarschijnlijk is dat kind inderdaad slim en beseft de leiding dat ze meer tijd nodig gaan hebben om hem te hersenspoelen.

harry19612 | 10-12-19 | 09:38

Tja ik ben een wonder opa die geld uit je oor en gekke geluiden kan maken. Toch wil de TU me niet als student in laten schrijven. Ik deel dus de mening van Laurens zijn vader over de TU een beetje.

jan huppeldepup | 10-12-19 | 09:38

De meeste ouders vinden hun kind toch een wonderkind? Ik kreeg zojuist de eerste kerstkaart met een in een glitterjurk verkleed meisje van een jaar of 4 die een kerstbal omhoog houdt. Waarom? Doe dan een plaatje van een eland of een kerstboom. Nu moet ik tot in januari naar dat kind kijken...

Quib | 10-12-19 | 09:38 | 2

Weelde Quib!

CalamityJane | 10-12-19 | 09:44

Oeh, precies dit. Ook opa's en oma's met een WhatsApp-profiel waar de kleinkinderschare op staat, zielenpoten.

Normpje | 10-12-19 | 10:00

Voor een wonderkind laat zijn Engels vooralsnog te wensen over.

jokejacket | 10-12-19 | 09:35 | 7

Ben je goed in het één, dan hoef je nog niet goed te zijn in het ander. Kijk bijvoorbeeld naar wat een "idiot savant" wel en niet kan.
www.youtube.com/watch?v=WZsJ6BtOh60

Schoorsteenveger | 10-12-19 | 10:10

@Schoorsteenveger | 10-12-19 | 10:10:
Een autist is een autist en daarom nog geen wonderkind.
Een wonderkind is Greta Thunberg als we de mediaas moeten geloven. Ik geloof eerder dat zij eveneens een autist is.

jokejacket | 10-12-19 | 13:19
▼ 4 antwoorden verborgen

De ene dag een oorlogsheld, de andere dag een kind met asperger, dan weer een wonderkind in de schijnwerpers... Hoe gaat het trouwens met het zeilmeisje?

Schoorsteenveger | 10-12-19 | 09:33 | 1

Tja dat zeilmeisje is getrouwd met kapitein Nemo.

jan huppeldepup | 10-12-19 | 09:40

Serial Killers & Murderers with the Highest IQs

Nathan Leopold IQ 210
Richard Lobe IQ 169
​Ted Kaczynski, IQ 167
Charlene Williams, IQ 160
Kristen Gilbert, IQ 152
Andrew Cunanan, IQ 147
Jeffrey Dahmer, IQ 145
Dr Harold Shipman, IQ 140
Ted Bundy (136)
Rodney Alcala, IQ 135
Edmund Kempner, IQ 136 & 145

www.murdermiletours.com/blog/serial-k...

janleuk | 10-12-19 | 09:32 | 5

Als het iq getest is ná de arrestatie, dan zijn deze mensen wel heel intelligent. Maar vooral niet slim.

Leptob | 10-12-19 | 09:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, eigen klopt het plaatje dan weer wel. Met zijn drieën hebben ze een gemiddelde leeftijd, IQ, EQ. Alleen moet die knul dus de kar trekken met die beperkte ouders van hem. Ik vermoed dat ze enorme moeite hebben met het loslaten van die jongen van ze. Je hebt een kind van 9 in huis, die eigenlijk al zover is dat hij zijn eigen apartement kan, en misschien moet, hebben aan de gracht of aan Central Park. Efin, die ouders krijgen het nog veel moeilijker, hij zal zich nu nog laten leiden. Heel rap zal hij zich losweken van alles wat hem belemmerd. Dan worst het houden van, een last. Sterkte!

BadPatNL | 10-12-19 | 09:30

In bepaalde delen van de wereld / Nederland heb je meer aan een hoog EQ dan een hoog IQ. Dat icm met kogelvrij vest en colt 45 is nog beter.

janleuk | 10-12-19 | 09:29

Ik ben benieuwd hoeveel vriendjes hij heeft. En of hij wel eens naar de speeltuin gaat, stiekem dingen doet zoals vuurtje stoken. Als hij echt heel slim is, in de breedste zin, weet hij dat dat soort zaken ook belangrijk zijn.

Leptob | 10-12-19 | 09:29 | 2

Als hij echt slim is, dan doet hij beter alsof hij dat niet is hier in NL.

ChatBot | 10-12-19 | 09:32

Dikke kans dat hij dat soort dingen gewoon niet leuk vindt. Aan een kant treurig, aan de andere kant kan je iemand ook niet dwingen om iets leuk te vinden.

John McClane | 10-12-19 | 09:48

Zou mij niets verbazen als de studieresultaten niet helemaal conform de verwachtingen waren en dat de TU gedwongen was eea. aan te passen.

Al zo vaak gezien dat hoogbegaafde kinderen op zijn best slechts "gewone VWO-ers" bleken te zijn.

Beefbus | 10-12-19 | 09:25 | 9

Het voordeel van hoogbegaafd zijn is de hoge basis intelligentie. Je kan je stof snel eigen maken, daar moet je nog steeds wat voor doen. Het nadeel van hoogbegaafd zijn is dat in je ontwikkeling je continu voor ligt op je klasgenoten. Je gepest wordt met hoge cijfers waar je niet zoveel voor hoeft te doen. Veel hoogbegaafde kinderen zijn sociaal wat onbeholpen. De meesten weten het van zichzelf niet eens. Daar wordt dan over gezegd dat ie lui is, interesse verliest, etc. en jij als klasgenoot hebt ook eigenlijk niet zo snel door of iemand hoogbegaafd is. Ja, je pest... :-/

Harris Pilton | 10-12-19 | 10:01

@quantumcollider | 10-12-19 | 09:43:
Guilty, ik ben ook zo'n afvaller. VWO altijd met twee vingers in mijn neus 8 of hoger gehaald, behalve voor wiskunde B en scheikunde, want daar moest je routine voor hebben om de opgaven goed te maken en ik deed nooit huiswerk. :)

Gelukkig voor de toekomstige generaties wordt er al steeds meer gesproken over modulegestuurd onderwijs met klassikale terugvaloptie. Dan kunnen de leerlingen op hun eigen tempo vooruit werken op de vakken waarin ze excelleren en bijspijkeren op de vakken waar ze dat niet doen. Ik denk dat we dan gaan zien dat er nog meer Laurents rondlopen die nu gewoon vastlopen in het systeem. Die op de basisschool verveeld uit het raam zitten te kijken omdat ze alle extra boekjes die je moet lezen nadat je de lesstof al af had al uit hadden.

MFvGeel | 10-12-19 | 10:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Geestelijke mishandeling en die ouders en de TU moeten beter weten
Ook wonder.... Kinderen hebben recht op een normale manier hun jeugd te beleven Dit is niets meer of minder dan kindermishandeling

zoefff3 | 10-12-19 | 09:23

Papa zit duidelijk op een heel ander niveau met z'n blackmaking.

Cheeky Bastard | 10-12-19 | 09:23 | 1

Dat is niet Papa. Dat kind is van de pot gerukt. Die snapt 't niet helemaal.

Harris Pilton | 10-12-19 | 09:56

De ouders willen het beste voor hun kind en dat kind lijkt het allemaal wel leuk en interessant te vinden (aldus ook de leraren). Verder ben ik niet zo'n fan van media die zich tegen kinderen aan gaan bemoeien. Hetzelfde met zeilmeisje Laura en klimaatmeisje Greta.

GroetenVanUrk | 10-12-19 | 09:21 | 1

Ik ben ook niet zo'n fan van ouders die zich tegen het echteonderwijs aan bemoeien. Vaak is dat vooral arogantie en mijn kind en de rest kan doodvallen

menage | 10-12-19 | 09:33

Dan gaat hij gewoon met Laura Dekker trouwen en hun kindjes gaan met 4 jaar, 3 maanden en 6 dagen de Nobelprijs voor ALLES binnen slepen.

hangtiet met knoop | 10-12-19 | 09:20 | 1

Laura Dekker is nu 24, getrouwd, gescheiden, met een nieuwe vent en sinds vorig jaar moeder van een zoontje.

Stijlicoon | 10-12-19 | 09:56

Ik weet hoe het voelt, want ik was vroeger ook een wonderkind. Tegenwoordig ben ik vooral een total loss.

Rest In Privacy | 10-12-19 | 09:19 | 3

Ik was een kind waar mensen vooral over verwonderd waren.

janleuk | 10-12-19 | 09:21

Toen jij nog een kind was, dat moet ergens rond 1910 geweest zijn...
Ik zou daar geen actieve herinnering meer aan hebben....

Nuchternederland | 10-12-19 | 09:25

We waren allemaal wonderkinderen. We moesten in de 2e klas ons tafeldiploma halen door binnen een paar minuten, voor de klas, alle tafels op te zeggen. Nu gaat het per tafel, uitgestreken over een jaar.

Leptob | 10-12-19 | 09:33

Getsie

nee_toch? | 10-12-19 | 09:19

Laurent, die komt er wel. Zijn vader is er al geweest. Natuurlijk opgegroeid en opgevoed in België. Net als Max en Matthieu, die andere wonderkinderen. Niets doms aan. Tijd dat dat cliché voorgoed in de prullenbak verdwijnt, ik ben er al enige tijd mee bezig.

SlimmeBelg | 10-12-19 | 09:19 | 4

"Natuurlijk opgegroeid en opgevoed in België.". Dus? Marc Dutroux is ook opgegroeid en opgevoed in België..

Civetta | 10-12-19 | 09:23

@Civetta | 10-12-19 | 09:23: en zit er ook al 23 jaar vast. Een goed afschrikkend voorbeeld voor aspirant kindermisbruikers en moordenaars. Hoe zijn die straffen in Nederland?

SlimmeBelg | 10-12-19 | 09:54

je wilt niet weten wat voor belgen ik ook ken..... tjonge jonge, Max z'n pa en ma zaten vol racetalent dus is zijn talent niet bijzonder. Matthieu heeft ook langs 2 kanten fiets genen. soort van lebensborn dus..... Dus wat is je punt?

ikworstelengadouchen | 10-12-19 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ken een meisje van 9 wat door 1,5 miljard bewonderaars wordt aanbeden.

janleuk | 10-12-19 | 09:19 | 1

Dat is dan weer een 1,5 miljard dat kan worden afgeschreven.

Tasmaneiland | 10-12-19 | 09:39

Hoogbegaafd zijn is niet altijd een pretje hoor. Ik heb er ook mee moeten leren leven.

Mr_Natural | 10-12-19 | 09:18 | 9

@Mr_Natural | 10-12-19 | 09:22: na jaren drank en drugs hier nog steeds te veel iq om een beetje onopvallend op te gaan in de menigte.

Ze zeiden dat je er dom(mer) van wordt...

Kleine_Deugniet | 10-12-19 | 09:42

Ik was ook een wonderkind. Alleen mijn ouders en mijn leraren dachten daar anders over en zo hoort het. Ze hoeven niet alles van je te weten.

keestelpro | 10-12-19 | 09:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Zag ooit een interview met die pa 3 jaar geleden. Hij zat te janken dat de media niet genoeg aandacht gaven aan zijn wonderkind.

Wat een wappie

JanAmsterdamEnzo | 10-12-19 | 09:18

Zou Laurent ook CO2 kunnen zien?

Civetta | 10-12-19 | 09:18

Dit soort walgelijke ouders moeten berecht worden! Dit is gewoon ordinair kindermisbruik.

SoepKip | 10-12-19 | 09:17

Triest voor het kind, ouders die zelf niets kunnen hebben een kind dat gelukkig iets slimmer is en buiten dat uit. Niemand die er iets aan heeft.
Voor een "hoogbegaafd" studerend kind is zijn Engels trouwens erg belabberd, al is het niveau waarmee de Nederlander Engels spreekt sowieso middelmatig.

De Koning | 10-12-19 | 09:17 | 1

Steenkolen engels komt wsl van 1 van de ouders, me dunkt.

Verder, ga maar eens een weekendje langs de zijlijn staan.
Hele hordes ouderts die vinden dat hun jong een bal, of iets, nét wat beter raakt of pakt of trapt..

Kleine_Deugniet | 10-12-19 | 09:44

Hoogbegaafdheid leidt maar in beperkte mate tot versnelde emotionele ontwikkeling van kinderen. Als ze dat arme jong niet voor het leven willen verpesten, dan moeten ze hem wel kind laten zijn. Deze druk is veel te groot voor een negenjarige en zijn wereldbeeld is nu al vertekend.

Waagmeester | 10-12-19 | 09:15

Wat gebeurt er eigenlijk als Laurent en Gretha gaan coïteren of loop ik nou voor de muziek uit?

Pedronegro | 10-12-19 | 09:14 | 2

Het is inderdaad wat vroeg, maar DNA-technisch gezien is het een uiterst interessante vraag.

kweethetooknietbeter | 10-12-19 | 09:21

Bij hoogbegaafde kinderen vraag ik me altijd af wie nu het meest abnormaal is het kind of de ouders.

suscrofa | 10-12-19 | 09:14

Heel bijzonder, een kind van 9 dat de universiteit in een jaar kan afmaken. Ongezond ook, zo'n kind is daar sociaal en emotioneel helemaal niet klaar voor.
En dan? Als hij 10 is aan het werk? Dat mag niet he, dan moet hij 15 zijn. Daar zullen ze wel wat op vinden maar gelukkig gaat dit kind niet worden. Spelen met Lego en Fortnite spelen, dat doen jongens van 9.

Busverhuur | 10-12-19 | 09:13 | 3

Gewoon voor de klas zetten als leraar. En mocht de inspectie (onverwacht) langskomen, kan hij gewoon bij de andere kinderen in de bankjes gaan zitten en zeggen dat hij een leerling is. ;)

kweethetooknietbeter | 10-12-19 | 09:23

Leerplicht houdt pas op bij een zekere leeftijd, niet bij een bepaald niveau. Maar als hij tijd over heeft kan hij wel een onderneming starten, zeker als paps en mams toch al alles voor hem doen.

happen_maar | 10-12-19 | 10:11

Ah kijk, de intellectuele variant van de doorgedraaide voetbalvader. Hopelijk kan hun zoon ze nog wat leren later, als ze hem niet total loss proxy-en.

Thies | 10-12-19 | 09:13

Benieuwd hoe z'n ontgroening is verlopen.

janleuk | 10-12-19 | 09:12

Een kind dat alleen maar tienen haalt op school is doorgaans vooral griezelig volgzaam.

keestelpro | 10-12-19 | 09:12 | 7

Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo. Zo'n kind doet precies wat er van hem of haar wordt verwacht...

Quib | 10-12-19 | 09:43

@foreverman | 10-12-19 | 09:22: bij voorkeur niet, deze trend zet door in de uitvoerende macht, in US is het nu een harde eis bij de selectieprocedure voor nieuwe agenten dat het IQ niet boven de 100 mag uitkomen, lager mag wel.

Tasmaneiland | 10-12-19 | 09:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien kan dit kind de wiskunde dekoloniseren?

eerstneukendanpraten | 10-12-19 | 09:11 | 1

Alleen wonderkinderen weten dat wiskunde racistisch is.

keestelpro | 10-12-19 | 09:27

alles is racisme nu,helpppp

Inter-D | 10-12-19 | 09:10

André van Duyn is leuker: https://www.youtube.com/watch?v=8lV7itO9Dgc

Mr_Natural | 10-12-19 | 09:11

...
Want een wonderkind van vijftig
Voldoet niet aan z'n plicht
Hij had niet ouder mogen worden
Hij heeft de wereld opgelicht
Ach een wonderkind van vijftig
Dat is immers geen gezicht
Dus om consequent te blijven
Deed 'ie zelf het boek maar dicht

Enrique C | 10-12-19 | 13:09

Ik mis in dit verhaal de mening van deze zeer getalenteerde jongen.

Leptob | 10-12-19 | 09:10 | 1

Dat zijn die berichtjes met laster die hij post. In gebrekkig Engels vol spelfouten. Goed, hij doet electrical engineering. Is blijkbaar geen Engelse studie. Enkel een Engelse naam.

Niet dat ik het beter kan, maar zijn mening staat er dus zeker wel in geuren en kleuren en het is gewoon een jankerd. Wellicht gevoed door zijn ouders, maar een jankerd is 't.

Harris Pilton | 10-12-19 | 09:15

waren die lui ooit niet in de show van Ivo Niehe? kan me de voice over nog herinneren.... creepy... maar ook wonderkinderen zonder echte jeugd worden mafketels..... mannetje had ook gewoon eens buiten moeten spelen en vies worden, maar gok dat pa en ma pianoles en schilderen belangrijker vonden.

ikworstelengadouchen | 10-12-19 | 09:10

Het kindermisbruik anno 2019 neemt echt groteske vormen aan.

Arkan Sonney | 10-12-19 | 09:09 | 4

@MickeyGouda | 10-12-19 | 09:17:
Het ventje speelt ook al golf. Gewoon tien jaar knikkeren overgeslagen! Een echt wonderkind dat moet wel.

keestelpro | 10-12-19 | 09:25

@MickeyGouda | 10-12-19 | 09:28:
Absoluut. Mosterd zegt het ook mooi:
'Op negenjarige leeftijd heeft Laurent al dezelfde leeftijd als zijn ouders, namelijk negen.'

keestelpro | 10-12-19 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

Just wait 'till the old testosteron kick's in.

horsteknots | 10-12-19 | 09:09 | 1

Ja... schrijf je het dan ook even correct?

Busverhuur | 10-12-19 | 09:37

Levenslessen komen altijd onverwacht.

BrutusBosch | 10-12-19 | 09:08

Intelligentie is geen garantie voor succes op het menselijke vlak. Alexander en Lydia Simons zijn daarvan duidelijk het levende bewijs. Sterkte voor de kleine Laurent. Misschien kan hij samen met Greta worden opgevangen in een normaal gezin.

MickeyGouda | 10-12-19 | 09:07 | 2

MickeyGouda | 10-12-19 | 09:07
Mensen zeiden mij: die chicago river, intelligente jongeman, met een stel hersens.
Nou ja.
En toen bleek anders.
Maak mij niet uit. De echte liefdes lopen toch wel rond me heen.
*Tcshussi*

chicago river | 10-12-19 | 09:16

@chicago river | 10-12-19 | 09:16:

Aan die intelligentie twijfel ik geen seconde. Ik vermoed echter dat de 'zest for life' net iets meer naar de voorgrond schoof. ;-)

MickeyGouda | 10-12-19 | 09:21

Opeens heb je het! Een reality show met de Simonsjes en de Thunbergjes. Dat wordt een daverend succes.

marcoplarco | 10-12-19 | 09:07

Er is ook al een film over gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=8L-1Qk_MQQs

Mr_Natural | 10-12-19 | 09:07

Kan Laurent ( de naam alleen al) niet gekoppeld worden aan Gretha ( de naam alleen al) zodat hun intellectuele vermogens volgens de wet van de communiceren vaten op gelijk niveau kan worden gebracht?

Spartaan1888 | 10-12-19 | 09:07 | 2

Twee zielen... een gedacht.

marcoplarco | 10-12-19 | 09:08

Intelligentie is niet overdraagbaar. Als je daar bewijs van wilt dan kijk je maar op Ziggo kanaal 502. Dat is het kanaal van NPO Politiek.

Nivelleermarionet | 10-12-19 | 09:58

Vraag me altijd af wat er later van hoogbegaafde kinderen word(t).

Functioneren deze volwassenen een beetje normaal? Of worden het allemaal van die kritische zeikerds ?

Nacho_Vidal | 10-12-19 | 09:06 | 8

Veel van dit soort bollebozen beroven zich vroeg of laat van het leven dus veel hebben ze er niet aan.

Busverhuur | 10-12-19 | 09:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Osdorpertje | 10-12-19 | 09:02 | reageer

Ik heb mijn master's daar vandaan en ben niet van de mening dat het niveau te laag is.
Misschien dat u het even kan uitproberen?

Moskovitz v.d.Duivel | 10-12-19 | 09:06

Hoe slim ze ook moge zijn op een gegeven moment blijven ze steken en worden ze alsnog ingehaald door "normale" kinderen.

2voor12 | 10-12-19 | 09:05 | 4

Niet zozeer op gegeven moment, meer op zeker vlak. Slim zijn mond vaak uit in complete zelfoverschatting en dus ruzie met iedereen in je omgeving. T/m je bachelor zegt je studietempo sowieso weinig over je capaciteiten zelf interessante/creatieve nieuwe inzichten te vormen - je moet goed kunnen leren, maar dat is het dan ook wel.

bleached | 10-12-19 | 09:10

Ze blijven niet allemaal steken. Maar wat wel een rode draad in hun verhaal is, is dat de paar jaar die ze verdienen met hun snelle ontwikkeling zich bijna altijd wreekt in problemen met het mentaal volwassen worden, en het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Wonderkinderen die in een min of meer normaal tempo het traject doorlopen met daarnaast voldoende aanvulling om geïnteresseerd te blijven, die doen het op latere leeftijd doorgaans beter.

Muxje | 10-12-19 | 09:11

Een snelle ontwikkeling, zeker zo snel, eindigt in heel veel gevallen in depressiviteit en suïcide. De emotionele en sociale ontwikkeling wordt namelijk volledig genegeerd door deze ouders en dat is verschrikkelijk belangrijk voor een kind omdat het later niet meer is aan te leren.
Dus dan heb je een zeer intelligent kind dat zich van het leven berooft. Dat heb je dan knap gedaan. En dan is de rest van de wereld het schuld. Uhuh.
Ik benijd die ouders niet want dit kun je simpelweg nooit goed doen.

Busverhuur | 10-12-19 | 09:34
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig gaat iedereen en zijn moeder zich er nu mee bemoeien.

Bolder | 10-12-19 | 09:05

Einstein by proxy.

obi1 | 10-12-19 | 09:05

Geduld is een schoone saeck.

ecologiste | 10-12-19 | 09:05 | 2

Dat telt alleen als je je eigen ballen kunt likken

frickY | 10-12-19 | 09:08

En, wat vind Laurent er zelf van? Wat wil Laurent zelf?

kweethetooknietbeter | 10-12-19 | 09:05

Negen jarig, dat is zijn niveau engels ook.
Als je ouders je zo pushen, ga je het zelf als 9-jarige ook geloven.
Ik geloof in dit geval de TU die denkt dat het in 2 weken niet meer te doen is.

Zueco | 10-12-19 | 09:05 | 2

Als je kind van negen nog niet vloeiend engels spreekt is er iets mis met zijn game gedrag.

keestelpro | 10-12-19 | 09:43

Heb zelf vier jaar op de TU gezeten en ik kan je vertellen dat het 's winters behoorlijk bikkelen is.

kwark001 | 10-12-19 | 09:04

Kan hij niet gewoon meteen de politiek in gaan? We missen nog 150 wonderkinderen in de 2e kamer.

keestelpro | 10-12-19 | 09:03 | 5

@quigg | 10-12-19 | 09:07:
Sorry ik had mijn reaguursel aangepast. Een wonderkind is doorgaans een project van de ouders met als insteek: mijn kind is zoooo bijzonder en dat gaan we bewijzen ook. Laat een kind gewoon kind zijn.

keestelpro | 10-12-19 | 09:10

@Muxje | 10-12-19 | 09:08: Ben voor een leeftijdsgrens van minimaal 50 jaar. Snotneuzen horen er niet thuis.

kwark001 | 10-12-19 | 09:10

Er zijn er vast een aantal die daar heel blij mee zouden zijn. Ik noem verder geen namen.

Afgeschminkte Bassie | 10-12-19 | 09:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Als een 9 jarige de Technische Universiteit in minder dan 1 jaar kan doen, is het niveau dan niet te laag?

Osdorpertje | 10-12-19 | 09:02 | 3

Het hele punt, ouders pushen, school wil niet nog verder naar 'beneden'.

Normpje | 10-12-19 | 09:14

Misschien hadden ze nog een lesprogramma uit de hogeschooltijd liggen.

happen_maar | 10-12-19 | 09:48

Een TU KAN je niet in 1 jaar doen... Er bestaan praktika en die kosten tijd en naar mijn weten kan je de tijd niet versnellen.

Enrique C | 10-12-19 | 13:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken