Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielinstroom van week 42 bedroeg ongeveer 700

Hallo allemaal. Wat fijn dat je er bent

De asielinstroom van week 42, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en nareizigers bedroeg ongeveer 700. Dat meldt de Rijksoverheid vandaag op de website waar wekelijks de cijfers voor de asielinstroom naar Nederland worden bekendgemaakt. 700 is geen evenaring van de asielinstroomrecords van 16 september jongstleden en 1 juli jongstleden toen er 800 asielzoekers Nederland instroomden, per week. Maar veel is het wel.

Doorgaans stromen wekelijks 500-600 asielzoekers Nederland in. Het is vooralsnog onbekend waardoor afgelopen week zoveel (700) asielzoekers Nederland instroomden. (Nu ja, de grenzen staan wagenwijd open). Wel gek dat er nooit een week is dat er maar 300 of 200 asielzoekers instromen, of 100, of 0. De asielinstroom bedraagt wekelijks altijd 400 of meer. Alsof er een soort van groter plan achter zit. 

Ter voorbeeld. Het Gelderse kerkdorpje Gelselaar heeft ongeveer 700 inwoners. Alhier de Google Earth van het mooie Nederlandse Gelselaar. Dat krijgen we er dus bij deze week. Waar de 700 asielinstromers van week 42 moeten gaan wonen, is onbekend. De hele bouw ligt stil wegens #NIETALLESKAN, dus ook die nieuwbouwwijk van 700 woningen. Of kan dat soms wel?
Dat willen we even kwijt.

Groetjes!

Reaguursels

Inloggen

Overbevolking is op naar een demografische ramp de komende jaren. Ministerie van Bevolkingszaken zal de hoogste tijd worden. Maar er wordt nog altijd weggekeken en bijzaken zoals : "het fileprobleem" of "het Co2 aanpakken".

Silvio488 | 22-10-19 | 14:03

Dus als we 600-700 woningen per week bouwen, dan is dat nog een druppel op de gloeiende plaat. Ja, 600-700 woningen. Immers dit is de voorhoede. De gezinsherenigers komen hier achteraan. Wow.

HoniSoit | 22-10-19 | 14:02
-weggejorist-
Schepvogel | 22-10-19 | 13:14
-weggejorist-
shoarma4belgium | 22-10-19 | 12:41

Uit het AD van vandaag: "Kinderdagverblijven worstelen met peuters die extra hulp nodig hebben. Gemiddeld een derde vertoont problematisch gedrag of spreekt de taal niet goed."

LucaBrasi | 22-10-19 | 11:31

Velen hebben nog steeds niet door of willen niet weten waarom de woningmarkt op slot zit. Huurwoningen zijn ook al nauwelijks meer te krijgen en worden tegenwoordig verloot in plaats van via een wachtlijst toegewezen.

Wekkertje | 22-10-19 | 10:54 | 1

Maar hebben VVD'ers ook zoons en dochters die geen woning kunnen krijgen of zijn die allemaal zo rijk dat ze makkelijk een huis kunnen kopen tegen elke prijs. Het houdt gewoon een keer op allemaal en dan komt Nederland helemaal tot stilstand op alle fronten.

sprietatoom | 22-10-19 | 11:34

Die nieuwe mensen krijgen heus wel een huis. Zodra ze met genoeg zijn zullen ze u en ik uit ons huis trekken en fusileren op het marktplein.

b3n | 22-10-19 | 10:51

Ik vraag me af welke hoeveelheden asieleisers nog aanvaardbaar zijn in de visie van d66 en groen links. Welke maatregelen zouden ze voorstellen als het zelfs in hun ogen onbeheersbaar wordt? Dat vraag ik me dus af.

donkeyman | 22-10-19 | 09:39

Westerse inboorlingen bestaan niet.
UN
Genocide kan je leren.

hallevvezool | 22-10-19 | 09:37

En straks de gezinshereniging. Voor iedere gelukzoeker vandaag hebben we na geboortes en gezinshereniging straks 5 bofkonten in Nederland die zorg, scholing, huisvesting, levensonderhoud en pensioen nodig hebben.
We gaan hem ff extrapoleren: 100.000 immigranten per jaar is 500.000 over 5 jaar. Over 10 jaar hebben we maar liefst 5 miljoen nieuwkomers in een land met 22 miljoen inwoners. Dag Nederland....

Zeddegeizot | 22-10-19 | 09:01

Dat je statushouders/asielzoekers niet mag meerekenen in het stikstofdebat is hetzelfde als kankergevallen buiten beschouwing laten in de ziektekostenramingen.
Als je exact wil rekenen doe het dan op de juiste manier en niet op een manier gebaseerd op emotie.

steekmug | 22-10-19 | 08:50

Allerlei bouwprojecten worden stilgelegd en vergunningen worden niet meer afgegeven vanwege het milieu, waarom worden deze milieuvervuilende mensen dan wel en masse binnengelaten?

SicSeb | 22-10-19 | 08:32

geen migranten meer binnenlaten, is ook goed voor het milieu.

isotope 465 | 22-10-19 | 08:30

En dan maar hopen dat ze goed met oplaadbare dingen omgaan, want ontploffende accu's dat schijnt booming te zijn.

kloopindeslootjijook | 22-10-19 | 07:51
-weggejorist-
Sjorsch | 22-10-19 | 07:45 | 1

En een dorp bestaat uit gezinnen. Meerdere mensen in 1 huis.
Dus de vergelijking gaat niet eens goed.

kloopindeslootjijook | 22-10-19 | 07:45 | 1

Apothekers ook. Die meerdere mensen worden nabezorgd.

paartjehop | 22-10-19 | 08:49

Ik zou zeggen halveren die instroom. Kijken wie er op het malieveld staat te protesteren.

popeye-de-zeemeermin | 22-10-19 | 07:31

Aangezien ze niet op het strand bij Katwijk aanspoelen lijkt het er op dat ze dus gewoon over land en via veilige landen naar Nederland reizen. Ze kunnen dus alle 700 in het kader van Dublin gewoon retour worden gezonden.

jochum1980 | 22-10-19 | 07:27 | 1

Helaas, dat geldt alleen waar ze hun eerste asielaanvraag doen.
En dat doen ze dus niet in bijvoorbeeld Italië of Hongarije want te lage uitkeringen.

druipsmurf | 22-10-19 | 07:44

Ze mogen wel opschieten met het halveren van het boerenbestand in Nederland. Er is dringend nieuwe bouwgrond nodig als er 80-100.000 nieuwe "Nederlanders" bijkomen elk jaar.

Eagle0511 | 22-10-19 | 07:26

Blijft toch een fascinerend geheel: mensen die voor hun 'veiligheid' duizenden kilometers verder reizen dan noodzakelijk.

druipsmurf | 22-10-19 | 06:47 | 1

En dat terwijl er geen oorlog gaande is in eigen land! En wel veel geld voor betalen voor de oversteek! Komen ze hier voor de uitkering...

DeutschlandUberAlles | 22-10-19 | 09:00
-weggejorist-
BASinnic | 22-10-19 | 05:35

Oplossing : Laat de nieuwkomers een 3e Maasvlakte maken . Op deze 3e Maasvlakte moeten ze dan een vliegveld , een stad en alle noodzakelijke voorzieningen maken . Is deze 3e Maasvlakte vol dan gewoon doorgaan met de volgende Maasvlaktes 4,5,6,7,8,9 enz. enz. Het benodigde zand kan uit de Noordzee gehaald worden , maar ook meegebracht woestijnzand is prima bruikbaar.

Minus Richels | 22-10-19 | 03:47

Weer een hoop zzp apothekers erbij .

likmegaties | 22-10-19 | 03:29 | 1

En dat bij stijgende medicijntekorten door grondstofproblemen.

steekmug | 22-10-19 | 08:37
-weggejorist-
piet7003 | 22-10-19 | 00:45 | 2
-weggejorist-
FredKlep | 22-10-19 | 00:28

Ga even naar de facebook pagina van stichting bootvluchteling, een van de motoren die dit circus mede draaiend houden..
Lees de commentaren, en zie hoe gestoord en blind nog velen zijn.

broervandenhollander | 22-10-19 | 00:04 | 1

Liever niet. Is slecht voor mijn hart

SicSeb | 22-10-19 | 08:40

Dit is onhoudbaar, dat weet elke burger toch!

Montesquieue | 21-10-19 | 23:45 | 1

Nee hoor, de NPO propaganda heeft nog altijd een verrassend groot bereik.

ratelaar | 22-10-19 | 07:25

Dat geeft toch een hoop rubbervervuiling, al die dobberboten. Greta zou zeggen dat ze de lege boten per zeilschip terug moeten sturen naar Syrië, Ethiopië en soortgelijke kansenlanden die een ernstig overschot aan quantumfysici hebben.

Nivelleermarionet | 21-10-19 | 23:38 | 1

Daar worden weer rubbertegels van gemaakt voor stadse kinderen.

steekmug | 22-10-19 | 08:39


Ze mogen allemaal bij gutmensch Claudia de Breij op zolder wonen.

Ervaringsdeskundige | 21-10-19 | 23:25

Netjes gedoseerd met gemiddeld 700 per week, gelooft u het ?

sprietatoom | 21-10-19 | 23:03 | 1

'Alsof er een groter plan achter zit'. Niet 'alsof'.

HaatbaardKnipper | 21-10-19 | 23:07

700 asielzoekers per week is dat is op jaarbasis de grote van de totale gemeente Bodegraven-Reeuwijk.
Je hoeft toch geen Einstein te zijn om te voorspellen dat dit helemaal fout loopt?

Nefret | 21-10-19 | 22:56 | 3

Weer extra tekort aan huizen, leerkrachten, medici, politie, rechters en vooral geld zodat we allemaal weer meer belasting mogen gaan betalen. Wanner gaat de BTW weer omhoog om dit te bekostigen ?

Archimedes-2 | 21-10-19 | 23:41

@Archimedes-2 | 21-10-19 | 23:41: Dankzij de spaken in het wiel van ons beste kabinet sinds WOII bouwen we 50.000 huizen per jaar. Ruim 2/3 ben je dus kwijt aan dit volk.

5611 | 22-10-19 | 04:51

Vergeet ook de aanvullende aantallen ivm gezinshereniging en geboortes niet... die 700 is slechts het begin van een groter aantal... helaas.

oh no | 22-10-19 | 07:55

Vroeg mij al af waar de ISIS strijders gingen wonen na hun afzwaaien. Dat is dus nu weer bekend.

Jan Passant mk2 | 21-10-19 | 22:46

#kiektallesan We moeten nu echt die nox loslaten en als de wiedeweerga voor deze mensen huizen gaan bouwen.

Shareholder II | 21-10-19 | 22:39 | 5

@HaatbaardKnipper: die op die boot zitten ;)

Shareholder II | 21-10-19 | 23:06

@Shareholder II | 21-10-19 | 23:06: Zie alleen blanken. Iemand al 'racisme' geroepen?

HaatbaardKnipper | 21-10-19 | 23:10

@HaatbaardKnipper: Precies. Dat ben' hollanders. Huizen voor bouwen.

Shareholder II | 21-10-19 | 23:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens de Jessias mogen we immigratie niet betrekken bij het klimaatdebat, maar waar gaan al deze nieuwe medelanders wonen? En waar leven ze van? Lijken mij CO2 en stikstof atoombommetjes.

Een duivels dilemma voor DDR66 en Groen(s)Links & friends? Of hebben ze toch een hele andere agenda en zijn ze bijzonder hypocriet (waarvoor ze niet worden gecalled door bevriende MSM).

Graaf_van_Hogendorp | 21-10-19 | 22:37 | 3

extreemGroenlinks en '66 vinden het maar racisme wanneer je hun kameraden van ISIS en Boko Haram meeweegt bij de dagelijkse mestberekening.
Zolang verwarde mannen poepen op gewone burgers doen zij precies waarvoor zij geïmporteerd worden.

Heeft u al gespijbeld voor het klimaat? Of boe geroepen tegen een boer?

Jan Passant mk2 | 21-10-19 | 22:48

En het importeren van khat enhalal voedsel maakt de uitstoot nog wat groter.

Reebensteeltje | 21-10-19 | 23:31

Jessias en GL zijn wereldvreemd en het is wel erg cynisch om vluchtelingen en migranten niet te betrekken bij het klimaat debat. Alsof zij (tijdens hun reis) niet vervuilen.
Waarschijnlijk willen die vluchtelingen en migranten ook nog uit de criminaliteitscijfers houden ivm sTiGmAtIsErEnD.

ratelaar | 22-10-19 | 07:15

Toch nog iets over #Nietalleskan. Wat was dat ZML item over stikstof gisteravond ontzettend slecht. Uitstoot en depositie door elkaar, geen woord over Natura2000 en Diederik Samsom en al helemaal niet hoe iets dat al sinds jaar en dag speelt en onderkend wordt, met alle reducties van dien (de landbouw voorop) er blijkbaar opeens wel toe doet.

Geen idee wat er met zijn redactie gebeurd is tijdens zijn theatertour, maar Arjen Lubach doet me op de een of andere manier aan Gretha Thunberg denken. Maar dan niet op een positieve manier. Ik vind Gretha namelijk wel gewoon liev.

Al dan niet in tegenstelling tot haar ouders. En over de Groene Khmer wil ik het niet eens hebben.

Hetkanverkeren | 21-10-19 | 22:33 | 4

@de honden blaffen... | 21-10-19 | 22:39: De baas van Lubach schaart met Ollenkreng zelfs.

HaatbaardKnipper | 21-10-19 | 23:05

Arjen Lubach, is dat die gast die dubbel ligt om zijn eigen grappen? Nee, daar kan ik niet om lachen; te sneu.

canis lupus | 21-10-19 | 23:26
▼ 1 antwoord verborgen

1400 gratis - sorry, goedkope - handjes.

ProAsfalt | 21-10-19 | 22:25 | 2

Om op te houden..

Canis.bonus.es | 21-10-19 | 22:33

Ze komen uit islamitische landen zullen er vast minder zijn.

Gulliver | 21-10-19 | 23:30

Hoeveel zijn er vertrokken en hoeveel hebben er direkt bij familie onderdak gevonden? Staan deze mensen daar nu ook ingeschreven en wordt hun uitkering bij het inkomen opgeteld? Als kinderen bij hun ouders moeten intrekken om voor hun ouders te zorgen wordt dat toch ook gedaan?
Het gros kan bij binnenkomst al terug. Waarom gebeurt dit niet en waarom wordt niet gelijk alles afgepakt zoals de Denen doen?

Frau Merkel | 21-10-19 | 22:23

Oh man wat een treurnis. Dit is echt de kern waarom Nederlanders “populistisch” stemmen met de “onderbuik”. We importeren zogenaamd vluchtelingen, maar dat zijn ondertussen keiharde opportunisten die het hier wel lekker aangenaam vinden met de uitkeringen. Dit moet snel ophouden! Niet houdbaar voor een samenleving!

Jankvogel | 21-10-19 | 22:19 | 3

Populistisch of realistisch?
Ik vind Trutte de grootste populist,beloofd wat het volk graag wil horen en achteraf bleek weer eens dat hij zn oogbollen eruit loog.

anti-fatwa | 21-10-19 | 22:31

@5611 | 21-10-19 | 23:15: De zwart geschminkte deugneus zal helaas nipt winnen met hulp van de millenials schat ik.

HaatbaardKnipper | 21-10-19 | 23:18

De vraag is wat er uitstroomde aan uitgeprocedeerde asielzoekers....

A la snackbar | 21-10-19 | 22:12 | 1

Met of zonder vertrekpremie?

Canis.bonus.es | 21-10-19 | 22:23

Volgens mij is er ergens iets niet consequent. Ik citeer:
Wasberen komen uit Noord- en Zuid-Amerika en horen niet in Europa thuis. De wasbeer kwam in 2016 terecht op de zogenoemde Unielijst van de EU. Op deze lijst staan alle planten- en dierensoorten waarvan verspreiding op het Europese vasteland ongewenst is.
Bron: www.ad.nl/binnenland/eerste-wasbeer-l...

Lentehaas | 21-10-19 | 22:09 | 2

De wereld is sinds de val van de muur behoorlijk veranderd. Vroeger vlogen de vogels van oost- naar west-berlijn (klein orkest, als ik het goed heb). Dat zou nu niet meer mogen.

Lentehaas | 21-10-19 | 22:14

@Lentehaas: Er is nu ook geen Oost- en West Berlijn meer. Anders zouden ze mogelijk terug vliegen.

Shareholder II | 21-10-19 | 23:35

Nou mooi, nu hebben we 70 schoonmakers erbij en 630 uitkeringstrekkers.

heldheino | 21-10-19 | 22:00

Tja en maar klagen dat er onvoldoende huizen zijn en de prijzen/huren sterk oplopen. Heb zo het gevoel dat heel veel van die klagers dit assielbeleid steunen, maar nog niet in de gaten hebben dat ze daardoor geen huis meer kunnen krijgen.

watazooi | 21-10-19 | 21:58 | 2

Er is ook nog een grote groep van 40-50 ers die straks wakker gaat worden. Als je kinderen hebt die op zichzelf willen gaan wonen dan komt pas echt het besef hoe erg we er aan toe zijn in Nederland. De hele wereld woont bij ons maar voor onze kinderen is er geen plek.

osolemio | 21-10-19 | 22:07

@osolemio | 21-10-19 | 22:07:
Ja precies,voor mijn kinderen is er ook geen huis. Als ze al mogen kijken komen er "urgente" gevallen langs,en het huis is alweer weg..... zelf voor woningbouwverenigingen gewerkt,en ik weet precies wat voor "urgente" gevallen dat zijn. Je lacht je suf als het niet zo triest was.

anti-fatwa | 21-10-19 | 22:34

Als je 700 op 17.300.000 veel vindt verdien je het slechte gevoel dat daarbij hoort en vooral om niet serieus genomen te worden. Dus ga zo door.

Epistulae_Morales | 21-10-19 | 21:51 | 20

@anti-fatwa | 21-10-19 | 22:37: Het hek staat open maar ik heb er vanavond verder even geen zin in. Ze zoeken het maar uit.

osolemio | 21-10-19 | 23:03

@Epistulae_Morales | 21-10-19 | 22:16: Onzin. De bevolkingsaanwas over 2018 was ruim 80.000 en die aanwas komen niet van geboortes. Die komen van immigratie.
Dat betekent dus dat 80.000 nieuwe mensen onderdak, voedsel, gezondheidszorg, uitkering, etc moet krijgen.
Wanneer er 80.000 aanwas uit geboortes zou zijn, dan blijven die 80.000 nog minimaal 18 jaar bij hun ouders wonen. Nou ja, tegenwoordig minimaal 25 jaar dus.
Op basis van deze cijfers moet in Nederland ieder jaar een grote provinciestad (ongeveer als Leiden) erbij gebouwd worden. Dat is dus niet houdbaar. Dat kan iemand in groep 4 van de basisschool nog narekenen.
Jij kan dat blijkbaar niet. Dat zegt veel over jou.

Eagle0511 | 22-10-19 | 07:34

@Epistulae_Morales | 21-10-19 | 21:51
Zeldzaam domme korte termijn opmerking ....

Wekkertje | 22-10-19 | 10:56
▼ 17 antwoorden verborgen

He we hebben ook iemand in de panelen die ze allemaal WEL in huis wil hebben.

azijnseikerT | 21-10-19 | 21:49 | 3

Een paar zelfs..

anti-fatwa | 21-10-19 | 22:37

Kuifje zeker ?

Shareholder II | 21-10-19 | 23:25

Als ze maar warm zijn.

Gulliver | 21-10-19 | 23:32
-weggejorist-
Nico_the_Sparrow | 21-10-19 | 21:47 | 1

Wat is Nederland toch een gaaf land!
Nederland wordt naar de ratsmodee geholpen, we staan er bij en kijken er naar.
ik hoop dat de Friezen het op hun heupen krijgen en de onafhankelijke republiek Friesland gaan uitroepen, dan hoop ik dat ik daar asiel kan krijgen. Anders maar naar een ander land, ver van hier.

debaviaan | 21-10-19 | 21:46 | 6

@Croxifoxio | 21-10-19 | 21:52: da's natuurlijk niet geheel waar. Je zal meer opleiding met je meenemen dan de gemiddelde Afrikaan of Midden Oosten migrant en daardoor wel aan het werk komen om je eigen broek omhoog te houden. Er zal bovendien ook geen huis aan je gegeven worden, die mag jezelf huren of kopen. En je neemt waarschijnlijk nog een spaarbedrag mee om te kunnen beginnen in dat nieuwe land. Enne... als je bijv naar Australië wil dan moet je iets doen qua werk waar ze daar behoefte aan hebben! Is toch allemaal anders dan in het gratis geld land NL / continent Europa.

oh no | 22-10-19 | 08:01

@oh no | 22-10-19 | 08:01:
Daar hebben jullie beiden gelijk in. Maar ik doelde meer op de shitzooi achterlaten, wat wij diegene vaak verwijten, ipv hetzelf op te lossen.

Croxifoxio | 22-10-19 | 09:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat verdomde uitkeringstoerisme moet ook maar eens gestopt worden.

Nelis SplitBloes | 21-10-19 | 21:44 | 3

Als we nou gewoon uitkeringen afschaffen en ieder voor zich doen. Dan honger je en de zeikerige nietsnutten uit en je damt instroom in.. en het scheelt serieus meer geld dan de focus op asielzoekers.
maar vreemd genoeg is daar dan weer geen draagvlak voor. Schijnbaar worden nettobelastingbetalers als ik wel geacht voor blanke nietsnutten, die alle kansen in hun makkelijke leventje onbenut lieten, wel maar even de beurs te trekken.. iedere.maand.weer

Epistulae_Morales | 21-10-19 | 21:56

@Epistulae_Morales | 21-10-19 | 21:56:
Aan het trollen of zo? Deze tegel is weer 180 graden de andere kant op vergeleken met die van Epistulae_Morales | 21-10-19 | 21:51

Eagle0511 | 22-10-19 | 07:37

Er komt nog een dag....

Nemo_Tenetur | 21-10-19 | 21:42 | 1

En die noemen we Morgen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-10-19 | 21:49

Mede mogelijk gemaakt door Rutte de Omvolkert.

Fijnstoffer | 21-10-19 | 21:39

"(...) asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en nareizigers"

Mooi, al die terminologie van de Rijksoverheid, maar een uitsplitsing naar "legitieme aanvragen" en "klaplopers" zou een eerlijker beeld geven.

MickeyGouda | 21-10-19 | 21:36 | 4

Even de berekening opnieuw tonen zonder de kwalificatie van hieronder die niet beviel: 700 personen x 30.000 Euro/jaar x 6 nareizigers per persoon / 1.000.000 Miljoen Euro per Euro x 60 jaar per jaar instroom / 1.000 Miljoen per Miljard = 7.5 Miljard Euro per jaar.

smdyasc | 21-10-19 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
smdyasc | 21-10-19 | 21:33 | 3

Er zijn nog tamelijk veel dingen die we niet weten.

Waarvoor ze op de vlucht zijn weten we niet.
Wat we met ze aanmoeten weten we niet.
Wat ze hier hebben te zoeken weten we niet.
Waarvan hun uitkering betaald moet worden weten we niet.
Waar ze moeten wonen weten we niet.
Wat we met hun stikstofuitstoot moeten weten we niet.
Wat we met hun CO2-uitstoot moeten weten we niet.
Wie ze een mes in het lijf gaan steken weten we niet.
Wie ze gaan bestelen weten we niet.
Welke Nederlandse traditie ze gaan verpesten weten we niet.
Met welke andere asielzoekers ze een vete hebben weten we niet.
Hoe ze op vakantie kunnen naar het land dat ze ontvluchten weten we niet.
Welke onmogelijke godsdienst ze meenemen weten we niet.
In wat voor gezichtsbedekkende kledij ze zullen rondlopen weten we niet.
Hoeveel kinderen ze zullen krijgen weten we niet.
Hoeveel nareizigers ze nog zullen meeslepen weten we niet.
Welke slachtgewoonten ze hebben weten we niet.
Welke drugs ze prefereren weten we niet.
Hoe lang dit kan doorgaan in het dichtstbevolkte land van Europa weten we niet.

JvanDeventer | 21-10-19 | 21:32 | 5

Maar we weten zeker dat ze nooit meer weggaan.

gestoptmetroken | 21-10-19 | 21:52

Op grond van ervaring weten we het antwoord op al deze vragen. Maar ja, de wegkijkers domineren de politiek.

MickeyGouda | 21-10-19 | 22:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanmiddag bij de Appie een groep waarschijnlijk Eritrese jongens (Oost-Afrikanen kun je goed herkennen), in merkkleding, op Nikes die een krat Heineken en zakken chips kopen. CBS vertelt dat deze groep vrijwel volledig van bijstand leeft. AH, Nike en Heineken varen er wel bij, de belastingbetaler betaalt wel.. en dat ons land te vol wordt daar hoor je niemand over.

duh! | 21-10-19 | 21:30 | 5

@steekmug: die chips is veel te veel calorieën.

Shareholder II | 21-10-19 | 23:29

Dat zie je tegenwoordig in het hele land. Eritreeërs in merkkleding hangend bij een Appie. Net zo herkenbaar als de kerktoren vroeger in een dorp. Hun echte buren, de Somaliërs, althans de vrouwen daarvan, lopen daarintegen vaak weer met de meest exclusieve kinderwagens.

Grachus | 22-10-19 | 00:57

@steekmug | 21-10-19 | 21:40: Dat met nikes, bier en chips rondlopen zonder daar ooit een klauw voor te hebben uitgestoken!

Eagle0511 | 22-10-19 | 07:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Het volk dat ze verwelkomt zorgen er aan de andere kant voor dat 18.000 bouwprojecten nagenoeg stilliggen. Gelukkig staan er straks genoeg schuren bij boeren leeg om alle mensen een dak boven hun hoofd te bieden.

Peter_la_Selie | 21-10-19 | 21:27 | 4

Precies, varkens en kippen eruit en kansenmensen erin!

eerstneukendanpraten | 21-10-19 | 21:30

@eerstneukendanpraten | 21-10-19 | 21:30: Nope, varkens en kippen eruit en eerstneukendanpraten erin. Kansenparels kunnen dan gewoon in jouw huis wonen, anders raciest.

Kopieerapparaat | 21-10-19 | 21:42

Je hebt het nog niet door. Het stikstof probleem is ineens zo groot omdat het bouwgrond op kan leveren wanneer de helft van de boeren het opgeven. En als bonus daalt dan de stikstof zodat er direct op die nieuw verkregen bouwgrond gebouwd kan worden. Win-Win

Eagle0511 | 22-10-19 | 07:41
▼ 1 antwoord verborgen

Die moeten allemaal wonen, dat wordt heel veel huizen bouwen. De restjes zijn voor de Hollanders.

miss error | 21-10-19 | 21:26

Mooi, dat helpt tegen de vergrijzing. Anders zijn er straks alleen nog maar dementerende bejaarden zonder enige orgaanrestwaarde.

Baron Clappique | 21-10-19 | 21:26 | 1

Het probleem is dat deze gelukszoekers ook ouder worden,en dan nog meer import om ook deze dementerenden te verzorgen,
..

Nico_the_Sparrow | 21-10-19 | 21:36

Ik hoorde dat er binnenkort 3 boortorens van Shell vrij komen . Optie?

MoonBeebe | 21-10-19 | 21:22 | 1

Nee, Albert Heijn bezorgt daar niet.

Baron Clappique | 21-10-19 | 21:32

Bedankt voor dit opwekkende bericht zo voor het slapen gaan. Met toekomstige gezinshereniging erbij en zielige overige zieke familieleden kan je het aantal gemakkelijk verdubbelen. Kost een paar centen, maar dan heb je wel een verrijking van de samenleving en een fantastische multiculturele maatschappij!

laurentius | 21-10-19 | 21:20 | 1

Minimaal verdubbelen want ze zullen ook wel meer dan 1 kind erbij krijgen als ze hier zijn, want wederom een zak geld.

oh no | 22-10-19 | 08:04

Laten we die Markerwaard dan toch maar aanleggen dan, dan kan GroenLinks-stad weer een heel stuk groeien.

JTKDM | 21-10-19 | 21:20 | 1

Als die dijk weer makkelijk doorgestoken kan worden zie ik mogeijkheden.

Frau Merkel | 21-10-19 | 22:24

Zelfs Greet heeft het bijltje erbij neergegooid en zijn site al sedert 2011 niet meer bijgewerkt.
www.watkostdemassaimmigratie.nl

B.Spiritus | 21-10-19 | 21:19 | 6

@Epistulae_Morales | 21-10-19 | 22:04: Och gut. Het bandje draait weer af. Je vergeet de andere woordjes nog: verdeeldheid, opzetten, haat en nog wat links gebrabbel. Ga toch koken.

Frau Merkel | 21-10-19 | 22:26

@Frau Merkel | 21-10-19 | 22:26: Vergeet weldenkend niet!

5611 | 22-10-19 | 02:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Beetje service verlenen.
Op zo'n boot kan het best koud zijn in de winter.

Croxifoxio | 21-10-19 | 21:30

Asielinstroom is niet hetzelfde als een verblijfsstatus.
Maar dat weten jullie vast wel.

Superior Bastard | 21-10-19 | 21:15 | 13

Neem jij het verschil zelf in huis? Ik gok van niet....

kunnenzedanniks | 21-10-19 | 21:36

Probleem is: eens erin, nooit meer eruit! Tenzij verblijfsvergunning, want dan meteen op vakantie naar het thuisland.

LucaBrasi | 21-10-19 | 21:51

@kunnenzedanniks | 21-10-19 | 21:36: ik gok dat hij ook die blanke tokkies die verantwoordelijk zijn voor die instroom sinds de jaren 1960 niet in huis neemt

Epistulae_Morales | 21-10-19 | 22:05
▼ 10 antwoorden verborgen

Volgens de VN zijn wij slecht bezig want het systeem dat fraude bij uitkeringen moet opsporen zou te profilerend zijn.
Maar we nemen wel 700 uutkeringstrrkkers per week in. Kan de VN niet iets nuttigs doen? Zoals zich bemoeien met de brandhaarden van de wereld zodat veel van de mensen niet hoeven te komen

Olleke | 21-10-19 | 21:15 | 3

De bedoeling van de VN is dat wij hier de halve wereld binnenlaten, een uitkering geven en verder niet checken of dat rechtmatig is..

duh! | 21-10-19 | 21:23

De VN is de zoveelste tandeloze tijger die nooit iets voor elkaar krijgt, klauwen met geld kost, een ontiegelijk grote muil opentrekt en wier medewerkers niet alleen leven als God in Frankrijk, maar ook dénken dat ze God zijn.

gestoptmetroken | 21-10-19 | 21:34

De VN is overgenomen door de linkse kerk en de moslimbroederschap. Het was ooit een leuk idee, opdoeken die boel.

Frau Merkel | 21-10-19 | 22:27

Een klein muurtje tussen Griekenland en Turkije zou in principe voldoende moeten zijn.

VanBukkem | 21-10-19 | 21:15 | 2

Ze worden per vliegtuig opgehaald, inmiddels. Sky high muurtje wordt dat...

Canis.bonus.es | 21-10-19 | 21:17

@Canis.bonus.es | 21-10-19 | 21:17: Maak de vliegmaatschappijen verantwoordelijk voor de kosten van de asieleisers. In de VS komt er zo niemand per vliegtuig meer binnen.

Frau Merkel | 21-10-19 | 22:28

Het gaat maar door en de kabinetten Rutte staan erbij en kijken ernaar en gaan de volgende dag weer aan de slag alsof er niets aan de hand is. Dag in dag uit.

otjemans | 21-10-19 | 21:13 | 2

"Aan de slag"?
Sarcastische bedoeld zeker?

anti-fatwa | 21-10-19 | 21:20

En zodra een "status" verkregen is, op vakantie naar het land van herkomst, om dat feit te vieren.

de honden blaffen... | 21-10-19 | 21:10 | 1

Eerst nog even 5 familieleden p.p. hierheen slepen.

peterdh | 21-10-19 | 21:12

Maar weer Nexit roepen? Brussel kijkt tevreden toe.

Komt in elk geval telkens een wijk bij waarop wekelijks het oproep van gebed versterkt vanaf de minaret hoorbaar mag worden? Maar waarvoor je stemt krijg je, zo werkt dat. Dus die mogen later ook niet gaan klagen of zeuren.

Jan, Leiden | 21-10-19 | 21:09 | 1

Die klagen ook niet, die vinden dat mooi want ze zijn er vroeger wel eens met hun oma geweest ofzo. Bovendien die paar minuten per week hebben zij er geen last van, en mensen die ertegen zijn weten gewoon niet wat het inhoudt. Die zijn onwetend. Eigenlijk gewoon een beetje dom.

peterdh | 21-10-19 | 21:13

Ik heb niets tegen asielzoekers (de echte dan, niet die kneuzen uit Marokko) maar ik heb er wel wat op tegen dat die lui moeten inburgeren (ook niet geheel slecht), een uitkering krijgen en op een gegeven moment een huis toegewezen krijgnen als dan niet met een budget om het in te richten. In het verleden werden deze mensen opgevangen en als de ellende weer over was werd een enkeltje terugreis geregeld en hadden we onze plicht gedaan. Nee, nu mogen ze blijven met een uitkering waarvoor ze in hun thuisland jaren moeten werken. En hoe wil je dat ze hun land gaan opbouwen als ze overal verdeeld in Europa mogen blijven?

Sinclair | 21-10-19 | 21:07 | 4

@Anoniemtje | 21-10-19 | 21:15: Degene die inburgeren gaan ooit meedoen. Maar het zijn de gene die niet inburgeren die in de woestijn mentaliteit blijven hangen en ons gaan haten en ons vragen ons aan te passen.

Repetitive Beats | 21-10-19 | 21:29

@Repetitive Beats | 21-10-19 | 21:29:

Hoe gaan ze ooit meedoen? Je hebt op zijn minst 8 + 4 jaar scholing om mee te doen met het meest praktische niveau in deze samenleving. Uitstromen naar betaald werk is moeilijk op dit niveau.

En dan heb je alleen de absolute basis, want ook in de praktische beroepen is meer vorming onder een meester vereist, na nog eens meer scholing, want een typische mbo-er heeft nog eens 2 jaar onderwijs hier bovenop.

Je kunt niet bouwen op een fundering die er niet is.

En dan heb je *alle* basis die wordt gelegd in Nederland gemist. Van simpele feitenkennis en algebra tot diepere zelfkennis en zelfinzicht.

Meedoen met onze samenleving is niet zo makkelijk, anders liepen zoveel mensen in Nederland als niet tegen beperkingen aan. Je moet echt veel in je mars hebben en al hebben geleerd.

Anoniemtje | 21-10-19 | 22:16

Opvangen in de regio en binnen een vergelijkbare cultuur.

Frau Merkel | 21-10-19 | 22:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ikke, ikke,ikke en de rest kan stikke, ook al heeft iemand op de vlucht niet bijgedragen aan onze rijkdom. Dan willen wij écht niet geven. Wat zijn Nederlanders toch een tering egoïsten

Jonkheer-Carolus | 21-10-19 | 21:05 | 36

@Jonkheer-Carolus | 21-10-19 | 22:49:
Je bedoelt dat ik uit mijn nek lul wanneer ik meen dat jij die vluchtelingen waar jij het over hebt uit eigen zak onderhoud ,dat klopt !

Zoals een ander dat al opmerkte ben je een "filantroop met het geld van een ander" .

Dan deug je dus voor geen ene meter .

iopeth | 21-10-19 | 23:51

Wat 4 regeltjes kunnen losmaken, geweldig om de reacties van de gemiddelde Nederlander te lezen, geef ze een beetje voer en het hek is van de dam. hahaha

Jonkheer-Carolus | 22-10-19 | 17:22
▼ 33 antwoorden verborgen

Hoelang gaat dit nog door joh ,al dat volk komt van de staatsruif vreten , daar kan geen belasting meer tegenop en we krijgen die lui ook nooit meer dit land uit vooral niet met regering die we nu hebben.
We gaan linea recta zweden achterna dat land streeft ook af op een crisis.

gijs geluk | 21-10-19 | 21:05

Stop. Deze. Waanzin!

Manus Olie | 21-10-19 | 21:04

Asiel Codicil Infantiel Randdebiel ..... als je dat in een boot gooit blijft het allemaal drijven en zijn het 'drijvende voornaamwoorden'. Onzinnig , absoluut , maar mijn onzin is wel onschuldig.

ewout56593235 | 21-10-19 | 21:03

Dat er nooit 100 of 0 asielzoekers instromen komt toch omdat Nederland gebonden is aan een EU verdeelsleutel van 'vluchtelingen'?

GroetenVanUrk | 21-10-19 | 21:03 | 1

Nee, dat komt omdat Nederland een gaaf land is waar iedereen wil wonen.

JTKDM | 21-10-19 | 21:14

Stikstof is wel het minste probleem. Tros radar op dit moment, "Valet Parking Schiphol", een rondgang langs schimmige bedrijfjes, lege fabriekshallen, boeren schuren vol auto's en enkel 'lichtgetintiërs", waarvan het gros geen Nederlands spreekt dus illegaal.

Stel dat we in dit land nu echt eens gingen handhaven, (intrekken NL-paspoort bij criminaliteit inclusief), dan was dit gewoon weer een land van 15 miljoen mensen.

Abject | 21-10-19 | 21:02 | 3

Al die extra mensen produceren ook extra stikstof. Minder mensen zou een prima oplossing zijn. Dan moet je dus ook vooral niet mensen van een oneindige mensenproduceer-continent naar elders gaan verplaatsen.

Net zoals bij populaties zwerfdieren, die gaten worden direct gevuld met nieuwe aanwas. Zwerfdieren steriliseer je en zet je terug.

Anoniemtje | 21-10-19 | 21:04

Illegaal met een paspoort..
Juist..

Epistulae_Morales | 21-10-19 | 22:06

Gelders kerkdorpje Gelselaar.
En heel Nederland gijzelaar.
Gijzelaar van de EU constructie/open grenzen/+ zgn. 'deals' met Nafferlanden, Subsahara settlers en Turkenstreken.

Heel raar; "gijzelaar" mag tweeledig gebruikt; wij zijn de dominante betekenis van gijzelaar (gegijzelde). Het is niet anders want het is zo.

chicago river | 21-10-19 | 21:01

500-600 erbij per week, zelfs al ben je zo links als de pest, dan zou je toch ook moeten beseffen dat dit niet vol te houden is? Wat the fuck zit er in ons drinkwater?

Crusher | 21-10-19 | 21:01 | 3

Aan mijn drinkwater mankeert het niet hoor .
Ik ben namelijk van mening dat er 500-600 ,zo niet duizenden per week uit ONS land geflikkerd worden ,goed ik ben dan ook een PVV stemmer van het eerste uur .

iopeth | 21-10-19 | 21:05

Doen ze in Japan 40 jaar over.

Ronnie uit Helmond | 21-10-19 | 21:16

@Ronnie uit Helmond | 21-10-19 | 21:16: klopt; in Japan krijgen elk jaar een handvol asielzoekers onderdak. En dat noemt men daar niet 'xenofobisch' maar 'gezond verstand'. Zouden ze hier ook moeten doen.

canis lupus | 21-10-19 | 21:24

We moeten denk ik toe naar een systeem waarin asilezoekers niet automatisch dezelfde rechten krijgen bij toekenning van de asielstatus. Geen zomaar een groot huis of zomaar een uitkering. Anders is het vrij snel afgelopen met elk draagvlak in de samenleving.

Je kunt de asielstatus toekennen als een tijdelijk visum, waarbij van de asieltoegekende een tegenprestatie wordt verwacht, zoals werken in de zorg, werken in de tuinbouw of anderzins een bijdrage leverend aan de samenleving. Is het thuisland weer veilig, dan volgt terug-uitzetting. Blijkt echt in de tijd hier, dat de asielhouder voldoende in het eigenbestaan kan voorzien, zonder door de staat geholpen te worden, dan komt men in aanmerking voor een Nederlanderschap. Zoiets is op langere termijn houdbaar. Het in de lucht houden van een systeem waarbij statushouders vaak jaren op de staat leven en eigenlijk nooit in staat zijn echt in hun eigen bestaan te voorzien komt uiteindelijk krakend tot stilstand.,

Beste_Landgenoten | 21-10-19 | 21:01 | 15

@gestoptmetroken | 21-10-19 | 21:43:
Klopt. Maar bijvoorbeeld ook in het leger moet worden gepoetst, de geweren in de olie gezet, de duikboten geverfd, de schietbaan aangeharkt, die twee JSF's worden bijgetankt enzovoort. Of een Kamp Holland gebouwd etc etc. Vroeger hadden de Sovjets bouwbataljons en zo.

Kijk wij zijn degenen die een probleem hebben met een andere rechtsstatus van asielzoekers, niet die asielzoekers zelf. Als zij hun leven kunnen redden door hier op een of andere manier dienstbaar te zijn aan Nederland, blijven zij in leven en houden wij draagvlak voor die toestand.

Beste_Landgenoten | 21-10-19 | 21:50
▼ 12 antwoorden verborgen

Geweldig. Allemaal nieuwe buren.
Eens even kijken hoeveel woningen er beschikbaar zijn in Amsterdam deze week.
www.woningnetregioamsterdam.nl/
Wow, maar liefst 64.
Dan hebben er 636 pech, want voor hen is er geen huisje in Amsterdam deze week.

Osdorpertje | 21-10-19 | 20:59 | 1

Mwoah, er kunnen in Bos en Lommer nog best een paar wolkenkrabbers bij hoor, van 80 verdiepingen hoog, ik zie met plezier Halsema lintjes doorknippen als de hoogste verdieping gereed is...... prop maar vol dat Mokum.

Keyboardspeler | 21-10-19 | 21:30

Slechts 700x52 weken is onveer 3000 per maand en dus jaarlijks ergens tussen 35000 en 40000 mensen erbij in ons kleine landje, die ik niet de zwarte piet mag toespelen. En dan laat ik het nog uit mijn hoofd die negers te noemen zeg! Elk jaar een half Hoorn of heel Goes bijbouwen dat kunnen wij! https://www.volkskrant.nl/wetenschap/nederland-heeft-zowat-de-hoogste-stikstofvervuiling-ter-wereld-klopt-dit-wel~b579862c/

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-10-19 | 20:58 | 3

Collectief zelfmoord plegen kunnen we ook, maar willen we evenmin.

Abject | 21-10-19 | 21:06

Dat worden 20.000 gezinnen die de komende 10 jaar minstens 5 kinderen krijgen die ook weer 50.000 gezinnen vormen die 5 kinderen krijgen. Moet je eens uitrekenen hoeveel dat er over 80 jaar zijn. Oh ja tel hier ook nog even de jaarlijkse instroom van nieuwkomers bij op.

Gulliver | 21-10-19 | 21:06

@Gulliver | 21-10-19 | 21:06: Je vergeet de importsbruidjes, en uiteraard de tweede en derde en vierde broedkip, want mag van Allah.

Abject | 21-10-19 | 21:34

Blij dat Geenstijl nieuws brengt wat je ergens anders niet leest.
Alleen de boodschap stemt me somber.

Dan ga ik altijd naar joop.nl. Daar kunnen ze haarfijn uitleggen waarom deze mensen welkom zijn en waarom ik racist ben.
Werkt heel verhelderend.

Croxifoxio | 21-10-19 | 20:58 | 1

Bedankt voor de tip! Ik zet mijn kapiteinspet op en zeil die kant uit! Ahoy!

threeheadedmonkey | 21-10-19 | 21:01

Alle uitkeringen stop zetten, onder het mom van, we kunnen het niet meer opbrengen. Moet je eens opletten hoe snel ze weer weggaan.

Gandalph | 21-10-19 | 20:58

Voor verwende, postmodernisten kan wel alles en nu! Als verwende kleuters willen die alles en nu.
Het moet kapot, alles moet kapot.

ratelaar | 21-10-19 | 20:58
-weggejorist-
Hein5.0 | 21-10-19 | 20:57

Cruisen wordt steeds populairder!

thepinkpainter | 21-10-19 | 20:56

Ai, weer last van m`n Kalergi-allergie...

wiener mit pommes | 21-10-19 | 20:56

Het einde van Nederland is nakende.
Alle tradities en folklore eruit en de islam en achterlijkheid erin.
En maar VVD blijven stemmen.

Eppo | 21-10-19 | 20:55

De meeste mensen hebben thuis meer plek op de bank dan ze zelf in kunnen nemen, dus dat gaat heus wel goed komen.
Van elke keer zo' n dorpje dr bij kunnen we ook een hele stad nieuwe Hollanders maken. Gooien we John de Mol dr in met een cameraploeg..
Verdiend zichzelf zeau terug.

NiCeY | 21-10-19 | 20:52

GroenLinks: we gaan ze halen!

lingo star | 21-10-19 | 20:52

We kunnen ze toch alleen betalen als ze daar blijven.Werk is voor de meeste toch niet en al ze al willen kunnen ze dan fijn in hun eigen moederland iets opbouwen.

van stampij | 21-10-19 | 20:52

Wanneer stoppen we in godsnaam met deze asielwaanzin???
Voor wie is de overheid er in vredesnaam??
Dag in dag uit berichten waaruit blijkt dat we ten onder gaan aan de immigratie. Criminaliteit, spanningen tussen bevolkingsgroepen (bijv. Turken en Koerden), een uitholling van de verzorgingsstaat, woningnood sinds de oorlog etc etc....
En het enige dat de overheid doet is roepen dat we moeten bouwen, bouwen, bouwen en vooral wel aan allerlei normen en regels moeten voldoen. Ik ben de immigratie met alle daarbij horende ellende spuugzat maar ja dat mag je natuurlijk niet zeggen want dan ben je een onmenselijke rechtse racistische klootzak... Het zal wel....

JP1973 | 21-10-19 | 20:52 | 4

Het grappige is wel, dat de linkse mensen zichzelf het hardste naaien. Uitkeringen kunnen alleen maar omlaag, op is Namelijk op. Daarnaast islam sloopt als eerste die deugers, feministen en lhbtq’ers. Het grappig is ook, we kappen nu alle bomen om er heide te planten. Heide is gewoon woestijn in het noorden. We doen echt alles om die zandbak mensen het naar de zin te maken. Ik als man hoef me niet echt druk te maken om de islam, islam is gewoon een man vriendelijk geloof, dus voor mij is het niet zo erg, die omvolking. Ik ga er niet meer tegenin en kijk maar naar de voordelen.

Gandalph | 21-10-19 | 21:14

@Gandalph | 21-10-19 | 21:14: Als jij geen islamiet bent, heb jij net zoveel te duchten voor die lui, als ongelovige hond. (dus niks voordeel als man)

Keyboardspeler | 21-10-19 | 21:25

@Keyboardspeler | 21-10-19 | 21:25: je mag je bekeren. Maar je hebt wel gelijk hoor. Noem mij maar een islamitisch land waar het goed is, als je niet islamitisch bent. Ik kan zo’n land niet opnoemen. We importeren een gigantisch probleem en het is straks janken en roepen hoe heeft dat kunnen gebeuren. En dan zijn ze weer verbijsterd en geschokt en begrijpen ze het weer allemaal niet. Je kunt niet tolerant zijn naar intolerantie en hier wordt intolerantie massaal geïmporteerd. Als het 700 Chinezen waren maakte ik me niet ongerust. Dat zijn mensen die zich wel aanpassen.

Gandalph | 21-10-19 | 22:09
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
hadjeeenprobleem | 21-10-19 | 20:50

Als we ingezette de lijn doortrekken dan zitten we binnen een paar maanden op nul. En daarna gaan ze, per saldo, het land uit.

Ik probeer er nog een beetje de moed in te houden.

Sitting_targets | 21-10-19 | 20:49

"Alsof er een soort van groter plan achter zit. "

Oooh zeg dat nou niet!
Je moet ze niet voeren he...

Beste_Landgenoten | 21-10-19 | 20:49 | 4

Niet iedereen kent het scheermes van Hanlon.

JTKDM | 21-10-19 | 21:18

Dat grotere plan zit ik al zeker 20 jaar aan te denken... PVDA, GL en D66 zijn DE partijen die pal staan voor deze gelukszoekers, dat is ons toch wel duidelijk... alleen snap ik de VVD en CDA niet dat zij erin mee gaan en zelfs nu heulen met dat GL om maar een meerderheid te halen in de 2e en 1e kamer.
Hopelijk zal de kiezer zich nu toch weleens achter de oren gaan krabben en afvragen of een stem op FvD en/of de PVV toch verstandiger is in 2021.

Keyboardspeler | 21-10-19 | 21:21

@Keyboardspeler | 21-10-19 | 21:21:
Mijn vermoeden is, zonder er bewijzen voor te hebben[*] dat bij de privatisering van leveranciers van basisvoorzieningen (GLW, telefonie enz enz) er aantallen gebruikers, afname volume garanties en mogelijk zelfs winst garanties zijn afgegeven, met boeteclausules. Zodoende hebben overheden belang bij het halen van deze aantallen en volumes, desnoods met geïmporteerde gebruikers. Welke partij dan ook de meerderheid heeft loopt uiteindelijk vast op deze contracten.

[*] bekijk deze clip van de uitstekende documentaire en vorm dan je mening
www.aljazeera.com/programmes/specials...
Hij is offline gehaald, maar de eerste drie minuten staan nog steeds hier www.youtube.com/watch?v=nys9orv2Ubo
let op de winstgarantie die genoemd wordt op 53 seconden
wie weet hoe breed dit speelt...

kindapaas | 22-10-19 | 07:31
▼ 1 antwoord verborgen

Deja vu? Wellicht dat stoppen met alcohol toch niet zo'n goed idee was.

Hetkanverkeren | 21-10-19 | 20:49 | 2

*hik* huhwat?

threeheadedmonkey | 21-10-19 | 20:54

Sobriëty is highly overrated...

Twisted_Faith | 21-10-19 | 21:01

Ik wacht met smart op de asielinstroom aantal van week 43,
Misschien 777?

steekmug | 21-10-19 | 20:48 | 2

met een 747 meeste komen gewoon met vliegtuig

RenedieLange | 21-10-19 | 20:49

Zijn allemaal Howick en Lili's . Zo zielig. Mogen ze blijven? Aaah toe?

sander3488 | 21-10-19 | 20:47

Sowieso onzin nummers want dat zijn de officiële getallen, waar er heel veel worden weggelaten (zowel opzettelijk als door slechte organisatie).

Reagurend_Nijlpaard | 21-10-19 | 20:46

Dit zijn toch echt duizelingwekkende aantallen, dat is een gemeente als Alsmeer per jaar...

Wijze uit het Oosten | 21-10-19 | 20:45 | 5

En ze planten zich nog razendsnel voort ook.

Gulliver | 21-10-19 | 20:48

Misschien is de gemeente Alsmaarmeer wat?

Karel17 | 21-10-19 | 21:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer extra stikstof. Verdomme!

born2killn00bs | 21-10-19 | 20:44

dat zijn ongeveer 3400 ongelukkige mensen per jaar die wij als sociale Nederlanders gelukkig kunnen maken, hoe gelukkig kun je je voelen om een ander ongelukkige mens gelukkig te maken. Hier zullen ongetwijfeld klootzakken op reageren die het anders zien maar daar zijn het ook klootzakken voor,

Jonkheer-Carolus | 21-10-19 | 20:44 | 14

Jij hebt nogal moeite met een andere mening. Die mensen noem je dan maar klootzakken. Zo, heb je die discrepantie ook weer opgelost.

azijnseikerT | 21-10-19 | 21:47

Zeker groen links, die kunnen ook zo goed rekenen.
Het zijn er 35.000

de honden blaffen... | 21-10-19 | 22:20

Als ik op straat loop dan word ik zeer ongelukkig vanwege de vreemde genenpoel. Gaan ze nu ook weer weg om mij gelukkig te maken? Dacht het niet. Wat een stelletje klootzakken zijn die mensen.

helodia | 21-10-19 | 22:45
▼ 11 antwoorden verborgen

Hebben we soms huizen teveel ?

ja,diedus! | 21-10-19 | 20:43

Dat zijn weer heel wat stikstofjes

drs. P | 21-10-19 | 20:43

Heimwee, ik heb doorlopend een gevoel van heimwee.

osolemio | 21-10-19 | 20:42

Game over. Bedankt deugers en welterusten.

Ronnie uit Helmond | 21-10-19 | 20:42

Er is een nieuw Deltaplan nodig om deze overstroming te stoppen.

Gulliver | 21-10-19 | 20:40 | 1

Na Delta komt Jota in het Griekse alfabet.
Misschien kan Greet een Jota plan opstellen. Die heeft sowieso iets met dat woord en met de materie.

keestelpro | 21-10-19 | 20:50

Een aantal van 700 per maand is genoeg om de verzorgingsstaat en het milieu blijvend nog veel verder om zeep te helpen.

smdyasc | 21-10-19 | 20:40

Ja maar, ja maar, ja maar, zielig.
Weet je wat zielig is? Dat mijn dochters straks tot hun 36ste op de wachtlijst kunnen voordat ze eens een huurhuisje krijgen.

medusa324 | 21-10-19 | 20:39 | 5
-weggejorist-
keestelpro | 21-10-19 | 20:46

Aah valt wel mee joh. Ken er een aantal die wachten al bijna 15 jaar..
Ff volhouden nog, grijze golf gaat vanzelf dood.

schoon-schip-maken | 21-10-19 | 21:05

Dank je wel Joris :-(

Ronnie uit Helmond | 21-10-19 | 21:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Blijven ze ook allemaal? Hoeveel daarvan worden uiteindelijk terug gestuurd?

SterF... | 21-10-19 | 20:38 | 2

Na 5 jaar kunnen ze niet meer terug

Dommelsch | 21-10-19 | 21:04

......2?

Wienerschnitzel mit | 21-10-19 | 23:09

Ik ken dit topic ergens van.

LiniaalRectaal | 21-10-19 | 20:38 | 1

Ook mij bekruipt een sterk gevoel van déjà vu.

Ceristimo | 21-10-19 | 21:02

Ook knap dat ze het altijd precies zo uit mikken dat het een precies honderdtal is. Maar deze instroom komt zeer slecht van pas bij de Natura 2000 richtlijnen: er moeten minder woningen en minder mensen komen volgens dit plan.
Links schiet met de ene hand in de eigen voeten terwijl de andere hand lustig de kogels bijvult.

keestelpro | 21-10-19 | 20:37 | 3

Er staat ‘ongeveer 700’. Dus zullen er wel 799 zijn.s

medusa324 | 21-10-19 | 20:43

Weten zij veel. Veel te dom om hun eigen daden te overzien.

Ronnie uit Helmond | 21-10-19 | 20:44

Dus we kunnen nu terecht roepen (met die stikstofcrisis) Vol is Vol ?
Waar ene Drs. Janmaat nog een boete voor kreeg trouwens.

Keyboardspeler | 21-10-19 | 21:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken