"Het is oorlog tussen de geesten" - Video's en websites van de Spookvader van Ruinerwold
Vader van de Ruinerwolder Spookfamilie blijkt toch maar gewoon een religekkie. Of nou ja, "gewoon"...?
Met het openen van de kelderdeur in de Ruinerwolder boerderij van vader Gerrit Jan van Dorsten is er een portaal naar een andere dimensie geopend. Eentje die ons terug voert naar het universum van een internetgekkie uit days of yore & before it was cool. Vader Gerrit Jan AKA "John Eagles" hield diverse websites bij, waaronder de "Eagle Rock Wiki" en we vonden ook nog een Blogspot met artikelen die terug dateren tot 1984 (voor de jongere lezers: toen bestond Blogspot nog niet). En hij was al redpilled voordat Morpheus ons via het zilveren scherm de keus tussen rood en blauw aanbood: "While i prepare this blog i watch the news on BBC and CNN and i see the turmoil of a world gone mad. The wars that go on or threaten to come demonstrate the defeat of the moral institutions that have been set up during the past 2,000 years or more. Most people seem to walk in line with the mainstream, simply believe what is told to them on the news, take up their arms when they are sent to war."
Zijn eigen onderliggende overtuigingen blijken echter van beduidend aardsere saaiheid: de man is gewoon een good old religekkie. Een soort pastoor Van Peperstraten uit de provincie. Hij heeft zijn eigen evangelie uitgewerkt en bij elkaar geknipt en geplakt in talloze blogs, artikelen en video's over religie, de kosmos (in relatie tot religie), spiritualiteit en het einde der tijden. Er is dus de Eagle Rock Wiki, een johneagles.blogspot.com, een Facebook, een Vimeo-profiel (met kattenfilmpjes! Deze man snapt het internet). De Volkstuinkrant heeft foto's van de befaamde moestuin van de Monnik van Ruinerwold gevonden, en ontdekte dat de familie zelfs een zwembad in de kelder had. Het Telemediahuis heeft een video waarin Gerrit Jan over het einde der tijden en de "oorlog tussen de geesten" spreekt, wat allemaal al in 2012 had moeten beginnen. Hij was niet alleen maar gek trouwens, want zijn ouwe blogpost over communisme = satan is gewoon waar natuurlijk.
Nog gaver zijn de zelfgemaakte schoenen, die we vonden op zijn privé-FB, om over de epische huisgebouwde roeimachine (video boven) maar te zwijgen. Deze man was prepper pur sang. Maar toen ie in augustus 2016 een herseninfarct kreeg, stopte de ontwikkeling van zijn kloostertuin voor geloofsfanatici. Drie jaar later kreeg zijn zoon zin in bier, en de rest is geschiedenis, alsook voer voor internetarcheologen. De 67-jarige Gerrit Jan "John Eagles" van Dorst wordt vandaag voorgeleid.
Tuintips Update: Aha, hier komen al die moestuinfoto's vandaan: nóg een Facebook.
Fitnessprogramma: En nóg een Facebook.
UPDATE: John Eagles opgenomen in gevangenisziekenhuis.
Reaguursels
Inloggensteekmug | 21-10-19 | 18:24
Dank! Ik ga dit zeker aftasten. Toeval hoeft het weinig te zijn dat een van m'n dierbaarste vrienden (en briljante minnaar) nabij Ruinerwold woont. Ergo, hij appte me met het allereerste nieuwsbericht vorige week, hoe bizar dat dit 'om de hoek' was.
De week daarvoor hadden we weer eens contact, met het plan dat ik over zou komen. Onlangs leerde ik ook nog dat m'n oma (nooit gekend, al overleden voor mijn pop-out) uit Drenthe kwam. Op een merkwaardige manier heb ik me de keren bij die lover, waarmee ook flinke woudwandelingen (o.a. Dwingelderveld) ondernomen, zo enorm thuis gevoeld.
*mensen, ga Lingo kijken of zo, of naar de kroeg 5 meter bier bestellen*
Qua natuurlijke bouwmaterialen ben ik aardig thuis.
www.groenebouwmaterialen.nl/
Bij de eigenaar van deze shop stageproject gedaan om te verfijnen in de techniek van Tadelakt - heb ik m'n keuken mee afgewerkt. Ook ooit de NL'se hofleverancier en ambachtelijke goeroe Carl Giskes gesproken over het ontwikkelen van boeken in het Nederlands.
Dat verzandde in het niets. Een tikkeltje de pest met grootmeesters die moeite hebben met de variant van het Chinese gezegde: De meester in zijn wetendheid gist, de leerling in onwetendheid beslist.
Nu ja, dat lijkt ergens ook wel van toepassing op de vader & rechterhand van het gezin in de boerenhoeve van Ruinerwold.
Als het zo uitkomt, kom ik bijdragen en snuffelen aan DeDeel.
Een feest der herkenbaarheid! In mijn huis (in de afbouwfase) zit ook al het eea uit die bouwmarkt. Ik woon in een zelfgebouwde/gerenoveerde schuur van stro en modder. Tadelakt in de badkamer, lijnolie verf op de muren, vlas in de lastige hoekjes en linnen op het bed.
Als het huis staat ga ik mijn eetbare permacultuurtuin aanleggen en zsm alle schulden af lossen. Daarna zo onafhankelijk mogelijk leven.
Verrassend dat zoveel reaguurders heimelijk klimaatbewuste preppers zijn...
Ik zie toch echt een dubbele adelaar op de schilderij, doet mij denken aan Wagner,
youtu.be/4AwIWi6r0p4
Of hij is een Steve Miller Band fan,
youtu.be/6a6lAwbE1J4
Fascinerend.
En om eerlijk te zijn zou ik zo instappen als het een commune zou zijn die precies voldoende lijnen open had naar de rest van real life. Dat wil zeggen vrijheid om contacten te krijgen en onderhouden met anderen buiten dat grondgebied (noem het reservaat of kleine republiek - zoiets acht ik, vertaald, genoemd door Voight-Kampff op verschillende manieren).
De inspanningen die deze man, met z'n 'rechterhand' Jozef, heeft verricht om zich te bekwamen in ambachtelijk vakmanschap ten behoeve van basale levensbehoeften vind ik zeer indrukwekkend. Eigenlijk ook maar gek, want ze staan juist dichtbij van wat je normaal voor je levensonderhoud zou moeten beschouwen - kun je nagaan, hoe raar het intussen is om daar hoog jubelend over te zijn.
Zelfs zijn spirituele kant, wat in feite onlosmakelijk verbonden is met het totaalconcept van leven op die wijze, daar kan ik nog wel wat mee. Het vergt intense concentratie om het aardse leven te behappen en in harmonie te stemmen met alles wat er geestelijk rond woelt hóe die harmonie telkens te blijven benaderen - ik noem dat overigens geen godszaken, wel kwesties van het geweten. Zo is religie dat voor mij, 'louter' persoonlijke gewetenskwesties.
Tot op dit punt toch gewoon lof voor deze man. Echter, en daar verwezen alleen (in deze draad wat mij betreft) ******* en letopuwzaak naar, om 12:13 en 12:50, wringt de schoen bij de ruimte die de jongelingen kregen.
Over leerplicht en mogelijk daarmee onthouden van algemene kennis en basale vaardigheden maak ik me geen zorgen - ik denk zelfs dat zij beter onderwezen zijn in zelfredzaamheid dan welk kind op een reguliere school dan ook.
In het verlengde hiervan gok ik dat hen medisch ook niks mankeert. Hun voeding en lichamelijke verzorging, training (spieren) gok ik op prima oké.
Nee, het is de afgekapte mogelijkheid zich te spiegelen aan meer leeftijdgenoten om zich te vormen. Of bijvoorbeeld aan een moeder of andere vrouwen. De natuurlijke omstandigheid van gemeenschapszin - nu ja, dit is de man dan ook ten laste gelegd.
Wat betreft de fiscus (witwassen, moeha!) kan het vlot beslecht: andersom is er geen enkel beroep gedaan op overheidsvoorzieningen. Geen subsidie voor wat dan ook, geen kinderbijslag, geen zorgkosten gemaakt/geclaimd - niets.
Tot bijna slot. Er is natuurlijk wel iets onhoudbaar geraakt binnen deze kleine commune, anders had de zoon van 25 de boel niet opengebroken.
Mijn idee is dat die zoon Jan gewacht heeft tot de jongste van z'n broer/zussen 18 werd. Vanaf dat moment namelijk kan ook de overheid niet over hen beschikken - zij zijn dan volwassen en officieel onder ieder bemoeijuk vandaan.
Dat zij wel opgevangen worden door 'professionele' clubs is in onze gecultiveerde koppies logisch. Echter, het zou ze ook vrij moeten staan om onderdak en intrek te krijgen bij mensen van vertrouwde signatuur.
Het blijft fascinerend.
Dat kan wel hoor.
Je bent altijd welkom om op vrijwillige basis een klusdag mee te draaien met vegetarisch eten.
www.dehobbitstee.org/
Ongeveer 10 kilometer van Ruinerwold af.
@steekmug | 21-10-19 | 18:24:
Nog een strobouw hippie! Dan kunnen we elkaar de hand schudden.
We zouden allemaal onze kinderen zelf op moeten voeden ipv ze te laten indoctrineren op scholen en achter televisie.
Mij doet dat geleuter over Ruinerwold sterk denken aan dat over de kiespijn van de schoonmoeder van Gordon enz. in de Telegraaf.
Wanneer komt bij hem het inzicht dat hij er zelf een eind aan kan maken .i.p.v. hier allerlei anderen mee te belasten ?
Best wel goeie moestuin tips heeft ie.
Zou een reaguurder kunnen zijn.
Zo’n moestuin doe je alleen als je excentriek bent. Maar ik stop er toch maar niet mee. Lekker buiten bezig zijn. Krik ik de gemiddelde leeftijd ook nog eens mee omhoog,
Uit het AD: "Onder een schuilnaam althans; John Eagles – ontdekt door de Volkskrant –waarmee Van D. lijkt te refereren aan Johannes, apostel van Jezus en aan de adelaar, het symbool van het Romeinse legioen en van militaire macht." Dat is dikkeduimzuigerij. en.wikipedia.org/wiki/Eagle_(heraldry...) De adelaar als symbool voor de schrijver van het Johannes evangelie (of dat de apostel personage in het evangelie is, is een onkritische aanname. Waarschijnlijker is het een literair pseudoniem) stamt uit de Middeleeuwen. De link naar Rome en het machtsymbool van Rome is verzonnen door bestsellerschrijvers.
Het gnostische geestengedoe gaat terug op de 2e tot 4e eeuw na Chr. toen het christendom werd omgeduid in iets wat de Grieken van die tijd konden begrijpen. Bij deze internetversie van de 'Jezus redt' partij (waarom heeft hij niet een soortgelijke Jezus slogan op het pannendak van zijn boerderij geverfd?) lijkt alles onschuldig, maar in de Verenigde Staten bestaan neo-conservatives die via Vice President Pence en Secretary of State Pompeo in het hoogste macht-echelon zitting hebben. Zij geloven in 'The Rapture' en in de noodzaak om de Al Aqsa moskee op de Tempelberg te moeten vernietigen (en daar de derde Tempel van Jerusalem te bouwen). Dat zijn gevaarlijke 'geesten'.
Wat dachten de klassieke Israelieten eigenlijk over 'The Unseen Realm'? youtu.be/K7Awue6apbw
Wat normaal is of niet dat schrijft alleen de Alwetende Geenstijl website toch voor?
En zijn Reaguurders zijn actieve volgelingen inclusief verbanningskenmerken en boetedoening door ene Joris.
Je kan zelfs betalend lid worden, dan word je een pro-actieve volgeling en krijg je je eigen kroon in het eeuwige digitale paradijs!
;)
Dat zou je denken, maar er zijn meerdere schrijvers weliswaar onder dezelfde vlag, maar dat maakt toch het verschil met deze buitennissige figuur.
Sommige dingen waren vroeger toch echt beter: die meneer zou naar een kartuizer klooster zijn verwezen. Huisje met een tuintje en een hele hoge muur eromheen: 1 keer per week samen bidden en huishoudelijke bespreking met de andere kluizenaars. Een prikkel-arm bestaan.
Maar tegelijkertijd ook een bestaan waarin je waardigheid hebt: je bent geen sullige patiënt maar gewaardeerde monnik.
Gekkies zijn er altijd geweest, maar het is helemaal fout gegaan toen we de opvang van deze groep extreme autisten gingen overlaten aan vage sektes die zo iemand aanmoedigen om 10 nieuwe discipelen te gaan fokken.
Op die moestuin facebook is op 17 oktober nog iets gepost. Dat is dus na hun "ontdekking".
De enige misdaad die deze man verweten kan worden is het onttrekken van kinderen aan registratie bij de overheid. Wimpie heeft er opeens onderdanen bij.
0.000007% minder staatschuld per hoofd van de bevoking nu ze meetellen.
Hey, dat brengt mij op een idee, het zal toch niet zo zijn dat hoe meer immigranten je in huis haalt hoe lager de staatsschuld per hoofd van de bevolking word en daarop je financiele status gebaseerd word op de markten?
Er even van uitgaande dat het hele gezin uit vrije wil deze opvattingen naleefde, dan zie ik totaal het probleem niet...?? Meedoen met de grijze massa = goed, je eigen weg volgen = fout?? Wat is “normaal” in deze crazy wereld? Islam? De NOS opinie? Ok, ok, ik hou mijn mond, laten we keurig de gebaande culturele (oei, oprukkende islam) wegen volgen...
Je zou kunnen afvragen wie gekker is, meer dan 60% van de samenleving die heilig gelooft in de klimaat apocalyps en dat stikstofmaatregelen een goed idee zijn of deze man. Waarin verschillen zij van deze man die als gek wordt beschouwd? Deze man was dus niet volgzaam en als je daarvan afwijkt word je keihard gestraft. Er wordt gesproken over vrijheidsberoving van de kinderen, maar wat doet de overheid hier zelf? De vader is gescheiden van zijn kinderen en de oudste zoon gescheiden van de rest van de kinderen en vader. De oudste zoon vroeg om hulp, immers zijn vader was ziek, maar in plaats daarvan wordt hij behandeld als een grote crimineel. Iedereen met een gezin zou zich dit aan moet trekken, een zeer enge ontwikkeling. Men is meer bezig met de vraag hoe het kan deze mensen zich hebben kunnen onttrekken van controle door de overheid dan dat de hulpvraag aan de orde komt, want daar begon het mee. Het sluit aan bij de voorbeelden die ik ken van mensen die bijvoorbeeld jeugdzorg benaderen met verdachtmakingen wanneer zij vinden dat iemand afwijkt of ze mogen je niet en je bent dan je kinderen kwijt, geen verweer tegen mogelijk.
@#enpassant | 21-10-19 | 14:02: Helemaal met je eens. Het is te walgelijk voor woorden hoe mensen elkaar aangeven en verdenken. Dit land is vol deugd-heiligen, iedereen is zonder zonde en werpt van harte de eerste steen. Eng land geworden.
Kunnen mensen wel nostalgisch over doen, maar het misdrijf is vrijheidsberovering en onthouden van gezondheidszorg.
Dat is kindermishandeling.
Bedenk hoe kinderen uit een zwaar religieuze opvoeding vaak vandaan komen.
Dat is dit in het kwadraat.
Niks iddylisch aan. Hoezeer ik aspecten van die levensstijl kan invoelen. Deze man is ziek.
Van mij hoeft geen straf. Maar laten we hem niet verheerlijken en bedenken dat we andere soorten mishandeling wél altijd keihard willen afstraffen.
Helemaal mee eensch. Alhoewel ik vrijheid het hoogste goed vind, komt vrijheid met verantwoordelijkheid. Waar hij m.i. de grens heeft overschreden, zit in het meenemen van zijn kinderen in zijn naleving van zijn opvattingen.
@J.Luns | 21-10-19 | 12:38:
Het levert wel interessante discussies op over 'blanco geboren kinderen' , indoctrinatie en vrije wil.
Dat zit natuurlijk bij meer gezinnen mis. En vraagtekens kan je overal bij plaatsen.
Van mij mag er dan ook een hoop meer onder 'kindermishandeling' vallen, maar dat is niet te verwezenlijken zonder allerlei ethiek waar je niet uitkomt.
Binnen onze huidige wet heeft hij een misdrijf gepleegd, zover kunnen we in elk geval stellen.
Dat we sympathie voelen voor het zelfvoorzienende en van de radar zijn heeft daar niks mee te maken.
De kinderen moesten elk half uur een ritueel uitvoeren en deden dat op het vakantiepark nog steeds.
Zoals u zegt; vrijheid komt met verantwoordelijkheid.
En ergens hebben we een lijn getrokken.
Zulk soort zaken zijn natuurlijk entertainment voor de reaguurders, maar denk maar even dat je de zoon of dochter bent van die mafkees.
Als het alleen over hemzelf zou gaan zou ik echt zeggen 'laat die man lekker paradijsvogel zijn'
Maar als kind van een labiele ouder snap ik maar al te goed hoe je door foute loyaliteit richting een gestoorde ouder jezelf beschadigd: er is altijd die hoop dat als je jezelf maar genoeg wegcijfert papa of mama uiteindelijk tot rede gaat komen.
Je wéét als kind dat de manier waarop je leeft niet normaal is, maar omdat je je hele jeugd bent weggehouden bij andere gezinnen heb je ook geen concreet idee van hoe het dan wel moet. Dat je nooit de vaardigheden hebt ontwikkeld om buiten je gezin te communiceren is een levenslange handicap (bij het vinden van een baan, bij het vinden van een relatie, etc)
@******** | 21-10-19 | 12:13: Precies, het is eigenlijk tragisch om te zien. De man heeft vele capaciteiten, maar hij onthoudt zijn kinderen de vrijheid om zich te ontwikkelen.
@******** | 21-10-19 | 12:13:
Eens.
Ach ja wat erg, de man heeft een niet objectief wereldbeeld, i.t.t. tot ons allen en vele anderen. Zoals de mensen die "weten" dat de wereld vergaat door klimaatverandering, binnen nu en noem maar een willekeurig aantal jaar... Of dat het leven draait om het verzamelen van zoveel mogelijk speelgoed, het maken van zoveel mogelijk dure reizen voor je doodgaat of zo. Of het in stand houden van "ons" duizendjarig Amerikaans\Westers rijk, ongeacht hoeveel doden er vallen of hoeveel terreur, vluchtelingen en "vluchtelingen" je richting je eigen land zuigt.
Zelfvoorzienend zijn, zelfs maar wat betreft de eerste levensbehoeften en verder volledig in de moderne wereld staan, dat moet je natuurlijk niet willen. Je moet niet op een terp gaan wonen. Als die ene dijk die ons allen omringt doorbreekt moeten we democratisch en gelijk verzuipen. Je moet als overheid niet stimuleren dat mensen een schuilkelder hebben voor als de bom (of gifgas of wat dan ook) valt, zoals alle Zwitsers hebben. Of een houdbaar voedselvoorraadje dat je gewoon dagelijks kunt opmaken en aanvullen, een waterbron die ook water geeft als de watervoorziening door droogte of terreur of technisch falen wordt stilgelegd. Je moet niet willen dat mensen leven met grote tuinen voor rust en groen om hen heen, een plek voor hond, kat en kinderen om rond te rennen buiten of te BBQ'en, en die ze ook kunnen gebruiken om door een hongerwinter heen te komen als we langdurig bezet zouden worden of de toegang tot voedselimport of diesel voor onze eigen agrarische industrie wordt afgekapt of opgeblazen door kortzichtige Groenen. Je moet niet willen dat mensen een redelijk betaalbare aggregaat of andere energiebron bezitten waarmee ze het een tijdje uit kunnen zingen als een zonnestorm of electromagnetisch wapen ons energienetwerk en communicatie platlegt. Nee, dan toch liever een warmtepomp die tien tot dertig keer zoveel kost en niet werkt bij een stroomstoring.
Neen, den overheid waakt over u en houdt zich bezig met belangrijker zaken. Bevrijden van kippen uit batterijen die niet meer bestaan, en u in een zo klein mogelijk flatje in een mierenhoop van een stad proppen, of u wilt of niet. Het behoeden van ielige plantjes in kunstmatige biotopen voor stikstof en uitgroeien tot een echt oerbos. Die ene dag in het jaar ook geen knallende dingetjes moeten horen of een risico moeten lopen kleiner dan onder een auto of bus terechtkomen. Het megaprobleem van open haarden die 9 van de 10 keer niet worden gebruikt en, God verhoede, gebruikt zouden kunnen worden om je gezin warm te houden met opgestookte meubels, vloerplanken en tuinhout in een noodgeval... Het enorme probleem van geld in het laatje brengende toeristen aanpakken en dirigeren dat ze niet naar Kinderdijk maar naar Groningen moeten gaan, maar de open grens voor gelukszoekers compleet negeren.
U moet vooral zo afhankelijk mogelijk blijven mensen. Vooral niet voorbereiden op echte rampen of problemen waarop de kans klein is, maar die er wel toe doen en grote gevolgen hebben. Dat heeft Vadertje Staat graag. Die houdt niet van geëmancipeerde mensen die zichzelf zonder zijn hulp kunnen redden en op eigen benen staan. Want waar moet hij zich anders nog mee onledig houden? Een moestuin en eigen schoenen in elkaar knutselen?
Amen
Zo hé, weer es wat anders dan dat je met je plofkap en camera de hele dag voor De Deur moet gaan staan wachten...
Toch maar goed dat ons land niet door een vreemde mogendheid bezet is, die een bepaalde godsdienst als nr. 1 heeft staan, met de doodstraf op andersdenkenden!! Want dan zou over 300 jaar D's evangelie wel eens als onaantastbare waarheid door die bezettingsmacht kunnen worden beschouwd, vanwege politieke redenen... En..., na weer een paar honderd jaar als wereldreligie de knoet over zijn volgelingen te leggen!! En zeg niet dat dit niet mogelijk is, want resultaten uit het verleden, zoals met Paulus en Mohammed, bewijzen het tegendeel!!
Een kluizenaar die zijn gezin meetrok.
He was living the dream...
Tja religiegedoe is natuurlijk relatief, toen Moses vertelde dat hij met god sprak en met zijn zoon de berg hoog ging vond iedereen dat prachtig. Als hij nu geleefd had was hij meteen opgesloten. Als je vroeger in zelfgesprek over straat liep te mompelen , werd je opgesloten, nu lopen veel meisjes prevelend op straat (met hun telefoon) en is het gewoon. Wat je in feestboek ziet, is eigenlijk prachtig, zelf verzorging, geen belastingen betalend (doodzonde), geen indoctrinatie van media, gezonder eten, natuur, veel sport. Wat hij zijn kinderen aangedaan heeft is weer misdadig door hen van hun jeugd te beroven, alleen daarvoor behoord hij bestraft.
Zouden er niet wat meer bestraft moeten worden dan. B.V de ouders die meisjes uithuwelijken of thuis opsluiten in naam van een sprookjesboek. Er is werk aan de winkel voor de overheid.
". Wat hij zijn kinderen aangedaan heeft is weer misdadig door hen van hun jeugd te beroven, alleen daarvoor behoord hij bestraft." Terwijl zijn buurman z'n 3 dochters in een bloemetjesjurk met hoofddoek dwingt, ze de zijingang van het multiculturele centrum à la/allah* gebedshuis gestuurd worden, terwijl ze wordt verteld dat ze moeten trouwen met hun neef en anders worden gestenigd, danwel neergestoken.
Koning, Keizer, Admiraal: Dubbele moraal, we kennen het allemaal.
U bedoelt waarschijnlijk Abraham.
En aan zijn spreken met God ontleent staat zijn bestaansrecht.
@Arachne | 21-10-19 | 13:43: correctie * een staat*
@Cen Bramer | 21-10-19 | 11:47: Dat is een veel groter probleem, maar vrindje Wilders heeft het al onder controle... zoniet, gesignaleerd.
Ik heb er niet zoveel mee. Echter de totale paniek en argwaan dat dit oproept bij overheid en media, over mensen die zelfvoorzienend willen zijn...... Of ben ik nu ook staatsgevaarlijk?
You will be Harmonised! Orwell.
Het onderliggende thema; de fundamentele levensvragen:
- Wat wil je doen?
- Met wie?
- Waar?
Wie, wat, waar, hoe en waarom?! De Branch Davidians Waco, Texas kozen hun eigen pad. Maar de autoritairen besloten anders...
@Mogwai:
In chronologische volgorde: na mijn fundamentele vragen komt het recht op zelfbeschikking en vervolgens direct gevolgd door het 2nd amendment.
Ja, en ik weet dat het recht op afscheiding in geen enkele grondwet is beschreven!!!
Disclaimer: mijn reactie is in algemene en abstracte zin, de zaak waaraan u refereert ken ik niet.
Los van alles leefde dit gezin met een lage CO2 footprint. Iets om van te leren lijkt me.
Als in; dat wil je niet
Zat ik ook net aan te denken! Bij wijze van spreken kunnen ze met 2 tientjes per maand het rooien! De rest doen ze zelf
@DeutschlandUberAlles | 21-10-19 | 10:35: Nou, go for it! Kijk hoe het bevalt
Ach ja. Een tamelijk ongevaarlijke gek.
Ja, jij zou het zo maar kunnen zijn. Ik zie het al helemaal voor me.
*koffie met appeltaart nuttigen doet*
Inkoppertje
Religie is een geestenziekte.
Eens kijk maar naar niqaab en burka vrouwen die alleen in de slaapkamer voor eigen kerel het spulletje uit moeten doen
@likdoorn | 21-10-19 | 10:27:
Christenen hebben zelfs een lijk boven hun deur hangen.
@Gulliver | 21-10-19 | 10:39: auw
@Gulliver | 21-10-19 | 10:39: Links hangt lijken aan de muur: poster van Che, Stalin, Lenin, Trotski, Mao. Zelfs afgedrukt op t-shirts.
@Arachne | 21-10-19 | 13:40:
Klimaatwappies Greta vastgebonden aan een windmolen.
Dat leven van hem ziet er zonder het heilige vleugje best aantrekkelijk uit. Helaas kunnen we niet terug naar die tijd.
Och. Ik ken een regio in de wereld, daar leven ze gewoon nog in het jaar 600 na Christus.
De volkstuinkrant...
* proest *
Dat alle instituten/overheden/etc moreel failliet zijn, daar heeft hij een goed punt.
En dat mensen als makke lammetjes achter de propaganda aan naar de eigen slacht lopen
Jammer dat hij die kinderen isoleerde van de rest van de wereld, verder deed hij weinig kwaad zo te zien.
Ik zou het echt jammer vinden als deze gestraft wordt (zolang er geen sprake was van misbruik). Leven zonder de bureaucratie, mooi hoor.
@arie-hoax | 21-10-19 | 10:00: Ja heb er verder ook geen problemen mee als er geen sprake is van sexueel misbruik.
@lady Di | 21-10-19 | 12:31: Maar dat is er natuurlijk wel, dat krijgen we nog te horen als de kinderen enigszins hun draai hebben gevonden,
Deze man is anders. Hij past niet in "ons wereldbeeld". Maar misschien zegt dat meer over ons dan over hem. Vergeleken met veel politici vindt ik hem geestelijk gezonder in elkaar zitten. Lekker laten lopen deze man.
Ik zou nu toch wel eens willen weten waar hij concreet van verdacht wordt.
Belastingontduiking
Kinderen onttrekken aan de indoctrinatieplichtwet. Maar goed, daar valt op zich wel wat voor te zeggen natuurlijk. Als je ziet wat voor onzin die kids tegenwoordig te leren krijgen.
Moet je toch wat betere media lezen , daar staat dat duidelijk genoemd.
@VanBukkem | 21-10-19 | 09:57: precies. Leerrecht ipv leerplicht.
@VanBukkem | 21-10-19 | 09:57:
Die plicht stamt uit de tijd dat half Nederland leefde in pauperdom en analfabetisme. Lijkt me intussen wel achterhaald. Sowieso hoeft die leerplicht niet zo lang te duren als nu het geval is, want de meeste schooltijd wordt totaal verlummeld.
Eigenlijk is er gewoon niks aan de hand. Er is vrijheid van religie, dus... Vergelijk zijn leer eens met de andere "grote" godsdiensten... Dan klinkt het allemaal normaal. Maar, hij is blank en een gewone Nederlander. Dat is het probleem!
Het is helegaar niet normaal, en dat weet jezelf ook wel. Neem effe een bakkie koffie.
@De Briemusketier | 21-10-19 | 09:52: Wat is wel normaal dan? Mensen die een vuist in hun poepert steken?
Mensen die zonder gear een flatgebouw beklimmen, of de mount Everest?
Mensen die appen achter het stuur?
Mensen die de middeleeuwen naspelen?
Die aan vrijwillige verminking doen?
Mensen die openlijk een turkse dictator aanhangen?
Of niet de eigen kinderen vaccineren?
Neem zelf even je pilletje, ik heb al koffie.
Hoe zit het met de moslimvrouwen die niet alleen de straat op mogen, opgesloten in huis
@boerk | 21-10-19 | 10:08: Opgewonden mannetje: Loop de straat op en kijk een half uurtje naar wat de mensen zo al doen: dàt is in ver uit de meeste gevallen wat we onder ‘normaal’ verstaan
@mreasyaloha | 21-10-19 | 10:43: ja want mensen op straat hebben natuurlijk niets te verbergen. Ik zweer het je: de verhalen die je hoort wanneer je een biertje met "normale" mensen neemt...
Ik heb in wat andere landen gewoond en daar heb je genoeg gezinnen die zich afzonderen, een eigen levensvisie er op na houden maar verder niet worden lastig gevallen. In Nederland moet je dus echt meelopen met de massa anders gaat je kop er af
Dan wordt je een "risico", buiten de matrix
Nu lachen we erom, maar zulke patta's gaan nog eens heel groot worden.
Je kan het wel leuk romantiseren maar na het bekijken van de filmpjes blijft er toch een wrange smaak van religekte en dwang achter.
Zijn er doden gevallen dan? Massaexecuties? Kruisigingen? Stenigingen?
Gezien de hoeveelheid leegstaande boerderijen die er aankomt, en de animo hiero, is dit een verdienmodel van heb ik jou daar voor D66 weekendpreppers met orgaanambities.
@Nelis SplitBloes | 21-10-19 | 09:42: Nee, gelukkig niet, maar wel dwang tov kinderen en dat keur ik té allen tijde af.
"een wrange smaak van religekte en dwang achter." Kijk eens wat ze de kleine kinderen leren op school. Dat is pas dwang en religekte.
@ristretto | 21-10-19 | 09:53:
Als u geen vormen van dwang toepast tijdens de opvoeding, kweekt u kleine monstertjes.
@ristretto | 21-10-19 | 09:53: Vandaar de massa-immigratie van religekkies uit andere delen van de wereld: de idealisten in de Tweede Kamer willen éénieder bevrijden van het Islamitisch juk, door hen het Neerlandsch Calvinistisch juk er voor in de plaats te laten kiezen.
Er staat op dit draadje een halve volksstam klaar om in de voetsporen van die ouwe controlfreak reservekerstman te treden, terwijl ik denk aan Holland, domweg gelukkig met appeltaart, en mijn totale gebrek aan ambitie om de wereld te redden.
U is een romanticus. Ik ook. De groep soevereine romantiek.
Appeltaart! Verder gaat mijn ambitie ook niet.
@ristretto.
Hoppa, drie man.
U kijkt teveel NPO (nederlandse propaganda), heel holland bakt? (Appeltaart)
@boerk. Doet u nu mee of niet?
Whatabout appeltaart uit eigen moestuin? Alle ingrediënten zelf gekweekt... Zelfde uitkomst maar een andere weg om tot hetzelfde resultaat te komen. Denkend aan Holland, domweg gelukkig met (mijn eigen gemaakte) appeltaart en totale gebrek aan ambitie om de wereld te redden.
Zo onafhankelijk mogelijk een normaal leven leiden dat is mijn ideaal, en wat de rest doet moeten ze zelf weten. De grondhouding: zolang je mij niet beperkt doe ik dat bij jou ook niet.
@boerk | 21-10-19 | 10:13:
Mensen die geen appeltaart blieven dienen met het grootst mogelijke wantrouwen benaderd te worden, en nog beter, straal genegeerd. Wie de appeltaart niet eert is de slagroom niet weert!
@ratelaar | 21-10-19 | 10:55: Zo onafhankelijk mogelijk een normaal leven leiden dat is mijn ideaal, en zo slank zijn als je dochter, dat wil je allemaal, tenzij ze op dr dikke moeder lijkt.
Gandalf is busted!
Die 'roeimachine' niet tegelijkertijd hout laten zagen, meel malen of elektriciteit laten opwekken in dan wel weer een gemiste kans.
Je moet als prepper je wijf ook bezighouden, wijven die niets te doen hebben worden vervelend, dan willen ze emanciperen en stemrecht enzo.
@ De Briemusketier.
De vrijheidsstrijder Fela Kuti had daar wat op gevonden. Hij nam een tiental vrouwen tot echtgenote. Konden ze elkaar bezig houden.
Typisch nederland.Als het gaat om een blank gezin die onder de radar leeft is heel holland in rep en roer.
Gaat het om de illegale dobbernegers die onder de radar leven hoor je niemand erover.Ja,dat ze zielig zijn en maar snel een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Ja joh, religek en dwang, hoe onschuldiger wordt het?
Dit. Kijk, mensen (semi)gedwongen in een huis laten wonen zonder contact met de buitenwereld is raar en afkeurenswaardig. En moet dus ook bestraft worden. Maar de goegemeente lijkt nog het meest te vallen over het feit dat een familie 'van de radar verdwijnt' en dat 'de overheid er geen zicht op heeft'. Dat vind ik veel en veel enger dan een sektarisch religekkie.
@ristretto | 21-10-19 | 09:40: Er is nog niets bewezen maar nu is de trein blijkbaar niet meer te stoppen om coûte que coûte iets te vinden.
@ristretto | 21-10-19 | 09:40:
Dan ook de islam aanpakken.De illegalen die onder de radar leven ook oppakken en vastzetten op het pliesieburo.
Gelijke monniken,gelijke kappen.
Niks mis mee, dus. Maar ja, Nederland als je niet meedoet gaat je kop eraf.
Wat ik gek vind, is dat de Tweede Kamer nu met reces is. Met reces! Hoe moet dat nu met al die stoffen als fijnstof, C02 en stikstof? Of kan het ze geen reet schelen dat de natura2000-gebieden dood gaan?
Ook partijkartelpaniekzaaiers willen af en toe even van het polletieke grid, met het vliegtuig op verkansie, er even helemaar uit. Als het ware!
Gevalletje artikel 1 van de grondwet, iedereen mag z'n eigen geloof achterna lopen inclusief zijn gezin. Die man doet toch lekker zijn eigen ding, genoeg geld in de kast, betaalt zijn huur op tijd, wat heeft de politie daar dan te zoeken? Waarom waren die kids zo volgzaam? Ik moest ook elke zondag naar de kerk, maar niemand heeft mijn school of ouders daarop aangesproken
Er zijn er ook, die je juist aanspreken als je níét in de kerk was. En dat is dan niet om vriendelijk te informeren of je bijvoorbeeld ziek was.
Man, ik moest ook altijd mee. Een beter remedie tegen de kerk is er niet. Mijn broers en ik zijn nooit meer in kerk geweest.
Als deze man in plaats van een handvol kinderen 1 miljard volgelingen had dan kreeg ie gewoon subsidie. En wie weet zelfs een eigen politieke partij.
@VanBukkem | 21-10-19 | 09:52: Jup, dat DENK ik ook ja..
Als deze familie in Idaho had gewoond, had er geen haan naar gekraaid.
Hij schijnt ook van plan geweest om naar Roemenië uit te wijken.
En zo spiralen we weer neerwaartsch van "MegaSuper-Internet-Headlines-Breaking-News-Hype", zelfs gevoed en opgezweept door de STAats-VEIligheidsdiensten (StaVei, of StaSi in DDR lingo), naar "Eigenlijk niet zo veel aan de hand".
Het internet... Ik kan niet meer zonder, maar ik denk dat ik een deel softwarematig ga uitsluiten, te beginnen met Social Media en de 'Kranten'.
Een wijs man zei ooit eens tegen me: "Deel je mening pas als je alle feiten kent, anders moet je vaak terug komen op je verhaal en lijk je dom. Speculeren en acteren op aannames zijn zonde van je tijd en levert niets op dan dubbel werk"
De media is niet dom, die houdt he
@boerk | 21-10-19 | 10:16: ... t consequent vol.. zonder feiten, zials opgedragen, en zal nooit herstellen.
Nee, het is normaal om moordende imbecielen uit de zandbak te importeren of TBS-ers op een fietsje de kliniek uit te laten rijden.
Nee maar dan die Eagle die zijn eigen ding doet en zich hiervan daadwerkelijk distantieert...... dat is pas een mafketel.
Wat is de wereld toch ziek, NL voorop.
Is namelijk heel goed om je kinderen af te sluiten vd buitenwereld. Helemaal mee eens Pedronegro. Als je je kinderen wilt mishandelen moet je dat zelf weten en heeft de overheid niets mee te maken ! ZIEK LAND DIT. Je mag je kinderen niet eens thuis houden ipv school, SCHANDALIG.
Je one liners zoals "Wat is de wereld toch ziek, NL voorop." zijn ook zo lekker origineel
@Straatsoldaat | 21-10-19 | 09:31: alsof naar school gaan en buiten komen voorkomt dat ouders hun kinderen de groots mogelijke onzin aanleren
@Capt. Iglo | 21-10-19 | 09:35: nee maar als jij denkt dat een ex aanhanger van de Moonkerk, een doorgeslagen gek een goede opvoeding kan geven dan spoor je ook niet
@Capt. Iglo | 21-10-19 | 09:35:
Iemand die 55 openbaringen van Engelen kreeg in 3 weken tijd spoort gewoon niet. Kunnen we echt heel kort over zijn
@Straatsoldaat | 21-10-19 | 09:39: leden van de jehova’s, pinkstergemeente etc. Sturen hun kinderen gewoon naar school maar die zijn ook niet wijs en leren hun kinderen dat ook
@Capt. Iglo | 21-10-19 | 09:49: spoort ook niet. Maar het feit dat zn eigen kind om hulp vraagt omdat de situatie niet goed is zegt genoeg toch? Of weet jij het dan beter ?
@Straatsoldaat | 21-10-19 | 09:34: Oneliner dekt de lading, geen reden om ´origineel´ te willen zijn. Mijn betoog bevatte een vergelijking. Op een enkele zin uit het betoog reageren is te simpel. Als je verder wil leeglopen vind ik dat ook goed hoor. Jij weer.
Je kunt je afvragen of het dagelijks leven van dit gezin zo veel afweek van de gezinnen die Floortje Dessing opzocht "aan het eind van de wereld". Het eind van de wereld kan net zo goed in Ruinerwold liggen.
Het ligt niet in Ruinerwold, maar als je goed kijkt kun je het er wel zien.
Bij Meppel rechtsaf.
Veel scheelt het niet.
@Kapitein Sjaak Mus | 21-10-19 | 09:33: Het is hoe dan ook een heel eind.
Mag toch hopen dat de vordering tot inbewaringstelling vandaag wordt afgewezen en dat meneer snel naar huis kan. Of op z'n minst geschorst mocht de rechter er toch iets strafbaars in zien en begeleiding in werking wil zetten.
In 'Floortje naar het einde van de wereld' elke week zo'n volk, blijkbaar moet je hiervoor echt naar het einde van de wereld, want in Nederland is het VERBOTEN!
Inderdaad. Dit soort diversiteit in leefwijze kunnen we niet hebben, blijkbaar.
@JTKDM | 21-10-19 | 09:43: U bent niet ingeplugd in de Matrix.. #Risico!
Je kunt je afvragen of hij nou zo gek is of al die mensen die “wij” normaal vinden en elke dag in de file gaan staan om van 9 tot 5 voor hun baas en de belastingdienst geld gaan verdienen, zodat ze een stukje plofkip en/of een gehaktbal kunnen halen bij de Jumbo. Het godsdienst waanzinnige en kinderen opsluiten even buiten beschouwing gelaten.
Deze man is best kritisch en had zowaar een reaguurder op GeenStijl kunnen zijn.
Sterker nog: misschien zit/zat hij gewoon onder ons. Geen idee wie er hier allemaal reaguren.
Heb geen kelder wel een schuurtje (waar ook mijn bladen en VHS collectie liggen.)
Tja je hebt gelijk, ik was het en de rechter wilde me eigenlijk vrijlaten tot ze er achter kwamen dat ik bij GS reaguurder was, nu wordt het toch gevangenis. ( bericht van mijn gesmokkelde telefoon).
@jan huppeldepup | 21-10-19 | 10:42:
Roflol..
@AntonJensen | 21-10-19 | 09:23:
En jouw Nokia natuurlijk. :-)
Het enige wat je deze man misschien zou kunnen verwijten is dat ie de leerplichtwet voor zijn kinderen ontwijkte. Maar voor de rest kun je hem niet veel verwijten. Zelfs voor het ontwijken van de leerplichtwet (verplichte kids-indoctrinatiewet) valt op zich wat te zeggen. Hee, ik ben het ook lang niet eens met alles wat ze die kids op sgool wijsmaken. En dat van die 'moral institution' blabla 'in line with the mainstream' is natuurlijk een waarheid als een koe.
Ik vind dat de rechter, mocht het überhaupt tot een rechtzaak komen, mild moet zijn. Grotere en gevaarlijkere gekken werken gewoon bij de bank en in de politiek.
Ontweek*
@Capt. Iglo
MuggeNzifter!
Ik ben geen taalnazi, maak zelf genoeg typfouten in de haast en/of omdat ik gewoon dom ben maar ontwijkte?! Kom op zeg...
Als kinderen nog nooit naar school zijn geweest en je aangeeft ze wegens levensovertuiging niet aan het schoolsysteem bloot te willen stellen, mag je kinderen thuis onderricht geven die past bij de levensstijl.
Zet je kind vanaf z'n 4e ook maar één teen over een schooldrempel, dan is 'íe "property of the state".
"Bezwaar tegen levensbeschouwelijke richting van buurtscholen
Heeft u bezwaar tegen de levensbeschouwelijke richting van scholen in de buurt? Dan kunt u vrijstelling aanvragen ‘vanwege richtingsbedenking.’ Voor deze vrijstelling moet u een verklaring afleggen. Gemeenten hebben hiervoor een speciaal formulier."
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leer...
@Capt.Iglo
Okee, 'ontwijkte' is wel een hele grote fout, klopt. Maar ik ben dan ook nog maar net wakker.
Koffie?
@Cen Bramer | 21-10-19 | 09:32: bijna goed, een kind is horige vanaf het moment dat ouders de registratie in de gemeentelijke basisadministratie ondertekenen.
@KlauwnBassie | 21-10-19 | 09:48: Klopt, maar niet voor de leerplichtwet, die veldt pas vanaf 5 jaar oud, al proberen sommige scholen je kind er al op 4-jarige leeftijd in te rommelen.
Eagles Nest - Adelaarsnest. De Godwin maakt hij toch echt zelf.
Er wonen in mijn buurt mensen met veel vreemdere gewoontes/religiën.
Maar hij van het gas af, dat dan weer wel.
Nou nou, poeh poeh, wat erg allemaal. Laat die man toch lekker kloten. Hij heeft een soort Hard Brexit toegepast.
iemand die aikido serieus neemt.... dan ben je best wel een gekkie....
Huh? Aikido? Hij doet Tai chi. Nogal wat anders.
Vroeger kwamen dit soort gasten op het TV programma Showroom en dan had je het de dag erop bij het koffiezetapparaat over het weer.
Of bij Jambers ;-)
Bij Rondom Tien, toch?
Als je al onder de indruk bent van de zelfgemaakte roeimachine, kijk dan eens naar de stoel die hij in de kelder had gemaakt.
i.imgur.com/YlSEkiY.gif?noredirect
Rutte heeft er ook een.
Kan iemand me even bijpraten? Wat heeft ie nu feitelijk verkeerd gedaan?
Hij heeft niets verkeerd gedaan maar er staat nu wel een belastingcontroleur en een leerplichtambtenaar op straat. Daar hoor je dus niemand over.
Blank gezin,9 kinderen,eigen voorziening.Dan ben je al snel verdacht in de ogen van de hysterische media.
Als het achmed met zn 9 kinderen was geweest had er geen haan naar gekraaid.
Is Johnny de Eagle nou een broer van Eddy de Eagle ?
Er is een groot verschil tussen denken en doen. En ook een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Het verschil tussen 'ik' en 'zij'.
De man zijn gedrag (zowel op als buiten internet) toont een onvermogen om zich aan te passen aan de werkelijkheid van de samenleving, als ook een onvermogen van de 'samenleving' om dit soort pathologie al zodanig te beschouwen (vrijheid van godsdienst). Dat is triest.
'Anders zijn' wordt binnen velen culturen algauw als een misdaad gezien, of het nu om hekserij of homofilie of atheisme gaat. Al snel staat er een meute met fakkels en hooivorken klaar om het sujet de juiste denkbeelden bij te brengen. Zijn werkelijkheid is de jouwe niet, maar omdat jij je met de massa meebeweegt ben jij gerechtvaardigd hem te (ver)oordelen ?
Ik dacht dat u over Jezus Klaver begon van de groene khmer, excuus.
Overigens, de 'werkelijkheid van de samenleving' is multi-interpretabel. Zie bovengenoemde en wat een hoop reaguurders van zijn ideeen vinden, moi incluis.
@KlauwnBassie | 21-10-19 | 09:22: nee, het ligt iets anders.
Er is een werkelijkheid, een realiteit. Dat kunnen we objectief vaststellen en daar bevinden wij ons in. De objectieve pijlers van waar wij in leven, zijn de wetten van de samenleving en de naleving daarvan (de rechtsstaat). Onze rechten en plichten, die gelijk zouden moeten zijn zonder aanzien des persoons.
Deze meneer is opgepakt, nadat een van zijn kinderen via een kroeg heeft gemeld dat de omstandigheden waarin zij leefden niet waren wat hij (als 25-jarige) als gezond beschouwt voor zichzelf. Deze jongeman vroeg hulp, aan hem vreemden in de samenleving. Deze hulpvraag werd gehoord, waarop politie, justitie, het OM en helaas ook media hebben gehandeld naar hun rol binnen de samenleving. Zowel de vader als Josef B zijn opgepakt en aangeklaagd voor vrijheidsberoving, mishandeling en ontduiking. Misdrijven waar straffen op staan, omdat deze objectief volgens de wet niet mogen.
Mijn persoon is niet relevant in de objectieve samenleving, en mijn mening doet er niet toe; die geef ik gewoon als onderdeel van mijn werkelijkheid. Kan je wat van vinden, of niet.
Deze zaak echter, is nu in onderzoek en ongetwijfeld volgt een rechtszaak, waarna een rechter een -werkelijk- oordeel zal vellen.
We kunnen lang en kort discussiëren over het al dan niet functioneren van onze rechtsstaat, maar in zijn geheel ontkennen dat deze bestaat omdat deze verdachte toevallig wat filosofisch-aantrekkelijke denkbeelden had? Nee.
@Hein5.0.
Nee, de organisatie van de samenleving begint niet met de rechtstaat, maar met onaantastbare geboorterecht van zelfbeschikking. Dit recht is niet meegenomen bij de opzet van de grondwet, want de GW is opgesteld door de heersers. Zij hebben het recht op afscheiding daarin niet meegenomen. Anders was ik zijn buurman geweest in de vrijstaat.
Dit is het onderwerp, dat u heeft gemist. Tenzij u de huidige organisatie van de samenleving ziet als een natuurwet of godsgegeven.
Uw verhaal m.bt. handhaving status quo is niets anders dan handhaving van de oligarchie. Dat kennen we zo langzamerhand wel.
@Hein5.0 | 21-10-19 | 09:38: We zijn het deels oneens, er zijn zoveel realiteiten als er beschouwers zijn, objectiviteit en waarheid is weinig anders dan een gemiddelde van de beschouwingen, dat geld zelfs voor gemeten natuurkundige waarden. De samenleving is een verplicht sociaal contract en ik ben het met je eens dat daar rechten en plichten aan vast zitten. En inderdaad mag onderzocht worden of deze heer misdaden begaan heeft. Dat de voorlopige aanklacht in het niet van ontvangen van belasting geld zit is wat mij betreft een prachtige spiegel aan 'onze samenleving'. Ik ga de zaak dan ook met grote interesse volgen.
@Voight-Kampff | 21-10-19 | 09:53: Prachtig en hieruit volgend zou een terchte rechtsvraag moeten zijn: Of de heer het recht op zelfbeschikking van zijn (meerderjarige) kinderen heeft geschonden.
@KlauwnBassie. Het opvoeden van kinderen valt onder het exclusieve recht van ouders, tot volwassenheid. Daarmee heeft de staat niets te maken. Juist dit is zelfbeschikking. Ik erken ook de onmogelijkheid om vrijheid uit te leggen aan een slaaf die in gevangenschap is geboren. Ik kan slechts aanvoeren dat de overheid niet de ouder is. Men begrijpt dat of niet.
@Voight-Kampff | 21-10-19 | 10:33: edoch, de realiteit is niet hetzelfde als uw idealisme. Uw idealisme is begrijpelijk vanuit een intellectueel standpunt, doch tenenkrommend naïef wanneer het gaat om het recht van kinderen om onschuldig te kunnen opgroeien. Vanuit uw standpunt gaat het recht van autonomie van opvoeding dusdanig ver, dat elke ouder zijn of haar kinderen als slaaf van eigen geest (en/of lichaam?!) zou mogen 'opvoeden'. Nee, dat is gelukkig geen realiteit.
Zonder de samenleving zoals die nu is, had u niet de vrijheid, opleiding (?) cq het intellect gehad waarmee u diezelfde samenleving bekritiseert.
Idealist bourgeoisie, meer is het niet.
@Hein5.0:
Wie anders dan ouders stelt u voor m.b.t. het opvoeden van kinderen?
@Voight-Kampff | 21-10-19 | 11:03:
In het huidige systeem (de realiteit) of in mijn ideale wereld?
@Hein5.0:
In mijn ideale wereld (zonder leerplicht en met leerrecht). A propos; uw wereld is de huidige realiteit (van lijfeigenschap).
@Hein5.0:
Wat u naïef noemt beschouw ik als idealisme. Ik besef dat ik een ongelijke strijd tegen het establishment. Daarentegen: alle dooie vissen drijven met de stroom mee. Dit is niet mijn keuze. Ik kies voor zelfbeschikking in een soevereine rechtstaat. Nederland mijn vaderland.
Raar, dat mensen in Nederland zo lang uit zicht op een vrijstaande boerderij met een stukje land eromheen konden leven. Je zou verwachten dat een naar gemiste belasting of mestboekhouding zoekende instantie wel eerder een inval deed.
Ik hoop een beetje dat zijn kinderen het niet slecht hadden, want dan kan ik mijn sympathie aan de man betuigen. Ben daar nog niet zeker van.
Maar komaan: contant geld, tegen de commies, autarkies, leven van eigen land, altijd netjes de huur betalen, steekt graag de handen uit de mouwen, kan waanzinnig goed timmeren, valt niemand lastig (behalve die kinderen misschien, dat is nog even de vraag..)
Dus als je niet in het gelid loopt verzinnen we maar van alles zodat de goedheilig man opgeborgen moet worden? Witwassen? Denk dat hij gewoon voor doomsday een bankrun heeft gedaan en zijn cash heeft gestashed in huis. Maar nee, daar kom de dikke vinger van de staat weer, mag niet foei. Vrijheidsberoving van zijn kinderen. Toch apart dat je tot hun 21ste aansprakelijk blijft voor ze, maar als je de einde der tijden voelt aankomen dan mag je ze niet beschermen??
Kerel is gewoon vant padje af, maar kwade bedoelingen? Ik weet het niet. Denk dat zijn visie over de mainstream wat int gelid loopt redelijk klopt als je een prepper blijkt te zijn.
Ging het met Christus anders ?
Wereldvreemd? Of is de wereld vreemd?
Het einde der tijden is al een hele tijd geleden ingezet. Over 50 jaar staat er in dit land geen kerk meer rechtop en lopen alle vrouwen in een zwarte tent over straat!
Over drie weken begint de versterkte gebedsoproep van de blauwe moskee in 020. De op de informatieavond afgekomen buurtgenoten vinden het mooi en prima,
www.at5.nl/artikelen/197535/buurt-hoo...
@AntonJensen | 21-10-19 | 09:02:
Geweldig, die bereidheid tot dialoog:
'Laten we elkaar in de ogen durven kijken en vooral elkaar opzoeken op het moment dat we denken, het voelt toch niet zo lekker, laten we het gesprek voeren met elkaar. We gaan het besluit niet herzien, laten we daar helder over zijn.'
@AntonJensen | 21-10-19 | 09:02:
Zelfdestructie in effect; die mensen zijn knettergek! Lees de letterlijke vertaling van wat er geroepen wordt en je ziet dat het duivelse teksten zijn. En dat nog eens in het arabisch. Werkelijk weerzinwekkend.
Vreemd , ze traden best veel (wereldwijd) op,
www.youtube.com/watch?v=hmWWSVnDcD8
In 1 ding ben ik het wel met hem eens, deze wereld gaat in rap tempo naar de afgrond. Maar ja, Que Sera, Sera
www.youtube.com/watch?v=SdhAfMor9BM
Hij was een echte GeenStijler.
Neuh, hooguit een level 6 internet troll, daar kun je bij GS niet eens mee inloggen.
Hmm, ik kan me wel vinden in zijn filosofie... Eigenlijk best confronterend om te beseffen dat ik best veel herkenbaar vindt. Zelf dingen bouwen, eigen moestuintje, zelfvoorzienend, spirituele inslag, preppen. Misschien is dit een waarschuwing dat je je ideeen niet te ver moet doorvoeren, dat je contact moet houden met anderen (... de werkelijkheid). Dat je je eigen opvattingen en ideeen moet (laten) uitdagen.
Interessant, stof tot nadenken en reflectie...
Werkelijkheid is perceptie of is perceptie werkelijkheid?
Dito. ik zou mezelf graag wat zelfvoorzienender op willen stellen dan nu en een beetje moestuin en prepping is dan heul handig. gelukkig inderdaad besef ik de waarde van sociale omgang
@LuNaTeeQ | 21-10-19 | 08:57:
Dat dus.
Ja, een boerderijtje... Wie wil dat nou niet? Lekker in de natuur...
Of goed beseffen dat die ideeën niet zo bijster uniek zijn als je in eerste instantie dacht, en dat het jouw persoon daardoor ook niet het recht geeft zich buiten de verantwoordelijkheden van het leven met 17 miljoen anderen te plaatsen. Bij vrijheid komt verantwoordelijkheid, zo niet; karma.
Of je speelt stardew valley als in de trein naar het klotewerk zit.
@Hein5.0.
Zoals u wilt, een leven binnen de maatschappij; Teorema.
@hein 5.0
Dat ook inderdaad.
Denk dat het een slachtoffer is van de Dolly Dots.
Denk je dat hij bij die schoenen beenwarmers draagt?
Mooi om te zien dat er mensen zo lang hebben weten te ontsnappen aan de dirigerende overheid en de gestroomlijnde samenleving. Het is toch eigenlijk raar dat elk volgroeid embryo als vanzelfsprekend meedoet aan alles wat alle anderen ook doen.
Ja, en als je dat niet wilt/doet ben je een "gekkie"/"reli-dit-dat"/"koekwaus" met alle nep-info en -nieuws en propaganda om de rest van de schaapjes aan deze kant van het hek te houden. En GS doet lekker mee. Ga naar hem toe en maak een reaal en respectvol interview waar hij kan zeggen in zijn eigen woorden wat hem beweegt. Dán kun je het beoordelen.
*Gaat terug naar de bijkeuken om de geschoten herten te villen*
Ik denk wel dat de belastingdienst met een naheffing op de proppen komt.
@Alco-de-Holist | 21-10-19 | 09:14: Desnoods met geweld. Of nee, uiteindelijk met geweld. Daar zit het 'em; we zijn slaven, die mensen die vrijheid zoeken als gekken afschilderen. Tof!
Ja hoor! Ook GeenStijl moet erover schrijven. De redactie van de telegraaf heeft nu definitief een zetel gekregen bij GeenStijl. De wereld staat in brand. Rellen overal in Europa maar kranten/GeenStijl gaan alleen Nog maar over dit triviale Privé artikelen.
"... maar kranten/GeenStijl gaan alleen Nog maar over..."
En jij loopt alleen nog maar te zeiken. Er passen meerdere artikelen op zo'n internetpagina, wist je dat? Ik mis trouwens je bijdrages in de artikelen op GS over de rellen in Spanje.
Het ontgaat je dat precies wat jij zegt: ‘De wereld staat in brand. Rellen overal in Europa maar kranten/ Geenstijl gaan alleen nog maar over dit triviale Privé artikelen.’
Dat dat idee, een variatie is op het idee dat deze man had: ‘de oorlog tussen de geesten’. John eagles zei het zo: "While i prepare this blog i watch the news on BBC and CNN and i see the turmoil of a world gone mad.“ Dat dit ook de reden is dat hij besloot om onder te duiken...
Misschien is het minder triviaal dan je denkt...?
Walking in your own shoes, isn't that an important thing in life?
No, not at all..
Computer ook zelf gemaakt van hout?
Deze mensen hebben los van de buitenwereld zelfstandig elektriciteit uitgevonden en van geitenleer een computer gebouwd met een stabieler operating system dan Microsoft, Apple of Lynux. Daarom hebben ze zolang onder de radar kunnen blijven.
Ja, want abacus.
Dan was de melding dat "de kinderen niet wisten dat er ook nog andere mensen op de wereld waren" dus totale bullshit. Of onderhield hij internetpagina's als digitale vorm van tegen de muur praten?
Het is helemaal niet zo dat mensen die niet meedraaien in rutte’s nep-liberale mallemolen automatisch gek zijn
Dit was het eerste gezin dat helemaal Natura 2000 voorbereid was.
Zo jammer.
Ach, deze mafklapper is niet gestoorder dan een mainstream gristen of moslim. Je leven afhankelijk maken van een willekeurig sprookje is achterlijk. Religie is een kruk om op te steunen voor mensen die de rauwe realiteit van het zinloze bestaan niet aan kunnen. Niet iets om je te druk om maken, lichtjes negeren en proberen uit de openbare ruimte te houden.
Vader Abraham (had zeven zonen)
Maar dat was niet deze man. artikel: " Hij wordt verdacht van het medeplegen van vrijheidsberoving van zijn zes kinderen, witwassen en ‘het benadelen van de gezondheid van anderen’. "
@peterdh | 21-10-19 | 08:52: Het was een grap. Een grap.... *Zucht*
Abraham was verdacht van poging tot moord op Isaac, hij trok alleen de moest van god kaart.
@Papierversnipperaar | 21-10-19 | 09:22: het einde van die aflevering heb je gemist *spoiler* Isaac overleefde, de geit niet.
Naja hij heeft wel groot gelijk dat tegenwoordig iedereen maar gelooft wat er in de mainstream media verkondigd wordt. Koeien mogen niet meer buiten lopen, dat is verboden onder de nieuwe stikstofregels. Bizar. Nederland is gek geworden en iedereen papegaait elkaar na en doet er schepjes bovenop. Tot op het punt dat er nu serieus mensen geloven dat we over een jaar of 15 uitsterven. Zo gek was die man niet. Hij was alleen een beetje drastisch in zijn maatregelen.
Ik snap ook niet wat hij nou fout heeft gedaan. Zijn kinderen misbruikt? Ik zie daar weinig bewijs voor. Religieuze indoctrinatie gebeurt in ieder huishouden, bij de meesten is dat de dominante linkse kerk. Ik ben het waarschijnlijk over niet veel zaken eens met deze man, maar hij heeft het recht te leven en het ouderlijk gezag zoals hij zelf wilt.
Jesse Klaver heeft 4 paar van die schoenen besteld.
Foto1: net les gehad van Jo Bonten?
Has ha, good old Jo. In een ver verleden is dat nog eens een collega van me geweest :-P
@Jojohan | 21-10-19 | 08:57:
Die komt ook uit Nuenen. Daar zijn ze allemaal een beetje prettig gestoord. Ik durf dat te zeggen omdat Cortés niet meer reaguurt.
@keestelpro | 21-10-19 | 09:16: Hij woonde toen der tijd in Geldrop. We hadden dagelijks vermaak op het werk.
Ken de Concept2 met lucht weerstand en de Fluid Rowers op waterweerstand maar deze met houtblokken weerstand nog nooit gezien in de sportschool!
Alles leuk en aardig,
maar hoe zat het nou met die 9 kinderen?
Plaatje 3
@Papierversnipperaar | 21-10-19 | 08:44: Naast het Koreaanse vrouwtje onder de groene zoden (plaatje 5)? Of is ze in de Koreaanse noedelsoep gegaan!?!
#serial...
"The all new Technogym Caveman-series.... Soon, at a dealer near you.......!"
De grens tussen psychiatrische patiënt en religieuze fanaticus is weer flinterdun. Er zijn vast wel medicijnen waarmee hij te helpen is. Ziet er naar uit dat hij religie tegen zijn waandenkbeelden heeft gebruikt.
Hij kijkt wel heel schuchter en onzeker uit zijn ogen.
In deze tijd van wetenschap waar het ontstaan van de aarde / mensheid enz. aardig is verklaart is elke gelovige een al dan niet gevaarlijke patiënt. Wordt toch wel tijd dat geloof niet meer mee mag spelen in politiek, onderwijs enz.
Er zijn serieus mensen die geloven dat de aarde plat is.
@RickRD | 21-10-19 | 09:04:
Pas maar op dat je niet te dicht bij de rand komt, anders val je er misschien wel af.
@RickRD | 21-10-19 | 09:04:
Vraag het Rob Jetten, die moet het als voortdurend wereldreiziger wel weten.
Denk dat deze figuur maar wat graag een conspiracy prepper was geweest in Montana. Helaas moest hij het stellen met Drenthe en dan loop je op een gegeven moment tegen de lamp.
Ach wil iedereen niet weleens een maandje "off the grid" wonen.
De 9-5 slaven zijn gewoon jaloers.
God weet van waar komt het leder waarmee hij die schoenen gemaakt heeft.
The Silence of the lambs! In elke gek schuilt wel een Buffalo Bill.
Jarenlang eelt raspen en dan met liefde de stukjes oude huid aan elkaar fuseren met een natuurlijk plak middel. Dan 3 maanden lang elke dag een uur tussen de billen tot een leder gelijkend bruin materiaal persen.
Die roeimachine is wel stoer! *gaat hout zoeken in de schuur*
Ik ken wel gekkere mensen :-)
Ik ben meer een propper in plaats van een prepper.
REAGEER OOK