Mensen word wakker 5G-masten komen u halen

Kabinet Rutte-III plempt hele land vol met 5G-masten
Mensen word nou toch eens wakker!!! De overheid de overheid!!! Op elke straathoek een 5G-mast! Brandweerlieden allemaal hersenschade - vogels dood - goudvissen dood - Genève Genève Genève... SPIONAGE VANUIT CHINA. En waarom die bomenkap in Amsterdam????? Staan ze soms de 5G-frequentie in de weg???? Dolle koeien... De elite, Soros, Soros, Soros, Bilderberg, crypto, Huawei en deze 5G-masten. DENKEN ZE IN DEN HAAG SOMS DAT WIJ ONZE OREN EN OGEN DICHT HEBBEN? Nou mooi niet. "Het kabinet maakt ruim baan voor de aanleg van 5G-zendmasten in Nederland." Ja wij zijn wakker hoor. Net als al die dappere strijders na de Lees verder. We worden in het pak genaaid. Door Mark Rutte. We weten alleen nog niet HOE.
Reaguursels
InloggenKom op, niet zo negatief. Straks sta je in de winter lekker warm in het bushokje in de 5G beam..
Volgens mij staan er al een tijd flinke 5G testopstellingen in overheidsgebouwen. Dat zou wel een hoop verklaren en tevens een duidelijk signaal (jaja) zijn om er maar niet verder mee te expirimenteren.
UMTS
Afkorting voor 'U Moet Toch Sterven'.
UMTS gaat dus uit met de komst van 5G suffie.
@Tjemig | 18-07-19 | 13:23:
Dus nog hogere frequentie.
Is nu ook weer alleen gekeken naar de opwarming van de hersens, om sein veilig te kunnen geven ?
Ach Ach de UMTS gekkies komen er weer aan.
Net als met 4G had je protest groepen als "Stop UMTS" een enorme lijst met beigeloven die nergens op slaan.
Net in 1800 toen er voor het eerst de trein ging rijden. De boeren beweerde dat de koeien schiftige melk gaven.
Wetenschappelijk is het nog steeds niet aangetoond dat 3G en 4G schadelijk is voor de gezondheid en al helemaal niet bij 5G.
Er lopen onderzoeken die aan zullen tonen dat ook 5G straling niet gevaarlijk is en het tussen de oren zit.
Ja er schijnen mensen te zijn die overgevoelig schijnen te zijn voor allerlei straling. Deze mensen kunnen beter op een hutje op de heide gaan wonen naast de schapenherder.
Dit is trouwens al een discussie dat alspeeld sinds 3G mensen bij mij in de buurt hadden we geen dekking omdat een protestgroep dit tegenhield. Het heeft me heel veel moeite gekost om van mijn abonnement af te komen, ze probeerde het probleem telkens op te lossen. Ik had zelfs mensen aan de deur met meet apparatuur.
Het wellis nietes spel was ontstaan ja echt hoor er is wel dekking, ik foto's en zelfs een video op CD gebrand. Als ik op het dak stond had ik 1 streepje signaal.
Ik had diverse aangetekende brieven gestuurd en weigerde te betalen om dat het niet werkt. uiteindelijk een incassobureau en een deurwaarder.
Ik liet het gewoon voor de rechter komen en niets verbaast ik werd in het gelijk gesteld. Uiteindelijk heeft het me toch nog honderden euro's gekost omdat ik enkele rekeningen al had betaald. Ik kreeg niets terug ondanks de uitspraak van de rechter.
Ik moest dermate hoge kosten gaan maken dat het de moeite niet loonde. Ze wilde dat ik de dongle en de simkaart terug stuurde dat heb ik geweigert en ik heb de Dongele toen voor een leuke prijs verkoch toch nog iets terug van dat geld.
Moraal van dit verhaal
Ik zie het dus weer gebeuren dat "STRALING GEKKIES" actiegroepen gaan organiseren en wie weet krijgen ze het weer voor elkaar om de boel te stagneren.
Sommige mensen zijn in de verkeerde eeuw geboren.
Ach lexje...'Wetenschappelijk is het nog steeds niet aangetoond dat 3G en 4G schadelijk is voor de gezondheid en al helemaal niet bij 5G.'
Ik heb gewoon even wat voor je gegoogeld, want kennelijk snap je nog niet hoe dat werkt.
Onderstaand treft je enkele artikelen waarin je meer uitgebreid kunt lezen over de genoemde risico’s en het speelveld waarin deze al dan niet serieus worden genomen. Dit alles met gedegen bronvermelding.
Artikelen en video’s:
1. 5G Space Appeal www.5gspaceappeal.org/the-appeal
In het 5G Space Appeal vindt u uitgebreide wetenschappelijke onderbouwing van de schadelijkheid van de straling van wireless technologie. Het appèl is d.d. 11 januari 2019 door maar liefst 31.291 personen en organisaties ondertekend en zal officieel worden aangeboden aan VN, WHO, EU, Raad van Europa en regeringen van alle landen.
2. Artikel Judith Jobse: Brandbrief wetenschappers: 5G risico voor volksgezondheid.
judithsblogjes.wordpress.com/2017/09/...
3. Artikel Wendy Schouten eigenkracht.blogspot.com/search/label/...
4. Appeal aan WHO en UN door 221 verontruste wetenschappers in 2015: www.iemfa.org/
5. Deze politieke resolutie uit 2011 met aanbevelingen op grond van de toenmalige wetenschappelijke bewijslast. Die is alleen maar gegroeid sindsdien terwijl het beleid de andere kant op is gegaan: assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2...
6. Video lezing dr. Hans Moolenburgh mbt gezondheidsrisico’s van zendmasten:
www.youtube.com/watch?time_continue=2...
7. Overzicht van adviezen en voorzorgsmaatregelen in andere landen www.stopumts.nl/pdf/Compilatie-RF-str...
8. Blijf actueel op de hoogte via de site stralingsbewust.info/
9. Studies that show WiFi and Devices Health Effects 76 pagina’s aan informatie
pdfs.semanticscholar.org/12ef/ef95f87...
Citaten:
Professor Victor Moshchalkov van het Departement Natuurkunde en Astronomie aan de K.U.Leuven: “De permanente blootstelling aan elektromagnetische straling beukt als een pneumatische hamer op ons lichaam in. Over schadelijke effecten op moleculair en cellulair niveau bestaat nu geen discussie meer. Het recente BioInitiative Report van 2012 spreekt boekdelen.” *
Het BioInitiative Report nam meer dan 3.600 wetenschappelijke studies en reviews – en dit op alle mogelijke niveaus: van moleculaire en cellulaire studies, over proeven op dieren als bij mensen tot casecontrol studies, epidemiologische onderzoeken en meta-analyses – onder de loep. Dit rapport spreekt klare taal: “Er zijn substantiële bewijzen dat elektromagnetische straling leidt tot allergische en ontstekingsreacties, veranderingen in het immuunsysteem en beschadiging van het DNA. Verder zijn er ernstige aanwijzingen dat dit op lange termijn kan resulteren in DNA-breuken en kankers, permanente celstress en vroegtijdige veroudering en wijziging in de hersenfuncties. Bovendien treden deze effecten al op ver beneden de huidige stralingsnormen. De stralingsnorm moet drastisch worden teruggebracht.
Prof. Dr. Adlkofer rapporteert al in 2007 op basis van de Europese Reflex-studie en de Interphone-studie:“DNA-breuken ontstaan bij 1/40 van de aanbevolen stralingsnorm. Dit toont aan dat UMTS tien keer schadelijker is dan 2G en dus leidt tot een grotere kans voor kanker. (…) Er is geen twijfel: UMTS/3G is veel gevaarlijker dan 2G.” (Momenteel wordt ongevraagd 4G uitgerold = 10 keer sterker dan 3G)
Prof. Dr. Stefaan Van Gool, kliniekhoofd van de Afd. Kinderhemato-oncologie van het U.Z.L. en buitengewoon hoogleraar aan de K.U.L.: “Er zijn onweerlegbare bewijzen voor de schadelijke effecten van de elektromagnetische straling. Het zou eigenlijk de taak van de operatoren en de industrie moeten zijn om te bewijzen dat ze niet schadelijk zijn”
Het Freiburger Appell, ondertekend door meer dan 1.000 Duitse artsen en meer dan
40.000 burgers (*): “Het ongehinderd binnendringen van continu straling in woon- en werkomgeving, (…) In gevaar zijn speciaal zwangeren, kinderen, tieners, oudere en zieke mensen. (…) Wij zien het stijgende aantal chronische zieken ook als gevolg van een onverantwoordelijke grenswaarde politiek,” de uitbouw van draadloze ‘slimme’ energiemeters met als gevolg het onvrijwillig blootstellen van miljoenen tot biljoenen mensen aan gepulste microgolfstraling moet onmiddellijk stopgezet worden.” (Prof. Dr. Olle Johansson van het Karolinska Instituut) (*)
Prof. Dr. Leif Salford (diensthoofd neurochirurgie in de universiteit van Lund): “De beïnvloeding van biologische processen bij mensen door niet-ioniserende elektromagnetische straling is het ‘grootste biologisch experiment ooit’. De dag van vandaag is het niveau van elektromagnetische straling in onze omgeving 10 miljoen keer groter dan het ooit geweest is”. “Het aantal gerapporteerde gevallen van elektrogevoeligheid is gestaag aan het stijgen sinds 1991, toen het voor het eerst werd vastgelegd. (…) De geëxtrapoleerde trend toont aan dat men kan verwachten dat minstens 50% van de bevolking tegen het jaar 2017 zeker gezondheidsklachten hiervan heeft.” (*)
Prof. Dr. Belpomme (voorzitter van de Franse instelling voor onderzoek naar kanker (ARTAC)): “We hebben hier te maken met een ernstig probleem voor de volksgezondheid. Ik zie steeds meer ouders op consult komen met kinderen, zelfs peuters en baby’s. Die kinderen hebben hoofdpijn, concentratie- en geheugenstoornissen, moeite om zich uit te drukken of dyslexiesymptomen… worden veroorzaakt door dit soort straling en/of door schadelijke chemicaliën.” (…)
Tja lex, vroeger moesten mensen ook niet gaan zeuren over asbest...
@Camo | 18-07-19 | 13:06:
UMTS
Afkorting voor 'U Moet Toch Sterven'.
De specialisten die hard roepen dat 5G veilig is, moeten we maar is vragen hoeveel geld ze er voor krijgen om die onzin te roepen.
( Is Geld belangrijker dan volksgezondheid ? )
Als ik supersnel internet wil, gebruik ik dat thuis over glasvezel kabel. Dus rot op met dat Mobiele 5G Techniek.
Ik ga geen 4k / 8k film kijken op mijn mobiel, en ga geen game downloaden van 100gb op mijn mobiel.
5G heeft geen een voordeel, Glasvezel is veel beter en daarmee kun je ook van alles mee
( Alle zendmasten zijn met glasvezel verbonden )
Met 5G kan de overheid een 3d scan maken en alles spioneren, en dan zijn ze huawei aan het aanvallen over spionage.
( de overheid wil zelf 5g misbruiken )
@zeropointenergy: jouw argumenten zijn exact de mijne. China is er niets bij. 5G heeft alleen zin bij een continue scan van de omgeving. Of bij draadloos en op afstand overnemen en besturen van voertuigen. Maar de “Europese gps” is daar ook goed genoeg voor. Autonome voertuigen hebben het absoluut niet nodig want er zijn vaste gps zenders verkrijgbaar waarvan je er een op een straathoek neerzet. De huidige 5G als consumenten product is klinklare onzin.
Mensen die hard roepen dat 5G gevaarlijk is moeten zich afvragen of het gevaar niet tussen hun oren zit. Er zijn specialisten die het kunnen oplossen. Het word ook nog vergoed door de ziektekostenverzekering.
5G is geintroduceerd door de Cabal die vreest voor de ontwaking van de mensheid. Als gevolg van positieve cosmische invloeden zal ons DNA evolueren en staan wij op het punt om weer in contact te komen met ons hogere bewustzijn.
Dat houdt in dat wij allen toegang gaan krijgen tot Akashic records en alle informatie die is opgeslagen in het DNA van ieder persoon. Alles wat wij in het leven gedaan hebben kan dan door iedereen worden gezien. Je kan dit het beste vergelijken met foto's of video's. Alles zal bekend worden van iedereen. En dat betekent dat de val van de Cabal onafwendbaar is.
Om die reden proberen zij ons 5G door de strot te duwen. Met deze technologie willen zij voorkomen dat wij die natuurlijke "Goddelijke" gave terug krijgen.
De specialisten die hard roepen dat 5G veilig is, moeten we maar is vragen hoeveel geld ze er voor krijgen om die onzin te roepen.
( Is Geld belangrijker dan volgezondheid ? )
Als ik supersnel internet wil, gebruik ik dat thuis over glasvezel kabel. Dus rot op met dat Mobiele 5G Techniek.
In godsnaam vriend... Blijf van de drugs af!
Uhm excuseer. Mijn reactie was aan iemand anders gericht. Reageren op mijn Phone is schijnbaar niet aan mij besteed. Nogmaals excuses.
Ik heb niet eens normale 4G of 3G in mijn huis/wit dorp. Mijn tuin heeft soms een enkel streepje zo nu en dan. En dat in Zuid Holland!
Massale volkssterfte... dat is goed nieuws voor het milieu!
Het is vast nodig voor toekomstig rekening rijden ofzo
Bingo! Niet aan gedacht.
Nee he! Mijn vrouw net genezen van RSI krijgt ze zo natuurlijk weer het 5G syndroom.
Weet je zeker dat ze niet lijdt aan het No disease syndrome ?
@Nichtsneues | 18-07-19 | 08:35: dat denk ik niet en ook ASI is niet geconstateerd. ( aanstelleritus)
Goede zaak de toekomst is morgen.....
Het is weer zover hoor. Vroeger was dit gezeik er met de umts masten tegenwoordig beter bekend als 3G. Deze zouden super gevaarlijk zijn etc etx. Nu bestaat dat systeem al heel wat jaren en merken we er niks van. Nu begint hetzelfde gezeik opnieuw. Maar iedereen wil natuurlijk wel allemaal een telefoon met snel internet hebben. Als je 5g zo gevaarlijk vind en ziek wordt etc, koop dan geen telefoon. Deze zend namelijk evengoed uit.
Ik heb nog nooit hoofdpijn gehad en heb dus geen idee hoe dat voelt maar in de keuken staan met de magnetron aan voel ik in m'n hoofd..
Ben heel benieuwd op wat er komen gaat. Gelukkig is m'n huisje hartje centrum in deze zieke tijden zo maar € 1500 pm waard en voor dat geld is er vast wel een leuk 5g vrij hoekje in Portugal ofzo beschikbaar..
Opknopen die lui die deze ellende over ons afroepen.
Ik vind 3J's wel genoeg hoor.
4G is voor mij voldoende en als ambulances en Uber en zelfrijdende auto's 5G nodig hé ben dan gaan ze dat maar lekker zelf financieren. Voor de consument is 4G ruim voldoende. 5G is over the top.
FvD is de oplossing
youtu.be/xLyZYpdUuyc
Het is een wapenwedloop. We moeten, maar willen we eigenlijk wel? Het is duidelijk dat het van de meeste mensen niet hoeft. Maar we hebben geen keus, blijkbaar.
We hebben wel een keuze. Kies een provider die geen 5G aanbiedt. En laat anderen zichzelf maar leegtrekken met 5G. Maak dan ook echt de keuze een 4G aanbieder te contracteren.
@Willem_Oltmans | 18-07-19 | 00:40: Ja, dat gaat werken. Of course. De oudere generatie die alles niets meer kan schelen en het niet meer bijbeent allemaal (en bovendien nog gezagsgetrouw zijn ingesteld) klikken blindelings op het vinkje om hun abonnement te upgraden. 5G is niet te stoppen. We hebben geen keus.
@Willem_Oltmans | 18-07-19 | 00:40: in principe heb je gelijk. In een kapitalistische maatschappij kun je enkel stemmen met waar je geld aan uitgeeft. Hoef de geschiedenis niet op te halen met mindere technologie die superieure technologie verdringt omdat men er niet aan wilde, toch? Betamax tegen vhs bijv, of de VR-headset die in de jaren 90 al bestond van ik denk sega. Uiteindelijk gaan bedrijven voor het product wat winstmaximalisatie oplevert. Alleen zijn wij denk ik het product, net als onze data, in dit geval. En de corporaties zijn klanten van die data. Dus of het in dit geval opgaat ons simpelweg te onthouden van gebruikmaken van 5g om het tegen te houden betwijfel ik zeer.
@mozaard | 18-07-19 | 01:12: ik kan niet voor u spreken maar in mijn geval luisteren mijn ouders op dit soort onderwerpen naar hun kinderen. Het gaat de kinderen in de regel namelijk meer aan dan hen, zij zijn meer op de hoogte van recente technologische ontwikkelingen en zij zijn er ondertussen ook wel uit dat tv staatspropaganda is in het verlengde van corporaties. Maar daar is dan ook wel een tijd van deprogrammering aan vooraf gegaan. Misschien had ik geluk met mijn ouders maar ik kan me niet voorstellen dat dit zo een unieke situatie is. Besides, wat hebben ouderen nu aan 5g. Nog minder dan wij.
G5 mast op het torentje plaatsen
Kijken hoe lang men blijft zitten
En zo simpel is het. En op z'n privé voorgevel.
de foto is onleesbaar
Straling Protest tegen uitrol van 5G-netwerk
“5G stop. Wij willen ons leven terug!” “Kies voor gezondheid! 5G weg ermee!”
Den Haag - Actievoerders verzamelen zich op de Hofplaats om te protesteren tegen de uitrol van een 5G-netwerk. Leden van de anti-5G-belangengroepen maken zich zorgen om de gezondheidseffecten en de privacy. Onlangs waarschuwden meer dan 180 wetenschappers en artsen uit 36 (sic) landen voor het gevaar van 5G, dat zal leiden tot een enorme toename van onvrijwillige blootstelling aan elektromagnetische straling. FOTO: ANP/ROBIN UTRECHT
Ik denk overigens dat er velen zijn die geen last zullen hebben van 5G. Maar wat met die minderheid die er wel hinder van ondervindt? Hebben zij gewoon pech? Er is nergens een stukje perceel in het land waar zij eraan zullen kunnen ontkomen. Ik vrees dat zelfs Rottumerplaat voorzien zal worden van een 5G-antenne. Is er niet online een plaatje beschikbaar ten aanzien van de dekkingsgraad in 2020?
Doet me denken aan een verhaal dat ik een tijdje geleden las. Het was meen ik in Duitsland, waar protesten waren tegen een of andere zendmast die ergens in een stad was neergezet. Heel wat mensen hadden allerlei lichamelijke klachten gekregen sinds dat ding er stond. Klein detail echter: dat ding was nog niet aangesloten, er werd dus nog geen enkele straling uitgezonden. Niettemin hadden velen er erg veel last van...
@Argyronauta | 17-07-19 | 23:56:
Haha een placebo zendmast.
Hetzelfde met hoogspanningsmasten. Die moesten weg, vervolgens lagen de kabels onder de grond uit het zicht en alle klachten waren weg terwijl er nog steeds straling was.
@elco485 | 18-07-19 | 06:36: De demping in de grond is hoger.
Anders ff een mast neerzetten naast t huis van Chuck McGill de broer van Jimmy uit "Better call Saul".... om te testen dan...
Spoiler......... Chuck is dead baby
@Plaktong | 18-07-19 | 07:14: waarom doe je dat? Wat win je er mee om met spoilers te gaan gooien? Ik vind het maar kinderachtig.
omzagen die masten, die Chinezen nemen het niet zo nauw (haha) met onze privacy en data....
Punt is dat het er tienduizenden zijn. Met het omzagen van slechts een mast red je het niet. Ook niet met het saboteren van tientallen.
Chinezen boeit het ook niet dat hersenen gefrituurd worden. Veiligheidsvoorschriften boeit hen sowieso niks. Het is maar dat de Westerse markten ernaar vragen, want anders leveren ze zonder schuldgevoel levensgevaarlijke bagger.
Maar ik weet eigenlijk niet hoe gevaarlijk het is. In Istanboel wordt 5G in ieder geval gebruikt, maar ik heb ook met Google Translator niks kunnen vinden over Turken die zich zorgen maken over 5G-straling. Idem dito voor Zuid-Korea. Daar maken zij zich meer zorgen over de teleurstellende kwaliteit van hun 5G-netwerk. www.ft.com/content/1ff639a4-a85a-11e9...
Leuke anekdote. Ik gok online. In 5 jaar goedgegaan. Nog niet 1 maand een xiaomi telefoon gekocht omdat zowel samsung als iphone er mee uitscheidden en ik wel aan een toestel toe was dat snel genoeg was maar een goede prijs/kwaliteitverhouding had. Account bij bookmaker gehackt in mijn slaap. Bookmaker logs gestuurd, enz, geld teruggekregen van ze, bleek dat iemand mijn account waarvan ik letterlijk dagelijks het password randomize heeft ingebroken en alles heeft verspeeld in roulette, in 1 poging. Ik bedoel maar, niet zo nauw nemen met onze privacy is een mooi eufemisme.
Asbest kon ook wel...
"Ik heb dan ook nergens last van." zal veelal de gedachte zijn. Het is nog altijd een minderheid die de problemen ervan ondervinden - en dat zijn toevallig niet de decisionmakers in Den Haag of de witte boorden bij de telecommunicatiebedrijven.
@TeeJee.
Kleine aanvulling.
Het vermogen aan watt is afhankelijk waarvoor je de radar wilt gebruiken.
Kleinschalig als de radar van Amsterdam gebruikt 15 watt. 2 km bereik.
Valkenburg zal vast wel hoger in wattage hebben gezeten, moest vliegdingen sturen tot Denemarken. Dat is 800 km.
Eindelijk aandacht op GS hiervoor. Wel een wat lafjes getikt artikel, met die sarcastische toonzetting voor de zekerheid.
De enige link erin naar de Telebelg betreft ook al zo'n zwak artikel. Verwijzen naar een conspiracy-website hoeft nou ook weer niet, maar iets er tussenin zou fijn zijn.
De wetenschappers/artsen hadden in 2017 wel degelijk een punt: www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/14/motie...
Voeg jij dan eens wat toe als je het zo belangrijk vindt.
oké maar werkt die 5G op mijn Kermit?
Heb er nog 1 liggen, kopen ?
@Gokmaar | 17-07-19 | 22:49: roflol
GS wordt eindelijk wakker. Maar doe eens wat meer aan journalistiek in plaats van dit stemmingmakende artikel. Wie zijn de "belanghebbende partijen" die "tot 9 september mogen reageren" op het regeringsvoorstel? Kunnen burgers hier (in georganiseerde vorm) iets mee? Welke partijen moeten zij benaderen om hun zorgen te uiten? Waar is het voorstel uberhaupt integraal te lezen? Etc. etc.
GeenStijl, doe je werk! (en maak eens voort - de tijd dringt, zo niet we het point of no return al ver gepasseerd zijn!)
Dit kan ik wel beantwoorden. Gezien het op gemeentelijk niveau wordt ingevoerd kan er geloof ik een awb-bezwaarprocedure worden opgestart door wat de AWB aanmerkt als belanghebbenden. Hier zijn weer criteria voor als zie nl.m.wikipedia.org/wiki/Belanghebbend...), bestuursrecht was ronduit mijn slechtste vak en veel meer zinnigs kan ik er dan ook niet over zeggen dan dit maar ik denk dat wanneer overal deze masten komen te staan eigenlijk iedere burger een belanghebbende wordt door de nabijheid van de masten. Awb staat overigens voor algemene wet bestuursrecht.
@Michiel85 | 17-07-19 | 23:10: Dan is het voor GS (én hun lezers!) interessanter dergelijke initiatieven tot inspraak op te sporen - en serieus te belichten. Dit artikel is gewoonweg te licht.
@mozaard | 17-07-19 | 23:29: ja dat ben ik met u eens, maar omdat GS dit toch niet zal doen heb ik het in dit geval maar gedaan omdat ik er toevallig nog net iets vanaf weet.
@mozaard | 17-07-19 | 23:29: GS heeft ook een ongelofelijke meerwaarde aan het inhuren van een bestuursrechtjurist om hen hierbij te helpen. Dubbel en dwars de FTE waard.
Die bomen worden gekapt, om dalijk na de '0-meting' makkelijk te kunnen scoren op klimaat doelen. Gewoon een hele buts bomen terug planten.
Die frequentie moet toch nog geveild worden? Qua militaire security kon dat sowieso toch nog jaren niet? Nu ineens wel? En dus lift 5G voorlopig mee op 4G en 3G? Dus voorlopig ook geen landelijke dekking noch volle capaciteit (dwz 100x sneller). Het bedrijfleven wil IoT om consumenten beter te bespieden. Uw profiel kan dan eindelijk weer verder aangevuld worden. Politici vinden dat daarom ook interessant. Dus u moet klaargestoomd. Alsof dit uw grote wens is. Internet komt uw huiskamer binnen, uw schuur, uw ijskast, uw boekenkast. We gaan alles in kaart brengen. Tokkiepower. Dit allemaal terzijde natuurlijk.
klaargestoomd
Leuk..
Wat gaat men nu in kaart brengen dan, wat nog niet bekend was met 4G?
Het zal gebracht worden alsof de consument er vooral baat bij zal hebben, zoals het nóg sneller binnenhalen van een hele speelfilm(!). Who cares?!?
Precies. In Zuid-Korea is men in ieder geval niet tevreden met hun 5G-netwerk.
Iot heeft helemaal geen 5G nodig maar LoRa
Nu een ouwe tig-dehandse loodfolie walsstraat kopen en alvast folie gaan produceren nou de loodprijs nog niet door 't dak schiet.
Was getekend: een ouwe radarpeuk (aka hersteller 3cm en 7mm radarsystemen).
Hier heb je je antwoord @TeeJee..
@Gokmaar | 17-07-19 | 22:10:
Dit is geen antwoord op mijn vraag, maar wel een handelaar die handig in gaat springen op de paniek onder alu-hoed mensjes.
@TeeJee | 17-07-19 | 22:15:
U vroeg om de frequenties en 3cm en 7mm klinken mij vrij bekend in de oren.
Nu gebruiken we puls radar. Veel veiliger en veel meer precies.
Maar nog steeds in die range.
Radar techniek is niet mijn ding. Maar wel machtig interessant..
@Gokmaar | 17-07-19 | 22:33:
Voor radar, afhankelijk van toepassing, worden meerdere banden gebruikt. Dus het is helaas nog steeds geen antwoord in casu uw anekdote.
Daarnaast is het nogal van belang om te weten wat dan het vermogen was van de door u genoemde radar, en de eventuele afscherming van de betreffende onderdelen.
Maar goed, u geeft zelf al aan dat radar techniek niet uw ding is. Het is vast een interessante anekdote, maar met 5G heeft het op deze wijze weinig van doen. Een fijne avond, zeg ik dan maar.
@TeeJee | 17-07-19 | 22:37:
U ook een fijne avond.
Dit geluid komt een little too late GS. Er zijn al vijf testgebieden in Nederland waar 5G straalt. Platteland Groningen (ter 'compensatie' van de aardbevingen hahahahaha), hartje Amsterdam, haven Rotterdam, Drenthe en snelweg Helmond. We worden langzaam gekookt. Ze hebben zelfs niet een Wadden- of Zeeuws eiland of Veluws gebied opgenomen als uitzonderingsgebied, als proef. Nee, heel NL is de sigaar.
Grafietbehang kopen, doet.
En de hele dag binnenblijven?
Als hobby elektronicus, je weet wel, nerd vak idioot. die speelt met weerstanden en condensatoren, die alles probeert. Wat een boel geld kost. Vaste klant van elektronica winkels, sloopt transistors in een hoog tempo..
Die micro elektronica waardeloos vind.. behalve wat in mijn test troep zit..
Brandwondjes aan zijn vingers zijn niet te tellen, door verkeerde houding van soldeerbout.
Diverse onvrijwillige hartmassages, door niet ff de tijd te nemen om te meten of die condensator echt wel leeg is ?
Die gast zegt; 5G is veilig op 2 km afstand.
Ik ga jullie niet vervelen, met magnetron frequenties en zo, doe ik niet.
Hele dag 50 micro watt door je sodemieter is NIET gezond.
Cel trillingen en zo..
Ik bedoel maar..
Zo maar iets.. in je achtertuin met je kids spelend met een bal..
Als ik een tranciever aangeboden krijg voor reparatie, ben ik altijd voorzichtig.
Zijn toch heel wat wattjes die je even moet slikken met testen.
5G zit veel te hoog in de band om veilig te zijn.
Memorabel;
Radar monteur op vliegveld Valkenburg, moest radar antenne controleren, maar was vergeten de radar uit te zetten en werd ziek, bleek dat zijn ingewanden gekookt waren, ging dood natuurlijk, maar tja domme fout, kan gebeuren.
5G niet doen, krijg je spijt van.
Mja... wie ben ik..
Ik hap toch even;
Wat was de band van die radar?
Ik snap de noodzaak ook niet. 4G is snel en overal is wel wifi. Optimaliseer die batterijen een keer van laptops en telefoons daar zit iedereen op te wachten. Nog een snellere frequentie waar ook wetenschappers vragen bij stellen qua gezondheid. Voor wat? Een vlog van een idioot bekijken?
@Dirk III | 17-07-19 | 22:03: 'Noodzaak' is bijv. augmented reality. Onder andere, naast andere lucratieve speledingetjes waarin 'we' voorop willen lopen.
@TeeJee | 17-07-19 | 21:59:
Geen idee.. spullen uit 1960. Amerikaans dat dan weer wel.
En natuurlijk een Philips oscillator.. OOK dat..
Als mede vakidioot en zendamateur, sluit ik me volledig bij je tegel aan. Voor de hobby kom ik op opstelpunten waarbij we ook 4G antennes op enkele meters passeren om bij de spullen te komen, maar we kruipen wel een stukje over de daken om die beam niet vol in de kont te kijken. Die straling is gewoon gevaarlijk en kankerverwekkend. Bij de hoge frequentie van 5G en de vele opstelpunten nemen de gevaren flink toe. De overheid kan niet zeggen dat het schade oplevert aan levende organismen omdat 5G niet op grote schaal is toegepast. Hoe kun je in godsnaam dan wel uitgaan van het tegengestelde? Er wordt met de gezondheid van alles en iedereen gespeeld ten gunste van de telecomlobby. Straks jaren later gaat men met droge ogen, de winsten in gedachten, zonder enige schaamte letterlijk over de lijken. Vervolgens steekt iedereen die er goed aan verdient heeft, de handen in de lucht en schreeuwt voordat er wat gevraagd wordt, dat men het met de wetenschap van nu, toen anders had gedaan. Te laat. Vele kankerpatiënten verder, maar de winsten zijn veilig binnen en de bevolking kan letterlijk de kanker krijgen.
@Gokmaar | 17-07-19 | 22:08:
Veel plezier met uw hobby.
Weerstandjes en elco's waren toch maar resp een stuiver en kwartje per stuk? Anyway. Ik lees onderzoek dat 5G qua golfjes zo kort zijn dat ze je huid niet (eens) penetreren. Dus hoe gaat dat dan interne hitte maken?
Iets anders is natuurlijk naast die krachtige zendmasten gaan staan. Laat staan een radar. Appels en peren. Dat was altijd al zo en daarom staan die dingen hoog geplaatst. En die 5G antennes op bushokjes is juist short range en niet krachtig, begreep ik dus.
Volgens mij is dat 5G er alweer uit voor het landelijk dekt. Then let's go 6G and 7G. Dat testen ze in Japan en China toch al? Werkt hopenlijk met dezelfde mastjes straks ;-) Terwijl de noodzaak aan 5G zeer matig is? Maar goed, de roverheid heeft hier het bedrijf nu eenmaal hun roofgereedschap beloofd. Zo snel mogelijk IoT uitrollen dus. Data-handel is het nieuwe goud. Dat is wat achter deze hype ligt?
@Kopieerapparaat | 17-07-19 | 22:09: gelukkig recent gestuit op een procedure om te genezen van kanker. www.mycancerstory.rocks/ het klinkt alsof ik eindelijk in de gelegenheid kom het persoonlijk te testen binnenkort. We zullen het zien. Ik zit vooralsnog veilig in mijn huis te schuilen waar de golven geblokkeerd zouden worden.
Beste gokmaar. Een radar zendt microgolfstaring uit, een magnetron dus. Ga je daar direct voor staan dan loopt het slecht met je af. 5G is een andere golflengte en het effect daarvan dringt nauwelijks dieper dan de huid. Het is allemaal niet zo moeilijk. Lees gewoon eens een boekje over EM-straling.
Tis véél en véél erger hé, die dingen zijn niet alleen op zendmasten, maar ze worden ook in lantaarnpalen, verkeerslichten, bushokjes etc. geplaatst, godverde.....
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190716_00114922/gemeenten-verplicht-om-5g-masten-te-plaatsen
Interessante link! Gemeenten zijn verplicht mee te werken aan implementatie van 5G. Onder het kopje nep-participatie laten ze de bewoners nog een keuze, zoals in de omgeving van Zutphen. De keuze om het aan je woning voorbij te laten gaan heb je met 5G niet. It's all over the place. En de lokale/regionale bladen praten de grote bedrijven na en zijn louter positief dat ze ein-de-lijk ook mee mogen doen met de steden die al lang voorzien zijn van glasvezel. De onnadenkendheid! www.destentor.nl/zutphen/volgend-jaar...
Zo'n lantaarnpaal heeft toch geen snel internet nodig, die hoeft maar een keer per dag aan en weer uit.
Vrouwen met een gevoelig G-punt krijgen er onophoudelijk orgasmes van
Daar heb die van mij anders nu al last van, met die zendmast van mij....
@A333aan | 17-07-19 | 21:30: allemaal fake :-)
@surffee11 | 17-07-19 | 23:02: projecteert uzelf niet op de capaciteiten van anderen ._.
Ik ben zendmastvluchteling.
In sommige landen, Frankrijk bijvoorbeeld, wordt WiFi al een aantal jaar verboden op scholen/crèches waar jonge kinderen aanwezig zijn. Dit doen ze vanwege gezondsheidsrisico’s, voor de rest is er niets aan de hand.
Gaat u maar gerust slapen... Uw overheid waakt over u...!
Yep. Hebben ze geen hard bewijs voor, maar ze doen het uit voorzorg.
Zwitserland ook.
De scholen en de MSM hier zijn geïndoctrineerd en lopen achter de grote bedrijven aan. Wat de gemeente zegt is goed. Scholen huilen tranen dat ze zonder 5G niet mee kunnen komen en hun concurrentiepositie zien verslechteren tegenover scholen die bijv. in dezelfde regio wel glasvezelkabel hebben. In plaats van zich te profileren als internetvrije school! Waarom digiboards voor kleuterklassen? Alleen maar om de kinderen voor YouTube te zetten zodat de juffen even een kwartiertje ontlast zijn. Muziekles in de hogere groepen? Welnee, de leerkracht zoekt wel een koddig filmpje op. Het is geen uitzondering, maar dagelijkse praktijk!
Ik wil liever meteen al 6G.
lol
Komt eraan. Kwestie van tijd. Maar eerst 5G even afwachten.
Waar moeten we naar toe als we over een jaar of tien allemaal de vliegende vinkentering hebben?
Hoe heet die kliniek in Den Dolder...?!
@Nemo_Tenetur | 17-07-19 | 21:04: ja goeie, daar uittesten!
@surffee11 | 17-07-19 | 23:03: geniaal. Waarom ook niet?
Er zal geen ontkomen aan zijn. Sommigen zullen dansend ten onder willen gaan (vergelijk de Titanic), ander zullen strijdend ten onder gaan. youtu.be/QXOikSqJ83k?t=2540
@mozaard | 18-07-19 | 00:11: ik dacht hieraan: youtu.be/3c66w6fVqOI
Wacht maar tot de onheilsboodschappen hier verschijnen. Zeer gevaarlijk die 5G. De insecten gaan er dood van want hun antenae, de voelsprieten vangen die straling pricies op en daarom gaan al die beestjes dood.
Je schijnt je neusharen niet langer dan 6 cm te moeten laten worden anders gebeurt hetzelfde.
Dit heb ik ook vernomen. Bijenpopulaties raken van streek door wifisignalen o.a al kan ik niet vaststellen in welke mate hierdoor en in welke mate van roundup e.d. al zou monsanto werken aan een mechanische bij waarmee ze als het inderdaad zo is makkelijk kunnen afdwingen hoeveel geld ze willen hebben voor bestuiving. Let wel, ik heb dit gehoord, kan geen bron overleggen hierbij.
@Michiel85 | 17-07-19 | 23:21: De Trouw kopte in 2014 "Straling zendmasten deert bijenvolken niet" om meteen in de eerste zin van het artikel weer te ontkrachten. Betrof destijds in 2014 een onderzoek van Universiteit Wageningen - toen er nog geen 5G was. www.trouw.nl/nieuws/straling-zendmast...
@mozaard | 18-07-19 | 00:18: blijft de vraag over wat dan wel de oorzaak is :/
@mozaard | 18-07-19 | 00:18: dat artikel gaat er van uit dat de faraday cage in de beehive de bijen beschermt maar wat ik begreep van de problemstiek is dat de navigatie buiten die bijenpopulatie, navigerend naar de gewassen die ze bestuiven en weer terug, juist ontregeld wordt door de straling. Dus leuk dat ze onderzoeken of de straling bijen deert, maar dit is het punt helemaal niet.
Al dat geouwehoer dat het slecht voor ons is geloof ik allemaal wel. Alles is slecht... Wie wil er tegenwoordig 'echt' oud worden...?! Je komt in een verpleeghuis terecht waar niemand naar je omkijkt want mag niet veel kosten... Wat ik wel als probleem zie is dat 5G zeer goed te gebruiken valt voor 'microwave surveillance'... Overal hangt straks een flinke hoeveelheid straling in de lucht. Straling weerkaatst op personen en objecten en met de juiste apparatuur kan de weerkaatsing opgevangen worden en hier kan beeld uit worden gecreëerd. Op deze manier kan er door daken en muren worden gekeken. Ik heb gelezen dat er inmiddels satellieten bestaan die hiervoor ingezet kunnen worden en als deze nog niet bestaan komen die er vanzelf. Dan blijft de vraag waarom de overheid bij 'rechtschapen' burgers naar binnen zou kijken. Antwoord is dat ze dat inderdaad echt niet bij iedereen gaan doen. Maar wanneer ze willen, kunnen ze het dadelijk ook. Een druk op de knop met uw gps coördinaten en ze zien exact waar u zich in uw huis begeeft... Mooi hè, technologie...! We leven in speciale tijden...
Als ze door muren willen kijken, dan is 5G de slechtst denkbare oplossing.
Beste TeeJee, geeft u verder ook argumenten of moet iedereen raden waarom...?! Ik begrijp echter wel wat u bedoelt maar u heeft het mis... De 5G wordt alleen als weerkaatsing afgevangen door frequenties die wel door uw muur en dak heen gaan... Het gaat om de kracht van een signaal rondom een persoon of object. 5G is straks overal sterk aanwezig... 4G en WiFi kunnen hiervoor ook gebruikt worden maar 5G is veel krachtiger en dus makkelijk op te vangen van grote afstanden...
@Nemo_Tenetur | 17-07-19 | 21:03:
5G heeft juist een probleem met afstand, vanwege de hogere frequentie en de kortere golflengte. De combinatie hiervan zorgt er voor dat penetratie van de golf, dus door muren heen, veel beperkter is. Het is zelfs zo dat de bladeren van bomen en regenval al een beperking voor dergelijke signalen zijn.
De energiebehoefte om dat signaal sterk genoeg te maken, om die afstanden wel te kunnen overbruggen is enorm, en zou op korte afstanden zeker leiden tot een te hoog stralingsniveau. Dit kan dus niet, en daarom wil men zoveel zendstations plaatsen.
Nou kun je dit wel oplossen door meerdere stations synchroon te laten zenden/ontvangen, en eventueel gefocuste 'stralen' te laten lopen. Echter, daarmee creëer je weer een situatie waar de energie van de golf veel hoger is, waardoor het boven het toegestane niveau kan komen. Het is tevens een hele dure oplossing die relatief veel ruimte kost.
Met andere woorden; de kracht van het signaal is juist NIET hoog, de afstand van de golf is juist kort, en dat is feitelijk één van de grote beperkingen van 5G.
Interessant draadje!
Beste TeeJee... U begrijpt het concept 'Microwave Surveillance' blijkbaar niet... Google het eens, zou ik zeggen... Het gaat niet over de penetratie van 5G, het gaat juist om de weerkaatsing op en absorbatie in objecten en personen, dat wordt vervolgens opgevangen door frequenties die wel overal doorheen gaan. Dat kan omdat sommige hoge frequenties met sommige lage frequenties conflicteren. 'Interferentie' noemt men dat. Deze interferentie wordt opgevangen, dat kan bijvoorbeeld door een satelliet zijn maar ook drones, en hieruit kan beeld worden ontwikkeld. Uw argument heeft alleen betrekking op 'data-spionering'. 'Microwave surveillance' heeft NIETS met data te maken. Men vangt bijvoorbeeld interferentie op met 200 MHz die afkomstig is van 3,5 GHz (5 G). Welke frequenties het exact zijn weet ik niet maar zoek het concept eens op in plaats van beginnen te schreeuwen over zaken waar u klaarblijkelijk geen kaas van gegeten heeft...!
@Nemo_Tenetur | 17-07-19 | 22:14:
Beste Nemo,
Ik heb u heel exact uitgelegd waar de beperkingen van 5G zitten, en hoe de zaak in elkaar steekt.
Dat u daar niet naar wenst te luisteren, en gelijk in theorieën verschiet over "surveillance", vertelt mij wel weer genoeg voor 1 avond.
Dat u mijn nette en feitelijke tegel durft te classificeren als "schreeuwen", en dat u het gelijk op de man gaat spelen, zegt ook wel weer genoeg.
Past u wel op? Die schroef in de muur houdt u in de gaten hoor.
Ach ach ach! Jongens... We hebben een overheidtrolletje....! TeeJee, nog eenmaal. De beperkingen waarover u spreekt in 5G zijn in het concept waarover ik spreek (ter uwe genoegdoening zal ik gebruik van uw 'dogwistle' vermijden, goed?!) dus geen beperking maar een 'pre'... Het gaat om de straling en dus niet het signaal. Binnenshuis geeft ieder apparaat die straling dus ook af. Voor zover ik begrijp is het uiteindelijk de bedoeling dat 5G WiFi vervangt. Ook al penetreert het signaal dus niet goed door muren, het is straks gewoon overal aanwezig, ook binnenshuis. Als u mijn eerste tegel had gelezen had u begrepen dat ik me er verder weinig druk over maak, ik wilde alleen een concept met het 'roze leger' delen. Wat dat betreft laat ik uw 'jij bak' langs me afglijden omdat ik begrijp dat u hiertoe over ging omdat uw argumenten op zijn, en u blijkbaar te flauw bent om uw ongelijk toe te geven wanneer u zelf geen gelijk heeft... Prettige avond...!
* alle apparaten (in huis) = apparaten die communiceren over 5G uiteraard...
@Nemo_Tenetur | 17-07-19 | 22:43:
Kwalificaties zoals "overheidstrolletje" vallen strak binnen het denkkader van complot-theoristen die niet zo goed met feiten en realiteit om kunnen gaan, wanneer zij hiermee om de oren worden geslagen.
U diskwalificeert vooral uzelf in de discussie, maar dat moet u natuurlijk lekker zelf weten. Ik zal u even uit de droom helpen;
Welke apparaten gaan het dan zijn, wanneer het 5G signaal (in de hoge bandbreedtes) van buiten niet binnen kan komen vanwege de eerder genoemde beperkingen?
Dat zou betekenen dat ik in eerste instantie al een 5G capabele router in ijn huis heb moeten plaatsen. Maar goed; laten we voor het gemak daar even van uit gaan, dat dat zo is.
De door u eerder genoemde 3,5Ghz zit in het LTE spectrum waar ook 4G op zit, van 600Mhz tot 6 Ghz, en waar 5G gebruik van kan gaan maken. Daarnaast kan het in de range werken van 24 - 86 Ghz, Europees hebben we voorlopig 26Ghz afgesproken.
Welnu, aangenomen dat er iemand geïnteresseerd is die door u genoemde surveillance; bij 3,5Ghz (zit al in 4G) heb je een golflengte van 10cm, bij 30 Ghz is dat 1cm. Bij die laatste heb je dan al een flinke ontvanger en hele krachtige apparatuur nodig om een beeld te krijgen, nog afgezien van de eventuele vertraging wanneer dit via een satelliet moet verlopen. En denkt u dan; dan hebben we haarscherp beeld? Neen, dan weten we misschien net hoeveel personen ergens aanwezig zijn, en waar ze zich in een locatie bevinden.
U kunt zich voorstellen dat we bij een golflengte van 10cm er dus feitelijk helemaal geen ene jota aan hebben.
Verder nog iets, mijn beste?
@TeeJee | 17-07-19 | 23:02: goed gehandled.
@TeeJee | 17-07-19 | 23:02:
Even zelfcorrectie;
3 Ghz = 10cm golflengte
3,5 Ghz = 8,56cm golflengte
U snapt het dus echt niet... Ongelooflijk! Voor de vierde keer; Het gaat niet om hogere frequenties, het gaat om de lagere frequenties... Nogmaals, ik weet niet de exacte frequentiebanden omdat dit niet helemaal mijn gebied is, maar bepaalden frequenties conflicteren met elkaar. Dit heet 'interferentie'. Wanneer u naast uw telefoon zit moet u voor het gemak uw 5G telefoon zien als een lamp in het donker. Een lamp waarvan de lichtstralen enigszins in uw huid absorberen maar gedeeltelijk weerkaatsen, ook op uw muren en spullen. Vervolgens heb je vele 'octaven' lager op de frequentieband, bv ergens rond de 150 of 200 MHz (een frequentie die vanuit de ruimte makkelijk de aarde haalt) ergens een ongebruikte frequentie zitten die conflicteerd met het signaal van uw 5G telefoon. Daar ontstaat 'ruis' van. Dit kunt 'u' niet zien of horen maar is wel aanwezig. Die ruis wordt dus door een ontvanger opgevangen, wat makkelijk kan rond de 150 tot 200 MHz en die ruis kan worden omgezet naar beeld. Die veel lagere frequentie 'ziet' dus als het ware zijn eigen interferentie waarvan geweten wordt dat dit komt door 5G want daarvoor wordt hij naar binnen bestraald. Omgekeerd kan 5G dus in principe 'gezien' worden door de andere frequentie, alleen ziet hij 5G niet maar de ruis die de twee met elkaar hebben. Zo... Nu heb ik u de 'Nijntje tot 4 jaar' uitleg gegeven en als u verder nog vragen heeft verwijs ik u naar wikipedia aangezien daar genoeg over het onderwerp te lezen is. Wat ik hier verkondig is nota bene niets nieuws en bestaat al lang met andere frequenties. 5G vergemakkelijkt het echter veel meer en kan dus mogelijk de reden zijn dat men zo'n haast heeft met de uitrol van een onnodig snel netwerk, toch? Nogmaals maak ik me er niet bijzonder druk over. Het fascineerd me, that's all! U 'jij bakken' over completgekkie etc. doen mij werkelijk helemaal niets! U verandert er niets aan dat u ongelijk heeft in deze, en blijkbaar bent een ongelooflijk zure verliezer... Uw vrouw en kinderen kunnen daar waarschijnlijk goed over meepraten na 'spelletjesavond'...! Nogmaals, prettige avond!
* mogelijk wordt er nog een derde frequentie bij gebruikt om te 'voelen'. Dit weet ik echter niet zeker...
@Nemo_Tenetur | 17-07-19 | 23:34:
Ik heb u net de frequentie verteld; van 600 Mhz tot 6 Ghz, dat is de lagere frequentie van de 5G.
Daarnaast heb ik exact vertelt dat u, vanwege de golflengte van de frequenties, een beeld zal krijgen waar u nog niet eens een persoon op zou kunnen vinden, laat staan herkennen, via de door u beschreven methodiek. De interferentie van een lagere frequentie (met een nog VEEL langere golflengte!) creëert niet opeens een bijzonder helder beeld voor uw "surveillance", eerder vice versa.
Ik betwist niet dat het fenomeen bestaat, ik betwist dat het ook maar enige wijze een vorm van surveillance is waar eenieder ook maar iets op kan zien.
Zelfs in de hoge frequenties van 5G , 24-86 Ghz, gaat u er geen personen op kunnen herkennen, nog afgezien van de benodigdheden voor een real-time applicatie van waar u op doelt.
U heeft het schijnbaar in uw hoofd zitten dat deze methodiek, hoewel correct conform natuurkundige principes, heldere beelden op gaat leveren.
Helaas voor u, hoe vaak u ook poogt uzelf gelijk te geven, is de werkelijke wereld geen CSI Miami.
Prettige avond, en droomt u lekker verder.
Ik moet u inderdaad toegeven dat ik de beelden nooit zelf heb gezien, noch heb ik enig idee hoe dat er precies uit zou moeten zien. Dat gezegd hebbende, ben ik verheugd dat u toegeeft dat mijn concept volgens natuurkundige begrippen mogelijk 'zou' moeten zijn... In hoeverre daar wel of geen (haar)scherp beeld uit gecreëerd kan worden is een discussie waar wij beiden het antwoord niet op weten. Agree to disagree, dus...! Wel is het zo dat overheden op gebied van onderzoek naar mogelijke vormen van spionage, vele jaren verder zijn als wat zij toe geven. Ze spenderen er miljarden aan. Al die troep in the spyshop is inmiddels achterhaalde nonsens. Allemaal manieren op frequenties die in de koude oorlog al werden gebruikt. Overigens is het concept wat ik bespreek al mogelijk met een wifirouter en het opvangen van de signalen met ontvanger voor beweging/ sportspelletjes op de playstation of xbox in een kamer ernaast. Daarbij kunnen al aardig menselijke beelden worden gecreëerd. Het concept is in beginsel vrij simpel dus. Speculeren over de uiteindelijke mogelijkheden begint bij het testen van de natuurkundige wetten. Die blijken dus in orde waardoor het minimaal een interessante theorie is waarom overheden wereldwijd zo'n haast hebben bij de uitrol, vindt u niet...?! Wellicht heeft u gelijk en zijn ze niet zo ver, echter worden de meest vreemde zaken inmiddels ontwikkeld. Wel eens gehoord van LiFi bijvoorbeeld?! WiFi over licht door Led lampen... en.wikipedia.org/wiki/Li-Fi?wprov=sfl... Ook dit ligt in het verlengde van het concept dat ik u heb proberen uit te leggen alleen is al veel meer over bekend. Als het natuurkundig mogelijk is, is het dus gewoon mogelijk! Beste TeeJee, de wonderen zijn de wereld nog lang niet uit en ik vrees dat er veel meer mogelijk is als wat u zich realiseerd... Prettige avond!
@Nemo_Tenetur | 18-07-19 | 00:38:
Aangezien ik nimmer betwist heb dat interferentie bestaat, valt er ook niks toe te geven. Begrijpend lezen, etc etc.
U mag van mij gewoon blijven geloven dat u er bruikbare beelden uit gaat krijgen. Het grote nadeel van geloof is dat realistische argumenten er geen grip op hebben. Zoals ik al zei; droomt u lekker verder.
Vaarwel.
Uw laatste antwoord is gewoon dom en betweterig gelul... Zowel uit weerkaatsing van straling en interferentie kunnen beeld worden ontwikkeld. www.quora.com/How-can-I-use-a-microwa... of scholar.google.nl/scholar?q=microwave... Hoe bruikbaar de beelden zijn is echter het enige punt van discussie. U ontkent een bestaand concept omdat u uw ogen sluit voor de doorontwikkeling van een proces dat technisch gezien goed mogelijk is en bovendien al lang gebruikt wordt... U bent af... Lul rustig verder dus... Tot ziens...!
Uw laatste antwoord is gewoon dom en betweterig gelul... Zowel uit weerkaatsing van straling en interferentie kunnen beeld worden ontwikkeld. www.quora.com/How-can-I-use-a-microwa... of scholar.google.nl/scholar?q=microwave... Hoe bruikbaar de beelden zijn is echter het enige punt van discussie. U ontkent een bestaand concept omdat u uw ogen sluit voor de doorontwikkeling van een proces dat technisch gezien goed mogelijk is en bovendien al lang gebruikt wordt... U bent af... Lul rustig verder dus... Tot ziens...!
@Nemo_Tenetur | 18-07-19 | 12:22:
Nemo, je bent er gewoon uitgeluld op feiten en realiteit.
Accepteer dat, en ga ergens anders lopen janken.
Komt hij weer met zijn 'jij-bakken'... Sodemieter toch een eind op, man... U ontkent een fenomeen dat gewoon bestaat. U sprak eerder over 'begrijpend lezen'... Nou, lees eens een stukkie begrijpend dan...?! Het fenomeen bestaat, wordt gebruikt en op dit moment ongelooflijk doorontwikkeld... De vraag is niet 'of' het kan, maar in hoeverre hier al bruikbaar beeld uit gecreëerd kan worden... Ik ben van mening, welke feitelijk en technisch is onderbouwd, dat ze hiermee veel verder zijn als wat u wilt zien... Ik heb verschillende bronnen gepost en u kunt verder zoeken 'Microwave sensing technology' www.google.com/search?client=ms-andro... Ontkent u dit, dan ontkent u wetenschap... In dat geval bent u waarschijnlijk zo'n 'reliegekkie' die gelooft dat de aarde 50.000 jaar geleden op wonderbaarlijke in 7 dagen is geschept... Ik lach u en uw argumenten van harte uit... Nogmaals, u bent af als een gieter...
@Nemo_Tenetur | 18-07-19 | 14:01:
Blijf vooral jezelf voor lul zetten.
Uit je eigen link:
It would require both an active microwave transmitter and a pretty large aperture receiver and also some pretty sophisticated computing and very fast electronics to actually use microwaves for making surveillance images, and even then you might only learn information such as how many people are in a room, and roughly where they are.
Begrijp je dat? Dat is bij 30Ghz!!! en dan heb je dus nog STEEDS geen helder beeld. Je kan daar niet op doorontwikkelen, je kan geen HD beeld creëren uit beelden met een onverbeterlijke resolutie die er uit zien alsof ze door een aardappel zijn gemaakt.
Dit is wat er feitelijk en technisch, EN natuurkundig mogelijk is. Jouw domme, stupide en ronduit dwaze 'mening' is daarin niet relevant. De keiharde feiten en realiteit voegen zich niet naar je waanbeelden.
Dat je een gekkie bent heb je ondertussen wel ruimschoots bewezen. Dat wel.
Weg met 5G!!
boreale straling
@Aicar.Ketonen | 17-07-19 | 20:57: ja en ook slecht voor de uilen van Minerva
Punt is dat niemand de lange termijn effecten kent die misschien wel eens desastreus zouden kunnen zijn. Een ander punt is dat investeringen zo snel mogelijk terug verdiend moeten worden. Follow the money dus. Na ons de zondvloed!.
"Eind vorig jaar waarschuwden 180 wetenschappers uit 36 landen voor de mogelijke risico’s van het nog te bouwen 5G-netwerk. De stralingsdichtheid gaat flink stijgen, maar de gevolgen voor de volksgezondheid zijn onbekend. De wetenschappers stellen dat uit sommige onderzoeken blijkt dat er een verband is tussen straling en hersentumoren, Alzheimer en onvruchtbaarheid bij mannen", aldus AD.
www.ad.nl/politiek/straling-antennes-...
Precies zo is het, de lange termijn effecten. Volgens sommigen hier ben je een complotwappie als je twijfelt, lijkt me verstandig om inderdaad veel meer onderzoek te doen naar de lange termijn effecten. Maar de economische belangen, o zo belangrijk.
@sprietatoom | 17-07-19 | 20:53: Tja, als ze iets NIET onderzoeken dan weet je gelijk hoe laat het is. Geen enkel land is zo sterk in "onderzoeken" als de bevolking iets wil wat zij niet willen.
@A333aan | 17-07-19 | 21:12:
Ja waar blijven die Kamervragen dan?
@2tribes | 17-07-19 | 21:54:
En ja ik weet dat nu reces is.
Vanuit demografisch standpunt bekeken kan 5G dus maar het beste zo snel mogelijk wereldwijd worden ingevoerd. Hoe meer sterfgevallen als gevolg van hersentumoren, hoe beter. Wijzelf zijn niet in staat onze bevolkingsaanwas te reguleren, dan moet het maar via verhoogde sterfte gebeuren...
En de frequentiebanden waar 5G op komt zijn sinds de oerknal volledig stralingsvrij geweest, tot binnenkort dus. Echt waar.
Agenda 21
Euh. Ik begrijp dat dit een sneer is naar aluhoedjes gevuld met onbegrijpbaar sarcasme? Zoiets?
Nee dat was de post over Tupac. Die snapte ik gewoon echt niet terwijl ik altijd wel scherp ben als ik zit te poepen.
5G wordt ons opgedrongen door de Eu. De Belgen talmden en moeten nu per dag E 5000,- dwangsom betalen na veroordeling door het Eu hof te Luxemburg. tweakers.net/nieuws/154926/belgie-moe...
Iedere keer als er een nieuwe techniek komt heb je paniekzaaiers en complotdenkers. Toen de stoomtrein kwam zouden de koeien zure melk geven van de schrik als zo’n ding passeerde en mensen zouden die waanzinnige snelheid niet eens overleven. En bijde introductie van UMTS (G3 geloof ik) werd er ook hel en verdoemenis verwacht van al die elektrosmog. Dus dat kan nu weer in de herhaling met 5G.
Toen de vluchtelingen kwamen en de omvolking van Nederland begon hadden ze het ook niet bij het juiste eind. Niet alle verandering is een verbetering
Klopt maar nu er dooien vallen is het menens
@weerwolf | 17-07-19 | 20:51: Ze hebben het meestal niet bij het juiste end....
Ik kreeg het aangeboden van Vodafone.es voor 7.50 euro.
Nou weet ik niets van internet en telefoons, dus drie jaar geleden had ik ruzie omdat internet steeds uitviel. Iets met tekort ofzo. Dus ik zei , ik wil 24 uur internet, dat kon ineens, iets met sateliet, maar ging ook nog in het Spaans, dus ik dacht kijken wat gebeurt, heb bu drie jaar, betaal wel meer, maar heb gewoon altijd internet.
Die aanbieding voor 5G heb ik niet gedaan, het werkt nu, heb er geen verstand van, weet niet of het ook via sateliet gaat, maar heerlijk , gewoon 24 uur internet.
"Hee, er zit een knop op je teevee, die helpt je zo uit de puree, druk em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten." Altijd verbonden zijn met van alles en nog wat is niet altijd een zegen. Door sneller internet ben ik niet meer gaan verdienen; ik heb het gevoelsmatig er wel drukker door gekregen. Interconnectiviteit - we doen het onszelf (en ons nageslacht) aan.
@mozaard | 18-07-19 | 00:40: die connectiviteit draagt er aan bij dat mensen alleen nog headlines lezen, de mens een kortere aandachtsspanne heeft dan een goudvis (1 seconde korter) terwijl dit 20 jaar geleden nog 5 seconden langer was. Er zijn legio redenen waarom corporaties het willen doordrukken en geen waarom wij het zouden moeten slikken.
@Michiel85 | 18-07-19 | 02:34: 10 jaar, typo.
Prima zo. Doet de klimaatapocalyps er ook niks toe. Voordien zijn we allemaal walking dead van de 5G geworden.
Ach met mijn aluminium hoedje op neuk ik iedereen de moeder. Sterph allemaal maar. Geeft extra ruimte in NL.
Een 5g mast? Ik dacht dat die veel zwaarder zouden zijn.
Op elke straathoek een kleine antenne. Bij iedere putdeksel (in Belgie) bij elk bushokje (in Nederland), etc. etc. Tienduizenden staan in de planning.
Ik wordt hier bang en boos van.
Waar is Volkert als je hem nodig hebt?
Op wie zou hij zich moeten richten volgens jou? Als de tijd daar is zal het bij de grote jongens één grote wir-haben-es-nicht-gewusst-show zijn.
Waarom moet dit allemaal? Bomen kappen? Onze enige co2 eters? G5 masten? Wat willen ze er in hemelsnaam mee bereiken?
Wat dacht je van de bevolking onder controle houden.
New World Order.
Ik vind het echt shocking dat in alle steden zoveel bomen gekapt worden. Waarom is dat in hemelsnaam?
Ik ook.
Misschien omdat die bomen ziek zijn ?
Van de EU dictators moeten we van het gas af. NL is het braafste jongetje van de klas en gaat nu dus onze natuur vernielen om deze te verbranden in bio centrales
De bomen worden gekapt omdat deze de 5G-frequenties tegenhouden. De bladeren houden de microgolf straling tegen. Ook de muren van je huis houden het tegen en daarom moeten we allemaal aan de "SMART"-apparatuur, LED-verlichting en vergeet ook de slimme meter niet. We halen 5G zelf naar binnen.
Ook LED-verlichting is straks een onderdeel van het surveillance netwerk. Ze kunnen dan overal in je huis meekijken met alles wat je doet. Al is dat voorlopig nog met een lage resolutie.
@Good Meuning | 17-07-19 | 21:31: Ze? Wie zijn "ze"? Als u "ze" kent hoor ik het graag...
MK Ultra 2.0
En over 20 jaar iedereen ziek. Maar dat weten we alleen als de tijd eroverheen gegaan is.
Dit land is ziek. Tenminste dat lees ik hier elke dag.
Op termijn zal onderzoek aantonen dat Tsjernobyl een niemendalletje bleek.....
Wat de straling betreft, Toen we nog maar 3G hadden is onze overbuurvrouw overleden.
Ik wil natuurlijk niets suggereren, maar ze was pas 94.
Nu gaan we naar 5G. Kan je nagaan.
Iets spannender:
Naar ik begrijp heeft een 5G zendmast een kleiner bereik dan 4G.
Da's leuk voor de installateur, die er meer moet plaatsen.
Minder leuk voor de achterdochtigen onder ons. Het net wordt fijnmaziger.
Zonder "locatievoorziening" op je telefoon aan te zetten, is behoorlijk precies bekend waar je bent.
Nou heb ik niets te verbergen, ik zit op zee.
Zullen we maar zeggen...
Er zijn meer masten nodig die een kleiner dus minder schadelijk effect hebben (minder straling per mast). 5G is dus beter voor je gezondheid... proost!
Waar is toch die goede oude tijd gebleven dat GS vrij was van Niburu gekkies en 'woke' incels. Ik zie nu bijna meer berichten van complotwappies dan van nuchtere mensen die iets snappen van wetenschap. Iemand toevallig enig idee of er een alternatief is voor oude garde GS?
Wees blij dat de aarde plat is.
Daardoor is de ontvangst voor de mobiele telefoon een stuk beter dan wanneer de aarde rond zou zijn geweest.
Zoiets, bedoel je?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Incel
Leuk hoor. Maar complottheorie of niet... we worden natuurlijk wel genaaid waar we bijstaan te kijken natuurlijk. Let wel; Big Brother is watching you. 5G is er voor ontworpen dat al onze apparaten die sowieso al met elkaar kunnen communiceren dit straks nog veel beter kunnen. En onze “betrouwbare” overheid heeft hier straks alleen maar voordeel bij. Flitspalen en trajectcontrole zijn niet meer nodig straks. Je krijgt aan het eind van de maand gewoon een afrekening van de kilometers die je te hard hebt gereden. En zo zullen er nog wek meer praktische voorbeelden zijn waarmee we genaaid worden.
@Leduc | 17-07-19 | 19:45:
Een beetje zoals dat Chinees sociale punten systeem, maar dan op z’n Hollands.
@Leduc | 17-07-19 | 19:45:
Telefoon uitzetten.
Probleem opgelost.
@Kapitein Sjaak Mus | 17-07-19 | 19:57:
Staat hij dan echt uit of denk je dat hij uitstaat ? Batterij eruit halen voor de zekerheid..
@Leduc | 17-07-19 | 19:45: Denk je dit nu echt of zit je hier nu ons een beetje te trollen? De overheid is niet capabel om een dergelijk systeem op te zetten.
Wetenschap ? Beta's ? Er zitten er hier steeds minder. En wat er van over is is een merendeel onherstelbaar gedegenereerd.
@sprietatoom | 17-07-19 | 20:09:
Altijd een emmer water meenemen.
Als je je telefoon erin legt, heb je geen ontvangst.
@Nummer 14 speciaal | 17-07-19 | 20:21:
De overheid is niet capabel om überhaupt een functionerend IT systeem op te zetten. Geldverbranders.
@sprietatoom | 17-07-19 | 20:42:
Ik ben het nooit met je eens behalve deze keer
Lala er zoveel bomen gekapt zouden worden omdat 5G straling er niet doorheen zou kunnen dan staan gebouwen toch nog veel.meer in de weg?
Daarom is Groningen het proefterrein.
De golven worden opgenomen door water, bomen houden water vast, dus het zal me niet verbazen als de bomen daadvoor gekapt worden al vind ik het zelf onwaarschijnlijk dat dit is waarom her gebeurt.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:27: het
De aardbevingshoofdstad van Nederland blijft niets bespaard.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:27:
Wel helder dat je het zelf ook wat onwaarschijnlijk vindt..
Ik weet nog wel een poepgat waar je een 5G-mast in mag proppen.
Dit is geen datingsite.
Klaver die zware kritiek uit op de communistische partij in China, wow!
Het zou mij niets verbazen als de massale bomenkap het gevolg is van een ambtenaar die heeft berekend dat je zo veel geld kunt besparen. Geen blaadjes meer opruimen en zo.
Populieren zijn massaal aangeplant sinds de jaren zeventig. Maar het is een boomsoort die na pkm beet 35 jaar veel last van takbreuk etc. gaat krijgen en dus beter gekapt kan worden .
Niks aan de hand, zolang je maar geen aardgas verstookt.
In 1975 had je al de G6.
Inmiddels al de G8.
@Frau Merkel | 17-07-19 | 20:19: G5 is zoo 1974.
G elftallen zijn er al langer.
Belastingaangifte straks verplicht alleen nog maar per peperdure KPN 5G verbinding, anders hoge boete. En alle bomen moeten dood. Trots op ons land.
Er zijn in Nederland nu al supermarkten zonder caissières. Maar ja, er zal natuurlijk wel gecontroleerd moeten worden.
Met mijn stralingsvrije telefoon met draaischijf kan ik al geen keuzetoetsen indrukken en krijg bij instanties dus telefonisch niemand meer te pakken.
Laat de zombificatie maar beginnen. Kost een debiele bevolking en wat doden.
Maar wel snel internet!!!! 111!!
Jij hebt toch al supersnel internet?
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 19:24:
Maar nu ook mobiel!!!111!!!
Supersnel aluhoedje bestellen doet.
Zouden ze dan toch gelijk hebben?
Daar ben ik hier niet bang voor. Wij hebben al die 210 meter hoge schijtwindmolens.
Ik ben jaloers. Ik vind ze heel mooi
@kapotte_stafzuiger | 17-07-19 | 19:27: wil jij ze dan in je achtertuin?
U woont in de gemeente Hollands Kroon?
.... maar die zijn dan ook wel heel erg stil. (Alsof dat de pijn verzacht...) www.stichtingwindturbinemegaschadecla...
G4 gaat al sneller dan ik, behalve in het weekend dan.
Of het gevaarlijk is moet toch makkelijk te achterhalen zijn met wat ratten in een lab. Krijgen de 5G ratten eerder kanker dan ratten die niet aan de straling blootstaan ?
Het is al getest door kinderen van een basisschool in Australië, en aangetoond.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:21:
Slimme kinderen!
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:21: rectificatie, het kiemen van tuinkroos werd getest direct bovenop een wifi router en een control daar een meter vanaf. En hiermee werd aangetoond dat het schade oplevert aan levende organismen, geen kanker.
Ook planten reageren niet zo goed op dit soort straling. Hangt een beetje van de intensiteit en duur af afaik. Mensen en dieren idem.
Maar er is een plafond tot waar het veilig wordt geacht en daar zit het nog onder.
Zoekt u maar eens op hoe de magnetron is ontdekt (en waarom dat in een kooi zit). Radar e.d. ook.
Men zegt dat met name 5G zendmasten niet goed tegen haakse slijpers kunnen. Van horen zeggen dit hoor.
Een drone met een riffijnse handgranaat eraan doet wonderen.
Kunnen we mekaar straks nog sneller bellen:
"Heb jij het ook zo koud?"
of:
"Maakt die van jou ook zo'n herrie?"
“Heb jij ook zo’n hoofdpijn?”
@oranjerood | 17-07-19 | 19:32:
haha
@oranjerood | 17-07-19 | 19:32: Je moet je mobieltje ook niet tegen je hoofd houden. Maar ja, niemand wordt in dit land geleerd hoe je moet bellen.
Weet je nog dat wonen onder hoogspanningsmasten ooit ook prima was?
Ik heb bij het uitkiezen van een woning op een speciaal kaartje gekeken of er ook GSM-masten in de buurt waren. Dat verhaal kan nu in de prullenbak.
Normaal ben ik niet van de complottheoriën, maar nu zie ik een patroon: Hersenschade = stemmen voor Rutte en zijn eurofielen. Ik ga direct wat rolletjes alu-folie hamsteren!
Vandaar het toenemende aantal "verwarde " personen?
Zei toch dat elke 100 meter een repeater zou komen? Tadaa.
Je herhaalt jezelf.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 19:16:
En dat zeg jij?
Ja en jij nooit Kuifje haha.
Kom er maar in complotwappies!
Nee, 5G straling is ongevaarlijk. Het komt niet dieper dan de huid tenzij je echt bovenop zo'n antenne staat. Het kan enige opwarming geven maar ook dat is niet meteen heel erg schadelijk. Bij de open haard zitten geeft ook opwarming. Of een dagje in de zon. Die straling is overigens wél gevaarlijk want je krijgt er kanker van.
De straling van je mobiel is veel sterker dan van de masten. Dat heeft alles te maken met de natuurkundige wet over veldsterkte, die afneemt met het kwadraat van de afstand. Je mobiel direct tegen je oor houden is dus ordes van grootte "schadelijker" dan een zendmast op een paar meter.
Maar, ga vooral verder met al deze leuke onzin over de gemene overheid die ons dood wil hebben middels zendmasten.. Bier, chips, nootjes..
Het wordt opgenomen door water, dus nee, het is wel gevaarlijk.
Weer iets geleerd vandaag misschien.
20 cm van je afhouden, staat in elke bijsluiter. Dus bellen op luidspreker.
En complotwappies genoemd worden door schapen maakt ons niet uit. Is afgelopen tijd al genoeg gebleken dat we dat keer op keer hebben. Verbaast me niet jouw naam te lezen onder deze onzin trouwens. Straling is 200x de hoeveelheid van 4g en omdat t een korte golf is die niet door gebouwen kan penetreren maar wel door biologisch weefsel is het gevaarlijk. In Australië hebben de telecommaatschappijen de uitrol al teruggedraaid vanwege de medische bezwaren waarover medische specialisten aan de klok hebben geluid. Maar blijf ons vooral demoniseren met je gebrek aan kennis, jij zult de waarheid niet herkennen als t in je gezicht vliegt. Tenzij er NOS bij staat, i guess.
5G is in China de oorzaak van o.a. massale konijnen sterfte.
@letopuwzaak | 17-07-19 | 19:17: meesten zijn getest op 15mm afstand
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:18: dat we keer op keer gelijk hebben*
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:18:
Definieer "straling" eens voor me?
@TeeJee | 17-07-19 | 19:20: pak t woordenboek?
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:18:
Joh. Gewoon ff terug naar school. Lesje over elektromagnetisme, golflengtes, veldsterkte. Etc etc. Zo moeilijk is het niet. Maar bij het woord straling alleen al gaan mensen op tilt.
Zonnestraling, uv B, daar moet je voor uitkijken. Krijg je bewezen echt kanker van.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:21:
Nee nee, jij begint een stoer verhaal en allerhande stellingen. Dan ga ik jouw vragen stellen, en jij gaat vervolgens onderbouwen.
Zo werkt dat, wanneer je iets wil stellen.
Geen antwoord = discussie verloren.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:25: sommige vragen zijn te dom om moeite aan te willen besteden.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:21:
Overigens; in Australië gaat de uitrol voorlopig gewoon door. Alleen niet met Huawei.
Waarom lieg je? Wellicht omdat je anders geen argumenten hebt? Om angst aan te jagen? Om je verhaal sterker te maken?
Waarom heb je leugens nodig Michiel?
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:28
Ah, je hebt dus geen inhoudelijke antwoorden.
Val jij even lelijk door de mand! Je bent dus gewoon de zoveelste zwetsende gekkie. Dank je wel, dat je dat even duidelijk hebt gemaakt.
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 19:25: zoek op barrie trower en succes met lezen.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:29: het werd genoemd bij wearechange in een interview
@TeeJee | 17-07-19 | 19:29: ik lees nu inderdaad dat het alsnog wordt uitgerold. Het was een omissie van mijn kennis in het onderwerp, geen bewuste leugen.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:33:
Sterker nog, het is al uitgerold, en wordt nu steeds verder uitgebreid.
www.cnet.com/news/5g-in-australia-sup...
Asjeblieft!
Dus, nogmaals, wat is straling dan volgens jou?
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 19:25:
EM-straling is niet bepaald onschuldig. Een recent (Nederlands) onderzoek toonde een correlatie aan tussen EM-straling en het ontstaan van ALS.
(kan geen linkje plempen maar o.a. newscientistdotcom heeft hier artilrl over)
@TeeJee | 17-07-19 | 19:35: laat ik dit prefacen met dat mijn studie rechten niets te maken had met straling en ik op de middelbare school nooit een les heb gehad over micro- of radiogolven, maar met wat ik beschouw als straling bedoel ik de golven die worden verstuurd door de lucht, zoals gsm, magnetron, radio. Nogmaals ik claim geen expert te zijn en wil die impressie ook niet geven en met mijn gebrekkige wetenschap over het onderwerp vertrouw op het samenvatten wat ik heb gehoord in videos over dit onderwerp. Wat straling nu precies is is voor een leek in het onderwerp als ikzelf een detail, ik maak mij zorgen n.a.v. de informatie die mensen als barrie trower dus stellen die werkzaam waren op dit gebied voor diensten van de overheid als MI5 dan wel MI6 (ook een mij onbelangrijk detail of het nu de geheime inlichtingendienst was of de 'gewone').
@Hendrik_de_Brave | 17-07-19 | 19:19:
Een oplossing voor Australië dus.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:44:
In dat geval raad ik je dringend aan dat cnet artikel te lezen, wat ik gelinkt heb. Het is een stuk genuanceerder.
Daarnaast; jij genereert ook straling, gewoon door te bestaan. En, technisch gezien, is zelfs geluid een vorm van straling.
@Computer_says_no | 17-07-19 | 19:43:
Nou sorry hoor maar ALS is zeer zeldzaam en veroorzaakt door waarschijnlijk een eiwit defect in combinatie met een genetische afwijking. Maar joh, EM straling is al zo oud als de aarde, elk vuurtje geeft het af, zelfs alles met een temperatuur boven nul Kelvin. Heeft nog nooit iemand kanker van gehad. Goed je moet niet in een magnetron kruipen uiteraard. Maar neem de zon, een zeer sterke EM straler. Die is gevaarlijk.
De schadelijkheid van straling hangt vooral al van de golflengte en de afstand. Gamma straling is inderdaad eng. Maar 5G.... Tsja.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:50: ik lees zojuist een artikel van nucheckt wat alles dat u zei ook stelt. Er zijn wel circa 200 onderzoekers die zorgen uiten over de gevolgen voor de volksgezondheid. Het lijkt me niet zo moeilijk om een onderzoek op te zetten met ratten zoals anderen hebben geopperd. Ik zal het stuk zometeen lezen, alvast bedankt.
@beste_landgenoten Excuus voor de belediging overigens. Ik liet mij even gaan omdat ik me gestaafd voelde in mijn gelijk, na wat te hebben gelezen ben ik hiervan teruggekomen.
Ik denk dat je je best zorgen kunt maken over de hoeveelheid straling bij elkaar opgeteld.
Zijn overigens wel degelijk onderzoeken gedaan, waarbij schadelijkheid is aangetoond. De duur en nabijheid is daar zeker van belang, maar wanneer er steeds dichter op elkaar bronnen worden gezet, is het dan gek om daar kritisch over te zijn?
Gemiddelde woonwijk kun je zo 30+ routers vinden op een willekeurige plek, en dat zijn dan nog zenders die 'terugpraten'.
Ok, u vraagt wij draaien: www.ellaster.nl/2019/04/09/wat-is-de-...
Is het met 5G net zoals met vaccineren? Krijg je er ook autisme en ADHD van?
Nee, wel kanker.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:14:
Kun je dat bewijzen Michiel?
@TeeJee | 17-07-19 | 19:31: dat is nou het punt, dat is nog niet eens goed getest voor zover ik weet en toch gaan we door met het uitrollen ervan, maar het is wel wat geopperd wordt door experts op het onderwerp als barrie trower.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:35: youtu.be/DLVIbPtNrVo
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:35:
Wat 1 enkele expert roept vind ik altijd wat minder relevant.
Wat ik wel relevant vind is veelvuldig onderzoek, door meerdere partijen, in meerdere landen, reproduceerbaar, en wat op goede wijze door de peer review gaat. Waar uiteindelijk een consensus komt, die te onderbouwen valt.
Wist je trouwens dat ratten, die langdurig en constant aan 2G en 3G werden blootgesteld (echt maandenlang, op max intensiteit), uiteindelijk ook kanker ontwikkelden?
Dat gezegd hebbende;
www.cnet.com/news/5g-phones-and-your-...
@TeeJee | 17-07-19 | 19:40: dat wetenschappelijke consensus leidend is is contradictief vind ik. Copernicus bijv werd ook weggehoond. Is het niet inherent aan wetenschappelijk onderzoek dat nieuwe vindingen tijd nodig hebben om hun weg te vinden in de consensus? Dat lijkt mij een gegeven.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:40: dat gezegd hebbende, cnet is ook 1 bron, dus ik snap niet goed waarom ik daar wel naar kan luisteren maar niet naar een expert als barrie trower die afgelopen decennia niet anders lijkt te doen dan aan de bel te trekken.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:47:
Omdat luisteren naar 1 expert nogal dom is, wanneer je het hebt over wetenschap.
De laatste quote is dan ook zeer sterk:
"But what we don't need is more fishing expeditions and cherry-picking of the literature. We need more systematic reviews of the existing research and more well-done studies focusing on health-related endpoints."
Daarnaast is de vergelijking met Copernicus nogal een scheve. Wij leven niet meer in een tijd van religieuze oppressie, waar het woord van de bijbel gelijk staat aan de realiteit.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:46:
Copernicus is zo'n beetje het standaard excuus van alle complotwappies. Alsof een afwijkende mening per definitie de waarheid is of zoiets. Vreemde lui...
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 20:05: nee, een afwijkende mening is niet per definitie waarheid, het is zelfs meer aannemelijk dat het tegenovergestelde juist is. Echter, bij werkelijk voortschrijdende wetenschappelijke inzichten is het niet meer dan logisch dat die consensus catchup zal moeten spelen. Door drogredenen toe te passen verzwakt uw verhaal enkel, echter iin dit geval heeft u waarschijnlijk gelijk, blijkt uit een korte zoektocht, maar drogredenen dienen niet om tot die overtuiging te komen.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:53: het zijn wel degelijk meer wetenschappers die dit stellen, wilde ik nog even kwijt. www.5gappeal.eu/scientists-and-doctors... ik wilde met het voorbeeld van Copernicus enkel stellen dat er altijd weerstand vanuit de status quo bestaat voor nieuwe inzichten die andersluidend zijn, dit staat los van de bijbel en de onderdrukking van de kerk in die tijd. Vaak is die weerstand terecht en het is goed dat die weerstand er bestaat en eerst moet worden bewezen wat gesteld wordt voordat het wordt aangenomen. In zoverre is de vergelijking inderdaad niet fair omdat ten tijde van copernicus het bewijs simpelweg niet werd erkend vanwege de kerk en dit nu niet zou gebeuren, maar dit was niet mijn punt.
In conclusie, eigenlijk ben ik het eens met de meeste punten die u voortbrengt in dit topic maar de autist die ik ben kan het niet laten te zeiken over de manier van beredeneren over wat in essentie neerkomt op details.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:40:
Dat is toch verontrustend, dat onderzoek met de ratten? Geeft dat geen aanleiding tot adviezen met betrekking tot 5G?
Duur, intensiteit etc.
@letopuwzaak | 17-07-19 | 20:56:
Het is alleen verontrustend wanneer ieder mens constant blootgesteld zou staan aan straling, zoals veroorzaakt door 2G/3G, op het maximaal toegestane niveau.
Uiteraard zal dit nimmer het geval zijn, want er is geen enkel mens die maanden lang aan een dergelijke stralingsbron blootgesteld zal zijn.
Tot nu toe heeft 5G geen aanleiding gegeven om de maximum hoeveelheid straling, per frequentie(-band) aan te passen.
Zoals Michiel ook laat zien in zijn link, is de wetenschap er nog niet uit in welke mate 5G gevaarlijk KAN zijn, en wat dan de limieten dienen te zijn voor deze nieuwe technologie.
Dat gezegd hebbende schrijft men ook weer in die link dat 5G volgens het IARC mogelijk kankerverwekkend is. Dat klinkt natuurlijk heel eng, alarmerend en als een sterk argument; koffie is echter volgens het IARC ook mogelijk kankerverwekkend. Poeh.
Vanuit de technische specificaties is er eigenlijk geen reden om bezorgd te zijn over de gezondheidsrisico's, maar vroeger dachten we ook dat sigaretten geen probleem waren voor het menselijk lichaam.
Concluderend; moeten we in paniek zijn over de RF straling van 5G? Nee, totaal niet.
Is het een goed idee om even pas op de plaats te maken en nog een paar jaar spenderen aan meer onderzoek? Absoluut.
Straling kan überhaupt niet goed zijn want er gaat energie door je lichaam hoe miniem ook. En dat met zo'n grote frequentie bij 5G.
Pak eerst je boek havo natuurkunde er nog maar even bij..
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 19:17:
Och onze prof. dr. ir. spreekt hoor. Maar vooral volhouden dat straling totaal ongevaarlijk is. Als ik jou was zou ik alle wifi routers/repeaters in je huis een groter vermogen geven, is een eenvoudige tweak. Goed bereik joh.
@sprietatoom | 17-07-19 | 19:21:
Straling KAN ongevaarlijk zijn. Er zijn een aantal variabelen die daarbij van belang zijn, zoals bijvoorbeeld de frequentie. Gelukkig is dat niet de enige variabele.
Mensen genereren trouwens zelf ook magnetische velden. Sta maar niet te dicht naast me!
Zelf heb ik in mijn werkzame periode een paar dagen op het dak van een flat gewerkt waar zo'n mast geplant was. De hele dag koppijn. En dat is alweer 15 jaar geleden.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:24:
Ik neem aan de frequentie, golflengte en het vermogen. Waarom zijn de vermogens van routers beperkt tot een bepaalde waarde, om gezondheidsschade te voorkomen. Mijn boerenverstand zegt dat straling niet goed voor je kan zijn als je er 24/7 aan bent blootgesteld maar heb me er nog niet echt in verdiept. Een keer een college gaan volgen bij prof. BL.
@sprietatoom | 17-07-19 | 19:34:
Laat dat nou net het probleem van 5G zijn. Omdat we er niet zoveel vermogen in kunnen pompen, vanwege maximum blootstellings vereisten, is het bereik beperkt en moeten we veel meer kastjes op hangen.
Als jij 24/7, maanden aaneengesloten, naast een stralingsbron gaat zitten dan ga je als vanzelf wel stuk ja. Zoals dus ook bij zonnestraling, wat al vele malen krachtiger is dan een 5G netwerk.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:43: geruststellend, hopelijk heeft u gelijk. Ik erken dat dit onderwerp mijn pet te boven gaat.
@Michiel85 | 17-07-19 | 19:49:
Ik ben zelf voorstander van meer onderzoek, voordat we dit doorvoeren, om meerdere redenen.
Ten eerste zou het mooi zijn om onomstotelijk te bewijzen dat het geen schadelijke gevolgen heeft.
Ten tweede kan het geen kwaad om even te wachten. 4G is voorlopig voldoende, en 5G is een aanzienlijke investering
Tot slot; 5G vreet meer stroom, in een tijd dat we juist eens na zouden moeten denken over ons gebruik van natuurlijke bronnen.
@El Sid | 17-07-19 | 19:25:
Werken op het dak ik kut.
Ik heb zelf ook hoogtevrees.
Snap dat je daar iets tegen probeert te doen, maar zuipen helpt niet.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:59: ik ben het hier mee eens. Tot slot, ik lees dit op nu checkt: "Westerink vertelt daarnaast dat het onduidelijk is of mensen met de invoering van 5G wel meer worden blootgesteld aan RF-velden. "Dit hangt bijvoorbeeld af van waar de 5G-stations worden geplaatst en hoe mensen hun telefoon gebruiken. Het is mogelijk dat de komende jaren de totale blootstelling zelfs lager wordt, omdat er wel meer antennes worden geplaatst, maar er per antenne waarschijnlijk minder hard moet worden gezonden."" Enigzins geruststellend en in casu blijk ik te angstig c.q. complotdenkend en haastig heb geoordeeld.
Ik vind zelf dat in de wereld van vandaag dit mij niet kwalijk zou moeten worden genomen, maar goed :)
@Kapitein Sjaak Mus | 17-07-19 | 20:02: U spreekt uit ervaring?
@Michiel85 | 17-07-19 | 20:34:
Het geeft des te meer aan dat het steeds moeilijker wordt om feit en fictie van elkaar te scheiden, en dat we als mens ons steeds meer informatie eigen moeten maken om tot een evenwichtig oordeel te komen.
Dat is moeilijk, en zal voor mensen met minder tijd of minder capaciteit nog moeilijker zijn.
Het is al heel wat dat je toegeeft wellicht te haastig te hebben geoordeeld. Dat soort zelfreflectie is niet iedereen gegeven, waarvoor kudo's.
@TeeJee | 17-07-19 | 20:40: dank :) inderdaad.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:59:
Was een ieder maar zo weldenkend en voorbehouden.
@letopuwzaak | 17-07-19 | 20:58:
Ik ben het ook niet altijd. Ik heb een ontzettend sterke neiging om met een gestrekt been de discussie in te vliegen, en ik schuw geen harde woorden. Hangt ook een beetje af van de reaguurder die ik voor me heb ;)
Is ook niet altijd handig. Maar ach, het is GS. Soms kom je dan echter weer tot leuke en boeiende discussie door even wat gas terug te nemen. Ach ja, niks menselijks is ons vreemd heh?
@sprietatoom | 17-07-19 | 19:21:
Dr ir. slechts. Maar toch, lees eerst eens wat over electromagnetisme. Ik raad het je aan.
Bomenkap in Amsterdam? In mijn stadje is ook de halve bomenpopulatie omgehakt en afgevoerd.
Waar niet. Half Nederland is de sigaar. En dat allemaal voor 5G (zeggen ze er niet bij natuurlijk). www.ellaster.nl/2019/04/09/wat-is-de-...
Haha, ja net als deze ingenieur en expert in EMF waves : youtu.be/F0NEaPTu9oI
Wat weet die nou, we weten tich allemaal dat het juist supergezond is om je xG telefoon zo dicht mogelijk bij je hart te dragen. Haha sukkels die ingenieurs en wetenschappers, gewoon vertrouwen hebben in de politici en ceo's van grote telco's, die hebben altijd het beste met ons voor.
Dat is gewoon de zoveelste talentloze 'engineer' met een scam om geld binnen te harken.
@Solar666 | 17-07-19 | 19:54: Waar rook is,is vuur.
Van rook krijg je luchtwegproblemen.
Heb zelf eens zeer pijnlijk incident gehad met een stralingsbron.
Ik zit zelf op G7, helaas heeft niemand dat nog dus ik heb er niet veel aan, maar ik heb het wel.
Ik heb die ook op de gitaar. Uiterst veilig.
@letopuwzaak | 17-07-19 | 19:11:
Mijn favoriete akkoord, een van de weinige die ik kon onthouden.
@Mr_Natural | 17-07-19 | 19:16:
En nog best een bijzondere klank!
Met wie belt u dan?
@letopuwzaak | 17-07-19 | 19:18:
Ja, op de een of andere manier anders dan alle andere, past ook overal bij.
Hehe
Vroeger hadden we op elke straathoek hoeren, wat is het verschil?
Van hoeren krijg je geen brandblaren.
@Nuuk | 17-07-19 | 19:11: Wel als je te hevig te keer gaat.
@ljcoster | 17-07-19 | 19:16:
Nuuk is nog jong denk ik. Hoop ik.
Hoeren zijn 50 G.
Voor de euro dan hè
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 19:18:
2 Geeltjes zeg je dan hè?
@Mr_Natural | 17-07-19 | 19:22:
2 keer voor een meier.
Daar komt het woord temeier vandaan, denk ik.
De constatering dat rondom zendmastgebieden bepaalde ziekten vaker voorkomen, is in de prullenbak gegooid nadat er geen bewijs werd gevonden dat dit door de zendmasten komt.
Dan houd je toch alsnog de (nader te verklaren) constatering over dat dit wél zo is? En aannemelijk dat dit door de zendmast komt, maar nog niet bewezen.
Ik vond dat zo raar. Heb dat in de jaren 90 eens gelezen.
Bij atf1 spraken ze al over balzakkanker als je die koelkast aan je broekriem had hangen.
@Jos Tiebent | 17-07-19 | 19:08:
Mensen hebben rechtszaken gewonnen die tumoren hadden, aangetoond door het dragen van de mobiel op het lichaam.
Hier zitten ook mensen tussen die uren per dag met de mobiel belden. Ze zijn allen in het gelijk gesteld.
@letopuwzaak | 17-07-19 | 19:12:
Rechtszaken, waarbij een rechter of jury beslist, staan niet gelijk aan wetenschappelijk onderzoek.
@frank4444 | 17-07-19 | 19:15: ik houd ze daarom goed droog, verpakt in alu.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:19:
Dat begrijp ik, de rechters hebben zich wel beroepen op wetenschappelijke feiten. Maar ik snap het verschil.
Waarmee ik ook meteen aangeef dat het blijkbaar een heel discutabel gebied nog is, ik pleit alleen erg voor voorzichtigheid..
Bezint eer ge begint.
Ik wacht wel op 8G voordat ik mijn Nokia 3310 ga inruilen.
Even op Google gezocht op afbeelding. Grapje zeker?
Dan is die nog lang niet versleten hoor. Milieuterrorist!
Ik zou zeggen eerst in verdiepen alvorens met allemaal van die stomme opmerkingen te komen, er is al veel onderzoek gedaan.
Jammer dat de vele onderzoeken zoals zo vaak elkaar tegenspreken van veilig tot gevaarlijk voor mens en dier
Ik vind het zo raar dat wanneer een onderzoek geen directe oorzaak voor een bovengemiddeld aantal ziekten kan vinden, de hele constatering ook maar van tafel geveegd wordt..
Dan vraag je je af welke belangen er meespelen.
Onderzoek... Grapjas. Money talks. Je koopt gewoon een onderzoeksresultaat. Zo komt Monsato ook weg met hun GMO. En jij dacht toch niet dat de roverheid ook maar iets geeft om jouw welzijn. Er mag terecht wel wantrouwend tegenover gestaan worden. Vooral wanneer de grote jongens erbij betrokken zijn want het gaat om veel geld.
@frank4444 | 17-07-19 | 19:10:
Ja, maar dat lees je dan nooit meer ergens terug.
Dus er blijft niet worden gezocht naar de oorzaak.
En omdat iets nog niet bewezen is, wil niet zeggen dat het niet de oorzaak is. Zo jammer dat die constateringen daarna weer stilletjes op de achtergrond..
@Vageling | 17-07-19 | 19:11:
ow ja,de grote duivel Monsanto komt weer eens om de hoek kijken. Wat een bullshit je kunt geen peer reviewed rapport vinden (ok misschien een of twee) die aantonen dat GMO voedsel op een of andere manier slechter voor de mens is. Zonder veredelingsbedrijven waren groenten nu niet te betalen.
Er moet toch een onderzoek zijn te vinden dat al iets van 5G heeft onderzocht op schadelijke medische effecten? Kan me niet voorstellen dat er geen bron ergens van is. Zag wel dat 5G te maken heeft met zelfrijdende auto's? Vraag me dan wel af hoeveel servergebouwen daar voor nodig zijn en hoeveel aan ons doorberekende stroom dat gaat kosten?
Dat is er ook. Gewoon te vinden op internet ook
@Beste_Landgenoten | 17-07-19 | 19:19:
Ga opnieuw zoeken dan maar. Dank.
Na al die stemmen op Timmerfrans is het mijn overtuiging dat de mensheid niet veel debieler kan worden.
Pleur maar vast 6G mastjes neer want aan de intellectuele vermogens van de mens is weinig meer te verknallen.
Hopelijk worden ze eens te dom om een rood potlood vast te houden.
Sandra Vogelaar zal wel weten waar ze het over heeft. Ze heet niet voor niets Vogelaar.
Aan haar uitingen te zien heeft ze al jaren 5G.
We willen allemaal X-Hamster en RedTube kijken in de bus en in de tram. In vol HD. Dan heb je wel 5 G netwerk nodig.
Maar je hebt altijd weer van die hypochonders die dan weer allergisch zijn voor 5G straling. Die moeten hun huis dan maar behangen met aluminiumfolie om de straling buiten te houden.,
Voor 5G is dat geen probleem. Dat komt amper door normale muren en glas heen.
@TeeJee | 17-07-19 | 19:04:
Net zo'n beetje als de wifi bij mij thuis.
Nederland testlab.We proberen alles eerst bij die domme schapen daarna gaan we door.
Die 5G is zo schadelijk niet. 6G dat gaat echt een hel op aarde worden.
De bijbel krijgt gelijk wij eindigen allemaal in het vagevuur.
www.theguardian.com/world/2019/may/04...
Ook een serieus probleem van 5G...
Iedereen kan tegen betaling alles plempen alsof het waar is bij The Guardian. Ze doen daar niet moeilijk of aan waarheidsvinding.
@bigstone | 17-07-19 | 19:14:
Dit is gewoon waar. Satellieten meten waterdamp in 24Ghz, dezelfde frequentie als 5G. Guardian of niet, dat zijn feiten.
Meest positieve effect van 5G is dat er nog meer ge-internet en dus minder ge-neukt zal worden. Dat heeft in principe een remmend effect op de groei van de wereldbevolking maar pakt secundair minder gunstig uit in het kader van immigratie en den grooten omvolking..
.. want ze zullen hun weg naar het door de smokkelaars beloofde land van melk en honing nog sneller weten te vinden.
Da’s geen 5G, da’s sea watch 3.
Al vele jaren bekend onder zendamateurs, hoe hoger frequentie de te gevaarlijker. Grappig is dat deze frequenties overeenkomen met die van een magnetron. Antenne masten zijn in feite een batterij magnetrons met de deurtjes open.
Lul niet zo stom ik ben zelf radio zendamateur.
@botbot | 17-07-19 | 18:57:
Hoe lang heb je je 27MC bakkie dan al?
Ja hoor. Ik zie het dagelijks. More and more people are getting insane in the membrane.
@2voor12 | 17-07-19 | 18:59:
Weinig 27MC kans ik heb mijn Pe licentie.
@botbot | 17-07-19 | 19:05: Tijdens mijn eerste vakopleiding op de VBS (Verbindingsschool Kon. Marine) in Amstelredamme in de seventies haalde ik 28 woorden morse nemen. Nu op m'n oude dag niet zo snel meer, maar je verleert het nooit. Sleutelen ook geen probleem.
Ach, achter een licentie aangaan is er nooit van gekomen, plus is dat hele gedoe toch aardig ingehaald door de tijd.
Onzin. Het enige gevaar van een magnetron is het relatief hoge vermogen dat je van dichtbij zachtjes laat koken, net zoals een gloeilamp van 1000 watt waar je naast gaat staan. En zichtbaar licht heeft een frequentie van een paar honderd teraherz, terwijl een magnetron straling van een paar gigaherz levert, honderdduizenden keren lager dan die van zichtbaar licht. En pas bij de ultraviolette kant van het licht wordt de energie zo groot dat deze schade aan het lichaam aanricht, ook bij lage intensiteit.
Maar het onderwijs is tegenwoordig ook niet meer wat het geweest is, dus krijg je allerlei samenzwerings- en spookverhalen. Net als die Duitsers die als de dood zijn voor "elektrosmog", genetisch gemodificeerd voedsel en atoomenergie, en daarom graag naar een heilpraktiker, homeopaat of andere kwakzalver gaan. Met al die groene zwetsers gaat het hier dezelfde kant op.
Dus dan kun je je kant-en-klaarmaaltijd ook opwarmen bovenop het bushokje, terwijl je op de bus wacht.
@Kinkfactor | 17-07-19 | 19:15: Voor Android is er de CW morsetrainer, leuke ap om het bij te houden
@lekgoot | 17-07-19 | 19:26: Yep idd
@botbot | 17-07-19 | 18:57: zeker d machtiging van pappa domoor
@Argyronauta | 17-07-19 | 19:25:
@Argyronauta | 17-07-19 | 19:25: Uw redenatie is van dusdanig pover gehalte dat ik het vermoeden heb met een stagelopend knulletje te maken te hebben. Een redenatie die dezelfde lijkt dat het niet uit maakt of een muur dik is of dun, je kunt er toch niet doorheen kijken. Informeer naar de gevolgen van röntgenstraling vervolgens radioactievestraling.
@nokkenaskettingklem | 18-07-19 | 15:45: Tja, als je niet weet wat het verschil tussen röntgenstraling, radioactieve straling (bedoeld zal zijn gamma-straling) en radiostraling is, dan heb je op school toch niet goed opgelet. Dan kun je van deze theoretisch fysicus misschien toch nog wel een en ander leren.
5G schijnt 170%mmeer energie te gebruiken. Dus 5G-schaamte kom er maar in.
www.computable.nl/artikel/nieuws/mobi...
In Brussel zelf is 5G tegengehouden. Een totaal onafhankelijk onderzoek naar de g3volgen van 5G zou welkom zijn, maar met de corrupte VVD aan het roer kun je dat wel vergeten.
Hele slimme jongens daar in Brussel die weten waarover zij praten.
Molenbeek zo dicht bij de EU-toren van Babel was al heikel, maar er ook nog gemicrowaved worden? Nee.
Zet de zendmasten maar rond het EU parlement en de kinderdagverblijven van de EU plucheplakkers. Ze mogen allemaal gratis testen. Eens kijken hoe groot het animo is.
Wel handig iedereen als proefkonijn te gebruiken voor 5G zonder enige verantwoordelijkheid.
Goed bekeken iedereen als proefkonijn,het slaat wel nergens op maar het bekt heerlijk.
De positieve kanten van staatscontrole komen bovendrijven want als je meer 5g antennes plant kan je ook meer draadloze camera's aansluiten wegens de hoge datasnelheden van 5g.
Elk voordeel heeft zijn nadeel.
www.dutchcowboys.nl/techinasia/chinez...
nl.express.live/chinees-sociaal-kredi...
www.elsevierweekblad.nl/buitenland/ac...
De overheid plaats enkel draadloze camera's om -wanneer het hen uitkomt- te zeggen dat ze juist op dàt moment uitgeschakeld waren.
@CLoVis | 17-07-19 | 19:03: Het zou mij niet verbazen als dit ook voor bedrade camera’s geldt. “Oost-Indisch doof” was ooit een normale uitdrukking; “Oost-Indisch blind” zou de nieuwe kunnen zijn.
Ik zal toch moeten reaguren, 3d of 5g is mij om het even.
ipv wat quasi-grappige conspiracydingetjes te roepen is het misschien ook wel handig om je eerst eens wat verder in de 5G-materie te verdiepen, GS. hier een nuttig linkje, doe er je voordeel mee.
youtu.be/VJVY9Q7q3Ks
OMG! EINDELIJK BEWIJS!!!1! Heb je ook zo’n filmpje over vaccineren misschien?
@blikjegrolsch | 17-07-19 | 18:49: Ik ben wel benieuwd naar aardstralen.
@McSplutter | 17-07-19 | 19:36: Daar heb ik van opa nog kastje liggen op zolder.
Was erg duur in de jaren 50.
Als je een goudvis naast een 5G-mast legt en je een week later weer gaat kijken zal hij inderdaad wel deaud zijn. Probeer het nog eens mèt gevulde vissenkom.
Ik heb dit geprobeerd met 12 puppies. Week later allemaal deaud. 5G mast stond nog geeneens aan! Nu zelfde onderzoek met hondenvoer.
‘Dolle koeien’ door 5G. Geinig. Toen de stoomtrein kwam (die duivelsche uitvinding!) zouden de koeien ook al zure melk gaan geven. Koeien raken maar niet gewend aan modernisering zo blijkt.
Het mooiste vind ik nog die ooievaars die hier in de buurt een nest met jonkies op een portaal boven een drukke spoorlijn hebben (Vaarle).
Sneller internet is niet nodig met al die kutterige internetbundels die bestaan.
Daarnaast zijn er de nodige vragen m.b.t. de neveneffecten van 5G. Voor mij is duidelijk. 5G? Nee.
Bundels van 4GB voor 30 euro per maand. Waar je in Azië 30GB krijgt voor 5 euro. En nee dat is niet vanwege hogere personeelskosten hier ofzo want het is allemaal dezelfde apparatuur, personeel is er amper nodig.
Zonder 5G worden de mensen nooit dom genoeg om te mennen.
En te bekeren tot mossel
Haha nou, we zitten toch best redelijk op schema qua dom toch!.
5G als we Rutte en kompanen eerst effe een maandje of 12 aan een paal binden om te kijken wat er gebeurt strak plan? Of de 2de kamer eerst effe volplempen met een paar 5g sprieten? Idee?
Pas op: de VVD.
Zouden er 'Knorren' werkzaam zijn bij Huawei? Zo ja, dan wordt ook uw Privacy zonder blikken of blozen verpatst. Over 10 jaar is er wel weer een keer een spoeddebat. Wie dan leeft, wie dan Casht.
Ik heb een 5G-mast, nog nooit klachten gehad, alleen maar complimenten.
Ik heb een GGG mast. Wel een beetje out-dated, maar ik ben er tevreden mee..
@hotnot, een GGG mast is voor mij onbekend. Wat ik wel weet is dat GGG voor "german goo girls" staat.
@Brabeaulander | 17-07-19 | 18:44:
Ik dacht dat het om een biologisch collectief ging, even waarschuwen hoor.
Ik kijk toch alleen maar op GeenStijl dus ik heb niets te duchten.
Half Nederland koopt al jaren Chinese security Camera's, netwerk apparatuur e.d. lekker op tijd, man.
Even ter info; Earth is an electrically charged object: it maintains an electric field at its surface between 50 and 200 volts per meter: for every meter above the ground the voltage increases. As previously written, the electric field beneath thunderstorms can increase to 10,000 volts per meter, because thunderstorms and Earth act like the plates of a capacitor, storing electric charge. Charged particles are drawn toward the storm, pulling neutral air molecules along. This process creates updrafts that can rise into the stratosphere. Once accumulated electric charge reaches a breakdown point, it discharges as a lightning bolt.
Ok maar dit gaat over radiostraling...
Sneller reaguren, dat dan weer wel.
Staat een FiPo er al voor het topic !
Alleen mensen die iets te verbergen hebben, maken zich hier druk om.
Everybody's got something to hide, 'xept me 'n' my monkey.
En mensen die twijfelen over de gevolgen voor de gezondheid.
Voor 4G was (en is) het heel duidelijk dat er geen nadelige lange termijn gevolgen zijn voor de (volks-)gezondheid. Voor 5G ligt dat net even iets anders, en zijn er wel veel twijfels.
Langer onderzoeken lijkt mij in dit geval noodzakelijk.
@TeeJee | 17-07-19 | 18:38: Geloof je nou echt dat je leukemie of een hersentumor kunt krijgen van 5G?
@TeeJee | 17-07-19 | 18:38:
Tja daarom worden die masten ook steeds uitgezet als een monteur kort in de buurt moet werken... ze willen niet in een magnetron werkpak werken.. en gebruikers zijn dan de dupe..
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 18:41:
Je krijgt tegenwoordig al kanker van sinaasappelsap, waarom niet?
Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 18:31 Het gaat niet om wat jij denkt wat je verbergen moet, maar wat willen de anderen van jou weten, dat kan weleens iets zijn waar je nu niet aan denk. Het kan je weleens een nieuwe baan kosten omdat zij iets weten wat jij niet eens weet. Of je verzekering is duurder omdat zij iets weten wat jij niet weet. ga er maar eens over nadenken.
@Kuifje-in-de-EU | 17-07-19 | 18:41:
Het is wel bijzonder hoe jij altijd direct mensen woorden in de mond legt en de meest bijzondere aannames doet.
Ik beweer dat geheel NERGENS, maar daar komt Kuifje weer met de meest dwaze aanname die hij kon verzinnen hoor! Doe even normaal man.
Voor 5G zijn er TWIJFELS over de gevolgen voor de volksgezondheid. Ik pleit slechts voor meer onderzoek voordat we dat volledig uitrollen in NL.
@Rene046 | 17-07-19 | 18:42:
Huhu. Dat was dus met den introductie van den automobyl met eenen verbrandingsmotor ook al zoo: ‘Sneller rijden dan 40 kilometer per uur kan de ziel niet bijhouden!’.
En wat te denken van den treckschuyt? Al dat henen ende weer bewegen op den golven eener kanaal zal schadelyk zyn voor den darmen en klieren!
Zeiden ze bij de Gestapo ook.
@joppo0 | 17-07-19 | 18:47: Jij kan het weten want je opa zaliger....
Ik zie de kopzorgen al bij de VVD dan. ER mag niet ge-WOB-t worden! Aldus de VVD.
@Mr_Natural | 17-07-19 | 18:38:
Nice, van Robbie toch?
@2tribes | 17-07-19 | 19:47: The Beatles, het witte album.
Inderdaad... daaro wil Rutte er ook niet een in zijn achtertuin
REAGEER OOK