Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dominee Gremdaat vloekt in de Linkse Kerk

Godverdomme wat een verademing

OK nuance, hij vloekt óver de linkse kerk. Want hij zit in het zijzaaltje van links, bij de recalcitrante spijbelaars van Vrij Links. Die hadden een debat over onderwijs waar we u verder niet mee gaan vermoeien, maar het pauzeshowtje van Gremdaat is de moeite. Want brand safety, morele bekrompenheid en PR-paniek zijn wel de tumor onder het vrije progressivisme van weleer. Alles wat progressief was, gedraagt zich nu regressief en dichtgetikt maar wél met de scherpe zedenstaf van schuld en zonde ferm in je nieren geprikt. We snakken naar een land dat zo progressief en liberaal is dat je jezelf conservatief wil kunnen noemen om het allemaal te kunnen behouden (ja denk daar rustig een minuutje over na), en Dominee Gremdaat hoorde onze gebeden. Iemand nog een hostie met lsd?

Reaguursels

Inloggen

verdomme GS, fix die app eens. Jullie embedded videos zijn drama.

Joostmochtnietsweten | 05-07-19 | 22:17 | 4

CM browser werkt hier niet, duckduckgo browser wel. Maf.

quazi | 06-07-19 | 06:50

Helemaal mee eens. Hele app er af moeten gooien omdat videos niet meer werken...

Devox85 | 06-07-19 | 07:37

Geen idee waar het over gaat. Video werkt namelijk voor geen meter. Misschien maar simpel een linkje plaatsen? Dat je gewoon kunt opklik doen en dat het dan werkt? Zoals vroeger toen we nog kuilen in de weg hadden.. :-p

Jan Hen2076 | 06-07-19 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik nou weer grappig vind is, dat er in de "linkse kerk" humoristen zijn die zichzelf èn hun eigen kerk op de hak nemen. Ik moet de eerste rechtse humorist nog tegenkomen. Als die al bestaat, Want die bestaan niet. Of het moet die oervervelende Hans Liberg zijn.

Poso | 05-07-19 | 21:38 | 2

Geen Stijl is niet genoeg ?

Kim-Jung-Un | 05-07-19 | 23:33

Hans Teeuwen vind je ook oervervelend?

kapoerewiet | 05-07-19 | 23:51

Dat dogmatisch alles in "links" en "rechts" verdelen zou niet meer van deze tijd moeten zijn en wordt vooral in stand gehouden door mensen die geen eigen mening kunnen vormen en graag willen kunnen opzoeken wat ze ergens van moeten vinden.

pili-pili | 05-07-19 | 21:36 | 2

Ja,links is mensen redden en helpen,zelfs je ouders,gehandicapten.Rechts is het tegenovergestelde.

Jan Onbewoond | 06-07-19 | 09:04

@Jan Onbewoond | 06-07-19 | 09:04: Links is ook elektrisch rijden in de auto op de fiets,voor nieuwe ideeen,rechts is wederom het tegenovergestelde.

Jan Onbewoond | 06-07-19 | 09:06

Links en vrij is volgens mij altijd met elkaar in tegenspraak.

JvanDeventer | 05-07-19 | 21:03

Ik ken hem al een tijdje, ook als Margreet Dolman bij Sonja Barend, optredend op de Parade, zijn Betty Asfaltcomplex in 020 en persoonlijke gesprekken met hem. Maar deze vent is waanzinnig zichzelf. Hij heeft geen kleur of richting.... hij is gewoon hij....

hetgingperongeluk | 05-07-19 | 20:49

Zodra vrij 'inks' dat achterlijke dogma loslaat gaat t nog s wat worden. Laat ze wat anders proberen ; Vrij Menselijk. Is heden veul progressiever dan de hippies ooit hebben kunnen willen zijn staan te zitten met hun luie ubertolerante kudt reedt.

Jimmy Hill | 05-07-19 | 19:50

Een speech over vrij zijn inluiden met de opmerking dat ouders niet vrij hun kinderen hun geloof mee te geven. Typisch hetvieze en hypocriete taaltje wat de gutmenschen van extreem links bezigen. Iedereen moet vrij zijn om precies zo te leven als zij (de boegbeelden van links) dat goed vinden. Misschien moet ie eens een banaan in zijn oren proberen.

Tisnietanders | 05-07-19 | 19:27

Het communisme had ook zijn goede kanten. Coöperatieve systemen bijvoorbeeld. Ben daar een groot voorstander van. Maar het is kapot gemaakt door de zelfverrijking van bestuurders.

Tishetnetnie | 05-07-19 | 19:07 | 2

De coöperatieve landbouw in de Sowjet-unie was ook zo'n goed idee, zo goed dat alle boeren die er geen zin in hadden een nekschot konden krijgen. In de Oekraïne, de graanschuur van Europa, werkte het zo geweldig dat er een jarenlange hongersnood op die collectivisering volgde. Het communisme was zowel theoretisch als praktisch een enorme ramp en dat was het overal ter wereld.

JvanDeventer | 05-07-19 | 21:12

Mogelijk werkt het alleen op kleine schaal, in een groep waar je iedereen kent en het elkaar gunt.

quazi | 06-07-19 | 06:55

Vind em vaak wel leuk, hij moet rechts maar eens proberen want die zeggen wel gewoon waar het om gaat, met spekjes enzo.

drs. P | 05-07-19 | 19:01

Deze man heeft vrij veel gezond verstand

BluRay | 05-07-19 | 18:27

Punt is alleen dat als links hardop gaat denken, dat ze geen kiezers meer over houden

klaasjanhenk | 05-07-19 | 18:27 | 1

Als VrijLinks een partij zou zijn zou ik wel overwegen om daarop te stemmen. Grenzen dicht en sterk tegen belastingontduiking en verrijking van de 1%, hopelijk middenklasse herstellen, echt zwakken in de samenleving beschermen, realistischer klimaatbeleid met focus op isoleren en behoud natuur en dat dan zonder gekke extreem conservatieve trekjes. Zo'n partij moet toch mogelijk zijn?

quazi | 06-07-19 | 07:02

Het is nooit te laat om te ontwaken. Maar hou die ogen dan ook wel open.

suscrofa | 05-07-19 | 18:26

Bij een deel van de linkse aanhang begint zolangzamerhand ook veel wrevel te ontstaan over het keurslijf dat ze is aangemeten.

van heinde en verre | 05-07-19 | 18:14

Ik krijg nierstenen van die vent. Vent toch hè?

bolletje kaas. | 05-07-19 | 18:07

Uiterst irritant figuur, die ons ook nog in de reclame constant lastig valt.

Mannes | 05-07-19 | 17:58

... We snakken naar een land dat zo progressief en liberaal is dat je jezelf conservatief wil kunnen noemen om het allemaal te kunnen behouden....

Dat spreekt zichzelf tegen van de progressie is nooit klaar. Utopia blijft altijd net om de hoek over de volgende heuvel liggen.

Arachne | 05-07-19 | 17:11

Het blijft een links gluipertje met zijn gevloek en sneer naar Pim. Het geloof vindt de dominee natuurlijk niets alleen voor de Islam maakt hij een uitzondering. Typisch ordinair links, niets 'vrij' aan.

BozePaarseMan | 05-07-19 | 16:39 | 2

Stel je niet aan. Hij heeft niet vreemds gezegd. Pim etc kunnen zeggen wat ze willen en hij heeft daar een illustratie bij. Spreker heeft zelf homo, dus heeft er geen negatieve gevoelens bij.

quazi | 06-07-19 | 07:05
-weggejorist-
quazi | 06-07-19 | 07:06

Van die stukjes waarna je een zacht applausje doet richting je beeldscherm. Wellspoken sir, wellspoken.

NiCeY | 05-07-19 | 16:39

Heeft Freek(98) de dominee al teruggefloten?
Als zoon van een predikant zal ie toch een pesthekel aan dominees hebben.

Ruimedenker | 05-07-19 | 16:25

Dominee Gremdaat die bij de massa-verkrachtingen in Keulen met de jaarwisseling zei dat hij niet snapte waar de commotie over was, quote;"Er zijn toch geen doden gevallen!?
Links snapt het niet en zal het niet snappen tot het te laat is.

Pranfeuri | 05-07-19 | 16:17

Gremdaat en 'vrij links'.. een contradictio in terminis. Ik ben die linsche mensch spuugzat. En zeker als homo's van dienst in zwaar betalende reclame's over energie vrouwen nadoen en belachelijk maken met hoge stemmetjes enzo. Waarom maken vrouwen daar geen bezwaqr tegen? Als iemand een homo zo na zou doen als Haenen met vrouwen doet, zou het land te klein zijn volgens homo's. Maar vrouwen belachelijk maken; dat mag wél van homo's... Links en vrij bestaat niet.

pigadaki | 05-07-19 | 15:55 | 1

Jezus zeg wat een onzin.

BluRay | 05-07-19 | 18:27

Wel scherp en moedig hoor
Dat hij niet in het putje van regressief links is getuimeld

Peniskokertje | 05-07-19 | 14:58

Eigenlijk is vrij links gewoon oud links. Jan Marijnissen ipv SJW's

Middensteun | 05-07-19 | 14:52 | 3

Ja precies, het links met een beetje realliteitszin ipv problemen roepen die niemand als een probleem ziet behalve 6 mensen op twitter waar dan de hele samenleving iets mee moet ineens. Ik ben vrij geinteresseerd in vrij links.

menage | 05-07-19 | 15:40

Communisme dus.

Arachne | 05-07-19 | 23:51

Hebben ze dat ook weer gehad, kunnen ze weer op hun knietjes om verder te deugen en de linksideologen te pijpen. Vrij links is net zoiets als de communistische heilstaat, er wordt al generaties lang over gepraat, maar niemand heeft het ooit echt gezien.

Blauwpetje | 05-07-19 | 14:48

Interessant stuk maar vermoedelijk te vriendelijk over Lenin.

Jezus_Boeddha | 05-07-19 | 17:11

Heb het liever over vrij rechts.
Links en extreem links wordt nog steeds gezien als iets goeds,terwijl dat echt niet meer zo is.

pejoar | 05-07-19 | 14:26

Links en vrijheid? Wie dat te serieus neemt heeft de betonnen "milkshake" al bijna op de kwetsbare hoofdhuid.

Jan Passant mk2 | 05-07-19 | 14:17

Zolang links niet kan bevatten dat je prima rechts kunt zijn en tegelijkertijd humaan, sociaal en maatschappelijk betrokken, blijft het een stel bekrompen denkers.
Het is niet erg om een groot deel van je inkomen aan belasting te betalen.
Het is niet erg om echte vluchtelingen te helpen.
Maar ze moeten eens accepteren dat het wel een keer genoeg is.
Altijd maar weer bepalen hoe een ander zijn leven in moet richten.
Dat is allang geen “vrij” links/progressief gedachtegoed meer.
Eerder een, op agressieve wijze, opgedrongen indoctrinatie.

Ruimedenker | 05-07-19 | 14:13 | 4

Jarenlang vrienden gehad die vrij links waren. Het ging goed tot ik tegengas gaf op hun meningen. Toen was de vriendschap snel voorbij want daar kunnen ze niet tegen.

Misterspok | 05-07-19 | 15:51

@Misterspok | 05-07-19 | 15:51:
Nou inderdaad. Altijd bereid geweest om naar hun mening te luisteren en rustig te blijven.
Kwam ik terug met andere meningen of standpunten, werd het meestal zo heftig, tot ruzie aan toe.
Op zichzelf een leuke bezigheid, om mensen op de kast te jagen. Daar is enkel een beetje sarcasme en humor voor nodig. Heerlijk!

Ruimedenker | 05-07-19 | 16:22
▼ 1 antwoord verborgen

Satire? Laat me niet lachen. Dat is levensgevaarlijk geworden. Recente generaties zijn te dom om het te begrijpen, kunnen niet relativeren, nemen alles letterlijk, worden agressief en persoonlijk, reageren primair. De geestelijke degeneratie begon ongeveer met de invoering van de Mammoetwet op 1 augustus 1968.

isitsoornot | 05-07-19 | 14:10 | 4

@Kaas de Vies | 05-07-19 | 14:26: Ah, daar heb je het al. Iemand op zoek naar identiteit.

isitsoornot | 05-07-19 | 14:37

Heeft de werkelijkheid de satire niet ingehaald?
Leven we niet in de speld?

Arachne | 05-07-19 | 23:54
▼ 1 antwoord verborgen

Een hostie met LSD, en daarna met God bellen zeker, of hij het kan oplossen allemaal.

sprietatoom | 05-07-19 | 14:09

Vrij onverveerd. Dat komt uit het Wilhelmus. Onverveerd betekent: zonder vrees. Kijk, links en zonder vrees, dat gaat niet samen. Links zijn, dat is CO2 vliegschaamte en toch reutel de reutel met het vliegtuig naar de vakantiebestemming. Links, dat is bang zijn voor 'uiterst rechts', waarbij er van alles geprojecteerd wordt op andere mensen. Die andere mensen aan het woord laten? Bah, nee, je zou eens iets horen wat niet van te voren al in je straatje past. Kortom, vrij links, dat is vrij en bangig, bevreesd. Dat is een tegenspraak. Wanneer je links, oftewel bang bent vanwege je eigen gebrouwen boemanprojecties, dan ben je niet vrij. Raak eerst eens verlost van die activistische betweterneiging, van dat stickeren met kulplakkers als 'klimaat-ontkenner' (terwijl deze mensen gewoon genuanceerd en onverveerd over klimaatproblemen hardop denken), van dat domineesvingertje. Ds Gremdaat begon aardig, maar ging al gauw over tot het stoplappen van oude sokken. Wie maakt zich nu nog druk over 'je geloof opdringen'? Dat doen alleen salafisten en CU-ers. Waar het aan schort is gewoon goed functionerend onderwijs, degelijk onderwijs voor je kinderen. Wie wil dat je kind met de sticker 'F**k Gretha' op de rug thuiskomt, omdat de schooljuf of schoolmeester bezig is met D66 drammerijen (die kennelijk er doorheen geramd mogen worden bij kinderen)? Nee, vrij links is net zo'n hopeloze samenstelling als een 'gematigde salafist' of een 'eerlijke VVD-er'.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-07-19 | 14:06 | 2

Je hebt er zin in.

Red shirt | 05-07-19 | 14:12

You had me at "eerlijke VVD-er".

Shareholder II | 05-07-19 | 14:16

Haenen blijft toch een beetje te veel hangen in de overtuiging dat een vrij mens een links mens is, en dat de vrije gedachte als vanzelf een linkse gedachte is, dat nieuwe inzichten linkse inzichten zijn, en dat intellectuele uitdagingen enken aan de linkerzijde gevonden worden.
Terwijl er momenteel toch echt meer intelligente discussies worden gevoerd aan de rechterzijde, en dan zonder zware etiketteringen.
Het vrije individu is noch links noch rechts.

Schoorsteenveger | 05-07-19 | 14:03 | 1

Links is goed. Weet iedereen en ze zeggen het zelf ook dus is het waar.

Jezus_Boeddha | 05-07-19 | 17:16

Ik vind hem op al zijn tv reclames beter.

Jimmy Mc Clure | 05-07-19 | 14:03

Kijk dat zeg ik al zeker 20 jaar. Mijn stem heb je ds als je de polletiek ingaat.

ecologiste | 05-07-19 | 14:01

Goed verhaal, heerlijke trap naar Jesse”wit overhemd” Klaver.
Zelf ben ik behoorlijk en netjes Rechts, maar sta open voor andermans ziens en denkwijze.
Ik voel mij Vrij.
Het uiteindelijke doel van de Dominee is een samensmelting van Links. Dat is in 40 jaar niet gelukt.
Op rechts lukt dat ook niet, want Wilders is een rechtse socialist, de VVD is niet meer Rechts en van Baudet weten we nog niet waar hij echt naar toe wil.
Het uitsluiten van partijen als PVV/FvD draagt er ook niet aan bij om “vrij” te zijn.
Uiteindelijk zitten de meeste mensen gevangen in vrijheid. Te bang om hun eerlijke, persoonlijke mening te geven, want ooh ooh, wat vinden de buren of familie daar wel niet van.
Op GeenStijl voel ik mij vrij.
Reaguurders van allerlei pluimage kunnen hun drek uitstorten. Daar kun je wat van leren.
Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Ik ben Rechts en Vrij en heb ondertussen een dikke huid gekregen.

Ruimedenker | 05-07-19 | 14:01 | 2

Goede reactie!

ecologiste | 05-07-19 | 14:05

U heeft recht op uw mening alsmede de plempbaarheid :-) Hoera. Maar ik vind dit een beetje emotioneel doorgeslagen. Maar goed, daar mikt PH ook op.

Shareholder II | 05-07-19 | 14:10

Als partijdenken een soort religie wordt van algemeen zomaar aangenomen doctrines moet je niet verwachten dat ze nog vrij kunnen gaan denken.

Jan, Leiden | 05-07-19 | 14:00

Het links van Terstal van Vrij Links is veel consequenter dan het links van Dichtgetikt Links (=de rest van links). Vrij Links wil het patriarchale conservatisme van de immigranten ook aanpakken. Niet met 2 maten meten. Immigranten ook serieus nemen, niet als kleine kinderen behandelen, maar ook verantwoordelijk houden voor hun daden.Althans, dat is wat Vrij Links belooft.

Krijgen ze de PvdA mee? Dat betwijfel ik. Ze werden door Asscher geknuffeld en daarna gebeurde er niets.

Sitting_targets | 05-07-19 | 14:00 | 3

Asscher heeft de Deense sociaal democraten bezocht en er niks van geleerd. Met Asscher blijft de PvdA politiek correct

lingo star | 05-07-19 | 16:10

Misschien de SP?

Jezus_Boeddha | 05-07-19 | 17:17

@Jezus_Boeddha | 05-07-19 | 17:17: de SP heeft onder de actieve leden nogal wat hoogopgeleiden die politiek correcter zijn dan hun achterban

lingo star | 05-07-19 | 17:53

Het hangt er ook vanaf hoe je zijn tekst opvat, letterlijk of satirisch. Wanneer het letterlijk is heeft ie mooi een punt, maar wanneer het bij het linksvolk satirisch overkomt, dan ebt het weg. En dat zal zeker gebeuren want daar zitten niet de slimsten tussen.

Hebbiehemookweer | 05-07-19 | 13:57 | 2

Klaver die los moet komen dan de partijdiscipline? Hij is juist degene die disciplineert. Hij heeft zijn eigen Stasi-informanten in de partij. Andersdenkenden trapt hij eruit.

Sitting_targets | 05-07-19 | 14:02

@Sitting_targets | 05-07-19 | 14:02:
Dat maakt het eikeltje ook zo gevaarlijk, voor je het weet heb je een dolk in je rug.
Maar dat had dus niks met mijn tegeltje te maken.

Hebbiehemookweer | 05-07-19 | 14:22

Links kan niet met eigenzinnige meningen komen. Het is immers niet meer en niet minder dan een geloof. Een geloof in de deugzaamheid van mensen en de maakbaarheid van het leven.
Wel een goed verhaal van Paul.

Carmelita | 05-07-19 | 13:53 | 1

Links is inderdaad religie geworden. De communisten zijn nooit anders geweest, maar de sociaaldemocraten zijn nu ook zo. Er is geen rationele discussie meer mogelijk. En religie brengt ook hypocrisie. Vrome praatjes en ondertussen zakken vullen.

Sitting_targets | 05-07-19 | 14:07

Opmerkelijk hoe men hier steeds vaker videos van YouTube pikt, op een eigen server zet en er eigen advertenties voorknalt.

Hedieho | 05-07-19 | 13:51 | 3

Het is een overlay van bluebillywig waar de youtube video achter zit.
Best wel kudt inderdaad.

Malediction | 05-07-19 | 13:58

Vandaar dat die videos niet werken op Firefox i.cm. uBlock Origin en Privacy Badger. Moet altijd uitwijken naar Brave.

Wordt een beetje moe van dat gedoe.

@Malediction: thnx voor de tip, bluebillywig.com toegestaan bij NoScript en nu geen gezeik meer.

BubbelWater | 05-07-19 | 13:59

Dit land SNAKT naar een nieuw fris rechts beleid. Die linkse afgewerkte meur, die er al veel te lang hangt (sinds de jaren '70), moet er uit. De ramen moeten WAGENWIJD open. Tijd voor een conservatieve renaissance. Weg met die linkse poepkerk. Weg ermee, voor eens en voor altijd.

Motleycrew | 05-07-19 | 13:50 | 5

@Red shirt | 05-07-19 | 13:58: De vvd is een afsplitsing van de socialisten.
Hoezo rechts of conservatief? Beide partijen zitten samen in menige raad van bestuur.

Arachne | 05-07-19 | 17:10

@Red shirt | 05-07-19 | 13:58: Zwiebertje vond ik altijd leuk.

Jezus_Boeddha | 05-07-19 | 17:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Dank voor de link, goed stuk over de verstikkende religies waarin ze zichzelf hebben gemanouvreerd en die ze aan de rest van Nederland en de wereld willen opleggen.

Zwizalletju | 05-07-19 | 13:52

Als linkse mensen 'vrij' gaan denken komen ze dan niet automatisch bij rechts uit?

kibambam | 05-07-19 | 13:46 | 4

Emoties uitschakelen , normaal nadenken en dan kom je aan de rechterkant uit.

Zwizalletju | 05-07-19 | 13:54

scherp geformuleerd!

Raymannn | 05-07-19 | 13:55

Als je telkens automatisch bij dezelfde richting uitkomt, hoe vrij is dan je denken?

Hollende_Kleurling | 05-07-19 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Niets anders dan een linkse zakkenvuller met dat PriceWise

Man.man.man | 05-07-19 | 13:45 | 2

Precies. Ik heb er de kracht niet meer voor. Als intellectueel is PH te huur, begrijp ik. Al die radio&tv-commercials met hem trek ik niet. Dat ligt aan mij. Hoert ie het schaarse beetje op dat hij opbouwde zelf uit. Ik zit in team #Ernie

Shareholder II | 05-07-19 | 13:55

Jan Mulder is er ook zo eentje.
Fijn dat-ie amper meer op de TV is.
#ieniemienie

RickyLaRue | 05-07-19 | 15:50

Heerlijk die Dominee. Meteen maar een Betty Asfaltkaartje voor Oud&Nieuw besteld.

hendrikjandetuinman | 05-07-19 | 13:42

Ah, Vrij Links. Zijn ze bij de Joop geen fan van. Een jaar of zo geleden schreef Vrij Links een manifest met daarin stevige kritiek op ALLE religies. En dat viel niet bij alle Jopers in goede aarde. Kritiek op het Christendom is namelijk geen probleem, maar kritiek op Islam zou rechts in de kaart kunnen spelen. En dat maakte de opstellers van het manifest verdacht.

koeberg | 05-07-19 | 13:42 | 4

Als Joop Vrij Links "behoorlijk rechts" noemt, weet je dat het best een goede club is

Middensteun | 05-07-19 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Je hoeft alleen maar naar het succes van Mette Frederiksen in Denemarken te kijken om te zien wat Haenen bedoelt.
Prachtige lezing. Jammer dat het weer in zo'n lollig jasje gegoten wordt zodat je het maar half serieus kunt nemen, maar het is in ieder geval wat.

Slogra | 05-07-19 | 13:42

Een eenzame huilende wolf in t "vrij linkse" bos??

surffee11 | 05-07-19 | 13:41

Antifa en Nazi zijn momenteel de slagwoord dialogen tussen de partijen, de haat tegen Trump en alles te vinden wat hij slecht doet in de linkse media maakt moe. Vinden ze het gek dat ik niet meer links ga stemmen op onvrij links. Veel van deze partijen veranderen zo vaak 180 graden hun mening dat ik ze bijna als ventilator kan gebruiken. Hij weet het weer goed te brengen deze dominee.

jan huppeldepup | 05-07-19 | 13:41

Jammer. Opzich als ik die Terstal wel eens hoor ben ik t regelmatig met hem eens. De dominee begon goed (vrijheid) maar eindigde weer met dat clichematige snakkende en drammende "nouhoou wij zijn aan de beurt" links. Dat links dat gewoon niet met goede ideeen komt (want gender, asielzoekers en vooral niet kritisch naar bepaalde geloven), maar wel altijd het patent op het goede en morele claimt.

Europees_Aanbesteed | 05-07-19 | 13:40 | 2

Hoe zou die claim toch komen, waar komt dat morele supioriteitsgevoel toch vandaan ? Alsof Wilders en Baudet niet het beste voor zouden hebben met de mensen.

sprietatoom | 05-07-19 | 13:45

Ik ben niet vrij links, maar wat een prachtige preek van de dominee.
-

Bernhard de II | 05-07-19 | 13:40 | 1

De dominee is telkens prachtig, de manier waarop hij het brengt. Altijd aangenaam om te horen.

Lt-Kol Kilgore | 05-07-19 | 13:54

Het is te laat; gerommel in de marge. De gemiddelde linksmens volgt kritiekloos de extreme/antifa-onzin die in de USA wordt voorgekookt, wil z'n/d'r eigen land opheffen, en demoniseert alles en iedereen met een afwijkende mening (tenzij je het dodelijke koran-geloof er op nahoudt).

Fijnstoffer | 05-07-19 | 13:37 | 1

Antifa in de US is een margegroep die de rest overschreeuwt. Het 'redelijke midden' (inclusief burgemeesters en andere hoogwaardigheidsbekleders) zwijgt bij de terreur die anifa uitoefent, omdat zij doen wat ze zelf niet durven, én omdat ze gewoon een nog grotere hekel hebben aan conservatieven. Ze zijn enorm dom bezig.

Slogra | 05-07-19 | 13:48

Links en rechts, het etiket is steeds minder overal op te plakken. Wel verbazend dat partijen soms een 180 graden draai kunnen maken en dat dan voortschrijdend inzicht noemen, maar de maatschappij verandert. Zo'n Ascher gaat eens kijken bij zijn Deense zusterpartij die wel de draai maakte in het immigratie debat maar is niet bereid om ook maar één ding van ze te overwegen, dat is eigenlijk ook links conservatisme.

sprietatoom | 05-07-19 | 13:31 | 1

Links is al 40 jaar conservatief. Hoe kun je met droge ogen jezelf als linkse nog progressief noemen wanneer je al 50 jaar lang ideeën van 1970 als leidraad hebt. Linkse kliek zijn vingerwapperende deugfascisten geworden.

metdedag | 05-07-19 | 13:42

De Hostieband, was dat niet iets muzikaals voor Katholieke mongeaulen van het niveau Eurlings?

Kapitein Stijlvol | 05-07-19 | 13:29

Mwah... flauw verhaal vol algemeenheden. Nergens worden man en paard genoemd. Geen idee waarom we dit bijzonder moeten vinden. Next!

Amsterdamsko | 05-07-19 | 13:28 | 2

Ik vond het een prima verhaal. En man en paard hoeven niet genoemd te worden, dat kan je zelf ook wel invullen.

threeheadedmonkey | 05-07-19 | 13:34

Eens. Routinematig afgedraaid verhaal dat je overal op toe kunt passen.
Te makkelijk.

Superior Bastard | 05-07-19 | 13:39

Weet je wie ook een sterke persoonlijkheid op links was?

postmodernismisdead | 05-07-19 | 13:25 | 10

Patrick Kluivert?

Middensteun | 05-07-19 | 14:47

Jezus H. Christus?

RickyLaRue | 05-07-19 | 15:44

koningin Beatrix?

Pierre Lebon | 05-07-19 | 16:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Hulde aan Paul Haenen. Veel authentieker worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt.

Super Vaagstra | 05-07-19 | 13:24

Inderdaad, wat zich nu progressief noemt is behoudender dan menige rechtse bal. Al wat bereikt is, inclusief de verovering van het pluche, dient behouden te blijven. Geloof niet dat Vrij Links een deuk in een pakje linkse boter kan slaan. Die boter zit al lang op de hoofden die er van zijn gaan glimmen.

Schoorsteenveger | 05-07-19 | 13:23

Het toont karakter dat Paul Haenen, temidden van alles wat zichzelf progressief & deugend noemt, zich niet gek laat maken en zelf na blijft denken.

obi1 | 05-07-19 | 13:23 | 1

Die man is een linkse doerak! Dat pleit voor 'm.

McMarx | 05-07-19 | 18:57

amen

guup | 05-07-19 | 13:23 | 1

mijn woorden... eeehm, herstel: woord

GWB | 05-07-19 | 13:42

Wat een geweldige kans is voor het FvD: de pessimistische boodschap van Links. Ach en wee, we gaan naar de kloten. Het milieu.... De discriminatie.... Een houtkachel.... Fijnstof.... Trump..... Het is maar negatief! Volgens mij snakt de maatschappij naar een positief geluid: de kansen van innovatie, vernieuwing, verbetering, herinterpretatie van oude waarden als de VOC-mentaliteit. Vooruit dus!

ole guapa | 05-07-19 | 13:22 | 3

Je bent me net voor. Stempt allen fvd, de partij voor wie ook een hekel aan gereformeerden heeft, maar er wel net zo over denkt. Of zoiets.

Hetkanverkeren | 05-07-19 | 13:29

Een krachtige stem, een stem die het Volk weet te herkennen, een stem die ons uit het slop trekt en een stem die iedereen een Kever geeft.

Skunk57 | 05-07-19 | 13:39

FvD is slap in de islam- en EU.

kwark001 | 05-07-19 | 14:03

wat is hierop de reactie van de Reactie?

Hemmenaar7 | 05-07-19 | 13:20

Hosties zijn voor Katholieken...

Hellooder | 05-07-19 | 13:20

".. mensen in de politiek hebt, u kent ze wel, die denken wat de partij denkt, die zeggen wat de partij wil zeggen" .. ik ben benieuwd hoeveel mensen beledigd zijn door die opmerking en het einde van dominee Janmaat eisen...

ScumbaggusMaximus | 05-07-19 | 13:18 | 1

jahaaaa, want de waarheid is strafbaar in de linkse kerk...

GWB | 05-07-19 | 13:45

Aaaaaaaaah.

(mik die hostie er maar in)

Aap Noot Miesje | 05-07-19 | 13:17

Er zullen nu vast wat zelfbenoemde antifascisten zijn die een milkshake gaan maken voor Gremdaat.

Deflatiemonster | 05-07-19 | 13:16 | 1

Laten we benoemen wat het is aub: sneldrogend cement in een milkshakebeker.

JWZ_JMK | 05-07-19 | 14:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken