Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Webshops! KAP MET FOKKING REVIEW-SPAM

NIKS. WAARD. Echt niet.

Echt. Ophouden of we kopen voortaan al onze spullen weer bij V&D, Intertoys en It’s.

Kabeltje van 2,95 besteld. Mail. Bestelling bevestigd. Mail. Betaling bevestigd. Mail. Kabeltje wordt verzonden. Mail. Track & Trace-code. Mail. Of je ff een enquete over je bestelervaring wilt invullen. Een hele dramtsunami van digitale post alsof er geen GDPR bestaat en/of bedrijven een omweg er omheen hebben gevonden. En het stopt niet bij kabeltjes. Amper de deur van je verkansiewoning achter je dicht getrokken. Mail. Of je een online review wil achterlaten. Of schrijf een blog en maak kans op een waardebon van 25 euro, drie maanden geldig en uit te geven bij de site waar je net al een vermogen betaald had voor een vakantie. Pakket bezorgd gekregen. Mail van de webwinkel of het product in orde is. Nog een mail met tips voor gebruik van het product. Nog een mail , ditmaal van het koeriersbedrijf dat de bestelling van de webwinkel bezorgde. Of de ‘pakketoverhandiger’ (!) een beetje beleefd was. HOU. DEEN. SOP. HIE. RMEE., BEDRIJVEN EN RETAILERS. 

Stop met drammen om fake internet points. Krijg de kolere met je lamlendige kudogehengel. Bouw een algoritme dat 1 in de 100 klanten zo’n mail stuurt. Geef vooraf korting aan mensen die reviews willen schrijven. Maar laat passanten met rust, zeker als ze eenmalig vier euro uitgeven bij een incidenteel bezoek. Jouw winkel is niet de allerbeste en de hele rest van de wereld weet al dat je nooit reviews moet geloven want supernegatieve zijn van de concurrent en superpositieve van je moeder. Bovendien. Als je al geen kabeltje van 2,95 kan verpakken en verzenden zonder om een schouderklopje te drammen, leg je de lat voor jezelf ook wel heel laag. Kudo -1. Fuck die reviewsoftware, stop met spammen, investeer die euro’s in SEO-waarde of adverteer gewoon op GeenStijl, gegarandeerd giga bereik en iedereen die geen Premium Lid is, ziet dolgraag reclames op GS want anders kochten ze die wel af. Wat je ook doet. Kap. Met. Het. Opdringerig. Collecteren. Van. Kudo’s. Dank u, namens heel webwinkelend Nederland.

Reaguursels

Inloggen

Zolang Koop een Koe hier mag adverteren moet je gewoon je mond houden.

1x besteld, kwam op een andere dag aan dan afgesproken, zuig bedrijf reageert nergens op, maar blijft wel nieuwsbrieven sturen terwijl je, je daar 354556575743x voor afmeld.

Wees een held, voeg de daad bij het woord en schop die adverteerder eruit.

Diepstrotje | 09-06-19 | 22:38

En als je eens iets te klagen hebt krijg je niemand te pakken of bots je op een klantenservice (enkel via de mail, gegarandeerd binnen 5 werkdagen een reactie) waarbij de medewerker maar één antwoord heeft:”vervelend voor u, ik zet uw vraag even door naar de betreffende afdeling”.

Titaantje | 09-06-19 | 18:23

ik geef 3 ⭐ voor deze post...

habemuspapam | 09-06-19 | 17:41 | 1

+ heul veul

Titaantje | 09-06-19 | 18:24

Spam filtertje?

killRoy1982 | 09-06-19 | 17:20

Je moet toch iets verzinnen om mensen aan het 'werk' te krijgen en te houden.

ArieR68 | 09-06-19 | 15:18

Hoe zou het beter kunnen? Ik vraag dit voor een neefje met een webshop.

kotelet | 09-06-19 | 14:56 | 3

Origineel zeg. Nog nooit eerder gezien, zo'n reactie

Bewezen-De-Gekste | 09-06-19 | 15:44

@Bewezen-De-Gekste | 09-06-19 | 15:44: Het was stiekum eigenlijk best wel een serieuze vraag. Hoe zou het beter kunnen? Geen verzoek meer doen om review? Eenmalig verzoek doen om review? Wat vindt een klant het fijnste qua service?

kotelet | 09-06-19 | 16:04

Ik vind hem nog steeds leuk, ook alle varianten hierop.

lezeres | 09-06-19 | 16:28

Kan het nog gekker ? Ja de installatie club
uneto vni wil de bedrijven verplichten om elke
Klant.met een hamer te slaan om een review te schrijven

automaat | 09-06-19 | 14:53
-weggejorist-
Opslag Medium | 09-06-19 | 14:25

En dan ook nog het doosje vlooiendruppels voor de kat in een doos van een halve kuub.

Vlampunt | 09-06-19 | 14:12 | 1

Dat is ook zoiets. Laatst een fietsketting en bandenplakkertjes besteld, dat komt gvd in eem soort schoenendoos compleet opgevuld met plastic bubbels.

Titaantje | 09-06-19 | 18:26

En de pest is, er worden medewerkers afgerekend op de ratings die klanten achterlaten. Zelf ben ik ook zo'n slachtoffer van dit belachelijke systeem.
Ben je bij de klant geweest, krijgt die een mail om mij te beoordelen. Klant weet niet dat alleen een 9 of een 10 positief is! Een 7 of een 8 wordt al niet eens als positief gezien want al die kutonderzoekjes zijn door Amerikanen ontwikkeld en die geven heel anders punten dan Nederlanders.
Maar goed, heb ik er dus een stel die mij een laag cijfer geven omdat ze dit soort onderzoeken zat zijn, kost het mij geld want er zit een beloningsstructuur achter.

Dus, als je er geen zin in hebt, verwijder ze, ga niet iemand met opzet enorm benadelen want het bedrijf geeft er geen ruk om.

BekiekUtMoar | 09-06-19 | 14:05 | 3

Wat heb jij een kut baan zeg, dat je salaris afhankelijk is van wat huismoeders ervan vinden. Als ze in de maanstonden zijn dan heb je dus pech, zijn ze net nog ff lekker aangeduwd dan krijg je kudos. Mijn baas beoordeelt me op intrinsieke kwaliteit, meetbaar en discreet. Discreet is niet intiem.

Busverhuur | 09-06-19 | 14:53

heb jaren als monteur met plezier bijgeklust bij upc/ziggo, tot ze die zgn NPS-score gingen gebruiken.... beetje bedelen bij klanten om een hoog cijfer, de groeten!

Satria | 09-06-19 | 15:15

Mooi systeem voor het parlement
U stemde vvd kunt u aangeven hoe uw belastingverhogingen en de onwaarheden heeft ervaren

zoefff3 | 09-06-19 | 15:27

Het is inderdaad vreselijk irritant, ik geef altijd een negatieve review, ook al ben ik tevreden. Zullen we afspreken dat ik het laat horen als ik ontevreden ben?

priwax | 09-06-19 | 13:52 | 1

ligt eraan waar je het doet, maar de harde werkers krijgen hier vaak problemen mee, niet het management of de afdeling marketing die dit verzonnen heeft.

Satria | 09-06-19 | 15:16

Weet je wat óók irritant is?

Wanneer het elf uur 's avonds is. Post NL heeft het beloofde pakketje niet bezorgd. Je klikt voor de status. Het pakketje is bij Post NL. Het is niet meegegeven aan de bezorger.

Maar de bezorgdatum staat nog op VANDAAG !!
Hoe dan?

Papa Jones | 09-06-19 | 13:49

Mijn eigen bedrijf maakt ook gebruik van reviews. Een mail - bevestiging incl reviewmogelijkheid. Je hebt ze gewoon nodig. Waar ik alleen slecht tegen kan is oneerlijke klant en reviewchantage. Laatst eentje, “of ik krijg korting op de factuur of ik schrijf een slechte review”... nou mevrouw, u kunt aan het gas. Zou wel eens een digitale schandpaal voor particulieren willen hebben.

Behangdelul | 09-06-19 | 13:46 | 3

Je vraagt erom met je kut reviews.
Wat geeft jou het recht om een klant lastig te vallen, met een mail en een vraag om een review.
Je zou blij moeten zijn dat die klant bij jou besteld heeft.
Bij mij doe je dit nl maar een keer, om een review vragen, is meteen de laatste keer dat bij die winkel/zaak/dienst gekocht heb.

VW, alles ist vorbei | 09-06-19 | 18:52

@VW, alles ist vorbei | 09-06-19 | 18:52:
Prima, maar ik heb de reviews nodig om de kwaliteit te controleren.
Ik stel er echter wel wat tegenover :)

Behangdelul | 09-06-19 | 19:03

Doe niet zo moeilijk mensen. Wil je geen review achterlaten dan laat je geen review achter. Wil je geen nieuwsbrief dan hoef je tegenwoordig het vinkje niet eens meer uit te zetten. Simpel. Life goes on...

De Libertariër | 09-06-19 | 13:19

Zeer herkenbaar! Gisteren en klein pakketje van 3 kilo binnen van Ikea, gewoon met PostNL en vandaag een vragenlijst via e-mail. Volstrekt niet relevante vragen, bijvoorbeeld of het contact met de bezorgers goed verliep, er niets beschadigd is en of alles netjes op de plaats werd gezet. Zinloos en storend.

DasNouJammer | 09-06-19 | 13:18

He he dat lucht op!

letopuwzaak | 09-06-19 | 13:16

Ik sta al geregistreerd bij het “bef-me-niet-register”

drbukkake! | 09-06-19 | 13:08

Irriteert me ook mateloos. Is hier al een woord voor? CSAT-moeiheid? NPS-stress?

JWZ_JMK | 09-06-19 | 12:55 | 1

Zeikwijf, volgens de professionals.

De Libertariër | 09-06-19 | 13:20

Er zijn ook zat sites die negatieve reviews niet plaatsen.

voldemort | 09-06-19 | 12:48

nquêtebrief over m'n woon en leefsituatie per post ontvangen van de gemeente Amsterdam, weggeflikkerd. Vervolgens 2 x vervolgmail gehad dat ik het nog niet had ingevuld, hup ook in de prullenbak. En als klap op de vuurpijl telefoontje om 6 s'avonds of ik het nog of wilde opsturen maar telefonisch kon ook. Netjes medegedeeld dat ze op moeten flikkeren. Te hopen dat het nu klaar is. En ik woon gvd niet eens in Amsterdam !!!
Jan Leul | 09-06-19 | 10:40
#me too in het zuiden des lands.
Alsof hen het iets boeit ,,woon en leef situatie,,
Het is allemaal data data die de burgers verstrekken om te kunnen ,,monitoren ,,wellicht neutraliseren voor het geval de ,,inwoners,, echt lastig worden ( friese heksenjacht)!!

maasdonk | 09-06-19 | 12:11

Kan ik ook ergens een review over GS plaatsen ?

Jan Leul | 09-06-19 | 12:10 | 1

Gewoon hier: 'Geen Stijl is een goede site en doet wat het moet doen'. De standaard review, op internet te koop voor 5 euro per 1000, en nog waar ook.

piloot47 | 09-06-19 | 12:31

Amen!

Anoniemtje | 09-06-19 | 12:08

"en iedereen die geen Premium Lid is, ziet dolgraag reclames op GS want anders kochten ze die wel af."
Welnee, die hebben gewoon adblock geïnstalleerd.

Ronnie D. | 09-06-19 | 12:03 | 6

@Botte Hork | 09-06-19 | 13:35:
Heel erg bedankt voor deze tip! Ga 'm uitproberen, niets zo fijn als het terug-trollen van dataminers.

EefjeWentelteefje | 09-06-19 | 14:26

@Botte Hork | 09-06-19 | 13:26:
Geweldige tip!

Ronnie D. | 09-06-19 | 14:38

@EefjeWentelteefje | 09-06-19 | 14:26:
Hier, copy paste uit mijn AdVault Since Monday, May 27, 2019, 2:09 PM, clicked 8177 of the 8425 ads collected (300 showing)?, total estimated cost = $12919.66? Export Import Clear

Wollah

Botte Hork | 09-06-19 | 16:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben webshop eigenaar en die reeten onder mn Google advertenties werken nu eenmaal en komen je echt niet aanvliegen...

Denkhetnjet | 09-06-19 | 12:01

Vind dit zelf ook wel irritant. En dan soms nog een herinnering ook, als je de beoordeling niet achterlaat.

WammesWonder | 09-06-19 | 11:55

Gewoon een humoristische review verzinnen en achterlaten. Er zijn mensen die ze lezen voor ze hun printerkabeltje op Ali Express bestellen.
“Prima kabeltje om de buurman mee op te hangen. Printte daarna nog probleemloos.”

Osdorpertje | 09-06-19 | 11:46 | 5

@Cadaver | 09-06-19 | 14:31: Is jeugdzorg al eens langs geweest bij u? Of is dit een vorm van humor die niet de mijne is? Klinkt redelijk geschift.

osolemio | 09-06-19 | 16:04
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan ben je ook nog vergeten te vermelden dat je nog minstens 3 reminders ontvangt omdat je vergeet een review te plaatsen, grrrr.

ItsNoStyleAtAll | 09-06-19 | 11:39

Net een 5 tal stickers met 'retour afzender' erop afgedrukt want van nu af aan gaat die rotzooi van de BankGiro Loterij allemaal retour. Niet meer normaal wat voor complete wouden die al door de bus gedrukt hebben.

Wekkertje | 09-06-19 | 11:20 | 2

Da's een lekker idee.

schijtzat | 09-06-19 | 12:33

Gewoon een hoop afval in de retourenvelop proppen en retourneren. Helpt echt. Asbak of kattenbak inhoud bijv.

Cammy | 09-06-19 | 12:52

Of je vinkt die hokjes niet aan.

Harry Turtle | 09-06-19 | 11:15 | 1

Doe ik ook niet - en toch email krijgen.

Goldfinger | 09-06-19 | 12:08

Ik lees nooit reviews want de gewone burger is een prinses op de erwt. Daar kan ik dus helemaal niks mee. Ervaring is wat het leven kleur geeft. Kom maar op met dat kuthotel. Aan de mening van Jan Lul heb ik geen reedt.

kom hoe heet ie | 09-06-19 | 11:08 | 3

Jan Lul in een kuthotel, als dat geen positieve review wordt..

voorbips | 09-06-19 | 11:30

Vlak mijn mening niet uit. Kom alleen nooit in hotels, wel in achterkamertjes

Jan Leul | 09-06-19 | 11:39

@kom hoe heet ie | 09-06-19 | 11:08 Toegegeven, zeikerds heb je altijd. Echter, veel positieve reviews zijn gewoon een goed teken.

Goldfinger | 09-06-19 | 12:09

Gisteravond op de wallen naar de hoeren geweest. Was nog geen 5 min. pleite of er kwam al een verzoek tot review op m'n telefoon binnen. 3 sterren gegeven , het orale gedeelte viel wat tegen.

Jan Leul | 09-06-19 | 11:07 | 4

@Goldfinger | 09-06-19 | 12:10: Ach nee - domein verkocht aan een ranzige pornoboer. Excuus, die link mag weggejorist.

Goldfinger | 09-06-19 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang een enquete enkel bestaat uit de onnozele vraag;
“geef op de schaal van 1 tot 10 aan of u ons zou aanbevelen bij vrienden en kennissen”
klik ik direct weer weg.
Die bedrijven willen helemaal niet weten wat ik er van vond, die willen alleen pluspuntjes verzamelen.

tsjajaja | 09-06-19 | 11:07 | 1

++

Willem_Oltmans | 09-06-19 | 11:51

Ik krijg regelmatig mails over hoe het artikel bevalt terwijl het artikel nog onderweg is om bezorgt te worden of dat het desbetreffende artikel nog ergens in een obscuur depot ligt te wachten op vervolg......
Ach een enkele keer reageer ik met een grap en grol of niet....
Sommige (product) reviews doe ik wat serieuzer om naderhand te constateren dat het artikel dankzij mijn review constant uitverkocht is..... Het zij zo, als iets goed is of goed gaat mag dat ook wel eens genoemd worden ter verbetering van de "internet" samenleving..

dijkbewaker | 09-06-19 | 11:03 | 1

Ach ja.. zo krijg ik al dagen herinneringen om mijn nieuwe credit card te activeren en benutten. Die card heb ik echter nog helemaal niet, en in de app van de betreffende bank staat ook dat de card nog helemaal niet verzonden is.

Allemaal "klantvriendelijke" scriptjes die zonder kennis van de rest van het proces hun ding denken doen. Oh zo klantvriendelijk..

WammesWonder | 09-06-19 | 11:59

Tering wat een zuur gelul. Als je in een winkel goed geholpen bent zeg je toch ook gewoon bedank en tot ziens.

AliBhaBha | 09-06-19 | 10:59 | 1

... In de winkel ben je er dan ook meteen van af. Als de verkoper je nog dagenlang blijft achtervolgen met: 'u vond onze service toch écht wel goed, hé?' - 'en wilt u er ook nog even bij vertellen waaróm u dat zo goed vond? '.... dan zou u na verloop van een dagje of twee waarschijnlijk afhaken, temeer omdat u weet dat het de verkoper geen ene r*** interesseert wat u van zijn service vindt - hij gaat er namelijk toch niets aan veranderen.

bisbisbis | 09-06-19 | 11:16

Sinds kort krijg ik ook wekelijks een nieuwsbrief toegezonden. Van Thierry Baudet zelf! Hij heeft dus mijn e-mailadres. Als dat geen neuken wordt!

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 10:52

Het probleem is dat consumenten vrijwel alleen spontaan een review plaatsen als ze ontevreden zijn. Soms zelfs over de meest onbenullige dingen. Een bedrijf kan op veel plekken de reviews niet verwijderen maar loopt er flinke schade door op. De enige verdediging die ze dus hebben is er voor zorgen dat er voldoende positieve reviews komen.

Arijane | 09-06-19 | 10:50 | 3

Thuisbezorgd.nl plaatst alleen reviews bij 4 of 5 sterren .

onfray | 09-06-19 | 10:53

U snapt het helemaal.
Onredelijke klanten kunnen in hun gedram ( ook al hebben ze 100% ongelijk) omzetschade aanrichten. Om dit te compenseren worden shops gedwongen tot ( nep) reviews uit te lokken, en deze te plaatsen.
En ja, ik spreek uit ervaring.

Het leven is zwaar | 09-06-19 | 10:54

Steeds meer reviewsites staan de bedrijven in elk geval toe om een reactie onder recensies te plaatsen. Dat helpt.

Het systeem van AirBnB vind ik ook wel aardig: je kan naast een publieke review ook opmerkingen geven die alleen voor de aanbieder te zien zijn. Ik geloof in constructieve feedback en ben dan ook nooit te beroerd om daar verbeterpunten in te vullen, zonder dat bezoekers van de site die te lezen krijgen en denken: "Wat is dat voor gribus".

Muxje | 09-06-19 | 11:01

Wat een damesweekblad artikel is dit zeg.

EnzoIshet3 | 09-06-19 | 10:49

Ga dan naar de winkel met je luie reedt.
Een beetje geven en nemen.
Online winkelgemak, geen reis/parkeerkaarten.
Mailtje binnen, swipe naar links, opgelost.
Booking.com is wel de ergste, maar gelukkig heb ik een hele grote prullenmand.

Ruimedenker | 09-06-19 | 10:48 | 3

Ik schreef een keer een nette, maar waarheidsgetrouwe/negatieve recensie over een hotel via Booking en kreeg toen bericht dat het niet aan hun eisen voor een review voldeed. Het mooist vind ik de waardering in tekst van Booking. 'Fijn' betekende voor mij totaal kut en verder zoeken.

NeedIsaymore? | 09-06-19 | 10:56

@NeedIsaymore? | 09-06-19 | 10:56:
-
Ik heb op Booking een paar jaar geleden een uiterst negatieve review over een zeer sjiek Londens vijfsterrenhotel geplemt. Kreeg prompt de reactie dat deze niet aan de voorwaarden voldeed, omdat ik volgens datzelfde hotel daar niet verbleven zou hebben.... het opsturen van de rekening voor vijf nachten verblijf vergezeld van een lichtelijk uitdagend commentaar mijnerzijds deed zowaar wonderen... zag zojuist dat de recensie er nog altijd staat - zij het omringd door 'reviews' die mijn commentaren moeten 'neutraliseren'....

bisbisbis | 09-06-19 | 11:22

Er zijn tegenwoordig zoveel studenten die iets met business of communicatie gestudeerd hebben. En de afgestudeerden komen o.a. bij webshops terecht. En daar dringen ze er dan op aan dat de klanttevredenheid altijd moet worden onderzocht. Want zo hebben ze dat nu eenmaal geleerd. En het bedrijf dat ze aangenomen heeft moet ze toch iets te doen geven.

halbstark | 09-06-19 | 10:42

Enquêtebrief over m'n woon en leefsituatie per post ontvangen van de gemeente Amsterdam, weggeflikkerd. Vervolgens 2 x vervolgmail gehad dat ik het nog niet had ingevuld, hup ook in de prullenbak. En als klap op de vuurpijl telefoontje om 6 s'avonds of ik het nog of wilde opsturen maar telefonisch kon ook. Netjes medegedeeld dat ze op moeten flikkeren. Te hopen dat het nu klaar is. En ik woon gvd niet eens in Amsterdam !!!

Jan Leul | 09-06-19 | 10:40 | 2

Wees blij dat je geen ondernemer bent. Krijg hier wekelijks post van universiteiten, onderzoeksbureaus, provincies, etc. die allemaal vinden dat ik ze verplicht ben te antwoorden.

Vaak eerst per e-mail, en als je dat niet reageert, meermaals per post. Dat terwijl het gros waar ze naar vragen gewoon op te vragen is via de KvK. Maar ja, dat zal ze wel geld kosten natuurlijk.

WammesWonder | 09-06-19 | 12:05

Ook gehad, andere gemeente, maar ik kreeg zelfs een mannetje aan de deur.

happen_maar | 09-06-19 | 14:38

Betrouwbaarheid van reviews neemt toe als iedereen gwn ff invult.
Want we kijken wel graag naar reviews van anderen he?

Reaguurst | 09-06-19 | 10:38 | 1

Nee. Als ik interesse in dat gemekker had of ander gezeik wilde horen dan ging ik wel trouwen.

donkieshot | 09-06-19 | 11:11

Tip: jetable.org/nl werkt erg goed.

Boris die Sauertopf | 09-06-19 | 10:38 | 1

Dank !

Wijze uit het Oosten | 09-06-19 | 11:09

Als men wil dat ik een enquête invul, zal men moeten zorgen dat ik éérst alle vragen kan zien die men aan mij wil stellen. En daar gaat het mis.
De totale debilisering van de samenleving waar iedereen met open ogen in trapt (want 'gemakkelijk'), kent geen grenzen...

Maar goed, ik ben dus snel klaar altijd: vraag 1 niet invullen en dan niet verder kunnen kijken naar de rest van de enquête? Dan: resoluut wegklikken!

Zo ook als vraag 1 luidt: Hoe groot is de kans dat u ons zou aanbevelen....
Desgevráágd wil ik best tegen een ander vertellen over mijn ervaring bij X of Y.
Maar spontaan anderen lastig vallen als wandelende reclamezuil voor X of Y?
Dus nee, dat wordt ook altijd een '0', of een 'Helemaal Niet'

Erger vind ik dat de overheid (1400 informatienummer) en gemeente (KCC) ook mee doen aan deze gekte.

Wering | 09-06-19 | 10:38 | 1

Niet spontaan anderen lastig vallen over bedrijf X, maar antwoord geven op de vraag "Heb jij wel eens bij X besteld, hoe zijn die?" Heb ik geen moeite mee.

Qua 1 vraag per scherm: dat is nog erger bij die websites waar je dingen kan laten uitrekenen: hypotheeklasten, bruto / netto, maximale huur op punten, dat soort dingen. Heb je alle gegevens eindelijk ingevuld en kom je op het laatste scherm: "Vul uw email-adres, BSN, telefoonnummer en de pincode van uw bankpas in, dan mailen we u de resultaten".

Muxje | 09-06-19 | 10:53

Helaas is dit de nieuwe wereld.....
Lees eens het boek The Circle van Dave Eggers (het boek is veel beter dan de film), daarin wordt beschreven dat het nog veel gekker gaat worden.

Majoor Pikindewind | 09-06-19 | 10:37 | 2

Lees 1984 en je weet dat het zelfs nog veel gekker dan dat gaat worden.

Ton8695 | 09-06-19 | 11:06

@Ton8695 | 09-06-19 | 11:06: 1984 zijn we al voorbij. Telescreens? In elke smart-TV zit een camera, op straat hangen camera's die je gezicht of zelfs je manier van lopen kunnen herkennen, al je uitgaven en inkomsten worden gevolgd... Het enige dat nog mist is het onderdrukkende regime, maar daaraan wordt gewerkt.

Muxje | 09-06-19 | 11:09

Sinds Amazon een ietsjes minder positieve review van mij over een van hun producten weigerde kunnen ze allemaal de boom in met hun review gebedel, klaar, af, uit.

zwellevertje | 09-06-19 | 10:35

Bestelde laatst producten tegen onkruid en graszaad.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een dag na levering een E-mail met de vraag hoe de producten waren bevallen ?.
Nou ja, ze waren goed verpakt en ............

hagenux | 09-06-19 | 10:33

daar is een spambox voor uitgevonden

rifraf | 09-06-19 | 10:32 | 1

Binnen veel email clients kun je zelf eenvoudig een filter regeltje maken. Begin met regels voor viagra en bitcoin en daarna uitbreiden met wat er nog voor irritants binnenkomt.

Wekkertje | 09-06-19 | 11:22

Zo werkt dat inderdaad en wij allemaal haten het en vervolgens moeten we als we iets willen lezen ook ons hele hebben en houden via cookies aan ze bekend maken. Waarom in godsnaam moet een site die je een keer bezoekt, als het aan hun ligt, jarenlang weten wat je op het internet uitspookt? Dagelijks cookies wisselen!!

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:32

Stap1: Koop een eigen domein (me-êhgu-domein.eu is nog vrij)
Stap2: Maak een email adres voor jezelf aan
Stap3: Maak voor je kudtkabeltje een alias '[email protected]êhgu-domein.eu
Stap4: Bestel kabeltje
Stap5: Na ontvangst: Verwijder alias.
Stap6: Bierrrrrr!

marcoplarco | 09-06-19 | 10:29 | 5

Ja maar dan kan je niet catch-all aanzetten, dat is nu juist zo handig/leuk.

Boris die Sauertopf | 09-06-19 | 10:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen wil toch zijn mening geven tegenwoordig, dan dus niet zeiken als dat eindelijk mag.
De meeste consumenten vinden dit trouwens prima, ze denken dat er wat met hun commentaar wordt gedaan. Zijn een soort reaguurders.:)

Ongeblustekalk | 09-06-19 | 10:28

Wat nog veel hinderlijker is, website die zich helemaal volgestouwd hebben met spyware. Die websites lijken geen ene moer te geven om de privacy (@Geenstijl lezen wij ook even mee!) van de bezoeker cq. klant. Helemaal als deze jouw persoonsgegevens/data delen met facebook/twitter/google/amazon. Onlangs nog in een webshop op het moment dat jij je gegevens invult draaien er scripts mee van facebook. Shop op aangesproken, hun reactie; "voldoet allemaal aan de regels in de EU". Net alsof die EU ook maar enigszins betrouwbaar is en het beste voor heeft met hun onderdanen.
Zeer sporadisch nog dat ik online iets bestel. Helemaal theaterkaartjes, de meeste theaters hebben geen idee waar ze mee bezig zijn (9 van de 10 delen jouw data standaard met facebook). Jouw persoonsgegevens maar delen met derden (bouw zelf een betaalsysteem). Ook het misbruiken van jouw mailadres zijn ze goed in, ongewenste e-mail vliegt je om de oren (en ja dat vinkje bij de nieuwsbrief is uitgezet). Spreek je ze er op aan: "klanten stellen dit soort e-mails op prijs". Dat ze daarmee de wet overtreden kan ze aan hun reedt roesten.
Wil je kaartjes aan de kassa kopen, betaal je vaak extra. Geef je aan dat je niet extra wil betalen om jouw privacy te waarborgen, dan word je nog net niet voor gek uitgemaakt.
Kan er ook niets aan doen dat ik nu eenmaal een hele hoop te verbergen heb, namelijk mijn privacy..

Boris die Sauertopf | 09-06-19 | 10:28 | 1

Voor theater kocht je in het verleden een kaartje aan de kassa. En als je dat wilde in de pauze een kopje koffie. Klaar.
Nu moet je alles zelf doen, Allemaal keuzes maken over de plaats en kiezen voor een 'pauze-arrangement' *kots* voordat ze uberhaupt de prijs verklappen van het kaartje... en dan komt er nog een riedeltje met servicekosten en/of admnistratiekosten achteraan.

De ervaring zal wel zijn dat de meeste mensen dan doorzetten 'want nu al zoveel moeite gedaan'. Maar mijn ergernis groeit met het aantal muisklikken en ik haak dan altijd af: ben dan ook al tijden niet meer in een theater geweest.
(Heb trouwens ook geen smartphone om het 'kaartje' te scannen ; - )

Wering | 09-06-19 | 10:50

Helemaal gelijk van Rossum, onlangs een horlogebatterijtje voor anderhalve euro gekocht, direct die hele riedel en ook als je duidelijk aangeeft geen klote nieuwsbrief te willen heb je er binnen een week al een stuk of drie.

uisge baugh | 09-06-19 | 10:24 | 1

Rossem, sorry.

uisge baugh | 09-06-19 | 10:24

Kabeltjes gewoon van AliExpress/eBay kopen, review achterlaten is optioneel.

Van Rossem is gewoon een oude knar die de wereld van vandaag niet meer zo goed begrijpt.

BubbelWater | 09-06-19 | 10:23 | 3

Van Rossem is van de wereld van toen, net als ik en gelukkig maar. "Op een mooie pinksterdag" opzetten doet.

Ruud Hazes56616330 | 09-06-19 | 10:31

BubbelH2O: je hebt gewonnen!! de stomste reactie ooit!!

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:34

De mooiste reviews vind ik die met een (overduidelijke stock)foto erbij. Een lekker wijf, een vrolijk gezinnetje of tevreden opa en oma die het product of de dienst de hemel in prijzen. Ff plaatje zoeken en dan blijkt dat ze meer dan 1 miljoen reviews hebben geschreven over de hele wereld. Nepnieuws dus!

NeedIsaymore? | 09-06-19 | 10:13

De mooiste vind ik de reviews vanaf het kampeeradres: De bedden in de tent zijn klein en keihard en er zit geen aardappelschilmesje in de la. Ook geen koffiefilters. Onze drie zoons van 23, 25 en 29 vervelen zich. Het nieuwe zwembad ligt boven op de berg, mijn man heeft artrotes kan dus daaro niet heen. Het regent.

Mammeloe | 09-06-19 | 10:13 | 2

Onze drie zoons van 23, 25 en 29 vervelen zich(dikke grijns)

komtdatschot | 09-06-19 | 10:33

Lol!

kotelet | 09-06-19 | 17:12

Een goeie hoer vraagt niet of je haar wilt aanbevelen bij vrienden.

Willem_Oltmans | 09-06-19 | 10:13

Ik koop gewoon helemaal niets meer, kan ik lekker vaker naar de hoeren. Totdat die hier ook mee beginnen natuurlijk.

skoftig | 09-06-19 | 10:10 | 2

Doen ze al. Maar je kan het omzeilen door gewoon het e-mailadres van je vrouw op te geven.

keestelpro | 09-06-19 | 10:15

Ja ja, maar wil lid van de wandelclub hookers.nl.

Boris die Sauertopf | 09-06-19 | 10:32

Een nog grotere ergenis: sinds het bel-me-niet register word ik inderdaad niet meer onder etenstijd opgebeld door een verkoper.
Nee, ze komen nu aan de voordeur onder etenstijd om hun troep aan de man te brengen. En ze hebben allemaal dezelfde truc om je aan de praat te houden en je er zo toch in te luizen.
Helaas voor hun is mijn geduld binnen 10 seconde op en mogen ze praten tegen een weer dichtslaande deur.

2voor12 | 09-06-19 | 10:08 | 8

@Peter_la_Selie | 09-06-19 | 10:22:
Het is mij ook 1 keer overkomen (Essent) .Ik wijs , zonder open te doen , op de sticker , en steek met een brede grijns alle vier mijn middelvingers op .

onfray | 09-06-19 | 10:26

Je moet helemaal niks . Sticker op de deur = opdonderen .
Zo simpel is het .

onfray | 09-06-19 | 10:30

Ik doe deur altijd open met een gezicht op onweer want de katten zijn geschrokken van de bel en zeg geen interesse, als ze dan wat willen zeggen is het nee en gaat de deur dicht.

voldemort | 09-06-19 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Akkoord. En dat geld ook voor de stijlloze promotie die ik altijd voorbij moet scrollen. Houd eens op! Ik scrol al genoeg in het leven.

Trans_Fimmermans | 09-06-19 | 10:05

Klasse!!

Toontje-S | 09-06-19 | 11:38

Zo goede vakantie gehad Van Rossem?

jip_86 | 09-06-19 | 10:03 | 1

Ik denk het wel. En wat er toen gebeurde laat zich raden. Een volle mailbox.

keestelpro | 09-06-19 | 10:07

"Weer de nodige poepbacteriën binnengekregen" las ik recentelijk bij de reviews van een eethuis.

BP Richfield | 09-06-19 | 10:02

Inderdaad GeenStijl, heel irritant.
Ben je al Premiumlid, GeenStijl: "Heee, wordt Premiumlid."

Brabantse Leeuw | 09-06-19 | 10:02 | 3

Huh? Die kom ik nooit tegen.

ceadomile | 09-06-19 | 10:26

ceadomile, lees t laatste stukje van t artikel nog ns goed. Het is best duidelijk. Ze hebben t in t roze neergezet.

Brabantse Leeuw | 09-06-19 | 11:15

ceadomile, lees t laatste stukje van t artikel nog ns goed. Het is best duidelijk. Ze hebben t in t roze neergezet.

Brabantse Leeuw | 09-06-19 | 11:15

Geweldig artikel van Geenstijl.
Ik ben het er volledig mee eens, tegenwoordig vermeld bij bij bestellingen dat ik die onzin van reviewbedrijven niet op prijs stel, dat mijn gegevens niet door gegeven mogen worden aan andere bedrijven.
Wat denken die bedrijven wel, dat ze door het accepteren en leveren van een bestelling, dat ze zich allerlei rechten kunnen toeeigenen?

Wat een idioten.

VW, alles ist vorbei | 09-06-19 | 10:01

Wat wil je dan dat winkels doen?
Als jij een lijst met winkels ziet die allemaal hetzelfde product verkopen en 1 winkel heeft 5000 reviews en de ander 3. Dan kiezen de meeste voor die van 5000. Je moet wel als winkel.

76435 | 09-06-19 | 09:59 | 4

Bovendien als je niet actief om (positieve) reviews vraagt, zullen vrijwel alleen klanten met een negatieve ervaring de moeite nemen een review te schrijven.

Handige Harrie | 09-06-19 | 10:03

Je moet helemaal niks, bedrijven die zeuren om een recensie zijn bij meteen af.
Gewoon leveren, zorgen dat de klant (koning) niks te zeiken heeft.
Meer moet het niet zijn.

VW, alles ist vorbei | 09-06-19 | 10:04

@Satria | 09-06-19 | 10:01:
Het gaat om het feit dat winkels geen keuze hebben, ze moeten wel anders lopen ze omzet mis. En dat jij er dan niet koopt boeit ze niet, jij bent niet de massa. Plus als je het niet doet zijn de enige reviews die je krijgt de negatieve.

76435 | 09-06-19 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon Ali. Kabeltje 0,65 cent. Inclusief bezorging vanuit China. Mee gepropt in een container. Wel effe twee/drie weekjes wachten. Een kabeltje wat bij de Mediamarkt met verzendkosten 5.35 kost. Voor dat geld is deleten geen probleem.

Kamervraag | 09-06-19 | 09:55 | 1

Niet vergeten om 4 kabeltjes te bestellen, want drie doen het niet of gaan stuk na een week...

peterdh | 09-06-19 | 10:11

Ik vind het op tinder altijd wel een gemis dat ze niet gereviewed zijn.
Ik wil toch vantevoren graag weten hoeveel sterretjes ze heeft.

mark1487 | 09-06-19 | 09:50 | 2

‘Proest’ de koffie ligt over het terras.

Super Vaagstra | 09-06-19 | 09:53

Tinder is een lachwekkende show van "hoe lig ik in de markt ?" Onechte mensen. Review totaal overbodig.

Kamervraag | 09-06-19 | 09:57

Erger zijn de lui die bellen. Vooral energiebedrijven en telecomboeren. “Hoe vindt u dat wij het tot nu toe doen?” -“Nou goed... totdat jij belde tijdens het eten”. Eikels.

Muxje | 09-06-19 | 09:48 | 3

Ik zeg altijd dat ik volgende week ga emigreren, einde gesprek, werkt perfect.

Mr_Natural | 09-06-19 | 09:51

Ik zeg altijd dat ze me wakker bellen omdat ik 's nachts werk en vraag of ze om 04:00 terug willen bellen.

keestelpro | 09-06-19 | 10:11

op de vooraf gestelde vraag "mogen wij u na afloop bellen voor een review?" altijd "ja" zeggen. Dan wordt je sneller geholpen dan wanneer je "nee "zegt! Na afloop gaat de telefoon; dat gesprek moet je gewoon oppakken en meteen neerleggen. Ben je er vanaf.

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:39

Als we ons over dergelijke “problemen”zo opwinden dan gaat het ontzettend goed in Nederland.

Prinsemarij | 09-06-19 | 09:48 | 1

het gaat goed in ons land omdát wij aangeven wat ons niet bevalt en zo sturing geven aan die kut marketeers die ons belagen.

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:41

Nog erger is die pleurisglimlach van CoolBlue die je MOET hebben. Een reden om er nooit meer iets te kopen.

de Voorzittert | 09-06-19 | 09:46 | 5

Laatst naar Coolblue Den Haag gegaan, eind rijden, parkeergeld. Moest een magnetron/over hebben. Binnengekomen zegt zo'n lul van een verkoper grijnzend: "hebben wij niet, moet u naar Tilburg". Nooit meer CoolBlue.

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:43

@langzullenweleven | 09-06-19 | 10:43: Waarom naar Coolblue rijden als ze het dezelfde dag nog kunnen bezorgen ?

Was u tevreden met dit antwoord, klik dan hieronder op “ja”.

Wijze uit het Oosten | 09-06-19 | 11:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Het leukste is fake reviews en tips schrijven op Zoover: Een schitterend hotel. Vraag bij de receptie naar Geronimo. Hij vaart je stiekem naar het eiland waar nog een clandestiene stokerij zit. Voor 10 euro kun je de hele middag proeven. Wachtwoord = puta.

Mammeloe | 09-06-19 | 09:45

Nu wist ik niet dat je op het internet ook dingen kunt kopen, maar dit lijkt inderdaad best irritant. Naar analogie (pun intended) van het bel-me-niet-register, een digitaal mail-me-niet-register? Al was het maar ter bescherming van dit soort "ondernemers" zelf: je klanten mateloos irriteren door naar hun tevredenheid te bedelen? Goede kans dat je klant naar een minder ergerlijke concurrent stapt. Zeker als je geen uniek product verkoopt.

Goedemorgen en een zalig Pinksteren deze goede Pinkstermorgen. Maar dat terzijde.

Hetkanverkeren | 09-06-19 | 09:44 | 1

Een digitaal mail me niet register. Luxeprobleem en dus moet de overheid het oplossen want Nederlandje. En dan krijg je spam van de overheid over die lijst.

SDI | 09-06-19 | 15:46

Ik geef nooit een review. Ten eerste omdat het niet boeit; mijn nieuwe tv doet het en ja hij is beter dan de vorige. Nou en. Ten tweede; je komt met je kutreview for eeuwig op het internet zodat Truus next door kan lezen hoe ik in mijn nopjes ben met mijn nieuwe tv. No way.

Risingson | 09-06-19 | 09:44 | 1

Alleen mensen met klachten schrijven een review, het gros van de positieve reviews is fake.

Mr_Natural | 09-06-19 | 09:49

Je moet ze toch allemaal lezen, mijn waarde van Rossum. Misschien zit er nog een topic in...

F. von Zeikhoven | 09-06-19 | 09:38

Het is wat kudt al die mail, maar mooie wraak op al die dwangneuroten die de inbox leeg willen. Ik kijk om ongelezen mail heen indien onbelangrijk, en heb tienduizenden ongeopende mail, dikke prima

Hemmenaar7 | 09-06-19 | 09:36 | 5

@F. von Zeikhoven | 09-06-19 | 09:39: Micrcosoft belde dat ik was gehackt. 5 min met ze gebabbeld dat dat heel erg was, omdat volgens de prins van Nigeria er nog 30mln dollar in bitcoin op mijn computer stond.

Hemmenaar7 | 09-06-19 | 09:48

@VW, alles ist vorbei | 09-06-19 | 10:06:
Als u geen geld wil besparen en liever veel geld uitgeeft door de gangbare retailprijs te betalen, dan kunt u onze zeer scherp geprijsde aanbiedingen natuurlijk altijd negeren.

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik gebruik altijd een fake voornaam. Alles wat ik aan mail en post gericht aan dat type binnen komt gaat direct de vullesbak in.

Mammeloe | 09-06-19 | 09:35 | 3

Stel nou dat jouw ouders dat ook gedaan hebben...

F. von Zeikhoven | 09-06-19 | 09:40

@F. von Zeikhoven | 09-06-19 | 09:40: Oei.

Mammeloe | 09-06-19 | 10:00

slim.

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:44

Volledig terecht! Ik besteed er geen aandacht aan, òf ik mail dat ik niet van die onzin gediend ben met: "als ik bij de slager ben geweest, staat er ook niet bij de deur iemand met een enquéte-formulier om mijn mate van tevredenheid in te vullen"

Poso | 09-06-19 | 09:35

Geachte reaguurders, ik heb op 09-06-19 | 09:28 een tegel voor u gebakken.
Graag ontvang ik uw beoordeling.

Earl_of_Doncaster | 09-06-19 | 09:35 | 4

Ik heb hem snel ontvangen. Vijf sterren.

BrutusBosch | 09-06-19 | 09:47

Eerst een kroontje. Freerider.

de Voorzittert | 09-06-19 | 09:48

Wat schuift dat?

Super Vaagstra | 09-06-19 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Kudo's, +1
... Oh wacht...

Hemmenaar7 | 09-06-19 | 09:32

Om dit artikel te kunnen bestellen, moet (!) u het vakje "Ja, ik ontvang graag nieuws en aanbiedingsmail in de toekomst " aan te vinken.

Whisper | 09-06-19 | 09:29

Als je iets koopt op een internetwinkel gooi je die zgn.tevredenheids mails toch ongelezen weg of je verplaatst ze naar de spam.Ikzelf gooi ze ongelezen weg.Als ze het goede maar opsturen vind ik het prima.

flesje | 09-06-19 | 09:28 | 2

Mijn idee. Hinderlijk is het wel.

HaatbaardKnipper | 09-06-19 | 09:39

@HaatbaardKnipper | 09-06-19 | 09:39: decadent is het. Gezeik om niks. In een luxecultuur waar teveel mensen teveel tijd hebben en te weinig te doen.

Toos Doos | 09-06-19 | 09:44

Mensen die na een aantal dagen al een review weten te schrijven over een koelkast, wasmachine, printer, etc.
Bij een hoop reviews beoordelen de klanten niet het product, maar de snelheid van ontvangst. "Binnen een dag in huis" plop vijf sterren. Terwijl de ontvangen handdoeken slechts zes maanden meegaan.

Earl_of_Doncaster | 09-06-19 | 09:28 | 7

Daar gaat het ook om, dat artikel wordt nl in 20 webwinkels aangeboden.

marrretje | 09-06-19 | 09:48

Mijn tv van 3,5 jaar oud hoeft ook geen review meer. Lekker boeiend dat je ouwe kut tv nu al stuk is. Er zijn intussen alweer 150 nieuwere modellen van dit merk op de markt gebracht, waarin je probleem is opgelost, maar er ongetwijfeld weer andere problemen mee zijn. Maar dat zie je pas over 4 jaar als je garantie al lang en breed voorbij is.

Highwoodman | 09-06-19 | 10:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik zou kunnen schrijven, zou ik dit geschreven kunnen hebben. Wat een ergernis dat klantcontact gezeur. Laatst had ik een monteur nodig en die begon bij binnenkomst al uit te leggen hoe ik het klant tevredenheidsonderzoek moest invullen. "Bij het cijfer moet u boven de acht invullen anders krijg ik problemen."
Ik vul nooit iets in. Geen zin in.

osolemio | 09-06-19 | 09:27 | 3

Inderdaad, tot mn verbazing zelfs de CarGlass specialist, die terwijl hij begon om het sterretje in het raam weg te werken, al vertelde hoe belangrijk het was om toch maar in te vullen dat hij netjes gewerkt had, en hoe schoon hij de auto uitgezogen had. Anders kreeg hij op zijn kloten, omdat ik niet wilde dat hij de auto ging stofzuigen.

Delfts Blauw | 09-06-19 | 09:46

@Delfts Blauw | 09-06-19 | 09:46: als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat als de monteur van Carglass van een paar klanten de review krijgt dat de auto niet is uitgezogen, hij eerst een gesprek krijgt met zijn directe leidinggevende (de hoofdmonteur) en later ook nog met diens leidinggevende (de clustermanager). Volgt er geen verbetering, dan krijgt hij nog 1 gesprek, en dat is dan ook zijn laatste.

Motormuis | 09-06-19 | 10:58

@Delfts Blauw | 09-06-19 | 09:46:
Gniffel. Dat deed hij bij mij niet. Wel zat hij zijn leidinggevend er subtiel op te wijzen dat mijn achterbank een tiefuszooi is met mcvoer en blagen speelgoed.

Cadaver | 09-06-19 | 13:55

Stoppen jullie ook met jullie drammerige stijlloze promoties bij premiumleden?

deugfoob | 09-06-19 | 09:27 | 5

@BakkerHenk | 09-06-19 | 09:33:
Hé wat vervelend dat het bij u niet blijkt te werken. We zoeken het uit!
Vr.gr. Linda

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 09:36

@BakkerHenk | 09-06-19 | 09:41:
He hoi,
JIJ hebt onlangs gebruik gemaakt van onze diensten. Zou JIJ je ervaringen bij ons willen beoordelen? Dat kun JIJ doen door in te loggen met JOUW account. Alvast bedankt! Vr.Gr, Linda van het webcare team

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 09:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor onzin en aandacht betaal ik sowieso niet, ik vermaak mij gratis.
Via internet bestellen doe ik niet, ik hou van winkelen in winkels.
Geld uitgeven aan internetbedrijven doe ik niet, ga eerst eens echt werken.
Advertentieblokker houdt alle reclame op gratis websites tegen, omdat het kan.
Alle email komt standaard in ongewenste email, ongezien verwijderd.

Heerlijk rustig leven. Commercie vermijd je zelf. Of niet, maar doe dan niet zo hypocriet aub en gun ieder zijn wordlid-review-spam-pikmeet meuk. Amen.

Toos Doos | 09-06-19 | 09:25 | 2

Ha ... "mag ik uw postcode en huisnummer en email alstublieft ! "

rammelbakje1 | 09-06-19 | 09:44

Ik krijg nooit dat soort mail van de instanties waar ik en iedereen het meeste geld naar overmaken.
Iets van bijvoorbeeld, hoe vindt u dat wij het doen?

van stampij | 09-06-19 | 09:25 | 2

CJIB?

langzullenweleven | 09-06-19 | 10:45

En als je die enquête mail wegpleurt krijg je na 2 dagen gewoon een herinneringsmail dat je de enquête nog moet invullen.

2voor12 | 09-06-19 | 09:24

9 van de 10 van die webshops dat zijn dropshipping websites met andere woorden betaal 3x zoveel als op Ali...90% van deze shops worden aangestuurd door oplichtertje Joshua Kaats en herauten. Het masterplan is om zoveel mogelijk mensen websites aan te laten maken via Shopify (niet gratis) volg de url die ome Josh je geeft en ome Josh krijgt een lekker percentage van de webshops die aangemaakt worden, en iedereen vliegt er weer met open ogen in want willen ook in Mercedes rijden net zoals ome Josh doet in de getto www.facebook.com/Ali-versus-de-rest-3...

myrna1965 | 09-06-19 | 09:23

Ik ben gelukkig niet de enige die er gek van wordt...

Spiderman1 | 09-06-19 | 09:21

Het hoort bij deze tijd. Ik als ondernemer ga zelfs nog een stapje verder. Ik ga altijd bij de klant langs om te praten over het aangeschafte product. Liefst 's nachts.

keestelpro | 09-06-19 | 09:21 | 2

Dildoverkoper?

Hemmenaar7 | 09-06-19 | 09:42

Vorig jaar de premium versie gekocht. Op tijd bezorgd zoals beloofd. Zag er mooi uit in de doos. Premium voldoet aan de verwachtingen. Mooie blauw oplichtende tegels. Verder comfortabel en nauwsluitend. Klein minpuntje is het ontbreken van een God Modus. Daarom waardeer ik deze aankoop met vier van de vijf sterren.

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 09:20

Wel het juiste kabeltje ontvangen?

Rudolph_Hesje | 09-06-19 | 09:20

En vergeet niet, zodra je ook maar een schroevendraaier hebt besteld, heb je meteen een abonnement op al hun nieuwsbrieven en spam van hun, en hun aanverwante webshops . En word er regelmatig gebedeld of je niet de sport wanprestatie van hun bierteam wilt sponsoren .

En wat is het met dat fucking trustpilot , registeren om te registeren om een of andere webshop te promoten.. Rot ... Op...

oh, en "uw pakket is bezorgd.. !" ... DAT WEET IK , deed 10 minuten de deur open nietwaar ?

rammelbakje1 | 09-06-19 | 09:20 | 7

@BakkerHenk | 09-06-19 | 09:30: Niet iedereen biedt die mogelijkheid. Via PostNL kun je ook een dag/tijd aangeven, maar pas na de eerste poging en ook dan werkt dat niet.

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 09:33

@Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 09:26: Keer lief zijn voor die postgozer / dhl / gls die van "ons" leggen het in de schuur, brengen het meteen naar de buurtsuper ( als ie denkt dat het duur is ) , of ( aangezien ik ook lokaal werk ) , rijd ie achter m'n vrachtwagen aan en geeft ie het in de handjes . af een toe een sixpack en een ijsje als t warm is doet wonderen met bezorgsnelheid en opties die er zijn

rammelbakje1 | 09-06-19 | 09:48

@rammelbakje1 | 09-06-19 | 09:48:
Ik benoem dit omdat ik het vervelend vind voor de bezorger. Die mensen hebben het al zo druk en maken lange dagen. Dat ik het 2 of 3 dagen later ontvang vind ik niet zo erg.

Hollende_Kleurling | 09-06-19 | 09:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja, toen er 1 of 2 winkels dit deden werkte het, maar nu 'iedereen' het doet, wordt het irritant. Net als sollicitanten die nog even bellen nadat ze hun brief verstuurd hebben, om positief op te vallen. Dat werkt dus ook alleen als het er maar een paar zijn en niet als het er 80+ zijn.

dezakloper | 09-06-19 | 09:20

+1

Parsons | 09-06-19 | 09:15

Statistieken van klanttevredenheidsonderzoeken worden vaak hooguit gebruikt om een hogere bonus te rechtvaardigen.

jasvanbus | 09-06-19 | 09:15

Zou u dit artikel aan vrienden of familie aanbevelen?

matatwork | 09-06-19 | 09:13 | 2

Zojuist doorgestuurd inderdaad.

kaasfondue | 09-06-19 | 09:17

nee.

meneer der meneren | 09-06-19 | 09:26

Die Chinezen op AliExpress kunnen er ook wat van, alleen zijn ze een stuk directer. Please give us five star rating, or contact us if you are not satisfied, do not make dispute. en meer van zulks crap...

Ridocar | 09-06-19 | 09:13 | 2

Ze doen wel veel om problemen te willen voorkomen. Dat zie ik ook wel eens anders. Top, die reviewbange Chinezen.

mark1487 | 09-06-19 | 09:21

Vind je het gek, die lui worden verbannen naar Mongolië bij twee negatieve reviews en éénmaal oversteken met rood verkeerslicht..

Handige Harrie | 09-06-19 | 09:54

kut coolbleu

Twarres | 09-06-19 | 09:13

Zolang het uitschakelen van advertenties met een Premium account niet werkt, mag je niet zeuren Van Rossem.

BakkerHenk | 09-06-19 | 09:13 | 1

En zeker niet zo lang je geen kritische reacties kunt plaatsen bij advertenties, en dan ook nog heel boos doen over "adverteerdersbellen". Informatievrijhrid is geen éénrichtingsverkeer.

OverdaanDerOnderheid | 09-06-19 | 09:21

Spreek voor uzelf van Rossem, niet voor heel Nederland.
Mij interesseert het namelijk geen kont.

mark1487 | 09-06-19 | 09:13 | 1

Maar jij bent dan ook net uit een kont gekropen, Zwitsal. 0 Reeten!

Kapitein Stijlvol | 09-06-19 | 09:22

En omdat u een paar sokken heeft besteld, ontvangt u vanaf nu twee nieuwsbrieven per dag.

Poesmobiel | 09-06-19 | 09:13

Dank. Wij gaan voor u aan het werk!

Normpje | 09-06-19 | 09:12
-weggejorist-
Zaanse Mayonaise | 09-06-19 | 09:11

Is dit geen spam?

drbukkake! | 09-06-19 | 09:09

Wat vond u van dit artikel? Graag vernemen wij uw bevindingen op klanttevredenheid @ geenstijl.nl. Surf naar www . geenstijl . nl/premiummember om de status van uw inzending te tracken.

keestelpro | 09-06-19 | 09:07 | 3

Kudo++ Premiumcomment!

kaasfondue | 09-06-19 | 09:16

Het beste artiekel ooit !!1!!

Mammeloe | 09-06-19 | 09:31

:)

zetje01 | 09-06-19 | 11:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken