Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ophef over sekse-apartheid op Uni Utrecht

Jongetjes vooraan. Meisjes achteraan. Kom er maar in, OPZIJ. Hallo 2019!

Social

EN WATER DRINKEN UIT EEN PLASTIC FLESJE IS AL HELEMAAL NIET MEER VAN DEZE TIJD JA! DENK TOCH AAN HET KLIMAAT EN ONZE KINDEREN. EN DOE DIE SMARTPHONES WEG MEIDEN, ANDERS MIS JE DE HELFT VAN COLLEGE EN KUN JE STRAKS DE STOEP VAN HET UWV GAAN WARMHOUDEN TERWIJL DIE JONGENS MAAR HARD MOETEN WERKEN VOOR DE KOST.

Reaguursels

Inloggen

Elke dag, rij ik 4 keer door de Uithof. Dat nu Utrecht Science Park heet. Dat heet nu zo, omdat er in het Haagse ook een Uithof schijnt te zijn. Daardoor raakt het geleerdheid in de warrel, wanneer zij dat Googelen. En dat willen we natuurlijk niet in het Uteregse. Utereg, moet op de kaart gezet worden, waar dat blijkbaar nog niet stond.Het stikt trouwens van die kudde's fladderende vleermuizen daar. En een kapsones van hier tot Arabierie die wijven, dat dan weer wel. Vraag me wel eens stiekempjes af wat er gebeurt, wanneer iemand eens onvoorzichtig is met een Zippo, tussen zo'n kudde kunststof lappen......

LoesjeP | 21-02-19 | 12:42

Heeft Sylvana Simons al vragen gesteld? Een spoeddebat aangevraagd?
(ook al is het in een andere stad, maar aandacht vergoelijkt alles)
Anja Meulenbelt al op de barricaden?
Oh nee, het betreft natuurlijk de onaantastbare ideologie islam, waarvoor alle andere principes moeten wijken.
Zolang het de westerse maatschappij maar schaadt en ontwricht, dan keuren deze dames het goed......

michelpen | 21-02-19 | 11:49

Een lezing over communicatie met de nadruk op moslim identiteit. Daarvoor moet iemand uit de US komen want hier kan niemand iets zeggen over social media.
Een universiteit die de meest primaire ideeën over gelijkheid niet kan overbrengen aan studentes zet zichzelf daarmee wel te kijk; Studentes die zich geheel vrijwillig laten definiëren door hun sekse en daarom, onrein en geil als ze zijn, via een andere ingang en onder hun hoofddoek, naar broeder Husain komen luisteren, 'kiezen er zelf voor'. Voor deze separatistische domheid wordt dan ook nog respect gevraagd, hahaha! Gelukkig heeft het allemaal niets met islam te maken, hoor, niets.

eastender | 21-02-19 | 10:24

Even voor de duidelijkheid. Dit zijn mensen die over een paar jaar op overheidsposities komen, in gemeenten de dienst uit gaan maken, op scholen de boel gaan managen, etc. Kortom, als je op dit niveau accepteert dat je als vrouw gescheiden moet worden van de man en als 'mindere' wordt beschouwd, dan beloofd dat veel voor de toekomst. Echt schandalig dat dit anno nu in een vrij land wordt geaccepteerd, laat staan op een universiteit.

salsaparilla | 21-02-19 | 09:17 | 2

Tsja, men zegt wel eens: "Nederland is een tolerant land."

Blijkbaar zo tolerant, dat we ook tolerant zijn naar intolerantie.

Met andere woorden, we zijn eerder onverschillig. En dat gaat ons opbreken. Jammer maar helaas.

Padjepejer | 21-02-19 | 10:08

@Padjepejer | 21-02-19 | 10:08: Je conclusie, dat we onverschillig zijn, daar ben ik het niet mee eens. Degene die wij de macht hebben gegeven onze grenzen, onze traditie en ónze identiteit te bewaken, díe zijn onverschillig. De machteloze massa doet er niet toe. Dat weten de kinderen in de collegebankjes en ze gaan door heel NL straks weer op hun enablers van GL, D66 en de SP stemmen.

eastender | 21-02-19 | 10:29

Ho ho, dit zijn straks wel de mensen die het in Nederland en een groot deel van West- en Noord-Europa voor het zeggen hebben over pakweg 20 jaar. Wen er maar aan

batvoca2 | 21-02-19 | 07:56

Exact hoe absurd is dit eigenlijk? Dat is wat ik me afvraag, hoe zou een schaal van absurditeit eruit zien waarop dit nog te meten is?

Mazzelstof | 21-02-19 | 06:43

Aan de samenstelling van het publiek te zien was deze lezing ook ma-te-loos populair bij all-inclusive diversiteitsdeugers van GL/D'66.

a9b2b1 | 21-02-19 | 05:52

3de of 4de generatie import, het gaat de goede kant op!
Dat dit soort lui zich niet schamen, je bent geboren of woont in Nederland maar het lukt je nogsteeds niet om jezelf uit achtelijkheid te trekken, zelfs met miljarden aan steun, subsidies en ondersteuning.

allesofniks | 21-02-19 | 03:14 | 2
-weggejorist-
pennestront | 21-02-19 | 06:11
-weggejorist-
Sensemilla2 | 21-02-19 | 08:28

Schande! Orthodox islamitische vrouwtjes horen achter het aanrecht en niet op de uni! Elke opleiding is toch verspild aan ze, dus zet ze nog maar een rij of 10 naar achteren zodat ze helemaal niets meer kunnen zien.

ZwarteDag | 21-02-19 | 00:56

insane

pennestront | 21-02-19 | 00:01

Wat een misbruik van de collegebanken om ruimte te geven aan Middeleeuwse denkbeelden in een universiteit.

g00f | 20-02-19 | 22:36

Insan in the membran.

Somberman | 20-02-19 | 22:10

Wat wil men nou? Alles mixen of buigen voor de islam en toch vrouwen als minderwaardig zien? Het wordt allemaal erg ingewikkeld gemaakt.

Blanke_Vlaai | 20-02-19 | 21:23

Moslims die moslims voorlezen.
Moet dat op een universiteit?
Is het wetenschap?
Ik begrijp nu dat bij het einde der tijden de lijken uit de grond omhoog kruipen.
De oude professoren voorop.

watergeus | 20-02-19 | 20:43 | 1

Sociologie is ook geen wetenschap, maar levert bakken vol met geld op.

StarFox | 20-02-19 | 20:47

""Ja maar ja maar ze zijn zelf zo gaan zitten, was niet verplicht.""" - Of iets in die richting.

LaatsteAvondmaal | 20-02-19 | 19:56 | 1

Stinkende zweetlullenlucht stijgt op. De dames zijn er dol op.

Langshetrandje | 20-02-19 | 20:57

Moslimbroeders die hier toespraken houden. Dat gebeurd nu eenmaal in dit soort linksche broeinesten zoals universiteiten zijn..

Fi-Bu-Bla | 20-02-19 | 19:50 | 1

Indeed. Als deze cartoon zou zijn opgenomen in Saoedie Arabië of ergens in Pakistan zou ik zeggen Allah bonheur, over tien-, twintigduizend jaar zal daar misschien ook eens de beschaving geïntroduceerd worden, maar dit is in Nederland en daar heb je dan niets nodig dan domlinkse naïviteit met een boekenkast op de achtergrond.

Mazzelstof | 21-02-19 | 06:52

Islamisering?......... waar??

Wienerschnitzel mit | 20-02-19 | 19:48

Toegejuicht door DENK en roomblanke Nederlandse feministen.

lingo star | 20-02-19 | 19:48

Verdulleme. Daar liepen vroeger alleen maar heel vaak knappe psychologiemeisjes. Daar gingen we kaarten halen voor de SWAKfeesten die excelleerden in t vrouwenoverschot. De enige man daar riepen we altijd " heee swaffelaar! toe. Daar had je nog vrij lang een rookkantine. Daar zit beneden een minisupernarkt die voor de helft bier en wijn was.

Shoarmamasutra | 20-02-19 | 19:47 | 1

Vroeger ja. En straks?

Mart6037 | 20-02-19 | 19:49

Ies koeltoer!

Tietmier | 20-02-19 | 19:40

Het systeem ten tijde van de Zuid-Afrikaanse apartheid was natuurlijk een misdadig systeem. Het linkse gajes onder leiding van o.a. Connie Braam schreeuwde moord en brand en het ANC werd flink geholpen. Maar waar zijn die flinke linksen nu met het moslim apartheid regime tegen de moslim vrouwen? Waarom doet zo'n verwerpelijke club als het als De Unie van Utrecht, waar ik belasting voor betaal, daar dapper aan mee?

Boy Cot | 20-02-19 | 19:30

Ik zat ook altijd achterin. Lekker slapen en niemand die me lastig viel.

EmilioEsteves | 20-02-19 | 19:26

Boven in de zaal is het warm, beneden gaan ze klagen dat het te koud is. Dit is dus een goede oplossing. NEXT.

plusjesman | 20-02-19 | 19:18

En dan straks weer samen gezellig de genderneutrale toiletten in.

Pastduiven Verkwil | 20-02-19 | 19:14 | 1

Genderneutrale plees?
Het werkt voor geen meter. Zit je daar als wit wereldgenderneutraalklimaaatverbetermeisje je plasje te doen komt er ineens een, ik zeg maar wat, een Rob Jetten in leren pak zijn hol laten uitboren.

meneer der meneren | 20-02-19 | 19:39

En dan straks gezellig weer de genderneutral toiletten in.

Pastduiven Verkwil | 20-02-19 | 19:14

Geweldig voor mij als man. Alle hoofddoekjes voortaan achter in de bus, bioscoop, trein, etc etc. Hopelijk zie ik nooit meer een hoofddoek

Eddy67 | 20-02-19 | 19:10

Studentenvereniging "Insan".

(.....)

Nee, deze is té makkelijk.

Peter Emile | 20-02-19 | 19:06

Trendsetters. Over 10 jaar is dit de normaalste zaak van de wereld in het Kalifaat der Lage Landen!

Mark zit te Dutten | 20-02-19 | 18:54

Vrouwen in lappen gewikkeld om een god te plezieren. Ik kan niet zeggen dat het een fraai gezicht is.

Repetitive Beats | 20-02-19 | 18:53

Wel jammer dat er geen enkele dhimmi/kuffar/kaffir/infidel op die school rondloopt die bij zichzelf denkt, ik ga even tussen die wijven zitten en kijk wat er gebeurt.

Historicuck_Han | 20-02-19 | 18:47 | 5

@Historicuck_Han | 20-02-19 | 19:30: De link. Moslims houden graag alles gescheiden (behalve vuilnis misschien, dan vinden ze nog wel eens een hoofd in een prullenbak wat eigenlijk in de groene bak zou horen te zitten).

klowiepowie | 21-02-19 | 00:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Mij valt op dat veel hoofddoekies achterin zitten.
Mij valt op dat er ook hoofddoekies halverwege de tribune zitten.
Zijn dat vrouwen die twijfelen over hun geaardheid en al wat opschuiven in het genderuniversum?
Zijn dat mannen die twijfelen over hun geaardheid En al wat opschuiven in het genderuniversum?
Vind het trouwens niet kunnen dat hoofddoekies boven de slimme modom mannen geplaatst worden.
Vragen van DENK in 3,2,1

F. Jacobse | 20-02-19 | 18:42 | 3

"Traditional Islam considers the heterosexual relationship between a man and a woman the only acceptable relationship, stressing the wives' duty to remain sexually available to their husbands"
Nou jij weer.

Roadblock | 20-02-19 | 19:21

Die halverwege, dat zijn gevluchte Isis leiders in cognito

merel veld | 20-02-19 | 22:45

Op de website van deze club staat "Ervaar diversiteit".
Duidelijk.

Diversiteit betekent verscheidenheid. Diversiteit kan plaatsvinden binnen een samenleving, in de vorm van verschillende etnische groeperingen, maar ook in de natuur.

Diversiteit is niets anders dan het onderscheid maken tussen ...

meneer der meneren | 20-02-19 | 18:34

Met zo'n achterlijke hoofddoek (of kruis om je nek of keppel op je harses) heb je sowieso niks te zoeken op de universiteit, want dan heb je iets niet helemaal begrepen.

Punksmurf | 20-02-19 | 18:32 | 2

Israël -naast hen in de diaspora- levert toch aardig wat gekeppelde nobelprijswinnars af..... dit in tegenstelling tot hen uit 655 AD!

Mazoeza | 20-02-19 | 18:58

Onzin. Keppels en kruisjes zijn geloofssymbolen en geen sekse definiërende attributen. Als je werkelijk vindt dat een god van je vraagt om een hoofddoek te dragen vanwege geilheid, kuisheid en vroomheid, waarmee je je wil onderscheiden van vrouwen zonder hoofddoek in de 21 eeuw, dan heb je een steekje los.

eastender | 21-02-19 | 10:42

Wat maakt het uit? Die meiden studeren toch meestal iets waar je geen ene fuck aan hebt, behalve dan medicijnen. En als ze klaar zijn met hun studie, werken ze niet of in deeltijd. Het is misschien wel een goed idee om die hoofddoekjes geïsoleerd te houden en ze voor te bestemmen voor Achmed met zijn anderhalve hersencel. Kinderen baren gaat vanzelf, daar heb je de universiteit niet voor nodig.

BrabantsVerzet | 20-02-19 | 18:28 | 4

Dan zijn ze dus goed geïntegreerd want dat doen Nederlandse dames namelijk ook massaal: gebakken-lucht-studie, paar jaartjes werken en rond de 30 aan kinderen beginnen en stoppen met werken of deeltijd.

koter | 20-02-19 | 19:32

@telelezer | 20-02-19 | 19:29: die is nieg geheel toevallig tegenwoordig niet meer hoger boven de drie kinderen.

Shoarmamasutra | 20-02-19 | 19:49

99% van die wijven trouwt uiteindelijk met een hersenloze inteelt Mo, zoals het hoort. Zit verder thuis, met 5 kleine Mo-tjes.

Wienerschnitzel mit | 20-02-19 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen de technische opleidingen open laten, de rest sluiten hoeven de tere socialisten zieltjes zich ook nergens meer over op te winden en t scheelt miljarden.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-19 | 18:25

Klimatenaaiers

Overnijd | 20-02-19 | 18:15

Wat een gezeur hier. De groene deugers en deaa hangers van d66 gaan dit op korte termijn aanpakken. Ze vinden dit vrouw discriminerend.

Yalimba | 20-02-19 | 18:10

Zo zie je maar weer dat 1 enkele Moslimbroeder Altaf Husain genoeg is om een hele groep te onderdrukken, en men gelijk volgens de islam de genders separeert.

Rene046 | 20-02-19 | 18:10 | 1

1 enkele salafist en een bestuur van weke blanke Nederlanders.

BrabantsVerzet | 20-02-19 | 18:30

Als het over de achterlijke kanten van de islam gaat dan hoor je de feministen niet.

Mo het varken | 20-02-19 | 18:10 | 2

'Opzij' kijkt even opzij

Badcoin | 20-02-19 | 19:43

@alle2: Beter opletten.

eastender | 21-02-19 | 10:49

Beter noemde ze het Marinus Muppet gebouw.
Toepasselijke naam voor een Universiteit waar studenten in sprookjes figuren geloven.
Wetenschap en feiten zal aan hen niet echt besteed zijn.

Het leven is zwaar | 20-02-19 | 18:09 | 1

Vroeger heette het nog gewoon Centrum Gebouw Zuid

Shoarmamasutra | 20-02-19 | 19:49

Niet mijn landgenoten.

Montesquieue | 20-02-19 | 18:07

Come on Barbie let's go party !

van Oeffelen | 20-02-19 | 18:07

Wat moeten wij eigenlijk met universitair geschoolde taxi chauffeurs? Is dat niet vreselijk zonde van al die studiefinancering?

brughslurph | 20-02-19 | 18:00

Niet zeuren. Dit is wat je krijgt als je de islam als een verrijking van het westen afschildert en iedereen met een andere mening als rechts-extremist wegzet.
#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 20-02-19 | 17:53

Het enige wat die jongens en meisjes daar leren, is hoe alles wat vreemd is voor hun denkpatroon, moeten haten.

Mr.Crowley | 20-02-19 | 17:51

Wen er maar alvast aan linkse honden.

postmodernismisdead | 20-02-19 | 17:49

.. maar goed. Ik neem het de islam niet kwalijk dat het een achterlijke en gevaarlijke doctrine is die zijn volgelingen in een ijzeren greep houdt.
Een wild beest vreet en scheurt aan zijn prooi - en dat is niet leuk voor de prooi maar wel de natuur.

Regeringen echter die wilde beesten, willens en wetens, loslaat op de eigen bevolking zijn een ander verhaal. Zulke organisaties noem ik graag "nieuwe fascisten".

Voor de nieuwe fascisten die nu het racisme-zwaard naar mij opheffen:
Nee, ik vergelijk moslims niet met wilde beesten. Ik vergelijk het systeem dat moslims in geestelijke gevangenschap houdt met een wild beest. Ik noem u als de hoofdschuldigen.

Jan Passant mk2 | 20-02-19 | 17:47

Nature blijkt invloedrijker dan nurture gedurende 14+ jaar Nederlands onderwijs. De medemens veranderen naar ons beeld en gelijkenis blijkt nagenoeg onmogelijk.

CiTy3 | 20-02-19 | 17:46

Ahh regressie.... toch een beetje een verworvenheid.

brughslurph | 20-02-19 | 17:44

*muziekje opzetten doet*
"Wat maakt het uit, als je maar geloofd!"

threeheadedmonkey | 20-02-19 | 17:44 | 1

T

nee_toch? | 20-02-19 | 17:56

Bij den photographie:
Wat doet bijzonder onderwijs eigenlijk in een universitaire hoorzaal ?

Mazoeza | 20-02-19 | 17:43

Wat is het toch een achterlijke cultuur. En aangezien Verlichting niet aan de orde is, blijft dat ook zo. Is er niet ergens een land, waar dit soort achterlijkheid de norm is?

benjeallanggek | 20-02-19 | 17:43

De 4e feministische golf...

Kanarie_Geil | 20-02-19 | 17:40

Eigenlijk al bijzonder dat er vrouwen bij mogen.
Horen thuis deeglapjes te vouwen.

Carmelita | 20-02-19 | 17:35

Als je geen enkele identiteit hebt, en als groep geen reet bijdraagt aan de westerse beschaafde samenleving.... tja dan kun je niets anders dan jezelf als volslagen immoreel bestempelen omdat je zo nodig - en dat dus bij gebrek aanbeter- een voor zijn tijd al volslagen immorele profeet volgt !

Een volledig gebrek aan mentale hygiëne dus !

Mazoeza | 20-02-19 | 17:34 | 6

www.geenstijl.nl/5146370/ophef-over-s...
Er zijn christenen die nog geloven in Genesis als ontstaan van de kosmos.
Ik zal het commentaar hierop maar achterwege laten.
Vermoedelijk geloven de dames en de heren op de foto ook dat god de aarde in 6 dagen geschapen heeft.
En dat op een universiteit!!

Mr.Crowley | 20-02-19 | 18:30

@koter | 20-02-19 | 17:51: Andermans zonde is pertinent niet uw deugd.
Kortom: u kent geen mentale hygiëne....

Mazoeza | 20-02-19 | 19:01

@Mazoeza | 20-02-19 | 19:01:

Nee, mijn beide hoofden zijn heel schoon. Het viel me gewoon op dat je vaak op moslims kakt voor zaken die in jouw eigen groep ook gelden.

koter | 20-02-19 | 19:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Over "apartheid gesproken.
Hoeveel "oud Nederlanders" cq de boeren uit Zuid Afrika, zitten er in een Nederlandse AZC? Als er 1 groep toch wel bedreigd wordt.
Of werken" de regels alleen met een kleurtje of religie?

Rest In Privacy | 20-02-19 | 17:32 | 1

Denk niet dat die in een AZC gaan zitten. Bovendien drijft D66 alle boeren uit NL momenteel dus is NL geen goede bestemming voor ZA boeren.

Beefbus | 20-02-19 | 17:37

Onze moderne westerse cultuur is gebaseerd op radicaal individualisme, waarbij de individu meester is van zijn lot. Maar een deel van de bevolking (en vrouwen zijn daarin oververtegenwoordigd) wil helemaal geen meester zijn maar verteld worden wat ze moeten doen en alle beslissingen aan iemand anders over laten. Helaas is de drug die islam heet zeer aantrekkelijk voor dergelijke mensen. En naarmate meer mensen de islam aanhangen, krijgen we meer en meer de vele negatieve kanten van de islam, zoals jihad, stagnatie en criminaliteit, er bij

petersteenkamp | 20-02-19 | 17:32 | 2

Het eerste deel van je stuk is strijdig met het laatste deel. Een logisch gevolg van radicaal individualisme is moreel relativisme i.e. het idee van goed en fout is 'in the eye of the beholder'. Je afwijzende houding naar de keuzes van anderen is in deze dus merkwaardig vanuit jouw startpositie gezien. Radicaal individualisme kan trouwens nooit werken (tenzij je een autistische filosooftype bent die 24 uur per dag in zijn studeerkamer zit). De mens is van nature een sociaal dier. Om die interactie te stroomlijnen is een behoorlijke mate van conformiteit nodig.

koter | 20-02-19 | 18:56

@koter | 20-02-19 | 18:56: Die afwijzende houding geldt de keuze om te kiezen voor een keuze van een ander cq anderen de keuze voor jou te laten maken ipv dat zelf te doen. Niets merkwaardigs aan.

eastender | 21-02-19 | 10:59

China troeft Europa en de Verenigde Staten compleet af met technologische voorsprong: bouwt 8000 km superieure snelwegen in 1 jaar tijd, bouwt zelf een indrukwekkende langste brug ter wereld van Hong Kong naar Macau; voor 5G netwerk moeten we bij China zijn ( wij kunnen het zelf al niet meer ontwikkelen ) China heeft een indrukwekkend netwerk hoge snelheidstreinen; het primitieve pincode systeem vervangen door gezichtsherkenning en nog veel en veel meer een ruime voorsprong. Dat komt omdat wij met onze voormalige voorsprong totaal de weg kwijt zijn. In plaats van ons technologisch voortschrijdend te ontwikkelen zijn we bezig met massa immigratie van middeleeuwse culturen, we laten onze moderniteit vervangen door middeleeuwse achterlijkheid. Ook zijn we bezig met heel veel geld en tijd in onzin zoals alles genderneutraal maken. In Frankrijk is het parlement, ondanks 14 weken serieuze gele hesjes prostesten de termen pappa / mamma, vader en moeder te vervangen door ouder 1 en ouder 2, want alles moet genderneutraal ( www.youtube.com/watch?v=RBhJUEY5dDA ) . Wie kan deze vervanging naar achterlijkheid zo snel mogelijk stoppen en weer op weg gaan naar nuttige technologische ontwikkeling?

Professor Kluns | 20-02-19 | 17:32 | 2

Een soort homeopathische verdunning dus waarvan progressieven zweren dat het werkt...! Mijn canis familiaris Japponaris weet al beter.....

Mazoeza | 20-02-19 | 17:37

Dat moet nog allemaal blijken.
Voorlopg is hun overheid nog behoorlijk Orwell`s 1984.

Mr.Crowley | 20-02-19 | 17:43

Ze hebben eerst sjeik Yassin gelanceerd, en als ze op de maan een mohammedaan zouden tegenkomen, is de nul voor de tweede maal uitgevonden....

Mazoeza | 20-02-19 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hmm, bizonder voor de rest wel...…. Hier op het VWO moet ik altijd veel moeite doen om hoofddoeken te verzamelen.....

D-Fens_1963 | 20-02-19 | 17:28 | 1

"Hier op het VWO " ????? Wat voor een VWO is dat? Waar kennelijk niet bijzonder veel aandacht aan de Nederlandse taal wordt besteed wat "bizonder" als resultaat heeft!

Professor Kluns | 20-02-19 | 17:35

Tja, een stier laat je ook niet tussen de koeien staan.

gelukkig hebben deze dames meer hersencellen als een koe.

jammer dat ze deze niet gebruiken en afkeer hebben tegen deze situatie

ik vrees dat de meeste ook niet anders kunnen zodat ze niet uitgesloten worden en in een sociaal isolement geraken

Meesteres Belgie | 20-02-19 | 17:27 | 1

Net zoveel als een koe of meer dan een koe?

NeedIsaymore? | 20-02-19 | 19:00

Als je een tijdje in het buitenland woont, en je ziet dit, dan krijg je toch een beetje: zie de verschillen met Iran voor en na de ayatollah's. Nederland is op dezelfde weg.

Bennie Boos | 20-02-19 | 17:26 | 3

Die foto's zijn vrijwel exclusief van verwesterde lieden in Teheran. Buiten de hoofdstad waren de mensen altijd al behoorlijk conservatief. Is dus totaal niet representatief voor Iran als geheel. Geldt eigenlijk voor elk land. De meest liberale mensen in NL zitten in Amsterdam, in Turkije zitten ze in Istanboel en de VS in New York enz. Is ook logisch megasteden bieden anonimiteit - je kan dus lekker je gangetje gaan.

koter | 20-02-19 | 17:31

@koter | 20-02-19 | 17:31:
Hoe dan ook, de ayatollah's worden ondertussen in heel Iran uitgekotst.

Mr.Crowley | 20-02-19 | 18:16

De meest liberale mensen in NL zitten in Brabant.

BrabantsVerzet | 20-02-19 | 18:33

Weer duidelijk een spellingsfout van Geenstijl: studentenvereniging INSAN moet INSANE zijn....!

Mazoeza | 20-02-19 | 17:26

Als die mannen nou zou hoffelijk waren om de vrouwen vooraan te laten zitten... Ik vind het nog een tandje erger dat vrouwen als tweederangsmensen behandeld worden. De foto toont geen evenwaardige scheiding (vrouwen links, mannen rechts), zoals in kerken her en der nog gebruikelijk is.

Diotima | 20-02-19 | 17:24 | 1

Die scheiding is dan ook op een waarde basis. In de koran is de vrouw onderdanig aan de man. Die vrouwen mogen blij zijn dat ze er bij mogen zitten.

Mr.Crowley | 20-02-19 | 18:18

Nu ga ik eens een keer iets relativerends zeggen:
Die jongelui worstelen met hun identiteit. Zie het als een soort puberfase van een migrantenpopulatie: nog even regressie en dan geven ze voor eens en voor altijd toe dat wij op alle fronten gelijk hebben en sluiten ze aan.

Peniskokertje | 20-02-19 | 17:21 | 4

LOL. Als westerse landen de lijn voortzetten die ze sinds pak 'm beet de jaren 60 volgen i.e. vrouwenemancipatie (resultaat: geen/te weinig kinderen) + massamigratie (gevolg: compensatie voor de te weinig kinderen) dan zal de oorspronkelijke bevolking op termijn verdwijnen... wat resteert zal zich vermengen met de nieuwkomers. Gevolg: het land bestaat nog wel alleen is de cultuur en het uiterlijk totaal anders.

koter | 20-02-19 | 17:27

Ah, de links-naïve doctrine. Dream on.

postmodernismisdead | 20-02-19 | 18:04

Slaap lekker.

Wienerschnitzel mit | 20-02-19 | 20:01
▼ 1 antwoord verborgen

Als je vraagt of negers achter in de bus willen gaan zitten is iedereen over de rooie (jaren 60tig, burgerrechten), maar als je vraagt of meisjes achter in de zaal willen gaan zitten heeft niemand er een probleem mee (anders ben je een racistische islamofoob, en heb je geen respect voor andere culturen die nog in de middeleeuwen leven)

Osdorpertje | 20-02-19 | 17:19 | 5

... als er geen zitplaatsen zijn gewoon laten staan. Dat doet het vee ook....

Mazoeza | 20-02-19 | 17:28

Misschien hebben types als Hedy D'Ancona, Hanneke Groenteman, Lilian Ploumen, Femke Halsema, e.d. hier nog wel een mening over. En misschien Sylvana Simons voor het andere geluid. Ik vermoed dat ze vooral geen commentaar hebben.

zimmerschwanz | 20-02-19 | 17:39

Is de koeltoer vrind, de koeltoer.....

Wienerschnitzel mit | 20-02-19 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Meest beangstigende is toch wel dat er alleen maar moslims in de zaal zitten.

Mr_Natural | 20-02-19 | 17:19 | 3

ik had het pas beangstigend gevonden als er echte Nederlanders naar zo n haatbaard hadden zitten luisteren !

ghetto-is-back | 20-02-19 | 17:22

Goh, je zou denken dat er massaal jappanners op een moslimbroederlezing afkomen.

Shoarmamasutra | 20-02-19 | 19:52

Jammer dat ze dit niet in mijn middelbareschooltijd hadden. In plaats van me blindstaren op de kontjes van de chickies die voor mij zaten had ik me kunnen concentreren op mijn boeken.

koter | 20-02-19 | 17:18

Zo hard gaat het dus met de islamisering.
Geen reden om je zorgen te maken hoor.

Ruimedenker | 20-02-19 | 17:17 | 1

Nee joh, net als apart zwemmen en weet ik veel, het gaat langzaam maar zekerrrrrrr.......................

Wienerschnitzel mit | 20-02-19 | 20:03

Islam moet echt verbannen en verboden worden... Waarom acceptereren wij deze ziekte, en laten we het erger worden...

Nouwske | 20-02-19 | 17:16 | 3

Zolang er zieke geesten zijn die op partijen stemmen die dit bespoedigen staan we machteloos :(

ghetto-is-back | 20-02-19 | 17:19

@ghetto-is-back | 20-02-19 | 17:19:
veelal onwetende, domme, door onderwijs en MSM gehersenspoelde kiezers die het "te druk" hebben om na te denken en aldus zonder het te (willen?) weten ons goede oude Nederland de afgrond in helpen

telelezer | 20-02-19 | 17:37

@telelezer | 20-02-19 | 17:37:
Inderdaad . Vandaag ook weer meegemaakt dat een jongere gewoonweg geen zin had om een interessant artikel te lezen van Leon de Winter wegens te lang en het boeit me niet . Terwijl zo n artikel juist les materiaal moest zijn .

ghetto-is-back | 20-02-19 | 18:25

Maar ze hebben wel genderneutrale toiletten.

Mubbenschonster | 20-02-19 | 17:16 | 1

en ons islamofobe, racistische, fascistische, discriminerende, hatzaaiende, egoistische, ultra rechtse, haarrrammmm landje natuurlijk ook aparte islam bidruimtes (anders raassjiest) en genderneutrale oitkieroengen en hoerrrrsoepsidie

telelezer | 20-02-19 | 17:45

Niemand snapt het hier geloof ik; dit is vooruitgang! Moslim mannetjes en vrouwtjes in één ruimte!

Dr. Blechtrummel | 20-02-19 | 17:14 | 1

In plaats van 600 jaar terug in de tijd,
599 jaar.
Dat noem ik geen vooruitgang.

De Profundus | 20-02-19 | 17:30
-weggejorist-
Hetkanverkeren | 20-02-19 | 17:13

Maar als een blanke man of vrouw iets tegen die volgzame hoofddoekjes zegt kunnen ze wel een grote bek krijgen.

Hark_van_Rommel | 20-02-19 | 17:12 | 1

ja want haram en raassjiest!

telelezer | 20-02-19 | 17:46

Dit is schandelijk en onnodig intiem. Dat had via een scherm in een andere zaal gekund.

Bari Oomsma | 20-02-19 | 17:12

Hoopgevend dit, ondanks de HOOFDLETTERS. Het lijkt hier de Telegraaf wel...

Allereerst de vraag: waar ging dit gastcollege over? Ten tweede: ik constateer tot mijn vreugde een meerderheid van moslima's in de collegezaal. Jaren geleden werkte ik pal naast de UvA en in de metro barstte het van de moslimmeiden op weg naar hun voortgezette opleiding. Helaas studeerden ze vaak Rechten in plaats van wat nuttigs.

Maar dit is de weg tot integratie, tot een moderne islam. Vrouwenemancipatie. En voor al die baardmansen die dat niet aanstaat: tief lekker op!

Hetkanverkeren | 20-02-19 | 17:12 | 9

@Captain_Dipshit | 20-02-19 | 17:35: Het is precies andersom, die hoofddoeken in de collegezalen zijn een teken van vooruitgang. En hoe lang is het nou precies geleden dat Nederlandse vrouwen naar de universiteit mochten? Een unicum: historiek.net/anna-maria-van-schurman... Dan een paar eeuwen niets: nl.wikipedia.org/wiki/Aletta_Jacobs Emanciperen kost geduld, maar het is het meer dan waard. En over zwakbegaafden gesproken, uw reaguursels. Manmanman, schaam je je niet?

Hetkanverkeren | 20-02-19 | 17:55

@Hetkanverkeren | 20-02-19 | 17:55: & Captain_Dipshit
Excuus voor mijn interventie in jullie dialoog - volgens mij loelen joellie langs elkaar heen.

De Captain heeft een punt (dat ik eerder ook al meldde over havenarbeiders in Rdam e.o., dat de nieuwere moslimgeneraties stuk-ken religieuzer, rechtlijniger in de leer zijn dan hun voorouders, ook al spraken die voorouders zeker minder goed Nederlands, hun "participatie" aan de Nl samenleving, was een stuk frisser dan al die aantallen moslimmeiden die weliswaar, zoals Hetkanverkeren oppert, massaler (hoger) onderwijs volgen, maar vervolgens wel met hun rug naar de NL samenleving staan met hun gescheiden bankjes in college incl. het verpllchte kopvod.

Onder de streep ben ik team Captain_Dipshit: er waren:
1. minder moslims
2.die beter integreerden omdat ze niet zo rigoreus religieus wilden/hoeden/moesten zijn
3.waar de gemeenschap minder "lette" (schaduwde)
op elkaar toen dan nu. Wat levensgevaarlijk is voor het zijn van een Individu zonder gedram en gemorrel aan je individu, wat het hoogst haalbare is in het Leven.

chicago river | 20-02-19 | 18:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Deze vrouwen laten dat zelf toe en vinden dat kennelijk prima. Raarrrrr

WillemWordtWakker | 20-02-19 | 17:10 | 1

De vanzelfsprekendheid waarmee vrouwen zich onderdanig opstellen jegens mannen is, vrees ik, evolutionair bepaald. Ze willen blijkbaar overheerst worden. Dat schijnt vrouwelijk te zijn.

BrabantsVerzet | 20-02-19 | 18:37

Als ik het zo zie hebben de vrouwen de beste plaats want diegene die vooraan zitten moeten hun hoofd achterover doen om op het scherm te kunnen kijken hetgeen nekklachten veroorzaakt.

ProAsfalt | 20-02-19 | 17:09 | 1

Daarmee kunnen ze dan naar het UWV om zich te laten afkeuren.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-19 | 17:23

Grappig, en dat allemaal in het Marinus Ruppertgebouw, vernoemd naar een man die slechts diploma's had voor de Mulo en de Middelbare Landbouwschool. Dus als je niet gestudeerd hebt dan wordt er een universiteitsgebouw naar je vernoemd, logisch.

Mr_Natural | 20-02-19 | 17:07 | 5

De man was Autodidact, minister van staat, en heeft in het verzet voor onze vrijheid gestreden. Een vrijheid die we vergooien aan deze vogels.

Asure | 20-02-19 | 17:16

Ik zeg niet dat deze man geen eer verdient maar je zou toch eerder de naam van een grootheid die aan deze universiteit heeft gestudeerd verwachten? Of zit deze er het dichtstbij?

Mr_Natural | 20-02-19 | 17:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind dat heel mooi, nu nog in de bus mannen voor en vrouwen achterin. Bij een bus met aanhanger dan mannen voor, vrouwen achterin de eerste wagen. Alles met een zwarte huidskleur achterin de tweede wagen. Bioscoop idem dito. In het park banken voor alleen maar mannen of alleen maar vrouwen. Dan nog een speciaal politiekorps oprichten om hier speciaal op te letten.In 2020 zal het wel zover zijn schat ik. Om kosten te sparen kunnen we gebruikte bordjes met deze aanwijzingen in Zuid-Afrika kopen, die worden daar niet meer gebruikt.

jan huppeldepup | 20-02-19 | 17:06 | 1

Die worden daar wel gebruikt alleen zijn de teksten anders.

Roadblock | 20-02-19 | 17:07

Hoe duidelijker het wordt dat westerse normen en waarden en levensstijl en de islam totaal incompatibel zijn, hoe meer men zijn best doet om die onaangepasten hier binnen te halen. Nu al meer dan 1.000.000 and counting.

En zelfs de allerergste en allergevaarlijkste geradicaliseerde moslims, die onze samenleving met haat de rug hebben toegekeerd om te gaan moorden voor IS of om voor de moordenaars van IS de benen te spreiden, moeten we allemaal weer liefdevol in ons midden terugnemen.

Wat een gekkenhuis.

Dr_Johnson | 20-02-19 | 17:06

Even OT:

Ik wil de helpdesk van GS enorm bedanken voor de goede support. Het reactiealert is inmiddels gerepareerd. Misschien vinden velen dit niet belangrijk maar voor mij is het een verademing want ik hoef alleen maar de mail-tab open te houden i.p.v. meerdere GS-tabs die ik steeds moet F5-en.

Kostte ff wat tijd maar ze zijn uitermate vriendelijk en hebben het probleem opgelost. Dat mag ook wel eens gezegd worden op deze vermakelijke site.

Godspeed, GeenStijl! En iedereen die ik lief vind hier.

Kop Kaaz | 20-02-19 | 17:05 | 2

Test voor je.

Earl_of_Doncaster | 20-02-19 | 17:08

@Earl_of_Doncaster | 20-02-19 | 17:08:

Het werkt al sinds gisteren, mijn waarde. Maar bedankt voor de test en inderdaad, ik kreeg het meteen binnen via de mail.

May the Schwarz™ be wiv' ya.....

Kop Kaaz | 20-02-19 | 17:09

OPZIJ heeft alleen de pijlen op eigen comfort gericht

Mark van Leeuwen | 20-02-19 | 17:04

Maar nu het goede nieuws: in Egypte heeft men onlangs 9 (negen) moslimbroeders ter dood gebracht omdat ze de hoogste aanklager van het land hadden vermoord. Bij mij gaat de vlag uit!

eerstneukendanpraten | 20-02-19 | 17:01 | 2

Maar al die subsidieclubjes weer janken dat dit niet mag blablabla

2voor12 | 20-02-19 | 17:03

Daar wel ja.

Ommezwaai | 20-02-19 | 17:03

Al die vrouwen zitten daar zonder mannelijke begeleiding? Het lijkt wel een bordeel!

Solar666 | 20-02-19 | 17:01 | 1

ze hebben een hoofddoekje op dus dan mag het in moslim-Nederlandabad

telelezer | 20-02-19 | 17:15

Ok, that's it. Ik loop weer terug naar beneden naar het topic Pomme en de Popo regio Rotterdam. Ik laat mn humeur toch niet weer verzeiken door dat NOT COMPATIBLE volk met mijn soort land waar ik met mijn soortgenoten ooit in ben opgegroeid.

En hoe heette die tijd, vraagt u?
Daarvoor vraag ik @keestelpro in mijn tegel te graveren: "Die goede oude tijd".

chicago river | 20-02-19 | 17:00

Is de huiskoudschool ook weer terug van weggeweest?

Mark van Leeuwen | 20-02-19 | 17:00 | 2

Hoi ( test )

Dutchess010 | 20-02-19 | 17:01

En dan mauwen over segregatie. Donder toch een eind op.

Peter_la_Selie | 20-02-19 | 16:58

Behoorlijk seksistisch dat die meisjes zo ver van de jongens gaan zitten, zo wordt het nooit wat natuurlijk.

Mr_Natural | 20-02-19 | 16:56 | 1

Mag ook niets worden want die meiden zijn al lang geleden uitgehuwelijkt aan een neef.

2voor12 | 20-02-19 | 16:57

De universiteit van Utrecht moest toch diverser worden? Kunnen ze niet gewoon de colleges twee keer geven, apart voor mannen en vrouwen? Hoeven ze elkaar helemaal niet meer tegen te komen.
Voor iemand die geboren is in de zestiger jaren lijkt het serieus of we met een noodgang terug gaan naar de middeleeuwen.

J-van-de-Bontekoe | 20-02-19 | 16:54

Goed hoor deze aanRechten studie. Goed voor je verlichte ontwikkeling.

MorgenEenAnder | 20-02-19 | 16:53 | 1

Vrouwen kunnen uitstekend leren en praktijk ervaring opdoen vanachter het aanrecht? Ik snap het nut niet van zo'n collegezaal.

Solar666 | 20-02-19 | 17:02

Dit krijg je als je het woord tolerantie verkeerd interpreteerd...

Europees_Aanbesteed | 20-02-19 | 16:53 | 1

*interpreteert*

Glasgow Argus | 20-02-19 | 16:55

Maar zijn ze nu beter voorbereid op hun werk op universitair niveau? Denk niet dat deze jongens en meisjes een erg wetenschappelijke loopbaan gaan volgen. Maar waar komen ze dan terecht? die achtersten gaan gewoon baren en uitkering trekken denk ik, maar de voorsten?

Hadena | 20-02-19 | 16:53 | 4

Overheid, werken aan diversiteit

Zorc | 20-02-19 | 17:05

Naar Syrie en aansluiten bij IS

telelezer | 20-02-19 | 17:17

E.B.I te Vught.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-19 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ben benieuwd of we links, femisten, gutmenschen, Sylvana enz gaan horen hierover..

RamondeM | 20-02-19 | 16:52

een moskee met zitbanken,die fijne UvU van die RM Bas de Gaay Fortmann, deze verwende PPR-er heeft er een geweldig hoofdoekencircus van weten te maken.

hertogvanzottegem | 20-02-19 | 16:51

Raar als ik de aantallen van de consumentenvertrouwen GeenPeil optel kom ik maar aan 43 Premium leden.

Nooit meer KLM | 20-02-19 | 16:51

Grootste grap van het verhaal is. De mannen halen de opleiding niet. De vrouwen moeten dus een westerse man uitzoeken anders mogen ze niet werken. Trouwen ze wel met zo'n dropout of erger zijn beide studies voor niets geweest.

Bac | 20-02-19 | 16:51 | 1

geeft niet, de (domme kartelstemmende) NL belastingslaven betalen er immers voor.

telelezer | 20-02-19 | 17:20

Ik zie er anders ook geen blonde, bruine en rode kapseltjes tussen zitten! Hoe zit dat?

miknic | 20-02-19 | 16:51

INSANE bedoelen ze natuurlijk.

Boemibol | 20-02-19 | 16:48 | 2

Hahaha, je bent mij net een slag voor

MoonBeebe | 20-02-19 | 16:50

Meisjes ook een aparte in/uitgang net als de moskeet? En maar weg blijven kijken.

bqbq | 20-02-19 | 16:47

.. het nieuwe fascisme heeft iets geks met de islam zoals iedereen weet, behalve de NOS en alle Deugcouranten.

De islam mag alles waar de "witte man" soms al eeuwen niet meer aan meedoet, maar daar toch nog steeds over wordt aangeklaagd. Ook door de islam, die zelf nog vrolijk aan slavernij, Jodenvervolging, homohaat, vrouwenachterstand en algemene bloederigheden doet. Met medeweten en crimineel stilhouden van feiten door de propaganda-organen van het nieuwe fascisme. Ook de onderwijsinstellingen van het nieuwe fascisme doen daar schaamteloos aan mee, zoals in bovengenoemde instelling ook te zien is.

Jan Passant mk2 | 20-02-19 | 16:47 | 4

Ja, ongelovelijk dat de zgn "progressieve" partijen hier bij wegkijken en het zelfs culturele verrijking vinden.

bqbq | 20-02-19 | 16:51

Goed gezegd.

Geil Kippetje | 20-02-19 | 17:17

200 jaar verlichting, 100 jaar vrouwenemancipatie en. 50 jaar homorechten wordt in een generatie tijd door de plee gespoeld. Met dank aan 4 decennia kabinetten vol met wereldvreemde minkukels. En toen we eindelijk in 2001 er iets van mochten zeggen werd er gewoon een linkse Huurmoordenaar ingeschakeld. Tot zover democratie in Nederland.

5611 | 20-02-19 | 17:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het allerergste vind ik de oorverdovende stilte van de feministen over dit soort toestanden. Aletta Jacobs draait zich in heur graf om.

ole guapa | 20-02-19 | 16:46 | 3

Sterker nog , ze is inmiddels een sneldraaiende bromtol.

ja,diedus! | 20-02-19 | 16:49

Maar owee als je als blanke man eens een vrouwonvriendelijk grapje maakt. Dan wordt er toch opeens serieus gedaan en stampij gemaakt.

Europees_Aanbesteed | 20-02-19 | 16:51

Mensen van een of andere kleur mogen niet bekritiseerd worden, anders wordt sylvana boos.

bqbq | 20-02-19 | 16:52

Nog een paar jaar en dan zitten ze buiten.

Mr_Natural | 20-02-19 | 16:46

het zou verboden moeten worden.

newray | 20-02-19 | 16:46

Eigenlijk van de zotte dat dit in het ontwikkelde, beschaafde, en vrije Nederland gefaciliteerd wordt. Bedenk goed wat je over precies een maand met je stembiljet doet!

Flip468 | 20-02-19 | 16:45

Maar dat zijn toch nonnen?

Conan de Rabarber | 20-02-19 | 16:44

Vrouwen op een universiteit?
Also, also, also.

Eppo | 20-02-19 | 16:44

Uit een vorig topic: In Egypte hangen ze die Moslimbroeders gewoon bij bosjes op.

Mammeloe | 20-02-19 | 16:44 | 2

Blij dat mijn berichten hier gelezen worden, dus dat ik niet voor de kat zijn viool tegel : ).

Graaisnaaiert | 20-02-19 | 16:54

Sissy doet zijn naam geen eer aan

Peniskokertje | 20-02-19 | 18:20

Ik moest me gisteren haasten om de trein te halen, 2 gesluierde meisjes die voor me liepen ook. Ging niet zo snel, de trap op, maar ik kon er niet langs. Eindelijk boven rijdt de trein weg. Roept 1 van die 2 gesluierde meisjes heel hard: 'Jezus!'
Dit was mijn verhaal en ik vond het raar.

Mr_Natural | 20-02-19 | 16:43 | 5

@Shareholder II | 20-02-19 | 16:51:
Heeft me wel wat moeite gekost maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Lucht wel op hoor.

Mr_Natural | 20-02-19 | 16:54

Kan ik me voorstellen. Rare dingen gebeuren vaker dan je wilt. Volgens mij ben je er wel chill mee omgegaan. Moet je op zo'n moment ook maar zien te brengen he.

Shareholder II | 20-02-19 | 17:24

@Shareholder II | 20-02-19 | 17:24:
Gelukkig heb ik goede medicatie.

Mr_Natural | 20-02-19 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe heet die studentenvereniging? INSANE?

Glasgow Argus | 20-02-19 | 16:43

Decennia feministische strijd binnen een paar jaar volledig nutteloos. En dat hebben de vrouwen mede te danken aan diezelfde feministen.

Indoneesje | 20-02-19 | 16:43

Ik heb hier geen moeite mee. Die meiden zijn vrij in dit land om ertegen te protesteren? Ik vermoed dat men dit zelf zo inregelt? Schoolse vrijheid om dat ook toe te laten. Dat is wat vrijheid betekent. Ik vertrouw erop dat er een stille in de zaal zit, of die microfoon wordt getapt. Fijn. De hele week mooi weer. Niet gaan verzieken nu. Goede middag!

Shareholder II | 20-02-19 | 16:43

Niks mis mee toch? Zitten ze lekker dicht bij de uitgang, klaar om opgepikt en uitgezet te worden richting Halvemanistan zonder dat de les er noemenswaardig onder te lijden heeft.
Ik ben helemaal voor!

Graaisnaaiert | 20-02-19 | 16:43 | 1

Ik niet, want de gevaarlijkste helft blijft zitten.

marcoplarco | 20-02-19 | 16:58

Na een jaar of twee verdwijnen deze meisjes allemaal uit de opleiding...uitgehuwelijkt. Zonde. Vaak doen ze het veel beter dan het mannelijk gedeelte dat vaak alleen criminaliteit als hoofdvak heeft.

RenHoek | 20-02-19 | 16:42 | 1

Klopt, zelf een collega gehad die uitgehuwelijkt werd. Die moest meteen haar baan opzeggen.

klowiepowie | 20-02-19 | 16:51

Nee, nee, nee.

Blotus | 20-02-19 | 16:42

De deugers zien dat het goed is, want PVV en FvD zijn er immers tegen.

Lafayette | 20-02-19 | 16:41

Een islamitische studenten vereniging, hoe zou daar de ontgroening voor eerste jaars studenten gedaan worden?

Labtechnieker | 20-02-19 | 16:41 | 2

De clitoris wordt eraf gesneden... duh.

overVecht | 20-02-19 | 16:42

@overVecht | 20-02-19 | 16:42:
Maar drinken ze dan alcoholvrij bier om het te vieren of alleen maar zoete thee?

Labtechnieker | 20-02-19 | 16:44

Dat allemaal door elkaar is niet meer van deze tijd.

klowiepowie | 20-02-19 | 16:40

Ik heb er nog een idee voor een duurzame CO2 reductie. Twee kleine sneetjes en de toestroom van meer Mo's neemt vanzelf af. Is genderneutraal toe te passen (M/V).

hangtiet met knoop | 20-02-19 | 16:39

Ik zag daar ook nog een paar Kechs zonder hoofddoek. Daar zou de uni Utrecht zich eens druk over moeten maken.

Want hoofddoeken zijn een uiting van zelfbeschikking, zoals we allemaal weten. En besnijdenis vinden ze gewoon zelf hygienischer.

Net zo goed als de meisjes de vrijheid hebben om achterin de bus plaats te nemen. Rosa Parks was gewoon verkeerd geinformeerd, niets anders.

Bij de Universiteit Utrecht weten ze alles over mensenrechten. Wanneer je meer verdieping zoekt, is de volgende masteropleiding wel iets voor jou: www.uu.nl/nieuws/inschrijving-europea...

ik citeer: "The Master’s degree offers an action- and policy-oriented approach to learning that combines legal, political, historical, anthropological, and philosophical perspectives with skill-building activities, and in-depth study of the following areas: Human Rights Institutions, Mechanisms and Standards; Human Rights in Context: Historical, Philosophical, Religious and Anthropological Perspectives; Globalisation, Development and Human Rights; Building and Protecting Democracy; Human Rights, Peace and Security"

Een opleiding die stinkt naar zwavel. De geur van Soros.

Glasgow Argus | 20-02-19 | 16:38 | 2
-weggejorist-
Rohin | 20-02-19 | 16:39

Vrouwenbesnijdenis heeft niks met hygiëne te maken Glasgow dat weet jij toch ook wel? Net zo min als lichaamsbedekking met bescherming tegen de kou toch ;-)

D-Fens_1963 | 20-02-19 | 17:26

En waar ging het wetenschappelijk betoog van deze moslimbroeder over?

Mammeloe | 20-02-19 | 16:38 | 3

Hoe je van Nederland nog meer een moslimstaat kan maken.

overVecht | 20-02-19 | 16:39

Moslimbroeder zegt mij genoeg over de achterliggende boodschap. Het ging kennelijk over (re)connecten met je geloof.

sjef-van-iekel | 20-02-19 | 16:42

@sjef-van-iekel | 20-02-19 | 16:42: in elk geval niet over wetenschap. Er is nog nooit een wetenschapper daar vandaan gekomen. Diegene die we kennen hebben het elders gejat.

vmk | 20-02-19 | 17:50

Hoewel die plastic flesjes hervulbaar zijn, had ik toch op zijn minst theeglazen verwacht.

Rudolph_Hesje | 20-02-19 | 16:38

Een universiteit en islam, welke van de twee past niet in diezelfde zin. Of het is een universiteit over wetenschap of het is religieus baken voor de propaganda van die waanzinreligie islam. Het kan niet allebei.

Datkanjenietmenen | 20-02-19 | 16:38

Maar is Altaf Husain een Moslimbroeder, of een moslim broeder.

Laten we gewoon ophouden met dit soort lezingen, dan hoeven die wijven ook niet meer achterin te zitten en is het probleem opgelost.

Foolonthehill | 20-02-19 | 16:38

Nederland gaat de bietenbrug op, met dit soort achterlijkheden op Nederlandse(!) universiteiten!!11!

Geil Kippetje | 20-02-19 | 16:38

Ik ben er wel klaar mee en het zal mij mijn reet roesten of die vrouwen meer/minder rechten krijgen.

Laat die moslimmannen toch lekker hun vrouwen onderdrukken.

Serieus.. welk belang hebben wij erbij het voor die vrouwen op te nemen? Je kunt het toch nooit goed doen. Je wordt ofwel als racist weggezet of je wordt voor vrouwenhater uitgemaakt door feministen.

Laat ze lekker 2e rang burger zijn als ze dat zo graag willen.

Rohin | 20-02-19 | 16:37 | 7

"Serieus.. welk belang hebben wij erbij het voor die vrouwen op te nemen? " Het belang is dat ONZE cultuur niet vervangen dient te worden door een achterlijke Middeleeuwse kcultuur. En van vervanging is hier dus sprake van in fase 1. Fase 2 zal zijn dat ook onze vrouwen / meisjes dienen te volgen want de aanstaande Groen Links regering zal ons opleggen respect te hebben voor de andere cultuur door hen nederig te volgen.

Professor Kluns | 20-02-19 | 17:21

je kan het wel goed doen, moet je wel eerst ff moslim worden. nu ben je gewoon een vieze ongelovige hon... niepon.

lovekila | 20-02-19 | 18:14

Er is hier wetgeving, en die dient gehandhaafd te worden.

Schoorsteenveger | 20-02-19 | 18:29
▼ 4 antwoorden verborgen

studentenvereniging INSAN moet zijn studentenvereniging INSANE.

Call on the attacker | 20-02-19 | 16:37 | 1

die E spreek je niet uit, dus mag je met schrijven ook weg laten ;)

lovekila | 20-02-19 | 18:13

Die universiteit die te wit is, toch?
Ze hebben daar een prima diversiteitsprojectteam wat er vast wel wat interessante deugpdfjes over vol kan tikken. Die gaat de 16% niet-Westerse populatie tenslotte ook naar hun ideale populatie-percentage van 35% ophogen door blanke privilege-kinderen weg te selecteren.
Verder geen aandacht aan schenken, die gestoorde racisten daar.

A.U.EnLeven | 20-02-19 | 16:36 | 1

Hoort, hoort

Mark_D_NL | 20-02-19 | 16:37

Het ene kalifaat wordt afgebroken, om ergens anders opnieuw opgetuigd te worden.

Croxifoxio | 20-02-19 | 16:36
-weggejorist-
Knoopsgat | 20-02-19 | 16:35 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik moest van mijn vader als zwaar Christen altijd respect hebben voor anderen geloven terwijl ik aangaf begin jaren negentig dat Nederland in 2020 kapot zou zijn door zoveel empathie... Pap... mocht je dit meelezen vanaf boven... wie had er nou uiteindelijk gelijk... LUL!

overVecht | 20-02-19 | 16:35 | 3
-weggejorist-
Thijsz | 20-02-19 | 16:43

Amen

Thijsz | 20-02-19 | 16:43

Goh, hoe het ook anders kan. Mij schoonvader voorspelde, dat wat zich nu voltrekt, decennia geleden al.

CalamityJane | 20-02-19 | 17:43

Gaat geruisloos over, want Links/Liberaal onderwijstuig heeft zijn ziel al lang en voorgoed verkocht aan de prachtige Islam.

Fijnstoffer | 20-02-19 | 16:34

Je bent als vrouw toch eeuwig verdoemd als je aan dergelijke praktijken meewerkt....... kom op meiden, gooi die belachelijke hoofddoeken af, schreeuw tegen die moslimbroeder dat hij een pedofiel vereert en zweer eindelijk dat vreselijk kut geloof af!

Fatwabuster | 20-02-19 | 16:33 | 1

Doen ze niet. Integendeel, ze zijn er trots op, want dat bevestigt hun zedigheid. Lekker deugen op z'n moslims. Binnenkort ook in uw theater, en elke vrouw die geen hoofddoek draagt, die zal dat weten.

Deksmaat | 20-02-19 | 17:48
-weggejorist-
marcoplarco | 20-02-19 | 16:33 | 1

Neem een aspirientje, Pritt..

Shareholder II | 20-02-19 | 16:33

Zo ziet complete afbraak van de ooit opgebouwde ‘vrijheid’ er dus uit. Hier hebben onze voorouderen dus voor gevochten.

overVecht | 20-02-19 | 16:32 | 2

Jaaaaa maaaaar .... dit zijn moslims en dan is het OK voor politiek slinks.
Wij kiezen namelijk voor de vrijheid om moslims zich vrij te laten uitdrukken

James Lastig | 20-02-19 | 16:44

@James Lastig | 20-02-19 | 16:44:
Inderdaad, regels gelden niet voor moslims. Openlijke joden -en vrouwenhaat is geen enkel probleem....

Ommezwaai | 20-02-19 | 17:08

Inderdaad , Nederland anno 2019.

ja,diedus! | 20-02-19 | 16:30 | 1

Volgende keer erheen en in je eentje tussen al de 'geile' wijven gaan zitten voor betere kansen

Hemmenaar7 | 20-02-19 | 17:06

Wat worden we toch een prachtig Kalifaat!

overVecht | 20-02-19 | 16:30 | 1

Wat is er mis mee? lekker de mensuh die later geld moeten maken en nu de aandacht op kunnen brengen vooraan zetten en degene die als broedkip eindigen, lekker achter laten zitten. wordt over een paar jaar gewoon staan... achter het aanrecht. haar recht!

lovekila | 20-02-19 | 18:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken