Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hans van Baalen is een opportunistische klootzak, roept op tot tweede Brexit-referendum

Hans van Baalen, ook wel exact de persoon die gecast zou worden als Meerdijk een nieuwe burgemeester kreeg waarin alle archetypische afstotelijkheid van een VVD-lul in één persoon gevat moest worden. 

Nou, die Hans, o.a. bekend van MORDICUS tégen het Oekraïne-referendum zijn ("idioot", "tegen de grondwet" en "tegen de democratie") en Brexit vanaf dag 1 willen saboteren, werpt zich nu ineens op als de hoeder van de volkswil, en roept in een opiniestuk op tot een tweede referendum om Brexit terug te draaien. "In deze chaos rest de politiek slechts één keus: zij moet het mandaat teruggeven aan het Britse volk door een tweede referendum te organiseren, met het terugdraaien van Brexit als inzet. (...) Het Britse parlement is een van de oudste parlementen ter wereld, dat stevig is geworteld in de samenleving. Het zou de Britse traditie van vrijheid en democratie sieren om de bevolking te raadplegen over de vraag of Brexit coûte que coûte moet worden doorgedrukt." Hans, wat ben je toch een onhebbelijke lul.

Social

Reaguursels

Inloggen

Mwah..., van Baalen een klootzak. EEN EIKEL zult u bedoelen die al slapend op het pluche z'n zakken vol laat lopen.

jale | 12-12-18 | 23:08

Laat me raden: en dan de uitslag ('leave') tot 'remain' maken met een inlegvelletje?

HypoPseudo | 12-12-18 | 06:40

Dan zal Hans natuurlijk wel weer met zijn schepper overleg gehad hebben over Brexit of niet? youtu.be/CefQbOx0j3k?t=179 Heeft God natuurlijk gezegd "nu wel een referendum Hansie".

Watching the Wheels | 12-12-18 | 03:12

Hans van Baalen die vuile vieze VVD meeloper, de man die nog nooit geen éne flikker heeft gepresteerd dan alleen maar schreeuwen vanaf de zijlijn, zogenaamd aan het "front" proest, hahaha, deze JAN lul met hoofdletters heeft nog nooit niet gepresteerd deze nietsnut.
Als overleving hoogtepunt om zich toch bij de VVD te kunnen handhaven heeft hij het toch maar mooi gepresteerd om toch 10 minuten lang met zijn hoofd in Rutte zijn Reedt te overleven.
Dat verdient toch maar mooi een EU lullepriet baantje op.

Havenwerker | 11-12-18 | 23:25 | 1

Nou, nou, nou....

Rest In Privacy | 12-12-18 | 02:49

Van Baalen, de useful idiot van het EU-bureau. Zeg maar de hedendaagse Marinus van de Lubbe (maar dan precies andersom).

zimmerschwanz | 11-12-18 | 22:27 | 1

Waarom andersom? Is de Maidan opstand anders dan de brand? In mijn ogen waren beiden een katalysator voor de naarigheid die zou/gaat komen.

EenGoedBegin | 11-12-18 | 22:31

Zijn strategie is toch om een anti-europees regime te vervangen door een volksopstand te organiseren die eindigt in een burgeroorlog?
Doe maar even niet met brexit bemoeien Hans.

McFlym | 11-12-18 | 20:28 | 2

Hans kan er niks aan doen, hij overlegt met zijn schepper en die stuurt hem een bepaalde kant op youtu.be/CefQbOx0j3k?t=179

Watching the Wheels | 12-12-18 | 03:14

Let ook even op dat eerste comment onder dat Youtoep filmpje, lol 4 duimpjes omhoog, bijna een hele hand.

Watching the Wheels | 12-12-18 | 03:16
-weggejorist-
Kop Kaaz | 11-12-18 | 20:00 | 1

Zelf werkzame insteek naar George Grosz aangaande dat vleeshoofd, want dat kuttekoppenalgorithme van GS snapt de link niet.

McMarx | 11-12-18 | 19:22

De BBC heeft al nu zolang tegen de Brexit zitten propageren dat bij de Engelse kijker de knop acuut omgaat zodra er tijdens een BBC journaal dat woord valt.

Wekkertje | 11-12-18 | 19:20

Maidanplein, een van de meest beschamende vertoningen. Je zou dan ook verwachten dat alle filmpjes omtrent dat plein onvindbaar zouden zijn gemaakt in Google Search. Het verbaasd mij dat alles(?) nog te vinden is, inclusief dat vreselijke optreden van deze Hans van Baalen.

mozaard | 11-12-18 | 18:43

Hoe je het ook wend of keert die Brexit komt er . Zelfs als het deze keer onverhoopt geen doorgang mocht vinden ; de haat tegen alles wat met EU te maken heeft zal alleen maar groeien . Het zaadje is geplant.....

Koning BongoBongo | 11-12-18 | 18:26

Het is toch ook weer grappig.
Van Baalen wordt afgeblaft omdat hij nu voor een referendum zou zijn.
Maar goed, de vraag is meer: Is een nieuw referendum voor de Britten een aardig idee?

Nee, zegt de goegemeente hier. Terwijl en dat is weer behoorlijk hypocriet, men in elk ander geval voor de volksraadpleging is. Maar nu dus niet. Hetzelfde wat men dan de andere kant verwijt gaat hier dus ook op:

Is het omdat de mogelijke uitkomst van zo'n referendum niet bevalt?

Dat zal het zijn, ik kan geen andere reden bedenken waarm men nu opeens tegen een referendum is, terwijl men anders altijd pro is. Leg het maar eens uit dan.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 18:05 | 8

@Beste_Landgenoten
Regeringen zijn alleen voor een referendum als hun dat goed uitkomt. En dat ging in gevalletje Brexit dus goed fout. Dat er nu om een tweede referendum wordt gevraagd heeft daar alles mee te maken.

Wekkertje | 11-12-18 | 19:22

Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 18:15

Idelologisch gedreven waanzin zie ik niet als "zinnige opmerkingen". Waar is uw bewijs? U kunt blijven liegen en de boel verdraaien maar voorlopig hoor ik niets wat ook maar het een en ander weerlegt.

Kom niet aan met anecdotes of propaganda, dat is voor mietjes en zeikwijven.

U hebt werkelijk geen schaamte of wel?

Kop Kaaz | 11-12-18 | 19:53

In een tweede referendem zal beter gefraudeerd moeten worden als de exit moet worden teruggedraaid
Maar inmiddels heeft het EU kartel ervaring opgedaan met verkiezingsfraude in Frankrijk Duitsland en Nederland dus men is er klaar voor

zoefff3 | 11-12-18 | 21:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Laten ze na het 2e referendum nog een derde houden, om het echt zeker te weten..

Zoltan | 11-12-18 | 18:00 | 1

Het referendum over de EU in 2016 was al de tweede.

Langshetrandje | 11-12-18 | 18:04

Wil geen belasting- en pensioenleeftijdverhoging meer om de EU import te bekostigen.

JohnWalker | 11-12-18 | 17:02

En dan de landen die zich niet verkocht hebben aan Brussel. Leven die nu aan de bedelstaf. Ik dacht meer het tegengestelde. Nu moeten we meer gaan betalen aan de EU dinausariers, want van bezuinigen hebben ze nog nooit gehoord. Eu is een geldverslindende hobby van politici.

wallenberg | 11-12-18 | 16:57 | 1

Over welke landen heb je het?

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:21

Democratisch is het Baalen met van Baalen. Maar van Baalen is nog steeds dat studentje dat verkeerde liederen zong. Maar ik heb mijn twijfels. Was het een jeugdzonde?

wallenberg | 11-12-18 | 16:54

Tsjahh, het zou toch zo zijn dat Groot Brittannië straks heel succesvol wordt buiten de EU. Dan zouden andere landen zomaar hetzelfde idee kunnen krijgen. En dan moeten de Van Baalen's, de Verhofstadt's en andere deugfascisten tegen die tijd misschien wel echt werk gaan zoeken wanneer de Brusselse poppenkast wordt opgeheven. Je moet er toch niet aan denken?

benjeallanggek | 11-12-18 | 16:53 | 3

U hebt volkomen gelijk. +veel

Kop Kaaz | 11-12-18 | 17:06

Als dat zo is mag je gelijk krijgen. Maar ik denk dat het VK nat zal gaan met een harde Brexit

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 18:07

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 18:07

Omdat u pro EU bent en dus antibrexit. U heeft uw agenda en probeert opinie te beinvloeden om deze (proberende)bij te staan. U haat democratie en referenda blijkbaar.

Helaas, een driewerf bah/vies.

Kop Kaaz | 11-12-18 | 18:50

De EU die ALLE referenda uit bant............................ tenzij een eerdere uitslag hen niet bevalt. Om van te kotsen. Doet me denken aan 1940-1945. Driewerf bah Hans.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 16:53 | 2

hear, hear!

benjeallanggek | 11-12-18 | 16:54

Waren er veel referenda tussen '40 en '45?

BLR | 11-12-18 | 17:19

@Spartacus Ik ben met je gast, 2 goede tijden verwijzingen in 2 dagen. Ik heb ook zo´n wijf.

Zure prak | 11-12-18 | 16:34

Ik hoop zo dat de Brexit er komt en over een paar jaar blijkt dat het een fantastisch besluit was. De EU doet het in hun broek..... als Brexit een succes wordt, zijn zij gezien!

sallandstrots | 11-12-18 | 16:20 | 1

Ik ook. Vind het een prachtig volk/volkeren, kom er graag (maar te weinig) en gun hen het allerbeste. Toch nog even een vraag. Wie is voor u de EU?

Langshetrandje | 11-12-18 | 16:49

Laat hem naar de Oekraïne verhuizen en daar lekker achter de Oekraïners blijven staan samen met GV goed opgeborgen bij het beste volk van europa. Lijkt me een win -win? Wat VVD gehalte betreft rijp voor royement? Die grootsheidswaanzin van die twee die denken dat zij de EU zijn? Wie is hier nu de snackbar? Ieder die ooit voor de invoering van de euro was zou nu toch langzaam met het schaamrood op de kaken de vergetelheid moeten opzoeken? Er is weinig tegen een Europese unie maar heel veel tegen deze Europese unie.

AlexanderVissers | 11-12-18 | 15:34

Dat die brexit zo moeizaam gaat ,komt gewoon door het feit dat de wens van het volk geen reet voorstelt .daar niet, hier niet en in de USA ook niet , want dan gaan ze saboteren.

pedro300 | 11-12-18 | 15:12 | 22

Kop Kaaz en Langshetrandje: kopje thee?

Mr_Natural | 11-12-18 | 17:53

Mr_Natural
Heeee, Job, ook hier?
Nuh, valt wel mee. Cijfertjes en feitelijkheden vielen even lastig. Kan gebeuren.

Langshetrandje | 11-12-18 | 17:59

Mr_Natural | 11-12-18 | 17:53

Alleen als het Earl Grey is met een extra vleugje citroen, dank u.

Langshetrandje | 11-12-18 | 17:59

Welke cijfers? Emotie en propaganda?

Kop Kaaz | 11-12-18 | 18:57
▼ 19 antwoorden verborgen

Theresa May is bewust naar voren gemanouvreerd om de Brexit zo moeizaam mogelijk te laten zijn als voorbeeld voor andere twijfelende schapen.

van heinde en verre | 11-12-18 | 15:08 | 13

Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 16:01

Inderdaad, zij zijn allebei pro-Brexit.

Kop Kaaz | 11-12-18 | 16:05

En ze lopen allebei weg als het lastig wordt.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:22

Door wie?
Ze is niet naar voren geschoven maar de enige die het aandurfde om die Brexit aan te pakken.
De laffe weglopers Farage en Johnson drukten hun snor.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 18:08
▼ 10 antwoorden verborgen

In de peilingen staan VVD, CDA, CU en 66 op 50 zetels. Deze partijen hebben ook geen meerderheid van 75+1 zetels. Ik stelvoor nieuwe verkiezingen Nederland wil deze regering niet meer.

General.Lee | 11-12-18 | 14:39 | 9

telelezer, ik geef je gelijk, maar zodra de peilingen weer onder de 75 zijn stoppen we er weer mee. Mooi man... regeren zoals de Romeinen dat deden populisme.. prachtige politiek.. geef het volk wat ze willen. Heb je natuurlijk wel een sterk leger voor nodig. Het mandaat ligt bij het volk. Niet bij die kneuzen in Den Haag.

General.Lee | 11-12-18 | 15:00

Niet voor het een of ander, maar alle partijen in Nederland zijn te soft. Inclusief PVV en FvD. Tijd om het kiestelsel aan te passen 1848 is niet meer.

General.Lee | 11-12-18 | 15:05

Tijd voor een militair bewind, bedoel je.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 18:11
▼ 6 antwoorden verborgen

1 keer meegemaakt op de Antillen. Windvaan.

van Oeffelen | 11-12-18 | 14:39 | 2

Maar hij waaide niet van het strand?

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:40

Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 15:40
Al zou het een combinatie zijn van Katrina, Florence en Irma, die krijg je geen centimeter van z'n plek.

Mr_Natural | 11-12-18 | 17:55

De Brusselse kliek is doodsbang dat GB het goed zal gaan doen na een mogelijke Brexit en dat er dan meer landen uit willen en zullen er alles maar dan ook alles aan doen om de Brexit tot op het laatste moment te saboteren.
Het is een pure rauwe machtsstrijd over de hoofden van het gewone Britse volk, voor het egoistische overleven van de kaviaar- en champagne zwelgende Brusselse Varkens van Orwell.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. (hoi Thierry)

telelezer | 11-12-18 | 14:31 | 13

Wat tele zegt.
En @Kuifje... weer vol intolerantie en dedain. sad

Sidney_May | 11-12-18 | 16:35

Ik vond Thomas Nagel atijd wel een interessante visie op filosofie hebben. Kan wel een boekje aanraden.

Langshetrandje | 11-12-18 | 16:39

Ik snap dat filosofie te moeilijk voor je is, Kaaz. Abstracte concepten zijn aan jou niet besteed.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:24
▼ 10 antwoorden verborgen

II>
In mijn gedachten hoor ik wijlen Pim Fortuyn zeggen, gelijk hij ooit gezegd heeft over profiteur Neelie Kroes in een column ( zie google ):
"die van Baalen moeten we als non valeur op het eerste de beste vliegtuig zetten met onbekende bestemming, om hem vervolgens nóóit meer naar Nederland terug te laten keren".
Wat missen we in Nederland een politiek figuur zoals Pim Fortuyn, die al die gluiperts, zakkenvullers, nepotisme politici , leugenaars etc. zou aanpakken en verbaal hun alle hoeken van de kamer zou laten zien !

outdoor | 11-12-18 | 14:28 | 2

Fortuyn was een prachtig mens, misschien niet geschikt voor de politiek wegens iets teveel relnichterigheid maar toch. De man was degene die het vlammetje heeft gebracht om het warme vuur omtrent het verbreken van politieke correctheid en nepotisme aan te steken

Kop Kaaz | 11-12-18 | 14:35

Fortuyn ja , die sloeg ze om de oren met keiharde cijfers en feiten ... waren ze niet gewend .

Koning BongoBongo | 11-12-18 | 14:45

De manier waarop de EU onderhandelt met GB lijkt op het Verdrag van Versailles destijds. Frankrijk en Europa dacht wel een goede deal te hebben gesloten met Duitsland, maar wat zich daarna afspeelde hadden ze toch eigenlijk aan zichzelf te danken...

Franse generaals die een brief sturen naar Macron dat hij toch echt moet minderen, de EU die GB tot op het bot tergt, Parijs dat voor de zoveelste keer in de fik staat...

Allemaal tekenen van een rijk in verval. En de volgende crisis zit er alweer aan te komen!

Succes iedereen!

mrXL | 11-12-18 | 14:27

Van Baalen, de man die met hofnar Verhofstadt op een plein met zijn geschreeuw, de oorlog in Oekraïne heeft helpen ontstaan.
De volgevreten van Baalen is een profiteur 1e klas en zijn levenlang uit de staatsruif gevreten en daarvoor nauwelijk iets heeft gepresteerd.
Hij heeft met zijn chantage knapen in Brussel , uit op macht en geld, de keuze van de Britten niet geacepteerd en alles gesaboteerd wat maar mogelijk was.
De EU wilde hoe dan ook de democratische keuze van de BRitten uit eigen belang om zeep hekpen. Dát is " onze " EU.
En dat het allerergste:
" die incapabele van Baalen komt nu weer in de 1e kamer, namens de VVD, terecht. Wat een nepotisme land zijn we geworden" !

Wie veegt die augiasstal in den Haag een helemaal schoon met al die slechte anti Nederland bestuurders.

outdoor | 11-12-18 | 14:19 | 7

Stem FvD !!!

telelezer | 11-12-18 | 14:35

We shall fight them in the air and we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; We . Shall . Never . Surrender.....

Pierre Lebon | 11-12-18 | 14:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Van Baalen is een engerd, maar heeft dit keer gelijk. De UK is een Brexit in gemoffeld door een stel verbaal sterke, op angst en een roemrijk (Empire) verleden inspelende ratten. Op Boris J. na hebben die ratten het schip ondertussen verlaten. De huidige puinzooi is niet meer op te lossen.

Europa als politieke eenheid MET behoud van natiestaten is de enige weg voorwaarts voor dit continent. Iedere andere optie leidt tot ineenstorting. De huidige opzet van de EU heeft forse problemen en zit vol fouten. Met z’n allen er aan werken dus om die op te lossen. Behoudt je eigen signatuur, cultuur en interne wetgeving; doe samen wat samen moet en los de problemen daadwerkelijk op. De UK is een te belangrijk land om buiten de EU te staan bij deze uitdagingen.

Ryan$8 | 11-12-18 | 14:18 | 17

Je maakt je veel te druk, Kaaz. Laat het gaan, probeer je agressie te kanaliseren. Ga iets leuks doen. In de tuin spelen met je zusje. Of je moeder helpen bij de afwas. Maakt niet uit. Go with the flow.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 18:15

Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 18:15

Laat wat gaan, ik weerleg uwen onzin? Bent u bang geworden en wilt niet meer dat mensen op uw bagger reageren? En wie bent u om tegen anderen te zeggen wat zij moeten doen?

Dat neerbuigende toontje is precies waarom mensen genoeg ervan hebben.

Wat een misselijk typisch links/VVD antwoord. U kunt echt niet tegen kritiek blijkt wel.

U bent zwak, stiekem, hysterisch en onwaardig.

Kop Kaaz | 11-12-18 | 19:39

Je neemt jezelf veel te serieus, knakker. Terwijl je inhoudelijk vaak nat gaat. Wel erg vermakelijk om te lezen.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 02:55
▼ 14 antwoorden verborgen

Mandaat teruggeven aan het volk. Zou de EU ook eens moeten proberen

Jongezeeschuimer | 11-12-18 | 14:18 | 2

Dit vind ik de allerbeste reactie van vandaag!

telelezer | 11-12-18 | 14:38

23 t/m 26 mei. Feest van de democratie in de EU.

Langshetrandje | 11-12-18 | 14:41

Mogen wij dan bij moeder van Baalen een referendum indienen tot alsnog een abortus provocatus voor dit stuk baarmoederbagger waar ze ons mee opgezadeld heeft.

Welles! Nietes! | 11-12-18 | 14:09 | 1

Postnatale abortus. Het klinkt als een Dram'66-plan.

Kenome_Jodas | 11-12-18 | 14:18

Ik weet dat men mensen niet op het uiterlijk moet beoordelen. Maar met zo'n smoel als van Baalen, tja wat kan ik zeggen. Het plaatje klopt, zeg maar.

Volgevreten speknek die meeheult met de vijand om zijn baantje(s) veilig te stellen, de politiek en EU zit er vol mee.

Het is echt niet te geloven soms. Maar ja, mensen blijven er maar op stemmen. hoe kan het toch dat een VVD nog steeds zoveel stemmen krijgt, het is gewoon PVDA/Groenslinks met als uitzondering dat zij alleen hun multinationalvriendjes beschermen.

Een democratie werkt alleen als de bevolking intelligent en goed geinformeerd is. Wat zegt dat over Nederland dan?

Kop Kaaz | 11-12-18 | 14:09 | 2

Daarom hebben ze Verhofstadt ernaast gezet. Dan is van Baalen een keer niet de lelijkste op de foto.

Mastermattie | 11-12-18 | 14:16

Mastermattie | 11-12-18 | 14:16

U heeft gelijk maar naast Verhofstadt ziet iedereen er "beter" of minder vreselijk uit.

Kop Kaaz | 11-12-18 | 14:18

Hans & Frans, beiden zo degeneré.

plug&play | 11-12-18 | 14:09

He should be strapped to the front of a fast car and driven into a big hole.

postmodernismisdead | 11-12-18 | 14:07

Vaak waren het kolonels die een kentering in een land teweeg brachten...

steekmug | 11-12-18 | 14:05

Ik blijf het herhalen. De situatie die is gecreëerd door de ongekozen zonneprinsjes en zonneprinsesjes in Brussel treft gelijkenis met het Duitsland van 1939.

Over een aantal jaar zie ik graag een nieuw Neurenberg Tribunaal tegemoet waar heren als Jucker, Verhofstadt en van Baalen mogen uitleggen dat ze het niet wisten.

LaCroix | 11-12-18 | 14:04 | 1

Allemaal tegen de muur. Waar zij zich schuldig aan maken werd vroeger "hoogverraad" genoemd.

Mastermattie | 11-12-18 | 14:14

Ik snap er niks meer van, de EU is er toch om nieuwe (wereld) oorlogen te voorkomen ?

Acidbrain | 11-12-18 | 14:02 | 1

Dit is ook een mooi argument voor over twee weken bij het kerstdiner. Dit was de bedoeling van het EGKS, de voorloper van een aantal goede verdragen die daadwerkelijk Europa sterker en samenhangend maakten. Tot we ineens in deze federale politieke dictatuur kwamen. Daar lag het omslagpunt. Toen Orwell's varkens overnamen en de EU als persoonlijke goudmijn zagen. Nu hebben we ruzie met UK, Rusland, Amerika. Dat is los van de gigantische onenigheid tussen de Europese landen onderling.

LaCroix | 11-12-18 | 14:18

Op zich onvergelijkbaar met het Oekraine referendum. Brexit lijkt totaal vastgelopen. Er is na jaren heen en weer steggelen een deal op tafel gekomen die geen Brit wil. Dus rest de no-deal Brexit. Terwijl ondertussen waarschijnlijk een meerderheid van de Britten bij nader inzien toch geen Brexit meer willen.

Een nieuw referendum is dus gewoon een optie om aan de vastgelopen Brexit te ontkomen. Stel dat op dit moment de meerderheid geen Brexit meer wil, waarom zou je die wil van de bevolking dan koste wat het kost willen negeren?

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 13:59 | 12

Jee-dee | 11-12-18 | 14:29 |
Het referendum van 2016 was al het tweede referendum over lidmaatschap. Eerste was immers in 1975. Waarbij 67% voor lidmaatschap stemde. Een de tweede referendum mag wél, maar een derde niet? Gelegenheidsargumenten.

Langshetrandje | 11-12-18 | 15:31

Beste_D66_Landgenoten | 11-12-18 | 14:19 |
Waar beweer ik, dat ik tegen een nieuw referendum zou zijn als de Britten dit zelf zouden willen?
Wat je echter doet is anticiperen op de voor jouw standpunt positieve uitkomst van een referendum wat er helemaal nog niet is, maar waarvan je wel roept dat de uitslag ge-eerbiedig dient te worden want stem van het volk etc. Met als enige reden dat je het nu met die uitslag eens zou zijn.
De uitslag van de nederlandse referenda gelden blijkbaar voor jou niet, omdat er "uitsluitend misbruikt is geweest door een stel dwarsliggers die alleen maar als doel hadden een spaak in de EU wielen te steken".
Samengevat, als de uitslag je niet bevalt deugt het referendum niet of zijn de mensen niet goed voorgelicht, of snappen ze het niet, of is er misbruik van gemaakt.
Bevalt de uitslag je wel, dan is het de stem van het volk.
En dan besluit je je gedraai met een ongelofelijke jij-bak door mij hetgeen te verwijten wat je zelf zit te beweren.
Even een vraagje tot besluit, stel dat dat referendum er komt, en ze weer besluiten om voor Brexit te stemmen, treedt dan wel jouw gedenkwaardige zin: "Waarom zou je die wil van de bevolking dan koste wat het kost willen negeren" in werking of hebben ze zich dan opnieuw "niet goed laten voorlichten"?

Roadblock | 11-12-18 | 16:59

Roadblock | 11-12-18 | 16:59 |
Nee das niet waar. Ik ben zeer voor een referendum, maar dan wel bindend en met een opkomstplicht. En een minimale drempel. OP die manier vind ik het best.

Maar een raadgevend referendum dat middels electronisch opgehaalde handtekening kan worden afgedwongen over vaak anti-EU onderwerpen die niets hebben uit te staan met het onderwerp zelf, alleen maar rancune, daar heb ik de schurft aan.

Maar referenda: Graag.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 17:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Toeval dat dit soort gekkies zoals Hans en Guy oerlelijk zijn en dom en narcistisch overkomen? Zijn wel meer voorbeelden van toch dat zwaar gefrustreerde mensen bij elkaar komen, een extreme groep vormen en de macht grijpen en iedereen uit de weg willen ruimen die het niet met hen eens is...

ja-nee-misschien | 11-12-18 | 13:58

Type’s als Hans van Baalen kom je over het algemeen tegen bij begeleid wonen en / of de dagbesteding. Wat doet hij in de politiek ?

ja,diedus! | 11-12-18 | 13:57 | 1

Als begeleider of als onderwerp?

watmagjenogwel | 11-12-18 | 14:20

Oorlogshitsers! Dit ventje zou perfect passen bij de jaren '30/'40. Hij zou zelfs een leidende rol kunnen vervullen in een concentratie kamp.

Mr_Pikibelly | 11-12-18 | 13:56

Wat een schaamteloze blaaskaak is die man toch, werkelijk, een politiek varken zoals alleen Orwell ze kon verzinnen.

Hier het referendum op een smerige achterbakse manier afschaffen (en erken erop dat dat in overleg cq op verzoek van Brussel is gedaan) en in een ander land gaan pleiten vóór een referendum. De smeerlappen. En maar blaten over "Russische inmenging" maar ondertussen met hun grote volgevreten varkenskoppen in een ander land in de democratie gaan zitten roeren.

Opstoken, opruien, voorliegen dáár zijn de Brusselse politici het allerbeste in.

Ik zou alleen maar willen zeggen; stem nóóit meer op die konkelende club leugenaars. Ik ga het nooit meer doen alvast. Mijn stempas verbrand ik ritueel, die gasten verdienen geen mandaat en het zou terecht zijn als de Europeanen massaal stoppen met stemmen op dat geforceerde zogenaamde "parlement" wat niets meer is dan een nieuwe vorm van gluiperige dictatuur. Ik wálg van Orwells Brusselse varkens. Het is gvd het nieuwe politburo, gebouwd op de fundamenten van het oude Russische model. En wij maar stemmen. En maar geloven dat ze het beste met Europa voor hebben. Nada! Niks ervan. Ze gnuiven nu al in hun knuisten om straks 56 miljoen Engelsen naar de kloten te zien gaan, alleen maar om hun eigen smoelwerk te redden en te bewijzen dat in de EU blijven het beste is. Ja je mag kiezen hoor, van de EU. Je mág het! Je zou gvd meteen Amnesty International moeten bellen. En dan? Dan mag je kiezen tussen sterke azijn of verdund zoutzuur om te zuipen. En achteraf staat die hele troep gluiperige wolven met hun gele ogen te staren en grijnzend tegen je te vertellen dat je toch écht zélf hebt gekozen. Ik heb nooit gekozen voor de EU. Nooit gekozen voor de expansie richting Oost-Europa. Nooit gekozen voor overdracht van soevereiniteit. Nooit gekozen voor een munt die sommige landen helpt en anderen sloopt. Nooit fukking gekozen voor miljoenen naffers die al de zorgvuldig opgebouwde reserves in een paar jaar komen opvreten. Never ever dat een weldenkend mens zou kiezen, bewust, bij het volle verstand voor die ellende.

En nu staat een absolute minkukel als van Baalen te pleiten voor een referendum. De Engelsen hébben al gestemd. Je kunt niet net zolang laten stemmen totdat de uitkomst je wél bevalt. De onbeschaamdheid van deze mensen, ik kan me niet voorstellen dat dit nog heel lang gepikt gaat worden. Het zou terecht zijn als er op een dag, ergens in de toekomst, een massa mensen voor dat parlement staat en de hele rotzooi over de kling jaagt.

Dutchbeaurouge | 11-12-18 | 13:56 | 8

@Dutchbeaurouge | 11-12-18 | 13:56 |
*Zak met "plusjes" open trekt en in het rond strooien doet*

Hear, hear!
Ik walg volkomen met u mee want; Goh, waar hebben we dit nu allemaal eerder gezien? In Ierland werd een referendum net zo lang over gedaan totdat de EU het antwoord kreeg dat ze wilde. Hier is nu precies hetzelfde mechaniek in werking gezet. De Britten stemden voor Brexit. Vanaf de dag dat de uitslag er was heeft 'Brussel' werkelijk a.l.l.e.s. gedaan om de boel te torpederen, saboteren en onmogelijk te maken. Als de dood dat de UK het wel eens heel goed zou kunnen doen na vertrek. Want als dat gebeurt zouden wel eens meer landen het idee kunnen vatten om deze Titanic te verlaten. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk, want dan komen de emolumenten, douceurtjes en belastingvrije beloningen van de 'heren/ dames' in gevaar. Het is allemaal zó doorzichtig, zó goedkoop.

@Langshetrandje | 11-12-18 | 15:22 |
Ik weet héél zeker dat wanneer de Engelsen in 1975 geweten hadden wat ze nu weten, ze nóóit voor gestemd hadden. Nooit! Ze stemden voor vooruitgang, dachten ze. Niet voor een Sovjet Unie v2.0 met fascistische trekken. De Varkens van Orwell is inderdaad de beste vergelijking die je hierbij kunt trekken.

Sjefke7807 | 11-12-18 | 16:12

Sjefke7807 | 11-12-1
Als de Britten in 2016 hadden geweten dan etc. U uw gedachtengang valide is, geldt ie ook hier.
Dutchbeaurouge | 11-12-18 | 16:01
Waar o waar afficheer ik me als EUadept?
Is het ook mogelijk dat ik het niet zo heel goed weet? Dat ik er zeg maar een beetje dubbel insta. Dat ik op sommige momenten (helaas al wat jaartjes geleden) redelijk goede elementen zie in de EU en dat ik tegelijkertijd enorm veel ruimte voor verbetering zie en dingen zie gebeuren waar ik het totaal mee oneens ben, maar dat ik uittreding van UK op dit moment niet verstandig vind, vooral ook omdat je zelf als wetgevend orgaan kennelijk het niet eens kunt worden over wat er (geregeld) is als het klaar is. Dat zou ik als ik politicus niet voor mijn rekening willen en kunnen nemen. Ik ben flexibel van geest, maar ik heb enorm veel moeite met binair denkenden. Die vind ik doorgaans beetje dommig, of ze spelen permanent een spelletje met zich zelf en hun omgeving. Was het allemaal zo makkelijk. Bestudeer bijvoorbeeld de stand van Engelse economie zo rond die jaren vlak voor de toetreding maar eens goed. De ijzeren lady was niet voor niets zo brood- en broodnodig.

Langshetrandje | 11-12-18 | 16:24

Wat Langshetrandje zegt. De EU heeft het VK veel gebracht. En ze zaten niet eens in Schengen, dus ze hoefden niet iedereen binnen te laten.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:28
▼ 5 antwoorden verborgen

De ellende is, als Teresa May verliest, dat er dan hoogstwaarschijnlijk verkiezingen zullen komen. Er is dan een hele grote kans dat Jeremy Corbett - Labour (PvdA) dan gaat winnen, en hij zal dan ogenblikkelijk de Brexit stoppen, met elk excuus dat hij maar kan bedenken.
Ik zeg het steeds weer opnieuw: Onderschat de lange arm van het Brusselse Kremlin niet!

telelezer | 11-12-18 | 13:55 | 6

Jee-dee | 11-12-18 | 14:13 |
Keer het nou niet om:

Aan de Britten worden geen eisen gesteld. Alleen wordt hen geen concessies gegund die voor andere lidstaten en zeker andere niet-lidstaten ook niet gelden. Daar heb je dus de EU voor: Je kunt er lid van zijn (en blijven) of eruit stappen, maar dan zonder uit de voordeeltjes ervan te cherry picken.

Het is opvallend hoe Brexiteers de schuldvraag omkeren. Alsof de breker, de verlater, uberhaupt eisen te stellen heeft. De EU bepaalt alleen dat niet-leden gewoon geen aanspraken (meer) kunnen maken op gratis voordeeltjes. Volstrekt logisch. Is niets verkeerds aan.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:22

Beste_D66_Landgenoten | 11-12-18 | 14:22 |
"Daar heb je dus de EU voor: Je kunt er lid van zijn (en blijven) of eruit stappen, maar dan zonder uit de voordeeltjes ervan te cherry picken."
Ik zou toch nog even het hoofdstuk over landen met uitzonderingsclausules doornemen. Beste_D66_Landgenoten.
Denemarken, Ierland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Zweden hadden allemaal uitzonderingsclausules bedongen.
Dus dat verhaal van alles of niets gaat niet op.

Roadblock | 11-12-18 | 17:18


Dus?
Moet de EU elke uitzonderingsclasule maar honoreren zodat iedereen uitsluitend voordelen behaalt en niemand hoeft in te leggen? Geen gezeik, iedereen rijk?

U kunt beter De Tegenpartij nog een keertje oprichten.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 17:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel leuk het clipje aan het begin van deze topic, Verhofstadt krijgt een orgasme met zijn bek open!

kapt.Jerkoff | 11-12-18 | 13:53

Sherry picking, it is.

Mammeloe | 11-12-18 | 13:52 | 1

Sherry drinking hoop ik toch.

Langshetrandje | 11-12-18 | 15:16

De geschiedenis zal hard oordelen over dit heertje, zijn dom opportunisme was vooral in de Oekraïne stuitend. Zijn constante anti-Russische trala liep/loopt parallel met de bouw van de Nord Stream-gasleidingen waardoor Duitsland en wij ieder jaar 55 miljard kuub kunnen krijgen, ook de 3 miljoen warmtepompen... ha ha ha..... Klaver/Jetten hebben elekriciteit nodig(uit 6 nieuwe gascentrales..... wacht... we stoken al zo schoon)

hagelkruis | 11-12-18 | 13:51

Hans heeft natuurlijk wel gelijk. Die Brexit gaat voor veel ellende zorgen. Met als slachtoffers de onrendabele, gele hesjes dragende, tokkies. Die dus voor de Brexit hebben gestemd.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 13:50 | 10

Goed voor de werkgelegenheid? Met al die internationale bedrijven en organisaties die van Londen naar de EU verhuizen....

Rest In Privacy | 11-12-18 | 16:03

Weet jij met je vriendjes ook nog een volzin te schrijven zonder denegrerende opmerkingen of het woord tokkies of paupers? Het is enkel nog vervelend.

Promedio | 11-12-18 | 16:14

Maar ik heb natuurlijk wel gelijk. En dat maakt het zo extra pijnlijk.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Engeland gaat niet rijker worden na een uittocht van honderden bedrijven.
Je wilt dus voor ze dat ze bij de unie blijven.
Maar dan heb je houwdegen van Baalen en geriatrisch tantrum Verhofstad aan de andere kant......
EvdD eist radicale hervorming!!
Hier is de leus:
De EU, laten we er iets leuks van maken.

Einde van de Domheid | 11-12-18 | 13:50 | 1

Einde, heb je een glaxen bol? Die massale uittocht moeten we gewoon even afwachten.

Mijn klomp breekt | 11-12-18 | 14:05

Van Baalen heeft nooit tegen z'n verlies gekund.

born2killn00bs | 11-12-18 | 13:50

Goed idee.
Maar dan ook een 2e referendum over de Euro en de Oek en eentje over Marrakesh.
Of gaat Hans dan Balen.

Premier Trutte | 11-12-18 | 13:50 | 1

En dan wel bindend natuurlijk heh Hansje.

Premier Trutte | 11-12-18 | 13:50

De Macron-fanboys klagen over dat Rusland zich niet met Frankrijk mag bemoeien. Maar wel andersom met andere binnenlandse aangelegenheden.

LaatsteAvondmaal | 11-12-18 | 13:50 | 1

Huh? Omdat van Baalen zegt dat een nieuw referendum een oplossing zou kunnen zijn uit de Brexit impasse?

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:04

Vanaf de vreugdevolle dag zelf dat de brexiteers wonnen riep ik al: "Onderschat de lange arm van het Brusselse Kremlin niet!" en velen verklaarden mij voor gek.
Maar het blijkt steeds weer: ze zullen er alles aan doen om de Brexit te saboteren

telelezer | 11-12-18 | 13:49 | 3

Gek blijf je maar je had helemaal gelijk.

ristretto | 11-12-18 | 13:57

Nee, daar ligt het niet aan. Brussel dwarsboomt helemaal niks. De Britten willen alleen een optimale deal: Wel de vrije markt, geen vrij personenverkeer. Ze willen dus een uitzonderingspositie en dat gaat nu eenmaal niet.

Ik zeg: Good riddance! We hebben ze liever niet dan wel. Met hun altijd buitensporige extra claims en eisenpakketten.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:05

Jij niet, maar ik heb liever handel met de Engelsen dan met de Fransen.

ristretto | 11-12-18 | 16:32

Bij een 2e referendum gaat het toch voornamelijk om 1 punt: immigratie. Dus winnen de Leavers weer. Heeft de UK eigenlijk dat pact van Marrakech getekend?

Mammeloe | 11-12-18 | 13:49 | 1

Volgens mij wel. Best opvallend, een ingrijpende Brexit vanwege bemoeienis van andere landen/instanties met het VK, maar wel zo'n dramatisch pact tekenen. Ik heb weinig ophef gehoord daar.

LaatsteAvondmaal | 11-12-18 | 13:52

Hans van Baalen is een levende cartoon van George Grosz. Een 'Pro Patria' blockbuster, die in zijn partij naar boven en naar voren is geschoven vanwege zijn bewezen gebrek aan kwaliteiten. Wat gist er toch binnen de VVD? Minister Blok schiet uit zijn slof tijdens een openhartig gesprek over falende staten. Nu wil hij het falende Nederlandse parlement ausklammern, waarop subiet een storm van verontwaardiging opstak. Wat bezielt zo'n man om zich zo te laten kennen als een anti-parlementariër? Wat bezielt zo'n van Baalen? Heel goed van GS om hem eeuwig orerend op het Majdan plein te tonen (met die mond vol tanden), want ook bij de VVD bestaat zelf-reflectie niet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-12-18 | 13:49 | 1

@Eeuwig-Op-Vakantie
Dat komt omdat vrijwel het hele politieke bedrijf in NL de laatste 30/40 jaar niet meer wordt gerund door mensen met inhoud, ruggengraat en capaciteiten, maar door minkukels en nietskunners, die in het bedrijfsleven nog geen afdelingschef zouden kunnen worden. Het politieke bedrijf in NL is dus een reservaat en een toevluchtsoord voor zulke non valeurs. (Koerhuis;''Koerhuis is de naam.'' Jetten;''Wij hebben in de fractie een goed gesprek gehad.'' Mooiboy Jesse; ''Wij kunnen het!'', etc.)

En binnen dat reservaat doen dergelijke systeemwantsen van de kartelpolitiek hun uiterste best elkaar aan de trog van de overheidslasten te verdringen om de mooiste en de beste baantjes te krijgen en te scoren voor de media.

Gelukkig zijn er uitzonderingen.
Maar deze uitzonderingen bevestigen eerder de regel dan dat zij in staat zijn om dit kartel van incapabele en incompetente systeemwantsen te breken.

Ab Sconditus | 11-12-18 | 14:55

En hij denkt dat het volk bij een tweede referendum een andere beslissing maakt? Dan zullen ze moeten frauderen met de uitkomsten.

Alleen omdat een paar arrogante linkse mensen met een grote bek een andere mening ventileren, maakt dat niet dat de de stem van stillere mensen minder waard is.

BrokenTipi | 11-12-18 | 13:48 | 3

Ja, want een groot deel van de voorstemmers is al dood. Vooral ouwe tokkies hebben Brexit gesteund.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 13:51

@Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 13:51

Tsja, in Westerse democratische natiestaten zijn alle burgers gelijk. Tokkies hebben dus net zo veel inspraak als achterbakse schoeverlulletjes zoals u. Misschien moeten ze op de schoeveropleiding iets meer aandacht besteden aan het concept democratie zodat veredelde notulistjes van hun superioriteitswaanzin worden verlost.
.
En dan probeer ik mee te denken met u en de uwen hoor. Persoonlijk heb ik liever dat notulistjes zich concentreren op vastlegging en gewoon hun bekkie houden tijdens de discussies.

Parel van het Zuiden | 11-12-18 | 14:01

Parel, als er weer een referendum komt, dan stemt de meerderheid tegen een Brexit. Omdat veel van die oudjes die voorstemden, al dood zijn.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:08

Stijlvolle tweet van Nijman. Ook zo goed beargumenteerd.

Superior Bastard | 11-12-18 | 13:48 | 2

't Is twitter maar. In het riool zwemmen geen zeemeerminnen.

Van Urk | 11-12-18 | 13:50

Nijman kan niet zo goed tegen zijn verlies, heb ik het idee. Wel uitdelen, maar niet incasseren. Ik vond het wel een verstandige oproep van Van Baalen.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:01

Brengt die zatte aap op 4:37 nou de Hitlergroet?

RenHoek | 11-12-18 | 13:48

Het is beter voor onze welvaart en economie als we volledig integreren in Duitsland als provincie.

Van Urk | 11-12-18 | 13:45

Hoop dat Hansie een wegrottende schaamlul krijgt.

Bezorgde vader | 11-12-18 | 13:44

het volk heeft gesproken
de uitslag bevalt hem niet
dus nieuw referendum
want democratie is in de ogen van deze dictator niets anders dan de wil van het volk dat overeenkomt met wat hij wil.
Huichelaar die vent

langzullenweleven | 11-12-18 | 13:43 | 1

Democratie is slechts een trein.... aldus die andere dictator

Mastermattie | 11-12-18 | 13:59

Operettekolonel heeft ook weer wat te melden.

RenHoek | 11-12-18 | 13:43

Een echte opportunistische VVD'er. Deze volgevreten Brusselse collaborateur zoekt weer een baantje in Nederland, zodat hij de boel weer onder kan schijten.
Rare lui die VVd'ers

VanGeuzen | 11-12-18 | 13:43 | 1

Hans maakt gewoon een verstandige opmerking.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:35

Als er straks nog een referendum komt is dus ook een bindend referendum niks waard. Over democratie gesproken.. De uitslag bevalt de EU niet dus framen ze het zo dat de kiezer niet wist waarvoor ze eigenlijk stemde. Wat een grap..

Tilburger | 11-12-18 | 13:42 | 2

Uitslagen van verkiezingen zijn ook maar een paar jaar geldig, dus van referenda net zo goed.

JTKDM | 11-12-18 | 13:59

Dus we komen er met zijn alle niet uit, weet je wat, laten we dan maar gewoon in de EU blijven.. Plegen we politieke zelfmoord waar iedereen zich zeker een maand druk om maakt, en gaan dan weer over tot de orde van de dag

Tilburger | 11-12-18 | 14:42

Ik had gehoopt die naam nooit meer te hoeven lezen.

ZoltarTheMagnificent | 11-12-18 | 13:41 | 2

inderdaad
net als die van de overdadig aanwezige PdeV en die Hazes jr. die tegenwoordig ook overal en nergens opduikt. Iedere dag wel ergens kom je die kop tegen. Bah.

langzullenweleven | 11-12-18 | 13:45

@langzullenweleven
Voor u heb ik wel een tip: zeg uw televisieabonnement op. Dat scheelt al een heleboel.

Mastermattie | 11-12-18 | 13:58

Hier het referendum afschaffen met een onhaagse snelheid. Maar als het misschien zo uitkomt (want wat hebben remainers te verliezen) dan ineens een referendum. Hoe fout wil je zijn.

Mart6037 | 11-12-18 | 13:40 | 3

Alle reaguurders zijn voor referenda, maar als ze er één willen houden is het weer niet goed.

Erikjan79 | 11-12-18 | 13:42

"Ze" willen geen referendum houden. De penis aquarosa die voorstelt het mandaat aan het volk terug te geven is van de partij die met de snelheid van het licht referenda heeft afgeschaft. Het is pas goed als alle landen een dergelijk referendum mogen houden, niet alleen de Britten (omdat de eerste uitslag onwelgevallig was).

Onno Barendsen9337 | 11-12-18 | 13:47

@Erikjan79 | 11-12-18 | 13:42
Je schrijft 'één', maar je kan niet rekenen. Als er namelijk NOG een referendum komt m.b.t. de Brexit dan zitten we op 2.

Crusher | 11-12-18 | 13:50

Hans van Baalen, the saviour of the British democracy

wezen | 11-12-18 | 13:39 | 1

De vlag in de top, de rijen gesloten, de kat in het bakkie !

De Briemusketier | 11-12-18 | 13:44

Een hele enge nare uitstraling heeft die van Baalen. Iedere keer weer een rilling van afschuw als ik dat onoogelijke volgevreten mannetje zie en hoor. Als ie geen vvd’er/minerviaan was geweest, wat zou ie dan geworden zijn? Hij kan namelijk helemaal niks.

Voorjaarsmoe | 11-12-18 | 13:35 | 3

Twee dingen kan ie ieder geval buitengemeen goed.

Langshetrandje | 11-12-18 | 13:37

Ik vermoed dat ie oliebollenbakker was geworden, een friterie zou te hoog gegrepen zijn voor dit vvd-varken. Over friet gesproken, waar is Nonkel ?

De Briemusketier | 11-12-18 | 13:41

Fout in de oorlog.

RenHoek | 11-12-18 | 13:44

Een nieuw referendum wordt een fantastische strijd, waarbij de Brexiteers een eclatante overwinning zullen gaan behalen. De Britten zien nu duidelijk dat de eu club een schip vol met ratten is. Dronken ratten, dikke ratten, ratten met verrotte tanden, bitchy ratten, graaiende ratten en de ergste de ratten die met een mondkapje.

Mark_D_NL | 11-12-18 | 13:35 | 1

Vandaar dat het pond daalt, hahaha.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 14:54

Ook na de oorlog kun je fout zijn.

ja,diedus! | 11-12-18 | 13:34

Grappig dat dit soort lui wel hier in Nederland het referendum hebben afgeschaft maar dat wanneer het ze zelf uitkomt het volk dan wel weer een stem willen geven... Ik vindt dat herroeping van de afschaffing van het referendum in Nederland bovenaan het eisen-lijstje van de #gelehesjes zou moeten staan. Dit aangezien het een beetje werkt zoals wanneer een geest uit de fles vraagt welke wens je wilt doen en je antwoord met de wens om onbeperkt te kunnen wensen...

Expertus_Dico | 11-12-18 | 13:33 | 1

Volkomen mee eens, uitstekende tegel!

pibasso | 11-12-18 | 13:38

Is hij nu een van de foute vetten waar de €u het over had ?

ja,diedus! | 11-12-18 | 13:32 | 1

ja, net als die niet vette of niet vette dronkelappen

langzullenweleven | 11-12-18 | 13:46

''Hans van Baalen is een naargeestige, opportunistische, groot graaiende, volksmennende en zelfpijpende Totale Klootzak.''

Meesterlijk verwoord!

ja-nee-misschien | 11-12-18 | 13:31 | 6

Noitie, volgens hemzelf en zijn symphatieke reis- en hitsgenoot de duistere Vlaams Toscaanse wijnboer.

Langshetrandje | 11-12-18 | 13:39

Ik vind het nogal soft en aardig van Nijman als ik eerlijk ben.

RenHoek | 11-12-18 | 13:45

Beetje goedkoop scoren toch van Nijman. Iemand met een andere politieke opvatting op zo'n manier belachelijk maken. Dat straalt meer op Nijman af dan op Van Baalen.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat zou er nou gebeuren als Putin op zou roepen om GEEN tweede referendum te houden? Zou het dan inmenging zijn?

Ik vraag dat voor de zekerheid, zodat ik weet hoe ik vanavond op een verjaardagsfeestje met het juiste antwoord kan deugen.

Knufter | 11-12-18 | 13:29 | 1

even Boris Johnson tweeten.

Langshetrandje | 11-12-18 | 13:32

Zijn er hier nog VVD stemmers in de zaal? Weet dat als je een hekel hebt aan het pro EU gedram van oa D66 en GL en niet wil dat ons Rood Wit Blauw in de 2e kamer wordt vervangen door het Blauw met Gele Sterren vod, je niet meer kan stemmen op de VVD. De VVD zit net als D66 in de Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa (ALDE). En Hans is zelfs voorzitter. Ook lid is bijvoorbeeld de verschrikkelijk sneeuwm eh Guy Verhofstadt. Zegt genoeg lijkt me.

ja-nee-misschien | 11-12-18 | 13:29 | 3

Verhofstadt is inderdaad een lid.

De Briemusketier | 11-12-18 | 13:30

Mensen stemmen al jaren op een eu agenda waneer ze stemmen op 1 van de ALDE partijtjes.. Alleen het klootjesvolk denkt nog dat ze "Nederlands" stemmen wanneer ze op vvd, d66 oid stemmen. Wanneer je het nauwgezet volgt zie je dat in vele eu landen dezelfde agenda gehanteerd wordt... de ALDE agenda dus.

Mark_D_NL | 11-12-18 | 13:31

Tuurlijk Mark, het is 1 groot complot.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:09

Waarom peert één van zijn vrienden niet een keer loeihard in zijn gezicht? Hij verdient het, en welk evenwichtig mens wil nou eenmaal geassocieerd worden met deze weggooier.

Noltie | 11-12-18 | 13:26 | 1

Heeft hij vrienden dan? Ik hoorde indertijd dat zijn jaarclubgenoten niets van hem willen weten.

El Rico Grande | 11-12-18 | 13:33
-weggejorist-
eikenloof | 11-12-18 | 13:26

Van Baalen komt altijd een beetje gay over.

Mark_D_NL | 11-12-18 | 13:25

Heeft Hans van Balen nou één chromosoom teveel of is hij het syndroom van down net misgelopen? Het lijkt mij van wel en gedraagt zich ook dientengevolge. Toch knap van hem om nog in de politiek te belanden.

pibasso | 11-12-18 | 13:24 | 6

Wij verliezen 10 miljard per jaar en zij krijgen een krimp van minimaal 10% vooral doorgaan.

botbot | 11-12-18 | 13:34

Ik vind dit een hele grove belediging naar mensen met het Down syndroom.

Mastermattie | 11-12-18 | 13:34

Mastermattie u heeft gelijk en dit was zeer zeker niet de bedoeling. Mea culpa

pibasso | 11-12-18 | 13:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Stop die bitterbal alstublieft een triangel in zijn klauwen en plak een pleister op zijn bek.

JohnJames_001 | 11-12-18 | 13:23

Zag ik van Baalen gisteren ook niet voorbijkomen in dat varkensfilmpje?

Mr_Natural | 11-12-18 | 13:23

Een VVD'er je de les horen lezen over democratische waarden. Dat geeft toch een wat vieze smaak in je mond.

His Lordship | 11-12-18 | 13:23 | 4

@ De Briemusketier

Het schijnt dat Hans iedere zondag een bus Jodenkoeken haalt, het Horst Wessel lied op repeat zet en zich dan ongelofelijk suf trekt op die koeken om ze vervolgens uit te delen aan de kinderen in de wijk.

Hans weet wat ie lekker vindt.

Noltie | 11-12-18 | 13:32

Noltie | 11-12-18 | 13:32
Er wonen verbazingwekkend weinig gehandicapte kinderen in zijn woonomgeving lees ik net in Trouw.

De Briemusketier | 11-12-18 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
McMarx | 11-12-18 | 13:22 | 1

Doe mij een referendum in Nederland, met de vraag of Hans van Baalen wel geboren had moeten worden ?

De Briemusketier | 11-12-18 | 13:21

Alleen wie bang is voor de uitslag, is ertegen om de vraag nog eens te stellen nu de voorwaarden zo veel duidelijker zijn dan de eerste keer.

Nieuwe verkiezingen zijn natuurlijk ook een optie, want de huidige Britse regering is een puinhoop.

JTKDM | 11-12-18 | 13:21 | 7

JTKDM | 11-12-18 | 13:21
Dat is niet meer legitiem. Inmiddels is door betrokken partijen het speelveld en context dusdanig veranderd dat de uitkomst heel goed anders kan zijn.
Het traineren van de EUSSR werkt erg goed. Dan zijn de mensen het wel een keer zat en leggen zich er bij neer.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 14:55

@Cobalt bomb | 11-12-18 | 14:55,
U bent bang voor de uitslag, terwijl u helemaal niet in het hoofd van de mensen kunt kijken. Het speelveld verandert altijd. Alles stroomt enz. Voor hetzelfde geld voelen ze zich gesterkt in hun oorspronkelijke keuze.

JTKDM | 11-12-18 | 14:59

JTKDM | 11-12-18 | 14:59
Bang?? Het gevaar zit van binnen als ik de wasmiddelen reclame mocht geloven. Nee, je kan eenvoudigweg niet nogmaals dezelfde vraag stellen als er zo veel tijd overheen is gegaan. Dan moet de vraag ook aangepast worden.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 15:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat die hele Brexit niet doorgaat, daar wil ik wel een flinke weddenschap op sluiten.

Jahowiseffe | 11-12-18 | 13:21

"Hans van Baalen is een naargeestige, opportunistische, groot graaiende, volksmennende en zelfpijpende Totale Klootzak."
Ik ben vanochtend ook nog gepijpt, het komt wel heer erg dichtbij zo.

skoftig | 11-12-18 | 13:21 | 2

lucky bastard!

Cobalt bomb | 11-12-18 | 13:24

en toen werd je wakker.

Langshetrandje | 11-12-18 | 13:40

Hoor ik daar "het inlegvelletje van de VVD" weer spreken.

CleaudeSacke | 11-12-18 | 13:18

hahaha, op die pica lijkt ie wel Hitler, maar dat zal wel toevallig zijn

skoftig | 11-12-18 | 13:18

Hans van Baalen. Het voldoet niet meer jouw te straffen met hoop op het met blote voeten stappen op een legosteentje. Jij dient van de trap te vallen. Hard!

Zwezerik | 11-12-18 | 13:16 | 1

Een nieuw referendum zal een forse Brexit winst opleveren.

De haat tegen de Europese elite en een toenemend nationalistisch gevoel is nu al zeer sterk voelbaar. Zelfs in de city, waar toch veel banen op de tocht staan.

Bolhoed | 11-12-18 | 13:16

Zo jaloers op de Britten en hun Brexit.

accijnstoerist | 11-12-18 | 13:16 | 1

Ga er wonen. Je krijgt niet meteen een uitkering, maar baantjes zat, bijvoorbeeld als bordenwasser in een restaurant.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:38

Rijkdom is krijgen wat je wilt.
Geluk is willen wat je krijgt.
Nu is de grote vraag wat voor Groot Brittannië geldt.

Bakkeleures | 11-12-18 | 13:14

Hear! Hear! Maar dan wel gelijk Europa breed, per land, over de euro en alles. En wel graag bindend.

down | 11-12-18 | 13:13

"... zij moet het mandaat teruggeven aan het Britse volk..."
Dat is natuurlijk geen principieel punt van van Baalen. Hij denkt zeker te weten dat "het Britse volk" nu tégen een Brexit zal stemmen en heeft daarom nu, eventjes maar, de mond vol over democratie, volk en mandaat. Mijn hemel, hoe vals klinkt dit.
Ik denk dat hij erg op moet passen met wat hij zegt. Die Britten houden er echt niet van dat vanuit het Continent nu gepoogd wordt om de stemming in het Verenigd koninkrijk te sturen. Zou zo maar kunnen dat plots de gevoelens van onvrede gekanaliseerd worden en ontaarden in een diepe haat jegens de EU.

Schoorsteenveger | 11-12-18 | 13:13

Duidelijk dat Van Baalen een VVD-er is. Democratie wanneer het je uitkomt. En anders regeren per decreet.

El Rico Grande | 11-12-18 | 13:12

Stuur die man met pensioen. Die EU-pensioenpot is bijna leeg. Zelfs dat kunnen ze niet.

Mammeloe | 11-12-18 | 13:12

MI6 heeft van mij carte blanche voor dit topic.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 13:12 | 4

Mr_Natural | 11-12-18 | 13:15
Oei nu je het zegt: Carte Noir. Klinkt nog chiquer ook. (ook handig bij een eventueel wob-verzoek)

Cobalt bomb | 11-12-18 | 13:23

Klinkt inderdaad veeeeel beter.

Maar let op: het moet zijn Carte Noire (want carte is vrouwelijk en daarom een ‘e’ achter noir) ;)

Baski | 11-12-18 | 13:56

Baski | 11-12-18 | 13:56
Ik had al mijn twijfels maar in allerijl niet aan mijn internet toevertrouwd. Gelukkig ben jij er Baski.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, als hij niet in slaap gevallen is tijdens zijn werk is hij af en toe best wel actief...

Zaniker | 11-12-18 | 13:10 | 1

Ja dan zit hij in het restaurant zich vol te proppen

Gemeen Mosje | 11-12-18 | 13:14

Beste Hans , je voelt er bijna niets van ; die valbijl is vlijm en vlijmscherp . Mocht het toch wat pijnlijker zijn dan verwacht , slepen we de slijper voor het gerecht en zal die veroordeeld worden tot een taakstraf van een half uur baguettes bakken. Cést ca !

Koning BongoBongo | 11-12-18 | 13:10 | 1

Ja, hallo, dat is die bijl die ik van de week in de aanbieding had. Logisch dat ie scherp is, ik verkoop geen rotzooi.

watmagjenogwel | 11-12-18 | 13:38

Je moet dergelijke kwesties ook niet door 'het volk' in een ja/nee vraag laten beantwoorden. Veel te complexe materie. Je kiest een keer in de 4 jaar een partij die het ongeveer met je mening eens is. Referenda zijn een recept voor ongelukken, juist door het gebrek aan nuance.

Nice_Wheels | 11-12-18 | 13:10 | 8

Schijnt in Zwitserland toch prima te werken. Maar ja, daar vertrouwt de overheid de burgers zodanig, dat ex-militairen hun wapen thuis hebben met een handje scherpe patronen. Ik denk dat het wederzijdse vertrouwen hier wat minder is.

Roadblock | 11-12-18 | 13:22

@Frau Merkel: Vaak is het kiezersbedrog, maar vaak ook niet. In de meeste gevallen is het gewoon de realiteit, te beseffen dat een gedeelte binnenhalen mooier is dan op je principes blijven staan en niks binnen te halen. Zeg maar het PVV-effect.

Ik vermoed dat maar zeer weinig kiezers deze effecten hadden bevroed. Politici in het VK weten echter wel degelijk met welk vuur ze spelen, en zijn bereid voor wat partij-politiek gewin en een fraai baantje, een compleet land de klif af te flikkeren. Let wel, het gaat dan om gewone mensen als jij en ik die baan en daarmee huis en haard kwijt kunnen raken door de Brexit.

Nice_Wheels | 11-12-18 | 13:46

Je bedoelt die partijen die het helemaal met me eens zijn in hun verkiezingsprogramma dat helaas tijdens het stemmentellen per ongeluk in de papierversnipperaar is gevallen en zodoende weten ze de dag na de verkiezingen niet meer wat er in stond en doen ze maar wat anders.

Elessir | 11-12-18 | 14:04
▼ 5 antwoorden verborgen

van Baalen is onderdeel van de dictatuur EUSSR die een gewenste uitkomst verwacht en daar het middel "referendum" voor accepteert. Zoals communisten, nationaal socialisten voorheen en GL & Islamisten tegenwoordig "democratie" wel handig vinden voor hun totalitaire einddoelen.

Non_Smoking_Gun | 11-12-18 | 13:08 | 2

Hij dat van een man, van baalen, die tegen referenda is. A true VVD'er.

Muuke | 11-12-18 | 13:22

Tja, een VVD'er die tegen de democratie is. What's new?

Ir Rita Tie | 11-12-18 | 13:07

Op dit moment stort de Britse economie in elkaar simpelweg omdat ze met een dollekop besluiten willen nemen zonder de realiteit in acht te nemen.
Gewoon doorzetten, dan kunnen wij gnuivend aan de zijlijn zien hoe ze naar de avond gaan.

botbot | 11-12-18 | 13:07 | 6

Kletspraat, vanaf het begin wisten ze niet waar ze mee bezig zijn en wat de consequenties zouden zijn.
ZIJ hebben afspraken met de Ieren gemaakt en niet de EU.
Nu zal de EU de kogels voor hun uit het vuur moeten halen.
De grote jongens kunnen rekenen en kiezen het hazenpad.

botbot | 11-12-18 | 13:23

Deze neerval heeft alleen te maken met de kans op een no deal brexit die gisteren met 20 tot 30 procent is toegenomen.

Langshetrandje | 11-12-18 | 13:35

Het bedrijfsleven denkt er toch net iets anders over.

botbot | 11-12-18 | 13:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Hans van Baalen, reserve officier bij de Landmacht.
Bij zijn bevordering tot Kolonel door Jack de Vries (ouwe jongens krentebrood) indertijd hadden ze al moeite om die maat uniform te vinden.
nimh-beeldbank.defensie.nl/memorix/08...

Roadblock | 11-12-18 | 13:06 | 1

Pas na contact met tenten- en zeilmakerij het Oppertje was het uniform te bestellen.

F. Jacobse | 11-12-18 | 13:10

Hopen voor Hans dat het weer beter is bij het tweede Brexitreferendum, want o.a. regen heeft gezorgd voor een kleinere Remain-opkomst. Het is eigenlijk wel gek dat je het lot van een land laat afhangen van het weer en polls die de noodzaak van Remain-votes minder noodzakelijk deden lijken.

RandomAct | 11-12-18 | 13:04 | 2

Gelukkig voor Hans regent het bijna nooit in Engeland.

Mr_Natural | 11-12-18 | 13:06

Daarom is het ook zinnig om bij iedere verkiezing 10 subverkiezingen te houden, en de uitslag te bepalen door het gemiddelde van die 10. Selectief eventueel volgende verkiezingen organiseren verbiedt de statistische wetenschap - dat zou geen aselecte trekking zijn. :))

HogeNood | 11-12-18 | 13:27

VVD is altijd voor referenda. Heel erg consequent gehandeld hier Van Baalen! Aplaus!

Tisnietanders | 11-12-18 | 13:03 | 1

Exact dat dus. Politiek opportunisme van het zuiverste soort.

spinselsinjehoofd | 11-12-18 | 13:58

Toch het mooie aan politicus zijnde. Als het meezit roep je heel hard om meer meer meer democratie, inspraak van het volk etc. Als de uitslag je niet zint dan roep je heel hard: fake news, uitslag niet respecteren of 2e stemming!

Nibdib Niddib | 11-12-18 | 13:03 | 1

En Verkeerd Soort Populisme!

Mammeloe | 11-12-18 | 13:43

Ik kan mij voorstellen dat een hoop Britten niet hebben overzien waar ze voor of tegen gestemd hebben. Een tweede verkiezing zo mijns inziens niet eens zo verkeerd zijn. Alleen jammer dat het uit de bek van van Baalen moet komen.

Behangdelul | 11-12-18 | 13:03 | 6

Volgens uw logica zou de jongeren generatie ook niet mogen stemmen omdat ze niet weten hoe het was voor de eu , dus geen goede overweging kunnen maken. Gelukkig heeft overgrote deel van de oudere voor brexit gekozen, die weten wel hoe het zit!

CleanUpTime | 11-12-18 | 13:18

@ Frau Merkel | 11-12-18 | 13:08
"verkiezingen niet herhalen tot je een uitslag hebt die je bevalt!"
Dit is bijzonder dictatoriaal van je.
Je moet verkiezingen eeuwig herhalen, of je de uitslag nou bevalt of niet.
Een volk kan namelijk van inzicht veranderen.
Wekelijks dezelfde vraag is natuurlijk wat overbodig. Maar op een onderwerp, bijkans het énige onderwerp, dat het land al twee jaar bezig houdt, daar mag de regering best af en toe aan het volk vragen of ze nog op de goeie weg zijn. Lijkt me een stuk democratischer dan met een oud mandaat (uit een tijd dat men nog daadwerkelijk dacht dat uittreden betekende geen afdracht, wel goedkoop spulletjes kopen, maar ook betere concurrentiepositie voor eigen bedrijven, en geen polen meer die banen stelen, maar wel nog polen die de plee schoonmaken, en daarbovenop een herleving van het empire, zou betekenen.)
Met name omdat dat eerste mandaat uit een referendum kwam. Het hoogste orgaan van het landsbestuur, het volk, neemt het over. Dan mag het deze zaak ook tot een eind brengen.

two ball cane | 11-12-18 | 13:22

Barbarous_Relic,inderdaad ,tenzij Brexit weer de meerderheid heeft,

Jee-dee | 11-12-18 | 13:34
▼ 3 antwoorden verborgen

dus als het referendum niet goed voor je uitpakt, eis je nog een referendum...

Schepvogel | 11-12-18 | 13:03 | 5

We deden toch 'zonder houdens'?

JackStick | 11-12-18 | 13:14

En als verkiezingen niet goed voor je uitpakken, dan houd je na een paar jaar nieuwe verkiezingen.

JTKDM | 11-12-18 | 13:26

Heeft Bakellende toch ook gedaan.
Dat is inmiddels regelmaat.
Als iets je niet aanstaat, blijf je net zolang doorzijken tot men het accepteert.

watmagjenogwel | 11-12-18 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat ze door de onderhandelingen zich nog Meer genaaid voelen en nog massaler voor Brexit zullen stemmen, Maar dan zonder deal met Europa en gewoon de eerste 5 jaar de grenzen sluiten.

Sun_puppy | 11-12-18 | 13:02 | 2

Het idee dat de Engelsen zich meer aan de EU zijn gaan ergeren komt niet op bij de voorstanders van een refrendum. Ik denk dat de harde brexiters wel eens akkoord kunnen gaan met een nieuwe ronde.

WerkendeAmbtenaar | 11-12-18 | 13:22

Da's dan tenminste duidelijk. Doen dus!

JTKDM | 11-12-18 | 13:23

Ach , hier in Duitsland weten ze niet wie Hans van Baalen is! In Groot Brittanie zullen ze hem ook wel niet kennen!

FasiscovanJole | 11-12-18 | 13:02 | 2

Hans de enige kwal die buiten het water leeft.

F. Jacobse | 11-12-18 | 13:04

@F. Jacobse
"Één van de" maar zeker niet de enige!

Mastermattie | 11-12-18 | 13:10

Hans had beter bij de NVU kunnen blijven.

Tronald_dump | 11-12-18 | 13:01 | 4

hij ontkende later, maar goed hij is nog steeds tuk om naar het oostfront af te reizen.

Tronald_dump | 11-12-18 | 13:42

Dank voor de uitleg, het is me nu wel duidelijk, het blijft balen van van Baalen.

watmagjenogwel | 11-12-18 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

We zouden hier misschien een tweede referendum moeten kunnen houden over dat inlegvelletje waarmee we genaaid zijn. Of een tweede referendum over de Sleepwet, nu meteen al blijkt dat de diensten er misbruik van maken.

Schoorsteenveger | 11-12-18 | 13:01 | 4

Demense hebben volgens moi meer behoefte aan een uitlegvelletje.

Mr_Natural | 11-12-18 | 13:05

Mark heeft al wat inlegkruisjes laten zetten

Mastermattie | 11-12-18 | 13:08

Dan willen we naast het uitlegvelletje ook een uitlegkruisje...

Bill le Koek | 11-12-18 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Hans van Baalen is een valse vette oorlogshitser.

Deflatiemonster | 11-12-18 | 13:01 | 1

Hansje hoopt een nazi uniformpje onder de kerstb..... sorry winterspar te vinden met een mooie pet erbij voor op zijn plofkop.

eentweehuppekee | 11-12-18 | 14:58

Hansepans is nog steeds op vrije voeten dus, vreemd.

Uw Verzekeringsadvis | 11-12-18 | 13:01

Eigenlijk hadden ze Nigel Farage gewoon die Brexit moeten laten regelen. Had achteraf een hoop gezeik gescheeld!

Mastermattie | 11-12-18 | 13:00 | 12
-weggejorist-
Baski | 11-12-18 | 14:50

Farage is een loser. Leuk voor in de kroeg, maar je moet hem geen verantwoordelijkheid geven, want dat kan hij niet aan. Sterker nog, dan slaat hij op de vlucht.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:31

Nu Farage wat meer buiten beeld is mist Brexit een kopstuk en durven ze een referendum wel weer aan.

mozaard | 11-12-18 | 18:45
▼ 9 antwoorden verborgen

Dan wil ik nu ook een tweede tweedekamerverkiezing zodat iedereen die met zijn stomme kop op de VVD gestemd heeft alsnog ergens anders op kan stemmen.

de dorstige | 11-12-18 | 12:59 | 3

En dan maar hopen dat die vvdstemmers ook daadwerkelijk een andere stem geven. Dan komt de VVD op ongeveer 200 stemmen. Oh nee. Berbaar niet vergeten. 201 stemmen.
Zou dat zo zijn dan drink ik een keer een biertje voor twaalf uur.

F. Jacobse | 11-12-18 | 13:03

Ja! Laat de VVD het mandaat teruggeven aan de kiezer!
VVD in de peilingen slechts 2 zetels groter dan PVV, overigens. Dus kans hierop 0.0002% (en dat is een best groot getal, weet ik sinds het klimaatdebat)

Nuchternederland | 11-12-18 | 13:25

En dan wil ik nog een referendum over het referendum, over het referendum, over het referendum, over het...

watmagjenogwel | 11-12-18 | 13:25

Das baalen.

overVecht | 11-12-18 | 12:58

Al die dikke- en scheve tanden eu figuren zijn eng, heel eng.

Flightless bird | 11-12-18 | 12:58 | 1

Het zijn er toch maar 2?
Ik bedoel, niet 2 tanden maar 2 lullen.

watmagjenogwel | 11-12-18 | 13:24

VVD-lul? Waarom zo schelden, Spartakut?

Schoorsteenveger | 11-12-18 | 12:58 | 4

Van Baalen een lul noemen? Mijn lul zwaar beledigd.

Mr_Natural | 11-12-18 | 13:16

Leve het egalitarisme! Laat de zeis over het maaiveld gaan!

skoftig | 11-12-18 | 13:20

tis nog zachtjes uitgedrukt.

watmagjenogwel | 11-12-18 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Iedere vvd baarmoeder mag van mij opdrogen tot een verfrommeld stuk schuurpapier

Brits Folkestein | 11-12-18 | 12:57

Het mooiste zou zijn als de Britse bevolking dan nog massaler voor een Brexit kiest.
Deze tactiek hebben we overigens eerder gezien.

Mastermattie | 11-12-18 | 12:55 | 2

Nee joh, alle ouwe tokkies die voor gestemd hebben, gaan in rap tempo dood vanwege te veel roken, drinken en vreten. Die meerderheid voor een Brexit is al lang weg.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 17:32

@Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 17:32 u herhaalt zich, fake nieuws, zelfde drogreden als gisteren. Lees anders nog even uw tegel erop na en de reacties opdat u het deze keer niet vergeet. De meerderheid voor Brexit is springlevend en "going strong".

thephysicist | 11-12-18 | 17:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken