Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Greenpeace ketent Rainbow Warrior II vast aan goor sloopstrand in Bangladesh

geen fotosoep

Dat is ook wat. Die hypocrietjes van Greenpeace laten de iconische Rainbow Warrior II slopen op een afgrijselijk sloopstrand in Bangladesh.

Allemaal louche bedrijven en figuren die hun geld verdienen dankzij Greenpeace, en zo hun ranzige milieuvervuilende scheepsafbraak kunnen voortzetten dankzij Greenpeace. Allemaal olie en zware metalen stromen de zee in dankzij Greenpeace. Onderbetaalde werknemers die de morsdood sterven wegens asbest, pure ellende en afschrikwekkende werkomstandigheden dankzij Greenpeace, en kinderen van arbeiders die straks geen vaders meer hebben dankzij Greenpeace. Alle flora & fauna in de regio extra dood dankzij Greenpeace. Maar ja, je krijgt in Bangladesh wel lekker veel geld voor je staal! Het marinecomponent van de krijgsmacht van Internationaal GroenLinks stond toe dat de Rainbow Warrior II gesloopt zou worden op een scheepsmortuarium in Bangladesh en da's niet zo handig als je al terreur en geweld nodig hebt om in het zadel van je morele hoogpaard te blijven zitten. Greenpeace probeert nu de schepen achter zich te verbranden met een terugkoopactie en 'blabla geen duidelijk sloopbeleid'. Ja kom nou, als je al vele jaren de piratenvlag hijst in een ecoterroristisch eskader heb je zeker geen sloopbeleid. Enfin, Seatrade kreeg de strafrechter op z'n dak dus Greenpeace zal nu ook wel de zak zijn - en hoe het er precies aan toe gaat op zo'n sloopstrand laat Tom Waes hier zien, vanaf 34.50. Greenpeace molenaars!

LOL

Social

Reaguursels

Inloggen

Waarom niet gewoon naar Treffers Haarlem.. hoofdschudden doet

michael8161 | 12-12-18 | 11:14

Vroeger - lees jaren 70 - vond ik Greenpeace wel helden. Nu: linkse klimaat idioten. Wat is er toch fout gegaan in die 40 jaar...

TonyMontana010 | 11-12-18 | 20:37

Zijn gewoon untermenschen bij Green Peace, een ander de les lezen maar vervolgens zelf het milieu sterk vervuilen. Ageren tegen kernenergie terwijl Thorium kernenergie de beste oplossing, op dit moment, is voor de energie voorziening op deze planeet.

Mo het varken | 11-12-18 | 20:23

Ze hebben Frankrijk er ook eens een laten slopen. Was geen succes.

pietvanvliet | 11-12-18 | 20:21

Shell had met de Brent Spar ook geen duidelijk sloopbeleid.
Gevolg was een media offensief van Greenpeace van heb ik jou daar.

Harry Turtle | 11-12-18 | 19:55

Die club deugt niet als je het mij vraagt.

piet7003 | 11-12-18 | 17:01 | 1

Die club heeft nooit gedeugd!

AdPatat1960 | 11-12-18 | 17:47

Geef al jaren niets meer aan goede doelen . Zijn voor 95% zakkenvullers met zielige filmpjes over negers kinderen rampen honden ezels etc etc
aantal sukkels als collectant (heb ik zelf ook aantal jaren gedaan tot ik die arrogante Volkert Manger Cats (ex directeur hart stichting ) op tv zag gelijk met alles gestopt ze (alle goede doelen) krijgen geen cent meer van mij )
En in toenemende mate proberen ze je een maandelijkse bijdrage te laten geven

nachtbrakers | 11-12-18 | 14:47 | 1

@nachtbrakers, daar kwam ik reeds lang geleden al achter.

jale | 12-12-18 | 23:12

Wel GvD, koop ik elke maand een Postcodeloterijlot waarmee onder andere Greenpeace mee gesponsord wordt, probeer ik toch een beetje te deugen, krijg ik dit weer.
Deug ik weer niet.
*bierblikje uit frustratie opentrekken doet*

Alco-de-Holist | 11-12-18 | 14:32 | 1

Schultenbräu?

PikinhetBlik | 11-12-18 | 18:20

Greenpeace: "Doe wat ik zeg, niet wat ik doe!" Owja en geef geld, gepeupel!

Morgenstern064 | 11-12-18 | 14:27

Greenpaeace is al lang geen eigenaar meer van de Rainbow Warrior II. Het schip heet nu Rongdhonu en is eigendom van de Luxemburgs-Bengaalse ngo Friendship.

De gelaarsde kat | 11-12-18 | 13:57 | 2

Hoewel de boot niet meer zeewaardig werd bevonden voor het eigen personeel vonden ze hem blijkbaar nog wel goed genoeg om te verpatsen en er vluchtelingen mee laten vervoeren .

Castor12 | 11-12-18 | 14:39

Vluchtelingen worden minder snel zeeziek.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:46

Misschien kan hun tonnen verdienende directeur, die naar het schijnt zelfs het vliegtuig pakt als ie naar de Appie gaat even snel daar ter plaatse zijn om er een olie peilstokje voor te steken !

Castor12 | 11-12-18 | 13:43

Op het strand slopen doen ze in Turkije ook hoor. Ik kan het filmpje zo gauw niet terugvinden, maar als je het kunt vinden zie je een voormalige veerboot van de PSD liggen.

Bijtendehond | 11-12-18 | 13:12 | 1

Volgens omroep Zeeland (recentelijk) was dat ergens in Azie

Pimp my Voortuin | 11-12-18 | 14:24

Selectief weer, GS...
Greanpeace schrijft zelf dat het schip niet zeevaardig genoeg leek voor een tocht naar een betere sloopplaats ver weg en dat daarom voor het sloopstrand werd gekozen. Ze geven toe dit fout in te hebben geschat. Wat is nou het probleem?

Diotima | 11-12-18 | 13:10 | 8

probleem is dat jullie linkse gekkies zo hersendood zijn dat jullie eigen vauten niet eens meer willen in zien....

Bread_Pitt | 11-12-18 | 14:19

Bread_Pitt | 11-12-18 | 14:19
Dat heet double down gaan op je leugen. Een links trekje.

witdusracist | 11-12-18 | 14:25

Verwacht geen argumenten of dat men iets daardwerkelijk leest wat GS als linkje meestuurt. Je kunt uitsluitend ongericht afkraken verwachten.

Maar ik geef je groot gelijk: GP heeft behoorlijk veel moeite gedaan dit schip op een betere manier gesloopt te krijgen, ZELFS na de overdracht aan een andere organisatie, terwijl iedere andere organisatie zich had verschoond van elke verantwoordelijkheid met het argument dat het hun bezit niet meer was. Eigenlijk een heel positief stuk dus, over GP.

Als je leest ten minste.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Las een verhaal over Wassila Hachchi, die D66 verliet. Ze legt uit hoe de leider van D66 geen empathie, geen zelf-reflectie bezat, maar enkel een overdosis van activistisch opportunisme. Dat kenmerkt al die linkse cellen: ze vallen aan, grote bek over dit, nog grotere gebalde vuist over dat, maar erachter of erin zitten de leidinggevenden alleen maar voor zichzelf te zorgen. Ze doen voor de linkse goegemeente alsof ze zeer begaan zijn met dit of met dat vraagstuk, maar ondertussen gaat het alleen maar om de versteviging van de eigen machtspositie. Marrakesh is ook zo'n klapvee situatie, waarin VN bobo's zichzelf toe klappen, en Mutti een staande ovatie bezorgen, alleen maar om hun eigen toko bureaucratisch verder te verbunkeren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-12-18 | 13:07 | 2

MO van elke linksche lamzak... linksch lullen rechts vullen. Nog nooit anders geweest.

Dirty-Harry44 | 11-12-18 | 13:36

Sociopathische persoonlijkheidskenmerken. Daarom vallen normale mensen als Wilders, Baudet, Omtzigt en Bosma zo uit de toon. En zijn ze een bedreiging voor die linkscelligen.

squadra | 11-12-18 | 15:47

Rechts deugen: hypocrisie signaleren bij mensen en organisaties die zich om een betere wereld bekommeren, cynisch roepen dat het allemaal zakkenvullers zijn en en zwelgen in zelfmedelijden vanuit je onderbuik wegens 'roverheid'. Terwijl je toch echt hoofdzakelijk genaaid wordt door grote bedrijven met rechtse lobby's en rechtse regeringspartijen.

Diotima | 11-12-18 | 13:01 | 5

Die zich om een betere wereld bekommeren... wahahahah... schattig die grenzeloze domheid.

Dirty-Harry44 | 11-12-18 | 13:38

Diotima | 11-12-18 | 13:01
U stickert met het werkwoord 'deugen' waar dat juist doorzien wordt. Zelf-reflectie, niet de splinter bij de tegenpartij opmerken zonder ook de balk in eigen oog te ontdekken. De dichotomie links-rechts is typeert de linkse kerk. U schildert graag duivels op de muur.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-12-18 | 14:04

Hear hear. Je richten op NGO's die tenmisnte nog de moeite nemen iets te doen aan de ellende en ja daar worden heus wel eens foutjes gemaakt en ondertussen de grote klootzakken ongemoeid laten, uitsluitend omdat die grote klootzakken gewoon zeggen: "ik ben een grote klootzak", wat ze in de ogen van de meeste reaguurders dan het predikaat "tenminste eerlijk" oplevert.

Ik mag daar graag om lachen, die hypocrisie onder de schrijvers hier. Maar als je dat signaleert ben je vervolgens allerlei vuils en smerigs. Tsja.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is ook een bizar verhaal over Nederland:
youtu.be/X0rXPW6FUoE

Simpele vragen #1: Waarom is er geen regelgeving voor chemische stoffen ...

express | 11-12-18 | 12:45 | 1

Omdat het niet sexy is. Greenpeace deed alleen aan zinloze, doch sexy acties.

kapoerewiet | 11-12-18 | 13:05

Even framen hoor:
Dat schip ligt er niet om gesloopt te worden, maar om het sloopstrand te blokkeren. Permanent. Goede actie toch!?

mark1487 | 11-12-18 | 12:40

@Mosterd,
Goeie link naar een mooie documetaire.
Jammer dat Greenpeace is allang niet meer is dan wat het vroeger was.

Datgingniegoed | 11-12-18 | 12:32

Greenpeace let ook op de kleintjes. Uiteindelijk is greenpeace een verdien model.
Net als al die andere schooiers! Van mij geen cent krijgen ze!

vluchtelingallergie | 11-12-18 | 12:25

Aantal jaren geleden huurde ik een zeer luxe appartement in het centrum van Fremantle (west australie). Het appartement had zelfs een autolift. Het appartement bleek van Green peace te zijn tot mijn stomme verbazing, Het bleek dat green peace hot shots er zeer regelmatig (prive) gebruik van maakte op kosten van de donateurs natuurlijk.

Tronald_dump | 11-12-18 | 12:18

Groen is de kleur van islam. Groen is de kleur van Greenpeace. Groen is de kleur van de Saoedische vlag (met het zwaard om Kashoggi te vierendelen prominent onderaan afgebeeld). Groen is de kleur van religie. Waarom vergoelijkt Groen Links fanatieke islam door dik en dun? Groen is de kleur waarin zij beiden alles willen framen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-12-18 | 12:16 | 1

En groen is de kleur van het CDA. Die ontbrak nog.

van heinde en verre | 11-12-18 | 15:11

Zonder werk gaan die kinderen waarschijnlijk dood van de honger ipv kanker op latere leeftijd door asbest. Het probleem is en blijft de overbevolking.

van heinde en verre | 11-12-18 | 12:14 | 1

Bemoedigend om te zien, dat er toch nog mensen zijn die de oorzaak van o.a. de "milieuproblemen" wel zien.

sailor 1 | 11-12-18 | 13:00

Och ze komen er zelf mee. Kan de overheid nog veel van leren. Daar modderen ze net zo lang door tot anderen achter het faalbeleid komen.

Van Urk | 11-12-18 | 12:13

Dat ze van al het gif daar green pies pissen zal ze een worst zijn.

Premier Trutte | 11-12-18 | 12:07

Hoezo "vaders"... In Bangladesh doen kinderen het zware werk want dat is goedkoper...

Expertus_Dico | 11-12-18 | 12:00

“ do as wa say , not as .. ach laat ook maar “
.
Ooit / eens / een volgende keer / mañana / when hell frezen over / met st Juttemis , etc , EN natuurlijk na verkrijgen van extra staatssoepsidie kan G.P. het ook op een mileu- en mensverantwoorde wijze.
Maarrrr , nu ff niet , te druk de wereld te redden en de slechteriken de maat te nemen .

enorme sukkelzak | 11-12-18 | 11:59 | 1

Sukkel @ sukkel
“ freezes “

enorme sukkelzak | 11-12-18 | 12:01

Het schijnt dat de notulen van hun werkgroep Sloopbeleid weggewaaid zijn wegens turbulentie veroorzaakt door windmolens. Zoiets. Ze hadden ooit wel een voorraad granieten rotsen om als presse-papier te gebruiken, maar die schijnt ergens in het water gevallen te zijn. Oeps. Misschien moeten we een nieuw voorraadje stenen bezorgen?

a9b2b1 | 11-12-18 | 11:55

De Japanners hadden ook graag geholpen met de sloop.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:54

Hahaha... waarom ben ik niet verbaasd?

Amsterdamsko | 11-12-18 | 11:50 | 1

Omdat dit typische linkse hypocriete deugkneuter-policy is?! Of stelde u geen vraag?

Expertus_Dico | 11-12-18 | 12:02

De Steve Irwin van Sea Shepherds gaat op een enkele reis naar China. Same difference. Het failliet van dit soort clubs. Jammer hoor...

ZwartGat 2.0 | 11-12-18 | 11:48

google maar eens "Greenpeace hypocrisy".

meneer der meneren | 11-12-18 | 11:47

Ik heb sindskort het licht gezien en noem mezelf GroenRechts.
Ik ben het met verrassend veel zaken eens met GreenPeace, maar vrijwel altijd onneens over hun methodes en aanpak. Als ik hier met de natuur bezig ben is dat best lachen. Ze kunnen gewoon niet bergijpen dat een rechtse donder als ik ook om dieren en planten kan geven.

Lafayette | 11-12-18 | 11:46 | 5

Vergeet het links-rechts frame. We worden door TPTB tegen elkaar uitgespeeld.

spinselsinjehoofd | 11-12-18 | 12:35

Herkenbaar. Lekker op pad exoten verwijderen uit ons landschap.

Diotima | 11-12-18 | 13:02

@Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 12:01
Links heeft het milieu gekaapt, en daardoor krijg al snel het stigma niet om het milieu te geven als je politiek meer op rechts zit. Dat is natuurlijk totale nonsens. En wat blijkt, op links zit vooral een hoop hypocrisie. Practise what you preach geldt niet voor hen, maar alleen voor hen die niet preachen. Welnu, links of rechts kan me inderdaad gestolen worden. Ik vind dat we ons erf en onze achtertuin niet zo moeten slopen en vervuilen. Het is vooral zelfdestructief. Hier op een tropisch eiland zie en ervaar je de impact van de mens misschien wat beter dan in het park dat Nederland heet.

Lafayette | 11-12-18 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Greanpeace wordt tegenwoordig gewoon geleid als een multinationale middelgrote onderneming, compleet met marketing- en mediastrategen, controllers, HRM en alles wat er bijkomt.
Elk geïnstitutionaliseerd 'Goed Doel' is gewoon een bedrijf met maar één doel : Het bedrijf 'Goed Doel' in stand houden om de salarissen te kunnen betalen.
En het idealisme is voor de bühne.

Wijze uit het Oosten | 11-12-18 | 11:41 | 4

Nacho_Vidal | 11-12-18 | 11:46
*koffie van scherm veegt*

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:51

Dat is inderdaad de suggestie die dit artikel wekt. Ik vind, ten onrechte.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 12:02

Het is niet de indruk die het wekt, het is realiteit. Goede doelen bestaan niet (meer), er zit altijd iemand achter die eraan verdient.
Níet de collectant, niet de demonstrant maar daarboven, de grote baas die zulke lui inzet voor het goede doel: Stichting Eigenbelang.

Bakkeleures | 11-12-18 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Zal wel veel aandacht voor zijn in het NOS-journaal vanavond. Rob Trip is zich al aan het inlezen.

NPOlitiekgekleurd | 11-12-18 | 11:41

Ander onderwerp weliswaar, maar het is binnenkort kerstfeest en acteur Nasrdin Dchar is bedreigd door mede-moslims omdat hij een foto van zichzelf in djellaba voor een kerstboom had geplaatst. En dat is natuurlijk haram.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:37 | 2

Ja, had ik ook gelezen. Niet zo'n tolerante vent blijkbaar.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:47

Ow, Greenpeace krijgt geen subsidie.

Mammeloe | 11-12-18 | 11:36

Wij vragen het aan de directeur communicatie van Groenpies, tijdens een vlucht van Luxemburg naar Amsterdam.

hangtiet met knoop | 11-12-18 | 11:35

Greenpeace=GL=Volkert=moord

Pislinq | 11-12-18 | 11:35 | 1

Welnee. Bij Greenpeace gewerkt hebbende kan ik je vertellen dat het op de linkse (en vaak niet of nauwelijks betaalde) actievoerders na gewoon een commerciele club is. Deze sloopactie pas dan ook prima in het plaatje.

WammesWonder | 11-12-18 | 11:56

Toch is het wel een goed idee. Dan kunnen ze meteen protesteren tegen al die bedrijven die daar hun schepen laten slopen.

Patatter | 11-12-18 | 11:34

Gezeik over linkse hobby’s en deugen en kinderarbeid...

Dankzij Greenpeace hébben de kinderen daar tenminste wat te doen cq werk. Midden in Afrika kun je niet komen met een schip. Dáár vervelen die snotneuzen zich kapot. De hele dag vliegjes happen. Maar dáár hoor je niemand over.

Ik denk echt... vraag een gemiddeld hongerkindje in Afrika wat hij/zij wil en ze zullen zeggen:

‘Een haven! Het liefst met heel veel boten... dan hebben we én werk én te drinken’

Wat een kortzichtigheid weer binnen het roze leger...

overVecht | 11-12-18 | 11:34 | 9

overVecht | 11-12-18 | 12:14 Je originele schrijfsel is meervoudig te interpreteren en daar maak je nu handig gebruik van zie ik. Fijne dag verder.

spinselsinjehoofd | 11-12-18 | 12:19

Met een schoenenfabriek of sloopbedrijf waar asbest uit treienen gehaald wordt zijn ze ook tevreden.

Lt-Kol Kilgore | 11-12-18 | 12:33

@spinselinjehoofd

Ok. Ik vind het knap als iemand er ook maar iets van serieus neemt. Raaskal cq plemp gewoon een absurde ‘spinsel’.

overVecht | 11-12-18 | 13:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je beseft dat het einde nadert en je realiseert dat de verwerkingskosten (verwijderingsbijdrage) flink de pan uitstijgen, maar......... het kan nog even mee, dan kun je ook de barmhartige uithangen. De ene hand wast de andere.

Mr_Pikibelly | 11-12-18 | 11:33 | 1

Die verwijderingskosten horen bij het deugen, net zoals groene stroom duurder hoort te zijn dan de zogenaamde grijze stroom. Maar ja, zoveel aflaat wil niemand betalen. Dus flessen ze de boel!

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:49

Greenpeace, GL (lelieblanke kotertjes van hoofddoekenschooltje afgehaald, merc diesel uit jaar 0), what's new..

Zoals gezegd: de dominee, die hel en verdoemenis predikt, terwijl ie zich laat afzuigen door kleine jongetjes.

echt_links | 11-12-18 | 11:33 | 1

Hear hear!

spekpater | 11-12-18 | 11:40

Rainbow Warrior is natuurlijk verschrikkelijk kwetsend voor de LQXBTW-community. Dat moet Rainbow & Black & Poc Humanoider zijn. En het is Cultural appropriadinges want het verwijst naar een Indianenstam. Geen dank.

Mammeloe | 11-12-18 | 11:31 | 1

Rainbow helper?

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:47

Typisch links gedrag: zich aan de regels houden is voor de anderen...

NACademicus | 11-12-18 | 11:31

Principes tot aan de portemonnee. Geldt voor 99,99% van de mensen en bedrijven. Die 0,01 idealisten gaan op de lange termijn allen aan de bedelstaf.

spinselsinjehoofd | 11-12-18 | 11:30

Hypocrise is deze organisatie niet vreemd.

wallenberg | 11-12-18 | 11:29

Ik ben donateur. Zal ze maar eens een boos mailtje sturen. Dit is allemaal niet zo slim.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:29 | 6

Kuifje-in-Afrika | 11-12-18 | 11:29
Klets, waar laat je anders je zwarte geld wat je via de goede doelen belastingregeling weer wit kan wassen?

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:38

Ik heb geen zwart geld, ook al zit ik in donker Afrika. En ik ben begaan met het milieu, dus Greenpeace krijgt van mij centjes. Niet teveel, een paar honderd euro per jaar. Maar alle kleine beetjes helpen.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:39

Iedereen kiest zijn vrienden zelf, maar in dit geval wens ik u toch te melden dat dit om een communistische loby groep gaat die geen fuck om millieu geeft.

Lt-Kol Kilgore | 11-12-18 | 12:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Deugers nemen altijd wel anderen de maat maar nooit zichzelf. Hun motto is "Wij hebben de rechten de rest heeft de plichten"

moitambien | 11-12-18 | 11:28 | 4

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 11:42
Heb net even te vaak gezien dat NGO's voornamelijk hun eigen portemonnee als het goede doel zien. Het is begonnen met Foster Parents in jaren 90 waar bleek dat vrijwel alle donaties gewoon in eigen zak verdween en de families van de "pleegkinderen" geen cent kregen. Nadat Nederland "ruimhartig" gedoneerd had voor de Tsunami in 2004 bleek achteraf vele miljoenen "verdwenen" te zijn. Pink Ribbon collecteert voor kankeronderzoek, maar bleek nauwelijks geld over te maken aan deze onderzoeken. Ontwikkelingshulp? Gezien de miljarden die betaald worden aan deze NGO's moet iedere schooltje kennelijk miljoenen kosten. (Ik woonde als kind in Tanzania en het bedrijf van mijn vader bouwde voor een paar luttele dollars dit soort schooltjes voor de kinderen van hun personeel.) En zo gaat het maar door
-
NGO's zijn multinationals die ellende op de wereld gebruiken om er tranentrekkende filmpjes mee te maken en daar grof geld aan verdienen.

moitambien | 11-12-18 | 12:06

@BL: zijn ook allemaal zakkenvullende oplichters.

Dirty-Harry44 | 11-12-18 | 12:41

NGO's zijn gewoon bedrijven en die moeten geld verdienen. Het is net als met Jomanda of die magneethangertjes: het helpt allemaal geen fuck maar mensen geven er wel geld aan uit.
Mijn opa zei altijd: het geld is nooit weg, het is alleen bij iemand anders.
Ik geef geen geld meer aan welk doel dan ook. Ik geef jaarlijks een paar liter bloed. Daar wordt ook aan verdiend maar ik weet ook dat het onvervangbaar is en voor de ontvanger van levensbelang. Maar geld is het slijk der aarde waar zogenaamde goede doelen een slaatje uit slaan.

Bakkeleures | 11-12-18 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen maakt zich druk over Greenpeace. Maar de ware criminelen is de regering van India.

Dankzij dat soort shitholes betalen jij en ik allemaal extra belasting.

Nacho_Vidal | 11-12-18 | 11:27 | 5

Ok dus als Duitsland geen zin heeft om hun chemisch afval te verwerken moeten wij hen verwelkomen om het lekker ergens bij Kijkduin te dumpen?

India is gewoon een shithole

Nacho_Vidal | 11-12-18 | 11:41

Nacho_Vidal | 11-12-18 | 11:41
Ja, dat is allemaal zo maar onze fijne lobbyregering doet gewoon fijne diplomatenzaken met India (gelijk welk land dan ook) en die slapen daar prinsheerlijck bij.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:46

Het is schandalig

Nacho_Vidal | 11-12-18 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Vind het eigenlijk nog veel erger dat ze zelf besluiten dat de schuit niet zeewaardig meer is het het dan maar schenken aan de paupers in Bangladesh die blijkbaar wel mogen verzuipen.

trottle | 11-12-18 | 11:26 | 1

Uit je luie bureaustoel is het lekker deugen.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:34

Maar wat een stelletje cultuurbarbaren dat Greenpeace om zo'n iconische driemaster te willen slopen. Had er dan een drijvend asielzoekerscentrum van gemaakt (te Bangladesh, wel te verstaan).

Hetkanverkeren | 11-12-18 | 11:26
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 11:24 | 3

Terwijl de pastoor aan kleine jongetjes zit, dreigt hij zijn kerkgangers met de hel.
En btw, het gaat uitstekend met de ijsberen, met de Nederlandse luchtkwaliteit, de Nederlandse zeespiegel en de Nederlandse temperatuur. Het gaat ook uitstekend met fondsenwerving door Greenpeace, met het dikke salaris van de directeur en het gemiddelde salaris van medewerkers bij Greenpeace. Toch vreemd voor een “warrior with no war to fight”.

Zeddegeizot | 11-12-18 | 11:22 | 1

juistem.

echt_links | 11-12-18 | 11:27

Ze hadden hem gewoon naar een Nederlandse sloper kunnen brengen die volgens de regels werkt maar te duur he .
Gevalletje wel graaien uit de belastingpot maar niet willen betalen aan het economische systeem . hypocriet in de puurste vorm.
Narcistisch en egocentrisch gedrag en het volkomen eens zijn over hun eigen gelijk , bah !
Kutlui , links jankerig volk is het in een te nivileren clubje , een eng clubje .
Overigens .. ik heb een goed geheugen hoor .... er staat ergens op internet dat ze het schip milieuvriendelijk zouden slopen , uiteraard.
Meen een jaar of 1 a 2 geleden.. ik weet het wel zeker eigenlijk.

Baron de laclou | 11-12-18 | 11:21 | 1

ooit dat ding zien liggen in een haven in Canada, Save the boreal forest en ondertussen de scheepsdiesel maar vette rook uitbraken om dat ding van stroom te voorzien.

Lt-Kol Kilgore | 11-12-18 | 11:19 | 1

61 jaar , wat wil je. Maar goed. Het is zonde want wel een mooi scheepje. Toch wel verwacht dat GP daar wel wat verduurzaming op had toegepast. Zoals een Tesla Accupack en ditto motoren. Maar neen. *teleurgesteld moeilijke bril afdoet*

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:22

Waarom hebben ze Fransen niet gevraagd? Die hebben ervaring.

Eierbal-is-fijn | 11-12-18 | 11:18 | 2

Of de Indonesiers. Die slopen onze boten zo nauwkeurig dat er geen spoor van overblijft.

Mammeloe | 11-12-18 | 11:24

Wat je eigenlijk wilt zeggen: dat ding verdwijnt toch wel naar de zeebodem, linksom of rechtsom.

spinselsinjehoofd | 11-12-18 | 11:32

Nondedjeu milieu,mesjeu,parbleu.

cat22 | 11-12-18 | 11:18

Hier een lezing van Dr. Patrick Moore, mede-oprichter van Greenpeace, die tegenwoordig korte metten maakt met de volledig doorgedraaide fanatici van het huidige Greenpeace: youtu.be/XNN_9CfMXgQ

Wladimir 1928 | 11-12-18 | 11:17 | 3

Hey Beste_Landgenoten, een linkje speciaal voor jou zo te zien!

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:32

En voor sponsor Kuifje.

Pislinq | 11-12-18 | 11:39

Fake news!

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:41

Grappig. De onderzeeer die bij de NDSM werf ligt te verrotten mag door de eigenaar niet worden weggesleept omdat er geen duidelijk sloopplan is dat voldoet aan milieunormen, maar die hypocrieten bij GP dumpen hun troep gewoon in Bangladesh.

JWZ_JMK | 11-12-18 | 11:16 | 7

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:43 |
Nogmaals: GP heeft zich niet ingelaten met dat sloopbedrijf, maar die lokale NGO deed dat, tegen de afspraak in met GP. Dat probeert GP recht te zetten. Zelfs.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 12:04

GP zet niks recht, ze weten dat de sloper vette winst wil maken en vraagt een bizar bedrag voor een gare sloep. GP doet zich in dit scenario voor als de barmhartige Sameritaan.

Bakkeleures | 11-12-18 | 13:01

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 12:04 Gedane zaken nemen geen keer, rechtzetten bestaat in deze zaak alleen in jouw fantasie. Volwassen mensen nemen verantwoordelijkheid.

sockpuppet | 11-12-18 | 17:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze hadden hem ook gewoon in een Franse haven kunnen aanmeren.

Frits de Vriez | 11-12-18 | 11:16 | 3

gheghe lol

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:17

Ik denk dat de Fransen liever boten opblazen als ze juist zo ver mogelijk weg zijn van Frankrijk.

Wladimir 1928 | 11-12-18 | 11:20

Ah, je was me voor.

Eierbal-is-fijn | 11-12-18 | 11:21

Met die sloopstumpers op de stranden hoef je geen medelijden meer te hebben. Dankzij Mark Rutte en zijn UN Migration Compact kunnen die nu allemaal zonder zorgen naar Wassenaar migreren. Met de hele familie erbij. Asiel-maffia blij. En maak alvast wat bouwplannen voor nieuwe mosketen, Mark. Je bouwbedrijvenwerkgevers-vriendjes zullen je maar al te graag van dienst zijn.

Fijnstoffer | 11-12-18 | 11:15

Hypocriet zijn is in de mode! Zie kabinet, politieke partijen, SJW's, homolobby, energieclusterfucks etc. De kudtburger is al vele jaren het haasje...

pigadaki | 11-12-18 | 11:15

Dus je dumpt je wrak bij een lokale NGO en dan ben jij van de problemen af.
Kan jij net blijven doen alsof je zo groen bent.

2voor12 | 11-12-18 | 11:15 | 5

KOEKOEK! Tuurlijk schendt die NGO de overeenkomst, GP had die sloep helemaal niet moeten overdragen aan zo'n club. En dan verontwaardigd doen als het fout gaat, er zelf een fout bovenop maken en dan commentaar leveren met het argument dat je het allemaal zo goed bedoeld had.

Bakkeleures | 11-12-18 | 12:59

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 11:35 Als je reputatie op milieugebied zo kwetsbaar is voor dit soort kwesties, ga je of niet met zo'n club in zee, of je monitort de zaak grondig en doorlopend. Doe je dat niet, kun je ten volle verantwoordelijk worden gehouden. Smoesjes tellen niet.

sockpuppet | 11-12-18 | 17:42

sockpuppet | 11-12-18 | 17:42 |
Tsja. GP heeft gemend een lokale medische NGO te kunnen helpen met een oude boot. Die is dus, na gebruik van een aantal jaren ter sloop aangeboden. Die lokale NGO hield zich dus niet aan de toezegging. Ik vind de manier waarop GP hier verantwoordelijk wordt gesteld voor het nalaten van een afspraak door derden een beetje goedkoop. Er is weer duidelijk een stok gevonden om de hond mee te slaan. Om de "deugers" maar weer eens te kakken te zetten.

Wat heeft GS toch tegen deugers? Ze worden eigenlijk altijd weggezet als karikatuur, als zakkenvullers, als oneerlijke mensen die zogenaamd altijd in een rijke buurt wonen met een bakfiets en zich druk maken over dingen waar Jan met de Pet een zwoegend bestaan leidt tussn de migranten en zich van dag naar dag moet slepen via de voedselbank of zoiets. Het ultieme slachtofferverhaal aandikkend over de gewone man. Die uiteraard altijd het slachtoffer zou zijn van idealisten met mooie praatjes. Het is wel een wat sleets frame aan het worden.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 17:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Mocht ik mijn protestschip milieuvriendelijk willen laten slopen, waar moet ik mij dan vervoegen? Dat gevraagd hebbende, mijn geloof in de goedwillenheid van mijn idealistische medemens heeft een definitieve knauw gekregen toen bleek dat sommige Artsen Zonder Grenzen wel aan heel bijzondere hulpverlening op locatie doen. Daarna verrast niets meer.

MickeyGouda | 11-12-18 | 11:14 | 9

Heel goed van je Mickey. Op de fiets door de kou, op weg naar een zinnige dagbesteding. Toen ik gister pannenkoeken bakte, heb ik nog even aan je gedacht.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:45

De weg naar de deughel is geplaveid met goede bedoelingen. En macht & geld corrumperen en eroderen maximaal, met name het dunne walshuidje bij wannabee deugers. Geef deugvolk geld en macht en je hebt binnen no time decadenter volk dan de romeinen fatsoenlijk vonden.

De Briemusketier | 11-12-18 | 11:46

MickeyGouda | 11-12-18 | 11:43
petje af.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 12:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Het best was natuurlijk geweest het schip te laten zinken op een geschikte plek, zodat zeedieren er hun schuil- en woonplaats van hadden kunnen maken. Dát is pas iets doen voor het milieu.

kweethetooknietbeter | 11-12-18 | 11:13

Liever daar dan hier. Zo is het ook.

kom hoe heet ie | 11-12-18 | 11:12

Jaren geleden al gestopt met donateur zijn. Toen vanwege hysterie over zeehonden doden door Canada vanwege een enorme overpopulatie al daar. Een soort Oostvaardersplassen maar dan ietsje groter......
In dat land zijn ook vele leden afgehaakt want kennen de situatie.

Wat een hypocrisie weer, en dit is echt geen foutje. Gewoon beleid.
Enige jaren terug heb ik mij ook al verbaasd over die crew die in Rusland gevangen werd gezet na overtreding van demonstratieverbod bij boorplatforms ( en ze waren van te voren gewaarschuwd). Zitten enige tijd vast en als ze vrij zijn, met het vliegtuig terug uit St Petersburg........ dat kan ook met de trein want minder vervuilende reis toch?

Nuuk | 11-12-18 | 11:12 | 8

Niks zout op slakken leggen en zelfgenoegzaam achterover leunen. de gemiddelde burger doet meer zijn/haar best geen viezigheid te maken, rotzooi op te ruimen dan GP en consorten.

Dit is gewoon volk dat een deugende mening heeft en daarbij een enorme minachting voor "de burger". Zij mogen het milieu belasten met dit soort acties en inderdaad lekker vliegen.

Nuuk | 11-12-18 | 13:11

De Briemusketier | 11-12-18 | 11:53 |
Neemt Greenpeace gewone burgers bij de deugmaat dan? Helemaal niet, GP heeft voornamelijk acties tegen overheden en bedrijven die er een puinhoop van maken. Burgers hebben geen last van GP.
Het lijkt er eerder op dat jij de schurft hebt aan alle goede bedoelingen omdat je kennelijk zo achterdochtig bent dat je meent dat achter elke goede bedoeling een zakkenvuller zit.

Ik denk dan vanzelf: Zoals de waard is....

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:37

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:37 Een op de man argument, niks dus. Hun rotgedrag verandert niet afhankelijk van Briemusketier's opvatting.

sockpuppet | 11-12-18 | 17:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Kinderarbeid daar? Ff googlen. En jahoor.

Vod Kanockers | 11-12-18 | 11:11 | 1

hoe denk je anders goedkoop een schip te slopen ? of je t shirt te laten assambleren ?

Lt-Kol Kilgore | 11-12-18 | 11:26

Hypocriet van Greenpeace, natuurlijk. Maar hoe denken jullie dat economieën groeien? Want natuurlijk gebeurt dit in Bangladesh. Die zijn bezig met een bestaan aan het opbouwen, en gaan aan de slag. Je begint niet met een mooi kantoor met lekkere communicatiechicks, dat is het eindstadium. Eerst ga je langs (en over) de randjes van wat betamelijk is en werk je keihard. Kijk maar eens 100 jaar terug hier. Daarna pikken mensen dat niet, en krijg je arbeidswetgeving die gedragen wordt door de bevolking.

dyslexieman | 11-12-18 | 11:10

De grootste hypocrieten staan aan de linker kant.

Bobdesloper | 11-12-18 | 11:10 | 1

Onder de noemer "deugen"
is alles geoorloofd.
Het failliet denken van de linksmensch.

Halul gebakken | 11-12-18 | 11:14

Als je maar links genoeg bent dan heiligd het doel de middelen want hun deugen en niemand anders.

Niedendeze | 11-12-18 | 11:09

Yepp. Zieligheidsindustrie en nu ook de millieu freaks zijn big bussiness. Niemand wordt er beter van behalve de directeuren van dat soort kudtclubjes. Geef ook niks aan goede doelen. Niet omdat ik niet om die mensen geef. Maar juist omdat ik om die mensen geef. Zieligheidsindustrie en nutteloze millieu clubjes houden armoe juist graag in stand. Voor die clubjes geldt geen armoede geen derde zwembad in de tuin van villa 3 van de directeuren.Dit is daar weer een voorbeeld van.

tweetybird | 11-12-18 | 11:09

Waarbij gezegd dient te worden dat de boot in 2011 al was overgedaan aan een lokale NGO in Bangladesh zelf, MET de afspraak om schoon te slopen. Dat laatste ging fout:

"De operationele dienst van Greenpeace International was er namelijk van overtuigd dat de Rongdhonu geen grote reis meer kon maken naar een sloopwerf die wél aan de eigen normen en vereisten zou voldoen. Dat was de vergissing, geeft de organisatie nu toe. Greenpeace Noorwegen is een beetje scherper dan de internationale koepel, en stelt dat de beslissing om het schip naar een strandsloopwerf te sturen ‘het resultaat was van een kardinale interne fout’, wat volgens de Noorse afdeling het gevolg was van het feit dat de beslissing genomen werd zonder de eigen expertise of de relevante partners, zoals Shipbreaking Platform of Basel Action Network, te raadplegen."

Ofwel: GP heeft gepoogd te waarborgen dat het geod zou gaan maar niet opgelet en heeft bovendien ZELF aan de bel getrokken over die "interne fout". Dus om GP hierom aan de schandpaal te nagalen? Ik vind het wederom een knap staaltje spijkers op laag water zoeken.

Ofwel: Een suggestief artikel, dat bedoeld lijkt om de verontwaardiging over NGO's als GP flink op te stoken, maar wat bij nader inzien allemaal heel erg meevalt.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 11:09 | 15

Beste_Landgenoten: GP verkocht de boot en behield een veto waar ze geen gebruik van maakten omdat ze veronderstelden (en dus NIET onderzochten) dat het ding niet meer kon varen naar een fatsoenlijke sloperij. Foutje bedankt?
Ze "proberen" de boot terug te kopen, maar dat kan op allerlei manieren.
GP had de boot al lang moeten hebben laten slopen, dus zeker moeten weten dat de sloop goed geschiedde en NIET aan een NGO in Bangladesh verkopen om daarna via een schimmige constructie alsnog de handen er vanaf te houden. Deze boot was een diesel slurpende boot, die had lang en breed uit de wateren moeten zijn geweest.
Jij weet het, ik weet het en eigenlijk weet iedereen het wel: GP is gewoon een every-day-job voor heel veel mensen, betaald van giften en voornamelijk belastinggeld uit heel veel landen. Nou, de mensen in Bangladesh zullen GP dankbaar zijn, maar de medewerkers hebben in elk geval goed te vreten.
Greenpeace in Nederland heeft drie directeuren (huh?) waarvan de best betaalde een ton opstrijkt om dit soort verhalen te bedenken.

Bakkeleures | 11-12-18 | 12:42

En wat beste Bakkeleuris is dan WEL een goede organisatie die meehelpt de wereld en het leven wat aangenamer te maken voor ons en toekomstige generaties? Of zal het je eigenlijk allemaal worst wezen.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:40

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:40 Vals argument in vragende vorm. Off-topic ook nog. Stop met je goedpraterij en geef toe dat Bakkeleuris het juist had. Hij geeft een sluitende analyse van ernstig verwijtbare nalatigheid, het enige dat jij ertegenover weet te stellen is verzachtend gepruttel.

sockpuppet | 11-12-18 | 17:37
▼ 12 antwoorden verborgen

Doen die lui nog wel eens wat?

Eierbal-is-fijn | 11-12-18 | 11:09

The irony....

Behangdelul | 11-12-18 | 11:08

Corrupte en geldjagende linksch extremisten... je verwacht het gewoon nooit.

Dirty-Harry44 | 11-12-18 | 11:08

"Ja, maar ze doen tenminste wat..."
en verder *crickets vanuit de Groene Khmer kant.

Deflatiemonster | 11-12-18 | 11:06

Smeeige hypocriete klootzakken. Ooit begonnen uit idealsime, maar verworden tot een clubje machts en mediageile zakkenvullers, met als enig doel de donaties op peil te houden.

captainobvious | 11-12-18 | 11:06 | 2

Rustig maar, veeg het schuim van je mond en lees eerst eens rustig de linkjes in het GS artikel. Dan zal je zien dat het allemaal reuze meevalt.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 11:10

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 11:10
Helemaal niet.

Cobalt bomb | 11-12-18 | 11:23

Dit is tekenend voor het milieuactivisme van deze tijd.

keestelpro | 11-12-18 | 11:05

Het milieu wordt alleen nog maar misbruikt om heel veel subsidies binnen te harken, het is inmiddels de core business geworden. Net zoals groene stroom helemaal niet groen is en er niets duurzaam aan duurzaam is, kijke ens op www.groenestroomleugen.nl en je begrijpt waarom alles gewoon 1 grote marketing stunt is

geldgelul | 11-12-18 | 11:05 | 1

Ja geldgelul, je nick verraadt al je fascinatie met geld. Het zou kunnen dat er mensen zijn die niet als eerste denken aan de eigen portemonnee en daarbij in het milieu puur een verdienmodelletje zien. Maar. Dat zal wel niet bij jou opkomen.

Beste_Landgenoten | 11-12-18 | 14:42

Stromende zware metalen, net als in de waterleiding van Sint Petersburg.

happen_maar | 11-12-18 | 11:05

Goed zo Greenpeace! Fijn dat jullie net als de gemiddelde burger ook aan de kosten denkt. En nu weer door met deugen!

pibasso | 11-12-18 | 11:05

Geeft er iemand nog aan die terroristen?

Frau Merkel | 11-12-18 | 11:04 | 3

Ja, ik.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:42

Kuifje-in-Afrika Heb jij zo'n hekel aan de aarde? Of is dit je moderne aflaat?

NaughtiusMaximus | 11-12-18 | 12:11

Ze bedoelen het goed.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 15:49

Echt verschrikkelijke types. Afvoeren naar de Goelag.

van Oeffelen | 11-12-18 | 11:04 | 1

Nou, ze doen het allemaal voor een goed doel. Ik vind ze sympathiek.

Rest In Privacy | 11-12-18 | 11:43

het is altijd hetzelfde liedje met die groengekkies: do as we say, not as we do.

deluiegriek | 11-12-18 | 11:04

Don't do as I do, do as I say.
Een van de redenen waarom ik non-profit organisaties nooit steun omdat ze nooit non-profit zijn maar juist harstikke profit. Ze prediken iets anders dan ze zelf doen, daar kan ik niet zo goed tegen.

Bakkeleures | 11-12-18 | 11:04 | 2

Do as I say, not as I do
Is de originele versie.

MarcS | 11-12-18 | 12:28

@Bakkeleures
Er zijn zat prima stichtingen in de buurt. Monumenten opknappen, ouderen een leuke dag bezorgen, projecten voor zielige kinderen, etc etc. Je hebt teveel zelfmedelijden.

Diotima | 11-12-18 | 13:33

Aan schijnheiligheid geen gebrek bij al die deug clubjes.

Mark_D_NL | 11-12-18 | 11:03 | 1

Inderdaad, de ironie.....

DeutschlandUberAlles | 11-12-18 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken