Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie registreert etniciteit werknemers, mag niet

Meer diversiteit bij de politie, wie wil dat nou niet.

Maar, hoe meet u of uw korps voldoende karamelliseert? Nou, door gewoon met een kleurwaaier aan de poort te staan en lekker te turven natuurlijk. Maar ja, ook dat mag ook al niet meer in dit land. Heeft politie dus lak aan, want die doen het lekker toch. "Lute Nieuwerth, de portefeuillehouder diversiteit, erkent dat het registreren van etniciteiten verboden is en gevoelig ligt. ‘We beperken ons tot abstracte, niet-herleidbare persoonskenmerken. (...) Met de cijfers hoopt de politie inzicht te krijgen in de instroom van agenten met een niet-westerse migratieachtergrond, en of de organisatie die binnen kan houden – de politie probeert discriminatie binnen de eigen gelederen effectiever te bestrijden. Ook streeft zij naar een betere afspiegeling van de Nederlandse bevolkingssamenstelling." Nu zijn we toch wel benieuwd naar die abstracte geregistreerde kenmerken. 'Is echt gek op roti ✓', 'Drinkt Fernandes tijdens dienstlunch ✓',  'Heeft iets weg van Bing Mauricius uit GTST ✓', ja oké buut Clayton, lekker dan HR. Het streven is een politiekorps te hebben dat voor een kwart DIVERS is. En naast de fel begeerde niet-Westerse migratie-achtergrond, LHBT'er of zelfs een vrouw is "zij-instromer met een eigen netwerk of stijl van leidinggeven" tegenwoordig blijkbaar ook categorie. Nou, guurders, wij ruiken uw kansen op een leidinggevende functie, want "De politie heeft een programma ingevoerd waarmee jonge collega’s die voldoen aan het criterium ‘divers’ versneld worden gekoppeld aan de eenheidsleidingen." Mooi hè, die eenheid in verscheidenheid.

Reaguursels

Inloggen

De moslim-kontlikmentaliteit van de NL overheid is bij deze wel definitief bevestigd, lijkt me.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 17:38

Dat worden flink wat bodycams aanschaffen. Voor ons burgers.
Want je moet er niet aan denken dat je door een stel geknuffelde en gemasseerde straatmoslimse hoertjes van de overheid -dronken van hun nieuwe machtspositie- hardhandig aangepakt gaat worden als je met ze in discussie gaat.

Vanwege die 'je moeder' mentaliteit.

Die door een NL overheid zelfs gepropageerd wordt als positieve kwaliteit om meer 'je moeder' moslims als agent te ronselen.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 17:34

En de politie was de laatste decennia al zo'n fijn, geselecteerd stelletje hoertjes van de overheid.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 17:27


obominotie. Dat wordt met 2 maten gemeten. Als je een blo diploma heb en je overgrootouders hebben een strafblad tot tokio ben je van harte welkom

brandewijntje | 10-12-18 | 15:39

Ik sprak gisteren in Gent een agent en die is ook helemaal ziek van dat afspiegelingsbeginsel in België. Daar worden de standaarden omlaag gebracht, omdat er anders onvoldoende geschikte kandidaten uit deze spiegelgroepen slagen om zo het quota te halen. BIZAR!

Injegezicht | 10-12-18 | 14:37 | 2

Dit is al jaren zo in NL. Waar komen die BOA's vandaan denk je?

upbeat | 10-12-18 | 14:42

Ziehier de ware hervormingen van ons onderwijsstelsel.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 17:28

“Binnen de politie is bij 40 procent van de corruptiezaken iemand met een migratieachtergrond betrokken, terwijl deze groep slechts 7 procent van het personeelsbestand uitmaakt.” Aldus de Volkskrant over een WODC rapport, dus de cijfers deugen.

Seraphin | 10-12-18 | 14:03 | 3

En dat is precies het grote dilemma voor de popo. Want gezien het buitensporig grote aandeel van allochtonen bij criminaliteit wil je ook bijvoorbeeld Marokkaanse dienders hebben die kunnen infiltreren bij die groepen en wellicht bij optreden ook meer respect afdwingen bij hun landgenoten. Maar daar heb je niet zoveel aan als deze dienders vervolgens corrupt blijken. Want natuurlijk proberen de mocromaffia en andere bendes op hun beurt ook de infiltreren bij de politie. Het voorkeursbeleid voor alles wat niet blank en man is zal dan ook nog tot de nodige schandalen gaan leiden. En dezelfde oppositie die oh zo voor diversiteitsbeleid is en tegen de politiestaat zal dan moord en brand schreeuwen richting de verantwoordelijke minister.

nobele wilde | 10-12-18 | 15:33

nobele wilde | 10-12-18 | 15:33 Het is sowieso beter om niet mee te gaan in het eigen volk eerst gevoel onder allo's en in plaats daarvan het uniform opnieuw te waarderen als de grote gelijkmaker die het beoogt te zijn.

sockpuppet | 10-12-18 | 16:08

The departed

Dirk III | 10-12-18 | 17:32

Ach, we hebben bij al onze overheidslagen ook al zo'n gezellig verhaal van diversiteit.

Kennen jullie die grap van die islamitische tolk die werd aangenomen bij de inlichtingendienst en toen allerlei staatsgeheimen doorspeelde naar de Hofstadgroep?

Het is om te huilen. Vraag me wel eens af hoe hard er om ons wordt gelachen in islamitische huiskamers. Misschien lopen er zelfs weddenschappen waar grof wordt ingezet op hoe snel ze ons eronder kunnen krijgen. 10, 20, 25 jaar? Zeg het maar.

Padjepejer | 10-12-18 | 13:28 | 2

Mag een getal ver onder de 10 ook?

sockpuppet | 10-12-18 | 16:11

Werd ongeveer 9 jaar geleden aangesproken met de woorden: “wacht maar... binnenkort zijn wij de baas hier” Die vriendelijke meneer met een grote snor en plat achterhoofd heeft dus gelijk gekregen. Helaas... we zijn onder de 10 jaar gebleven.

DikkeLollie | 10-12-18 | 16:16

En je dan nog afvragen waarom er zoveel informatie lekt naar criminelen.

Ghard Leers | 10-12-18 | 13:14

Iemand aannemen op zijn huidskleur, wat de politie dus actief doet, is dat geen raksisme...?

Kanarie_Geil | 10-12-18 | 12:58

"Ook streeft zij naar een betere afspiegeling van de Nederlandse bevolkingssamenstelling" Gelukkig streven ze nog net niet naar afspiegeling van de gevangenissamenstelling.

Guido | 10-12-18 | 12:55 | 2

Met Marrakech betekent die afspiegeling alsnog de huidige gevangenissamenstelling.

witdusracist | 10-12-18 | 13:04

Voor wat betreft criminaliteit binnen de politie schiet het al aardig op, dus de doelstelling ligt zeker binnen bereik.

sockpuppet | 10-12-18 | 16:12

Jah,
Politiewerk is te belangrijk voor geforceerde diversiteit.
Graag **alleen** [ X ] Geschikte collega's werven.
Dank u.

hotmint | 10-12-18 | 12:50

Tijdje terug hadden we toch het 'nieuws' dat diverse politieagenten actief (!) door familie wordt benaderd voor hand- en spandiensten? Dat moet je dan toch monitoren?

Alquest | 10-12-18 | 12:40 | 1

Alleen als je dat ook voor niet-allocops doet, blijkbaar, handig hè als het een kant op werkt.

sockpuppet | 10-12-18 | 16:13

Hoe zit het kwa aannamebeleid met iemand die een Somalische overgrootmoeder heeft, en verder afstamt van blanke Zuid-Afrikanen. Is dat niet-westers-allochtoon genoeg om in aanmerking te komen voor een voorkeursbehandeling? Ofwel, hoe hoog mag het percentage arisch bloed exact zijn, en hoe meet men dat?

obominotie | 10-12-18 | 12:31

Ik hoop dat ik straks door zo een NEP of FAKE agent wordt aangehouden. Dan kan ik hem aanhouden ,want hij kan geen geldige politie pas tonen.haha

brandewijntje | 10-12-18 | 12:18

De 5e kolonne is overal. In het groot en in het klein.

lulleficatie | 10-12-18 | 12:02

Is Ardbeg er al?

omanders | 10-12-18 | 11:20

Ik heb RAL9010.

Koonkluk Huis | 10-12-18 | 11:12

Ik moet er niet aan denken dat ik straks in mijn eigen land aangehouden kan worden door een buitenlander.

Elessir | 10-12-18 | 11:11 | 1

Gelukkig selecteren ze alleen 100% ingeburgerde, bijna niet van meerdere-generatie-autochtonen te onderscheiden Nederlanders. Die netjes ABN kunnen. Toch?

mark1487 | 10-12-18 | 11:18

Als je hele vriendenkring al van jongs af aan met de politie in aanraking is gekomen en ook al je broers en neven en zo ook minimaal 60% van iedereen in de moskee. Wat ga je dan doen? Dan ga je bij de popo en ben je loyaal aan de blanke kaas met hun inferieure wetten en verderfelijke westerse moraal? Logisch allemaal. What could possibly go wrong.

Dirk III | 10-12-18 | 11:10 | 1

Hun broers zijn hun neven...

Air van Boven Dorens | 10-12-18 | 15:58

"Ook streeft zij naar een betere afspiegeling van de Nederlandse bevolkingssamenstelling"
Puur rascisme om daar naar te streven.

Iedereen moet in gelijke gevallen gelijk behandeld worden.

Iedereen die bij de politie wil en het kan, moet even veel kans hebben om aangenomen te worden.
Dat is normaalgesproken voldoende.
Als er om een andere reden iets 'scheef' zit in de samenstelling, kan je tijdelijk een maatregel nemen om dat recht te trekken, zoals je dat met vrouwen in de politiek had, maar dan moet er ook aan de oorzaak van het scheef zitten gewerkt worden.
En als de situatie normaal word moet je weer terugvallen op 'iedereen moet dezelfde KANS hebben'.
Als een deel van de bevolking, meer dan gemiddeld, niet bij de politie WIL, dan moet je niet aantallen gaan forceren door een andere groep minder kans te geven.

Mannen willen ook niet in de verpleging werken.
Moet je die dan ook een baangarantie geven tot het 50:50 is?

laatmaargaan | 10-12-18 | 11:06 | 1

@laatmaargaan
"Iedereen moet in gelijke gevallen gelijk behandeld worden" is inderdaad de crux. De gevallen zijn niet gelijk wordt dan tegengeworpen. Hoezoe niet? Omdat de immigratie achtergrond een rol speelt.
Je daarop beklagen kan dan weer niet want dat is verboden, vanwege datzelfde artikel. Zo kom je in een onoplosbare cirkelredenering waarbij degene die gevangenisstraffen kan uitdelen altijd wint.

kindapaas | 10-12-18 | 13:05

En als je niet betaalt komt de kleurwaarder aan de deur.

van Oeffelen | 10-12-18 | 11:05 | 1

Hahaha! Leuk!

BaldEagle | 10-12-18 | 14:08

"door gewoon met een kleurwaaier aan de poort te staan"...... ik moest lachen...... deze humor doe ik t voor.....

de broer van theo | 10-12-18 | 11:02 | 1

De nazi's stonden destijds met een meetlint aan de poort om je gok op te meten.

HypoPseudo | 10-12-18 | 12:24

Vanavond weer een mooi stukje polariserend identiteitsgehuil bij 2doc.
Alleen blanken mogen natuurlijk door de pliesie aangehouden of ondervraagd worden anders is rasiest.

Pranfeuri | 10-12-18 | 11:02 | 1

op 8 zit de snor... beter voor je bloeddruk....

de broer van theo | 10-12-18 | 11:05

Interessant stukje:

"In de praktijk impliceert dit dat ze de klassieke desiderata van waarheid, schoonheid en goedheid op radicale wijze ondergraven, ten voordele van een eenzijdige focus op machtsrelaties. "

Het is dan ook heel erg relevant dat Michel Foucault, een van de gronleggers van het post-modernisme, een Sado-Masochist was. Natuurlijk ziet die alleen maar extreme machtsverhoudingen en onderdrukking.

omanders | 10-12-18 | 11:17

Dank voor het linkje; inderdaad een goed stuk. O.a.:
"... ongelijkheid van uitkomst is geen bewijs voor ongelijke kansen..."
Heeft het moeilijk met "... het populaire idee dat identiteit iets is voor slechte enggeestige nationalisten en dat goede, open, kosmopolieten daarboven staan..."

Wering | 10-12-18 | 12:09

De wereld onderverdelen in zielig en onderdrukker is dan ook de standaard modus operandi van links. Het gelul over 'gelijke kansen' is dan ook slechts dat: gelul. Alleen maar voor de bühne. Linkse mensen worden getriggerd zodra ze ongelijke uitkomsten waarnemen en verzinnen dan het bijbehorende onderdrukker vs onderdrukte narratief erbij. Daarom zul je ze ook niet snel horen over bijvoorbeeld het vrouwonvriendelijke karakter van de islam, want dan loop je het risico voor xenofoob te worden uitgemaakt. Een dergelijk onnozel verwijt is voor nogal wat deuglinksen erger dan de daadwerkelijk bestaande vrouwenonderdrukking in naam van de religie van de vrede.

nobele wilde | 10-12-18 | 15:52

Ja ik zag het ook!

Twisted_Faith | 10-12-18 | 10:54

Shit man. Zo'n nette moslimdame, maar toch moeders beroven. Bizar.

de ondode dichter | 10-12-18 | 10:57

En dan een foto erbij van een moslima! Die worden nou net niet beroofd!! Het zijn vooral autochtonen die worden beroofd door de neefjes van deze agent. Vroeger was de politie een autoriteit met blanke mannen met snor, nu is het een zielige vergaarbak om quota’s te vullen waardoor het werk blijft liggen.

dutch bikkel | 10-12-18 | 13:03

Hoog op de deugladder, boven de bevolking, deugpunten scoren, met smerissen...

Kanarie_Geil | 10-12-18 | 10:48

Zullen we gewoon stoppen met positieve discriminatie en agenten/agentes aannemen op basis van geschiktheid? Dat hij of zij toevallig een kleurtje heeft of een specifiek geloof beleid, staat toch helemaal los van de kwaliteit? Pas als we dat doen zal ons politieapparaat weer verbeteren. Waarom doen ambtenaren alles omgekeerd van de commercie? Denk je nu echt dat bedrijven werknemers selecteren op afkomst en daarmee de eigen kwaliteit en service ondermijnen? Dat slaat toch helemaal nergens op? Waarom dan wel in de ambtenarij? Ik snap echt niet dat mensen zo naïef kunnen zijn.

Eagle_Eye | 10-12-18 | 10:47

'Ik pak de dader als je moeder'
Zonder leestekens. Moeder kweekte aanstonds een gezonde dosis wantrouwen.
Gelukkig hebben we eveneens een geruststellend aantal gristelijke agenten in het avondland.

Notenkraker | 10-12-18 | 10:45 | 1

Ipv ethniciteit ral-kleurbandbreedte registreren.

Binnenbaan | 10-12-18 | 10:39

Hoezo een kwart divers? Nederland is ook niet voor een kwart divers.

WillemWordtWakker | 10-12-18 | 10:38 | 1

Misschien ligt het percentage wel hoger, zelfs in de kleinste plaatsen wemelt het van de diversiteit.

Maris v.d Hof5393 | 10-12-18 | 13:26

Wat zou er in de handtas zitten die die politiekech van die moslima heeft afgepakt?

Alco-de-Holist | 10-12-18 | 10:32

fase 1: meer allochtone agenten
fase 2 meer allochtone hoofdagenten
fase 3 meer allochtone brigadiers
fase 4 meer allochtone inspecteurs
fase 4 meer allochtone kaderleden
fase 5 overname compleet
fase 6 Islam rechtspraak neemt langzaam toe
fase 6 eerste homo's worden n.a.v nieuwe wetten van Burj al Rotterdam gegooid.
enz. enz .

Koning BongoBongo | 10-12-18 | 10:31

Een gehyperpigmenteerde politieagent die op de poster al achter tralies zit.
Wat moet ik daar nu van denken?

Alco-de-Holist | 10-12-18 | 10:29 | 1

Is op familiebezoek...

Koning BongoBongo | 10-12-18 | 10:37

De politie screent elke kandidaat met een antecedentenonderzoek waarbij ook de strafrechtelijke geschiedenis van familie, vrienden en bekenden wordt meegenomen. Gezien de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitsstatistieken moet het nog een hele klus worden om geschikte kandidaten te vinden. Het zou me niet verbazen dat ook hier weer een oogje wordt dichtgeknepen en dat de integriteit van een kandidaat met vele neefjes ondergeschikt wordt gemaakt aan de diversiteitscultus. De krantenkoppen over een paar jaar kunnen we nu al weer voorspellen.

Joris Beltsin | 10-12-18 | 10:28 | 2

Amen

swagmachine | 10-12-18 | 13:25

Het vakje in het antecedenten onderzoek word legggelaten omdat het computer systeem niet overweg kan met het feit dat ciminele broer en criminele neef één en dezelfde persoon zijn...

Air van Boven Dorens | 10-12-18 | 16:03

Ik vrees toch dat er ook geselecteert gaat worden op 'leest en schrijft op roze niet homosensuele weblogs' waarbij je dan vriendelijk naar de uitgang begeleid wordt

Mark van Leeuwen | 10-12-18 | 10:23

Moet toch altijd weer lachen om het idee "divers".

Want koppelen van eigenschappen aan etniciteit is onwenselijk en suggereert discriminatie. Maar diversiteit verhogen door meer etnische varieteit impliceert dat karakter-eigenschappen wel degelijk zijn gekoppeld aan etniciteit. Daarmee het hele idee onderuihalend dat etniciteit niets zou zeggen over gedrag. Want dat doet het dus wel. Anders geen diversiteit, nietwaar?

De kramp waarin men schiet als je vervolgens die denkwijze bekritiseert is opmerkelijk. Detzelfde paradoxale redeneertrant geldt natuurlijk voor vrouwenquota en dergelijke onzinnigheden.

Beste_Landgenoten | 10-12-18 | 10:22 | 3

Ja nu je het zegt. Als je dit dan zegt tegen zo'n diversiteits propageerder zal je wel voor racist uitgemaakt worden.

EmilioEsteves | 10-12-18 | 10:39

@ Beste_Landgenoten | 10-12-18 | 10:22

Een regelrechte paradox inderdaad. Sylvana Simons cum suis spannen het paard dus achter de wagen.

HypoPseudo | 10-12-18 | 12:30

Goed gesignaleerd @beste_landgenoten, geen speld tussen te krijgen.

kindapaas | 10-12-18 | 13:08

Als ik nog jong zou zijn geweest was ik met vlag en wimpel zonder vragen en eisen zijn aangenomen bij de politie als blanke in Suriname geboren what ever. Daarom heeft mijn vorige werkgever mij ook aan genomen om te voldoen aan de diversiteits eisen van de overheid. (grapje hoor, ik weet wel beter)
Begin jaren 70 toen ik solliciteerde in de zeevaart was het wel de bedoeling dat er een pasfoto bijgeleverd werd bij de sollicitatiebrief. Was je divers, dan hoefde je niet op sollicitatiegesprek te komen. Dit om te voorkomen dat er diversiteit onder de bemanning zou ontstaan omdat diversiteit in een kleine gemeenschap die op elkaar is aangewezen en moet samenwerken alleen maar gedonder geeft. Indo's waren trouwens wel welkom. Goed volk.

forecastle | 10-12-18 | 10:21

Geloof me, Nederland is Nederland niet meer. We zijn knettergek geworden met onze diversiteitsquota. Je ziet het overal. Op universiteiten moeten tegenwoordig vrouwen heel nodig hoogleraar worden. Verder is het personeelsbestand veel te wit, zeker als het gaat om hoogleraren. Knetter, maar dan ook knettergek zijn ze!

En dit alles zal de ondergang inluiden van Nederland (en West Europa).

ballenkraker | 10-12-18 | 10:18

Een Trojaans paard voor je eigen land ????? Hoe domdeugend kun je zijn....

Koning BongoBongo | 10-12-18 | 10:14

Alle nederlandse-buitenlanders zijn toch nederlanders volgens de politiek? waarom moeten er dan op afkomst worden geselecteerd!? Als ze maar nederlanders zijn, toch? Wat een fuck up.

boerk | 10-12-18 | 10:12

"Ik pak de dader als je moeder"

???????

Het staat er toch echt. Ligt het nou aan mij, of word ik oud en ervaar dit als "raar" Nederlands? Ik snap ook niet wat er bedoeld kan zijn. Iemand die het wel snapt?

Dr_Johnson | 10-12-18 | 10:09 | 4

Ik pak de dader samen met m'n moeder. Ik pak de dader al is het je moeder. Ik pak de dader helemaal de moeder.

hackxor | 10-12-18 | 10:44

Ahhhhh, Omanders, nu maakt het eindelijk "sense". Dank voor de link.

Dr_Johnson | 10-12-18 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als je aangifte doet, doet de politie er toch niks mee, dus best leuk werken daar.

Ikreaguuralzesjaar | 10-12-18 | 10:09 | 1

Die anticiperen al op de toekomst , want familie oppakken lijkt me niet haram ofzo...

Koning BongoBongo | 10-12-18 | 10:58

Tijdens de Tweede Wereldoorlog lag dat wel anders. De bezetter was sterk afhankelijk van de medewerking van de Nederlandse politie en verkreeg die medewerking ook in grote mate. Tijdens de oorlogsjaren werd de politie daarmee voor bijvoorbeeld Joden en verzetsmensen een groot gevaar.

En nu weer met de Islamisering mee heulen .

liegende lippen | 10-12-18 | 10:09 | 3

Niet voor niets schreef Lou de Jong in zijn boeken dat er meer Hollanders sneuvelden de Duitse zaak dienende dan Hollanders die de geailleerde zaak dienden.

Ikreaguuralzesjaar | 10-12-18 | 10:12

Deze Hollanders waren eerder bang voor de goddeloze Bolsjewieken dan voor de keurige Duitsers (dat dacht men toen in de jaren 1940-1942 nog) en meldden zich massaal aan voor de strijd in het Oosten. Met de kennis van toen is daar weinig mis mee.

Beste_Landgenoten | 10-12-18 | 10:26

Christelijk Nederland was banger voor de communistische rus dan de duitsers in 1944 hebben twee nederlandse SS divisies bij Narva proberen stand te houden tegen een enorme overmacht met enorme verliezen.
Iedereen weet hoe het daarna afgelopen is de russen deporteren de bevolking naar de goelach en vervangt hen door russen.
Het ijzeren gordijn ging omhoog en de landen werden leeggezogen.
De duivel heeft vele gezichten.

polderaar | 10-12-18 | 11:17

Als u zegt: roti dan zeg ik kahale hindoestaan. Als u zegt: Fernandes dan zeg ik kondre man. Dat is swietie sranang, u mist het zeker dat u een lap grond 4,5x groter dan de Nederlanden gratis en voor niks kwijt bent aan een militaire sportinstructeur van de kazerne in Weert. Waar is dan die Marrokaan of Turk of migrant?

Ikreaguuralzesjaar | 10-12-18 | 10:06 | 1

Laat die mensen daar leuk schaap met elkaar spelen onder Desi

Breinbrouwsels | 10-12-18 | 10:36

Dus Opsporing Verzocht is eigenlijk de vacaturebank van de politie?????

Leffe Blonde | 10-12-18 | 10:05 | 1

juist.

ILF2 | 10-12-18 | 10:14

Het wordt ook steeds moeilijker voor de wouten. Laatst door agenten naar huis gestuurd met een briefje dat ik voor arrestatie op de wachtlijst sta tot er agenten van mijn kleur vrij waren. Heb nu 12 briefjes.

Breinbrouwsels | 10-12-18 | 10:05

Ik ben blank. Kan ik straks nog meedoen aan de gele-hesjes protesten in mijn woonplaats?

Datum en tijd | 10-12-18 | 10:05 | 1

"Ik ben blank" - dat schrijf je toch niet!? Je hoort tegenwoordig te schrijven: "Ik ben wit. Sorry, sorry!" Voor straf moet je drie boeken van Gloria Wekker lezen.

MAD1950 | 10-12-18 | 10:42

Er zitten een stel incompetente naieve nono`s bij politietop en regering,dat si al vaker gebleken ,mensen aannemen op kwaliteiten betrouwbaarheid ,dat moet de norm zijn.

pedro300 | 10-12-18 | 10:02 | 2

Juist. Maar een grote groep zichzelf hoogopgeleidnoemende nederlanders denkt dat ieder persoon waar ook ter wereld nederlander in hart en nieren is.Dat deze alleen de pech heeft gehad om niet in nederland geboren te zijn= Aan boord halen en extra zetje nodig , dan komt t wel goed.

nemeton | 10-12-18 | 10:14

Er is 20 jaar geleden al onderzoek gedaan naar het functioneren van allochtonen binnen de politie en daar is toen al uit gekomen dat het gewoon niet werkt! Op de politieschool werden ze voorgetrokken bij de Nederlandse taaltest: Nederlanders moesten de test in één keer goed maken en allochtonen kregen 2 of 3 keer een kans! En Marokkanen die Marokkanen moeten arresteren en vervolgens Marokkaans lopen praten met de verdachte waar de Nederlandse collega's dus geen jota van verstaan schept verwarring en (terecht!) wantrouwen! Hetzelfde laken een pak bij de Stadswachten in Rotterdam, daar worden allochtonen aangenomen die voornamelijk ingezet worden in die prachtwijken! De kat op het spek binden heet zoiets! Dom!

BaldEagle | 10-12-18 | 14:25

Cool, Jesse Klaver op de poster!

Ray Skak | 10-12-18 | 10:01

Omdat een beroepsmoslim 'Taqiyya' hanteert is deze dus niet te vertrouwen in zijn handelen naar de boze blanke wereld waar oorlog gevoerd mag worden en naar zijn handelen naar halal medemensen...

Isnogaanhettype..... | 10-12-18 | 10:01

Vorm boven functie... het grote probleem in 2018.

Ton8695 | 10-12-18 | 10:00

Ik wist niet wat ik las! Je word gewoon gediscrimineerd in je eigen land.
Billenman1990 | 10-12-18 | 09:56

Nou, ongeschikt ben jij zeker.
Omdat dingen blijkbaar pas waar worden als het jou overkomt. Inlevingsvermogen = 0, realiteitszin = 0.
Andere blanke mannen worden al tientallen jaren gediscrimineerd.
"Bij gelijke geschiktheid, voorkeur voor <vul alles in behalve witte man>

MarcS | 10-12-18 | 10:00 | 3
-weggejorist-
Billenman1990 | 10-12-18 | 10:37

Sommige dingen kom je idd pas achter als het je overkomt in het grote mensenleven. Maar waar het overgaat, is van de laatste tijd. Tientallen jaren geleden zoals jij het omschrijft , was hier geloof ik helemaal geen sprake van. Werk je toevallig als selectiedocent bij de politieacademie ?

Billenman1990 | 10-12-18 | 10:48

In de vroege jaren 80 is mijn broer afgewezen bij het GVB Amsterdam omdat hij niet tot een 'minderheid' behoorde. Toen heb ik de krankzinnige term 'positieve discriminatie' voor het eerst gehoord, en toen vond ik het al volslagen belachelijk.

Cammy | 10-12-18 | 11:46

Gaat dit ook met rechters en bij het OM gebeuren? Kunnen we die ook gelijk opheffen.

Mart6037 | 10-12-18 | 09:59 | 1

Nee. Voor het OM en de rechterlijke macht us lidmaatschap van D666 vereist. Wonen in de grachtengordel is een pré.

Leffe Blonde | 10-12-18 | 10:08

De politie kan ook worden afgeschreven als serieus te nemen instituut dat onvoorwaardelijk dienstbaar is ten behoeve van uw en mijn veiligheid.
p.s Politie: Hebben jullie al genoeg disabled people with attitude and a wheelchaire? Ik ken mijn privilege en sta paraat. At your service.

Van Zessen Klaar. | 10-12-18 | 09:58

Sturen op kleur en niet op kwaliteit, dat moet zonder meer geweldige resultaten opleveren. Ongewenste resultaten, maar dat zijn ook resultaten en dat is wat telt.

priks | 10-12-18 | 09:57

Riekt naar knoflook. .. check
Heeft kromme neus... check
Heeft ongelooflijk grote neusgaten. .. check
Kan goed dansen .. check
Heinrich Himler kapsel. .. check
Lusten alleen nasi ramen. .. check
Heeft gevoel voor ritme. .. check
Heeft gevoel voor drama. .. check

King of the Oneliner | 10-12-18 | 09:56 | 2

Eindigt iedere zin met: Je weet tog!....check
Houdt van schapen en geiten.....check
Innige familiebanden...check
Liegen is geen probleem......check
Westerse vrouwen zijn een kech....check

EmilioEsteves | 10-12-18 | 10:44

Heeft ongelooflijk grote pupillen... check!

BaldEagle | 10-12-18 | 14:28

Tijdje geleden gesolliciteerd. Je krijgt gelijk een vragenlijst ,met daarin gelijk al vragen over, waar je ouders vandaan komen,en of je veel contact hebt met mensen met een ander cultuur bijvoorbeeld vrienden/werk. Zo ja? Leg dit uit.
Alles netjes ingevuld , met als antwoord ouders Nederlands vrienden Nederlands.

Weken later reactie van de politieacademie op mijn antwoorden.Ik pas niet bij de politie omdat ik te weinig culturen heb.

Ik wist niet wat ik las! Je word gewoon gediscrimineerd in je eigen land.

Billenman1990 | 10-12-18 | 09:56

Maar het maakt wel weer perfect zichtbaar hoe idioot onze politici zijn.
- popo, jullie moeten diverser (ongeacht geschiktheid).
- popo, jullie mogen geen etniciteit vastleggen.
Politici, hoe gaan wij meten?

***Crickets****

MarcS | 10-12-18 | 09:55

7% van de agenten heeft een migratie achtergrond en zij hebben 40% van de corruptiezaken tegen zich. 93% (autochtoon) heeft 60% van de corruptiezaken tegen zich.

Papierversnipperaar | 10-12-18 | 09:54 | 2

Goede afspiegeling maatschappij.
Marokkanen = Klein % inwoners = leeuwendeel criminaliteit.

MarcS | 10-12-18 | 09:56

In die 60% autochtoon zitten waarschijlijk veel 3de generatie murken

Tronald_dump | 10-12-18 | 10:01

"eigen netwerk of stijl van leidinggeven". Lees: Mocro-Mafia en liquidaties.
Ook lekker, mensen die "divers" zijn worden versneld gekoppeld aand eenheidsleiding. Lees: Affirmative action. Het maakt niet uit wat je talenten of kapaciteiten zijn. Als je maar "divers" bent dan kun je leiding gaan geven aan mensen (divers of niet divers) die meer kapaciteiten dan jij hebben.

Zzzzooooffff | 10-12-18 | 09:53 | 1

Ik stel voor dat jij solliciteert naar een baantje bij de politiekrant, je schrijfstijl pas prima daar.

Nomen | 10-12-18 | 10:09

Meer diversiteit zorgde voor meer corruptie toch?

Bobdesloper | 10-12-18 | 09:51

Huidig "diversiteitsbeleid" is kneiterhard racistisch: het gaat er enkel om dat er minder blanken worden aangenomen.

In elke andere sector / bedrijf met weinig blanken (ja die zijn er) is er geen diversiteitsbeleid.

witdusracist | 10-12-18 | 09:49

Die poster, wie heeft die verzonnen? Ik vind ‘m nogal beledigend.

Cheeky Bastard | 10-12-18 | 09:47 | 2

Heb het even opgezocht: is gefotosoept want er staat in het echt: als je moeder wordt overvallen. Want dit is natuurlijk wel geenstijl.

eerstneukendanpraten | 10-12-18 | 09:49

Trap ik wéér in dat GS fake nieuws.

Cheeky Bastard | 10-12-18 | 10:03

Ook keppeltjes? En wat is er precies positief aan een diverser politiekorps? Gelden wetten dan meer, komt er betere handhaving?

Mammeloe | 10-12-18 | 09:47 | 1

Gaat om huidskleur, niet om geloof. Getint wordt voorgetrokken op "wit".

witdusracist | 10-12-18 | 11:40

Interessant dingetje is dat "migratieachtergrond" sowieso niet meer wordt geregistreerd na 2e generatie. Wat doe je dan als korpsleiding? Mijn selectiecriterium zou zijn : Kerstmis, of rammendan? Haga Sofia of de Westerkerk? Kunta Kinte of Zwarte Piet?
Simpele, ook voor allochtonio' s begrijpbare vraagjes. Je moet nu eenmaal wel even bereid zijn een niveau'tje af te zakken in het kader van het divertisomento.

BenPakdee | 10-12-18 | 09:46 | 1

Is een misverstand. Alhoewel 'nationaliteit' is verdwenen, rapporteert bijvoorbeeld het CBS ook nog steeds het aantal allochtonen naar herkomst tot en met tweede generatie. Elk record bevat namelijk nog steeds het 'geboorteland' en sleutels naar de records van de ouders. Het CBS zou dus ook nog steeds via ouders van de ouders tot en met de 3e generatie (enzovoorts ) in beeld kunnen brengen. Dat dit niet gebeurt zal een politieke keuze zijn, maar de GBA-database maakt het wel mogelijk.

Joris Beltsin | 10-12-18 | 10:04

Den Haag wil dat bij de politie meer allochtonen en ook moslims in dienst komen.
Hierbij is het zinvol dat ze naast de bekende politiepet ook petten met hoofddoek gaan integreren.

sociaal_econoom | 10-12-18 | 09:45 | 1

Precies. De vrouwelijke allah-roepertjes willen wel, maar ze mogen van baardmans niet zonder hoofddoek. En kont-omhoog is de baas thuis, dus wat wil je?

BenPakdee | 10-12-18 | 09:48

Oww, daar hebben ze in Duitsland ook zulke goede resultaten mee behaald: Arabische clans hebben al mannetjes binnen de politieopleiding in Berlijn, niet-westerse politiecursisten zijn kritisch op de kleding van vrouwelijke medecursisten, niet-westerse politiecursisten kunnen nauwelijks een letter foutloos Duits op papier krijgen en de houding van deze cursisten tijdens de opleiding is om te huilen. Ja, moeten we vooral doen, meer diversiteit in het politiekorps. Dat levert volgens mij alleen maar meer diversiteit op in het hanteren van de regels (broeders en zusters mogen doorrijden, tütteren en parkeren waar ze willen, blanken betalen djizja gewoon omdat het kan).

FrankVeer | 10-12-18 | 09:45

"Een rechercheur uit Zoetermeer zou vertrouwelijke informatie uit politiesystemen tegen betaling hebben doorgespeeld aan derden. Het gaat om info over tientallen personen, kentekens, adressen en een opsporingsonderzoek".

Zoetermeer = Den Haag.

Lupuslupus | 10-12-18 | 09:44 | 1

EN met hem NOG tientallen, zo niet honderden allochtone politieagenten. Familie eerst, dan het ras, en de Nederlander kan het zuur krijgen.

BenPakdee | 10-12-18 | 09:49

Ik mis nog steeds Elly "double-FF" Lust want die was echt niet van het scherm te slaan. Wel als kiespijn, dat dan wel weer. Schijnt trouwens op Discovery een nieuw programma te mogen maken...

eerstneukendanpraten | 10-12-18 | 09:42

Ik moet zeggen dat ik het wel een mooi gezicht vond dat/toen jeryy africano in 2014 door een surinaamse agent vet tegen de straat werd gewerkt en afgevoerd. Ik heb dan onder een replayknop, voor als ik een identitaire haatbui heb.

BenPakdee | 10-12-18 | 09:41

Je zou dan juist meer blanke leidingevenden bij de politie verwachten in de grote steden. Minderheden hebben tenslotte een duwtje in de rug nodig nu geschiktheid en ambitie kennelijk geen criterium meer is. Als dat al het geval is dan hoeft er verder geen moeite te worden gedaan: het doel ís al bereikt!

kindapaas | 10-12-18 | 09:39 | 1

Blanken zijn slechts 13% van de wereldbevolking. In Amsterdam waarschijnlijk zeker onder de 50%. Maar u en ik moeten blijven geloven dat alles wat niet-blank is de minderheid is, anders raken niet-blanken hun zielig eis kwijt, en dat willen politici niet.

witdusracist | 10-12-18 | 09:52

De maffia is zal veel mensen binnen het politiekkorps krijgen.

Mark_D_NL | 10-12-18 | 09:39

Een kenmerk kan zijn , geeft informatie aan neefjes..

Ghibli | 10-12-18 | 09:39

Alleen al van die spreuk op die poster moet ik bijna kotsen!

halve chick | 10-12-18 | 09:38 | 2

Die poster is toch nep? Want 100% sexistisch. En als hij wel echt is ga ik aangifte doen!

eerstneukendanpraten | 10-12-18 | 09:43

Uw aangifte zal niet worden behandeld. Daar is geen mankracht voor.

Lupuslupus | 10-12-18 | 09:46

De 5e colonne een dienstwapen geven en t.z.t. laten losgaan op de bevolking... Gaat helemaal niet fout hoor, echt niet.

Lupuslupus | 10-12-18 | 09:38

Hoe kun je dit nu toch doen? Iedereen weet toch wat de Vliegende Panters ook weten youtu.be/Oo-IJ0uErYs

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:37

Zoiets als 5% van de bevolking is homo. Dus de politie moet ook bewerkstelligen dat van de Marokkaanse agenten 5% homo is. Anders klopt de afspiegeling niet en dat is heel erg niet-deugend en ondivers.

staat het bier koud? | 10-12-18 | 09:37 | 2

.. marokkanen zijn nooit homo, zeggen zij zelf.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 09:42

Jan Passant mk2
Ja, noodgevalletjes tellen niet.

Papierversnipperaar | 10-12-18 | 09:56

.. Nederland heeft straks een nieuw politiekorps nodig naast de in Maya de Bij-pakjes & petjes geklede sociale werkplaats die zich als zodanig probeert te profileren. Voor de echte politietaken, zeg maar.
Vooral in de grote steden, waar Links Politiek Correct zijn DE prioriteit heeft over onvermijdelijke bijzaakjes als corruptie en cliëntelisme.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 09:35

Dus voor een betere afspiegeling van de Nederlandse samenleving moet het korps voor een kwart divers zijn?

Bennie Verbaasd | 10-12-18 | 09:35 | 2

Yep, ook een representatief percentage bejaarden, criminelen, LGBTXYZ-piepeltjes, geestelijk gestoorden en invaliden zijn binnenkort noodzakelijk om te kunnen spiegelen aan de samenleving met een representatieve sociale werkplaats. Daarvoor zullen ook nog wel commissies in het leven geroepen worden, wat ook goed is voor de werkgelegenheid aan de zijkant van de samenleving.

Jan Passant mk2 | 10-12-18 | 09:38

ik snap echt nooit waarom politiek en politie een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn, en bijna alle andere beroepsgroepen niet. Waarom kijken ze niet naar bijvoorbeeld taxichauffeurs of glazenwassers? Bij de politie denk ik juist dat het op straat beter een homogene groep sterke mannen moet zijn die elkaar goed aanvoelen. Bij de recherche selecteer je beter op hoog IQ. Maar waarom huidskleur?

small_town_dude | 10-12-18 | 10:02

Een historisch moment toch ff,de eerste die geen balkje voor de ogen heeft.
Toch een moment om bij stil te staan.

Roger-Rabbit | 10-12-18 | 09:34 | 1

Wel jammer dat het een politie uniform draagt.

Lupuslupus | 10-12-18 | 09:39

Groot aandeel Politie personeel is dus niet geschikt voor de job. Maar wordt aangenomen op basis van kleur of religie.

Mark_D_NL | 10-12-18 | 09:33

Ik heb niets nuttigs bij te dragen dan wel geen zin een tegel te bakken maarrrrr... Is niet aangetoond dat er een groeiende corruptie binnen de politie is die vaak gepleegd werd door de dienders die we niet bij rugnummer mogen noemen?
Dan is het toch juist een "beetje" belangrijk om deze in de gaten te houden? Gewoon behaalde resultaten uit het verleden bieden zekere kansen in de toekomst enzo. maar ik zal wel te rechts zijn met deze logische redenering".

Dirk III | 10-12-18 | 09:33

Ook linkse mensen zullen met schuimende bekken moeten toegeven dat je geen diversiteitscijfers kunt vaststellen zonder de neger hoofdjes te tellen.

Foolonthehill | 10-12-18 | 09:32 | 3

Een paar honderd jaar geleden was dat nog simpel: 3 zuivere rassen. Maar een halve neger is ook een halve blanke. En wat is een driekwart blanke dan: zwart, wit, koeleurling? Hoe turf je dit nu. Praktische vragen.

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:34

@Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:34

Net zoals in Brazilie. Het ras wordt bepaald door zogenaamde rassencommissies. Als je denkt dat dat gelul is, lees en huiver:
foreignpolicy.com/2017/04/05/brazils-...

omanders | 10-12-18 | 09:45

Trek de kleurenwaaier maar ...

Tronald_dump | 10-12-18 | 09:47

Het niet aannemen van Murken noem ik ook positieve discriminatie.

Tronald_dump | 10-12-18 | 09:32

Discriminatie van de bovenste plank. Walgelijker kan het niet worden, wel slechter!

Mr_Pikibelly | 10-12-18 | 09:30

Ik zou graag willen weten hoeveel % van de niet opgenomen respectievelijk naar het half-rond archief verwezen aangiftes een allochtone achtergrond hebben.

pa_niek | 10-12-18 | 09:27

Hoort de politiepet op de poster niet achterstevoren of dwars op zijn corrupte kop te staan?

isitsoornot | 10-12-18 | 09:25 | 1

Bontkraagje om de nek....

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:31

Dat policor gaat ons zo versneld naar de verdoemenis helpen, in de USA heerst het ook maar dat is vele malen groter en daardoor zal de klap minder hard zijn.

Rest In Privacy | 10-12-18 | 09:24 | 1

In Zuid-Afrika is het inmiddels al omgedraaid. Blanken zijn op veel plaatsen de gediscrimineerde minderheid.

small_town_dude | 10-12-18 | 09:56

'Positieve' discriminatie is pure discriminatie van de rest van de populatie. Daarbovenop stelt het de collega's die op eigen kracht en kwaliteit de functie verwerven in een slecht daglicht. Internationaal wetenschappelijk onderzoek suggereert dat 'positieve' discriminatie negatief uitpakt. En dan toch blijven doen.

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:24 | 1

Tegenover elke positief gediscrimineerde staat altijd een negatief gediscrimineerde die niet werd aangenomen, omdat hij man of blank is. Dat linkse beleid stinkt volledig.

marjen | 10-12-18 | 09:29

Als 6 agenten uitrukken en 1 kan Arabisch staan er 5 voor lul bij. Geen idee of hun collega de situatie competent behandelt.

oorwormpie | 10-12-18 | 09:24 | 1

Helemaal juist! Daar ga je dan al met je proces-verbaal en je vervolgonderzoek! Waardeloos!

BaldEagle | 10-12-18 | 15:02

op onze it-afdeling werken twee (blanke) vrouwen op 18 mannen! Hoe is dat ooit zover gekomen, male privilege zeker?

small_town_dude | 10-12-18 | 09:23

In Brazilie is dit soort positieve discriminatie gierend uit de hand aan het lopen. Er zijn daar commissies die moeten bepalen of je als zwart door het leven mag gaan en dus aanspraak mag maken dingen als een plaats op een universiteit:

foreignpolicy.com/2017/04/05/brazils-...

omanders | 10-12-18 | 09:22 | 5

Ik heb zwart geld. Mag ik dan ook studeren in Rio?

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:32

Ik ben godverdomme ook een POC, mijn voorouder 10000 jaar geleden had een donkere huid, ogen en haar. Zoals iedereen die toen Europa binnen kwam wandelen.

BenPakdee | 10-12-18 | 09:36

@Benpakdee
onze voorouders kwamen hoogstwaarschijnlijk deels uit Azie, dat hele Afrika en de eerste mens, bakermat van de civilisatie is politiek gekleurd en niet te bewijzen. De andere mogelijkheid evenmin maar ligt veel meer voor de hand als je alles nog eens goed overdenkt. Grote volksbewegingen de laatste duizenden jaren zijn altijd uit Azie gekomen: de Hunnen, Mongolen, Turks-Mongoolse stammen enzovoorts. Een interessant idee is hoe veel van de Neanderthalers nog in ons zit, de officiele versie is dat die zijn uitgeroeid, ik heb mijn twijfels #jesuisneanderthaler

kindapaas | 10-12-18 | 09:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer een reden waarom multiculti zuigt.

Fijnstoffer | 10-12-18 | 09:19 | 1

Ze zuigen het merg uit je blanke botten, vriend.

BenPakdee | 10-12-18 | 09:37

Schedelmeten. Beproefde methode uit het interbellum.

postmodernismisdead | 10-12-18 | 09:19

Dat je zo hard wil deugen dat er helemaal niets meer van deugt, Omdat het ene deugideaal het andere in de weg zit. Gij zult niet discrimineren. Wel positief? Neen!! Gij zult niet racistisch zijn! Maar hoe kan ik dan mijn diversiteitsideaal behalen als ik niet mag schedelmeten? Wat een heerlijke deugspagaat.

Sukkels.

Dutchbeaurouge | 10-12-18 | 09:18

Ik heb voor een klant gewerkt die op het solliciatieformulier de volgende vraag had staan: "Bent u bereid te werken tijdens het Suikerfeest?".

small_town_dude | 10-12-18 | 09:15 | 3

Betere vraag zou zijn: "Bent u bereid ovetdag te eten tijdens het Suikerfeest opdat uw prestaties onze klanten & collega's niet in gevaar brengen?"

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:26

" Hoe alert bent u als videocamera cctv bewaker (100 per persoon) gedurende de rammendan?

BenPakdee | 10-12-18 | 09:38

Ik zou zelf de vraag gesteld hebben 'bent u bereid uw tweede paspoort in te leveren'? Zo niet, dan ligt uw loyaliteit dus niet bij ons en hoeft u dit formulier niet verder in te vullen!

BaldEagle | 10-12-18 | 14:51

Wacht op kenmerk: is reaguurder, heeft eigen mening, leest / kijkt geen MSM.

hangtiet met knoop | 10-12-18 | 09:13

Als "gewone" diender (hoofdagent) kan ik zeggen dat dit klopt.
Reversed racism komt veel voor (Dwight vd Vijver, lees je mee??), ken ook een verhaal van een vrouw die pas werd aangenomen nadat ze had aangeven dat ze lesbisch is. Zo zijn er vele voorbeelden, zum kotzen.

NeefSteef | 10-12-18 | 09:13 | 3

Diversiteit omdat het moet. Als gewone ondernemer ga je voor de beste kandidaat. Bij de overheid ga je voor het beste plaatje. Kansloos

pibasso | 10-12-18 | 09:15

Ik zou er ook van kotzen.
Kijk zo'n manager wel of er voldoende zwakzinnigen en onbetrouwbare types worden aangenomen? Want het moet wel een afspiegeling van de samenleving zijn, zegt links. Alleen al die functie van diversiteitsmanager, vind ik volledig ridicuul. Mensen aannemen op verkeerde gronden.

marjen | 10-12-18 | 09:23

Ikzelf ben omgebouwd tot man en weeg 160 kilo. Ik heb Thaise papieren om dat te substansieren. Eventueel ook cambodiaanse, zeg het maar.

BenPakdee | 10-12-18 | 09:40

Dat linkse gedram maakt elke goed functionerende organisatie kapot.
Je neemt de bekwame mensen aan, dat is alles. Je gaat niet op kleurtjes letten!

marjen | 10-12-18 | 09:12

God, allemaal lui die niet geschikt zijn op leidinggevende functies, maar die wel zo lekker 'divers' zijn. En je dan na een paar jaar afvragen waarom je organisatie niet functioneert en iedereen zo ontevreden is....

Snorkle | 10-12-18 | 09:11 | 1

De organisatie functioneert toch al niet, omdat een leperd uit het partijkartel bedacht dat, als je alles samenvoegt, je een prestigieuzere en beter betalende baan aan de top hebt. Waar dan weer een lievelingetje uit het kartel gestald kan worden.
Dus hebben we nu een nationale politie, die aangiftes niet opneemt, 2/3 van wat ze wel opnemen rechtsreeks naar de prullenbak verwijzen en dan vervolgens van alles wat wel kansrijk is er nog 17000 laat liggen, want druk druk druk.
Met diversiteit. Met belasting ophalen. Met iftars. Met papier schuiven. Met bijhouden dat er niet te veel marokkanen worden gearresteerd, laat staan dat dat laatste geregistreerd wordt. Misdaad oplossen, sorry, dat is toch een beetje beneden de waardigheid van een nationaal politie corps.

TheEgg | 10-12-18 | 09:16

Feiten zoals geslacht tellen niet voor de deuggekte, dus je moet gewoon zeggen dat je je identificeert als LHBTQI-persoon (pronoun they/their) van kleur.

raskol | 10-12-18 | 09:10

Al sinds jaar en dag legt de overheid ons en bedrijven regels op waar ze zich zelf als beste voorbeeld niet aan houdt. Bizar slecht zich...

Behangdelul | 10-12-18 | 09:10 | 1

*zeg maandagochtenddingetje.....

Behangdelul | 10-12-18 | 09:11

Minimaal 5% eenbenige transgenders in een rolstoel. Regel dat maar met je stomme lijstjes.

Deflatiemonster | 10-12-18 | 09:07

Je hebt echt geen kleurenwaaier nodig. Je kunt ook tellen hoeveel er achteraf informant bleken te zijn voor hun neefjes in de drugs en moord business.

TheEgg | 10-12-18 | 09:04 | 1

Au!

sarcastro | 10-12-18 | 10:14

Eh vriend jij krijgt boete je weet toch. Ali zag ook. Lampje was rood jij toch rijden. Mag niet he?

Repetitive Beats | 10-12-18 | 09:03 | 2

Ik moest lachen.

Bijtendehond | 10-12-18 | 12:37

@Bijtendehond: ik moest ook lachen maar dan wel als een boer met kiespijn! Want zo gaat het wel in de grote steden!

BaldEagle | 10-12-18 | 14:55

Je wordt gewoon afgewezen bij Amsterdam als je geen kleurtje hebt. "Voldoet niet aan het profiel"

Speertjespunt | 10-12-18 | 09:03 | 8

@ Wladimir: Dank voor de toelichting. Dat verklaart veel helaas.

pijko | 10-12-18 | 10:53

Het CBS hanteert niet voor niets de term "potentiële" beroepsbevolking.

Wering | 10-12-18 | 11:02

Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Hallo Amsterdam, weet je hoe dat juridisch heet als je uitdrukkelijk vermeld bepaalde sollicitanten niet te willen? Ik wel: discriminatie

Bijtendehond | 10-12-18 | 12:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Met boeven vang je boeven, dus meer allochtonen bij de politie is zo’n gek idee nog niet. Alleen een neger en Marokkanen quota afdwingen omdat dat politiek gewenst is werkt niet, want dan krijg je alleen het uitschot wat nergens anders een baan kan vinden.

Osdorpertje | 10-12-18 | 09:02 | 3

Suggereer je alleen criminelen aan te nemen om boeven te vangen? Dat is een ander criterium dan kleur (alhoewel een significante overlap)

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:28

Boeven vang je,met boeven.
Altijd al zo geweest,vereist wel juiste sturing.

De Profundus | 10-12-18 | 09:39

Suicide squad?

sarcastro | 10-12-18 | 10:13

Men kan zich beter zorgen maken om de uitstroom van lichtgetinte agenten. Die worden in de eigen gemeenschap als verrader gezien, alsof ze in 4045 lid waren van de NSB. Die gang van zaken is tekent hoe de nieuwkomers de rechtsstaat nog niet geaccepteerd hebben, hoe ze vastzitten in wij/zij denken en hoe ze de Hollandse politie als bezettingsmacht van hun getto ervaren.

Feynman | 10-12-18 | 09:02

Haha en ik dacht even dat ze gingen registreren omdat ze de laatste tijd zoveel lekken hebben gehad. De dubieuze figuren buiten houden zeg maar.

Maar ze worden gewoon actief binnengeloodst... omg

DMaN | 10-12-18 | 09:01 | 1

Wie is de mol? Diegene waarvan je de achternaam niet kunt uitspreken zonder te haperen

Bijtendehond | 10-12-18 | 12:32

Diversiteit is een verdienmodel,net als de popo.
Past wel bij elkaar.

ditotje | 10-12-18 | 09:00

Ik lees veel over diversiteit en dat alles diverser MOET. Wat ik nergens zie is WAAROM dingen diverser MOETEN?

Repetitive Beats | 10-12-18 | 09:00 | 5

Dat heb ik met veel dingen.
De waarom vraag, wie is er niet groot mee geworden, zorgt voor *system overload* bij veel kampen. Dan gaan ze meteen over tot het afvallen van de vraagsteller.
Waarom moet ik jou Hij, hem noemen terwijl dat voor mij ongemakkelijk is aangezien jij overduidelijk een zij, maar bent. M.a.w. waarom is jouw gevoel belangrijker dan mijn gevoel? -->> TILT

MarcS | 10-12-18 | 09:51

Ze zeggen dat diversiteit oftewel multicultuur nieuwe invloeden en ideeën met zich meebrengt en dat zou een organisatie dan als het ware moeten verfrissen. Daarnaast is het ook nog een stukje representation (vertegenwoordiging) wat 'kwetsbare groepen' binnen de maatschappij een duwtje in de rug zou geven om wat te bereiken in het leven. Het toverwoord is inclusiviteit, dus dat men zich ziet als onderdeel van het geheel.

Persoonlijk vind ik het allemaal maar een lading bullshit die in de praktijk helemaal geen fuck oplevert. Ik heb jarenlang op een diverse werkplek gezeten en het enige wat het toevoegt is een hoop spanning door al die lange tenen.

sarcastro | 10-12-18 | 10:06

Over de vermeende positieven mag je het hebben, de negatieven zijn wat minder uitbundig belicht: https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1554991/People-in-mixed-race-areas-feel-isolated.html

sockpuppet | 10-12-18 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Je turft de exotische achternamen op de eerste dag van de opleiding, en op de dag dat ze hun diploma krijgen? Zoiets?

BeunDeHaas | 10-12-18 | 08:59 | 2

Waarom tweemaal turven? De uitkomst is toch gelijk omdat de exameneisen gewoon verlaagd worden zodat iedereen kan slagen. De eis voor Nederlanders taal is al helemaal op het laagst mogelijke niveau gezet.

Leffe Blonde | 10-12-18 | 10:00

Je zult maar lesgeven in een klas waar zes Achmeds in zitten! Heb je toch een uitdaging!

BaldEagle | 10-12-18 | 14:58

Heel veel heel matig personeel.

van Oeffelen | 10-12-18 | 08:59

Juiste persoon op de juiste plaats zetten! Als dat toevallig een transgender rifaap is dan is dat leuk voor de diversiteit, verder gewoon kappen met deze onzin!

de dorstige | 10-12-18 | 08:58 | 2

Juist, alleen het woordje rifaap doet er dan weer wat afbreuk aan.

Promedio | 10-12-18 | 09:12

Rifaap is fout. Het is de Berberaap.

Winter_is_coming | 10-12-18 | 09:30

Het is natuurlijk pas echt af als een gorilla dienst doet.

kwark001 | 10-12-18 | 08:58

Nou, da's mooi. Kan er ook niet meer gezeken worden over te weinig <vul zielige onderdrukte groep in> bij het korps

marcoplarco | 10-12-18 | 08:58

Acute deugkramp.

Langshetrandje | 10-12-18 | 08:56

Ik mis de boedhistische albino-nichten in het korps. Maar daar hoor je dan weer niemand over.

de Voorzittert | 10-12-18 | 08:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken