Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – NL kickt niemand out

Dat in Amerika een watermeloen al racisme is, maakt het verbieden van watermeloenen geen oplossing. 

Toen er zwarte pieten onuitgenodigd in een basisschool actievoerden, spraken voor- en tegenstanders daar schande van. Toen was iedereen het er over eens dat een schooltje niet de juiste plek is. Waarom is een intocht dat wel? 

De OvJ stelt dat Kick Out zijn mening niet kon uiten, maar zij konden dat dankzij de Friezen veel beter dan verwacht. Die demonstratie is verplaatst en heeft een heel groot podium cadeau gekregen. Voor het uiten van een mening staat sinds de uitvinding van de televisie niet de plek waar deze geuit wordt centraal, maar het bereik. Iets wat het OM zelfs erkend

Het is een beetje hetzelfde verhaal als Pegida die met een sneu euroknaller worstje op een weggooibarbecue alleen maar het nieuws haalt omdat hij door een woedende schreeuwende menigte door de politie wordt aangeraden te vluchten. Als de moslims zo slim waren om hem te negeren, dan mislukt zijn demonstratie. Nu bewijzen ze zelfs zijn stellingen.

Dankzij de blokkade haalt de demonstratie van Kick Out een jaar later nog steeds het nieuws. De OvJ blijft beweren dat er een demonstratie is voorkomen, maar door de tegendemonstratie zit de woordvoerder van Kick Out een jaar later bij RTL Late Night. Twan Huys was zelfs bereid zijn integriteit ten grabbel te gooien voor de kijkcijfers.

Er waren wat leugens nodig om iemand die oproept van een intocht geen veldslag te laten maken tegenover iemand te zetten die veroordeeld is voor de mishandeling van een agent en voorkomt in dreigingsanalyses. 

Zouden we het van een ander religieus of cultureel item accepteren dat er net zo lang met intimidatie en geweld actiegevoerd wordt totdat die uiting uit de openbare ruimte verwijderd is? Het maakt ook niet uit welke knieval de NTR maakt, terwijl in de samenleving de verandering van de traditie helemaal niet zo ver is. 

Een multiculturele samenleving kan alleen bestaan bij wederzijdse tolerantie, een karaktereigenschap die pas moeite kost als het een beetje schuurt. Iets wat Kick Out heeft aangekondigd door te gaan tot ieder teken van kolonialisme verdwenen is. Dat is geen dialoog, maar een bevel. Dat is een open einde, een missie die nooit zal slagen, omdat aan die eis niet te voldoen is.

Dat is ook logisch, want de tradities en voorwerpen zijn niet inherent racistisch. Neem dit mini-college van de zwarte socioloog David Pilgrim op Vice over racistische objecten. Het gaat om de interpretatie die wij er aan hangen. Dat in Amerika een watermeloen al racisme is, maakt het verbieden van watermeloenen geen oplossing. 

De buitenlandse bijval voor Kick Out berust deels op een misverstand. In de VS zijn regelmatig optredens geweest van geschminkte acteurs die de zwarte gemeenschap compleet belachelijk maakten. Een probleem dat daar onder de noemer Black Face bekend staat. Dat is nogal een verschil met een hulpje van onze goedheiligman die cadeaus en snoep komt brengen. 

Helaas hing het groteske showproces aan elkaar van misverstanden. De OvJ houdt de rechtbank voor dat Jenny Douwes niet voor alle Friezen spreekt. Nou, Kick Out spreekt echt niet namens alle nieuwe Nederlanders. Ik vraag me ook af of deze OvJ voor het hele OM spreekt. Hoeveel magistraten hebben bedankt voor deze eer?

Het OM werd door de rechtbank meerdere keren gemaand te stoppen met de inhoudelijke behandeling van feiten tijdens het requisitoir. Die laatste rede van het OM hoort de zienswijze van de OvJ in kaart te brengen, niet het onderliggende materiaal zelf. Het onderzoek naar de feiten was in eerdere dagen al gedaan, er was geen noodzaak in herhaling te vallen. 

De OvJ riep ook op tot vooringenomenheid. Politie kreeg een melding dat er al mensen op de vuist waren gegaan. Alleen daarvan is op het filmverslag niets van te zien en de leden van Kick Out bleven in de bus zitten. Er wordt niemand voor vervolgd. Toch roept de OvJ op die melding in het achterhoofd te houden. Heel vuil spel.

Hier wil het OM de zaak kleuren met behulp van zaken die niet gebeurd zijn. Deze gedachte moet je helemaal niet in het achterhoofd houden, het was loos alarm, dat feit is niet gepleegd. In een van de bussen van Kick Out werd opgeroepen de blokkade te rammen, er werd een motorrijder geramd, daarvan werd aangifte gedaan, dat feit is tenminste gebeurd? 

Een andere puntje is dat de OvJ zegt dat er een “demonstratie” in Dokkum voorkomen is. Om daarna theatraal Voltaire te citeren. Deze uittochtjes liepen in het recente verleden meestal anders. In de drie jaar voor de Friese blokkade ging het in twee jaargangen helemaal mis onder leiding van Jerry Afriyie en zijn Kick Out beweging.

Maassluis 2016

In 2016 hadden ze een demonstratie in Rotterdam, en daarbij werden 200 arrestaties verricht. Kick Out weigerde plaats te nemen in het voor hun gereserveerde vak tijdens de intocht in het naastgelegen Maassluis. 

Alleen de arrestant die een verslaggever onder een auto probeerde te duwen mocht op het bureau blijven slapen, de rest werd na de intocht vrijgelaten, niet het gevaar was geweken, maar Sinterklaas.  Het gemak waarmee de OvJ aanneemt dat Kick Out deze keer wel vredig zou demonsteren, is niet gebaseerd op de feiten.

Gouda 2014

Tijdens de intocht van Gouda sloeg de vlam in de pan. In Gouda werden er 90 arrestaties verricht. Ook werden geschminkte agenten ingezet op Sinterklaas te beschermen. Het luisteren naar het bevoegde gezag om een vredige intocht en vredige demonstraties mogelijk te maken is niet hun sterkste punt.

De leider van Kick Out ZP was ook gearresteerd en werd in hoger beroep veroordeeld voor het mishandelen van een agent. Die man heeft zichzelf daarmee buiten het debat gezet. Afriyie heeft aantoonbaar vreemde ideeën over een geweldloos en vreedzaam protest. Ook toen al luisterde hij niet naar aanwijzingen van het bevoegde gezag om de openbare orde te bewaren. 

Groningen 2013

In de aanloop naar deze intocht was de dreiging zo ernstig dat er lichtblauwe pieten meeliepen met kogelvrijvesten en vuurwapens. Nog steeds komt Kick Out voor in dreigingsanalyses over terroristische organisaties. Nogal logisch vanwege de uitgelopen demonstraties en arrestaties in het recente verleden. Het gevaar dat de Friezen zagen, zag de NTCV ook.

Het is toch wereldvreemd dat een groep die letterlijk oproept tot het “eruit schoppen” niet terecht staat voor opruiing? Is de rechtelijke macht het Engels niet machtig? Een organisatie die beweert 365 dagen per jaar en 24 uur per dag een dialoog wenst aan te gaan, zou niet een gewelddadige handeling in hun naam opnemen. 

Hoe “inclusive” is eigenlijk de ambitie andermans cultuur eruit te schoppen? 

Wie onderdrukt hier wie?

Reaguursels

Inloggen

Het OM en politiek hebben zich totaal vergaloppeerd met deze zaak. Zij hebben een totaal verkeerde inschatting van de mening van de burgers gemaakt waardoor deze zaak zich in hun eigen gezicht ontploft.

Door deze zaak wordt het nogmaals zeer zeer duidelijk dat de politiek (waarvan ik denk dat die dit proces hebben geïnitieerd) de voeling met de burger helemaal kwijt is.

Fedde71 | 14-10-18 | 11:36 | 1

Ach, het O.M. Grote zaken laten ze uit hun poten vallen, dus moet er in kleine zaken revanche worden genomen.

Goldfinger | 14-10-18 | 12:24

The sky is getting darker, war is coming.

Rotterdammert1965 | 14-10-18 | 11:36

Denk dat je sowieso niet veel waarde hoeft te hechten aan de gespeelde morele verontwaardiging van een land dat gebouwd is op genocide en door slaven.

Stompe_Loeres | 14-10-18 | 10:23 | 4

@Stompe_Loeres | 14-10-18 | 10:23 |
Ik neem aan dat u het over Amerika heeft?

Sjefke7807 | 14-10-18 | 11:09

@ Stompe_Loeres
Denk dat je sowieso niet veel waarde hoeft te hechten aan de meningen van halfalfabeten die de geschiedenis niet goed kennen.

Sla eens een objectief geschiedenisboekje open, dat verlicht wellicht uw duistere, verdraaide wereldbeeld.

Kompromat | 14-10-18 | 11:28

Stompe_Loeres | 14-10-18 | 10:23,

Genocide en slavernij leveren geen welvaart op, stompe lul. Nooit.
Kijk maar naar alle islamitische en alle socialistische landen.
Zelfs in de VS is het verschil in welvaart tussen Noord en Zuid ten tijde van de burgeroorlog te verklaren door de slavernij in het Zuiden; die leidde tot economische stilstand.

Los daarvan gaat dit om een kinderfeest, en niet om de vraag of 0,2% van de Nederlanders voorouders heeft die 200 jaar geleden net zo fout zaten als de gewelddadige black supremacists van kozp nu. Elk land en elk volk heeft zwarte pagina's. Sterker nog, de meeste landen bejubelen nog steeds hun zwarte pagina's, of schrijven zelfs nog steeds nieuwe. Ook slavernij is in grote delen van Afrika en het Midden Oosten nog steeds de norm; vandaar de armoede daar.
En er is geen linkse kut ter wereld die daar tegen demonstreert.

Dat alleen landen die de universele mensenrechten nastreven stelselmatig worden aangeklaagd voor zaken van 200 jaar geleden, bewijst voor mij dat dit niet draait om extreme domheid en onbelezenheid, zoals kozp altijd roept. Dit is een aanval op onze mensenrechten. Het is geen toeval dat juist voorstanders van slavernij, zoals isis-aanhangers van Doorn, Jahjah en Appa tegen zwarte Piet zijn; net als Pol Pot aanhangers Bergman pr de Vries en Afriyie.

Het zijn de voorstanders van slavernij en genocide die zeggen dat ze zich "gekwetst" voelen door een kinderfeest. Een kinderfeest dat deels is bedacht door een tegenstander van slavernij (Schenkman), waarin een tegenstander van slavernij (sint Nikolaas) en een bevrijde slaaf (Pitr) samen kinderen blij maken.

En de voorstanders van slavernij zouden dan "de goeden" zijn?

Dandruff | 14-10-18 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het is jammer dat men niet inziet dat deze hele discussie contraproductief is. De kloof wordt groter en mensen krijgen een hekel aan elkaar. Juist door op dit soort slakken zout te leggen, ondermijn de je verbintenis die in werking is gesteld door grote vechters voor gelijkheid als Martin Luther King, Rosa Parks en Nelson Mandela.

Highwoodman | 14-10-18 | 10:11 | 4

@Highwoodman | 14-10-18 | 10:11 |
MLK ligt niet te tollen in zijn graf, maar draait daar nu met de snelheid van het licht rond. Als hij eens zou kunnen zien hoe ze van zijn droom een gillende nachtmerrie hebben gemaakt.

Sjefke7807 | 14-10-18 | 11:11

@Hoghwoodman
“Niet inziet”? Velen zien dat juist wel in. Hun drijfveer is juist onrust zaaien.

Vaak zie je dat met demonstraties. Een groepering heeft zich lange tijd voor een bepaald doel ingezet en besluit op een bepaald moment te gaan demonstreren. Ineens sluiten zich van die extreemlinkse “autonomen” aan die voorheen nooit iets van zich lieten horen.
Dat soort lui zoekt de confrontatie, knokken met de politie. De middelen zijn voor hen het doel geworden. Geweld en rotzooi trappen kicken ze op.

Kompromat | 14-10-18 | 11:35

ik heb zelf de indruk dat de kloof niet groter en breder wordt maar zich juist sluit. Een aantal jaren geleden was er nog een discussie om die zwarte Pieten indd om te transformeren naa kleur/regenboog en nog wat Pieten. Ik hoor na jaren door dit soort dram/terreurzeurPieten dat steeds meer burgers de terreur beu zijn en weer terug willen naar de oorsponkelijke versie van Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten.Negeren die dramtereurzeurPieten maar verdedig het recht op bescherming van kinderen.. doet de staat of burgemeester dit niet dan rest er niet meer dan bescherming van je kinderen door burgelijke ongehoorzaamheid.

fikkieblijf! | 14-10-18 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

""Wie onderdrukt hier wie?""
@ Feynman
U vat de huidige sociale situatie in NL in dit korte zinnetje volledig samen.

telelezer | 14-10-18 | 09:57

Alles wat dat KOZP doet komt voor uit eigen pigment eerst. het hele concept van radicale gelijkheid van BIJ1 is weinig anders dan een afro variant van het Gelders Volksleger. Zodra dit soort radicale eigen pigment eerst clubjes hun mond opentrekken over inclusief, weet je dat het over iets geheel anders gaat .
meest lachwekkende is nog dat alle talkshows dit ruim 3 jaar hebben lopen oppompen, maar geen rekening hebben gehouden met t volk buiten de Ring.
Die prikken hier gewoon doorheen.
De burgermoeder van Dokkum heeft teveel tv gekeken.

Meest trieste is nog dat er nu tijdens Zaandam ook alweer allerhande pro en anti clubjes hun zegje willen doen.

Chemokar | 14-10-18 | 09:52

Je kan de binnenkant van een school niet helemaal vergelijken met de openbare ruimte.
Pegida heeft ook het recht verkregen om voor een moskee te demonstreren.
Lijkt me dus meer een kwestie van hoe het aan de hand van de wet en de APV te organiseren is.
Maar het lijkt me wel dat de intocht van Sinterklaas best iets is waar je rekening mee zou moeten houden bij het verlenen van vergunning/ontheffing.
Het lijkt me toch ook niet dat je bij Ajax-Feyenoord het Palestijnen Knuffel Comité toestemming geeft om voor de ingang tegen neuzen te demonstreren.

Rommelende Onderbuik | 14-10-18 | 08:49

Ik begin onder druk van de frustraties en het gedram der uitvreters en blankenhaters stiekum toch racistische trekjes te vertonen, wil het niet maar onder dit geweld kan ik er niet veel aan doen.

swebe | 14-10-18 | 08:18 | 3

Dat gevoel is in de provincie een beetje aan het omslaan: "bekijk het maar" is de momentele tendens waarbij de provincie zeer goed beseft dat daar in evt. komende slechte tijden altijd genoeg voedsel van het land komt en de randstad na 4 dagen distributie-zooi al lege schappen heeft bij Appie. Die Pieten-haters komen ooit nog graag naar het platteland, voor velen een onwaarschijnlijk scenario maar niet voor de mensen met enig historisch besef.

hagelkruis | 14-10-18 | 08:34

Geinig, ik begin juist door al dat sluimerende rasicme wat ik overal lees mijn eigen mening bij te stellen. Zo van “zo wil ik niet zijn, maar ik ben wel zo”

Kokkie_Balneger | 14-10-18 | 10:55

@swebe
Organisaties als DENK hopen daar juist op, dat autochtonen zich vijandig gaan gedragen.

Dan kunnen zij binnen hun achterban de twijfelaars over de streep trekken, wanneer die twijfelaars met steeds meer vijandigheid worden bejegend.

Dit soort provocateurs vertegenwoordigen niet de hele groep. Ze krijgen alleen hun mediamomenten omdat ze nu eenmaal opvallen met hun krankzinnigheden.

Kompromat | 14-10-18 | 11:41

Gelukkig is Nederland een stuk groter dan de randstad en worden er buiten de bekende dramkring gelukkig nog gewoon zoals het hoort Sinterklaas en zijn zwarte pieten binnengehaald.
Daar kunnen dit soort terreur clubjes niets aan veranderen.

Nanda81 | 14-10-18 | 06:28 | 5

@Kokkie_Balneger | 14-10-18 | 10:58 Ja, dat is echt helemaal hetzelfde... Hahahaha!

Goldfinger | 14-10-18 | 12:23

Kokkie gaat af hier

timmey | 14-10-18 | 13:31

Sjefke. Ach minimum leeftijd is ook maar door mensen verzonnen. Ik stak voor het eerst mn kokkie in een vriendinnetje toen ik 14 was, zij wilde ook.. wie zegt dat kinderen niet van seks houden..

Ps. Tis allemaal maar kolder he, ik meen het wel goed.. als je denk dat ik zo ziek ben EN nederlands kan typen ben je zelf af ;)

Kokkie_Balneger | 14-10-18 | 20:13
▼ 2 antwoorden verborgen

''Iets wat Kick Out heeft aangekondigd door te gaan tot ieder teken van kolonialisme verdwenen is''.

Dit lijkt praktisch onmogelijk - maar het kan wel.
Het aantal allochtone Nederlanders neemt ieder jaar toe... door immigratie en door een hoog geboortecijfer - vaak zijn dit jonge gezinnen.

Daar staat tegenover dat het aantal autochtone Nederlanders ieder jaar daalt doordat er meer doodgaan dan dat er geboren worden.
Op een bepaald moment (bijvoorbeeld over 70 jaar) bereik je een punt dat er geen autochtone Nederlanders meer zijn en dan speelt het kolonialisme geen rol meer. Een en ander kan worden bespoedigd door een premie te verstrekken als autochtone Nederlanders zouden willen emigreren.

sociaal_econoom | 14-10-18 | 01:23 | 8

Voordat het zover is zijn we al een derde wereldland en spelen er hele andere problemen waarbij dit geneuzel enkel nog als folklore wordt gezien.

Jackson | 14-10-18 | 17:52

Een dergelijke premie zou ik van harte toejuichen. Dat zou wat vaart in m'n plannen brengen. Weet ik tenminste zeker dat ik weg ben voor het niet meer kan EN er komt een huis vrij. Win-win

Onno Barendsen9337 | 14-10-18 | 21:20

Ook te bespoedigen door een oorlog te beginnen en alle jonge Nederlandse mannen naar het front te sturen in het kader van dienstplicht. Intussen neukt een asielzoeker je vrouw en alles wat niet terugkomt vervangen we door nieuwe import.

Elli | 15-10-18 | 09:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Ghanees is een beroepstrol en ZP is zijn verdienmodel. Als ZP weg is komt het volgende onderwerp op de agenda want de schoorsteen moet blijven roken.

BozePaarseMan | 14-10-18 | 00:28 | 1

Klopt hij heeft al meer lijnen uitstaan. Oa verkleedfeesten en white privilege bla bla

timmey | 14-10-18 | 13:32

Het Sinterklaas feest in waar kozp tegen is uitgevonden door een schoolmeester met commerciële motieven en de tere kinder zieltjes te beschermen tegen de Enge Duivel krampus . Sunderman en kramphuys achtige figuren zijn wel nog ergens op den Eilanden. Voor mij is Sinterklaas al voorbij sinds de Zak en roe werd verboden en er geen Zeep meer werd gemaakt van stoute Kinderen . En het Sinterklaas journaal heeft er Smurfen van gemaakt. En piet was een moor en geen Slaaf

BenjaminFranklin | 14-10-18 | 00:05 | 1

Sterker nog: Piet gaat gekleed als een belangrijke moorse slavenhaler en verwijst daarmee naar de barre slavernij waaraan de geroofde blanken uit de Europese kustgebieden werden onderworpen. Het is een folklore in het kader van ons eigen slachtofferschap, onze Keti Koti!

sockpuppet | 14-10-18 | 03:40

Nog ff een feitenaanvulling. Voor opruiing van +5 personen staat volgens eigen richtlijnen OM een eis van 60 uur taakstraf bij first offender. Vast staat dat Jenny niet heeft deelgenomen aan de blokkade. How the fuck ga je dan tegen je eigen richtlijnen in een taakstraf 240 uur/vw gevangenisstraf 3 maanden onderbouwen? Policor-fascisme.

marchbrown | 13-10-18 | 23:55

Ze gaan toch hun zin krijgen. Net als alle minderheden hun zin krijgen in Europa. We zijn het er blijkbaar op een onderbewust niveau mee eens. Of we hebben niet echt een passend weerwoord. Of het kan ons eigenlijk niet genoeg schelen.

Jahowiseffe | 13-10-18 | 23:49

Dank u mijn waarde Feynman voor deze aanvulling. Dit is precies hetgeen dat ik, en velen met mij, al dagenlang roep. Het probleem was niet dat ze kwamen demonstreren. Dat ze dat precies dáár, op dát moment midden tussen de kinderen wilden doen wèl! Ook de Friezen hebben deze vorige intochten in het hoofd gehad en zeiden meer dan terecht; "Niet tussen onze kleintjes!" Ze hebben gedaan wat de Overheid schandalig heeft nagelaten. Het beschermen van de allerkleinsten en kwetsbaarsten. Want reken er maar op dat ook hier deze laml*l en consorten het gemak niet hadden gehouden. Als klap op de vuurpijl kwam daar ook het latere bericht nog bij dat er een heuse moordaanslag(!) op de rol stond. Alleen vanwege onderlinge ruzie zat deze persoon in kwestie niet in de bus. Ik ben deze hele idiote racistische, jawel!, kliek meer dan spuugzat. Hebben hier nog nooit ook maar één ding bijgedragen aan de samenleving en alleen maar op onze collectieve zak geteerd. Het enige dat deze lieden willen is tweespalt en onmin veroorzaken. Ze moeten hun idiote uit Amerika overgewaaide ideeën maar dáár laten. Hier heeft nooit iemand slaven of plantages gehad. De meeste Nederlanders waren in die tijd zelf niet veel meer dan veredelde slaven. Dus; Handen af van onze tradities!

Sjefke7807 | 13-10-18 | 23:19 | 6

@Sjefke7808 & letopuwzaak

Het is erg goed dat u de feiten uit onze geschiedenis, zoals hij werkelijk is, blijft benoemen. Onderschat de tactiek van extreemlinks niet (dat soort lui zitten achter KOZP, net zoals zij achter bijvoorbeeld “we are here” zitten).

De tactiek die door dit soort extremisten steeds maar weer wordt gehanteerd is geschiedvervalsing. Feiten verdraaien, uit zijn context trekken, halve waarheden vertellen of zelfs hele leugens. Want zij hebben geen rationele argumenten die zijn gebaseerd op ware feiten, dus zij winnen nooit.

En vervolgens onder het motto “gewoon de leugen blijven herhalen en herhalen, dan gaat men de leugen vanzelf geloven” blijven doorgaan.

Indien niemand hen corrigeert, en blijft corrigeren, gaat de domme massa die niets leest die onzin vanzelf geloven. En dan krijg je dus steeds meer verschuivingen van de publieke opinie. Zodat even later onze robotgeneratie politici dit over nemen en vervolgens dit omzetten in beleid.

Goed dus om deze zaken recht te zetten en te blijven zetten! Dat is ook voor mij reden om te blijven reaguren, ondanks dat ik soms een beetje terughoudend word, bang om me schuldig te maken aan (door mij en door iedereen verfoeide) “herhalio’s”.

Dank heren, voor uw bijdragen hier en een fijne zondag!

Kompromat | 14-10-18 | 09:34

@Kompromat | 14-10-18 | 09:34 |
*Blozend van verlegenheid uw compliment in ontvangst nemen doet*

Dank u voor het compliment. En die herhalio's van u vallen best mee hoor. Ik kan er zo een paar noemen die dat vele malen erger doen. Helaas is het soms nodig dingen te herhalen.

De tactieken van extreemlinks zijn mij genoegzaam bekend. Ik ben oud genoeg om de koude oorlog en de Rara periode bewust te hebben mee gemaakt. Dus hoe ver men aan die zijde bereid is te gaan is voor mij geen geheim. Je ziet dat men name de jongere generatie, die dus werkelijk geen bal meer weet van de geschiedenis, nu roept om het communisme etc. Ze hebben werkelijk geen idéé wat communisme/socialisme in het verleden heeft aangericht. Pol Pot, Mao, Stalin, noem ze allemaal maar op. De teller staat op minimaal 110 miljoen doden wereldwijd. Om over de verschrikkingen waaraan de bevolking werd bloot gesteld maar te zwijgen. In Noord-Korea kunnen we nog zien hoe e.e.a. in zijn werking gaat. Ik persoonlijk zit niet te wachten op een dergelijke 'heilstaat'.

Sjefke7807 | 14-10-18 | 11:29

@sjefke en @kompromat. Een korte reactie want ik ga naar werk.
Ik dacht ik scroll nog even terug en lees deze fijne reacties ineens, waarvoor dank!
U heeft beiden helemaal gelijk en mooi omschreven.. laten we hopen dat we de jeugd en elkaar met de juiste informatie kunnen blijven voeden. Het is helaas nodig in deze tijd. En de media verzuimt.
We worden soms moedeloos @kompromat, maar het reaguren is nodig.
Ben zelf eerst begonnen met een jaartje meelezen op GS en ben dankbaar voor ieder die zijn kennis tot in den treuren herhaald heeft opdat ik wat kon leren, en ook herkenning vinden. (Niet altijd eens maar dat geeft niet).
Het is echt voor de nobele zaak. Ik bevind me ook vaak in discussies waar ik geen zin in heb, maar waarvan ik denk nou, als ik het zeg (ben ook getint) neemt men het misschien sneller aan.. en komt het uit het verdomhoekje.

We doen wat we kunnen! Dat is het minste na wat onze voorouders allemaal hebben doorstaan.
Weet niet of u dit beiden nog leest, maar nogmaals dank. Heren.
Gegroet van een dame:)

letopuwzaak | 14-10-18 | 22:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Jerry afriye en co vinden niet dat zijn kinderen vergeleken kunnen worden danwel gepest met zwarte piet. Dus moet zwarte piet weg.. ipv dialoog aan te gaan met mensen die kwetsen/pesten. Dan nog ligt het bij jezelf hoe hier mee om te gaan voel je gekwetst of is er daadwerkelijk pesten?! En is zwarte piet dan bedoeld als pest ding? Volgens mij is het een fictief figuur die kindervriend is.. niks negatiefs.. Beetje hetzelfde verhaal als rode mensen vuurtorens weg willen halen, dunne mensen geen magere hein ergens willen zien, dikke mensen geen zak aardappelen etc etc. Ook al zouden we stoppen met zwarte piet dan nog is die groep “wij zien overal racisme in en zijn altijd slachtoffer” wel weer bezig met andere “racisme items”. Dezelfde groep vind immers dat witte ook niet verkleed mogen gaan als negroide personen. Thema avond waarin je verkleed gaat als artiest.. en je kiest een donkere artiest als wit persoon : foute boel volgens hun.. het zijn gewoon beroepsgekwetsten waar je toch niks goeds voor kan doen.

timmey | 13-10-18 | 23:00 | 6

Lol!

letopuwzaak | 13-10-18 | 23:58

@sjefke #kleurenwaaier

letopuwzaak | 13-10-18 | 23:59

Ik ben vroeger ook uitgemaakt voor ‘kanker kaaskop’ of ‘kanker jood’. Graag zou ik daarom ook het kaas uit de schappen zien verdwijnen, zodat mijn dochter later ook niet voor ‘kanker kaaskop’ kan worden uitgemaakt. Dank u.

Highwoodman | 14-10-18 | 10:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Waanders burgemeester van Dokkum heeft het vuur zelf aangestoken....
25 september 2017 stuurde Waanders volgende mail met tekst aan KOZP :
“Op 18 Novenmber vindt in Dokkum (Gemeente Dongeradeel) de landelijke intocht van Sinterklaas plaats. We zijn volop bezig met de voorbereiding van dit evenement.
Daarin hoort naar MIJN overtuiging ook de dialoog en de discussie rondom het fenomeen ‘Zwarte Piet’ een plek te krijgen.”
Bovenstaande kan niet anders uitgelegd worden als een open uitnodiging (lees smeekbede) voor KOPZ.

*101# | 13-10-18 | 22:16 | 2

“Daarin hoort naar MIJN overtuiging ook de dialoog en de discussie rondom het fenomeen ‘Zwarte Piet’ een plek te krijgen.” Aldus Burgermeester Waanders.

Dialoog en de discussie klinkt plausibel, nietwaar? Was het niet dat deze mevr. op de achtergrond ook nog eens heeft getracht de NVU te triggeren om op te komen draven in Dokkum. Als die hadden toegehapt, dan was het volgende telefoontje van mevr. Waanders richting de ME gegaan...

Veluwse-Eikel | 14-10-18 | 00:21

Ja precies.Wanneer wordt die burgermeester es aangepakt wegens opruiing? Bewust mensen tegen elkaar opzetten.

Rest In Privacy | 14-10-18 | 00:41

@Diotime
Mijn duiding doet er wel degelijk toe als dat een huidige manifestatie is van mijn eigen overerfde Nederlandse cultuur die zijn oorsprong vind in verre tijden. Ik leg anderen in de wereld mijn eigen cultureel bepaalde blik op hun gebruiken ook niet op. Anders is alle cultuur ten dode zijn opgeschreven. Tot de laatste indianenstammen in de Amazone aan toe. Dat is wat je van mij verlangt ?

suscrofa | 13-10-18 | 22:30

@suscrofa
Onze voorouders deden aan palingtrekken en katknuppelen. Doen we ook niet meer.

Ergens in de negentiende eeuw raakte het her en der in zwang om de boeman-figuur uit te beelden als een zwarte page. Dit is een zeer jonge traditie en pas NA WO2 kwam Sint met een massa zwarte pieten aan. Kom niet bij mij af van met onze eeuwenoude onveranderlijke traditie van zwartie piet. Die is er namelijk niet.

Diotima | 13-10-18 | 22:45

Slechts even naar die zuigende dramnegers kunnen kijken, blij dat ik geen politieagent ben, mijn gummiknuppel zou heel snel versleten zijn. Die heisa tussen kleine kinderen, hoe smerig is dat. Voor welk doel dan ook, kinderen laat je met rust. Altijd, eeuwig en overal.

Maris v.d Hof5393 | 14-10-18 | 01:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Zullen we gewoon weer liev tegen elkaar doen?

Ggroengras | 13-10-18 | 21:51 | 4

Je begrijpt dat er dan geen cadeautjes zijn voor stoute Paulie?

Ggroengras | 13-10-18 | 23:14

Wanneer was 'weer', wie zijn 'we' en wat winnen 'we' dan eigenlijk. Ik weet ook helemaal niet hoe liev precies?

Aap Noot Miesje | 13-10-18 | 23:26

Als iedereen gewoon zijn best doet, dan komen we er vast wel.

Ggroengras | 13-10-18 | 23:44
▼ 1 antwoord verborgen

De Friezen zijn in de zeik genomen door de Burgermeester van Dokkum:

“Zij besloot vorig jaar, ruim voor de intocht, naar Amsterdam af te reizen om de leden van Kick Out Zwarte Piet zo ver te krijgen dat ze daadwerkelijk in haar stad (tijdens het kinderfeest, red.) zouden protesteren, voor het geval daar nog twijfels over bestonden bij hen”.

“Maar wat totaal niet te begrijpen valt, is dat ze dat ook gebeld heeft met de NVU... ze wilde deze mensen overhalen óók een demonstratie in Dokkum te organiseren” (Bron AD).

Aldus de strijdende partijen:

Burgermeester Dokkum, mevr. Waanders, pVDa
Kick Out Zwarte Piet
NVU (gaf terecht geen gehoor op de uitnodiging)
De MSM
Het OM

Versus:

Jenny Douwes
Inwoners van Friesland

Let wel: naar het nu duidelijk is moest er blijkbaar een enorme ‘clash’ in Dokkum ontstaan tijdens ’n kinderfeest. Deze vuige opzet is mislukt door vroegtijdig ingrijpen door alerte Friezen op de snelweg.

Echter, de eerste slag is nog geen gewonnen veldslag.

Veluwse-Eikel | 13-10-18 | 21:49 | 2

Des te meer ik hierover lees, des te meer ik er van overtuigd raak dat ze aangestuurd werd door haar meerdere. Het is al drie jaar donderen geweest met die gasten. Waarom dan expliciet uitnodigen en daarbij ook de fanatiekste tegenpartij? Dit vraagt om problemen. Dit moest ze weten. Kan niet anders. En als het uit de klauwen gelopen was, het men kunnen zeggen: we stoppen met het hele feest? Is dit nu het werkelijke plannetje geweest? Ik word steeds blijer van de Friezen.

zwartzondersuiker | 13-10-18 | 22:24

laten we er vanuit gaan dat bij een veroordeling de Friezen inhoger beroep gaan en desnoods tot het Europees hof van de mensenrechten hun statement uitdragen. In een groep jonge kinderen ga je NIET demonstreren als boze volwassene en een burgemeester die zegt dit niet te kunnen verbieden is AF!! dan maar een wet waarin expleciet komt te staan dat het recht op demonstratie vervalt als dit in een omgeving gebeurt waarin kwetsbare burgers geen partij mogen zijn in een conflict waar de demonstratie op is gericht In dit geval prevaleert het recht op bescherming van kinderen boven het recht op protest!

fikkieblijf! | 14-10-18 | 09:07

Sinterklaas is slechts een middel wat gepakt is om dat het een heel groot deel van de autochtone Nederlanders raakt. Het is maximaal rendement halen.

Hadden wij hier geen Sinterklaastraditie gehad in Nederland, dan hadden ze wel iets anders verzonnen. Waarom is bijna al het papier in Nederland wit, als dat geen rascisme is, weet ik het ook niet meer. Op geel of bruin papier kun je ook schrijven! Ik maak zelfs dagelijks van wit papier bruin papier.

Het is makkelijker toe doen alsof je ooit slaaf geweest bent, mishandelt, slachtoffer, en zielig te janken, dan je leven 'normaal' te leiden. Dus zitten deze gasten thuis te grienen. Niemand wil ze, want lui als de donder, geen discipline, willen niet luisteren, en kunnen niets. Ik doel daarmee niet op mensen met een bepaalde huidskleur, want die staat daar los van, KOZP bestaat voor het grootste deel uit blanke mensen. Mensen die volstrekt nutteloos zijn en niets bijdragen of willen bijdragen, en dan is janken makkelijk.

MozesKriebelaar | 13-10-18 | 21:38 | 1

klopt, dat is er overigens al. Men wil nog steeds een excuus van de Nl regering omtrent het slavernij verleden van 2 eeuwen terug. Aan dat excuus zit dan meteen een schadevergoeding van miljarden voor de nabestaande en nog wat andere eisen. In feite is dit sinterklaas feest zoals die airfryer zegt, door te gaan tot de kolonisatie van Afrikanen terug is gedraaid of zoiets.. Dat kan eenvoudig overigens worden opgelost en ingewilligd door alle Afrikanen met een toeslag terug te begeleiden naar de rimboe waar hun voorouders vandaan komen..

fikkieblijf! | 14-10-18 | 09:10

Negers die hier hun wil op ons drukken en onze feesten kapot willen maken is een duidelijke vorm van kolonialisme.

Avin | 13-10-18 | 21:36 | 1

Dit is een misverstand. Het zijn helemaal geen Negers. Sure, er zitten ook donkergekleurde mensen tussen, maar KOZP bestaat voor een groot deel uit blanke losers. Dit heeft niets met ras te maken, maar met trieste figuren die willen zeiken en zieken, en graag slachtoffertje spelen. Terwijl ze nagenoeg zonder uitzondering met z'n allen uit de staatsruif vreten die gevuld wordt door de mensen waar ze zo graag over zeiken.

MozesKriebelaar | 13-10-18 | 22:04

Hoor wie klopt daar, kinderen? Morgen krijgt Frau Merkel + CSU de klop in Beieren tijdens de verkiezingen aldaar. Wat is de bozige associatie die kickouters maken met Zwarte Piet: Zwarte Piet (Veeg Piet zelfs nog uitdrukkelijker) is een vies mannetje. Nu, in DE zijn ze al die migranten uit donker Arika en Zandbakkië meer dan zat vanwege de rotzooi die ze over hun balkons en op straat mijteren, terwijl ze hun hand ophouden voor lekkers bij de SinterklaasStaat. Daarom steekt die mythische Zwarte Piet extra en diep bij deze lui die de roede en de zak (terug richting Spanje) verdienen. Aan de andere kant staat 'blank' voor: schoon. Nederland was vroeger schoon. Om kaas te maken heb je hygiëne nodig. Op een ander niveau is Nederland vervuild geraakt door drugsmaffia, die nu zelfs hun bende in woonwijken dumpen. Het OM speelt mooi weer door enkele Friese karaktermensen te dagen voor het gerecht. De hele gore teringzooi van pillendraaiers en afrekeningen tot voor de deur van het ziekenhuis, dat laten ze ongemoeid.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-10-18 | 21:26 | 1

De reden is in het filmpje van Tom Staal te zien. Al die mensen komen goed geluimd de rechtszaal uit, en die straf lachen ze om. Sure dan ga ik 40 uur ff papiertjes prikken. En, dat doen ze dan ook écht. Reken maar dat die bermen schoon zijn straks.

Makkelijk te pakken. 1 persoon, 1 adres, 1 telefoon, auto of voertuig op eigen naam, geen rare constructies, huurcontract en huis op eigen naam, enzovoort. Voor justitie zijn de brave nederlanders 'sitting ducks'. Makkelijker oppakken scoren en veroordelen is er niet. Ze zeiken niet, worden niet boos, er komt geen geweld.

Nee dan , stel ze hadden die mensen van het Mercatorplein willen pakken. Allemaal dubbele paspoorten (groot deel ws meer dan 2, de valse papieren meegerekend), auto's die op namen van neefjes of ooms staan, huizen die weer op naam van een ander staan, continu wisselende adressen, telefoonnummers, enzovoort. Niet te vinden. En als je ze dan al vind, gaan ze lawaai maken, schreeuwen, slachtoffer spelen, en zullen za na veroordeling buiten de rechtbank de hele toko nog eens kort en klein slaan. ALS ze vervolgens uberhaupt al komen opdraven voor hun taakstraf, prikken ze in die 40 uur 2 papiertjes op die ze 2m verderop weer neergooien, zuipen de koffie op vreten de koeken op en vertrekken weer.

MozesKriebelaar | 13-10-18 | 22:08

Goed verhaal, dank. KOZP is zelf enorm opruiend, maar daar niet voor vervolgd. Dan roept iemand op ze tegen te houden, en wordt die vervolgd wegens opruiing. Politiek proces dit.

Gewinflipt | 13-10-18 | 21:19

Het globalistische gespuis dacht al dat zij de rechtmatige eigenaren werden van de westerse samenleving. Gewoon wat beroepsnegers ertegenaan gooien om de boel steeds verder in de hoek te schuiven, met een massale mediacampagne van "u bent racist" tegen wie tegensputterde. En dicht kan het hek rond de plantage.

Sinds Brexit en Trump is wel duidelijk dat er heel wat meer mediageweld en geheime diensten nodig zijn om de burgers te onderdrukken. Niet dat de tegenstand groot is, maar "omdat wij met meer zijn".
Dat maakt het schoftentuig bang, want projecteert altijd hun eigen slechte karakter op anderen - en dan is een meerderheid altijd een levensgevaarlijke dreiging voor de gratis recepties jachten vliegtuigen paleizen.

Jan Passant mk2 | 13-10-18 | 21:17 | 1

Overigens schreef George Orwell zijn boekjes als een waarschuwing tegen de opkomst van deze globalisten. Niet als een handleiding voor hun staatsvorming.

Jan Passant mk2 | 13-10-18 | 21:19

En in het hoofdkwartier van de STASI in den Haag zit nu in een verlaten kantoortuin onder een knipperende TL balk een stagiair te vloeken en te schelden omdat hij is opgeroepen om op zijn vrije zaterdagavond reaguursels te doorzoeken op rechts extremisme.
Hij had zijn carriere als geheim agent bij de STASI heel anders voorgesteld, in een witte smoking cocktails drinken en in een mooie auto lekkere wijven versieren maar niet dit.

van Nootegem | 13-10-18 | 21:08 | 2

En vervolgens weigert men ook nog eens gegevens te verstrekken. Is dat even kut.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 21:47

De AIVD heeft het toch een stuk gemakkelijker gemaakt? Als u islam-kritisch bent, bent u automatisch extreem-rechts. En er is, volgens het laatste rapport, een groot gevaar van geweld vanuit de extreemrechtse hoek.
Want er zijn al heel wat pogingen tot aanslagen van extreem-rechts verhinderd.... Eh wacht...

Roadblock | 13-10-18 | 22:01

De multiculturele samenleving, of betergezegd, de succesvolle integratie van grote groepen in de Nederlandse samenleving is op zijn zachts gezegd wensdenken maar feitelijk een leugen.
Spaans/Portugese joden via de zuidelijke Nederlanden binnengekomen na 400 jaar grotendeels nog op een kluitje. Ons gerepatrieerde Indisch leger dat de barakken niet uit wilde? Het door ‘Henk en de stainless steelband’ bezongen volksdeel uit de West dat de Bijlmer liever overnam met huisvesting en een uitkering in het verschiet, dan de door hen gewenste onzekerheid van onafhankelijkheid en de grote zak met gratis geld voor hun nieuwe staat?
Of anders al die arme sloebers en analfabeten die losgerukt van geit en/of kameel naar ons land zijn gehaald om te werken begin jaren zeventig...
Een samenleving kan kleine groepjes assimileren, grote groepen blijven in zichzelf gekeerd en aan hun eigen ‘cultuur’ vasthouden.
Multicul is kul. Het werkt alleen als iedereen zich aan de normale Nederlandse normen en waarden gaat houden.
Maar laten we nu eerst beginnen met het aanpakken van die hele schaduweconomie van subsidiesponzen en geitewollensokken alswel het uitkerinsbeleid eens goed tegen het licht houden, zodat men zijn tijd verdoet met het verrichten van noeste arbeid in plaats van op kosten van de gemeenschap anderen continue de maat te nemen...

naik65 | 13-10-18 | 21:06

Goed stuk! Op naar een intocht zonder beveiliging, politiepieten, hekken en ME. Voor kinderen, ouders en grootouders. Of is dat teveel gevraagd?

Poesmobiel | 13-10-18 | 21:00 | 2

De Merkel logo en profeetpalen zullen wel nodig blijven vrees ik. Grote menigte, een christelijke heilige. En als een Ariana Grande concert (kinderen) een mooi doel is is een intocht dat ongetwijfeld ook....

Zoontje Melkert | 13-10-18 | 21:32

Zoontje Melkert | 13-10-18 | 21:32
Ja, maar het is niet normaal. En het is ook niet normaal dat je eraan gaat wennen of ervan uit moet gaan.

Poesmobiel | 13-10-18 | 21:42

In plaats van steeds maar weer vaststellen dát het scheef zit en op welke punten het scheef zit moeten we ons afvragen waaróm het scheef zit.
Precies zoals we ons af moeten vragen waaróm "ieder teken van kolonialisme" verdelgd moet worden.
Het gaat hier duidelijk niet om het herstellen van de rechtsorde, maar eerder om het uitoefenen van wraak. Waar komen die vandaan, die wraakgevoelen? Bij KOZP, bij mevrouw de burgemeester, bij het OM, bij Twan Huys? Welke overwinning is er behaald als zij allen , zoals Han van der Horst Jenny Douwes probeert aan te wrijven, de werkelijkheid naar hun hand hebben gezet?

Schoorsteenveger | 13-10-18 | 21:00 | 2

Dat stuk van van der Horst waarnaar je verwijst, is het slechtste wat hij ooit geschreven heeft. De plank misslaan krijgt een compleet nieuwe dimensie. Het is een poging tot karaktermoord, maar dan van de meest beroerde soort mogelijk.

knutsel_ | 13-10-18 | 21:11

knutsel_ | 13-10-18 | 21:11 |
Zeg dat wel! Hij schiet hier helemaal door.

Schoorsteenveger | 14-10-18 | 09:31

"Iets wat het OM zelfs erkend". (2e alinea) Er staat verdomme al een streep onder. Verbeter het dan ook!!!

JvanDeventer | 13-10-18 | 20:58

Allen als je geen internationale contacten nodig hebt kun je je eigen cultuur als superieur ten tonele brengen. Een goede zakenman moet de bescheidenheid op kunnen brengen iets van zijn cultuur op te geven om zijn waar aan een ander te kunnen slijten.Maar ach,wat stellen die paar Friezen toch voor op het wereldtoneel?

kzegje | 13-10-18 | 20:56

Klassejustitie pur sang. Also men hier optreedt, moet men ook ballen hebben en keihard optreden in de randstand bij soortgelijke activiteiten, wat nogal vaak gebeurt of gebeurde.

Schepvogel | 13-10-18 | 20:49

Termen als discriminatie en racisme worden te vaak met succes gebruikt door types met een ander kleurtje (voornamelijk zwart, bruin ent beige) om het eigen falen goed te praten en de schuld bij een ander te leggen. Door het angstige gedrag van echte Nederlanders, nu en in het verleden, op dergelijke termen worden deze termen voornamelijk misbruikt voor eigen gewin. Niets hoeven doen, handje ophouden, eigen buitenlandse cultuur proberen op te dringen aan anderen en noem maar op. Wie het waagt er iets van te zeggen wordt steevast uitgemaakt voor racist en xenofoob. Het probleem is dat echte Nederlanders zich te makkelijk termen als racisme en discriminatie in de schoenen laten schuiven door types die er zelf beter van wensen te worden op wat voor manier dan ook. En Nederlanders laten dat nog steeds gebeuren uit een soort van vals schuldgevoel dat nergens meer op is gebaseerd. Als we beslist met vingers naar elkaar willen wijzen kunnen we terug gaan naar het begin van de mensheid. Dat schiet niet op. het strafbaar stellen van het onterecht gebruik van termen als discriminatie en racisme zou strafbaar moeten worden gesteld en er zouden ook aangifte formulieren van moeten bestaan waar alleen nog even de datum en de handtekening op moet. Misschien dat bepaalde types dan eens gingen nadenken over eigenschappen die ze andere mensen willen doen toedichten. Dit is echter onmogelijk. Het zou stervens druk worden bij de rechtbank en met de huidige rechters wordt de echte Nederlander steevast in het ongelijk gesteld. Anderzijds zou een soort snelrechter minstens 6 aanklachten per uur kunnen afhandelen. Hoor, wederhoor en vonnis. Maak je iemand onterecht uit voor racist, past 1000 euri boete.

Ruikbaard | 13-10-18 | 20:43

Rechters en het OM zijn verworden tot links-globalistische actievoerders, die kennelijk bereid zijn om de Nederlandse/autochtone identiteit te onderdrukken. Zouden ook zij, direct of indirect, op de betaallijst van Soros staan?

Fijnstoffer | 13-10-18 | 20:37 | 1

Het OM zeker, maar laten we even afwachten wat de rechter zegt.

Professor Superhirn | 13-10-18 | 21:14

Jammer van dat 'wederzijdse tolerantie'. Vergeet het maar. Er waren Serviers die 30 jaar bevriend waren met de Bosnische buurman, en hem daar na vol overgave aangaven of de nek omdraaide. Gaat heir ook gebeuren.

skoftig | 13-10-18 | 20:36 | 4

Je tolerant voelen en dan merken dat de buurvrouw een SJW is.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:47

@kalk
Jij ook niet.

D-Fens_1963 | 13-10-18 | 23:45

skoftig -Je bedoelt dat Nederlanders moslims gaan aangeven? Branco, een Servische gids vertelde me ooit dat hij naar Nederland moest vluchten om na de vrede weer terug te keren. Nu gidst hij onder meer bij de Plitvice meren. In super goed Nederlands trouwens, dat kan dus wel in korte tijd. Branco vond de berichtgeving over het conflict, dat volgens hem om ordinaire sigarettensmokkel ging, in de Nederlandse media schrijnend en oneerlijk. 'Het probleem was', zo zei hij letterlijk, 'dat ik niet op mijn moslimbuurman wilde schieten maar hij wel op mij'. Ik geloof hem voor de volle 100 %, het is blijkbaar traditie in Nederland om de schuld bij de verkeerde te leggen, zie ook nu weer bij de dappere Friezen..

Maris v.d Hof5393 | 14-10-18 | 02:06
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer extreemlinks erachter zit, weet je bij voorbaat al dat men uit is op confrontatie.

Ik heb sterk het vermoeden dat onder hen veel lieden zitten voor wie niet eens meer het beoogde doel, maar juist de middelen de werkelijke drijfveer zijn om zich voor dit soort zaken in te zetten.

Een serieuze discussie voeren met dat soort lui is dus nutteloos. Ze zijn toch niet werkelijk geïnteresseerd in een oplossing.

En wanneer via andere wegen het probleem alsnog door anderen wordt opgelost, dan verzinnen de linksextremisten wel weer een nieuw probleem om actie tegen te voeren.

Het houdt met hen nooit op. Dus geef nooit aan hun gedram, getreiter, intimidatie en gemanipuleer toe.

Uitkeringen en subsidies stopzetten, en dat tuig hun kraakpanden uitgooien daarentegen heeft wel effect.

Kompromat | 13-10-18 | 20:35

Ik kan me voorstellen dat die Jerry Afriyie zijn land heeft moeten ontvluchten. Waar hij vandaan komt hebben ze waarschijnlijk minder geduld met dat soort figuren.

VanBukkem | 13-10-18 | 20:32

Heb net bij Joop het verhaal van Kno’Ledge Cesare gelezen.
Damn. Dat hakt erin.

RickyLaRue | 13-10-18 | 20:26 | 1

Vooral dat voorval op de plantage, toen zijn eigenaar hem met de zweep sloeg, omdat hij niet snel genoeg de meloenen op de pickup-truck had gelegd.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:30

+10

Man.man.man | 13-10-18 | 20:23

Met zo’n gewelddadig verleden zouden ze beter Knock Out Zwarte Piet kunnen heten.

ArtikelKaas | 13-10-18 | 20:18

Uitstekend stuk, heer Feynman! Zeer interessante overwegingen.

VP732 | 13-10-18 | 20:18 | 1
-weggejorist-
demaup | 13-10-18 | 21:10

Die KOPZ lui zijn eerder in Friesland geweest, dat waren de Friezen waarschijnlijk nog niet vergeten. In Grou (klein dorpje in Friesland) verstoorden ze het Sint Pieter feest, ook toen waren ze te laat voor de demonstratie (iets met vroeg je bed uitkomen ofzo)

youtu.be/lsyGIIXOg2Y

Cootjemetootje | 13-10-18 | 20:14

Een multiculturele samenleving bestaat niet. Als je meerdere culturen mix, krijg je gewoon een nieuwe cultuur..... en die nieuwe Koeltoer bevalt me niet.

Oepsie1234 | 13-10-18 | 20:10

PvdA-burgemeester Waanders van Dokkum, heeft willens en wetens kinderen in gevaar gebracht, dat mens moet vervolgd worden.

scorpio777 | 13-10-18 | 20:03 | 13

Eric Newby | 13-10-18 | 21:18
De linkse semi intellectuelen woonden 35 jaar geleden gewoon in amsterdam, net als jij. Jij cunt echt goed uit je nek lullen.

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 21:24

@Eric Newby | 13-10-18 | 21:16
Over de vraag waarom het socialisme en communisme juist in Oost-Groningen zo populair werd, heeft VPRO (toen nog dwars en nieuwsgierig) ooit een mooie docu gemaakt. Lenin in Finsterwolde. Voor wie zin en tijd heeft.
www.vpro.nl/speel~WO_VPRO_042571~vara...

atheïstisch stemvee | 13-10-18 | 21:25

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 21:24
Ik kan erg goed uit mijn nek lullen, dank je. Maar als jij werkelijk denkt dat landelijk Groningen, Friesland en Drenthe in die tijd niet werd gekoloniseerd door zelfbenoemde linkse missionarissen vergis je je een beetje. En nee, in die tijd woonde ik niet meer in A'dam.

Eric Newby | 13-10-18 | 21:42
▼ 10 antwoorden verborgen

Kick Out Marokkanen
Kick Out Turken
Kick Out Antillianen
Kick Out Somaliërs
Kick Out Syriers
Kick Out Afghanen
Kick Out Eritreeërs
Dan is dat ook geen opruiing, ja toch, niet dan?

King of the Oneliner | 13-10-18 | 19:58 | 5

Kick out ISIS.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:12

Knufter | 13-10-18 | 20:00 en Parel van het Zuiden | 13-10-18 | 20:03
Allah is ook een fictief figuur. Hoe nu verder?

Eric Newby | 13-10-18 | 20:33

Dat wordt een NAW'tje voor de King.

RickyLaRue | 13-10-18 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

1 samenleving is m.i monocultureel. Een samenleving kenmerkt zich door een gezamelijke cultuur. Die kan multiraciaal zijn, en samengesteld uit elementen uit ooit verschillende culturelen.
Raciaal verwijst naar een genetische achtergrond, ethnisch naar een gezamelijk overeenkomstig element zoals bijvoorbeeld religie of een nationaliteit. Deze begrippen worden te gemakkelijk verwisseld.

geineonnuther | 13-10-18 | 19:57 | 3

Juist.
Een multiculturele samenleving kan alleen bestaan als die culturen volstrekt langs elkaar heen leven. Hetgeen wij zien gebeuren. Dan is er van samenleving geen sprake meer. Met alle (toekomstige) gevolgen van dien.

laagvliegert | 13-10-18 | 20:01

Multicul kan als iedereen hoog opgeleid is.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:04

Heeft er niets mee te maken. Alleen individuen kunnen integreren binnen een cultuur. Laag- en of hoogopgeleid staat daar los van.

laagvliegert | 13-10-18 | 20:10

Ik heb in mijn familie behoorlijk wat gekjes die in samenzweringen geloven en achter elke boom een samenzwering zien, maar als je met argumenten komt dan zeggen ze "Ja, maar dat wat ze willen dat jij gelooft".
Datzelfde patroon zie ik ook bij Jerry Afriyie en Sylvana Simmons, die zien achter elke boom een racist, en iedere discussie afkappen met "white privilege". Die lui zitten zo vast in foute veronderstellingen, nep nieuws, urban legends, samenzweringen en cirkelredenaties dat iedere discussie bij voorbaat al zinloos is. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze (niet allemaal) zo snel geneigd zijn om tot geweld over te gaan.

Osdorpertje | 13-10-18 | 19:57 | 4

De nieuwe maan, sorry

geineonnuther | 13-10-18 | 20:03

Geweldig hoe die donkere voetballer (?) zei geen probleem met zwarte piet te hebben.

letopuwzaak | 13-10-18 | 20:05

@geineonnuther | 13-10-18
*Silly Sil geeft er de voorkeur aan om tegen Nederlanders aan te trappen.

Genitale verminking van vrouwen (dóór vrouwen) heeft haar interesse niet.
Als het blanken waren die gekleurde vrouwen verminkten, ja, dan weer wél!

demaup | 13-10-18 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hier is 1 ding wat ik hoop. Dat al die foute zwartepieten maar niet gaan geloven dat hoe meer woorden je semi-incontinent aan elkaar weet te breien ook daadwerkelijk betekent dat je echt Nederlands kunt. Laat staan bent.

In termen van verbale diarree:

Pietje aan de wand
In dit amechtige land
Wie is er geen kneus?

Schoenmaker zijn leest
Poetsen is voor den neger
Glimmende zwartjes

Trots in Nederland
Van kleur iedereen lijkbleek
Een schaamtecultuur

Dit, en niets anders
de schaamteloosheid zelve
Ons land ver voorbij.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 19:55 | 5

Eric Newby | 13-10-18 | 20:21
Voor nu oprotten met die rijmelarij, bewaar dat voor 5 december.

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 20:35

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 20:35
Kalkie heeft een kuthumeur
en schaamt zich daar geheel niet veur.
Is er dan iets ergs gebeur??
Neen, hij is gewoon een zeur.

Niet openen voor 5 december.

Eric Newby | 13-10-18 | 21:29

Eric Newby | 13-10-18 | 21:29
Kleuter

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Krijgen we in november straks ook blokeerzaankanters ?

scorpio777 | 13-10-18 | 19:54 | 2

Zaandam toch? Nou...….daar schijnen nogal wat migranten te verblijven.
Of dat Zaankanters zijn..................

demaup | 13-10-18 | 20:31

Zaandijk, de Zaanse Schans.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:38

Een eerste fout in het hele relaas is dat er vanuit gegaan wordt dat 'we' een multiculturele samenleving willen. Ik kan me niet heugen dat die keuze ons ooit gegund is. Misschien is er wat voor te zeggen om culturen die elkaar versterken en aanvullen bijeen te brengen, en misschien dat dat een succes kan zijn. Maar waar staat geschreven dat we *alle* culturen hier moeten accepteren? Met alle nukken, eigenaardigheden en zwaktes?

Een mooi gerecht in een sterrenrestaurant bestaat uit een compositie die zorgvuldig is samengesteld op smaak. Dat restaurant kiest kritisch welke ingredienten in het gerecht thuishoren. Het zou vreselijk zonde zijn als er onder het mom van de 'multiculinaire' keuken geeist wordt dat alle ingedienten er in moeten, en dat je het geheel moet prakken tot een homogene smurrie.

Dat is wel wat er van ons burgers verwacht wordt. Dat we moeten pikken dat eender welke cultuur zich aandient en recht heeft op verblijf met behoud van alle wanstaltige eigenardigheden. Om daarmee de samenleving tot een ondragelijke smurrie te prakken.

Dit moet stoppen. Wij, burgers van Nederland, moeten het recht hebben om een streep te trekken. Tot hier en niet verder. Die streep staat nu op de A7.

marcoplarco | 13-10-18 | 19:52 | 2

marcoplarco | 13-10-18 | 19:52 |
Wel heel erg noordelijk. Die streep op de A7.

F. Jacobse | 13-10-18 | 19:54

Dat we het beste van die culturen zouden krijgen in onze samenleving is ons al wijsgemaakt begin jaren '80.

En zie wat voor feest het is en welke vruchten we ervan plukken.

laagvliegert | 13-10-18 | 20:05

Wat mij vooral verbaast is dat die KOZP zoveel aandacht weet te generen. De woordvoerders hebben niet bepaald het buskruit uitgevonden, ze komen weinig intelligent over. En wie vertegenwoordigen ze eigenlijk? Een politieke partij als B1, die dicht aanschuurt tegen het gedachtengoed van KOZP, wist landelijk geen enkele zetel te halen, en in de Amsterdamse gemeenteraad slechts 1. Dus het is een beweging van niks. En negeren is dan misschien wel verstandiger.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 19:49 | 9

Negeren is inderdaad een beladen term. Sorry, dat kan niet meer anno 2018.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:14

Voor de goede orde: Die zetel heeft ze te danken aan reststemmen hoor!
Op eigen "kracht" was ze nog werkloos geweest.
Enne...….wóónt ze nou al officieel in Amsterdam of huurt ze nog steeds een zolderkamertje?

demaup | 13-10-18 | 20:34

Lijkt me iets voor GS om dat uit te zoeken. Misschien woont ze wel bij Prins B. op kamers.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe dan ook merk ik nu een omslag in mijn omgeving door dit gedrein van het OM.
Waar eerst mensen nog vonden dat Zwarte Piet inderdaad maar langzaam moest veranderen merk ik nu dat eigenlijk iedereen van mening is dat Zwarte Piet gewoon geheel zwart moet zijn en we niet met ons moeten laten sollen door policore doordrammers.

2voor12 | 13-10-18 | 19:49 | 1

Dat is precies zoals ik het ervaar, alleen de aanstichters hadden een ander doel voor ogen en nu zullen alle registers opengaan. Wanneer de publieke opinie nog meer polariseert hierdoor kan het nog behoorlijk uit de hand lopen. Mogelijk gevolg: opgedrongen aanpassing of verbod ivm veiligheid.

Kukooo1 | 13-10-18 | 23:32

Pedro el Negro. Dit stukje is in het Duits nagesynchroniseerd, maar in de Engelse versie heeft hij het over Santa Claus met zijn zwarte hulpje Pedro el Negro, zoals dat in Mexico gevierd wordt of werd.

Goed luisteren, dit is helemaal het Sinterklaas verhaal. Weet niet meer uit welke film dit komt, werd kort geleden uitgezonden in de Engelse versie.

www.youtube.com/watch?v=RgvuxqNLQJE

Zwizalletju | 13-10-18 | 19:47 | 1

Aan het einde van het verhaal is er maar één conclusie mogelijk:

Er is een tribale strijd gaande in Nederland, en in de westerse wereld, om dominantie. We hebben te maken met het afpissen van territorium. KOZP wou een plasje doen maar de lokale bevolking was daar niet van gediend. KOZP bonkte zich op de borst als een gorilla en onze Friese helden bonkten harder op hun eigen borst terug. En het is net als na de verkiezing van Trump: de tribe van de social justice warriers kan zijn verlies niet nemen.

We hebben te maken met de aanloop naar een terreurstaat. Een gang-war, waar de autochtone, grotendeels blanke, bevolking zal moeten gaan opstaan voor zijn territorium.

Het laat zich maar hopen dat dit alles binnen de grenzen van de wet met een uitschieter naar een ludieke overtreding hier en daar blijft, maar de drammers van KOZP en andere social warriors kennende is het net als melk: je kunt het pannetje wel wat hoger maken maar dan kookt het er gewoon wat hoger uit. De enige oplossing is dan ook een ferme emmer ijswater over het vuur, een koude douche in het gezicht van de relschoppers en het tuig. De échte relschoppers en het échte tuig, welteverstaan, in de vorm van ferme boetes en handhaving van onze wetten en desnoods in rechte afgedwongen respect voor onze cultuur en natuur.

Zwarte Piet moet blijven. Wie denkt dat Zwarte Piet iets met slavernij te maken heeft moet zich laten nakijken tussen de oren. Het is een fantasiefiguur. Wie zich zorgen maakt over racisme bij Zwarte Piet kan net zo goed de straat op over sexisme bij de Smurfen, homofobie bij Lucky Luke of xenofobie bij Asterix en Obelix.

Knufter | 13-10-18 | 19:46 | 7

Tribale strijd, waar dan? Leg eens uit.

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 20:09

Men probeert de upper hand te krijgen over de blanke hardwerkende middenklasse en de blanke cultuur. Alles moet zogenaamd multi-cultureel. Daarom moet sinterklaas er uit en Allah er in. Daarom moet vrijheid van meningsuiting er uit en gelul over diversiteit er in. Daarom moet alles gefeminiseerd en gemodereerd. Het blanke beest moet dood.

Knufter | 13-10-18 | 20:47

Knufter | 13-10-18 | 20:47
Benoemen gaat je goed af maar aanwijzen waar de strid is niet. Die schermutseling op een snelweg is geen strijd.
Er is nog geen tribale strijd, hier misschien op een website, maar in het echte leven niet.

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 21:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben niet links en zeker geen fan van de NPO - dat weten jullie.

Heb aan kinderen gevraagd of ze roetveeg pieten leuk vinden?
65% van de kinderen vonden roetveeg pieten grappig en leuk.
Wie zijn wij om dit niet zo te doen?

Heb ook aan de pieten gevraagd waar hun voorkeur naar uit gaat?
Niet schrikken... 90% van de pieten zijn voorstander van de roetveeg piet.
Even wat roet vegen in je gezicht... en klaar is kees / piet.

Voor mij mogen zwarte pieten... roetveeg pieten worden.

sociaal_econoom | 13-10-18 | 19:43 | 6

@ Knufter | 13-10-18 | 19:51
Klopt. Zelfs de chocoladeletters moeten nog verdwijnen, want koloniaal en racisme.

atheïstisch stemvee | 13-10-18 | 20:01

@Knufter Zo is het!

VP732 | 13-10-18 | 20:20

Roetveegpieten zijn veel te herkenbaar, dat gaat niet werken. Niet iedereen kan een Piet huren dus wordt oom Frans of de buurvrouw hiervoor ingezet. Er is ook helemaal niks mis met zwarte Piet, het is onze cultuur dus gewoon houden zo. Wij eisen ook geen boerenkool met worst en erwtensoep op het Kwakoe Zomer Festival. Zijn blanken daar überhaupt welkom?

Maris v.d Hof5393 | 14-10-18 | 02:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb een boek thuis ! De negerhut van oom tom.Vroeger traantje in mijn ogen als ik het nu lees lach ik mij in een DEUK. Ja ook bij mij verandert er iets.

sando3 | 13-10-18 | 19:42 | 2

Ik heb het boek ook, geschreven door Elise de Graaf. Maar als ik Google komt ik op Harriet Beecher Stowe als schrijfster. (Beide blank btw)

Mr_Natural | 13-10-18 | 19:47

Heet tegenwoordig al 'De hut van oom Tom'.
Harriet Beecher Stowe is de schrijfster, Elise de Graaf heeft evenals S.J. Barentz Schönberg(voor de oudere reaguurders) een jeugdeditie bewerkt.

arabes_eut_domus | 13-10-18 | 20:25

De terroristische beweging KOZP is in de laatste samenvatting weggefilterd. Men heeft het nu over 'anti-Zwarte Piet demonstranten' (en een groep Friezen)
www.nctv.nl/binaries/DTN47%2C%20samen...

atheïstisch stemvee | 13-10-18 | 19:42

Wat een walgelijke mensen. Ik ga toch ook niet lopen janken als een paar idiote spanjaarden beweren dat een stuk hout cadeautjes poept.

JWZ_JMK | 13-10-18 | 19:42

Het lijkt mij wijzer om de Nederlandse cultuur op papier en bij wet vast te leggen bij de VN en andere organisaties. Of als cultureel erfgoed.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 19:41 | 8

Ggroengras | 13-10-18 | 21:08
Ja hallo zeg, wie kan daar nou nee tegen zeggen?

Eric Newby | 13-10-18 | 21:46

Aha groengras dus.
Luister lullo, alles wat je schrijft boeit me niet. Je voegt niets toe hier. Jijbakken en schelden zijn jullie one trick pony,s.
Jij, berbar, de zuidchinese hoer en nog een paar staan op block. Ik neem wel deel aan de rest van de discussie zonder de ruis die jullie opgooien.
De enig goede trol is Bakito trouwens. Ik mis hem. Hij is echt wel de king of trolls

Rest In Privacy | 14-10-18 | 11:00

Negeer me dan, penis.

Ggroengras | 14-10-18 | 17:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Twee zaken zijn belangrijk:
1) Het Sinterklaasfeest heeft geen enkel racistisch element. Beschuldigingen die dat wel beweren zijn vals en onjuist. Zwarte Piet is een positief rolmodel, of hij nu neger is of zwart door het roet.
2) Protesteren is toegestaan, maar een kinderfeest moet hier niet qua sfeer door verpest worden. De veiligheid van de kinderen moet ook gegarandeerd zijn. De PvdA-burgemeester die relnegers en haatlinksen toestemming gaf om te protesteren TIJDENS de intocht van Sinterklaas is dus een incompetent en onverantwoordelijk dwaallicht dat hierom uit haar functie gezet zou moeten worden.
Al de rest is van minder belang.

kempenaer | 13-10-18 | 19:39 | 1
-weggejorist-
Ghehehe | 14-10-18 | 08:36

- In verschillende procedures tegen 'Zwarte Piet' hebben verschillende rechters al uitgesproken dat het uitbeelden van 'Zwarte Piet' niet strafbaar c.q. onrechtmatig is.
- Het Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (een door de overheid in het leven geroepen organisatie) heeft het Sinterklaasfeest inclusief Zwarte Piet tot cultureel erfgoed verklaard. De UNESCO heeft tot op heden hier geen bezwaar tegen ingebracht en dat zal naar verwachting ook niet gebeuren.
- Artikel 3 van het Kinderrechtenverdrag van de VN zegt: Lid 1. Bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht of deze worden genomen door openbare of particuliere instellingen voor maatschappelijk welzijn of door rechterlijke instanties, bestuurlijke autoriteiten of wetgevende lichamen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging.

Wat is hier niet duidelijk aan!?!
En wat is dan nog de legitimiteit van de zogenaamde 'demonstranten' van KOZP e.d.!?!
Het is eerder terreur t.o.v. kinderen en laster en smaad waar ze mee bezig zijn omdat ze mensen die Zwarte Piet opvoeren voor racistisch blijven uitmaken.

Aristotalloss | 13-10-18 | 19:37 | 4

U vergeet en.wikipedia.org/wiki/Hajji_Firuz te noemen, een Iraans blackface karaketer dat al op de erflijst staat. Kraait geen haan naar.

Knufter | 13-10-18 | 19:56

@ Knufter | 13-10-18 | 19:56
Jawel, kukueleku!!!!
Dat kunnen wij toch ook?

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:13

Dit wist ik allemaal niet. Waarom wordt dit niet in elk steeds maar weer stupide praatprogramma van de daken geschreeuwd? En dan stoppen ermee en een leuk feest voorbereiden. Een feest, waar traditioneel ook ouderen, zieken en eenzamen niet worden vergeten.

Maris v.d Hof5393 | 14-10-18 | 02:47
▼ 1 antwoord verborgen

De overheid roept al jaren dat wij leven in een multiculturele samenleving
Maar dat is niet zo. Wij leven in een Nederlandse samenleving met Nederlandse wetten, regels en tradities. De samenstelling is multicultureel. Een ieder heeft zich te houden aan deze wetten, regels en tradities. Hoe moeilijk kan het zijn.

Amolapa | 13-10-18 | 19:32

Nederlanders zijn lieve aardige hardwerkende mensen. Maar ook Nederlanders hebben een grens. Ga vooral zo door en die grens komt rap naderbij.

Mokum Kosher | 13-10-18 | 19:32

Zwarte Piet is zwart van het schoorsteenroet. Negers zijn niet zwart maar bruin. Einde discussie.

Elessir | 13-10-18 | 19:29 | 1

Precies! Zwarte Piet bruin schminken heb ik daarom ook nooit begrepen. Heb een echte kachel hier en roet is echt pikzwart en niet bruin.
Bruine pieten vind ik dus niet kunnen! Sterker nog: je zou kunnen betogen dat bruine pieten juist wél racistisch zijn!

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:35

Dat er in de Stad ernstige dreiging was hoeft geen verassing te zijn : AFA gekkies genoeg hiero.

"Fuck de PVV" komt hier vandaan, je weet toch : www.youtube.com/watch?v=ZEZmFH-Exrg

Eierbal-is-fijn | 13-10-18 | 19:27 | 1

Ach hoe heette die band ook alweer.. O ja! De Droeftoeters!

omanders | 13-10-18 | 19:56

Ik kom uit de streek waar de goedheiligman dit jaar aanmeert. Ik zeg, oprotten met die gasten. En een flink eind hout voor ze om er een beetje kracht bij te zetten.

Ommezwaai | 13-10-18 | 19:26 | 3

Nog heldhaftige blokkades in petto?

Graaf van Egmont | 13-10-18 | 19:34

Graaf, ik gok erop dat de burgemeester van Zaanstad de tegenstanders van het volksfeest niet toestaat om hier te komen protesteren. Dit i.v.m. de veiligheid.. En ik vermoed dat Zaankanters het gezeik van die gasten ook niet zullen dulden. In ieder geval kunt u het live volgen op de staatstelevisie....

Ommezwaai | 13-10-18 | 20:03

KOPz heeft al aangekondigd ook van de partij te zijn..

fikkieblijf! | 14-10-18 | 09:19

www.wildgeraasdefilm.nl/trailer-2-0/ . Hoezo vermeend racisme en koloniaale geschiedenis. Het gast veel verder dan men denkt. Maargoed probeer dat het linkse elitaire boeroepend en ik voel me gekwetst groepje zielige aandacht trekkers maar eens uit te leggen... want ja wij hebben toch altijd gelijk (ook al hebben we dat niet) volgens ons en de rest is de grote boze wereld

king of my own world | 13-10-18 | 19:25 | 2

Sorry gaat...

king of my own world | 13-10-18 | 19:25

Mooie docu maar ja de NPO zend deze niet uit.

franck7020 | 13-10-18 | 19:49

Stam plus t, erkent dus

Crankhead | 13-10-18 | 19:25

Kick out betekent geen opruiing maar is een oproep tot geweld. Niet dat het OM hier wat mee doet.
Mag je als OvJ of Rechter lid zijn van een politieke partij?

Ongeblustekalk | 13-10-18 | 19:21 | 2
-weggejorist-
De musso linie | 13-10-18 | 20:15

Leuk, zo is de onpartijdigheid een lachertje en kan je elke rechter wraken.
#rechtspraaktips

Rest In Privacy | 13-10-18 | 20:18

Dit betoog zet tot denken. Samenleven betekent elkaar de ruimte geven, dus niet op alle slakken zout leggen. Als de rechter dat tot uiting brengt in een vonnis (vrijspraak) ik denk dat de kans dan groot is dat niemand ooit nog een snelweg blokkeert. Doel bereikt.

prutsmaster | 13-10-18 | 19:21

Mooi stukje proza van spijker en kop gehalte. Hulde!

lupje | 13-10-18 | 19:18 | 1

Sluit ik me bij aan, chapeau!

JackStick | 13-10-18 | 19:26

"Iets wat het OM zelfs erkend". Dat moet toch "erkent" zijn? met een T dus...

J.Morika | 13-10-18 | 19:17 | 1

... of er moet 'heeft' tussen om het voltooid deelwoord te maken.

Knufter | 13-10-18 | 19:57

'In de VS zijn regelmatig optredens geweest van geschminkte acteurs die de zwarte gemeenschap compleet belachelijk maakten'

Diezelfde acteurs schminkten zich ook wit als een 'whiteface' en zo gingen ze op een satirische manier de rassengeschillen aan de kaak stellen.
Dat hele blackface verhaal is door de Amerikaanse SJW's van weleer helemaal uit zijn context getrokken op dezelfde manier als zij dat nu hier doen.
Het 'compleet belachelijk maken' van stereotypes tijdens carnaval is de volgende volkstraditie die aan de beurt is... mark my words...

keestelpro | 13-10-18 | 19:16 | 1

Erkend?

quazi | 13-10-18 | 19:16

En het vervolg van die video, die kozp zijn echt gestoord!

Ruler | 13-10-18 | 21:29

Op een of andere manier wensen Jerry Afriyie en zijn Kick Out beweging niet vreedzaam te praten en gematigd de dialoog aan te gaan.
Zal wel een probleem geven met hun verdienmodel, maar wat is dat verdienmodel eigenlijk ?

Wijze uit het Oosten | 13-10-18 | 19:15 | 1

Ik vermoed dat ook Airfryer uit een Soros potje snoept.

infidel103 | 13-10-18 | 19:35

Het is net als bij Urgenda, rechters grijpen elke kans aan om de niet politiek correct in het gareel lopenden de les te lezen.

Rest In Privacy | 13-10-18 | 19:14 | 2

Duidelijk is dat het tijd voor een grote schoonmaak wordt in het OM en onder de rechters. De clubs zijn gecompromitteerd door activisten.

Knufter | 13-10-18 | 19:58

Ja, het meten met 2 maten!

DeutschlandUberAlles | 13-10-18 | 20:50

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland