LIVE. De Biecht van Blok in de Multikulkerk

Stef Blok had een kritische opvatting over de multiculturele samenleving.
Dat deed hij echter in ontzettend lompe borrelpraatbewoordingen: over ‘genetische verschillen’ spreken laat altijd bruine sporen achter. Hij betreurde de ophef en nam alles terug (wat ‘m weer op hoon van de multikulcritici kwam te staan), maar de uitspraken gingen niet weg. Failed State Suriname was boos (u weet wel, dat eiland waar een drugsdealer president was). Aboriginals in Australië waren boos (we wisten niet eens dat die al internet hadden). En alle linkse gelovigen in eigen land zijn boos. Al wekenlang woedend op kruistocht naar vergelding. Want Diversiteit is een religie die niet bestand is tegen spot en kritiek. Stef Blok wilde slechts vrijuit spreken, maar dat mag niet van D’66 en GroenLinks en DENK en de PvdA. Daarom moet Blok vandaag op biecht, en begint het politieke jaar op veelzeggende wijze met een emotioneel debat over maatschappelijke vraagstukken die juist absoluut níet benoemd en besproken mogen worden. De vvd zal dividend aan scheefwonende schuinsmarcheerder Pechtold moeten betalen als boetedoening voor de woorden van Blok, die bij velen als engelenzang in de oren klonken. Want Diversiteit is een dwingend religieus dogma dat respect en onderwerping eist, op straffe van sociale brandmerking en politieke onthoofding. Prekerslijst hierrr en bezoek moet inschikken op de houten bankjes van de TWEEDEKAMERKATHEDRAAL want de publiekstribune is omgevolkt door DENK.
Televisiedominee Pechtold leidt in....
Stef Blok wordt vandaag ondersteboven in het Wij-water van Doopvont66 gehangen. Gij zult de Diversiteit niet euvel duiden!, zal televisiedominee Alexander 'Penthouses & Privékwesties' Pechtold donderpreken, en Blok zal vermoedelijk nog deemoedig instemmen ook, als hij zijn baan wil behouden. (Screenshot uit het misboekje uit de Persgroepkerk)
Reaguursels
InloggenStef Blok... past niet in onze multi culturele samenleving.
Wellicht hebben ze in Brussel een baan voor hem - de machthebbers in Brussel zijn voor het grotendeel autochtone mensen.
DENK hierbij aan aan de heer Juncker en de heer Timmermans.
Het wordt tijd dat we deze topfiguren gaan vervangen door mensen met een moslim achtergrond.
Wellicht dat dit de huidige spanningen binnen de EU en Nederland zal verminderen.
Gezien het artikel wat hieronder staat had hij beter z'n grote bek kunnen houden.
Glas, plas, was. En terecht. Hup 2e kamer, nu weer aan de slag met echte problemen.
Precies. Met de multiculturele samenleving dus.
En, leeft ie nog, Stef Blok?
Thieme. Heerlijk weer. Maar de faalhaas mag dus blijven. Onze afvaardiging in het buitenland is nog steeds Stef fucking Blok. Het is niet anders. Laten we het nu over de dividendbelasting hebben.
Dus eigenlijk wil D66 dat Blok liegt.
Zoals de meeste politici.. Logisch dus.
Het verhaal gaat dat jaren geleden het echtpaar Pechtold uit dineren ging. Mevrouw bestelde de meest lekkere gerechten. Toen zij klaar was vroeg de ober, en mijnheer wat eet mijnheer. Doe mijnheer maar een krop sla en een bos wortelen. Is mijnheer aan de lijn vroeg de ober. Nee hoor sprak mevrouw, maar als je rond wipt als een konijn zal je ook eten als een konijn.
De veelgeprezen diversiteit bij D66, hahahahahaha!!! : www.google.co.uk/search?q=foto+D66+be...
Enkele minuten naar beneden gescrolld. Ik dacht heel even een vrouw met hoofddoek te zien, maar dat was gewoon sluik haar. Best wel tragisch.
Vroeg of laat wordt deze situatie onhoudbaar voor hem en moet hij alsnog opstappen. In plaats van door het stof gaan voor de kamer en in het vervolg gezien worden als een draaikont kan je beter bij je mening blijven en strijdend ten onder gaan.
Marijnessen, hoe kun je nou geloofwaardigheid van Blok tov Suriname eisen als die geloofwaardigheid vanuit Suriname er vóór zijn uitspraken er al niet was.
en het gejank in Pakistan over cartoons.
Nou Kuzu, aanslagen zoals laatst in Adam wakkeren de xenofobie aan.
Waarom heeft Blok niet gerefereerd aan de uitspraak van Merkel: de multicul is mislukt.
Omdat Blok stalorders heeft het kabinetsbeleid uit te dragen en daarin staat niet dat multicul is mislukt. Persoonlijk moet hij er niets van hebben maar hij mag dat als minister niet uitdragen. Dat is het hele eiereneten.
Het nieuwe geloof: de multiculturele samenleving. En iedere afvallige wordt van de hoogste deugkerktoren afgesodemieterd.
Volkomen overbodige discussie over de multi-cul. In eigen land accepteren politieke partijen niet eens een andere overtuiging en mening van Nederlanders. De PVV wordt bij voorbaat aan de kant geschoven en genegeerd bij verkiezingsuitslagen en daarmee ook de burgers van Nederland die daar op hebben gestemd. Het samenleven van de huidige politiek gaat alleen op als men in hun fantasie-plaatje past. De politiek zou eerst eens een poging moeten doen de "echte" Nederlanders en hun meningen vertegenwoordigd te laten worden in de kamer Misschien dat de politiek dan duidelijk zou worden dat veel Nederlanders zich kunnen vinden in de uitspraken van Blok en was deze hele fop-discussie volkomen overbodig.
Blok moet die smerige stinkzooi de rug toe keren en lekker van wachtgeld gaan genieten. Hem gun ik het wél.
Pechtold heeft wel een beetje de gewoonte om mensen dingen op te leggen. Eerst die hele orgaantoestand, toen die abortuspil en nu gaat hij zo tegen Blok tekeer.
Om zijn eigen nikszeggende retoriek te maskeren?
De humor is natuurlijk..
Vele politici zouden eigenlijk 'niet passen in dit kabinet*', met die ontzettend enge ik-kijk-helemaal-niet-schuldig Pechtold ergens in de top tien. In de ban van zichzelf. Op de vraag 'wat zou ik deze mensen toevertrouwen?' komt het antwoord 'niet veel'. Ik zou Pechtold mijn hond niet toevertrouwen, eigenlijk niks wat ademhaalt zou ik aan de zorg van een groot gedeelte van de kabinetsleden toevertrouwen. Dat meen ik, en dat is best erg.
Serieus, op basaal menselijk niveau zou ik van velen gewoon weglopen, want er klopt iets niet. Bij Pechtold staat het sinds zijn gekregen woning en gelekte romances op zijn gezicht geschreven, maar bij een heleboel anderen krijg ik dezelfde indruk: naait alles om zelf beter te worden. Gewillig dansende marionetten met een hang naar een 'dikke-ik', de huidige positie verkopen voor een toekomstig lucratief uitzicht.
Ja, dat zit in mensen. Nee, dan ga je geen fatsoenspreek houden, stukken hypocriet! Zeker niet als je rode-harses-betrapt! Pechtold heet. Dat morele paard blieft jouw reet niet op zijn rug, engerd.
*gezien het karakter van de preek, ga ik er van uit dat er wordt gedoeld op een betrouwbaar en fatsoenlijk kabinet
Als hij het de volgende keer NIET met een gekleurde dame aanlegt stel ik voor dat we hem voortaan voor rascist uitmaken.
Hoe is het mogelijk dat Blok heldere lijnen kan schetsen over culti en Rutte onlangs het verdrag van Marrakesh heeft ondertekend.
Geen debat waar de vonken vanaf springen. Dijkhoff was goed in het aanbrengen van de nuances, die Blok in zijn toespraak kennelijk vergeten was. Pechtold wordt steeds vervelender, maar die heeft andere dingen aan zijn hoofd. Wilders als vanouds weer op dreef, Hiddema wat minder. Blok zal het wel redden, want het lijkt erop dat het straks een clash wordt tussen Pechtold en Dijkhoff.
Hiddema was toch heel duidelijk in de feiten achter een failed state.
De bodem van de discussie, lijkt me.
Ik vond Penthouse anders ook aardig fel happen op Asscher. Wie weet komen daar nog wat vonkjes.
Hup Van Rossem!
Arib is heel goed in de mond snoeren van pro-blok sprekers. Erg doorzichtig weer ..
Haar TenBroekeStoel is weer gaan rieken, vandaar die haast.
Musset | 05-09-18 | 12:39
Wij hebben in het dorp een burgemeesterszetel waarop ooit iets is "gebeurd", staat nu in de kelder van het raadhuis bij de muizen, Arib zal hem wel opnieuw hebben laten stofferen.
Hiddema for president!
Door mensen als hij is politiek weer leuk!
Wilders for president.
'moet beloven te geloven in de kracht van de multiculturele samenleving'
Krankzinnig..
En nu allemaal elkaars hand vasthouden en dan zeggen we 30x "'We geloven in de kracht van de multiculturele samenleving'. En laten we nu een lied zingen!
--
Cumbajaja, Cumbajee, We are the world, We are the children, Jij bent Welkom, welkom!
--
En nu... gaan we elkaar knuffelen! Knuffelde man of vrouw naast je. Gooi al je liefde eruit en geloof in diversiteit!
Klinkt wel als het verplichte opdreunen van wat mohammed-regeltjes voor islamitische bekeerlingen. Een soort trouw zweren aan islamitische staat... ik bedoel geloof.
De woorden van Pechtold vertaald in Bijbelse tekst:- Gelukkig wie de volmaakte weg gaan en leven naar de wet van de Heere. Uw gerechtigheid is gerechtigheid voor eeuwig, Uw wet berust op waarheid. Neem al de woorden waarmee ik u heden waarschuw, ter harte, zodat u uw kinderen gebiedt al de woorden van deze wet nauwlettend te houden. Want het is geen woord zonder inhoud voor u, maar het is uw leven.
Ik ken mensen, waaronder mezelf die niet goed in staat om met andere mensen een verbinding te maken. Bijvoorbeeld met mensen van een andere politieke keuze (PvdA/GL/D66/Denk), mensen van een andere ideologie (Islam) en mensen van de VVD die ik als leugenaar of crimineel bestempel.
Als een verbinding niet gewenst is of onmogelijk is of zelfs onhaalbaar is dan doe ik daar geen enkele moeite voor.
Of dat genetisch bepaald is zal me een sausage zijn, ik vertrouw op mijn eigen oordeel, daar heb ik de meeste ervaring mee.
Geen corrupte Penthouse die voor mij bepaalt wie mijn vrienden of vijanden zijn.
Helemaal mee eens. Ik bepaal zelf wie mijn vrienden zijn. EN wie mijn vijanden zijn. Dat ligt in het verlengde van elkaar.
Nee, nee, nee! Staatsuithuwelijking nú! Homo, transsexueel, divers - geef de tokkies geen kans!
Wat een baas die Hiddema!
Hij komt tenminste met feiten.
Inderdaad. Een van de weinigen vandaag.
Nog even en dan heeft Hiddema een aureool boven zijn hoofd. Pfft zeg, de nieuwe 'messias' in de Nederlandse politiek. Wat een trieste meelopers. Jullie hadden de PVV moeten steunen al deze jaren i.p.v. nu het slappe aftreksel dat FvD heet. Dan had ons land er heel veel anders uitgezien. De huidige FvD stemmers zijn deel van het probleem.
Lupuslupus | 05-09-18 | 12:33
Voor mijzelf sprekend kom ik vanuit centrum links en van gemiste PVV steun al die jaren is dus geen sprake. Jammer deze vijandigheid, want samenwerken (gezien het aantal zetels in de peilingen) ligt voor de hand.
Kom Hiddema... was ze eens allemaal de linkse oortjes.
Ah, Buma komt zijn zilverlingen ophalen.
Nu het echte werk ..
Buma duidelijk
Irritant die trekpop Ojik als achtergrond in beeld bij de Interruptiemicrofoon.
Inderdaad ja. Kan daar geen lekker wijf neergezet worden?
Tja, staat d66 niet -7 in de huidige peilingen ofzo?
Lijkt me niet een positie om te gaan blaffen tegen de grootste speler op het moment
Het CDA gebruikt dit debat even om over corruptie te klagen, het CDA van Bouwfrauderend Nederland.
Het CDA van de Liborfrauderende Rabobank.
...'En hij moet beloven te geloven in de kracht van de multi-culturele samenleving'...
Precies dat is het: een geloof. Niet gebaseerd op feiten, maar op wensdenken, zoals ieder geloof. Een sprookje. Vergelijk het met de plaatjes die je ziet in het 'clubblaadje' van de Jehova's getuigen: de leeuw en het lam die gezellig naast elkaar liggen aan de oever van een voortkabbelend beekje. Stef Blok heeft slechts geroepen dat de keizer geen kleren aan heeft, en dat mag natuurlijk niet. Daarbij vergeleken wordt iedere terreuraanslag achtergrondnieuws...
De Paus verlangt een geloofsverklaring en anders op de brandstapel, verketteren die ongelovigen!
U leeft nog in het jaar 1600? Succes ermee.
Lupuslupus | 05-09-18 | 12:38
Dat waren de hoepels van Paus Pechtold. Minister Blok moet afstand nemen van zijn eigen mening en het verhaaltje van Pechtold over de multiculturele samenleving, en hoe fijn dat is, overnemen om te mogen blijven.
Het deugen druipt er van af. Cognitieve dissonantie zal toch binnenkort toeslaan.
Buma: vraag eens aan een willekeurige Surinaamse hindoestaan wat die denkt van zijn zwarte landsgenoten en omgekeerd.
Somber maar wel realistisch.
De mening van een immigrant in Duitsland, mag ook wel eens worden gehoord. Dat is nodig voor een goeie nuance....
www.youtube.com/watch?v=l7Mf88dnXd0
Ja, dat geeft je toch een hele frisse kijk op de problematiek.
Dat is Serge Manga. Goede kijk op zaken
Tja ... Hij spuugt Duitsland in het gezicht, spuugt op de Duitsers en de Duitse wetten en cultuur; die zijn niet voor hem, zegt hij. En tegelijk roept hij dat hij Duitsland NIET zal verlaten. Het is precies deze mentaliteit die de aversie van velen oproept.
Deze man is zeker geen uitzondering; daarvoor zien we te vaak zo'n mentaliteit t.a.v. het westerse gastland. Hand ophouden en de gevers in het gezicht spugen.
Druipkaars Buma aan het woord, even op de computer op 33 toeren zetten.
Daar heb je de andere farizeeër.
Wilders pakt even zijn Pechtold-bash-momentje omdat er camera's op staan. Nu weer aan het werk.
Hij verwoord slechts wat velen al denken. Waarom zou Blok geen eigen opinie mogen hebben?
Gelukkig zou Pechtold dat noooooiittt doen. Die basht Wilders alleen maar buiten de camera om. pffff
Pechtold denkt dat iedereen zo voor hem bukt als zijn vriendinnen doen in zijn privéleven. In de tweede kamer hebben sommige mensen nog wel een eigen mening die ze niet zomaar onder dwang aborteren.
Wilders is vandaag scherp in debat.
En toont meer moraal dan het hele anti-Blok kamp bij elkaar.
De waarheid mag gezegd worden. Suriname is een gefaalde staat.
@GroetenVanUrk Hilarisch.. " In de tweede kamer hebben sommige mensen nog wel een eigen mening". Nee dat hebben ze niet. Dat is echt heel lang geleden. Ze doen exact wat ze wordt opgedragen alle 150. Er is er geen meer die echt zelf nadenkt. Ze zitten allemaal in hun eigen bubble. Het is een gesloten inrichting die 2e nep kamer.
Kan hij er niet gewoon een privé dingetje van maken? Daar komen er wel meer mee weg.
D66 zoekt nog sex slaven, eeeh stagiaires. d66.nl/werken-bij-d66/stagiair-webcar...
Moeten ze aan de pil zijn?
Nee, maar wel je eigen breinaald meebrengen.
Genoeg pornoactrices die stage willen lopen.
Compliment aan iedereen die deze ellende echt bekijkt en beluistert.. Je moet echt stalen ballen hebben en een sterke maag om dat treurige zooitje ja-knikkers aan te horen. Het is van een achterlijk niveau en schijnheiligheid die nog niet vaak is vertoond. Allemachtig zeg.....
Ze willen alles wel doen, als ze maar niet hoeven te werken!
Momenteel is WIlders A. Penthouse aan het roosteren. Heerlijk
Mark_D_NL | 05-09-18 | 12:08 |
Toch leuk om te zien en horen hoe de loopjongens en meisjes van het vierde reich te brussel zichzelf elke keer weer te kakken zetten.
Minder leuk is dat de gemiddelde kiezer het niet doorziet.
Epische woorden van Dijkhoff ( over een land wat ons uitmaakt voor nazi;s ). Als het geen VVD was kreeg hij mijn stem.
Het zijn maar woorden van de volgende ALDE slaaf.
Dat klopt, maar het was wel een "koest, af, in je mand" tegen Kuzu en dat is altijd + veel.
Ach, wanneer Dikke Dijkhof morgen kan profiteren van DENK dan steekt ie zijn arm in de reet van Kuzu. Dijkhof is een Politicus. Dus draait de kant op die voor hem en zijn partijtje de meeste macht oplevert. Dijkhof is een oude tijd politicus. We zitten helaas nog een jaar of 10 opgescheept met deze machts mensjes. Helaas, maar waar.
Dijkhof past beter bij een Fvd of PVV dan bij de kukident leugenaars- en fraudeurs vereniging VVD.
Even een tussendoortje(als het mag van Joris)
Ps,en dan moet je nagaan dat van doorn tegenwoordig bescherming krijgt van de pliesie vanwege vermeende bedreigingen aan zijn adres.
Haags PVV-raadslid Gerbrands: ‘Er zijn foto’s van verkrachting Willie Dille’
tpo.nl/2018/09/05/haags-pvv-raadslid-...
Wanneer gaat de politie Aarnoud van Doorn oppakken voor verhoor?
Daar moet minimaal landelijk om gevraagd worden. Groot in de ochtendbladen.
Ik hoop echt dat het allemaal niet waar is en dat alles zich in het hoofd van Dille heeft afgespeeld. Zo niet, dan heeft de hele Haagse driehoek gefaald en dat houdt tegelijkertijd in dat de rechtsstaat gefaald heeft. Dat moeten we dus echt niet willen dus ja, ik hoop echt dat Dille een gekkie blijkt te zijn geweest die om aandacht schreeuwde, niet een door overheid en politie in de steek gelaten slachtoffer van geweld, zowel verbaal, fysiek als seksueel.
@Graaisnaaiert | 05-09-18 | 12:56 |
"..... niet een door overheid en politie in de steek gelaten slachtoffer van geweld, zowel verbaal, fysiek als seksueel."
Het zou helaas niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt. *kuch* Zaak Faber *kuch* Zaak meisje dat in Hoorn werd verkracht door een Somaliër en zélf(!) de opsporing moest doen *kuch*
Ik zou het van karakter vinden als Blok straks de vraag teruggeeft of iemand wel een geslaagde multi-culturele samenleving kan noemen. Gespeelde collectieve verontwaardiging als iemand concludeert dat hij die niet kent, maar zou iemand een geslaagd voorbeeld kunnen noemen daar in de kamer ?
maar Nederland, want nog geen burgeroorlog!
Nog geen burgeroorlog betekent beslist niet dat die soepzooi 'dus' geslaagd is. Tot nu toe komen de vijandelijkheden nog steeds van één kant. Het wachten is op kant 2.
Punt 5. Blok moet een abortus ondergaan.
Kuzu is zo tering hypocriet als het op "genetica en onbekende groepen uitsluiten" aankomt. Even de Armeniërs en Koerden vergeten?
"Binding aangaan", ik vermoed dat hij hier opknopen bedoelt
Kuzu is een beetje selectief. Hij heeft het maar druk vandaag. Hele dag debatteren en daarna nog een rapportje in het turks naar z'n baas Erdogan.
Stel dat het kabinet valt, wat schiet D66 daarmee dan mee op?
Dan is Kaag geen min van Buza, dan komen er nieuwe verkiezingen waarin D66 flink afgestrafd wordt.
Dus laat maar komen Penthouse,
Eens.
Nee, dan die opgeblazen lullekop die naast kleutertje klaver zit. Met zn pen .
Je bedoelt misschien... de rest, die om de marokkaan in de 1e slaapkamer heen zitten.
Vvd kan me gestolen worden, maar die Dijkhof is helder. Dat Blok maar opstapt en het hele kabinet meeneemt. Maar dat gaat vandaag niet gebeuren denk ik. Helaas.
Ze hebben het allemaal om de 'problemen die er zijn" (met de multi-culti) hard aan te pakken...
Maar als het om oplossingen gaat hoor je ze nooit.
Wereldvreemd is men indien men geen goed functionerende multiculturele samenleving kent. Derhalve is Stef Blok ongeschikt voor zijn functie.
De rest van de kamerleden konden er elk 5 noemen, zonder de voorganger na te praten?
Die goed functionerende multicults moet je dan afwegen tegen goed functionerende monocults. Aangezien de keuze in monocults inmiddels zeer beperkt is valt de vergelijking nauwelijks te maken. Dat is het wereldvreemde.
Met deze discussies over DNA, IQ en genetica laten Linkse politici zien dat ze er in ieder geval geen moer van snappen, of het in ieder geval negeren als het niet in hun utopie straatje past.
Het leuke van de natuur is dat die DNA verschillen zo overduidelijk aan de buitenkant zichtbaar zijn.
En toch blijven ontkennen. Hilarisch.
Vraag aan DENK hoe Turkije met de multicultuur omgaat en heel specifiek met Armeniërs en Koerden.
"Met de kennis van ..." zou Stef het anders doen. Zijn alle voorgangers ook mee weg gekomen.
En wat is de kennis van nu: overal hangen camera's en zitten mensen met telefoontjes in de hand.
Hoe is het multi culti gesteld in Arabische/islamitische landen. Bijvoorbeeld qua godsdienst vrijheid.
Iemand?
hier in 00971 is het vrij multi cultureel... zelfs kerken en vele visjes achter op de auto... puntje bij paaltje is echter... onze denkbeelden staan altijd en overal boven die van jullie... je bent gast en je mag bepaalde dingen doen, maar tot op zekere hoogte en altijd met onze denkbeelden in achting nemend..
"Ze vinden dat Stef Blok zijn kop moet rollen, net als Tigranus die de boodschapper onthoofdde."
Juist. Het is een door angst ingegeven zoenoffer aan de Goden, zoals zo vaak. Men meent dat het straffen van Blok een louterende invloed zal hebben op het gebeuren, dat het offer dat gebracht wordt de Goden zal doen besluiten het multiculturele drama ietsje minder dramatisch te laten zijn.
Het zijn bezwerende formules die we vandaag zullen horen, onder aanvoering van het Pyjama-eikeltje. "U kunt toch niet zeggen dat Nederland als multiculturele samenleving mislukt is?" zal door de gehele Kamer beaamd worden, én knarsetandend door de voltallige regering. Verontwaardiging over Blok's uitspraken zal vermengd worden met bewieroking van ons Nederland en zelfs van schurkenstaat Suriname, en uitmonden in een bijna rituele dans. En de Tweede Kamer zal aan het eind van de dag meer op een heilige tempel lijken dan op een ruimte waar op het scherpst van de snede gedebatteerd wordt.
Maar de Goden zullen niet luisteren.
Precies. Het moment dat de TK naar de goden gaat luisteren, heeft de rede verloren.
Da5 gezegd hebbende, heb jij je ook zo geërgerd aan de vier hoepels van Pechtold?
Alsof Stef Blok een circusdier is? Dat door een dompteur met een zweep gedwongen word om door brandende hoepels te springen.
Spring! Spring! Spring, Blok!
Ach Suriname met zijn Bouterse is toch een Sunshine State.
Een eventuele moordenaar als staatshoofd, daar is toch nix mis mee?
En vanzelfsprekend wordt in deze (VVD) kwestie ineens door velen van D66 de (wel) morele kaart getrokken! Waarom wel al het over 'anderen'gaat? Waarom houdt iedereen zijn mond over de selectieve moraliteit of het gebrek eraan van dat politieke gezwets in de Kamer?
Haha, hoor al die politici zich eens in allerlei bochten wringen om te beargumenteren dat de multiculturele samenleving níet is mislukt. Kostelijk.
Die gasten lijden collectief aan het Stockholm syndroom.
Het is stuitend om te zien dat de tweede kamer in een volstrekt andere werkelijkheid leeft dan heel veel Nederlanders. Het is stuitend dat Blok moet aangeven dat hij zijn uitlatingen niet meende. Het is stuitend dat een VVD minister een opvatting moet intrekken waar 70% van de VVD stemmers het volstrekt mee eens is. Wilders (en ik stem niet eens op hem) had gelijk toen hij het een nep parlement noemde. En dat gelijk is wel het meest stuitend.
U hebt niet op de PVV gestemd dus u bent mede oorzaak van het probleem dus hebt geen enkel recht van spreken.
Wat een deugcircus! Als Blok nog iets van eigenwaarde bezit gooit die nu zijn kont ff stevig tegen de krib!
En opstapt met de woorden: mijnheer de veurzittahh, mevrahtje mijne heereh, tot genoeguuhhh.
Wat Dijkhof zegt! Goed betoog! Zoals altijd. Heeft alleen weinig met de rare uitspraken van Blok te maken.
Ja goed verhaal.
Ook Dijkhof gaat er (nog) vanuit dat verschillende culturen (vreedzaam) kunnen mixen. Ook die van de religie van de haat.
Kan toch ook? Of leven wij in een niet-vreedzame samenleving? Veel vreedzamer ga je het niet krijgen in de wereld.
Er zijn genoeg culturen die prima mixen. Maar niet allemaal. Kijk naar de puinhoop in elke samenleving waar veel moslims wonen.
Ardbeg | 05-09-18 | 11:55
Hij zegt dat mixen pas mogelijk is na "heel veel moeite". Die hoeveelheid moeite kon weleens te groot gaan worden daar waar het de Islam betreft.
Individuen kunnen integreren en 'mixen'. Culturen per definitie niet.
Ik woon zelf in een zogenaamde achterstandswijk in Amsterdam met alle problemen die bij een achterstandswijk komen kijken. Kun je hier veilig over straat? Jazeker. Gebeurd er hier weleens wat? Ja genoeg, en ja, meer dan in andere gebieden in Nederland. Winkeldiefstal en overvallen zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven, maar waarom dat nu opeens de schuld is van cultuur of huidskleur en vroeger niet dat snap ik niet. Alsof immigranten als winkeldieven geboren worden. Misschien is het omdat we tegenwoordig over alle overvallen uitgebreid kunnen lezen en vaak ook zien en de daders nu vaak (licht) getint zijn en het vroeger ongewassen blanke zwervers waren? Daarnaast is Osdorp tegenwoordig veiliger dan vroeger. Sowieso is heel Amsterdam veiliger dan vroeger toen je 's nachts de metro niet durfden te pakken omdat er ze werden geterroriseerd door hoeren en junks.
Beefbus | 05-09-18 | 12:01
Dat is een uitdaging. Maar je ziet meer Turkse en meisjes hun hoofddoek afgooien en meerappen met drank en drugs dan dat er Nederlandse meisjes opeens heel vroom een moskee gaan binnenlopen. En het is ook niet dat alle mannen hier in jurken rondlopen. Er is genoeg reden tot optimisme. De meeste Moslims hier zijn Turks en Marokkaans, ik weet niet of je weleens in die landen bent geweest maar dat zijn geen streng Islamitische landen.
@Ardberg is het typische voorbeeld van het Stockholmsyndroom. Terwijl in heel Nederland in elke stad en dorp steeds meer hoofddoeken verschijnen ziet hij alleen maar hoofddoeken verdwijnen. Rijp voor de psychiater.
Ardberg van de hoeren en junks had ik minder last.
Lupuslupus | 05-09-18 | 12:50
Ik kan niet voor andere dorpen of steden spreken, alleen voor het zogenaamd geïslamiseerde 'Aleppo aan de Amstel'. Als dit een ghetto moet voorstellen waar de Islam het voor het zeggen heeft dan is het inderdaad prima gesteld met ons landje.
Iedereen is al aan het voorsorteren op het vrijkomende plekje van Blok.
Dit heeft niets te maken met moraal, maar met eigen gewin. Altijd. Wie gaat de volgende minister leveren...
Ik hoop dat minister Blok zijn rug recht houdt en al die hyena's de middelvinger geeft.
Het wordt tijd dat zij, die de waarheid ontkennen, met pek en veren besmet worden. Men heeft blijkbaar niks anders te doen in Den Haag en toont het bedroevende niveau van het hersenloos geteisem in De Kamer.
Arab-lover Kaag kan het niet te lang duren, die aast al op zijn plek.
Zoals Brat Pitt in Fury zegt: Idealisme is vreedzaam, geschiedenis is gewelddadig. Onze Tweede Kamer is alleen bezig met het eerste!
Is dit werkelijk nu het hoogste dat de democratie ons kan brengen? Deze infantiele en politiek-correcte gesmoorde vorm van wat hier in NL als "discussie" of "debat" wordt gelabeld ? Of is het de waardeloze manier waarop de democratie wordt uitgevoerd?
Scheffer (PvdA) , het multiculturele drama 29 januari 2000 . retro.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/sch...
"Is dat niet te zwartgallig? Nee, lees onder meer de recente `Rapportage minderheden 1999' van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), een studie gewijd aan de positie van allochtonen in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. Hoewel de verschillen tussen en binnen de etnische groepen aanmerkelijk zijn, lijkt de algehele situatie zorgwekkend. Gemiddeld hebben de allochtone kinderen een aanmerkelijke achterstand in cognitieve ontwikkeling en taalvaardigheid, waardoor de toegang tot de betere banen is afgesloten. In Turkse en Marokkaanse kring treft men meer dan elders kinderen aan zonder enig schooldiploma. Er is volgens het SCP een `aanzienlijke talentenreserve'. Toch blijft de kloof tussen autochtone en allochtone kinderen groot en groeit die zelfs volgens sommige onderzoekers."
En dan hoeven andere culturen niet eens het probleem te zijn. Het probleem is de agenda van de islam. Maar die olifant schijnt te groot om gezien te worden.
Kwestie 2 is dat het streven naar multi-cultuur een rare doelstelling is.
Het is een toevallig bijverschijnsel als je buitenlands talent een plek wil geven in Nederland.
Goed zo Marjen!!
Ik zet het nu echt uit. De stupiditeit van al die kamerleden is te stuitend. Ze luisteren niet en herkauwen alleen hun eigen lulverhaal elke keer bij wijze van "interruptie"
Toch grappig: iets kopiëren van Jesse
En Kuzu die stelt dat juist een Minister van Buitenlandse Zaken in staat moet zijn de etnische verschillen niet te laten spelen krijgt als antwoord dat een Minister van Buitenlandse Zaken in staat moet zijn om verschillen bij te leggen. Ook in bijtende situatie's waar een regeringshoofd te ver is gegaan met hele foute uitspraken.
Gisteren stelde GS de vraag: "Sinds wanneer is de boodschapper de eeuwige boosdoener?". www.geenstijl.nl/5143693/hoe-houdt-he...
En exact dat zien we hier ook.
Boodschapper Stef Blok is de eeuwige boosdoeners.
Alle anti-Blok sprekers zijn moordlustige wegkijkers die alleen de vleiers willen horen en dan alleen dat willen horen dat in straatje past. Gelijk Tigranes waar Plutarchus in de oudheid over schreef (En die ik eergister ook aanhaalde).
"Since the first messenger who told Tigranes that Lucullus was coming had his head cut off for his pains, no one else would tell him anything, and so he sat in ignorance while the fires of war were already blazing around him, giving ear only to those who flattered him ..."
penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/T...
En dat is exact dat de anti-Blok sprekers typeert.
Ze willen de waarschuwing die besloten ligt in de gewraakte boodschap van Tef Blok niet horen.
Ze vinden dat Stef Blok zijn kop moet rollen, net als Tigranus die de boodschapper onthoofdde.
Ze willen allen vleiende woorden horen, hebben alleen oor voor lofredes op hun nep-ideologie. Net als Tigranus.
Ondertussen woedt de oorlog (tegen de democratische waarden en normen van niet-islamitische staten, w.o. NL) rustig door, en komt ze steeds dichterbij.
En hoe liep dat af? Tigranes werd verraden en verslagen.
Zo zal het ook NL vergaan als NL de plannen van de anti-Blok sprekers navolgt.
Keurig, ende mee eensch !
Hier idem.
Btw enige tijd terug op npo een intervieuw met ex premiers waarbij ook Wim Kok moest toegeven dat multicultipolitiek mislukt was.
Het links facisme ook binnen publieke en overheidsorganisaties neemt vormen aan waarbij de spaanse inquisitie zou likkebaarden, de term multicultikerker lijkt in deze gerechtvaardigd mogelijk voor heel nl. Ook de vs ambasadeur prees de voorheen nederlandse waarden en begreep dat we daar best voor mogen staan.
Dan gaat het niet om religie maar waarden en gedrag. Preferentie van groepen die ook dik scoren op de DSM 5 behoren niet in het openbaar bestuur,en dan heb ik het niet alleen over vreemdelingen
Klaver , lul niet zo.
Ik heb hem nog nooit op iets anders kunnen betrappen. Bij linkse studentenmeisjes schijnt het overigens wel goed te vallen.
Het fijn fileren van minister Stef Blok is begonnen hoor, de enige kabinet minister die wel de multiculturele waanzin heeft durfden te benoemen.
Eens.
Wat willen ze nou eigenlijk bereiken met dit nepdebat?
Wedstrijdje wie het verst kan plassen?
Wie het beste is in woordspelletjes?
Camerageilheid?
Zelfpijperij?
as nepverkiezingen?
Verslaafd aan de interruptie microfoon?
Een uren durende Zendtijd voor Politieke Partijen.
Laten zien dat ze deugen. Terwijl iedereen die gewoon op straat rondloopt al langer ziet dat het fout gaat met de multiculti-maatschappij.
Zichzelf profileren natuurlijk. Dit komt iedereen goed uit. Toneelstukje voor de bühne.
Blok is nu een makkelijke prooi en hier kan je nu makkelijk op schieten om je deugdzaamheid voor de partij te bewijzen.
Dijkhoff is tot nu toe de enige met een goede argumenten en de rest wil alleen maar deugen.
Links voer voor de deug-npo en de talkshowtjes. Anders weet de msm niks te brengen of te indoctrineren.
-deugpeopagamda, zoals Goldfinger Schrift.
-Dat Blok zijn kop gaat rollen en hij vervangen door bijvoorbeeld Kaag.
-Dat de aandacht word afgetrokken van het verband tussen "Suriname is een gefaalde staat", moord-MP Bouterse, en de surinaamse banden met de OIC.Iets waar Wilders het 8 jaar geleden over had, maar dat werd door de MSM in NL doodgezwegen. www.caribbeanmuslims.com/dutch-anti-i...
Nee Klaas Kurieus, wat pas echt curieus is, is dat je prikkelende uitspraken doet om te prikkelen, en als daar niet op gereageerd wordt je niet zelf het initiatief neemt om de prikkelende uitspraken te nuanceren.
De multicultuur is de sprookjeswereld van de linkse kliek en kritiek hierop is automatisch een cordon sanitair voor de criticus.
Het deugen, erom heen draaien en het politiek correct zijn is belangrijker dan de waarheid vertellen en de problemen aan te pakken.
Blehhhh
Zelfs Merkel, gelooft er nier meer in:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
kamervragen!
Merkel is een trekpop.
Merkel Ferkel hoort achter de tralies. Levenslang.
Daar istie. De carnavalist van de vvd... daar gaan we...
Als ik D66 was dan zou ik toch maar voorzichtig zijn. Mocht dit leiden tot een crisis en het kabinet valt dan zit D66 zwaar in de shit bij een volgend kabinet en ook daarna. Je weet het wie breekt betaalt.
Waarom hebben ze uberhaupt voor Blok gekozen voor deze ontzettend belangrijke ministers post? Dat is toch geen goede vertegenwoordiger van je land? Ziet er niet uit man. Als hij dan ook nog zo'n domme uitspraken doet heeft de coalitie een mooie troef in handen om deze fout recht te zetten.
Dat was inderdaad niet slim maar ze moesten wat na Halbe.
Blok is een beetje de vliegende keep van de VVD.
Han was geen optie want gezondheid en sluimerend akkefietje, van Baalen ligt niet zo heel lekker VVD-breed en een andere optie zie ik zo snel niet.
Tja, alle integere VVD-ers zijn al afgetreden, dus ze moeten het nu zien te rooien met het minder frisse volk.
Ten Broeke was een goede geweest. Maar we weten nu waarom hij het niet is geworden. Zonde.
Ten Broeke was een messensteker. Prachtig dat die is opgerot.
Merkel, Sarkozy, Cameron en Verhagen zeiden in 2010 en 2011: "De multiculturele samenleving is mislukt".
Wat raar dat de 'wereld' toen niet boos was. Wat raar dat er toen geen debatten waren in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Wat raar dat we toen alleen maar dachten "hmja, dat klopt wel" en dat we nu net doen alsof de nieuwe Hitler is opgestaan.
Precies. En ook heel vreemd dat niemand dat tijdens dit debat heeft gememoreerd. Huiswerk niet goed gedaan?
Mag ik even over mijn nek gaan, heer Pechthold? Gruwelijke deuger dat je er bent.
Thieme is best een lekker ding, maar ook religieus. Dus zou ik haar niet doen.
Thieme is zo links als de pest. Heeft met religie dus helemaal niets te maken. Dat ls slechts de interpretatie van atheïsten. Waar ik zo langzamerhand nog veel meer de pest aan krijg dan aan islamieten.
Zo, sexy hoor in dr zwarte outfit.
Toch wel weer apart hoe de politiek een hele andere werkelijkheid heeft. Heel fijn om te vernemen dat Nederland alles doet om asielzoekers het naar de zin te maken en hen daar alle ruimte voor geeft. In de praktijk wijzen de asielzoekers de Nederlandse samenleving (muv de uitkeringen, sociale woningbouw, gezondheidszorg en de eeuwige Miele) af. Het is een eenrichtingsweg. De nieuwkomers klitten samen, mengen zich nauwelijks onder de oorspronkelijke bevolking, wijzen de rechtstaat af en dan hebben we het niet eens over de oververtegenwoordiging van deze groepen in de bijstand en de criminaliteitscijfers. Helaas ervaar ik dagelijks een heel ander Nederland dan dat de politici graag willen zien. Zou toch mooi zijn als Blok zijn ontbrekende ruggengraat vandaag terugvind en niets van zijn woorden terug gaat nemen. Helaas gat dit niet gebeuren na dit schijn-debat met voorgekauwde uitkomst.
Is het nog aan de gang. Kan geen werkende link vinden.
www.npostart.nl/live/npo-politiek
Dank u.
Juf Tiemen komt nu vertellen wat de dieren van Stef Blok vinden.
Mijn hier in Nederland wonende vrouw, komt uit een hele andere cultuur. Een cultuur waar zeer strenge immigratie eisen gelden (of beter gezegd je komt er vrijwel niet in). Een cultuur waar de doodstraf bestaat en uitgevoerd wordt (jl. juli zijn er 13 executies geweest). Een cultuur waarin zowel christelijke als islamitische religies (en religies in het algemeen) geen rol van betekenis spelen.
En die cultuur speekt mij ook aan; ik vind mezelf dan ook heel multi cultureel.
Hebben we het hier over moslimloos paradijs Japan..?
Waar oh waar (vandaan)?
U wint de broodrooster of de centrifuge.
Wat is uw keus.
Overigens Japan is niet geheel moslimloos, en er zijn ook christelijke kerken. Maar duidelijk is dat Japan niet zal islamiseren.
Overigens Japan is geen paradijs, laten we niet overdrijven.
Het is een land dat zich kenmerkt door een enorme hechte gehoorzaamheids cultuur waar het meest moderne naast het historische goed functioneert, dat is heel mooi, en dat waardeer ik enorm.
Maar Japan heeft zat problemen, niet zoals die van ons, maar ook verontrustend.
Elk land heeft problemen. Zolang dat geen problemen met de wereldoverheersende islam zijn valt het allemaal best mee, is in ieder geval te overzien.
Overigens Japan is niet geheel moslimloos, en er zijn ook christelijke kerken. Maar duidelijk is dat Japan niet zal islamiseren.
Memek | 05-09-18 | 11:35
Daar u de islam noemt in één adem met Christelijke kerken bent u gewoon àf. Christenen hebben de opdracht van de Zoon van God, Jezus Christus Zelf gekregen: 'verkondig(!) het evangelie tot aan de uiterste einden der aarde'. Niets meer, niets minder. Of weet u niet wat verkondigen betekent?
De islam verkondigt onderwerping door het zwaard, door gruwelijk geweld. Zoals we overal ter wereld kunnen zien.
Vraag van Blok, nadat hij door het stof was gegaan: ‘Zo genoeg, meneer Pechtold? Of moet ik ook nog een abortuspil slikken?’
Dat laatste zal moeilijk gaan maar in principe zou Pechtold daar natuurlijk vóór zijn. Met zijn Demonen66.
Ik wist dat onze politici achterlijk waren, maar zo achterlijk?! De multicul is zwaar mislukt en zal uiteindelijk of een burgeroorlog veroorzaken, of ons land gaat ten gronde zoals de landen waar deze paupers vandaan komen. Nederland is alleen maar zo succesvol door de Nederlandse manier van denken en doen, oftewel onze arbeidsethos en altruïsme. Alleen die twee ‘motors’ die achter ons succes zitten worden danig volgegooid met zand, intolerant vies woestijnzand. Dus Nederlanders zijn niet meer trots, willen niet meer delen ( want waarom werken voor een luie Afrikaan ), dat wil onze staat niet inzien denkt dat met de tijd en meer massa immigratie alles goed komt. Ze moeten ook wel, want ze zijn zelf de oorzaak van al deze ellende, ze moeten dan ‘de onderbuik’ gelijk geven, alweer. De onderbuik is een goede raadgever, zouden ze in Den Haag meer naar moeten luisteren ipv naar charlatans die ons laten betalen voor CO2 sprookjes en een multicul Europa.
Oke dus authentiek zijn en de waarheid spreken (Stef Blok) mag niet, maar van top tot teen nep zijn (Jesse Klaver) is wèl prima?
Dat is idd hoe heel veel domme Nederlanders denken ja.
Als je niet beter wist zou je denken dat het kuch debat gaat over een of ander vreedzaam eilandje waar alles pais en vree is.
Het gaat goffer om een narco staat waar de moordenaar bouterse de dienst uitmaakt.
Knettergek zou ome Geert zeggen.
Klaver is zich ook weer aan het profileren...... sufkut.
Jesse met zijn gelul over 'de wijken' , leuter maar lekker over de echte problemen heen, met je rare handgebaren.
Hij heeft er zin in; hij wil weten hoe er over Stef gedacht wordt in Berlijn, Parijs, Brussel, Madrid, Rome, Jeruzalem, Ankara, Moskou, etc, verder ook in Lutjebroek, Tietjerksteradeel en verder op Mars, Alpha Centaurie en op K-Pax. Hij zal z'n broodtrommeltje meegenomen hebben want voorlopig zijn ze niet klaar.
Het feit dat je wit bent is al racisme...
U bedoelt toch zeker blank.
Jesse Feras Klaver en alle andere deugmensen.
'We zien je'
Als hij zijn keutel nou niet had ingetrokken, dan hadden ze vandaag een debat kunnen hebben over de inhoud.
Na al dit ge-OH verlang ik nu al naar de nuchtere woorden van Dhr. Hiddema.
Dom geklets van Segers, met zijn voorbeeld van een Christelijke Ghanees. Het gaat om de islam die onze samenleving, inclusief de versie van het sprookje waar Segers in gelooft ,radicaal afwijst.
Voor de zetel meenemen roepers ......
Welke zetel?
De helft begrijpt niets van staatsinrichting maar heeft wel overal een mening over.
En men zich maar afvragen waarom men de mening van het ongeïnformeerde klootjesvolk niet serieus neemt.
Als Stef zijn zetel meeneemt vandaag dan is het resultaat 1 stoel minder in vak K maar ik denk niet dat hij met die zetel langs de beveiliging komt ;)
Het grote misverstand is nu dat ministers persoonlijk altijd 100% geloven in het beleid dat ze uitvoeren. Dat is natuurlijk lang niet altijd zo en dat weten al die verontwaardigde sprekers in de TK dondersgoed.
De ongeschreven regel is echter dat persoonlijke opvattingen niet geopenbaard worden door ministers.
Eigenlijk wordt Blok gefileerd omdat hij die afspraak geschonden heeft.
En eerlijk is eerlijk: als minister moet je je rol spelen, dag in dag uit gedurende 24 uur. Persoonlijke opvattingen openbaar je maar in huiselijke kring en dus ook niet bij semi besloten gelegenheden. In die zin zit Blok gewoon fout!
De waarheid spreken is nooit fout. Nooit.
"Persoonlijke opvattingen openbaar je maar in huiselijke kring en dus ook niet bij semi besloten gelegenheden."
Als dat je motivatie is om de politiek in te gaan, dan diskwalificeer je jezelf direct.
Hee eindelijk iemand die het begrijpt.
Hulde en verfrissend damsko!
@Amsterdamsko | 05-09-18 | 11:17
Het was dan ook geen openbare bijeenkomst waar Blok sprak.
@Rheia. Ach, 'de waarheid'. Er zijn altijd verschillende waarheden en voor minister Blok geldt alleen de waarheid zoals het kabinet die heeft gedefinieerd. Als hij daar van wil afwijken, moet hij het veel subtieler aanpakken en niet vriend en vijand verrassen met een sterk van het kabinetsbeleid afwijkende mening.
@BakkerHenk. Daarom is politiek niet voor iedereen weggelegd. Je moet die rol kunnen spelen: elke dag gedurende 24 uur.
@Berbaar. Graag gedaan. Iemand moet het doen. :-)
@Stormageddon. Klopt, het was semi-openbaar. Blok had in ieder geval niet de keiharde garantie dat het een besloten bijeenkomst was en dat zijn uitspraken nergens vastgelegd zouden worden. Dat is gewoon dom!
"Hij moet geloven in de kracht van de multiculturele samenleving"
Hoe graag je ook wil dat een multiculturele samenleving mooi werkt, dan betekent dat toch nog niet dat het onmogelijk is dat er, voor nu nog, ook problemen mee kunnen zijn? Pechtold zegt hiermee dat nuance en kritiek bij voorbaat verboden is, hoe kun je dan ooit hopen issues die er zouden zijn op te lossen als je het niet eens over mag hebben?
De Pavlov reactie dat elke opmerking over cultuur een opmerking over een ras is en dus racistisch zal eerst behandeld moeten worden, voordat verdere discussie zinnig is. Er zijn nou eenmaal verschillende ideologieën en culturen, anders zou er immers maar 1 zijn... en soms zijn die verschillen leuk en grappig en sommige zijn lastig en incompatibel met elkaar. Het ontkennen en verbieden van benoemen van lastige verschillen lost ze niet op, maar maakt ze erger.
Als je je inlaat met een figuur als Pechtold dan ben je verblind door zijn macht en beschik je over weinig eigenwaarde en kracht. Een zelfstandige vrouw zal zich never nooit inlaten met een psychopaat als Pechtold. Alle seinen staan bij hem op rood Als je het niet ziet ben je echt blind.
Het is weer een debat van filibusterende, evasieve babbeltjes met nietszeggende, verbloemende argumentaties.
Ik zag bloemetjes en bijtjes rond Seegers dartelen, en ook een klein regenboogje.
Wat doet Jezus in ons parlement?
Je suis Stef.
Het partijkartel voert onderling voor de buhne een nep debat,terwijl ze maar al te goed weten dat het vierde reich te brussel de lakens uitdeelt.
En de burgers maar denken dat ze in een democratie leven en wonen.
Knettergek zou ome Geert zeggen.
Mooi he... VVD stemmen en niet snappen dat je dan gewoon D66 stemt omdat ze binnen ALDE de lijntjes uitzetten. Heerlijk.
Voor een CU-er staat de kerk (net zoals bij de Islam) boven de staat.
D66 komt nogal eng dwingend over. meer zoals een dreigende kutmarokkaan doet of een mafiosi of een crimineel of een fundamentalistische moslim. Vooral dat laatste. Ze zouden toch niet onder invloed staan van Bilderberg en dus Saudi Arabië toch?? Het grote geld dat de hele wereld wil islamiseren zeg maar want onderdrukte mensen kun je makkelijker uitknijpen en overheersen. Kijk maar in Arabische landen.
Pechtold wil Blok dwingen om anders te denken. Dat gaat nogal wat verder als het bieden van de vrijheid van meningsuiting.
D66 gaat niet lekker daarom.
Ach de neo-koloniaal Segers vraagt zich af hoe geloofwaardig de minister nog kan pleiten voor het verspreiden van vluchtelingen over geheel Europa. Nou meneer Segers, daar gaan die landen zelf over. Als u een andere mening heeft dan is dat een zeer eng koloniaal idee dat veel beter thuis hoort in Nazi-Duitsland omstreeks 1934.
Seegers denkt nog steeds dat elke nieuwkomer een potentiële kerkganger kan en gaat worden. Door deze reli krijg je de boel dus nooit seculier in nl, en kan de baard rustig verder groeien.
En weer gaat er in Den Haag kostbare tijd verloren aan politieke familieruzies, alsof er geen belangrijker zaken zijn die aangepakt moeten worden.
Stel je voor dat ze echt zouden werken zo'n 1e dag na het reces, dat zou toch veel te efficiënt zijn?
D66 hoepel "Hij moet zeggen dat hij geen van de uitspraken meende." Als Blok dat doet zegt hij tegelijkertijd dat hij in die bijeenkomst heeft gelogen. En kan D66 dan een liegende minister steunen?
Wanneer je toegeeft aan dit soort onzin eisen (net als de andere hoepels) dan is het einde van de rede zoek.
Judas Seegers heeft over de zaak gesproken met een advocaat. Goed, vind ik een goed begin. Was Don de advocaat ook nog zwart en half ghanees. Ze delen hetzelfde geloof. Don is dus waarschijnlijk net zo'n gluiperige kruizenruiker als seegers. Goed. Vind ik een goed verhaal.
Zoals een echte CU'er dat doet... niet eerst Blok zelf aanspreken, maar achter de ellenbogen.
Als hij lef heeft zegt hij dat hij zich misschien wat ongelukkig heeft uitgedrukt, maar dat er geen woord van is gelogen. Dan maar geen minister.
In feite dwingt hij ook Stef Blok tot abortus.
What’s new?
Multiculturalisme oftewel 1 + 1 LOL : www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM&a...
Zou toch immens prachtig zijn als Blok zou zeggen; ik neem niets terug want sta voor de volle 100% achter mijn uitspraken. Dan maar opstappen en kan Pechtold zn woord houden en het kabinet laten klappen. Utopie, ik weet het.
Juist. Beter de rug recht houden, en dan De bal aan pechtold terugkaatsen. Want die wil sec Kaag op die post, en het kabinet heel houden.
Te mooi om waar te zijn.
Als hij opstapt komt er gewoon weer een andere faal-VVD-er voor in de plaats, lijkt me?
Ik hoop het maar verwacht het niet. luisterende naar die kwezel Segers.
Jammer. Gaat niet gebeuren. Blok heeft zijn zetel opgegeven toen hij minister werd.
@Not_again | 05-09-18 | 11:18
Hij stond niet eens op de kieslijst, klets toch niet zo dom.
De ultieme wraak van Blok is als hij moet wieberen, dat hij zijn zetel meeneemt. Maar daar zal hij te laf voor zijn.
dat zou een geweldig scenario zijn: als trap na voor het gebrek aan steun van de VVD gewoon de VVD een zetel afnemen. GoStefGo
Maak je niet druk. Er is al besloten dat Blok gewoon blijft.
@Deflatiemonster | 05-09-18 | 11:07
@ole guapa
Zucht weer een paar die er niets van begrijpen maar wel een mening hebben.
Blok heeft geen zetel behalve dan een stoel in vak K.
De domheid is weer sterk vandaag.
Ministers in Nederland zijn geen lid van het parlement.
En wat als Blok nou niet door de hoepels springt D66? Blazen jullie dan het kabinet op? Net nu je fractievoorzitter voor de zoveelste keer een schandaal om de oren krijgt en er nog geen begin van een opvolger is. Net nu je op MIN veel zetels staat.
Ik denkt het niet Job!
Ik hoop er zo op dat Stefke een aanval van rechte rug krijgt en heel dit meest perverse kabinet sinds de tweede wereldoorlog op de trein naar het Midden Oosten zet.
Kereltje Pechtold is over zijn houdbaarheidsdatum. Begint te stinken.
Het wachten is op de Hiddemeister, die zal hem de oren wel eens even wassen .
Het is niet zo handig voor een Minister van BZ om deze uitspraken te doen. Maar het is wel de waarheid!!! Vind het behoorlijk struisvogelpolitiek van de linkse partijen, dat ze niet toegeven dat een Multiculturele samenleving gewoon niet werkt. Zouden ze het onderzoek over Salafisme ook ontkennen? Wat een poppenkast
Waarom krijgt een partij als de PVDA met zo'n 3 zetels zoveel recht om te spreken?
Jij denkt dat je al in een Democratie woont? Nederland is nog lang geen democratie, dat gaat nog jaren duren. Darvoor moeten eerste het Koningshuis en de eu club (nexit dus) afgeschaft worden. Pas dan kunnen we gaan denken aan een volgende stap in de onwtwikkeling van den democratie. Tot die tijd wordt je geregeerd en leeggetrokken door Bea, eu club en de Shells van de wereld.
--
Teveel mensen zijn nog gericht op macht, dat is een wat ouderwets idee, en je raakt dat pas kwijt wanneer de generatie die nu de touwtjes in handen heeft afsterft. Dus nog even wachten voordat er iets gaat gebeuren.
--
Tot die tijd is het allemaal ter lering en vermaak.
.
Dat Stef Blok staande deze vergadering zijn ministerschap neerlegt en overstapt naar de PVV, dat zou een heldendaad zijn zeg!
Verbied ministers de waarheid te verkondigen....... Probleem opgelost!
Dat doen ze al de hele tijd zonder een verbod.
Hoe haalt iemand het in zijn hoofd. de waarheid te spreken over, en te twijfelen aan deze schitterende mythe, die wij in decennia van hard werken gecreëerd hebben en met veel pijn en moeite overeind trachten te houden, de multiculturele samenleving.
Go Blok, Go Blok, Go Blok!!
Deze leus kunnen voor- en tegenstanders samen roepen zonder de tegenpartij in de kaart te spelen.
Hoe en waarom kan en moet Blok zijn verhaal herroepen en zeggen dat hij er spijt van heeft. De man spreekt misschien per ongeluk, voor het eerst in zijn leven over iets de waarheid. Alles wat Blok heeft gezegd dat klopt en dat vindt ook elk weldenkend mens in Nederland. Als hij doet wat de regering nu van hem wil, blijft er toch niets meer van hem over. Een trekpop en niets anders.
Hij is dan ook ingehuurd als trekpop.
Wat zou nou toch die 'verrijking' zijn?
Rassenmenging, dat was ooit de gedachte. Het is een discussie uit de jaren dertig. Mengmenschen zijn meer vatbaar voor islamisering aan de ene kant[*] en moeten etnocentrisch nationalisme voorkomen aan de andere kant[**]. Toen het multiculturele samenlevingsconcept werd bedacht was de Islam nog relatief klein; < 500 miljoen in 1950. We gaan nu richting 2 miljard en voor wakker worden is het echt wel een beetje laat; dan maar liever ontkennen.
[*] Alfred Rosenberg, "Der Mythus des 20.Jahrhunderts"
[**} Graaf Coudenhove- Kalergi "Praktischer Idealismus", "Pan-Europa"
Kan me haast niet voorstellen dat dit alles opzet is. Slechts weinigen gaan zooo ver. Zoals bv Hitler zijn plannen doorvoerde.
Het lijkt me meer een zelftevreden naïef toelaten te zijn.
Het is twee voor twaalf en Europa moet onder het juk van die deugterreur vandaan. Want terreur is het. Waag het maar eens om op je werk of maatschappelijke instanties als sportclubs, scholen e.d. te zeggen wat je werkelijk over de Islam en immigratie denkt. Moet je eens zien hoe snel je hoofd op het hakblok van de deuginquisitie ligt. En tot nu toe met succes hé? Want jij verliest het.
Wat zou het geweldig zijn als Blok zijn uitspraken herhaald en sterker maakt.
Haha, ja, maar nee, dat gebeurt niet. Verassing.
(geen spelfout)
Drugsdealer en moordenaar.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat de elite ziedend is, dat iemand uit hun midden zegt wat het volk denkt. Is hij nou helemaal gek geworden?
En for the record.
Er geloofd helemaal NIEMAND in de multiculturele samenleving. Nieuwkomers ook niet.
Blok heeft toch wel afgedaan. Gaat hooguit een "weggepromoveerd" ambtenaren baantje 3 hoog achter krijgen (met uitzicht op een muur) zodra hij uit de kamer gezet word. Als hij ballen heeft houd hij de eer aan zichzelf, spreekt gewoon de waarheid en stapt op.
hoop ik ook... een sorry voor de manier waarop, maar erachter blijven staan, en nog even aangeven waarom - ff de feiten opnoemen... dan een dikke vinger en hoppatee... wegwezen uit dit circus met abortus p. als ringleadert...
Blok zit niet in de Kamer. Was in eerste instantie ook niet beschikbaar voor een positieve in het kabinet, maar werd door Rutte overgehaald nadat brekebeen Zijlstra moest opbokken.
@H. Caulfield | 05-09-18 | 11:06
lol inderdaad maar de helft hier heeft een mening maar de ballen verstand van staatsinrichting, niet serieus te nemen.
Blok is de laatste jaren een beetje vliegende keep bij de VVD, die landt na dit avontuur of dat nu kort of lang duurt wel weer een mooie functie ergens.
Maar je vriending dwingen een abortus pil te nemen is wel ok Pechie? En haar daarna dumpen als een baksteen met poep er aan. Chique heur!
Eens. Als er iemand is die niet in de TK past, dan is het Pechtold wel!
Of roepen dat je de eerste eerlijke Rus nog moet tegenkomen ........ Of iets van die strekking.
Ha, Klavertje wil het kabinet zien vallen en Pechie wil alleen Blok wieberen.
Het gaat weer uitsluitend over partij-politiek. Niet over wat goed is voor Nederland.
What else. Het gaat al lang niet meer over de uitspraken van Blok. Dit gaat over partijbelangen...
Bij DENK (Kuzu) en Groen Links (Klaver) draait het om wat goed is voor "de islam" en de "moslimgemeenschap in Nederland". Met dat verschil dat binnen DENK dat iedereen duidelijk is, en de usefull idiots van GL in hun naiviteit Klavers dubbele agenda niet doorzien.
Laat gewoon het kabinet klappen, dat is beter voor iedereen (behalve die dwazen in 070)
Laat maar klappen als het zo moet. Zo zou ik er als Blok inmiddels ook in zitten. En dan Pechtold antwoorden, als je toch al weet dat je gewipt wordt: “De waarheid neem ik niet terug en ik verontschuldig me er niet voor. En al helemaal niet omdat D’66 dat wil. De multiculturele samenleving is gedoemd te mislukken als we op dezelfde weg doorgaan, en als dat is wat deze regering wil dan doen ze dat maar zonder mij”.
Vandaag kun je mooi observeren hoe de deugmaffia nog altijd regeert in dit land. Hoe ze nog altijd in staat zijn en de macht hebben om onwelgevallige meningen over de diversiteitsmaatschappij en immigratie te onderdrukken en af te straffen. Want de Fortuijn “revolutie” ten spijt, zijn de consequenties van het zeggen wat ieder weldenkend mens weet, nog altijd niet mals. Blok moet op zijn knieën om vergiffenis smeken wil hij kunnen aanblijven. Mond dicht, kop in je reet en doorgaan met blijven volhouden dat de multiculturele samenleving wel een succes is. Want anders .........
Overigens is D66 aan het proberen Kaag op die plaats te krijgen, vandaar de heilige verontwaardiging.
De facto leidt ze het departement al na Halbe en de faux pas van Blok.
Feitelijk is ze natuurlijk ook veel geschikter voor BZ dan die 2.
@Berbaar | 05-09-18 | 10:57
Iemand die openlijk het palestijns terrorisme steunt en betaald is een gigantische afgang voor dit land. Andere landen kunnen dan met recht zeggen dat Nederland een failed state is
Zij voert in deze slechts kabinetsbeleid uit en dat wordt in deze kwestie gesteund door een overgrote meerderheid van de tweede kamer.
@Berbaar | 05-09-18 | 10:57
Ze is gehuwd met een hoge functionaris vanm Al-Fatah, een organisatie verantwoordelijk voor de grootse sabotage-actie tegen Nederland na de oorlog, en dus ipse facto 100% ongeschikt voor BZ.
@Berbaar | 05-09-18 | 11:12
Nee, ze heeft inzage in gegevens naast het kabinetsbeleid dat ze uitvoert. Of dacht je dat er ook geen enkele ophef was als ze getrouwd was met een Russische kabinetsmedewerker? Dat ze gesteund wordt door een overgrote meerderheid van de 2e kamer zegt enkel en alleen iets over de kwaliteiten van dat deel van de 2e kamer.
Ik lees wel eens fictie en non-fictie waar de sociale Ordnung muss Sein wordt beschreven in de communistische Sovjet-Unie. (Hetzelfde vond plaats in landen als Cuba en China.) Ik zie parallellen met de toon en intentie van Pechtold.
Je ziet het ook in de VS en West-Europa als geheel. Er bestaat blijkbaar een narratief waarvan niet mag worden afgeweken. Indien dit wel het geval is dan moet je worden afgemaakt.
De drie-eenheid politiek, academie en media doen er alles aan een schijnwereld op te houden. Ik vraag me af of de personen werkzaam in deze instituties echt geloven in hun waanideologieën, of het enkel om macht/domineren gaat, of dat het een collectieve geestesziekte is (aan de top komen enkel idioten bovendrijven). Het zal wel een combinatie van de drie zijn.
Nederland is inmiddels ook een failed state, getuige dit debat.
Is het de EUSSR die politici dwingt om te liegen?
www.spiegel.de/politik/deutschland/int...
Je kunt nog beter een penthouse achterover drukken en een vrouw tot abortus dwingen dan de waarheid zeggen.
Inderdaad, de waarheid mag in dit verkwanselde land al lang niet meer zegevieren.
De linkse kerk is tegenwoordig strenger dan de kerk. Een beetje de waarheid spreken, hoe durft die Blok.
Linkse mensen hebben geen geweten.
Blok zit er een beetje bij als een geslagen hond ..
Als de hyena's weer tot rust zijn gekomen, wat is dan de winst voor Nederland? Nul.
Zit weinig anders op voor Blok.
Ach 2 uurtjes doorbijten en dan weer moedig voorwaarts, gun de fractievoorzitters ook even hun momentje zo net na het reces.
Meer als ooit is de kloof tussen burger en politiek zichtbaar in dit debat. Excuses aanbieden? waarvoor? Ik heb nog geen 1 voorbeeld van een geslaagde vreedzame multicultisamenleving gehoord van alle huilers. Iemand?
Kom op nou, de Bijlmer is een groot succes gebleken.
Pechtold ging ook geen moment in op de inhoud van de woorden van Blok. Alleen maar dat mensen zich wel eens gekwetst kunnen voelen door die woorden. En dat moeten we toch niet willen...
Vreedzame multiculturele samenleving bestaat niet en kan al helemaal niet vanuit de politiek afgedwongen worden. Verschillende culturen in dezelfde leefruimte tolereren elkaar hooguit maar das dan ook alles.
Blok is een idioot, de heel kamer zit vol met idioten. Ook die van de PVV en FvD. Ik hoop dat het kabinet hierover valt. Is het dit niet dan volgt er wel een ander dingetje. Dit kabinet maakt de 4 jaar niet vol. Daar durf ik wel een goed flesje wijn op in te zetten. En dan verkiezingen.......... waarna de VVD weer de grootste is. Want ook dit land wordt bewoond door louter idioten. Nog een paar jaar en dan maak ik dat ik wegkom uit dit door God en Jan en Alleman verlaten land. Voor mijn part wordt het een islamitische staat. Het beste land om te wonen is Griekenland.
Jas, PVV en FvD zijn niet effectief. Je kan ook niet stemmen, maar de VVDers stemmen wel.
Het is simpel: Beggers can't be choosers.
Dit kabinet gaat niet vallen en zal de 4 jaar koste wat kost altijd volmaken, 3 van de 4 partijen staan op zwaar electoraal verlies
Die snor vind ik toepasselijker bij Herr Pechtold! Blok zei tenminste wel de waarheid.
"Hij moet beloven te geloven in de kracht van de multiculturele maatschappij"
Deze zin zegt zoveel over hoezeer de huidige generatie politici zijn losgeweekt van elke vorm van realiteit. Dit is werkelijk stuitend, want het betekent dat zelfs als men zich realiseert dat men een ramp aan het veroorzaken is, men dat simpelweg zal blijven ontkennen.
Deze zin onthouden en elke d66-stemmer in het gezicht smeren.
De kracht van de multicul?!?! Er is geen kracht, alleen een land dat is verkracht, door die multicul!
Zei Asscher nou dat Peggold aangerand reageert?
Suriname(rs) een gefaalde staat noemen. Daar moet Stef Blok zich nu over verantwoorden.
Maar, let op!
Suriname is, net als het herkomstland van Jawed S., een lid van de OIC (organisation for Islamic coöperation).
nl.m.wikipedia.org/wiki/Organisatie_v...
De link die ik in het topic bij Jawed S. plakte, past ook hier. Want wat zei Stef Blok nog meer in die brief?
"Nederland is geen lid van de OIC ...
Mensenrechten in de Islam ...
op gespannen voet met delen uit de ‘Universele Verklaring van de
Rechten van de Mens’. In Nederland gelden de basiswaarden en
grondprincipes van de democratische rechtsstaat, en het recht op vrijheid
van meningsuiting wordt beschermd in de Nederlandse Grondwet."
www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...
En zo is het, Stef Blok!
O ja .., Kuzu, Marijnissen, Asscher en Pechtold zijn stuk. Ze snappen het niet. Ze blijven vanuit hun NLse eierdopje naar de wereldpolitiek niet. Ze zien het grotere plaatje niet. Ze hebben niet door dat de democratische waarden en normen van niet-islamitische landen worden aangevallen. Overal ter wereld. En (bijna) zonder uitzondering altijd door islamitische landen (En OIC leden).
Ook in dit geval met (OIC lid) Suriname en de gewraakte gefaalde-staat-uitspraak.
niet = kijken
Zucht. Misschien moet ik de automatische correctie uitzetten ....
wereldpolitiek niet = wereldpolitiek kijken.
Heerlijk weer voor Pechtold en Ja ook Klavertje0 ging weer tekeer. Als ze maar goed letten op anderen hoeven ze hun eigen miserabele karakter niet onder ogen te zien. Het is precies hetzelfde volk wat bij de ideologie Islam hoort. Exact hetzelfde kutgedrag. Niet alleen BNers als zij hebben er last van. Een behoorlijk groot deel van Nederland heeft ook totaal geen zelfinzicht.
Noem hem nou eens bij zijn echte naam: Yasser Ferras.
En vraag je af waarom deze lijder van de GL zich moet benoemen van een schuilnaam.
D66 wil Kaag op die post, dat is wat je hier ziet.
Haha, die Geert. Kan ook nog goed voorspellen...
En daar zijn ze... de 4 vragen van abortus penthouse
Zo te horen aast Pechtold op Blok's baantje als minister van BZ...
Daar komt Pechtold met de Trump/Poetin joker weer.
Je kunt zijn woorden laten inslikken, maar iedereen weet hoe hij er werkelijk over denkt. Of men schikt zich er naar, of men gooit hem eruit. Zal wel het tweede worden...
Heil Obersturmbannführer Blok!
Pechtold, wat ben je toch een vies, gluiperig mannetje.
Arrogantje Penthouse. Ruggengraatloos zwabbertje
Tjsa, dat kunnen we niet hebben natuurlijk. Het moet niet gekker worden, kabinetsleden die zomaar de waarheid spreken.
Waar marijnissen gisteren nog een goed statement uitbracht, is dit weer eens bollocks.
En wat is Wilders een goeie spreker, open vacature bij de pvv en dan nu die vieze slijmbal.
HAHA, dat smoelwerk van Pechtold toen Wilders hem het gras voor de voeten wegmaaide. Geniaal!
en ze dan toch stellen... wat een kwijlebal... abortuspil iemand?
President was? President is (weer). En haha eiland, leuk.
Is die vriend van Pechtolt al vrijgesproken van die 12 moorden?.
Geert neemt mooi de wind uit de zeilen van Pechtold.
Leuk om te zien hoe Dijkhoff door Kuzu wordt afgeserveerd. Belooft een leuk ochtendje te worden. Zettumop Geert.
De migranten en moslims in Nederland weten niet wat ze horen... dit geeft hun het gevoel dat ze met hun integratie op de goede weg zijn.
Sorry... ik schrijf het verkeerd----> dit geeft hun het gevoel dat de Nederlanders met hun integratie op de goede weg zijn.
Blok heeft gewoon gelijk. Kinderbeul Mark Harbers mogen ze van mij oppakken.
Als je claimt dat praten over genetische verschillen bruine sporen nalaat dan schaar je je eigenlijk ook al in de rij van lieden die vinden dat Blok niet mocht zeggen wat hij zei.
Dát er verschillen zijn tussen etnische groepen lijkt me evident. In hoeverre die genetisch en in hoeverre ze cultureel bepaald zijn moet gewoon bestudeerd en vervolgens benoemd kunnen worden. En als je dan concludeert dat het ‘alleen maar’ cultureel is dan zul je toch weer moeten uitzoeken waarom etnische groepen de cultuur hebben die ze hebben.
Om even aan te tonen hoe diep het zit, op NU.nl lees ik zonet net dat Universiteit Utrecht, het Trimbos-instituut en het Sociaal en Cultureel Planbureau (die gelukkig helemaal niet vooringenomen of gekleurd zijn) gezamenlijk onderzoek hebben gedaan naar gedrag van Nederlandse scholieren. Eerst lees je iets over werkdruk, daarna over onveilige sex, daarna over roken, daarna over drinken en daarna over gamen, waaruit blijkt dat het op het vmbo allemaal erger gesteld is met de gezondheid dan op het vwo (joh, gaat een laag IQ gepaard met een lagere gezondheid?), om vervolgens geheel offtopic ineens abrupt af te sluiten met de opmerking dat er op het vmbo "minder tolerante opvattingen ten aanzien van minderheden heersen". En ineens besef je je dat die laatste opmerking, die totaal uit het niets verschijnt, waarschijnlijk de opzet van het hele onderzoek was.
Stef Blok moet door 4 hoepels springen, die die zwierbol van d66 overeind houdt? Blok heeft met fietsen al problemen, dus dat wordt nog wat ...
Greet is trouwens weer lekker op dreef.
Ach, meisje Marijnissen, het is dus toch weer allemaal onze schuld...
Marijnissen met een ode aan de NL immigranten die zij liever lokaal wil gaan opvangen.
De "debunking" van Blok zou toch heel simpel moeten zijn voor "links": geef simpelweg een handvol voorbeelden van succesvolle multi-culturele samenlevingen. Die zouden er toch voldoende moeten zijn.. toch?
Zwitserland, Ijsland, Burkina faso, El Salvador.
hahaha. precies wat ik ook dacht. De VS. ook zo'n succes
De gevangenis.
Als Blok dat lijstje van D666 gaat afwerken dan kost dat de VVD heel veel volgers en is de waarheid voor goed uit de politiek verdwenen.
D66 zegt vaker dingen waarvan iedereen zegt dat ze niet juist zijn.
a. de multiculturele samenleving is een verrijking voor Nederland... dit hebben ze van de oude PvdA overgenomen want in 1965 bestond D66 nog niet
b. het grote EU van 28 lidstaten is goed voor de welvaart van multculty Nederland...
de EEG van 12 lidstaten in 1990 was een stuk overzichtelijker en veel minder duur (geen Oostbloklanden en lang niet zo veel dure ambtenaren in Brusssel)
In 1990 bestond D66... 24 jaar - toen waren ze nog te jong om dit te snappen.
Thans is D66 28 jaar ouder en nu snappen ze er nog geen reet van.
Wie kijkt dit in 2018?
Ik luister, ongelooflijk wat een deug theater, is dit werkelijk wat de democratie wil? bizar. ik hoop toch ook dat Wilders straks een partij olie op het vuur gooit of dat er iemand is die zegt dat het prima was.
Arafat sigrid als vervanger lijkt me een miljarden verlies, een politiek gekonkel trap tegen rechts stemmend nl net als in rotterdam.
Ligt het aan mij of doet die TK link helemaal niks meer?
www.npostart.nl/live/npo-politiek
Deze werkt bij mij wel.
De Netwerkbeheerder ligt waarschijnlijk te neuken met een d66 stagiaire. Even geduld dus.
Slotbetoog: Kaag is beter, maar de kaarten zijn geschud. Laat Blok zitten en praat eens wat minder over flauwekulgeneuzel.
Dan zit je echt in een slangenkuil, met d66 als "partner".
Dit toneel toont aan hoe de VVD zich laat knevelen door een linkse minderheid die geen gelegenheid laat liggen om zich te profileren.
En dat geeft precies de verkeerde richting de voorrang die het niet verdient.
Blok draait maar iedereen weet dat hij gelijk heeft. Net als al die gasten op het Witte (sic) Huis die Trump een idioot hebben genoemd maar dat nu ontkennen. www.telegraaf.nl/nieuws/2519136/stafc...
Suriname is natuurlijk geen eiland.
Unity by Diversity.
Gaat never nooit lukken.
@Kanarie
Goede powerquote!
Het maken en instandhouden van de maakbare meerderheid... dat is het hele punt. Diversiteit wordt ingezet om te voorkomen dat er één groep dominant wordt binnen de meerderheid. Dat gaat goed totdat de niet maakbare minderheid de meerderheid vormt, dan gaat de matschappij kennis maken met de Nieuwe Maakbaarheid: iedereen hetzelfde *of anders*. Ik ben benieuwd naar de ingebouwde beschermingsmechanismen om de democratische, inclusieve, diverse en multiculturele samenleving te behoeden voor overname door autocratische, exlusieve, eenzijdige en monoculturele minderheden. Het lijkt er niet op alsof "men" dat erg belangrijk vindt overigens, een teken aan de wand.
kindapaas | 05-09-18 | 10:54
Eerst dacht ik dat we aan het terug gaan waren naar de middeleeuwen. We gaan echter veel verder terug, we zijn op weg naar een Tribale samenleving.
Pechtold die moet wat zeggen ja, die moet met zijn prive kwesties, gewoon zijn bek houden (waar zijn de verongelijkte vrouwen met zijn gedwongen abortus?). En blok, die had zowiezo vanaf het begin van deze ophef, gewoon voet bij stuk moeten houden. Het recente ondezoek over de salafisten steunt zijn bewoordingen namelijk ook weer, de witte genocide die momenteel in zuid afrika gaande is, idem dito. Langzamerhand beginnen er steeds meer stemmen in de reguliere media, onderzoeken etc te komen, die met andere bewoordingen, blok in het gelijk stellen, the tides are turning ....
Ondiep in de genen zit het vermogen tot blut und boden, tot een ubermensch (die later geinfesteerd door inteelt blijkt) Onze genenpoel verrijkt door niet met familie van familie kinderen te verwekken.
Heeft Suriname nou ineens zoveel vrienden of heeft Blok nou zoveel vijanden? Ik vrees het laatste.
Er blijkt gewoon niets aan de hand te zijn in Suriname. Het is een voorbeeld voor vele landen.
BozePaarseMan | 05-09-18 | 10:34
Het staatshoofd van Suriname is nog steeds onderwerp van een proces, over het plegen van moorden e.d.
Zijn zoon is veroordeeld voor drugsgedoe.
In 2010 was het Merkel die het voortouw nam om de multi culti als volledig mislukt af te schieten. Vervolgens kwam Sarkozy enzovoorts om dat te bevestigen.
Geen haan die er naar kraaide.
En nu zegt Blok o.a. hetzelfde en de shit hits the fan......
Ja we functioneren gewéldig met al die religies en nationaliteiten. Echt helemaal top hoor Asscher! Het is hier net de jaren '50 weer. Gezelligheid en gemoedelijkheid ten top. Hartelijk dank hoor!
Is dat dezelfde Asscher onder wiens bewind op Sociale Zaken de Poolse fraude is ontstaan? Die Asscher?
Als Blok een echte kerel is dan zegt hij dat hij er geen millimeter van terugneemt en dat hij niet zwicht voor de linkse politieke terreur. Van de waarheid hoef je ook geen afstand te doen. Waarom zou je? Blok zou moeten opstappen uit de politiek als hij zijn eigen partij niet meer achter hem krijgt. Politici moeten immers geloofwaardig overkomen en dat natuurlijk nooit als hij eerst terechte en prima geformuleerde kritiek uit op de diversiteitsramp in dit land en dan vervolgens onder druk het tegenovergestelde. Blok krijgt vast een mooie baan ergens en dat gun ik hem ook.
Pechtold heeft wel een héél grote waffel nu. Zal gaande het debat wel een steeds kleinere worden, met uiteindelijk een zacht stemmetje dat de gretige journalisten zegt "niet echt gelukkig" te zijn met de antwoorden van Blok.
Dat kabinet wordt niet opgeblazen, dat staat vast. Pechtold trekt voor vandaag even een veel te grote linksdraaiende broek aan om goede sier te maken richting de kiezer en richting -je weet maar nooit- potentiële regeringspartners.
De debatten van vandaag gaan overigens maar om één ding: het oplappen van de taboes rond multikul. Essentiële vragen over de problematieken die door Blok in zijn praatje zijn aangeroerd zullen niet gesteld worden.
"Zoiets doe je niet, Stef, dat is eens maar nooit meer. De taboes moeten overeind blijven. Denk eens aan Wilders, aan Baudet en pas op de winkel!."
Ik ben die Blok spuugzat! Zijn uitspraken zijn open deuren die ieder normaal functionerend mens kan bevestigen, niets nieuws in de leugenachtige multiKul (K van flauweKul). Meneer Bolk's eindeloze excuses echter zijn stuitend!
Wat de hele toestand zo walgelijk maakt is het geschreeuw van de nieuwe fascisten die deze laffe regent nu over het marktplein van de multiKul naar een schavot slepen.
Ik haat massa-hysterie en volksgerichten. Maak het kort graag en stop jullie slachtoffer netjes onder de grond.
Wat des te erger is, is dat de VVD dit allemaal lijdzaam lijkt toe te staan.
Ik vind het eigenlijk wel vermakelijk om VVD-er Stef Blok zich in allerlei bochten te zien wringen.
Vvd stast alles toe zolang Rutte zujn dividend belasting maar kan doordrukken.
Blok zal er wel het veld voor moeten ruimen.
Wat een poppekast,wat een misselijk makende zooi in die 2e kamer.
En voor Blok heb ik ook geen respect gauw draaien als hij kritiek krijgt.
Wat een slappelingen allemaal
Je hoopt ergens dat Blok met een heel rapport komt om zijn beweringen te staven om vervolgens de microfoon te laten vallen zonnebril op te zetten en de kamer uit te marcheren..
Gaat niet gebeuren.
Nou, in het geval van Suriname lijkt me dat toch wel een inkoppertje. Zodra Bouterse 1 stap over de grens zet, gaat ie 12 jaar brommen. Dus kom maar door.
Laat me dromen!
Daar wil ik wel luister en kijkgeld betalen ja.
@chemokar 11 jaar voor coke smokkel en dan loopt het proces over de moordpartijen nog.
Zijn zoon zit vast voor coke en wapenhandel in de USA, moet 20 jaar opknappen en was het voormalig hoofd van de Surinaamse veiligheidsdienst.
Failed State of niet?.
.. excuses aan Aboriginals .. WTF?
Je zou toch verwachten dat juist die Aboriginals niet echt heel blij zijn met hoe de Engelsen zich in hun land hebben gedragen.
@ TheEgg | 05-09-18 | 10:30
Ik vroeg mij alleen af waarom Blok daar excuses zou moeten maken volgens Kuzu.
Die tekst van Pechtold (WTF!). "IK (Pechtold en Co.) BEPAAL... wat U zegt, denkt, vind en voelt, ander bent u niet welkom" (en zou ik u zo naar Siberië sturen). Mensen... dit is een ideologie aan de extreem-linker zijde van het politieke spectrum! En ik ben er erg bang voor!
Pechtold is zo gek als een deur, en elke politicus die zich de les laat lezen door deze debiel is nog gekker.
.. onfatsoenlijke fatsoensrakkers als Pechtold horen in hun lederhosen met daaraan een riempje met een dolk en daaronder een witte onderbroek thuis in de Privé.
Kuzu lees ook even:
nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij_in_he...
Blok zit er bij als iemand die nu al weet dat dit zijn laatste werkdag is. En dat zal het ook wel zijn. Jammer. Hij zei gewoon zoals het is.
Eindelijk een politicus die niet liegt, is het weer niet goed...…….
Niet liegen is verboden voor vvd-ers.
Wie realistisch is binnen de politiek kan daarna alleen nog geloofwaardig blijven door stand te houden. Wie "sorry" zegt voor inconvenient truth is AF.
Suriname is geen eiland en de cokedealer is nog steeds president
Dijkhoff uit de bocht: "Nou, dit zijn wel heel existentiële vragen. Over xenofobie ben ik, vrees ik, zeer pragmatisch."
En Jesse Klaver is er als de kippen bij om Kuzu te helpen om Blok op te knopen.
Dat zegt eigenlijk niets.
.. lachende hyena's. Doet mij eraan denken dat Rutte nog niet op een podium klom om rust te brengen in het PC kippenhok van de polletiek.
Ah, volgens de AKP partij knuppelen we hier alweer de hottentotten door de polder.
Adobe Flash? Dacht het niet!
Ehmm, van Rossem: Suriname is geen eiland, en een drugslord was daar geen president, maar is daar president.
In nomine Patris et Filii et Diversitas Sancti. Amen.
Blok met gewoon vertellen dat het in een besloten club was besproken, EN privé is.
Fucktards van d666.
Allemaal leuk en aardig, dat rookgordijn, maar heeft iemand ondertussen al een succesvolle multiculturele samenleving gevonden?
Ja. Nederland. We zijn zo succesvol dat een Afghaan die in Duitsland verblijft, naar Nederland komt reizen om een paar Amerikanen aan het mes te rijgen. Is dat niet multi-cultureel genoeg?
Denk: Hoe kun je praten over multi-etnisch als je leider praat over oorlog tussen het kruis en de halve maan?
De armeense genocide ontkent en vindt dat Nederland in lijn met Turkije alles moet doen en slikken.
Een meerderheid van de VVD-kiezers (zie peiling De Hond) is het met de uitspraken van Blok eens. Zij hebben Blok op die plek gekozen om hen te vertegenwoordigen (via de kamer dan). Wanneer Blok door het stof moet voor een gedachtegoed die de achterban van VVD deelt, dan is het wel een erge vorm van zelfkastijding die opgelegd wordt door Pechtold en de zijnen. Wanneer de VVD dit accepteert laten ze weer eens zien nauwelijks over politieke ruggengraat te beschikken.
'Beloven te geloven in de kracht van de multiculturele samenleving' bewijst maar eens dat het globalisme de religie heeft vervangen. Alles moet geofferd worden op het altaar van de culturenregenboog. Dat niets maar dan ook helemaal niets wijst dat meerdere botsende culturen samen heel vredig met elkaar kunnen samenleven, laat staan krachtig en succesvol, is hierbij kennelijk niet relevant. En laat dit nu net de gewraakte these zijn van Blok: noem eens een land op waar dit wel succesvol kan. Dat dit land niet bestaat doet er niet toe, dat Blok gelijk heeft doet er niet toe, het gaat om de toon, de TOON! Dat is leuk bij de lokale tennisclub, maar van politici zou je wat meer mannelijkheid willen verwachten.
Dit hele kabinet straalt trouwens zo weinig eendracht, bezieling, passie en vreugde uit, het lijkt wel een Privé-avondje van Pechtold.
Rekent u er maar op dat die "erge vorm van zelfkastijding die opgelegd wordt door Pechtold en de zijnen" er gaat komen. Je kunt de bui van mijlenver zien hangen. Wat een slappe vaatdoeken hebben we toch ook als regering. Driewerf Bah!
Blok was niet gekozen en zat niet in de tweede kamer na de laatste verkiezingen.
Het enige waar hij aan gebonden is is het regeerakkoord.
Ik zeg toch via de kamer lieve Berbaar. Ik neem aan dat de gekozen VVD-kamerleden de bewindslieden met VVD-shirt kiezen op basis van hetgeen de VVD-stemmer voor gekozen heeft.
@MemeMagieIsEcht | 05-09-18 | 11:21
Nee, U heeft er inderdaad weinig van begrepen.
Kamerleden kiezen geen bewindslieden, die hebben daar niets over te zeggen.
Wanneer gaat die Kuzu nou eens op spraakles?
Laat hem eerst eens fatsoenlijk inburgeren.
BozePaarseMan | 05-09-18 | 10:24 |
Kuzu is hartstikke ingeburgerd. Niet in Nederland, maar hij is ingeburgerd.....
Ongeschoren zwerver die Kuzu.
Wat een misselijk makende vertoning. Al deze lieden wonen in veilige enclaves, ver van de diversiteit af. Wel hebben zij een oordeel over de achterblijvers die het niet zo breed hebben en veroordeeld zijn om te blijven wonen waar zij wonen. In alle verhevenheid veroordelen zij deze klein burgerlijke opstelling. Zij moeten de diversiteit omarmen, zij moeten afstand nemen van de Nederlandse tradities, de cultuur en het samenzijn door gedeelde door de geschiedenis opgebouwde waarden en normen. Wanneer komt de meerderheid in opstand tegen deze lieden en jaagt hen met pek en veren uit dit land.
Kuzu neemt plaats achter het lessenaartje. En meteen die triomfantelijke toon en rotkop. Ik zet het maar weer uit.
Blok had gelijk. Maar dat mag niet gezegd worden. #freeblok
Kuzu is het bewijs dat een multiculturele samenleving niet altijd positief is.
Er zijn twee dingen:
1) Dat de linkse kerk slechtheid door de vingers heeft gezien en daardoor diepe problemen heeft veroorzaakt betekent nog niet dat een samenleving als de Amerikaanse in NL niet mogelijke is.
*O, dat is er maar een*
Linkje is dood
Blok, hou je rug recht.
Blok gaat heeeeeeel diep buigen. Hij heeft zelfs de ruggengraat van Rutte geleend om vandaag door te komen en zijn baantje te houden.. Slappe drol.
Stef Blok moet weg want bewezen echt te dom om minister van buitenlandse zaken te zijn.
Maar ze hebben allemaal bewezen oerdom te zijn.
Ik hoop dat Blok ballen vertoont en schijt heeft aan wat hij de afgelopen weken als excuses of verzachtingen heeft aangebracht in zijn verhaal en dat ie er keihard achter blijft staan. Laat D66 en GL en de rest van de wegkijkers maar even wat voelen. Gaat niet gebeuren, daar niet van , dus hij moet dan weg.
Blok moet zich een kerel tonen en Peggold gewoon in zijn gereformeerde bek spuwen! Gaat niet gebeuren natuurlijk maar een man mag dromen..........
Grappig. Blok moet de multiculturele samenleving helemaal geweldig vinden. Andere smaken zijn er niet, dat namelijk zo afgesproken.
Ach een toneelstukje meer wordt het verwacht ik niet.
Mea culpa van Stef, de diverse fractievoorzitters van links tot rechts mogen wat puntjes scoren en dan weer over tot de orde van de dag.
Die hele 2e Kamer is een theater van de lach en vooral van de traan, geen stukje oprechtheid te bekennen.... toneel voor de bühne.
Je vriendin tot een abortus dwingen en een penthouse onder verdachte omstandigheden geschonken kregen horen gelukkig wel bij onze Nederlandse waarden!
Zou die penthouse eigenlijk een dekmantel zijn voor een Canadese arbortuskliniek?
Zal mij benieuwen of er nog witte vlekjes zichtbaar zijn op de zetel van de kamervoorzitsterin
Hij moet beloven te geloven in de kracht van de multiculturele samenleving. Als hij dat doet is hij een nog grotere rat als ik al dacht.
multicultureel en samenleving is een contradictie
"beloven te geloven" is ook bijna één....
litebyte | 05-09-18 | 10:15
Groepsleving.
Stef gewoon zeggen dat het een prive uitspraak was, dan kom je overal mee weg. Hij heeft gewoon gelijk trouwens. Dit is chantage, hij moet, hij moet, hij moet, anders....
Blokken die Failed Steef
D66, voor uw vrijheid van meningsuiting... Een godvergeten laffe deugkerk is het geworden, als Van Mierlo kon zou hij eigenhandig de stekker eruit trekken...
Vadertje Drees zou hetzelfde doen met de Partij voor de Anderen...
Doet Blok dat is dat het laatste beetje vertrouwen in politici dat wordt weggespoeld. Zijn er hier nog vrijwilligers die voor het hele theater willen betalen?
Pechtold denkt "De beste manier om zelf niet negatief in de kijker te staan is keihard de aanval op iemand anders openen.".
Zijn bekende tactiek. Kan nu helemaal los gaan op blok, daarna zijn Wilders en Baudet weer aan de beurt.
REAGEER OOK