Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Videos. Alle Amerikanen verbranden massaal hun Nikes wegens knielspeler Colin Kaepernick

Social

Colin Kaepernick, de NFL-speler die uit protest tegen politiegeweld DURFDE TE KNIELEN tijdens het Amerikaanse volkslied, is dit jaar het gezicht van Nike's 30e Just do it-campagne. En dat ligt ietwat gevoelig. Zo gevoelig zelfs dat heel Amerika hun Nikes op de brandstapel zet. Okay, toegegeven, we konden eigenlijk maar drie mensen en een jood vinden die hun Nikes écht sans ironie in de fik zetten, maar toch doen we even lekker alsof heel Trump Nation een dagje Nike-vrij heeft gekregen voor de rituele verbranding van dit opstandige negermerk. Gelukkig zijn de parodietjes (na de breek) de moeite waard en zelfs Mahmoud Ahmadinejad bemoeit zich er tegenaan dus dan weet je het wel. Nike-aandelen dippen alvast met 2%.

Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Ik lees sommige Europese media dat men denkt dat het Trump aanhangers zijn die kwaad zijn. Geloof mij, het zijn ook Democraten die genoeg hebben van het disrespect voor de Amerikaanse vlag. Voor Amerikanen staat de vlag voor vrijheid, patriottisme en vele honderdduizenden soldaten hebben hun leven gegeven, ware het voor de vrijheidsoorlog, in de burgeroorlog om de slaven te bevrijden, de Tweede Wereld Oorlog tegen het Fascisme, of andere de oorlogen tegen communisme of terreur. Die soldaten die gesneuveld zijn deden dat voor het volk en dat zijn alle Amerikanen, niet slechts een partij. Die vlag verbindt alle Amerikanen en daar moet je respect voor hebben. Protesteren is goed maar dat doe je maar op een ander moment.

Short | 04-09-18 | 22:24 | 1

Als je Amerika ziet als 1 natie, past het perfect in het plan van de globalisten, de natiestaat breken door zulke bullshit. Sport is veel te politiek geworden.

sprietatoom | 04-09-18 | 22:36

Ik hoop dat ze er geen één meer kopen dan heb ik mooi goedkope Nikes rond de feestdagen, ze moeten ze toch ergens dumpen?

Tinus Trekveer | 04-09-18 | 21:23 | 1

Zou je denken, Amerikaanse bedrijven verbranden liever zelf hun splinternieuwe producten dan de markt te overspoelen, vraag en aanbod zelf in de hand houden.

Heb het zelf gezien al 25 jaar geleden, men sloeg spiksplinternieuwe elektronica (kopieer-reus) kapot en niet een paar maar vrachtwagencontainers vol, raar eigenlijk dat soort kapitalisme.

sprietatoom | 04-09-18 | 22:21

Was mij eigenlijk ontgaan. Ik heb geloof ik niet zoveel van Nike - paar hardloopshirtjes die ik zelden gebruik.
Ga ze niet verbranden om Amerikaans intern markt gedoe.
Als ze nu Sylvana Simons zouden inhuren, dan zou ik een flesje brandspiritus gaan kopen.

Rommelende Onderbuik | 04-09-18 | 20:24

Domme yanks maken zich weer druk om de verkeerde dingen

NoWorriesMate | 04-09-18 | 19:46

Als je Nike Air snel uitspreekt dan hoor ik...

Haatejaculaat | 04-09-18 | 19:15

Zojuist mijn sneakers verbrand, was vergeten ze uit te trekken...
Ben nu onderweg naar “Beverwijk”.

Ruimedenker | 04-09-18 | 18:42

Nike lacht zich de ballen uit de broek. Alle Nikes de verbrand zijn, zijn eerst gekocht en betaald. En aangezien Nikes z'n schoenen in Vietnam en andere lage loon landen produceert hoeven ze eigenlijk niet meer te kosten dan de meuk die je bij de Primark koopt voor een tientje.
Overigens is Nike in Amerika een enorm pauper merk voor mensen die eigenlijk nergens geld voor hebben, niet op normale schoenen lopen en status onthalen aan hun sneakers.

Osdorpertje | 04-09-18 | 17:59 | 1

Geen idee in hoeverre dit invloed gaat hebben op de toekomstige cijfers van Nike... maar dat lachen zou ze dan nog wel eens kunnen vergaan...

DasKrentje | 04-09-18 | 19:32

Nike kan ook niet meer, als je goed naar het klankbeeld luistert is daar duidelijk het gevreesde "N" woord in te horen.

"n" woorden zijn erger dan de holocaust en het verlies van je voetbalclub samen.

In de fik met die racistische stappers.

Jan Passant mk2 | 04-09-18 | 16:51 | 1

Ofwel, u vindt een referentie naar een oud-Grieks woord voor overwinning racistisch?

Cue_The_Deer | 04-09-18 | 20:02

Als Adidas nou Özil gaat sponsoren, dan staan ze weer een beetje gelijk met Nike.

salsaparilla | 04-09-18 | 16:15

Kaepernick is gewoon een trieste lul, die in alle vrijheid mag zeggen en doen wat hij wil, want Amerika. De NFL is ondertussen redelijk onderuit gegaan, en hopelijk Nike straks ook.

Mather | 04-09-18 | 16:02

Sowieso een waardeloos merk dat Nike. Wat andere, gespecialiseerde, merken (bijv Saucony als het om loopschoenen gaat) in hun productontwikkeling steken stopt meneertje Nike in hun marketingbudget. Nike is een beetje de Vd Valk onder de merken, nooit echt goed, maar het gaat wel en iedereen kan er mee leven.

De Ana(a)list | 04-09-18 | 15:02 | 3

Saucony maakt geweldige hardloopschoenen.
Als je daarmee hebt gelopen voelt Adidas als een paar klompen en Nike als balletschoentjes.

Gulliver | 04-09-18 | 17:15

Nike heeft altijd al een bepaalde air over zich gehad.

cneaker | 04-09-18 | 17:54

Dit is wel jou topic he cneaker?

Haatejaculaat | 04-09-18 | 19:16

Yeah! Fuck the Americas and burn thy shoes.
*schoen gooien gaat naar de eerste de beste taxi chauffeur hier in 020*

McMarx | 04-09-18 | 14:32

In principe kun je een vergelijk trekken met mensen die plotseling, terwijl zij reeds werkzaam zijn voor een werkgever en zich "normaal" gedroegen, zich provocerend gaan kleden en/of gaan gedragen. We kennen het hoofddoek verhaal inmiddels.

Deze meneer achtte het nodig om Amerikanen te beledigen (in de V.S. wordt dit door velen als een belediging gezien), terwijl zij hadden BETAALD om naar de wedstrijd te komen. Dus 5 of 6 dagen in de week hard werken voor een bescheiden inkomen, om op je vrije dag, met kinderen, lekker te ontspannen en geen enkel (politiek) gezeur aan je hoofd te hebben. En dat komt deze (arrogante) multimiljonair, rijk geworden met deze sport, jou dus even zijn "grote zorgen" (=BLM-gezeik) op een krenkende manier opzichtig opdringen en dat nota bene TIJDENS het moment dat hij "werkt" (in de tijd "van de baas" dus) en jou zou moeten vermaken (jij betaalt hiervoor).

Lijkt me logisch dat je dan pissig wordt. Dit gaat niet om de vrijheid van meningsuiting (die heeft hij en kan hij ook BUITEN de wedstrijd uiten), dit gaat over het respect dat je voor jouw klanten hebt en voor het feit dat zij JOU (direct en indirect) betalen om te worden vermaakt (zodat jij je superluxe leventje kunt leiden).
De kritiek op hem is absoluut terecht.

En vervolgens kiest Nike deze uitgerangeerde multimiljonair (hij speelt nergens meer) als prominent gezicht voor het bedrijf, terwijl hij één van de boegbeelden is in een extreem gepolitiseerde cultuur-oorlog die de V.S. al jarenlang vergiftigt.

"slimme" marketing jongens, daar bij Nike. Welke boodschap willen zij nou werkelijk uitdragen? Zijn zij zo enorm gehersenspoeld door SJW'ers dat zij werkelijk denken dat dit de heersende opinie onder hun klanten is?

Kompromat | 04-09-18 | 14:04 | 4

Eindelijk iemand die het snapt. Als toevoeging, in eerste instantie bleef meneer op de bank zitten maar besloot dat dit te beledigend was en ging maar knielen. Complete onzin natuurlijk want het interesseerde helemaal niemand dat hij bleef zitten en dan krijg je geen aandacht.

Tevens is het natuurlijk volkomen begrijpelijk dat een hoop mensen die jarenlang hun leven hebben geriskeerd voor de vrijheid van deze meneer het knielen als belediging zien. Wat zijn intenties ook zijn doet er helemaal niet toe, net zo min dat mijn intenties er toe doen als ik naar buiten loop en iets strafbaars roep, het is niet aan mij of hem om te bepalen hoe anderen iets interpreteren.

Rusrs | 04-09-18 | 15:08

ach, in marketing geldt: "Negatieve aandacht is ook aandacht."

J. Jarig | 04-09-18 | 16:57

Als ik op mijn werk elke ochtend het volkslied moet gaan zingen ga ik ook steigeren hoor. Jouw punt over 'werkweigering' gaat alleen op als meneer *uit protest* expres wedstrijden zou verliezen.

******** | 04-09-18 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

(politie)geweld tegen..... eh.... gekleurde mensen ok, maar je gaat gewoon niet knielen tijdens het volkslied, protesteer op een andere manier. Dat is in amerika vloeken in de kerk, wat je daar beter ook niet kan doen overigens.

owikzegmaarwat | 04-09-18 | 13:47

Knielen bij een volkslied vind ik gek. Waarom het volkslied bij sportwedstrijden wordt gespeeld vind ik eigenlijk ook al raar. Sportspullen in de fik steken, omdat je het niet eens bent met het marketingbeleid is ook een raar statement. Het hele gebeuren hangt van symboolpolitiek en vage rituelen aan elkaar.

StiekemeBunzing | 04-09-18 | 13:27

Het gevaar voor de zwarten in de VS is geen politieman maar mede zwarten.

Ongeveer 93% van alle zwarten zijn slachtoffer van andere zwarten. Alleen dit feit is niet politiek-correct en word er dus in de media weinig over gepraat.

Ook blijft uit de cijfers dat er in relatieve cijfers meer geweld tegen blanken word toegepast door de politie dan tegen zwarten.

"Volgens de Federal Crime Statistics is 12 procent van de door geweld om het leven gekomen blanken gedood door de politie. Bij zwarten is dit slechts 4 procent. Er is geen sprake van ’een oorlog tegen zwarten’. Zwarten worden verhoudingsgewijs niet vaker doodgeschoten door de politie. Er zijn gewoonweg vaker confrontaties tussen zwarten en de politie, omdat in de VS de zwarten zeven keer vaker misdrijven plegen dan blanken.

13 procent van de bevolking is zwart, maar zwarten zijn betrokken bij 26 procent van de misdrijven waarbij wordt geschoten door de daders. 52 procent van de moorden wordt begaan door zwarten. In New York zelfs 75 procent van de moorden en daar is 23 procent van de bevolking zwart. In vergelijking: in New York is 39 procent blank en die zijn slechts voor 2 procent van de moorden verantwoordelijk.

In de 75 grootste Amerikaanse gemeenten maken de zwarten 15 procent van de bevolking uit en ze zijn verantwoordelijk voor 62 procent van de roofovervallen en 57 procent van de moorden. Het is dus evident dat de politie verhoudingsgewijs vaker moet optreden tegen zwarten en daar zijn nu eenmaal risico’s aan verbonden. Dat desondanks ze relatief gezien minder vaak dan blanke daders door de politie worden gedood, bewijst hoe zorgvuldig de politie is om discriminatie of racisme te vermijden.
De overgrote meerderheid van vermoorde zwarten werd door zwarten gedood. Op 6000 door geweld gedode zwarten in 2014 werden er 120 gedood door de politie. Doordat de politie nu meer controle houdt over de zwarte wijken, is de misdaad daar sterk afgenomen.

Ondanks deze cijfers denkt 88 procent van de zwarten dat zij door de politie onrechtvaardig worden behandeld, tegenover 59 procent van de blanken. In het zuiden van de VS zijn de percentages hoger. In het verleden is er veel fout gebeurd. Naast de lynchpartijen was toentertijd de politie zeker racistisch. Nu doet de politie veel beter haar werk, maar elk incident reactiveert de emoties uit het verleden."

Kaskensj | 04-09-18 | 13:23 | 3

Goed verhaal, klinkt heel logisch. Bedenk nu wel dat je een racist bent omdat je betoog leidt tot een ongewenst antwoord.

EmilioEsteves | 04-09-18 | 13:42

Rasies, want teveel feiten....

BroodjefrikometMaggi | 04-09-18 | 15:16

Iedereen wil graag slachtoffer zijn, niemand wil dader zijn.
Negers willen herstelbetalingen, blanken willen dat de negers stoppen-met-zeuren.

Cijfers over criminaliteit zijn zwaar onbetrouwbaar in een land waarin je als arme boerenpummel maar beter een plea-deal kan doen zelfs al ben je onschuldig (dat geldt voor zowel blanke als zwarte armelui)

******** | 04-09-18 | 20:29

interessant topic.
...... gaap.....

zeiksmurf | 04-09-18 | 13:11

Ondertussen zijn er maar een rottige 300 mensen bij elkaar gekomen voor het protest tegen Rutte (gisteren) Niemand wist dat het gepland was, omdat de media het angstvallig stil hielden. Triest maar waar
Ik citeer:
""Zo'n 300 mensen zijn zaterdagmiddag bij elkaar gekomen op de Koekamp in Den Haag om te demonstreren tegen het nieuwe kabinet"".
www.parool.nl/binnenland/demonstratie...
In de jaren 1980-1990 zouden dat er 30.000 geweest zijn.
Maar wij lamme Nederlanders spuien nu onze gram via internet en zijn het dan kwijt.

telelezer | 04-09-18 | 13:07 | 3

net zoals jij nu.

momferd69 | 04-09-18 | 13:07

@ momferd69 | 04-09-18 | 13:07
inderdaad, en zoals jij nu ook, en zoals 10 miljoen andere NLers helaas ook

telelezer | 04-09-18 | 13:13

Prima hoor. De media is eindelijk gestopt met hijgerig achter elk protest aanlopen. De kopij krijgen ze nu gewoon goedkoop van internet: ze hoeven niet meer fysiek achter oproerkraaiers aan te waggelen.

******** | 04-09-18 | 20:32

Ik hoopte hier al een beetje op.

momferd69 | 04-09-18 | 13:06

Aan die dikke obesitas-klauwen (0:51) te zien werden die schoenen sowieso niet gebruikt.

Broodroof | 04-09-18 | 13:04

Haha, het zijn ook net Turken, die Muricans, net zo'n zelfde stompzinnige reactie als het kapot slaan van je I-phone.

zwellevertje | 04-09-18 | 13:03

Dat wordt een leuke winstwaarschuwing voor de Nike-aandeelhoudertjes.

De Vrijlansier | 04-09-18 | 12:56

Gaat Nike Lance Armstrong en Tiger Woods nu ook een contract aanbieden?

Stijlicoon | 04-09-18 | 12:56

Zo, weer een bedrijf erbij om te boycotten dus.

Braboblanke | 04-09-18 | 12:51 | 3

sterker nog, je moet het tegenovergestelde doen. Er was eens een beleggingsfonds met alleen maar 'foute' bedrijven: porno, wapenhandel, drugs etc. en die won het jaar na jaar dik van de Dow-Jones index. Ik weet niet of zoiets nog bestaat eigenlijk.

skoftig | 04-09-18 | 13:05

The Vice Fund. “The advisor selects companies irrespective of whether their products or services may be considered socially or politically correct”

Het idee klinkt erg mooi, maar in termen van beleggingsrendement vakt het toch tegen. Het fonds deed het het afgelopen jaar bijvoorbeeld 14,5% mindr dan de relevante index. Daar zitten vooral techies in zoals apple en amazon die het veel beter doen dan het marktgemiddelde.

Glasgow Argus | 04-09-18 | 13:19

@skoftig
Betaal jij voor je porno dan?
En de gemiddelde junkie is ook niet echt een goede zakenman.

De 'brave fondsen' (groen, christelijk, etc) doen het relatief gezien hartstikke goed. Weet je waarom? Omdat daar hardwerkende burgermannetjes achter zitten.

******** | 04-09-18 | 20:37

"We believes in nothing, Lebowski!"

ZegMaar | 04-09-18 | 12:42 | 2

This aggression will not stand man.

Cold-Cees | 04-09-18 | 17:14

You’re entering a world of pain. Now mark it zero.

Haatejaculaat | 04-09-18 | 22:21

Het zijn allemaal stakkerds die 'merkjes' kopen. Dat is gewoon om ergens bij te horen want persoonlijk zijn ze blijkbaar 0,0. 'Kijk mij eens, ik draag ........ Geweldig toch, nou hoor ik er helemaal bij!'
Het is gewoon zielig.

Lupuslupus | 04-09-18 | 12:41 | 1

Welnee, elke pauper draagt Nikes.

Weerduivel | 04-09-18 | 13:39

Dat verbranden is het helemaal in 2018, nu nog baarden laten staan.

skoftig | 04-09-18 | 12:39

let us burn some Mohammed prohet posters

SinEstilio | 04-09-18 | 12:37

Dus je verbrandt je gekochte Nike zooi om publiekelijk een politiek punt te maken?
Wat een turken streek.

Harigeharrie | 04-09-18 | 12:36 | 1

Niet t nieuwe dure spul natuurlijk!

Weerduivel | 04-09-18 | 13:40

Meestal worden NFL shirtjes verbrand.

Musashi | 04-09-18 | 12:36

Jaja, de Nike strategieën evolueren.
Toen ze de (Amerikaanse) basketbalwereld overspoelden werd er alleen op de 'nieuwe helden' gefocust. Iedereen en z'n moeder aan de Nikes.
Nieuwe held Tiger Woods werd nog een tijdlang de wacht aangezegd toen zijn huwelijk op de klippen liep wegens overspel. Kun je nagaan haha.
Nu kun je ook via negatieve marketing op winst uitkomen, er zijn altijd mensen die wegens een boodschap of gevoel een bepaald merk kopen en zolang de winst te peuren uit deze groep de productiekosten overstijgt (Vietnamese shops, heeeeel duur): JUST DO IT.
De marketingwereld, heel erg vies, Joran.

Kouwe Kees | 04-09-18 | 12:33

Wat een stel kinderen op deze planeet. Ik geloof steeds meer dat we in een computerspel leven.

Rallywally | 04-09-18 | 12:28 | 1

Game Over

normanius | 04-09-18 | 12:32

Yep, stook de spullen die Nike al heeft verkocht maar op, dan maak je een statement. Zeldzaam.

PijlVader | 04-09-18 | 12:28

Massa hysterie. Hoeven ze daar niet te werken of zo?

Lupuslupus | 04-09-18 | 12:25 | 1

Nah, Section 8 housing, EBT kaart, SNAP, etc... Genoeg outkieringen te vangen ook daar.

Standvastig | 04-09-18 | 12:32

Merken die zich bezighouden met politiek of racisme etc., net als artiesten die dat doen, kunnen van mij de pot op.
Ik koop er nooit meer iets.
Madonna was ik groot fan van maar sinds ze zeurt over o.a. Trump heb ik nooit meer een nummer gedraaid. Ik hou er absoluut niet van.

HoerieHarry | 04-09-18 | 12:22 | 2

Fijn, denk niet dat er iemand wakker van ligt.

GMarty | 04-09-18 | 12:25

Ik denk net zo.Hou je daarbuiten als artiest,met de jaren is je geloofwaardigheid nihil .

pejoar | 04-09-18 | 12:28

Riskante zet van Nike. Ik denk dat ze van alle 'Rednecks' afwillen die hun schoenen dragen, want daardoor is Nike een gemeengoed geworden en vergelijkbaar met Adidas en Underarmour. Door dit te doen geven ze hun merk een 'cool en tegendraads' imago. Of het slim is of een harakiri zal snel blijken aan de beurskoers.

salsaparilla | 04-09-18 | 12:22

Ja, zwarte Amerikanen die tegen Trump en tegen politie zijn weten hoe alles zit.
Je mag ze echter niet aanspreken over het feit dat 7 van de 10 zwarte kinderen opgroeien met alleen maar hun moeder.
Dat het aantal voortijdige schoolverlaters de spuigaten uit rijst.
Dat er meestal zwarten door zwarten worden doodgeschoten en dat ze veel te hoog scoren in criminaliteit.Dat is niet belangrijk.
Lekker het slachtoffer uithangen samen met Nike.

pejoar | 04-09-18 | 12:20 | 1

Die negers zijn uit allerlei verschillende plekken in Afrika geplukt. Misschien dat genetische verschillen (negermulticultuur) niet zo fijn uitpakken. Er zijn immers in Afrika stammentwisten.

HogeNood | 04-09-18 | 12:30

Straks wordt in Nederland Kaas verboden! En wat moeten jullie zonder mij?

Kaas de Vies | 04-09-18 | 12:11 | 4

Kolonel, wat eten betreft is kaas mijn laatste "lust ik niet". Heeft u een suggestie voor een milde soort zodat ik eindelijk over die drempel heen kan? Het grootste probleem is de geur, alhoewel ik graag vissaus gebruik i.p.v. zout. Het zit dus echt tussen mijn oren. Bij voorbaat dank.

Hetkanverkeren | 04-09-18 | 12:25

Vissaus? O getverdegetver. Ik neem nog maar een lekker stuk Old Amsterdam. Of belegen boerenkaas van de kaasboer. Héérlijk!

Lupuslupus | 04-09-18 | 12:29

Lupuslupus | 04-09-18 | 12:29 Vrouwe, dat moest ik dus inderdaad maar eens aan de kaasboer vragen. Wat die lucht betreft: gewoon door mijn mond in- en uitademen.

A propos vissaus: u weet dat Thailand en Vietnam niet van den allah zijn?

Hetkanverkeren | 04-09-18 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Get woke, go broke. Bij Under Armour lachen ze zich de ballen uit hun sportbroekje.

Kapitein Stijlvol | 04-09-18 | 12:06

0,001%-er met equality schoenen. Fuck off, echt.

noerg | 04-09-18 | 12:03

Nog net iets kneuziger dan knielen tijdens het volkslied is mensen verbieden te knielen tijdens het volkslied.
Er is een handjevol landen waar als de staat zegt "spring!", je als bevolking vraagt "hoe hoog?".. 'want anders!'. Dat zijn landen als Noord Korea, Saoedi-Arabië en Brunei. Geen prettige landen wat betreft burgerrechten.
The land of the free... hoort daar nu bij.

two ball cane | 04-09-18 | 12:02 | 7

@two ball cane | 04-09-18 | 12:42
Zover ik weet is wat die Kaepernick in de USA doet ook helemaal niet verboden, net zo min als het verboden is voor andere Amerikanen om daar wat van te vinden.
Zijn baas of de NFL mogen natuurlijk wel regels van gedrag opstellen, daarom is mijn voorbeeld van de hitlergroet natuurlijk wel goed, dat is ook een politiek statement, maar als een speler die brengt moet die natuurlijk nooit meer opgesteld worden.

Je bent vrij om te doen en laten wat je maar wilt, je hoeft alleen maar de consquenties daarvan te ondergaan.

me,myself and IK | 04-09-18 | 13:46

@me,myself and IK | 04-09-18 | 13:46
Wat een slappe redenatie is dit. "alles mag zolang je de consequenties maar accepteert". Jij bent er zo een die het terecht vindt dat Koreanen met een mening naar werkkampen worden gestuurd. Ze wisten namelijk dat dat de consequentie zou zijn en kozen er bewust voor. Deel van de vrijheid van meningsuiting is juist dat je, ongeacht je mening, je werk mag doen/je leven mag leiden. Dus géén consequenties aan het hebben, en uitten van je mening.
Het is van de zotte dat de NFL spelers verplicht het volkslied mee te zingen of thuis te blijven. Een kunstgreep om voor elkaar te krijgen wat in essentie totalitair is. 'Prijs het vaderland aan of anders..'
Wil je geen politieke statements over of het vaderland nou wel of niet geprezen moet worden dan moet je ook niet het statement maken dat het vaderland geprezen moet worden.
Overigens; de hitlergroet verwijst heel duidelijk naar het aanhangen van waarden die lijnrecht tegenover die van sport staan. Respect voor de tegenstander, inclusie en na de wedstrijd douchen met water...
Er bewust voor kiezen dat naar voren te brengen kan je niet vergelijken met het weigeren de waarden van het land te onderschrijven. Simpelweg alleen al omdat het een waarden, of het gebrek daaraan oplegt, en het ander waarden niet-bevestigt.
Totaal ongepast dat de NFL vindt dat ze moeten bepalen wat iemand van het vaderland vindt. Patriottisme is leuk zolang het vrijblijvend is. Anders wordt het eng.
(En heus, zie mijn eerste tegel, ik vind het sneu om te blijven zitten omdat je je politieke meninkje zo belangrijk vindt. Ik vind het alleen nog sneuer om daar een hele heisa om te gaan maken.)

two ball cane | 04-09-18 | 14:17

"Jij bent er zo een die het terecht vindt dat Koreanen met een mening naar werkkampen worden gestuurd."

Nee dat vind ik niet, in Noord Korea kan iedereen in zo een kamp komen, of je nu wel of geen mening hebt. Het spreekwoord gaat in alle gevallen op, het geeft alleen maar aan dat elke handeling altijd consequenties heeft. Sport en politiek moet je, (zeker als sporter), niet mixen, want ook dat heeft consequenties. Of je nu fascist bent of communist (zoals Kaepernick), beter is dat niet te uiten als het volkslied wordt gespeeld voorafgaand aan een wedstrijd. Dat heeft verder niets te maken met wel/geen volkslied voorafgaand aan een wedstrijd, dat is een andere discussie.

Ik vind trouwens het dragen van kleding met daarop de tekst "all cops are pigs" walgelijk, zegt heel wat over Nike dat ze zo iemand gebruiken voor een reclame campagne. Walgelijk bedrijf.



me,myself and IK | 04-09-18 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Die gast was in werkelijkheid helemaal niet aan het protesteren. Hij zat in de dug-out en strikte zijn schoenveters. Drie weken later vroeg een journalist of hij dat niet een beetje respectloos vond en toen stotterde hij er spontaan uit dat hij uit protest was geknield.

djtdlg | 04-09-18 | 12:02

Nike is nooit vrienden geweest van de Verdeelde Staten van Amerika,daarom hebben ze een brievenbus in "belastingparadijs" Nederland om zo aan belasting ontwijking te doen.Gewoon omdat het kan en mag.

kzegje | 04-09-18 | 12:01

Als je de comments onder Amerikaanse filmpjes op Youtube leest (bijvoorbeeld bij CNN of NYT Youtube channel) dan is sprake van enorme polarisatie in de Amerikaanse samenleving. Zelfs bij onderwerpen waarbij je het niet verwacht zoals misbruik in de kerk vliegen voor- en tegenstanders van Trump elkaar in de haren. Eigenlijk wel verontrustend.

Simon_GS | 04-09-18 | 12:01 | 5

Het is net als hier, stoppen met subsidieren, laat ze lekker isoleren en het probleem lost zichzelf op

Rest In Privacy | 04-09-18 | 12:26

De Democratische partij heeft het verlies nooit geaccepteerd. Sterker nog, hun tactiek is geweest "als wij verliezen dan moet alles maar kapot". Ook om zo Trump (en dus de VS) zo min mogelijk kans op succes te geven.

witdusracist | 04-09-18 | 12:44

Een er maar aan dat Trump een tweede termijn verder gaat. Die gaat herkozen worden.

Rotterdammert1965 | 04-09-18 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is dat we hier in de buurt geen Chapters meer hebben anders ging ik vanmiddag nog even langs bij de Angels. Yo bitches, zal ik 1 van jullie dumpass motherfokking Harleys eens in de fik steken? www.youtube.com/watch?v=-FNUrMrH89A

Hetkanverkeren | 04-09-18 | 11:57

maar niet veel.

Pelforth | 04-09-18 | 12:06

Darwin and award. Wat een kneus.

chicago | 04-09-18 | 12:17

Scroll ff door; foto is van de interwebs geplukt.

quazi | 04-09-18 | 16:39

Gaat Nike nu ook een lijn met Fidel Castro T-shirts of cops-are-pigs sokken die Kaepernick "uit protest" draagt uitbrengen?

Oeleflaffel | 04-09-18 | 11:55

In “the land of te free” ben je niet vrij om te knielen tijdens het volkslied...

Capt. Iglo | 04-09-18 | 11:55 | 1

Volgens mij wordt je er zelfs een kopstuk van een merkcampagne mee, dus dat ziet men toch anders

Nuchternederland | 04-09-18 | 13:33

Knettergek, net zo gek als die Turken die hun iPhone kapot stonden te slaan en dollars aan het verbranden waren!

JI-HAAT | 04-09-18 | 11:55 | 4

@DKS Trolololo.
O-ba-ma is a very bad person because he is a cannibal #is wel zo

atheïstisch stemvee | 04-09-18 | 12:07

Dat zou een jood niet doen.

Pelforth | 04-09-18 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Volgende week snijden ze hun rechterarm eraf uit protest tegen extreem-rechts?

Conan de Rabarber | 04-09-18 | 11:53

Campagne geslaagd volop aandacht.
Well played!

Berbaar | 04-09-18 | 11:51

Wat een snowflakes. Iedereen helemaal getriggered door een geweldloos protest. Triest.

Rest In Privacy | 04-09-18 | 11:48

Nike, leuk om te combineren met de vorige topics: imgur.com/a/m4k0Ai5

Poesmobiel | 04-09-18 | 11:48

"Believe in something. Even if it means sacrificing everything."
Het hele Nike-imperium opofferen, zouden ze dat echt willen? Denk van niet.

Schoorsteenveger | 04-09-18 | 11:46

Nike support dus een NFL speler die weigert het volkslied te eren en uit protest knielt, want slavernij en Trump. Ze beginnen deze waanzin dus weer overnieuw. Dat ze failliet moge gaan!

dutch bikkel | 04-09-18 | 11:45 | 2

Niet slavernij en Trump dus

menage | 04-09-18 | 11:50

"Opnieuw"?

HogeNood | 04-09-18 | 12:21

Wanneer Nike denkt dat een politiek standpunt de verkoop van hun overprijsde producten gaat stimuleren wens ik ze veel succes toe. Ze zullen er best wel over nagedacht hebben.

Het vervreemden van een groot deel van de consumenten in de amerikaanse markt komt me wat vreemd voor. ESPN, Kelloggs, Dicks Sports en een reeks andere bedrijven hebben al aan den lijve ondervonden wat hun publieke stellingname oplevert in termen van marktaandelen.

De NFL is de laatste jaren aan een glijvlucht bezig voor wat betreft toeschouwers- en kijkersaantallen. Colin Kaepernick is een van de gezichten van de politisering van de sport en de betalende kijkers hebben daar geen trek in.

Het kan zijn dat commerciele bedrijven als Nike denken dat ze een alternatieve consumentenbasis moeten aanboren, net zoals de HEMA dat bij ons denkt te kunnen doen. In plaats van middenklasse blanke belastingbetalers lijken mij foodstamp ontvangers niet de meest kapitaalkrachtige.

Glasgow Argus | 04-09-18 | 11:45 | 6

Tricky Dicky schoentjes lopen heerlijk.

Pelforth | 04-09-18 | 12:09

En dan te bedenken dat de eerste Nike hardloopschoenen door de ontwerpers naar een vrouwelijk geslachtsorgaan werden genoemd

Glasgow Argus | 04-09-18 | 12:14

DKS? Sletje op de NYSE?

PresidenteDeConjovia | 04-09-18 | 13:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Straks hebben die arme kindjes in vietnam geen werk meer.

Lt-Kol Kilgore | 04-09-18 | 11:45

Schuld van Wilders.

Mark_D_NL | 04-09-18 | 11:44

Lijkt me dat Nike hier niet echt wakker van ligt.
Negatieve publiciteit is ook publiciteit

normanius | 04-09-18 | 11:42

vietnam verbieden

newray | 04-09-18 | 11:42

Kan zijn da'k wat heb gemist maar waar gaaaaaat dit eigenlijk over? Beetje duiding iemand?

Reykjavik | 04-09-18 | 11:39 | 2

Kaepernick wil niet staan als het volkslied gespeeld word want iets met millenial gezeik over discriminatie. Daar zijn dan anderen weer boos over want vlag en volkslied zijn nogal een dingetje in de VS.

2voor12 | 04-09-18 | 11:43

Kaepernick is een NFL Quarterback die bij het Amerikaanse volkslied op 1 knie ging zitten om te protesteren tegen de onderdrukking van minderheden in Amerika. In Amerika is het gebruikelijk om bij het volkslied te staan (respect te tonen voor de voorvaderen) en wordt de actie van Kaepernick gezien als belediging waarvoor Amerika staat. Hier was in Amerika een hele oproer over waardoor fans van het betreffende team waar hij voor speelt zijn shirt verbranden (en veel fans ook geen NFL meer gingen kijken uit protest). Nu hij het gezicht wordt van Nike verbranden ze daarvoor ook hun Nike kledij.

Vladimir316 | 04-09-18 | 11:48

Sorry, begrijp er niks van. Lig ik onder een steen? Merk er niks van.

Hadena | 04-09-18 | 11:39

Nike is poor quality, vergeleken met Adidas.

Pelforth | 04-09-18 | 12:11

@pelforth. alle top brands zijn vergeleken met prijs en quality ver te zoeken. je betaald nu eenmaal veel voor een schoen die door kinderhandjes gemaakt wordt.
je bent dan ook helemaal deugelijk als je met je werkkleding op je apple phone staat te twitteren dat er arme mensen in deze wereld zijn.

bert.s | 04-09-18 | 13:00

Cool ... Nike volop in de aandacht. "Nike is recalcitrant. Nike is voor unieke, stoere mensen." Nike blij.

appelboor | 04-09-18 | 11:35 | 1

Precies. Allemaal netjes doorgerekend: wat kost het ons en wat levert het op? Saldo blijkbaar positief, dus just do it!

Zenzeo | 04-09-18 | 11:40

Dus je koopt eerst Nike zooi, dan steek je het in de fik, ik zie niet in waarom Nike dit vervelend moet vinden. Omzet = omzet.

Vloberto | 04-09-18 | 11:35

Snowflake campaign gone wrong....

Not_again | 04-09-18 | 11:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken