Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Mensen gaan moslim op GS cartoonwedstrijd

Tekenen bevrijd de geest

Hee maar bedankt voor het onderstrepen van het punt, malle boosmensen!

In Nederlandje is ophef ontstaan over een cartoonwedstrijd van Geert Wilders. Nee pardon, óver Geert Wilders. GeenStijl (dat zijn wij) schreef gisteren een cartoonwedstrijd uit over de profeet van de anti-islamitische protestbeweging PVV. En dat MAG dus niet van een paar huilstruiken, want Wilders tekenen is veilig & zonder gevaar, of zoiets. En d'r worden al een heleboel Wilderstekeningetjes gemaakt dus waarom wij dan ook etc. Nou. Wij willen dus graag LEUKE (grappige, grollige, guitige, gniffelende, gracieuze, gelikte, geinige) Wildersprenten & -photoshops. Daar loopt je leven geen gevaar mee nee, in tegenstelling tot dat van Wilders, die al een decennium+ door booslims wordt bedreigd. Maar dat is dus ook PRECIES het punt: In Vrij Nederlandje mag je tekenen wie je wil, wat je wil, waarover je wil. DAT is de les aan de moslims, DAT is de vrijheid, DAT punt maken we. En precies DAT snappen sommigen niet. En die reageren dus, nou ja, als boze moslims wier profeet bepoteld wordt in een lollig plaatje: Lol. Haha. Lolol. Gaap. Ohjee. Als ze ons nou maar niet komen onthoofden... Maar dat deden zelfs de echte moslims niet toen we na Charlie Hebdo als eersten een Fuck You, Mohammed-cartoonwedstrijd hielden op de GeenStijl. Voor ons is iedereen vrij spel, vrienden. Dat zouden jullie toch onderhand moeten weten.

Cartoonwedstrijd SPELREGELS HIERZO en jazekers Yama, photoshop mag natuurlijk ook. Dubbelpluskudo's voor wie Greet & Profeet in 1 tekening deelt, maar alleen als we moeten lachen.

Reaguursels

Inloggen

Je hoort niks van de moslims in Nederland hierover.. Wel in dusty Paki. Sterker nog zie ineens dit voorbij komen: www.rtlnieuws.nl/nederland/amsterdams... dit zal toch niet de intentie zijn vam geert? Om door moslims beschermd te worden..

staples | 30-08-18 | 09:03 | 1

Moslimradicalen zijn als buskruit. En dat zijn er wereldwijd heel veel. Zo'n 20%. Dat zijn net zoveel mensen als er wonen in heel Franksrijk, Duitsland en GB. Wat men ook denkt van de actie van Wilders, Geert speelt nu weer de vonk dat zomaar t buskruit tot ontploffing kan brengen. En daar zijn moslims goed in om ploflim te spelen. Buiten dat vergeten mensen snel. Na Charlie Hebdo volgde datzelfde jaar nog een moordactie tegen Mohammed (oorlog zij met hem) cartoontekenaars. Ook hierbij was Wilders betrokken. Het opleggen van een tekenverbod tav Mohammed (oorlog zij met hem), is een onderdeel van de wereldwijde jihad.
www.theguardian.com/us-news/2015/may/...
nl.m.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_he...

matrixbluepill | 30-08-18 | 09:47

Ik pas voor beide...
Bij de eerste heb ik de rest van m`n leven
bewaking nodig, bij de tweede trap ik een
man die het beste voor heeft met Nederland
in de stront. No way!!!

wiener mit pommes | 30-08-18 | 00:50 | 1

Humor is niet meer of minder dan humor. Gewoon woorden of tekeningen voor de lol of met een boodschap. Daar tegen zijn of "maar liever niet doen, want je weer toch" is PRECIES waarom het gaat, waarom beide wedstrijden zijn uitgeschreven en waarom we het dus WEL moeten doen.

Reagurend_Nijlpaard | 30-08-18 | 02:23

Wat zijn we als volk toch apathisch en laks geworden. We laten ons rustig beledigen door die brullende Paki's in plaats van dat we de straat op gaan met spandoeken: "Blijf met je rotpoten van onze rot-Wilders af!"

MAD1950 | 30-08-18 | 00:49 | 1

Ik denk dat Nederland daarom rijk en stabiel is , we halen onze schouders op als groeperingen lopen te roeptoeren. Beledigd voel je je als niets lukt in het leven , erom lachen moet je als je ondanks die pogingen om jou te kleineren wel succes hebt in het leven. Irritatie is een middel van zwakkelingen en daar moet je het ook laten.

ewout56593235 | 30-08-18 | 07:08

Nou nou Geenstijl. Dat was vàst even zoeken... Hulde hoor, jullie hebben 2 maal terechte kritiek gevonden, en 2 keer een enigszins zure reactie. We kunnen duidelijk stellen dat Wildersadepten bijna net zo erg zijn als Pakistanen die helemaal naar Nederland komen...

Oh, en voor jullie nu op 5 keer hypocrisie uitkomen, ik vind het een heerlijke actie.

Mr.Major | 29-08-18 | 19:31

Zijn er al cartoons gemaakt over Wilders' islam-kritiek? Beetje dom op de man spelen is niks aan.
Of lopen de Wilders-critici dan opeens tegen een stukje zelfreflectie aan?

kloopindeslootjijook | 29-08-18 | 18:59

Het lijkt als of politiek Nederland er van geniet voortdurend in de r**t te worden gen**kt... eerst ome Erdo, nu dit... waar zijn de zogenaamde SJW die liepen te demonstreren tegen ene meneer Poetin nu...

IAKSAKKAK | 29-08-18 | 18:10

Hoeveel mensen zijn er nu al precies boos geworden GS? 3 -4 ?
mwah. Berbaar, the floor is yours! Dan wordt het misschien nog wat met dit draadje, wel zo fijn!

Cobalt bomb | 29-08-18 | 17:32
-weggejorist-
Miles From Home | 29-08-18 | 17:01 | 2

Is er al 1 tekening of fotoshop ingestuurd?

sprietatoom | 29-08-18 | 16:00 | 1

Hoewel geen enkel zuur links persoon op GS wil komen (ze mogen geen clicks krijgen natuurlijk) weet ik zeker dat dit ook tot de linkse krochten is doorgedrongen. Zelfkritiek is voor hen dan ook iets ongekends

Mr.Major | 29-08-18 | 19:35

Vanmiddag viel me zomaar, als bij Mohammed de koran in z'n knar, het concept te binnen voor m'n cartoon van Wilders.
Het is een combibeeld met de andere wedstrijd.

Wie wil dat ik het omschrijf, geen probleem.
Als je het beter kunt tekenen dan ik - vooral doen!
Wie weet is de lachfactor hoger - nu is het nog een saillante spitsvondigheid.
Nou, verklappen of niet?!

Kudtkip | 29-08-18 | 16:00 | 4

Ja! Verlicht ons!

Timide_Aso | 29-08-18 | 17:11

TheEgg | 29-08-18 | 16:07
Interessant.
Wel lastig om goed te tekenen.
Gezien je niet vraagt wat ik in gedachten heb, houd ik het toch nog voor me.
Hopelijk lukt dat, ook om de prent vilein te verfijnen.

Kudtkip | 29-08-18 | 17:21

Timide_Aso | 29-08-18 | 17:11
Hm, dat duurde dus niet lang...
Goed, omdat jij het bent.

Wilders op de rug gezien tegenover de rechters, in de originele rechtszaal waar de uitspraak "minderminder-proces" werd gedaan.
Deze figuren dragen toch al zwarte toga's - nu drapeert er over hun hoofden een subtiele sluier.

Associeer zelf maar wat dat oproept...

Kudtkip | 29-08-18 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

"Mensen gaan moslim op GS cartoonwedstrijd"
"bedankt voor het onderstrepen van het punt, malle boosmensen!"
"En die reageren dus, nou ja, als boze moslims wier profeet bepoteld wordt in een lollig plaatje: Lol. Haha. Lolol. Gaap. "

Vreemde, tendentieuze berichtgeving hier van GS. Ik heb die linkjes eens even aangeklikt, en ik lees daar tweets (oa van Joost Niemoller) die ongeveer het tegendeel van "moslimse boosheid" zijn.

Er wordt alleen maar schouderophalend vastgesteld dat GS met een "Wilderscartoonwedstrijd" probeert te bewijzen (in Nederland mag je over alles en iedereen cartoons maken) wat allang bewezen is, want er ZIJN de afgelopen 11 jaar ontelbare cartoons over Wilders verschenen.

Zouden mensen echt "moslim gaan", dan zou er gedreigd worden dat men wel even een bezoekje aan de burelen van GS zal komen brengen met een kalasjnikov, of de heer Bart Nijman op zijn bek gaat timmeren. Maar daar is geen enkele sprake van.

Dus GS moet gewoon doen waar ze een harde plasser van krijgen, en een paar eeuwen na Galilei nog maar eens bewijzen dat de Aarde om de Zon draait, en niet andersom. Nobody cares.

Dr_Johnson | 29-08-18 | 16:00 | 1

Maar maar... niet iedereen heeft al die Wilders-cartoons gezien, want er bestaan ook mensen die niet op Twitter, Facebook etc zitten.
En die moeten allicht heel erg hard lachen om deze marginale onderwerpen. 'Volwassen' mensen en internet. Nog erger dan.. nou ja, vul maar aan.

A.U.EnLeven | 29-08-18 | 16:05

Wat een onzin stukje, ik zie helemaal geen boze moslim reacties. Willen jullie graag dat die bestaan ofzo ? Want als dit alles is. De wedstrijd zelf vind ik goed, maar dit stukje erover echt heel slecht.

Dreddie27 | 29-08-18 | 15:59

Het voordeel van Wilders & profeet in 1 cartoon is bovendien dat je naar de 2 cartoonwedstrijden kan inzenden!

Simon_GS | 29-08-18 | 15:45 | 2

Ghe, die van mij zou zo maar kunnen in beide contests.

Kudtkip | 29-08-18 | 15:53

Ik kan niet zo goed tekenen. Maar misschien kan iemand een cartoon maken van Wilders die Mohammed in de kont neuqt.

MickeyWM | 29-08-18 | 16:02

Het GS stekkermoment….
Zucht

Wil_Lem_Pie | 29-08-18 | 15:30

In NL is men soms wat boos is over de Wilders-cartoon wedstrijd, want geen vergelijkbare tegenhanger met die andere cartoonwedstrijd qua consequenties. Alleen soms een beetje boos, that's all.
In Pakistan is men niet een beetje boos, nee, ze komen zelfs al deze kant op om Wilders af te maken.
Dat is het verschil in normen en waarden tussen Niet-islam en wel-islam.
Daar zouden we veel minder, minder , minder van moeten hebben hier.

Nuchternederland | 29-08-18 | 15:23 | 1

Waarom en van wie zou je geen tekeningetjes mogen maken van Wilders? Heeft Geenstijl doodsbedreigingen ontvangen of zo? Ik zag geen rare reacties, hooguit schouderophalen.

kunstliefhebber | 29-08-18 | 15:22 | 1

Een paar apathische tweets of reacties van onbegrip staan schijnbaar gelijk aan de outrage die de Mohammed cartoons losmaken.

GroetenVanUrk | 29-08-18 | 15:27

Voorts wil ik nog melden dat ik cartoonwedstrijden toejuich, over wie dan ook.
Heb alleen wat moeite met het doel van deze cartoonwedstrijd.

Marie Curieux | 29-08-18 | 15:19 | 5

@Marie Curieux | 29-08-18 | 15:40
Het doel was natuurlijk om aan te tonen dat "men" hier boven staat. Helaas blijkt een deel van de PVV aanhang echter te stom om te poepen en reageert zoals de profeetaanbidders. Tjah.

TheEgg | 29-08-18 | 16:03

@theEgg. Mwah, dat valt nog wel mee. Vlagverbrandingen en doodsbedreigingen heb ik nog niet gezien.

BozePaarseMan | 29-08-18 | 17:02

@TheEgg Iedereen weet dat een deel van de PVV aanhang te dom is om te poepen, evenals dat dit het geval is bij andere partijen. Mensen die zeggen dat PVV aanhangers hetzelfde reageren als profeetaanbidders zijn overigens ook te dom om te poepen.
Het lijkt mij dat u die schoen uitstekend past!

Marie Curieux | 29-08-18 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgende week dit over jeuden doen? Of mag dat niet?

busta123 | 29-08-18 | 15:12 | 1

Gekwetsten is een officieel beroep tegenwoordig met vertegenwoordigers in alle hoeken en gaten, soms fijn gesubsidieerd. Bedenk maar of de consequenties daarvan opwegen tegen de VvMu.

Dr. Blechtrummel | 29-08-18 | 17:00

Chapeau @VanRossem, een cartoonwedstrijd over Greet uitschrijven, omdat de grote denker Maiwand zich afvraagt hoe men in Nederland zou reageren op een cartoonwedstrijd waarin Greet belachelijk wordt gemaakt en wordt bespot, getuigt van grote moed!

We weten immers dat al die cartoonisten in Nederland (en buitenland) die al ruim tien jaar zulke cartoons publiceren, zo worden bedreigd door de PVV
aanhang, dat ze allemaal in een safe-house wonen en met hordes beveiligers omringt worden zodra ze naar buiten gaan. Ik meen me te herinneren dat er ook een redactie van een satirisch weekblad is afgeknald omdat ze cartoons van Wilders publiceerden, en niet te vergeten een zeer bekende filmregisseur/columnist die Wilders voortdurend bespotte. Daarnaast hebben ze als hobby om met vrachtwagens/busjes mensen dood te rijden omdat zij die willen straffen omdat ze niet in de grote blonde leider geloven. En voor het afknallen van bezoekers van een discotheek, draaien zij hun hand ook niet om, evenals het zichzelf opblazen in een stadion waar een popconcert werd gegeven. En er is nog een hele waslijst van gruwelijke daden, gepleegd door de PVV aanhang.

Je schreef vanmorgen op twitter:
Lol. Halve dag niet op twitter geweest. Zijn er ineens allemaal mensen boos over een cartoonwedstrijdje over Wilders.

Way to prove Maiwands point, dudes! 😂

Godverdomme Bart, je hebt gelijk!
PVV-ers reageren hetzelfde als moslims als hun leider wordt bespot of beledigd....

Houd je veilig!

Marie Curieux | 29-08-18 | 15:10 | 2

Ach je leest zo nu en dan wel eens een reactie van verstokte linksmensen (al dan niet vrij) die dan beweren dat het "rechts" helemaal niet gaat om vrouwenrechten of VvMU, maar puur om het moslimbashen. Die verstokte linksmensen hebben kennelijk een punt.

atheïstisch stemvee | 29-08-18 | 15:18

atheïstisch stemvee | 29-08-18 | 15:18
In een democratische rechtstaat mag je cartoons maken, en je mag geweldloze kritiek hebben op cartoons. Van het CDA mag ook heel veel VvMU liever niet, en dat proberen ze in te perken binnen de grenzen van het democratische rechtssysteem terwijl andere groepen het recht in eigen hand nemen en de profeet beschermen met geweld.

GroetenVanUrk | 29-08-18 | 15:25

Idd gaap. Dit zal ze leren... Er is echt niks nieuws onder de zon als het gaat om moslimterreur, hiervoor heb je geen verslaggeving nodig, behalve als je begrip wilt creëren... En zo modderen we rustig verder ipv keiharde maatregelen te treffen zoals bijv. boycot, verbod islam/radicale islam of duidelijke eensgezinde standpunten dat we godverdomme (!!!) niet zullen buigen voor terreur.

First Contact | 29-08-18 | 15:10

"Wat GeenStijl vooral fout doet, is verzwijgen dat in de islam de doodstraf staat op het maken van een afbeelding van Mohammed."
Is die Lou Lewinsky een beetje erg simpel?
De hele wereld weet dat "de Islam" (die volgens figuren als Lewinsky niet bestaat, want er zijn talloze Islams en zo) mensen die een cartoon maken over de Profeet (de Duivel hale hem) met de dood bedreigt. Maar dat "de Islam" hier in Nederland het niet voor het zeggen heeft, en dat "de Islam" zich simpelweg te onderwerpen heeft aan de hier geldende wetten en regels.
GeenStijl verzwijgt niets, maar gaat niet nog eens voor de miljoenste keer een open moskee-deur intrappen, en dat niet alleen Wilders gegijzeld wordt door "de Islam", maar dat wij allemaal gegijzeld worden door "de Islam".
Lewinsky moet maar even contact opnemen met die Maiwand de Thuisblijver om een begin te maken met te snappen wat hier speelt, en zich dan eens afvragen of hij het er mee eens is dat "de Islam" de ruimte moet blijven krijgen om doodvonnissen te vellen die overal ter wereld ten uitvoer moeten kunnen worden gebracht.
Wat meneer Lewinsky fout doet is verzwijgen dat hij bang is van "de Islam" en het liefst in de kont van de Profeet (de Duivel hale hem) zou willen kruipen. Dus dat hij de ware Islamofoob is.

Schoorsteenveger | 29-08-18 | 15:08 | 2

Lewinsky is verre van simpel want hij stemt al sinds 2006 op de PVV en waarom zou hij dàt nou doen!

Lupuslupus | 29-08-18 | 15:35

Lupuslupus | 29-08-18 | 15:35 |
Mijn hemel, heb ik zijn tweet nou onderstevoren en achtersteboven geïnterpreteerd? Te snel geconcludeerd dat hij bedoelde dat wij geen Mohammed-cartoonwedstrijd moeten houden als daar vanuit "de Islam" de doodstraf op staat?
Dan is alles wat ik meneer Lewinsky aanwrijf volkomen te onrechte en neem ik het terug.

Schoorsteenveger | 29-08-18 | 15:49

.... en dan zeggen ze dat die profeet een eikel was, maar z'n broer, díe was pas erg joh!

Knufter | 29-08-18 | 15:07

Kan zelf niet tekenen, maar een boos kijkende Geert in een kinderstoel die zijn bord eten niet lust en met armen over elkaar. Daar omheen allemaal politici en salafisten die op hem in proberen te praten. Is dat wat?

atheïstisch stemvee | 29-08-18 | 15:06

Het enige jammere van deze actie is dat de boze moslims waarschijnlijk gewoon te stom zijn om de ironie te snappen. Daardoor verwordt het tot 'kijk ons eens dapper deugen' actie voor eigen publiek.

God Zelf | 29-08-18 | 15:05 | 1

ALs ik zo (met een scheef oog, geef het grif toe) naar wat twitter berichtjes kijk, snappen een aantal figuren aldaar ook niet helemaal hoe ironie in elkaar steekt.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 15:08

Haha, daar zat ik vanmorgen net aan te denken, stel dat de muzelims nou eens met een Wilders-cartoonwedstrijd komen... :D
Perfekt natuurlijk, dit. En eigenlijk moet Wilders nou eens gediagnostiseerd worden met het Syndroom van Munchausen by Proxy. Waarbij de islam de proxy is. Met anti-sociale persoonlijkheidstrekken. En een uitgestelde diagnose in het schyzofrene sprectrum.
Ik bedoel dit echt serial, het is een enorm taboe, maar Geert Wilders is een gevaar voor zichzelf, anderen en (on)roerende zaken. En ook voor de staatsveiligheid. Want ga maar na, die Pakistaan die eergister midden in het regeringscentrum een dreigvlog opnam, had daar ook met een bomgordel geweest kunnen zijn. Onze volksvertegenwoordiging is volslagen weerloos tegen een lone woif, en - oh wat zijn onze Vak K-leden toch lekker Hollands gewoon benaderbaar voor Jan en Muzelman - de Ministers, Premier incluis ook... Het wordt in ieder geval weer tijd dat Wilders weer in z'n bunker op die vliegbasis beveiligd wordt. Zijn werk als PVV-leider en TK-lid kan gewoon via videoconferencing en een dataconnectie doorgaan. Het is 2018, niemand hoeft nog fysiek in die Trèvezaal op te komen dagen om Das Volk te vertegenwoordigen in Reichszaken...

F. von Zeikhoven | 29-08-18 | 15:04 | 6

Wat lupuslupus schrijft, kan ik beamen. Aantal jaren geleden op visite geweest bij de fractiekamers, maar pas na uitgebreid gecheckt te zijn geworden. Ook studenten komen niet heel erg ver voorbij de poortjes etc.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 15:10

Mark_D.. haha, ja daar heb je wel een puntje. Maar ook die zullen niet met een volledige bomgordel door de poortjes komen. Enige wat misschien zou kunnen (en nu wordt het gokken) is dat die heren diverse losse spullen meenemen die ongevaarlijk zijn, maar die bij elkaar een gevaar kunnen opleveren.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 15:13

Hou toch op met die angsthazerij. De TK is een beveiligd bolwerk waar nog geen muis doorheen komt.
Lupuslupus | 29-08-18 | 15:08 Dit in tegenstelling tot allerlei ander ongedierte: www.youtube.com/watch?v=LvMDqGBSwk4

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 15:33
▼ 3 antwoorden verborgen

"In Vrij Nederlandje mag je tekenen wie je wil, wat je wil, waarover je wil."

En de uitzondering die de regel bevestigd is natuurlijk het koninklijk huis.
Tot daar en niet verder.

VanBukkem | 29-08-18 | 15:01 | 5

@Mark_D_NL | 29-08-18 | 15:03
Kijk maar uit. Er zijn grenzen aan de vrijheid van expressie.
Volgens mij bestaat er -belachelijk- nog steeds een wet op majesteitsschennis.

VanBukkem | 29-08-18 | 15:10

@bukkum Ken je Dan niet het oud Pruisische koningshuis von schultenbrau. En volgens de overlevering hadden die een hele Lange dochter. De langste prinses ooit...zegt men.

Mark_D_NL | 29-08-18 | 15:14

@Mark_D_NL | 29-08-18 | 15:14
Het is VanBukkEm, met een 'E'.
Ik ben godverdomme geen Turk.

VanBukkem | 29-08-18 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon een tekening maken van die Profeet en er Geert Wilders onderzetten.

Beledigception multiplier gegarandeerd

Kaas de Vies | 29-08-18 | 14:59 | 5

Maaruh, hoe zit Greet wilders er werkelijk uit? Hij is altijd vermomd met een pruik.

miko | 29-08-18 | 15:09

Miko, geldt ook voor Trump.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 15:14

@Kaas de Vries,
Hahaha, en nog eentje: Wilders en eronder zetten: Mohammed, toen hij nog geen baard had.

kleurdoosje | 29-08-18 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Groot verschil is dat je met Wilders beledigen een werkelijk bestaand figuur beledigt, die daarin zijn eigen belangen moet behartigen. Ik stel voor dat Allah dat ook maar zelf doet, dan hebben we een level playing field, mano a mano. Als Allah nu (vermeend) beledigd wordt, laat hij zich vertegenwoordigen door een paar honderd miljoen Vollidioten.

God Zelf | 29-08-18 | 14:55

>>>DAT is de les aan de moslims<<<<

Tja dat wisten ze natuurlijk nog niet. En na het publiceren van de cartoons door GS zeggen ze allemaal: 'jullie hebben gelijk hoor, wat zijn we raar bezig geweest hè? We zullen het nooit meer doen'.

Lupuslupus | 29-08-18 | 14:55

" En die reageren dus, nou ja, als boze moslims wier profeet bepoteld wordt"
Nee, Bart Nijman ziet wat 'boze' tweets op Twitter en stelt dat gelijk met brandende vlaggen, dreiging van dood en verderf, rellen in de straat, etc.

Het punt dat boze PVV'ers eigenlijk hetzelfde zijn als boze moslims is oerdom. De ene groep heeft kritiek en laat het varen, de andere groep wil het koste wat koste voorkomen of bestraffen met de bekende gevolgen van dien.

De weinige reacties die ik heb gezien over deze in theorie voorgestelde Geert Wilders cartoon wedstrijd waren in de trant van afkeurend omdat het flauw, stom en dom was, maar niet zo erg dat het niet zou mogen en het desnoods met geweld gestopt zou moeten worden.

Ja, we moeten de vrijheid verdedigen dat iedereen bespot en getekend moet mogen worden, maar verwacht geen cheerleaders voor iedere cartoon. De Mohammed cartoons en de moslim reactie daarop maken juist een defensieve contra reactie los. Dat iemand Geert Wilders tekent zal mij aan mijn reet roesten.

GroetenVanUrk | 29-08-18 | 14:53 | 1

Ik vind het gewoon allebei niks, dit niet, maar ook de actie van Wilders niet. Lost het problemen met de islam op? Nee natuurlijk niet.
Organiseer een enorme demonstratie (minimaal 100.000 personen) naar het Malieveld om te protesteren tegen de islam. En vertoon die beelden op alle nieuwszenders. Een paar tekeningetjes helpen nergens bij om het tij te keren.

Maar ja, zo'n demonstratie vergt heel veel voorbereiding en inspanning. Het is veel makkelijker om vanaf het toetsenbord of anderszins een tekeningetje te fabriceren. Hoef je je luie stoel niet voor uit te komen.

Geen woorden of tekeningetjes zijn nodig maar daden.

Lupuslupus | 29-08-18 | 15:17

Geert Wilders aan de rand van een Grieks zwembad. Full frontal, gehuld in een niets verhullende sluier maar met een tros vijgen aan de wellustige lippen. De concurrentie is moordend, inderdaad. Er zijn zo van die momenten dat ik me schaam om rechts te zijn. Want wat betekent dat nog?

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 14:52

Minder, minder, minder topics over meninkjes op Twitter.

Harry Turtle | 29-08-18 | 14:50 | 1

Heel internet is een twitter. Ach ja.

A.U.EnLeven | 29-08-18 | 16:01

De Ger Huilstruiken missen zowel het grote plaatje als het punt.
Wat wel knap is.

tipo | 29-08-18 | 14:50

Die linkjes leiden gewoon naar terecht commentaar. Jullie kunnen als redactie wel topic na topic generen om dit “veilige” , en best wel sneue, stuntje wat stoerder en relevant te laten lijken maar kom aan zeg, een beetje zelfkritiek graag. Waar is Geert Wilders al niet voor uitgemaakt, gefotoshopt en getekend de afgelopen decennia? Nul toegevoegde waarde om nog een rondje te doen.

Parel van het Zuiden | 29-08-18 | 14:49 | 19

PvhZ) Eens!
Een aantal hier zouden een stabiliteitstest kunnen doen. Zich verplaatsen in Wilders in hoe hij al die jaren geleefd heeft en nog leeft om vervolgens zichzelf af te vragen, sta ik nog overeind?

CalamityJane | 29-08-18 | 21:58

Weer vaag gezwam van Jane.
"Sta ik nog overeind". LOL
Waar kunnen we die stabiliteitstest doen?
"Een aantal hier zouden"
Zucht. Goed Nederlands schrijven kun je ook al niet. Houdoe kudt!

RickyLaRue | 30-08-18 | 00:20

Bang, laf en venijnig. Kan niet op. Ricky, het komt simpelweg hier op neer dat je degene die wel moed vertoont niet af behoort te vallen . Wilders in dit geval. Met al de moed die hij de afgelopen jaren vertoond heeft staat hij nog steeds overeind! Overeind! Jawel! Enne..Kudt schrijf je zonder d, kut dus.

CalamityJane | 30-08-18 | 12:58
▼ 16 antwoorden verborgen

Waarom niet de verbinding zoeken en een mooi kleurplatenboek van de profeet laten drukken voor onze Islamitische jeugd?

ChatBot | 29-08-18 | 14:48

Bij de "gaap"-twitter: "islam de doodstraf staat". Daarom Lou, moeten ze die vrijheid die wij hier hebben niet proberen te frustreren door een of ander sprookjesfiguur. Dat mogen ze in hun eigen zandbak doen. En als je het er niet mee eens bent: pak je tweede paspoort en vertrek.

Het Licht | 29-08-18 | 14:47 | 2

""En als je het er niet mee eens bent: pak je tweede paspoort en vertrek.""
@ Het Licht | 29-08-18 | 14:47
Maarreh.... uitkering? gratis huis? gratis zorg? allemaal kwijt? Nee hoorrr iekke lekker hierrrr blijvve.

telelezer | 29-08-18 | 14:51

ristretto | 29-08-18 | 21:56
Ach laat gaan. Die trollen zitten bij mij allemaal achter het grijze blokje dus ik lees geen van hun waandenkbeeldjes.
Verder begrijp ik niet waarom mijn geloof overal bij gesleurd moet worden. Dat doe ik bij atheïsten toch ook niet?

Lupuslupus | 30-08-18 | 08:35

Gister ook wel een paar huilie-huilie reacties gezien in de panelen. Onder andere van een diep-gelovige mevrouw-op-leeftijd uit Almelo. Tsja, als je regelmatig uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.

Rest In Privacy | 29-08-18 | 14:45 | 7

Zit jij ook bij Youth-for-Christ, VTS?

Rest In Privacy | 29-08-18 | 16:05

'Tsja, als je regelmatig uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren'.. Moeilijk hè.

BozePaarseMan | 29-08-18 | 17:09

Jij mist het punt al tijden. Zelf trollen en gezamenlijk lupuslupus bashen heeft niets met argumentatie te maken. Lupuslupus heeft vaak prima bijdragen en inderdaad is haar religie haar zwakke plek. Ik heb geen enkel ontzag voor welke religie dan ook. Geen kwartier voor christenen, moslims of boeddhisten.

ristretto | 29-08-18 | 21:56
▼ 4 antwoorden verborgen

""Het eens zo relaxte Nederland zie ik volledig verkrampen en naar de verdommenis gaan door politieke correctheid, milieu-alarmisten, EU en islam.""
@ MogeWijEveOvergeve | 29-08-18 | 14:30
Helaas maar al te waar

telelezer | 29-08-18 | 14:45

Tja Van Rossum, zo zie je maar dat je publiek verschuift van hoogopgeleide veertigers die stijlfiguren,sarcasme en meer van dat soort begrippen begrijpen naar blatende bijbelneuzers met een fetisj voor moslimleed en Azijn in plaats van koffie drinken in de ochtend.

miko | 29-08-18 | 14:44 | 4

Een trieste ontwikkeleing inderdaad. Daarom is het erg belangrijk om tegengas te geven, iedere dag weer.

Rest In Privacy | 29-08-18 | 14:46

Inderdaad Miko. Je hebr een punt, kleintje hoor. Ga je niet verwennen.

Mark_D_NL | 29-08-18 | 14:50

Well said.........

Muchnadt | 29-08-18 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

"Want Wilders tekenen is veilig & zonder gevaar". Juist, en waarom is dat zo? Omdat normale Westerse mensen, óók de diehard PVV-stemmers, niet gelijk in zo'n achterlijke wij-eisen-respect-houding schieten! Respect moet je verdienen, je krijgt het niet door het op een dreigende en gewelddadige manier af te dwingen.

Binkoo | 29-08-18 | 14:43 | 2

Wilders wordt al jaren gebruikt i cartoons
https://i.ytimg.com/vi/3O-D6E9nP6Q/maxresdefault.jpg

telelezer | 29-08-18 | 14:48

Ja, voor mijn gevoel probeert Geenstijl een punt te maken waar er al lang geen punt meer te maken valt. Maar ik lees dat de GW cartoonwedstrijd een reactie is op een Pakistaan die zou hebben gezegd dat een GW cartoonwedstrijd niet zou mogen of zoiets.

GroetenVanUrk | 29-08-18 | 15:02

Ik zou het dus wel mooi vinden als Greet gewoon zou zeggen: "top jongens, dit is de essentie van waar ik voor sta zelfs al ben ik zelf het onderwerp, dit kan ,dit mag en blijkbaar moet het."

Borrom | 29-08-18 | 14:43 | 1

Wilders heeft nog niet gereageerd dus er valt niets over te zeggen hoe hij dit opvat.

Lupuslupus | 29-08-18 | 15:45

Lol. "I'm enraged. How can you dare depict Bob Ross that way."

ChatBot | 29-08-18 | 14:51

ijzersterk ja

skoftig | 30-08-18 | 17:31

say it ain't so, Joe please, say it ain't so
thats not what I want to hear Joe
ain't I got a right to know
say it ain't so, jo please, say it ain't so
i'm sure they're telling us lies
please tell us it ain't so

they told us our hero has played his trump card
he doesn't know how to go on
we're clinging to his charm and determined smile
but the good old days are gone,

the image and the empire may be falling apart
the money has gotten scarce
one mans word held the country together
but the truth is getting fierce.

https://www.youtube.com/watch?v=eOvnnN7ByRs

MogeWijEveOvergeve | 29-08-18 | 14:43

Kunnen wij niet beter Jeanne d'Arc inhuren om Korte Metten te maken met dit gezever? Zij kreeg het voor elkaar om de Fransen wakker te schudden en de Engelsen te verdrijven. OK, haar einde werd bepaald door de Kerk dus niet heel fris. Heeft iemand haar nummer dan zal ik haar bellen... zij was toen heel jong dus wellicht leeft zij nog...

hetgingperongeluk | 29-08-18 | 14:42 | 1

@hetgingperongeluk,
Jeanne d'Arc strijd voor een ander doel: ze is zwart tegenwoordig en nee: niet van de brandstapel, ook al daarvoor.
Was het een film of toneelstuk waar vanwege de diversiteit Jeanne d'Art gespeeld werd door een zwarte actrice?

kleurdoosje | 29-08-18 | 17:42

Wel jammer dat GS niet die marketingscampagne van Wilders onder de loep houdt en niet wil inzien dat er valse motieven achter deze 'VvMU' cartoonwedstrijd schuil gaan. Deze cartoonwedstrijd gaat over Wilders en ophef (dus aandacht) en niet over de grondbeginselen van VvMU en vrije expressie. VvMU wordt misbruikt als instrument voor politiek gewin, tegenstellingen opwekken en de spanningsboog te verhogen. Hier zit niets positiefs en constructiefs achter en is niet iets waar je wat aan hebt als land/samenleving. Daarnaast laat Wilders zelf keer op keer blijken dat hij niets op heeft met andere meningen (zelfs niet van zijn achterban) en de enige partij van Nederland is zonder leden met democratische inspraak.

XaleX_2 | 29-08-18 | 14:42 | 6

XaleX. Jij bent echt niet goed wijs. Weet de leiding dat je af en toe aan de pc onzin zit op te schrijven. Kijk maar uit dat ze je niet betrappen, je zit zo weer in de isoleer.

beau van rtl | 29-08-18 | 14:59

Je inbreng is echt helemaal ruk beau en heel Nederland kan het lezen.

XaleX_2 | 29-08-18 | 15:04

Waarom teken je dat niet dan @XaleX_2? Greet die mo gebruikt voor een stukje eigenpijperij. En dat figuurlijk stukje kun je dan letterlijk uitbeelden... manmanman wat mooi.

Lood om oud ijzer | 29-08-18 | 15:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Niks mis mee en gewoon doen. F**k de huilstruiken.

snakeplisskin | 29-08-18 | 14:41

ProAsfalt | 29-08-18 | 14:37 |
Lilian Marijnissen die in een latexpakje aanbelt bij een bejaardentehuis terwijl uit haar tas een boek valt met "hoe ga ik om met dementie?"

Patje2011 | 29-08-18 | 14:40

Ik vind het allemaal best zolang ze de Grote Blote Keizer maar niet gaan beledigen. Want dan ga ik ook de straat op en vlaggen verbranden en atoombommen gooien en shit. *omhoog wijzen doet*

atheïstisch stemvee | 29-08-18 | 14:38

Te lezen is dat deze mensen als mal worden afgeschilderd.

Toch kan ik mij deze reactie van die mensen wel voorstellen. Als mijn idool wordt beledigd zal ik ook boos worden. Hierbij denk ik aan Jesse Klaver (GroenLinks) of Lilian Marijnissen (SP).

ProAsfalt | 29-08-18 | 14:37 | 6

Mark_D_NL | 29-08-18 | 14:43
Bestaat niet, Sharon Dijksma is zo zwaar die creëert haar eigen zwaartekracht, Als iemand Sharon aanraakt, raaktdeze persoon nooit meer los en word onderdeel van haar.
Waarom denk je dat ze zo vaak in het zwart gekleed is?

miko | 29-08-18 | 14:47

Patje2011 | 29-08-18 | 14:46
Rolatende moestuinmuts.

miko | 29-08-18 | 14:47

De Jos Verstappen van de PvdA.

Patje2011 | 29-08-18 | 14:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Leuk, die invloed van de Basisweg.

rechtsdwalendeautist | 29-08-18 | 14:36 | 4

Ik pas wel op hier voor dat je het weet ben je gezuiverd.

rechtsdwalendeautist | 29-08-18 | 14:48

Ja, de Hoofdweg loopt vlak achter de Basisweg. Daarachter is het station, maar overstappen moet je pas doen als jezelf uitkomt! Goede reis, waarde.

einStina | 29-08-18 | 15:03

einStina | 29-08-18 | 15:03
Ah je bent Telegravinnetje?

VeelTeSteil | 29-08-18 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat zou Wilders er zelf van vinden ? Kan me niet voorstellen dat hij er wakker van ligt, integendeel.

sprietatoom | 29-08-18 | 14:34 | 2

Weinig, als het goed is. Hij zal er wel om lachen en het zal helpen om de foute mensen op te sporen.

Reagurend_Nijlpaard | 29-08-18 | 14:38

Die vindt het helemaal prima natuurlijk, nog meer gratis marketing.

XaleX_2 | 29-08-18 | 14:43

Gevalletje miscommunicatie.
Als je denkt dat moslims een les te moeten leren dan sla je de plank volledig mis.
Net alsof je tijdens de Blitzkrieg gaat discussieren over vrijheid van meningsuiting. Dan onderken je niet wat hier aan de hand is, wat het doel van hun jihadisme is.

hellothere | 29-08-18 | 14:34 | 1

goede analyse!

telelezer | 29-08-18 | 14:43

Beetje makkelijk om debielen te vinden op Twitter, bij uitstek het medium voor debielen.

Een paard | 29-08-18 | 14:33

Haha... how sad dat mensen nu afgeven op het mooie initiatief van GS. Ach, het blijkt maar weer dat de lichtgekwetsten aan beide kanten van het politieke spectrum zitten en dat is een geruststellende gedachte.

Amsterdamsko | 29-08-18 | 14:30

Ik kan niet zo goed tekenen. Maar misschien kan iemand een cartoon maken van Wilders die Mohammed in de kont neuqt.

MickeyWM | 29-08-18 | 14:30

"Ger Struik
Het eens zo relaxte Nederland zie ik volledig verkrampen en naar de verdommenis gaan door politieke correctheid, milieu-alarmisten, EU en islam.
Fucking domme boomer die Ger, of niet dan?
#verdeelenheers

MogeWijEveOvergeve | 29-08-18 | 14:30

Ik had liever een cartoonwedstrijd gezien met als onderwerp een Nederlands politicus op bezoek bij het opperhoofd van Saoedie-Arabie.

BrabantsVerzet | 29-08-18 | 14:29 | 1

Maak je:
Geert...'en ondertussen in Saudi'...

kleurdoosje | 29-08-18 | 17:33

Nu maar hopen , dat er veel tekeningen komen, heel veel en heel schokkend!!!!

vanrechteren | 29-08-18 | 14:29

Plank, slag, mis.

Steakduboeuff | 29-08-18 | 14:28 | 6

Ik denk dat ook jullie de essentie dan niet begrijpen. Het versterkt het punt van Wilders zijn reden om deze wedstrijd te houden, namelijk de vrijheid dat het kan. Vervolgens had je die ene Burhani die zei dat een tekenwedstrijd nooit zou kunnen als het om Wilders gaat, en zo geschiedde.

Dus ik geloof dat je 'plank, slag, mis' even bij jezelf moet plaatsen, net zoals Ger Struijk het ook niet helemaal door heeft.

Coachman | 29-08-18 | 14:52

En waar is dit op gebasseerd BrabantsVerzet?
"Ik vraag me wel eens af of de redactie geinfiltreerd is door een D66 stemmert."

Coachman | 29-08-18 | 14:53

Ik wilde dat ook aan XaleX2 duidelijk maken, maar dat heeft bij dat soort gasten echt geen zin. Die willen alleen maar dat Wilders dood gaat en Trump eigenlijk liever ook. Dat horen ze allemaal bij de NPO en dan geloven ze het, want Jinek zei het zelf en Twan Huys ook, dus... oh en het stond in de telegraaf dus. Zelf nadenken is voor dit soort mensen een probleem.

beau van rtl | 29-08-18 | 16:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan iemand tekenen dat er een zweetdruppel van Fortuyn zijn voorhoofd valt en dat dat Wilders is.

Patje2011 | 29-08-18 | 14:28 | 1

Maak er een collage van: foto's uit tijdschriften en kranten, fotokopieëren, verkleinen, vergroten, papier, lijm...

kleurdoosje | 29-08-18 | 17:32

Hoe kun je zoiets simpels nu niet begrijpen....

Maar het oprecht hinderlijke van dit soort figuren is, dat ze met hun nadrukkelijk aanwezige imbeciliteit, het echte gesprek, over het echte probleem, in de weg staan. Al zien ze dat zelf natuurlijk anders...

Lood om oud ijzer | 29-08-18 | 14:28

Ik werd gister bij het haringhappen aangevallen door een radicale meeuw. Het begint al.

Deflatiemonster | 29-08-18 | 14:28 | 1

Gun die vogel ook een stukje vis, doe niet zo hebberig....

Lupuslupus | 29-08-18 | 15:04

Tjah, eigen schuld. Had je naast je cookie-wall ook maar een minimum-IQ-wall moeten installeren.
Maar goed. Die Wilders cartoonwedstrijd is een uitstekend antwoord op het gehuil uit Pakistan. Als Wilders slim is, moedigt ie dit ook aan.

TheEgg | 29-08-18 | 14:26 | 1

Nee, geen IQ wall! Ik wil Kuifje-in-Afrika niet kwijt!

nick.name | 29-08-18 | 14:34

Alle foto's van de protesten worden vanaf kniehoogte genomen. En zelfs dan zie je dat er dus geen hond achter staat. Net zelf terug uit Karachi, en ze hebben wel wat anders te doen. Ja, er wordt wat gerommeld maar goed, dat wordt er altijd in Pakistan.

dyslexieman | 29-08-18 | 14:26 | 2

Dat doen ze om die treurige sloffen en slippers buiten beeld te houden

nick.name | 29-08-18 | 14:30

Nee, om te voorkomen dat je ziet dat er dus maar 6 mensen staan. Zes mensen is geen protest, dat is niks. Maar goed, er is dus wel een gevaar dat de machthebbers dit gaan aangrijpen om te laten escaleren, er moet bezuinigd worden in Pakistan (Chinese leningen voor het hele infrastructurele debacle), en dan is een buitenlandse vijand wel fijn.

dyslexieman | 29-08-18 | 14:35

Hoi Lewis Lewinsky! Wanneer ben je weer hier?

RickTheDick | 29-08-18 | 14:25 | 3

@Rick hoe kom je opeens op Lewis Lewinsky? heeft ie iets met cartoons ofzo?

@LL als je dit leest: hopelijk is het nare verbeterd en het leuke nog leuker geworden bij je. Take care.

einStina | 29-08-18 | 14:39

Even de linkjes aanklikken einStina. En dan in het bijzonder degene die getiteld is "gaap".

Lood om oud ijzer | 29-08-18 | 14:46

Dank @lood. Gewoonlijk lees ik geen twatters voor de zekerheid. Ghehe. Jullie weten meer id's dan ik!

einStina | 29-08-18 | 15:06

Waar zijn al die creatieve uitspattingen te bekijken?

James Lastig | 29-08-18 | 14:25

Haha de reguliere huilstruiken op de Twitters.
Zo voorspelbaar.

Berbaar | 29-08-18 | 14:24 | 6

@atheïstisch stemvee | 29-08-18 | 14:33
Oh waar?
Moet het matrozenpetje geen kansloze filmpies maken of kansloze boekies crowdfunden dan?

Berbaar | 29-08-18 | 14:45

Reageert op de Tweet van Lol

atheïstisch stemvee | 29-08-18 | 14:51

Ah ik zie het. thx!

Berbaar | 29-08-18 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Hebben jullie bij de GeenStijl een nieuw hoofd beveiliging? Dan kan hij weer een doos Merkellego voor de deur leeggooien om De wraak van Pakistan af te weren!

Glasgow Argus | 29-08-18 | 14:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken