Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland gidsland produceert €18.9 miljard aan harddrugs per jaar, overheid doet niets

Welkom in Nederllín*. Het land waar eigenlijk alles wel goed gaat op een paar dingetjes na én het land waar de narco-economie met €18.9 miljard hoger is dan de jaaromzet van Philips en Albert Heijn, even groot als de budgetten van ministeries van Justitie en Veiligheid en Defensie bij elkaar en meer dan het BNP van IJsland of Cambodja. Die cijfers werden vandaag voor het eerst uit de doeken gedaan in een onderzoek door de Politieacademie. "Nederlandse drugscriminelen hebben een toppositie in de internationale wereld van synthetische-drugsproductie. De uiteindelijke verkoopwaarde – in straatprijzen – van in 2017 in Nederland geproduceerde xtc en amfetamine bedraagt wereldwijd 18.9 miljard euro. Dat bedrag is te beschouwen als de bijdrage van Nederlandse synthetische-drugscriminelen aan de illegale wereldeconomie. Een flink deel van dat bedrag – geschat wordt zo'n 3 tot 5 miljard - verdwijnt in de zakken van de Nederlandse drugscriminelen zelf." Ja, een staatsondermijnende schaduweconomie die louter bestaat omdat WE het nou eenmaal lekker vinden af en toe helemaal synthetisch naar de getver te gaan en we maar al te blij zijn dat sneeuwman Rachid altijd binnen 20 minuten voor de deur staat. Maar ja, dat heeft een prijs natuurlijk.

"De criminele synthetische-drugswereld is veranderd, met meer onzekerheden en concurrentie voor de criminelen en met meer geweld. Op straatniveau, letterlijk, gaat het om grof geweld, om het gevaar dat illegale laboratoria opleveren voor woonwijken en om milieu- en natuurvervuiling door afvaldumping. Op een dieper niveau geldt dat de productie van synthetische drugs voor velen een betrekkelijk gemakkelijke kans is om geld, aanzien en macht te verwerven. De georganiseerde drugscriminaliteit leidt inmiddels tot veel geweld en tot onrechtvaardige verhoudingen." Het rapport concludeert dat de daadwerkelijke bestrijding van het circuit zo'n beetje over de hele linie radicaal tekort schiet, want "Het belang van opsporing van synthetische drugs delft vaak het onderspit in de afweging met belangen van volksgezondheid, diplomatie en economie.

Reaguursels

Inloggen

Waarom zijn die woonwagenkampen er nog? Het zijn niets anders dan criminele vrijstaten waar kampers permanent wonen in enorme chalets op vaste funderingen met poepdozen welke gewoon zijn aangesloten op de gemeentelijke riolering. Men heeft een sterke familieband, houdt zijn mond tegen de politie, handelt in hennep en speed, en behoeft de facto geen belasting te betalen. Het is dan ook niet gek dat de Waalrese burgemeester Henri de Wijkerslooth enige jaren geleden zei dat woonwagenkampen niet meer van deze tijd zijn en allemaal ontruimd en opgeheven dienen te worden. Als reactie reden TWEE auto's tegelijk het gemeentehuis van Waalre binnen en staken dat historische gebouw in brand. In Brabant kent iedereen de namen van de zwaar criminele families uit Oss, Lith, Eindhoven of Vlijmen. Open en bloot rijdt deze proletenmafia in grote BMW's met Duitse en Luxemburgse kentekens. Volgens Wikipedia heeft de Nederlandse politie ongeveer 63.000 fte. Wat doen die mensen eigenlijk de hele dag? Zet om te beginnen eens ALLE auto's van ALLE kampers in het ANPR. klik: nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_ke...

theo-is-dood | 26-08-18 | 16:47

De overheid is geschrokken en geschokt zeg dan maar eens dat ze niets doen. Dat is zon beetje het maximale wat ze altijd zijn toch.

Therapietje | 26-08-18 | 09:29

Policy Academy.

Sliptong | 25-08-18 | 23:26

Heel de Chemische Industrie van DSM tot Akzo-Nobel etc etc draait op drugs fabrikage.

liegende lippen | 25-08-18 | 20:57

Wat is dit voor een nodeloos tendentieus stukje. De criminaliteit daalt juist!

lingo star | 25-08-18 | 19:24 | 1

Drugs is vrede, heeft niets met criminaliteit te maken, is hysterie.

rattenvanger XL | 26-08-18 | 00:35

De strijd tegen de drugsmaffia in Nederland wordt bewust op een laag pitje gehouden. De miljarden aan winst vloeien voor een belangrijk deel ook weer terug in onze economie en samenleving. Als de strijd tegen de drugsmaffia serieus zou worden aangepakt zou de economische schade veel groter zijn als het dichtdraaien van de gaskraan. Shit het zou mij niet eens verbazen als het wegvallen van get gas gecompenseerd wordt met (in)directe opbrengsten uit de criminaliteit.

ronin1962 | 25-08-18 | 17:26

Duterte. Evocatus

Evocatus | 25-08-18 | 17:09

Pakkans = nihil
Kans op vervolging, veroordeling = klein
Straf = een lachertje
Inkomen = belastingvrij
Voeg daarbij dat loonslavernij hier nauwelijks loont en de teugels voor brave belastingbetalers uitzonderlijk strak worden gehouden
En je komt tot de conclusie dat je eigenlijk wel gek moet zijn om niet in te stappen in de wereld van de synthetische drugs.

jemagookniksmeer | 25-08-18 | 16:56

Misschien moeten chemici beter gescreend worden. Zelf ook de opleiding gedaan en mij erover verbaasd hoe weinig je gescreend wordt als chemicus. Zonder chemici geen pillen, dus bij hen moet je zijn om dit probleem te tackelen.

Alexander des Burgus | 25-08-18 | 16:20

Kan de afschaffing van de dividendbelasting mooi gecompenseerd worden met btw-heffing op harddrugs.

mozaard | 25-08-18 | 15:56

Wie gisterenavond de film Brick Mansions op RTL7 heeft gezien zag onze (door drugoorlogen geruiineerde) toekomst.

telelezer | 25-08-18 | 15:50 | 1

Kijk naar Mexico, 500 doden per dag!!!

joppo0 | 25-08-18 | 17:14

Verbied harddrugs niet!! Ik roep het al decennia. Misbruik van harddrugs is een sociaal-medische kwestie, geen strafrechtelijke - net als alcoholmisbruik (harddrug). Ik heb het destijds, toen xtc werd verboden, iedereen voorspeld: dat loopt uit de hand en wordt maffia-business.
Maar Grapperhaus is verrast. De elite-eikel.

piloot47 | 25-08-18 | 15:38 | 1

Nee, dat was het nog niet wah? hahahaha
Hoe dom kun je zijn.

joppo0 | 25-08-18 | 17:15

Is de VOCmentaliteit nog ergens in ons land springlevend, is het weer niet goed. Jan-Peter, zeg er eens wat van.

Bauchschmertzen | 25-08-18 | 15:14 | 3

Jan Peter wordt gefeteerd en zit in een vipbox op Francorchamps met zijn gluiperige , ggrrristelijke, nagemaakte rot kop met een pitspoes op schoot.

beau van rtl | 25-08-18 | 15:23

Het zit wel diep hè, Beau.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 15:46

Kuif. Mijn therapeut zegt me altijd :" Gooi het er maar uit" en ik moet je zeggen, dat werkt goed hoor.

beau van rtl | 25-08-18 | 19:21

Het invoeren van een verplichte drugstest voor de 1ste en 2de kamer zou het beste voorbeeld zijn voor de samenleving.Boven aan beginnen .

hetwerktniet | 25-08-18 | 15:14

Twee “kleine dingen”.
- Onze afdracht aan Brussel is gebaseerd op de legale plus de illegale economie in ons land. Hoe hoger de illegale economie des te hoger onze afdracht aan Brussel.
- Hoe hoger de illegale economie des te meer geld gaat er naar Justitie en Veiligheid die het gebruikt als een soort Big Brother om ons nog meer in de gaten te houden.
Het zou mij niets verbazen als de grote van de illegale economie bewust wordt overdreven.

Osdorpertje | 25-08-18 | 15:07 | 3

We hebben gewoon nog meer blauw op straat nodig.

Bald_Gefkens | 25-08-18 | 15:12

Wat dacht je van beter blauw.

beau van rtl | 25-08-18 | 15:19

ik denk niet overdreven maar wel met mede werking van blijft dit in stand!

fikkieblijf! | 25-08-18 | 15:45

Ik hoorde vanmorgen dat Grapperhaus geschrokken was van grootschalige productie xtc en speed in Nederland en dat Nederland favoriet is bij veel criminelen vanwege de lage pakkans en straffen.
Het geeft gelijk aan hoe wereldvreemd de politici zijn en decennia lang met een plaat voor het hoofd hebben gelopen.
Breaking bad taferelen met chemicaliën gebeuren tegenwoordig in niet in achteraf gelegen industrie gebieden, maar in woonwijken met alle gevolgen van dien.
Als je iemand vraagt of hij/zij batterijzuur,benzeen,benzine wil drinken dan zal een normaal persoon dit weigeren, maar alle ingrediënten bijeen is blijkbaar geen probleem.
Geen gebruikers is geen afzet en is het probleem opgelost.

I.P standing up | 25-08-18 | 14:46 | 8

@Vlaming4453
Ik neem aan dat u gebruiker bent gezien uw ervaring met alle drugs op aarde en exact weet wat je naar binnen werkt, want uw dealer/producent heeft netjes op de verpakking productinformatie verwerkt en in een garage gemaakt waar geen pinda's zijn verwerkt.
Het maken van deze drugs is zo puur natuur dat het productie afval eveneens in de natuur beland, waarbij lekkage de grond compleet gesaneerd moet worden.
Door strengere controle op de grondstoffen, wordt er op een andere manier de grondstoffen verkregen en daar wordt wel degelijk batterijzuur e.d. voor gebruikt. (check internet eens).
Wat is de nuance volgens u?
Ik zie alleen de schade en de bijbehorende kosten met de jaarlijkse belasting.

I.P standing up | 25-08-18 | 19:42

@Overtwar | 25-08-18 | 15:12
Ja heel af en toe een goede single malt.
Productie ervan is op natuurlijke basis uit gisting en het restafval wordt gebruikt als veevoer en tegenwoordig ook als brandstof.
Overigens schijnt bier koper te kunnen reinigen en dus feitelijk een biologisch afbreekbaar schoonmaakmiddel is.

I.P standing up | 25-08-18 | 20:03

@I.P standing up Af en toe gebruik ik bepaalde drugs ja. Al heb ik het liever over geestverruimende middelen want het label "drugs" is zo generaliserend, dat zegt weinig.

Maar niet veel, en niet vaak, en de meeste middelen houd ik mij verre van. Verder weet ik inderdaad exact wat ik naar binnen werk, want ik laat alles grondig testen. En daarvan bestaat exact nul procent uit batterijzuur.

Om wat voorbeelden te geven: psilocybine (paddenstoelen), of LSD, of mescaline. Daar komt echt geen batterijzuur bij kijken hoor.

Dat er afval in de natuur verwerkt vind ik een uiterst kwalijke zaak, en is mijns inziens des te meer een reden om het zo snel mogelijk te legaliseren. Dan kan niet alleen de productie maar ook de afvalverwerking worden gereguleerd en onder fatsoenlijk omstandigheden plaatsvinden.

Vlaming4453 | 26-08-18 | 13:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Nederland is altijd "gidsland", ze doen het eigenlijk altijd "beter"... kuch..

Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:44

Overheid doet niks, zijn precies de kernwoorden die onze overheid typeert. Ze zullen wel weer geschokt zijn, maar de rode draad van onze overheid is dat ze het allemaal maar laten gebeuren. Enige waar de overheid wel volop actief in is, is het maximaal uitpersen van de autochtone bevolking.

Franker | 25-08-18 | 14:42 | 1

Geld HALEN is het motto, "verkeersovertredingen" van nix noppes nada bijv. de meest zinloze ben je al honderden euro's aan kwijt. Handhaven ok, maar het kan ook wel anders......

Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:46

De echte slachtoffers zijn de gezinsleden van dergelijke tering junken!

joppo0 | 25-08-18 | 14:38

als we Tilburg aan België geven dan zijn we van 90% van het probleem af.

CynicalBastard | 25-08-18 | 14:36 | 3

Denk je dat die zitten te wachten op die Nl se rotzooi?

Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:47

Inderdaad!
Tilburg is het Amsterdam van het Zuiden. . . . kut volk, echt.

Tilburgse bluf | 25-08-18 | 15:15

Studenten he?!

joppo0 | 25-08-18 | 17:16

Politici reageren vast 'geschokt' op dit onderzoek en kondigen stevige maatregelen aan. En dan, 'glas plas was'. Zachte heelmeesters ...............

otjemans | 25-08-18 | 14:34 | 1

De politie controleert elke jager en sportschutter onaangekondigd in de avonduren. Om te zien of de dubbelloops volgens voorschrift in de wapenkluis is opgeborgen. Dus ook een tachtigjarige gepensioneerde landbouwer uit Drenthe wordt lastiggevallen. Allemaal een kwestie van prioriteiten.

theo-is-dood | 26-08-18 | 16:52

Politiek Den Haag pikt het niet. (proest)
"Berouwvolle Grapperhaus wil nu ‘die hele criminele economie’ gaan oprollen".
(volkskrant)

demaup | 25-08-18 | 14:08 | 3

'Die' economie maakt al decennia lang deel uit van de 'reguliere' economie. Financierders (banken), makelaars, notarissen, advocaten, producenten van gloeilampen (Philips) politie, misdaad 'verslaggevers', overige media, politici om maar wat doelgroepen te noemen die bewust meewerken aan 'die' economie.

De vals naieve instelling van Grapperhaus is lachwekkend.

litebyte | 25-08-18 | 14:20

Als toevoeging, ik zou als ik Grapperhaus was eerder inzetten op regulatie - dat verpest iig een dele van 'die' markt.

Overigens 'frappant' dat dit nu naar buiten komt, Zeegers (die gggristen) heeft mogelijk mt deze uitspraak zijn koehandel dealtje m.b.t. dividentsbelasting al binnen

litebyte | 25-08-18 | 14:23

Segers...

litebyte | 25-08-18 | 14:25

Zoals eerder genoemd, legaal maken maar ook het Chemisch afval gescheiden in het bos kunnen flikkeren. Tevens moeten we ophouden met de liquidaties van criminelen te gedogen maar gewoon wettelijk toestaan. Dan heeft de politie meer tijd om fietslampjes in de grachtengordel in Amsterdam te controleren. Weet u wel hoeveel doden dat fietsen zonder licht jaarlijks oplevert?

echtpaul | 25-08-18 | 14:01

Nu nog een drugstest voor beide kamers in Den Haag.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 13:57 | 2

Zeker dat die er zelf flink op los snuiven en zuipen enzo meer.

Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:48

@ Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:48
Het zijn net mensen :)

Rest In Privacy | 25-08-18 | 14:54

Het is en blijft een hypocriet land met Pinokkio R als dirigent.Misschien 1% van de omzet van de Colombianen dus wat is er nu zo geweldig aan deze uit de duim gezogen cijfers.Alles aan cijfers wordt in dit land zo gemanipuleerd dat degenen die ze nodig hebben de "juiste" krijgen.Bepaald ministerie heeft waarschijnlijk meer geld nodig .Het gaat goed met NL de gevangenissen staan leeg ,de criminaliteit daalt.Hoe gaat dat samen dan?

hetwerktniet | 25-08-18 | 13:46 | 2

Omdat de aangiftebereidheid laag is, de politie niet de mankracht en de middelen heeft om te handhaven en op te sporen, het openbaar ministerie noodgedwongen vaak moet seponeren en omdat de rechtbanken onderbemand en overbelast zijn. Dáárom gaat dat samen.

Tietmier | 25-08-18 | 14:38

Tietmier---aangifte doen is 90% zinloos, als het al KAN. Maw.: dat hele politieapparatski is nix, Lijkt meer op een incassoburo.

Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:53

In Deelstaat NL is er geen grens meer tussen onder- en bovenwereld.

litebyte | 25-08-18 | 13:44

Nederland slaat een modderfiguur met het gedoogbeleid.

Swoop | 25-08-18 | 13:39 | 3

U bedoelt een voorbeeldfunctie. Al lijken we de laatste jaren weer wat achteruit te gaan daarin, helaas. Nederland zou voorop moeten lopen en dit soort drugs gewoon moeten legaliseren.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:45

Dat is al lang de nek omgedraait.

hetwerktniet | 25-08-18 | 13:49

Modderfiguur?Legalisatie in Canada,22 deelstaten van de VS,Tsjechië,Zwitserland, Spanje, Denemarken,Frankrijk en in NL staar er legaal 20.000 hectare Cannabis Sativa in Groningen. De CBD-olie is niet aan te slepen. 10 ml 50% CBD voor € 799,-- incl. BTW...
Een gouden business !

Eendragtmaaktmagt | 25-08-18 | 14:53

Eigenlijk zie ik nog meer de noodzaak voor de gereguleerde productie van xtcpillen dan van de gereguleerde teelt van wiet. Er vallen met regelmaat slachtoffers onder pillenslikkers.

suscrofa | 25-08-18 | 13:37 | 3

Oh ja, hoeveel dan?

Heeft u enig idee hoeveel procent van de geslikte pillen tot slachtoffers leidt?

Of laat ik het nog anders stellen: heeft u enig idee hoeveel pillen er uberhaupt geslikt worden? Ik denk het niet namelijk.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:44

@Vlaming
Jazeker vallen er slachtoffers, vaak agv ernstige hartritmestoornissen. Ff googlen vind je ze wel. Cijfers zijn niet relevant. Het feit dat er soms levensgevaarlijke pillen in omloop zijn dat wel.

suscrofa | 25-08-18 | 15:13

@suscrofa Cijfers zijn dus wel relevant, want dan blijkt dat dat "vaak" in de praktijk zo ontzettend insignificant is, dat bijvoorbeeld deelnemen aan het verkeer al diverse ordes van grootte gevaarlijker is dan een pilletje slikken.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 15:31

En bedankt; dankzij dit soort belachelijke bedragen te noemen, gaat onze afdracht naar Brussel nog verder omhoog.

glaaf | 25-08-18 | 13:34 | 2

Eigenlijk wel een goed plan. Een totale schaduweconomie en voor de boeken een minieconomie die bepalend is voor de afdracht aan Brussel.

Tapioca pudding | 25-08-18 | 13:41

Zullen die moraalridders in Brussel vast blij van worden als ze beseffen dat ze door drugsgeld worden gefinancierd.

Alexander des Burgus | 25-08-18 | 15:56

Voor wie denkt dat dit grotendeels van Marrokaanse straatdealertjes gaat: Neen.

Drugs bestel je tegenwoordig gewoon online. Krijg je netjes per post bezorgd. Topkwaliteit, veilig, geen gedoe met moeten afspreken met vage gasten op scooters, geen straatroven, geen ripdeals, en zeer veel aanbod en keuze.

De online marktplaatsen voor drugs werken echt uitstekend. En justitie kan er gelukkig niets tegen doen.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:34 | 4

@BozePaarseMan Nou, niet fijn voor de straatdealers. Die hebben zo het nakijken, niemand gaat straks nog bij vage marrokaantjes rotzooi kopen als ze eenmaal inzien dat je heel makkelijk en veilig online kunt bestellen.

Goede zaak toch? Voorkomt alleen maar ellende.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:53

Nou, fantastisch zeg!.........

Wienerschnitzel mit | 25-08-18 | 14:54

Inderdaad, de Chinezen pakken het veel slimmer aan. Gewoon alles via pakketjes, dan heb je geen gezeik onderweg. Alleen dit gaat toch gezeik opleveren, want straatdealertjes laten zich niet zomaar uit het veld slaan. Ik zal er niet vreemd van opkijken als zij distributiecentra gaan lopen saboteren (daar gaat iedereen wat van merken) of dat zij het gaan proberen het grootste deel van de (grondstoffen van) drugs op te kopen door middel van zeer lucratieve deals voor de fabrikanten, zodat zij de kraan van aanbod naar de consument dicht kunnen draaien, terwijl zij hun verdunnende rotzooi erin doen zodat zij meer winst kunnen draaien.

Alexander des Burgus | 25-08-18 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Je zou kunnen beginnen met zorgen dat ze het afval op een fatsoenlijke manier ergens aan kunnen bieden,alleen op die manier zou je grip kunnen krijgen op het probleem.Het afvalprobleem dan.

kzegje | 25-08-18 | 13:29 | 2

Klopt, het afvalprobleem is wel een ding. Des te meer een reden waarom ik voor legaliseren ben. Dan kan die rotzooi gewoon legaal, volgens reguliere kanalen worden afgevoerd. Beter voor iedereen, vooral voor het milieu.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:35

Deal sluiten met Polen lijkt mij een beter idee. Zij zijn heel goed in het verduisteren van afval.

Alexander des Burgus | 25-08-18 | 16:10

€18900.000.000,00 per jaar dat is €52.000.000,00 per dag. Totaal ongeloofwaardig.

Trumme | 25-08-18 | 13:24 | 2

Je zal nog schrikken. Weet niet met welke straatprijzen ze gewerkt hebben maar als je nagaat dat grotendeels export is en de straatprijs in de prime markten per xtc pil makkelijk 25 euro bedraagt, dan bereik je die 52 mln al met iets met dan 2 miljoen pillen per dag, oftewel 200k pillen verdeeld over tien labs door het land. Indien de werkelijke productie maar een miljoen pillen per dag bedraagt dan coveren al de denkbare andere middelen dat gat wel

Krankenstyn | 25-08-18 | 14:15

Zolang ze er maar belasting over betalen zal het de rijksoverheid verder niet zo veel kunnen schelen. De troep en overlast is voor rekening van de gemeenten en Staatsbosbeheer.

Stormageddon | 25-08-18 | 13:22

Het is een vooropgezet plan om de wereldbevolking te vergiftigen met drug, drank, porno, en bewerkt voedsel en ook een smartphone die voor ieder mens betaalbaar is en zo gemaakt dat zelfs kleuters en zwakbegaafden hem kunnen bedienen. Voor de bühne wordt er zo af en toe een paar kilo's onderschept of een labatorium ontmantelt. Maar als je om je heen kijkt zijn we allemaal zombies aan het worden, niks maakt ons meer gelukkig en we zijn allemaal naar binnen gekeerd ver van de natuur en ver van wat op een mens lijkt.

Rallywally | 25-08-18 | 13:22 | 6

Vlaming, dat zijn middelen uit de natuur, verplichte kost zou dat moeten zijn om de schapenkudde wakker te maken. De deur van de cel is gewoon open maar ze weten het nog niet!

Rallywally | 25-08-18 | 14:05

Je doet het toch echt jezelf aan met die pillen. Gewoon op straat voorlichting geven over wat pillen met je organen doet. Krijgen de mensen vanzelf er zoveel walging van dat ze het niet meer doen.

Alexander des Burgus | 25-08-18 | 16:14

@Alexander des Burgus wat doen die pillen dan met je organen? Ik ken namelijk heel veel mensen die allemaal zo nu en dan wel eens een pilletje slikken. En dat ook al heel lang doen. Niemand heeft er ooit last van gehad, niet van organen of anderszins (behalve zo nu en dan een kater de volgende dag).

Zijn dat geen spookverhalen? Vooralsnog wijzen de statistieken uit dat xtc juist veel veiliger is dan gevaarlijke harddrugs zoals crystal meth, alcohol, tabak, of heroïne.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 17:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal geld dat vroeg of laat weer in de gewone legale economie terecht komt. Met andere woorden: we profiteren er allemaal van.
Mijn advies: niet te veel ruchtbaarheid aan geven, en voor de bühne af en toe een kruimeldealertje of producentje oppakken, opdat ze in het buitenland het idee krijgen dat we er wat aan doen.

VanBukkem | 25-08-18 | 13:15 | 2

Nee, 90% wordt aan de economie onttrokken en verdwijnt naar de moeder- en vader-landen zoals: Turkije, Marokko, Suriname, Oostblok, Italië, Rusland.

Premier Trutte | 25-08-18 | 13:30

Moeder en vaderlanden?
De pillenproductie en groithandel is in Nl vooral in handen van kampers en hells angels hoor

Shoarmamasutra | 25-08-18 | 21:52

Het zijn niet drugscriminelen maar de 'war on drugs' fanaten die samenlevingen ondermijnen of zelfs totaal weten te ruïneren.

theo1610 | 25-08-18 | 13:12 | 1

Precies dit inderdaad.

En het mooiste is nog dat diezelfde fanaten er vervolgens niet vies van zijn om een flesje wijn open te trekken of een peuk of sigaar op te steken (beide zeer ongezonde, extreem verslavende harddrugs).

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:38

Het is vreselijk gaaf om te zien hoe Rutte en zijn rariteitenkabinet heel het land naar de goedverdoeme kan helpen en dat niemand er tegen op treed. Lachen gieren brullen met al die illegale Noord Afrikanen die precies weten waar Abraham de synthetische mosterd haalt en als keizers kunnen leven in hun tweede thuisland Marokko bijvoorbeeld. Maar zolang je buren niet uit een shit hole country komen en de boel compleet naar de tering helpen met hun achterlijkheid en agressie gewoon wel D66 en VVD blijven stemmen. Onwijs goed voor dit land namelijk.

ILF2 | 25-08-18 | 13:12 | 2

treedt

mark1487 | 25-08-18 | 13:13

Land naar de goedverdoeme helpen? U vergist zich, van de middelen waarvan in dit artikel sprake is, gaat het land niet naar de goedverdoeme. Dat kunt u op het conto van andere drugsproducenten en -dealers schrijven, zoals Heineken en Marlboro.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:40

Criminaliteit loont. Ondertussen dienen Jan Piet en Henk braafjes te zorgen voor de inkomsten van dit land.

BozePaarseMan | 25-08-18 | 13:02 | 3

Gek genoeg verdient onze overheid door de bestedingen van de pillen gerelateerde maffia in eigen land een aardig fiscaal centje mee aan deze internationale drugshandel. Dat zijn ook inkomsten voor dit land. Of je dat leuk vindt of niet.

suscrofa | 25-08-18 | 13:15

Een klein gedeelte komt in de economie via bestedingen in modewinkeltjes, restaurants, sexclubs, autolease en het onderhouden van de familie hier. Het grootste gedeelte gaat naar het 1e vaderland. Van de 15 miljard blijft er misschien 1 tot een 1/2 hier.

Premier Trutte | 25-08-18 | 13:26

Natuurlijk zal een deel van dat geld in de bovengrondse economie komen, dat is logisch. De verdiensten voor deze criminelen zijn enorm, de pakkans is klein en het vindt plaats in bepaalde kringen. De gewone man, de te controlerende man, moet dit niet echter proberen..

BozePaarseMan | 25-08-18 | 13:45

Legaal maken en zorgen dat de aandeelhouders geen dividendbelasting hoeven te betalen, eigenlijk geen verschil met de huidige situatie.

Watching the Wheels | 25-08-18 | 13:01 | 1

Die Rus lijkt trouwens erg op Robbie Kerkhof https://youtu.be/V-pWx9xCxJo?list=RDV-pWx9xCxJo&t=252

Watching the Wheels | 25-08-18 | 13:04

Leuke link, dank u.
XTC is zo ook ooit begonnen als medicijn.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 14:16

Hoog tijd om zaken zoals MDMA, paddo's, LSD, DMT, enzovoort, allemaal te legaliseren.

Dan kan het tenminste onder fatsoenlijke omstandigheden worden geproduceerd. Wordt de kwaliteit veel beter van (dus veiliger), kun je er een goede bijsluiter bij doen, eerlijke voorlichting, en haal je het uit de criminele sfeer.

De enige die er baat bij hebben dat veel drugs illegaal blijven, zijn de huidige straatdealers. Je zou je haast afvragen wiens belang de overheid nu eigenlijk dient....

Vlaming4453 | 25-08-18 | 12:55 | 10

De negatieve effecten zoals in dit artikel worden genoemd zijn meer geweld en onveiligheid voor omgeving en milieu. Volgens mij is dat bij de productie van bier een stukje minder... En dan heb ik het nog niet eens over gevolgen voor gebruikers waarbij ik doel op de drugs die niet medicinaal gebruikt worden natuurlijk.

BozePaarseMan | 25-08-18 | 14:08

@BozePaarseMan Aha, maar geweld, onveiligheid, milieu, enzovoort zijn nou juist zaken die niet zozeer door die drugs komen, maar door het feit dat die drugs illegaal zijn (en het dus in de criminele hoek wordt gedwongen).

Met andere woorden, niet de drugs zijn het probleem, maar de war on drugs!

Gevolgen voor de gebruikers: die kunnen nog niet in de schaduw staan van de gevolgen van alcohol en tabak. Dus dat valt wel mee (en is kennelijk sowieso geen criterium, aangezien alcohol en tabak gewoon legaal zijn).

Vlaming4453 | 25-08-18 | 14:13

@ Vlaming4453 | 25-08-18 | 14:13
Alcohol staat als 3e op de lijst van zwaar verslavende middelen, naast cocaïne en heroïne. Alle drie zijn natuurproducten. Het meest zorgelijke is inderdaad de bewuste vergiftiging van tabaksproducten, door de industrie en het toelaten ervan door de regering.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 14:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Ongeveer twintig procent van dat 'grijze' circuit is wit en passeert 's Lands Schatkist.
-
Het Koninkrijk de Nederlanden is daarmee ontvangster van drugsgerelateerde centjes - en medefinancier.

bisbisbis | 25-08-18 | 12:53 | 1

(Dit hoort bij mrXL, paar reacties hoger.)
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd in de fabriek efedrine geproduceerd.
In de jaren 1970 werd de fabriek overgenomen door AkzoNobel.
En zo is de cirkel weer rond.

Mr_Natural | 25-08-18 | 12:58

Met name het beruchte Heineken kartel is één van de grootste drugsproducenten ter wereld. Zij exporteren hun verdovende middelen over de hele wereld.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 12:53 | 1

Vergeet Inbev niet.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 13:56

"geschat wordt zo'n 3 tot 5 miljard - verdwijnt in de zakken van de Nederlandse drugscriminelen zelf"

Heeft iemand het telefoonnummer van Walter White?

Zwezerik | 25-08-18 | 12:46 | 1

Walter is nog op vakantie. Met de camper. Verblijfplaats onbekend.

suscrofa | 25-08-18 | 13:19

Serieus.
Als we zo'n groot exportproduct hebben, waarom zouden we daar dan tegen optreden?
Anders gezegd; als je voor de dividendbelasting bent om Nederland aantrekkelijk te maken om geld in te genereren, dan ben je toch automatisch ook geinteresseerd in een industrie die 18.9 miljard oplevert?

mark1487 | 25-08-18 | 12:45

In Marokko wordt veel geïnvesteerd in vastgoed en dan met name restaurants en nachtclubs. In Marrakech en Tanger. De eigenaren zijn vaak Nederlanders met een dubbele nationaliteit, die nog nooit officieel hebben gewerkt.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 12:44 | 2

Al Hoceima en omgeving is de afgelopen decennia uitgegroeid tot een zeer vwelvarend gebied.

Re:Kniftig | 25-08-18 | 12:46

Klopt. Staan ook enorme landhuizen met grote lappen grond.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 13:05

Blijken er toch chemicaliën achter de lach van Rutte te zitten.

LuckyGirl | 25-08-18 | 12:42 | 2

Niet waar!

Rest In Privacy | 25-08-18 | 13:04

@ LuckyGirl | 25-08-18 | 12:42 |
Er bestaat inderdaad zoiets als het experimenteel "geluksmedicijn". Dat werkte zo goed dat deelnemers niet meer aten of dronken of sliepen. Bizar als je er aan denkt.
Nee,mark zit aan het betere spul dunkt mij.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 13:55

Mensen, wij leven toch in een ontzettend GAAF LAND. Aldus, meneertje Rutte, die alles weg lacht. Ha ha, dividendbelasting afschaffen, GAAF TOCH!!

De Evangelist | 25-08-18 | 12:42

Gaaf land. En ik weet nog wel een manier om er twee miljard per jaar extra in te stoppen.

Cor Netto | 25-08-18 | 12:37

""Maar wij hebben Marrekanen!""
@ BrabantsVerzet | 25-08-18 | 12:26
Nou hebben ze een keer een baan, is het weer niet goed

telelezer | 25-08-18 | 12:36 | 1

Een baan om de Aarde zou ze beter passen.

Premier Trutte | 25-08-18 | 13:19

Het geld van deze crimnaliteit, samen met dat van de wiet-papaver-coke-sigraretten handel is rond de 15 miljard. (niet de straatwaarde maar de handelswaarde voor de maffia in Nederland). Probleem is dat dit totaal ontrokken wordt aan de Nederlandse economie. Het geld gaat wit-gewassen vooral naar Suriname, Turkije, Marokko, Italië (onderschat die niet) en de Oostbloklanden en Rusland (sigaretten). Mede een rede voor Turkije en Marokko om de dubbele paspoorten te koesteren. Een klein gedeelte wordt geïnvesteerd in onroerend goed in Nederland. Vooral Turken zijn daar nu actief in.

Premier Trutte | 25-08-18 | 12:30 | 1

Nou in Suriname komt dat geld nooit aan. Land kampt met een tekort aan deviezen. Hoge inflatie zo'n 30-40% per jaar... De Antillen is een veel grotere bron; zelfs de Marine smokkelt zich een versuffing. Antilliaanse mafia zit ook in de XTC > de VS. Afstoten die hap: louter criminelen en werkschuwen. Kost ons klauwen met geld.

Eendragtmaaktmagt | 25-08-18 | 17:54

De onderwereld zit al zeker 25 jaar in de bovenwereld met allerlei gerespecteerde bedrijven die dagelijks het (hard)drugsgeld witwassen. Daarom wil de Staat van het baar/cash geld af en natuurlijk om de geldstromen te kunnen controleren.
Wie er eigenaar zijn van deze bedrijven en hoe zij aan hun geld gekomen zijn wordt bijna niet gecontroleerd door Justitie. Accountans en Advocaten willen ook betaald worden en vragen zich nooit af wat de herkomst van het geld van hun cliënt is.... Iedereen kijkt weg,zolang er maar betaald wordt.
Maar ja de God van de handel en de dieven,Mercurius,was toch dezelfde ?

Eendragtmaaktmagt | 25-08-18 | 12:28

Failed state hé? Net als Suriname.

Bigi Bana Boy | 25-08-18 | 12:23 | 1

Hij is leuk. Maar wij hebben Marrekanen!

BrabantsVerzet | 25-08-18 | 12:26

Ik kak op berbernak.

schoon-schip-maken | 25-08-18 | 12:22

Ach dat gezeur over die 2 miljard mbt afschaffen dividendbelasting. Peanuts.

Sitting_targets | 25-08-18 | 12:22
-weggejorist-
BrabantsVerzet | 25-08-18 | 12:19 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoals al is genoemd, legaliseren van hard drugs, maar ook het dumpen van chemicaliën in het bos moet gewoon genormaliseerd worden. Elkaar afschieten is ook al meer regel en norm dus moet worden gedoogd. Dan heeft de politie gewoon ook weer meer tijd om fietslampjes op de grachtengordel in Amsterdam te gaan bekeuren.

echtpaul | 25-08-18 | 12:18 | 1

Als drugs gelegaliseerd worden, kan het afval netjes ingeleverd worden als chemisch afval.

BrabantsVerzet | 25-08-18 | 12:20

Belasting op heffen en exporteren.

Schepvogel | 25-08-18 | 12:18

Hè verdomme, zijn wij als land eindelijk eens ergens goed in, blijkt het om verboden producten te gaan. Dan houd ik het maar bij zelfgestookte Nexit voor eigen gebruik. Schijnt ook niet helemaal te mogen, maar wordt gedoogd (niet verder vertellen aub.) en tot op heden ook bijzonder weinig liquidaties. Cheers!.

Een vrije paling | 25-08-18 | 12:15

D66 en co: tegen alcohol en nicotine, voor softdrugs en harddrugs.

Reaganmania | 25-08-18 | 12:15 | 1

is prive kwestie..

fikkieblijf! | 25-08-18 | 12:33

En de politiek keek naar alles wat zij hadden gemaakt en zagen dat het zeer goed was.

DasNouJammer | 25-08-18 | 12:15

Ik denk dat ik ook maar eens wat ga doen in de drugs, je bent vogelvrij pakkans is nihil koop ik lekker een grote Mercedes.

lacucaracha | 25-08-18 | 12:14

Zo"n labaratorium opzetten lukt je niet van een schamele bijstanduitkering, hier zit groot geld achter.
Zie hier het echte succes van VVD als heersende partij.
Er is maar 1 remedie, grenzen dicht!

gebrokenvleugel | 25-08-18 | 12:14

Yo! Wat wonen wij toch in een gaaf land!

Heer Hugo de Waard | 25-08-18 | 12:11

""Drugscriminelen die voetbalclubs sponsoren en daarvoor wederdiensten verwachten, afpersingen, infiltratie in gemeenteraden, ronselen van kansarme jongeren voor hun praktijken, omkoperij, boeren die onder druk gezet worden om schuren te verhuren aan drugscriminelen.""
@ Bytemaster | 25-08-18 | 11:42
De italiaanse maffia gaat precies hetzelfde te werk.
En, door het openzetten van onze grenzen en het krankzinnige binnenhalen van hordes afrikaanse macho's, nu ook in een stad/dorp bij u in de buurt.
Maar ja, onze popo moest zo nodig kapot bezuinigd worden
Bedankt Brussel
Bedankt Rutte
Bedankt debiel kiesvee

telelezer | 25-08-18 | 12:09

Ik denk dat de drugshandel historisch nauw is verweven met de politiek.
Dat uit zich dan bijvoorbeeld in de hoeveelheid douaniers. Dat zijn er te weinig, waardoo veel drugs toch binnenkomen.
Verder is lokale provincial politie bang van de drugsboeren. Bij conflicten kiezen ze ervoor geen aangifte te laten doen om de beerput niet open te trekken.

Einde van de Domheid | 25-08-18 | 12:08

De productie en handel kun je nooit meer wegkrijgen uit Nederland.

19 miljard... tel daar 9% BTW uit dan kom je uit op 1,4 miljard
Bij 21% dan wordt het verhaal nog mooier en zit je op 3,3 miljard verschuldigde BTW.
Rutte moet deze handel in 2019 gaan legaliseren.... iedereen moet dan netjes elk kwartaal een BTW aangifte doen - zo niet dan kan krijgen ze een ambtshalve aanslag thuis gestuurd.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 12:05 | 3

De dag dat jij ergens een zinnige reactie op geeft gaat vast de annalen in bij geen stijl. Tegen zoveel onzin is geen kruid gewassen.

HoezoStom? | 25-08-18 | 12:10

sociaal_econoom | 25-08-18 | 12:05 |
Na het witwassen van zwart geld profiteert de staat ook van de drugshandel.

Wasbakplasser | 25-08-18 | 12:27

Dikwijls breng ik de overheid en de gemeenten op ideeën waar ze niet aan gedacht hebben... heb al veel problemen voor ze opgelost.
In 2009 kreeg Marco Kroon via Koningin Beatrix de titel Ridder in de Militaire Willemsorde voor zijn dappere daden in Uruzgan.
Wat denkt u?
De titel sociaal-econoom heb ik niet voor niets gekregen.

sociaal_econoom | 25-08-18 | 12:58

Ik lees mocro-economie... gek heh?

Premier Trutte | 25-08-18 | 12:05 | 3

Ja.

Einde van de Domheid | 25-08-18 | 12:09

Heel gek.

lacucaracha | 25-08-18 | 12:11

haha, een kaartje voor theater kopen is duur, omslachtig, je moet je netjes aankleden, op tijd zijn.... Je zet gewoon een flinke kop koffie, klikt GeenStijl aan op een door jouw gewenst moment, niemand in de zaal boos wanneer je ineens gaat pissen en het is nog harder lachen ook. En je hoeft niet door dat kutweer.

Premier Trutte | 25-08-18 | 14:49

Misschien moet de overheid stiekem eens een paar duizend pilletjes in omloop brengen (gedealt door de gebruikelijke wijk-NATONs) waarvan je één minuut na inname, schuimbekkend en al, dood ter aarde stort; misschien gaan al die hersenloze idioten die bewust iets in hun mond stoppen waarvan ze aard en herkomst niet kennen, dan eindelijk eens nadenken. Als ze dat tenminste nog kunnen, met die paar overgebleven, niet-afgestorven hersencellen van ze.
.
Maar ja, dit soort praktische oplossingen vindt om de één of andere reden nooit gehoor. Ik snap er niks van...

Brou Is Back | 25-08-18 | 12:04 | 2

Hebben ze tijdens de drooglegging in America anders voldoende ervaring mee opgedaan. Resultaat: ~10.000 doden

liggend_streepje | 25-08-18 | 12:21

Ja goed plan! Laat de overheid mensen vermoorden om een zelf gecreeerd probleem op te lossen. Lijkt mij waterdicht

Re:Kniftig | 25-08-18 | 12:42

En als ik een wietplant in de tuin heb staan breekt de pleuris uit. Meten met twee maten.

weedo | 25-08-18 | 12:03 | 2

Gatewaydrugs he! Door joue plant gaan alle kinderen in een straal van 300 meter aan de heroine

Re:Kniftig | 25-08-18 | 12:43

Je mag er vijf hebben staan. Maar hou je buren te vriend dan.

suscrofa | 25-08-18 | 13:16

Die Mercedes AMG’tjes waar die amper 20 jarige jongetjes met marokkaanse ouders in rijden, moeten natuurlijk ook ergens van betaald worden. Als je als drugsrunner al in een bak van 80k kam rijden, dan weet je zeker dat er ziekelijk veel geld ik die sector/piramide circuleert. Voor het OM heeft het geen prio, want die gaan liever een persoon vervolgen die Erdogan heeft beledigd.

De Pilsvogel | 25-08-18 | 11:58 | 2

zo'n bak levert flink wat BPM en BTW op.

sprietatoom | 25-08-18 | 12:07

Plus het feit dat het OM nog bezig is met de 'afwikkeling' van liquidaties van eind vorige eeuw, begin deze eeuw (inclusief jarenlange rechtszaak)...... toen was de huidige generatie drugscriminelen nog met poppen aan het spelen...... Politie en Justitie lopen lichtjaren achter de feiten aan

Fatwabuster | 25-08-18 | 12:26

De beste drugs is nog altijd de liefde....

Mark_D_NL | 25-08-18 | 11:57 | 1

Da's nu precies de drug waar ik altijd tegen een bad trip aanloop.

JamesMurphy | 25-08-18 | 12:07

Dit kabinet doet sowieso niets en de bevolking ook niet. Met name door de lage rente veroorzaakt door het bijdrukken van geld door de EU, zuipt, vreet en snuift een groot deel van de bevolking zich in de rondte in de uitdijende horeca en het kabinet klopt zich maar op de borst hoe goed het wel niet gaat.

Kwetsnat | 25-08-18 | 11:57 | 1

Over drugs gesproken: die nul procent is de 'dope' waarmee de economie gedrogeerd wordt. Let straks op de afkickverschijnselen als de rente omhoog gaat en de piramide instort.

Boer Kini | 25-08-18 | 12:00

"Ik denk dat we eerlijk als maatschappij moeten zeggen dat we hier een aantal jaren niet voldoen prioriteit aan hebben gegeven". Grapperhaus schijnt dit volgens de NOS echt gezegd te hebben. Dit is ook een manier om het falend beleid van zijn eigen ministerie te camoufleren. Positief is dat de omzet waarschijnlijk wel bijdraagt ook de bloeiende economie van ons land. En wanneer de ondernemers dan ook nog eerlijk belasting betalen, is dit weer goed voor de schatkist. De vraag is wel hoe al die afnemers aan geld komen.

Mannes | 25-08-18 | 11:55 | 1

De grootste narcotica fabriek stond in Amsterdam, Nou dan weet ik wel wie en wat en waarheen geld gaat
De fabriek is trouwens weg .

gato | 25-08-18 | 12:07

Hier in t dorp zit een GGZ. Laatst zag ik drie van die GGZ bewoners (je herkent ze aan uiterlijk en gedrag) op de hoek van de straat staan. Scootertje met Marokkaantje met opgeschoren kapseltje dr op erbij. Je weet gewoon wat er zich daar dan in alle rust en openheid afspeelt. Iedereen weet t, maarja sinds de hippietijd wordt dit gewoon allemaal gedoogd. Want zogenaamd veel beter beleid. Grappig eigenlijk dat er tegelijkertijd wel een soort keiharde onderdrukkingsstrijd tegen rokers ingezet wordt, maar drugs.. nee niet aankomen want onze Amsterdamse D66ertjes moeten natuurlijk wel in t weekendje wat pilletjes kunnen blijven klappen natuurlijk.

Europees_Aanbesteed | 25-08-18 | 11:54 | 4

pilletjes klappen?
Hoe gaat dat?

DeDenkerT | 25-08-18 | 12:11

Hij heeft helemaal gelijk.... drugs is veel gevaarlijker dan roken. Denk maar eens aan de criminaliteit en illegaal geld. Maar ook in het verkeer schijnt rijden onder drugs geen probleem te zijn....
Wat hebben we toch een verschrikkelijke walgelijke graaiende zichzelf politiek benoemde falende overheid.

ja-ja-nee-nee | 25-08-18 | 12:21

In Nederland is "gedogen" het resultaat van lafheid en incompetentie.

BrabantsVerzet | 25-08-18 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Nederland niets doet komt omdat de recherche twintig jaar zoekt naar een kindermoordenaar die ze al die tijd al op hun bord hadden liggen. Peter R. de Vries was vergeten er een kruisje bij te zetten.

Twee Jeetjes | 25-08-18 | 11:54 | 1

Vergeet niet uw DNA af te staan, want dat helpt tegen criminaliteit.

kapotte_stofzuiger | 25-08-18 | 13:05

Tja, open grenzen. En je weet: misdaad arriveert het eerst. Moet allemaal van Brussel. Die heeft er zelfs baat bij, want de omzet van misdaad wordt bij het BNP opgeteld. En op basis daarvan berekenen de Ongekozenen in Brussel de jaarlijkse bijdrage. van Nederland.

Boer Kini | 25-08-18 | 11:53

Er is altijd het moment dat gedogen omslaat in gedoogd worden door hetgene men eerst gedoogde heet narcostate.

william7055 | 25-08-18 | 11:53

Drugs gewoon legaliseren dus, mensen doen het anders toch wel. De voordelen: een exorbitant hoog bedrag aan economisch voordeel voor de Staat, geen bontkraagjes meer in dikke BMW's meer, een groot deel criminaliteit verdwijnt, vacatures die opgevuld worden door bontkraagjes die nu dus zonder werk zitten, minder ziektekosten (aangezien versneden troep en dodelijk MCPP's niet meer in de drugs verwerkt wordt als het goed gecoördineerd wordt), en het wordt in z'n algemeenheid minder spannend om stiekem drugs te gebruiken. Alles wat niet mag is per definitie spannend, en willen vooral pubers júist proberen, dus het werkt gewoon tegendraads. En de nadelen? Dat iedereen aan de drugs zit? Helemaal niet, er komt meer druk op goede opvoeding en voorlichting door ouders ja. En nogmaals, verbieden betekent allesbehalve tegenhouden dat mensen drugs gebruiken, en wat voor troep ze voorgeschoteld krijgen. Een andere voorstanders van legaliseren is deze rechter: www.youtube.com/watch?v=b6t1EM4Onao.

JackStick | 25-08-18 | 11:51 | 7

Mooi pleidooi maar ik denk dat u er naast zit met uw 'het mag niet dus spannend' betoog. In NL mag het dan wel niet maar voor de meeste soorten drugs geldt dat er niet actief op gebruik gehandhaafd wordt. Je kunt dus rustig met een joint in je waffel over straat gaan of een pilletje tikken in de club of op het festival. Zo spannend is het dus niet. Jongeren vinden het daarnaast met name spannend omdat ouders de verbiedende factor zijn, niet wet of regelgeving.

normanius | 25-08-18 | 12:09

Net als roken zal het drugsgebruik in toenemende maten plaatsvinden onder de zwakkeren van geest. Mooi. Dat ruilt lekker op.

BrabantsVerzet | 25-08-18 | 12:23

Drank is legaal -> er wordt ieder jaar meer weggetikt aan bier en wijn. Het is niet zinvol om de aanname 'ze doen het toch wel' aan te voeren als argument om drugs/drank te legaliseren. Het is namelijk een niet-valide argument, want het is géén moverende reden.

Het is veel beter om je als Overheid bezig te houden met de vraag waarom zoveel mensen in je eigen land en/of wereldwijd verslaafd zijn aan drugs. Het antwoord daarop moet leidend zijn ter verbetering van de algehele sociaal-maatschappelijke toestand van je burgers.
Daar komt bij dat je dat niet zozeer voor de drugsgebruikers van nu doet, maar veel meer voor die van later.

Boris Poepnagel | 25-08-18 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn dit nou die 'hardwerkende Nederlanders' waar Mark Rutte altijd zo'n harde plasser van krijgt?

Zenzeo | 25-08-18 | 11:50 | 1

Harde plasser???? een klein ondermaats worteltje bedoel je.

gerrie de perrie | 25-08-18 | 12:07

Prima toch, als ze nou gewoon drugs legaliseren is dat een industrie waar je trots op mag zijn, maar omdat arbitrair bepaald is dat drugs=boehoe is het ineens iets negatiefs.

Jamaar.... jammaaar... jumurrrrrj, al die criminaliteit dan?
Hebben we zelf gecreëerd door het te criminaliseren. Compleet arbitrair dus niet zeiken, doei.

Gehaktbalmetketjap | 25-08-18 | 11:46 | 1

Precies. Als je morgen pils verbied krijg je exact hetzelfde. Wellicht gedaan door dezelfde jongens. Gaat hen niet om de drug maar om de poen. (Zie de grote drooglegging in de USofA)

DeJemelscheet | 25-08-18 | 11:48

Er zijn dus ook veel gebruikers. Ik heb nooit begrepen hoe je het in je malle harses haalt om een pilletje van onbekende samenstelling doorslikt.

John McClane | 25-08-18 | 11:45 | 4

Eens. Bijna alles wat niet in plantjesvorm te krijgen is, is sowieso troep. Aan hasj kan bv batterijenzwart toegevoegd worden om het donkerder te krijgen. Coke en heroïne worden versneden met bv lidocaine cafeine, gestampte aspirines, poedersuiker of welk ander soort wit poeder er voorhanden is. XTC pillen worden in donker Brabant in betonmolens gemaakt, enz. enz. Tevens ben ik van mening dat je van heel veel reguliere medicijnen eerder slechter dan beter wordt. Zo.

Mr_Natural | 25-08-18 | 11:59

Nee, ik heb dat ook nooit begrepen; op zich gaat van die domheid wel een goed Darwinistisch selectie-effect uit, maar het is niet sterk genoeg. Idioten die van alles in hun mond stoppen waarvan ze herkomst noch samenstelling kennen worden niet oud, of op z'n minst vroeg-dement, maar die selectie treedt meestal op nádat ze al genetisch beschadigd kroost op de wereld hebben gezet. Bovendien genereert drugsgebruik een last voor de maatschappij door al die demente en idiote gebruikers, plus de bovenbeschreven criminaliteit.
.
Legaliseren dus, die drugs en ervoor zorgen dat ze sterker worden of op z'n minst tot onvruchtbaarheid leiden, zodat we in de toekomst een genetisch naar niet-gebruik gepredispositioneerde genenpoel krijgen!

Brou Is Back | 25-08-18 | 12:17

Gelukkig kun je het laten testen.

Maar precies om die reden zou het inderdaad veel beter zijn om de zaak te legaliseren. Dan kan het worden gereguleerd en onder professionele omstandigheden worden geproduceerd.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik nog steeds niet begrijp: met één pilsje drink je niks te veel. Zuip je twee flessen jenever weg, stop je met roken,

Ik heb nooit drugs gebruikt, maar snap dat dat net zo werkt. 1 jointje en je hebt een leuke dag. Een emmer pillen en je bent dood.
Auto: rij de netjes 50 waar dat moet; alles prima. Rij je daar 180; dikke kans dat je dat niet te vaak doet.
Ergo: alles wat je doet kun je ridicuul en dodelijk doen, of gewoon, normaal.

Maar we moeten een grote markt als drugs verbieden, en niet legaliseren. Beetje belasting erop (21% of zo) en daar nieuwe meesters en juffen van betalen. Want dat is logisch.

Leg het mij maar uit,

DeJemelscheet | 25-08-18 | 11:44 | 2

Uitleg niet nodig. U begrijpt het reeds zo te lezen.

DrumPiet | 25-08-18 | 12:38

U wilt het verbieden en belasting erover heffen. U snapt het leven volkomen.

Cadaver | 25-08-18 | 17:12

De vraag is nu hoeveel overlast/kosten/problemen we hebben hiervan en wat de kosten daarvan zijn/waar het ten koste van gaat. Die omzet is heftig, maar nou net niet waarom drugs eng zijn.
Er schijnt veel geld in de cannabis-opsporing zitten, dat zou bij legalisatie vrijkomen, omdat van cannabis zelf niet veel overlast wordt verwacht blijkbaar.

kloopindeslootjijook | 25-08-18 | 11:44

En allemaal maar roepen dat die apothekers geen werk hebben.

Mr_Natural | 25-08-18 | 11:44 | 1

Wel in de zwarte markt,... oeps.

Rest In Privacy | 25-08-18 | 14:29

Da's Nederland. Groningen is het gas wingewest, Brabant de dumpplek voor de drugs chemolabs en in 020 paraderen ze stoned als een garnaal door de grachten. Zo heeft elk deel van het land zijn eigen functie.

JamesMurphy | 25-08-18 | 11:43

Is er ook aan aandelen te komen van deze grootverdieners? wil graag meedelen in de winst...brengt meer op dan mijn spaargeld.

fikkieblijf! | 25-08-18 | 11:43 | 1

Zo is her afschaffen v/d dividend belasting ook beter te plaatsen, dit is internationale big business, ga zo door zou ik zo zeggen met deze VOC mentaliteit.

Uw Verzekeringsadvis | 25-08-18 | 11:45

ojee, zodra Brussel deze cijfers hoort komt dit bij de BBP schatting van dit land.. mogen we daarover ook weer onze extra bijdrage gaan betalen!

de lasten ( recherche, opruimen van de lijken van straat van de mocromaffia, overlast van snuivers en gebruikers, afkickklinieken in schotland via de ziektekostenverzekering etc etc ) van deze winst economie van drugscriminelen zijn uiteraard voor de belastingbetalende burger

fikkieblijf! | 25-08-18 | 11:41

Eigenlijk best wel iets om trots op te zijn. Die integratie gaat best goed. Allemaal hard werkenden apothekers enzo. Gedreven, gemotiveerd, ambitieus.

EmilioEsteves | 25-08-18 | 11:40

Hee wat raar, ik hoor de politiek correcte grachtengordel helemaal niet hierover. Of is dat toch niet zo raar? Grootverbruikers veelal, die politiek correcte hypocriete wauwelaars?

Nelis SplitBloes | 25-08-18 | 11:39 | 1

Ja of misschien begrijpt men daar dat zo nu en dan een pilletje slikken, helemaal geen probleem is. En dat die zogenaamde anti-drugs facade vooral symboolpolitiek is.

De war on drugs veroorzaakt veel meer problemen en kosten dan het oplost.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:50

Ach, de politie is ook corrupt. Maar ja, als er vraag is naar het product houd je dit in stand.

Earl_of_Doncaster | 25-08-18 | 11:36 | 1

Ja precies. Wanneer Wilders weer een hagedis nadoet een interview lang weet je wel weer hoe laat het is. De rest van de kamer zegt er niets van. Want de WC-brillen zijn wit daar. Terwijl ze van zwart plastic zijn..

Premier Trutte | 25-08-18 | 12:19

Intussen komen internationale drugscriminelen lekker op vakantie naar Amsterdam omdat ze daar geen risico lopen op aanhouding door de politie.

Noord-Brabant wordt compleet geregeerd door de wietkwekers die gewoon een stadhuis opblazen wanneer ze hun zin niet krijgen. En lokale politiezorg die wordt gemeten in aanrijtijden, dus buiten de grote steden kom je geen wout meer tegen.

19 miljard omzet en de kosten worden zoveel mogelijk op de maatschappij afgewenteld. De opbrengsten moeten ergens in worden belegd, en de vraag is waar je de cash laat. Letterlijk honderden mensen moeten als muilezel bezig zijn om kleine bedragen te storten op rekeningen om vervolgens door te storten. En dan begint het circus pas, want series van semi-criminele adviseurs parkeren het geld zo dat het ook weer met een redelijk gemak kan worden geflipt.

Nederland is een narcostaat. De regering kan doen alsof zij de regels stellen, de criminelen runnen dit land zonder dat er maar iemand in de weg loopt. En met de toenemende diversiteit in de rangen is de uitwisseling van relevante informatie gegarandeerd.

Pessimistisch? Nou, valt mee. Binnenkort gaan de Albanezen de Marokkanen opruimen. Je ruilt pissenbed in voor kakkebed, zou mijn oma zeggen. Het ruikt wat anders, maar veel frisser is het niet.

Glasgow Argus | 25-08-18 | 11:35 | 4

Bijkomend nadeel is dat de bijdrage aan de EU nu ook wat omhoog moet met een paar honderd miljoen. En ik vrees dat wel de geschatte drugswinst meetelt voor ons BNP. De kosten van het opruimen van de blauwe vaten in het bos en de schade aan de maatschappij worden vast niet op in mindering gebracht voor onze EU bijdrage.

filibuster | 25-08-18 | 11:50

Eens Glasgow Argus; en niet zo'n beetje ook. Kijk naar de " Kampers" in Brabant... hebben grote bedrijven in de bovenwereld waar veel cash verdiend wordt. Schaffen wij het baar/cash geld af... is het gedaan met de zwarte handel/inkomsten en zijn de crimineeltjes brodeloos geworden. Zal niet lang meer duren.. bijkomend voordeel voor de Staat der Nederlanden... een stijging van de loonbelasting + BTW want zwart werk bestaat dan ook niet meer.

Eendragtmaaktmagt | 25-08-18 | 12:38

Fikkieblijf:Teeven... had tonnen boter op z'n VVD hoofd... droop er van af. Ex Officier van Justitie: dat zijn ook criminelen,maar in dienst van de Staat... want alleen met dieven vang je dieven,zo luidt het spreekwoord althans.

Eendragtmaaktmagt | 25-08-18 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Zo veel geweld word er in de Nederlandse drugswereld toch niet gebruikt? Af en toe een liquidatie of een winkel dat beschoten word diep in de nacht. Toch vind ik dat de politie flink mag investeren om drugslabs op te rollen, want hoe moeilijk zijn die nou te vinden in een dichtbevolkt land als Nederland?

donaldvskim | 25-08-18 | 11:33 | 2

Helaas gaat het veel verder dan de door u genoemde acties.

Tilburgse bluf | 25-08-18 | 11:36

Jij hebt het over de criminaliteit die in het nieuws komt, maar vooral in Brabant is er wel meer gaande. Drugscriminelen die voetbalclubs sponsoren en daarvoor wederdiensten verwachten, afpersingen, infiltratie in gemeenteraden, ronselen van kansarme jongeren voor hun praktijken, omkoperij, boeren die onder druk gezet worden om schuren te verhuren aan drugscriminelen.

Bytemaster | 25-08-18 | 11:42

Paar jaar geleden moesten massaal de gevangenissen gesloten worden want
er liepen nog maar zo'n 15:000 criminelen vrij rond en met ging toen full retard op schijnveilige enkelbandjes los, want dat zou dan kosten drukken,
dus een overheid die voor hardrug producerend oostblokkers/mocro's
geen oplossingen heeft is logisch, de kop steek namelijk net als de laatste keer, nog steeds in het zand.

Tijdvoormaatregelen | 25-08-18 | 11:30

Niet alleen Bosanegers zijn blij dat de grenzen wagenwijd open staan.

Road to serfdom | 25-08-18 | 11:30

De privatiseringsgolf die wereldwijd aan de gang is, leert gewone Burgers wereldwijd twee dingen:
- je moet zelfredzaam zijn in álles wat je doet;
- als bovenstaande je niet lukt, heb je niet genoeg je best gedaan en heb je gefaald.

Overheden wereldwijd wuiven de zorgplicht voor d'r burgers massaal van de hand en bepleiten een sociaal vangnet bij familie en medeburgers. Ware het niet dat een ieder om je heen zo door-en-door met zichzelf (en het falen van anderen) bezig is, dat het aanbod letterlijk tegen een bevroren deur aanstoot. Sociale media, televisieprogramma's en collegiale fuckup-gesprekken zijn immers belangrijker dan real-life hulp en mededogen tonen met je fucked-up friend. Who's gonna be your friend? Supermarkten stouwen al jarenlang de gangpaden vol met bier en wijn en er zijn nog nooit zoveel drugsverslaafden geweest wereldwijd dan nu.

Overheden kunnen het veelkoppige drugsmonster niet meer succesvol bevechten; menig kartel heeft zichzelf middels een diversificatiebeleid nagenoeg immuun gemaakt voor legalisering van o.a. cocaïne en marijuana. Legaliseer het en de smackdealende neg0rhoodies staan je uit te lachen want er liggen nog tientallen synthetische nieuwe dopesoorten te wachten op snuifhoofden. En heroïne is nooit uit de mode geweest.

Zorg voor elkaar. En niet zorg voor een zo laag mogelijk fiscaal klimaat! Gewoon (weer) naar elkaar om gaan kijken, Nationale voorzieningen opzetten om mensen weer écht te helpen en de algehele, administratieve fuckup opheffen. Vanzelfsprekend ook weer meer belasting betalen voor Meneer Agent, Leraar en de Krijgsmacht.

En de VVD is (weer) af. Die mag niet meer meedoen.

Boris Poepnagel | 25-08-18 | 11:28 | 4

Maar dat zelfredzaam zijn kan je niet van de een op andere dag,
Oude mensen hebben gespaard voor pensioen, die nu in Brussel staat, verpleegsters ontslagen, tehuizen gesloopt voor vluchtelingen. Je kan niet van de een op andere dag zeggen , zoek het maar uit.

gato | 25-08-18 | 11:41

@gato
Dat zeg ik ook.

Boris Poepnagel | 25-08-18 | 12:10

Clancultuur, zorgen voor elkaar. Zo regelen ze dat in Zuid-Italië ook.

kapotte_stofzuiger | 25-08-18 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

De overheid doet wél wat: over deze 18,9 miljard omzet een afgesproken percentage afdragen aan onze grote baas Juncker. Elke jaar.

W_F | 25-08-18 | 11:28

En gaat Brussel dit nu ook (weer) verrekenen?
Dankzij zo'n drol van de politie-academie?
Je weet wel, die organisatie waarbinnen eigenlijk niets goed loopt, met Opa opstelten's 'Nationale' speeltje voorop.
Daar zouden dus nu ineens betrouwbare cijfers vandaan komen?

Gazzerop | 25-08-18 | 11:27

Is iedereen hier opeens moraalridder? Ik vind het een prestatie van formaat om zo’n omzet te kunnen draaien in de illegaliteit. VOC-mentaliteit van vrije jongens, petje af.
Als je alcohol toestaat sta dan ook drugs toe, de vraag verdwijnt niet en de opsporing mislukt.
Die paar doden is grotendeels in het milieu zelf, dus hou op met krokodillentranen. En stop al helemaal met het narratief van Christiane F, het is gvd niet meet 1978.

orca | 25-08-18 | 11:26 | 2

Als het mee telt voor onze afdracht aan de EU dan moeten we er ook belasting op mogen heffen, dus legaliseren. Een flink deel van de 18.9 miljard is loonkosten dus heel veel mensen hebben dan plotseling een legale baan, wat een flinke besparing van uitkeringen en toeslagen oplevert.

W_F | 25-08-18 | 11:31

@W_F je kan als crimineel prima je crimineel verdiende geld opgeven bij de belasting. Bedrijfskosten als wapens, smokkelkosten etc mogen ze ook netjes aftrekken van de belasting zonder dat ze bang hoeven te zijn dat de politie aan komt kloppen. Legalisering is daarvoor niet nodig.

Dat die criminele jongens en meiden dat niet doen is een ander verhaal, iets met lage pakkans en geen zin om sociale toelages in te leveren etc.

plantoffel | 25-08-18 | 11:48

Ik vind het goed als ALLES naar de export gaat.
Als andere landen mogen verdienen aan de wapenhandel dan wij aan de XTC.

skoftig | 25-08-18 | 11:24 | 2

Wij verdienen net zo goed aan wapenhandel

plantoffel | 25-08-18 | 11:48

Ha ha Skoftig... goed gevonden... Alleen de Engelsen,Fransozen en Duitsers/Italianen hebben een goed lopende wapenindustrie. Wij doen hooguit mee in de race met onderzeeboten en Fregatten van Damen..

Eendragtmaaktmagt | 25-08-18 | 12:47

Die betalen ook geen dividendbelasting...

McFlym | 25-08-18 | 11:24

Ze zijn er wel op tijd bij... Nederlandse criminelen doen al sinds eind jaren '80 in XTC, en o.a. wijlen Danny Leclère heeft een aantal criminelen multimiljonair gemaakt. Helaas zijn er nog maar een stuk of 3 die het kunnen navertellen.

Goldfinger | 25-08-18 | 11:21 | 1

Waarom helaas?

DeDenkerT | 25-08-18 | 12:48

En ook zijn de mensen die het maken niet zo wit als het poeder.... er wordt bijna na nooit meer een Douwe Doeke of Janneman afgeknald. Altijd van die namen waarbij ik moet vragen.... hoe spel je dat dan!!???

MeneerGuggenheimer | 25-08-18 | 11:21 | 1

Wellicht is dat de reden dat het allemaal weer gedoogd wordt.
Durf er om te wedden als het de blanke mens zou zijn geweest dan...... laat maar. (ook als dank?)

watmagjenogwel | 25-08-18 | 11:25

gewoon legaliseren!
alleen maar winnaars

Henk P | 25-08-18 | 11:20 | 6

Lupuslupus | 25-08-18 | 11:25 |
Begreep gisteren dat NL er tussen 2006 en 20017 zo'n half miljoen oxicodon junks bij heeft verzameld. Die zombies hebben we dus al.

normanius | 25-08-18 | 11:44

@telelezer junkies? overlast? ziekenhuizen? popo's? geweld?

U heeft duidelijk geen enkel idee waarover u praat. Voor de goede orde: we hebben het hier over middelen als MDMA he. Geen gevaarlijke harddrugs zoals alcohol of heroïne.

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:48

Ja want als iets legaal wordt komt er op eens nog meer overlast van. Tuurlijk. Dreams on

Henk P | 25-08-18 | 20:12
▼ 3 antwoorden verborgen

We bouwen een grote gevangenis en de drugsdealers gaan daarvoor betalen.
Denken in oplossingen.

atheïstisch stemvee | 25-08-18 | 11:19 | 2

Gevangenissen genoeg hoor, ze staan leeg of worden verhuurd.

J-van-de-Bontekoe | 25-08-18 | 11:30

Welk "probleem" lost dat precies op dan?

Vlaming4453 | 25-08-18 | 13:48

Gaaf land, jonguh (Rutte red.)

Het Licht | 25-08-18 | 11:18

""Overheid doet niets""??
Dat doet ze wel, stupide genoeg worden deze gegevens officieel als deel van de bruto nationale omzet doorgegeven aan het EU Politburo, zodat we (nog) hogere "naheffingen" krijgen van de Brusselse uitbuiters.
Het braafste jongetje is weer braaf hoor.

telelezer | 25-08-18 | 11:18

ik zou gelijk ook de nederlandse dance scene verbieden. zo veel feesten waarop je kan gebruiken....

Henk P | 25-08-18 | 11:18 | 3

Echt? Ga eens naar een kroeg met 100 bezoekers, en naar een techno feest met 5000 bezoekers. Ik durf te wedden dat er in die kroeg meer problemen zijn als op dat techno feest. Maar ja, jij hebt duidelijk nooit zo'n feestje meegemaakt...

Drunken_Pumpkins | 25-08-18 | 11:26

Vaker dan je denkt vrind!

Henk P | 25-08-18 | 20:10

En hoeveel wietmiljarden komen daar nog bij?

Mr_Natural | 25-08-18 | 11:17 | 1

Onderbuik: "de drugseconomie is qua grootte vergelijkbaar als de legale economie". Ter illustratie, er zijn meer luxueuze autodealers per inwoner dan in Monaco, die voor de loonslaven en legale ondernemers onbetaalbaar zijn.

kapotte_stofzuiger | 25-08-18 | 13:01

Hier in Brabant roepen we al vele jaren om actie. . . . . . . . .
Nu is de productie inmiddels over geheel Nederland verspreid.
Te laat om de boel simpel aan te pakken.
Hooguit toeval treffers en kleine planten kwekers met veel tamtam in de media brengen.
Speciale teams, ondersteund door het leger, die moeten er komen.
Schieten, meteen, geen D66 rechtspraak maar zwaar straffen.
Dit is Nederland, gaat niet gebeuren, gewoon verder etteren zoals bij alles gebeurd.

Tilburgse bluf | 25-08-18 | 11:16

Ook dit is weer een teken voor het morele failliet van dit hard degenererende land.
Laag gedrag is nog nimmer zo groot geweest in dit land sinds de verraderlijke NSB’ers in 1940 de toenmalige bezetters in hun opportunistische armen sloten en sinds in 1964 en 1969 door de Nederlandse ambtenarij en politiek wervingsovereenkomsten werden gesloten met Turkije en Marokko om gastarbeiders hier naartoe te halen.
Afbreken en opnieuw beginnen, maar met andere mensen aan de knoppen die snoeihard zullen moeten doorpakken.

kempenaer | 25-08-18 | 11:16 | 3

""Ook dit is weer een teken voor het morele failliet van dit hard degenererende land.""
kempenaer | 25-08-18 | 11:16
Ben het geheel met je eens!

telelezer | 25-08-18 | 11:20

En ik.

Lupuslupus | 25-08-18 | 11:21

'Afbreken en opnieuw beginnen, maar met andere mensen aan de knoppen die snoeihard zullen moeten doorpakken'
Eens maar ben bang dat we dan na 70 jaar wederom op het zelfde keerpunt staan. Macht corrumpeert nou eenmaal en leren van het verleden is er bij ons mensheid al helemaal niet bij.

normanius | 25-08-18 | 11:36

Het grootste probleem wat deze handel met zich meebrengt is dat de blauwe enveloppen ridders geen cent zien van die handel en koning pilsner zich onderbedeeld voelt.
De afval problemen zijn een gevolg van de illegaliteit; het schijnt lastig te zijn om je met een busje vol chemicaliën te melden bij de gemeentelijke grof vuil plek.

Ik ben zeker geen voorstander van het legaliseren van alles wat verboden is, maar het gehuil over de gevolgen van die drugshandel zou misschien iets minder mogen en het opsporen en vervolgen iets meer? Het een zou het ander zo maar op kunnen lossen.

DatInternetDingetje | 25-08-18 | 11:14 | 1

er is geen geld voor opsporing want onze nederlandse popo is immers (auf Befehl ven Brussel) kapotbezuinigd, zodat we volgens Juncker en Verhofstadt om een EU aanpak van de drugshandel door een op te richten EU-popo moeten gaan roepen

telelezer | 25-08-18 | 11:23

Mark Rutte gaat dit nooit aanpakken. Mooie omzetten voor bonafide autodealers, huizenbouwers, discotheken en cateraars. En via BTW & accijns op hun uitgaven en alle belastingen bij hun bonafide toeleveranciers ziet de staat bijna twee miljard per jaar aan fiscale inkomsten. Iedere euro in Nederland rolt iedere transactie door een tolpoortje.

Feynman | 25-08-18 | 11:14 | 2

Exact, teveel VVD-stemmers hebben er belang bij

kapotte_stofzuiger | 25-08-18 | 12:58

Dit schetst precies het dilemma waar de overheid zichzelf met het jarenlange gedoogbeleid in heeft gemanouvreerd. Want even afgezien van een te verwachten budgetair probleem is het met deze wetenschap nog wel in hun belang om de productie en handel in synthetische drugs voortvarend te bestrijden ?

suscrofa | 25-08-18 | 13:26

En het afval ligt in onze bossen en mag met een beetje mazzel door de belastingbetaler opgeruimd worden, maar als het stukje grond toevallig prive eigendom is dan krijgt de eigenaar zelfs een boete als het niet snel genoeg is opgeruimd.

Verbandmeester | 25-08-18 | 11:14 | 3

ik ken nog een adresje in wassenaar waar je zo alles over de schutting kan flikkeren

Henk P | 25-08-18 | 11:19

Verbandmeester: je ZOU illegale dumping kunnen voorkomen door een stukje niemandsland te creëren waar alle producenten hun afval zouden kunnen dumpen zonder dat de politie vanaf daar mag rechercheren.
Net zoiets als pillen checken op festivals zonder dat de politie daar ingrijpt.

Aristotalloss | 25-08-18 | 11:22

@Aristotalloss | 25-08-18 | 11:22
ANPR camera's erop, klaar.

MarcS | 25-08-18 | 12:12

Bestrijden is een brug te ver maar in kaart brengen lukt ze prima.
Vervolgens komt, heil de EU en erken zijn zegeningen, nog even langs om deze schaduweconomie nog even afgeprijsd in de statistieken mee te nemen waardoor de afdracht en nabetalingen toeneemt.
Echt top, stelletje lutsers.

bwanabanjo | 25-08-18 | 11:13

De VVD zal er hier en daar wel met een flinke poot inzitten. handel is tenslotte handel.

prof. Gonzalez | 25-08-18 | 11:10 | 8

@JI-HAAT | 25-08-18 | 11:45

Tak,
Hoger/lager komt alleen nog of jouw sgool 1,2 of 3 verdiepingen had.

MarcS | 25-08-18 | 12:10

Wel vrome CDA'ers, nu.nl 28-3-18: Voor betrokkenheid bij het grootste drugslab ooit aangetroffen in Nederland, is tegen een lokale voormalige CDA-bestuurder uit Leende, Wim van der P. (52), vijf jaar celstraf geëist.

sprietatoom | 25-08-18 | 12:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Bijna 4 miljard btw kun je daarover heffen. Hmm

TheseDays00 | 25-08-18 | 11:09 | 9

@thesedays00

Eh, nee. Die 18,9 miljard is de straatverkoopwaarde.
Maar als NL'se XTC in de VS voor 1 miljard wordt verkocht, dan krijgt de NL'se verkoper er echt geen 1 miljard voor, die Amerikaan en de transporteur willen ook nog iets verdienen....
Bovendien: export buiten de EU is 0% BTW.
export binnen de EU is bij zakelijke verkoop aan een groothandel ook 0%, lever je aan particulieren dan moet je (uitgaande van redelijke omzet) buitenlandse BTW berekenen en afdragen.

Eindconclusie: de BTW over buitenlandse verkoop is precies 0 euro en 0 cent.

FW Ta-183 Huckebein | 25-08-18 | 12:28

@Bytemaster | 25-08-18 | 11:45

Meer dan 80% van de productie in deelstaat NL is voor de export, van Letland tot in Spanje, van de VS tot in Australie van de UK tot hier in Japan.

De ruim 80 Nederlanders die hier in de gevangenis zitten zijn allemaal drugs gerelateerd (handel/smokkel)

litebyte | 25-08-18 | 13:48

Och. En drugsdealer mocht van de rechter de kisten van zijn pistool aftrekken van zijn inkomen. Gewoon bedrijfskosten.

Leffe Blonde | 25-08-18 | 19:23
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken