Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Elco Brinkman kondigt VOLKSREVOLTE aan

Schimmen uit het verleden

CDA-saurus Elco Brinkman (170) stapt op als, ja wat deed ie eigenlijk nog. De man die in 1994 al de groetjes van Ruud kreeg, maar toch nooit echt weg ging, gaat nu toch. En dan komen ineens De Waarheden op tafel.

Wat is dat toch met Opstap-Politici? Pas als ze weggaan, gaan ze ineens eerlijk lopen doen. Kuzu & Özturk toonden hun ware, nare ikjes pas nadat ze de PvdA verlieten. Collega Jacques Monasch zweeg 7 jaar, gooide toch maar de fractiediscipline van zich af (en 40 jaar lidmaatschap uit het raam), en wist toen ineens wél hoe de wereld werkt. En nu weer Brinkman. Hij kapt er mee in Den Haag. Voor insiders is dat onverwachts, wij wisten niet eens dat ie er nog zat. En ineens zijn daar citaten als "We verliezen onze kerntaak uit het oog" en "In Den Haag is iedereen al tevreden als we er een verwrongen wetstekst doorheen hebben gewurmd. We zijn zo druk bezig meerderheden binnen te halen, dat we pyrrusoverwinningen behalen met een krappe meerderheid van één zetel, of aan lege symboolpolitiek doen"  en "Je denkt toch niet dat als we zo’n [klimaat]wet aannemen, de mensen op de banken staan om te juichen dat we het weer fantastisch gedaan hebben? We binden onszelf voor veertig jaar, zonder dat mensen weten wat dat voor hun situatie betekent. Dat is politieke zelfoverschatting." (Bedankt voor die voorzet om nog even te linken naar het zeehondjes vermoordende G-Label landhuis met verwarmd zwembad van klimaatpaus Ed Nijpels, meneer Brinkmeijer.)

De klapperrr van een uitsmijterrr is deze: "Het vraagstuk van immigratie is er onhandelbaar door geworden. Dit mogen we niet laten sudderen.” Aldus de man die het liet sudderen, nu opstapt en het dus lekker nog meer laat sudderen. Laat een ander het maar oplossen. Die het ook niet doet, tot ie z'n schepen verbrandt en z'n partijkaart achter de geraniums parkeert, en daarna inééns weet Hoe Het Echt Zit, met de wereld en de mensen en de politiek. Als je zo'n reeks laffe achteraf-is-het-mooi-wonen-citaten leest van iemand die honderd jaar in Den Haag met scepters zwaaide en er niets aan deed, dan gun je 'm toch bijna dat zijn slotcitaat werkelijkheid wordt? "Op straat hoor je: we kunnen toch niet heel Afrika hier binnenhalen? En dan hoor ik in Den Haag te vaak: ach, het is maar de straat. De meeste revoluties zijn op straat begonnen."

Reaguursels

Inloggen

Net als Rob Oudkerk en nog wat van die oudgedienden, die ineens gaan toegeven dat Fortuyn gelijk had.

Braboblanke | 20-08-18 | 10:06

Corr**te t*bende dat cda (met kleine letters).

Watching the Wheels | 20-08-18 | 02:57

Wat een vreselijke laffe politicus. Zoals we er al veel hebben. Wel je woord durven doen als het te laat is. We weten hoe het nu staat met politicus die iets zeggen . Het meteen moeten terug draaien. Het is een grote vieze leugenaars bende waardoor onze maatschappij wordt beheerst . Hoe lang kan je zo een verhaal nog voort laten leven. Wordt wakker voor het te laat is. Rest je nog om te zeggen wir haben es nicht ..............

foxhunter | 19-08-18 | 23:00

Eelco gaat nu cashen met allerlei leuke commissariaten, directeurschappen, etc, etc, etc.

Dumpert_Reaguurder | 19-08-18 | 17:57 | 1

Hij heeft goed gekeken hoe Loek Hermans dit aanpakt....

Dutch_Viscount | 20-08-18 | 11:05

Ah Elco Brinkman is dus gewoon bang voor het vagevuur geworden, nu hij met een been al in het graf staat. Met al die leugens en andere slechte dingen die die gedaan heeft -of juist vooral nagelaten heeft- in zijn leven, is de kans groot dat God gaat oordelen dat Elco Brinkman naar de hel moet.
Dat gaat hem niet meer worden Brinkman. En aangezien Petrus met pensioen is en daar nu Loek voor de hemelpoort staat, wordt Brinkmanus sowieso de poort uitgetrapt, hopelijk niet alleen figuurlijk.

Boris die Sauertopf | 19-08-18 | 13:33 | 2

Is Loek Hermans ook dood? Of bedoel je die Leeuw van de reclame?

Watching the Wheels | 20-08-18 | 03:16

Regeren is toch kennelijk wat anders dan vooruit zien. Over leiding nemen en veratwoordelijkheid nemen zullen we het maar niet hebben, dat is zeker te hoog gegrepen.

Mark van Leeuwen | 19-08-18 | 12:46

@klinkklaar

Het is ongelooflijk... Pim vertelde toen dingen die nog steeds actueel zijn.
Alleen is het aantal moslims in NL door de never-ending instroom van ''asielzoekers/vluchtelingen'' familieleden en groot geboorte-aanwas nu vijfhonderdduizend (500.000) hoger dan 18 jaar geleden.

Na Fortuyn is in 2004 Wilders gekomen, hij heeft de discussie hieromtrent op slot gegooid. Wilders maakt de fout... hij roept iets en loopt dan boos weg.
Pim zei ook dingen maar ging dit rustig op radio en TV uitleggen - uiteraard kreeg hij veel kritiek van linkse politici, de NOS en Vara.
Maar de Nederlandse mensen die zijn verhaal hoorden, voelden dat hij zinnige dingen vertelde en ook met oplossingen kwam zoals ''opvang en zorg in eigen regio''.
Geert Wilders heeft de discussie op slot gegooid.... als hij iets roept dan kijken de andere Kamerleden, politici en de NPO de andere kant op.
Wilders houdt ons maf en onbetaalbaar migratiesysteem in stand - niemand in NL durft nu zijn / haar mond open te doen.
Heb de Tweede en Eerste Kamer herhaaldelijk mails gestuurd met mijn zorgen hieromtrent, wellicht heeft Elco als voorzitter van het CDA Eerste Kamer... dit gelezen?
Duidelijk is dat Wilders moet stoppen... hiervoor moet iemand komen die dit op een rustig en duidelijke manier gaat aanpakken. Eigenlijk zou Mark Rutte als premier het voortouw moeten nemen, maar hij zit teveel vast in het huidig systeem.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 12:44 | 1

Mark Rutte is samen met Frau Merkel met Brussel bezig om via Frontex in opvangcentra in Italië te selecteren wie recht heeft op asiel en wie niet.
Dit kost ons weer een hoop extra geld en uiteindelijk schieten wij er niets mee op:
- Polen en Oost-Europa hebben al laten weten dat zij geen opvang zullen doen
- Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken zijn inmiddels strenger geworden en hebben een limiet en een stop ingevoerd

Iedereen wil het liefst naar Duitsland en Nederland.
Vooral NL is in trek omdat zij hier onder de noemer vluchteling als kasplantjes worden behandeld... met gratis een woning, extra aandacht, extra zorg en recht op een levenslange bijstandsuitkering.
De fout zit in ons maf en onbetaalbaar migratiesysteem - dit moet strenger en ook wij moeten een limiet zo mogelijk een stop invoeren.
Zo doorgaan houdt in dat de toekomst voor onze autochtone en allochtone kinderen heel, heel erg moeilijk gaat worden in een volgepropt Nederland.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 12:54

Elco Brinkman is toch die CDA kopie van VVD-er Loek Hermans?
Hoe eerder dit soort lieden ermee stoppen hoe beter. Het is gif voor de politiek met al hun belangenverstrengelingen en nevenfuncties.

P.S. De enige Elco die er toe doet is een deze: https://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrolytische_condensator

Dutch_Viscount | 19-08-18 | 11:42

Dit is de man die het goed verwoorde 12 jaar geleden en wat is er mee gedaan?
De rust en het natuurlijke overwicht wat hij tentoon spreidt in dit interview is een voorbeeld voor politici met dezelfde denkbeelden.
www.youtube.com/watch?v=JgSGph-k-Wc

klinkklaar | 19-08-18 | 11:09 | 1

Bedoelde 18 jaar geleden. Pim Fortuyn.
Deze video zou verplichte kost moeten op alle scholen. Je ziet hem nooit meer op Tv. Want als ze dit nu weer eens uitgezonden zou worden is de bevolking meteen weer om.
Mensen vergeten nogal snel.

klinkklaar | 19-08-18 | 11:29

Lubbers blijkt groot gelijk te hebben gehad dat hij Brinkman niet zag zitten. Zeldzaam moment van eerlijkheid en duidelijkheid. Brinkman nu het er niet meer toe doet en de schade onherstelbaar is aangericht even beweren dat het negeren van W. e.a. niet zo goed was.

J.Slavink | 19-08-18 | 10:47

Kan niet wachten op het tribunaal dat komen gaat voor de lange, lange rij wegkijkers. Dezelfde strafmaat als in Neurenberg lijkt me zeer passend. De ellende daaraan voorafgaand zal niet te overzien zijn.

npo | 19-08-18 | 10:07 | 2

Ja, een tribunaal, dat is wat het tij kan keren.
Wie of wat kan zoiets in het leven roepen?
Een burgerinitiatief?

NPOlitiekgekleurd | 19-08-18 | 12:36

Ja. Helaas ligt tegen die tijd half Europa in as. Maar ja, nie wieder was het he? Een geïmproviseerd tribunaal is dan wel het minimale wat de overlevenden zullen eisen.

Ramses Sappie | 19-08-18 | 14:12

Wie maakt er een schatting over hoeveel belastinggeld Eelco gedurende zijn loopbaan in z'n zak gestoken heeft?

metagod | 19-08-18 | 10:03 | 2

Ik vrees dat je van dat geld een tweede koninklijkhuis incl. alle opvreters in NeDDRland had kunnen financieren.

Dutch_Viscount | 19-08-18 | 12:27

Heel wat miljoenen, maar miljarden aan vriendjes uitgedeeld en daarmee alsnog status gekocht nadat Lubbers hem liet vallen. Zielig systeem die zogenaamde democratie van ons, zielige lui.

Watching the Wheels | 20-08-18 | 03:18

@Jan Boule, dat Brinkman de weg weet is evident, ook als minister, toen hij in Japan het park Huis ten Bosch bezocht. Hij regelde daar voor zijn vrouw, destijds bepaald geen groot aquarellist, een permanente (!) tentoonstelling.
Zelfs haar oefenstukjes lagen in de zaal waarbij ze werd voorgesteld als belangrijk Nederlands artiest. Brinkman reisde met een grote entourage en dan weet je hoe men in Den Haag elkaar aan de gang houdt.

eastender | 19-08-18 | 10:00

Toch gek, dat men zo bang is een tweede Wilders te worden.
Een charismatische rechtse leider zou (naast de gebruikelijke weerstand) veel lof oogsten. Die plek blijft leeg..

Carmelita | 19-08-18 | 09:54 | 3

Ik denk dat iedere Nederlander wel weet waarom “men bang” is. Demonisering met de intentie tot doden.
.
Je neemt het niet op tegen links en islam zonder je eigen vrijheid en veiligheid te offeren. Dit zijn namelijk geen democratische bewegingen maar aggressieve godsdiensten met een stevige neiging tot geweld wanneer opponenten niet snel genoeg buigen.

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 10:08

Ja, dat is wel zo.
De rest van je leven zwaar bewaakt moeten worden lijkt me wel een vreselijk offer.

Carmelita | 19-08-18 | 10:11

Inderdaad - je kunt niet meer zonder bescherming op straat... je gezin is niet meer veilig. Is dit het waard.... ?
De Kamerleden, politici en de NPO blijven toch de andere kant opkijken.

Tot het hier financieel en maatschappelijk helemaal fout zit.... over een jaar of vier een dichtbevolkt land, waar mensen uit Afrika en moslimlanden massaal naar toe willen.... waarbij Nederlanders dit land massaal willen ontvluchten.
Dan is het einde verhaal en zal Den Haag moeten ingrijpen.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 13:29

Die LEendert COrnelis (EL CO) toch.
Alles wat het CDA roept heeft te maken met het terugpakken van de macht. En daarbij zijn alle verhaaltjes welkom.

Kamervraag | 19-08-18 | 09:41

@mainman

klopt helemaal... Wilders maakt de FOUT - hij roept of twittert iets en loopt dan boos weg.
Hij wil niet voor de radio en ook niet bij de NPO en de VARA.

Pim Fortuyn deed dat wel, Pim ging rustig een half uur bij de NOS en bij de Vara zitten om zijn standpunten uit te leggen.
Natuurlijk werd hij hevig aangevallen door links Nederland en de linkse verslaggevers - maar met duidelijke argumenten maakte hij zijn zorgen omtrent Nederland kenbaar en kwam ook met oplossingen ''zoals opvang en zorg in eigen regio''.
Kan het ook anders zeggen - stel dat Geert Wilders morgen stopt... dan zul je zien dat politici en Kamerleden wel het huidig onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem zullen wijzigen.
Maar het is veel te laat... migranten die hier inmiddels wonen kunnen we niet terugsturen naar hun eigen land - ook zie je dat ze hun familie en kennissen naar NL halen.... wij zouden precies hetzelfde doen.

Zoals Brinkman zegt: een volksrevolte zit eraan te komen waarbij steeds meer Nederlanders met hun gezin dit land zullen ontvluchten.
Het zal niet via Wilders komen - een ander figuur zal de rol van Pim moeten overnemen.
Maar wie? Als je deze zware taak... politiek en in de media op je neemt dan weet je dat het risico dat je vermoord wordt - zeer groot is.
Het zal toch via de bevolking moeten, maar er moet wel iemand zijn die hun hierbij komt helpen.
Elco Brinkman als die wat jonger was... zou dit gekund hebben.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 09:33 | 2

Het heeft geen enkele zin om te interacteren met politiekcorrecte media. Die zijn niet geinteresseerd in nieuws of wederhoor, die zijn op zoek naar “iets” wat ze in negatieve zin kunnen framen, zwartmaken of vervormen voor de eigen agenda. Zonde om daar energie in te steken.
.
Een beetje hetzelfde als “dialoog” met politiekcorrecten. Een normaal mens verwaardigt lasterend uitschot niet met aandacht of respect. Immers je hoeft je dat lelijke minderwaardige demoniseren en gegooi met nazi/racist/etc niet te laten welgevallen. Zulks verwijs je naar de marge.
.
Dat is een proces. Het is gestart maar het zal nog een tijdje duren voordat politiekcorrecten staan waar zij graag mensen willen plaatsen. Karma is coming.

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 10:17

Pim leefde in een andere tijd. Om het volk te bereiken moest je wel op de traditionele media komen. Mensen gingen in die tijd nog in het weekend "online" en "het internet op" en "surfen". 50+ had niet eens internet.

Rest In Privacy | 19-08-18 | 11:23

Plantsoen 43 is een prachtig monumentaal pand in Leiden gelegen aan de Zoeterwoudse Singel. Tot en met 1999 was het een studentenwoning , uitgeleefd en verwaarloosd. Het ging in de verkoop en de vraagprijs was 800.000 gulden ( Leids Dagblad). De heer Brinkman liet zijn oog er op vallen en vroeg en kreeg een hypotheek van 1 miljoen bij de ABN. Hij wist de weg als voorzitter van de Algemeen Verbond Bouwbedrijf en vroeg meteen een monumentenstatus aan voor dit pand hetgeen hij direct kreeg. De heer Pechtold , wethouder D66 van Leiden was verontwaardigd en schreef "het bevreemdt mij zeer dat er geen overleg is geweest met de gemeente Leiden aangaande het verzoek van de heer E. Brinkman" . Zulks schreef hij daar er op dat moment 200 aanvragen van eigenaren van monumenten al tijden lagen te wachten. Met voorrang kreeg de heer Brinkman dus genoemde status voor zijn inmiddels nieuwe woning. Via het "Rijk" kreeg hij een subsidiebijdrage van 2.1 miljoen en een fiscale regeling.
Het pand is prachtig gerestaureerd zoveel is zeker maar het is de belastingbetaler die er voor zorg heeft gedragen dat mevrouw en meneer Brinkman riant in een gigantisch pand kunnen wonen. Als je de weg weet , krijg je alles voor elkaar.

Jan Boule | 19-08-18 | 09:27 | 1

Het enige vreemde lijkt mij dat Pechtold zich opwindt. De rest is de gebruikelijke gang van zaken. Corrupt tot op het bot.

Frau Merkel | 19-08-18 | 11:10

Eelco Pleinman.....

Mazoeza | 19-08-18 | 09:17

Tsja, als de leden van het politbureau na het beëindigen van hun carrière voor het eerst van hun leven buitenkomen, zien ze het licht.....

Mazoeza | 19-08-18 | 09:15 | 1

Ja, of - ik permitteer mijzelf even wat populisme - ze wisten de hele tijd al hoe de vork in de steel zit, maar ach, kutburgers.

atheïstisch stemvee | 19-08-18 | 09:19

Elco Brinkman, politicus. Politici, zakenmensen, bankiers. Het is van alle tijden.
Antwoorden komen er pas als men met pensioen gaat. Dan heeft men niets meer te verliezen. Strijders voor een betere wereld zijn het niet.
Bob Dylan 1963: Blowing in the wind
-- Yes, 'n' how many times can a man turn his head
And pretend that he just doesn't see?
The answer, my friend, is blowin' in the wind
The answer is blowin' in the wind

onnosel | 19-08-18 | 09:08 | 2

Even the president of the United States sometimes must have to stand naked....

Mazoeza | 19-08-18 | 09:16

"Strijders voor een betere wereld zijn het niet". Degenen die dat pretenderen doen bijna altijd meer kwaad dan goed. De meest gruwelijke slachtingen zijn aangericht in naam van de strijd voor een betere wereld. Ik heb meer op met mensen die de wereld met kleine stapjes wat minder slecht proberen te maken.

JvanDeventer | 19-08-18 | 09:30

je weet het wel,
de gekozen volksvertegenwoordigers en zij die met "pensioen" zijn gegaan, doen vanaf hun eerste aantreden enkel en alleen aan het vriendjes blijven met zij die op de juiste plek van hun club zitten, gaandeweg de carriere van de gekozen volksvertegenwoordiger nemen zij die rol dan weer over en waken over hun politiek erfgoed en pluche
allemaal oud en zeer pijnlijk nieuws

mainman | 19-08-18 | 09:04

@Yeohan

Het heeft veel te maken met Wilders - door Wilders is er een taboe en spreekangst ontstaan op migratie en migranten.
Niemand in NL wil vergeleken worden met Wilders - dus iedereen houdt angstvallig zijn of haar mond.
Zowel in de Kamer in de media als op radio en TV.
Ook bij de NPO wordt hier nooit over gesproken, daarom is het jammer dat Pim Fortuyn er niet meer is... die zou dit wel doen.

Door Wilders blijven Den Haag en onze gemeenten doorgaan met hun onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem - waarbij nog veel meer mensen vanuit moslimlanden naar NL zullen komen.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 09:01 | 4

Wat een onzin. Iedereen die zich ook maar enigszins kritisch uitgelaten heeft over buitenlanders is en wordt onmiddellijk tot paria verklaard en er komt een heksenjacht op gang om diegene monddood te maken. Kijk naar Janmaat, kijk naar Fortuyn, maar recenter ook Baudet. Steeds exact hetzelfde. De linkse bende accepteert nooit en op geen enkel vlak een ‘tegengeluid’. Is dat geluid er wel begint het drammen en zwartmaken. Ligt dus niet aan Wilders maar de totaal verziekte policor traditie die er heerst.

HaatbaardKnipper | 19-08-18 | 09:19

Nee hoor. U liegt. Het demoniseren van migratiecritici begon decennia voordat Wilders startte met de pvv.
.
Waarom daarover liegen? Bent u misschien zo’n demoniseerder? Wilt u nu handjes wassen in onschuld? Is het weer eens de schuld van een ander?

Parel van het Zuiden | 19-08-18 | 10:19

Wat een onzin.
Wilders mag gewoon niet zeggen wat hij wil. Die wordt systematisch afgemaakt.
Kijk hoe ze nu Stef Blok behandelen.
Het is te belachelijk voor woorden. Je mag gewoon je bek niet open trekken als het niet past in het policor maatpakje wat iedere politicus verwcht wordt aan te trekken. De helft van de bevolking is het met hem eens maar vinden zijn bewoordingen niet goed. Zelfs de bevolking is gehersenspoeld hoe je de zaken moet benoemen. Laat die man zijn woord doen. Je hebt godverdomme toch een eigen mening. En die moet je kunnen verkondigen wanneer je maar wilt.
Als Stef Blok vind dat een multikul samenleving niet werkt wordt hem verweten het te zeggen.
En zo ook Wilders al jaren lang.
Je mag de waarheid en of je eigen mening niet verkondigen als die niet past in het politiek correcte riedeltje wat iedereen wordt opgelegd door de overheersende elite.

klinkklaar | 19-08-18 | 10:54
▼ 1 antwoord verborgen

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.....

hetgingperongeluk | 19-08-18 | 08:52

Ik zie nog wel gebeuren dat er een soort enquête of tribunaal komt inzake de mislukte immigratie. De hoofdrolspelers van nu gaan de boeken in als visieloze kleptocratische nepotisten. Geen roem, geen glorie, straatnaamborden of pleinen. Zij zijn de Riphagens en de Mentens van nu. En Brinkman hoort daar gewoon bij. Ondanks zij halfhartige mea culpa.

Yeohan | 19-08-18 | 08:41

"Ik permitteer mij even een vrolijkheid"
Goed bezig Elco!

atheïstisch stemvee | 19-08-18 | 08:27
-weggejorist-
puszuiger | 19-08-18 | 08:06

Als je als politicus WEL waarschuwt voor naderend onheil wordt je door de pers en de meehuilende politieke kaste afgemaakt. Hoe is het met Enoch Powell afgelopen. Zijn woorden (citaat hierna) dateren al van 'April 20 1968' : ''
The supreme function of statesmanship is to provide against preventable evils. In seeking to do so, it encounters obstacles which are deeply rooted in human nature.[....] Only resolute and urgent action will avert it even now. Whether there will be the public will to demand and obtain that action, I do not know. All I know is that to see, and not to speak, would be the great betrayal.''

theo-is-dood | 19-08-18 | 08:00

@mr. dude... u schrijft:

''Ik denk dat een volksrevolte nog wel even op zich laat wachten. Het gaat pas gebeuren als het teveel pijn doet in de portemonnee''.
Helemaal JUIST... dit zal eerder zijn dan je denkt.
Deskundigen verwachten binnen nu en 4 jaar weer een economische wereldrecessie en dan barst hier de bom met de volgende problemen:

- een vreselijke woningnood waarbij koopwoningen en huurprijzen onbetaalbaar zijn, veel mensen die hun baan kwijtraken en hun hypotheek niet meer kunnen betalen
- mensen die een bijstandsuitkering aanvragen, waarbij de gemeente ontzettend moeilijk doet... terwijl ze aan statushouders en migranten automatisch een langdurige uitkering geven met extra aandacht, extra zorg en begeleiding
- een grote afkeer en haat tegen Den Haag en onze gemeenten
- mensen zien dat Polen en Oost-Europa geen migranten doen... dat Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken een limiet en een stop hebben ingevoerd
en dat de Nederlandse overheid nog steeds vol gas geeft
- kortom over 4 jaar een land... waar mensen uit Afrika en moslimlanden met man en macht naar toe willen en waar Nederlanders dit land (net als u) massaal zullen ontvluchten - met veel onvrede, protesten, armoede, criminaliteit, opstand en onleefbare toestanden... waar de politie en burgemeesters het niet meer aankunnen.

Dan is het over en sluiten met Nederland.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 07:55 | 1

Over 4 jaar.........
Pfff, en ik maar denken dat ik een zwartkijker ben (of ten minste volgens mevrouw Fens).

D-Fens_1963 | 19-08-18 | 08:08

Beter ten bijna-ende gekeerd, dan ten hele gedwaald?

mozaard | 19-08-18 | 07:44

Het gevolg van decennia lang rechts-beleid, geef het volk een vijand. De strategie van "verdeel en heers" gebruiken tegenover immigranten. Het spelletje van VVD, CDA en D66, het volk trapt erin. De vraag is hoelang nog....

scorpio777 | 19-08-18 | 05:07 | 4

scorpio777 | 19-08-18 | 05:07:

Alcohol is slecht voor de hersenen.

Gulliver | 19-08-18 | 07:00

@scorpio777 en @Dirk III.... niet de migranten zijn het probleem, nee de Nederlandse overheid en de gemeenten zijn het probleem.
Zij leggen migranten afkomstig uit Afrika en moslimlanden hier in de watten
onder de noemer van ''vluchteling'' worden ze als kasplantjes behandeld.
Wij zouden ook naar NL komen... in de wetenschap dat Nederland klaar staat met graits opvang en verblijf in een AZC, daarna gratis een ingerichte woning met extra zorg, extra aandacht plus een levenslange bijstandsuitkering.
Wie wil dat niet in deze wereld?

sociaal_econoom | 19-08-18 | 08:04

@sociaal_econoom... Dank voor de aanvulling, het is voor sommige moeilijk om dieper na te denken. De verdeel en heers tactiek die ervoor zorgt dat twee vijanden niet tegen je zullen samenspannen is een hele oude strategie die nog steeds door politici worden gebruikt. Af en toe "Tuig van de richel" roepen en het domme stemvolk is weer op je hand.

scorpio777 | 19-08-18 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen

Wat moet deze irrelevante figuur nou op GS? Ik geloof niet dat hij ooit iets belangwekkends heeft gedaan. Zijn mening doet er dan ook weinig toe.
Ander onderwerp graag.

Munchhausen | 19-08-18 | 02:16

Elco Brinkman kondigt volksrevolte aan.... hier zou hij best gelijk in kunnen krijgen.
Onze overheid en gemeenten geven aan migranten uit Afrika en moslimlanden gratis opvang in een AZC, daarna een ingerichte woning met extra zorg, extra aandacht plus een bijstandsuitkering.
Onder de noemer ''vluchteling'' worden deze mensen als kasplantjes behandeld.

Er ontstaat steeds meer een afkeer en een haat tegen Den Haag en onze gemeenten - de mensen zien heel goed dat migranten hier in de watten worden gelegd en dat onze oudjes en hulpbehoevenden in verhouding minder aandacht en minder zorg krijgen.
De aantallen en het kostenplaatje voor migratie wordt alsmaar groter... dus als Brinkman voorspelt dat we een volksrevolte krijgen dan is dit 100% waar.

sociaal_econoom | 18-08-18 | 23:53 | 3

Hoedan... Gaat nooit gebeuren.

Dirk III | 19-08-18 | 05:54

Ik denk dat een volksrevolte nog wel even op zich laat wachten. Het gaat pas gebeuren als het teveel pijn doet in de portemonnee. Zolang iedereen nog naar zijn werk gaat en fijn zijn belastingcentjes afdracht om te proberen een redelijk leven op te bouwen voor zijn/haar kinderen gebeurd er niets. Maar dat er iets gaat gebeuren in Nederland de komende jaren is iets wat zeker is en ik moet zeggen dat het dan erg veel pijn gaat doen voor veel mensen (met name de gewone Jan met de pet). Die asielzoekers en andere buitenlanders hebben uiteindelijk niets te verliezen en leven alleen naar dat allesvernietigende boek. Dus die graaien wat ze graaien kunnen (is een begrijpelijke menselijke emotie) maar dat daardoor hier de samenleving en solidariteit kapot gaat boeit Den Haag niet. Misschien is het zelfs een vooropgezet plan.

Voor mij is het al te laat, ik zit in China en kijk met popcorn in mijn hand hoe dit zich ontvouwt. Jammer dat ik me niet meer thuis voel in het land waar ik ben geboren en getogen. Het ga jullie goed allemaal in Nederland!

mr. dude | 19-08-18 | 06:27

@Revolte: hahahaha. De nederlander die boos wordt. Nee hoor, er is foeballe op tv, en leuke quiz met Linda de Mol, kratje bier voor tien Euro, en maandagmorgen braaf weer naar de baas.....

theo-is-dood | 19-08-18 | 08:06

Is het niet behoorlijk schijnheilig om eerst nooit iets te zeggen en te profiteren van het systeem, kaken op elkaar, en vervolgens bij het verlaten van de politiek te zeggen wat de straat zegt: immigratie is een probleem? Niet echt geloofwaardig dan meer?

Jan, Leiden | 18-08-18 | 23:52 | 2

Jan... zo zijn ze ALLEMAAL in de Eerste en Tweede Kamer.
Politici en Kamerleden weten drommels goed dat ons uitnodigend migratiesysteem onbetaalbaar en onbeheersbaar is geworden.
Ze weten heel goed dat 90% van de migranten vanuit moslimlanden komen,
ze weten heel goed dat Polen en Oost-Europa geen migranten binnenlaten.

Echter er is niemand die zegt dat we ons maf en onbetaalbaar migratiesysteem moeten wijzigen.... bang dat ze dan voor een tweede Wilders worden uitgemaakt.
Ook bij de NPO wordt hierover met geen woord gesproken - iedereen doet alsof we nog 30 jaar zo kunnen doorgaan.
Forget it... een volksrevolte en Nederlanders die dit land zullen ontvluchten. Onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel, heel erg moeilijk in een volgepropt Nederland.

sociaal_econoom | 19-08-18 | 00:42

sociaal_econoom | 19-08-18 | 00:42 |

Vrees dat dit helemaal klopt.

Jan, Leiden | 19-08-18 | 22:03

Eelco moest volgens z'n arbeidscontract z'n bek houden. Nu hij ontslagen is doet hij zijn laatste walk of fame. Hier horen we straks niks meer van. Oh ja, wel in de Libelle en Margriet, die vinden dat zo oerhollands interessant.

DitjaarkrijgikAOW | 18-08-18 | 23:12

Gerelateerd, de SP in 1983,

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”

Jan Marijnissen (Vrij Nederland, 17 juni 1995):

“Om eerlijk te zijn: ik ben er trots op dat wij ver voor Bolkestein, maar dan ook heel erg ver voor Bolkestein, dit onderwerp op de agenda hebben gezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten.”

Emile Roemer (in zijn allereerste persconferentie, 5 maart 2010):

“Wilders is iemand die de wind mee heeft omdat hij een aantal problemen die onder mensen leven goed weet te verwoorden. Daar moeten wij open voor staan. Daar moeten wij heel voorzichtig mee omgaan. Die zijn problemen die de SP ook al lang – en eigenlijk vér voor Geert Wilders – benoemd heeft.”

AntonJensen | 18-08-18 | 23:10 | 7

Ja potverdorie als de SP eindelijk eens stond waar ze voor stonden zouden ze numero uno zijn.

Jetze | 19-08-18 | 01:40

De SP is politiek correct geworden en doet niets meer.

Frau Merkel | 19-08-18 | 11:13

Dat was vroegah. Tegenwoordig is SP een synoniem van het woord 'landsverraad'.

Ramses Sappie | 19-08-18 | 17:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben net terug van verkansie. Ik snap nog geen reet van wat hier aan de hand is. Maar ik vind wel dat we de immigranten moeten aanspreken dat ze hun eigen land moeten opbouwen. En dat ze daarna handel gaan drijven met ons voor dankjewel toch!

Ikbeneenzelfbouwer | 18-08-18 | 23:02 | 3

We zijn het in NL normaal gaan vinden dat migranten afkomstig uit Afrika en moslimlanden hier levenslang een bijstandsuitkering krijgen.
Dit ligt niet zo zeer aan deze mensen.... maar meer aan onze maffe overheid en gemeenten die het te lastig vinden om deze mensen aan een baan te helpen.

sociaal_econoom | 18-08-18 | 23:41

Ga terug. Mafkees.

Jetze | 19-08-18 | 01:41

U bent enkele decennia op verkansie geweest?

Ramses Sappie | 19-08-18 | 17:53

Indonesië , Suriname , Curacao , St Maarten , Nieuw Guinea etc hebben we destijds keurig teruggegeven aan de nazaten van de oorspronkelijke bewoners.

Daar vond iedereen - vooral politiek links / progressief - toen heel eerlijk , rechtvaardig , moreel , christelijk , netjes , humaan etc , etc , er is zelfs nog hele een lading geld ( gasbel) achteraan gedonderd.

Het lijkt zo langzamerhand tijd - op basis van deze zelfde argumenten - Nederland ook weer aan de oorspronkelijke bevolking terug te geven

enorme sukkelzak | 18-08-18 | 22:57 | 3

ST Maarten en Curacao zijn nog van ons; je vergeet Indonesië!

Brou Is Back | 18-08-18 | 23:04

Die oorspronkelijke bewoners van Suriname zijn doodgegaan aan de pokken en gonnorhoe. Toen hebben ze scheepsladingen vol met Afrikanen laten komen. Na 250 jaar kwamen daar nog eens Hindoestanen uit India en Javanen uit Indonesië bij. Aan die mensen hebben ze toen het land gegeven. Vergelijk het met dat Philips arbeiders uit Drente naar Eindhoven laat komen in een Drents dorp, en dat ze dan Philips aan dat Drents dorp geven. Zo hebben ze gedaan. Het het was een popenkast hoor, wat een klunsen!

DitjaarkrijgikAOW | 18-08-18 | 23:09

Brou Is Back | 18-08-18 | 23:04
Zijn aparte landen hoor.

miko | 19-08-18 | 01:29

Eelco Brinkman heeft in Den Haag nog nooit: 'ach, het is maar de straat', gehoord. Ja, in zijn hoofd. Iedere keer als hij de neiging kreeg naar de stem van het volk te luisteren hield hij zichzelf voor: 'denk aan al je baantjes en bijbaantjes Eelco, houd je aan de fractiediscipline, luister niet naar de straat'.

Zenzeo | 18-08-18 | 22:47 | 2

Zo is dat: Elco heeft eruit gehaald wat erin zat: op cruciale momenten je bek houden en buigen, zodat je een volgend moment je hand op kan houden en cashen.
Kortom een raspoliticus met een uitstekende loopbaan.

jemagookniksmeer | 18-08-18 | 22:52

Slimme kerel die Eelco. Die begrijpt het.

HoerieHarry | 18-08-18 | 23:00

We kunnen toch niet heel Afrika binnenhalen? GroenLinks Amsterdam leest u mee?

lingo star | 18-08-18 | 22:21 | 1

Kannie, ze loodsen net ff een nieuw schip vol kansenparels binnen.

Eric Newby | 18-08-18 | 22:28

www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...
Zomaar een bericht uit het Duitse nieuws. Als er niets over achtergrond dader en motief staat is het wel duidelijk (99% zeker) hoe laat het is: dit mag niet bekend worden. De opmerkzame mens weet dat het aantal steekpartijen en gewelddadige verkrachtingen sinds de grote asielinstroom in Duitsland behoorlijk is gestegen. En dan heb ik het nog niet gehad over autobranden en (seksueel) geweld in Zweden, grooming gangs in Engeland etc etc. En heb ik gezwegen over aanslagen en radicalisering waar de autoriteiten van verschillende west-Europese landen hun handen aan vol hebben, maar die zij niet onder controle hebben.
Het komt allemaal uit één hoek, helaas. Heel dom van de gevestigde politiek om dit altijd maar weer alleen maar te willen downplayen en negeren, dat heeft Eelco goed gezien. Mooi toch dat hij het zegt. Wie pikt het op in Den Haag? Of elders?

duh! | 18-08-18 | 22:15 | 4

Waarom zou je de oorzaak aanpakken als je vorm kan veranderen? Het veranderen van definities en bijvoorbeeld het verbieden van het noemen van de achtergrond van een dader, heeft de voorkeur boven het werkelijk aanpakken vam dit probleem. Kijk eens hoe vaak de term 'populistisch' van betekenis is gewisseld. Of asielzoeker, allochtoon e.d. Allemaal ridders met papieren zwaarden. Je zou haast denken dat men uit is of een nieuwe führer. Maar dan een die een groot Europa bestiert vol volgzame fte's.

Sliptong | 18-08-18 | 22:21

Nederland kan de problemen van Zweden en Engeland niet oplossen.

Cobarde | 18-08-18 | 22:25

Cobarde | 18-08-18 | 22:25
Maar gelukkig wel van Irak, Iran, Syrië, Marokko, Ethiopië, Somalië en zo. Wat ook voor de hand ligt.

Eric Newby | 18-08-18 | 22:35
▼ 1 antwoord verborgen

Brinkman staat steevast in de top 10 meest invloedrijke mensen van nl. Niks van bovengelezen inzichten gemerkt.

Ik wil een militair budget van 5%gdp. Gaan we nodig hebben als de pleuris uitbreekt.

Knufter | 18-08-18 | 22:13 | 4

Ik wil een (tijdelijke) doodstraf voor landverraders.

arbeid_loutert | 19-08-18 | 07:47

Ik wil een Grondwettelijk Hof en corrupte politici voor het hekje en aan de galg.

Frau Merkel | 19-08-18 | 11:15

Frau Merkel, dat is geen verstandige wens. Als de burgers van de EU mogen kiezen wie het eerst voor het hekje mag komen, zal u dat waarschijnlijk zijn ;-)
De uitspraak staat nu al vast.
Misschien mogen Timmermans en Juncker eerst, maar ook voor hun staat de uitspraak al vast en hoeft het hele proces niet langer te duren dan 10 minuten.
wiki.artikel20.com/index.php?n=Akten.A...

arbeid_loutert | 19-08-18 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is te verkiezen boven de partijgenoot én ex premier die ervoor koos rare sjaaltjes te gaan dragen

glaaf | 18-08-18 | 22:11

Uiteindelijk had Lubbers gelijk: toch plucheplakkert.

kaasfondue | 18-08-18 | 22:10 | 4

Vorige keer dat ik daar wat over zei....
Niet doen! #weggejorist #permaban

The2Amendment | 18-08-18 | 22:33

Sliptong | 18-08-18 | 22:23
Hij deed net zoals Van Agt, maar dan op z'n Rotterdams. Jep - een echte smeerlap.

Eric Newby | 18-08-18 | 22:40

Sliptong | 18-08-18 | 22:23
Ik vond Lubbers de beste premier ooit.
Ook al was ie een beetje geil.

HoerieHarry | 19-08-18 | 00:42
▼ 1 antwoord verborgen

Politici : hun mening is gebaseerd op hun positie niet op hun kennis.

Ivor Biggun | 18-08-18 | 22:10

Elco heeft NIET honderd jaar met scepters gezwaaid. Hij was 12 jaar actief in de 2e Kamer en later nog een jaar of acht in de 1e Kamer. En nu komt hij er, als zovelen, veel te laat achter dat het met die immigratie gierend uit de hand loopt. Wees blij dat hij het doorheeft. Zeker de helft van onze volksvertegenwoordigers en vermoedelijk 45% van de kiezers hééft het nog niet eens door.

JvanDeventer | 18-08-18 | 21:57 | 7

Eelco heeft ook een héél mooi huis aan een plantsoen aan het water in Leiden..

duh! | 18-08-18 | 22:17

@duh! Klopt, volgens het wijvenblad Margriet is hij de echtgenoot van die beroemde schilderes!

Ikbeneenzelfbouwer | 18-08-18 | 22:50

Janneke Brinkman maakt tenminste echte kunst, wat anders dan die abstracte rommel

lingo star | 18-08-18 | 23:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Is werkelijk niemand actief in de politiek die dit soort dingen durft te zeggen? Geert komt nog het dichts bij, chapeau.

BozePaarseMan | 18-08-18 | 21:56

Jullie hebben het laten sudderen en daarom dreigt het vraagstuk van immigratie onhandelbaar te worden.
Maar het is nog niet te laat, maar zoals zo vaak als je eerst iets uit de klauwen laat gieren moet je daarna keihard ingrijpen om weer controle te krijgen. Daarvoor niet terug deinsen.
Oplossing hard maar fair, geen nieuwe immigranten meer toelaten, stoppen met gezinshereniging etc, AMA's op hun 18e weer terug naar land van herkomst, "vluchtelingen" die reeds zijn toegelaten geen permanente verblijfsvergunning meer geven, als oorlog of gewapende conflict(en) voorbij zijn terug naar eigen land om op te bouwen, intrekken indien reeds afgegeven (kan geen recht aan ontleend worden, kinderen geen reden om hier te mogen blijven, vluchtelingenverdrag opzeggen stamt uit de jaren 50 vorige eeuw niet langer van deze tijd, onder ogen zien dat de meeste would be immigranten economische vluchtelingen zijn, niet ontvankelijk zijn voor morele chantage, financieren veilige opvang in regio, zgn NGO accountable maken en schepen aan de ketting, financiering boven water halen en algemeen bekend, financiers aanpakken. Dubbele paspoorten niet meer toestaan, na de dementors van Denk heeft dat geen nadere toelichting meer nodig. Reeds toegestane binnen 10 jaar afbouwen, mensen staan voor keuze, je kan geen 2 heren dienen. Geldstromen uit buitenland actief in kaart brengen, gekochte invloed tegen gaan / actief bestrijden, waar nodig strafbaar maken, alles uit IS gebied terugsturen om gerechte straf te ondergaan, Nederlanderschap intrekken.
ZIe vast nog wat over het hoofd.

bwanabanjo | 18-08-18 | 21:54 | 5

Volgende keer stem ik op u!

BroodjefrikometMaggi | 19-08-18 | 00:11

Al in het VN Vluchtelingenverdrag van 1951 werd een onderscheid gemaakt tussen 'refugees' en zogenaamde ' expellees' (=Heimatvertriebenen):
www.bbk.ac.uk/reluctantinternationalis...

''These displaced persons were soon joined by new refugees coming from the emerging socialist states of Eastern Europe, between 11 and 12 million ethnic German expellees. (Most of the Volksdeutsche expellees did not meet the eligibility criteria as international refugees and instead received assistance within the two Germanies.)''

theo-is-dood | 19-08-18 | 08:28

Verplichte remigratie van iedereen die de afgelopen 50 jaar is binnengekomen (en hun nageslacht) en zich heeft misdragen of uitkeringsafhankelijk is.

Franker | 19-08-18 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Als hij zich terugtrekt betekent dat waarschijnlijk dat ie ziek is, is ie al eerder geweest dus zolang zal het niet meer duren. En Nijpels is een oplichter.

Alquest | 18-08-18 | 21:54

Zijn muil nu wel open doen is een bekentenis; hij zegt eigenlijk "Ik ben altijd al een leugenachtige huichelaar en een laffe kwezel geweest, en heb de mensen steeds voor de gek gehouden".

Fijnstoffer | 18-08-18 | 21:43 | 4

Dat is functie van een politicus. En aangezien de kerk ons niet meer dom houdt (moskee is een ander verhaal), moeten politici ons arm én dom houden. En dat kon Eelco goed hoor. Dus om nu een 'van Agtje' te doen is natuurlijk weerzinwekkend maar past perfect in het marketingplaatje van een politieke partij: partijbons doet net alsof hij even uit de school klapt om het CDA een wit voetje te geven voor demense. Alleen trappen steeds minder demense in deze doorzichtige truc. Alhoewel...

Sliptong | 18-08-18 | 22:07

Hij zou gisteren al zijn bezittingen hebben geschonken aan de #NederlandscheNederlanders als Wiedergutmachung, zijn vriend Edje Raketje denkt er nog over na.

Breinbrouwsels | 18-08-18 | 22:12

Martin Sommer van de Volkskrant noemt Nederland een hals-over-kopland. Eerst gebeurt er heel lang niets en opeens gaat het heel snel. Het verval van het christendom in de jaren zestig is daar het schoolvoorbeeld van.
Nederlanders zijn kuddedieren. Men praat elkaar na. Men is heel erg op zoek naar consensus, en wil niet van die consensus afwijken. Mensen die dat doen: die deugen niet. Pas als de consensus echt totaal onhoudbaar is, dan pas wordt die consensus losgelaten en zo snel mogelijk ingeruild voor een nieuwe.

Sitting_targets | 18-08-18 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

Schaamteloos dit soort figuren. Maar zo werkt ons politieke pappen-en-nathouden systheem nu eenmaal. De waarheid benoemen is not done en de boodschapper van de waarheid wordt snel tot paria benoemd door de deugmaffia. Zie Wilders en in mindere mate Baudet. Dit land is terminaal ziek. Alleen als je oprot mag je een keer je mond opendoen zo lijkt het.

HaatbaardKnipper | 18-08-18 | 21:27 | 1

Enoch Powell werd al in 1968 verketterd omdat hij in een speech waarschuwde voor de eventuele negatieve gevolgen van ongecontroleerde immigratie: www.telegraph.co.uk/comment/3643823/E...

theo-is-dood | 19-08-18 | 08:30

Sudderen? Vol gas wokken inmiddels inhalige, egocentrische lul met je ooraantastende dialect.

Sliptong | 18-08-18 | 21:21

Het verstand komt met de jaren. Dat zie je wel aan Eelco.

VanBukkem | 18-08-18 | 21:21

Eh... is dat niet de man van dat vrouwtje dat knusse niks-aan-de-hand-schilderijtjes maakt voor de Libelle?

Eric Newby | 18-08-18 | 21:14 | 1

Zweefteefje.

De Profundus | 19-08-18 | 13:10

Eerst het land naar de kloten helpen en zelf veel geld binnen halen en hem dan smeren,dat doen ze allemaal.
Bah

pegaje | 18-08-18 | 21:13

Weer zo'n Rutte slaaf die zo genaamd ineens het licht ziet, maar zich wel jarenlang blind heeft gehouden.

Dat andere CDA type: Pieter Omtzigt durft op twitter iets over de nieuwe pensioenrichtlijn van de EU te zeggen nu dat fout lijkt uit te pakken :

'Dit is dus waar ik zo voor waarschuwde toen Klijnsma deze EU richtlijn binnen 24 uur door de Kamer jaste: fondsen krijgen prikkel om miljarden naar het buitenland te verhuizen.
De pijn en brokken komen later...'

Blablabla, volledig de schaamte voorbij, zo van ik heb het toch gezegd.

Maar intussen stemde hij doodleuk wél vóór die richtlijn, terwijl hij het met zijn tegenstem had kunnen tegenhouden.

Kijk, daarmee heb je bewezen dat je onherroepelijk een totaal waardeloze mislukte eikel bent en dat je minstens net zo onbetrouwbaar bent als Rutte.

BosrandDirk | 18-08-18 | 21:08 | 3

De EU zwaait met scepter, maar daar zijn wij hier al uit. Nu de rest van Nederland nog.

lacucaracha | 18-08-18 | 21:10

Eigenlijk zijn types als Omtzigt de ergsten: het wel zien en haarfijn doorhebben, maar er niets aan doen en geen consequenties aan verbinden. Dit is de man die zich het zwijgen liet opleggen in het MH17-dossier, die keer op keer rake observaties doet maar er niet naar handelt maar dan weer meehuilt met de CDA-wolven in het bos. Zonde, eeuwig zonde.

duh! | 18-08-18 | 22:22

De richtlijn tast op geen enkele wijze pensioenaanspraken aan. Het is een uitvloeisel van het vrij verkeer van diensten binnen de EU. De eerste versie van deze richtlijn was al in 2007 van kracht. Enkel ondernemingspensioenfondsen kunnen besluiten zich buiten Nederland te vestigen. Slechts enkelen hebben dat gedaan of zijn dat voornemens te doen. En ja, als NL qua toetsingskader voor beleggingsbeleid roomser dan de Paus wil blijven, dan zal het kunnen zijn dat het vaker gebeurt. Van pensioenvermogen dat naar de EU zou gaan stromen is overigens geen sprake. Omzigt praat onzin, dit was al aan de orde vanaf de jaren 60 en zeker vanaf 2007 en er is niets laakbaar aan.

Buerman | 18-08-18 | 22:34

"Het vraagstuk van immigratie is er onhandelbaar door geworden. Dit mogen we niet laten sudderen.”
"Op straat hoor je: we kunnen toch niet heel Afrika hier binnenhalen? En dan hoor ik in Den Haag te vaak: ach, het is maar de straat."

Ja, applaus hoor, als ze de politiek verlaten of verlaten hebben, dan durven ze opeens "inconvenient truths" te benoemen, maar toen ze nog in een positie verkeerden dat ze er wat aan konden doen, hielden ze hun bek, en lieten het allemaal maar gebeuren.

Het is mooi dat Elco Brinkman, hoe noemen jullie dat hier?: "ge-red-pilled" is, maar de werkelijkheid is dat iemand als Stef Blok op het hakblok ligt vanwege het uitspreken van een aantal inconvenient truths, en in Amsterdam een GL-doosje als Tirza de Fockert open doekjes krijgt vanwege haar schattige policor opvattinkje dat alle NGO dobbernegersmokkel boten hun vrachten voortaan wel in Amsterdam mogen aanlanden.

Elco Brinkman is irrelevant geworden, en er gaat niks veranderen. De vraag is altijd alleen: hoeveel duizenden klaplopers klotsen er dit jaar weer binnen in Nederland?

Dr_Johnson | 18-08-18 | 21:08

De man van de Brinkman Shuffle, de bouwfraude, zorgfraude en de ondergang van het CDA. Voor een echte CDA -er een magere prestatie.

Baron Clappique | 18-08-18 | 21:01

Christenen zijn de grootste hypocrieten die op deze aarde rondlopen dat blijkt maar weer.

Gulliver | 18-08-18 | 21:01 | 4

meneer Newby , Brinkman is inderdaad Gereformeerd en dus . . .

15121937 | 18-08-18 | 21:41

15121937 | 18-08-18 | 21:41
Meent u dat???
Slap my pants and call me Daisy, ik zou gezworen hebben dat hij een CHU-achtergrond heeft...

Eric Newby | 18-08-18 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

Elco, we hebben niks aan die woorden. Waarom moet Nederland kapot?

lacucaracha | 18-08-18 | 21:00

Na dit verhaal moet Elco - zo terug kijkend op zijn leven - toch wel een grondige bloedhekel aan zichzelf gekregen hebben.

NPOlitiekgekleurd | 18-08-18 | 20:56 | 1

Hij ziet nu wat voor land hij zijn kleinkinderen nalaat. En dat heeft weinig te maken met het rentmeesterschap waar het CDA prat op gaat.

medusa324 | 18-08-18 | 21:29

Dat onze overheid migranten uit Afrika en moslimlanden hier opvang, een woning, zorg en een uitkering geeft - dat zijn we normaal gaan vinden.
Alleen blijkt nu uit de cijfers dat 70% langdurig afhankelijk is van een bijstandsuitkering, daar hebben Lubbers, Brinkman en de PvdA niet bij stil gestaan.
Dat landen als Polen en Oost-Europa geen asielzoekers opnemen... daar kunnen Brussel en Den Haag niets aan doen.
Dat we tot 67 jaar moeten werken en dat de BTW dadelijk 21 en 9 procent is...
het zij zo.

sociaal_econoom | 18-08-18 | 20:50 | 4

"Alleen blijkt nu uit de cijfers dat 70% langdurig afhankelijk is van een bijstandsuitkering, daar hebben Lubbers, Brinkman en de PvdA niet bij stil gestaan."

Vandaag een groot artikel in de Volkskrant dat de Nederlandse economie draait als een tierelier en dat vele bedrijfstakken om personeel zitten te springen. In dat soort artikelen lees je dan opeens niks over toegelaten asielzoekers die, toen ze nog in de procedure zaten, niet mochten werken (het eeuwige verwijt van de zieligheidsindustrie), maar nu opeens wel mogen werken maar het desondanks nog steeds niet doen.

Want: al die lui kunnen helemaal niks, althans niets waar hier vraag naar is. In het artikel was zelfs sprake van varkensfokkerijen waar simpel werk te verrichten valt; nou zal dat voor moslims lastig zijn, maar ook andere bedrijfstakken zouden mensen kunnen gebruiken. Nergens lees je dat er "nieuwe Nederlanders" worden aangenomen. Kortom, we hebben die lui niet nodig, we kunnen ze missen als kiespijn.

Dat werd nog eens benadrukt in de column van Martin Sommer, die de telkens weerkerende mythe ontzenuwde van de noodzaak van het importeren van derdewereldlanders ivm de "vergrijzing". Is al zo vaak weerlegd, nu oa door Jan vd Beek, die terecht sprak van een "piramidespel": migranten die zg geïmporteerd worden om de vergrijzing op te lossen, vergrijzen zelf op zeker moment ook, waardoor je weer een veelvoud aan derdewereldlanders moet inporteren om die vergrijzing op te vangen. Nou ja, lees die column van Martin Sommer. Zeer leerzaam.

Dr_Johnson | 18-08-18 | 21:54

sociaal_econoom,
Spreek voor jezelf,
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar:
Wat de illegale migranten en asielzoekers krijgen dat zijn we juist níet normaal aan het vinden, Opvang in de regio, met goede kwaliteit hulp, dat vinden we inormaal.

kleurdoosje | 19-08-18 | 08:11

We mogen tot 70 jaar werken, de btw gaat naar 25% (dat is al het tarief in Denemarken) en je afbetaalde huis wordt straks in Box-3 geschoven. Let jij maar op!

theo-is-dood | 19-08-18 | 08:35
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, nog knap doorgecarrouseld ná de ultieme dolksteek in de rug van Ruud “ik deed euthanasie maar niemand mag het weten en de MSM zwijgen vrolijk mee” Lubbers.

de Voorzittert | 18-08-18 | 20:47 | 2

Ja, dat moet wel zoiets geweest zijn, gezien z'n zware depressie.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:56

de Voorzittert | 18-08-18 | 20:47 |
Wat is dat voor verhaal???

Eric Newby | 18-08-18 | 21:21

Brinkmeijer? Brinkman!

Amsterdamsko | 18-08-18 | 20:45 | 4

Nee dat was toch Hansje Brinker?

medusa324 | 18-08-18 | 21:30

En wie was die vent van world online met die duimen omhoog?
Ow nee dat was die vent van Pieter Storms

miko | 18-08-18 | 21:39

miko | 18-08-18 | 21:39
Klopt, en hij heet Nina Brink.

Eric Newby | 18-08-18 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

"Op straat hoor je , we kunnen toch niet heel Afrika binnenhalen?"
En dan hoor ik in Den Haag, ach het is maar de straat.
Maar dat is geen antwoord op de vraag, Den Haag.
De vraag is; "kunnen we heel Afrika binnenhalen".
Simpel antwoord is duidelijk "Nee dat kunnen we niet".
Hallo, Den Haag, hallo... hallo,

bodemloos | 18-08-18 | 20:43 | 3

Niet nodig maar zolang als we honderd euro schenken er twee vijftig bij de bevolking aankomt.

botbot | 18-08-18 | 20:53

Ze zullen u niet horen, want we worden geregeerd door een stelletje klapviolen die feiten niet willen horen of kunnen begrijpen. Enkel hun eigen ideaal beeld is van belang, uw mening interesseert hen totaal niet.

LegoBlokje81 | 18-08-18 | 20:55

@LegoBlokje81 | 18-08-18 | 20:55
Eigen portemonnee, hadden ze maar idealen en een visie.

lacucaracha | 18-08-18 | 21:14

Omdat het gros van de politici in de basis niets meer is dan populistisch, waardeloos en volkomen principeloos materiaal. Moet je die klaver zien met zn briefje aan Rutte ivm Blok. Kan het nog triester en leger? Kan het nog makkelijker? Een dieptepunt. Dat is het exponent van de maatschappij die zij menen te vertegenwoordigen. Achteraf weet iedereen ineens hoe het moet, zolang je maar niet "op de knop hoeft te drukken". Want ondanks alle grote woorden, zijn ze 1 voor 1 schijtbang voor verantwoordelijkheid. Van hoog, tot laag. Ze doen het in hun broek ervoor. En niets makkelijker dan met wollige weasletalk ontwijken en om de klippen heen varen. Na hen de zondvloed. Uiteindelijk lost jan met zn pet, altijd, en alle problemen op. Die loopt eeuwig de rotzooi op te dweilen die door de machtsgeile politiek is achter gelaten. Elco is geen uitzondering op dit patroon. Pas als je veilig kunt roepen wat je wilt, trek je je muil open. Slap en laf.

Dutchbeaurouge | 18-08-18 | 20:42 | 1

De benedenmensen incasseren de klappen, de Bovenmensen incasseren de poen.

bodemloos | 18-08-18 | 20:50

Even kort door de bocht, maar wat een hoop gezwam om een man die eindelijk opstapt zgn wereldnieuws, voor hem 10 anderen, die conform hun paymaster, "lekker" politiek gaan lopen doen, in hun belang en niet de onze. Lees voor politiek -> liegen, bedriegen, en geheel voor hun eigen meerdere eer en glorie. Zo en nu een biertje.

thephysicist | 18-08-18 | 20:39

Jullie gapen maar een end weg.

meneer der meneren | 18-08-18 | 21:15

Eierbal-is-fijn | 18-08-18 | 20:54
Ga nu maar weer verder met je rapper sjors snicker video in replay kijken,viezerik.

miko | 18-08-18 | 21:37

Eierbal-is-fijn | 18-08-18 | 20:54
La Paay??? Zeg zullen we het ff leuk houden vanavond? Ik had net zo lekker gegeten...

Eric Newby | 18-08-18 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

deze politici uit de tijd van ruud zijn de ware grondleggers van de eu en de islammigratie. bedankt Elco. ik hoop dat met al die graaibaantjes je zakken goed gevuld zodat u en de uwen nog even veilig in de witte bubbel kunnen zitten.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:39

Wat zou het nieuws en onze regering er anders uitzien, zonder religie en sprookjes? Oh,,,w8t
Een computer zou onze regering tig keer beter regeren, alleen al om de consistentie ervan.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:38

Brinkman over de klimaatwet. Putin en Merkel lullen over de nieuwe gasleiding. En wij moeten zo snel mogelijk van het gas af en aan de warmtepomp. Maar voor hetzelfde geld was Brinkman i.p.v. Doekle Terpstra de pooier van de installatiebranche geweest.

gestoptmetroken | 18-08-18 | 20:37 | 2

Goed gezien

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:42

Ach het is maar de straat waar dat domme gepeupel loopt dat toch wel op ons stemt, het dedain van de machtsbeluste politici.

sprietatoom | 18-08-18 | 20:35 | 1

Het domme gepeupel heeft helemaal niet gestemd op Brinkman, CDA of D66 en VVD..

fikkieblijf! | 18-08-18 | 21:10

Functie hier, commissariaat daar, bruine brood sigaren paf clubjes; dat is waar E.B goed in is, met de druipende schijnheiligheid van een CDA'er. En natuurlijk bouwend Nederland, dat is de club die als eerste om geld loopt te janken zodra de economie het laat afweten en de bouw gas moet terugnemen.
Ik eerst, aldus E.B., de rest is van minder belang.

Memek | 18-08-18 | 20:34 | 1

zeker nooit van mijnheer Nypels gehoord ! met al zijn voorzitterschappen van iedere commissie de laatste jaren. kijk eens naar zijn boerderij in Friesland etc. mijnheer Loek Hermans en nog talloze VVD-ers. slaap maar door

frenchy | 18-08-18 | 20:57

Water is nat en dat soort dingen. Hij stond toch allang op het lijstje. Voor als de guillotines uit het vet worden gehaald.

“Als de revolutie komt, leer je schieten binnen een half uur”. — Jan Marijnissen.

postmodernismisdead | 18-08-18 | 20:32

Tracht nog effe zijn straatje schoon te vegen voordat ie gaat.
Volgens goed christengebruik.

Jimmy Mc Clure | 18-08-18 | 20:31 | 5

Gulliver | 18-08-18 | 21:05
Daar doen Hervormden zoals Brinkman niet aan, vrind. Zij gebruiken jenever.

Eric Newby | 18-08-18 | 21:47

Brinkman is gereformeerd en verder maken al die Christelijke afsplitsingen weinig verschil. Zie het als het verschil tussen IS en Al Qaeda. De ene groep heeft langere baarden dan de ander maar ideologisch gezien denken ze het zelfde.

Gulliver | 18-08-18 | 21:57

Gulliver | 18-08-18 | 21:57
Dat wist ik echt niet, dacht CHU.
Toch maakte het uit, want itt bv Lubbers en Van Agt was hij geen Katho, wat leidde tot problemen binnen het CDA en ook daarbuiten.

Eric Newby | 18-08-18 | 22:22
▼ 2 antwoorden verborgen

"Sudderen"
Klinkt als een lijfstraf!
;)

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:30

Brinkman had gewoon gelijk toen hij het partijleiderschap overnam van Lubbers. De AOW, de hypotheekrente aftrek, het was voor de lange termijn niet te betalen. Hij zei dit vòòr de verkiezingen en het CDA werd afgestraft door de kiezer. Resultaat: paars. En nu... is de hypotheekrente aan banden gelegd en de AOW leeftijd verlengd. Alles geregeld nà de verkiezingen. Voor mij is Dhr Brinkman een voorbeeld politicus waar heden ten dage veel politici een voorbeeld aan kunnen nemen... zolderkamerreguurders... kom er maar in!

snorhaartje | 18-08-18 | 20:29 | 2

snorhaartje | 18-08-18 | 20:29 |
Voor mij is belangrijk wat een politicus daadwerkelijk bereikt heeft.
Een goed salaris, voor de rest zijn we uitgepraat.

botbot | 18-08-18 | 20:38

Nederlanders hadden het goed. Hun zaakjes op orde. Toen kwam de horde binnen van nietsnutten. Sindsdien struikelen we over elkaar. uiteen gereten door meningen. Als de grote burgeroorlog plaats gaat vinden, en die komt er. Ik ben te oud om aan het front te vechten, jaren op gewacht. . De familie brinkman zal ik opjagen als een Wiesenthaler. Zijn kleinkinderen idem dito. Ik baal van het feit dat die grote burgeroorlog niet in mijn tijd plaatsvind. Wat elco'tje nu doet is een soort biecht. Ik heb jarenlang het nederlandse volk misbruikt en ga nu met pensioen en wil graag mijn zonden opbiechten. Zodat god mij vergeeft. Jammer elco'tje, ik geloof niet in god of allah, En ik vergeef niets, Ik wil je hele kk stamboom uitroeien, jij bent het ultieme, ich habe es nicht gewusst. Je wilt als een natte scheet het circus uitlopen. Kaalscheren is geen optie, kaltmachen wel. Vanaf '92 zag ik dat het niet de goede kant op ging met immigratie. Zelfs ontslagen omdat ik dat opperde bij het koffie apperaat. Ik heb de rise and fall van elco meegemaakt. Bewust!! En nu probeert hij zichzelf clean te maken met een soort j'accuse. de tievus voor hem en zijn hele familie. elco je hebt bewust nederland naar de tering geholpen, Het straatvolk zal deze strijd moeten uitvechten. Wie anders... de backlash is wel dat jouw nageslacht uitgeroeid zal worden. Kaalscheren is geen optie meer.

Smart-dumbass | 19-08-18 | 05:36

Was het niet de bedoeling dat een politicus, een volksvertegenwoordiger, vrijuit spreekt en zijn/haar visie deelt? Wat de heer Brinkman hiermee zegt is wederom een bevestiging dat het CDA een kartelpartij is. Tijdens de loopbaan wordt er niets gezegd of gedaan dat het verschil maakt, dat het land verder brengt. Pas als het pensioen binnen is en de betreffende persoon geen invloed meer heeft, dan komen er zinnige woorden uit. Stem dus géén CDA.

Boerkablaffer | 18-08-18 | 20:26

Ik groeide op met deze dr Mengele vd Nederlandse politiek, destijds beheerst door de cda 'ers. Deze man is oa verantwoordelijk voor de bizzare situatie op de woningmarkt en de hypotheekrente aftrek.

horsteknots | 18-08-18 | 20:22 | 3

Achteraf kijk je een koe in d'r kont. HRA is door veel arbeiders gebruikt om een bestaan op te kunnen bouwen en wordt nu elk jaar met een half procent verlaagd zodat de pijn niet zo erg te voelen is. Ik weet niet waar u in woont maar linksom of rechtsom heeft u daar niet alleen in uw eentje voor betaald.

Bakkeleures | 18-08-18 | 20:43

@knots
Was ter verlichting van een bizarre belastingverhoging.
O, vergeet u niet de bizarre grondprijzen in uw plaatje mee te nemen?

toetssteen | 18-08-18 | 21:26

Bakkeleures | 18-08-18 | 20:43
Huh? Dus omdat je minder belasting betaald is het subsidie??
Ik ken wel gratis geld voor huren maar nog nooit voor kopen. Je betaalt minder belasting.

miko | 18-08-18 | 21:31

Hij was wel erg voor het NOS monopoly.
Zeg maar voor het dom houden van de mensen .
Zeer katholiek zeg maar .

Kale von Doom5748 | 18-08-18 | 20:19

Brinkman heeft eens in een praatprogramma op TV met hangjongeren gepraat. Hij raadde ze aan om eens naar een dancing te gaan: stijldansen, afdansen etc. het hele werk. Tussen de twee belevingswerelden was geen kloof maar bleek een afgrond.

Sitting_targets | 18-08-18 | 20:18

Een CDA-politicus ziet altijd achteraf het licht: van Agt, Lubbers...
Brinkman staat in een traditie.

Sitting_targets | 18-08-18 | 20:11 | 4

Van Agt is helemaal van het Palestijnse padje af.

sprietatoom | 18-08-18 | 20:16

Cristenen Dienen Achteraf?

schoon-schip-maken | 18-08-18 | 20:17

Met Ch natuurlijk.
Hertog Jan verontschuldigd zich..

schoon-schip-maken | 18-08-18 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Meh niets meer dan Elco die weer eens neuzelt over zijn en iedere CDA-erTs natte droom "de brede volkspartij".
Das war einmal, die 50+ zetels komen nooit meer terug.
Wel een slimme vogel die weet hoe de hazen lopen in Nederlandje.
Hoop dat hij nog vele jaren in goede gezondheid mag genieten.

Berbaar | 18-08-18 | 20:09 | 2

Ik ook, het liefst in de goot, vele haren gun ik hem nog.
*verder droomt*

MarcS | 18-08-18 | 20:20

Echt jouw type, Berbaar, een gewetenloze berekenende opportunist.

kaasfondue | 18-08-18 | 22:37

Op straat praat bijna niemand nog met elkaar, dus dat zal wel een stille revolutie worden. Merkt daarom niemand het op?

einStina | 18-08-18 | 20:08 | 6

@20.33u IJnstina toch...

VP732 | 18-08-18 | 20:41

@VP732 lol. Ik dacht nog: het ziet er een beetje gek uit... maar mijn hersens zijn teveel in weekendstand om echt scherp te gaan branden. Sorry ghehe.

einStina | 18-08-18 | 21:06

Terstond vergeven uiteraard. Ik vind u meestal (en zeker op dat vlak) scherper, dat was alles.

VP732 | 19-08-18 | 01:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Die man zit in de 1e kamer. Dan mag je niet te politiek zijn. Nu gaat hij stoppen dus mag het wel. Dat jullie dat hier niet snappen zegt veel over jullie.

Arjan9401 | 18-08-18 | 20:08 | 2

De Eerste Kamer is de afgelopen jaren juist steeds politieker geworden.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:12

Ze stemmen daar wel heel politiek over wetjes.

MarcS | 18-08-18 | 20:19

Dat heet gram halen. Hij is nu eventjes eerlijker dan hij was, en wat hij nu zegt geeft dus tien keer meer inzicht. Dat van die symboolpolitiek en van die politieke zelfoverschatting vind ik wel lekker uit z'n mond komen.
En dat van die straat en die revolutie, hij zegt hier glashelder dat ook het CDA de voeling met de kiezer helemaal kwijt is.
Waarvan akte.
Nou, dat is dan Brinkman, maar we mogen veronderstellen dat vele andere CDA-lui zo denken, maar het gevoeglijk voor zich houden totdat ze ooit afscheid gaan nemen.

Schoorsteenveger | 18-08-18 | 20:06 | 2

Hij was de eerste CDA-politicus die de voeling met de kiezer helemaal kwijt was. 40% stemmenverlies.

Sitting_targets | 18-08-18 | 20:20

Sitting_targets | 18-08-18 | 20:20
Omdat hij geen Katho was, itt bv Lubbers en Van Agt. Ook Gristenen van verschillende strekking hebben mot met elkaar.

Eric Newby | 18-08-18 | 21:32

En wederom uitstekend de vinger op de zere plek gelegd, GeenStijl. De heer Brinkman vond het belangrijk om vermeende sluikreclame op radio en televisie te verbieden, in plaats van de instroom van asielzoekers tegen te gaan, zie www.youtube.com/watch?v=E7x9LW3fOC8. 'Mij kan niks gebeuren, ik woon veilig, heb voldoende geld en bovenal geen last van de islam.' Lekker man! Wat kan mij al die Nederlanders verrekken die ik als volksvertegenwoordiger bewust in de steek heb gelaten. Laat ze maar barsten, ik ben binnen. Zo'n LUL!

hoogstetijd | 18-08-18 | 20:05

De man zegt partijen als D66 en GroenLinks te bewonderen als opstapje om het daarna over brede volkspartijen te hebben, waaronder hij zijn eigen CDA schaart. Maar lees wat er op de wand geschreven staat: Gewogen, gewogen, te licht bevonden. Het CDA is geen brede volkspartij meer. Hun stemmers zijn bejaarde kerkmensen. Wat er nog aan jonger volk binnenkerks rondloopt stemt CU. De VVD lijkt nog een breder scala van kiezers aan te spreken, maar FvD is een blijver met smoel. Brinkman's grapje over Thierry Baudet als 'bloterik' geeft aan hoe gefascineerd de totempalen van de zittende macht staren naar deze nieuwe partij die zowel het CDA als de VVD opeet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-08-18 | 20:03 | 2

Realiteit als zijnde nieuwe religie?

Rest In Privacy | 18-08-18 | 21:04

De kerkmensen die ik ken stemmen geen CDA maar PVV. Wie strikt naar de Bijbel leeft heeft ook geen andere keus.

Maris v.d Hof5393 | 18-08-18 | 23:31

Zo zie je maar, men houdt elkaar daar in de deugdhoutgreep en te bang om uit de baantjescarrousel te vallen.

Earl_of_Doncaster | 18-08-18 | 20:01

Elco Brinkman is jarenlang mijn morele kompas geweest.
Als ik twijfelde over een kwestie, hoefde ik alleen de mening van Elco Brinkman te weten, dan wist ik dat mijn mening 180 graden de andere kant op moest.
Griezelige kwal met zn enge fanatieke oogjes.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:00 | 3

'Laser ogen'

Sitting_targets | 18-08-18 | 20:12

Dezelfde fanatieke ogen van heksenjagers een paar eeuwen geleden.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:40

Zou geen tweedehands auto van hem kopen.

De Profundus | 19-08-18 | 13:01

Zo, die heeft mooi zijn zakken gevuld zijn bankrekeningen gespekt en gaat nu met (staats) pensioen. Dankzij dat volk uit de straat die hij nog even een scheet in het gezicht blaast.. Vond die man altijd zo bijzonder boos uit zijn ogen kijken. Noem mij 1 politicus van de afgelopen 50 jaar die werkelijk iets heeft gedaan voor het straatvolk en gedacht aan de gevolgen voor het voetvolk bij het zetten van vinkjes..

fikkieblijf! | 18-08-18 | 19:59

Lees ik het goed? Is de revolutie begonnen? Waar? Ik ben pas 70 jaar, maar mag ik meedoen? Ben in bezit van hooivork, pek en aan veren kom ik ook nog wel. Waar moet ik zijn en wat is het wachtwoord? Cheers!

Een vrije paling | 18-08-18 | 19:54 | 2

De geit is gemolken, ik herhaal, de geit is gemolken.

MarcS | 18-08-18 | 20:17

MarcS | 18-08-18 | 20:17

Dat was de bok.

Bijtendehond | 18-08-18 | 23:30

Refo’s. Slecht volk. De geur van kindermisbruik, jenever en incest. Je ziet het gewoon aan die gluiperige kop.

The2Amendment | 18-08-18 | 19:53 | 5

@lupus. Prima. Verander ik refo in gristen. Same shit.

The2Amendment | 18-08-18 | 20:25

Flap oren en een bleke huid.
:)

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:33

Dat slechte volk van jou ging wel (samen met de communisten) vrij massaal in het verzet toen de Duitsers hier binnenstampten.. Principes hebben (hadden..) ze wel, maar daar heb jij waarschijnlijk nog nooit van gehoord, nitwit.

duh! | 18-08-18 | 22:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Die gast heeft jarenlang beleid verdedigt wat nog rotter is dan zijn gebit. En nu, achteraf het door hem uitgevoerde en gecontroleerde beleid affakkelen. Lubbers had wat dat betreft wel een punt.

nietsdoenerT | 18-08-18 | 19:52 | 1

Was toch zijn verkiezingsleuze? Laat Lubbers Brinkman afmaken.

El Rico Grande | 18-08-18 | 19:55

Laatst, op uitnodiging van iemand van een politieke partij, gezegd wat er in de buurt kon verbeteren. Daarna nog wat napraten. Komt op vrouwen met islamitische gewaden. Iedereen boos nadat ik mijn afkeuring heb gegeven. Schande! Ze hebben de vrijheid zich zo te kleden. Dat kan zijn, zei ik, ik heb de vrijheid daar mijn mening over te geven. Dat was blijkbaar ongebruikelijk. Er was een grote stilte tot een iemand bevestigde dat dat zo was.

El Rico Grande | 18-08-18 | 19:51 | 6

miff
Ze hebben inderdaad de vrijheid om de hoofddoek om te doen.
Maar niet de consequentieloze vrijheid om hem weer af te doen.
Dat is geen vrijheid.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 20:38

Iedere vrouw die zegt vrijwillig een hoofddoek te dragen omdat ze het zo leuk vind LIEGT punt

ditotje | 18-08-18 | 22:04

@ ''Ze hebben de vrijheid zich zo te kleden.'' Oh? Zet eens een plastic vergiet op je hoofd. Dat mag niet van de Raad van State hoor! klik: www.kerkvanhetvliegendspaghettimonste...

theo-is-dood | 19-08-18 | 08:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Beter laat dan nooit. Overigens had Jo Ritzen laatst ook al van dit soort teksten. Er zijn blijkbaar meer politici die het licht zien.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 19:49 | 10

Dacht ik vroeger van Bolkestein ook. Na zijn verkiezingsoverwinning ging hij lekker naar Brussel om zijn zakken te vullen.

Wasbakplasser | 18-08-18 | 20:44

jammer dat die BUMA er niets van heeft begrepen- zp gaat het CDA naar de filistijnen

frenchy | 18-08-18 | 20:58

Deze heren hebben ook een gezin, familie, vrienden. En die zullen wel vragen waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Zo langzamerhand zijn in heel Nederland de schellen van de ogen gevallen. Hou dan nog maar eens vol dat je het fantastisch hebt gedaan.

medusa324 | 18-08-18 | 21:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Toch vraag ik me vaak af of CDA'ers zelf gelovig zijn.

artie | 18-08-18 | 19:47 | 1

Hoe is het toch mogelijk dat iemand van de straat weet waar hij over praat en mensen uit de Kamer dan in hun neus staan te pulken.

bodemloos | 18-08-18 | 19:47 | 2

Rode pil vs blauwe pil

miff | 18-08-18 | 19:50

miff | 18-08-18 | 19:50
Rode, groene en paarse pillen nog aan toe, ze krijgen dat mooie inkomen om met hun kwaliteiten een land aan te sturen. Dat betekent open staan voor alle mogelijke informatie.

bodemloos | 18-08-18 | 20:15

Ik denk dat hij de ziekte heeft. Binnenkort over en uit.

Matwetwe | 18-08-18 | 19:47 | 1

Hij was ooit al erg ziek.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 19:50

Tijd om de kamers, raden, adel en koningshuizen andere pluche regelmakers, huisarrest te geven.
Laat de straat het maar uitzoeken

am*dam | 18-08-18 | 19:47 | 1

Viva la revolucion!

The2Amendment | 18-08-18 | 19:51

Inderdaad. Generaals, commissarissen van hier tot ginder, politici, bestuurders. Allemaal hebben ze hun mooie realistische praatjes achteraf klaar. Zaak dus om ze voortaan gaande hun carrière het Binnenhof af te trappen. Te beginnen met de chronisch liegende laffe lachzak, Rutte c.s. Geweld is niet gewenst maar onderhand wel schier onontkoombaar.

Van Zessen Klaar. | 18-08-18 | 19:47

miko | 18-08-18 | 19:43
Dat is niet waar . De VVD is in de jaren zestig begonnen met het op grote schaal werven van arbeidskrachten in het buitenland, we hadden immers mensen nodig.
De PVDA heeft het in de jaren zeventig afgemaakt door de gezinshereniging erdoorheen te douwen.

miff | 18-08-18 | 19:47 | 7

toetssteen | 18-08-18 | 21:16
De terugval had er mee te maken dat men eind jaren zeventig begin tachtig op het lumineuze idee kwam om mensen hun eigen cultuur en taal te laten behouden.. Maar vooral geloof (dat kwam het CDA goed uit. Die hoopte zo de ontkerkelijking een halt toe te roepen. Immers op de grens van geloof is men het strengst in de leer.

miko | 18-08-18 | 21:22

@miko
yep. E.n al helemaal toen de toestroom uit de Riff en Anatolië kwam.
De missus heeft tijdens haar opleiding een maandje of twee (studiegeld moest ergens vandaan komen) op de loonadministratie van een havenbedrijf gewerkt.
Ze was als Rotterdamse meteen helemaal genezen inzake twee nogal irritante bevolkingsgroepen.

En neen, ze is zeker niet foob oid. In haar werkzame periode als vrouwenarts ging ze om met velerlei afkomst.

toetssteen | 18-08-18 | 22:07

Arbeidsmigratie is niet het ergste, uitkeringsmigratie en import van achtelijkheid is veel erger.

Dutch_Holland | 19-08-18 | 13:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze weten het wel... maar de eigen carrière gaat voor het landsbelang en dit soort uitspraken is daar niet goed voor. Komt dus pas uit zodra het echt niet meer nodig op de samenleving te gaan zitten parasiteren.

algoritmos | 18-08-18 | 19:45

Was hij maar zo wijs geweest toen hij nog minister was.

oab | 18-08-18 | 19:44

Lubbers had deze handelaar in gebakken lucht in ieder geval op tijd door. Het is altijd een beetje geniepig typje van de biblebelt gebleven. Nul uitstraling ook.

brutus68 | 18-08-18 | 19:44

Deze moeten ze operatief verwijderen uit het pluche. Uit de hoogtijdagen van 'gaat-u-maar-rustig slapen-wij-waken-over-u'-periode. Bah.

Bass Trouble | 18-08-18 | 19:43

Hé Abraham, Mosterd bevindt zich hier.

Deksmaat | 18-08-18 | 19:43

Toch een gereformeerde, van het CDA? U had anders verwacht?

Normpje | 18-08-18 | 19:43 | 1

Nope. Hij was van CHU-strekking. De KVP-jongens waren niet blij met hem.

Eric Newby | 18-08-18 | 21:39

Zo wordt het steeds duidelijker dat we door de meeste politici gewoon belazerd worden...... toch maar weer op kartelpartijen stemmen de volgende keer?

Fatwabuster | 18-08-18 | 19:41

De fractiediscipline gaat voor, dat is altijd zo geweest in Nederland. Pas na ontslag of vertrek kun je dan eerlijk zijn.... jammer genoeg.
Ben je het eerder, dan kost het je je baan en kun je vanuit je voormalige partij wel eens meer tegenwerking krijgen dan behalve je vertrek. Dan helpt men je ook nog wel even aan de bedelstaf als ineens blijkt dat de baantjescarrousel/ "beloningsmachine voor gevallen politici" voor jou gesloten blijft.
Zo houdt de elite elkaar onder de duim

miff | 18-08-18 | 19:41

Ziet de beste man eindelijk hetzelfde licht als GeenStijl. Is het weer niet goed. Zo kan je het nooit goed doen, hè.

Ggroengras | 18-08-18 | 19:40 | 4

Miko, nogal wat Marokkaanse gastarbeiders zijn op eigen initiatief naar Nederland gekomen. Het ging vaak om mannen die al in Frankrijk en België hadden gewerkt.

Rest In Privacy | 18-08-18 | 19:58

Kuifje-in-Afrika | 18-08-18 | 19:58
Onder leiding van Het C 'gezinshereniging is christelijke waarde ' DA'
Was is en blijft een achterbakse partij die ratten als Maxime en Dries voortgebracht heeft. En Eelco is er ook een goed voorbeeld van.

miko | 18-08-18 | 20:31

Hij had zich moeten opofferen. En die opoffering is niet zo groot gezien dat er hem altijd een goedbetaalde baan wacht. Wil je echt wat betekenen voor je land dan hoop je dat meerderen jouw voorbeeld volgen zodat er daadwerkelijk iets in gang gezet wordt. Maar dat vraagt karakter en dat is een schaars goed. Hij heeft het dus wel iets gedaan maar te laat en daarom niet goed!!

CalamityJane | 18-08-18 | 20:49
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken