Het is allemaal de schuld van de buitenlanders

Hè wat voelt dat lekker om gewoon eens uit te kramen. Het is allemaal de schuld van de buitenlanders. Of ja, allemaal. Véél is de schuld van de buitenlanders. Boetelènders. Buut'nlanders.
Want die smerige buitenlanders nemen op ONZE snelwegen in Nederland ONS land veertig procent van de vrachtwagenbrokken voor hun rekening, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Incident Meldingen Vrachtauto's. Poolse buitenlanders, Duitse buitenlanders en Roemeense buitenlanders zijn de allergrootste kneuzen van de Nederlandse wegen en als u bedenkt dat 'een vervalst groot rijbewijs in Polen voor 170 euro gewoon te koop is' weet u het wel. Wij krijgen alleen de stomme buitenlanders en zo verpesten een paar van die gore buitenlanders het weer eens voor de rest van alle vieze buitenlanders.
Reaguursels
InloggenAch gebeurd er ooit wat met naakte poolse vrachtwaggels?
m.hln.be/nieuws/binnenland/naakte-bes...
Die banden die je langs de snelweg ziet liggen waren er voor de toetreding van de Moe-landen niet. Maar ja, daar mag je nieuw profiel om je oude banden laten zetten.
Een beetje zoals nieuwe zolen onder je schoenen. Maar dan gevaarlijker.
Is een Nederlandse vinding
En dit gaat nog over de old idea vrachtwagens... ik heb ze al gezien de XL versie met een langere afmeting en daarachter een aanhang idem extra large..
moet je die eens proberen in te halen op een autoweg!
Tis maar goed dat de wegen in Nederland picobello in orde zijn.. dankzij de Nl autobezittert!..
anders was het percentage dubbel zo hoog geweest!
En dan zeiken dat Trump de bedrijven aanpakt die hun eigen land verlaten hebben om winst te maken door goedkoper personeel daar.
Zie hier Europa.. lol
EU=ERT= grote bedrijven..... die bepalen hoe de wetten in de EU moeten zijn om meer en meer geld binnen te harken voor deze bedrijven..
Follow the money...
Nederlanders kunnen ook niet rijden, spring het licht eindelijk op groen dan zie je ze allemaal heel traag reageren danwel door mobiel geklooi of start/stop. Ze kunnen niet ritsen en ze rijden vooral niet door. Zou een waar genoegen zijn als de vakantietijd begint dat scheelt een beetje.
Dit is zo'n nieuwsfeitje waarvan je wist dat die zou komen.
Afgelopen weken was er opvallend veel nieuws over verkeersongevallen waarbij vrachtwagens waren betrokken.
Het zal wel weer uitdraaien op een of ander door Europa afgedwongen en door lobbyisten aangeprate veiligheidsvoorziening in de auto.
Ze kunnen ook steeds harder, reed laatst bijna 110 op de teller 100 volgens de telefoon en liep maar heel langzaam in op een truck met grote oplegger.
Liever 1000 Poolse chauffeurs dan één Nederlandse zoals uit dat laatste filmpje.
vinden jullie het gek met dit klote klimaat (wind en regen), drukte (allemaal Henkies in goedkope, waardeloze C1'tjes, Aygotjes, etc.) i.c.m. stress die Nederlanders hebben (hypotheek, lelijke vrouw thuis, etc.); hoe moeten die Polen hierop reageren? Give us a break, will ya?
Stuur je zus maar naar mij toe. Ik wil wel zo’n elegante, vrouwelijke en katholieke Ewa of Elzbieta.
Gezien percentages vervoer van/.naar Duitsland en Polen PLUS aandeel internationale transportbedrijven die goedkope chauffeurs zoeken op een heel continent is dit een voorspelbare statistiek. Maar winstoogmerk gaat vaak gepaard met het randje (of railing) opzoeken en erover heen gaan af en toe. Dat is kapitalisme en vrije markt ook wel. Totdat overheid gaat reguleren want denk aan kinderen, eigen kiezers, veiligheid enz.
Neuhe,tis de schuld van de nederlanders want die halen de buitenlanders weer naar binnen.
Punt.
Het is een feit. Nederlanders mogen best trots zijn, want ze rijden het best van heel Europa, behalve als ze ook onder invloed zijn.
Als het maar ergens aan ligt, dan hebben we tenminste iets te zeuren. Het dak lekt reeds lang, maar in plaats van het dak te repareren blijven we potten en pannen neerzetten . M.a.w. in plaats van het probleem, de monarchie, op te heffen , laten we de democratie langzaam naar de kloten gaan.
Als onze prinsen en prinsessen het maar goed hebben, want daar gaat het om. Traditie he. Leve onze dikke prins en zijn moeder en de Shell.
Meer hoef je niet te weten. Alles schoeld bautenlanders. Alle bautenlanders teroeg Bautenlandië.
Ik heb goede herinneringen aan de internationale vrachtwagenchauffeurs van wie ik vroeger op m'n vakanties een lift kreeg. Ze vonden het leuk om te kletsen, en riepen dan via de portofoon (of hoe heette dat ding in de cabine) collega's op of ze ons verder wilden meenemen als ze de andere kant op gingen. Later mochten ze geen lifters meer meenemen van de verzekering. Waar ze ook vandaan kwamen - het waren lieve, geestige, tikkeltje weemoedige gasten. Nu zit ik zelf veel op de weg en hou altijd rekening met de vrachtwaggels met invoegen enzo. En, zie je ze in hun cabine zitten aan de grens, bammetje, sigaretje, heimwee... maak eens een praatje.
Nog meer open deuren?
Het Europees parlement maakt zich druk over "komkommers en wattenstaafjes"in Europa.
Wie, zoals ik , regelmatig van Spanje, via Frankrijk, België naar Nederland rijd kan maar een ding constateren, n.l. hoe erg het is om op west Europese wegen te rijden..
Er vormen zich kolossale "slangen" van Bordeaux tot Parijs, van Parijs naar Lille, van Lille naar Antwerpen, van Antwerpen naar ( b.v.) Rotterdam.
Honderd duizenden vrachtwagens, op rijkswegen met 3 banen , waarmee je met jouw gewone auto nauwelijks goed kunt rijden en heel goed moet opletten want vrachtwagens halen gewoon in of het kan of niet , met alle gevolgen!
Als de EU hier niets aangaat doen zal dat tot rampzalige gevolgen leiden.
Ik constateer een verschrikkelijk groot probleem.
Laten de duur betaalde heren in het EU parlement zich eens dáár druk over gaan maken,.
Ik zeg goederentreinen.
@Feynman
Voor een Mautkiller heb je meer aan een diploma van een zeilschool dan aan een C rijbewijs.
je moet maar eens een Duitse auto huren en in Nederland gaan rijden. dan wordt je van alle kanten afgesneden door die beterweters hier
Daar hoef je geen Duitse auto voor te huren, dat afsnijden gebeurt toch wel.
Vaak genoeg zijn het de Duitsers die maar blijven doorduwen op de A2, flitscontrole of niet.
Die de Duitsers 'niets meer' verwijten. Ze worden hier gewoon van jongs af aan opgezet tegen dat volk. Wat een domheid.
Doorduwen?
Ga naar rechts, dan kunnen mensen links gewoon doorrijden, duwen bestaat alleen bij de gratie van te sloom/te links rijden
@Hemmenaar7 - Onzinargument van een opgefokte bumperklever. Ik hang nooit onnodig links en rij pittig door, maar op sommige stukken bestaat de A2 maar uit twee stroken, waar de rechter door een colonne vrachtverkeer in beslag wordt genomen. Dan moet je normaal in kunnen halen zonder dat er zo'n Duits-Turkse cokesnuiver achter je zit te flitsen omdat hij vindt dat je als titatovenaar op moet lossen in het niets. En dan zie je 'm daarna weer op z'n rem raggen bij de auto voor je. Onprettig voor iedereen. Je komt heus op 't zelfde moment thuis, hoor.
@Hemmenaar7 | 12-07-18 | 12:05 ach ja.
Ik kom het anders vaak genoeg tegen dat ik links rijd en ook niet echt veel opschiet omdat het druk is. Dan komt er zo'n stressvogel op mijn achterbumper duwen. Ik ga dan even naar rechts en laat hem dan voorbij om geen ergernis bij mezelf en die duwer te wekken. Dan speelt het spelletje zich af bij volgende in de rij. Vaak zie ik zo iemand 10-15 minuten later nog duwen, inmiddels 4 of 5 auto's voorbij.
Tijd met een Belgisch kenteken gereden, dan gebeuren er opeens ook rare dingen.
Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat de doorduwers, bumperklevers voor het grootste gedeelte voor de aanrijdingen zorgen waardoor een groot gedeelte van de (kijk)files veroorzaakt worden. Die zijn schuldig aan het oponthoud dat ze willen compenseren met dat duwen en drukken.
@artie
Bumperkleven veroorzaakt bijna de helft van alle ongevallen op de snelwegen. Ik maak zelf erg veel kilometers in binnen- en buitenland, zie zelden iemand 'te sloom' links rijden: de kalmpjes-aan types vinden rechts tuffen prima. Ik rij vlot, maar wissel ook van baan om anderen in te laten voegen, hou afstand en rekening met anderen. En dan komt er zo'n Hemmenaar achter je die alleen bezig is met z'n groot lichtje. Als je 'm later in de file bekijkt zie je een kalend kantoorbroekje zonder kin of schouders, op weg naar het Vinexdomein van z'n vrouw en kutkids, om billenkoek te krijgen voor die boete in de Hoge Boze Venen.
Vanochtend werd op NPOradio1 geconstateerd dat als 40% van de ongevallen door buitenlanders wordt veroorzaakt, 60% dus door Nederlanders wordt veroorzaakt. Hun conclusie was dat NL Chauffeurs dus slechter zijn. Werd niet bij verteld dat slechts 10% van de chauffeurs op de NL wegen geen NL chauffeur zijn. en die 10% maken 40% van de ongelukken.
Das veel te moeilijk voor fascistisch linksch.
En fascistisch links is de meerderheid van Nederland, dus veel te moeilijk voor de massa.
Maargoed, waar kan ik zo'n groot rijbewijs kopen dan in polen? Lijkt me wel handig als er nog eens wat groots verhuist moet worden en voor 170 eypo is echt geen geld.
Link?
Niet te vergeten dat een Poolse chauffeur hier per dag bijna net zoveel kan verdienen als in polen voor een hele maand.
Laatste keer dat ik een Poolse chauffeur sprak, met z'n 3,5 ton enkelasser, verteld hij me dat hij daar per dag 20 euro verdiende.
zijn vrouw werkte voor 400 euro per maand 40 uur in de week
Ik zag hem nog weg rijden met een dikke 5 ton materiaal in zijn voertuig, weg waaien kon die niet hing wel scheef, en de velgen raakten bijna de grond..
had hem gewaarschuwd, dat ik de vracht niet in zijn voertuig ging lossen.. maar zijn baas had schijnbaar gezegd dat het wel moet kunnen heeft hem zelf vol geladen.... gelukkig had hij ook nog 2 fietsen reserve erin hangen.... lol
Die laatste zal denk ik op school ook vaak anderen gepest hebben. Zo'n type is het. ( volgens mij dan, maar wat weet ik er nu van ).
Een kleine kanttekening bij de schrijfstijl.
Als dit artikel oo Joop.nk was geplaatst, dan was het gelijk gekenmerkt als 'selectief en oneerlijk'.
Als het op Joop.nl was geplaatst uiteraard. Priegeltoetsenbord.
Het zou mij niets verbazen als joop.nl wel degelijk in Noord-Korea in elkaar wordt geflanst.
Joop.nl mag eens over Nicaragua en Venezuela gaan berichten. Honderden doden bij protesten tegen die socialistische heilstaten.
Dat is t ook. Poepen in je broek gaan zeggen omdat iemand pool is snap ik ook niet helemaal.
Kanker op de EU als je t niet eens bent met hun aaneezigheid maar laat die kerel gewoon zijn ding doen. Zal hard genoeg werken.
Pool is nog rustig. Je hebt ook mensen die na zo aanhoudend peaten 4 banden leketeken en in je tank pissen.
Maar ze zijn zo lekker goedkoop meneer! Zó goedkoop dat iedere rechtgeaarde Hollandsche transportondernemer er een harde plasser van krijgt. Want zeg nou zelf, je ben toch geen dief vajje eige portemonnee?!
Als er nou een mooie casus is om aan te tonen dat de EU één grote neo-liberale nachtmerrie ipv een links complot is, zoals jullie altijd beweren, dan is het dit wel. Want dit is het gevolg van open grenzen en vergaande liberalisering waar door er een race to the bottom gaande is, en niet alleen in de transportsector. Verder neem ik het Zbigniew uit Poznan niet kwalijk, of Tiberiu uit Cluj, die immers ook alleen maar hun werk doen, maar de NL’se transportondernemingen die met hun brievenbusfirma’s in Oost-Europa deze nieuwe liberale mogelijkheden exploiteren. Zo mooi man, dat marktdenken.....
De EU is een marxistisch ingesteld bende waarin neo-liberalen zowel als links tuig zich als vissen in het corrupte water voelen.
Beiden kunnen hun voordeel halen in het globalisme, kleine verschillen in persoonlijke hobby's en nare gewoonten & idealisme zijn daarbij geen enkele hinder. Integendeel, het systeem werkt prima met wederzijdse chantage en omkoping
Top antwoord!
En daarom is het tijd voor het echte rechts ipv neo-liberale oproerkraaiers als Wilders- en Baudetachtigen. Nationalistisch-conservatief. Sterke staat, sterk leger, gezond protectionisme en een einde aan dat links/liberale gelul.
Jan Passant mk2 | 12-07-18 | 10:27
En toch zullen de linkse aanhangers het onderspit delven. Neoliberale toestanden zorgen voor uitholling van het sociaal stelsel. Draagvlak voor solidariteit zal steeds verder te zoeken zijn als verschillende bevolkingsgroepen (werknemers vs arbeidsmigranten, oud vs jong middels pensioen, woningmarktkansen en belasting, en noem maar op) tegen elkaar uitgespeeld worden. Het is een zeer conservatief machtsbeluste rijke kern die zich omhuld met een hip progressief jasje en een hoop usefull idiots. De middenklasse, zelf niet kritisch genoeg om dit in te zien, zal de komende jaren verder afbreken en arbeidsmigratie is aantoonbaar een van de hoofdredenen.
Bigi Bana Boy | 12-07-18 | 10:38
De hele wereld heeft maar 1 Trump, daarom organiseren zowel "neo-liberalen" als openlijke communisten zoveel woede, overal waar hij komt.
Wij hebben onze kans gehad met Pim Fortuyn - hoe die kans door het voltallige genoemde tuig de bodem ingedrukt werd is ontkende geschiedenis.
Ze hebben het over de Poolse chauffeurs maar voor wie rijden ze? tada de Nederlandse transportdirecteuren
www.google.nl/search?q=poolse+chauffe...
Zodra de transportdirecteur Polen de weg opstuurt met vrachtwagens op bio-brandstof weet ik zeker dat het een complot is.
Dit zegt helemaal niets. Zeker 40% van de de kentekens die hier op de vrachtwagens zitten komen uit Polen, Oekraïne, Litouwen en Roemenie.
Vanochtend nog weer zo'n pareltje uit Polen voor me op de snelweg gehad. Die moest de afrit nemen, deed de knipperlichten wel aan, maar bleef rechtdoor rijden. Pas op de laatste 15 meter ging hij op de rem en maakte bijna een haakse bocht om de afslag te nemen. Volgens mij een borrel te veel in de koffie gehad.
Mijn dashcam is getuige :-)
Iedere derde fransoos op de ring A10 doet dat. Tis wat he?
Gelijk uploaden naar idioten op de weg. Kan je het nog mooi openbaar maken ook.
Over buitenlanders gesproken: die temeier van Trump is opgepakt.
Ze zijn goedkoop... en dat is ook belangrijk.
anderetijden.nl/aflevering/150/De-Poo...
nl.m.wikipedia.org/wiki/Pools_militai...
nl.m.wikipedia.org/wiki/1e_Pantserdiv...)
De makers van de filmpjes zijn evenmin op enig niveau te betrappen...
Het commentaar van de filmer zegt meer over het niveau van een bepaalde categorie Nederlanders dan over de buitenlandse chauffeurs
Kut he als je met feiten om je dovemansoren geslagen wordt. Hoe het gebracht wordt is minder relevant maar ja... vooral linksch weg blijven kijken.
@Mannes
Welja joh, ga meteen de aandacht afleiden van wat er feitelijk gebeurt, val de boodschapper(s) aan, en ga lekker factless discussiëren op basis van emoties! Wegkijken gaat nog eens heel groot worden... o wacht...
Nou Hollands glorie hoor in het eerste en laatste filmpje. Ze maken misschien relatief minder troep op de weg, maar ik ben blij dat het mijn buren niet zijn. Wat een tokkies.
Het lijkt wel of de vrachtwagen uit de eerste 2 filmpjes dezelfde zijn, dus niets geleerd de eerste keer.
Nou, dat is dus een constatering van feitelijkheden. Helaas heeft de Hoge Raad in november 2016 bepaald dat de politie niet zomaar een voertuig mag controleren op basis van achtergronden van de bestuurder of inzittende. Doden of zwaargewonden maar ook files en schade zijn derhalve, ook in dit geval, ondergeschikt aan politieke correctheid.
Komkommers.
Die komen ook met vrachtwagens tegelijk het land binnen.
en zijn dan levensgevaarlijk.
Weg met alle komkommers!
En dan rijken die kankerlijers ook nog eens op kankerverwekkende stoffen. En wij maar kankeren. Maar we kunnen mooi de kanker krijgen. nos.nl/artikel/2240625-inspectie-kank...
Misschien is het goed dat u rekening houdt met het feit dat ook kankerpatiënten uw reactie lezen. Reageren kan ik op een andere manier!!!!
Die weten dan dat dankzij de VVD dit allemaal mogelijk gemaakt wordt. Opstelten en SmitKroes maakten het in Delfzijl en Rotterdam mogelijk dat niet te verwerken giftige afvalstoffen in brandstof voor auto's en schepen wordt gemengd. En dat gaat naar het buitenland. Via vrachtauto's en cruiseboten komt dat weer terug. Een cruiseboot 2 weken in de haven van Rotterdam vervuilt meer dan alle klassiekers van Nederland het hele jaar verplicht rondjes rijden in het centrum van rotjeknor. Overigens staat kanker niet in de lijst der verboden woorden en toen ik meer betrokkenheid met kankerpatiënten met die reactie dan door het woord 'K' niet te gebruiken.
De "Stichting Incident Meldingen Vrachtauto's" preekt voor eigen parochie ?
Klinkt als een bericht om het nut van de stichting te bewijzen.
Maar wie zit er achter die stichting ?
Volgens hun eigen site : "De STIMVA is een samenwerkingsverband van het Verbond van Verzekeraars, de brancheorganisaties Transport Logistiek Nederland (TLN), Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport (EVO), Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) en Rijkswaterstaat (ook namens de overige wegbeheerders)."
En waar komt het geld vandaan ? Folow the money..
En onze beroeps chauffeurs mogen de weg niet op zonder een ordner vol met bewijzen, diploma's en andere certificaten.
Bij grote (overheids) projecten gezien: Nederlanders aan de poort werden gecontroleerd op allerlei papieren van VCA tot VOG en werknemers vanuit het Oostblok door de achterpoort naar binnen. Uiteraard zonder de benodigde papieren.
Dat is als je als land een bepaalde standaard wil hanteren. Dat de EU vervolgens alles en iedereen wil binnenhalen en grenzen opheft dan werkt dat vaak niet.
In het buitenland lopen nog veel meer buitenlanders rond.
www.youtube.com/watch?v=vZXxKkCZTX4
Wat een gezeik. Hoeveel NL-truckers rijden er niet op buitenlandse wegen en zijn het allemaal lieverdjes?
Zullen we eens ophouden met dit soort onzinonderzoekjes?
Amsterdam... zucht.... 'alle-buitenlanders-zijn-lief-gemeente'
Nou noem het dan buitel-landers, qua rijstijl.
Inderdaad. omdat er ook NL truckers zijn die ongelukken veroorzaken, moeten we maar geen onderzoekjes meer doen waar uit blijkt dat het percentage bij buitenlanders drie keer zo hoog ligt.
Want stel je voor dat er ergens nog een keer beleid uit volgt waar we:
- veiliger weggebruik krijgen
- oneerlijke concurrentie van Buitenlanders zonder opleiding verminderen
- weer eens bewezen zien dat alle grenzen open zetten voor Iwan en alleman, geen goed idee is
Sorry Iwan, niet persoonlijk bedoeld!
In Spanje zijn ze ook vervelende rijders, trouwens de Spanjaarden ook.
En dan die Roemenen en Bulgaren. Ik was een keer heel vroeg in een industriewijk in een pand. Hoorde ik ineens 2 auto's op elkaar knallen en nog een keer, en nog een keer... dus ik naar het raam boven rennen en kijken.... ja hoor, waren ze auto's in elkaar aan het rijden voor de verzekering. Dus bel de politie maar die kwam te laat, er stond nog maar 1 kapotte auto. In plaats dat ze wachten tot die door de dader opgehaald wordt gingen ze er met 4 auto's omheen staan en namen ze hem later mee voor onderzoek. Die snappen ook helemaal niks. Maar zo kom je wel aan je 40% ja.
Geen ongeluk te betreuren, maar dit wil je ook niet op de snelweg. Man man man. Wat een idioot!
www.transport-online.nl/site/88231/dr...
Ik vind dat commentaar van die Brabanders anders net zo idioot.
Het zal wel aan mij liggen.
Er waren ook genoeg Nederlandse chauffeurs die toen de weg opgingen (en ook omwaaiden).
Eh bijtendehond... Heb je mijn linkje wel gelezen? Want dat ging niet over omgewaaide vrachtwagens. En Gouda ligt niet in Brabant.
@Bijtendehond - heel Brabant is een gevaar op de weg. Ben je lang onderweg in Nederland, is er altijd een fase van chaos. Dan weet je dat je de grens bij Budel of Rosmalen bent overgestoken.
Correctie:
fan = dan
doorhadden = doorgassen
Zolang vrachtwagenchauffeurs elkaar op 130-wegen gaan inhalen met 1-3 km snelheidsverschil, zijn het ...... Allemaal!
Ik blijf altijd gewoon even wachten. Die 1-3 km verschil komt door die begrenzing. Die mensen doen ook maar hun werk en die halve tot hele minuut ... och, na het inhalen trap ik hem weer naar 120-130.
Wat heb je anders aan die verbluffende tussenacceleratiecapaciteiten van je snelheidsmonster he?
Het is altijd een soort timingspelletje, stoeien met inhalende vrachtwagens, debielen die dat niet snappen en erachter blijven hangen of kansloos voorbij de wachtenden op rechts proberen er weer tussen te wurmen.....
Vaak is het een kwestie van je momentje pakken, vol op de plank gaan en triomferend hard ervandoor stuiven. Als je een beetje auto hebt tenminste.
Anders kan ik me de ergernis wel voorstellen....
Het gaat er niet om dat ik haast heb. Het creëert onveilige situaties. Lange slingers auto's die al aan het inhalen zijn moeten ineens op de rem (soms zie je de vrachtwagen op links nog niet). Zelfde geldt voor auto's die inhalen met 95 km/u. Het is gewoon gevaarlijk. Doe eens niet.
@elfenstein
Idioten die achter een vrachtwagen hangen en dan met 86 km/u rücksichtslos hun koekblik naar de linkerrijbaan kwakken. Echt. Rijbewijs afnemen en het land uitzetten.
atheïstisch stemvee | 12-07-18 | 09:51
Die 130 wegen ... dat is een maximum snelheid, GEEN minimumsnelheid, ja? Als mensen inhalen met 95km, laat ze.. Ik heb liever dat een vakantieganger met de camper achter zijn wagen, veilig met 90-100 heen en terug naar zijn vakantie rijd, dan dat er brokken van komen. En een bibberend bijziend opaatje dat met 130 over de weg slingert is ook geen succesnummer.
@gaffelbaard
Ah het "ja maar het mag!" argument. Prima als jij langzamer rijdt, maar kijk dan gvd in je spiegels voor je gaat inhalen.
atheïstisch stemvee | 12-07-18 | 10:07
Dat doe ik altijd (naar links kijken voor je inhaalt). :)
gaffelbaard | 12-07-18 | 09:41
Kom eens een keer op de A67 kijken. Minuutje, was het maar waar.
Dat laatste punt...
Precies, daarom heb je dus ook een fatsoenlijk accelererende wagen nodig voor serieus autobahnwerk. Alles onder de 2 liter valt eigenlijk al af. Heeft ook niks met haast hebben te maken, haast is ten alle tijde uit den boze in de auto. Zelfs al heb je een afspraak, stond je al een uur in de file, 10 heigende productiemiepen aan de telefoon en je navi doet raar..... relax. Je kan er toch niet doorheen en ergeren is slecht voor het hart.
Die vrachtwagens kunnen er ook niks aan doen trouwens, zolang iedere wagen z'n eigen onafhankelijke limiter heeft die behoorlijk kan afwijken of zelfs getweaked is door handige poolse garagisten zullen ze elkaar blijven inhalen om een paar km/h verschil. Stel je voor dat de eerste in het rijtje de juiste snelheid heeft en de rest daar automagisch aan aanpast zodat ze allemaal dezelfde legale sneheid doen.. Klinkt mooi maar dan krijg je dus onneembare vestingen van bumpertjerijdende trucks. En als er dáár eentje met 95 langsheen sukkelt zijn de rapen helemaal gaar.
Nee hoor, gewoon op tijd afremmen, telefoonnummer op de achterkant bellen voor een geintje uit te halen met de poolse telefoniste terwijl je wacht en als ie er langsheen is vol op het orgel der paardenkrachten. Beans!
@ elfenstein | 12-07-18 | 10:14
Als je haast hebt ben je te laat vertrokken. Al het andere is overmacht. Gaat mij om veiligheid, niet om haast. Daarnaast heb je in NL meer aan goede remmen dan extra PeeKaa's.
Eensch. Net rondom nieuwe schijven en blokken op d'Oude Walvisch laten zetten. Al dondert het hele ding uitelkaar, remmen moeten het doen als nieuw. Geen compromis daar.
Vanilla | 12-07-18 | 10:11
De A67 is voor mij nog net geen buitenland. Ik rij er hooguit 1-2 keer per jaar. Altijd druk. Weet uit ervaring dat daar de spits vermijden een stuk relaxter rijd.
Maar een hoop ergernis komt ook omdat mensen na het inhalen niet naar rechts gaan, maar links blijven plakken. Op de nieuweA4 (richting Brabant) zie ik dat soms ook, maar wel een stuk minder. Ok, fan moet je soms nog steeds even wachten, maar na inhalen kan je weer vrolijk doorhadden en het rijd een stuk beter door dan die A67. Is mijn ervaring ...
Correctie:
fan = dan
doorhadden = doorgassen
Laten we daarom hopen dat Google enzo een beetje vaart maken met die zelfrijdende (vracht)wagens.
Die waaien niet omver?
Moet je bij de wergevers zijn met hun VOC mentaliteit. Via obscure uitzendbureautjes ongediplomeerde oostblokkers voor onder het minimuloon laten rijden.
Gelukkig maar dat er geen moslim landen genoemd worden want dan was het discriminatie geweest.
Op Radio1 werd op het nieuws van 09:00 uur nog vermeld dat het 40% buitenlanders betrof maar op het nieuws van 09:30 werd dit angstvallig vermeden en moest de nieuwslezeres een andere tekst voorlezen zónder het woord "buitenlanders" erin. Want dieskriminazie en rassiest!
Het feit dat blanke mensen gedicteerd word welke taal zij wel of niet mogen gebruiken, DAT is racistisch! Vraag jezelf maar eens af, worden niet-blanken mensen op eenzelfde wijze gedicteerd wat ze wel of niet kunnen zeggen?
Nee toch?
Dus is die ongeschreven regel van politiek correct taalgebruik alleen van toepassing op blanke mensen, en mogen niet-blanke mensen ongestraft blijven schelden en beledigen.
Patrick Kremer heet die lul dus uit het laatste filmpje. Althans dat is de uploader en Facebook leert mij dat hij dezelfde tattoo’s heeft...
Hey Patrick Kremer. Je bent een lul... een kansloze lul. Ik hoop dat je voor jezelf rijdt want voor elk bedrijf zou je een regelrechte aanfluiting zijn... klapmongool.
Ook al een Brabander. Zie mijn eerdere post onder dit topic.
Ik moest lachen. Denk je niet dat die internationale rijders op zich wel om elkaar kunnen lachen? Truckers maken de hele tijd gein met elkaar, over cb (als ze dat nog hebben) en op dit soort manieren. Je wil denk ik niet weten wat Patrick allemaal al naar z'n hoofd geslingerd heeft gekregen van lompe dronken poolse truckerts, je leert misschien nog heel wat bij qua grove beledigingen en enge ziektes.
Truckers zijn King Lompheid, allemaal.
dat hebben we lauter en alleen te danken aan werkgevers die landverraad plegen
En je kunt er helemaal niets aan doen zonder uit de EU te stappen.
Hahaha, heb je wel eens bij een willekeurige Zwitserse grensovergang gekeken?
En niet alleen op de snelwegen...
Een heer in het verkeer is vaak geen Nederlander.
De kosten van deze ongevallen worden afgewenteld op de samenleving. Daarom loont het nog steeds ruimschoots om ongekwalificeerd, ongediplomeerd personeel in te zetten.
In bredere zin geldt dat voor de arbeidsmarkt als geheel: buitenlanders kunnen goedkoop (en nota bene met subsidies) en tegen voor de ondernemer gunstige voorwaarden worden ingezet en de maatschappelijke kosten (de Nederlander die daardoor niet aan de bak komt en van een uitkering moet leven) worden door de samenleving gedragen; wel de lusten, niet de lasten.
Mooi hè, een verenigd Europa.
MOE-moordenaars op wielen. Gewoon staande houden, rijbewijs invorderen, vrachtwagen in beslag en per kerend transport retour met die hufters.
Ik kan me overigens nog herinneren, in een ver verleden, toen de grenzen nog niet openstonden voor vrij verkeer van personen en goederen, dat vrachtwagenchauffeurs toen al rampzalige capriolen flikte in het verkeer.
Altijd een fijn en veilig gevoel als je tussen twee vrachtauto's gescandwicht wordt op een driebaansweg tijdens het inhalen. Vond ik toen al.
Wat zijn driebaans wegen?
"gescandwicht"
Zet de spellingscontrole eens aan?
Tevens, 13% van de chauffeurs veroorzaakt 40% van de ongevallen. Best kut.
@MarcS. Bijv de A1 bij muiden. Links en rechts 5 stroken en in het midden een tweeetrooks wisselbaan.
Dat eerste filmpje... een jonge Ferry van de Zaande en Fred van Boeschoten... +1
Ik dacht even dat ze het echt waren ja
Altijd dat gezeur over buitenlanders, Alsof vrouwen in het verkeer niet gevaarlijk zijn.
Daarvoor wachten we nog even op de cijfers uit Saoedie Arabie over 2018 :-)
Eh.... Nee.
Ieder onderzoek dat daar ooit naar gedaan is concludeert dat vrouwen per gereden kilometer ongeveer 4x minder kans hebben op een crash dan de boys.
er is maar 1 uitzondering: parkeer en blikschade. Afstanden inschatten en op het oog kunnen bepalen of het past kunnen mannen dan weer veel beter. Maar da's ook niet zo gek.
Handhaven is het probleem hiero. Iedereen kan maar overtredingen maken, ze komen er allemaal mee weg. Vrachtwagens halen gewoon in met inhaalverbod, klevende automobilisten, onnodig linksrijderts en ga maar door.
Het enige wat ze wel doen is flitsen, dat dan weer wel!
Hiero en daaro ????
Wat een erudiet volk die vrachtwagenchauffeurs. Weer wat geleerd.
De tijden van Cowboy Gerard zijn definitief voorbij.
Giddy up go, papa.
Als je de "witte platen" nou ook meteen verbiedt hier in NL ben je ook meteen van het fileprobleem af.
Stiekem wel gelachen om die laatste. Die Pool laat zich wel nemen ook. Anyway, u wilde toch ‘mehr Europa’? Dan krijgt u dat.
Ik hoop dat die 2 slijmerig lachende sukkels vanavond thuis komen en een Pool op hun vrouw aantreffen.
Het mooiste hier aan is dat die twee dus samen één vrouw hebben.. brilliant!!!
Ik zie dagelijks vrachtwagens zwabberen en b.v. een flink stuk vluchtstrook meenemen en meestal is de chauffeur dan inderdaad met zijn telefoon aan het prutsen.
Of koffie aan het zetten
Serieus, die gast uit dat laatste filmpje, dan schaam je je toch kapot voor je eigen volk. Doe mij maar de gemiddelde Pool dan, zitten prima hardwerkende mensen tussen.
Gemiddelde, "tussen" jaja.
In de arena van de truckers is hij denk ik nog heel beschaafd bezig met z'n Kurwa. Hij helemaal trots dattie een woordje heeft geleerd en dat deelt ie met z'n fellow truckie. En dat doen die gasten allemaal zo, reken maar van yes dat een iets meer mondig exemplaar ome Patrick van een repliek in brak nederlands kan dienen waar de honden geen brood meer van lusten. Da's het eerste wat je leert als je veel met buitenlandse heavies te maken krijgt: Schelden als een bouwvakker. In alle kleurrijke talen die de wereld rijk is. Je lacht je rot om de extreem nare manieren waarop je iemand kan verwensen en beledigen, een ware kunst, vooral om het zo te doen dat je er respect mee verdient ipv een klap voor je harses.
Het is nog veel erger. Niet alleen Polen, maar ook Bulgaren, Wit-Russen, Oekraïners, Roemenen, Tsjechen en Slowaken maken onze snelwegen onveilig.
Rijbewijs stelt in al die landen niets voor, vaak kan je het idd gewoon kopen, en dan heb ik het niet eens over de vrachtwagenchauffeurs uit die landen die hier voor grote Nederlandse bedrijven werken (omdat alle Nederlandse chauffeurs allang gillend weggerend (gereden) zijn), en die zich oa niet houden aan de rijtijdenwet, met een borreltje op rijden (geen probleem, is toch nooit controle op de snelweg), letterlijk geen voertuigbeheersing hebben en als klap op de vuurpijl: Niemand maar dan ook niemand betaalt wegenbelasting. Zelfs als ze al jaren hier wonen en werken. Gewoon lekker op je Roemeense (of whatever) kenteken rijden, is toch geen controle op.
Let maar eens op hoeveel relatief dure modellen met buitenlands kenteken in Nederland rijden. Onbetaalbaar voor een Nederlandse loonslaaf, maar als je geen wegenbelasting betaalt en je verzekering loopt nog gewoon in je oude vaderland, is dat prima te betalen als ongeschoold medewerker.
Ik had de cijfers erger verwacht eerlijk gezegd....
De grotere NL transportondernemingen openen simpelweg een vestiging in bv. Roemenië, zodat ze die relatief dure modellen gewoon daar op kenteken kunnen zetten..
Belastingvoordeel op de truck en makkelijker om cheap labor in te huren.
eekeek | 12-07-18 | 09:07
Op een vrachtwagen zit geen BPM, dus die zouden overal even duur moeten wezen.
(Belasting)voordeel zou dan hooguit uit de wegenbelasting en de verzekeringspremie kunnen komen.
@Bijtende hond
Klopt. De truck wordt ook vaak via de NL-vestiging gekocht, maar zoals gezegd in Buitenland op kenteken gezet.
Heeft geloof ik ook vooral voordelen bij het aannemen van het personeel. Via de Roemeense vestiging kunnen ze dan Roemeens loon betalen... via de NL vestiging zou dat allemaal moeilijker worden...
Mijn punt is: we kunnen wel zeiken op de buitenlandse chauffeurs met buitenlandse kentekens... vaak zit er echt gewoon een Nederlandse onderneming achter die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Heerlijk wakker worden zo. En dat terwijl ik nog allemaal nachtmerries heb gehad over al die levensgevaarlijke buitenlanders waar het in dit stuk over gaat. Gelukkig zijn er in elk geval niet veel vrouwelijke Poolse vrachtwagenchauffeurs, want stel je dat toch een voor.
Ja! En de huizen zijn ook al een ton duurder geworden omdat asielzoekers ze gratis krijgen inclusief Miele’s en dikke Audio!
Die asielzoekers krijgen niets gratis, die mensen die die huizen kopen van een ton duurder betalen dat ook. Maar dat doen ze met liefde, blijkt uit de landelijke verkiezingen.
‘Hoe maak je een Pool gek’
Wat voor een tering kneus is die filmer zeg. Fijn voorbeeld voor al zijn collega chauffeurs. Kansloze hufter.
Die Maut-killers wegen te weinig ten opzichte van de omvang van het zijoppervlak. Dat die omwaaien is basale natuurkunde. Deze ontwerpfout is fiscaal gestimuleerd.
Griezelige dingen zijn het, ik moet altijd aan de citroën cx met 3 verdiepingen van Clarkson denken....
youtu.be/I7g08nwEmyY?t=14s
Altijd weer die buitenlanders, het zou verbo.. *laat maar*
Dat die levensgevaarlijke belastingontwijkende Maut-killers nog niet verboden zijn, zegt meer over Duitsland en de EU, dan over Polen.
Slecht voor de verhuurbedrijven die meubelbakjes <3500 kg verhuren.
Verantwoording ligt nog altijd bij de chauffeur en zo gevaarlijk zijn die dingen niet.
Ik heb mijn buren verhuisd met zo'n ding (PS ik heb mijn vrachtwagenrijbewijs, maar dat staat "on hold" omdat ik geen medische geschiktheidsverklaring meer kan krijgen voor rijbewijs C), maar ik zou nooit met dat meubelbakje gereden hebben in die storm.
REAGEER OOK